Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Deze gaunlet is vrij populair, ook bij Bandai en Sideshow Collectibles, ik snap daarom wel dat deze er is in Lego.QuattroNL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:43:
[...]
De helmen-serie vind ik gaaf maar handschoenen.....mwoah.
What's next? Een handschoenen-serie van Batman, Darth Vader, Spiderman?
Fair enough. Ken die andere niet (ben echt alleen into LegoXqlus1ve schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:45:
[...]
Deze gaunlet is vrij populair, ook bij Bandai en Sideshow Collectibles, ik snap daarom wel dat deze er is in Lego.
mocht je facebook hebben. in de groep 'LEGO NL/BE-community' waarschuwde iemand ook al voor blokjeskopen. oplichtersXqlus1ve schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:46:
Vrouwlief merkte "blokjeskopen.com" op met 'to good to be true' prijzen, bij iemand al een scam alarm afgegaan?
Spider-Man zou nog wel cool zijn als ze een mechanisme inbouwen om web te kunnen schieten, maar verder snap ik de appeal ook niet zo buiten de originele Infinity Gauntlet om.QuattroNL schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:43:
[...]
De helmen-serie vind ik gaaf maar handschoenen.....mwoah.
What's next? Een handschoenen-serie met o.a. die van Batman, Darth Vader, Spiderman?
Zou sowieso enkel bij de bekendere stores kopen. Die hebben op sommige sets ook prima prijzen, soms tot 40%Xqlus1ve schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:46:
Vrouwlief merkte "blokjeskopen.com" op met 'to good to be true' prijzen, bij iemand al een scam alarm afgegaan?
Voor mij geen reden om met onbekende webshops in zee te gaan, zeker als de prijzen onmogelijk zijn
Ik ben niet zo thuis in het hele Star Wars gebeuren en weet dus ook niet wat voor monster/voertuig het precies is maar verbaasde mij erover dat ze zelfs het interieur gedaan hebben. Aan de hand daarvan zie je ook direct hoe groot het ding is!cherrycoke schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:29:
[Afbeelding]
hij is hoog, gaaaf.
ik moest de body op de voeten zetten zit dat maar met 4 stokjes vast, dat word hem voorzichtig verplaatsen.
Hierdoor kan ik mij wel voorstellen dat dit voor veel mensen een mooi item is om in de woonkamer te zetten.
Ik was ook nooit een Star Wars fan hoor (altijd Harry Potter en voornamelijk Lord of the Rings) maar sinds kort heb ik Star Wars Jedi: Fallen Order gespeeld en was wel erg geïnteresseerd in al die lore dat ik de films begon te kijken (wel chronologisch) en ben er zeker wel voor te vinden. Nu heb ik ook wel zin om binnekort eens een Star Wars set te kopenla_fusion schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:31:
[...]
Ik ben niet zo thuis in het hele Star Wars gebeuren en weet dus ook niet wat voor monster/voertuig het precies is maar verbaasde mij erover dat ze zelfs het interieur gedaan hebben. Aan de hand daarvan zie je ook direct hoe groot het ding is!
Hierdoor kan ik mij wel voorstellen dat dit voor veel mensen een mooi item is om in de woonkamer te zetten.
Idd, het zou me niet verbazen als er hier in de winter opeens meerdere naast elkaar staan.mir4dor schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:08:
@Popmartijn Firas heeft meer mooie MOC's gemaakt van de 10295. Zelf heb ik de Corvette gemaakt en nu staat de Ford GT40 hier te pronken. Ook echte aanraders vind ik zelf. De Lambo komt ook nog wel eens
De supercars lijken me ook wel cool, maar ruimte blijft een dingetje.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Er zat helaas geen doos bij, de set was op kleur gesorteerd en een zak met allerlei losse kleuren en onderdelen. Ik ben via de tablet gaan bouwen met de bouwinstructies app van Lego, mede doordat het instructieboekje van ellende uit elkaar viel.
Erg leuk om te doen. Ik ben 2,5 uur bezig geweest en heb nu volgens mij alleen nog maar de bodemplaat klaar. Hoe lang deden jullie over de T2?
Ook zat een briefje in de doos dat er 3 onderdelen mistten (van de vorige huurder denk ik). Dat lijken me onderdelen van het dak. Ook al gehad dat ik heel lang naar een onderdeeltje zocht en niet kon vinden. Deze maar opgeschreven als 'vermist', gelukkig vond ik hem met het opruimen alsnog en heb ik voor ik naar bed ging nog even geplaatst.
Het werkt inderdaad erg verslavend, telkens wilde ik naar bed en dacht, ah nog even 1 pagina met instructies
Ik ben nog niet toegekomen aan de fragiele onderdelen, waar ik in meerdere reviews over lees. Dat als je iets in elkaar probeert te drukken dat een ander deel van de camper weer loskomt. We gaan het zien.
Erg vermakelijk om dit te doen en ik ben echt benieuwd naar hoe lang ik er over ga doen.
Het viel me ook op dat er zoveel verschillende kleuren zijn aan blokjes, die je in de fotos van de T2 helemaal niet zien (zoals geel, zwart, rood enzo). Maar nu weet ik dus dat die allemaal aan de binnenkant en onderkant zitten.
Ja en Nee, dat is niet alleen aan Lego Star Wars toe te kennen.Xqlus1ve schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:31:
[...]
Was het niet dat Lego ooit eens bijna bankroet was en dat Star Wars line up hun gered heeft?
Gewoon een serieuze vraag
In het kort: lego deed het slecht door mismanagement van het familiebedrijf, toen is er een buitenstaander binnen gehaald om het bedrijf te leiden. (die volgens mij uit de frisdrank industrie kwam.)
Die heeft het roer omgegooid en daarbij de ontwikkeling van eigen thema's flink terug geschroefd en ingezet op bekende merken thema's, Star Wars was daar de eerste van.
In de discussie rond het stemmen voor de 90ste verjaardagsset heb ik geleerd dat Bionicle blijkbaar ook een 'reddingsboei' was voor Lego in die donkere periode. En ook Mindstorms zou bijgedragen hebben aan de redding van het bedrijf.Sato schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:06:
[...]
Ja en Nee, dat is niet alleen aan Lego Star Wars toe te kennen.
In het kort: lego deed het slecht door mismanagement van het familiebedrijf, toen is er een buitenstaander binnen gehaald om het bedrijf te leiden. (die volgens mij uit de frisdrank industrie kwam.)
Die heeft het roer omgegooid en daarbij de ontwikkeling van eigen thema's flink terug geschroefd en ingezet op bekende merken thema's, Star Wars was daar de eerste van.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik kwam ze daarstaks toevallig ook al ergens tegenAppieNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:09:
Geloof ik nog niet voorbij gekomen in het topic, plaatje van 2 nieuwe Technic sets.
[Afbeelding]
Vooral het pneumatische grijpertje vind ik leuk, waarbij ze tenminste ook de moeite hebben genomen om ook het uiteindelijke grijpertje met een pneumatische mechaniek te doen.
https://www.bricktastic.n...eerdere-adventskalenders/
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Lego ging bijna failliet in 2003/2004. Lego Star Wars kwam uit in 1999 en Harry Potter in 2001, dus die IP's waren er al voordat het echt misging met Lego.Sato schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:06:
[...]
Ja en Nee, dat is niet alleen aan Lego Star Wars toe te kennen.
Het ging echt mis met Lego, omdat ze te veel geld uit gaven aan onder andere: themaparken en het maken van computerspelletjes. daarnaast waren de in rap tempo oplopende aantallen mallen die nodig waren voor het grote aantal verschillende steentjes een grote kostenpost.
Het eerste wat de buitenstaander (Jorgen Vig Knudstorp) dan ook deed was: de pretparken verkopen, stoppen met de games divisie en het aantal verschillende steentjes terug brengen naar ~6000.
Daarna hebben de diverse IP's, Bionicle en Mindstorm er onder andere voor gezorgd dat het bedrijf kon uitgroeien tot wat het nu is.
Op Netflix staat de serie 'The toys that made us'. Seizoen 2 heeft een aflevering over Lego, dat gaat onder andere hierover. Alhoewel het een wat schreeuwerige serie is, is het best informatief.
Meer via : https://www.stonewars.de/...erhoehung-september-2022/
Dit is eigenlijk volledig correct; met als aanvulling dat rond die periode ook een begin van onderkenning plaatsvond dat AFOL's een belangrijke te waarderen doelgroep zou kunnen zijn. Met als hoogtepunt de modulaire gebouwen (Cafe Corner van 2007), ontstond er een categorie Lego-modellen die in het gat sprongen daar waar de hopeloos ingewikkelde onderdelen verdwenen.chrisO schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:25:
[...]
Lego ging bijna failliet in 2003/2004. Lego Star Wars kwam uit in 1999 en Harry Potter in 2001, dus die IP's waren er al voordat het echt misging met Lego.
Het ging echt mis met Lego, omdat ze te veel geld uit gaven aan onder andere: themaparken en het maken van computerspelletjes. daarnaast waren de in rap tempo oplopende aantallen mallen die nodig waren voor het grote aantal verschillende steentjes een grote kostenpost.
Het eerste wat de buitenstaander (Jorgen Vig Knudstorp) dan ook deed was: de pretparken verkopen, stoppen met de games divisie en het aantal verschillende steentjes terug brengen naar ~6000.
Daarna hebben de diverse IP's, Bionicle en Mindstorm er onder andere voor gezorgd dat het bedrijf kon uitgroeien tot wat het nu is.
Niet langer werd voor elk denkbare vorm een onderdeeltje ontworpen en geproduceerd, de filosofie dat je van Lego alles kunt maken, kwam in rudimentaire vorm weer terug. Een jaartal kun je met een sticker doen, maar wat als je het ook met Lego-onderdeeltjes zou kunnen maken... (Fire Brigade van 2012)? Dit sprak heel veel AFOL's aan en dit vormde een volgend tentakel in de succesformule die deze Lego-octopus zou worden.
Die witte Porsche wordt 170 euro? Succes Lego.Flabergasted schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:43:
Lego verhoogt de prijs van meer dan 100 sets per 1 september dit jaar ...
Dat zijn wel forse verhogingen, vaak meer dan 10%... Ik snap dat Lego ook last heeft van de inflatie maar toch.Flabergasted schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:43:
Of niet meer kopen bij Lego zelf en wachten op de aanbiedingen...avdieren schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:54:
wordt dus een kwestie van nog even hamsteren voor de prijsverhoging in gaat
Dat is nu vaak ook al wel lucratief tenzij je bepaalde sets direct wilt hebben. De Ferrari Daytona Spider SP3 wil ik voor €90,- minder (bijna 25%) bijvoorbeeld best wel twee maanden op wachten....chrisO schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:55:
[...]
Of niet meer kopen bij Lego zelf en wachten op de aanbiedingen...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat doen de meeste van ons toch nu ook al ?chrisO schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:55:
[...]
Of niet meer kopen bij Lego zelf en wachten op de aanbiedingen...
Ook voor retailers zal Lego hogere inkoopprijzen gaan rekenen, dus overall zullen de prijzen stijgen.
Op zich verklaarbaar gezien de hoge prijzen van olie en andere grondstoffen, maar Lego wordt hierdoor nog meer een Luxe product dan het nu al is
Allerlei producten die elke maand 10% duurder worden, maar Lego die het 1x doet in september is not done? Ok.ErikT738 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:49:
[...]
Dat zijn wel forse verhogingen, vaak meer dan 10%... Ik snap dat Lego ook last heeft van de inflatie maar toch.
Dat soort grote sets zijn toch vaak voor het najaar/winter, die pak ik alleen maar eerder mee als er een stevige aanbieding is.Will_M schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:00:
[...]
Dat is nu vaak ook al wel lucratief tenzij je bepaalde sets direct wil hebben. De Ferrari Daytona Spider SP3 wil ik voor €90,- minder (bijna 25%) bijvoorbeeld best wel twee maanden op wachten....
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Daar wordt ik ook niet blij van, maar vaak kom je daar niet onderuit (stroomrekening en dergelijke). Lego is echter een luxeproduct wat ik gewoon niet koop als het te duur is.AppieNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:04:
[...]
Allerlei producten die elke maand 10% duurder worden, maar Lego die het 1x doet in september is not done? Ok.
Pffff ze proberen er nu helemaal een slaatje uit te slaan, de laatste tijd zo en zo geen lego meer gekocht omdat ik al een aantal sets heb gehad waarvan een hoop stenen zijn gescheurd, kwaliteit is er niet beter op geworden, maar wel meer geld blijven vragen.Flabergasted schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:43:
Afgelopen tijd 2 sets van de concurrent gekocht en de kwaliteit is net zo goed als lego, misschien zelfs beter maar dan wel stukken goedkoper.
Ik was best wel een lego fan maar mij zijn ze nu echt kwijt geraakt met deze prijzen.
Avengers: Endgame (2019)Schildje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:46:
https://bouwsteentjes.info/lego-marvel-76223-nano-gauntlet/
[Afbeelding]
Nieuwe Marvel handschoen voor de geïnteresseerden, persoonlijk spaar ik deze serie niet echt, hoewel ik een aantal van de star wars helmen wel cool vind.
ik vind hem mooi, maar wat laat eigenlijk
dat andere producten vaker duurder worden neergezet klopt zeker, en Lego heeft ook zeker weten last van hogere lasten.AppieNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:04:
[...]
Allerlei producten die elke maand 10% duurder worden, maar Lego die het 1x doet in september is not done? Ok.
Wat hier echter wel gek aan is, is dat Lego producten voor een beperkte tijd in de handel heeft liggen. Meestal kunnen de klappen wel opgevangen worden binnen de MRSP (aanbevolen retailprijs). Het lijkt nu dus dat producten duurder worden tijdens de looptijd van het product, wat bij Lego gekker is dan langlopers in de supermarkt.
Denk bijvoorbeeld aan pindakaas, die zou best ieder seizoen duurder kunnen worden. Maar dezelfde pot en verkoopeenheid werd in 1999 ook al in de schappen gezet. Het is dus logisch dat die met enige regelmaat een prijscorrectie krijgen. Van Lego verwacht je het niet inderdaad.
Welke concurrent?gizmokat schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:24:
[...]
Pffff ze proberen er nu helemaal een slaatje uit te slaan, de laatste tijd zo en zo geen lego meer gekocht omdat ik al een aantal sets heb gehad waarvan een hoop stenen zijn gescheurd, kwaliteit is er niet beter op geworden, maar wel meer geld blijven vragen.
Afgelopen tijd 2 sets van de concurrent gekocht en de kwaliteit is net zo goed als lego, misschien zelfs beter maar dan wel stukken goedkoper.
Ik was best wel een lego fan maar mij zijn ze nu echt kwijt geraakt met deze prijzen.
Chinese merken van lego/bouwstenen, waaronder mouldking en happy build waar ik sets van heb gekocht, en zo zijn er nog veel meer chinese merken, zolang je voor merken gaat die Gobricks gebruiken heb je goeie kwaliteit stenen.
Snap de prijsstijging wel, heb je de prijs van olie gezien?gizmokat schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:24:
[...]
Pffff ze proberen er nu helemaal een slaatje uit te slaan, de laatste tijd zo en zo geen lego meer gekocht omdat ik al een aantal sets heb gehad waarvan een hoop stenen zijn gescheurd, kwaliteit is er niet beter op geworden, maar wel meer geld blijven vragen.
Ik vond het heel frapant dat de Mountain View Observatory vóór het stemmen 270 euro kostte en toen de voting open ging dat de set opeens nog maar 220 euro bedroeg.
Staat niet in lijn met hun prijsstijging die ze willen doorvoeren komende maanden.
Je bent hard op weg om een Lego beroemdheid te wordenJakkus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:44:
Zo cool! MocScout heeft een (Duitse) review van mijn MOC gemaakt, de Assembly Alleyway
[YouTube: Umgekehrte Ecke! - MOC-106005 [Review] - "Assembly Alleyway" (2022)]
Misschien tijd om je eigen YT kanaal wat meer in de spotlight te zetten. Kun je van de opbrengsten de steentjes voor de kerk kopen
240 euro voor de ecto 1 is fors te noemen. Zoals eerder gepost, zit ik een beetje in dubio welke kant ik met Lego op wil. Modulars, nostalgie sets, technic. Tijd om een besluit te nemen voordat Lego onbetaalbaar wordt

Maar ook dat luxe product wordt beïnvloed door de prijs van stroom e.d. dus op een gegeven moment zal het gebeuren. Het product heeft een marge, maar ook daar is op een gegeven moment de rek uit. Moet Lego het dan maar negeren tot het punt dat de business niet meer rendabel is? Ik denk niet dat we in de topic zitten te wachten op een herhaling van 2003.ErikT738 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:19:
[...]
Daar wordt ik ook niet blij van, maar vaak kom je daar niet onderuit (stroomrekening en dergelijke). Lego is echter een luxeproduct wat ik gewoon niet koop als het te duur is.
Normale inflatie zou dat idd kunnen opvangen en is vast ook iets dat Lego meeneemt in hun adviesprijs, echter hebben we al bijna een half jaar alles behalve normale inflatie. De Tumbler wordt hier benoemd in het topic als fikse stijger, maar dat is ook precies een set die aan het begin van zijn loopbaan zit (set half jaar op de markt). Dus ook daar moet Lego op schatten voor de komende tijd, anders moeten ze wellicht binnenkort het nog eens verhogen, ala de pindakaas.ymnia schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:50:
[...]
dat andere producten vaker duurder worden neergezet klopt zeker, en Lego heeft ook zeker weten last van hogere lasten.
Wat hier echter wel gek aan is, is dat Lego producten voor een beperkte tijd in de handel heeft liggen. Meestal kunnen de klappen wel opgevangen worden binnen de MRSP (aanbevolen retailprijs). Het lijkt nu dus dat producten duurder worden tijdens de looptijd van het product, wat bij Lego gekker is dan langlopers in de supermarkt.
Denk bijvoorbeeld aan pindakaas, die zou best ieder seizoen duurder kunnen worden. Maar dezelfde pot en verkoopeenheid werd in 1999 ook al in de schappen gezet. Het is dus logisch dat die met enige regelmaat een prijscorrectie krijgen. Van Lego verwacht je het niet inderdaad.
Een ander voorbeeld van inflatiecorrectie bij Lego: de speelversie van de Death Star. Van 2007 tot 2017 op de markt. 2017 een nieuw model, weinig nieuws, maar wel een adviesprijs van €100 meer (€500 vs €600). Dat was dus vooral om te corrigeren voor (normale) inflatie in 10 jaar tijd.
Ik snap waarom ze hem willen maken; maar persoonlijk vind ik de infinity gauntlet (76191) de enige echte gauntlet waarin de infinity stones in horen.42erik schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:32:
[...]
Avengers: Endgame (2019)
ik vind hem mooi, maar wat laat eigenlijk
Daarnaast vind ik het beetje raar om 2 dezelfde, identieke gauntlets naast elkaar te zetten; 1 goud en 1 rood.
De infinity gauntlet (76191) icm Thors Hamer (76209) die ik nu aan het bouwen ben vind ik voldoende als display op mijn werkbureau.. dan nog hooguit I'm Groot (76217) maar dat moeten we nog even aankijken.
Ben wel geïnteresseerd in dit soort display models icm Marvel!
- The Neo and Only -
de verschillen zijn heel subtiel ja... ik heb hier al een rode, dus de gouden heb ik ook nooit gekocht. Mjolnir twijfel ik nog steeds over... groot, machtig, cool... maar ook een groot grijs blok... Ik denk dat ik even op stormbreaker wachtNeoFoX schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:47:
[...]
Ik snap waarom ze hem willen maken; maar persoonlijk vind ik de infinity gauntlet (76191) de enige echte gauntlet waarin de infinity stones in horen.![]()
Daarnaast vind ik het beetje raar om 2 dezelfde, identieke gauntlets naast elkaar te zetten; 1 goud en 1 rood.![]()
De infinity gauntlet (76191) icm Thors Hamer (76209) die ik nu aan het bouwen ben vind ik voldoende als display op mijn werkbureau.. dan nog hooguit I'm Groot (76217) maar dat moeten we nog even aankijken.
Ben wel geïnteresseerd in dit soort display models icm Marvel!
Mocht je hem nog niet hebben, thors hut is echt heel leuk en grappig
Gaat niks mee gebeuren en die prijs van 220 gaan ze voor iedereen hanteren.Tijll schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:39:
Als ze de prijsstijging doorzetten van die sets, wat zou er dan gebeuren met de Lego Designer Program (bricklink sets)?
Ik vond het heel frapant dat de Mountain View Observatory vóór het stemmen 270 euro kostte en toen de voting open ging dat de set opeens nog maar 220 euro bedroeg.
Staat niet in lijn met hun prijsstijging die ze willen doorvoeren komende maanden.
Komt naar verluidt pas volgend jaar.lex schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:01:
Prijsstijging of niet; ik wacht met smart op de nieuwe Liebherr kraan
Met de prijs stijging in gedachte, is de huidige aanbieding van brickfever best een goede deal (335 euro), dat is 25% korting tov de nieuwe, hogere prijs die in september gaat gelden. Je moet wel tot augustus wachten voor hij uitgeleverd wordt, maar ik denk dat deze set heel augustus uitverkocht zal zijn en dan pas weer tegen de nieuwe prijs beschikbaar zal zijn. Het kriebelt enormWill_M schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:00:
[...]
Dat is nu vaak ook al wel lucratief tenzij je bepaalde sets direct wilt hebben. De Ferrari Daytona Spider SP3 wil ik voor €90,- minder (bijna 25%) bijvoorbeeld best wel twee maanden op wachten....
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Voor Bol gekozen want gisteren besteld= vandaag in huis.
Sodeknetters wat is die doos groot;
:strip_exif()/f/image/nrAlb0pxZUhB7zsq34QQjfFI.jpg?f=fotoalbum_large)
Best veel steentjes passen daar dus in. Ook, voor mij, nieuwe steentjes.
Ik heb zelf eigenlijk niets met Ghostbusters en vind het ook een tamelijk bombastische verschijning. Maarrrr, ik heb een coole MOC gevonden dus nog even in beraad

Daily driver; MB R171 SLK280
Er worden 'slechts' 100 sets (een kwart van wat ze nu hebben) in prijs verhoogd, dus zeker niet allemaal.zonoskar schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:37:
[...]Met de prijs stijging in gedachte, is de huidige aanbieding van brickfever best een goede deal (335 euro), dat is 25% korting tov de nieuwe, hogere prijs die in september gaat gelden. Je moet wel tot augustus wachten voor hij uitgeleverd wordt, maar ik denk dat deze set heel augustus uitverkocht zal zijn en dan pas weer tegen de nieuwe prijs beschikbaar zal zijn. Het kriebelt enormIk heb zelfs al de bricklink order de deur uit gedaan om alle kleuren weg te krijgen. (die van Jan's steen is zelf al 30% korting).
Het wordt dus gokken welke sets dat gaan zijn.
Logisch zou zijn om dat met goedlopende sets c.q. populaire thema's te doen; die willen mensen toch wel en daarmee haal je het meeste (extra) geld binnen.
Iemand een glazen bol (echt glas graag, geen Lego)?
Check die link die gepost is hier. De sets die duurder worden zijn vrijwel allemaal 18+ sets. De Ferrari gaat van 399 naar 449 euro.QuattroNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:08:
[...]
Er worden 'slechts' 100 sets in prijs verhoogd, dus zeker niet allemaal.
Logisch zou zijn om dat met goedlopende sets c.q. populaire thema's te doen; die willen mensen toch wel en daarmee haal je het meeste (extra) geld binnen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het is toch niet gokken?QuattroNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:08:
[...]
Er worden 'slechts' 100 sets (een kwart van wat ze nu hebben) in prijs verhoogd, dus zeker niet allemaal.
https://www.promobricks.d...ungen-2022-sommer/145090/
Ik zie (alleen?) de link naar Stonewars.zonoskar schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:12:
[...]
Check die link die gepost is hier. De sets die duurder worden zijn vrijwel allemaal 18+ sets. De Ferrari gaat van 399 naar 449 euro.
Daarin staat: "...and prices will change on around a quarter of the portfolio."
De prijsstijgingen vinden plaats op uiteenlopende sets (dus niet alleen de duurdere sets): "On some sets we will not alter price, on others there will be a single digit increase and on larger, more complex sets the percentage increase will be higher."
Maar wellicht mis ik het eea?
Ah kijk, die kende ik nog niet. Dank!meesje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:16:
[...]
Het is toch niet gokken?
https://www.promobricks.d...ungen-2022-sommer/145090/
Stonewars heeft overigens dezelfde lijst.
https://www.stonewars.de/...erhoehung-september-2022/
Deze lijst werd eerder vandaag gedeeld.
Ach, ik was weer eens te snel en m'n wifi was brak (Ziggo was met onderhoud bezig) dus had maar halve pagina's.meesje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:25:
[...]
Stonewars heeft overigens dezelfde lijst.
https://www.stonewars.de/...erhoehung-september-2022/
Deze lijst werd eerder vandaag gedeeld.
Het staat er idd gewoon. Dank
Ik moet de huidige Speedchampions maar eens snel in huis gaan halen...
En die 1:8 Ferrari....lastig...
De lijst van Promobricks is ten opzichte van vanochtend behoorlijk gegroeid.
Overigens vind ik het, zoals ook anderen in dit topic, logisch dat bepaalde prijzen verhoogd worden. De meeste wijzigingen vind ik ook wel te billijken; maar ik kijk naar een aantal specifieke sets en de bijbehorende specifieke prijzen; ik denk dan vooral 'succes Lego om zelfs nog maar één set voor die prijs te proberen te verkopen'. Met name tot nu toe die Mercedes Zetros en de witte Porsche dus.
Wat de Daytona betreft, denk ik dat we geen 265 euro-aanbiedingen meer mogen verwachten, zoals met de grote Porsche, Bugatti en Lamborghini. Maar 290 euro moet zeker mogelijk zijn.
Percentueel stijgen de Speed Champions het hardst van allemaal, 25%. In absolute zin lijkt het niet zo veel, 'slechts' 5 euro per setje, maar koop er 10 om je collectie te updaten en het financiële plaatje ziet er al heel anders uit. Zoals je waarschijnlijk weet hebben Bol en Amazon (.de) hier soms aanbiedingen in, dan kun je die 5 euro per set nog als korting krijgen in plaats van als surplus.QuattroNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:38:
Ik moet de huidige Speedchampions maar eens snel in huis gaan halen...
Ik wacht altijd op aanbiedingen maar als het straks duurder wordt, de prijs nog altijd hoger is in de aanbieding dan voorheen.
Was al heel selectief in aankopen en zal dat nu nog selectiever moeten doen. Is eigenlijk niet leuk meer zo...
Ik zit de reacties op Stonewars te lezen, die zijn niet blij. Al veel keren gelezen dat ze maar stoppen met Lego kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door Loader op 02-06-2022 23:06 ]
Nou kocht ik niet bizar veel LEGO op jaarbasis dus het zal me niet heel hard raken, maar het is wel jammer dat ook LEGO duurder wordt. Kan ook bij het rijtje van andere zaken die al in prijs gestegen zijn
Op Reddit een vergelijkbare tendens van wat ik aan reacties gelezen heb, maar dat is iets dat al langer speelt. Mensen die absoluut niet blij zijn met de quality control van de LEGO de laatste tijd, zeker bij de wat duurdere sets. Dat LEGO de prijzen nu aanzienlijk gaat verhogen maakt het er niet heel veel beter op.Ik zit de reacties op Stonewars te lezen, die zijn niet blij. Al veel keren gelezen dat ze maar stoppen met Lego kopen.
[ Voor 29% gewijzigd door SomerenV op 02-06-2022 23:38 ]
MP, Ebay, allemaal voor de hoofdprijs, 120 a 150 euro voor +- 220 steentjesdeSenna24 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:53:
[...]
Ik was ook nooit een Star Wars fan hoor (altijd Harry Potter en voornamelijk Lord of the Rings) maar sinds kort heb ik Star Wars Jedi: Fallen Order gespeeld en was wel erg geïnteresseerd in al die lore dat ik de films begon te kijken (wel chronologisch) en ben er zeker wel voor te vinden. Nu heb ik ook wel zin om binnekort eens een Star Wars set te kopenvoornamelijk iets om op display te zetten zoals die lightsabers
(vraag is dan waar ze nog te vinden zijn)

zeker als je ziet welke alternatieven er zijn .. ik noem maar weer even als voorbeeld de Cada Italian Supercar .. momenteel € 179,99 bij Bol.com voor 3236 pieces en 2 motoren en 2 servo-motoren. Puur op onderdelen zou Lego er €330 voor vragen (1 op 10) maar dan zónder de elektro motoren én verlichting! Dus dat zou IRL wel richting €400 gaan .. ow wait, ze vroegen al €399 voor de Daytona SP3Loader schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:58:
Ben wel geschrokken van het bericht dat Lego nog duurder wordt. Aan de ene kant, ze moeten wel maar persoonlijk vind ik het nu al te duur.
Ik wacht altijd op aanbiedingen maar als het straks duurder wordt, de prijs nog altijd hoger is in de aanbieding dan voorheen.
Was al heel selectief in aankopen en zal dat nu nog selectiever moeten doen. Is eigenlijk niet leuk meer zo...

is toch geen vergelijk meer zo? Ik ben m nu aan het bouwen en het is écht een prima model hoor en prima kwaliteit en zeker voor het geld!
Alfa Novanta in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Kijk even naar de Technic Cat D11 bulldozer, die vond ik met €449 eigenlijk al €100 te duur... Wordt straks €499Roy vd M. schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:23:
Dat ze die Zetros van 300 euro (belachelijk) naar 330 euro (belachelijkst) gooien, brengt toch wel een glimlach van verbazing op m'n gezicht. Blij dat ik die vorige week bij Bol voor 159 euro kocht.

Dat kunnen er volgens mij maar twee zijn:mir4dor schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:50:
Best veel steentjes passen daar dus in. Ook, voor mij, nieuwe steentjes.
Ik heb zelf eigenlijk niets met Ghostbusters en vind het ook een tamelijk bombastische verschijning. Maarrrr, ik heb een coole MOC gevonden dus nog even in beraad
Een Citroën DS of een Amerikaanse cabriolet.
Die laatste heeft zeer goede bouw instructies heb ik horen zeggen, Zeker gezien ze gratis zijn.
Vind hem zelf erg tof die Amerikaanse cabriolet... Maar ik schijn bevooroordeeld te zijn
Gaat misschien off-topic hier, maar je linkt naar de versie zonder motoren. Tel er voor de gemotoriseerde versie nog maar ca 50€ bij op. Blijft wel een leuke set idd, heb hem ook gebouwd.Alfa Novanta schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:44:
[...]
zeker als je ziet welke alternatieven er zijn .. ik noem maar weer even als voorbeeld de Cada Italian Supercar .. momenteel € 179,99 bij Bol.com voor 3236 pieces en 2 motoren en 2 servo-motoren.
Edit: Oh voor 195€ met 4 motoren, accu en AB. Mooie set voor die prijs.** Let op: Deze set bevat geen aandrijving, afstandsbediening of batterij!
[ Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 03-06-2022 10:12 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Alleen Duitsers waren de altijd bij hun al lagere prijzen gewend, die gaan nu mee naar het nieuwe hogere prijs-level, die zeker ook boven het oude niveau kunnen liggen.
Maar 25% stijging op duurdere sets blijft wel absurd (de 42130 BMW bijv, van 200 naar 250],
[ Voor 4% gewijzigd door JPDeckers op 03-06-2022 05:14 ]
Er zit toch wel een aardig verschil in.NeoFoX schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:47:
[...]
Daarnaast vind ik het beetje raar om 2 dezelfde, identieke gauntlets naast elkaar te zetten; 1 goud en 1 rood.
De gouden is een linkerhand, de nieuwe rode een rechterhand
Dat ziet er naast elkaar toch wel anders uit dan 2 linkerhanden
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Thanos gaunlet vs nano (Iron Man) gaunletmortael schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:48:
[...]
Er zit toch wel een aardig verschil in.
De gouden is een linkerhand, de nieuwe rode een rechterhand![]()
Een set met twee linkerhanden zou ik alleen al voor de symboliek graag willen aanschaffen,mortael schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:48:
[...]
omdat het thema goed past bij mij

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Er zijn sets die moet je helemaal niet via Lego kopen, de meeste sets kun je beter even goed zoeken en zijn voor een stuk minder te vinden. Alleen de LEGO Exclusives ontkom je de eerste 3 maanden niet aan de te hoge prijs.Sato schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 00:50:
[...]
Kijk even naar de Technic Cat D11 bulldozer, die vond ik met €449 eigenlijk al €100 te duur... Wordt straks €499![]()
Die CAT D11 kocht ik bij de launch al voor 330 euro en is op dit moment nog steeds voor rond die prijs te krijgen.
M3P 24'
Alleen voor de gwp zou je kunnen overwegen om iets bij lego te kopen, maar die kan je volgens mij ook beter op marktplaats kopen voor 20/30 euro en de rest via retailers met veel betere prijzenVissa66 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:33:
[...]
Er zijn sets die moet je helemaal niet via Lego kopen, de meeste sets kun je beter even goed zoeken en zijn voor een stuk minder te vinden. Alleen de LEGO Exclusives ontkom je de eerste 3 maanden niet aan de te hoge prijs.
Die CAT D11 kocht ik bij de launch al voor 330 euro en is op dit moment nog steeds voor rond die prijs te krijgen.
Als tegenwicht tot die negatieve insteek, wil ik nogmaals opmerken dat ik het logisch vind dat het bedrijf zijn prijzen aanpast. Het is een premium product, hoewel de meningen daarover ook anders kunnen zijn (scheurende steentjes, slechte verpakking, et cetera). En het argument blijft ook, dat je het niet hóeft te kopen. En dat je geen 100 sets tellende verzameling hóeft te hebben. Laat Lego eens iets zijn waar je, net als vroeger, een paar maanden voor moest sparen. Sommigen onder ons zijn ook wel een beetje verwend misschien dat we elke week of maand dit of dat nieuwe setje menen te moeten (kunnen) kopen. Voor een premium product mag je premium prijzen verwachten. 95% van de prijsstijgingen, zelfs van die Speed Champions, kan ik me dan ook wel voorstellen. Overigens weet Lego dat ze daarin een nieuwe bron hebben aangeboord, te weten goedkopere setjes die leuk worden gevonden door volwassenen. Dus dan zou ik er ook 5 euro bovenop gooien als ik toch zou weten dat het ervoor betaald zou worden.
Ikzelf voer de discussie dan ook niet over het beleid (prijsstijging is logisch en prima, gezien de oorlog en de enorme inflatie, óók bij een al duur product want ook voorafgaand aan de inflatie betaalden we daar flink voor), maar over concrete modellen. Specifieke sets waarvan ik mij verbaasde dát de prijs al zo hoog was en dat Lego die nog verder durft te verhogen. Als kopers blijven dan over degenen die de sets hopeloos graag en per se willen hebben, niet weten van het bestaan van Brickwatch én voor lief nemen dat ze redelijkerwijze teveel betalen. Mensen die tegen zichzelf zeggen 'je hoeft dit niet te kopen he' en het een seconde later toch doen.
Eigenlijk is mijn post ook bedoeld als waarschuwing voor degenen die bijvoorbeeld zo'n Zetros willen kopen. Bekijk eerst eens de (veelal negatieve) reviews voordat je zo'n aankoop doet, of plaats de set in je Brickwatch en wacht totdat 'ie met veel korting aangeboden wordt door Bol of Amazon. Maar vooral, doe je onderzoek voordat je besluit om zo'n set überhaupt te willen hebben.
Gewoon een heel sterk verhaal, ik sluit me hier volledig bij aan. Hierbij wil ik nog een toevoeging doen en bij gebrek aan een betere term: 'social media paradox'.Roy vd M. schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:14:
Helemaal mee eens Vissa66, maar om hier de discussie toch even te duiden: het gaat nu specifiek om de prijzen die Lego zelf vraagt. En ik ben het wel met Sato eens dat de Cat al 'geobjectiveerd' te duur is en de prijsstijging om die reden lastig te begrijpen is. Dat zie ik met een paar sets, waaronder inderdaad ook die Cat. Maar ik wilde echt even de focus leggen op de Zetros omdat die alom lage waarderingen krijgt, je met de nieuwe prijs 16 cent (!!!!) per onderdeeltje gaat betalen en het model eigenlijk niet zo veel voorstelt. Laat ik dan nog eens ouderwets teruggaan naar de gulden (dit heb ik al 15 jaar niet meer gedaan hoor, wees niet bang het is een incidentele mijmering)... maar Lego verwacht dus dat iemand het equivalent van 727 gulden betaalt voor zo'n tegenvallende set. Vandaar mijn succeswensen aan onze Deense vrienden.
Als tegenwicht tot die negatieve insteek, wil ik nogmaals opmerken dat ik het logisch vind dat het bedrijf zijn prijzen aanpast. Het is een premium product, hoewel de meningen daarover ook anders kunnen zijn (scheurende steentjes, slechte verpakking, et cetera). En het argument blijft ook, dat je het niet hóeft te kopen. En dat je geen 100 sets tellende verzameling hóeft te hebben. Laat Lego eens iets zijn waar je, net als vroeger, een paar maanden voor moest sparen. Sommigen onder ons zijn ook wel een beetje verwend misschien dat we elke week of maand dit of dat nieuwe setje menen te moeten (kunnen) kopen. Voor een premium product mag je premium prijzen verwachten. 95% van de prijsstijgingen, zelfs van die Speed Champions, kan ik me dan ook wel voorstellen. Overigens weet Lego dat ze daarin een nieuwe bron hebben aangeboord, te weten goedkopere setjes die leuk worden gevonden door volwassenen. Dus dan zou ik er ook 5 euro bovenop gooien als ik toch zou weten dat het ervoor betaald zou worden.
Ikzelf voer de discussie dan ook niet over het beleid (prijsstijging is logisch en prima, gezien de oorlog en de enorme inflatie, óók bij een al duur product want ook voorafgaand aan de inflatie betaalden we daar flink voor), maar over concrete modellen. Specifieke sets waarvan ik mij verbaasde dát de prijs al zo hoog was en dat Lego die nog verder durft te verhogen. Als kopers blijven dan over degenen die de sets hopeloos graag en per se willen hebben, niet weten van het bestaan van Brickwatch én voor lief nemen dat ze redelijkerwijze teveel betalen. Mensen die tegen zichzelf zeggen 'je hoeft dit niet te kopen he' en het een seconde later toch doen.
Eigenlijk is mijn post ook bedoeld als waarschuwing voor degenen die bijvoorbeeld zo'n Zetros willen kopen. Bekijk eerst eens de (veelal negatieve) reviews voordat je zo'n aankoop doet, of plaats de set in je Brickwatch en wacht totdat 'ie met veel korting aangeboden wordt door Bol of Amazon. Maar vooral, doe je onderzoek voordat je besluit om zo'n set überhaupt te willen hebben.
Omdat we met z'n allen hier op dit forum leuke gesprekken hebben en aan de vloot onze nieuwe aankopen delen krijg je als lezer automatisch een bepaald beeld dat dit gewoon is. Het nadeel is dat iedereen de highlights deelt (lees aankopen) waardoor zelf iets nieuws kopen ook makkelijker gerechtvaardigd wordt.
- Zijpad: Mijn vrouw heeft dit met fotos van uittjes op insta, na een poosje berichten van anderen zien zegt ze kom wij moeten ook even op vakantie.
We beinvloeden elkaar allemaal en eigenlijk zouden we om balans te houden ook slechte dingen moeten delen. Om daar maar het voortouw in te nemen: Ik kocht laatst het modulaire politiebureau voor 125 euro, een goede deal maar zonder overleg had ik toch een geeriteerde vrouw. Voorlopig is het dus voor mij even geen Lego kopen want het assembly square en politiebureau in een halfjaar tijd is te veel van het goede.
edit: Rebrickable vind ik een geweldige 'oplossing' en daarmee kan zeker koopdrang vermindered worden.
crap, verkeerde modelnummer gepakt .. deze dus voor € 195u_nix_we_all schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 01:19:
Gaat misschien off-topic hier, maar je linkt naar de versie zonder motoren. Tel er voor de gemotoriseerde versie nog maar ca 50€ bij op. Blijft wel een leuke set idd, heb hem ook gebouwd.
my bad
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Goh, is de Zetros zo slecht ontvangen? Ik dacht dat die het vrij goed deed (los van de dingen benoemd in de video van Racingbrick). Het is idd niet veel bijzonders, een off-road trial wagentje, maar doet dat wel beter dan voorgaande sets.Roy vd M. schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:14:
Maar ik wilde echt even de focus leggen op de Zetros omdat die alom lage waarderingen krijgt, je met de nieuwe prijs 16 cent (!!!!) per onderdeeltje gaat betalen en het model eigenlijk niet zo veel voorstelt.
[knip]
Maar los daarvan, is het voor zo'n leuke aanbiedingsprijs van €160-180 een leuke parts pack. Stel je hebt de volgende onderdelen sowieso nodig: de 4 motors en hub op bricklink kopen (wat een fractie is van wat het kost bij Lego los), is bij elkaar al zo'n €90. Dan krijg je nog 4 van die planetary hubs die bij Lego iets van €5 per stuk kosten. Dan nog de banden (€4 per stuk geloof ik) en je hebt voor €40-60 2k aan parts als je de set koopt voor €160-180.
Maar persoonlijk ga dit ongetwijfeld aankopen schelen. 20 euro voor een speed champion (14-18 bij o.a. de kruidvat) is voor mij impulsaankoop gebied, 25 (ik gok een 20-22 in de winkels?) gaat toch ineens een psychologische grens over, en dan ga ik nadenken, en dat is precies wat ik niet moet doen als lego me die setjes willen verkopen.
Zelfde geld ook voor de grotere technic sets, de BMW motor is nu voor ~160 te vinden, maar straks wordt het waarschijnlijk 200+, en dan ga ik toch een keertje extra nadenken, en naar alle waarschijnlijkheid het ding toch laten liggen.
En dan de Ferrari, ik schreef in mijn eerste zin dat lego ongetwijfeld hun huiswerk gedaan heeft, maar nog geen twee weken na de aankondiging van een product een prijsverhoging er overheen gooien klinkt voor mij als a) paniekvoetbal of b) dat er meerdere clubjes bij lego niet met elkaar praten, hoe dan ook is het kwa boodschap een flater.
Enige twijfel voor mij is of ik nu voor september de Sian toch nog maar ga kopen. De Ferrari komt er tegen deze prijzen gewoon niet, de 400 MSRP vond ik al heel moeilijk verteerbaar, 450 is absurd als je de Chiron er naast zet.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Als ik kijk naar sets die al een adviesprijs hadden van €450 (de Liebherr en CAT) lijkt me dat wel, want de beste aanbiedingen die ik daarvoor heb gezien was zo'n €270 vs de €220 van de €400 MSRP UCS Technic cars.
Maar zoals je hier in de reacties ook kan lezen, is er natuurlijk ook het risico dat Lego zich uit de markt prijst, net zoals mensen die de afgelopen maanden in de AH overstappen op het huismerk (waar de volgende stap is dat ze naar de Aldi gaan). Hierdoor blijft Lego misschien met teveel voorraad zitten, waardoor het alsnog goedkoper weg moet. Zoals altijd, stem met je portemonnee
[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 03-06-2022 10:19 ]
Wat ik me ook af vraag is of dat Lego in de minder welvarende delen van de wereld aangepaste prijzen hanteert? Of verkoopt Lego daar sowieso weinig?AppieNL schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:18:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat de aanbiedingprijzen gaan doen dan dit geneuzel over MSRP. Gaan die nu ook €50 omhoog?
Als ik kijk naar sets die al een adviesprijs hadden van €450 (de Liebherr en CAT) lijkt me dat wel, want de beste aanbiedingen die ik daarvoor heb gezien was zo'n €270 vs de €220 van de €400 MSRP UCS Technic cars.
Maar zoals je hier in de reacties ook kan lezen, is er natuurlijk ook het risico dat Lego zich uit de markt prijst, net zoals mensen die de afgelopen maanden in de AH overstappen op het huismerk (waar de volgende stap is dat ze naar de Aldi gaan).
Je hebt denk ik wel gelijk dat er een kantelpunt aan kan komen. De meeste liefhebbers willen best wat extra betalen voor de real deal maar als de verschillen te groot worden haken mensen af en stappen ze misschien zelfs wel over naar de - steeds beter wordende - B merken.
Misschien niet exact dezelfde 50 euro die de MSRP omhoog gaat, maar het zal er aan liggen wat lego met hun groothandel prijzen gaat doen, gaan ze die 50 euro MSRP doorberekenen aan de retailer, en daarmee (iig procentueel) de retailer in de marges snijden, of gaat de boel naar rato mee (dus als groothandel 80% van MSRP is, dan gaat groothandel 40 euro omhoog ipv 50)AppieNL schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:18:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat de aanbiedingprijzen gaan doen dan dit geneuzel over MSRP. Gaan die nu ook €50 omhoog?
Hoe dan ook, de prijsstuntende retailers zullen ongetwijfeld de ruimte niet hebben om op een Sian of Daytona even 40-50 euro in te leveren in hun marge, dus ook de aanbiedingsprijzen zullen fors stijgen.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Het kleine 'Bouwsteentjes' topicAppieNL schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:18:
Maar zoals je hier in de reacties ook kan lezen, is er natuurlijk ook het risico dat Lego zich uit de markt prijst, net zoals mensen die de afgelopen maanden in de AH overstappen op het huismerk (waar de volgende stap is dat ze naar de Aldi gaan). Hierdoor blijft Lego misschien met teveel voorraad zitten, waardoor het alsnog goedkoper weg moet. Zoals altijd, stem met je portemonnee
Het kleine Bouwsteentjes Topic... Die verhogen ook wel momenteel, maar stuk minder. En beginnen al stuk lager, en regelmatig hele leuke sets ook
[ Voor 3% gewijzigd door 42erik op 03-06-2022 10:34 ]
Uitstekende toevoeging! Het is leuk te zien wat iedereen koopt en welke keuzes men maakt, maar ik mis hier soms een beetje het "Van LEGO kun je alles maken".daantjuh68 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:43:
Hierbij wil ik nog een toevoeging doen en bij gebrek aan een betere term: 'social media paradox'.
Omdat we met z'n allen hier op dit forum leuke gesprekken hebben en aan de vloot onze nieuwe aankopen delen krijg je als lezer automatisch een bepaald beeld dat dit gewoon is. Het nadeel is dat iedereen de highlights deelt (lees aankopen) waardoor zelf iets nieuws kopen ook makkelijker gerechtvaardigd wordt.
[...]
edit: Rebrickable vind ik een geweldige 'oplossing' en daarmee kan zeker koopdrang vermindered worden.
Rebrickable is fantastisch om van bestaande sets nieuwe dingen te maken maar vooral ook om inspiratie op te doen om zelf aan de slag te gaan. Niet alleen maar display sets bouwen maar ook lekker gaan MOCcen
Als er interesse voor is, zal ik eens een lijstje maken van zaken die bij mij dezer dagen opvallen / vroeger opvielen, waar Lego ‘ongetwijfeld’ spijt van heeft en die ze ‘ongetwijfeld’ achteraf als fouten zou bestempelen.vectormatic schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:08:
Om mijn duit ook even in het zakje te doen, ze zullen bij lego ongetwijfeld hun huiswerk hebben gedaan en er van overtuigd zijn dat ze deze stijging nodig hebben, en ook kunnen maken bij de consument.
Het cliché dat Lego er vast wel over nagedacht heeft, is voor mij allerminst overtuigend. Ik hou het wel en wee van dit bedrijf al sinds eind jaren ‘90 bij en kan je vertellen dat er een hoop onnadenkendheid is. Wel een interessant gespreksonderwerp trouwens.
Dat was dan ook voor mij de reden om met de suggestie te komen om een vriendschappelijke bouwwedstrijd (De Tweaker Lego MOC Challenge) te organiseren.pi! schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:22:
[...]
Uitstekende toevoeging! Het is leuk te zien wat iedereen koopt en welke keuzes men maakt, maar ik mis hier soms een beetje het "Van LEGO kun je alles maken".
Rebrickable is fantastisch om van bestaande sets nieuwe dingen te maken maar vooral ook om inspiratie op te doen om zelf aan de slag te gaan. Niet alleen maar display sets bouwen maar ook lekker gaan MOCcen
Ik vind het alleen jammer dat alle discussie over de challenge nu in een apart topic zit, zodat Tweakers die alleen in het Grote Lego Topic kijken/komen, de challenge compleet missen.
Mijn doel van de challenge/wedstrijd was altijd om in dit topic meer discussie te krijgen over MOCcen en meer te laten zien hoe/wat iedereen creatief aan het bouwen is, helaas is dat doel gehaald met de challenge
En dat doe ik ook nooit, de enige sets die ik bij Lego zelf koop zijn sets die Lego exclusief houd aan zijn eigen winkels en één andere winkel (zoals het creator 3in1 kasteel of de speed champions Ford en Mercedes sets, welke voor de advies prijs enkel bij Lego en Intertoys te krijgen zijn.) en tijdelijke exclusieve sets die door (dubbele) vip punten en/of een combinatie van GWP's feitelijk hetzelfde kosten als ze uiteindelijk zouden doen bij een aanbieding van een andere winkel.Vissa66 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:33:
[...]
Er zijn sets die moet je helemaal niet via Lego kopen, de meeste sets kun je beter even goed zoeken en zijn voor een stuk minder te vinden. Alleen de LEGO Exclusives ontkom je de eerste 3 maanden niet aan de te hoge prijs.
Maar dat is het punt helemaal niet.
Mijn probleem met die Cat D11 is dat die set verhoudingsgewijs met de Liebherr van het jaar ervoor gewoon schofterig duur is!
Minder onderdelen, minder motoren en zelfs een hub minder en toch exact dezelfde prijs. hoezo? vraagt Cat meer licentiegeld van Lego dan Liebherr, wil Lego gewoon meer verdienen want het verkoopt toch wel?
Weet je... de reden maakt mij niet eens uit, dat de set gewoon goed verkoopt en fans het spul ondanks wat morren op het internet toch gewoon in huis halen spreekt boekdelen.
Lego komt er gewoon mee weg, we mopperen wel maar betalen uiteindelijk toch omdat we het moeten hebben want de collectie moet wel compleet blijven.
Maar bij mij is inmiddels de grens gewoon berijkt wat betreft Lego Technic.
* Van mij hoeft niet alles gemotoriseerd te zijn, Zeker gezien de extra kosten die dat met zich meebrengt.
* En het hoeft geen model van een echt merk te zijn, Want ook hier kleven er weer extra kosten aan.
Ik wil gewoon functies met ingewikkelde tandwiel verbindingen en een simpel slingertje dat alles in beweging set waar eventueel een motortje aan gekoppeld kan worden, Zoals we voor het laatst zagen bij de rode kraan van een paar jaar terug.
Maar dat lijkt niet langer aan te sluiten bij de visie die Lego heeft voor Technic, En dan rest er maar één conclusie:
Lego Technic en ik zijn helaas uit elkaar gegroeid, het zijn vijftien fantastishe jaren geweest (2005/2020) maar hier scheiden helaas onze wegen
Lekker ouderwets pneumatic en boordevol functies, recht toe recht aan en je hebt er niet eens een Smartphone voor nodig om (te proberen) 'm te kunnen besturen.
Een van de enthousiaste reviews: https://brickset.com/arti...2128-heavy-duty-tow-truck
Sets zoals deze zal ik ook gewoon blijven kopen wanneer ze wat afgeprijst zijn, De pneumatische set die in augustus uitkomt ziet er overigens ook erg interessant uit.
Maar de liefde voor Technic is door recente keuzes van Lego gewoon erg bekoeld, Waar ik voorheen een enkele set niet kocht maar het merendeel wel is dat nu omgeslagen naar een enkele set wel en het merendeel niet.
Is dat erg? Nee totaal niet, Lego gaat daar zo goed als niks van merken en voor mij persoonlijk komt het door veranderingen in mijn prive leven eigenlijk ook wel prima uit. (Hogere kosten levensonderhoud/Lager Lego budget)
Het was van mij meer een "Lego heeft wel alle cijfers, en een hoop mensen die wel weten hoe je een bedrijf runt" disclaimer dan de bewering dat lego gelijk heeft, vanuit mijn "Gaat Vectormatic meer/minder geld richting billund sturen" is dit 100% een foute move, maar ik besef me dat ik niet de maatstaf der dingen benRoy vd M. schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:47:
[...]
Het cliché dat Lego er vast wel over nagedacht heeft, is voor mij allerminst overtuigend. Ik hou het wel en wee van dit bedrijf al sinds eind jaren ‘90 bij en kan je vertellen dat er een hoop onnadenkendheid is. Wel een interessant gespreksonderwerp trouwens.
En in dat licht vind ik ook de discussie over wat lego wel/niet goed doet erg moeilijk, puur op het ontwerp kan ik zeggen dat de Sian/Daytona stilstand/regressie is tov de Chiron, en ik was dus ook niet van plan een van beide te halen, maar als deze sets (blijven) verkopen, dan ben ik dus niet representatief voor het doelpubliek van lego, en is (puur uit bedrijfseconomisch perspectief) mijn mening over wat ze doen niet relevant
okay, noem het FOMO, noem het fanboy gedrag, of noem het een wraak aankoopAlfa Novanta schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:17:
#&€*%.. gister rond 01:00 gekeken maar nog niet beschikbaar, vanmorgen beschikbaar en in de winkelmand gedaan, bleek ik op de US pagina te zitten. Overgeschakeld naar nl-nl en het boek was uitverkocht. Op de US variant staat hij nog wel beschikbaar
Schijt..

maar ik heb de Ferrari Daytona SP3 inmiddels besteld (€309,99). Kopen zou ik hem tóch wel, dan ook maar meteen.
Ik kan het nog steeds niet zetten dat ik het boek misgelopen ben!
Mocht iemand hier toch spijt van zijn aankoop krijgen, dan wil ik het boek wel voor een zacht prijsje van je overnemen

Waar bestel je deze dan?Alfa Novanta schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:09:
[...]
maar ik heb de Ferrari Daytona SP3 inmiddels besteld (€309,99).
400 is idd te veel imo, de rest vd serie gemiddeld 270,- voor aangeschaft.
Bij sommige stappen zelfs een QR code, waarmee je een filmpje krijgt met nog extra uitleg.
En dat krijgt dan een 18+ label? Waarom dan instructies maken alsof de bouwer een kind van 6 is? Nee ze zijn wat dat betreft aardig van het padje af daar in Billund......
En toch kriebelt het wel. Na de Porsche, Bugatti en Sian ben ik bang dat ik deze toch ook aan de verzameling wil toevoegen tzt. Eerst maar eens kijken wat de echte verkoopprijzen gaan doen. Ondertussen eerst de Keonigesgg eh Keenigseg (of hoe die chinezen het ook noemen) maar afmaken
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Waar heb je die deal gezien als ik zo vrij mag zijn? Of bedoel je dat je 50 euro betaalde tegen inlevering van VIP-punten?
https://www.jans-steen.co...-ferrari-daytona-sp3.htmlRubjeMazter schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:37:
[...]
Waar bestel je deze dan?
400 is idd te veel imo, de rest vd serie gemiddeld 270,- voor aangeschaft.
Gaaf!
Ook gaaf dat je vandaag jarig bent. Van harte! Leuke steentjes gekregen?
50 euri in ruil voor een paar reviews. Leek me een prima deal.Roy vd M. schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:47:
[...]
Waar heb je die deal gezien als ik zo vrij mag zijn? Of bedoel je dat je 50 euro betaalde tegen inlevering van VIP-punten?
Nouja van €399 naar 309,99 terwijl hij nog uit moet komen vind ik best een serieuze stap. Uiteindelijk zal het wel eens 250 worden maar dan kon je nog wel eens lang moeten wachten. De Sian is ook nog steeds 275 en die is bijna end of sale dat is geen Ferrari.u_nix_we_all schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:19:
En toch kriebelt het wel. Na de Porsche, Bugatti en Sian ben ik bang dat ik deze toch ook aan de verzameling wil toevoegen tzt. Eerst maar eens kijken wat de echte verkoopprijzen gaan doen.
Welke is dat?Ondertussen eerst de Keonigesgg eh Keenigseg (of hoe die chinezen het ook noemen) maar afmaken
Sian is nog lang niet end of sale voor zover ik kan inschatten; en die stond met regelmaat te koop voor 265.Alfa Novanta schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:40:
[...]
Nouja van €399 naar 309,99 terwijl hij nog uit moet komen vind ik best een serieuze stap. Uiteindelijk zal het wel eens 250 worden maar dan kon je nog wel eens lang moeten wachten. De Sian is ook nog steeds 275 en die is bijna end of sale dat is geen Ferrari.![]()
[...]
Welke is dat?
Nou nog lang niet....Roy vd M. schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:45:
Sian is nog lang niet end of sale voor zover ik kan inschatten; en die stond met regelmaat te koop voor 265.
't is inmiddels mid 2022 dus zeg het maarThe set is estimated to retire sometime within mid to late 2022.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked