Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.472 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Een vergrootglas heb ik volgens mij nog nooit van gehoord tijdens de bouw van Lego, nee het is echt zo klein niet. Het enige waar je een vergrootglas voor zou kunnen gebruiken (lijkt mij) is het aanbrengen van stickers; maar daar zul je waarschijnlijk met een gehuurde set niet mee te maken hebben omdat de stickers ofwel al aangebracht zullen zijn ofwel niet aangebracht hoeven te worden. Maar dat weet ik niet zeker, ik heb nog nooit een Lego-set gehuurd.

Enig gereedschap dat je zeker nodig zult hebben, is een zogenaamde 'brick separator'. Dat is een oranje of blauw werktuigje van Lego waar je steentjes mee los van elkaar kunt halen. Dat zit oorspronkelijk in deze set bijgeleverd dus als het goed is zul je het ook in de gehuurde verpakking aantreffen. Verder is goede verlichting belangrijk (en voldoende werkruimte). Heb je dat ter beschikking, dan kun je vooruit. Misschien hebben anderen aanvullingen.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Een tablet/monitor is ook handig, zodat je kan bouwen met de pdf (of Instructions app).
Zelf vind ik dat prettiger bouwen dan vanuit een boekje.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
Goede tips. Qua licht kan ik de kleurtemperatuur op daglicht zetten zodat ik alles goed kan zien.
Een tablet heb ik, zal de app downloaden om te kijken wat handiger werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 09:03
Binnetie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:58:
Lang naar Lego zitten kijken maar nooit wat gekocht, ja vroeger toen ik nog heel klein was. Zaterdag was ik in de Intertoys en zag daar mooie Legosets. Maar zoals vaker, kun je dure spullen kopen en er dan niks mee doen. Dat vind ik zonde.
Uiteindelijk zag ik dat je dus ook Lego kon huren en vandaag een account aangemaakt (5 euro korting op een lidmaatschap via Bouwstenenwinkel.nl) en mijn eerste set gehuurd: de Volwagen T2 Kampeerbus: https://www.lego.com/nl-n...wagen-t2-camper-van-10279

Ben heel erg benieuwd. Wilde direct al voor de Bulldozer gaan: https://www.lego.com/nl-n...d-cat-d11-bulldozer-42131 maar wilde toch eerst een beetje rustig beginnen.
Heb de set voor 3 weken gehuurd.
Een van de dingen die mij terug heeft getrokken naar Lego zijn de 2de hands prijzen, sommige sets dalen nauwelijks in waarde en sommige worden na verloop van tijd zelfs meer waard.
Ik ben een persoon die het hebben ook erg leuk vind dus daarom sloot dit aan bij mij. Wat ik er mee wil zeggen is dat Lego geen slechte aankoop hoeft te zijn!

Mocht je al langer mee lezen in dit topic dan ben je vast de waarschuwing al tegengekomen, pas op Lego werkt verslavend ;)

Veel plezier met bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
daantjuh68 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:56:
[...]

Een van de dingen die mij terug heeft getrokken naar Lego zijn de 2de hands prijzen, sommige sets dalen nauwelijks in waarde en sommige worden na verloop van tijd zelfs meer waard.
Ik ben een persoon die het hebben ook erg leuk vind dus daarom sloot dit aan bij mij. Wat ik er mee wil zeggen is dat Lego geen slechte aankoop hoeft te zijn!

Mocht je al langer mee lezen in dit topic dan ben je vast de waarschuwing al tegengekomen, pas op Lego werkt verslavend ;)

Veel plezier met bouwen!
Dankjewel. Het werkt zeker verslavend. Ik heb veel meegelezen en ben bang dat het in de weg gaat staan als ik het koop. Heb er ook niet veel ruimte voor. na de verbouwing mogelijk wel. Het staat natuurlijk erg mooi, maar alleen voor het staan vind ik ook weer zonde.
We gaan het gewoon eens zien, vroeger heb ik er heel veel mee gespeeld en zelfs als ik met mijn dochter bij de indoorspeeltuin ben dan zit ik altijd bouwwerken te maken van die mega Lego stenen van 40 cm lang :)

Een vriend van mij ging in de modelspoorbouw. Op beurzen (leuk om te zien) heel veel spullen gekocht, honderden euros uitgegeven. Nu 3 jaar later ligt er alleen een rail in de vorm van een 8 en reed er een treintje op. De gehele aankleding (huisjes en alle accessoires) zitten nog in bakken en er is geen tijd meer. Tenminste, wel voor een heel weekend Netflixen.

Nu hoop ik dat ik niet straks bergen geld uit ga geven aan leuke sets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

Jakkus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 07:55:
@Kapoen Bedankt! Hij spreek Gronings. Inmiddels kan ik het zelf goed verstaan, maar toen ik hier net kwam wonen moest ik er ook mijn best voor doen om het te begrijpen ;) Op RTV Noord wordt bijna altijd Gronings gesproken, ze zijn trots op hun taal/dialect, dat vind ik altijd wel mooi want Groningers zijn er verder erg bescheiden over :)
Daarom hadden wij hem zaterdag gelijk weggezapt :p Hij is degene die we eigenlijk nooit kijken omdat we hem nauwelijks kunnen verstaan :D

Maar gisteren natuurlijk toch even teruggekeken. Vooral die vooroordelen, dat lego alleen voor kinderen zou zijn, heb je goed weggewerkt. Vooral diegene die de radar bij het vliegveld weer in elkaar aan het zetten was, had daar volgens mij best wel plezier in :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30
Binnetie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:15:
@Roy vd M. bedankt voor de tip. Mooi gezegd, als dit mooi is om te doen dan is de rest nog leuker dus.
Het gaat mij voor nu om het halen van de finish en niet hoe mooi het eruit ziet.
Ik heb geen idee hoe ik het ga vinden, ga er blanco in. En mocht het te moeilijk zijn dan moet ik kijken naar een makkelijker niveau. Is er ook bepaald gereedschap wat aangeraden word bij het bouwen? Een vergrootglas kan handig zijn, maar is er nog meer?
Iets om stickers te helpen kleven is ook best handig.
Ik gebruik steeds een mes of een scalpel, een pincet hoor ik ook wel vernoemen bij anderen.
Sticker met een hoekje op de punt van de lemmet kleven en dan overbrengen op de blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-06 15:34

ID5

KrusT schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:13:
[...]

Iets om stickers te helpen kleven is ook best handig.
Ik gebruik steeds een mes of een scalpel, een pincet hoor ik ook wel vernoemen bij anderen.
Sticker met een hoekje op de punt van de lemmet kleven en dan overbrengen op de blokjes.
Ik gebruik gewoon de achterkant van een brick separator voor stickers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:08:
[...]

Daarom hadden wij hem zaterdag gelijk weggezapt :p Hij is degene die we eigenlijk nooit kijken omdat we hem nauwelijks kunnen verstaan :D

Maar gisteren natuurlijk toch even teruggekeken. Vooral die vooroordelen, dat lego alleen voor kinderen zou zijn, heb je goed weggewerkt. Vooral diegene die de radar bij het vliegveld weer in elkaar aan het zetten was, had daar volgens mij best wel plezier in :p
Klopt, hij vond het ontzettend leuk, volgens mij! Na de opname was hij nog een tijd zelf de stad aan het bewonderen en foto's aan het maken :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wnUYH-43SvuwhZxJHfYubBrbU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VKLIdgaCDjrNcGa56R7m940t.jpg?f=user_large

Vandaag binnen gekomen. Wel gehuurd via https://www.bouwsteenwinkel.nl, maar ik heb mazzel, want de set is nog niet opgebouwd geweest. Dus alles nog verzegeld, alle zakjes nog dicht, stickers nog niet geplakt. Dus eigenlijk alsof ik hem nieuw heb en dan over 4 weken doorverkoop :) We gaan zien of de build een beetje leuker is dan de UCS Star Destroyer. Ik neem aan van wel.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 31-05-2022 18:48 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
zonoskar schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:47:
[Afbeelding]

Vandaag binnen gekomen. Wel gehuurd via https://www.bouwsteenwinkel.nl, maar ik heb mazzel, want de set is nog niet opgebouwd geweest. Dus alles nog verzegeld, alle zakjes nog dicht, stickers nog niet geplakt. Dus eigenlijk alsof ik hem nieuw heb en dan over 4 weken doorverkoop :) We gaan zien of de build een beetje leuker is dan de UCS Star Destroyer. Ik neem aan van wel.
Wel netjes stickeren dan! Als jij ze scheef plakt ergeren tientallen mensen zich er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daedalus81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01:51
beste lego liefhebbers.

ik heb de creator mini cooper (10242) 2ehands gekocht.
maar spijtig genoeg was er geen doos bij.
is er nog de mogelijkheid om de doos ergens te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
daedalus81 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:07:
beste lego liefhebbers.

... die vraag is gisteren nog gesteld en beantwoord :/
QuattroNL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:15:
[...]

Via Bricklink zeker of anders Marktplaats.
Ik verwacht niet dat je ergens nieuwe, nooit dichtgemaakte, dozen kan kopen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-06 15:34

ID5

Vorig jaar een bootje gemaakt als onderdeel van een andere MOC, maar vandaag heb ik nog even een foto gemaakt van de boot en bemanning zelf:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52112411538_f12abcae6f_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
zonoskar schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:47:
[Afbeelding]

Het is een fantastische bouwervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
daedalus81 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:07:
beste lego liefhebbers.

https://www.bricklink.com...rt%5D%5BTraffic%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

https://www.bricklink.com...rt%5D%5BTraffic%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Hoe laat gaan sets in de verkoop als ze op 1 juni starten? Ik dacht om middernacht?

--
edit 01:01: virtuele wachtrij :-(

[ Voor 19% gewijzigd door Helsie op 01-06-2022 01:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
Helsie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:07:
Hoe laat gaan sets in de verkoop als ze op 1 juni starten? Ik dacht om middernacht?
Ben bang dat het random is. Zit ook te wachten. :)

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Helsie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:07:
01:00, staat al vaker in dit topic.
Roy vd M. schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:02:
[...]

Het is een fantastische bouwervaring.
Ik moest alle dozen openmaken omdat in de eerste doos de zakjes voor stap 1, 3 en 5 zat. In de 2de doos zat stap 2 en 4 ook niet, die zakjes zaten in de laatste doos. Is dat normaal bij deze set? Anyways, zakjes '1' zijn gebouwd en het is een massief frame geworden. Tot nu toe nog niet zo groot als de Destroyer :)

[ Voor 50% gewijzigd door zonoskar op 01-06-2022 00:22 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
De wachtrij is begonnen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-06 13:15
Welke set is zo belangrijk dat je er voor opblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Loader schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:00:
Daytona

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Voor mij iig Optimus :) Maar ik heb toch avonddienst gehad, dus niet echt opblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik wil de Pyramide van Gizeh architecture set graag, maar ik denk dat ik ook dan meteen de starry night meebestel. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Bestelupdates horen hier niet, zie Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2022 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Bestelupdates horen hier niet, zie Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

[ Voor 80% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2022 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66

[ Voor 79% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2022 10:15 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

[ Voor 80% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2022 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb het boek besteld. Ben benieuwd of ik het krijg. Er zijn maar 5000 exemplaren beschikbaar als het goed is. De Ferrari komt wel een keer als deze onder de 280 euro zakt.

[ Voor 21% gewijzigd door zonoskar op 01-06-2022 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 11:29

RBH

Heb het boek ook besteld. Twijfel nog om een tweede te bestellen, maar het lijkt niet erg hard te gaan met de voorraad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:10:
Ik heb het boek besteld. Ben benieuwd of ik het krijg. Er zijn maar 5000 exemplaren beschikbaar als het goed is. De Ferrari komt wel een keer als deze onder de 280 euro zakt.
het boek? wat heb ik gemist?

die van gogh vandaag live gezien terwijl ik vette kansberekening met muppets deed, die is best heel mooi geworden zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://brickset.com/arti...w-the-sense-of-perfection

ah, deze :)

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/thumbs/large/75077_P1065377.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door 42erik op 01-06-2022 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:01
Voor wat betreft het boek, dat is inderdaad erg mooi en ik verheug me er ook op om het te lezen.

Hopelijk wordt de gelimiteerde uitgave van het boek dan ook geleverd aan iedereen die geluk heeft gehad een bestelling te kunnen plaatsen, waaronder ikzelf. Om ongeveer 01:05 uur kwam ik door de wachtrij.

Echter... De bestelling is inmiddels bevestigd, maar kreeg ook een extra mail m.b.t. "niet op voorraad". De bestelstatus van het boek staat nu ook daadwerkelijk op "wachten op nieuwe voorraad", terwijl de andere artikelen wel verwerkt worden. Fingers crossed dus. Zou op zich erg jammer zijn als Lego straks met een nalevering komt (dus geen limited edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justme_lego
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-06-2022
Ik wil heel graag straks de nieuwe sets in de winkel halen en voor het eerst de Lego VIP punten inleveren. Maar weet iemand hoe lang de ingewisselde kortingsbonnen dan geldig zijn? Moet ik ze pas voor de kassa aanvragen of kan dat ook eerder door het gewoon thuis alvast in te wisselen? En zijn de bonnen toevallig stapelbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door Justme_lego op 01-06-2022 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
zonoskar schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 00:20:
[...]

01:00, staat al vaker in dit topic.
[...]

Ik moest alle dozen openmaken omdat in de eerste doos de zakjes voor stap 1, 3 en 5 zat. In de 2de doos zat stap 2 en 4 ook niet, die zakjes zaten in de laatste doos. Is dat normaal bij deze set? Anyways, zakjes '1' zijn gebouwd en het is een massief frame geworden. Tot nu toe nog niet zo groot als de Destroyer :)
Staat me iets van bij dat inderdaad alle dozen open moeten, anders dus dan met de supercars. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen, het is een jaar of 4 gelegen dat ik die bouwde. Als je het zeker wilt weten, best een unboxing video bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-06 13:34
Bestel-updates horen hier niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 01-06-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:25
Justme_lego schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 06:53:
Ik wil heel graag straks de nieuwe sets in de winkel halen en voor het eerst de Lego VIP punten inleveren. Maar weet iemand hoe lang de ingewisselde kortingsbonnen dan geldig zijn? Moet ik ze pas voor de kassa aanvragen of kan dat ook eerder door het gewoon thuis alvast in te wisselen? En zijn de bonnen toevallig stapelbaar?
Als ik mij niet vergis kan je dat allemaal gewoon regelen in de winkel. De medewerkers kunnen jouw puntensaldo bekijken en op basis daarvan kan jij kiezen of (en hoeveel) punten je wil inleveren.
Tenminste, zo ging het er aan toe tijdens mijn vorige bezoek aan de winkel in Antwerpen (maar dat is ook al weer even geleden).

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 07:15
zonoskar schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:10:
De Ferrari komt wel een keer als deze onder de 280 euro zakt.
Zeker aangezien ik de Lambo ooit gekocht heb voor 220 euro, en die is zelfs nog lager gegaan. Dat verschil met de adviesprijs is me te groot om nu al toe te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:04

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RBH schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:18:
Heb het boek ook besteld. Twijfel nog om een tweede te bestellen, maar het lijkt niet erg hard te gaan met de voorraad..
#&€*%.. gister rond 01:00 gekeken maar nog niet beschikbaar, vanmorgen beschikbaar en in de winkelmand gedaan, bleek ik op de US pagina te zitten. Overgeschakeld naar nl-nl en het boek was uitverkocht. Op de US variant staat hij nog wel beschikbaar

Schijt.. :(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Versaevel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:30:
[mbr]Bestel-updates horen hier niet.[/]
Hmmm, iedereen zegt hier dat er besteld is en ik krijg een waarschuwing, wat klopt er hier niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:07

QuattroNL

It is I.

Versaevel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:31:
[...]
Hmmm, iedereen zegt hier dat er besteld is en ik krijg een waarschuwing, wat klopt er hier niet :(
Ardana is een 3e bak koffie halen en gaat zo verder om de rest weg te halen :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
QuattroNL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Ardana is een 3e bak koffie halen en gaat zo verder om de rest weg te halen :+
Slaat nergens op :(
(zal ook wel commentaar op volgen en verwijderd worden)

[ Voor 14% gewijzigd door Versaevel op 01-06-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:07

QuattroNL

It is I.

Beetje wel, er is gewoon een Lego bestellingen topic, daar zouden al die berichten heen mogen 8)
En anders even reageren naar de mod, hier kunenn we er weinig mee :)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
QuattroNL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:36:
[...]

Beetje wel, er is gewoon een Lego bestellingen topic, daar zouden al die berichten heen mogen 8)
En anders even reageren naar de mod, hier kunenn we er weinig mee :)
Ik begrijp wel, maar er staan er vele en alleen die van mij wordt verwijderd, dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 18:03
ROFLASTC schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:08:
https://www.seibertron.co...ime-lego-set-10302/46889/

OMG youguys! Optimus als LEGO set....

Ah iemand had het al gepost. Afijn hopelijk gauw een heleboel meer en als het mag Devastator als ultimate set waar je alle losse decepticons voor moet halen.
Zou mooi zijn… moeten ze wel die kleur groen op orde krijgen. ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Kapoen
Mijn verjaardagsoogst, sommige dingen heb ik ook zelf gekocht O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FH2E210cbyfIJTTK-UQstbjl0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I66S0nlYcXwUk2aqCMDitWcD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bo9VyObJZLHxIF5TFBuxG-sJ2zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HStTIcrJzmhvVUBVZTY9DA9y.jpg?f=fotoalbum_large
30583 Easter Bunny heb ik blijkbaar niet mee op de foto gezet.

Er zit een beetje vanalles in deze haul, van Kerst tot Pasen zullen we zeggen :P
Wel grappig dat 40533 Cosmic Cardboard Adventure (een GWP) meer onderdelen bevat dan 60326 Picnic in the Park (eekhoorn battlepack?)

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 01-06-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 10:44
Versaevel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Gewoon alle andere post met bestel/status updates reporten >:) , ze horen niet in dit topic... klaar!

Als ze bij het "Ferrari Daytona SP3 The Sense of Perfection" boek niet hadden vermeld dat het een limited edition is, dan ben ik er vrij zeker van dat ze dan nu nog voorraad hadden. Dat boek is nu voornamelijk gekocht door handelaars en voor de doorverkoop :| (zie marktplaats) En de echte liefhebber heeft pech :| (En nee ik heb zelf geen interesse in het boek, want daar kan ik niks mee bouwen ;) )

[ Voor 38% gewijzigd door chrisO op 01-06-2022 09:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ErikT738
Was deze afbeelding hier al gepost? Ik weet niet in hoeverre dit de waarheid is natuurlijk, maar een vergelijkbare tekening van de Forest Hideout GWP bleek 100% te kloppen.

Ik ben benieuwd of Lego deze enkel zelf gaat verkopen of dat deze ook bij Bol.com en Amazon terecht komt. Met een fikse korting zou ik 'm nog wel overwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YqYr0_zYqzoGf8yx8wMjL4b5ZM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BWBhrxgaT9AbV1dIeLTx9O9J.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:04
https://www.lego.com/en-f...eat-pyramid-of-giza-21058

Mooi die nieuwe Architecture set maar waar kan je de andere helft van de piramide kopen? Er staat dat je hem kompleet kan maken door een andere set te kopen maar zie dat nergens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
mark777 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:00:

Mooi die nieuwe Architecture set maar waar kan je de andere helft van de piramide kopen? Er staat dat je hem kompleet kan maken door een andere set te kopen maar zie dat nergens
Ze bedoelen dat je dezelfde set nog een keer kan/moet kopen :)
ErikT738 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:55:
Was deze afbeelding hier al gepost? Ik weet niet in hoeverre dit de waarheid is natuurlijk, maar een vergelijkbare tekening van de Forest Hideout GWP bleek 100% te kloppen.

Ik ben benieuwd of Lego deze enkel zelf gaat verkopen of dat deze ook bij Bol.com en Amazon terecht komt. Met een fikse korting zou ik 'm nog wel overwegen.

[Afbeelding]
Als het kasteel er zo uit komt te zien, dan is dat wel 'slim' van Lego. De echte AFOL wil natuurlijk een kasteel met 4 muren, dus moet je er toch echt minimaal 2 kopen...

[ Voor 49% gewijzigd door chrisO op 01-06-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-06 14:39

[Afbeelding]
Zo'n kasteel lijkt wel heel erg aanlokkelijk. Maar €350,- is wel een hoop geld..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Versaevel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:38:
[...]

Ik begrijp wel, maar er staan er vele en alleen die van mij wordt verwijderd, dat slaat nergens op.
Mogen wij ook eens een bakkie koffie drinken? De verontwaardiging is nergens voor nodig (zie de andere geknipte posts) en daarbij hoort dit in een DM naar @Ardana of naar @Outerspace ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44
mark777 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:00:

Inderdaad twee sets kopen. Kan precies: aankoop gelimiteerd tot 2 stuks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:14:
[...]

Gewoon alle andere post met bestel/status updates reporten >:) , ze horen niet in dit topic... klaar!

Als ze bij het "Ferrari Daytona SP3 The Sense of Perfection" boek niet hadden vermeld dat het een limited edition is, dan ben ik er vrij zeker van dat ze dan nu nog voorraad hadden. Dat boek is nu voornamelijk gekocht door handelaars en voor de doorverkoop :| (zie marktplaats) En de echte liefhebber heeft pech :| (En nee ik heb zelf geen interesse in het boek, want daar kan ik niks mee bouwen ;) )
Ik heb nog wel getwijfeld over het boek. Maar om twee redenen niet gekocht: om 23.00 uur vielen mijn ogen al dicht :) en ik denk dat ik het 1 keer zal doorbladeren en het daarna op zolder belandt. De set zelf gaat er zeker wel komen, maar wel pas bij 40/45% korting. Het heeft geen haast. Sowieso nu weinig tijd om lekker rustig te gaan bouwen: de oranje, blauwe en groene auto’s liggen nog geseald op zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Inderdaad twee sets kopen. Kan precies: aankoop gelimiteerd tot 2 stuks. :)
En dan heb je ook 2 rivieren, top!
Sarcastische modus uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Helsie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:44:
[...]

En dan heb je ook 2 rivieren, top!
Sarcastische modus uit.
Als je een set 2x koopt heb je alles 2x ja :/
Wanneer dat een probleem is dan maak je de rivier aan 1 kant 2x zo breed en aan de andere kant het dorp 2x zo groot? probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje

[Afbeelding]
Ik ben ook wel benieuwd of deze, maar ook het ruimteschip, Lego exclusief blijven. De 90 jaar jubileum classic set is in ieder geval vrij te koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:31:
[...]

Ik heb nog wel getwijfeld over het boek. Maar om twee redenen niet gekocht: om 23.00 uur vielen mijn ogen al dicht :) en ik denk dat ik het 1 keer zal doorbladeren en het daarna op zolder belandt. De set zelf gaat er zeker wel komen, maar wel pas bij 40/45% korting. Het heeft geen haast. Sowieso nu weinig tijd om lekker rustig te gaan bouwen: de oranje, blauwe en groene auto’s liggen nog geseald op zolder.
Is de verwachting dat één van de 3 auto's gebouwd is tegen de tijd dat de Ferrari verkrijgbaar is met 40% korting? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:04:
[...]

Is de verwachting dat één van de 3 auto's gebouwd is tegen de tijd dat de Ferrari verkrijgbaar is met 40% korting? >:)
Haha, ik hoop het wel. Ik ga beginnen met het oranje exemplaar. Het liefst bouwen wanneer iedereen afwezig is/naar bed is. Lekker op mijn eigen langzame tempo, alles rustig bekijken en er van genieten. Destijds de Land Rover samen met de oudste gebouwd, maar dat voelde soms erg gehaast. Het bouwen moet voor mij ontspanning zijn. Je betaalt daar ook flink voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

davidov schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Als je sommige reclames moet geloven is dat niet heel vanzelfsprekend dat mensen dit weten. "wij verdubbelen onze prijzen, dus in plaats van 10000 euro, maakt u kans op 20000 euro".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
Outerspace schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Mogen wij ook eens een bakkie koffie drinken? De verontwaardiging is nergens voor nodig (zie de andere geknipte posts) en daarbij hoort dit in een DM naar @Ardana of naar @Outerspace ;)
Viel gewoon op dat er meerdere stonden en nog steeds staan dat alleen mijn post werd verwijderd :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41

[ Voor 74% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2022 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:04

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

feli! :) ik denk dat ik m uiteindelijk ook wel pak als G1 fan

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2022 11:53 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41
Alfa Novanta schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:52:
[...]

feli! :) ik denk dat ik m uiteindelijk ook wel pak als G1 fan
Wordt een gave set voor naast mijn Voltron. 8)

Ben blij dat ik hem besteld heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:00
Nu Optimus Prime is verschenen ben ik wel benieuwd of er ook Decepticons gaan komen. Ben nooit een autobot fan geweest, de decepticons zagen er altijd zoveel beter uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb dat nieuwe kasteel niet nodig, maar ik wil hem wel :D De tekening ziet er echt geweldig uit, dit kan nog wel eens een pareltje zijn! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Versaevel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:38:
[...]

offtopic:
Dit hoort in een DM, niet in het topic. Verder: wij lezen niet het hele topic. Als we zien dat er een TR over een post wordt ingediend, controleren we die post. Het staat je vrij om zelf ook TR’s over bestel-updates in te dienen. Dan zullen wij die posts ook bekijken en event. aanpassen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

almightyarjen schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:03:
Ik heb dat nieuwe kasteel niet nodig, maar ik wil hem wel :D De tekening ziet er echt geweldig uit, dit kan nog wel eens een pareltje zijn! :Y
Hmm, heb je sowieso lego nodig? Je kunt het niet eten en het is ook geen goede brandstof!

Het hangt er voor mij af hoe het detail zal zijn. Dat is ook de reden dat ik de boomhut gekocht heb, vanwege alle details die erin zitten.

Aan de andere kant, ik heb nog een hele serie liggen en ik krijg nu al klachten van m'n man dat ik teveel lego koop :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Tof man!
Ik bewaar hem voor de nieuwe GWP.

Als hij er nog is dan. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:18

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Vrouwlief merkte "blokjeskopen.com" op met 'to good to be true' prijzen, bij iemand al een scam alarm afgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Xqlus1ve schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:46:
Vrouwlief merkte "blokjeskopen.com" op met 'to good to be true' prijzen, bij iemand al een scam alarm afgegaan?
Dat lijkt mij duidelijk een scam. Ze verkopen sets zoals de Titanic, UCS AT-AT, UCS Star Destroyer etc voor ver onder de adviesprijs. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:38

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Xqlus1ve schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:46:
Ziet er inderdaad uit als scam geen adres en zie ook geen kvk.

Name
DOMAIN ADMIN
Organization
DOMAIN PRIVACY SERVICE FBO REGISTRANT
Address
5335 GATE PKWY.
City
JACKSONVILLE
State / Province
FLORIDA
Postal Code
32256
Country
US
Phone
+1.8017659400
Email

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-06 14:39
TheDudez schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:51:
[...]

Ziet er inderdaad uit als scam geen adres en zie ook geen kvk.

Name
DOMAIN ADMIN
Organization
DOMAIN PRIVACY SERVICE FBO REGISTRANT
Address
5335 GATE PKWY.
City
JACKSONVILLE
State / Province
FLORIDA
Postal Code
32256
Country
US
Phone
+1.8017659400
Email
De eerste foto bij de klantreviews is via google ook terug te vinden op de site: "kankeralskans.nl"..
De andere 2 vindt google niet zo snel.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister was ik in London en wou even bij de lego winkel langs om de van Gogh set te bekijken..
Rij was enorm (normaal door de weeks amper rij, maar het is nu schoolvakantie) dus daar had ik geen zin in/tijd voor..
Maar gelukkig stond de set bij de ingang en mocht ik van de beveiliging eventjes 1 minuut naar binnen om even te kijken (en te queue jump B-) )

Mooie set 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRPNXFKK42aWWkXxJSDTpOzOoUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/22P9VFMYAXXg6KXzRHa1dVak.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
meesje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:51:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd of deze, maar ook het ruimteschip, Lego exclusief blijven. De 90 jaar jubileum classic set is in ieder geval vrij te koop.
Volgens dit gerucht (youtube filmpje) zal het ruimteschip overal verkrijgbaar zijn (timestamp 2:12 ongeveer).

In verband met het kasteel vermeldt de auteur geen specifieke exclusiviteit of algemene beschikbaarheid.
Maar het zijn slechts geruchten uiteraard.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 01-06-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:04
chrisO schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:03:
[...]

Ze bedoelen dat je dezelfde set nog een keer kan/moet kopen :)

[...]

Als het kasteel er zo uit komt te zien, dan is dat wel 'slim' van Lego. De echte AFOL wil natuurlijk een kasteel met 4 muren, dus moet je er toch echt minimaal 2 kopen...
davidov schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Wanneer dat een probleem is dan maak je de rivier aan 1 kant 2x zo breed en aan de andere kant het dorp 2x zo groot? probleem opgelost?
Hmm ja had liever 1 hele piramide gehad zonder al dat groen en de rivier maarja ik heb het niet voor het kiezen. Wordt wel een erg dure set zo om een hele primade te krijgen
Verder wel een erg leuke set

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-06 14:07

[ Voor 86% gewijzigd door Outerspace op 01-06-2022 16:29 ]

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
Volgens mij is dit stukje nieuws nog niet langsgekomen hier in dit topic. :)

Eerste afbeeldingen van de aankomende LEGO Ideas set 21334 Jazz Quartet zijn beschikbaar:
Voorkant van de doos:
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/05/LEGO-Ideas-21334-Jazz-Quartet-1.jpeg

Achterkant van de doos:
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/05/LEGO-Ideas-21334-Jazz-Quartet-2.jpeg

Bron: https://www.bricktastic.n...ideas-21334-jazz-quartet/

Hoewel de muziekinstrumenten er gaaf uitzien ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van de mensen figuren. Geen must-have voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:32:
Volgens mij is dit stukje nieuws nog niet langsgekomen hier in dit topic. :)

Eerste afbeeldingen van de aankomende LEGO Ideas set 21334 Jazz Quartet zijn beschikbaar:
Voorkant van de doos:
[Afbeelding]

Achterkant van de doos:
[Afbeelding]

Bron: https://www.bricktastic.n...ideas-21334-jazz-quartet/

Hoewel de muziekinstrumenten er gaaf uitzien ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van de mensen figuren. Geen must-have voor mij.
Zijn de figuren gebouwd in de befaamde 'mini land scale'?

Bedankt voor het linken van dit bericht, het onderwerp van deze set spreekt me wel aan (als wannabe muzikant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Het is een forse meerprijs t.o.v. de 488 GTE, maar wel mooi dat de Daytona in elk geval ook wat 'technische' zaken heeft zoals een werkende versnellingsbak. Dat vond ik bij de 488 GTE wel tegenvallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Tehh schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:30:
[...]

Het is een forse meerprijs t.o.v. de 488 GTE, maar wel mooi dat de Daytona in elk geval ook wat 'technische' zaken heeft zoals een werkende versnellingsbak. Dat vond ik bij de 488 GTE wel tegenvallen.
De Daytona valt in het straatje van de Sian, Chiron en GT3 RS, die zijn wel een heel stuk uitgebreider. :) De 488 GTE is meer te vergelijken met de RSR. :) Niet verkeerd, maar zeker niet zo leuk en complex als de grote 4. :)

LEGO zal het wel druk hebben, maar de Daytona staat in ieder geval in het ,,magazijn'' dus ik verwacht hem wel redelijk vlotjes. Of het moet net zo lang gaan duren als met de Titanic, dat ze er een maand over doen om hem te verschepen. :+

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
bloody schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:25:
zo, mijn eerste Lego set sinds 20 jaar zit in elkaar: de Mustang!
Wat een mooie set om te maken, vernuftige bouwtechnieken (iig voor mij haha), prachtig resultaat ook. Een echte blikvanger.

Er zijn een paar kleine dingetjes die net niet 100% zijn:
- Buitenkant is vrijwel compleet studless, behalve 3 studs aan de voorkant, op de hoek. Mijn OCD denk ik 8)
- Motorkap kan niet niet lekker dicht. De oplossing is om de twee zwarte 1x8 te verwijderen die aan de binnenkant van de motorkap zitten, dan gaat de kap tenminste volledig dicht.
- De wielen zitten een beetje 'losjes', dit komt doordat de as naar binnen gedrukt wordt wanneer het wiel er op gedrukt wordt. De as is daarna praktisch niet meer naar 'buiten' te trekken.
- Voorassen zijn bruin, achterassen grijs
- bij maximale stuuruitslag raken de wielen het koetswerk en kunnen dus niet meer ronddraaien , best bizar eigenlijk

Overigens houd ik mij aanbevolen voor suggesties voor soortgelijke sets. Beetje moeilijker/langer mag best :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ha mooi, ik heb hem ook binnen (overgenomen van mede-Tweaker) maar nog niet gebouwd. 't Wordt mijn eerste creator set, mijn derde lego build de afgelopen paar jaar.
Ik ben begonnen met de kraan (42082). Als eerste lego set in 20 jaar tijd stond ik echt met open mond te kijken naar de technische kant van die build, persoonlijk vond ik die kraan ook wel supervet om in de kast te hebben staan, maar i.v.m. onvoldoende WAF moest hij het veld ruimen. Ik heb daarna de 488 GTE gebouwd, die vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen i.v.m. vrijwel ontbrekende technische zaken. Mogelijk dat een van de 'grote 4' waar hierboven over gesproken wordt wel leuk is om te bouwen, mooi om te zien én voldoende WAF zou hebben. Maar dat was mij qua prijs wel iets te gortig. Mocht je dus iets technisch willen dan kan ik zo'n kraan wel aanbevelen. Iets minder visueel, maar super technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-06 13:39

bloody

0.000 KB!!

Tehh schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:38:
[...]

Ha mooi, ik heb hem ook binnen (overgenomen van mede-Tweaker) maar nog niet gebouwd. 't Wordt mijn eerste creator set, mijn derde lego build de afgelopen paar jaar.
Ik ben begonnen met de kraan (42082). Als eerste lego set in 20 jaar tijd stond ik echt met open mond te kijken naar de technische kant van die build, persoonlijk vond ik die kraan ook wel supervet om in de kast te hebben staan, maar i.v.m. onvoldoende WAF moest hij het veld ruimen. Ik heb daarna de 488 GTE gebouwd, die vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen i.v.m. vrijwel ontbrekende technische zaken. Mogelijk dat een van de 'grote 4' waar hierboven over gesproken wordt wel leuk is om te bouwen, mooi om te zien én voldoende WAF zou hebben. Maar dat was mij qua prijs wel iets te gortig. Mocht je dus iets technisch willen dan kan ik zo'n kraan wel aanbevelen. Iets minder visueel, maar super technisch.
Top, heel toevallig zat ik al naar die kraan te kijken O-)
Ook heb ik mijn oog laten vallen op de Land Rover 42110, mooi om te zien, ook veel steentjes en lekker complex. review

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Tehh schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:38:
[...]

Land Rover Defender ? Heeft evenveel technische functies als de zoals jij het noemt 'de grote 4'. De gearbox is zelfs complexer en leuker en dat alles voor de helft van 1 van de grote 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
https://m.brickshop.nl/lego-avatarhtml.html Gaan er nieuwe avatar the last airbender sets komen of is dit nog een hele oude verwijzing? Informatie is wel up-to-date. Maar nog nergens anders iets van gevonden.

Zou er best warm voor lopen anders :P

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:03:
[...]

Land Rover Defender ? Heeft evenveel technische functies als de zoals jij het noemt 'de grote 4'. De gearbox is zelfs complexer en leuker en dat alles voor de helft van 1 van de grote 4 :)
De Land Rover is (zeker in de aanbieding) een no brainer. Met een beetje ‘geluk’ moet je deze opnieuw bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:17:
https://m.brickshop.nl/lego-avatarhtml.html Gaan er nieuwe avatar the last airbender sets komen of is dit nog een hele oude verwijzing? Informatie is wel up-to-date. Maar nog nergens anders iets van gevonden.

Zou er best warm voor lopen anders :P
is dit niet voor de James Cameron Avatar (blauwe avatars, op verre planeet, andere filmserie)

edit:
https://jaysbrickblog.com...ially-confirmed-for-2022/

[ Voor 9% gewijzigd door ymnia op 01-06-2022 18:32 . Reden: linkje naar bron gevonden ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:27
Toch maar gekocht, mede door de GWP's :) Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ck57dLVil4IZ61pb_zPBznCY_Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeyAWbUHGVD44YLpLMFnVrIS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
ymnia schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:31:
[...]

is dit niet voor de James Cameron Avatar (blauwe avatars, op verre planeet, andere filmserie)

edit:
Ah, dan staat er de verkeerde omschrijving bij als dat zo is. Zou wel best kunnen ja :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
ymnia schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:31:
[...]

edit:
Ik ben heel benieuwd hoe ver Lego durft te gaan met de militaire voertuigen uit Avatar. Als we dit soort sets krijgen heb ik wel interesse, maar als het alleen blauwe aliens op kleurrijke dieren zijn dan sla ik het over.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a9/5c/ea/a95ceab611d1a1340aba3e6d3aab674e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/james-camerons-avatar/images/3/36/Scorpion_destruction.png/revision/latest?cb=20120821171059&path-prefix=fr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:46

KRAI.7

Bwoah...

Vergeten de wekker te zetten om het Lego Ferrari boek te bestellen vannacht. Misschien via Marktplaats? Oh wacht... 180+ euro... ;( Baal er echt enorm van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:03:
Dat geldt eigenlijk voor alle Lego, heb ik het echt nodig: Nee.

Ik ben wel wat terughoudend met de aankoop van nieuwe sets op het moment, er is zo veel dat het lastig kiezen is. Eerst dacht ik vooral richting de modulars te gaan maar ook al een paar technic sets gebouwd. En de nostalgie sets zoals ghost busters ecto 1, de DeLorean en nu de Optimus Prime trekken me ook.
En dan moet ik nog ooit een Lego kasteel bouwen, want nooit gehad als kind. Dat is ook de reden dat de Pirates of Barracudah Bay op zolder ligt te wachten.

Er ervaar dus keuzestress :D En dat terwijl ik een goede reden heb om mezelf een cadeau te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakertje21
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 10:39
ErikT738 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe ver Lego durft te gaan met de militaire voertuigen uit Avatar. Als we dit soort sets krijgen heb ik wel interesse, maar als het alleen blauwe aliens op kleurrijke dieren zijn dan sla ik het over.
Ik denk dat Lego best wel ver durft te gaan. Anders kunnen ze de Star Wars line-up wel schrappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

tweakertje21 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:21:
[...]

Ik denk dat Lego best wel ver durft te gaan. Anders kunnen ze de Star Wars line-up wel schrappen :+
Was het niet dat Lego ooit eens bijna bankroet was en dat Star Wars line up hun gered heeft?

Gewoon een serieuze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
tweakertje21 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:21:
[...]

De militairen in Avatar staan wel iets dichter bij moderne soldaten dan de Clones of Stormtroopers. Ook de voertuigen zijn een stuk realistischer. Het zou me niets verbazen als ze het niet aandurven.

Hoe gaan ze dat eigenlijk met minifigures doen? De Navi zijn ongeveer twee keer zo groot als mensen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 13:33
https://bouwsteentjes.info/lego-marvel-76223-nano-gauntlet/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWUF01hHfxpo5oezRldUZ-D6S30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YsxvIfesMDsqiQHxPi4pzvwN.png?f=fotoalbum_large

Nieuwe Marvel handschoen voor de geïnteresseerden, persoonlijk spaar ik deze serie niet echt, hoewel ik een aantal van de star wars helmen wel cool vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-06 18:13
bloody schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:25:
zo, mijn eerste Lego set sinds 20 jaar zit in elkaar: de Mustang!
Wat een mooie set om te maken, vernuftige bouwtechnieken (iig voor mij haha), prachtig resultaat ook. Een echte blikvanger.

Er zijn een paar kleine dingetjes die net niet 100% zijn:
- Buitenkant is vrijwel compleet studless, behalve 3 studs aan de voorkant, op de hoek. Mijn OCD denk ik 8)
- Motorkap kan niet niet lekker dicht. De oplossing is om de twee zwarte 1x8 te verwijderen die aan de binnenkant van de motorkap zitten, dan gaat de kap tenminste volledig dicht.
- De wielen zitten een beetje 'losjes', dit komt doordat de as naar binnen gedrukt wordt wanneer het wiel er op gedrukt wordt. De as is daarna praktisch niet meer naar 'buiten' te trekken.
- Voorassen zijn bruin, achterassen grijs
- bij maximale stuuruitslag raken de wielen het koetswerk en kunnen dus niet meer ronddraaien , best bizar eigenlijk

Overigens houd ik mij aanbevolen voor suggesties voor soortgelijke sets. Beetje moeilijker/langer mag best :)

Ja, ik vond dit ook een erg mooie set. En dit was ook mijn eerste LEGO set sinds 30+ jaar (afgezien wat bouwplezier samen met neefje). Die Mustang ziet er ook cool uit. Een volgende set is nu net binnen, de Sterrennacht van Van Gogh (21333), om samen met mijn vriendin te maken. Zelf wil ik voor mezelf ook weer een andere set aanschaffen binnenkort. In dit 'genre' staan nog op mijn verlanglijstje:
- 10300 Back To The Future DeLorean
- 10295 Porsche (ook omdat er een coole MOC van blijkt te zijn zodat je 'm kan ombouwen naar een Lamborghini Countach: https://rebrickable.com/m...orghini-countach/#details )

En ook ik wil kijken of ik de Mustang nog iets kan verbeteren (dank voor je tip over de slecht sluitende motorklep). Ik vind het vooral minder mooi dat de kofferbak zo open is, inclusief de grote ruimte tussen zitvlak en rugleuning bij de achterbank. Daar moet ik dus nog even naar kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:14
@Popmartijn Firas heeft meer mooie MOC's gemaakt van de 10295. Zelf heb ik de Corvette gemaakt en nu staat de Ford GT40 hier te pronken. Ook echte aanraders vind ik zelf. De Lambo komt ook nog wel eens :P

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8A0kwLB69kkJ2lboAmpJVr5sToA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZ3uMcUaEVtxe5rILQRBwOt1.jpg?f=fotoalbum_large

hij is hoog, gaaaf.

ik moest de body op de voeten zetten zit dat maar met 4 stokjes vast, dat word hem voorzichtig verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cherrycoke schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:29:
[Afbeelding]

hij is hoog, gaaaf.

ik moest de body op de voeten zetten zit dat maar met 4 stokjes vast, dat word hem voorzichtig verplaatsen.
Eenmaal alles gemonteerd is hij vrij goed te verplaatsen. Je kan hem via 2 poten op tillen of je handen aan de onderkant te plaatsen en op tillen :)
Pagina: 1 ... 194 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .