Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 198 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.119 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-09 23:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Alfa Novanta schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:54:
[...]

je vergeet de onzinnige debiele kleuren nog die ze in hun modellen stoppen ..
perfect voorbeeld de black 'n white steamboat Willie 7(8)7
[Afbeelding]
[Afbeelding]
écht bezopen!!! Daar kun je toch niks anders meer van bouwen?! |:(

.. en het (daarom??) ontbreken van een B-model.

[...]

Nou weet ik niet, er zijn al genoeg alternatieven! En véél goedkoper! Eerst was dat nog Chinese rommel en stond Lego voor kwaliteit, maar als het zo doorgaat maakt Lego straks de rommel en staan de Chinese merken voor kwaliteit. (eigenlijk zijn we daar al .. alleen moet het nog bij het grote publiek doordringen)

Als ze hun bestaansrecht willen houden moeten ze zich toch eens serieus achter hun oren gaan krabben ..
Maar Lego dus met gestrekt been de afgrond in :w :/

Dat is wat ik ook mis tegenwoordig, als kind had ik volgens mij vele B modellen op 1 set, echter nu zie ik dat niet meer, of is dat enkel bij de SW lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]
Het kleurenkots snap ik nog wel. Je ziet het niet in het uiteindelijke model, dus waarom niet? Ik doe dat zelf ook altijd bij mijn mocs. Het is goedkoper om te gebruiken wat je toch al hebt :)

Ik erger me wel aan de steeds slechter wordende kwaliteit v/d Lego blokjes. De kleur van transparant is slechter en het krast veel sneller dan een aantal jaar geleden. Kleuren issues en issues met de breekbaarheid v/d blokjes en dat komt waarschijnlijk allemaal doordat ze niet kunnen voldoen aan de vraag en daarom maar de hoge standaard (iets) verlaagd hebben :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:53

QuattroNL

It is I.

Ik snap heel goed wat je zegt en heb ook elke keer weer grote vraagtekens bij al die verschillende kleuren binnen in een set.
Dat je er vervolgens niks anders meer mee kan bouwen vind ik niet terecht. Het is Lego, je kan er áltijd iets anders mee bouwen; wees creatief en volg eens niet een handleiding.

Op Rebrickable staan zat alternatieve builds van bestaande sets, vaak zonder toevoeging van andere parts.
Niet elke set of thema is er geschikt voor maar er zijn genoeg creatieve geesten op deze aardkloot die de meest fantastische alternatieve creaties in elkaar zetten.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

chrisO schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Het kleurenkots snap ik nog wel. Je ziet het niet in het uiteindelijke model, dus waarom niet? Ik doe dat zelf ook altijd bij mijn mocs. Het is goedkoper om te gebruiken wat je toch al hebt :)
Maar voor Lego maakt het niet uit of ze nou 10 verschillende kleuren gebruiken of alles van 1 kleur.
Bij een MOC gebruik ik ook de parts die ik heb maar Lego heeft zo'n beetje alles tot z'n beschikking.

Ik vermoed dat het (ook) is om het bouwproces te verduidelijken. Als alles grijs of zwart is dan komen daar weer klachten over.
Ik erger me wel aan de steeds slechter wordende kwaliteit v/d Lego blokjes. De kleur van transparant is slechter en het krast veel sneller dan een aantal jaar geleden. Kleuren issues en issues met de breekbaarheid v/d blokjes en dat komt waarschijnlijk allemaal doordat ze niet kunnen voldoen aan de vraag en daarom maar de hoge standaard (iets) verlaagd hebben :|
Heeft dacht ik ook te maken met milieu eisen. Het plastic (abs) moet milieuvriendelijker geproduceerd worden en dat resulteert blijkbaar in een mindere kwaliteit. Ze moeten dus keuzes maken en wat is er marketingtechnisch beter dan om te kunnen roepen dat je blokjes 'groen' geproduceerd worden? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:06
Ik heb die rare interne kleuren ook nooit begrepen, zit hier een specifieke gedachte achter of is het meer dat deze over zijn o.i.d. in de opslag dat ze denken joh we gooien er gewoon een regenboog sausje doorheen?

Misschien dat het voor duidelijkheid in de verschillende stukjes is als je aan het bouwen bent, maar een beetje mens kan wel studs tellen toch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Psyx88 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:11:
Er zit een hele marketingmachine achter Lego en die weten donders goed welke sets goed en slecht verkopen in de diverse doelgroepen, dus:
Diertjes voor de kleintjes en allerkleintjes
Lego city (reddingsdiensten, autos en boeven)
Disney etc Elfjes en kastelen
Speed Champions
Treinen (ook voor de allerkleintjes)
Ninjas en super helden
Harry Potter
Star Wars
Ideas sets
Collectable minifigure series

en dan natuurlijk de ultieme melkkoe: de AFOL.

Het is allemaal heel logisch te verklaren: de prijs van een set is de prijs die men er voor wil betalen. Strooi er nog een exclusief en/of premium sausje over en je kan nog meer vragen en/of het verkoopt als warme broodjes.

Dat Lego de prijzen van sets die bijna EOL zijn verhoogd is ook te verklaren. Wat gebeurd er altijd als een set lijkt EOL te gaan? Enorme piek aan verkopen, door mensen die de set nog 'voor een normale prijs willen hebben' of handelaren die alvast voorsorteren op de 'after EOL premiums'. Logisch dat Lego van de EOL (FOMO)-gekte een graantje mee probeert te pikken.

Mij heeft Lego inmiddels wel verloren. Ik vond Lego de afgelopen jaren al 'te duur', ik kocht geen sets voor de volle prijs: ging altijd op zoek naar -30+% koopjes. Niet omdat ik het geld niet heb, maar omdat ik het niet meer waard vind. Maar met de kwaliteitsissues de afgelopen jaren, de steeds meer en grotere (in omvang maar ook in aantal) sets, de oplopende prijzen en de ene exclusieve deal na de andere (om FOMO aan te wakkeren), ben ik er persoonlijk wel klaar mee.

Laten we wel wezen: een speed champion autootje voor 20+ euro, dat is geen 'leuk kadootje' meer. En hoewel die nieuwe 8-studs autos er fantastisch gedetailleerd uit zien, is er niet mee te spelen, want dan vallen er stukjes af (ik heb twee jonge Lego fanaten hier die hier vaak over klagen). Dus wie is dan de doelgroep voor die speed champion sets? De 'collector' die ze bouwt en displayed.
En dit is dan het 'laag segment' wat betreft Lego sets. Om maar niet te beginnen over de hoeveelheid 150-200+ sets.

Ik snap Lego wel, het verkoopt toch wel. De omzet zien ze alleen maar stijgen. Maar met de huidige inflatie en alsmaar oplopende kosten (op alle vlakken), wordt dit voor steeds meer mensen een ongrijpbare 'luxe' hobby.

Voor veel 30-40 jarige, nostalgische AFOLs natuurlijk niet, zie hier de focus van Lego 😁 En al die Adult Welcome sets spreken weer hele nieuwe doelgroepen aan.

P.s. Ik klink misschien wat negatief over Lego, maar Lego is een bedrijf met een duidelijk business model. Ik snap ze 100% en als ik in hun schoenen zou staan, zou ik ook proberen te profiteren van al het bovenstaande. Echter als consument en Lego-enthousiast heb ik hier een minder goed gevoel bij 😁
Bedankt voor de heldere uiteenzetting :)

Sommige verklaringen klinken inderdaad wel logisch als ik er nu zo over nadenk. Ik wilde nog bijna een opmerking maken over het Piratenschip, waarom die wel en waarom het Kasteel niet, maar het Piratenschip is óók al langer op de markt en gaat dus misschien ook binnenkort uit.

Je uitingen zie ik niet als negatief. Het is wat het is. Ik ben en blijf nog steeds lego-bouwstenen enthousiast want het is gewoon heel leuk en een mooie tijdsbesteding, maar LEGO als bedrijf heeft me wel wat als bestedende AFOL consument verloren. Ik laat genoeg sets die ik ergens wel écht leuk vind steeds meer aan me voorbij gaan.
Haay schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:35:
Toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten (beiden nu op de middelbare school) was een verjaardagscadeautje voor een klasgenootje (vriendje of vriendinnetje) gemiddeld tussen de €10 en €15 euro. Zo'n Lego setje met adviesprijs ergens tussen de €15 en €18, met wat korting ingekocht, was dan perfect. Een 8-studs wide Speed Champions auto met adviesprijs van €25 die dan in de 20% korting nog €20 kost is dan inderdaad geen leuk 'klein' cadeautje meer.
Dit doet me even denken aan het moment dat een kindje voor z'n verjaardag iets van LEGO leuk vond om te krijgen. Vervolgens kreeg hij van drie mensen hetzelfde setje, omdat uitgerekend dat setje nog 'betaalbaar' schappelijk geprijsd bij de Kruidvat lag :+

[ Voor 67% gewijzigd door Gim op 10-06-2022 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
QuattroNL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Maar voor Lego maakt het niet uit of ze nou 10 verschillende kleuren gebruiken of alles van 1 kleur.
Bij een MOC gebruik ik ook de parts die ik heb maar Lego heeft zo'n beetje alles tot z'n beschikking.

Ik vermoed dat het (ook) is om het bouwproces te verduidelijken. Als alles grijs of zwart is dan komen daar weer klachten over.

[...]
Wat dacht je van voorraad? Lego heeft geen oneindig groot pakhuis, waarin ze alle steentjes in alle beschikbare kleuren, in grote aantallen kunnen bewaren. Als het voor het model niet uitmaakt of een steentje rood of zwart is, omdat je het toch niet ziet. Dan ga je toch niet een batch steentjes produceren in het zwart als je het steentje nog in het rood nog hebt liggen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwD1SHe3_4XcWfPj1yEuCfOGfEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKiVjBMtpDlF8XH3Hi6Bq4Bl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMDZFEuT7VGlRkStwbIbrH9rJE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puHPM8GGj9YcyR9PWk5OCHLb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWbv_fNV67GVV65NVl3xTt1wMYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lU8vVFBc25qBkeXaoyxmXy0s.jpg?f=fotoalbum_large

Nog 1 stap, de achterkant en de wielen, en dan is de Daytona alweer af. 8)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwD1SHe3_4XcWfPj1yEuCfOGfEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKiVjBMtpDlF8XH3Hi6Bq4Bl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMDZFEuT7VGlRkStwbIbrH9rJE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puHPM8GGj9YcyR9PWk5OCHLb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWbv_fNV67GVV65NVl3xTt1wMYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lU8vVFBc25qBkeXaoyxmXy0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5Zq0jARgSJrGOVU9Qn6gfn6oeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqm0V025tk7bDRldFMZZoKXe.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 14:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Nou weet ik niet, er zijn al genoeg alternatieven! En véél goedkoper! Eerst was dat nog Chinese rommel en stond Lego voor kwaliteit, maar als het zo doorgaat maakt Lego straks de rommel en staan de Chinese merken voor kwaliteit. (eigenlijk zijn we daar al .. alleen moet het nog bij het grote publiek doordringen)

Als ze hun bestaansrecht willen houden moeten ze zich toch eens serieus achter hun oren gaan krabben ..
Maar Lego dus met gestrekt been de afgrond in :w :/

Puur zwart/wit/grijs in een build kun je ook alleen maar andere zwart/wit/grijs bouwwerken van maken. Je zult in bepaalde gevallen hiermee toch nog wel leuke dingen bouwen. Misschien niet alleen zwart/wit/grijs maar ook met kleurtjes.
Dat wil niet zeggen dat voor sommige pakketten er wel veel kleuren gebruikt worden die je verder niet meer ziet, maar soms doen ze dat ook wel deels bewust met leuke grapjes in de kleuren die gebruikt worden... denk aan de Koenigsegg Jesko waar je bij een bouwstap de zweedse vlag hebt in de auto, die zie je verder niet meer terug aan de buitenkan :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Inhakend op de discussie met kleuren binnenin een model, dit lijkt me geen probleem. Zeker in voorbeelden zoals SteamBoat, en dergelijken is die kleurenkeus niet een probleem. De doelgroep voor deze sets is de doelgroep die de modellen (misschien gelijmd) achter glas zet en mooi vindt. Wat mij betreft is het dan goed om de instructies en onderdelen zoeken makkelijker te maken met een aantal onderdelen in herkenbare kleuren. Hierbij geld eenzelfde regel als onderdelen sorteren, mensen kunnen makkelijker een specifieke kleur vinden in een stapel, dan een specifieke vorm.

Als je graag meerdere modellen uit een doos wilt, zijn er een aantal Technic sets (steeds minder, jammergenoeg, mee eens) en de hele 3-1 serie waarbij dit kan. Zeker als je los gaat kijken van Lego, zijn er op Rebrickable mogelijkheden zat om een tweede, derde of alternatieve bouw te starten met dezelfde onderdelen.

Lego heeft keuzes te maken, en Lego heeft een geheel eigen mogelijkheid om zaken te sturen op bijvoorbeeld wat ze uitbrengen in de vorm van welke modellen, en met welke features* . Deze mogelijkheden en keuzes zijn soms heel simpel, en soms zijn er een aantal invloeden waar Lego meer of minder zich van aan trekt. Keuzes om geen B model uit te brengen in een wereld waar gebruikers die content al de wereld in brengen, en dit de uiteindelijke prijs van een model lager kan houden, lijkt me een prima keus. Keuze om een onderdeel speciaal in een aparte kleur uit te brengen, of een productierun in een bepaalde kleur te houden en daar de kleur binnenin een model op te sturen lijkt me ook geen gekke (keus).

* kleuren onderdelen, alternatieve bouw, licenties en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@ymnia Het is allemaal leuk en aardig, maar als je bijv een BTTF DeLorean of Ecto-1 set koopt en je wilt die mooi in een vitrinekast zetten, dan heb je wel last van dat de onderkant 35 verschillende kleuren heeft. Dus niet te hoog in de kast zetten, of geen glazen plankjes gebruiken. Je kan de kleuren zelfs zien als je alleen maar de deuren open zet. Die kleuren zijn dus niet om het product mooier te maken. Het is puur en alleen om de nieuwe klanten die Lego wilt aantrekken niet te frustreren met de build, anders kopen ze misschien geen 2de set.

Als Lego dat wilt, dan kan het ook met kleuren die wel goed te gebruiken zijn (blauw, rood, groen, geel). Ik had laatst in een Speed Champions autotje 8 (!) verschillende kleuren in 1 laag. Je moet wel een hele erge fanboy zijn als je dat goed probeert te praten. Het ultieme zou zijn als Lego van zo'n set 2 versies zou uitgeven. 1 voor 18+ met allerlei kleuren, en 1 voor 18+ expert builders waarbij de kleuren gelimiteerd zijn. Mara ik snap ook dat dat niet handig is voor Lego logistiek enzo. Gelukkig bestaat Bricklink zodat je zelf het model kunt verbeteren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-09 16:26
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nogal negatief vind je niet? Ik vind de kleurenkots ook niet altijd alles, maar ben wel van mening dat het juist de mogelijkheden om er compleet iets anders van te maken eerder vergroot dan verkleint. Simpelweg omdat je meer onderdelen (in verschillende kleuren) hebt. Genoeg creativiteit te vinden op sites als Rebrickable.

Het is vrij duidelijk dat Lego hiervoor kiest om het bouwproces makkelijker te maken door eenduidige herkenbaarheid van onderdelen. Een prima en terechte keuze mits je er aan de buitenkant niet heel veel van ziet na de bouw en daar zijn ze best goed in op soms wat zichtbare blauwe/zwarte pins na.

De meningen kunnen daar natuurlijk over verschillen, maar onzinnig en debiel is het niet. Laat staan dat Lego hiermee met een gestrekt been de afgrond in zou gaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
almightyarjen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:54:
[...]

Bloody hell die is gaaf! :D Deze zal ook wel minstens €399 gaan kosten? De vorige achtbaan kon je makelijk mechaniseren zodat die continue door kon blijven draaien, ik vraag me af of dat met de nieuwe ook kan, aangezien er een liftje in zit (die op een bepaald moment moet stoppen, het treintje eraf moet laten rijden en weer naar beneden moet gaan).

Ik denk dat de oude dan maar weg moet, neemt behoorlijk wat ruimte in!
Zal er vanaf hangen of die lift vanzelf weer naar onder gaat denk ik?

Maar twee van die achtbanen hebben staan neemt behoorlijk wat ruimte in ja :P

Vond persoonlijk de vorige wel mooier al is deze wel vet met de loopings.

200 fish found!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqu4lxHpHEqKb82qhLhnYP6hE08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwhcnYB5TUbi8MH5W28WWRA5.jpg?f=fotoalbum_large _/-\o_ *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Justinn1988 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:18:
Nogal negatief vind je niet? Ik vind de kleurenkots ook niet altijd alles, maar ben wel van mening dat het juist de mogelijkheden om er compleet iets anders van te maken eerder vergroot dan verkleint. Simpelweg omdat je meer onderdelen (in verschillende kleuren) hebt. Genoeg creativiteit te vinden op sites als Rebrickable.

Het is vrij duidelijk dat Lego hiervoor kiest om het bouwproces makkelijker te maken door eenduidige herkenbaarheid van onderdelen. Een prima en terechte keuze mits je er aan de buitenkant niet heel veel van ziet na de bouw en daar zijn ze best goed in op soms wat zichtbare blauwe/zwarte pins na.

De meningen kunnen daar natuurlijk over verschillen, maar onzinnig en debiel is het niet. Laat staan dat Lego hiermee met een gestrekt been de afgrond in zou gaan. :?
Voor zover ik weet doen Lego Designers heel bewust de keuze voor gekleurde onderdelen aan de binnenkant die je in het uiteindelijke model niet ziet. Deels is dit om het bouw proces te vergemakkelijken, zoals door enkelen hier al is aangehaald: het zoeken naar een bepaald onderdeel met afwijkende kleur is veel gemakkelijker dan wanneer alles in dezelfde kleur op een stapel ligt.

Anderzijds doen Lego Designers ook bewust de keuze om onderdelen in een nieuwe of weinig gebruikte kleur in het model te stoppen, juist voor MOC designers die behoefte hebben aan specifieke onderdelen in bepaalde kleuren. Die onderdelen komen dus uit sets die ge 'part-out' worden en via losse elementen op Bricklink e.d. verkocht worden. Ook dat is een hele tak van sport, en juist omdat Lego daarin meegaat door aan de binnenkant van modellen de onderdelen in afwijkende kleuren uit te brengen, verzorgt Lego die markt ook.

Ik persoonlijk heb er geen enkel probleem mee dat wanneer een model dat van buiten zwart-wit is, of voornamelijk grijs, aan de binnenkant alle kleuren van de regenboog aan elementen heeft. Enige wat wel eens storend kan zijn, zijn bv. Technic pinnen in blauw die je duidelijk ziet zitten in een zwarte balk. Dat is ook iets waar Jangbricks regelmatig over valt. Dat je aan de buitenkant van het model nog andere kleuren ziet, waar wel degelijk alternatieven in de juiste kleur voor bestaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
ymnia schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:49:
De doelgroep voor deze sets is de doelgroep die de modellen (misschien gelijmd) achter glas zet en mooi vindt.
Not the Kragle!!! :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Zeehond schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:27:
[...]

De grote vraag is of de almachtige Arjen een volledig geautomatiseerde versie kan maken van beide sets samen #challenge :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:16:
Je moet wel een hele erge fanboy zijn als je dat goed probeert te praten.
offtopic, misshien ook wel een beetje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
Zeehond schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Het hendeltje om de lift om hoog te brengen staat direct in verbinding met het tandwiel dat de ketting aandrijft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2sV_MZsRQE4pNFjhG9fe3ZHCcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vrUrcPyNllB79B23WhV4S1ky.png?f=fotoalbum_large
er is dus geen (complex) systeem van tandwielen om de richting om te draaien als het liftje boven is.
Het liftje kan dmv de zwaartekracht weer naar beneden (tegengewicht zorgt ervoor dat het dan niet naar beneden valt).
gemotoriseerd gaat dat laatste niet werken, omdat de motor dan spontaan de andere kant zou moeten gaan opdraaien... Je moet dus de draairichting van de motor omdraaien en dat zal je toch echt met de batterijdoos moeten doen. :)
Of ik moet iets missen :?

Even over zitten nadenken en het is toch wel mogelijk om dit 100% automatische te laten lopen. De chain bestaat uit chainlinks en treadlinks. Waarschijnlijk dragen de treadlinks het liftje en als ze het zo gemaakt hebben dat de lopende band gewoon kan ronddraaien, dan hoeft het motortje maar in 1 richting te draaien. Zodra de treadlinks aan de achterzijde zitten, gaat het liftje dmv zwaartekracht weer naar beneden. Dan moeten ze er alleen voor zorgen dat het liftje eerder beneden is dan het treadlinks deel v/d lopende band :) maar zelfs dat zou geen probleem hoeven te zijn, want dan zou de band alleen 1x extra rond moeten gaan.

Het toevoegen van het tegengewicht vind ik wel een leuke toevoeging. Ook wel slim van Lego om onderstaande element te gebruiken in het dak van het station, zodat je een complete set van de rollercoaster track elementen in het geel hebt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkynGBuTml2DE_knfX3Dj_l6N-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/deI37SUkySeIOutUYvEE8DT9.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door chrisO op 10-06-2022 14:33 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHP340mLu-aEEUKqxJ6D3R8MzVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ese9FHTUTVxG8mEpnr3Spuju.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2qi2g-VknhuIioztwY48F0rrT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ODBs8N3S0eX0f6JCYl9QONY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9uIxzLfDqSsgSfAAHkX1jKEVWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xPXHTY4071na3ylsIEXE8wr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6wL4OzqNAiHj6B9CnGFTfudMt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q18FyF0HENRF1fxNNR2XSRnW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkkxAy_ZOuZyLlSoKrBIrW9XdOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTniqaeDz0YBGFKtivSQx5Uo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPckNSksZnHqoILCPYhafMNvi9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiWFa3zG2Orw87FNdGgUVDci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TJGb_Hqr3KnMQ6PrNL2pt_WVgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpxyegqCbDk7cjUMGpmuvSX3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CS5RRcqHmJj-qvYx98uM3UgIAXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxvWyHy4OBbEXAaiQcVYTaat.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12oA7HfEsptR2Y__JTU3aQXfgBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHWPAM7iSNPARL9huYSAGKgq.jpg?f=fotoalbum_large

En done! Hele dikke build, vind hem beter geslaagd dan de Sian. Voor de Sian betaalde je bij launch ook 400 euro maar daar zat zo gigantisch veel kleurverschil tussen de onderdelen dat het zwaar afbreuk deed aan het geheel voor zoveel geld.

400 euro waard? Voor degene die zulke builds heel leuk vind, gewoon doen. Anders nog even 2.5 maand wachten, dan gaat er bijna 100€ van de prijs af. :)

Enige waar je bij deze even op moet letten zijn een aantal foutjes in de handleiding. Zoek die van te voren even op zodat je weet waar je op moet letten. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Vissa66 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En done! Hele dikke build, vind hem beter geslaagd dan de Sian. Voor de Sian betaalde je bij launch ook 400 euro maar daar zat zo gigantisch veel kleurverschil tussen de onderdelen dat het zwaar afbreuk deed aan het geheel voor zoveel geld.

400 euro waard? Voor degene die zulke builds heel leuk vind, gewoon doen. Anders nog even 2.5 maand wachten, dan gaat er bijna 100€ van de prijs af. :)

Enige waar je bij deze even op moet letten zijn een aantal foutjes in de handleiding. Zoek die van te voren even op zodat je weet waar je op moet letten. :)
Ziet er mooi uit zo. Ik vind een mooie rode Ferrari leuker dan een Lamborghini en zeker mooier/leuker dan een Bugatti, maar de Ferrari Daytona vind ik dan weer spuuglelijk. Dat spuuglelijke van de echte Daytona hebben ze wel goed weten na te maken van Lego >:)

Bugatti verkopen en deze lelijke Ferrari kopen, omdat het een Ferrari is of de Bugatti houden, want deze heeft 1 extra technic functie... twijfel, twijfel... :/

Waarom vind je deze beter dan de Sian? Is dat enkel vanwege het kleurverschil?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:27
@ymniaJe moet wel een hele erge fanboy zijn als je dat goed probeert te praten.
Waarom zo negatief/vijandig? Laatst zei je ook al dat je je niet voor kan stellen dat iemand er vrede mee heeft, is het zo moeilijk voor te stellen dat niet iedereen hetzelfde is?

Je hebt het over de sets niet van onderen kunnen bekijken... Ik kan alleen maar denken: maar de sets zijn toch niet bedoeld om van onderen te bekijken, een schilderij draai je toch ook niet om of een beeldje til je ook niet op om van onderen te bewonderen? Ja het kan wel, maar ik zie niet in waarom Lego daar rekening mee MOET houden, meeste mensen stoppen hun kop niet in de kast of liggen niet op de grond om hun model van onder te kunnen bekijken....ok flauw, ik overdrijf een beetje, maar als ik in mijn omgeving kijk (+/- 15 volwassenen) dan kopen ze wel eens iets, bouwen dat op, en klaar, gewoon tevreden. Niks opmerkingen over "bweuh vroeger was het beter/kwaliteit gaat achteruit/krasjes/kleurenkots whatever", gewoon blij zoals het is. Pas als ik op sites kijk waar Lego fans samen komen dan komen dit soort klachten naar boven.

En dan zet je de mensen die dit niet als probleem zien direct weg als fanboys, hoe echt?
Naar mijn idee zijn het de "normale" consumenten die juist Lego kopen en het prima vinden, het zijn de kritische liefhebbers die moeilijk doen. Net als bij zoveel dingen zoals bijv voetbal of franchises (*kuch* Star Wars); miljoenen mensen kijken ernaar en vinden het prima, maar het zijn de kritische fans die moeilijk doen over nieuwe voetbalshirtjes of andere randzaken. Wie zijn nou de fanboys, de miljoenen mensen die normaal doen, of die groep van duizenden fans die "overal wel wat van vinden".

Laat ik het anders zeggen, ik heb geen kinderen dus dit is meer gericht aan de tweakers met kids:
Zijn er ouders die hun kinderen wel eens horen klagen over dergelijke zaken? Krasjes, kleurafwijkingen, kleurenkots, verkeerd gekleurde pinnen etc? Ik kan me dat uit mijn jeugd niet herinneren namelijk, duizenden uren bouwplezier gehad met veel vrienden maar echt nooit bezig gehouden met dergelijke zaken. Het lijkt me dus ook echt een volwassen-mensen-dingetje. Kennelijk hebben volwassenen eerder de behoefte om alles onder de loep te nemen en om op elke slak zout te leggen, terwijl je zou denken dat dat gedrag eerder aan kinderen word toegekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vissa66 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:20:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik zie dubbel B) :+

grapje, mooi hoor! krijg er wel zin in om te bouwen. Lijkt een hele mooie rood en blauw. Vraag me nog steeds af of het default Lego kleur is of speciaal voor Ferrari. Steekt iig mooi af! _/-\o_

Onze Held heeft inmiddels ook zijn zegje over de Daytona gedaan.
Zal 'm straks thuis even bekijken/beluisteren maar er mankeert vast wel weer genoeg aan .. die titel _O- :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
chrisO schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:53:
[...]

Ziet er mooi uit zo. Ik vind een mooie rode Ferrari leuker dan een Lamborghini en zeker mooier/leuker dan een Bugatti, maar de Ferrari Daytona vind ik dan weer spuuglelijk. Dat spuuglelijke van de echte Daytona hebben ze wel goed weten na te maken van Lego >:)

Bugatti verkopen en deze lelijke Ferrari kopen, omdat het een Ferrari is of de Bugatti houden, want deze heeft 1 extra technic functie... twijfel, twijfel... :/

Waarom vind je deze beter dan de Sian? Is dat enkel vanwege het kleurverschil?
Kleurverschil vond ik echt abnormaal bij de Sian. Het is in de loop van de tijd wel iets verbeterd, maar bij de launch was nagenoeg geen enkel steentje hetzelfde groen.

De technieken die worden gebruikt bij de Sian zie je hier veel in terug. De eerste doos, de versnellingsbak en de motor, zijn bijna identiek aan elkaar.

De Daytona heeft eigenlijk niks spannends kwa features. De versnellingsbak werkt en thats it. Voor de rest gaat alles handmatig open. Waar je bij de Sian nog een knopje had voor de deuren en een spoiler die kon bewegen, kan de Ferrari eigenlijk niks extra's.

Het is weer wat anders, en het geheel is echt heel tof. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dommel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:24:
Puur zwart/wit/grijs in een build kun je ook alleen maar andere zwart/wit/grijs bouwwerken van maken. Je zult in bepaalde gevallen hiermee toch nog wel leuke dingen bouwen. Misschien niet alleen zwart/wit/grijs maar ook met kleurtjes.
Dat wil niet zeggen dat voor sommige pakketten er wel veel kleuren gebruikt worden die je verder niet meer ziet, maar soms doen ze dat ook wel deels bewust met leuke grapjes in de kleuren die gebruikt worden... denk aan de Koenigsegg Jesko waar je bij een bouwstap de zweedse vlag hebt in de auto, die zie je verder niet meer terug aan de buitenkan :)
Ik overdreef het natuurlijk, maar in de basis ziet het er gewoon rommelig en el cheapo uit .. de-ze hadden nog wat liggen-opmerking zag ik hierboven al meermaals voorbijkomen.

En true met veel fantasie kun je er wellicht juist iets mee maken wat je met zwart/wit niet kon. Vast. Maar zoals je steeds die fokking blue pins ziet bij die Supercars waar je 4 banken voor hebt neergelegd vind ik écht niet kunnen. Van buiten moet hij op zijn minst strak van kleur zijn. Maar ook als je de motorkap optilt .. maar nee :r .. dat ze de versnellingen willen accentueren kan ik nog wel begrip voor opbrengen, en is misschien zelfs wel gewoon een goed idee, maar zichtbare kleurenkots is m.i. not done. Bij de grijze Star Destroyer zie je door de kieren heen ook gewoon allemaal kleuren .. echt. wtf We praten hier over €600/700 ?!

Maar ook Steamboat Willie vind ik over the top, maargoed, dat is persoonlijke smaak. Dan had ik liever een zwart/wit versie en een kleuren versie gezien .. hadden ze hem aan de AFOL zelfs gewoon 2x kunnen verkopen .. ow wait .. nou breng ik ze nog op ideëen ook. Krijgen we allemaal recolors straks. :o

Gele Daytona anyone? :+ :Y

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:33:
Onze Held heeft inmiddels ook zijn zegje over de Daytona gedaan.
Zal 'm straks thuis even bekijken/beluisteren maar er mankeert vast wel weer genoeg aan .. die titel _O- :+
Ik ben gestopt met het kijken van zijn filmpjes. Ik kreeg steeds meer het gevoel door z'n filmpjes en reacties op z'n filmpjes, dat er maar weinig LEGO sets die het überhaupt waard zijn om aan te schaffen. LEGO afkeer? Het contant aanhalen dat iets te duur is (adviesprijs), dat een set geen B-model heeft of dat hij het niet in z'n winkel zal verkopen ging me ook tegenstaan. En ja, wie weet heeft hij op vele punten wel gelijk, maar het kon me simpelweg niet meer boeien wat hij zei. Terugverlangend naar de tijd dat je gewoon een set zag in de winkel, hem ter plekke deed reviewen met je twee eigen kijkers en hem vol enthousiasme kocht ongeacht eventuele zaken die net wat beter konden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

davidov schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:26:
[...]

Waarom zo negatief/vijandig? Laatst zei je ook al dat je je niet voor kan stellen dat iemand er vrede mee heeft, is het zo moeilijk voor te stellen dat niet iedereen hetzelfde is?
Niet iedereen is hetzelfde, maar ook niet iedreeen heeft een lage vitrinekast. Als ik de Ecto-1 op het bovenste plankje zet, kijk ik zo tegen de onderkant aan. Dus, dat. En aangezien alle sets tegenwoordig een kleurenkots hebben, wordt het onderin de vitrinekast aardig vol. Ik wil ook wat bovenin zetten, en niet alleen de oude sets. Want 10 jaar geleden had je alleen de blauwe pins. En 15 jaar geleden had je die niet eens. En iedereen kreeg het voor elkaar deze sets te bouwen en ook om er andere dingen mee te bouwen.

Er zijn 100den mensen die er vrede mee hebben, maar die zouden er waarschijnlijk net zo vrede mee hebben als er geen kleuren in de set zaten. Het zijn de fanboys die het goed praten en de haters die er problemen mee hebben. Ik zit dan in de laatste groep, al heb ik me erbij neer gelegd dat ik bij elke set nog 20-40 euro kwijt ben aan bricklink voor extra onderdelen. En dat is ook wel een beetje de fun. Wat dat betreft zou een enquete wel eens leuk zijn on te polsen hoe de Lego kopers er over denken. Ik denk dat de groep 'het zal me een worst wezen' best groot zal zijn.

/edit: Mensen die er vrede mee hebben vind ik geen fanboys, om even duidelijk te zijn. Fanboys vinden de kleurenkots een voordeel, omdat dit juist zou helpen om iets anders te bouwen. Of dat het zo lekker makkelijker is om een set te bouwen (waarom zou je dat willen), of omdat... ik hoor de raarste redenen.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 10-06-2022 16:35 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Ik heb weer wat geschoven in de stad :) In plaats van veel foto's heb ik een filmpje gemaakt. De kwaliteit is alleen niet erg goed, sorry. Ik heb geen betere camera ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:42
davidov schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:26:
[...]

Je hebt het over de sets niet van onderen kunnen bekijken... Ik kan alleen maar denken: maar de sets zijn toch niet bedoeld om van onderen te bekijken, een schilderij draai je toch ook niet om of een beeldje til je ook niet op om van onderen te bewonderen? Ja het kan wel, maar ik zie niet in waarom Lego daar rekening mee MOET houden, meeste mensen stoppen hun kop niet in de kast of liggen niet op de grond om hun model van onder te kunnen bekijken....ok flauw, ik overdrijf een beetje, maar als ik in mijn omgeving kijk (+/- 15 volwassenen) dan kopen ze wel eens iets, bouwen dat op, en klaar, gewoon tevreden. Niks opmerkingen over "bweuh vroeger was het beter/kwaliteit gaat achteruit/krasjes/kleurenkots whatever", gewoon blij zoals het is. Pas als ik op sites kijk waar Lego fans samen komen dan komen dit soort klachten naar boven.

En dan zet je de mensen die dit niet als probleem zien direct weg als fanboys, hoe echt?
Naar mijn idee zijn het de "normale" consumenten die juist Lego kopen en het prima vinden, het zijn de kritische liefhebbers die moeilijk doen. Net als bij zoveel dingen zoals bijv voetbal of franchises (*kuch* Star Wars); miljoenen mensen kijken ernaar en vinden het prima, maar het zijn de kritische fans die moeilijk doen over nieuwe voetbalshirtjes of andere randzaken. Wie zijn nou de fanboys, de miljoenen mensen die normaal doen, of die groep van duizenden fans die "overal wel wat van vinden".

Laat ik het anders zeggen, ik heb geen kinderen dus dit is meer gericht aan de tweakers met kids:
Zijn er ouders die hun kinderen wel eens horen klagen over dergelijke zaken? Krasjes, kleurafwijkingen, kleurenkots, verkeerd gekleurde pinnen etc? Ik kan me dat uit mijn jeugd niet herinneren namelijk, duizenden uren bouwplezier gehad met veel vrienden maar echt nooit bezig gehouden met dergelijke zaken. Het lijkt me dus ook echt een volwassen-mensen-dingetje. Kennelijk hebben volwassenen eerder de behoefte om alles onder de loep te nemen en om op elke slak zout te leggen, terwijl je zou denken dat dat gedrag eerder aan kinderen word toegekend :P
Dat kinderen niet zeuren logisch die hoeven het zelf niet te betalen en hebben meestal geen sets van honderden euro's, dat jij vind dat je geen kritiek mag hebben vind ik onzin, prijzen van lego zijn hoog en worden alleen maar duurder, dan verwacht ik ook kwaliteit, en geen scheurende stenen in sets van meer dan 200, persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met die verschillende kleuren, waar ik me wel aan kan storen is blauwe pins gebruiken terwijl het onderdeel zwart is en het aan de buitenkant zit.

Je hebt zelf nog zeker geen slechte lego set gehad, ik hoor het wel als je net als mij meerdere sets hebt waar de stenen van scheuren of met veel kleurverschil.

euroAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfeBsjV0XZyLl48MPCL3xMLPWso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN32XPzgaejk4XatL7NGCSJT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ypE04BqjxK2YzsCvksQa-9kWKA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eMyvnmvV7b1mVWKHxm85ejcL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIAWIJ6DYJw84sE4aC1XsHjbZUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O1dihA1QoeGqi35xqPsUayTg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwhXb_doBYPVFW3PhIZQxQx0psg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oItDckU14M7B07oVMYqdkLEG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:07:
Niet iedereen is hetzelfde, maar ook niet iedreeen heeft een lage vitrinekast. Als ik de Ecto-1 op het bovenste plankje zet, kijk ik zo tegen de onderkant aan. Dus, dat. En aangezien alle sets tegenwoordig een kleurenkots van hebben, wordt het onderin de vitrinekast aardig vol. Ik wil ook wat bovenin zetten, en niet alleen de oude sets. Want 10 jaar geleden had je alleen de blauwe pins. En 15 jaar geleden had je die niet eens. En iedereen kreeg het voor elkaar deze sets te bouwen en ook om er andere dingen mee te bouwen.
Nu je het zegt, ik kijk nu al zittende ook tegen de onderkant van veel sets aan. Hmm, verdorie nu heeft het m'n aandacht en stoor ik me eraan. Doorgaans loop ik langs die kast op of sta bij de kast als ik er naar kijk; dan speelt dat probleem niet :+ Je zou kunnen opteren voor een kast met houten planken ;)
Er zijn 100den mensen die er vrede mee hebben, maar die zouden er waarschijnlijk net zo vrede mee hebben als er geen kleuren in de set zaten. Het zijn de fanboys die het goed praten en de haters die er problemen mee hebben. Ik zit dan in de laatste groep, al heb ik me erbij neer gelegd dat ik bij elke set nog 20-40 euro kwijt ben aan bricklink voor extra onderdelen. En dat is ook wel een beetje de fun. Wat dat betreft zou een enquete wel eens leuk zijn on te polsen hoe de Lego kopers er over denken. Ik denk dat de groep 'het zal me een worst wezen' best groot zal zijn.
"Fanboys". Daarmee moet ik dan toch (zucht) even teruggrijpen naar een filmpje van Thomas (jaja, der Held
:P ). Die zei ooit eens iets in de trant van "Wees hooguit een 'fan' van een product dat ze op de markt brengen, maar niet van het bedrijf. Het bedrijf heeft maar één doel voor ogen en dat is winst maken. Jij telt niet voor hun, alleen je geld". Hij zal er hoogstvermoedelijk ook LEGO mee bedoelen ;) Ik loop ook echt niet weg met alles wat de naam LEGO draagt. Het zijn bepaalde producten van LEGO die me toevallig bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
gizmokat schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:47:
[...]

Dat kinderen niet zeuren logisch die hoeven het zelf niet te betalen en hebben meestal geen sets van honderden euro's, dat jij vind dat je geen kritiek mag hebben vind ik onzin, prijzen van lego zijn hoog en worden alleen maar duurder, dan verwacht ik ook kwaliteit, en geen scheurende stenen in sets van meer dan 200, persoonlijk heb ik niet zo'n moeite met die verschillende kleuren, waar ik me wel aan kan storen is blauwe pins gebruiken terwijl het onderdeel zwart is en het aan de buitenkant zit.

Je hebt zelf nog zeker geen slechte lego set gehad, ik hoor het wel als je net als mij meerdere sets hebt waar de stenen van scheuren of met veel kleurverschil.

euro[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn wel héél veel scheuren bij elkaar. Waren die scheuren er al direct na of met het bouwen dat je weet of staan de sets al geruime tijd? Staan de sets in een ruimte met veel temperatuurwisselingen? Ik sta hier echt wel van te kijken. Afhankelijk van je antwoorden ben ik geneigd om al m'n gebouwde sets na te lopen... iets wat iemand niet zou moeten willen.

Of zijn er m.b.t. die sets meer klachten geweest? Ik weet niet of je daar toevallig op gezocht hebt. Dat het echt gaande is bij bepaalde sets of van bepaalde batches en/of productiedatums?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gizmokat
Onlangs dat ik niet heel blij was met lego vanwege de kwaliteit, toch van de week maar een set van de zolder gehaald om te bouwen nog even getwijfeld of ik hem wou verkopen, besloten om toch maar te bouwen, het is de rode pick up truck, ik vind dit echt een leuk model en ook nog eens leuk om te bouwen hopelijk voorlopig ff geen kwaliteits dingentjes meer zo dat ik weer wat positiefer kan worden over lego, ik had even goed wel het een en ander aan kleine lego sets gebouwd, maar daar van vind ik het minder erg als er iets mee is dan met een dure set.

Ik heb nog wel een paar sets in mijn backlog waarvan ik twijfel om ze te verkopen, 1989 batmobile, bookshop en de ecto 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v47_ugYnyeDLvk2nI3z1kn4EfaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drKKoXK0IkxbBIewIv9bhr6S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTf8o19a1AMlzJFtuWqzS-JNl20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULsSLKOmp2WcjtajtyqoXWYp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nazJS81nVGTr24d7ZCB2bB-_dXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKrxlOIOc9XDURF04XX6jRDd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 23:16
[...]

Wauw - ik heb ook wel blokjes die gebarsten/gescheurd zijn, maar zoals op jouw foto is het wel erg heftig. Ik ga nu toch even wat nauwkeuriger naar mijn eigen sets kijken!

Overigens voor mijn OCD - kan dat raam rechtsboven in de eerste foto op dezelfde manier geplaatst worden als de andere drie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Gim schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Dat zijn wel héél veel scheuren bij elkaar. Waren die scheuren er al direct na of met het bouwen dat je weet of staan de sets al geruime tijd? Staan de sets in een ruimte met veel temperatuurwisselingen? Ik sta hier echt wel van te kijken. Afhankelijk van je antwoorden ben ik geneigd om al m'n gebouwde sets na te lopen... iets wat iemand niet zou moeten willen.

Of zijn er m.b.t. die sets meer klachten geweest? Ik weet niet of je daar toevallig op gezocht hebt. Dat het echt gaande is bij bepaalde sets of van bepaalde batches en/of productiedatums?
De eerste het haunted house ontdekte ik de scheuren na een paar maanden die waren er niet meteen, de onderste star wars had het meteen de volgende dag die heb ik ook onder garantie terug kunnen sturen, en ik had nog een set met veel scheuren maar daar heb ik geen foto's van en die had ik van marktplaats maar wel nieuw in doos , maar de sets zijn gewoon gebouwd en staan hier in de vitrine kast, niet in de zon en ook geen rare temperatuur verschillen.

We hebben best wel veel lego hier in huis, mijn dochter van 4 speelt er best wel wild mee, daar is alles nog prima van, en mijn vrouw heeft ook veel sets en daar ook geen problemen mee, het lijkt wel of ik de pechvogel ben in huis, in mijn andere modulars zit er ook hier en daar een steen met scheur, maar dat is er maar 1 over de hele set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Bardu schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:13:
[...]

Wauw - ik heb ook wel blokjes die gebarsten/gescheurd zijn, maar zoals op jouw foto is het wel erg heftig. Ik ga nu toch even wat nauwkeuriger naar mijn eigen sets kijken!

Overigens voor mijn OCD - kan dat raam rechtsboven in de eerste foto op dezelfde manier geplaatst worden als de andere drie? ;)
Zal ik doen als ik de blokken en keer ga vervangen :) , ik zelf stoor me daar niet aan, valt alleen op van dicht bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
[...]
En aangezien alle sets tegenwoordig een kleurenkots hebben, wordt het onderin de vitrinekast aardig vol. Ik wil ook wat bovenin zetten, en niet alleen de oude sets.
Hmm ja ok ik zie je punt waarom dat storend/jammer is, zo ver denken ze bij Lego denk ik niet door nee, die zie ik modellen gewoon op een tafel zetten en eromheen lopen om het te beoordelen, waar het als "museumstuk" misschien wel meer aandacht vereist.

Slechts een idee; ik moet denken aan de MF en de Space Shuttle die plat liggend niet het best tot hun recht komen, en daarom op stands geplaatst worden. Zou zoiets een oplossing kunnen zijn? Auto's laten zich denk ik wel lastiger in een "actie positie" plaatsen, maar mogelijk is het een manier om de kleurenkots uit het zicht te houden en de set nog toffer tentoon te stellen?
Maarja je wil ook niet 100 sets op stands plaatsen natuurlijk.

De fanboy/haters/normaal discussie vind ik niet zo interessant; de één zegt het is geen probleem, jij vind het een probleem... de ander zegt het is wél een probleem, maar jij vind het geen probleem.
Ik laat het aan Lego zelf over om te bepalen wat normaal is en wat niet, je kan boeken vol schrijven over wat je liever zou zien, maar uiteindelijk deelt Lego de lakens uit. Ze hebben miljoenen klanten, en ja een grote groep fans dreigt met minder te kopen maar kennelijk weet Lego ook dat het spul te verslavend is want ze merken er denk ik weinig van in de verkopen.
[...]

Dat kinderen niet klagen omdat ze niet betalen vind ik zo'n kul argument, net als dat ze geen sets hebben van honderden euro's. Een kind is misschien sneller tevreden (alhoewel.....), maar dat heeft niks met geld te maken. Ik ken ook kinderen van kennissen die van hun eigen zuurverdiende spaarcenten een set kopen bijvoorbeeld, en die zijn dan uiterst kritisch waar ze hun centjes aan uitgeven.

En ik zeg helemaal niet dat je geen kritiek mag hebben, maar het mag wel een beetje redelijk blijven. Omdat ik me ergens niet over opwind en een ander wel hoef ik nog geen fanboy genoemd te worden bijvoorbeeld (maar dat deed je ook niet). Lego was altijd al duur, en in deze wereld worden dingen in het algemeen duurder ipv goedkoper ja.
Je verwacht kwaliteit, dat snap ik, maar de vraag is meer of de kwaliteit die je verwacht wel terecht is. Het argument "ik heb heel veel geld betaald en het is duur" is echt verschrikkelijk slecht onderbouwd en als ik een euro kreeg voor elke consument die dat tegen mij heeft verteld dan kon ik op m'n 36e met pensioen.
Ter indicatie, ik heb oa een tijd voor een elektronicafabrikant gewerkt, en daar kwamen deze discussies over "de kwaliteit die de klant verwacht" wel vaker aan bod (helaas). Ze kochten dan bijv een TV of wasmachine die perfect werkte, maar de klant vond van niet. Tja als de fabrikant zegt dat het precies werkt zoals zou moeten, dan is je verwachting verkeerd, accepteer het of ga terug naar de winkel.

Voor de duidelijkheid; scheurtjes zijn heel duidelijk niet-ok. Ik zou het gewoon een defect noemen, dat zou niet moeten gebeuren en Lego moet dat bij nieuwe sets ook direct vervangen, geen twijfel over mogelijk.
Echter dat het kán gebeuren vind ik niet opmerkelijk als je miljarden steentjes produceert, en des te groter de set des te meer kans op zo'n defect steentje. Echter de prijs erbij betrekken is weer zoiets raars. Alsof de steentjes uit een set van 1000,- een meer speciale behandeling krijgen dan de steentjes uit een poly-bag, het zijn gewoon dezelfde vervloekte steentjes...
Nou nou, rustig :)
Ik heb zeker wel een aantal gescheurde steentjes in m'n collectie, toegegeven voornamelijk allemaal oude steentjes, misschien heb ik veel geluk? Misschien moet ik m'n steentjes beter gaan controleren?Kleurenverschil 1x opgemerkt, mja nou en, ik snap dat het kan gebeuren en verder vertik ik het om me erover op te winden, dan maak ik het voor mezelf groter dan het is. Bovendien zit ik alleen tijdens het bouwen met m'n neus er bovenop, daarna zie ik m'n sets vooral van een afstandje en dan stoort het me al helemaal niet meer.

Ik moet wel toegeven dat je een onvoorstelbare hoeveelheid barsten op die foto's hebt, dat is echt bizar. Ik zou haast denken dat de steentjes met een hydraulic press in elkaar gezet zijn. Dat is niet ok, en zou ik zelf ook enorm van balen, kon het niet vervangen worden? (-edit- never mind ik zag al een reactie) Ik heb zoiets nog nooit bij mezelf meegemaakt nee, ff afkloppen want dat gun ik niemand, ook mezelf niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

davidov schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:38:

Slechts een idee; ik moet denken aan de MF en de Space Shuttle die plat liggend niet het best tot hun recht komen, en daarom op stands geplaatst worden. Zou zoiets een oplossing kunnen zijn? Auto's laten zich denk ik wel lastiger in een "actie positie" plaatsen, maar mogelijk is het een manier om de kleurenkots uit het zicht te houden en de set nog toffer tentoon te stellen?
Maarja je wil ook niet 100 sets op stands plaatsen natuurlijk.

Ik moest gelijk hieraan denken, goedkoop zal het wel niet zijn. Ik heb zo ook men de MF en de SD op de muren zien monteren, behoorlijke stevige beugels moeten dat zijn. De MF staat bij met op een Efferman's stand, voor de Star Destoyer zoek ik nog een toffe stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
Xqlus1ve schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:50:
[...]

[YouTube: How to hang your LEGO cars on the wall in style by HUYL]

Ik moest gelijk hieraan denken, goedkoop zal het wel niet zijn. IK heb zo ook men de MF en de SD op de muren zien monteren, behoorlijke stevige beugels moeten dat zijn. De MF staat bij met op een Efferman's stand, voor de STar Destoyer zoek ik nog een toffe stand.
Aan de muur kan natuurlijk ook ja. Ik zat zelf te denken aan iets als *zoekt willekeurige foto op* zoiets:Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1881/2599/products/LamborghiniSian10_1043x1043.png?v=1608544811
Bedenk me wel net, leuk en aardig dat je de onderkant zo wegdraait uit het zicht, maar goede kans dat er andere ergernissen juist in beeld komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
gizmokat schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:08:
Onlangs dat ik niet heel blij was met lego vanwege de kwaliteit, toch van de week maar een set van de zolder gehaald om te bouwen nog even getwijfeld of ik hem wou verkopen, besloten om toch maar te bouwen, het is de rode pick up truck, ik vind dit echt een leuk model en ook nog eens leuk om te bouwen hopelijk voorlopig ff geen kwaliteits dingentjes meer zo dat ik weer wat positiefer kan worden over lego, ik had even goed wel het een en ander aan kleine lego sets gebouwd, maar daar van vind ik het minder erg als er iets mee is dan met een dure set.

Ik heb nog wel een paar sets in mijn backlog waarvan ik twijfel om ze te verkopen, 1989 batmobile, bookshop en de ecto 1
Veel plezier gewenst en hopelijk zit alles mee :)

De Ecto-1 is hier gebouwd, leuke build met dito features. De bijbehorende film vond ik ook genieten. Dat is een set die hier niet weggaat, want GB is wel m'n dingetje.

De Bookshop heb ik niet, de Assembly Square wel. Dat is wel een vraagstuk. Vaak voorgenomen om die te bouwen, maar uiteindelijk steeds niet gedaan. Dan ga je jezelf afvragen waarom heb ik hem nog niet gebouwd? Nog niet verkocht in ieder geval omdat verkopen altijd nog kan. Hem daarna weer gunstig kopen is lastiger. Zolang er twijfel is, is het hoe dan ook beter om nog niet te gaan verkopen. Zou pas verkopen wanneer je er echt helemaal aan uit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:16
Hoe groot Ferrari fan ik ook ben, telkens als ik hier foto’s van de Daytona voorbij zie komen blijf ik het een verschrikkelijk Lego model vinden en dan vooral de achterkant..

Ik heb hier de Sian opgebouwd staan en de Bugatti nog dicht in de doos, maar merk dat ik gewoon geen zin heb om de Bugatti te bouwen omdat het gewoon erg veel lijkt op de Sian (en nu ook met de Daytona)

De Sian staat hier in de kast maar ik erger mij aan het kleurverschil :p

Ik begon vorig jaar met het verzamelen van Lego vooral vanwege de Sian en de Bugatti maar nu bijna 1 jaar en bijna 20 dichte Lego dozen verder ben ik eigenlijk het minst tevreden met de Supercars en denk dat ik de Sian en Bugatti maar ga verkopen…

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

Vandaag het 3-in-1 kasteel op de kop getikt en onverwachts een vrije dag gekregen, dus ik ben tussen het niks doen door een beetje aan het bouwen. Bij dat bouwen hoort een ritueel. Ik zie hier wel eens foto's van katten voorbij komen waarop te zien is dat ze ook graag meedelen in het plezier O-) Hier geen kat, maar wel een ander beest dat maar al te graag even komt kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZFa7V0Iqcxsw1fXx0xjDYYCEY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4klCYOh6KErLzSBeQs3oS2G1.jpg?f=fotoalbum_large

Áltijd als ik een setje bouw aan de keukentafel komt de hond even op schoot hangen. Snuffelt een beetje, geeft me een lik, blijft een minuutje hangen en vertrekt dan weer :+ Overigens is het kasteel vetter dan ik had verwacht _/-\o_ Los van wat plaatjes heb ik er nooit veel van gezien, maar ik heb altijd al een LEGO-kasteel willen hebben dus deze min of meer blind gekocht aangezien hij nu wel heel voordelig was (75 euro). Zitten hele gave details in! Wel zonde dat er zo weinig poppetjes bij zitten :'(

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
RubjeMazter schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:17:
Ik heb die rare interne kleuren ook nooit begrepen, zit hier een specifieke gedachte achter of is het meer dat deze over zijn o.i.d. in de opslag dat ze denken joh we gooien er gewoon een regenboog sausje doorheen?

Misschien dat het voor duidelijkheid in de verschillende stukjes is als je aan het bouwen bent, maar een beetje mens kan wel studs tellen toch :+
Om de zoveel tijd wordt er hier vergeten dat het nog steeds onder kinderspeelgoed valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
42erik schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:38:
[...]

Om de zoveel tijd wordt er hier vergeten dat het nog steeds onder kinderspeelgoed valt
Kinderen kunnen toch ook tellen? Dat krijg je al in groep 3 als het goed is. Sommige van deze sets zijn 16+ o.i.d., niet echt kinderspeelgoed meer te noemen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@ymnia Het is puur en alleen om de nieuwe klanten die Lego wilt aantrekken niet te frustreren met de build, anders kopen ze misschien geen 2de set.
Dus hogere verkoopcijfers dus minder druk op de prijs dus goedkoper...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RubjeMazter schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:52:
[...]

Kinderen kunnen toch ook tellen? Dat krijg je al in groep 3 als het goed is. Sommige van deze sets zijn 16+ o.i.d., niet echt kinderspeelgoed meer te noemen lijkt me.
Ik heb altijd gedacht dat de kleuren 2 doelen hadden:
1: kosten besparen. Kan goed zijn dat ze bepaalde onderdelen standaard van de band laten lopen in bepaalde kleuren, dus die heb je gewoon altijd voldoende op voorraad, bijvoorbeeld een rode 2x4 plate. Het is dan goedkoper die kleur van een onderdeel te gebruiken dan de minder gebruikte en dus duurdere kleuren. Om diezelfde reden gebruikt LEGO waarschijnlijk ook vaak bijvoorbeeld 2 bricks van 1x4 in plaats van 1 brick van 1x8. Kan goed zijn dat in sommige gevallen (kleuren) twee steentjes goedkoper zijn dan één.

2: het bouwt echt een stuk prettiger. Stel je bent een set aan het bouwen met voornamelijk 1 of 2 kleuren, of gradaties van één kleur (grijs bijvoorbeeld). Op een gegeven moment wordt het verdomd lastig om tussen al dat grijs te zien waar het volgende stukje grijs moet. Zelfs met de vrolijke kleurtjes moet ik soms goed kijken waar een bepaalde steentje geplaatst moet worden.

Ja, sure, het stoort soms als de vrolijke kleurtjes te zien zijn in een verder gelikt model, maar je werkt met speelgoed dat bepaalde limieten heeft van wat mogelijk of rendabel is. 'Jij' wilt misschien wel extra diep in de buidel tasten om een nóg gelikter model neer te kunnen zijn, maar veel mensen willen of kunnen dat niet. Die zijn blij als ze eens per jaar een dikke set kunnen kopen. Grote kans dat LEGO in dit geval goed weet wat ze doen en dat er vaak genoeg een afweging gemaakt wordt.

Het enige waar ik nog altijd niet met m'n hoofd bij kan is het krampachtig vasthouden aan de blauwe pinnetjes. Je hebt exact diezelfde pinnetjes ook in zandkleur, grijs en zwart. Waarom perse blauw? :+ Maar goed, dat probleem is relatief makkelijk te verhelpen door middel van Bricklink, en omdat het om één soort onderdeel gaat ook niet direct super duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:43

Superkiwi

Hoi doei

gizmokat schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:08:
Alles wordt steeds meer digitaal dus die bookshop ga je aan de straatstenen niet kwijtraken.
Betreffende de Batmobile en de Ecto: ik doe net alsof ik dat niet gelezen heb. Foei, hoe durf je :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Het enige waar ik nog altijd niet met m'n hoofd bij kan is het krampachtig vasthouden aan de blauwe pinnetjes. Je hebt exact diezelfde pinnetjes ook in zandkleur, grijs en zwart. Waarom perse blauw? :+ Maar goed, dat probleem is relatief makkelijk te verhelpen door middel van Bricklink, en omdat het om één soort onderdeel gaat ook niet direct super duur.
Heb je een voorbeeld waar je dit duidelijk ziet? Ik zie het wel vaker voorbij komen dat mensen andere pinnetjes bestellen maar nog niet een 1 op 1 vergelijking gezien met verschillen. Als dit verschil noemenswaardig is moet ik er ook maar aan geloven denk ik, heb de Porsche, Bugatti en Lamborghini staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
RubjeMazter schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:52:
[...]

Maar ook voor die maken kleuren het makkelijker om stenen wel op de goede plek te zetten. Waarom moet ik studs tellen als ik kan zien "oh, eentje links van de gele plate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:23
SomerenV schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:21:
Vandaag het 3-in-1 kasteel op de kop getikt en onverwachts een vrije dag gekregen, dus ik ben tussen het niks doen door een beetje aan het bouwen. Bij dat bouwen hoort een ritueel. Ik zie hier wel eens foto's van katten voorbij komen waarop te zien is dat ze ook graag meedelen in het plezier O-) Hier geen kat, maar wel een ander beest dat maar al te graag even komt kijken:

[Afbeelding]

Áltijd als ik een setje bouw aan de keukentafel komt de hond even op schoot hangen. Snuffelt een beetje, geeft me een lik, blijft een minuutje hangen en vertrekt dan weer :+ Overigens is het kasteel vetter dan ik had verwacht _/-\o_ Los van wat plaatjes heb ik er nooit veel van gezien, maar ik heb altijd al een LEGO-kasteel willen hebben dus deze min of meer blind gekocht aangezien hij nu wel heel voordelig was (75 euro). Zitten hele gave details in! Wel zonde dat er zo weinig poppetjes bij zitten :'(
Even naar de Lego Store gaan, in de minifigure bakken zitten nu (soms) ridders.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

RubjeMazter schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:38:
[...]

Heb je een voorbeeld waar je dit duidelijk ziet? Ik zie het wel vaker voorbij komen dat mensen andere pinnetjes bestellen maar nog niet een 1 op 1 vergelijking gezien met verschillen. Als dit verschil noemenswaardig is moet ik er ook maar aan geloven denk ik, heb de Porsche, Bugatti en Lamborghini staan ;)
Er zullen vast voorbeelden zijn, maar ik heb ze niet. Nou ben ik ook niet zo into Technic dus ik heb niet zo'n last van het kleurenprobleem. Het meeste spul hier is Star Wars, wat Creator (Expert) sets, City en Speed Champions.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krzu9VjJ-eI3y65twXHqqiYtRTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POizeitBGi4REzjhh3Vvz0fR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0mqARIwP8chIYvN3-H7Q7cW8Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhllJSNFrr7UWuDtqkPsFhvD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3buaVQlZ2LFqZfxirPQ5th6OQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBCITAMlIvUEs6bWUegrZTQi.jpg?f=fotoalbum_large
ErikT738 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:04:
[...]

Even naar de Lego Store gaan, in de minifigure bakken zitten nu (soms) ridders.
De dichtstbijzijnde LEGO Store is 80 kilometer rijden. Beetje ver voor wat ridders :+

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 10-06-2022 23:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
RubjeMazter schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:38:
[...]

Echt wel heel duidelijk hoor. Voorbeeldje MOC:
https://rebrickable.com/m...b-bucket-hot-rod/#details
Zwarte pinnen ervoor in de plaats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBVglmMgBmNU7lJQ5Ka8U2bDils=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pl0DdpfMdHtYpPD08HBvVgMo.jpg?f=fotoalbum_large
Qua looks vind ik dit toch wel een mega verschil te noemen. Ik vind dit dermate beter, iets van 200 zwarte lange pins besteld.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eyA44AvDxCYCVWtZFAHQHmQR1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBDgslKOZyXpVAZX47fxgZLp.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week eindelijk de DeLorean binnen gehad en kunnen bouwen. Man, wat een vette set is dat geworden. De laatste wagen die ik gebouwd had was de 007 Aston Martin, maar deze is qua details toch echt wel van een compleet andere planeet.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

SomerenV schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:04:
[...]

Er zullen vast voorbeelden zijn, maar ik heb ze niet. Nou ben ik ook niet zo into Technic dus ik heb niet zo'n last van het kleurenprobleem. Het meeste spul hier is Star Wars, wat Creator (Expert) sets, City en Speed Champions.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

De dichtstbijzijnde LEGO Store is 80 kilometer rijden. Beetje ver voor wat ridders :+
waar heb je die printjes aan de wand vandaan als ik vragen mag?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Rhapsody schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 23:21:
[...]
waar heb je die printjes aan de wand vandaan als ik vragen mag?
Photoshop en bestecanvas.nl :+

Gamepad
Minifig
Boba Fett

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
Waarom vind ik de foto's van bijvoorbeeld forumleden meer aanspreken dan de officiële Lego foto's ? (y)
Dank je ! Ik moet deze ook nog scoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
chrisO schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:12:
[...]

Het hendeltje om de lift om hoog te brengen staat direct in verbinding met het tandwiel dat de ketting aandrijft:
[Afbeelding]
er is dus geen (complex) systeem van tandwielen om de richting om te draaien als het liftje boven is.
Het liftje kan dmv de zwaartekracht weer naar beneden (tegengewicht zorgt ervoor dat het dan niet naar beneden valt).
gemotoriseerd gaat dat laatste niet werken, omdat de motor dan spontaan de andere kant zou moeten gaan opdraaien... Je moet dus de draairichting van de motor omdraaien en dat zal je toch echt met de batterijdoos moeten doen. :)
Of ik moet iets missen :?

Even over zitten nadenken en het is toch wel mogelijk om dit 100% automatische te laten lopen. De chain bestaat uit chainlinks en treadlinks. Waarschijnlijk dragen de treadlinks het liftje en als ze het zo gemaakt hebben dat de lopende band gewoon kan ronddraaien, dan hoeft het motortje maar in 1 richting te draaien. Zodra de treadlinks aan de achterzijde zitten, gaat het liftje dmv zwaartekracht weer naar beneden. Dan moeten ze er alleen voor zorgen dat het liftje eerder beneden is dan het treadlinks deel v/d lopende band :) maar zelfs dat zou geen probleem hoeven te zijn, want dan zou de band alleen 1x extra rond moeten gaan.

Het toevoegen van het tegengewicht vind ik wel een leuke toevoeging. Ook wel slim van Lego om onderstaande element te gebruiken in het dak van het station, zodat je een complete set van de rollercoaster track elementen in het geel hebt.[Afbeelding]
Dat is wel vernuftig gemaakt, de lift netjes naar zijn start positie maar wel geleidelijk :) Wel zak de lift eerder beneden moeten zijn dan dat het treintje terug is voor een doorlopend rit

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zit een beetje in een dilemma. Ik heb hier wat dozen van grote sets (Barracuda, paar modulars) en ze liggen hier maar te verstoffen (liggen niet in de weg, maar toch). Dozen zien er allemaal nog prima uit en voor sommigen kan ik nog aardig wat krijgen als ik Bricklink mag geloven. Ik ben niet van plan de modulars te verkopen (ik houd ze lekker zelf), maar ALS ik ooit eens set zou moeten verkopen omdat ik niet anders kan, leveren ze met doos veel meer op. Wat zeggen jullie; houden met het oog op later of weg met die dingen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:42
JoeZuCK schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:38:
Ik zit een beetje in een dilemma. Ik heb hier wat dozen van grote sets (Barracuda, paar modulars) en ze liggen hier maar te verstoffen (liggen niet in de weg, maar toch). Dozen zien er allemaal nog prima uit en voor sommigen kan ik nog aardig wat krijgen als ik Bricklink mag geloven. Ik ben niet van plan de modulars te verkopen (ik houd ze lekker zelf), maar ALS ik ooit eens set zou moeten verkopen omdat ik niet anders kan, leveren ze met doos veel meer op. Wat zeggen jullie; houden met het oog op later of weg met die dingen.
Tsjah, ik houd ze ook. Ze staan platgedrukt in de berging.
Niet dat ik er ooit nog wat zal mee doen waarschijnlijk, maar ik kan ze niet weggooien.
Dat ik de dozen niet meer heb van de sets uit mijn kindertijd vind ik spijtig, net zoals ik alle pc-games (monkey island etc...) heb weggedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik bewaar altijd alle dozen. Vooral bij de grotere sets kan het bij doorverkoop schelen. Ik vind het iig altijd een meerwaarde hebben als de doos nog bij een 2e hands set zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
JoeZuCK schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:38:
Ik heb alleen nog de dozen van de 1:8 schaal technic auto's, de rest allemaal bij het oud papier.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99SCvBd0nQVX88gH-1QKUTNXLb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hd9SOBazcpM65hJCA5g75mQ.jpg?f=fotoalbum_large

Kon het niet laten :F

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:41
De kleine man(4):
Pappa, cadeautje voor je

Ik:
Maaar het is nog geen vaderdag en ik ben ook nog niet jarig

De kleine man:
Weet ik, maar ik vind hem leuk

Heeft de kleine man zijn spaarpotje meegenomen naar de winkel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_8ZDgkIBgWoSY482K30FITS_dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufx7FlQADdcoMeZN2zXHlSm4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

Versaevel schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:04:
De kleine man(4):
Pappa, cadeautje voor je

Ik:
Maaar het is nog geen vaderdag en ik ben ook nog niet jarig

De kleine man:
Weet ik, maar ik vind hem leuk

Heeft de kleine man zijn spaarpotje meegenomen naar de winkel :)

[Afbeelding]
Een kind van 4 met een spaarpot? :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Versaevel
Secsytime schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Elke week 2 kwartjes voor te sparen. Hij leert het wel waar hij het aan moet uitgeven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Pa en Ma keren waarschijnlijk ook nog wel wat 'rente' uit om dat gedrag te stimuleren.... (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
Will_M schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Pa en Ma keren waarschijnlijk ook nog wel 'rente' uit om dat gedrag te stimuleren.... (y)
Ja dus, in dit geval samen met moeders op stap geweest naar het winkelcentrum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 12:31
Iemand hier met de space shuttle die de cargo bays heeft laten bedrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
*wishful thinking*
Weet iemand het onderdeel nummer van de windshield 10300 DeLorean?
Zal op een gegeven moment toch wel los te koop zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

mir4dor schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:08:
*wishful thinking*
80573?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

mir4dor schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:08:
*wishful thinking*
https://brickset.com/sets/containing-design-80573

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:43

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toch maar eens de zolder opgedoken bij pa en ma thuis :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8iSCuYxTYIzK4vtq_pBZhTeLsA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A6WxXaSpDASDFNhkFZFr3U2R.jpg?f=user_large

Het hele zwikje maar in de achterbak mee naar huis in afwachting van slecht weer, leuk om eens uit te zoeken en wat dingen in elkaar te steken.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik heb een Lego technic verzameling van ebay gekocht van ongeveer 30 kilo. Nu zitten er maar weinig handleidingen bij dus ik weet niet welke sets het allemaal omvat.
Wat is een snelle manier om hierachter te komen? Mijn idee was om de speciale onderdelen te sorteren en de serienummers van deze te linken aan sets en zodoende een overzicht proberen te maken. Dit vergt echter best wat tijd. Is er iemand met een idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 12:34
Ik heb datzelfde ooit gegaan met een berg Duplo: zeldzame onderdelen eruit zoeken en dan kijken bij welke sets dat gebruikt is

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YF9JpHZjY2CMa2wzYKvVscRi3L0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbNxeUCLRfnATVsl8NHnmB7l.jpg?f=fotoalbum_large

ik was vanochtend al vroeg op.

weet iemand trouwens waar 6400251 bij hoort? ik heb de instructies er meerdere keren er op nagekeken maar geen idee waar dit stukje bij hoort

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
elbandito schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:08:
Ik heb een Lego technic verzameling van ebay gekocht van ongeveer 30 kilo. Nu zitten er maar weinig handleidingen bij dus ik weet niet welke sets het allemaal omvat.
Wat is een snelle manier om hierachter te komen? Mijn idee was om de speciale onderdelen te sorteren en de serienummers van deze te linken aan sets en zodoende een overzicht proberen te maken. Dit vergt echter best wat tijd. Is er iemand met een idee hiervoor?
Zo begin je inderdaad. Het vergt hoe dan ook tijd maar dat is ook leuk en een uitdaging. Als je op die manier de sets hebt uitgezocht waarin unieke onderdelen zitten, kun je vervolgens je blik richten op sets waar meerdere grote of bijzondere onderdelen van een type en kleur zitten. Op Bricklink kun je sorteren op aantallen onderdelen.

Daarbij kun je ook kijken naar jaartallen; als de setjes die je al hebt uitgezocht tussen 1987 en 1991 komen, dan is de kans groot dat de andere setjes ook uit die tijdspanne komen. Download catalogi van die jaren en bekijk daar setjes om ideeen te krijgen wat iets kan zijn. Begin met de grote sets. Zitten de grote sets er niet in, ga dan naar de medium sets. Bewaar de kleine setjes tot het eind van je zoektocht.

Zitten er meerdere generaties Lego in de verzameling, dan bevordert dat de uitdaging. Je kunt dan gaan kijken naar ouderdom van de steentjes. Altijd wanneer ik zo’n partij koop en ga uitzoeken, sorteer ik altijd eerst op ouderdom. Ik kan daar pagina’s over vol schrijven, maar om het samen te vatten kun je het beste eerst alle cellulose plastic-Lego apart leggen. Dat is grosso modo Lego tot 1963. Je herkent deze doordat de onderdeeltjes scheef zijn (en aan iets afwijkende kleur onder andere). Leg zo’n steentje op een platte ondergrond en het wankelt.

Daarna sorteer ik op kleur alle onderdeeltjes waar pat pend op staat. Daarna waar pat pend is doorgekrast. Als jouw verzameling echt alleen maar technisch Lego behelst, zul je met die drie varianten weinig of niet te maken hebben. Je kunt ook (ik doe dat meestal als allereerste) sorteren op ‘oud’ en ‘nieuw’ door te kijken waar op elk steentje het aangietpunt zit; bovenop of aan de zijkant. Bovenop is meestal nieuwer. Ook daar zijn weer uitzonderingen op. Maar nadat je je 30 kg Lego zo hebt gesorteerd, wordt het een stuk overzichtelijker om er sets uit te destilleren. Nog één ding: sommige onderdeeltjes die oud lijken kunnen recenter zijn en vice versa. Hoewel het dus niet super makkelijk is allemaal, vereenvoudigt het je queeste wel in grote mate.

Alternatief kun je er ook gewoon je eigen creaties mee maken natuurlijk. :)

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:23
ik weet niet of dit bij Technic ook zo is maar nummerborden zijn vaak setnummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:20
cherrycoke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]

ik was vanochtend al vroeg op.

weet iemand trouwens waar 6400251 bij hoort? ik heb de instructies er meerdere keren er op nagekeken maar geen idee waar dit stukje bij hoort
Dat is de riem van Peli Motto.

Wat vond jij van de build?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhVxqjLSrgPtHdZGuTIuQnsXQo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BPX17AMsMc9xaITs7MCXPXiv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34
Falcon Heavy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Dat is de riem van Peli Motto.

Wat vond jij van de build?

[Afbeelding]
de motoren vond ik goed gedaan, ik vind het jammer dat de kap van Mando open is aan de achterkant. ik heb drie nieuwe stukken gezien en drie stickers terwijl er 2 wel bedrukt waren

[ Voor 4% gewijzigd door cherrycoke op 12-06-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmar_loko
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 07:41
Recent heb ik dit ook gedaan met de kids (partijen van 50 en 30 kg)
Eerst op onderdeel uitsorteren en in aparte sorteerbakken/dozen doen. Vervolgens ben ik begonnen bij de stickerstukjes of bijzondere onderdelen. Zodra je weet welk stukje dit is (tip gebruik Google Lens!) dan is het via bricklink te zien in welke sets dit onderdeel voorkomt en wordt het een koud kunstje.

Succes en veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:20
cherrycoke schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:07:
[...]

de motoren vond ik goed gedaan, ik vind het jammer dat de kap van Mando open is aan de achterkant. ik heb drie nieuwe stukken gezien en drie stickers terwijl er 2 wel bedrukt waren
Ik vond het eigenlijk een matige set. Ook die canopy die open is aan de achterkant ja.

De motoren waren zeker leuk, maar er had meer gedaan kunnen worden met shiny zilver (platte) stukjes in de set om meer op het origineel te lijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:58

Zou mooi zijn als Lego deze MOC-er/designer kan inhuren. Of op z'n minst laten inspireren door dit filmpje wat mogelijk is. Deze gearbox is echt 1000x realistischer dan wat er in de Landrover Defender en 1:8 scale Technic cars zit. 👍🏻👍🏻👍🏻

Eurobricks topic link van de bedenker:
https://www.eurobricks.co...ox-with-3d-printed-parts/

[ Voor 28% gewijzigd door Psyx88 op 12-06-2022 19:26 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ennnnn klaaaarrrr! :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIJiu2d0TFHtbm_HNLfvO0FScyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ftza2UDJXk1kxuzR5oPDBHje.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZp1rptYe1IO9P3C_4u6Vv4Xwuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2jMjNhOuErJDdcRx75iQObC.jpg?f=fotoalbum_large

Heb jullie dit keer maar de foto's stap per stap onthouden, die is al in groot regelmaat voorbij gekomen dacht ik. Op zich wel een leuke build met name door de grote van de set. Sommige delen weinig details, grote stukken, maar de achterkant, bovendek en cockpit is erg leuk en veel details. moet wel zeggen dat de MF en de AT-AT gewoon aan de kleine kant zijn vergeleken met deze set :$

En kan nu ook de Tantive IV aan mijn collectie toevoegen, al is die heeeeel erg klein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vind Boutique hotel wel grappig, maar kan niet wennen aan de eerste etage (flesh kleur). Is er een manier om de set ergens te importeren (stud.io) en de kleur van de eerste etage te veranderen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
JoeZuCK schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:48:
Ik vind Boutique hotel wel grappig, maar kan niet wennen aan de eerste etage (flesh kleur). Is er een manier om de set ergens te importeren (stud.io) en de kleur van de eerste etage te veranderen?
Ask @zonoskar :+ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Iemand toevallig recent nog de Saturn gebouwd?

Was zojuist beetje aan het opruimen en kwam 2 stukjes tegen die onder de raket lagen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4nLTSD5b/IMG-20220612-164112.jpg

Ze zijn te leuk samen om spares te zijn, maar ik kan zo 123 ook niks zien aan de raket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

NeutraleTeun schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:15:
Iemand toevallig recent nog de Saturn gebouwd?

Was zojuist beetje aan het opruimen en kwam 2 stukjes tegen die onder de raket lagen.

[Afbeelding]

Ze zijn te leuk samen om spares te zijn, maar ik kan zo 123 ook niks zien aan de raket.
Lijkt mij niet bij de Saturn V set te horen. Heb even de onderdelen in de handleiding bekeken en qua zwart heb je niet zo'n 2 brede plate met gladde bovenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HXgrLmhWvOG6-Kesjg8VVvLdr8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OhxPYzRRJwHWxOqKgfoBIgoq.png?f=fotoalbum_large

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:24:
En kan nu ook de Tantive IV aan mijn collectie toevoegen, al is die heeeeel erg klein :)
Voor jouw collectie zou je toch echt voor de meest recente Tantive IV (set nummer 75244) moeten gaan. :P
Die is alleen wel sinds december 2020 uit productie en dus niet meer voor minder dan de Lego adviesprijs te krijgen. Maar het is een erg mooi en gedetailleerd model vind ik. Hoewel formeel geen UCS set past het prima op mijn plank met Star Wars UCS modellen (75060 Slave-1, 75144 Snowspeeder, en 75275 A-Wing).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z6sYgU40R7-Bn17fp4Hoa37Ah8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIoYiRw7h0FSIjDhzxrgnJCU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
gws24 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:46:
[...]

Lijkt mij niet bij de Saturn V set te horen. Heb even de onderdelen in de handleiding bekeken en qua zwart heb je niet zo'n 2 brede plate met gladde bovenkant.

[Afbeelding]
Vreemd!

Ze lijken zo vrij specifiek.
Maar niet van de Saturn dus iig (goede tip zo!).

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:35
Nadat ik 2 jaar geleden, aan het begin van de coronatijd, al mijn steentjes heb uitgesorteerd, bouw ik zo nu en dan een set uit mijn jeugd. En dit was toch wel een toppertje, wat mij betreft! Ik mis 2 steentjes (brievenbussen), maar dat mag de pret niet drukken, nostalgie all over the place! Over een tijdje ga ik wel een bestelling plaatsen om al die steentjes toch weer in mijn bezit te krijgen, op een of andere manier ben ik toch een hoarder :D.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jrlm2p4uwd2Rvd993dJxs8c4SYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xef5rHDOMvxxM9WnnAZ32eGm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMAPHKolXK3mXD3dryX2oBPs2Xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUI8CUu1wZKS2V13rCmjphTe.jpg?f=fotoalbum_large

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Bint schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:24:
Nadat ik 2 jaar geleden, aan het begin van de coronatijd, al mijn steentjes heb uitgesorteerd, bouw ik zo nu en dan een set uit mijn jeugd. En dit was toch wel een toppertje, wat mij betreft! Ik mis 2 steentjes (brievenbussen), maar dat mag de pret niet drukken, nostalgie all over the place! Over een tijdje ga ik wel een bestelling plaatsen om al die steentjes toch weer in mijn bezit te krijgen, op een of andere manier ben ik toch een hoarder :D.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
klopt mijn herinnering dat de brievenbussen in de poten moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zou dus die nieuwe GWP wel willen hebben (Forestmen), maar ik heb serieus niks dat ik zou willen atm. Zit eraan te denken dan maar iets te kopen en tegen verlies te verkopen op Marktplaats. LEGO kopen via de LEGO site is duurder dan dat je het via andere kanalen koopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JoeZuCK schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:48:
Normaal pak ik de parts list van de set er bij en dan selecteer ik elk onderdeel, verander de kleur en voeg dan aan een wanted list toe in de hoeveelheid van de set. Voor de Boutique Hotel: https://www.bricklink.com/catalogItemInv.asp?S=10297-1 En dan hopen dat alle onderdelen in de gewenste kleur te krijgen zijn. Dan gooi je die wanted list in de aankoop module en er komen een aantal winkels uit die je kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:42
JoeZuCK schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:19:
Ik zou dus die nieuwe GWP wel willen hebben (Forestmen), maar ik heb serieus niks dat ik zou willen atm. Zit eraan te denken dan maar iets te kopen en tegen verlies te verkopen op Marktplaats. LEGO kopen via de LEGO site is duurder dan dat je het via andere kanalen koopt...
Gewoon de GWP kopen via marktplaats voor 'n 20-30 euries?
Heb ik ook gedaan met de 40533 Cosmic Cardboard Adventures
Tijll schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:45:
Toch wel een leuke build en in persoon vallen de proporties mee, in positieve zin. Misschien ook vanwege ik het niet kon laten om de Robot minifig buiten de set te laten ;).

[Afbeelding]

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:35
42erik schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:40:
[...]

klopt mijn herinnering dat de brievenbussen in de poten moeten?
Yup, in de voorpoten.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Tijll schreef op zondag 12 juni 2022 @ 23:32:
[...]

Gewoon de GWP kopen via marktplaats voor 'n 20-30 euries?
Heb ik ook gedaan met de 40533 Cosmic Cardboard Adventures

[...]
Euhh.. 20-30? Doe maar gerust x 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Haay schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:37:
[...]

Voor jouw collectie zou je toch echt voor de meest recente Tantive IV (set nummer 75244) moeten gaan. :P
Die is alleen wel sinds december 2020 uit productie en dus niet meer voor minder dan de Lego adviesprijs te krijgen. Maar het is een erg mooi en gedetailleerd model vind ik. Hoewel formeel geen UCS set past het prima op mijn plank met Star Wars UCS modellen (75060 Slave-1, 75144 Snowspeeder, en 75275 A-Wing).
[Afbeelding]
Ik vind tot nu toe niet alle modellen gaaf, de Tantive is daar 1 van maar wel erg leuk als mini model bij de SD om je een idee te geven van verschil in grote van de twee. A-wing staat niet op mijn lijstje (x-wing hetzelfde), de Snowspeeder twijfel ik enorm aan. Maar voorlopig is het wel ff genoeg geweest, mijn vrouw gaat ook steeds schever kijken van alles wat binnen gekomen is de afgelopen 2 maanden + de nieuwe kast van 3m bij 2,4m :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Laatst online: 01-03 09:45
welke lade kastjes zijn dit op de achtergrond? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rechterhand van het blauwe poppetje zit verkeerd om. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zag een aantal Ferrari boeklen op marktplaats staan voor 300-400 euro. Echt. Dafuq. Het valt me trouwens erg mee dat de set zelf nog gewoon op voorraad is bij Lego. Toch niet zoveel vraag als ze dachten? De 10300 is al sinds die uit kwam uitverkocht.

[ Voor 49% gewijzigd door zonoskar op 13-06-2022 09:29 ]

Pagina: 1 ... 198 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .