Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 199 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.124 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
@zonoskar Maar je kunt er ook anders over denken. Ik wil dat boek nog niet voor niets, het staat alleen maar op m'n boekenplank te verstoffen. Ik lees die verhaaltjes over het ontstaan van andere modellen meestal grotendeels ook niet.

Extreme hype, als je het mij vraagt. Aloud verschijnsel dat als iets schaars is, mensen het willen hebben ook al hebben ze het niet nodig. Ik wilde het vooraf niet hebben en ik wil het nu niet hebben.

Dit ter troost en loutering :)

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Xqlus1ve schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:24:
Ik vind tot nu toe niet alle modellen gaaf, de Tantive is daar 1 van maar wel erg leuk als mini model bij de SD om je een idee te geven van verschil in grote van de twee. A-wing staat niet op mijn lijstje (x-wing hetzelfde), de Snowspeeder twijfel ik enorm aan. Maar voorlopig is het wel ff genoeg geweest, mijn vrouw gaat ook steeds schever kijken van alles wat binnen gekomen is de afgelopen 2 maanden + de nieuwe kast van 3m bij 2,4m :')
Ja, dat laatste ken ik wel. Heb diverse Lego sets in de huiskamer staan en mijn vrouw klaagt ook dat ze niet in een Lego huis wil wonen. :D En dan heb ik al mijn Lego Star Wars sets in mijn PC / werkkamer op zolder staan.

De UCS Snowspeeder en UCS A-Wing vind ik beiden wel erg mooie modellen die met hele mooie bouwtechnieken in elkaar zitten. Gaaf om te bouwen, en mooi op display. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
JoeZuCK schreef op maandag 13 juni 2022 @ 07:38:
[...]

Euhh.. 20-30? Doe maar gerust x 2
Tijd om een paar doosjes op marktplaats te zetten dan :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bossie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:27:
[...]

Tijd om een paar doosjes op marktplaats te zetten dan :X
Gaat dus om de Forestmen GWP. Die andere doosjes zijn idd niet meer dan 20-30 waard.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
JoeZuCK schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Gaat dus om de Forestmen GWP. Die andere doosjes zijn idd niet meer dan 20-30 waard.
En waarom gaat de Forestmen GWP dan zoveel meer waard zijn dan de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
JoeZuCK schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Nog steeds beter dan in de kast laten verstoffen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Nostalgie, het is voor veel mensen (die nu wat meer geld hebben) een leuke knipoog naar de jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:46
chrisO schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Door de Forestmen die er in zitten die nergens anders te krijgen zijn (buiten het aangekondigde kasteel van 350 euro om dan). Verder denk ik dat de waarde van de originele set en het feit dat het een nostalgisch anniversary setje is ook bijdraagt aan de prijs van deze GWP.

Wel jammer dat deze niet gewoon voor een paar tientjes in de winkel komt. Ik had 'm wel willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Haay schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:04:
[...]

Ja, dat laatste ken ik wel. Heb diverse Lego sets in de huiskamer staan en mijn vrouw klaagt ook dat ze niet in een Lego huis wil wonen. :D En dan heb ik al mijn Lego Star Wars sets in mijn PC / werkkamer op zolder staan.

De UCS Snowspeeder en UCS A-Wing vind ik beiden wel erg mooie modellen die met hele mooie bouwtechnieken in elkaar zitten. Gaaf om te bouwen, en mooi op display. Maar smaken verschillen natuurlijk.
Oh dat doe ik mij vrouw niet aan, enkel setje bloemen van Lego in de woonkamer.

Al mijn Lego (wat enkel SW is) staat allemaal in/op mijn mancave mancase op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ErikT738 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:58:
[...]

Door de Forestmen die er in zitten die nergens anders te krijgen zijn (buiten het aangekondigde kasteel van 350 euro om dan). Verder denk ik dat de waarde van de originele set en het feit dat het een nostalgisch anniversary setje is ook bijdraagt aan de prijs van deze GWP.

Wel jammer dat deze niet gewoon voor een paar tientjes in de winkel komt. Ik had 'm wel willen hebben.
Wat denk je .. zijn die schildjes in de GWP stickers of gedrukt? Nu betaal je per schildje nieuw de hoofdprijs. Wil best 2 bedrukte Forestmen schildjes hebben.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JoeZuCK schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Wat denk je .. zijn die schildjes in de GWP stickers of gedrukt? Nu betaal je per schildje nieuw de hoofdprijs. Wil best 2 bedrukte Forestmen schildjes hebben.
Stickers zouden wel een zwaktebod zijn. Ik kan er nog geen informatie over vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ErikT738 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Stickers zouden wel een zwaktebod zijn. Ik kan er nog geen informatie over vinden helaas.
Op plaatjes zien ze er bedrukt uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik bouw een model zet hem op mijn bureau neer, dan na een paar weken haal ik hem uit elkaar en gaat hij een ziplock zak de kast in. Ik pak een ander model bouw die en zet hem neer. Rinse en Repeat

Ik vind al die lego overal zelf ook geen gezicht en in het afstoffen heb ik al helemaal geen zin, ik vind het bouwen leuk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Brilsmurfffje schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:05:
Ik bouw een model zet hem op mijn bureau neer, dan na een paar weken haal ik hem uit elkaar en gaat hij een ziplock zak de kast in. Ik pak een ander model bouw die en zet hem neer. Rinse en Repeat

Ik vind al die lego overal zelf ook geen gezicht en in het afstoffen heb ik al helemaal geen zin, ik vind het bouwen leuk :)
En na een paar jaar heb je kasten vol met ziplock zakken??

Ik ben gek op lego, zowel het bouwen als er naar kijken maar hoef niet alle sets in mijn interieur. Ik bouw een set, en haal hem na een maand uit elkaar en zet hem op marktplaats voor minder geld. Het is best geld weggooien op deze manier maar ja een avondje naar een restaurant of de kroeg is ook geld ruilen voor plezier.

[ Voor 30% gewijzigd door bones op 13-06-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:35
emieltenberge schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:47:
[...]

welke lade kastjes zijn dit op de achtergrond? :)
dat zijn deze van de Lidl. Ik geloof dat ze die 2x per jaar hebben, echt ideale dingen, voor weinig geld. Het is wel plastic, maar als je ze netjes tegen de muur schroeft, kan er eigenlijk weinig mee misgaan. Ik heb momenteel 6 staan.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

bones schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Ik ben gek op lego, zowel het bouwen als er naar kijken maar hoef niet alle sets in mijn interieur. Ik bouw een set, en haal hem na een maand uit elkaar en zet hem op marktplaats voor minder geld. Het is best geld weggooien op deze manier maar ja een avondje naar een restaurant of de kroeg is ook geld ruilen voor plezier.
Nee, ik bouw ze gerust nog een keer, of als de kinderen er zijn kunnen die ermee aan de slag. Ook haal ik nog weleens een alternatief model van rebrickable

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
bones schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Wat @Brilsmurfffje al zegt. Ze hoeven niet allemaal te blijven staan, afbreken en een keer opnieuw bouwen of iets anders er van bouwen is ook leuk :) Hier is de Porsche aan de beurt.

Je spreekt je eigen "geld weggooien" gelukkig al tegen. De een hecht meer waarde aan het een dan aan het ander. Het leven gaat er om dat je er iets leuks van maakt, dus kijken wat je leuk vind en wat het je waard is. De een verzamelt echte auto's, de ander pakt geregeld een bioscoopje of terrasje, weer een ander vind dat ie pas geleefd heeft als ie elke uithoek van de wereld gezien heeft :)

LEGO verkopen kan altijd nog als je geld nodig hebt of de hobby an sich beu bent. Het ligt er natuurlijk aan welke sets je koopt en bouwt, maar er zijn genoeg sets die na EOL nog genoeg opbrengen om je verlies te minimaliseren of zelfs wat winst te geven.

Maar ja, als je te weinig afbreekt dan kunnen alle sets op den duur wel behoorlijk in de weg gaan staan :X Daarom bouw ik met wat ik heb. Die paar jaar na m'n dark ages dat ik sets heb gekocht heb ik maar heel weinig gedaan met alternatieve modellen, dus ik kan nog geruime tijd vooruit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 13-06-2022 13:25 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:39
En na de alternatieve modellen kun je er altijd nog zelf iets van proberen te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR7W_Jn8QWTr21X19s5PJNsiKsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyz1LaVYzirsfEoaR8RSCqjr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben bezig met een alternatief voor de Downtown Diner. Dat is niet makkelijk, maar wel leuk! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1rRksDA-Q-hvYy7qY5-Go3DhlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pajTwaclktwOWgoWsflvRaWH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Jakkus op 13-06-2022 18:13 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Ik ben misschien deze maand 2x in Utrecht, en 't leek me leuk om voor 't eerst wat bij de PAB wall in de Lego store te halen.. Wat voor prijzen moet ik aan denken als ik zeg maar genoeg meeneem om een huisje te maken?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Eindelijk begonnen met het uit elkaar halen van de Ferrari F40 om hem te verlengen.

https://rebrickable.com/m...-ferrari-f40-mod/#details

Heb nog wat extra onderdelen besteld om hem te verlagen, zal later eens foto's plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:18
Sméagol schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:17:
Ik ben misschien deze maand 2x in Urrecht, en 't leek me leuk om voor 't eerst wat bij de PAB wall in de Lego store te halen.. Wat voor prijzen moet ik aan denken als ik zeg maar genoeg meeneem om een huisje te maken?
Het hangt er vanaf welke onderdelen er liggen. Er is beperkt keuze. En een volle beker kost 17.99 voor de eerste keer, en dan krijg je een sticker op de beker geplakt. Neem je de beker de volgende keer mee dan kost het 17.24 euro. Je hebt ook kleine beker maar ik weet niet hoeveel die kost.

Je zegt dat je een huisje wilt maken, dan moet je eerst kijken welke onderdelen er zijn. Het is niet zo dat je zo aan de balie zegt, doe mij maar zoveel van die en die. Het hangt er vanaf wat er ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

En wat vind je een huisje? Is zoiets al goed genoeg?
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/6DAk4Ob3pvZkOdGeJmE6LwFrGb_Ji6ri8RfU_mZNk1M.jpg?auto=webp&s=188a01edfe62bfc8c8781e51f34c32aa65279be6
Of groter? Dan kun je beter een basisset lego bij de Kruidvat halen als daar weer eens een aanbieding is, PaB is vrij random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik snap dat 't "random" is, maar dat trekt me juist haha.

(en ik heb al gechecked wat er op dit moment in Utrecht ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Sméagol schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:01:
Ik snap dat 't "random" is, maar dat trekt me juist haha.

(en ik heb al gechecked wat er op dit moment in Utrecht ligt)
Kun je daar een huisje mee bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Loader schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Kun je daar een huisje mee bouwen?
Perhaps, maar 't was meer om een hoeveelheid aan te geven, aangezien ik niet wist "per wat" die pick a bricks werden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Sméagol schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:06:
[...]

Perhaps, maar 't was meer om een hoeveelheid aan te geven, aangezien ik niet wist "per wat" die pick a bricks werden verkocht.
JE mag zoveel bekers vullen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Maar ik wist niet hoe hoe groot die bekers zijn.. Maar ik zag een beker in een video, en ga er van uit dat ze standaard zijn (soort XXL milkshake ofzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Sméagol schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:11:
Maar ik wist niet hoe hoe groot die bekers zijn.. Maar ik zag een beker in een video, en ga er van uit dat ze standaard zijn (soort XXL milkshake ofzo).
Zoiets ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TheDeeGee schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:40:
Eindelijk begonnen met het uit elkaar halen van de Ferrari F40 om hem te verlengen.

https://rebrickable.com/m...-ferrari-f40-mod/#details

Heb nog wat extra onderdelen besteld om hem te verlagen, zal later eens foto's plaatsen.
Dat lijkt op het eerste gezicht een goede actie, die extra lengte klopt beter met de realiteit zo lijkt het.
Toch laat ik mijn F40 nog lekker in zijn MISB staat, en als je ziet wat ie dan doet op bricklink snap je me ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Roy vd M.
Tenzij je van extreem detail houdt, kun je deze post beter overslaan :)

Ik zie in dit topic wel eens opmerkingen voorbij komen over autisme en OCD ("kun je dit of dat onderdeeltje op de foto even recht plaatsen, voor m'n OCD"). Ik ben bezig met een uitzoeksessie voor een set uit 1981 en dacht, dit is wel leuk voor sommige mensen die 'op de details letten' :)

In die tijd hadden bijna alle onderdeeltjes (alleen) cijfertjes op de bodem staan. Hier en daar zijn nog wat restanten van de patent pending-periode te vinden, maar veelal hadden deze steentjes een indicatie van welke mal ze af kwamen en welke positie ze in de mal innamen. Zo kon steeksproefsgewijs worden gecontroleerd of de mal nog goed was en, zo nee, op welke plek het mis ging.

Soms zie je dan twee onderdeeltjes die precies op dezelfde plek in dezelfde matrijs tot stand gekomen zijn. En heel stiekem geniet ik dan van het ontdekken van ieniemienie details die waarschijnlijk ofwel nooit, ofwel voor het laatst 40 jaar geleden iemand (keurmeester) opvielen. En die volstrekt nutteloze kennis bevatten.

Zie hier vier blauwe plaatjes 2x10:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52144684338_48ce96512d_c.jpg

Tegenwoordig zie je daar copyrights en van alles en nog wat op staan, heel vroeger stond er 'pat. pend' op, maar in 1981 werd het simpel gehouden: nummer en positie van / binnen de matrijs. 0 0 5, 0 0 8 en tweemaal 0 0 6.

Ik krijg het niet perfect op de foto, maar op beide steentjes 0 0 6 zijn dezelfde imperfecties te zien. Hier bijvoorbeeld tweemaal hetzelfde haarscheurtje:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52143651167_a5ae5bd5c2_c.jpg

Als je honderden soortgelijke steentjes tegenkomt en ze lijken allemaal net iets anders (hoewel ze voor de meeste mensen hetzelfde lijken), is het grappig om 's zoiets tegen te komen.

Ik dacht, dit te delen is weer 's wat anders :) En nu weer door met inventariseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:29:
[...]

Dat lijkt op het eerste gezicht een goede actie, die extra lengte klopt beter met de realiteit zo lijkt het.
Toch laat ik mijn F40 nog lekker in zijn MISB staat, en als je ziet wat ie dan doet op bricklink snap je me ;)
Het is niet zo dat ik de onderdelen die over zijn verkoop, die gaan netjes in een zakje met F40 label erop ^^

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:50
Plank bij Ikea gekocht en me 3 laatste bouwwerken opgezet, erg mooie setup zo al zeg ik het zelf :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEx12CLejitiAa7Iv2DcopQyBl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dq8TtBaAzvpbEX70zKok4giA.jpg?f=fotoalbum_large

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52

Willybubba

Nut up or shut up.

gamerboy schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:16:
Plank bij Ikea gekocht en me 3 laatste bouwwerken opgezet, erg mooie setup zo al zeg ik het zelf :)

[Afbeelding]
Welke plank is dat?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SKOGSTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Deze idd! gaat uit het assortiment maar kan nog wel online of in sommige winkels gekocht worden!

[ Voor 24% gewijzigd door gamerboy op 14-06-2022 12:53 ]

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024

[Afbeelding]
Het verbaasd me dat de pyramide zoveel "rust" uitstraalt. Dat had ik niet verwacht dat deze set zo'n gevoel aan me geeft. De symmetrie zal dat zeker zijn.
Ik was thuis nogal skeptisch over de pyramide (wie koopt dat nou), maar nu ik het zo zie staan, moet ik mijn mening toch bijstellen.

Het "oogt" beter dan menig drukke (teveel detail?) sets die hier nu thuis staan.

(Alleen dat aanhangsel onder de plank zou ik persoonlijk vermijden)

[ Voor 4% gewijzigd door lordloeder op 14-06-2022 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
lordloeder schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:59:
[...]

Het verbaasd me dat de pyramide zoveel "rust" uitstraalt. Dat had ik niet verwacht dat deze set zo'n gevoel aan me geeft. De symmetrie zal dat zeker zijn.
Ik was thuis nogal skeptisch over de pyramide (wie koopt dat nou), maar nu ik het zo zie staan, moet ik mijn mening toch bijstellen.

Het "oogt" beter dan menig drukke (teveel detail?) sets die hier nu thuis staan.

(Alleen dat aanhangsel onder de plank zou ik persoonlijk vermijden)
Oh die had ik zelf gemaakt met de reserve onderdelen (het aanhangels) vond ik zelf wel grappig maar is inderdaad voor iedereen anders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:33

[Afbeelding]
Wie van de 3 hoort niet in dit rijtje thuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Ik heb gisteren het dak op het Smidshuis gezet en ben dus (helaas) klaar met het bouwen ervan. Ik heb ontzettend veel plezier gehad van het bouwen van deze set. Met name bij de 2 bovenverdiepingen en het dak heb ik me regelmatig verwonderd over de technieken die werden gebruikt. Gisteravond was mijn vriendin ook begonnen aan haar eerste set ooit (de bloemen) en zaten we dus samen aan tafel te legoën. Ik denk dat ik wel 10x tegen haar heb gezegd hoe vernuftig sommige dingen in elkaar zaten. Echt heel tof om te bouwen.

Van de 4 grote sets die ik sinds mijn dark ages heb gebouwd (barracuda, defender, 3in1 piraten) vond ik deze het leukst om te bouwen. Met Barracuda op een goede 2e plaats.

Ik heb nu het 3in1 kasteeltje als volgende project klaar liggen. Ik had ook graag the castle in the forest gehad, maar daar was ik te laat voor. En ik ben niet bereid om daar de hoofdprijs voor te betalen. Wel ben ik benieuwd naar het nieuwe grote kasteel, hoewel ik €350,- teveel geld vind voor Lego.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Net Optimus Prime binnen gekregen, past mooi op mijn nerdplank naast de DeLorean, ECTO-1 en de oude Tumbler... Onder de Gundam kits :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20
Gisteren de Delorean afgewerkt. Dat was toch wel een leuke build!

Voor die Forestmen gwp, komt deze vannacht beschikbaar, of is dat pas morgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
KrusT schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:48:
Gisteren de Delorean afgewerkt. Dat was toch wel een leuke build!

Voor die Forestmen gwp, komt deze vannacht beschikbaar, of is dat pas morgen?
Om 01.00 dacht ik

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de UCS Millennium Falcon ook af. De build is een stuk leuker dan de Star Destroyer, veel meer details en afwisseling. En hij is groot! Maar daarmee ook lastig the verplaatsen. De details aan de onderkant zijn mooi, alleen jammer dat je daar vrijwel niets van ziet. Gelukkig zijn er 3rd party stands. Helaas voor mij moet de set volgende week weer terug naar de https://www.bouwsteenwinkel.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEt8vqcUlz59w_SX9ydGZHGz1TE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/70ETnkNpFFEnaxu0AAUMcuPJ.jpg?f=user_large

Ik ben bezig met een speedbuild, als die af is post ik hem hier ook wel :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:57
mark777 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Wie van de 3 hoort niet in dit rijtje thuis?
De piramide!

Dat is namelijk de enige die geen schaakbord patroon tegelvloer heeft.

:+ :+ :+ :+ :+

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik denk het schaakbord, omdat dat van de drie het minst vaak wordt gebruikt als graf.

[ Voor 4% gewijzigd door Roy vd M. op 14-06-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

De piramide, die heeft veel meer kleuren.

[ Voor 21% gewijzigd door Soggney op 14-06-2022 15:31 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/286347916_580497113435061_5813889236341406718_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=pO0rycopZ_EAX_YOiFr&tn=wjqR8d4GBYH1cgAc&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT-dRE79jBVW5fEdtffV5Um7Tcujd0b9F6xiF5CH2HsqHg&oe=62ACE017

https://www.flickr.com/ph...329525799/in/photostream/

lieve lego of gobrocks of whatever.... bel deze man :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Roy vd M. schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 02:26:
Tenzij je van extreem detail houdt, kun je deze post beter overslaan :)
[knipperdeknip]

Ik krijg het niet perfect op de foto, maar op beide steentjes 0 0 6 zijn dezelfde imperfecties te zien. Hier bijvoorbeeld tweemaal hetzelfde haarscheurtje:

Als je honderden soortgelijke steentjes tegenkomt en ze lijken allemaal net iets anders (hoewel ze voor de meeste mensen hetzelfde lijken), is het grappig om 's zoiets tegen te komen.
:) Ik mag dat wel. Meteen even de baluwe 2x10 erbij gepakt, maar ik heb de 0 0 6 niet. Wel 2x een 2 - 014. Ook beide met eenzelfde "imperfectie" in het laatste gaatje. En 2 rode 2x10 6-26 zonder imperfecties.
Wel toevallig aangezien ik van beide maar 4 exemplaren heb. En dan nog heb ik 2 uit dezelfde mal en plaats. En ook nog eens fabriek/tijd denk ik, want bijna alle andere plaatjes hebben een verschillende manier van noteren van "©LEGO" en het nummer 3832 + mal/positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Malfunctions schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:31:
Ik heb gisteren het dak op het Smidshuis gezet en ben dus (helaas) klaar met het bouwen ervan. Ik heb ontzettend veel plezier gehad van het bouwen van deze set. Met name bij de 2 bovenverdiepingen en het dak heb ik me regelmatig verwonderd over de technieken die werden gebruikt. Gisteravond was mijn vriendin ook begonnen aan haar eerste set ooit (de bloemen) en zaten we dus samen aan tafel te legoën. Ik denk dat ik wel 10x tegen haar heb gezegd hoe vernuftig sommige dingen in elkaar zaten. Echt heel tof om te bouwen.

Van de 4 grote sets die ik sinds mijn dark ages heb gebouwd (barracuda, defender, 3in1 piraten) vond ik deze het leukst om te bouwen. Met Barracuda op een goede 2e plaats.

Ik heb nu het 3in1 kasteeltje als volgende project klaar liggen. Ik had ook graag the castle in the forest gehad, maar daar was ik te laat voor. En ik ben niet bereid om daar de hoofdprijs voor te betalen. Wel ben ik benieuwd naar het nieuwe grote kasteel, hoewel ik €350,- teveel geld vind voor Lego.
Ik had het andersom, barracuda staat bij mij op 1. Wat een details vergeleken met de oude legoschepen uit de jaren 90.

Vind 350,- ook echt een grote klap geld. Probleem is dat er wellicht een kans is dat ie straks voor 250,- bij intertoys ligt, dan baal ik wel weer als ik m direct bij lego gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
dr86 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:50:

Vind 350,- ook echt een grote klap geld. Probleem is dat er wellicht een kans is dat ie straks voor 250,- bij intertoys ligt, dan baal ik wel weer als ik m direct bij lego gekocht heb.
Ja ik ga eerst ook even afwachten. Ik wil 'm best hebben, maar als Bol, Intertoys en Amazon de set ook in het assortiment gaan krijgen dan wacht ik wel even.

Ik ben nu het 3-in-1 kasteel aan het bouwen. Op zich leuk maar nog geen bijzondere bouwtechnieken ofzo. Wel ging ik even kijken hoe duur het zou zijn om de zilveren helmpjes te vervangen door donkerdere exemplaren, maar dat heb ik maar gauw opgegeven toen ik de prijzen zag. Zo'n pearl dark gray helmpje kost al gauw een euro...

Wel heb ik even wat speren, bijlen en zwaarden ge-bricklinked om mijn "White Falcons" uit de Lego store te bewapenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:14
zonoskar schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:28:
Ik zag een aantal Ferrari boeklen op marktplaats staan voor 300-400 euro. Echt. Dafuq. Het valt me trouwens erg mee dat de set zelf nog gewoon op voorraad is bij Lego. Toch niet zoveel vraag als ze dachten? De 10300 is al sinds die uit kwam uitverkocht.
Zoals altijd: staan op marktplaats =/= verkoopprijs.

Dan is bricklink toch nuttiger waarbij je gewoon kan zien voor hoeveel ze verkopen:
https://www.bricklink.com...G.asp?B=5007418&ColorID=0

Wat meer rond een prijs ligt van €250. Nog steeds belachelijk veel voor een boekje wat ik niet eens €80 waard vond, maar ja, als je er maar 5000 drukt, dan kan je A) zo'n belachelijke MSRP er voor vragen als Lego zijnde en B ) het dus blijkbaar voor 3x zoveel verkopen als scalper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:14
Een filmpje van Load Zone gemaakt door Mahj met mijn combi als 1 van de deelnemers:

[ Voor 27% gewijzigd door AppieNL op 14-06-2022 17:23 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ja, buiten Lego en Rebrickable zijn er volgens mij talloze kunstenaars. Zelf heb ik geen FB maar wederhelft vond deze MOC afbeelding van de Orchidee (10311)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWegXShzP_Z7TXij2nUIIz0OasM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqoXeZFsJGUHVWPluP5OLkuY.jpg?f=fotoalbum_large
Ik kan niet beoordelen of alleen de steentjes in de set worden gebruikt maar seems legit

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Volgende jeugdsentiment vinkje: He-man en Skeletor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
dr86 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:50:
[...]

Ik had het andersom, barracuda staat bij mij op 1. Wat een details vergeleken met de oude legoschepen uit de jaren 90.

Volgens de geruchtenmolen zou het kasteel een exclusieve set in de Lego shop blijven. Ik kan dat helaas niet bevestigen of weerleggen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Kapoen schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:55:
[...]

Volgens de geruchtenmolen zou het kasteel een exclusieve set in de Lego shop blijven. Ik kan dat helaas niet bevestigen of weerleggen.
Zoiets was ik ook eerder tegen gekomen .En de space ship, die zou misschien nog ergens anders te krijgen zijn. Met nadruk op misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:54
mir4dor schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Ja, buiten Lego en Rebrickable zijn er volgens mij talloze kunstenaars. Zelf heb ik geen FB maar wederhelft vond deze MOC afbeelding van de Orchidee (10311)
[Afbeelding]

Ik kan niet beoordelen of alleen de steentjes in de set worden gebruikt maar seems legit
Heel vet gemaakt. Op het eerste gezicht sowieso niet alleen met de stenen van de orchidee. Die witte tanden en die bovenste twee witte schelpen zitten er iig niet in. ben benieuwd of deze persoon de instructies nog eens beschikbaar maakt. Zou deze nog wel willen nabouwen. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Weet niet of dit al was langs gekomen. Twee grote online scifi games met elk een grote community, Star Citizen en EVE Online, hebben elkaar uitgedaagd voor een challenge om ingame schepen in Lego na te bouwen.
https://www.eveonline.com/news/view/eves-been-challenged
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozfEIWXeDKe47kZAAC8NfKe0pkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ8zUG8TJ86x1lWo0myg5frw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Er was blijkbaar weer een Ideas GWP wedstrijd, en dit is de winnende inzending:
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/LEGO-Ideas-Galileo-Tribute-project-800x445.jpg
bron

Dit is uiteraard niet het eindproduct, maar ik vind het ontwerp/onderwerp wel interessant. Volgens het artikel zou dit een ‘tribute’ set worden zoals we reeds eerder kregen (Dickens, Earhart, Goodall).

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 14-06-2022 20:41 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDxvGu_irZJZ8s_MW3sYm0F56sw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnDIRRyYFbzvArZVqeCXXV4N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fcc4zIiAkfpy8v6Ie1A0WAap-aA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNt2GpbCBCiizUBWMlPzKkq4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49151Ss1f96lCV1MyVK_hop7Zvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZ2kJ2tR10FxT5rFrWM9g5h7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fu_F5IEnEaOPnEP7BVV4DWzGpQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dWWBmREmOP8T1INQeN458wl.jpg?f=fotoalbum_tile

De gevel van de moc die ik maak van de Diner is klaar, en de zijkanten en achterkanten zijn dicht! Valt me mee dat dat gelukt is, al verdient de achterkant niet de schoonheidsprijs ;) Nu de schone taak om de binnenkant te vullen :)

Edit: toch nog wat gespeeld met de kleuren van de voorkant. Dit is wat serieuzer. Wat vinden jullie mooier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fcc4zIiAkfpy8v6Ie1A0WAap-aA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNt2GpbCBCiizUBWMlPzKkq4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlkPiVhrUtDh2VgTm9OuQKPP5nw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpvjiJHVpWDcVzGtE6rMc1AA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNlSGKvg62u4567AP8uC8eDY5VM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57JnFvqgLfJLwoniIbE4eUP2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5m-oywrg4CBRWLWB5ysxF-gIKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Lza9tbkVCWLGoQlfVy9Znk1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-R8_b-a1tAeF50PoIx75JHTrIn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ne0iIPt0R6jGVOedm1NHAHaC.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door Jakkus op 14-06-2022 21:43 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
ruurd v. schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:59:
[...]

Heel vet gemaakt. Op het eerste gezicht sowieso niet alleen met de stenen van de orchidee. Die witte tanden en die bovenste twee witte schelpen zitten er iig niet in. ben benieuwd of deze persoon de instructies nog eens beschikbaar maakt. Zou deze nog wel willen nabouwen. :)
Een paar steentjes erbij bestellen vind ik geen probleem. Ik herken wel wat steentjes; flower bouquet, Bonsai e.d.
Weet niet of er bouwbeschrijving te vinden is, zal eens vragen of ze iets kan vinden. Misschien is hier iemand handig met FB ? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Voor wie nog geïnteresseerd is, Tiago Catarino heeft de Forest Hideout GWP gereviewed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:55:
[...]

Ja daarom haal ik m gewoon, barracuda bay was uiteindelijk ook nergens anders goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
Nu ik die video zie van de review van Forest Hideout, weet ik het niet meer.
Het ziet er simpel uit. Enige wat leuk is zijn de figuren en de schildjes.

Die prijs van 150... dan moet je net iets hebben wat je leuk vind in de shop, moet ook nog op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Loader schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:07:
Nu ik die video zie van de review van Forest Hideout, weet ik het niet meer.
Het ziet er simpel uit. Enige wat leuk is zijn de figuren en de schildjes.

Die prijs van 150... dan moet je net iets hebben wat je leuk vind in de shop, moet ook nog op voorraad zijn.
Het is toch ook juist dat nostalgische aspect van de set. Dat jij (misschien) vroeger met z'n voorloper gespeeld hebt. Dat is volgens mij het hele idee achter deze set.
Zelfde met de transformer, vroeger altijd eentje willen hebben maar mocht het niet. En de combinatie van Lego met Transformer is, voor mij dan, gewoon even terug naar dat 8-9jarige ventje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
lordloeder schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:15:
[...]

Het is toch ook juist dat nostalgische aspect van de set. Dat jij (misschien) vroeger met z'n voorloper gespeeld hebt. Dat is volgens mij het hele idee achter deze set.
Zelfde met de transformer, vroeger altijd eentje willen hebben maar mocht het niet. En de combinatie van Lego met Transformer is, voor mij dan, gewoon even terug naar dat 8-9jarige ventje.
Enige waar je mogelijk spijt van kan hebben als je hem niet heb is dat die bij het kasteel van 350 euro past....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Die GWP (Forest Hideout) is ook beschikbaar van 2 augustus tot 15 augustus met als kanttekening zolang de voorraad strekt hoor ik Catarino zeggen. Betekent dat dat er sowieso op dat moment ook deze gift geleverd wordt of zou vanaf morgen tot 22 juni alles op kunnen zijn.

Op dit moment is er niet veel dat mijn interesse wekt voor een minimale besteding van 150 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 14-06-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

mir4dor schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:39:
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij is het geen MOC. Het enige wat ik lees is dat het geïnspireerd is door die Orchidee-set.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 00:26
Zijn er tweakers die het wel lukt om de nieuwe GWP forrestmen te bemachtigen bij een bestelling van minimaal 150,-?

Lukt mij met geen mogelijkheid, enige wat ik steeds te zien krijg is die Aston Martin set die je volgens de voorwaarden ontvangt bij een bestelling van minimaal 40,-. Ongeacht of ik wel of niet ingelogd ben. Balen..

Update:
Bij mij nu gelukt. Privé modus in Safari opgestart, toen eerst de boel in m’n mandje gepleurd en daar zat de GWP ook bij. Nice!

[ Voor 23% gewijzigd door Neutron op 15-06-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Neutron schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 05:39:
Zijn er tweakers die het wel lukt om de nieuwe GWP forrestmen te bemachtigen bij een bestelling van minimaal 150,-?

Lukt mij met geen mogelijkheid, enige wat ik steeds te zien krijg is die Aston Martin set die je volgens de voorwaarden ontvangt bij een bestelling van minimaal 40,-. Ongeacht of ik wel of niet ingelogd ben. Balen..
Hier helaas hetzelfde….. zat vannacht klaar, geprobeerd tot circa half 1. Allemaal helemaal niks. Net weer geprobeerd en nog steeds niks.

Update:
Ondertussen gelukt. Had uitgelogd, Colosseum in het winkelmandje gegooid en toen kwamen beide GWP's er ook bij. (y)

[ Voor 9% gewijzigd door Leut op 15-06-2022 08:56 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Marktplaats staat er in ieder geval al vol mee inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006

Hier is het gelukt i.c.m Optimus Prime. Inwisselen bij VIP lukte alleen niet, omdat VIP niet beschikbaar was. Misschien hangt dat samen met het niet kunnen bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Hoi, normaliter lees ik hier alleen. Af en toe bouw ik ook wat.

Maar hij werd niet toegevoegd idd. Onder het bericht over het forrestmen setje op promobricks hadden mensen hetzelfde, maar waren er ook die aan gaven dat hij later desondanks in de bevestigingsmail voor kwam.

Heb vannacht de gok genomen en inderdaad staat hij tussen mijn bestelling nu, ondanks dat het niet in het mandje gegooid werd in eerste instantie.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:17
Hier ook gewoon bij de bestelling. Zojuist Optimus Prime besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Zelfde hier, net Optimus besteld.
Deze nacht tot iets na één geprobeerd, maar lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34
BD-1 zit weer een aston martin bij, ik weet ik zit onder de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hij staat er nu iig gewoon bij als ik iets in mandje gooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:09
Jakkus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:54:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De gevel van de moc die ik maak van de Diner is klaar, en de zijkanten en achterkanten zijn dicht! Valt me mee dat dat gelukt is, al verdient de achterkant niet de schoonheidsprijs ;) Nu de schone taak om de binnenkant te vullen :)

Edit: toch nog wat gespeeld met de kleuren van de voorkant. Dit is wat serieuzer. Wat vinden jullie mooier?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ga voor plaatje 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Hier ook een beetje het “probleem” dat ze momenteel niks op voorraad hebben wat ik zou willen kopen ivm de GWP.

Als de DeLorean nou op voorraad zou zijn… 😉

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Roland_EM25 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:53:
Hier ook een beetje het “probleem” dat ze momenteel niks op voorraad hebben wat ik zou willen kopen ivm de GWP.

Als de DeLorean nou op voorraad zou zijn… 😉
Ik denk dat heel veel mensen daar mee eens zijn met jou.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:16
Wat vinden we eigenlijk van de (waarschijnlijk) nieuwe Speed Champions? De dodge vind ik niets, maar de DB5 komt er wel als vriendje van de grote versie!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:05
Zojuist de 75257, Millennium Falcon gebouwd. Het was mijn eerste Lego set in een hele lange tijd en ik ben er dan ook best een tijdje zoet mee geweest. Er zit echter wel een verschil in mijn bijgeleverde handleiding en de handleiding op het internet, waardoor ik dacht dat ik een fout had gemaakt, en de set uiteindelijk nog een keer helemaal opnieuw in elkaar heb gezet. Is dit normaal? Misschien heb ik een oudere versie, want ik kom op internet niks over revisies of zo tegen.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Jakkus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:54:
Ik zou het bij nummer 1 houden, lekker kleurrijk en toch strak, mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
SomerenV schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:04:
[...]

Volgens mij is het geen MOC. Het enige wat ik lees is dat het geïnspireerd is door die Orchidee-set.
Aha, duidelijk. Dus geen bouwbeschrijving voorhanden, jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

mir4dor schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Aha, duidelijk. Dus geen bouwbeschrijving voorhanden, jammer.
Inderdaad, want die is wel heel erg gaaf!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:27
WVL_KsZeN schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:22:
Wat vinden we eigenlijk van de (waarschijnlijk) nieuwe Speed Champions? De dodge vind ik niets, maar de DB5 komt er wel als vriendje van de grote versie!

[YouTube: NEW LEGO LEAKS! BETTER IMAGES of LEGO Speed Champions Aston Martin DB5 PLUS Fast & Furious Charger!]
De Aston Martin vind ik best aardig, die mag er inderdaad komen om naast z'n grote broer te staan... + eindelijk een James Bond figuurtje, stiekem ook wel blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
WVL_KsZeN schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:22:
Die Aston Martin is wel cool. Nu nog een Knight Rider Speed Champion en ik ben tevreden!

Al zal die er wel niet komen aangezien Playmobil de licentie heeft. Wel een toffe reclame hebben ze er voor gemaakt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:54

Update:
Bij mij nu gelukt. Privé modus in Safari opgestart, toen eerst de boel in m’n mandje gepleurd en daar zat de GWP ook bij. Nice!
Het is mij direct gelukt. Ben er wel blij mee, vooral vanuit nostalgisch oogpunt. En moest toch nog het boetiek hotel aanschaffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik ben begonnen met sorteren, maar wat een werk zeg, vooral voor iemand die normaal niet opgeruimd is....

Is er ergens een overzicht van stickers? Ik heb een aantal redelijk standaard steentjes met stickers erop die ik wil gerleiden naar een set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
elbandito schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:39:
Ik ben begonnen met sorteren, maar wat een werk zeg, vooral voor iemand die normaal niet opgeruimd is....

Is er ergens een overzicht van stickers? Ik heb een aantal redelijk standaard steentjes met stickers erop die ik wil gerleiden naar een set.
Ik zou Google Lens eens proberen.
Zelf nog niet gebruikt, maar wel al veel positieve dingen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738

Mocht je er met Google Lens niet uitkomen dan kan je altijd hier een foto plaatsen, er zijn vast genoeg mensen die willen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
... en die het dan wel op prijs zouden stellen als je ze minstens even bedankt voor de moeite ;) Maar misschien was je dat vergeten; hier nogmaals:

Roy vd M. in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Bedankt, @pi! en @bvsteyn!
Ik heb de heldere kleuren wat gedimd nadat ik hem in mijn stad probeerde te zetten, daar bleek het wel heel erg te knallen met dat blauwe dak. Daarom heb ik het iets neutraler gemaakt.
Zelf denk ik aan de tweede of de derde foto.
Ik denk dat ik nu eerst ga werken aan de binnenkant: ik denk dat het er beter uit gaat zien als er geen leeg gebouw achter die grote ramen zit; en dan nog eens evalueren wat beter staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er zijn 79 pagina's aan stickers op bricklink: https://www.bricklink.com...9&catString=160&catType=P :)

@WVL_KsZeN Die Dodge hadden we toch al een keer in de 6 studs Speed Champions?

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 15-06-2022 12:44 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• KrusT
Laatste build, in afwachting van de nieuwe :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3wwfr7qfXw3tC8Ccl2iAmpT65E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kVbyMFHDGW5oWiDPY2Hqelj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ErikT738
@KrusT Nice! Ik was vroeger altijd jaloers op oudere vriendjes die nog wel "Robin Hood" Lego hadden terwijl ik zelf net de boot heb gemist.

Ik ben gisteren aardig opgeschoten met de bouw van het Creator kasteel (plus twee extra ridders). Op zich een leuke set maar hier en daar heb ik toch wat kritiekpuntjes. Zo is de hele constructie momenteel nogal slap en zit het "water" soms nauwelijks vast aan de rest van het kasteel. Ook blijven de blauwe pluimpjes niet in de helm steken en hadden ze het schild beter vast kunnen maken met een Technic Brick with Axle Hole.

Maar goed, ik ben al lang blij dat Castle weer aandacht krijgt. Hopelijk krijgen we ooit weer een volwaardig thema als deze sets succesvol blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD2IZpnsRL0_hOLUg1pK7qZUxUI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nOy0ywBUqqe6SHbq4YawYl7x.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrusT
ErikT738 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:24:
@KrusT Nice! Ik was vroeger altijd jaloers op oudere vriendjes die nog wel "Robin Hood" Lego hadden terwijl ik zelf net de boot heb gemist.

Ik ben gisteren aardig opgeschoten met de bouw van het Creator kasteel (plus twee extra ridders). Op zich een leuke set maar hier en daar heb ik toch wat kritiekpuntjes. Zo is de hele constructie momenteel nogal slap en zit het "water" soms nauwelijks vast aan de rest van het kasteel. Ook blijven de blauwe pluimpjes niet in de helm steken en hadden ze het schild beter vast kunnen maken met een Technic Brick with Axle Hole.

Maar goed, ik ben al lang blij dat Castle weer aandacht krijgt. Hopelijk krijgen we ooit weer een volwaardig thema als deze sets succesvol blijven.
Het 3-in-1 kasteel zei me eerst niet veel, maar uiteindelijk heb ik er 3 van gekocht in afslag :9
Ik ben er nu wel fan van, geeft ook een zeer mooi assortiment bricks om zelf dingen beginnen mee te bouwen.
En er zijn veel leuke alternatieven voor te vinden op rebrickable, alsook combinaties van meerdere sets.

Een hele lijn hoeft niet zozeer, maar ik hoop wel dat men regelmatiger eens een set uitbrengt gelijk de Medieval Blacksmith. Een gedetaileerde herberg lijkt mij de max.

In elk geval erg benieuwd ook om het nieuwe kasteel te zien!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
Dit wordt kennelijk één van de Avatar sets. Zijn dat nou speciale benen, armen en hoofden???

Ik koop enkel Avatar sets als er menselijke militaire voertuigen in zitten.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/v1xa3my7js591.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=831c011baadf3bf2c4d43e80f120d64d93830696
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/dpxxvly7js591.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=a147f7379fa13b5ccfcc460f987c1a0365cdc142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:27
@ErikT738 Goed gespot zeg!
De Minifigures zijn voorzien van de lange benen zoals die een aantal jaren gelden door LEGO ook voor Woody uit Toy Story werd gebruikt.
Wel tof eigenlijk, in de film waren die wezens 3-4 koppen groter dan mensen, en gezien er ook al kleine Lego figuren zijn (kinderen oa) zou ik het wel leuk vinden als er zo heel af en toe ook een langer poppetje uitkomt.

Betreffende de boom: lol ik moet heel erg denken aan de mensen die bij de Bonsai klaagden over de roze kikkers, krijgen we die weer maar nu over de roze zweepjes/lianen? oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Gek trouwens dat het nummer op de achterkant staat? Zal wel een fout in de photoshop zijn oid. Kan niet zeggen dat ik er warm van wordt. Dat vliegbeessie (hoe hij ook maar heet in de film) is wel aardig, maar zou ook zo in ieder willekeurige Ninjago set hebben kunnen zitten (alhoewel dat hoofd in een stuk is wel nice).

Pagina: 1 ... 199 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .