Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 192 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.449 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
RubjeMazter schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Dan koop je 'm toch niet? Snap het probleem niet. Je hoeft toch niet alles te hebben wat ze uitbrengen? Ik vind het wel nice dat ze het wat beter dicht maken dan bijv. bij de witte Porsche (deze daarom ook niet gekocht).
Ik vind het ook wel mooi dat ze het dichter hebben weten te maken. Dat is bij Technic best een uitdaging.
Verder kan ik me ook wel voorstellen dat er weinig functies op zitten. Een auto blijft toch een auto. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:13
TheDeeGee schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:23:
[...]

Huh, de witte Porsche is die van Creator Expert, die is waterdicht.
Sorry had wat specifieker moeten zijn... Bedoelde de 42096, de technic RSR. De creator expert is nagenoeg waterdicht idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Ik denk dat hij de wiite technic porsche, 42096 bedoelt

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
[...]

Denk dat 'ie de oranje Porsche bedoelt.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
u_nix_we_all schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:42:
[...]

Hm die is toch niet zo open? Ok ik zou hem de oceanen niet toevertrouwen, maar qua 'inkleuring' vind ik die nog best wel geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Roy vd M. schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:44:
[...]

Hm die is toch niet zo open? Ok ik zou hem de oceanen niet toevertrouwen, maar qua 'inkleuring' vind ik die nog best wel geslaagd.
Die heeft best wel wat gaps, vooral aan de voorkant bij de voorklep.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
chrisO schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Geen beweegbare achtervleugel of vergelijkbare technic functie zoals bij de Lamborghini of Bugatti, maar in plaats daarvan kan het dak eraf en het motorcompartiment open :|. Niks vernieuwends, enkel nog dichter gemaakt met panels/system parts. Het is mij duidelijk dat deze serie inmiddels primair gericht is op de display-AFOL en niet bedoeld is als de ultieme Technic set :|
Je praat over het dak alsof dat simpel is voor zo'n 1:8 auto, terwijl bij elk voorgaand model dat mooi een deel van de constructie kon dragen als je er op duwde (wat zwaartekracht ook nogal eens doet ;)). Optillen aan het dak was dan weer wat anders, want dat ging niet altijd vlekkeloos bij de voorgaande auto's. Maar voor het stukje zwaartekracht moet Lego dus zorgen dat de middensectie stevig genoeg is om te voorkomen dat het model doorbuigt of kan draaien (torsie) als het dak eraf is (net als irl cabrio's). Simpel voorbeeld is de Porsche 42056 die zonder body doorbuigt. Op zich is dat realistisch, want unibody design van de Porsche irl, maar voor een cabrio als de Ferrari natuurlijk not done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:42:
[...]

Oh wacht, die was ik nog even vergeten ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:02

vectormatic

Warlock of the doorlock

AppieNL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Je praat over het dak alsof dat simpel is voor zo'n 1:8 auto, terwijl bij elk voorgaand model dat mooi een deel van de constructie kon dragen als je er op duwde (wat zwaartekracht ook nogal eens doet ;)). Optillen aan het dak was dan weer wat anders, want dat ging niet altijd vlekkeloos bij de voorgaande auto's. Maar voor het stukje zwaartekracht moet Lego dus zorgen dat de middensectie stevig genoeg is om te voorkomen dat het model doorbuigt of kan draaien (torsie) als het dak eraf is (net als irl cabrio's). Simpel voorbeeld is de Porsche 42056 die zonder body doorbuigt. Op zich is dat realistisch, want unibody design van de Porsche irl, maar voor een cabrio als de Ferrari natuurlijk not done :)
Mwa, de a stijlen van de porsche en bugatti voegen ook niet heel veel toe kwa stevigheid, zeker niet in de orde van grote van bij een echte auto.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Geen beweegbare achtervleugel of vergelijkbare technic functie zoals bij de Lamborghini of Bugatti, maar in plaats daarvan kan het dak eraf en het motorcompartiment open :|. Niks vernieuwends, enkel nog dichter gemaakt met panels/system parts. Het is mij duidelijk dat deze serie inmiddels primair gericht is op de display-AFOL en niet bedoeld is als de ultieme Technic set :|
Je hoeft het ook niet te kopen he... Momenteel is echt het overgrote deel van je posts negatief en vol kritiek. Ik zou me alleen met lego bezighouden als ik het leuk vond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
TheDeeGee schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:55:
[...]

Oh wacht, die was ik nog even vergeten ^^
We kunnen, om het erger te maken, ook nog de speed champions erbij halen, kijken wie het dan nog snapt :p

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20-06 15:34

ID5

Ik heb vanmiddag even een klein autootje gemaakt: de Murata - C1E, met heads-up display, voor in m'n cyberpunk stad.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52096592110_3221a55a35_b.jpgMurata - C1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
vectormatic schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Mwa, de a stijlen van de porsche en bugatti voegen ook niet heel veel toe kwa stevigheid, zeker niet in de orde van grote van bij een echte auto.
Dat zeg ik toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:02

vectormatic

Warlock of the doorlock

ah excuus, dan heb ik em verkeer begrepen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gaaf om te zien dat best wat classic Lego steentjes worden gebruikt. Dat was volgens mij bij de vorige sets niet het geval.
Wel bijzonder dat er fouten zitten in de handleiding: gearbox en ‘extra’ parts. Erg slordig. Je zou verwachten dat ze bv een stagiair deze sets eerst laten bouwen en testen voordat ie in productie gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:15
ID5 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:49:
Ik heb vanmiddag even een klein autootje gemaakt: de Murata - C1E, met heads-up display, voor in m'n cyberpunk stad.
[Afbeelding]Murata - C1E
Nice, en vooral ook omdat ie 4 studs breed is. Ik zelf persoonlijk vind dat 4 studs veel mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmartijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-06 18:13
machetes schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:13:
Ik heb nog nooit iets tijdens een VIP presale gekocht, maar wil morgen de sterrennacht set gaan kopen. Is de set dan ook al verkrijgbaar in de Lego winkels, of zijn die daar pas vanaf 1 juni op voorraad?
Pin me er niet op vast, want ik heb zojuist voor het eerst een set gekocht tijdens de VIP presale, maar ik heb begrepen dat de set ook al in de LEGO winkels verkrijgbaar zijn. Mits je een VIP-pasje kan tonen.
Online is 'ie in ieder geval vanaf nu verkrijgbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren mijn boom weer afgebroken tot aan het begin van zakje 3. En weer opnieuw opgebouwd tot aan het begin van zakje 11... Maar hij staat weer en ik kan met de lunch vandaag weer verder, met de juiste kleuren :p

(heel toevallig had mijn man precies hetzelfde, vrijdag, zelfs met dezelfde twee kleuren!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 10:44
AppieNL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:41:
[...]

Ik denk dat het doorbuigen niet echt meer een issue hoeft te zijn met het nieuwe 3 x 19 frame. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YK_ldWT0n9zdmJLgk3ZpMGwb1rA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rhHmcjOI2i2FyIQ4JxxV7lsd.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 10:24
In eerdere berichten las ik (volgens mij) dat de Ferrari SP3 bij launch een gelimiteerde speciale doos (?) had van 5.000 exemplaren. In de recente posts en reviews lees ik echter alleen iets over dat koffietafelboek dat je apart zou kunnen kopen voor 80 euro (ook 5.000 exemplaren). Weet iemand hoe het zit met een wel/niet gelimiteerde versie van de doos?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 20:56
Het is apart aan te kopen en dus geen gratis goodie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Cannondale schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:34:
In eerdere berichten las ik (volgens mij) dat de Ferrari SP3 bij launch een gelimiteerde speciale doos (?) had van 5.000 exemplaren. In de recente posts en reviews lees ik echter alleen iets over dat koffietafelboek dat je apart zou kunnen kopen voor 80 euro (ook 5.000 exemplaren). Weet iemand hoe het zit met een wel/niet gelimiteerde versie van de doos?
Boek is inderdaad apart, ik had gedacht dat deze bij de initiële oplage van 5000 zou zitten voor nop, maar dit boek heeft dus een initiële oplage van 5000 stuks... de auto zelf niet.
https://www.lego.com/nl-n...-sense-of-perfection-book

[ Voor 5% gewijzigd door RubjeMazter op 25-05-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 10:24
RubjeMazter schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Boek is inderdaad apart, ik had gedacht dat deze bij de initiële oplage van 5000 zou zitten voor nop, maar dit boek heeft dus een initiële oplage van 5000 stuks... de auto zelf niet.
https://www.lego.com/nl-n...-sense-of-perfection-book
Thanks, dan zit er in elk geval geen druk meer op om snel een gelimiteerde doos te bemachtigen :) Als ik het geduld op kan brengen dan wacht ik tot de prijs wat zakt en wordt het hopelijk een projectje voor in de zomervakantie.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 22:58

LoCuTuS2000

Resistance is futile

pi! schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:10:
Voor de DeLorean (10300) is er een eenvoudige maar briljante aanpassing bedacht om de vleugeldeuren open te kunnen laten staan, gratis te downloaden op Rebrickable:
https://rebrickable.com/m...ne-wing-door-fix/#details

Dit had er eigenlijk standaard in moeten zitten zeker gezien de ruimte achter de stoelen die er toch al is.
Minimale verbouwing voor nog meer speel- en display opties! :)
Heel erg bedankt voor deze post, net alles besteld, het stoort mij dat ik de vleugeldeuren niet open kan laten staan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:33
[...]

Wat beschouw jij dan als 'ultieme Technic set'? Hoe meer functies hoe beter? Technic gaat naast functionaliteit, juist ook om de meer complexe bouwmethodes hè. ;)

De hele linie aan supercars van Technic zijn wat mij betreft altijd al gericht op AFOL en display. Lego Technic is echter veel meer dan alleen bewegende functies; de USP van de supercars zijn met name de toegepaste bouwmethodes om een echt voertuig na te bootsen, wat met klassieke studs minder goed haalbaar is (en minder leuk naar mijn mening).

Heb je echter één supercar gemaakt, dan biedt de rest weinig vernieuwing. Ik begrijp het wel dat de Ferrari daarom wat minder aanspreekt. Maar je bent wel verzekerd van een gave bouwervaring én een gaaf displaywaardig eindproduct. Die Ferrari komt er hier wel in. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Justinn1988 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:28:
Heb je echter één supercar gemaakt, dan biedt de rest weinig vernieuwing.
Ja ik zat dat gisteren ook al te denken. Wat voor vernieuwing wil je in zo'n auto brengen? Radio? Verstelbare stoelen à la 8860? Het is gewoon een serie waarin je niet teveel verrassingen kunt verwachten denk ik. Ze hebben in de Lamborghini ten opzichte van de Porsche al een flinke verbetering aangebracht wat versnellingsbak betreft, ik denk dat daarin de (mechanische) grenzen van Lego wel bijna zijn bereikt.

Het enige wat ik me kan voorstellen is elektrificatie (lampen / knipperlichten / relais / kabelboom). Wie weet...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:16

QuattroNL

It is I.

Ik heb de plek voor de nieuwe 1:8 Ferrari al gereserveerd. Tijdelijk ingenomen door een kleinere uitvoering uit diezelfde stal. Kan ik vast wennen aan het rood.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpeXS--0UB6Pe2LaMl86ZfiwGOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ndMA9p7s7mPDaFFgLKXD1UV.jpg?f=fotoalbum_large

Over 2 (?) jaar ga ik wel een uitdaging hebben als de volgende supercar uitkomt. Serieus luxeprobleem! :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:40:
Ik heb de plek voor de nieuwe 1:8 Ferrari al gereserveerd. Tijdelijk ingenomen door een kleinere uitvoering uit diezelfde stal. Kan ik vast wennen aan het rood.
[Afbeelding]

Over 2 (?) jaar ga ik wel een uitdaging hebben als de volgende supercar uitkomt. Serieus luxeprobleem! :+
Zonder stickers is die dan alsnog wel het overwegen waard, misschien ga ik eens een pricewatch instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

ymnia schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:08:
[...]
Zonder stickers is die dan alsnog wel het overwegen waard, misschien ga ik eens een pricewatch instellen
Ik heb 'm 2e hands gekocht van een liefhebber die de stickers niet had geplakt. Was een heel wat betere prijs als waarvoor ie nieuw te koop is dus ik vond het prima zo. De koplampen zijn btw geen stickers maar zijn geprint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yywrltJgU9HGjRlF7vOtFt7gSUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1jX0e62fcVcZVLNhKV7Vzv1.jpg?f=fotoalbum_large

De witte delen bij het dashboard, het blauw in de voorbumper en wat gekleurde parts aan de achterkant ga ik nog vervangen zodat het meer een straatauto is. De witte streep kan prima (en ga ik nog meer doortrekken), dat hebben de Pista uitvoeringen ook. De binnenkant laat ik wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nu de Daytona ook bedrukte steentjes heeft (net als de Sian) en daarnaast zo’n zwarte plate met daarop enkele specs, ga ik toch overwegen om voor de oranje, blauwe en groene auto’s bestellingen te plaatsen bij Steindrucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:24:
Nu de Daytona ook bedrukte steentjes heeft (net als de Sian) en daarnaast zo’n zwarte plate met daarop enkele specs, ga ik toch overwegen om voor de oranje, blauwe en groene auto’s bestellingen te plaatsen bij Steindrucker.
Die staan voor mij bij Steindrucker ook al in het winkelmandje, alsook voor de T1 Camper en wat bedrukte parts voor 2 helmen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

Flabergasted

Prepare to die !

Nog meer mensen vandaag de Vincent van Gogh - Starry night besteld ?

Ik was in de veronderstelling dat deze ook wel snel in backorder zou geraken, maar dat valt erg mee...

De GWP's trokken me over de streep.

[ Voor 10% gewijzigd door Flabergasted op 25-05-2022 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Flabergasted schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:36:

Ik was in de veronderstelling dat deze ook wel snel in backorder zou geraken, maar dat valt erg mee...
De reviews die ik erover lees is dat het wel een leuke set is, maar niet een"must-have". Denk dat dat dus de animo wel wat drukt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Hij lijkt me zeker de moeite waard! Maar ik wil nog wel even wachten tot hij elders goedkoper te krijgen is.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-06 12:24

Yes, heb hem ook maar besteld. Wilde eigenlijk wachten omdat ik het best een dure set vind, maar zag dat je er 3 GWP’s bij kon krijgen en had nog een 20 euro kortingsbon gekocht van VIP punten, dus heb hem toch maar besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Flabergasted Dat maakt het wel interessant inderdaad!
@Simone96 Wat is die derde GWP? Ik zie er maar twee.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:58
@Jakkus vanuit het aanbiedingen topic:
Kapoen schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:21:
Vanaf vandaag lopen er twee (en mogelijk zelfs 3) promoties tegelijk op S@H:
Double up on GWPs at Lego.com

[...]

In de commentaar van het artikel stond nog een interessante tip:

[...]

Hier in België werkt deze code inderdaad, maar ik kan het dus niet bevestigen voor de Nederlandse vrienden. Ik hoop dat jullie deze ook kunnen meepikken. Het betreft maar een kleine polybag, maar meer steentjes is altijd leuk natuurlijk.
Codes MD22 of FD22 geven je een extra GWP
Zie ook https://bouwsteentjes.info/lego-promoties-mei-2022/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chrisO
42erik schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:08:
[...]

Je hoeft het ook niet te kopen he... Momenteel is echt het overgrote deel van je posts negatief en vol kritiek. Ik zou me alleen met lego bezighouden als ik het leuk vond
Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik me in een Apple forum bevind en kritiek uit op het laatste model :|

Ik vindt genoeg sets leuk, maar ben teleurgesteld dat er weinig/geen innovatie meer is bij Lego Technic en het vooral eenheidsworst is.

Ik ga wel Lego bouwen ipv mijn (kritische) mening geven, waar blijkbaar niemand op zit te wachten en zal voortaan wel enkel iets posten als ik iets ga kopen en foto's van nieuwe aanwinsten posten (eenheidsworst) ;w
Roy vd M. schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:39:
[...]
Ja ik zat dat gisteren ook al te denken. Wat voor vernieuwing wil je in zo'n auto brengen? Radio? Verstelbare stoelen à la 8860? Het is gewoon een serie waarin je niet teveel verrassingen kunt verwachten denk ik. Ze hebben in de Lamborghini ten opzichte van de Porsche al een flinke verbetering aangebracht wat versnellingsbak betreft, ik denk dat daarin de (mechanische) grenzen van Lego wel bijna zijn bereikt.

Het enige wat ik me kan voorstellen is elektrificatie (lampen / knipperlichten / relais / kabelboom). Wie weet...
Ik kan nog wel wat functies bedenken voor een auto in deze serie:
  • gear indicator op het dashboard
  • HOG sturen / schakelen
  • ramen in de deuren die open en dicht kunnen (heeft AppieNL al eens gedaan in z'n Rolls Royce)
  • cabrio met klapdak
  • paddle switcher die met het stuur mee draait
  • (licht) meesturende achterwielen
  • aanpasbare rijhoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
chrisO schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:48:

• HOG sturen / schakelen
  • ramen in de deuren die open en dicht kunnen (heeft AppieNL al eens gedaan in z'n Rolls Royce)
  • cabrio met klapdak
  • aanpasbare rijhoogte
Wat die laatste twee ben ik misschien wat verwend, die heeft mijn Lambo maar dat komt doordat ik de MOC-aanpassingen (Rebrickable) heb doorgevoerd.

(Ook) de andere zijn, voor zover de 1:1-voorbeelden ze hebben, goede suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Heb je garantie dat als je 12x een Muppet besteld bij LEGO dat je ze alle 12 krijgt of heb je gewoon kans dat je dubbele of misschien driedubbele krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
RubjeMazter schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:34:
Heb je garantie dat als je 12x een Muppet besteld bij LEGO dat je ze alle 12 krijgt of heb je gewoon kans dat je dubbele of misschien driedubbele krijgt?
Bij Lego krijg je 12 random zakjes, dus als je heel veel pech hebt kan je zelfs 12x dezelfde Muppet krijgen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30
In dat geval kan je beter de hele serie kopen, zoals vb hier aangeboden (wel niet op voorraad nu): https://www.a2toys.nl/p/l...he-muppets-complete-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Bij lego een keer van een andere serie 6 figuren besteld, was 2x 3 dezelfde. Toevallig wel de twee uit de serie die ik wilde :P

Bij de muppets heb ik gewoon een complete doos gekocht bij brickshop. Heb nu toevallig de serie 3x compleet :P (weet niet of dat altijd zo uitkomt).

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 25-05-2022 18:34 ]

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:46

Oe, die maken het wel erg aanlokkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zeehond schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:31:
[...]

Bij lego een keer van een andere serie 6 figuren besteld, was 2x 3 dezelfde. Toevallig wel de twee uit de serie die ik wilde :P

Bij de muppets heb ik gewoon een complete doos gekocht bij brickshop. Heb nu toevallig de serie 3x compleet :P (weet niet of dat altijd zo uitkomt).
Goed om te weten, dacht juist dat die nieuwe setjes met 6 juist 6 verschillende gaven.

In de stores kan je ze gewoon op nummer kopen, die hebben ze dan achter uitgezocht klaar liggen.
Mijn ervaring is dat je gewoon dubbele krijgt, de laatste keer heb ik alles terug gestuurd omdat ik 3x4 figures kreeg die ik alle 3 al had.

Beter dus gewoon naar de stores gaan als die in de buurt liggen

[ Voor 29% gewijzigd door dr86 op 25-05-2022 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik me in een Apple forum bevind en kritiek uit op het laatste model :|

Ik vindt genoeg sets leuk, maar ben teleurgesteld dat er weinig/geen innovatie meer is bij Lego Technic en het vooral eenheidsworst is.

Ik ga wel Lego bouwen ipv mijn (kritische) mening geven, waar blijkbaar niemand op zit te wachten en zal voortaan wel enkel iets posten als ik iets ga kopen en foto's van nieuwe aanwinsten posten (eenheidsworst) ;w
Volgens mij is dat aan ons en niet door jou. Je gaat eerst iemand op zijn gedrag wijzen en vervolgens moet ie zich niet aanstellen. Laat dat gewoon achterwege. Kritisch zijn mag en herhalend zijn ook. Alsof elke aflevering van Lost zo geweldig was ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 27-05-2022 17:59 . Reden: Aangepast na feedback ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
dr86 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:02:
[...]

Goed om te weten, dacht juist dat die nieuwe setjes met 6 juist 6 verschillende gaven.

In de stores kan je ze gewoon op nummer kopen, die hebben ze dan achter uitgezocht klaar liggen.

[...]

Mijn ervaring is dat je gewoon dubbele krijgt, de laatste keer heb ik alles terug gestuurd omdat ik 3x4 figures kreeg die ik alle 3 al had.

Beter dus gewoon naar de stores gaan als die in de buurt liggen
Niet alle stores. De Lego store in Utrecht heeft ze nu gewoon in zakjes hangen (of iig gisteren :p). Ze hadden pas wel de marvel serie zo uitgepakt, maar dat was naar mijn idee ook meer corona gerelateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
dr86 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:02:
[...]

Dat waren 6 losse gewoon, dit is volgensmij de eerste keer dat de een verpakking hebben met 6 tegelijk :)

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09

Ja ik heb hem ook besteld. Ik vind het een erg mooie set. Had ook verwacht dat ie uitverkocht zou raken, dus vannacht gelijk besteld, dat was niet echt nodig achteraf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:17:
[...]

Niet alle stores. De Lego store in Utrecht heeft ze nu gewoon in zakjes hangen (of iig gisteren :p). Ze hadden pas wel de marvel serie zo uitgepakt, maar dat was naar mijn idee ook meer corona gerelateerd.
Klopt, leidschendam ook, maar als je vraagt naar een bepaalde figure dan pakken ze die vanuit het magazijn voor je, gewoon in de seal nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
dr86 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:32:
[...]

Klopt, leidschendam ook, maar als je vraagt naar een bepaalde figure dan pakken ze die vanuit het magazijn voor je, gewoon in de seal nog.
hmm... that's worth a shot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online

• HOG sturen / schakelen
Functies die ik bij "Pimped" versies altijd uit mijn builds haal, dus dit zou mij weinig boeien :)

De enige gear indicator die ik zou accepteren is bij de kilometerteller achter het stuur (ooit eens geprobeerd bij mijn Porsche), waar die in het echt dus ook ongeveer zit.

HOGs vind ik normaal hardstikke leuk, maar bij UCS Technic cars voor mij geen must.
En airco :)
• cabrio met klapdak
Had beide leuk geweest, van de tweede bestaat al een redelijk compact MOC concept van Charbell (dacht ik) Anto op Eurobricks.
• aanpasbare rijhoogte
Mij staat alleen de Porsche bij met irl meesturende achterwielen, hebben de Bugatti, Sian en Ferrari het wel? Daarnaast is het bij de Porsche geloof ik ook nog zo dat ze meesturen in hoge versnellingen en tegensturen in lage versnellingen. Jeroen Ottens heeft het geloof ik in een Mercedes ooit gebouwd in Lego, dus technisch kan het. Geen idee hoe, want dat heeft die geloof ik niet gedeeld (de auto was een exclusieve opdracht).

Aanpasbare rijhoogte is vaak een "simpele mod" die op zich ook in een pimped versie zou kunnen. Persoonlijk vind ik de toegevoegde waarde daarvan niet heel groot.

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 26-05-2022 01:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Knap hoe ze deze tractor in een redelijk kleine set na kunnen bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-YO_UKS8OADzm4YYEOJiq7a5I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xh2iKUw7PqmNSOWqlQmGUFDG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@AppieNL luchtvering met compressor en een rubber ballon zou dan wel weer erg gaaf zijn. Alleen de ballon mist nu denk ik, voor de rest wel met bestaande onderdelen mogelijk lijkt me? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:09:
@AppieNL luchtvering met compressor en een rubber ballon zou dan wel weer erg gaaf zijn. Alleen de ballon mist nu denk ik, voor de rest wel met bestaande onderdelen mogelijk lijkt me? :)
Voor de Rolls was ik nog van plan 1 van de real life features toe te voegen: gewicht in de auto (dikke amerikanen bijv.) past de rijhoogte automatisch aan, zodat die weer op de gewenste hoogte staat voor een comfortabele rit. Hier wilde ik een mechaniek voor plaatsen onder de stoelen, maar omdat onder de achterbank de 8-speed gearbox moest, heb ik dit laten varen. Achteraf, gezien het gewicht van het model (4,9kg) had dat mechaniek waarschijnlijk niet echt zichtbaar geweest in de gewenste beschikbare ruimte voor het mechaniek.

Op een gegeven moment loop je gewoon tegen de limiet aan van wat past en die is bij Lego sets altijd lager dan bij MOCers, want Lego moet met meer dingen rekening houden. Sets zoals de Ferrari, Bugatti en Sian kijk ik dus ook meer naar als: goede basis om te pimpen wat je erbij wilt. Wat wel in de set zit, werkt tenminste wel redelijk (dan vergeet ik maar even de Bugatti voorvering :D).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ID5

ID5

Vandaag nog een kleine auto gemaakt voor de Cyberpunk stad, de Pulsar - Z1:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52100404334_1b2f408f71_b.jpgPulsar - Z1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ID5 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:59:
Vandaag nog een kleine auto gemaakt voor de Cyberpunk stad, de Pulsar - Z1:

[Afbeelding]Pulsar - Z1
Naam en design zelf verzonnen neem ik aan?

Heel eerlijk doet ie me met de neus meer denken aan een straat zuiger dan een auto, maar soit. Leuk ding.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Trots op mijn dochter (4jr) <3

Zelf alles in elkaar gezet op basis van de handleiding. Ik heb alleen geholpen met de blokjes zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vJWm_askwwpnmsWBFjuaAFjgmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGA5y1jvRlnpwNoRRsa15q15.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLatq8GooHfbck8Ts_XPnsGOMqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjrGxvLJLH4xXvl0ZxCjP4Ed.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID5

ID5

The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Naam en design zelf verzonnen neem ik aan?

Heel eerlijk doet ie me met de neus meer denken aan een straat zuiger dan een auto, maar soit. Leuk ding.
Haha, ja zelf verzonnen. Niet elke auto kan de mooiste zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ID5 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:07:
[...]

Haha, ja zelf verzonnen. Niet elke auto kan de mooiste zijn.
En de rest van de stad? Fotootje?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ID5

ID5

42erik schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:34:
[...]

En de rest van de stad? Fotootje?
Dat stelt nog niet zoveel voor, op de foto lijkt het meer. :P

Maar het is dit gebouw: https://flic.kr/p/2ncfigG met nog wat van dit op de achtergrond: https://flic.kr/p/2mivYc7.

Het is nog vooral een wip, ben al wel met wat andere gebouwen bezig, zie ook voor een deel van de weg: https://twitter.com/AtThe...Q12NWLnYhjWXb01I6Z1w&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ID5 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:33:
[...]

Maar het is dit gebouw: https://flic.kr/p/2ncfigG met nog wat van dit op de achtergrond: https://flic.kr/p/2mivYc7.

Het is nog vooral een wip, ben al wel met wat andere gebouwen bezig, zie ook voor een deel van de weg: https://twitter.com/AtThe...Q12NWLnYhjWXb01I6Z1w&s=19
Leuk!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nieuw in de jaren 90 gekregen, altijd bewaard. Is niet helemaal compleet maar valt me nog mee, ga kijken of ik wat simpele dingen kan nabestellen. Trein moet ik nog wel testen, maar was leuk om weer op te bouwen met m'n dochter :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOcVYaD2nj57oh_SKaWoR7AI8rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMzspbgN3o3vStdjVhyQMGR4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:06
[...]
Ik vind het gebouw fantastisch! Krijg er echt cyberpunk / anime (Neo Tokyo, Newport, Metropolis, ...) vibes bij. Mag je best trots op zijn 👍🏻 Ik ben benieuwd naar de toekomstige uitbreidingen 😁😁😁

[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 26-05-2022 18:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbpreHaUZFxQkXiUJ7kWA8JNKEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOEjvwzgfR2ElPiZUEJto2l9.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruik gemaakt van de vrije dag om mijn backlog deels weg te werken. Leuke build. Technisch niet heel bijzonder maar ziet er niet verkeerd uit voor een set van deze omvang. En heb me een paar uurtjes vermaakt.

De oplossing voor het windscherm is creatief maar vind het er niet geweldig uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Afas schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:25:
[Afbeelding]

Gebruik gemaakt van de vrije dag om mijn backlog deels weg te werken. Leuke build. Technisch niet heel bijzonder maar ziet er niet verkeerd uit voor een set van deze omvang. En heb me een paar uurtjes vermaakt.

De oplossing voor het windscherm is creatief maar vind het er niet geweldig uit zien.
Inderdaad wel leuke build maar niet heel bijzonder. Na twee dagen alweer uit elkaar gehaald. Het ging mij o.a. om de wielen en de voorvering met de gedachte er eens een technic trike van te maken. Staat nog op de bucket list :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Exorcist schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:07:
Nieuw in de jaren 90 gekregen, altijd bewaard. Is niet helemaal compleet maar valt me nog mee, ga kijken of ik wat simpele dingen kan nabestellen. Trein moet ik nog wel testen, maar was leuk om weer op te bouwen met m'n dochter :)

[Afbeelding]
Realiseer jezelf even waar je mee speelt. Set is momenteel 650+ euro waard....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:39:
[...]

The holy grail of Lego _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Afas schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:44:
[...]

The holy grail of Lego _/-\o_
Hoe zit het ook al weer met die monorail, die werd door een extern bedrijf gemaakt, dat failliet ging en Lego had de rechten niet op die rails?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Prosac schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Hoe zit het ook al weer met die monorail, die werd door een extern bedrijf gemaakt, dat failliet ging en Lego had de rechten niet op die rails?
Ik weet niet precies hoe het precies zit maar wat ik hier regelmatig voorbij heb zien komen is dat Lego geen mal meer heeft om de monorail delen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwnLars_
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:32

GwnLars_

In GoT we trust.

dr86 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:32:
[...]

Offtopic:
Leidschenhage (Mall of the Netherlands grr), is momenteel zo druk als de neten. Enkel in de vroege uurtjes niet.

Leuk die winkel, maar tenzij je 3 uurtjes wilt wachten zou ik het lekker online bestellen... (Of pak Tram 2/Tram 6 vanaf Den Haag Centraal in de richting van Leidschendam (Noord) :)

Ik wil tüteren, tüteren grote blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 20:55
Even gezocht maar kon je RR niet terugvinden.. toevallig een linkje of zo?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Vandaag de VW Beetle 10252 afgerond. Toch wel een leuke build. Ik lees hier andere ervaringen maar heel kritisch ben ik niet, vind eigenlijk elke Lego set wel leuk.
Kon deze toch nog bemachtigen via Brickowl, even een tussenstap want ik wacht tot de DeLorean weer beschikbaar is.
In één blik gevangen met de ander Creator Expert builds;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTr0yfec7Op44w0_w2Q9_J17STE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAK5MSsQVHGqniAk0snBR7bq.jpg?f=fotoalbum_large
En ja, ik moet nog eens actief opzoek naar een meer geschikte opslag/wandkast zodat de modellen redelijk stofvrij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Prosac schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:50:
[...]

De rails waren onwijs duur om te maken, daardoor dure set, nauwelijks verkocht en eigenlijk onder de kostprijs, gold voor alle monorails.
De matrijzen zijn verloren gegaan. Kwijt of recycled, maar zelfde effect. Gaan ze dus ook niet meer maken.

Inmiddels zijn er wel derden die de rails maken.

* The Eagle hier de rode monorail nog compleet inclusief doos en boekje liggen, maar voorlopig blijven de kids (4 en 6) daar nog mooi vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Overigens is die rode monorail imho niet de holy grail. Sure, gewilde set - maar die zijn er wel meer.
Kijk maar eens wat een 42113 (de V22 Osprey) doet. Bricklink heeft hem niet. Staat er eentje op Amazon voor 980 USD :X

Edit: deze is ook mooi:

Afbeeldingslocatie: https://imgix.ranker.com/user_node_img/50060/1001195843/original/nesquik-rabbit-film-set-photo-u1?auto=format&q=60&fit=crop&fm=pjpg&dpr=2&w=375
Nesquik konijn :D

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 26-05-2022 19:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgMsms9-g9SXNMX_GXc2ASVfy4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vref8VlI8o9eEBHcGtbiHlWp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-Zl3DXI2R2MD2BSAFJ3tWEdgpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sqLN0RtLeVXgIbiZ0ddwXTh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD2kR6jqni1eE4B-8-UFl-bfprA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TBYQl0i5aJqxoaOBaQbKNkG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1nEDINgTU7YIPjgH6W-7aveicA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0peUG5cuc3U1sXu98WA9dQN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7UtzM0WECQWQKmhMFWYfFtsbgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMmPixvFbwfJoMt7pKsyrzNN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OW6c2toGwZ4tUssUpzaOeSkyI2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ih6amjMwyNpSWmDDMwBxVaXG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er de f1 meegenomen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:39:
[...]

Ik heb hem met een reden weer opgebouwd, ben al vrij lang op de hoogte van het feit dat deze set zeer begeerd is (en thx btw, als ik het niet had geweten en voor een habbekrats had weggedaan had ik niet zo heel vrolijk geworden :o ) ;).

Trein net getest, werkt prima met nieuwe 9v batterij. Nog wat los grut besteld her en der (oa 1 nieuwe bocht, deze heeft er eentje met een beschadiging waar de trein niet doorheen komt) en verder..een koffertje, wat lampjes, niets bijzonders. Maar wel op 6 verschillende plekken moet bestellen via BrickOwl :P

Heb nog best wel wat setjes eind jaren 80/begin 90 maar die zijn volgens mij allemaal niet zo bijster speciaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:40

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Loop een beetje achter, dus dan alles maar in 1 grote post.

Om te beginnen met Flappy Vader :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6uDxieeqwrQVZ407W8pmg6gKqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tXMJdoAHNGKKBOF22Zf9lQt.jpg?f=fotoalbum_large

75304: Darth Vader
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xba5en1BfSU7_immNqm5FPYvjnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABgN2BydXwc2avovm5LDeYqe.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYHcvsxEyRo2j3h2P_CZom7FSAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5xRK9OcDKM7ohbvTJbvWgKQ.jpg?f=fotoalbum_large
Op zich wel een leuke build, de dinmensies kloppen niet helemaal en had gehoopt dat ze de helm wat verder hadden uitgewerkt richting de nek, maar gezien de hoeveelheid steentjes hebben ze mogelijk het wat beperkter gehouden om meer te matchen met de overige helmen

75276: Stormtrooper
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFDfwUjQwVdKqW_zkeYD7TYsbyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWrhqu19hNQ07FdSPRsFT7AJ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hkrbQDJVJJmW_xR5FWlgbJpxx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wqp7MBNuQ2C9I1ndrCsVqlb5.jpg?f=fotoalbum_large
Vrij simpele build, maar wel een mooi resultaat. Stickers dit keer niet geplakt, schaf een setje bij Steindrucker aan.

75277: Boba Fett
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbEh0BJFu8PH2ZrS8GhypNH0nN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sA7BFk7l18cAUryJ5YjSEJEq.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GU6m3Pagi3RcCILT03F_8VnOWeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkSFDGZjof9e9gSFBfa4Ufow.jpg?f=fotoalbum_large
Mooi resultaat, beweegbare visor, leuke details, wijkt qua formaat iets meer af in tegen stelling tot de Mandalorian helmet (75328), staat wel op 2e plek qua favoriet.

75274: TIE Fighter Pilot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzHjLFIAViUkQI-xzlfPK-XTPMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPufqaFj2mSakshnISFMVXGR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TU5-_W0mhMrh2tfhBsSgm_kY_KA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpkZwvQgyTUy2R2CM9oNXj95.jpg?f=fotoalbum_large
Duidelijk de favoriete van alle helmen, leuke details, komt heel stoer over. Goede dimensies (al had de helm wat breder gemogen), luchtslangen hadden wel wat dikker gemogen maar desalnietemin is het een leuke build en een stoere helm 8)

En als bonus, alle 7 helmen op een rij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpDKucEO0LPMCwe69DeNgWYJ53g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xN1LF7bDeKVO3y8JZHWs7yt.jpg?f=fotoalbum_large
Van gaafste tot minste, TIE, Boba, Stormtrooper, Mandalorian, Scout, Vader, Dark Trooper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
mir4dor schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:30:
In één blik gevangen met de ander Creator Expert builds;
Die Ford GT lijkt me geen creator expert build of mis ik iets O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
RubjeMazter schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Die Ford GT lijkt me geen creator expert build of mis ik iets O-)
Dat is de 10295 https://rebrickable.com/m.../10295-ford-gt40/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruderodeo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 20:22

Ik heb me ook laten verleiden deze aan te schaffen. Is mijn eerste aankoop direct op lego site. Ben benieuwd.

Is de levering pas na 1 juni of eerder? Weet iemand dat?

Verder zie ik de set al voor 150 euro op marktplaats staan. Ik snap daar geen sikkepit van. Hoe kan iemand dit nu 20 euro voordeliger aanbieden en er waarschijnlijk nog wat aan verdienen ook... vip punten geeft 5% korting, maar dan ben ik er nog steeds niet. Wie begrijpt dit wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Aah kijk, dacht al dat het deze was maar wist het niet zeker. Ziet er goed uit :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_n3C8QkGr85jeGqfFb5jQYISn6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOi8r1LP5kmX8ZxzlnfIKph4.jpg?f=fotoalbum_large

het leukste was de benen eraan klikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

cherrycoke schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:30:
[Afbeelding]

het leukste was de benen eraan klikken!
De eerste keer probeerde ik dat op z'n kop (frame op tafel en poten erop klikken, dat is alles behalve een succes :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 10:36

Herman

FP ProMod
Vanmiddag samen met m'n zoon in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu9bbU4luKOIyDWoEG4A5Tdx5H8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OdsrhgQdDanBsgTmbK4Vlqq.jpg?f=fotoalbum_medium

LEGO City mobiele kraan 60324

Leuk setje voor de prijs :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Hadden we het laatst niet over M.A.S.K. lego?

O+

[ Voor 25% gewijzigd door Prosac op 26-05-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
[...]

Wat kan jij bouwen zeg, zo knap gemaakt! :)

De 4 studs brede autootjes doen me trouwens denken aan dit filmpje :p

[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 26-05-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
GwnLars_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:52:
[...]

Offtopic:
Leidschenhage (Mall of the Netherlands grr), is momenteel zo druk als de neten. Enkel in de vroege uurtjes niet.

Leuk die winkel, maar tenzij je 3 uurtjes wilt wachten zou ik het lekker online bestellen... (Of pak Tram 2/Tram 6 vanaf Den Haag Centraal in de richting van Leidschendam (Noord) :)
Ja weekend moet je daar echt niet heen gaan, ook sochtends niet.

Ik was er toevallig doordeweeks in de ochtend. Toen was het ook druk maar geen wachtrij.

Utrecht is de minst drukke van de stores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

dr86 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 07:24:
[...]

Ja weekend moet je daar echt niet heen gaan, ook sochtends niet.

Ik was er toevallig doordeweeks in de ochtend. Toen was het ook druk maar geen wachtrij.

Utrecht is de minst drukke van de stores
Inderdaad, doordeweeks is in de regel te doen. Er komt ook in Den Haag centrum een Lego Store in een vrij groot pand, dus kijk daar rijkhalzend naar uit. Amsterdam is in mijn ervaring ook altijd wel prima qua drukte.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jakkus
Haha, en dan dacht ik dat ik mijn stad wat te serieus nam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Ben toch wel benieuwd wat het voordeel van de vroegtijdige VIP toegang om eerder te kunnen bestellen is bij S@H

25 Mei Sterrennacht besteld maar die is nog steeds niet verzonden dus op zijn vroegst wordt die dinsdag bezorgd terwijl de set een dag later in de Lego store ligt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@schumi1986 same here. In elk geval 2 GWP erbij, of krijg je die in de store ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heb S@H even ge-duckduckgo-ed maar daar werd ik niet wijzer uit, wat betekend nou S@H?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:46:
@schumi1986 same here. In elk geval 2 GWP erbij, of krijg je die in de store ook?
Ja de GWP krijg je ook in de store :)
Xqlus1ve schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:48:
Heb S@H even ge-duckduckgo-ed maar daar werd ik niet wijzer uit, wat betekend nou S@H?
Shop@home oftewel Lego.com :P

Edit :

Rarara welke set ben ik aan het maken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A4XPgcDJOqCA--T7bAGV25qIJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rULz48OSjKdfohYIpAydJXCM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door schumi1986 op 27-05-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:48:
Shop @ home, lego.com dus.

Hier een melding gekregen dat de order is aangemeld bij DPD, en ook twee GWPs.

[ Voor 5% gewijzigd door Chip. op 27-05-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 16:06

almightyarjen

When does the hurting stop?

schumi1986 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:54:
[...]

Ja de GWP krijg je ook in de store :)

[...]

Shop@home oftewel Lego.com :P

Edit :

Rarara welke set ben ik aan het maken..

[Afbeelding]
T-rex rampage, top set! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Top set? Lijkt mij juist heel saai: een losse dino en een vlakke poort.. wat maakt die set voor jou top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:26
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Top set? Lijkt mij juist heel saai: een losse dino en een vlakke poort.. wat maakt die set voor jou top?
Wat maakt voor jou een set top? Ik koop niet zoveel Lego, dus ben wel benieuwd wanneer iemand iets echt een leuke build vindt. M’n laatste was de Titanic, ik vond het erg leuk om steeds groter te zien worden, maar veel stukken waren ook redelijk saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Jep :) lag al een tijdje op de plank maar met de nieuwe film in zicht begon de dino in de doos mij te roepen :p
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Ik heb de set gekocht voor de mooie grote T-Rex :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Martijn1990 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Wat maakt voor jou een set top? Ik koop niet zoveel Lego, dus ben wel benieuwd wanneer iemand iets echt een leuke build vindt. M’n laatste was de Titanic, ik vond het erg leuk om steeds groter te zien worden, maar veel stukken waren ook redelijk saai.
Een set die zowel leuk is om te bouwen en leuk is om te zien. Mijn favoriet zover: https://www.lego.com/nl-n...ntertainment-system-71374
Pagina: 1 ... 192 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .