Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 193 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.458 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Voor de geintereseerden, in utrecht hadden ze bij de minifigure zuil een aantal piraten en in leidschendam was er oa een ridder thema met een tovenaar, koningin en een nieuwe black falcon ridder.

Die laatste scheen populair te zijn want alle schildjes waren al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:10

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:28:
[...]

Een set die zowel leuk is om te bouwen en leuk is om te zien. Mijn favoriet zover: https://www.lego.com/nl-n...ntertainment-system-71374
Duidelijk de 75192, MIlleninium Falcon. Onwijs groot, 7500+ steentjes, ontzettend veel details en voor mijn persoonlijke gevoel niet repetetief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Martijn1990 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Wat maakt voor jou een set top? Ik koop niet zoveel Lego, dus ben wel benieuwd wanneer iemand iets echt een leuke build vindt.
Allereerst moet de set natuurlijk mooi zijn. Maar ik wil ook afwisseling in het bouwen en vind leuke techniekjes interessant (zoals hoe je de wielen kunt draaien bij de DeLorean of hoe je bij de Saturn V tot een mooi rond geheel komt).
Er moet wat uitdaging inzitten en mooiste is als je pas laat tot ontdekking komt waarom je bepaalde steentjes gebruikt hebt. Ook nieuw soort gebruik van steentjes om iets totaal anders te krijgen vind ik mooi.

Leukste sets om te bouwen vond ik toch wel de Ecto-1 en de DeLorean. Toevallig beide auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
dr86 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:43:
Voor de geintereseerden, in utrecht hadden ze bij de minifigure zuil een aantal piraten en in leidschendam was er oa een ridder thema met een tovenaar, koningin en een nieuwe black falcon ridder.

Die laatste scheen populair te zijn want alle schildjes waren al uitverkocht.
Hoe zit dat nu met die minifigure zuil? Kan je ook je hele verpakking volgooien met alleen maar schilden? Dat zal wel een lucratieve business zijn dan als je bedenkt dat een random schild al gauw voor meer dan één euro gaat op bricklink of marktplaats.

Ik had graag wel wat van die nieuwe Falcons willen hebben maar ik ga er niet voor naar Leidschendam rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 13:33
ErikT738 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Hoe zit dat nu met die minifigure zuil? Kan je ook je hele verpakking volgooien met alleen maar schilden? Dat zal wel een lucratieve business zijn dan als je bedenkt dat een random schild al gauw voor meer dan één euro gaat op bricklink of marktplaats.

Ik had graag wel wat van die nieuwe Falcons willen hebben maar ik ga er niet voor naar Leidschendam rijden.
Per pak mag je 3 minifigures samenstellen, alle 3 met 1 accessoire, dus je hebt uiteindelijk 3 ridders met 3 schilden per pak (of een ander item als je daarvoor kiest uiteraard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:30
ErikT738 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Het is eigenlijk precies dit systeem, hier kun je ook zulke minifiguurtjes samenstellen.
https://www.lego.com/nl-nl/build-a-minifigure

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Tijll @Schildje Ja dat dacht ik ook maar ik heb ook wel eens een hele verpakking vol met zeemeeuwen gezien (dus meeuw i.p.v. torso, meeuw i.p.v. hoofd enzovoort). Het lijkt me ook de enige manier waarop alle schilden al op kunnen zijn.

Misschien rij ik er toch even heen vanmiddag, ik moet toch nog wat anders hebben wat ze vast ook wel hebben in the Mall of the Netherlands. Nu maar hopen dat de standaard ridder poppetjes er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
ErikT738 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:24:
@Tijll @Schildje Ja dat dacht ik ook maar ik heb ook wel eens een hele verpakking vol met zeemeeuwen gezien (dus meeuw i.p.v. torso, meeuw i.p.v. hoofd enzovoort). Het lijkt me ook de enige manier waarop alle schilden al op kunnen zijn.

Misschien rij ik er toch even heen vanmiddag, ik moet toch nog wat anders hebben wat ze vast ook wel hebben in the Mall of the Netherlands. Nu maar hopen dat de standaard ridder poppetjes er nog zijn.
Ik kom best vaak bij de Lego store van Mall of the Netherlands, ook al een aantal keer minifigures samengesteld, maar tot nu toe heb ik nooit mogen afwijken van de standaard figures + accesoire, maar misschien dat ze bij andere lego stores wat soepeler zijn?

Als je vandaag gaat dan zou ik in ieder geval rekening houden met grote drukte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Schildje schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:36:
[...]
Als je vandaag gaat dan zou ik in ieder geval rekening houden met grote drukte :)
Zo erg? Ik ben er nog nooit geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
Niet alleen de Lego Store, maar de gehele Mall is vrij populair. Het is vooral in de middaguren van het weekend erg druk op de wegen rondom de Mall.

Als je de drukte een beetje wilt vermijden dan zou ik vroeg gaan rond openingstijden of laat in de avond na 18:00 (ze zijn tot 20:00 open)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
ErikT738 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:40:
[...]

Zo erg? Ik ben er nog nooit geweest.
Het was gister ook bizar druk, zou door de weeks gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Schildje schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:07:
[...]

Per pak mag je 3 minifigures samenstellen, alle 3 met 1 accessoire, dus je hebt uiteindelijk 3 ridders met 3 schilden per pak (of een ander item als je daarvoor kiest uiteraard)
Ja dit is bij alle 3 de stores zo inderdaad.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Vanavond komt mijn stad op RTV-Noord! Een stukje over de Lego-dominee :p
Bij Expeditie Grunnen, vanaf 18.00 uur wordt het programma elk uur herhaald.

Via deze link kun je het zien (helemaal onderaan het artikel):
https://www.rtvnoord.nl/n...de-lego-dominee-van-spijk

[ Voor 29% gewijzigd door Jakkus op 28-05-2022 19:03 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ErikT738
dr86 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Het was gister ook bizar druk, zou door de weeks gaan.
Rond tien uur viel het wel mee gelukkig.

Welkom in kasteel Pick-a-Brick!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JxeEig6E-j8WCuIYcCS3jTPEJ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dxNMet2vt9UgNdK2Gl5UG7dN.jpg?f=user_large

Jammer genoeg hadden ze de Tallneck niet, dus verder niet zo veel gekocht.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Is hij enkel bij lego te koop de eerste maanden of komt hij gelijk ook in andere winkels te liggen?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

ReVision. schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:53:
[...]

Is hij enkel bij lego te koop de eerste maanden of komt hij gelijk ook in andere winkels te liggen?
Vanaf 1 augustus gelijk verkrijgbaar bij meerdere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik ga hem op mijn lijstje zetten, ziet er uit als een leuke set om neer ze zetten als display. Al hoop ik wel dat de prijs nog iets omlaag gaat bij andere winkels.

[ Voor 27% gewijzigd door ReVision. op 28-05-2022 19:09 ]

hoi

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-06 12:50
Eindelijk de Lamborghini af! :o

Hier een foto met zijn broertje
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Vgl6Kv0RNNAOgMAGiFRyIkpYHJCZCXnhgctKGeEI9FTVjVtEocoDkbF6P8BpXhe5sNa2rhGxcRgfeH1zjpWIi53RIz9W6s6pmWAM7HtBY5KMBkLqJkJcpo9KBazsmRrNAmLlr9YqmirrCrTqK5SnxyoC46X4RLAgBhjelUdsMzcOqNcEUQsYKqyChjWqAM4wQdShKm5tTTvs7Jx-M6nssi7q4RW7Db9ZY84oxK8pxclp-sy6DPWk2aS2UTwUY39gOU7keRnD5hZ0pryyw2e9AhRWEd1p4kkbKQ4M1CfKZO2weDos6TSH9C7d8WF3oY4B8cAMD9uY6By-MSva0_E717QgwzJyH1rcLIfBDdNVSVgrBhg-6lJoUABMl7Et1OyQZqsQN8gG7bVHYOrIgsDyWpnrW5vAVjN_o5lOyXCPgnzQHPlhB35yOEJ0JFPgTX6C4I9jMK63f14W8t3EuDoYLhWtyQCjsuEf_HshSscTq74rB_p2ybiAsjDEHJfHzNwdvhJFOz4G5s-TPReWQRZHPXy8oT-1-Hm_XUyN7x3s4JqwnuEKMVByF0coSleVEjgnMQJzWkIkUxIZ_jtmjqYN4YW8Z2wGbPAcN-vOWqIgWo6ZNs1M7jW1wFQmYN8otyTyymQaSKguv_3TBc6PgUn-JpxLYBh4t_yZFf7XhUulqUVVZSoxYdEIOjAaoxmcS1V6KLvUqR0_grwFV75fbWw78g7jw6Ld8m1mkxwwINt4AqRLxOP4RHajxvZj468=w1185-h889-no?authuser=0
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/qB7AXNH6Dq3u_f3Fsr6oyi6Rf9qQiLVmSsR8VtXBETZ8p2_LpcNp1D9AklaITQVrRie7iAkGucUCFKimjnGZgp0S2JfPnLE7gNlMosMLdZU4a4bGDWGZ8XHb0925__X92mEi_Ab81v-GcDMAYZCZBrDhsPoV9X8jLaaLj-LJZtjkyvquiCYpecBBdBKI7xUlIXVLTOubip8I2m1aEIgotavTgY_xBxzAJbW8gbcjtLA517kQSPMrHHsSBWfqBSf553lN0iUgHNc7p2_aDrdUwkcsfEgZpDAWCSfSaiCKoKAK0lZGUBNYpQJfC1XNQZSxpWX09MGS6k_NZ0nzhszZVGys6QdXKo0rRFF3dBMoXiMpjUzxjp3W-NyeusnQuaKkU_fYS7EyZwW2wdL9xzaUGC52oV6vMFj6ZBSz8dxgoslgvxyb7zQ95SzWat9E9E81LcVIDXX9c_LZvguyrx_qojTp5zDB_6KDBv1A2XkuVQ2wS5pKgy1ohF1kqp9iXN09Nrm9QywZBAQ_DmjwlkEL_5l1ekUNbPFUTwtPWTlMQR7LqRgg7WiJezLTDV6JM61HodmUYwtFu0RLQorCxHuaup9F-yPW_NPtUsslGlxg9Qaux-TXAGbHVnOeY0bBYJluWfaq4MFn0TSTQ7QoLl7eeI1Y8iBsDID6xKLiUzvusSUftiCVtcbMQC13IHOvo30j5Y6sEmu0GA6sEv2yp2VdhJL80E9WWP_-N1plgqxq_0UWvYAEtP4jwZ4rLUc=w1185-h889-no?authuser=0

Ik moet zeggen dat ik de Lamborghini een tikkeltje mooier vind dan de Bugatti.
Nu nog het daarbij horend LED kitje kopen bij lightmybricks, zodat ze in de spotlight staan in mijn vitrine-kastje.

Nu beginnen met het volgend project die al een tijdje klaar staat:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Uyz-e2tR5nB6tH3hufVPdh3fH38lnbfrHupC47ofUkh7NrxSetvEAx0v4scXsvbXrxAzCJ7iB9G1Qe2m7Yd3n0iv3aDSrJGCmTKx9RGYJp-SNJ-EkbvoPLOtG26ES636A6WYXtyOdckuBxc5SJRn4csfCHw1jVEh1j3iY0qur7FKTutUh6UdcLQMwpN90S7j8xvfRjymArVSxjcwgboyUTYlzxwl5-AWf3Qjz4X9UbxI9kHRsF-Aj9ZpNG4PWiF6xRWusGbPvMrLStIjRwgCu-vChdNCfq9OrsjprhhMDMCrQgkTnHjFOHaCDEZBDUv8IhVlzralzHnzYbpELHkdWbjWWfrHjodU6W5yBPrF54OPg6IJcZGc-qiSu_cnkcXqztfBWT4uP9WzAKYFyht5atDJOXpllnfdNFegeficWJRni11OP-ANcy164RrW0ulDVPCYPCUc_LCIM1t0LZ7r9ahzJBpoj2Cd0txkq68ucN773ei2n0-L5ZkbJylaPoJjLNyNzhbJpSq9fdnqDJUSKAPu3rJcOu2LTVTjAgADkArF8UOAz88e8hgvKDUN7W0xoenriT8QgfVYfgRxdg_DjEiVzGTYpQ90ElgR8AbMuzKQcx_8k25LijH60TPmYl1qO7Qac4goXgJl43CzV-rdXRrs9-UUR-gNtVbgFI_P74SJ2EX_qTsuQY44DOAEm71dutXvK20GKvmpiNIZHvuVwNThMjfi6MPi4ZntTaIDH3gypOLygK9HHH3cj3I=w1185-h889-no?authuser=0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:15
Al vaker voorbij gekomen maar nu officieel:

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/05/LEGO-40567-Forestmens-Hideout-1.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:28
Loader schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:32:
Al vaker voorbij gekomen maar nu officieel:

[Afbeelding]
Een vergelijking met het origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihpxhHor69vWbEllv6gbIT3QV60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izfZbn2diAIsSBtIU0dcz2RZ.jpg?f=fotoalbum_large
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:24

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Jakkus schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:42:

Leuke om die stad eens "in het echt" te zien.
Hebben ze nog veel schade aangericht, of bleef het bij die ene gevallen ridder? :P
(heb je nog getwijfeld om de kerk daadwerkelijk te gaan bouwen ivm de opname? )

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
APClll schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:48:
[...]

Leuke om die stad eens "in het echt" te zien.
Hebben ze nog veel schade aangericht, of bleef het bij die ene gevallen ridder? :P
(heb je nog getwijfeld om de kerk daadwerkelijk te gaan bouwen ivm de opname? )
Dank je! Ik vond het ook heel tof, ze hadden een mooie beelden gemaakt van mijn stad. Haha, het viel gelukkig mee. Alleen wat platen verschoven, en een aantal gesneuvelde ridders. En ook nog de toren van het vliegveld die gevallen was. Het was een grote camera, en weinig ruimte ;) Ik zei al tegen ze: dat is het mooie aan Lego, dat je het zo weer op kunt bouwen!

Ik had niet zoveel tijd om erover in te zitten, ik hoorde een half uur van tevoren dat ze kwamen! Ze waren door iemand getipt. Geen tijd om de kerk te bouwen dus :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35

Ik ben blij dat ik ook vanuit België kon kijken naar deze reportage, knap werk Jakkus _/-\o_
Mijn Lego ruimte (nog steeds in opbouw) is ongeveer even groot, dus ik ga zeker veel ideeën van jou stelen.

Welk dialect sprak de journalist eigenlijk? Niet dat ik het niet begreep, maar ik heb toch hier en daar moeite moeten doen ;)
ErikT738 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:35:
[...]
Welkom in kasteel Pick-a-Brick!
Deze foto toont aan hoe gemakkelijk Lego zich laat fotograferen en meteen een soort van verhaal wil vertellen :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
@Kapoen Bedankt! Hij spreek Gronings. Inmiddels kan ik het zelf goed verstaan, maar toen ik hier net kwam wonen moest ik er ook mijn best voor doen om het te begrijpen ;) Op RTV Noord wordt bijna altijd Gronings gesproken, ze zijn trots op hun taal/dialect, dat vind ik altijd wel mooi want Groningers zijn er verder erg bescheiden over :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:26

Secsytime

Automagisch

Jakkus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 07:55:
@Kapoen Bedankt! Hij spreek Gronings. Inmiddels kan ik het zelf goed verstaan, maar toen ik hier net kwam wonen moest ik er ook mijn best voor doen om het te begrijpen ;) Op RTV Noord wordt bijna altijd Gronings gesproken, ze zijn trots op hun taal/dialect, dat vind ik altijd wel mooi want Groningers zijn er verder erg bescheiden over :)
Leuke stad! Vind die interviewer wel een beetje irritant :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Secsytime schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:08:
Leuke stad! Vind die interviewer wel een beetje irritant :p
Haha, ik vond het best een vriendelijke man, ze deden het heel leuk en heel ontspannen :) Hier in Groningen is het een heel bekend programma, ze rijden rond in een oud oranje VW-busje, en als die aan komt rijden weet iedereen meteen wie het zijn :p

[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 29-05-2022 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
Kapoen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 07:50:
[...]

Deze foto toont aan hoe gemakkelijk Lego zich laat fotograferen en meteen een soort van verhaal wil vertellen :P
Het is echt bizar wat je allemaal met een minifigure kan als je bedenkt hoe beperkt de bewegingen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0JC_osdYXWsOfpXxaaFZOebdTU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oWAOVif3oyiB5V34gkv9KHW.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrzgh_nkhu9snCGgasCDckFgso0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNNZFz3gOrxeJKrHXZr6kr3D.jpg?f=fotoalbum_medium

Weet iemand toevallig wanneer de Forest Hideout als GWP precies beschikbaar komt? Ik heb het vage vermoeden dat ze binnen no-time weg gaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:52

JoeZuCK

_Fonz > all.

@ErikT738 Vanaf 15 juni bij een minimale besteding van 150 euro volgens Promobricks.de

[ Voor 14% gewijzigd door JoeZuCK op 29-05-2022 09:21 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 20:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ow, die is echt leuk <3

Ik ben van de graafmachines, bulldozers en jeeps et cetera maar dit soort sets vind ik heel leuk om te zien, net als die Wall-e bijvoorbeeld :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

Leuk om je stad ook eens in een video te zien. _/-\o_ Een fysiek model van de naastgelegen kerk zou daar mooi bij staan O-)

Praktische vraag: Hoe doe je dat eigenlijk met het stof dat op alle Lego verzamelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Jakkus schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:54:
[...]

Haha, ik vond het best een vriendelijke man, ze deden het heel leuk en heel ontspannen :) Hier in Groningen is het een heel bekend programma, ze rijden rond in een oud oranje VW-busje, en als die aan komt rijden weet iedereen meteen wie het zijn :p
En dan had je nog Derk Bosscher, Marcel Niemeijer vinden mensen nog irritanter (Bij deze heren is er geen tussenweg, je vindt ze leuk of ze zijn irritant)
Ik ben fan van Beppie O+ ;)

Superpopulair programma, gewoon mooi feelgood en lekker door de provincie rijden. Iedereen kan tips geven.
Leuk item hoor! Mijn vrouw werkt op de basisschool in Spijk en zat zeer geinteresseerd te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje

Vanochtend even (via Ziggo) gekeken. Heel erg leuk je stad op deze manier te zien.
De Ninjago sets passen zeker moeilijk? Heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online

Dit kwam voorbij in mijn YT feed _/-\o_ vanaf 8:20 kun je de klok in actie zien

[ Voor 13% gewijzigd door Afas op 29-05-2022 11:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
@Afas Daar moet ik nog steeds een goede oplossing voor vinden ;) Het scheelt wel erg dat ik de kamer normaal gesproken zoveel mogelijk afgesloten en zonvrij hou. En bij het verplaatsen haal ik er soms wat stof van af.

@Prosac Wat leuk dat je vrouw op de school in Spijk werkt! Wat een kleine wereld blijft het :)

@meesje In het begin had ik ze wel in de stad staan. Ze staan wel mooi, maar ze zijn zó kleurrijk dat de rest van de stad er meteen wat minder mooi door lijkt ;) En zelf vind ik ze apart op de plank meer tot hun recht komen. Ze staan wat hoger, dat maakt ze meteen nog indrukwekkender.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDEHsazoN1fZlW9WSzy1ErdYMNA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlsxqtknwSG2a3NzPbNuorpP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1fiKw4_UfE-U02VmLYJyfyugM8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ld6vZrLCPG1UYA90bUat4tKY.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb even foto's opgezocht: zo zag het eruit toen ze in de stad stonden. Qua vorm was het ook lastig, met die anderhalve baseplate voor de Ninjago City Gardens.

[ Voor 45% gewijzigd door Jakkus op 29-05-2022 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000

GeeBee

Oddball

Afas schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:50:
[YouTube: レゴ マングルラック時計]

Dit kwam voorbij in mijn YT feed _/-\o_ vanaf 8:20 kun je de klok in actie zien
Akiyuki is een koning als het gaat om mooie modellen met geweldige (mechanische) automaten.
Zijn GBC-spoorbaan is ook geniaal.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 29-05-2022 12:49 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
GeeBee schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:48:
[...]
Akiyuki is een koning als het gaat om mooie modellen met geweldige (mechanische) automaten.
Zijn GBC-spoorbaan is ook geniaal.

[YouTube: Lego Railway System: Debut layout]
Hij heeft echt zoveel mooie dingen gemaakt... Die beesten met hun soepel nek ook... Wow

Gevonden: Afbeeldingslocatie: https://www.planet-gbc.com/wp-content/uploads/2016/03/MODULE_SIXHEADS.png

[ Voor 10% gewijzigd door 42erik op 29-05-2022 15:23 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:39

bloody

0.000 KB!!

zo, mijn eerste Lego set sinds 20 jaar zit in elkaar: de Mustang!
Wat een mooie set om te maken, vernuftige bouwtechnieken (iig voor mij haha), prachtig resultaat ook. Een echte blikvanger.

Er zijn een paar kleine dingetjes die net niet 100% zijn:
- Buitenkant is vrijwel compleet studless, behalve 3 studs aan de voorkant, op de hoek. Mijn OCD denk ik 8)
- Motorkap kan niet niet lekker dicht. De oplossing is om de twee zwarte 1x8 te verwijderen die aan de binnenkant van de motorkap zitten, dan gaat de kap tenminste volledig dicht.
- De wielen zitten een beetje 'losjes', dit komt doordat de as naar binnen gedrukt wordt wanneer het wiel er op gedrukt wordt. De as is daarna praktisch niet meer naar 'buiten' te trekken.
- Voorassen zijn bruin, achterassen grijs
- bij maximale stuuruitslag raken de wielen het koetswerk en kunnen dus niet meer ronddraaien , best bizar eigenlijk

Overigens houd ik mij aanbevolen voor suggesties voor soortgelijke sets. Beetje moeilijker/langer mag best :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3KfvpiuoSXSvatfekfTFOU15Rw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On0WI0Tye48WsqVSCEtuOXil.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82ooS2hvKElRK3vmLA9PfQczjNc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uuzBcTFbTtzz20PDwWOIEa7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_iz6udeCY-YV5VVSa7Ri6WxWzw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJcNSt0ZpKmaMyH1pmQBUyDr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sEr6an0XpJ1CDAYmMghMFAWLOE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vhqdyCl1jFH6VfBxYhvU6B8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn3DPMKvWIQMfjdSqYSTkPjIAiE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GztEtAIZUQYxerBCuj3imDbC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvJHSrX82HF1iG9l5pDsdn3DPGw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvg1pnjCOSgK0pY50VayL4MC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NW-Yzk4S7s0pTgEbZctaKnM5Y9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SKFWDdPoMFNVdV22RcU53vd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVu0hARMLoCxkl7qMRHlc7BSSQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1AhJeBUcJUlkxPGxsRae979.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jp5YprI59v11ufEH6Q7-TsQiHuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1MIvcKIDR959uzOktWGN33Z.jpg?f=fotoalbum_tile

nope

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-06 20:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3N4OaAaW-vwWe5lq7KZCxR8UTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbFiLhlwsIpj08pDVGM4yild.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk om te bouwen, mooi genoeg om op te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Die GWP geldt toch ook wel als je een PaB order met het minimaal te besteden bedrag plaatst?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
JoeZuCK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:46:
Die GWP geldt toch ook wel als je een PaB order met het minimaal te besteden bedrag plaatst?
Volgens mij niet. Die zijn uitgesloten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Als een set per 1 juni te bestellen is bij S@H, wat voor tijd moet ik dan aanhouden? Ik heb in het verleden wel eens 00:00 en 01:00 voorbij zien komen. Zitten we nu op 01:00 (vanwege zomertijd)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
meesje schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:39:
Als een set per 1 juni te bestellen is bij S@H, wat voor tijd moet ik dan aanhouden? Ik heb in het verleden wel eens 00:00 en 01:00 voorbij zien komen. Zitten we nu op 01:00 (vanwege zomertijd)?
De 01.00 uur tijd is om te voorkomen dat een set binnen het uur is uitverkocht en Lego liefhebbers in het VK en Ierland vervolgens geen kans meer hebben, wanneer het daar middernacht is. Zolang het VK en Ierland een uur achterlopen op ons zal de verkoop voor ons om 01.00 uur 's nachts beginnen, tegelijk met hun verkoop om middernacht. C'est la vie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Heeft iemand hier set 4195? Zo ja, zou iemand kunnen kijken wat voor nummer onder op het micropoppetje van Jack Sparrow staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
JoeZuCK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:46:
Loader schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:59:
[...]

Volgens mij niet. Die zijn uitgesloten dacht ik.
Ik heb het daarnet nog even geprobeerd, ik voegde voor meer dan €160 euro aan steentjes toe in mijn bestelling en er verschenen twee GWPs (kartonnen raket en de mini kermis).

Dus je kan PaB gebruiken om aankoopdrempels te halen :)
Ik vermoed wel dat je best nog een klein artikel toevoegd aan je bestelling, zodanig dat dit + GWPs vroeger geleverd wordt dan de losse steentjes.

*edit* de kartonnen raket GWP werd verlengd tot 14 juni volgens S@H.

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 29-05-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kapoen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:07:
[...]

Ik vermoed wel dat je best nog een klein artikel toevoegd aan je bestelling, zodanig dat dit + GWPs vroeger geleverd wordt dan de losse steentjes.
Slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Kapoen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:07:
[...]

[...]

Ik heb het daarnet nog even geprobeerd, ik voegde voor meer dan €160 euro aan steentjes toe in mijn bestelling en er verschenen twee GWPs (kartonnen raket en de mini kermis).

Dus je kan PaB gebruiken om aankoopdrempels te halen :)

*edit* de kartonnen raket GWP werd verlengd tot 14 juni volgens S@H.
Dit staat op de website van Lego zelf:

De aanbieding van het cadeau LEGO® Ideas Avonturen van de Kartonnen Kinderraket (40533) is geldig van 16-05-2022 t/m 14-06-2022, of zolang de voorraad strekt, voor online bestellingen op LEGO.com, in LEGO Stores en voor telefonische bestellingen uit de LEGO catalogus. De in aanmerking komende aankoop dient LEGO-producten ter waarde van ten minste € 160 te bevatten. Bricks & Pieces-bestellingen zijn niet geldig voor deze aanbieding. Eén set per huishouden. Kan niet worden toegepast op eerdere aankopen. Als de in aanmerking komende LEGO aankopen worden geretourneerd voor een terugbetaling, moet ook het cadeau samen met de in aanmerking komende LEGO aankopen naar ons worden teruggestuurd. Het item kan niet worden gekocht of omgeruild of worden vervangen door andere items of contant geld. De aanbieding is niet geldig in LEGOLAND® parken, LEGOLAND Discovery Centers en gecertificeerde LEGO Stores. De LEGO Groep behoudt zich het recht voor om deze aanbieding op elk gewenst moment zonder voorafgaande kennisgeving te annuleren of te wijzigen.

Dus jouw manier, ik weet niet of je de GWP ook echt definitief geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Loader schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:23:
[...]
Dus jouw manier, ik weet niet of je de GWP ook echt definitief geleverd krijgt.
Het toevoegen van het extra artikel dient ook om te vermijden dat de GWP uit stock gaat tijdens het wachten op je PaB bestelling. Daarmee wordt het een normale bestelling (met GWPs) en als extra's dus je eigenlijke bulk inkoop van steentjes. Dit is bij mijn weten een perfect normaal scenario in de Lego shop.

In jouw citaat wordt de Bricks&Pieces dienst vermeld, maar dat is een andere service dan de virtuele Pick-a-brick muur. Ik ben niet zeker of je daarmee een aankoopdrempel kan halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 29-05-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Kapoen Het is best verwarrend. Hier onder de noemer Bricks and Pieces noemen ze het PaB.

Maar als het winkelmandje zegt dat die setjes erbij komen, dan zal het toch wel zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
JoeZuCK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:00:
@Kapoen Het is best verwarrend. Hier onder de noemer Bricks and Pieces noemen ze het PaB.

Maar als het winkelmandje zegt dat die setjes erbij komen, dan zal het toch wel zo zijn?
Inderdaad, zoals ik reeds eerder zei, ik heb gewoon bij wijze van test voor een hoog bedrag aan PaB onderdelen in mijn virtuele mand gegooid en de twee gekende GWPs verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Kapoen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Het toevoegen van het extra artikel dient ook om te vermijden dat de GWP uit stock gaat tijdens het wachten op je PaB bestelling. Daarmee wordt het een normale bestelling (met GWPs) en als extra's dus je eigenlijke bulk inkoop van steentjes. Dit is bij mijn weten een perfect normaal scenario in de Lego shop.

In jouw citaat wordt de Bricks&Pieces dienst vermeld, maar dat is een andere service dan de virtuele Pick-a-brick muur. Ik ben niet zeker of je daarmee een aankoopdrempel kan halen.
Ik weet uit verleden van andere mensen dat het niet lukte.
Nu jij dit zegt, ik weet niet meer zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Loader schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:11:
[...]

Ik weet uit verleden van andere mensen dat het niet lukte.
Nu jij dit zegt, ik weet niet meer zeker...
Sinds dit jaar is de PaB dienst wel op een andere manier geïntegreerd in S@H,
misschien komt de verwarring daarvan?

Anyhoo, ik vind het wel grappig dat de kartonnen raket GWP verlengd werd.
Dat moet toch een teken aan de wand zijn voor Lego ivm hoge aankoopdrempels? Of misschien bekijk ik het te eenvoudig, ik ben dan ook geen marketingspecialist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
Kapoen schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:38:
[...]

Sinds dit jaar is de PaB dienst wel op een andere manier geïntegreerd in S@H,
misschien komt de verwarring daarvan?

Dat moet toch een teken aan de wand zijn voor Lego ivm hoge aankoopdrempels? Of misschien bekijk ik het te eenvoudig, ik ben dan ook geen marketingspecialist.
Na de overname van Bricklink zijn er wel dingen veranderd. Vroeger type ik altijd Bricks and Pieces in zoekbalk van Google maar tegenwoordig word je geleid naar Legop Shop pagina. En niet meer naar de pagina wat ik altijd te zien kreeg.

Die GWP, misschien omdat velen denken, die nieuwe ( ridders ) vind ik leuker dus wacht ik even.
De hoge prijs kan ook een rol spelen. Of dat de gewilde sets steeds niet op voorraad zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-06 18:13
[...]
Het kan ook zijn dat ze altijd al het plan hadden om de GWP tot 14 juni aan te houden (er was immers ook geen andere GWP bekend voor die periode). Maar door het eerst aan te kondigen tot 31 mei leek de beschikbaarheid schaarser, dus wellicht zou het mensen verleiden tot een aankoop. En vanaf 1 juni zijn er nieuwe sets verkrijgbaar dus wellicht krijgen sommigen deze set nu dubbel. Marketing dus, inderdaad.

Trouwens, over het eerdere bericht over de Forest Hideout en de eerste plaatjes daarvan, ik ben eigenlijk enthousiaster over het andere deel van het plaatje dat blijkbaar op een Chinese LEGO winkel/site verscheen. Daar staat namelijk de 40450 Amelia Earhart Tribute afgebeeld en dat lijkt mij een mooie GWP om te hebben. Vorig jaar toen die oorspronkelijk verscheen was ik nog niet terug in de LEGO wereld dus heb die toen gemist. Nu zou ik die best graag willen hebben.

Hier dat plaatje (via BrickFanatics.com)
Afbeeldingslocatie: https://www.brickfanatics.com/wp-content/uploads/Candid-bricks-forestmen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Popmartijn schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:38:
[...]
Het kan ook zijn dat ze altijd al het plan hadden om de GWP tot 14 juni aan te houden (er was immers ook geen andere GWP bekend voor die periode). Maar door het eerst aan te kondigen tot 31 mei leek de beschikbaarheid schaarser, dus wellicht zou het mensen verleiden tot een aankoop. En vanaf 1 juni zijn er nieuwe sets verkrijgbaar dus wellicht krijgen sommigen deze set nu dubbel. Marketing dus, inderdaad.

Trouwens, over het eerdere bericht over de Forest Hideout en de eerste plaatjes daarvan, ik ben eigenlijk enthousiaster over het andere deel van het plaatje dat blijkbaar op een Chinese LEGO winkel/site verscheen. Daar staat namelijk de 40450 Amelia Earhart Tribute afgebeeld en dat lijkt mij een mooie GWP om te hebben. Vorig jaar toen die oorspronkelijk verscheen was ik nog niet terug in de LEGO wereld dus heb die toen gemist. Nu zou ik die best graag willen hebben.

Hier dat plaatje (via BrickFanatics.com)
[Afbeelding]
Mijn excuses, het is niet mijn bedoeling om een welles-nietes discussie te houden, en ik denk dat je punt ivm vermeende schaarste inderdaad meespeelt in de huidige strategie van Lego. Vandaar dat ze waarschijnlijk ook geen kalenders meer op voorhand publiceren (schaarste + geen mogelijkheid om te plannen).

Nu is het echter wel zo dat niet het hele jaar door op S@H promoties lopen, en al zeker niet zo'n hele dure.
Meerdere keren per jaar zijn er langere periodes zonder specifieke promoties.
Daarnaast hebben ze zeker het laatste jaar (ongeveer) al een paar keer oudere (vooral dure) promoties onverwacht teruggebracht, die Amelia Earheart set zou daar ook een voorbeeld van kunnen zijn.
Zo was er onlangs de Vintage Taxi die na enkele maanden terug verscheen, het GWP bootje van vorig jaar,...

Zoals in mijn vorige post gesteld, het is waarschijnlijk te gemakkelijk zo te denken, maar het lijkt toch alsof Lego de les niet wil leren (ivm hoge drempels)... of ze zijn aan 't experimenteren om te kijken hoever hun klanten willen gaan. Daarnaast is er natuurlijk met het wegvallen van Corona maatregelen ook meer concurrentie gekomen qua vrijetijdsbesteding (en budgetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb ook het idee dat de drempels wel heel hoog zijn tegenwoordig. De eerste keer dat ik met een GWP in aanraking kwam was de drempel maar 45 euro! Nu snap ik ook wel dat het bedrag hoger is bij een grotere set, maar die 190 euro voor de kartonnen raket is echt belachelijk.

Edit - Ik hoop overigens wel dat de Tallneck de 15e weer op voorraad is, want anders heb ik niet genoeg sets die ik wil om aan het bedrag voor de Forest Hideout te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikT738 op 30-05-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ErikT738 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Ik heb ook het idee dat de drempels wel heel hoog zijn tegenwoordig. De eerste keer dat ik met een GWP in aanraking kwam was de drempel maar 45 euro! Nu snap ik ook wel dat het bedrag hoger is bij een grotere set, maar die 190 euro voor de kartonnen raket is echt belachelijk.

Edit - Ik hoop overigens wel dat de Tallneck de 15e weer op voorraad is, want anders heb ik niet genoeg sets die ik wil om aan het bedrag voor de Forest Hideout te komen.
Ach het kan altijd gekker, bijvoorbeeld Luke Skywalker lightsaber ala 173 steentjes enkel bij aankoop van een 800 euro AT-AT 8)7

Tenzij die ook bij andere aankopen te verkrijgen was, dat heb ik dan nog niet gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlus1ve op 30-05-2022 09:21 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:11

vhal

ಠ_ಠ

Soms kom je wel eens wat leuks tegen op een lokaal FB marktplaats groepje, een nagenoeg nieuwe 75083 AT-DP voor een leuke prijs.

Staat prima naast de 75322 AT-ST

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YC9dyQulxSpWljiHaJZdWp5aKKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8IJCn8beISJnyxeCVZ1MYonx.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
schumi1986 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:54:
[...]

Ja de GWP krijg je ook in de store :)

[...]

Shop@home oftewel Lego.com :P

Edit :

Rarara welke set ben ik aan het maken..

[Afbeelding]
Star Wars Tatooine? Dat schip waarmee ze naar die grondwormen of iets dergelijks gaan?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb na meer dan 20 jaar de Wild West sets eens wat liefde gegeven, zat een dikke laag stof op, dus alles met de hand gewassen. Hels karwei maar was moeite waard :D

6712 - Sheriff's Showdown
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK562ynvMY7uKHq0FU9vXX9-4BY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40pMFr4byO2DiuhKgExTifwy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC349vH9A_BSv06QG5LWjZ4Q9uQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5V9LHoh2SN6bMyRUrUhA9wRo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS5I12ZcEWRK1qM2m0uZorD2_Ck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoZnwYcHeG0hZXuOajmDCJ4I.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEQm7tF-qU0dNnsCse7DuRFzF00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEvShTLQeWm1D9ZjT99qDp1t.jpg?f=fotoalbum_tile

6706 - Frontier Patrol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNOwLYm11wga_0CcXzCuvRJMJdM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jn4JwMIwXlU8foHN8Pn8Mwdu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coW5HdaUNLf5fmPkwTU-60Zb1qE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTXIsTym8OxgVvchKvYIVQVS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PS-eThb-acnfUPQdalsPi5-05vk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2Lctmq36iqWtvorkex6VAB0.jpg?f=fotoalbum_tile

6716 - Weapons Wagon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMTCenwO2yOcXJQIxjpN1awBm0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKrdvflfMBlk2NGcTzqYgrn2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usaxPT01ezlIfoJRFNxAl8z6Aao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQlI0JY4MUcboEW9EYcuKwtk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGC3apSIXb3_M9b6QdYuTVW1Mn8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCnCuqRALZbVoLfLnRPeb49K.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2ubIb6cQFbsIXmkhWsnm-44CkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWkPJDjXPMRaOIA2eUWRdiuD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPsy4420SPQjOaXvHPY_IqS_wm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpyQMP8tVdxg7bl7NDuo2SNb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_qbdb7CzZF0VFSVenF9bIRcEJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vI9ZRXffYwlW819ee1Eo6kZ5.jpg?f=fotoalbum_tile

6755 - Sheriff's Lock-Up
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ujz2nsfh9VXCeIXYDWUi5zImkyg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUIQTyKfdiZqNpmZMZEeA20G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLGl42X3mcYNYnVW80Vzig0PdYc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwScNll0HCQbnvD8imCKOSMA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gxTiISHRctsIfCQmOImxfCpfEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCCJOuvPEN44twkiv5WoDboa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCFvWzuHWJAOS91j5D6R3nnMYgY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEara1q8RFeKHgTFRe5mrSDI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PI6rKI-9Ks2WNt29Bxf3PGnFjhc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvZOFq6wO2LhshefCCkPVmae.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toUrSs8Cp3Dgf_6NqAPRT5t9Wpc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q35WFSFjIn2t9gBhq2jq8F4e.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9iRxzN51bvZVG0otg7Iwmab1-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eQDrIJCP0YRqZ2R6nPzYQT8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4zE96DqNUVSwTTWZRDHyDnrR1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpX2teC71wEuDtMGr8daWu2F.jpg?f=fotoalbum_tile

6761 - Bandit's Secret Hide-Out
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5A88s3HT2DGbvgHkC53K3dFNhqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEuI33yvwTyaRJIBOW90osxz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_eKchZRIGFMHrCOY44MjpXu-Lg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsvwdLvmPcdP9VX5mWp3Fhou.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McwlLL5lcXrSJzB1dSw0U0RxBnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0agk6dykKG6f3przrbLCc4w.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B04yocpb53ZeHnX4CuQrPnQUcZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epuz8kH3NanOCo0k1SmFk1Nk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyRgFm7qjmLcuPezJaNnWBEktGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rYPsHpQu4NualfEjwDqIuan.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYVhWyJlh9-clTUOZzt1r9bntjs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03Z0Ic9pEfA30MGQHORgr6hM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgfCasq8HxA_mCfLmyn5EodnNPg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkEZ6U5xFWYKXqPSATxv7LY2.jpg?f=fotoalbum_tile

6765 - Gold City Junction
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASaq1lOId1icekCvpPibUrPKEVk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtF70UxbZ8puSfQZgPxikex5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gn35OuxH3UkVIrcpiSZ3_67rP3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ud5ZiRP8hKILG4QJgnDZayiD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5q0pt5zMfkm0AoRaIPF1o9GFW6s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zoTM5qQvDqMunku4uqEUVTu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YOdLUeZ5TS3PUs7GCww-UkU2UY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmnnVIhBzwcH07oTlRBhnijx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL3K17kkU31PCRoBtnsRbxMoxdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeFz6c4eZr8S4LjrCmw8VCiz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7UdB-IPUXC9gmtdpUo3oB9avrE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nLtZu32QBjPQLijFtqKXXKL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Mw_ghOqANe9WGjH4i7gzx4HYLk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXZPNstfEkG3QUKDpr0OJyG3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zomMBkleqpgFbsSitLz7liCiodY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mcvHeVwvLGEcAyKzmRhGVKd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThZAPZVZBZhKF4cHknnjmGFLyW0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utKOVYrN6CyaOGACbmL0V6PY.jpg?f=fotoalbum_tile

6769 - Fort Legoredo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LJeuYwdJnf5eklR_nqG98xOmKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoAitONjWs44Q5bzcixW6L4b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Jf4TYcCPCVMgNlyJTkFexhywG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suRs9JqMuDIEsIxb1dgk30cW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iyWVgSfLKaNaEgP8nGaqAHSVXA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyGmbhA7BSqgGpHi6cAoz73q.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9Nls6yrDSNZvEJDAZoiRA50wKY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4oE8DeDHQapqLPWKm3bfqI1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGVrKRrIFC9bvtArkIwfYd5IPqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n92mSc7stdCNxXiT6Tf22P4S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wh9-T8c2MrRtZRte70CjzCaIM-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaVVuQs7xpAW0UcrpoQvBRuS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQA6gUcEe9NVjxKXHjVfUntDB9g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evBBpDz0SnxwmJzZ1yEG9jjx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5K2PQzEOXnWHvnDNVsUU2TyZ5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcUcT9B4aAdHwvzVL2KNDtiZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjFpdmKfzgXOb2fN4szlm46k-II=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PrtphdXwARq4rQf42RntEWXK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqkBM8jQ_OEXNdRNTF3s3BVhQJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gezjjlkZpk9jbHuJZnAXdYa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrxCDLbevULXqE7jie2kF8Eev1Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Djyw4EFnQ05pmx6hMYeQuuLz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hvHVKnZ5Y4f9jlAnlYrbh8-yfE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PfNYSr8PjT9TPU2jQhytkk8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5s8YHpba_79SVA4UkdkJwikQ3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMWKSBqwtzQMlrDQOsdA2piX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_BiDFJi1X9utrK_oQmHHtmjrKY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbl5kDH9NQ4ks6haCGVUHfMB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZQ8lfigJCn-ChCfG403OCIcE5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OstrJtWMfhMoYrQyELolJ8dY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfAtzNWdKfdW5UWYui9_n7a_tvg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1YNgeKGEpHdgaMGewSw8Juc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwQ7LSsnzKq2yC0KeG_Unr9fNzA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrxLDmIQKOBem7cSMArfIFzM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-a7iD8AQxaVzX2WlzQBpyMezuEM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HORF0hQkatEWB3yeBeDspKjo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2j_aE1WyHqOFTvnvY7rSdfUSJcA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmlHEJ080gRmMHULJWFTLK8N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp-D_eptaXJ-yyUR45yGJzxnNMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tT27z5VLzp8NSZM5BAHnTOtA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xraQePkuitoGiS7Ot5SUTCFTEzg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNWDN9vs5pqoUyQtA0ENOKWc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lI7OrWTtHlSvligJ7_dfuVIXkI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JwQrUP5NRVn6TO6btEZx0id.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Troost je bij de gedachte dat wij momenteel bezig ben met het handmatig schoonmaken van vele tienduizenden steentjes uit de jaren '70 en de jaren '10... is een karwei van maanden. Dan valt jouw taak hopelijk mee :) Maar tof dat je dat doet, met leuke setjes zoals wat je laat zien.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Roy vd M. schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:14:
[...]

Troost je bij de gedachte dat wij momenteel bezig ben met het handmatig schoonmaken van vele tienduizenden steentjes uit de jaren '70 en de jaren '10... is een karwei van maanden. Dan valt jouw taak hopelijk mee :) Maar tof dat je dat doet, met leuke setjes zoals wat je laat zien.
Ze gaan de verkoop in, en ik wil geen vieze LEGO verkopen ^^

Al staat het nu nog 20 jaar in de kast, weet ik i.i.g. dat het schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:11
Uiteindelijk hebben we hier alle oude jaren '80 blokjes weer opgeborgen en niet gemengd met de nieuwe voorraad. Het oude spul piept en kraakt toch wat meer dan nieuwere steentjes.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Xqlus1ve schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:15:
Loop een beetje achter, dus dan alles maar in 1 grote post.

Om te beginnen met Flappy Vader :')
[Afbeelding]

75304: Darth Vader
[Afbeelding][Afbeelding]
Op zich wel een leuke build, de dinmensies kloppen niet helemaal en had gehoopt dat ze de helm wat verder hadden uitgewerkt richting de nek, maar gezien de hoeveelheid steentjes hebben ze mogelijk het wat beperkter gehouden om meer te matchen met de overige helmen

75276: Stormtrooper
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vrij simpele build, maar wel een mooi resultaat. Stickers dit keer niet geplakt, schaf een setje bij Steindrucker aan.

75277: Boba Fett
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi resultaat, beweegbare visor, leuke details, wijkt qua formaat iets meer af in tegen stelling tot de Mandalorian helmet (75328), staat wel op 2e plek qua favoriet.

75274: TIE Fighter Pilot
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Duidelijk de favoriete van alle helmen, leuke details, komt heel stoer over. Goede dimensies (al had de helm wat breder gemogen), luchtslangen hadden wel wat dikker gemogen maar desalnietemin is het een leuke build en een stoere helm 8)

En als bonus, alle 7 helmen op een rij.
[Afbeelding]
Van gaafste tot minste, TIE, Boba, Stormtrooper, Mandalorian, Scout, Vader, Dark Trooper.
Je mist de Red Five helm? Ik zelf mis alleen de Dark Trooper nog in de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 10:44
Señor Sjon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:16:
Uiteindelijk hebben we hier alle oude jaren '80 blokjes weer opgeborgen en niet gemengd met de nieuwe voorraad. Het oude spul piept en kraakt toch wat meer dan nieuwere steentjes.
Ik heb uiteindelijk, na veel twijfel de oude en nieuwe steentjes toch wel grotendeels gemengd. Mijn blokjes uit de jaren '80/begin '90 hebben in ieder geval geen issues zoals:
  • Het Reddish Brown / Dark Red van rond ~2018 dat van zo'n slechte kwaliteit is dat het al bijna uit elkaar valt als je er naar kijkt :|
  • Kleurverschil (op verkleuring door zonlicht na)
  • Issues met steentjes die (spontaan) barsten (had iemand hier ooit al eens gemeld).
Nu ik erover nadenk misschien had ik de steentjes wel gescheiden moeten houden, de kwaliteit van 80's en 90's bricks >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:46
Een 2 tal weken terug heb ik de Vespa voor mijn vriendin gekocht en een "kleinigheidje" voor mezelf. Ze was super blij dat ze dezelfde kleur Vespa had als de hare (of een tint verschillend, is een Vespa celeste blue van 2007). Na 4.5 uur is hij af, wat een detail zat er ook in die build! Staat nu mooi naast de TV te pronken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gSkOQTEeaVNV_yMxaE1oGvLwAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnvffnDcJDYoWxobAW51Aizj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben ook gisteren aan de Sian begonnen, heerlijk om al die techniek te zien. Zó benieuwd naar het eindresultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkQAopFy1tK4YQteetSrMMcikj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBbk02VbQwOeV7TVCrjiZgNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghMbKn1MIQNIboHV590CcfTSkFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6G6TOv9O94fECq5j3cvkVds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyJbBxxxAAOKvqL7sGzbu9qHcyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTO9wt18hIRLs6EF51jqSWwx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unQpAJhEYFuq0iudVc4eej6yQM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZZQoUTRpAopPsmmArHnw2oC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Señor Sjon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:16:
Ik probeer zelf ook jaren 80/90 van 10/20 steentjes gescheiden te houden. Die oude zijn inderdaad wat stroever, maar naar mijn idee ook veel steviger. Verder lijken de kleuren ook voller of in ieder geval anders te zijn dan de huidige stenen.

Ik heb ook nog een schoonmaakklus liggen die ik al maanden uit stel. Deze doos die nog wel mee valt en een incompleet 8877 kasteel wat echt super goor is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3H0fhPri6Kf--5qCT0QPr_8wgE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJf24AOjJCwVtCwEGc7iIGDi.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ErikT738 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:39:
[...]

Ik probeer zelf ook jaren 80/90 van 10/20 steentjes gescheiden te houden. Die oude zijn inderdaad wat stroever, maar naar mijn idee ook veel steviger. Verder lijken de kleuren ook voller of in ieder geval anders te zijn dan de huidige stenen.

Ik heb ook nog een schoonmaakklus liggen die ik al maanden uit stel. Deze doos die nog wel mee valt en een incompleet 8877 kasteel wat echt super goor is...
[Afbeelding]
Is ook niet zo vreemd, aangezien ze ook anders zijn geproduceerd:
- Olie vs biobased
- Plastickorrels op kleur vs transparante korrels gepigmenteerd.
Vooral dat laatste heeft voor een kleurexplosie gezorgd en natuurlijk gemengde kleuren in één mold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Señor Sjon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:20:
[...]

Je mist de Red Five helm? Ik zelf mis alleen de Dark Trooper nog in de collectie.
Tot zover heb ik nog nooit de piloten helmen verzameld, ook niet die van de deagostini set.

Enkel troopers en sith's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Xqlus1ve schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Tot zover heb ik nog nooit de piloten helmen verzameld, ook niet die van de deagostini set.

Enkel troopers en sith's
En Mandalorians. :+

Die ene kan er nog wel af. Ben benieuwd welke we nog meer krijgen, zoveel zitten er niet meer in het 'basispakket' van de originele trilogie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

deSenna24 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:39:

Ik ben ook gisteren aan de Sian begonnen, heerlijk om al die techniek te zien. Zó benieuwd naar het eindresultaat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ben niet verder gekomen dan 'zakje 1' - ontbreken 2 pinnetjes, en gezien ik 0 van technics heb ... kan ik niet verder :( nog steeds verzaakt lego te bellen :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Señor Sjon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:07:
[...]

En Mandalorians. :+

Die ene kan er nog wel af. Ben benieuwd welke we nog meer krijgen, zoveel zitten er niet meer in het 'basispakket' van de originele trilogie.
Originele trilogy? AT-AT-, AT-ST, Imperial Gunner, Lando Calrissian, Boussh, etc etc. De vraag is meer welke zijn interresant voor de consumenten markt?, ze moeten wel goed verkopen.

Phase 1 trooper hadden een helm gebaseerd op Mandalorian (Jango Fett) helmen inderdaad. Daar ligt nog een grote hoop dat die nog gaan komen in de Lego helmen sets. Maar zou mij ook verbazen als die er nooit komen (er staan wel toffe varianten op rebrickable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:05

QuattroNL

It is I.

Señor Sjon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:07:
[...]
Ze kunnen vast nog wel een C3PO helm uitbrengen.
Of een Battle Droid kop.
Een een Wookie-kop zou ook cool zijn, alleen is dat weer geen helm (eerder een masker) :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:46
himlims_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:09:
[...]

ben niet verder gekomen dan 'zakje 1' - ontbreken 2 pinnetjes, en gezien ik 0 van technics heb ... kan ik niet verder :( nog steeds verzaakt lego te bellen :)
Bij mij mist er gelukkig nog niets, er zijn natuurlijk wel bijna 4000 stukjes dus die kans is ook wel groter dan bij kleinere sets denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:34
[...]

kun je niet uit volgende zakje halen? kun je ieg verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 23:09
bloody schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:25:
- Buitenkant is vrijwel compleet studless, behalve 3 studs aan de voorkant, op de hoek. Mijn OCD denk ik 8)
- De wielen zitten een beetje 'losjes', dit komt doordat de as naar binnen gedrukt wordt wanneer het wiel er op gedrukt wordt. De as is daarna praktisch niet meer naar 'buiten' te trekken.
- Voorassen zijn bruin, achterassen grijs
- bij maximale stuuruitslag raken de wielen het koetswerk en kunnen dus niet meer ronddraaien , best bizar eigenlijk

Overigens houd ik mij aanbevolen voor suggesties voor soortgelijke sets. Beetje moeilijker/langer mag best :)
Die studs... Tja daar ontkom je niet aan.

Voor de wielen heb ik wel een tip, Draai ze eens om ;) (En je bent niet de eerste hoor, heb dit al veel vaker gezien)

Ook zijn die assen bij de voorwielen aan te drukken door ze aan de achterkant tegen te houden met iets wat dun en stevig is

[ Voor 62% gewijzigd door Sato op 30-05-2022 16:24 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[...]

Als dat die zwarte pins zijn dan zitten er daar ook altijd een paar als reserve bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz4A0fuhtI0VP_TFiVlFewzcf6Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jc1L6T4xCUiDr4AyaeUgatub.jpg?f=user_large
Haal ze uit het laatste zakje en je zal zien dat je gewoon verder kan tot aan het eind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Via MP voor weinig dit setje op de kop weten te tikken. Was oorspronkelijk een setje wat je gratis via LEGO.com kon krijgen bij aanschaf van €160 euro aan spul geloof ik, maar dat heb ik hier niet voor betaald uiteraard :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRpg2KEMrF6GvL4hXGC64ZQLc2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Um6Gt2knwU8QzFNvwykZHqU4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

QuattroNL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Ze kunnen vast nog wel een C3PO helm uitbrengen.
Of een Battle Droid kop.
Een een Wookie-kop zou ook cool zijn, alleen is dat weer geen helm (eerder een masker) :+
beetje offtopic, Deagostini SW Helmen, heb er enkel 34 stuks, maar als Lego echt wil kunnen we nog wel ff doorgaan!

Robots zijn ook uitgesloten, zijn geen helmen maar koppen als je het aan mij vraagt. Ik zou nog heel graag een AT-AT, Phase 1 & II clone troopers maar ook de clone commandors zijn heel welkom!

Rogue One heeft ook zeer toffe helmen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
chrisO schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:48:

Ik vindt genoeg sets leuk, maar ben teleurgesteld dat er weinig/geen innovatie meer is bij Lego Technic en het vooral eenheidsworst is.
  • (licht) meesturende achterwielen
  • aanpasbare rijhoogte
:+ :+ :+ :+ :+

Wel ironisch dat je innovatie wilt zien en dan twee voorbeelden noemt die in een ver verleden al zijn gebruikt.

8880 (1994) had meesturende achterwielen.
8297 (2008) had aanpasbare rijhoogte.

*Deze post is overigens puur informatief bedoelt. Lego Technic is al enige tijd meer uiterlijk dan technische functies/innovatie en dat doet pijn aan mijn Lego Technic liefhebbers hart, maar het is helaas niet anders. (Lego kiest liever voor de makkelijke weg/het grote geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sato schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:36:
[...]

:+ :+ :+ :+ :+

Wel ironisch dat je innovatie wilt zien en dan twee voorbeelden noemt die in een ver verleden al zijn gebruikt.

8880 (1994) had meesturende achterwielen.
8297 (2008) had aanpasbare rijhoogte.

*Deze post is overigens puur informatief bedoelt. Lego Technic is al enige tijd meer uiterlijk dan technische functies/innovatie en dat doet pijn aan mijn Lego Technic liefhebbers hart, maar het is helaas niet anders. (Lego kiest liever voor de makkelijke weg/het grote geld)
De 8880 heb ik nog gehad als kind, wat een gedrocht van een auto was dat (vond ik als kind al) _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was ultieme studded technic auto. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

chrisO schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:48:
Ik vindt genoeg sets leuk, maar ben teleurgesteld dat er weinig/geen innovatie meer is bij Lego Technic en het vooral eenheidsworst is.
Heb je de 42082: Rough Terrain Crane? Dit model zit zo bizar complex (in positieve zin) in elkaar. Tijdens het bouwen had ik soms geen idee wat het allemaal ging doen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 00:27
Ik heb lego set kunnen kopen, maar de doos is erg beschadigd. Is het mogelijk om originele lego dozen aan te schaffen via lego of iets dergelijks? Weet iemand of dit ook mogelijk is?

ps ik doel niet op het kopen van 2e hands verpakkingen, want die optie is er natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

korenpc schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:03:
Ik heb lego set kunnen kopen, maar de doos is erg beschadigd. Is het mogelijk om originele lego dozen aan te schaffen via lego of iets dergelijks? Weet iemand of dit ook mogelijk is?

ps ik doel niet op het kopen van 2e hands verpakkingen, want die optie is er natuurlijk altijd.
Via Bricklink zeker of anders Marktplaats.
Ik verwacht niet dat je ergens nieuwe, nooit dichtgemaakte, dozen kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Soms kun je losse dozen op marktplaats vinden, of op bricklink.com

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Mog schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:47:
[...]

Heb je de 42082: Rough Terrain Crane? Dit model zit zo bizar complex (in positieve zin) in elkaar. Tijdens het bouwen had ik soms geen idee wat het allemaal ging doen.
Herkenbaar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
ReVision. schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:45:
Ik ga hem op mijn lijstje zetten, ziet er uit als een leuke set om neer ze zetten als display. Al hoop ik wel dat de prijs nog iets omlaag gaat bij andere winkels.
Ik dacht eerst dat hij limited zou worden, maar zo te zien zal dat wel meevallen. Ik ga hem dan ook niet pre-orderen als hij bij andere retailers misschien een tikje goedkoper kan zijn uiteindelijk.

Maar ik wil hem wel graag hebben, nu net nadat ik de Tallneck van Horizon Forbidden West heb afgemaakt met mijn zoontje van 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Mog schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:47:
[...]

De laatste geweldige Technic flagship set, vol functies en mechanieken...
Daarna begon de invasie van app gestuurde remote control sets.

Ergens jammer, maar zolang het goed verkoopt zal die nieuwe trend voortgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
PdeBie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:26:
Via MP voor weinig dit setje op de kop weten te tikken. Was oorspronkelijk een setje wat je gratis via LEGO.com kon krijgen bij aanschaf van €160 euro aan spul geloof ik, maar dat heb ik hier niet voor betaald uiteraard :D

[Afbeelding]
*muggenzifterij* de drempel voor deze GWP was €65 :P
Maar mooie vondst uiteraard, minifigs lurken graag massa’s koffie dus jouw onderdanen zullen blij zijn :D

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 30-05-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding]
space police 2 tank!! Die heb ik ook (nou ja, staat nog in ouderlijk huis maar detail)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Star Wars Tatooine? Dat schip waarmee ze naar die grondwormen of iets dergelijks gaan?
toen ik hem zat te maken had ik ook regelmatig het idee een space ship in handen te hebben....

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-xlS96w-OtyA/XQuayWT-GcI/AAAAAAAALQ4/SXjcdKpLltA1MR479a8uFuIVraREA3kfgCLcBGAs/s1600/raining-lego-jurassic-park-trex-75936__SAM0146.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PdeBie
Kapoen schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:26:
[...]

*muggenzifterij* de drempel voor deze GWP was €65 :P
Maar mooie vondst uiteraard, minifigs lurken graag massa’s koffie dus jouw onderdanen zullen blij zijn :D
Haha dat heb ik er ook niet aan uitgegeven gelukkig ;)

Maar je hebt gelijk. De barista zal het druk krijgen. Voor nu moet hij het maar even hier doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBY1baJJHN27HzSbknNLIu_y0JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfmEogFju5OF27e56Gf5emqm.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe klein de build ook was. De details waren echt super tof gedaan!

Bonenmaler en espresso automaat zijn echt leuk :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAYlC3P03-jd8mO2BOSMkVVwogc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpCFfD7LN4yLEXXn4dBaMkps.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLe2z-ROjtc2kxfaJPSh5O6OXBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBu2bD12YieOnVpTh6zKV8ug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:13
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nBvZWp4/IMG20220530194311.jpg

Voor €35,- nieuw kunnen kopen in ruil voor wat reviews, anders waarschijnlijk niet gedaan, maar stiekem toch best een leuke build, op de 200 bruine 1x1 studs na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Brammos85 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:51:
[Afbeelding]

Voor €35,- nieuw kunnen kopen in ruil voor wat reviews, anders waarschijnlijk niet gedaan, maar stiekem toch best een leuke build, op de 200 bruine 1x1 studs na!
aha, dus daarom mocht ik hem niet gratis reviewen... jij had de set al gekocht -O- ;w :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:39

bloody

0.000 KB!!

Sato schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:21:
[...]

Voor de wielen heb ik wel een tip, Draai ze eens om ;) (En je bent niet de eerste hoor, heb dit al veel vaker gezien)
wow, goeie tip!
Het verschil voor en na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiT29lsT7SVx9MRqkYNBBwNPThM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HSQ2l1tJl83rS1qvmb6EzsHj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ErBHczTH8SlX7Rnxo3EWvE6oX8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rB7Hlv14kDUwCNAUHMfqmGKE.jpg?f=fotoalbum_tile

Zorgt iig ook voor een veel kleinere draaicirkel :)

nope

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
Lang naar Lego zitten kijken maar nooit wat gekocht, ja vroeger toen ik nog heel klein was. Zaterdag was ik in de Intertoys en zag daar mooie Legosets. Maar zoals vaker, kun je dure spullen kopen en er dan niks mee doen. Dat vind ik zonde.
Uiteindelijk zag ik dat je dus ook Lego kon huren en vandaag een account aangemaakt (5 euro korting op een lidmaatschap via Bouwstenenwinkel.nl) en mijn eerste set gehuurd: de Volwagen T2 Kampeerbus: https://www.lego.com/nl-n...wagen-t2-camper-van-10279

Ben heel erg benieuwd. Wilde direct al voor de Bulldozer gaan: https://www.lego.com/nl-n...d-cat-d11-bulldozer-42131 maar wilde toch eerst een beetje rustig beginnen.
Heb de set voor 3 weken gehuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Binnetie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:58:
Lang naar Lego zitten kijken maar nooit wat gekocht, ja vroeger toen ik nog heel klein was. Zaterdag was ik in de Intertoys en zag daar mooie Legosets. Maar zoals vaker, kun je dure spullen kopen en er dan niks mee doen. Dat vind ik zonde.
Uiteindelijk zag ik dat je dus ook Lego kon huren en vandaag een account aangemaakt (5 euro korting op een lidmaatschap via Bouwstenenwinkel.nl) en mijn eerste set gehuurd: de Volwagen T2 Kampeerbus: https://www.lego.com/nl-n...wagen-t2-camper-van-10279

Ben heel erg benieuwd. Wilde direct al voor de Bulldozer gaan: https://www.lego.com/nl-n...d-cat-d11-bulldozer-42131 maar wilde toch eerst een beetje rustig beginnen.
Heb de set voor 3 weken gehuurd.
Nou dan begin je meteen met een lastige set en eentje dat veel mensen tegenvalt. Ik heb de set wel, maar nooit gebouwd omdat ik er meteen een MOC van heb gemaakt; maar verschillende mensen die i.v.m. die MOC met mij corresponderen, zeggen dat het hoofdmodel tegenvalt. Dat lees je ook terug op reviews.

Dus met andere woorden, als dit model je bevalt, zal de rest waarschijnlijk des te leuker zijn ;)

Tip: bouw dit model met beleid, het is fragiel.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 18:38
@Roy vd M. bedankt voor de tip. Mooi gezegd, als dit mooi is om te doen dan is de rest nog leuker dus.
Het gaat mij voor nu om het halen van de finish en niet hoe mooi het eruit ziet.
Ik heb geen idee hoe ik het ga vinden, ga er blanco in. En mocht het te moeilijk zijn dan moet ik kijken naar een makkelijker niveau. Is er ook bepaald gereedschap wat aangeraden word bij het bouwen? Een vergrootglas kan handig zijn, maar is er nog meer?

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 31-05-2022 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:26
@Binnetie Goede verlichting is wel handig. Zeker als je s avonds bouwt is met de legio aan Lego kleuren een foutje snel gemaakt.

Het enige 'gereedschap' wat ik gebruik is de bijgeleverde brick-separator. En wat bakjes om, bij grote sets, parts uit te sorteren.

In ieder geval heel veel plezier met je eerste set. Hopelijk smaakt het naar meer 😁👍🏻
Pagina: 1 ... 193 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .