Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 190 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.448 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Is het iemand weleens gelukt om bij een backorder via S@H een nieuwere GWP te krijgen? Op dit moment krijg ik, bij de DeLorean die ik 3 mei besteld heb, de tuinbloem en vlinder, maar zou de avonturen van de kartonnen kinderraket veel liever hebben.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
Wat ik wel vind bij die bricklink sets, bijvoorbeeld die chalet, is dat ze vrij druk zijn tegenover de normale sets van Lego. Voor mij ook een reden om het chalet niet te backen om bij de Winter Village reeks te doen. Die steekt in mijn ogen dan enorm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:52

JoeZuCK

_Fonz > all.

Arunia schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:54:
Wat ik wel vind bij die bricklink sets, bijvoorbeeld die chalet, is dat ze vrij druk zijn tegenover de normale sets van Lego. Voor mij ook een reden om het chalet niet te backen om bij de Winter Village reeks te doen. Die steekt in mijn ogen dan enorm af.
Dan maak je hem toch minder druk? :D En als het goed is stel je hem op naar de voorkant. Dus het interieur zie je niet eens.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
JoeZuCK schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:01:
[...]

Dan maak je hem toch minder druk? :D En als het goed is stel je hem op naar de voorkant. Dus het interieur zie je niet eens.
Haha, ging me ook meer om de buitenkant. Voller zeg maar, massiever. Binnenkant had ik niet eens gezien, maar dat is minder van belang.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Het gebouw dat ik aan het maken ben van de Police Station begint steeds meer vorm te krijgen. Ik heb de muren dichtgemaakt aan de achterkant en de zijkanten. Het gebouwtje links moest ik daarvoor wel wat lager maken, anders kwam ik niet uit, maar zo vind ik het ook wel mooi :) Het dak van het middelste gebouwtje heb ik ook wat aangepast. En ik heb alvast wat grapjes toegevoegd voor het verhaal: een verstopplek onder het tapijt, een geheime doorgang om door te ontsnappen, en het raam van de cel die eruit getrokken kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avzw7fNnPkSyFrSMNpoF6IVinTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1sXXOGYMB9bAy4t2CMdhypo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WqLlrAylyTUJQgCZL95UqXiiKM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qfnos0FJxNJNZhkQ0OSWxYxh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4f-qjZNdDfusQyAwTD45Yffrcw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6QgRerZffuyhkdC3a5nVmtH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbWUGflaH8VzyD7wu2NPWaoT1eU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TmSnUUfGrabePFNwqsJjLIy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pCTCwGnlTGMeln1SeYqP-F5Jxo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBkyokN5GaZLFIjWvY45YVRa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXtc_hskxGRHZp6YUS9R4tqMXS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5SNBrurNrQeyPlYawf3dNNM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NhXiqL9aeZSja-FAQTmXRjbLBk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6g21gk7YL3kOuJJv2GzdqG4S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6T664c9FJOrSA9GdE50wiEakPYs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0bsj5ZZxNXMo1qQjyNaPYLh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4y6LnIaz17AfPkeuORS1ge5gRwM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7b7zgdzmN3SbuwdONm9Izuqt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Kzu-EXMsk1WNza45-3THXlPK4E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTEOUzm0R800LJ6b8tM9pPls.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mriQ08amp83HY__WymwOAtACEMA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcMNOIczeog7Jg6imWQN4Wy9.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Na een korte vakantie in Parijs (LEGO shop daar valt tegen) bouwen we gestaag door. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJUJ7vPoEiRfU-xEm7aJgl9eIEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fm9oYZT9ZBdcrax02AsloRFX.jpg?f=fotoalbum_large

Hier en daar mist een steentje (vooral bij de fundering). Denk dat ik per ongeluk van hetzelfde steentje de linker en rechter verwijderd heb van mijn Bricklink wishlist na het besteld te hebben (ze lijken ook zoveel op elkaar he in spiegelbeeld :+)

Ik zie deze set trouwens ook ineens op Amazon voorbij komen als Chinese namaak. Durven ze nog 660 euro voor te vragen.

[ Voor 28% gewijzigd door JoeZuCK op 18-05-2022 09:35 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:54:
Goed punt. Ergens los neerzetten of anders de Winter Village reeks wat upgraden :)

Is er trouwens al een geruchtenstroom gaande wat de WV set van dit jaar gaat worden? Geruchten kunnen er nooit vroeg genoeg zijn; geeft ook wat verkoelende gedachten op deze warme dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Gim Neuh, ik vind ze wel leuk zo. Maar is altijd een idee. Maar met al die sets heb ik zooo veeeel ruimte nodig ondertussen.

Geen idee wat de nieuwe set wordt, normaal was dat volgens mij al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:36:
@Gim Neuh, ik vind ze wel leuk zo. Maar is altijd een idee. Maar met al die sets heb ik zooo veeeel ruimte nodig ondertussen.

Geen idee wat de nieuwe set wordt, normaal was dat volgens mij al bekend.
Je kunt altijd ervoor kiezen om elk jaar een deel van de sets neer te zetten; dan heb je elk jaar wel iets nieuws om naar te kijken en kun je andere lay-outs maken. Of gewoon een paar sets lostrekken en op een ander plekje zetten. Gingerbread House heb ik bijvoorbeeld gewoon op een ander kastje gezet.

Maar wat je zegt, ik vind ze ook gewoon leuk zoals ze zijn. Dan 'upgrade' ik liever de lay-out wat met bijvoorbeeld een bevroren beekje, wat sneeuwheuveltjes of wat dan ook. Gewoon iets zodat het net wat meer is dan sets op een kale witte saaie plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Gim Dat inderdaad. Alleen tijd is op dit moment een issue en geen zin om wat weg te bergen om er ruimte voor te maken. Meestal staat de trein met het station rond de kerstboom en de set van dat jaar wordt dan neergezet. Heb zo'n grote kunststof bak met deksel, maar die is nu zelfs te veel geraakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:13
Jakkus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:23:
En ik heb alvast wat grapjes toegevoegd voor het verhaal: een verstopplek onder het tapijt, een geheime doorgang om door te ontsnappen.
Daar past een Lego poppetje niet door hoor >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:20

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RubjeMazter schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:11:
[...]

Ook niet in onderdelen? :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Ziet er goed uit! En mooi dat 'ie al in juni komt. Ik denk dat ze misschien mede haast hebben gemaakt omdat Ferrari het momenteel zo (onverwachts) goed doet in de Formule 1. Daardoor ontspruiten er nieuwe Ferrari-fans die dan meteen deze set willen hebben, zal de gedachte kunnen zijn.

Ik ben benieuwd hoe lang de Bugatti nu nog verkrijgbaar zal zijn.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als het goed is, wordt aan het eind van deze week de nieuwe Castle set getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 21:40
Roy vd M. schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Ziet er goed uit! En mooi dat 'ie al in juni komt. Ik denk dat ze misschien mede haast hebben gemaakt omdat Ferrari het momenteel zo (onverwachts) goed doet in de Formule 1. Daardoor ontspruiten er nieuwe Ferrari-fans die dan meteen deze set willen hebben, zal de gedachte kunnen zijn.

Niet lang meer vermoed ik. Lijkt erop dat de productie al is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb wel wat vraagtekens bij die limited versie van de Ferrari. De Bugatti, Porsche en Lambo waren sowieso al premium modellen met een mooie doos, en mooie boekwerken met foto's en een verhaal. Ik hoop dat ze daar dan niet van afzien bij de "gewone" versie

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
RubjeMazter schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:11:
[...]

Zeker wel! :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQkyG04eLMpRUfE7K07VB4dsWpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrWDmQncCClu46wNrwyaphPL.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jakkus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:23:
en het raam van de cel die eruit getrokken kan worden.
Ziet er goed uit! Ik ben wel benieuwd wat er nu aan die tralies hangt. Een soort uithangbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
JeroenE schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:47:
[...]
Ziet er goed uit! Ik ben wel benieuwd wat er nu aan die tralies hangt. Een soort uithangbord?
Ik dacht zelf aan de lakens die de gevangene als een soort vlag uit zijn raam heeft gehangen. Misschien moet ik daar nog even verder over nadenken :p Het is handig om 'iets' te hebben om het raam eruit te kunnen trekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Jakkus Ah, zo. Misschien een tile onder het raam ipv studs? Dan heb je niet zo veel kracht nodig. Of is dat dan juist weer zo makkelijk dat het niet blijft klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@JeroenE Misschien wel een goed idee! Ik kan het eens proberen.

Edit: geprobeerd, maar het zit dan niet vast genoeg ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Jakkus op 18-05-2022 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:56

Mad-Matt

TheDoctor#2181

davidov schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 00:27:
[...]

Ben best nieuwsgierig, hij was eerst een komiek meen ik, kwam een filmpje tegen vandaag bij Humberto ( ? ) waar een portret van Ed Sheeran van hem te zien was.... waarom geen LCP meer? vertel! :9

En doet ie nog mee met seizoen 3 van Lego Masters NL? :X
In het kort: Te veel restricties wat wel en niet mocht van Lego.

Het is mij op de valreep nog gelukt, 1 van de 10.000 diners te kopen.
Deze vanuit de Bricklink Designers Program.

Afbeeldingslocatie: https://file.bricklink.info/19/1945/1945235.8BED6BEB5DB01127.png

Nu wachten aangezien hij pas voorjaar volgend jaar wordt verzonden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
[...]

De Bugatti is eigenlijk al niet meer verkrijgbaar. Staat echt al heel lang op tijdelijk uitverkocht en met de nieuwe supercar voor de deur durf ik wel te stellen dat de Bugatti nooit meer in stock zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
Wanneer komt deze overigens ?
Begin wel een leuke backlog ahem dozen stapel op te bouwen :+ .

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
schumi1986 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:56:
[...]

De Bugatti is eigenlijk al niet meer verkrijgbaar. Staat echt al heel lang op tijdelijk uitverkocht en met de nieuwe supercar voor de deur durf ik wel te stellen dat de Bugatti nooit meer in stock zal komen.
Deels ben ik het met je eens, voor zover je bedoelt dat Lego geen nieuwe voorraad meer gaat maken. Maar er komen altijd nog wat ladingen terug van (web)winkels en die zullen, zodra ze binnen en geadministreerd zijn, nog wel via Lego.com verkocht worden. Het is dan meestal eerder een kwestie van uren dan dagen voordat 'ie uitverkocht c.q. retired gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Jakkus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:56:
@JeroenE Misschien wel een goed idee! Ik kan het eens proberen.

Edit: geprobeerd, maar het zit dan niet vast genoeg ;)
En met jumpers? Misschien wel vast genoeg maar niet te vast om het er uit te halen?

Moet je misschien alleen de ladder op een andere manier vastzetten zie ik als je die onder het raam wilt doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dommel op 18-05-2022 15:09 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Bossie schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:58:
[...]

Wanneer komt deze overigens ?
Begin wel een leuke backlog ahem dozen stapel op te bouwen :+ .
Staat letterlijk in het artikel :P
Naam: Ferrari Daytona SP3
Releasedatum: juni 2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32
Dommel schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Staat letterlijk in het artikel :P

[...]
Cool, ik krijg een Ferrari voor mijn verjaardag :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:50
schumi1986 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:56:
[...]

In België toch nog wel winkels die de Chiron op stock hebben, vorige week nog in de Fun geweest en er stonden er nog. Ook op enkele online winkels nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
deSenna24 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:23:
[...]

In België toch nog wel winkels die de Chiron op stock hebben, vorige week nog in de Fun geweest en er stonden er nog. Ook op enkele online winkels nog :)
Dat is waar, maar we hadden het specifiek over de S@H-voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is meteen het idee dat er een groot raam in zou zitten om zeep. Ben benieuwd hoe de deuren open gaan en of er nog andere leuke functies in gaan zitten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
@Dommel en @JeroenE Ik had nog een ander idee: plates met een randje. Dit maakt het ook makkelijker om hem eruit te halen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkSIlKjanww-mVNMlGwIVfURCis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4UvhyUDlGbOo6SqatNJgJaX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Als ik me goed herinner, kwamen de Porsche en de Bugatti ook op 1 juni bij Lego "exclusief" om vervolgens in augustus bij elke andere retailer ook beschikbaar te zijn. De Sian waarschijnlijk hetzelfde verhaal, maar van die weet ik het echt niet meer. Dus ik denk niet dat er echt haast is gemaakt omdat Ferrari het leuk doet in F1, maar gewoon volgens planning, maar het zal de verkopen zeker helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
AppieNL schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Als ik me goed herinner, kwamen de Porsche en de Bugatti ook op 1 juni bij Lego "exclusief" om vervolgens in augustus bij elke andere retailer ook beschikbaar te zijn. De Sian waarschijnlijk hetzelfde verhaal, maar van die weet ik het echt niet meer. Dus ik denk niet dat er echt haast is gemaakt omdat Ferrari het leuk doet in F1, maar gewoon volgens planning, maar het zal de verkopen zeker helpen :)
Merci voor de verduidelijking / correctie.

Edit: overigens is het wel zo dat de Ferrari in eerdere instantie pas in 2023 zou kunnen uitkomen wegens vertragingen. Toen werd het oktober meen ik; en nu dus juni. Uiteindelijk volgens het schema dus, zoals jij zegt. Dan vraag ik me temeer af hoeveel er gaat blijken te kloppen van het gerucht dat de Bugatti een jaar langer in productie zou blijven wegens de Ferrari-problemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Roy vd M. op 18-05-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ter illustratie, ik heb het hierover: https://www.bricktastic.n...maal-een-jaar-uitgesteld/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:13
Daar wel inderdaad, maar niet door het gat in de vloer onder het kleed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
RubjeMazter schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:02:
[...]

Daar wel inderdaad, maar niet door het gat in de vloer onder het kleed ;)
Ah, die bedoelde je! Dat is ook geen verstopplek voor een minifig, maar voor de buit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20
Ulysses Space Probe

alweer uitverkocht, ben boos en verdrietig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

cherrycoke schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:07:
Ulysses Space Probe

alweer uitverkocht, ben boos en verdrietig
Dat was die al na een paar minuten en je bent niet de enige die hem wilde hebben en nu teleurgesteld is :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dommel schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Dat was die al na een paar minuten en je bent niet de enige die hem wilde hebben en nu teleurgesteld is :|
Niet specifiek naar jou (maar je staat onderaan de pagina :p) maar die probe bestaat toch uit standaard stenen? Waarom niet gewoon de instructies van web plukken en zelf maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 19:05
Toch wel benieuwd naar de Ferrari, vooral de pannelgaps. Ik krijg niet het idee dat deze veel zal verschillen met de andere drie, beter gezegd met de Bugatti of de Lamborghini qua build en technieken.

Het lijkt mij nog steeds leuk ondanks mijn twijfel om deze aan te gaan schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

42erik schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:28:
[...]

Niet specifiek naar jou (maar je staat onderaan de pagina :p) maar die probe bestaat toch uit standaard stenen? Waarom niet gewoon de instructies van web plukken en zelf maken?
Voor de rest kan ik niet spreken maar aangezien ik de andere space sets ook heb wou ik deze ook hebben. Maar het zal er waarschijnlijk wel op neer komen dat ik de set bij elkaar ga bricken op de een of andere manier. Dan is het alleen nog de stickers zien te bemachtigen en kan die bij de rest komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:28:
Waarom niet gewoon de instructies van web plukken en zelf maken?
In het algemeen is een set kopen goedkoper dan alle losse steentjes los elders kopen. Anders zou "iedereen" dat ook doen voor gewone sets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 10:44
JeroenE schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:18:
[...]
In het algemeen is een set kopen goedkoper dan alle losse steentjes los elders kopen. Anders zou "iedereen" dat ook doen voor gewone sets.
Maar dit is geen gewone Lego set die je in de winkel kan kopen...

Maar waarom zou je de LEGO versie van de Ulysses Space Probe bricklink-en als er een betere versie is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNDqFZGj1bK--8_sgWJdzz0B9dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ExHVjX6xoV09yIs7t5b6QiJ.jpg?f=fotoalbum_large
(het artikel op Stonewars waar je ook de instructies gratis kan downloaden) :(

[ Voor 5% gewijzigd door chrisO op 19-05-2022 10:02 . Reden: Link toegevoegd aan tekst, omdat link via plaatje niet werkte ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@chrisO Dat maakt voor de "prijs" natuurlijk weinig uit, je hoeft er ook niet heel veel VIP punten voor in te leveren. Ik moet zeggen dat ik het niet heb uitgezocht, maar volgens mij is dit toch geen set die je wel goedkoper via andere kanalen met losse steentjes kan kopen? Nog afgezien van de plaque die enkel in dit setje zit, dat is voor de verandering geen sticker.

Verder zijn er natuurlijk genoeg mensen die de "officiële" sets verzamelen, ook al kon je die nooit in de winkel kopen.

NB die jij aanwijst heb ik zelf ook staan ;)

Die past niet in het laadruim van de Space Shuttle, terwijl de "officiële" wel past (ook al is er wel commentaar dat ze dit beter hadden kunnen doen, zo kan je hem niet aan de arm vastmaken etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

chrisO schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:28:
[...]

Maar dit is geen gewone Lego set die je in de winkel kan kopen...

Maar waarom zou je de LEGO versie van de Ulysses Space Probe bricklink-en als er een betere versie is:
[Afbeelding]
(click op de foto voor de link naar het artikel op Stonewars waar je ook de instructies gratis kan downloaden)
Een url in een url embedden vind die bij mij niet leuk, ik krijg gewoon een grotere foto te zien :P
Voor de mensen met hetzelfde probleem, @chrisO bedoelde deze link: https://www.stonewars.net/lego-news/ulysses-instructions :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 20-06 19:05
JeroenE schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:56:
@chrisO ...

Die past niet in het laadruim van de Space Shuttle, terwijl de "officiële" wel past (ook al is er wel commentaar dat ze dit beter hadden kunnen doen, zo kan je hem niet aan de arm vastmaken etc).
Dat wist ik niet, dan toch maar de 'originele' van Lego Bricklinken i.p.v. het mooie alternatief.
En die dan weer upgraden met deze: https://rebrickable.com/m...be-more-detailed/#details
Of één van de andere set upgrades, klik 'Alt Builds' aan onder de foto:
https://rebrickable.com/s...nventory=1#tab_alt_builds

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epRmOxSNqTVjAYGJh15s57ZB6sA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/my7WylvymserQr534iZHIA4p.jpg?f=fotoalbum_large

Moest een bestelling plaatsen voor de Cardboard GWP en ook nog het geluk gehad dat ik de Ulysses kon pakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-06 14:39
Mad-Matt schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:45:
[...]

In het kort: Te veel restricties wat wel en niet mocht van Lego.

Het is mij op de valreep nog gelukt, 1 van de 10.000 diners te kopen.
Deze vanuit de Bricklink Designers Program.

[Afbeelding]

Nu wachten aangezien hij pas voorjaar volgend jaar wordt verzonden.
Ligt het aan mij, of kloppen de proporties van de auto en de diner niet? De auto is praktisch net zo groot als het gebouw.. :?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://www.lego.com/en-n...gh-the-starry-night-21333

Vincent van Gogh - The Starry Night is te koop vanaf 1 juni (of 25 mei als je VIP bent)

Erg mooi gemaakt vind ik! En mooi als display. De kleuren gaan wel erg moeilijk worden met mij als kleurenblinde 😅 met de titanic had ik daar ook al last van.

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltc6d87e5e7bacb3ae/21333.png?fit=bounds&format=png&width=1600&height=1600&dpr=1

[ Voor 13% gewijzigd door Chip. op 19-05-2022 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

schumi1986 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:07:
[Afbeelding]

Moest een bestelling plaatsen voor de Cardboard GWP en ook nog het geluk gehad dat ik de Ulysses kon pakken :)
Bijna hetzelfde als dat ik vandaag binnenkreeg, ik had alleen planten ipv een garbage chute...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:30
Toch wel een leuke build en in persoon vallen de proporties mee, in positieve zin. Misschien ook vanwege ik het niet kon laten om de Robot minifig buiten de set te laten ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4Dzv0uPnc5VcG2JQHNx9rl0X5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4apu0jCRrixV1EHkOLuPztd.jpg?f=fotoalbum_large

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:18:
[...]
Ja, ok, maar dan heb je hem wel. Scheelt al die teleurstelling en frustratie lijkt me

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:34
https://www.brickfanatics...alaxy-explorer-remake-90/

Ik hoop dat dit klopt, al is het voor mij persoonlijk niet echt prettig voor de bankrekening 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:15
Versaevel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:04:

Ik hoop dat dit klopt, al is het voor mij persoonlijk niet echt prettig voor de bankrekening 8)7
Ik had het al gelezen op stonewars. maar het was nogal een gok. Het zal wel heel leuk zijn mocht het echt komen, een kasteel en een ruimteschip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Versaevel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:04:

Ik denk dat deze met een leuke korting ook een optie kan zijn voor je bankrekening? :P
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/76832-1/76832_alt1.jpg
Natuurlijk is dit geen classic space, maar ik vind het wel een mooi ontwerp.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Kapoen schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:46:
[...]

Ik denk dat deze met een leuke korting ook een optie kan zijn voor je bankrekening? :P
[Afbeelding]
Natuurlijk is dit geen classic space, maar ik vind het wel een mooi ontwerp.
Ja! Dat vind ik nou een leuke ruimteschip.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:16

QuattroNL

It is I.

Ik vind die 3 ouwetjes die hier in de vitrine staan idd nog steeds erg gaaf!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkVBpAqyra-lzcUhgos9ruB75iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53oIqzym54b2ufq5hc1hSff0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 20-05-2022 00:01 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:00:
Ik vind die 3 ouwetjes die hier in de vitrine staan idd nog steeds erg gaaf!
[Afbeelding]
die heb ik nooit gehad, maar dat doet me wel denken aan deze:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/6872-1.jpg

die was zo cool :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
Loader schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:29:
[...]

Ik had het al gelezen op stonewars. maar het was nogal een gok. Het zal wel heel leuk zijn mocht het echt komen, een kasteel en een ruimteschip.
Zelf had ik liever gezien dat Lego gewoon een aantal kleinere/middelgrote sets uitbracht rond al die thema's.
Daarmee hadden ze zich de polemiek rond die stemrondes kunnen besparen en iedereen tevreden kunnen stellen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:40

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGGoeu9a10RSLfi1PX3025IAw3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZacTPAO85ZVzhOBh4SXExSmD.jpg?f=fotoalbum_large

De AT-AT past wel degelijk, z'n kop steekt er half uit maar dat geeft ook wel weer een leuk effect. Alleen jammer dat je z'n kont niet meer kan zien, daar zitten werkelijk de meeste details van de hele set :')

Zodra de Besta set er schapplijk uit ziet zal ik nog wel eens een foto opsturen voor de complete kast setup.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KrusT
  • Laatst online: 14:30
Woohoo! We kunnen weer bouwen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoDG7g4n_k4r6cWt9No9eV5c2x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dit1YnT1RpgY0CHL09uYitks.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste keer Monkie Kid ook.
De noodleshop en dergelijk vind ik tof. Als ik later een stad bouw met m'n modulars zouden deze niet misstaan in een Chinatown deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
KrusT schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:43:
Woohoo! We kunnen weer bouwen!

[Afbeelding]

Eerste keer Monkie Kid ook.
De noodleshop en dergelijk vind ik tof. Als ik later een stad bouw met m'n modulars zouden deze niet misstaan in een Chinatown deel.
3x GWP stacking _/-\o_ (plus de eigenlijke sets natuurlijk O-) )

Alle gekheid op een stokje, ik heb al veel goede reviews gezien/gelezen ivm Monkie Kid sets (en specifiek die stadsset die jij gekocht hebt). Blijkbaar wordt dat een nieuwe sterkhouder voor Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Kapoen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:08:
[...]

3x GWP stacking _/-\o_ (plus de eigenlijke sets natuurlijk O-) )

Alle gekheid op een stokje, ik heb al veel goede reviews gezien/gelezen ivm Monkie Kid sets (en specifiek die stadsset die jij gekocht hebt). Blijkbaar wordt dat een nieuwe sterkhouder voor Lego.
Inderdaad, ik vind alvast leuke dingen terug in de Monkie Kid sets, de fruitbloemberg staat ook op het verlanglijstje.
En voor het stacken van GWP's beperk ik me liefst tot sets die zo goed als enkel op de Lego s@h te vinden zijn. Andere sets zijn elders immers goedkoper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:36
Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:02:
[Afbeelding]

De AT-AT past wel degelijk, z'n kop steekt er half uit maar dat geeft ook wel weer een leuk effect. Alleen jammer dat je z'n kont niet meer kan zien, daar zitten werkelijk de meeste details van de hele set :')

Zodra de Besta set er schapplijk uit ziet zal ik nog wel eens een foto opsturen voor de complete kast setup.
Wel mooi, ben ook benieuwd. Ik heb het politiebureau in een Besta kast (met vitrine deur, want scheelt stof) staan.
Ben jij niet bang dat deze dingen zo enorm stof gaan vangen en je aan het schoonmaken blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
KrusT schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:18:
[...]
En voor het stacken van GWP's beperk ik me liefst tot sets die zo goed als enkel op de Lego s@h te vinden zijn. Andere sets zijn elders immers goedkoper te vinden.
:Y
De Buzz Lightyear set heb ik al zien liggen in winkels hier in de buurt, maar altijd gelijk of duurder ( 8)7 ) dan de prijs op S@H. Daarom heb ik mijn exemplaar (ivm dezelfde GWP strategie als jij) ook maar bestelt op S@H.

Hopelijk kan ik binnenkort ook een 'Lego haul' foto posten hier, maar ik moet nog ff wachten tot mijn verjaardag denk ik :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Ik vind het wel vervelend dat men geen meerdere codes toelaat.
Zo wou ik naast de Friends-bloemetjes ook de classic space pet bijvoegen, maar neen, dat gaat niet.
Hoewel je wel al je VIP punten moet inleveren om een code te krijgen (wat ik ook belachelijk vind, waarom de pet niet gewoon direct aan je mandje toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Ik vond die cardboard box adventures niet dermate dat ik er nog extra lego voor in het mandje heb gegooid, maar die kermisattracties vond ik wel erg leuk. De kinderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:57

vhal

ಠ_ಠ

Die Monkeykid set is leuk alleen het enige wat mij een beetje tegen houd is de hoeveelheid aan stickers (77) die deze set heeft...

Sowieso moet ik eens kritisch kijken welke sets ik thuis nog wil houden, ben van mening dat overdaad schaadt op den duur. Daarnaast kan ik het ook niet kwijt op de manier zoals ik het zou willen :)

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 20-05-2022 11:07 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 14:40

Kraz

Saving the world

Ik kwam deze tegen op YouTube.
Zou dit als set uitgebrachtt kunnen worden? ;)

Volgens mij zou een volledig Medieval thema het best goed doen?

YouTube: Huge LEGO Castle with Amazing Full Interior – Dungeon Torture Chamb...

[ Voor 10% gewijzigd door Kraz op 20-05-2022 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Kraz schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:35:
Volgens mij ook.
Het is niet voor niks als favoriete thema uit de poll-bus gekomen voor hun 90ste verjaardag (natuurlijk, vooral afols vermoed ik).

Naar de herwerkte King's Castle (10305) kijk ik in elk geval reikhalzend naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:32

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
dan wordt het record grootste set met net een beetje verbroken :P
en kost de set 12000 euro ofzo.

maar had de video ook al gezien, wel super mooi gemaakt dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's onderstaande, toch? ;)

Kapoen in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Chip. schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:55:
https://www.lego.com/en-n...gh-the-starry-night-21333

Vincent van Gogh - The Starry Night is te koop vanaf 1 juni (of 25 mei als je VIP bent)

Erg mooi gemaakt vind ik! En mooi als display. De kleuren gaan wel erg moeilijk worden met mij als kleurenblinde 😅 met de titanic had ik daar ook al last van.

[Afbeelding]
Ik vind Starry Night sowieso gaaf. Even buiten Lego om. Maar 170 euro. Jeetje zeg.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PunFtNopdmi2NxJgQn3Uc822Lu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MMJiRzhIVBZHk0DbuDsQRzl.jpg?f=fotoalbum_large

The Crooks Crib

Hier wonen twee van de meest gezochte schurken in de stad. Het stel dat in het huis naast het lokale politiebureau woont lijkt heel netjes en vriendelijk. De perfecte buren. Maar niets is minder waar. De eigenaar van de Bistro Bookshop is lief vergeleken met deze twee professionele criminelen. Overal door hun huis heen hebben ze de buit verstopt van hun laatste overval op de juwelier. Ze hebben een geheime schuilplaats waar ze hun gestolen donuts eten en nieuwe overvallen plannen. En ze zijn zelfs zo schaamteloos dat ze de buit van hun overval op de kunstgalerij hebben verstopt op de ongebruikte zolder van het politiebureau! Het is maar te hopen dat de restauratie van die zolder nog even uitblijft.

Wat ze niet weten, is dat de politie ze op het spoor is en bewijs aan het verzamelen is. Maar zelfs als de politie op een dag voor de deur zou staan hebben ze een ontsnappingsroute. En iets zegt me dat, mocht één van hen onverhoeds gearresteerd worden, hij of zij niet lang in de cel zal zitten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wX49lFtLlclKJl0uDwt-ibgRIqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ev3hU1ejQVa7O9L5MGjCNaI1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEryj1IFBDx-jL2ZKBA8ZkzFlrY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Ch0ZAHrH3RezAXhSqF5pZMv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOJo3PVa1qEEnfmQQQoCul-ecxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJHQeQLkXjOiwinFlrB6EpYZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sOY-ws3Lt9nJ-lT-15NRgrECPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzGjkhZlE0Fh4iLHLhQN7cro.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbod8Tkw3xc5EH541akhaMG7P_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTgpGMJOhDgNd01wS5ebcjGR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8_mS3zl1EnCsg_WeU8tq3EyQd0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQLJ57xlhkt8E7YZPL1TB8ne.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dn4hs0s1Ss1KYm48fU_gleq0dmE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRh9TByhNLJD94rHXaFxaNQj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgr7x2QHEvDYFFgBTeux6DlXTJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSG3yaJTD5fIS5SaSnGDxzEt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEXl9NFBuoNKg_5YsEF3t8Iw6RM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUxW28oI0yKADEy24HVT9uek.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nXO1HPadAQCecMn5F2F_AjBKgg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ee9vhlC0B43ErucPGo9lMsNF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOGkc9rW1J1nzxQxWknvaBM8BJg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXTvZ1m7GoyvJDuYWCD7d3RW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OedlfEzPZOnOI-tzI6ffalxuGms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkM0YH9fIO77Ivv6iufsDdUW.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNOxk_JtT8UOuOESy4fx1_WKYC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMv8tVOzjVpHUJe3y2JDOcSC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMhSenErhX2RXUkQEgwvP8e50Do=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AR029WL8eW7W77B4irIBeb7w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TUZq-pITgMo17K6wWlK7FPqrJ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6DaPl0BP1NdD0AF0Dm0BO4x.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWZpN2S1ivpqeFg9DONHSSzqyVc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPTCgSWLngUgvziq8SKmeCxb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKAjzL6jzgGeKFPlbBLxzteMhL0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNJdqwKDQHzHcQyvcXu3WDOz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TR4jSrn66V4N74UbXsWGcu6MCTM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnaIOd1Ot7V57nIh1ntfxHZ6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GvTxr7-IaKRFeAnxuvhHXA8tUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRLlQCt5YQQouVGoQtNnApd4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLUawwqzHNyfP-y1tZRouiLKVYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvA0zLz6i12fAkeuEx6Tk8Ej.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xU0B4NWflu0-WtddzkSSAqIZmM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiEej3ckaxpUssVEOD6L8kxr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nla3NmDb1s-jKlnotY1KjQ5JB0g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGhdgXu4j5JLdltyXZBm1Q27.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDwA34GIvKLOz9X0UJD1M0pRuKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYTPAVitzHuIoheTHpf2MvVb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rj_SY38vXXZhCyvLclRnDlibxoM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmnsqTe9HEEujNVt6AuSngxh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4nEqbfH8SzrghI5uoitxSL3Epg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QShBbKHh8Rfzsp8DMhzS0BfR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xM_7XWKY-gVDwAJeyC_gw6Qlsxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qW8EpQjlYPF6hFOM7Fc7Dzpo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYNbC2vpNL7rWiIDd73LkSzTGLw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzQzHN917SOdTbssy57iutXJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MakxxTN0mvXSREQbKAY50nIx24o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A22rlmaWVJJhGWqOf5AraVsQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ja7UuWAHjwQjy4qpQ0YBaDzGLU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKJuNCZfjSTGmLQELm8wEDYc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PITdynYmDrNUhnxs7UHYEL_SGZk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGFpnJv7BhRX8kW7erJXpP6z.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaTy7mO3DB_Wx8KAgorP6sWdSYo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN33OKYCnQUxjiTY2aV0RNNr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9uOSs7zWqaJOxZxXnCD_DAU7wU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zwbuQdPiWKKgrLP3uKAW5SoY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuDH86X7uJaInXarRwpg3GNYmds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMMj4cK8YWqfNcnGD8FtUeOS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5xH6yV-InecIrEW6p_HfuyjxX8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVYbAtVVrHF2jA4pNjBgSQEc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDpsIKLmRwUPsYGS9KI4iCo-LJw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ji3r1CXhGdy12v81tUAY8i2w.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9jj0tuUg23OkOYxs1-UwJwjklk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KuoH2Z1e0zQqvRTbVRBzPQi2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had nog een foto beloofd zodra het er schappelijk eruit zou zien. Hij is nog niet af, er moet nog in totaal 5 planken komen, 4 lades waar ik alle rommel in kan bewaren en bekabeling in kan verbergen, en in het open vak in het midden moet nog achter de kast een dimbaar led strip komen om de MF te highlighten maar ook als sfeer verlicht dienen. Ook wel tevreden hoe ik de bovenste 3 kasten aan elkaar verbonden heb zonder hem op de muur te bevestigen. Dit alles stond voorheen in en op een Kallax kast van 180x180cm (welk ik weg doe gezien daar geen ruimte en nut meer voor is). De setup nu is 360x231, het past ook precies tussen het schuine dak! Diepgang is 35cm voor de geinteresseerde.

Al bij al zeer tevreden, zeker omdat de AT-AT erin past (anders had hij bovenop de kast komen te staan :P).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 20:55
Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:31:
[Afbeelding]

Ik had nog een foto beloofd zodra het er chappelijk eruit zou zien. Hij is nog niet af, er moet nog in totaal 5 planken komen, 4 lades waar ik alle rommel in kan bewaren en bekabeling in kan verbergen, en in het open vak in het midden moet nog achter de kast een dimbaar led strip komen om de MF te highlighten maar ook als sfeer verlicht dienen. Ook wel tevreden hoe ik de bovenste 3 kasten aan elkaar verbonden heb zonder hem op de muur te bevestigen. Dit alles stond voorheen in en op een Kallax kast van 180x180cm (welk ik weg doe gezien daar geen ruimte en nut meer voor is). De setup nu is 360x231, het past ook precies tussen het schuine dak! Diepgang is 35cm voor de geinteresseerde.

Al bij al zeer tevreden, zeker omdat de AT-AT erin past (anders had hij bovenop de kast komen te staan :P).
Nu vraag ik mij natuurlijk wel af wat er achter de geblurde secties staat :+

Wellicht komt het door de hoek op de foto maar het lijkt daarnaast ook dat de kast naar voren helt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
Mooie setup wel, toch wel geestig dat die AT-AT op deze manier weg lijkt te willen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik zou de kop van de AT-AT schuin omhoog naar de MF laten kijken :+

Maar mooie kast-setup zo. Kan je lekker wat in kwijt!
De geblurde delen is de kostbare drank-verzameling? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

la_fusion schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:34:
[...]

Nu vraag ik mij natuurlijk wel af wat er achter de geblurde secties staat :+

Wellicht komt het door de hoek op de foto maar het lijkt daarnaast ook dat de kast naar voren helt.
Wat geblurd is, rommel, prive dingen, etc.:)

Is optische bedrog, hij staat strak tegen de muur aan (plint niet mee gerekend), tenzij de muur gebogen is wat ook nog mogelijk zou kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

QuattroNL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:43:
Ik zou de kop van de AT-AT schuin omhoog naar de MF laten kijken :+

Maar mooie kast-setup zo. Kan je lekker wat in kwijt!
De geblurde delen is de kostbare drank-verzameling? _/-\o_
Helaas kan die kop niet meer dan links of recht zwenken, maar anders zou het ook nog meer op een hond lijken dan het al is.

Die dure drank verzameling is een desceptie, bijna alles is leeg en drink al maanden niet meer al voordat de kleine geboren was, er wordt momenteel ook niets meer aangevuld :P

Moet nog even kijken waneer ik de helmen wil gaan bouwen, klinkt gek maar heb nu ontzettend veel zin om de MF weer opnieuw te bouwen, zeker omdat hij dan ook weer grotendeels stofvrij wordt _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:02
Ik heb inderdaad een kast met glas gepakt, want ik gok dat het wel een giga stof nest gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:43

Secsytime

Automagisch

Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:31:
[Afbeelding]

Ik had nog een foto beloofd zodra het er schappelijk eruit zou zien. Hij is nog niet af, er moet nog in totaal 5 planken komen, 4 lades waar ik alle rommel in kan bewaren en bekabeling in kan verbergen, en in het open vak in het midden moet nog achter de kast een dimbaar led strip komen om de MF te highlighten maar ook als sfeer verlicht dienen. Ook wel tevreden hoe ik de bovenste 3 kasten aan elkaar verbonden heb zonder hem op de muur te bevestigen. Dit alles stond voorheen in en op een Kallax kast van 180x180cm (welk ik weg doe gezien daar geen ruimte en nut meer voor is). De setup nu is 360x231, het past ook precies tussen het schuine dak! Diepgang is 35cm voor de geinteresseerde.

Dat ziet er erg mooi uit! Goede smaak in whisky heb je ook ;)

Zal alleen wel veel afstoffen worden :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Secsytime schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:25:
[...]

Dat ziet er erg mooi uit! Goede smaak in whisky heb je ook ;)

Zal alleen wel veel afstoffen worden :+
ik begrijp nooit hoe men zo'n collectie heeft; ik bedoel; lust je het niet :+ :X krijg hier geregeld een flesje van klantje, kennis etc. maar die blijven echt geen maanden staan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

himlims_ schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:30:
[...]

ik begrijp nooit hoe men zo'n collectie heeft; ik bedoel; lust je het niet :+ :X krijg hier geregeld een flesje van klantje, kennis etc. maar die blijven echt geen maanden staan
Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:48:
Die dure drank verzameling is een desceptie, bijna alles is leeg en drink al maanden niet meer al voordat de kleine geboren was, er wordt momenteel ook niets meer aangevuld :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Heel rustig aan bezig met de upside down (zakje per dag) in de thuiswerk lunch pauze.

Komt het vaker voor dat de afbeelding op de doos niet klopt?
Ik bedoel het dak is zwart en blauw op de doos. Maar grijs en blauw in het echt.

Iemand een idee of dit nog niemand is opgevallen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCk39zCpmB1XRInVfBcggHKsklI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQUGZQs4JLrQjTEQKIbA5GBD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blIEdHuCiH6zywurH4I4S_bRv48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5RrXg4Xf34utd2YbQmhsj7QZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
lordloeder schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:06:
Heel rustig aan bezig met de upside down (zakje per dag) in de thuiswerk lunch pauze.

Ik bedoel het dak is zwart en blauw op de doos. Maar grijs en blauw in het echt.

[Afbeelding][Afbeelding]
Check de Lego website maar: https://www.lego.com/nl-nl/product/the-upside-down-75810
Volgens mij klopt het dat het grijs moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
meesje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Check de Lego website maar: https://www.lego.com/nl-nl/product/the-upside-down-75810
Volgens mij klopt het dat het grijs moet zijn.
Dat begrijp ik, maar is toch wel een beetje gek dat er blijkbaar een andere referentie voor de doos wordt gebruikt.

Maar dat terzijde, het is een leuke build om te doen. Jammer dat er halverwege pas een leuke tip staat dat de build met twee personen tegelijk kan. En verschil zien tussen up and down.

Ps. Binnenkort op naar bestellen van 10302.

[ Voor 3% gewijzigd door lordloeder op 20-05-2022 21:38 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
lordloeder schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:06:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik denk dat de kleuren op de doos vertekenen door de belichting of bewerking. Wat ik wel eens merk is dat de set op de doos heel licht afwijkt van de echte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Xqlus1ve schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:48:
[...]

Gratis tip :+ koop een aantal (verschillende) karaffen (?) vul die met dev. whiskey’s; niemand weet welke whiskey in welke karaf zit , behalve jij.

Ziet er nog steeds hip of misschien wel hipper uit dan fancy flessen. Hoeft de visite niet altijd jouw dure single malt te schenken

(Zo was genoeg offtopic voor vandaag)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
Deze is al eerder voorbij gekomen in dit topic maar evengoed zijn ook wij er content mee;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiFD9ToxFoc5IwRzIjPxBSIw4dU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L5TMYZeCIEks3A3y2DcQQ8ix.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ach kon het toch niet laten om er alvast aan te beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfqASJsZs_JciPuVwmOUL1iuuZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4Fbk5IATUWSztJHB536e8Ue.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8z2cA0g7DLy-9wS9SuEkSBR3pZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqBNpofc4x8czHQ4mbwNDSKt.jpg?f=fotoalbum_large

De Scout Trooper is goed gelukt moet ik zeggen, zit goed in elkaar en klopt redelijk qua dimensies.

Helaas zit er een kras op het geprinte logo en wat een priegelwerk zijn die stikkers zeg! Ik zou rustig 10 euro meer betalen als ze eens stoppen met die stickers in al die 18+ sets :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Xqlus1ve schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:22:
Helaas zit er een kras op het geprinte logo en wat een priegelwerk zijn die stikkers zeg! Ik zou rustig 10 euro meer betalen als ze eens stoppen met die stickers in al die 18+ sets :/
Je zou eens bij Steindrucker.com kunnen kijken, die heeft bedrukte setjes te koop.
Niet heel goedkoop (hoe meer stickers, des te meer steentjes hij moet bedrukken, dus des te duurder) maar wel goed, mooi en duurzaam.

O.a. voor je Scout Trooper maar hij heeft ze voor veel meer sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

QuattroNL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Je zou eens bij Steindrucker.com kunnen kijken, die heeft bedrukte setjes te koop.
Niet heel goedkoop (hoe meer stickers, des te meer steentjes hij moet bedrukken, dus des te duurder) maar wel goed, mooi en duurzaam.

Bedankt voor de tip (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Nu online
QuattroNL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Bedankt voor de link _/-\o_
Ik ben benieuwd of ze ook elementen gaan bedrukken voor set 76832 XL-15 Spaceship.
Deze set heeft immers ook ambities als display set vanwege het plaatje en statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:40:
[...]

Gratis tip :+ koop een aantal (verschillende) karaffen (?) vul die met dev. whiskey’s; niemand weet welke whiskey in welke karaf zit , behalve jij.

Ziet er nog steeds hip of misschien wel hipper uit dan fancy flessen. Hoeft de visite niet altijd jouw dure single malt te schenken

(Zo was genoeg offtopic voor vandaag)
Met karaffen bewaar je whiskey in het licht... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

42erik schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:22:
[...]

Met karaffen bewaar je whiskey in het licht... :N
Staat dan wel in kastje, maar begrijp je bezwaar

Pagina: 1 ... 190 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .