Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 197 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.113 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22
KrusT schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:46:
[...]

Goh ja, ik heb eigenlijk nog nooit een Lego set gehad die "moeilijk" is, en kan me daar weinig bij voorstellen ook.
Het blijft gewoon instructies volgens.
...
Ik heb pas geleden de Dagobah-diorama zitten bouwen met nauwelijks omgevingslicht, tijdens het kijken van de film Titanic. Dat maakte het bouwen toch best uitdagend, met de verschillende bruine tinten in de set :P

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:17
mir4dor schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:40:

Ik zal het origineel ook nog wel eens gaan bouwen maar voorlopig blijft deze eventjes staan.
[Afbeelding][Afbeelding]

@Sato dank voor deze, ik heb me er heerlijk mee vermaakt _/-\o_
_O_

Ik moet die technics poppetjes toch eens gaan opzoeken bij mijn ouders. Zei laatst al tegen de kinderen dat ik "vroeger" grote poppetjes had die wel in de Ecto-1 of Delorean passen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:18
Wow, LEGO Icons 10303 Loop Coaster is echt erg geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/05/LEGO-Icons-10303-Loop-Coaster.jpeg

https://www.bricktastic.n...oaster-eerste-afbeelding/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ziet er inderdaad gaaf uit! Ik wacht wel even tot de eerste reviews. Loopt alles wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Deevay schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Ik heb pas geleden de Dagobah-diorama zitten bouwen met nauwelijks omgevingslicht, tijdens het kijken van de film Titanic. Dat maakte het bouwen toch best uitdagend, met de verschillende bruine tinten in de set :P
Dat probleem heb ik ook met m'n boomhut. Zowel met de bruine als de blauwe tinten. En met de zand tint, waardoor ik hem een heel eind uit elkaar heb moeten halen (en toen kwam ik er ook achter dat ik een foutje had gemaakt met blauw :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05:23
Ziet er cool uit, maar die techniek om twee bochten te gebruiken om een drop te creëren lijkt toch wel "geleend" uit andere creaties.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/a833be86-fb45-4969-8328-1431f6da337e/resize:950:633/webp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:33
ErikT738 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Ziet er cool uit, maar die techniek om twee bochten te gebruiken om een drop te creëren lijkt toch wel "geleend" uit andere creaties.

[Afbeelding]
Tja, je kunt moeilijk patent aanvragen op een LEGO-bouwtechniek ;) en als er niet al iemand eerder op dit idee was gekomen, zouden de ontwerpers bij LEGO dit zelf ook wel hebben uitgevogeld - ik zou zelfs niet uitsluiten dat er bij het ontwerpen van het bocht-element bewust rekening mee is gehouden dat je de karretjes ook 90 graden gedraaid op de rail kunt bevestigen.

Wel lullig voor die Ideas inzending, want die gaat nu natuurlijk nooit gerealiseerd worden terwijl hij best aardig op weg was.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

ErikT738 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:14:
[...]

[Afbeelding]
Hij ziet er vet uit ik ga proberen deze wel te halen. En wat betreft de drop beter goed gejat dan slecht bedacht ;) Al hoop ik wel dat de bedenker de credits krijgt :)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
ErikT738 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:49:
[...]

Nooit geprobeerd,maar blauw en grijs zijn al tricky en komen er vaak lichter uit dan de bedoeling is. Je kan het proberen als je ze anders toch niet meer zou gebruiken.

@cherrycoke Ik erger me zo aan het feit dat de cockpit niet "luchtdicht" is in die set... Ga je 'm aanpassen of heb je er geen last van? :P
Kan ik bevestigen voor donkerblauw: niet te lang in de zon en waterstofperoxide laten liggen ;w

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

betaplayer schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Kan ik bevestigen voor donkerblauw: niet te lang in de zon en waterstofperoxide laten liggen ;w
wat heet te lang? ik kreeg indruk dat ~30min bij 30graden 'ideaal' is

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9AyGq6Fr8awsOTW-Sl-JUTheyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA15Uo4Q573jnQ3uxlkiEIQs.jpg?f=fotoalbum_large

De Ferrari's zijn gearriveerd. :) Mooi tijdens de regenachtige dagen eraan beginnen. 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 17:44
meesje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Ziet er inderdaad gaaf uit! Ik wacht wel even tot de eerste reviews. Loopt alles wel soepel?
en is het een beetje stevig 'kiddieproef' bouwwerk. toevallig een paar weken geleden de originel rollercoaster gebouwd en ik vind deze toch wel redelijk fragiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Vissa66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:24:
[Afbeelding]

De Ferrari's zijn gearriveerd. :) Mooi tijdens de regenachtige dagen eraan beginnen. 8)
Lekkah! Vanuit de lego store gekocht?

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 12:10
AlwaysNick schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Denk het wel, zie de sticker op de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
AlwaysNick schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Yes, vanuit de winkel. Had nog een flink aantal VIP punten dus die maar eens ingewisseld. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Roy vd M. schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:54:
BESLOMMERINGEN OVER SET 1592

Wat steentjes betreft, is typisch de vlag stuk. Wat stickers betreft... gokje: de Legoland Festival-stickers en het afdak... vooral die laatste is bijna altijd afwezig. Niet alleen zitten deze stickers verdeeld over meerdere steentjes (die bovendien een structuur hebben waar stickers moeilijker op blijven plakken), ook nog eens zijn die steentjes niet aan elkaar verbonden. Alleen zitten ze aan elkaar vast met die sticker dus. Het is hopeloos fragiel. En als klap op de vuurpijl, is er ook nog wat overhang: dus een deel van de stickers overlapt géén steentje. Daar komt natuurlijk vuil op en dat verkleint de overlevingskans nog verder.

Maar leuk dat je die set hebt. Bouw 'm nog eens een keertje op zou ik zeggen, het brengt echt herinneringen terug althans dat deed het bij mij.
Ik heb hem twee jaar geleden opgebouwd op het moment dat ik tijdens Corona mijn oude Lego voorraad van de zolder gehaald heb. De Nederlandse vlaggenstok heb ik nog, hoewel de kleuren beschadigd zijn.
Wat ik mis is een hoog scharniersteentje met de rode deur, bijna alle stickers, een aantal ridders met accessoires en een dakblokje. Zou de set uit nostalgische overwegingen graag compleet willen maken als dat betaalbaar kan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn Ferrari boek is ook binnen. Nummer 4179 van 5000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez4ir5sox905O5-713-To1COJ2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6jrgnM8WZcj58LiFlEFNfkzi.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-09 23:26
Progressie is gemaakt vandaag 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3Wr32z0t1liQ3SPYdSsbSWk_hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dG0hd0xLNx3hOAPNii8nSTLf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jBy8HGztQ0XIBK53eSKBq64mOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MHPjUbn9RSn5orzQm8WjqwD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS-rpsW9TOJtwRyTh4Kra05cjQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVyX40OExBpOfrGmwG6pmXEf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UhIYxUAW9afaFhzkprYheSEc2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwDRtv5luI8lcvhuIVGm1UvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7uHKVLmm2q8HL2lNeK6mMUJlgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMPdepLvOBbBUAOoBo3fOw0h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IrPSWUkpw4CYjlgzFf3XmQ_iOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnIfyjhgptvsfoC3S4tq8Md2.jpg?f=fotoalbum_large

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oh wow die Piramide is toch een stuk groter dan ik zelf dacht :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Afas schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:54:
[...]
Ik heb hem twee jaar geleden opgebouwd op het moment dat ik tijdens Corona mijn oude Lego voorraad van de zolder gehaald heb. De Nederlandse vlaggenstok heb ik nog, hoewel de kleuren beschadigd zijn.
Wat ik mis is een hoog scharniersteentje met de rode deur, bijna alle stickers, een aantal ridders met accessoires en een dakblokje. Zou de set uit nostalgische overwegingen graag compleet willen maken als dat betaalbaar kan.
Het meest betaalbaar is dat, wat de stickers betreft, door middel van een aftermarketsetje. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.brickstickers...-VUnVvMzqf-hoCbfkQAvD_BwE

Scharnier, deur en slope zijn denk goed betaalbaar via Bricklink. Ridders ook s kijken via Bricklink..

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Chip. schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:40:
[...]

Had ik ook hoor, echt een hele toffe manier om die basis te bouwen. Erg leuk projectje ondanks niet al te veel steentjes!

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Roy vd M. schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:44:
[...]

Het meest betaalbaar is dat, wat de stickers betreft, door middel van een aftermarketsetje. Zie bijvoorbeeld hier: https://www.brickstickers...-VUnVvMzqf-hoCbfkQAvD_BwE

Scharnier, deur en slope zijn denk goed betaalbaar via Bricklink. Ridders ook s kijken via Bricklink..
Dank voor de tip voor de stickers d:)b

Ik zou de set eerst uit moeten sorteren uit mijn bakken met oude Lego om te zien wat ik precies mis. Ik weet dat ik eerder gekeken heb voor de ridders en dat het best prijzig werd. Maar met een setje stickers kan het zijn dat ik verder alleen de schildjes en een aantal bijlen en helmen mis.

Wat ik nog herinner is dat de stenen vol met krassen zaten, daar is heel veel mee gespeeld :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

almightyarjen

When does the hurting stop?

Bloody hell die is gaaf! :D Deze zal ook wel minstens €399 gaan kosten? De vorige achtbaan kon je makelijk mechaniseren zodat die continue door kon blijven draaien, ik vraag me af of dat met de nieuwe ook kan, aangezien er een liftje in zit (die op een bepaald moment moet stoppen, het treintje eraf moet laten rijden en weer naar beneden moet gaan).

Ik denk dat de oude dan maar weg moet, neemt behoorlijk wat ruimte in!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:54:
[...]

Bloody hell die is gaaf! :D Deze zal ook wel minstens €399 gaan kosten? De vorige achtbaan kon je makelijk mechaniseren zodat die continue door kon blijven draaien, ik vraag me af of dat met de nieuwe ook kan, aangezien er een liftje in zit (die op een bepaald moment moet stoppen, het treintje eraf moet laten rijden en weer naar beneden moet gaan).

Artikel zegt dit (inmiddels?): "Je kan de lift handmatig bedienen met een zwengel of kiezen voor een geautomatiseerde oplossing met een Powered Up-motor. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

almightyarjen

When does the hurting stop?

42erik schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Artikel zegt dit (inmiddels?): "Je kan de lift handmatig bedienen met een zwengel of kiezen voor een geautomatiseerde oplossing met een Powered Up-motor. "
ah daar is dus over nagedacht, erg goed! Nu is alleen de vraag of het mechanisch is opgelost of softwarematig via een PU hub. Ik neem aan dat het het eerste is.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:00:
Mijn Ferrari boek is ook binnen. Nummer 4179 van 5000.

[Afbeelding]
feli !! *O*

:'(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[Afbeelding]

ook feli *O*

hoe kun jij m nu al hebben en 2x nog wel? worden toch pas in augustus verzonden?

* Alfa Novanta kijkt nog eens op de kalender en huilt verder :'(

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:17:
[...]

ah daar is dus over nagedacht, erg goed! Nu is alleen de vraag of het mechanisch is opgelost of softwarematig via een PU hub. Ik neem aan dat het het eerste is.
RacingBrick had al een kleine review van beschikbare afbeeldingen en filmpjes

dit lijkt inderdaad mechanisch te gebeuren. zeker als de aandrijving wordt geadverteerd met de passieve battery-box

[ Voor 19% gewijzigd door ymnia op 07-06-2022 20:50 . Reden: te vroeg geklickt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Alfa Novanta schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:32:
[...]

ook feli *O*

hoe kun jij m nu al hebben en 2x nog wel? worden toch pas in augustus verzonden?

* Alfa Novanta kijkt nog eens op de kalender en huilt verder :'(
Nee hoor zijn gewoon op voorraad. :)

De eerste 3 maanden alleen bij Lego te bestellen, daarna kun je hem ook op andere plekken krijgen, voor een stuk minder. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:17:
[...]

volgens mij zie ik een hendeltje die het wagentje stopt. Dat zal door de lift omgezet worden denk ik. Tenminste, zo gaat dat in elke great ball contraption, dus ik neem het maar aan :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/286500715_579827760168663_3541337554494440972_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=1_XLeu2xuogAX8LlzQf&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=00_AT8X8c9ALqZytvbUZBo3um316YB4CxOPUQgQsWumAr9Y0Q&oe=62A58427

wow.... lego, let u op? Bel die man en koop zijn model ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

42erik schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:16:
[Afbeelding]

Zo staan er vele op rebrickable die Lego wel mag uitbrengen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Vissa66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Yes, vanuit de winkel. Had nog een flink aantal VIP punten dus die maar eens ingewisseld. :)
Die dozen zien er goed uit. Beter als van een Bol ofzo. Betaal je meestal wel meer voor in de store. Maar mij meer dan waard!

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online

ID5

Op het moment is er een wedstrijd bezig op flickr: Summer Joust 2022 - General Rules, Info, and Discussion

Dit is mijn eerste inzending voor de "Gradients" categorie, waarin je een beperkt aantal kleuren mag gebruiken (ik heb gekozen voor groen tinten + teal) + zwart, wit en doorzichtig, het figuurtje maken was bijna nog het lastigste aangezien die de zelfde beperking had:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52121403969_02df7d767c_b.jpgSilvaridis, the forest wizard home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ID5 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:47:
Op het moment is er een wedstrijd bezig op flickr: Summer Joust 2022 - General Rules, Info, and Discussion

Dit is mijn eerste inzending voor de "Gradients" categorie, waarin je een beperkt aantal kleuren mag gebruiken (ik heb gekozen voor groen tinten + teal) + zwart, wit en doorzichtig, het figuurtje maken was bijna nog het lastigste aangezien die de zelfde beperking had:
[Afbeelding]Silvaridis, the forest wizard home
ziet er echt heel mooi uit!! Kleuren combineren mooi zo

Maar, mag die teal wel? Da's geen shade of green toch?

Edit: hihi, dat schaap :)

[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 07-06-2022 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online

ID5

42erik schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:29:
[...]

ziet er echt heel mooi uit!! Kleuren combineren mooi zo

Maar, mag die teal wel? Da's geen shade of green toch?

Edit: hihi, dat schaap :)
Bedankt.

Over teal, klopt, daar was ik eerst ook niet zeker van. Maar iemand anders had dat al gevraagd en dat was ok.

Teal mag bij zowel groen als blauw gebruikt worden omdat dat er tussen inzit, je mag alleen geen groen en blauw gebruiken.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:15
AlwaysNick schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Die dozen zien er goed uit. Beter als van een Bol ofzo. Betaal je meestal wel meer voor in de store. Maar mij meer dan waard!
De sets die standaard in een omdoos komen wel ja maar de sets zonder omdoos komen ook bij Lego vaak beschadigd binnen hier (krassen op de doos/ hoekjes ingedeukt) dit terwijl de verzenddoos nog in perfecte staat is en het dus niet aan DPD ligt :p

Wat een gave set dit, morgen beginnen aan de poort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onwJaq4ETB-AGqzUTPh7RneyZRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GXE2LXXEmie9r8NKQDivvXiy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door schumi1986 op 07-06-2022 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vissa66 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:58:
Nee hoor zijn gewoon op voorraad. :)

De eerste 3 maanden alleen bij Lego te bestellen, daarna kun je hem ook op andere plekken krijgen, voor een stuk minder. :)
ah, okay .. klinkt logisch .. nouja, ben toch nog druk met de Ferrari 488 Pista dus geen haast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

NoTimeRemains

I know

Nou de prijsverhogingen zie je nu dus ook op andere sites. De UCS MF is in 2 dagen van 679 naar 699 naar 719 gegaan. Ik ga em nog even in de gaten houden en dan is het denk ik over. Die prijzen wil ik niet betalen.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:44:
[...]

De sets die standaard in een omdoos komen wel ja maar de sets zonder omdoos komen ook bij Lego vaak beschadigd binnen hier (krassen op de doos/ hoekjes ingedeukt) dit terwijl de verzenddoos nog in perfecte staat is en het dus niet aan DPD ligt :p

Wat een gave set dit, morgen beginnen aan de poort.

[Afbeelding]
dit is de schattigste foto in dit topic van de afgelopen week!

T-rex blijft ook heel cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

NoTimeRemains schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:04:
Nou de prijsverhogingen zie je nu dus ook op andere sites. De UCS MF is in 2 dagen van 679 naar 699 naar 719 gegaan. Ik ga em nog even in de gaten houden en dan is het denk ik over. Die prijzen wil ik niet betalen.
Je bent een maandje te laat, toen stond MF voor rond de 600 aangeboden bij Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Laatst online: 14-09 21:22
Chip. schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:40:
[...]

Precies dit dacht ik net ook toen ik de foto zag.

44 studs breed als ik zo snel goed geteld heb.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik moet zeggen, het eerste stuk is een beetje teleurstellend. Het gaat over de mensen die meegewerkt hebben en wat hun achtergrond is. Dat hoef ik niet perse te weten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Moest mij hier melden was gezegd.

Had na jaren geen Lego meer aangeraakt te hebben ivm ruimte tekort voor plaatsen, toch weer jeuk gekregen,nadat een collega de truck liet zien die hij met zijn zoontje ging maken.

Als begin maar de 76239 minifig size Tumbler gehaald

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRyDBFhCl-eIiJJ8Z2Uqu6JN_Bo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/N26Aa9BGN9oWYhsWzyi3O6M6.png?f=fotoalbum_medium

Nadat ik deze in een uurtje in elkaar had gezet smaakte dat naar meer, dus meteen maar zijn grote broer 76240 besteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hg8nEmBosXH7fK7B139Ur7acmqw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COliTkaExFFuGL15HrOBgYI1.jpg?f=fotoalbum_medium

:$

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
42erik schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:16:
[Afbeelding]

Heb je een link naar deze Moc? :P

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:04:
Ik moet zeggen, het eerste stuk is een beetje teleurstellend. Het gaat over de mensen die meegewerkt hebben en wat hun achtergrond is. Dat hoef ik niet perse te weten.
boekvulling? :+

Nee maar serieus, Lego wil een Ferrari model gaan maken en bellen met Ferrari S.p.A. van joh, we hebben een leuk idee om de Daytona SP3 te gaan bouwen mag da? Zegt Ferrari Nee, ben je gek !! Zegt Lego maar we bieden je er geld voor. Nou dan volgt er handjeklap en komt er uiteindelijk een Go. Dan komt Marketing in beeld en die koppelt de Design afdeling aan want het uiterlijk moet natuurlijk wel Ferrari-waardig zijn. De Cada Italian Supercar is natuurlijk niet door dit proces heengegaan en heeft derhalve geen license verkregen. Mogelijk is het een prima design, maar Ferrari heeft 'm niet goedgekeurd. De Daytona Sp3 wel.

Dus an sich is het wel geinig om te lezen hoe dit proces in zijn werk gaat, welke designers aangesloten zijn of andere techneuten. Zo vraag ik mij af of de blauwe kleur uit het interieur standaard Lego kleur is of speciaal voor Ferrari gemaakt is.

At least zo stel ik het mij voor, maar ik heb het boek natuurlijk niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
almightyarjen schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:54:
[...]

Mechaniseren kan met deze achtbaan ook, maar om het liftje te laten switchen tussen omhoog/omlaag moet je dus de schakelaar op de batterijdoos gebruiken. Daarnaast beweegt de lift niet snel genoeg om weer beneden te zijn, als het karretje weer aankomt bij de lift :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Nou nou dit is wel een heel spannend Lego bouwwerk...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuC6MZlWe7zuGfmHRT03Im_5rsE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R7V7AQEJzSiWtf4yDxfUK89j.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
ErikT738 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:57:
Nou nou dit is wel een heel spannend Lego bouwwerk...
[Afbeelding]
Is dit een officieel setje dat eraan komt?
Ziet er wel heel karig/vlak uit ja.
Valt me wel op dat er 2 cirkels/plates in het midden zitten die gedraaid staan; ik gok om Obi en Vader met elkaar "te laten vechten" door aan die antenne te draaien oid.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
@schumi1986 als we aan toch het showen zijn 😉

Vandaag being ik aan de Millennium Falcon UCS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO1GWPpruq0bhFfDgFk1BPK-2PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGSOGnrxN8wZkewH4ZKcnC77.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste tijd gebouwd:
ISS, Apollo maanlander
ISS vond ik wat saai, maar formaat is wel leuk
Maanlander erg leuk te maken veel detail
Hubble zo cool samen met de space shuttle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRzkiVqpc3enxR9_CFPmeEyNPTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMM7cqICheQVyC4p9d0DPOm1.jpg?f=fotoalbum_large

NASA: space shuttle. Super groot en leuk om te bouwen, Shuttle is te massief als hij af is van dichtbij. Maar op een afstand cool.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOw2UQ5RdEnTYkYQuHBkXt6sZzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z96hqEGzSi9Oil4pZaA4wEsO.jpg?f=fotoalbum_large

Mandalorians N-1 Starfighter
Niet heel erg van genoten om te bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7g3p2CXOQsfyw9wP3f6yZnspPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JK5ufd88g7nqexpGD0WKTIpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Starwars helmen, R2D2, Boba fett ship
Super tof om te maken.
Alleen wat is die red five toch slecht ontworpen. Veel te platte helm aan de bovenkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0ezS5BNVxvT_M-ZpWl7mVtLLZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Xjo4OqaZW7aqvO8DJLjNtzZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8IzZXbLP7UBcJv4pzOgMlrk07Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5tjgyIFtJVtw1BwAQ0lvGSF.jpg?f=fotoalbum_large

Verder nog gebouwd de NES. Dit was een duo build samen met een vriend, beiden een eigen set gekocht en een weekend gezellig samen gebouwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HA-Y2Ll1EVE5l3cVU2wkQTzi5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8MUN8d7idMOD2E1rqMVFkTA.jpg?f=fotoalbum_large

Dat beviel ons zo goed dat we de Nintendo 64 question mark block gekocht hebben, en weer een duo build datum gaan plannen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pf4nVKGxfGrMk9B1Z8JJwC_wAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8a9dQUF08IEXYpM6Xpg1nfm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06

MrScratch

I am rubber, you are glue

davidov schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Valt me wel op dat er 2 cirkels/plates in het midden zitten die gedraaid staan; ik gok om Obi en Vader met elkaar "te laten vechten" door aan die antenne te draaien oid.
Dit lijkt me een representatie van de confrontatie tussen Darth Vader en Obi-Wan Kenobi uit de 3e aflevering van de Disney-Plus serie die momenteel populair is? Ik zou denken dat een fan een lego-versie hiervan heeft gemaakt?Oke, een officiele set dus.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
@Falcon Heavy Zelfs na die stortvloed, blijft de UCS Millennium Falcon een geweldige bouwervaring. En je bent er denk ik net zo lang mee bezig als al het voorafgaande bij elkaar.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
davidov schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Het lijkt er wel op. Vermoedelijk zitten er nog wel meer mechanismen in maar het blijft een platte grijze rots van vijftig euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AoaGNxWnb3PMAdpUcs1Enfz6Ng=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h45QSzUuIZ7bdWvJ13SMlQ6U.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:37
In de stem van David Attenborough:

"Hier zien we een zeldzaam fenomeen: een invasie van het territorium van de Felis Catus (Maximus Cutus) door de Tyrannosaurus Brixius."

"Aangezien we dit verschijnsel nauwelijks onderzocht hebben wordt het moeilijk een verloop te voorspellen. Van de Felis Catus weten we wel dat deze soort weinig animo toont om voedsel en lege bouwdozen of andere slaapplekken te delen met exotische soorten."

"Wordt dit een gevalletje "life will find a way" voor de T-Rex Brixius of een krachtig "GTFO" signaal door beide katachtigen?

Sorry, ik kon het niet laten om wat te fantaseren/leuterkoek te verzinnen bij deze mooie foto _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:35
Kapoen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:48:
[...]

In de stem van David Attenborough:

"Hier zien we een zeldzaam fenomeen: een invasie van het territorium van de Felis Catus (Maximus Cutus) door de Tyrannosaurus Brixius."

"Aangezien we dit verschijnsel nauwelijks onderzocht hebben wordt het moeilijk een verloop te voorspellen. Van de Felis Catus weten we wel dat deze soort weinig animo toont om voedsel en lege bouwdozen of andere slaapplekken te delen met exotische soorten."

"Wordt dit een gevalletje "life will find a way" voor de T-Rex Brixius of een krachtig "GTFO" signaal door beide katachtigen?

Sorry, ik kon het niet laten om wat te fantaseren/leuterkoek te verzinnen bij deze mooie foto _/-\o_
offtopic: dan moet je zéker prehistoric planet kijken, een deels geanimeerde serie over dino's met David Attenborough: https://tv.apple.com/us/s....4lh4bmztauvkooqz400akxav

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Falcon Heavy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:13:
@schumi1986 als we aan toch het showen zijn 😉

Vandaag being ik aan de Millennium Falcon UCS
[Afbeelding]

Laatste tijd gebouwd:
ISS, Apollo maanlander
ISS vond ik wat saai, maar formaat is wel leuk
Maanlander erg leuk te maken veel detail
Hubble zo cool samen met de space shuttle
[Afbeelding]

NASA: space shuttle. Super groot en leuk om te bouwen, Shuttle is te massief als hij af is van dichtbij. Maar op een afstand cool.
[Afbeelding]

Mandalorians N-1 Starfighter
Niet heel erg van genoten om te bouwen.
[Afbeelding]

Starwars helmen, R2D2, Boba fett ship
Super tof om te maken.
Alleen wat is die red five toch slecht ontworpen. Veel te platte helm aan de bovenkant.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder nog gebouwd de NES. Dit was een duo build samen met een vriend, beiden een eigen set gekocht en een weekend gezellig samen gebouwd.
[Afbeelding]

Dat beviel ons zo goed dat we de Nintendo 64 question mark block gekocht hebben, en weer een duo build datum gaan plannen.
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Waar heb je het rekje vandaan waar de Space Shuttle op staat? Vind het wel mooi zo namelijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dan ben je ook echt een die-hard tweaker als je scherm-decals zo haat dat je er een eigen draai aan geeft _O_

[Twitter: https://twitter.com/ancient_james/status/1534002794726031360]

Die hele thread is gewoon _O_
https://twitter.com/ancient_james/status/1534002794726031360

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 08-06-2022 13:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:13
Kuusj schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:12:
[...]

Ziet er goed uit! Waar heb je het rekje vandaan waar de Space Shuttle op staat? Vind het wel mooi zo namelijk.
Volgens mij is dit gewoon de standaard die er "standaard" bij zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Nu online
Kuusj schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:12:
[...]

Deze zit er standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
Ik zoek me een slag in de rondte.. misschien kunnen jullie helpen:
Is het ook mogelijk om het Lego Mario figuur ergens los bij te bestellen of moet ik dan toch echt een extra starters pakket aanschaffen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Andries155 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Volgens mij is dit gewoon de standaard die er "standaard" bij zit? :+
Ik bedoel de tafel waar het geheel op staat, maar het is geen tafel maar een soort rekje. Dus ja dat die standaard er standaard bij zit begrijp ik haha :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 12:10
yorroy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:16:
Ik zoek me een slag in de rondte.. misschien kunnen jullie helpen:
Is het ook mogelijk om het Lego Mario figuur ergens los bij te bestellen of moet ik dan toch echt een extra starters pakket aanschaffen?
Via Bricklink kan dat wel, kost 25 exclusief verzendkosten.

https://www.bricklink.com...tem.page?M=mar0007#T=S&O={%22loc%22:%22NL%22,%22iconly%22:0}

Moet je zoeken naar Nederlandse verkopers

[ Voor 17% gewijzigd door Loader op 08-06-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
NeoFoX schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Heb je een link naar deze Moc? :P
Nee, de post die ik tegen kwam gaf alleen wat foto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIpjjTfoLU7truAYZKiE4iVB6rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENhP8SExmKpCOaCL8vXmXNHv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRxOJJLoBehHPBgA_Yn-WAvxIYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhbbxfV2771ghmmM9oGtbv3K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTG7wY1Aw-f07wae6MyuJwPH0PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwEHoJVxqM33wue8035MUhe0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f98reMPlEeeDIm-eaoYZQskFqrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCWGymXmErO1BtYYlFPiniKu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xy-XwbqxVmfEGsjK5RtMLWhgzMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veKT6VeGzHUUylNDZGBPPoLp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cGps1bl_UiF1KtwLJrtfb8sbRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qpq7nEN4FiZbdu6yWGbhh1M0.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk weer om te beginnen aan de Daytona. :)

Versnellingsbak, motorblok en ophanging klaar. Box 1 afgerond.

Gelukkig had ik op internet al gezien dat er een aantal fouten in de handleiding staan, anders zit je met een niet goed werkende versnellingsbak. QC wordt ook steeds slechter daar bij LEGO. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Vissa66 op 08-06-2022 16:35 ]

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Nu online
Kuusj schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Ik bedoel de tafel waar het geheel op staat, maar het is geen tafel maar een soort rekje. Dus ja dat die standaard er standaard bij zit begrijp ik haha :+
Haha, maar het gaat om de volgende kast.

Levels vakkenkast mangohout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wn_NdL5mazdQ0jF5kLP3plYxC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRm4N9ZUo1Ocp8R1Lvr5Ah55.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 23:12
Ik heb mijn backlog ondertussen ook even weer aangevuld met de Sterrenacht, Gizeh en de Sian.
Het probleem is echter dat ik nog 6-10 kleinere dingen had staan :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha, ja ik heb de Mustang, Sterrennacht al een tijdje staan om nog te bouwen en nu zie ik die nieuwe Rollercoaster.. Moet eerst plek maken op mn werkkamer voordat ik aan de slag kan.. :')

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• gamerboy
De bouwtechnieken die worden gebruikt in de giza set zijn echt heel gaaf en echt een plezier om in elkaar te zetten,

Had hier een hele bijzondere manier om de trap te maken en ziet er echt enorm gaaf uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EEy4yA1-VjV0gmXLsU1JHaDngg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRfMk20n936kcYmCAvjkQ727.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE2WSR_0KG1XK9fAt2IM7e5AyMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dikdhmHKbdiuuQrbF3xyYijh.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast vandaag nog even verder gegaan en nog wat bijzondere bouwtechnieken tegen gekomen. Dit is de progressie van vandaag. Morgen de buiten schil afmaken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OT2lfmWhNTkv70YyCjVuYAo_jqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUqxfJi6we04ISIaSTRdhfxP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcuzXJjqFIiSaDgCRH47SdmrjMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FgT2WAoJfG3YMwuChL05hVr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l08Yg67tTu1M9nrAnIpWTqLVAIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZzB3YRgGXt7seBgFIQeZ6XF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9g6X4PnZ5flcnHaJRi_E19tm5TI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1YMRbVJRSlxAVZNeJcc7UO8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7Md9Xoq1lRIy3ctpNHy8CDTDIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6puN6mRB7wr502Of1duuytz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXILuNJKOWqibu_lmH96fOQrigs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btFy46mrRWKVrRYd4GtAHurP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6qWbyXnIRSq4Z9gD0koRpY5JzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptX6vjzQwEcndN0juQTPFwSC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
[Afbeelding]

Die dozen die ik zie, zijn dat de verzenddozen? Men loopt altijd te klagen over dat Bol.com/Amazon slecht inpakt, maar die Ferrari dozen zitten wel heel strak in die verzenddozen van Lego :X

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:55

D75

Een nieuwe forestmen MOC gemaakt.. "ambush of the prison convoy"

Zie hier voor meer foto's...
https://www.flickr.com/ph...6235891/with/52132184428/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBINveeKXJTh3_XFUPMtaN-Whgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LyjI7xwLiZQ5rSJo42T0aTY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NohCNd0gRL4XUwmhO3Q2qVp7KAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ut74kDTbwjgZPG2unohBDEx4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTrgpQZPga6YSCfb0DxjSq5DZCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmptfXBwwm6Q9GbqWTTVwH5Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkAl-v0ftxMXxOi3rw9SHmLt2A0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0ufbuj9lo9aawuER6g7LIma.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door D75 op 08-06-2022 20:46 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
chrisO schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:24:
[...]

Die dozen die ik zie, zijn dat de verzenddozen? Men loopt altijd te klagen over dat Bol.com/Amazon slecht inpakt, maar die Ferrari dozen zitten wel heel strak in die verzenddozen van Lego :X
Zo komen ze van Lego af inderdaad. Dit keer geen doos om de omdoos heen. Zullen wel haast hebben gehad om alle bestellingen eruit te doen. Maar de doos zit er niet helemaal strak in, aan de zijkanten zitten er nog ,,stootkussens''. Ze zijn gelukkig netjes aangekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vissa66 op 08-06-2022 21:06 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

NoTimeRemains

I know

Xqlus1ve schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:13:
[...]

Je bent een maandje te laat, toen stond MF voor rond de 600 aangeboden bij Intertoys.
thanks man koop ik em toen wel ;)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

NoTimeRemains schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 00:03:
[...]

thanks man koop ik em toen wel ;)
Om aan te geven dat je rustig moet wachten, hij is verlopig nog in productie, er komen nog vaker mooie acties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
gamerboy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:16:
De bouwtechnieken die worden gebruikt in de giza set zijn echt heel gaaf en echt een plezier om in elkaar te zetten,

Had hier een hele bijzondere manier om de trap te maken en ziet er echt enorm gaaf uit
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast vandaag nog even verder gegaan en nog wat bijzondere bouwtechnieken tegen gekomen. Dit is de progressie van vandaag. Morgen de buiten schil afmaken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hem gisteren afgerond en vond hem erg leuk om te maken, mooie set om weg te zetten ook! Alleen de 'buitenpiramide' is natuurlijk wat eentonig, maar ook dat was wel interessant hoe ze zoiets hol én stevig maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:49
D75 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:42:
Een nieuwe forestmen MOC gemaakt.. "ambush of the prison convoy"

Zie hier voor meer foto's...
https://www.flickr.com/ph...6235891/with/52132184428/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf man, nostalgie komt omhoog! Als kind profiteerde ik van de Lego van mijn 2 broers, we hadden meerdere kastelen en bijna alles uit de serie van de forestman. Ik zette dan als kind ook zulke scenario's op, in gedachten zijn ze nog zo mooi als jij het nu laat zien, het zal in realiteit wel wat minder zijn geweest hahah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Laatst online: 16-09 16:17
ymnia schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:49:
[...]

RacingBrick had al een kleine review van beschikbare afbeeldingen en filmpjes

[YouTube: Gigantic LEGO 10303 Loop Coaster detailed preview, analysis and video in action!]

dit lijkt inderdaad mechanisch te gebeuren. zeker als de aandrijving wordt geadverteerd met de passieve battery-box
Mijn handen jeuken al een tijdje om weer eens een lego set te kopen, zeker nu mijn zoontje in een leuke leeftijd zit. Maar deze set staat nu heeeeeel hoog op mijn verlanglijstje. Ben bang dat mijn portemonnee het niet leuk gaat vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heeft iemand al een datum gehoord wanneer set 75252 (Star Destroyer) uit productie gaat?

Ik lees gemixte berichten dat het circa Q2 - Q2 2022 zal zijn, maar kan geen officiele berichten vinden.

Brickfanatics vermeld eind 2022, denk dat ik hem toch nog ga oppakken met een leuke korting ASAP.

[ Voor 32% gewijzigd door Xqlus1ve op 09-06-2022 10:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gamerboy
Helsie schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:38:
[...]

Ik heb hem gisteren afgerond en vond hem erg leuk om te maken, mooie set om weg te zetten ook! Alleen de 'buitenpiramide' is natuurlijk wat eentonig, maar ook dat was wel interessant hoe ze zoiets hol én stevig maken. :)
Ben heel benieuwd ik ga de 'buitenpiramide' vanavond maar eens afronden en erg benieuwd hoe die is met en zonder. Denk dat ik hem toch met ga neerzetten maar straks maar even kijken hoe dat staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:06
Vissa66 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:33:
Heerlijk weer om te beginnen aan de Daytona. :)
wat een ontzettend gave set!
Gelukkig had ik op internet al gezien dat er een aantal fouten in de handleiding staan, anders zit je met een niet goed werkende versnellingsbak. QC wordt ook steeds slechter daar bij LEGO. :+
dat dat nog mogelijk is. De laatste jaren krijgt bijna elk steentje een eigen stap in de handleiding. Wat anders dan de oude sets. Ik heb onlangs de bulldozer 951 gebouwd. Handleiding van 20 stappen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:44
Argh, DPD stond gistermiddag voor een gesloten deur en in plaats van het pakket af te leveren bij de buren is het naar een 'pick-up point' gebracht. Laat die winkel nu elke dag om 17:00u sluiten ... :( ;w

Met een beetje geluk heb ik mijn Optimus Prime ergens in de loop van morgenmiddag. Ben zo nieuwsgierig naar de build. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
wolfstein89 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Mijn handen jeuken al een tijdje om weer eens een lego set te kopen, zeker nu mijn zoontje in een leuke leeftijd zit. Maar deze set staat nu heeeeeel hoog op mijn verlanglijstje. Ben bang dat mijn portemonnee het niet leuk gaat vinden ;)
Dat heb ik met de aankomende Liebherr, die steeds uitgesteld lijkt te worden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHq2r7xtejp7-Ns3G_fnE-_Wc3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSxRFndEhcdkUrZ81O4Bf1x1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTw5xm0Mkgar7xNC2p1j1ZTGpNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JyvggTqfvkHIqVDtUHOQ0S2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVkDdAsYQgSSUXLRjhWtJ7Oe_Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mSF7LnMJTU4tNERlhltRomc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5G3VFfB0SjjHg0lV88UCSENRFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBh5Brt2GoN1v1Z4sqBsr8Z3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEgz4d_tH1jDqtU_8TlQ3-_AgjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBeIreUr9CVhUjbIW4doaZiv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NZcG57dwyN19lUbQBPyKd4P3Do=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VP5iCdwm0nSs8LtJJOLvy7HK.jpg?f=fotoalbum_large

Daytona schiet al op! Eerste 2 dozen zijn er doorheen. In het begin voelde het toch wel een kopie van de Sian, met een paar nieuwe onderdelen, maar nu hij vorm begint te krijgen wordt het een stuk leuker. :) Voorkantje en de motorkap zijn erg tof gedaan!

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 14:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Vissa66 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daytona schiet al op! Eerste 2 dozen zijn er doorheen. In het begin voelde het toch wel een kopie van de Sian, met een paar nieuwe onderdelen, maar nu hij vorm begint te krijgen wordt het een stuk leuker. :) Voorkantje en de motorkap zijn erg tof gedaan!
Bouw je die met de papieren handleiding? Of de digitale variant? Aangezien ik op diverse blogs lees dat er fouten in de eerste papieren versie van de handleiding zitten

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Dommel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Bouw je die met de papieren handleiding? Of de digitale variant? Aangezien ik op diverse blogs lees dat er fouten in de eerste papieren versie van de handleiding zitten
Digitaal, de papieren versie blijft netjes in de doos. :)

Ook de digitale versie bevat nog steeds een hele rits fouten. Die van de versnellingsbak hebben ze maar even vlug geupdate in de stap dat het daadwerkelijk fout gaat, maar alle voorgaande plaatjes kloppen nog niet.

Alle andere fouten staan er nog in. Hebben nog wel wat aan te passen bij Lego. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

owjah ... ik moet nog even black pins gaan bestellen ... thanks for the reminder :+

maar gave build! Ben benieuwd. Nog even wachten tot Augustus.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-06-2022 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alfa Novanta schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:14:
[...]

owjah ... ik moet nog even black pins gaan bestellen ... thanks for the reminder :+

maar gave build! Ben benieuwd. Nog even wachten tot Augustus.

Ik heb de ontkleurde onderdelen al liggen (al zijn de black 3L pins en 2L axle-pins nog onderweg uit china). Nu nog wachten op een goede deal, of totdat mijn MISB Bugatti verkocht is :) En ja, je hebt dus 40 euro aan onderdelen nodig om het model te fixen (afgezien van de 359 3L pins en 142 2L axle pins die veel te duur zijn op bricklink)..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-FiQXS-3oyDhPSkbdisadP3kTs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jJw1SezSsh1uXOwmacRl6uir.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 09-06-2022 14:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

@??? bedankt voor de tip, inmiddels het volgende van Steindrucker al binnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrfnknHPFkQ13D-ZiA5_TtTg300=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zja0JuTLVk1hh6u7quzPSvk3.jpg?f=fotoalbum_large
75304 Darth vader

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jB3sHq53vA-nZvPFnzzx8G3CHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1kPNylxeeke21Fz2mCTMLVD.jpg?f=fotoalbum_large
75276 Storm Trooper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ib0VjAog-W1xyKrcRsDcazuvfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ldbkHbUiy9VRn009uubyzRT.jpg?f=fotoalbum_large
75275 Tie Fighter Pilot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqAoZHO4UUCvo9BV0gZIWrnnMbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsUzmfoHXQlekfvIDgHNUzFd.jpg?f=fotoalbum_large
En heb ook een setje liggen voor de 75192 MF, maar deze laat ik nog wel een keer zien als ik de MF opnieuw ga bouwen.

Daarnaast is er ook een setje onderweg voor de 75313 AT-AT, 75181 Y-Wing en 75305 Scout Trooper :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Ik heb de ontkleurde onderdelen al liggen (al zijn de black 3L pins en 2L axle-pins nog onderweg uit china). Nu nog wachten op een goede deal, of totdat mijn MISB Bugatti verkocht is :) En ja, je hebt dus 40 euro aan onderdelen nodig om het model te fixen (afgezien van de 359 3L pins en 142 2L axle pins die veel te duur zijn op bricklink)..

[Afbeelding]
haha .. jij pakt het wel héél grondig aan!! :+
Ben wel héél erg benieuwd hoe jouw ontkleurde versie eruit komt te zien!! Zover ga ik niet hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Alfa Novanta schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:04:
[...]

haha .. jij pakt het wel héél grondig aan!! :+
Ben wel héél erg benieuwd hoe jouw ontkleurde versie eruit komt te zien!! Zover ga ik niet hoor ;)
Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb nog een aantal onderdelen uit China besteld in kleuren die Lego zelf niet aanbied, zoals alle versnellingsbak onderdelen en tandwielen in zwart (Lego heeft deze alleen in rood, blauw, oranje), 3L en 5L asjes met stopper (Lego heeft deze alleen in bruin) en 2L axle-pin die van Lego 5 euro per stuk kosten op bricklink (maal 142 stuks). Het wordt een feest :)

En tegen de tijd dat ik de set heb gebouwd hoop ik dat er een mooie pimp-my-ferrari build is op rebrickable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:48:
Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb nog een aantal onderdelen uit China besteld in kleuren die Lego zelf niet aanbied, zoals alle versnellingsbak onderdelen en tandwielen in zwart (Lego heeft deze alleen in rood, blauw, oranje), 3L en 5L asjes met stopper (Lego heeft deze alleen in bruin) en 2L axle-pin die van Lego 5 euro per stuk kosten op bricklink (maal 142 stuks). Het wordt een feest :)

En tegen de tijd dat ik de set heb gebouwd hoop ik dat er een mooie pimp-my-ferrari build is op rebrickable.
post ff pics als je hem klaar hebt :)
en als het hier niet mag zet je jouw Frankenstein-build maar in het andere bouwsteentjes topic :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik las nog over de prijsverhogingen die LEGO gaat doorvoeren. Het zijn ook niet de minste verhogingen, sets die er gewoon whoppa €50 bovenop krijgen. Wat me alleen niet duidelijk is, is waarom LEGO ervoor kiest om slechts bepaalde sets in adviesprijs* te verhogen? Waarom niet een percentuele verhoging over alle sets; het leed wat delen, zodat iedere koper het een beetje voelt in plaats van een paar kopers die het goed gaan voelen. Het doet de verkoop van die specifieke sets dan toch ook geen goed?

Verder zou ik met de Assembly Square, Ford Mustang, Ducati Panigal en wellicht ook Hogwarts Castle juist verwachten dat die binnenkort EOL gaan, omdat ze er toch al een poosje zijn. Waarom dan uitgerekend die sets in prijs verhogen?

En dan sets zoals het 3-in-1 Pirate ship of de Technic Heavy Duty Tow Truck... dit waren toch sets die ook al een prijsverhoging hadden gekregen vanwege het gelijktrekken van adviesprijzen over EU landen heen? Ik weet niet hoe de retailers hier op gaan reageren, maar het piratenschipje wordt zo wel duur :+

Ik zag wel dat de Winter Village set van afgelopen jaar er niet tussen zat; die had meen ik juist een prijsverlaging gehad van €10 toen de andere sets duurder werden. Hopelijk blijft die van de lijst weg, omdat ik die nog niet heb, maar ook met die set de vraag... waarom wordt die dan niet qua prijs teruggedraaid aangezien alles duurder is geworden voor het bedrijf LEGO...

Ik heb van dit soort dingen te weinig kaas gegeten. Bekende strategie volgens de boekjes?

Wel benieuwd wat dit gaat betekenen voor sets die nog op de markt moeten komen, zoals de nieuwe "creator expert" auto. Dan wordt het echt wachten op een stunt prijs.

* ik schrijf adviesprijs, maar dat vind ik zo nikszeggend. Ik bedoel de verkoopprijs die LEGO zelf hanteert in de shops.

[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 09-06-2022 21:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:58
Er zit een hele marketingmachine achter Lego en die weten donders goed welke sets goed en slecht verkopen in de diverse doelgroepen, dus:
Diertjes voor de kleintjes en allerkleintjes
Lego city (reddingsdiensten, autos en boeven)
Disney etc Elfjes en kastelen
Speed Champions
Treinen (ook voor de allerkleintjes)
Ninjas en super helden
Harry Potter
Star Wars
Ideas sets
Collectable minifigure series

en dan natuurlijk de ultieme melkkoe: de AFOL.

Het is allemaal heel logisch te verklaren: de prijs van een set is de prijs die men er voor wil betalen. Strooi er nog een exclusief en/of premium sausje over en je kan nog meer vragen en/of het verkoopt als warme broodjes.

Dat Lego de prijzen van sets die bijna EOL zijn verhoogd is ook te verklaren. Wat gebeurd er altijd als een set lijkt EOL te gaan? Enorme piek aan verkopen, door mensen die de set nog 'voor een normale prijs willen hebben' of handelaren die alvast voorsorteren op de 'after EOL premiums'. Logisch dat Lego van de EOL (FOMO)-gekte een graantje mee probeert te pikken.

Mij heeft Lego inmiddels wel verloren. Ik vond Lego de afgelopen jaren al 'te duur', ik kocht geen sets voor de volle prijs: ging altijd op zoek naar -30+% koopjes. Niet omdat ik het geld niet heb, maar omdat ik het niet meer waard vind. Maar met de kwaliteitsissues de afgelopen jaren, de steeds meer en grotere (in omvang maar ook in aantal) sets, de oplopende prijzen en de ene exclusieve deal na de andere (om FOMO aan te wakkeren), ben ik er persoonlijk wel klaar mee.

Laten we wel wezen: een speed champion autootje voor 20+ euro, dat is geen 'leuk kadootje' meer. En hoewel die nieuwe 8-studs autos er fantastisch gedetailleerd uit zien, is er niet mee te spelen, want dan vallen er stukjes af (ik heb twee jonge Lego fanaten hier die hier vaak over klagen). Dus wie is dan de doelgroep voor die speed champion sets? De 'collector' die ze bouwt en displayed.
En dit is dan het 'laag segment' wat betreft Lego sets. Om maar niet te beginnen over de hoeveelheid 150-200+ sets.

Ik snap Lego wel, het verkoopt toch wel. De omzet zien ze alleen maar stijgen. Maar met de huidige inflatie en alsmaar oplopende kosten (op alle vlakken), wordt dit voor steeds meer mensen een ongrijpbare 'luxe' hobby.

Voor veel 30-40 jarige, nostalgische AFOLs natuurlijk niet, zie hier de focus van Lego 😁 En al die Adult Welcome sets spreken weer hele nieuwe doelgroepen aan.

P.s. Ik klink misschien wat negatief over Lego, maar Lego is een bedrijf met een duidelijk business model. Ik snap ze 100% en als ik in hun schoenen zou staan, zou ik ook proberen te profiteren van al het bovenstaande. Echter als consument en Lego-enthousiast heb ik hier een minder goed gevoel bij 😁

[ Voor 20% gewijzigd door Psyx88 op 09-06-2022 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:40
Welke speed champions zijn meer dan 20,- per stuk afgezien van de dual Ford's welke alleen bij Lego zelf te bestellen zijn? De rest is zelf bij Lego onder de 20 en bij andere partijen soms zelfs onder de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:58
De 2022 Speed Champions hebben een adviesprijs van 19,99 en gaan dus naar 24,99.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:26

GeeBee

Oddball

Deevay schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Ik vind het kijken van Titanic al een uitdaging op zich… :+

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Psyx88 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:11:
Laten we wel wezen: een speed champion autootje voor 20+ euro, dat is geen 'leuk kadootje' meer. En hoewel die nieuwe 8-studs autos er fantastisch gedetailleerd uit zien, is er niet mee te spelen, want dan vallen er stukjes af (ik heb twee jonge Lego fanaten hier die hier vaak over klagen). Dus wie is dan de doelgroep voor die speed champion sets? De 'collector' die ze bouwt en displayed.
Dit vind ik wel een heel goed punt ja. De oorspronkelijke 6-studs wide Speed Champion auto's waren dan wel minder gedetailleerd, maar ze waren perfect voor kinderen om mee te spelen, pasten qua formaat prima in een Lego City opstelling en waren vooral betaalbaar als cadeautje.

Toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten (beiden nu op de middelbare school) was een verjaardagscadeautje voor een klasgenootje (vriendje of vriendinnetje) gemiddeld tussen de €10 en €15 euro. Zo'n Lego setje met adviesprijs ergens tussen de €15 en €18, met wat korting ingekocht, was dan perfect. Een 8-studs wide Speed Champions auto met adviesprijs van €25 die dan in de 20% korting nog €20 kost is dan inderdaad geen leuk 'klein' cadeautje meer.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• gamerboy
En de set is af, leuk project hoor!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehE4_VzFopKh0DVqvdgEpuHXXjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJhQNNcBCHNt8XLiZYDbU9kl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qff8R8xtk2oFin1EE1tZHOjU1m8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LwKVKTOQ9YYRbvaJJWvRg1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sannLbSVlyanQ03YSUSM7ot2xvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyDyYORlt2qikY3st2wB3JfR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/so0gZgufuBe-SSsvNf4_K0AZM3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cUQmI1u37o2nWsET9u7oWLC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrmNDbDpxv1d7YtfzPE129ALmkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilCuiplE5zOi5tvP2WghmT2I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1AuqV0n93zN_4z_47-8vUzfgrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61fBBGcCmpM2FJK42W7mWY7M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Psyx88 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:11:
en dan natuurlijk de ultieme melkkoe: de AFOL.

[...]

Mij heeft Lego inmiddels wel verloren. Ik vond Lego de afgelopen jaren al 'te duur', ik kocht geen sets voor de volle prijs: ging altijd op zoek naar -30+% koopjes. Niet omdat ik het geld niet heb, maar omdat ik het niet meer waard vind. Maar met de kwaliteitsissues de afgelopen jaren, de steeds meer en grotere (in omvang maar ook in aantal) sets, de oplopende prijzen en de ene exclusieve deal na de andere (om FOMO aan te wakkeren), ben ik er persoonlijk wel klaar mee.
je vergeet de onzinnige debiele kleuren nog die ze in hun modellen stoppen ..
perfect voorbeeld de black 'n white steamboat Willie 7(8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdfOoMYbOYB88VLHQ8ZnJq7acYg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0wobv5Dovht4czBz7t4VXNHe.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OqrJVAOTHbM5Y6a97ZGbrvTUeE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TlfOV4mfCotRY6pTCooMXPCp.png?f=user_large
écht bezopen!!! Daar kun je toch niks anders meer van bouwen?! |:(

.. en het (daarom??) ontbreken van een B-model.
Ik snap Lego wel, het verkoopt toch wel. De omzet zien ze alleen maar stijgen.

P.s. Ik klink misschien wat negatief over Lego, maar Lego is een bedrijf met een duidelijk business model. Ik snap ze 100% en als ik in hun schoenen zou staan, zou ik ook proberen te profiteren van al het bovenstaande.
Nou weet ik niet, er zijn al genoeg alternatieven! En véél goedkoper! Eerst was dat nog Chinese rommel en stond Lego voor kwaliteit, maar als het zo doorgaat maakt Lego straks de rommel en staan de Chinese merken voor kwaliteit. (eigenlijk zijn we daar al .. alleen moet het nog bij het grote publiek doordringen)

Als ze hun bestaansrecht willen houden moeten ze zich toch eens serieus achter hun oren gaan krabben ..
Maar Lego dus met gestrekt been de afgrond in :w :/

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-06-2022 10:59 ]

Pagina: 1 ... 197 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .