Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 168 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.409 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 18:18
Fiber schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:15:
[...]

[...]

Ik denk alleen dat je ingelogd moet zijn om die knop werkend te krijgen. :)

En als je alle schuifjes op groen zet, in plaats van maar drie schuifjes op groen, dan krijg je een shop die 100 procent kan leveren, maar die is wel stevig aan de prijs... O-)
Het is inmiddels gelukt. Alleen zie ik nog een shop die 99% heeft. Die overige onderdelen kan ik wel ergens anders halen.
Maar blijft wel prijzig totaal als ik alles wil hebben ben ik minimaal 700euro kwijt.

Maar zie deze set ook https://buildamoc.com/pro...os=1&_sid=806943092&_ss=r maar dan blijft deze moc nog prijzig. Toch verder kijken naar een moc of een andere Lego sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wht_nl schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:28:
[...]Mocht je trouwens bij TUI, en wellicht geld dat ook voor andere aanbieders, boeken? Pak dan zeker de more inclusive optie. Toegang tot legoland en dierentuin (ook een aanrader) en je krijgt een Lego doos.
holy crap; https://www.tui.nl/legoland-castle-509670830/
dat zijn nog eens bedragen [..] voor minder heb ik recentelijk een cruise naar bahamas geboekt :X dan sla legoland wel over

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

almightyarjen

When does the hurting stop?

Evertt schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:46:
[...]

Het is inmiddels gelukt. Alleen zie ik nog een shop die 99% heeft. Die overige onderdelen kan ik wel ergens anders halen.
Maar blijft wel prijzig totaal als ik alles wil hebben ben ik minimaal 700euro kwijt.

Maar zie deze set ook https://buildamoc.com/pro...os=1&_sid=806943092&_ss=r maar dan blijft deze moc nog prijzig. Toch verder kijken naar een moc of een andere Lego sets
Kijk even of er dure/zeldzame onderdelen in zitten. Het loont meestal om deze onderdelen apart bij de goedkoopste aanbieder te halen om vervolgens de bulk automatisch te laten zoeken. Als je alles automatisch laat zoeken, dan pakt hij niet vanzelf de goedkoopste opties voor de dure/zeldzame onderdelen. Dit kan de uiteindelijke kosten enorm opjagen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Gim schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:15:
aangezien t toch Lego is.....

Ik heb t idee dat er al genoeg mensen hier naar Legoland zijn geweest. Zo zien we Lalandia als resort en iets genaamd Holiday village wat ernaast ligt. Laatstgenoemde scheelt enorm in prijs en met een bepaalde resort pas heb je even goed toegang tot de Aqua waterpark faciliteiten e.d. van Lalandia. Dus mjah, waar zit t prijsverschil in?
Ga niet onnodig met geld strooien als t niet nodig is, dan besteed ik t liever aan een Lego set :p
Dus welk park is echt wijsheid en welke tips zijn er verder? Tripje Denemarken kan best prijzig worden zag ik al :)
ik heb in de buurt een B&B gepakt, scheelde behoorlijk in de prijs. Wel 10 minuten rijden van het park vandaan, maar dat was voor ons geen probleem (geen kinderen). Hou er rekening mee dat legoland zelf niet elke dag open is. Lego house is wel vaker open (maar volgens mij ook niet elke dag). Legland zelf niet gezien, want toen wij er waren, op dinsdag dicht... Lego house dus gedaan, erg leuk! misschien wat saaier voor kinderen (meer zien, minder doen).

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:06
@himlims_ als je dat soort afbeeldingen kan waarderen zou je ook een naar de play-by-post avonturen van Lego Quest Guy moeten kijken. Er is er nu nog eentje aan de gang. De afbeeldingen zijn misschien niet zo fancy als die in jouw post maar het zijn er wel heel veel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykQR0B6McdPRbD0LLgCkCXuIJcI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qF9lRysXpfFIYvJQjlRFML3q.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vakantie Denemarken is geboekt, toch maar gewoon voor Lalandia gekozen :)

Legoland, Lego House, Aqua Park, gratis Lego setje, dierentuin. Gaat goedkomen.

Heel erg benieuwd :) Maar ik vernam dat de Lego sets er niet echt goedkoper zijn dus ik kijk wel of er toevallig iets exclusiefs is :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2022/01/LEGO-Creator-Expert-10298-Vespa-125.jpeg

Vespa ook gelekt, zal vast snel worden aangekondigd. Leuke set, maar zelf geen liefhebber van het merk. .

https://www.bricktastic.n...pa-125-eerste-afbeelding/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 23:09
Fiber schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:15:

Ik denk alleen dat je ingelogd moet zijn om die knop werkend te krijgen. :)
Dat zou best kunnen, Wist dat niet.
Ben daar namelijk standaard ingelogd gezien al mijn eigen creaties op die site staan met gratis bouw instructies.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:11
NotSoSteady schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:38:
[Afbeelding]

Vespa ook gelekt, zal vast snel worden aangekondigd. Leuke set, maar zelf geen liefhebber van het merk. .

https://www.bricktastic.n...pa-125-eerste-afbeelding/
Vervoer voor Minion? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12
Haha, toen de ik de afbeelding zag moest ik daar ook al aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 22:05
Ik ben wel benieuwd naar de schaal, denk dat ik de fiat 500 maar moet gaan herontwerpen om aan de zelfde schaal te komen. De wielen zullen wel lastig worden, is de Vespa dan 8/350 of 10/350 en de Fiat 12/350.. Lijkt mij een leuk stel samen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:54

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:31:
Heel erg benieuwd :) Maar ik vernam dat de Lego sets er niet echt goedkoper zijn dus ik kijk wel of er toevallig iets exclusiefs is :)
Lego is bij Legoland verre van goedkoop! Denemarken zelf is ook gewoon een stukje duurder dan NL (ff een biertje in een restaurant, je schrikt je rot van de prijs).
Exclusives kunnen wel interessant zijn, áls ze die daar dan hebben.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Evertt schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:56:
Ik wil deze moc https://rebrickable.com/m...6-base-110-scale/#details maken. Ik heb geen ervaring met moc maken.

Alleen wil ik losse stenen bestellen hier kom ik niet uit. Als ik op buy parts klik zie ik dat een webwinkel 87% op voorraad heeft. En zie ook de stenen die ik mist. Maar ik zie niet een optie om deze stenen die ik mist te kopen bij andere shops. Zie ik wat over het hoofd?
Ik heb die optie op rebrickable om winkels te zoeken nooit echt betrouwbaar gevonden, altijd veel te duur en nooit helemaal compleet. Wat ik normaal doe is in de inventory de XML naar bricklink uploaden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8UKN-C8xnMrhO9ZcVec61pMabI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NObNZREM6rknSDmFWFDUlids.png?f=user_large
De groene pijl wijst naar Bricklink XML, klik die eerst, dan krijg je de popup, copy de text waar de blauwe pijl naar wijst en klik dan op de button bij de rode pijl. Dan krijg je de bricklink website (als je een account hebt en ingelogd bent).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYygR90Og_aycPjPrE4QqccFezc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RjXJ5vKxqC3gpVpqpFj9NAyu.png?f=user_large
Je moet dan de optie kiezen bij de rode pijl, kies "Create new wanted list" uit de dropdown bij de blauwe pijl en kies een leuke naam. Paste dan de text die je gecopieert had bij de groene pijl. Je kan daarna op de blauwe knop "proceed to verify items" in dit window klikken (die is er bij de screenshot vanaf gevallen). Je hebt dan (als er geen errors waren) een bricklink wanted list. Die kun je dan inzien, wijzigen naar eigen wens (bijv wat kleuren veranderen ofzo) en dan de buy optie gebruiken om bij meerdere winkels tegelijk onderdelen te kopen. Met een beetje geluk heb je 3-5 winkels, maar soms komen er ook 10-15 winkels uitrollen. Dat gaat dan in de verzendkosten lopen, dus dat is soms niet zo handig. Je kan ook kiezen om in het buitenland te kopen, etc. Maar check op youtube voor bricklink tutorials.

Je kan deze wanted list ook opslaan en dan bijv bij webrick.com (nep lego) steentjes te kopen. Maar PM me als je dat wilt, dat is niet voor dit topic.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:47
zonoskar schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Ik heb die optie op rebrickable om winkels te zoeken nooit echt betrouwbaar gevonden, altijd veel te duur en nooit helemaal compleet. Wat ik normaal doe is in de inventory de XML naar bricklink uploaden:
[Afbeelding]
De groene pijl wijst naar Bricklink XML, klik die eerst, dan krijg je de popup, copy de text waar de blauwe pijl naar wijst en klik dan op de button bij de rode pijl. Dan krijg je de bricklink website (als je een account hebt en ingelogd bent).
[Afbeelding]
Je moet dan de optie kiezen bij de rode pijl, kies "Create new wanted list" uit de dropdown bij de blauwe pijl en kies een leuke naam. Paste dan de text die je gecopieert had bij de groene pijl. Je kan daarna op de blauwe knop "proceed to verify items" in dit window klikken (die is er bij de screenshot vanaf gevallen). Je hebt dan (als er geen errors waren) een bricklink wanted list. Die kun je dan inzien, wijzigen naar eigen wens (bijv wat kleuren veranderen ofzo) en dan de buy optie gebruiken om bij meerdere winkels tegelijk onderdelen te kopen. Met een beetje geluk heb je 3-5 winkels, maar soms komen er ook 10-15 winkels uitrollen. Dat gaat dan in de verzendkosten lopen, dus dat is soms niet zo handig. Je kan ook kiezen om in het buitenland te kopen, etc. Maar check op youtube voor bricklink tutorials.

Je kan deze wanted list ook opslaan en dan bijv bij webrick.com (nep lego) steentjes te kopen. Maar PM me als je dat wilt, dat is niet voor dit topic.
Er is een eenvoudigere methode om dat te doen tussen rebrickable en bricklink/owl.
Als je op de buy parts tab waar je de shop suggesties ziet op rebrickable kan je op de knop "Add Parts to Bricklink Wanted List" als je ingelogd bent kan je ze toevoegen direct in Bricklink zonder xml tussenstap.

Als je ook je beschikbare parts/inventaris goed ingesteld hebt op rebrickable (bij build options) kan je ook werken via de knop "Build this MOC" (beschikbaar aan de rechterkant op de MOC pagina) dan krijg je een lijst van de onderdelen die je te kort komt en kan je die bestellen op dezelfde manier, maar is wel een pak goedkoper :+

[ Voor 6% gewijzigd door Virox op 16-02-2022 14:39 ]

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 12:01
Graag wil ik @water_escape hartelijk danken voor je foto van 2 februari, zodoende ontdekte ik de 9393 set. Wist niet van het bestaan.
Ik moest alleen de spatborden en het contragewicht bestellen, de rest had ik in de collectie.
Wel een pixelramp op bouwinstructies ! Gezocht maar kon geen heldere beschrijving vinden. Uiteindelijk lukt natuurlijk alles en zo heel spannend is het niet. Al met al een grappige verschijning;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCaLcE5A-cDkPEkytcssaCDoxJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Efy5xQZWmQcVliIepeUE5EPT.jpg?f=fotoalbum_large
Laat de John Deere maar komen :Y

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 21:24
Is er al iets bekend over de nieuwe Lego Technic supercar? Sinds de Porsche zit ik al te kijken. De Bugatti vond ik persoonlijk iets minder en de Lamborghini vind ik wel heel gaaf, maar heb niet direct iets met het merk of de kleur.

Aangezien de Sian nu wel redelijk geprijsd is (€265) en van de 3 de leukste/meest verfijnde is om te bouwen, lijkt dat me toch wel leuk om een keer aan te beginnen. Hoop dat het niet het begin wordt van een nieuwe verslaving want heb helaas geen ruimte (en budget) voor een uitgebreide Lego collectie :+.

Las iets dat de Bugatti Chiron een jaar langer blijft en de volgende supercar waarschijnlijk pas in 2023 uitkomt?

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 16-02-2022 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 20:01
Klopt, en volgens mij waren de laatste geruchten dat het om een Ferrari zou gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:19
Voor diegene met een Lego Titanic: op Etsy kun je de vlag van White Star Line bestellen want die ontbreekt op de tweede mast. Ook van hetzelfde materiaal en grootte als de Amerikaanse vlag. Plus bordjes van Lego voor de achterzijde die schepen waarschuwen dat het schip drie schroeven heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98SxnWI4k-lrkZURZC9z8VJeajE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x48zluhBAmJRZwxwP8GenzFH.jpg?f=user_large

Er kan veel getweakt worden om de set accurater te maken, maar die vlag maakt het in ieder geval echt af vind ik. Weet niet of ik de link mag plaatsen maar het is makkelijk te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door D. Ninjai op 17-02-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:53
Wat is de ervaring met een nabestelling bij Lego.com?

Moet ik echt rekening houden met de verzenddatum aangegeven bij de bestelling of kan het ook eerder/later worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Vaak precies op (/rond) de aangekondigde dag, maar zo nu en dan ook wel eerder.

Mijn MOC's op Rebrickable

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:17
Even een vraagje over rebrickable.
Ik heb even geleden alle sets hier thuis ingegeven door gebruik te maken van lijsten: mijn oude sets, mijn post-dark age sets en de sets van mijn kinderen.
Als ik nu wil gaan zoeken welke parts ik heb, kan ik voor zover ik zie dit enkel opvragen voor het geheel, en niet voor aparte setlijsten (via All My Parts).
Ik dacht dan misschien een nieuwe Part List samen te stellen, maar daar vind ik geen optie om sets te importeren.
Zie ik iets over het hoofd of gaat dit gewoon niet?

[ Voor 0% gewijzigd door KrusT op 17-02-2022 08:14 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dommel schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:22:
Iemand heeft een beetje tijd te veel gehad voor het maken van deze foto... Maar wel heel gaaf gedaan :)
[Afbeelding]
heb inmiddels high-res van de piraten;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_s6RY2RBXErN9RxhwsxKS5k-Nc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dvv8vqTLJIikdSecUUNdIgXM.jpg?f=user_large

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
QuattroNL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Lego is bij Legoland verre van goedkoop! Denemarken zelf is ook gewoon een stukje duurder dan NL (ff een biertje in een restaurant, je schrikt je rot van de prijs).
Exclusives kunnen wel interessant zijn, áls ze die daar dan hebben.
Dat dacht ik al. Ach, ik laat me verrassen. Als er een leuke én betaalbare exclusive is, dan gaat er iets mee en anders maak ik naderhand wel even een tussenstop in Duitsland :P Jammer dat het Lego House architectuur setje EOL is, dat was nog wel leuk geweest na een daadwerkelijk bezoek :+

Prijzen van een (speciaal) biertje in een NL restaurant schrik ik me soms al rot van >:) Ik las dat je iets van 2 liter bier, 2 liter wijn en 2 liter prik mag meenemen over de grens, dus ik neem wel een 6-pack speciaal bier mee voor die dagen :P

Back to LEGO... bricks! :) Zou die set van Horizon Zero Dawn zo'n set worden waar je maar beter zo snel mogelijk een bestelling voor moet proberen in te leggen bij LEGO zelf of is jullie verwachting dat het niet zo'n vaart loopt en dat je hem allicht nog wel een keer makkelijk kunt scoren bij een Intertoys of Bol? Niet dat het zo'n Mickey/Minnie Brickheadz zooi wordt die binnen no time uitverkocht is en blijft |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:02
Gim schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:43:
Dat dacht ik al. Ach, ik laat me verrassen. Als er een leuke én betaalbare exclusive is, dan gaat er iets mee en anders maak ik naderhand wel even een tussenstop in Duitsland :P Jammer dat het Lego House architectuur setje EOL is, dat was nog wel leuk geweest na een daadwerkelijk bezoek :+
Dit zijn de huidige LEGO House Exclusives:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwijiFc5oJgUP5X7QTfIQwm8XKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6h5E3vpsrYZsyc73EJ21RfNp.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ze beiden ook hier (plus het Lego Architecture model van het LEGO House) en ik kan je die Dinos wel aanraden. Leuke representatie van de grote Duplo, Legy System en Technic dino's die in het LEGO House staan. En nog best leuk om te bouwen ook!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

KrusT schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:13:
Even een vraagje over rebrickable.
Ik heb even geleden alle sets hier thuis ingegeven door gebruik te maken van lijsten: mijn oude sets, mijn post-dark age sets en de sets van mijn kinderen.
Als ik nu wil gaan zoeken welke parts ik heb, kan ik voor zover ik zie dit enkel opvragen voor het geheel, en niet voor aparte setlijsten (via All My Parts).
Ik dacht dan misschien een nieuwe Part List samen te stellen, maar daar vind ik geen optie om sets te importeren.
Zie ik iets over het hoofd of gaat dit gewoon niet?
Je kan aanvinken welke sets je wilt gebruiken in de 'My Sets' pagina. Links staat een 'Set List', als je daar een vinkje weghaalt, worden deze niet meegenomen in de build calculaties.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Evertt
Virox schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Er is een eenvoudigere methode om dat te doen tussen rebrickable en bricklink/owl.
Als je op de buy parts tab waar je de shop suggesties ziet op rebrickable kan je op de knop "Add Parts to Bricklink Wanted List" als je ingelogd bent kan je ze toevoegen direct in Bricklink zonder xml tussenstap.

Als je ook je beschikbare parts/inventaris goed ingesteld hebt op rebrickable (bij build options) kan je ook werken via de knop "Build this MOC" (beschikbaar aan de rechterkant op de MOC pagina) dan krijg je een lijst van de onderdelen die je te kort komt en kan je die bestellen op dezelfde manier, maar is wel een pak goedkoper :+
Bedankt.

Heb even andere moc sets naar gekeken. Toen viel het kwartje.

De RB auto is erg complex. Omdat aantal stenen in zitten die prijzig of waar geen kleur beschikbaar is.
Jammer dat de de set dan prijzig ik kan eventueel aantal laten vervallen. Maar dan blijft het nog steeds erg prijzig.

Ik zit nu te kijken voor een andere mooie moc set.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
himlims_ schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:37:
[...]

heb inmiddels high-res van de piraten;

[Afbeelding]
Heel erg bedankt voor deze link, die komt in mijn collectie :9

Van ver doet die foto me ook denken aan:
Afbeeldingslocatie: https://static.worldbricks.com/media/djcatalog2/images/item/entries/4072/001_f.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:03:
[...]

[Afbeelding]
heb die brickpanda (https://www.instagram.com/brickpanda82/) gesproken, gezien 5x per jaar in budapest zit, afgesproken dat we een scene van scarface gaan maken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:16

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/f3agsOM6OmoAAAAC/oh-i-member-south-park.gif

The good old days.

Komende maand heb ik weer eens wat geld over voor lego.
Tot nu toe op mijn verlanglijstje:

75328 Mando helmet
75304 Darth Vader helmet
40559 Road Runner & Wile E brickheadz
40550 Rescue Rangers brickheadz

Twijfel of ik ze online bestel of in Gouda bij de Lego Play today store haal.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 11:59
  • Hmm, ik keek toch laatst raar op toen ik mijn bestelling bij Brick Owl binnen kreeg. Zou zweren dat de conditie van de steentjes new moest zijn maar blijkt het used (good) te zijn. Een behoorlijk verschil. Ben toch altijd wel scherp in dit soort dingen dus snap niet hoe ik die keuze nou heb kunnen maken bij het plaatsen van mijn bestelling.
  • Ergens vervelend dat de meeste stores op Brick Owl een minimum order hebben. In sommige gevallen heb ik maar een paar steentjes nodig en dan moet je steentjes bijbestellen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt om maar een dat minimum bedrag te voldoen. Ik zou veel liever geld geven zonder dat ik daar dan steentjes voor terug krijg. Het gaat mij immers puur om het compleet maken van mijn eigen sets hier bij mij thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

juanita schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:27:
  • Hmm, ik keek toch laatst raar op toen ik mijn bestelling bij Brick Owl binnen kreeg. Zou zweren dat de conditie van de steentjes new moest zijn maar blijkt het used (good) te zijn. Een behoorlijk verschil. Ben toch altijd wel scherp in dit soort dingen dus snap niet hoe ik die keuze nou heb kunnen maken bij het plaatsen van mijn bestelling.
  • Ergens vervelend dat de meeste stores op Brick Owl een minimum order hebben. In sommige gevallen heb ik maar een paar steentjes nodig en dan moet je steentjes bijbestellen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt om maar een dat minimum bedrag te voldoen. Ik zou veel liever geld geven zonder dat ik daar dan steentjes voor terug krijg. Het gaat mij immers puur om het compleet maken van mijn eigen sets hier bij mij thuis.
soms is het interresanter om bij lego zelf te bestellen; voor enkele losse blokjes, niet altijd - maar soms kan het voordeliger uitpakken

• KrusT
zonoskar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Je kan aanvinken welke sets je wilt gebruiken in de 'My Sets' pagina. Links staat een 'Set List', als je daar een vinkje weghaalt, worden deze niet meegenomen in de build calculaties.
Tnx, maar dat is enkel om te zien of ik alle blokjes heb voor een moc.
Blijkbaar kan je die 'all my parts' mijst niet filteren aan de hand van setlists, of je moet voor ieder een ander account maken natuurlijk.
Misschien eens denken om een databank te bouwen met behulp van python, webscraping enz...

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:13
juanita schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:27:
Wat ik in dat laatste geval wel eens doe is een paar minifigs erbij bestellen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 19:35
[...]

[Afbeelding]
Die folder heb ik zo vaak bekeken destijds! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 08:19
KrusT schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Tnx, maar dat is enkel om te zien of ik alle blokjes heb voor een moc.
Blijkbaar kan je die 'all my parts' mijst niet filteren aan de hand van setlists, of je moet voor ieder een ander account maken natuurlijk.
Misschien eens denken om een databank te bouwen met behulp van python, webscraping enz...
Ligt er een beetje aan hoeveel sets je hebt.

Maar het is vrij simpel om naar een set te gaan, vervolgens naar het "inventory" tabje en dan een Rebrickable CSV bestand te exporteren.

Dat CSV bestand kun je dan weer importeren in een aparte part list. (maar hij telt ze dan wel dubbel in je totaal van "all my parts" enzo. voor build settings niet boeiend want die dubbelen set lists of part lists kun je dan gewoon uitvinken).

Uiteindelijk kostte mij dit manueel 15 minuten voor 35 sets.

***EDIT**Nog makkelijker is aan de rechterkant in de balk (als je een set opent) de optie te kiezen "add set's parts to list"

[ Voor 6% gewijzigd door SideShow118 op 17-02-2022 12:48 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-06 23:52

Superkiwi

Hoi doei

Misschien een aparte vraag maar weet iemand hoe het zit met de kleuren van de zeilen op de oude piraten- en soldatenschepen?
In mijn herinnering hadden de 'goeien' (lees: soldaten) blauw/wit gestreepte zeilen en de 'slechten' (lees: piraten) rood/wit gestreepte zeilen. Maar er zijn dus ook piraten met zwart/witte zeilen op hun schip.
Zijn de rood/wit gestreepte zeilen op een gegeven moment vervangen door de zwart/witte of zijn dit een ander soort piraten?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Superkiwi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:40:
Misschien een aparte vraag maar weet iemand hoe het zit met de kleuren van de zeilen op de oude piraten- en soldatenschepen?
In mijn herinnering hadden de 'goeien' (lees: soldaten) blauw/wit gestreepte zeilen en de 'slechten' (lees: piraten) rood/wit gestreepte zeilen. Maar er zijn dus ook piraten met zwart/witte zeilen op hun schip.
Zijn de rood/wit gestreepte zeilen op een gegeven moment vervangen door de zwart/witte of zijn dit een ander soort piraten?
door ontwikkeling van thema geloof ik, daarlangs zijn die zwarte vaker te zien geweest bij film-set (van Caribische piraatjes) Heb recentelijk mijn oude barracuda set bijelkaar aan het zoeken, daarbij de orginele zeilen gevonden - verbaasd dat ze er naar 30jr nog zo goed uit zien

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 17-02-2022 13:42 ]

• KrusT
SideShow118 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Ligt er een beetje aan hoeveel sets je hebt.

Maar het is vrij simpel om naar een set te gaan, vervolgens naar het "inventory" tabje en dan een Rebrickable CSV bestand te exporteren.

Dat CSV bestand kun je dan weer importeren in een aparte part list. (maar hij telt ze dan wel dubbel in je totaal van "all my parts" enzo. voor build settings niet boeiend want die dubbelen set lists of part lists kun je dan gewoon uitvinken).

Uiteindelijk kostte mij dit manueel 15 minuten voor 35 sets.

***EDIT**Nog makkelijker is aan de rechterkant in de balk (als je een set opent) de optie te kiezen "add set's parts to list"
Thanks! Dit zocht ik!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:12
Ben nu bijna klaar met de ninjago stadstuinen, moet alleen het tempel gedeelte nog maken dat doe ik later omdat de set toch naar een lego kamer gaat met meer ruimte, en met het tempel gedeelte er aan vast komt ie niet mooi uit in deze kast.

Ben nu begonnen met een moc van het surfhuis 31118 waar je 2 sets voor nodig hebt om te maken, was in eerste instantie begonnen met bouwen op en 16x32 baseplate die ik van de ninjago set had, maar die basplate ging echt heel erg bol staan, dus heb ik de boel weer afgebroken, had zelf nog wat 16x16 platen en ben daar de boel op gaan bouwen, alleen de blauwe voor de zee is een andere kleur, maar vind de kleur wel prima.

Ik mag binnenkort wel gaan beginnen met de lego kamer, heb alleen nog maar een plekje over in mijn 2 vitrine kasten voor een set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOrw0j9oUjTASJxfN9li-r6MRok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sZSfYYKYoSPdl4rk5RL4l1sW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMmsgtMr0hvaTg38ZZXDS78ANp0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ttbqPDRRPsdQ9pvfO0TDtucp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVO6e3d4edGWQh5EYZulQacK1mY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aQH2ChIPDEMpwIVmZxDHS3Y7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:06
Superkiwi schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:40:
Er waren ook nog de rode soldaten met rood-witte zeilen met kanonnen er op. Volgens mij zijn de blauwe en rode soldaten losjes gebaseerd op de Fransen en de Engelsen. Later kreeg je ook nog de Spanjaarden met blauw-witte zeilen. Qua piraten werden er inderdaad meerdere kleuren met- en zonder schedel gebruikt en zijn er volgens mij ook een aantal kapiteins met elk een eigen naam. Wat dat betreft zijn de verschillende factions in Castle en Space duidelijker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vanavond de 42056 afgerond. Erg leuk om te bouwen vond ik. Er ontbreken nog 3 kleine onderdeeltjes. 1 in de koplamp en 2 in het koffertje. Morgen maar even opzoeken in de kelder om het geheel compleet te maken. Blij mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWbJHCDZf1dlAxk7XGDBwRwR5kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2OH5iscJzTIKiB1KiEXeAo6.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Is er ergens een website waar je kan zien welke sets retired gaan en vooral wanneer of is daar nooit een specifieke datum?

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:41

rammes

koekebakker 1e klas

KillGhost schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:57:
Is er ergens een website waar je kan zien welke sets retired gaan en vooral wanneer of is daar nooit een specifieke datum?
https://bouwsteentjes.info/. heeft regelmatig dat soort overzichten

Ik zou het doen!

• Roy vd M.
Er zijn de nodige sites die beweren te weten wanneer iets uit productie gaat, maar niemand weet het precies behalve Lego. Bekijk naast de door Rammes genoemde site ook eens op Retiringsets.com (tegenwoordig krijg ik daar een beveiligingsmelding maar voor zover ik kan inschatten is de site veilig; geen garanties echter) en daarnaast Brickfanatics en Brickeconomy.

Wat ik meestal doe is googlen op 'retiring sets 2022', daarbij het jaartal vervangend door het leefjaar ;) Je krijgt dan wat recente links. Maar neem ze alle met een korreltje zout. Vaak zit men er dichtbij of klopt het zelfs precies, maar lang niet altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
BillSpaarbank schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:42:
Vanavond de 42056 afgerond. Erg leuk om te bouwen vond ik. Er ontbreken nog 3 kleine onderdeeltjes. 1 in de koplamp en 2 in het koffertje. Morgen maar even opzoeken in de kelder om het geheel compleet te maken. Blij mee.
[Afbeelding]
Als ik dan een midlife crisis krijg, dan wil ik die ook aanschaffen. Da's een stuk goedkoper dan een echte Porsche. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

BillSpaarbank schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:42:
[Afbeelding]
Nice!
Had je deze nog of onlangs aangeschaft?
Die krengen zijn best duur (lijkt wel een echte Porsche).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Nice!
Had je deze nog of onlangs aangeschaft?
Die krengen zijn best duur (lijkt wel een echte Porsche).
Via Marktplaats. Helaas zonder doos en boekje, maar daar was de prijs ook naar. Hij was ook niet helemaal compleet, maar ook dat was vooraf bekend.

Ik heb hem wel helemaal schoon moeten maken. Hiervan zal ik de details besparen. Hij is nu weer in nieuwstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:47
BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Via Marktplaats. Helaas zonder doos en boekje, maar daar was de prijs ook naar. Hij was ook niet helemaal compleet, maar ook dat was vooraf bekend.

Ik heb hem wel helemaal schoon moeten maken. Hiervan zal ik de details besparen. Hij is nu weer in nieuwstaat :)
Dan moet de prijs wel heel laag geweest zijn, als ik dit allemaal lees :P Gaaf ding!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Martijn1990 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:46:
[...]

Dan moet de prijs wel heel laag geweest zijn, als ik dit allemaal lees :P Gaaf ding!
Ik denk dat het inderdaad een goeie score was. Ik heb 175 euro betaald. En opgehaald in mijn eigen woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:35
BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Ik denk dat het inderdaad een goeie score was. Ik heb 175 euro betaald. En opgehaald in mijn eigen woonplaats.
Dat is idd zeer schappelijk voor die set. Zeker als je hem weer compleet weet te krijgen. 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Kijk, dat zijn de deals! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Thanks voor de links allemaal! Ik zal ze eens bekijken. Ik wilde de star wars helmen verzamelen, maar zie dat die van de tie fighter pilot inmiddels uit de handel is en voor fors meer aangeboden wordt. Dus tijd voor een ander plan. Ik ben net begonnen met de hobby dus wil mijn aankopen voornamelijk prioriteiten op dingen die dit jaar eruit gaan.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Die Porsches gaan hier in Duitsland voor 400-500 in ongeopende doos over de toonbank. Niet normaal wat een geld daar voor gevraagd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 14:03

CORVETTE

---- American V8 ---

Zijn er hier technic mensen die mij kunnen helpen met het maken / bekijken hoe ik veel zware motoren meer en langer van stroom kan voorzien.

Mensen met sbrick kennis en / of zelf battery boxes hebben aangepast of weten waar goede info staat.

Ik kan de discussie hier niet voeren omdat ik het model vermoedelijk niet van Lego ga maken en misschien andere battery boxes, heb ook Lego electronica . Maar het modden zal ongeveer op hetzelfde neerkomen.

Er zal vast wel iemand tussen zitten die wat meer power op zijn technic modellen heeft losgelaten. 😋

Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 16:01
gizmokat schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:31:
Ben nu bijna klaar met de ninjago stadstuinen, moet alleen het tempel gedeelte nog maken dat doe ik later omdat de set toch naar een lego kamer gaat met meer ruimte, en met het tempel gedeelte er aan vast komt ie niet mooi uit in deze kast.

Ben nu begonnen met een moc van het surfhuis 31118 waar je 2 sets voor nodig hebt om te maken, was in eerste instantie begonnen met bouwen op en 16x32 baseplate die ik van de ninjago set had, maar die basplate ging echt heel erg bol staan, dus heb ik de boel weer afgebroken, had zelf nog wat 16x16 platen en ben daar de boel op gaan bouwen, alleen de blauwe voor de zee is een andere kleur, maar vind de kleur wel prima.
Mag ik vragen welke MOC dat is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Jolke schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:59:
Die Porsches gaan hier in Duitsland voor 400-500 in ongeopende doos over de toonbank. Niet normaal wat een geld daar voor gevraagd wordt.
Dan is de Cat 11 Lego goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:12
Vitruvius schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:32:
[...]
Mag ik vragen welke MOC dat is? :)
Ik heb hem van rebrickable https://rebrickable.com/m...an/tiki-surf-bar/#details

Had zelf de 2 sets 1 keer kunnen scoren bij amazon voor 26 euro per set en het koste €4.60 voor de pdf file.

Vind het zelf een leuke alternative build van deze 2 sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Jolke schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:59:
Eind 2019 kocht ik de set nog voor net iets meer dan 200 euro. Nu zijn ze hier niet meer onder de 500 te vinden, gesealed. Wordt alleen maar meer. :P

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:53
Vissa66 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Eind 2019 kocht ik de set nog voor net iets meer dan 200 euro. Nu zijn ze hier niet meer onder de 500 te vinden, gesealed. Wordt alleen maar meer. :P
Nu Lego de nieuwe technic supercar een jaar heeft uitgesteld zou het leuk geweest zijn als ze dit jaar een nieuwe productie run van de Porsche gedaan hadden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 16:01
schumi1986 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Nu Lego de nieuwe technic supercar een jaar heeft uitgesteld zou het leuk geweest zijn als ze dit jaar een nieuwe productie run van de Porsche gedaan hadden :p
Zijn nog maar geruchten, dat was met de lamborghini niet anders. Als ik zie hoe slecht leverbaar de Bugatti is verwacht ik nog 1x een run tot de zomer en dan een nieuwe. :)
gizmokat schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:43:
[...]

Ik heb hem van rebrickable https://rebrickable.com/m...an/tiki-surf-bar/#details

Had zelf de 2 sets 1 keer kunnen scoren bij amazon voor 26 euro per set en het koste €4.60 voor de pdf file.

Vind het zelf een leuke alternative build van deze 2 sets.
Ah top, heb de set indd ook voor zo'n prijs kunnen kopen en kon 'm niet laten liggen. Moet nog kijken of ik 'm ga bouwen of bewaar voor later als cadeautje. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Vissa66 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:45:
[...]

Als volgend jaar de vierde set uit deze serie verschijnt, zal de prijs van de Porsche alleen maar hoger worden. Ik ben blij dat ik deze ergens in Q3 vorig jaar nog voor 350 euro (nieuw) heb kunnen scoren. Nu wachten tot de jongste wat ouder is en we wat meer tijd voor onszelf krijgen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de instructies voor de BTTF DeLorean van Mr.Platinum gekocht, hij heeft net de manual versie uitgebracht. Onderdelen zouden komen van 23 winkels wat bij elkaar 816 euro is, zonder verzendkosten :o Dus ik moet even gaan uitvogelen hoe ik deze wil gaan bouwen. Er zitten een paar dure onderdelen bij, zoals de fibreoptics. Misschien kan ik daar iets uit de hobbywinkel voor gebruiken, het is gewoon een doorzichtige slang. En de grijze spatborden zijn helemaal niet beschikbara in Lego, dus die moet je spuiten, of bij alternatieve Lego aanbieders scoren. Maar het model ziet er wel geweldig uit.

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Mr.Platinum/lego-technic-back-to-the-future-2-delorean-manual-version/BTTF2.png/750x562p.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:12

JoeZuCK

_Fonz > all.

zonoskar schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:33:
Er zitten een paar dure onderdelen bij, zoals de fibreoptics. Misschien kan ik daar iets uit de hobbywinkel voor gebruiken, het is gewoon een doorzichtige slang.

[Afbeelding]
Hebben die fiberoptics slangen een bepaalde lengte? Je zou daar wat Exo-Force setjes voor kunnen scoren. Die zijn nauwelijks gewild op MP en dus goedkoop. Je kan ze zelf wel op lengte knippen denk ik als ik zie hoe het bevestigd is op de Delorean.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 20:55
Ik heb de instructies voor de BTTF DeLorean van Mr.Platinum gekocht, hij heeft net de manual versie uitgebracht. Onderdelen zouden komen van 23 winkels wat bij elkaar 816 euro is, zonder verzendkosten :o Dus ik moet even gaan uitvogelen hoe ik deze wil gaan bouwen. Er zitten een paar dure onderdelen bij, zoals de fibreoptics. Misschien kan ik daar iets uit de hobbywinkel voor gebruiken, het is gewoon een doorzichtige slang. En de grijze spatborden zijn helemaal niet beschikbara in Lego, dus die moet je spuiten, of bij alternatieve Lego aanbieders scoren. Maar het model ziet er wel geweldig uit.

[Afbeelding]
Heel mooi maar onderdelen moeten spuiten maakt het toch niet echt een realistische build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb nog wel een spaceshuttle met fiber optics liggen :)

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:54:
[...]
Als volgend jaar de vierde set uit deze serie verschijnt, zal de prijs van de Porsche alleen maar hoger worden.
Daar hou ik je aan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

artificial_sun schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:11:
Ik heb nog wel een spaceshuttle met fiber optics liggen :)
Als je daar vanaf wilt (as in gratis) hoor ik het wel. :)

@la_fusion Als Lego sommige onderdelen niet maakt, dan moet je wat he? Je kan ze ook op ali kopen in de juiste kleur.
@JoeZuCK Die van de Exo-Force zijn het inderdaad. 16cm lang, maar sommigen moeten ingekort worden. Ik zie op bricklink overigens dat die eigenlijk helemaal niet zo heel duur zijn (1 euro per stuk, ik heb er 12 nodig), het zijn de DBG technic panels #1 en #2 (10 euro per stuk) en LBG technic panels #17 en #18 die echt duur zijn (20 en 11 euro). Hij gebruikt ook een technic steering arm in light grey die maar in 2 sets voorkwamen en 5 euro per stuk kosten. Eens kijken of ik daar een alternatief voor kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

Als ik kijk naar wat ik voor een 42056 versie heb betaald waarvan alleen van de eerste doos was geopend en naar wat die nu waard is in gebouwde staat dan kan ik er alleen maar er van uitgaan dat die nog wel wat duurder zal worden.Zelfs in gebouwde staat zoals ik hem heb staan.

Maar mij gaat het niet om het verkopen voor veel winst. Ik wil er zelf bouwplezier aan beleven en zolang als ik het mooi vind staan blijft die staan en anders wordt die afgebroken en wordt er een MOC/SEC (geef het beestje een naam) van gebouwd.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dommel schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:52:
[...]

Als ik kijk naar wat ik voor een 42056 versie heb betaald waarvan alleen van de eerste doos was geopend en naar wat die nu waard is in gebouwde staat dan kan ik er alleen maar er van uitgaan dat die nog wel wat duurder zal worden.Zelfs in gebouwde staat zoals ik hem heb staan.

Maar mij gaat het niet om het verkopen voor veel winst. Ik wil er zelf bouwplezier aan beleven en zolang als ik het mooi vind staan blijft die staan en anders wordt die afgebroken en wordt er een MOC/SEC (geef het beestje een naam) van gebouwd.
Hier idem hoor. Op zolder liggen de oranje, blauwe en groene auto te wachten tot een geschikt moment om deze te bouwen. Het heeft totaal geen haast. Over veel Lego sets heb ik twijfels, maar over deze auto’s totaal niet. Een frequentie van 2-3 jaar vind ik ook wel best, van mij hoeft het niet sneller. Maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dat anders zouden willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

[Afbeelding]
Mooi model! Wel een beetje jammer dat de ontwerper een bouwinstructie uitbrengt met daarin onderdelen in een kleur die helemaal niet te verkrijgen zijn, dat is wel een dooddoener. Had hij dat er wel bij staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
almightyarjen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:48:
[...]

Mooi model! Wel een beetje jammer dat de ontwerper een bouwinstructie uitbrengt met daarin onderdelen in een kleur die helemaal niet te verkrijgen zijn, dat is wel een dooddoener. Had hij dat er wel bij staan?
Staat er wel duidelijk bij :
When I build this car, the mudguard panels were unavailable in the right colour. So I went to the future to get them Marty. (Only part which is not in inventory)(The 24118 can also be ordered from China, 4 are needed LBG)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 20:44
Ik vind hem wel mooi, maar niet 816 euro mooi. :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:57
De afgelopen dagen aan het bouwen geweest aan een variant (MOC :+ ) van de Porsche 911. Heerlijk model om te maken en als Mustang liefhebber moest ik deze wel maken! :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTlZU8Ai_juBl3CIaEwHsVprhcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvnJqlP5kyOk8zh3yXUjIckd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Y3yjNz7QnZMKvp_KInsOiitNmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uC38qIFXbAhYuwPZc3GyZvcH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_5CDLoIV9RM8y8vBB-aL2Umg5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryb6KdOa3oC1MLGr438Ndqrs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPyrW_ur-CQ-8bt4YphjQErG1y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5ypEe6w9l5XFWFeR9DCBKsb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTGKsNhZcWbE-hgAfrzn1-w9wIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9DpmjScZFrSPoloWTOqeFi7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WunXZfx_Hnd-_3Gi4lJIBmBZepM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dmhd68r6iZZSlvLbcduQjczt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoNbfB2vXwK1p0KYZR4r-I0Ljjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j64CFJKA9lFTauZXWDEwrta9.jpg?f=fotoalbum_large

Opvallend is dat het model goed in elkaar steekt en niet eens heel erg fragiel is. Uiteraard niet zo stevig als het originele model, maar durf deze prima op te pakken.

Nu begonnen aan de Liebherr :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TM-Yd9ap36Ao6td0S34SyJOvoW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYfScgBWdOxPmAdu5uVBuQZE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

WVL_KsZeN schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:51:
[...]

Staat er wel duidelijk bij :

[...]
Dan zit er niets anders op dan dat we een Lego Ideas met de juiste kleur onderdelen gaan bedenken, submitten en overal shillen om de 10k te halen en vervolgens Lego ideas jury omkopen hopen dat het een set wordt (y) maar dan is het wel inmiddels 2024 -O-

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19

SomerenV

It's something!

De post van @ErikT738 is in m'n achterhoofd blijven hangen. Vroeger mezelf echt blindgestaard op dat kasteel, maar nooit kunnen bouwen, dus ik dacht... nu met Stud.io kan ik het eenvoudig namaken, kan ik daarna altijd nog kijken of het zin heeft de steentjes te bestellen.

6,5 uur later...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBtEZH7CkDijNLdVQ4ZXOsAAIt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HFOYaQnbiRQ73DJIeLwjrOTu.png?f=fotoalbum_large

Exact namaken ben ik initieel wel mee begonnen, maar vrij snel besloten het toch wel iets te moderniseren. Het is voor nu nog een flinke WIP, maar alle onderdelen zijn modulair. De grote toren, het muurtje bestaat uit 3 stukken en dan de ophaalbrug. Uiteindelijk wil ik de haven, gevangenis en wat van de andere dingetjes ook nog maken. Klein beetje leentjebuur gespeeld bij de 3-in-1 Castle set aangezien ik echt totaal geen ervaring heb met LEGO-gebouwen.

Wel gaaf om te doen dit en hopelijk kan ik het ooit een keertje allemaal bij elkaar bestellen en daadwerkelijk bouwen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 19-02-2022 03:00 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[Afbeelding]
Het zal wel vloeken in de kerk zijn hier, maar ik kwam toevallig eergisteren ook deze tegen, dus daar moest ik gelijk aan denken toen ik jouw post zag. Volgens mij is jouw MOC wele groter, al verwacht ik dat deze met ruim 2700 stukjes ook wel redelijk het formaat van bijv de Porsche RSR zal hebben.

Afbeeldingslocatie: https://www.blockbrickworld.com/wp-content/uploads/2022/01/New-MOC-Creative-Super-Sports-Racing-Car-Model-Set-Building-Blocks-Bricks-Assembled-Educational-Toy-For.jpg_Q90.jpg_.webp-5.jpg

Ook als je niets van niet-LEGO blokjes wil weten, kan je er misschien wel wat inspiratie uit halen voor dingen die niet makkelijk/goedkoop te krijgen zijn met echte LEGO?

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2022 17:11 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• KrusT
Woohoo, klaar! :P
Castle in the Forest bij elkaar gebricklinkt.
De minifigs heb ik overgeslagen aangezien de oude garde er zijn intrek in ging nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Psq1tj46k6P7SKrvbLEmSM9_nYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SKOtcDdTEjYumpvsvEwTTau.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

KrusT schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:10:
Woohoo, klaar! :P
Castle in the Forest bij elkaar gebricklinkt.
De minifigs heb ik overgeslagen aangezien de oude garde er zijn intrek in ging nemen.

[Afbeelding]
Lego Minifigure A Visual History boek ook net nieuw? Ik heb het sinds vandaag. Nu heb ik eindelijk een oranje Classic Space Minifigure. Ontbreekt bij mij alleen zwart, rood en groen nog. Van grijs en paars heb ik de torso wel, maar nog geen zin gehad om die verder compleet te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:12

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wait, wut :P ........* Fraggert gaat pb sturen

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
Immiddels de Liebherr bijna af, maar ben er eigenlijk al een tijdje klaar mee.
Hij is eigenlijk bij stap 3/6 al klaar en daarna is het eigenlijk alleen maar detail toevoegen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
L23 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:37:
[...]

Lego Minifigure A Visual History boek ook net nieuw? Ik heb het sinds vandaag. Nu heb ik eindelijk een oranje Classic Space Minifigure. Ontbreekt bij mij alleen zwart, rood en groen nog. Van grijs en paars heb ik de torso wel, maar nog geen zin gehad om die verder compleet te maken.
Yep, deze week geleverd. Voor wie hem ook wil, op Amazon.co.uk staat het laag geprijsd.(£13)
Tof boek wel, hoge nostalgische waarde. En vloeken als ik zie wat ik heb gemist tijdens mijn dark ages :)

Groen heb ik, maar alle andere behalve de oude niet (wel de paarse torso).

[ Voor 6% gewijzigd door KrusT op 19-02-2022 19:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben inmiddels op ongeveer 2/3 van de bouw van een 42055 MOC. Tot op heden kan ik 'm iedereen aanbevelen die de 42055 heeft, genoeg ruimte heeft en van een uitdaging houdt. :P

Voortgang tot op heden... ik zal als ie klaar is een paar fatsoenlijkere foto's maken. Inmiddels is de breedte 1,6 meter, hoogte iets van 60 cm. Maar het staat stabiel, terwijl de hele bovenbouw los op de tandwielring staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1sz0SVX5Hk76i_Vo67DgtkZsVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40nLynqbj6OrdA6soSGd0vx8.jpg?f=fotoalbum_large
Bossie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:30:
Hij is eigenlijk bij stap 3/6 al klaar en daarna is het eigenlijk alleen maar detail toevoegen.
Mja, da's met de meeste Technic sets die ik heb zo. De helft van de tijd is het technische werk, daarna komt het werk om het technische te verbergen. Ik moet deze nog eens uit elkaar halen en kijken wat voor MOC ik ervan ga maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Bastien op 19-02-2022 20:14 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
L23 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:37:
[...]

Als ik mij niet vergis:
- zwart en rood vind je in oude sets of deze TRU collecties (helaas ook al vrij oud)
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SL/5000437-1.png
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SL/5000438-1.png
- groen alleen in de ideas Exo Suit set:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/21109-1/21109_alt1.jpg
Dus ik vrees dat het duur zal zijn om deze figs te krijgen 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
Bastien schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:12:
Mja, da's met de meeste Technic sets die ik heb zo. De helft van de tijd is het technische werk, daarna komt het werk om het technische te verbergen. Ik moet deze nog eens uit elkaar halen en kijken wat voor MOC ik ervan ga maken.
Zat zelf aan deze te denken
https://rebrickable.com/m...nk-42100-model-b/#details

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Roy vd M. schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:00:
Na de (uitgebreide) testfase en de correctie van de instructies, is dan uiteindelijk mijn Renault Estafette met diverse lading klaar. Zie hier.

[Afbeelding]

De Renault heeft besturing, openende deuren, scharnierende achterklep, afneembaar dak, afneembare motorkap in de cabine en een aantal ongebruikelijke bouwtechnieken.

De lading bestaat om te beginnen uit een draaibank waarvan de drie sledes onafhankelijk beweegbaar zijn, een werkbank met bankschroef (thema 'workshop').

[Afbeelding]

Vervolgens een 8 cilinder-lijnmotor uit een racewagen van de jaren '20 plus diverse vrachtwagenonderdelen (thema 'automotive').

[Afbeelding]

Ten slotte een koelkast met inhoud plus een art deco frisdrankautomaat (thema 'diner').

[Afbeelding]

De instructies bevatten her en der extra info:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na een uurtje of 120 werken aan dit project, ben ik blij dat het eindelijk gepubliceerd is. Dat had nog wat voeten in de aarde trouwens want de inventaris zoals Lego die heeft opgegeven in de instructies is niet correct, er ontbreken wat onderdeeltjes (dus moest de hoofdinventaris van Rebrickable worden aangepast). Ik heb Lego ook op de hoogte gesteld en als het goed is gaan zij het instructieboekje erop aanpassen.

Al hetgeen in deze post wordt getoond, kan worden gebouwd uit de Volkswagen Camper set (10279). Als je deze MOC waardeert, zou ik het leuk vinden als je 'm een like geeft op de Rebrickable pagina. Daar vind je ook uitgebreide informatie over het project.
Grappig, die Renault deed mij dan weer denken aan de Tempo matador, een zeldzaam busje met Volkswagen motor er in;
Afbeeldingslocatie: https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/cars_images/120046/40606-87/deb9ff165b61490170f15839672b13ad.jpeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:16:
[...]

Als ik mij niet vergis:
- zwart en rood vind je in oude sets of deze TRU collecties (helaas ook al vrij oud)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- groen alleen in de ideas Exo Suit set:
[Afbeelding]
Dus ik vrees dat het duur zal zijn om deze figs te krijgen 8)7
Ik heb nog wat nieuwe exosuits liggen, die gaan alleen maar meer waard worden met die gekleurde spacefig hype.
#HODL :P

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:57
Ff lekker bouwen aan de Liebherr..valt alleen niet mee als constant je handen aangevallen worden.. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fwGsc1raa-AGzoJSr_hCO_9fZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZKGat1QkbSfFMVKGm9heZME.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWfM7WFmHAIrf8VzpcJ8HKiKq44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nKRG8re3rnlaicNS3squRZq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
_ferry_ schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:28:
[...]

Grappig, die Renault deed mij dan weer denken aan de Tempo matador, een zeldzaam busje met Volkswagen motor er in;
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/4c601d95455108c9e5379c136d60c6aa46aefd64/?url=https%3A%2F%2Fwww.classicdriver.com%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fstyles%2Ffull_width_slider%2Fpublic%2Fcars_images%2F120046%2F40606-87%2Fdeb9ff165b61490170f15839672b13ad.jpeg

Ergens te begrijpen, als je ziet waar Renault de inspiratie voor de Estafette vandaan haalde; de Duitse Gutbrod:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5y_h4BXsAA9rYI.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Roy vd M. op 19-02-2022 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:22

[Afbeelding]
Oh wauw. Die technics tandwielen als wieldoppen 😍

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 23:09
gwystyl schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Het zal wel vloeken in de kerk zijn hier, maar ik kwam toevallig eergisteren ook deze tegen, dus daar moest ik gelijk aan denken toen ik jouw post zag. Volgens mij is jouw MOC wele groter, al verwacht ik dat deze met ruim 2700 stukjes ook wel redelijk het formaat van bijv de Porsche RSR zal hebben.

[Afbeelding]

Ook als je niets van niet-LEGO blokjes wil weten, kan je er misschien wel wat inspiratie uit halen voor dingen die niet makkelijk/goedkoop te krijgen zijn met echte LEGO?
2700 steentjes en dan zo'n lelijk en afgeraffeld model neer zetten? Hier zitten echt zoveel lelijke plekjes en details op die veel beter opgelost/uitgevoerd hadden kunnen worden.

Ondanks de prijs gewoon zonde van het plastic
(En dat ligt niet aan het merk maar aan het ontwerp)

-----

Het is dat er al enige tijd geruchten rondgaan dat lego binnenkort met een BttF DeLorean set komt, Anders had ik er namelijk zelf één ontworpen met als basis de James Bond Aston Martin set (? 10262 ?)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-06 21:11
Ik overweeg Lego art, maar ik twijfel over welke set ik zou nemen als ‘basis’. Kun je van de wereldkaart (meerdere) kleine frames maken? Ik kan me voorstellen dat het leuk is om alternatieve ontwerpen te maken of zelfs eigen foto’s te gebruiken. De 1x1 blokjes kosten geen drol en zijn makkelijk te bestellen via bricklink. Daarnaast vraag ik me af hoe makkelijk de 1x1 eraf te halen is… is dat vrij eenvoudig of een helse klus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Timx2 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:12:
Ik overweeg Lego art, maar ik twijfel over welke set ik zou nemen als ‘basis’. Kun je van de wereldkaart (meerdere) kleine frames maken? Ik kan me voorstellen dat het leuk is om alternatieve ontwerpen te maken of zelfs eigen foto’s te gebruiken. De 1x1 blokjes kosten geen drol en zijn makkelijk te bestellen via bricklink. Daarnaast vraag ik me af hoe makkelijk de 1x1 eraf te halen is… is dat vrij eenvoudig of een helse klus?
De ronde onderdelen? Je krijgt sowieso een tool bij de wereldkaart om de ronde onderdelen per 4 tegelijk eraf te halen :)

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:16
Bossie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:30:
Hier idem. Kon mij al moeilijk tot zetten om te gaan bouwen. Treehouse heeft mijn interesse voor technisch lego wat verpest haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
headhunter1985 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Hier idem. Kon mij al moeilijk tot zetten om te gaan bouwen. Treehouse heeft mijn interesse voor technisch lego wat verpest haha.
Daar had ik met de rode kraan en de landrover ook last van. Vooral de landrover was de tweede helft van de bouw grotendeels beplating aanbrengen.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Bardu
  • Laatst online: 11:07
Afgelopen week weer flink wat modellen uit de 8800 Technic serie gebouwd uit de verzameling. Sommigen flink verkleurd, maar ik vind het wel charme hebben. Hoe groter ze worden, hoe interessanter om te bouwen. En soms ook met wat gepuzzel, omdat ze nog bouwtekeningen hebben waar je bij na moet denken. Heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28x-8XiowL_JqUsrnCJF3XnIdWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFeJ5Il1lz3Ii65yjwHP3OWM.jpg?f=fotoalbum_tile8824 Hovercraft, 1993Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q77MjACa1vU51VI7OiDZM5_s2kU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSCzQZrwGh3lKBmmioxdgA6Z.jpg?f=fotoalbum_tile8825 Night Chopper, 1990Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBiyytsOjwhVa2UFIirk0hZklPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9iOsG44zRGsBxbXy5lkdo0Rg.jpg?f=fotoalbum_tile8826 ATX Sport Cycle, 1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlkqgNhoR6xfQUH5TnosBY2fdmU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LZEAhsNRiia39cheAnsEong.jpg?f=fotoalbum_tile8828 Front End Loader, 1992Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RNmX4fL6_tV-GsSBsv4sTnZc3w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03cvTQrDMwse1W1Uh9kI5Zd9.jpg?f=fotoalbum_tile8829 Dune Blaster, 1994Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iZBFZdd5PyZix9sI1Ai3it2N3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NalrANe80Rpf0zzRlJyZykYD.jpg?f=fotoalbum_tile8830 Rally 6-Wheeler, 1990
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cc93VVTU8VQ0_A1vxa4GFR2jETs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpWC2OKSYnp3OKazbhXHNcMj.jpg?f=fotoalbum_tile8832 Roadster, 1988Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3oclAvMR5xreYnkijGVuJvOFbQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZ7NHOH8qZ7w0RQMHazBnjEK.jpg?f=fotoalbum_tile8835 Forklift, 1989Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQHOrrKLkC2i33h3N0KC7js3s3M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJmRd3GE3RfgoJuIPUSvIwTK.jpg?f=fotoalbum_tile8838 Shock Cycle, 1991
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85VWisoy6BA-Q-u3YBIt1n5rl8I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndZva68ltRVV90B4G6s7QgsO.jpg?f=fotoalbum_tile8841 Dune Buggy, 1983Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTKB2f-WIC2H7EmfWu_fIylejYU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mwbVzUIxFpCujpnOZD55Uq2.jpg?f=fotoalbum_tile8843 Fork-Lift Truck, 1984Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWpQz1bV0mr12gmwajdxz3a18iI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofz31mQ0RsyQmFVWbypocHD1.jpg?f=fotoalbum_tile8844 Helicopter, 1981
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH2IbykH8BNsWAMcITnF4YmlNh8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPzCqmSSt1J5YG94DEUdsyo9.jpg?f=fotoalbum_tile8846, Tow TruckAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROTgJmAj050fSHLgnWTh1QwOzBM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOHAHZDeHJMImnTBUE8bU2uX.jpg?f=fotoalbum_tile8848 Power Truck, 1981Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tA25MOtBEwpyK-SotjD_f4HUBgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY3Nkm5BmMV7S2lnkfmztmco.jpg?f=fotoalbum_tile8849 Tractor, 1986
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLpGxV1Z7wxb3KM3MXdbY_bavGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6iTcB2m0969emgXLZYlEJgJ.jpg?f=fotoalbum_tile8855 Prop Plane, 1988

Er zitten wat gaten in de serie, de missende modellen zouden nog ergens in de stapel dozen moeten liggen. Ook mis ik de fig bij de 8855. Ik heb er een stuk of 20 in mijn voorraad, maar niet met de juiste print. Hopelijk kom ik die nog een keertje tegen. Voorlopig nog genoeg te doen. De nummering is overigens echt random lijkt wel. Er zit geen structuur in qua jaar van uitbrengen, of type. Niet alle 8800 sets zijn Technic - heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Timx2 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:12:
Ze gaan er redelijk makkelijk vanaf, maar er zitten er 10.000+ op zo'n complete wereldkaart. Het was een #%@%# klus om die allemaal eraf te krijgen. :+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:59
Bardu schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:35:
Afgelopen week weer flink wat modellen uit de 8800 Technic serie gebouwd uit de verzameling. Sommigen flink verkleurd, maar ik vind het wel charme hebben. Hoe groter ze worden, hoe interessanter om te bouwen. En soms ook met wat gepuzzel, omdat ze nog bouwtekeningen hebben waar je bij na moet denken. Heerlijk!

[Afbeelding]8824 Hovercraft, 1993[Afbeelding]8825 Night Chopper, 1990[Afbeelding]8826 ATX Sport Cycle, 1992
[Afbeelding]8828 Front End Loader, 1992[Afbeelding]8829 Dune Blaster, 1994[Afbeelding]8830 Rally 6-Wheeler, 1990
[Afbeelding]8832 Roadster, 1988[Afbeelding]8835 Forklift, 1989[Afbeelding]8838 Shock Cycle, 1991
[Afbeelding]8841 Dune Buggy, 1983[Afbeelding]8843 Fork-Lift Truck, 1984[Afbeelding]8844 Helicopter, 1981
[Afbeelding]8846, Tow Truck[Afbeelding]8848 Power Truck, 1981[Afbeelding]8849 Tractor, 1986
[Afbeelding]8855 Prop Plane, 1988

Er zitten wat gaten in de serie, de missende modellen zouden nog ergens in de stapel dozen moeten liggen. Ook mis ik de fig bij de 8855. Ik heb er een stuk of 20 in mijn voorraad, maar niet met de juiste print. Hopelijk kom ik die nog een keertje tegen. Voorlopig nog genoeg te doen. De nummering is overigens echt random lijkt wel. Er zit geen structuur in qua jaar van uitbrengen, of type. Niet alle 8800 sets zijn Technic - heel apart.
Als ik dit zie wil ik heeeel graag weer eens aan de slag met de modellen uit LEGO Technic 8062 (alleen moet ik dan eerst nog drie bakken LEGO uit mijn jeugd uitsorteren haha...)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Laatst online: 19-06 21:11
Vissa66 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Ze gaan er redelijk makkelijk vanaf, maar er zitten er 10.000+ op zo'n complete wereldkaart. Het was een #%@%# klus om die allemaal eraf te krijgen. :+
😅 wat een feest! Maar ja, zoiets koop je ook om bezig te zijn en ‘te ontspannen’…🙈

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 15:46
Hier worden de steentjes gestolen, onder de bank gemept of nog erger op geknaagd :p dus als ik aan het bouwen ben mogen de katten even boven spelen :)
bvsteyn schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:40:
Ff lekker bouwen aan de Liebherr..valt alleen niet mee als constant je handen aangevallen worden.. _O-

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Pagina: 1 ... 168 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .