Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 165 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.821 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zonoskar schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:51:
Ik vind vooral dat gat in de motorkap waar je de cilinders van de motor kunt zien heel vreemd. Dat gaat no-way op de echte F1 auto zitten, dus waarom? Om het gemis van een afneembare motorkap te verdoezelen misschien?
Ik vermoed gewoon technische beperkingen van Lego, ze willen perse een werkende motor erin, alleen met een motorcover wordt het model te breed/dik, dus daarom maar achterwege gelaten.
Voor mij gaan de looks boven een werkende motor, nooit echt boeiend gevonden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 18:17
chrisO schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Maar bij de Speed Champions weten ze wel hoe het moet... :? [Afbeelding]
zeker een betere uitvoering dan de Technic. Wat ik hier echter nog heel vreemd aan vind is dat de minifig boven de halo uit komt. Dit is met een simpele bouwtechniek toch wel op te lossen? Dan ligt je minifig wat meer in de auto.
Dit was natuurlijk een uitgelezen kans om zelf eens in een F1 wagen te gaan zitten om een goede indruk te krijgen voor het ontwerpen van deze set :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36

RBH

chrisO schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Maar wel met de 2021 livery volgens McLaren.

En waarom staat er op de wheelcovers "P-Zero" ipv "Cinturato"... :?
In eerste instantie dacht ik dit ook, maar op de foto's van de doos is ook de "echte" F1 auto te zien. En daar zijn de covers ook blauw + P-Zero. Dus het zal wel kloppen denk ik?

Anyway; ik vind hem gaaf! Wil hem wel als hij rond de 120 euro kost ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16
zonoskar schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:51:
Ik vind vooral dat gat in de motorkap waar je de cilinders van de motor kunt zien heel vreemd. Dat gaat no-way op de echte F1 auto zitten, dus waarom? Om het gemis van een afneembare motorkap te verdoezelen misschien?
Ja, die snap ik ook niet. Het zou veel logischer zijn geweest om dit gedeelte van een kap te voorzien. Wil je de motor wel zien, dan haal je de kap er van af. Het is nu gewoon prominent in beeld :O

Mixed feelings van de F1 set.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:59:
[...]

Ik vermoed gewoon technische beperkingen van Lego, ze willen perse een werkende motor erin, alleen met een motorcover wordt het model te breed/dik, dus daarom maar achterwege gelaten.
Voor mij gaan de looks boven een werkende motor, nooit echt boeiend gevonden.
had dan een 'gewone' auto gemaakt met standaard, none technic bricks. ik wacht de design video wel af en besluit dan of deze er komt of niet. bij zo'n technics set wil ik ook zo veel mogelijk overbodige, over-engineered onderdelen terug zien.

Maar die speedchamp f1 mercedes sowieso :P wat een mooi ding

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 08-02-2022 14:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Vanuit deze hoek ziet de McLaren Formule 1™ Racewagen er toch nog aardig uitAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWWHRU50kKnX49GKDjZqT-aISJU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pXEM78p5u4AYQAaB2L6vG13u.jpg?f=user_large

Heb ik toch er toch nog iets positiefs over gezegd >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

Ben een groot F1 én Lego fan, maar ik twijfel dus ook over deze set. Eerste indruk is wat 'meh'. Eens wat reviews bekijken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:01
SomerenV schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 02:01:
[...]

Poh... ik heb denk ik wel uren naar die foto in het magazine gekeken vroeger, maar ik had nooit voldoende van de juiste steentjes om ook maar in de buurt te komen van dat kasteel. Ook niet voldoende minifigs overigens :+ Ergens blijf ik het eeuwig zonde vinden dat ik vroeger niet meer ingezet heb op ridders en piraten. De interesse ging toen altijd wat meer uit naar town, maar juist ridders en piraten hebben voor mij een grotere nostalgische waarde. Gezien de schreeuw vanuit de community om eindelijk weer eens die thema's fatsoenlijk op te pakken vind ik het eigenlijk verbazingwekkend dat LEGO er vrijwel niks mee doet.
Ik denk dat Lego zich wel bewust is van de nostalgie bij sommige klanten. Vaak genoeg doen ze wel een 'knipoog' naar de AFOLs in de vorm van kleinere sets of minifigures.

Eén van de bekendste voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: https://mytoys.scene7.com/is/image/myToys/ext/9167639-01.jpg?$rtf_mt_prod-main_xl$

Recentelijk hebben we dan de ideas Pirates of Barracuda Bay en Blacksmith gehad en in de Creator serie een kasteel en nog een piratenboot. Ook in de collectable minifigures serie hebben ze voor de tweede keer een minifig gestoken met classic space torso, om nog maar te zwijgen van al de ridder minifigs in verschillende series. Toegegeven CMFs zijn pokkeduur om te gebruiken als 'army builder'.

Dit jaar gaan we ook nog een middel/grote verjaardagsset krijgen waarbij er 75% kans is op classic space, pirates of castle en 25% Bionicle.

Wat ik mij afvraag in deze discussie rond nostalgie naar oudere thema's is wat wij eigenlijk willen als AFOL:
- wat mij betreft mag Lego kleinere sets blijven uitbrengen, een soort van battle packs met genoeg accesoires, (bedrukte) elementen in thema (bv. neon kleurtjes voor space). Daarmee kan ik dan zelf een 'neo classic... thema' build maken + army building.
- dan zijn er ook AFOLs die graag heruitgaves willen van hun geliefde sets uit hun jeugd -> Barracuda Bay is een 'love letter' aan die fans denk ik

Lego moet vervolgens hun commerciële belangen afwegen tegen deze wensen vermoed ik, maar ze zijn zeker bewust van de vraag (al dan niet) naar nostalgische sets.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

QuattroNL

It is I.

Wom schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:48:
Ben een groot F1 én Lego fan, maar ik twijfel dus ook over deze set. Eerste indruk is wat 'meh'. Eens wat reviews bekijken.
Eensch!
Zeker voor dit geld zou ik heel wat meer verwachten. Zal ook wel wat met de naam McLaren te maken hebben...en F1.
Plus: als ik naast alle normale auto's ook nog F1 auto's ga verzamelen....ik kan het spul nu al niet meer kwijt :o

Alleen bij een hele goede aanbieding wil ik deze overwegen. <<100,- that is.

[ Voor 5% gewijzigd door QuattroNL op 08-02-2022 16:40 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 11:02
Kapoen schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Ik denk dat Lego zich wel bewust is van de nostalgie bij sommige klanten. Vaak genoeg doen ze wel een 'knipoog' naar de AFOLs in de vorm van kleinere sets of minifigures.

Eén van de bekendste voorbeelden:
[Afbeelding]

Recentelijk hebben we dan de ideas Pirates of Barracuda Bay en Blacksmith gehad en in de Creator serie een kasteel en nog een piratenboot. Ook in de collectable minifigures serie hebben ze voor de tweede keer een minifig gestoken met classic space torso, om nog maar te zwijgen van al de ridder minifigs in verschillende series. Toegegeven CMFs zijn pokkeduur om te gebruiken als 'army builder'.

Dit jaar gaan we ook nog een middel/grote verjaardagsset krijgen waarbij er 75% kans is op classic space, pirates of castle en 25% Bionicle.

Wat ik mij afvraag in deze discussie rond nostalgie naar oudere thema's is wat wij eigenlijk willen als AFOL:
- wat mij betreft mag Lego kleinere sets blijven uitbrengen, een soort van battle packs met genoeg accesoires, (bedrukte) elementen in thema (bv. neon kleurtjes voor space). Daarmee kan ik dan zelf een 'neo classic... thema' build maken + army building.
- dan zijn er ook AFOLs die graag heruitgaves willen van hun geliefde sets uit hun jeugd -> Barracuda Bay is een 'love letter' aan die fans denk ik

Lego moet vervolgens hun commerciële belangen afwegen tegen deze wensen vermoed ik, maar ze zijn zeker bewust van de vraag (al dan niet) naar nostalgische sets.
Denk dat je in deze discussie tussen kids en AFOL toch echt moet kijken naar een algemene progressie in de thema's.

Persoonlijk zie ik de modulars vooral.als een doorontwikkelde/ingewikkelde versie van heel veel city thema's sets.

Een kids space thema zou heel goed samengaan met de nu volwassenen sets als de Saturn, Space Shuttle etc.

Star Wars heeft dat ook. Je hebt de simpelere modellen en de echt grote dingen dat opvolgt.

Zou mooi zijn als ze volwassener series uitbrengen voor castle, pirates, western. Die bricklink Castle in the Forest vind ik een hele geslaagde mix tussen display en play functies.

Als ze.op die lijn zouden doorgaan en thema's per jaar afwisselen kun je een hele mooie balans krijgen. 2022 Castle, 2023 Pirates, 2024 Western ofzo en dan weer een nieuwe Castle lineup in 2025 als de 2022 sets uit productie gaan.

En de portemonnee kan het ook nog enigzins bijhouden op deze manier. Alles tegelijk wordt je helemaal gek van denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:15
Hier een beetje hetzelfde. Ik wacht wel even op de digitale bouwinstructie en dan kijken hoever ik kom. Behalve de nieuwe panels en wheelcovers heb ik de meeste parts wel schat ik zo in.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:24:
Voor de treinen liefhebbers, in https://images.brickset.com/library/ideasbooks/8889.pdf staat op pagina 109/110 een blauwe brug waar een trein overheen kan. Als je voldoende technic en ruimte hebt, is dat een heel gaaf ding.
Weet nog dat een neef van me hem een keer gebouwd had. Twee zitkussens van een oude bank waren de beide kanten die de brug verbond. Erg gaaf :)
Ik denk dat ik genoeg oude technic heb om die te bouwen, in andere kleuren. Binnenkort eens een poging wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Interessante steentjes deel 4 (denk ik)
Nu kwam ik het volgende part tegen in een Lego store;
Technic Double Flexible Fixing Pin 45575 https://www.brickowl.com/search/catalog?query=45575
Nu kan ik wel zien in welke sets deze voorkomt maar wat is de werking precies. Weet iemand dat ? Ik zit me suf te piekeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
mir4dor schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:19:
Nu kan ik wel zien in welke sets deze voorkomt maar wat is de werking precies. Weet iemand dat ? Ik zit me suf te piekeren.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51870119426_0a8b6d291e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51870770975_d5fd344e40_c.jpg

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 07:45
Ik denk dat ik voor deze ga. :+ In ieder geval geen stickers. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpzwvR9EllacS1Fqy-bYBbqkwqE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WQrq2wNRQruMLDwToArARyfB.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 08-02-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
meesje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:12:
[...]

Ik denk dat ik voor deze ga. :+ In ieder geval geen stickers. :)
[Afbeelding]
Heeft ook handmatige drs én is niet transparant, dus is verdedigbaar de betere keuze.

Ik sluit me aan bij de serie negatieve eerste indrukken over de McLaren F1-set.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-09 13:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7krTYtviRJXzMzX1IdAPOlJyM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dhDkon9yb0z9FlvrO2nQTVq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZtSzLJnG-NJKuzy37Lju3dvwBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zOZoJmc9dgK2m7OA9iQvw8X.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn eigen Space Team !!!

Alleen de kleur van grijze helm is iets donker, kan niet de helm in de juiste kleur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

chrisO schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:46:
Vanuit deze hoek ziet de McLaren Formule 1™ Racewagen er toch nog aardig uit[Afbeelding]

Heb ik toch er toch nog iets positiefs over gezegd >:)
Dafuq? Hoedan :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Loader schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alleen de kleur van grijze helm is iets donker, kan niet de helm in de juiste kleur vinden.
Die grijze helm is een te nieuw model. Je moet die uit de classic space lijn hebben. Dit is meer een city motorhelm waar ook een vizier op hoort / kan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://www.bamstudios.com/wp-content/uploads/Screen-Shot-2016-06-20-at-4.46.34-PM.png
The Eagle schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Die grijze helm is een te nieuw model. Je moet die uit de classic space lijn hebben. Dit is meer een city motorhelm waar ook een vizier op hoort / kan.
Geeft hij ook aan dat hij nog niet de juiste heeft kunnen vinden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Mad-Matt op 09-02-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die McLaren valt wel ietsjes tegen, heb er een Porsche RSR-gevoel bij: een lege shell. :/ Neemt niet weg dat ie er komt als de prijs flink lager wordt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bart-Willem schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:42:
Die McLaren valt wel ietsjes tegen, heb er een Porsche RSR-gevoel bij: een lege shell. :/ Neemt niet weg dat ie er komt als de prijs flink lager wordt. :P
wacht wel promotie af, 130-140 vind ik mooie prijs hiervoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
De F1 auto mogen ze houden. Ik hou het lekker bij de Ecto-1. Geen Formule 1, geen Technic, maar meer functies en een auto die er van alle hoeken goed uitziet 8) Jaja, ik weet appels en peren vergelijk :+

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 09-02-2022 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 15:32
[Afbeelding]

[Afbeelding]

en je hebt de paarse ook al _/-\o_ gaaf.

en die grijze helm. die moet je eigenlijk van ridder setje hebben... duur
https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/9/193a2.png

https://www.bricklink.com...%20Headgear%5D#T=S&C=9&O={%22color%22:9,%22iconly%22:0}

https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=193a2&in=S

haha kom zelfs filmpje erover egen :)
YouTube: How To Build A Classic Grey Lego Spaceman - Step By Step Instructions!

[ Voor 28% gewijzigd door leosand op 09-02-2022 11:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leosand schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:32:
[...]

en je hebt de paarse ook al _/-\o_ gaaf.

en die grijze helm. die moet je eigenlijk van ridder setje hebben... knijters duur
https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/9/193a2.png
tip; rommelmarkt! dan niet 'de lego kraam' zoeken, maar eoa kraampje waar het 'erbij' ligt. menig exotisch figuurtje gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:51:
[...]

wacht wel promotie af, 130-140 vind ik mooie prijs hiervoor
Hier idem. Het liefst zelfs nog wat lager. De Ferrari heeft een adviesprijs van 180 euro maar was ooit rond 100 euro bij Kruidvat. Voor zo’n prijs koop ik ‘m gelijk. :) Ik wacht wel lekker af. Het heeft geen haast. Voor mij bestaat de Lego hobby ook uit zeer goede deals scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
Welke helm is dat dan, ik heb er wel van vroeger, maar die waren voor zover ik weet ik voor zo'n visor aan te hangen?

Ondertussen gevonden (193a2). Slechts in enkele setjes waaronder dat verduivelde gele kasteel dat ik nog moet zien te bemachtigen.

[ Voor 7% gewijzigd door KrusT op 09-02-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/7ef7cda046d9291246c481059980922b9f13c5e1/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FFLJuBpNWQAAaPxw%3Fformat%3Djpg%26name%3Dlarge
De Lego set klopt dus niet helemaal (geen P-Zero dus). Jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 09-02-2022 13:42 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
zonoskar schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:42:
[Afbeelding]
Ze hebben deze render (staat ook op de achterkant v/d doos) als voorbeeld gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRQS7mQe0Y7WFbF8H8MchKIxdt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xexsjmRyavjMgH6Wim7ubsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:24
Laten we eerlijk zijn, de F1 auto’s van tegenwoordig zijn zo foeilelijk mede door de Halo dat het nooit iets moois had kunnen worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
schumi1986 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:08:
Laten we eerlijk zijn, de F1 auto’s van tegenwoordig zijn zo foeilelijk mede door de Halo dat het nooit iets moois had kunnen worden.
Precies !
Dit waren pas echte auto's; https://rebrickable.com/m...mk1-t1g-scale-18/#details :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ha, die vind ik zelfs nog wel wat hebben, als non-autoliefhebber!

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4AXXvhzEeggzCO2chRwp1E7W88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyiIAthKa8d0RL3n7j5s5e9H.jpg?f=fotoalbum_large
Mag deze hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Late reactie van mij; ik begrijp dat je met dit onderdeel connecties kunt maken maar wat is de Flexible in deze ? Of is het een puur cosmetische afwerking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Een LEGO set van 1000 onderdelen met slechts 1 bouwinstructieblad, als je de doos meerekent. Het echte werk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
In mijn ogen valt dit zeker onder ‘meer’! Ik ben best benieuwd naar de kwaliteit van de puzzelstukjes.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 09-02-2022 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
The Eagle schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:08:
[...]

Dat klopt, het is een nieuw model en de oude is ook lastig te vinden. Ook via bricklink, of ze zijn al erg verouderd qua kleur of de chin strap is al gebroken. En het is niet dezelfde grijs als de rest van de lichaam.

De groene en de paarse helm zijn ook van die moderne helmen. Die zijn nooit in space uitvoering uitgebracht.
Dank voor de links.
Vooral voor de youtube links, want in de reacties stond een stukje:

i wouldnt get those old helmuts from the 3 classic castle sets because the color is not exactly the same as the grey spaceman color.. You see, there are 2 different types of greys in the Lego world, the older original light grey and the newer bluish light grey. They have a slightly different hue. So your other tip of using the knight from series 9 collectable minifigs is the way to go. EDIT: notice at 2:06 that the light grey hands and light grey airtank is a slightly different grey. So everything needs to be Light Bluish Grey when purchasing, the only catch is that the airtank is old so only comes in light grey.. but everything else can be light bluish grey.

En dat is ook waar ik tegenaan loopt, dat de kleur grijs anders is. Toen ik deze helm kocht ging ik ervan uit dat de kleur goed was maar niet dus. De zuurstoftank is van ander grijstint en er is nooit in light blush grey uitgebracht,

Dus ik heb nu heroic knight van CMF serie 9 gekocht. Wel aan de hoge kant qua prijs....

Het enige wat ik nog moet hebben is een paarse zuurstoftank maar die bestaat niet in die kleur. Gelukkig had Benny nog een blauwe dus dat draagt die paarse nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:55:
[...]

Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
In mijn ogen valt dit zeker onder ‘meer’! Ik ben best benieuwd naar de kwaliteit van de puzzelstukjes.
Kwaliteit is prima hoor, wel een verdomd lastige puzzel, het zijn soms hele kleine nuances waardoor je een stukje kan herkennen (vaak die je dat niet op het voorbeeld omdat dat te klein is). Heeft meer tijd gekost dan menig creator expert bouwwerk….

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:22

Dommel

Professioneel Software Sloper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1_EMSR1EGEFpnf01Rc3OxhEvzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JqbMtvVG4KbNcXodey9y0srz.png?f=fotoalbum_large

Binnenkort maar eens kijken of ik voldoende steentjes heb of dat ik er bij moet gaan bestellen voor wat Audi's :+

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Is er ergens te zien wat de extra stukjes zijn in een bepaalde bag van een bepaalde set? Dit om te controleren of ik alles erin heb zitten? ;)

No guts, no glory!

• Dommel

Dommel

KillGhost schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 00:34:
Is er ergens te zien wat de extra stukjes zijn in een bepaalde bag van een bepaalde set? Dit om te controleren of ik alles erin heb zitten? ;)
Bepaalde bag weet ik zo niet maar bij diverse sets op Bricklink (misschien zelfs wel bij alle sets) kun je wel de extra onderdelen zien

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Roy vd M.
Ik ken geen website die dat per zakje bijhoudt.

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:02
Te zien op een van de tabs op rebrickable. Zoek op set en per set heb je een aantal tabs. Op een van die tabs staat precies welke onderdelen erin zitten plus welke reserve onderdelen.

EDIT: tab heet inventory 8)
Hier een voorbeeld voor de 42083: https://rebrickable.com/sets/42083-1/bugatti-chiron/#parts

[ Voor 13% gewijzigd door darth.75 op 10-02-2022 07:11 ]

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 16:56
darth.75 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 07:08:
[...]

Te zien op een van de tabs op rebrickable. Zoek op set en per set heb je een aantal tabs. Op een van die tabs staat precies welke onderdelen erin zitten plus welke reserve onderdelen.

EDIT: tab heet inventory 8)
Hier een voorbeeld voor de 42083: https://rebrickable.com/sets/42083-1/bugatti-chiron/#parts
Maar dus niet specifiek per zakje wat in de set zit. Alleen over de hele inhoud van de doos

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

QuattroNL

It is I.

Dommel schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 00:28:
[Afbeelding]

Binnenkort maar eens kijken of ik voldoende steentjes heb of dat ik er bij moet gaan bestellen voor wat Audi's :+
Zijn er ergens bouwtekeningen van te vinden of bouw je vanaf de plaatjes? (heb op Rebrickable gezocht, staat vanalles maar niet deze sets).
Er is sowieso 1 model welke ik dolgraag wil bouwen dus ben erg benieuwd :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Gim
  • Niet online
Je vraagt het in elk geval met een knipoog, dus we moeten het niet zien als een al te serieuze vraag? :)

Maar waarom wil je dit weten? Als nummer 1 met de instructies 3 bags betreft (met wellicht daarin nog wat kleine bags), dan wil je graag weten in welke van die 3 bags welke extra stukjes zouden moeten zitten ...t.b.v. nummer 1 van het bouwproces? Uh... ;)

Maar voor de inhoud van de doos, zoals reeds gezegd, Rebrickable.

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 10-02-2022 09:06 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zonoskar schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:42:
[Afbeelding]
Ik kan echt niet begrijpen dat ze de blauwe regen band hebben gebruikt, die zie je 2 a 3x per jaar en meer niet.

Maar het blauw kleurt wel het best bij de Mclaren livery, vermoed dat daarom die keuze is gemaakt, maar hij is slecht.

Ik heb wel besloten dat ik hem gewoon ga kopen als hij er is. Een mindere F1 auto is beter dan geen

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:02
Mad-Matt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Ik kan echt niet begrijpen dat ze de blauwe regen band hebben gebruikt, die zie je 2 a 3x per jaar en meer niet.

Maar het blauw kleurt wel het best bij de Mclaren livery, vermoed dat daarom die keuze is gemaakt, maar hij is slecht.

Ik heb wel besloten dat ik hem gewoon ga kopen als hij er is. Een mindere F1 auto is beter dan geen
Ik denk vooral omdat ze geen slick banden hebben bij Lego, en ze geen nieuw onderdeel wilden maken. Nu konden ze gewoon bestaande banden met profiel gebruiken.
Ben met je eens dat dit wel jammer is, slick banden horen bij een moderne F1 auto.

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Mad-Matt schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Ik stoor me vooral aan het feit dat er geen Cinturato op staat maar P Zero. Bovendien had het wat mooie ontworpen kunnen worden met die wieldoppen maar daar kan ik dan nog wel mee leven. Eerstgenoemde vind ik echt een tegenvaller, maar voor de rest een prima showmodel…

Ik verwacht niet dat hij snel in prijs zakt, dus daar zal ik niet op wachten..

• chrisO
pixels66 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Ik verwacht niet dat hij snel in prijs zakt, dus daar zal ik niet op wachten..
waarom niet? Het is geen exclusive, het is een standaard Technic set. Ik zou bijna zeggen dat je een dief bent van je eigen portemonnee als je een Technic set voor de advies prijs aanschaft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:37

D75

uhhhh :?

https://bouwsteentjes.inf...0548-spice-girls-tribute/

[ Voor 3% gewijzigd door D75 op 10-02-2022 09:41 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00

Superkiwi

Hoi doei

Grappig :)
In één oogopslag te herkennen ook.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

QuattroNL schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:28:
[...]

Zijn er ergens bouwtekeningen van te vinden of bouw je vanaf de plaatjes? (heb op Rebrickable gezocht, staat vanalles maar niet deze sets).
Er is sowieso 1 model welke ik dolgraag wil bouwen dus ben erg benieuwd :9
Veel komen van Bricklink, als je de bouwstappen volgt dan moet je bij bepaalde voertuigen wel even kijken of alles goed zit. Bij een voertuig had ik ontdekt dat er in bepaalde stappen een foutje zat met overlappende studs :)

En mocht je ze zelf niet willen bouwen dan geef maar aan welke je zoekt dan kan ik je de Stud.IO file wel sturen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dommel op 10-02-2022 10:02 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

oh wow. Wel goed gedaan, je herkent ze gelijk.
Maar ik sla even over. (Sowieso niet zo'n hele grote Brickheadz fan)

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:34
Hahahahaha :D

Geen fan van Brickheadz (meestal saaie builds en iets te veel een poging Funko figuurtjes na te maken) maar wel grappig gedaan. Volgens mij de eerste keer dat ze echte personen als Brickhead maken (tot nu toe alleen fictieve/naamloze figuren als ik me niet vergis).

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 10-02-2022 10:10 ]

scintillating

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
chrisO schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:25:
[...]

waarom niet? Het is geen exclusive, het is een standaard Technic set. Ik zou bijna zeggen dat je een dief bent van je eigen portemonnee als je een Technic set voor de advies prijs aanschaft.
Er is goed aan te verdienen. De licenties van McLaren en F1 zullen ook niet mis zijn. En om nu minimaal een half jaar te wachten om een paar tientjes te besparen op een set waar ik naar uitkijk, nee daar begin ik niet aan. Als ik iets leuk vind koop ik het, de oer-Hollandse “dubbeltje op de eerste rij” gedachte gaat wel aan mij voorbij..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
pixels66 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:19:
[...]

Er is goed aan te verdienen. De licenties van McLaren en F1 zullen ook niet mis zijn. En om nu minimaal een half jaar te wachten om een paar tientjes te besparen op een set waar ik naar uitkijk, nee daar begin ik niet aan. Als ik iets leuk vind koop ik het, de oer-Hollandse “dubbeltje op de eerste rij” gedachte gaat wel aan mij voorbij..
Ieder z'n keuze inderdaad :)

Ik zag trouwens dat 2TToys op hun site heeft staan: €152.78 Regular price €179.99. Wel out of stock, maar dat is ook wel te verwachten aangezien hij nog uitgebracht moet worden en hij volgens Bricktastic in eerste instantie exclusief is.

Ik neem trouwens aan dat dit een foutje is wat spoedig hersteld gaat worden, maar deze pre-order is wel héél erg scherp geprijsd :+ 89% korting :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkYPgMrFaV21RVx-87ufHoDe8pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGnaeZu1QbabLLIQzwK0KtKW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 10-02-2022 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16
De start van een hele collectie aan 'bekende figuren' in dit thema. Vind het wel grappig, maar ben hier totaal niet van. Doet mij erg denken aan de Funko Pop collectie. Dat kan je uitmelken to the max.

Van mij mogen ze wel meer doen met de grote technic auto collectie. Heb nu gouden trio staan met de Porsche, Bugatti en Lambo, en het is al weer tijd voor een nieuw project.

Alhoewel; ik kan die rotzooi nu al niet kwijt, wat ik moet er mee heen ;(

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gim schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Ik zag trouwens dat 2TToys op hun site heeft staan: €152.78 Regular price €179.99. Wel out of stock, maar dat is ook wel te verwachten aangezien hij nog uitgebracht moet worden en hij volgens Bricktastic in eerste instantie exclusief is.

Ik neem trouwens aan dat dit een foutje is wat spoedig hersteld gaat worden, maar deze pre-order is wel héél erg scherp geprijsd :+ 89% korting :P
[Afbeelding]
Heb je hem besteld?? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik heb in het verleden weleens bij deze winkel besteld, dus het is verder wel een betrouwbare winkel, maar nee... ik heb deze niet besteld. Je mag ook wel verwachten dat je order geannuleerd gaat worden of dat ze contact met je gaan opnemen ;) Ik zag dat er nog een LEGO artikel een nogal opmerkelijke prijs heeft, nl. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Gim op 10-02-2022 10:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Gim schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:33:
[...]

[Afbeelding]
De 19 euro is een aanbetaling die je doet op de pre order. De resterende 140 euro kun je later alsnog betalen. Dit staat heel subtiel diep verstopt op de productpagina :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Dy_QViGcKsbsVQXWE3ooc-CiVs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gPd0JAZQmrcCtEciZzg1HYPc.png?f=user_large

7400 Wp op het dak

• Gim
  • Niet online
Theo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:51:
[...]

De 19 euro is een aanbetaling die je doet op de pre order. De resterende 140 euro kun je later alsnog betalen. Dit staat heel subtiel die verstopt op de productpagina :+
[Afbeelding]
Ow hahahaha, dat verklaart 8)7 Daarmee geef ik ook maar gelijk aan dat ik er wel bestel, maar geen pre-orders dusver :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 10-02-2022 10:53 ]

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 11:02
kezzza schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:08:
[...]

Maar dus niet specifiek per zakje wat in de set zit. Alleen over de hele inhoud van de doos
Nee dit kun je niet vinden.

Dan moet je echt door het instructieboek gaan en alle onderdelen sorteren per stap.

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:11
Gelukkig @meesje, ik word niet verbannen. De stukken komen mij wat groter over dan andere puzzels die thuis gemaakt zijn maar de kwaliteit is best goed al lijkt de print mij wat wazig maar kan ook door het weinige licht komen waaronder ik aan het puzzelen ben. En zelfs met die instructie is het een lastige @Gim, zoals @Mvd1981 aangeeft is hij best lastig, kijk maar eens op de foto rechts net onder het midden en bovenin in het midden. Daar zitten twee gezichtjes die heeeeeeeel subtiel van elkaar verschillen.

• Gim
  • Niet online
Dagg schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:41:
Gelukkig @meesje, ik word niet verbannen. De stukken komen mij wat groter over dan andere puzzels die thuis gemaakt zijn maar de kwaliteit is best goed al lijkt de print mij wat wazig maar kan ook door het weinige licht komen waaronder ik aan het puzzelen ben. En zelfs met die instructie is het een lastige @Gim, zoals @Mvd1981 aangeeft is hij best lastig, kijk maar eens op de foto rechts net onder het midden en bovenin in het midden. Daar zitten twee gezichtjes die heeeeeeeel subtiel van elkaar verschillen.
Dat met die instructie was bedoeld als grapje, omdat er tegenwoordig bij de LEGO sets van die belachelijk uitgebreide boekwerken zitten. Deze LEGO puzzels zijn behoorlijk pittig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:04
Een leuk filmpje over hoe je zelf (goedkoop) stickers voor uithangborden kunt maken voor Legogebouwen:

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:03
Zijn er mensen met build ervaring mbt de AT-AT 75313?

Ben benieuwt want mensen hier van vonden, kan me voorstellen dat de poten 4x het zelfde zijn...?

• milo526
  • Laatst online: 22:19
Dracula schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:33:

Ben benieuwt want mensen hier van vonden, kan me voorstellen dat de poten 4x het zelfde zijn...?
Jup

https://www.lego.com/cdn/...t.bi.core.pdf/6394568.pdf

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:11:
Een leuk filmpje over hoe je zelf (goedkoop) stickers voor uithangborden kunt maken voor Legogebouwen:

[YouTube: LEGO TUTORIAL (sort of): How to Design & Print Custom Signs for your LEGO City]
leuke tip - zijn stad is wel iets unieks, met zwart- wit elementen als hoofdkleur

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:58
Dracula schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:33:

Ik ben met doos 2 bezig (van de 4) en die is inderdaad saai met 4x hetzelfde.. ik denk wel dat de rest leuker is.

De Titanic is ook weer te bestellen voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
Titanic via Lego.com besteld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Shifty47 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:55:
Ik kreeg via Whatsapp van een kennis al bericht hierover. Meteen besteld, en voor €50 aan VIP punten ingeleverd. Ha ha ha, jammer joh, Marktplaats verkopers die er rustig €700 - €1000 voor durven vragen. Ik krijg hem van LEGO zelf, voor €580. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:58
Haay schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:58:
[...]

Ik kreeg via Whatsapp van een kennis al bericht hierover. Meteen besteld, en voor €50 aan VIP punten ingeleverd. Ha ha ha, jammer joh, Marktplaats verkopers die er rustig €700 - €1000 voor durven vragen. Ik krijg hem van LEGO zelf, voor €580. :*)
Ideaal :) ik heb hm ook gelijk maar besteld. Ik ben benieuwd hoe lang die bestelbaar blijft..

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

rammes

koekebakker 1e klas

staat alweer op nalevering

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Heeft het de hele tijd op gestaan

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

rammes

koekebakker 1e klas

schumi1986 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Heeft het de hele tijd op gestaan
oh, ik dacht alweer dat ik te laat was. 8)7

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Haay schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:39:
[...]

Uhhhhhh, geen vroege 1 april grap? :D
Zo te zien niet: Lego Brickheadz - Spice Girls Tribute

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1_SNHXEn9_6MqLBNZvD3vfc3sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWtmgMDEqj4QbO98qloqlk8B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOtEiYT1Tv6gbrlEjDG36wPC4Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4cLkA4cI89i6ZbWiRgrky5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVsg1PkEB-BB6XSULraZLLBGllY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NykBe2EX0GB0YaNTBerbQhUA.jpg?f=fotoalbum_large

De Sian MOC is af. Leuke build, grappig om andere bouwtechnieken te gebruiken. Verder zag ik niet heel veel spannends dus de Sian is vandaag opgehaald.

Verder met de Chiron, daar heb ik wel wat meer MOC's voor in de planning staan. Eerst sorteren, maar daar had iemand andere gedachtes over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJR71de3FZ-Sx1iFE7qTZDSH4r4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4lfbi3mC5PxrsfKaxqd57aze.jpg?f=fotoalbum_large

Na wat sorteerwerk maar begonnen met de F1 MOC, schiet al aardig op. Nog even afronden voordat de Mclaren uitkomt. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ARLlr31sb8i57N510s3RDIbQvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpT74a4VXqcMPJ4mxrQihzpa.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Shifty47 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Ik ben met doos 2 bezig (van de 4) en die is inderdaad saai met 4x hetzelfde.. ik denk wel dat de rest leuker is.

Ben benieuwt wat je van de volgende doos vind!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 11:40
Yes, eindelijk heb ik hem ook kunnen bestellen. Nu zullen de Marktplaats prijzen ook wel zakken. :D

• Dracula
Als de AT-AT redelijk veel herhaling is kan ik mij dat bij Titanic ook voorstellen of is dat een stuk minder vervelend?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Ook klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOzpzaD_2HO4M4n8KkrYwzVUO-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlmZ4c2sqOtk68sELKH5JgKN.jpg?f=fotoalbum_large
Geinig om te zien dat de container precies op z'n plaats valt. Maar wel jammer dat ie het gewicht eigenlijk niet kan dragen, als je'm niet tegenhoudt valt ie om bij het optillen van de container |:(
Hup op marktplaats en dan gaan we de AT-AT doen d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 10-02-2022 21:32 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Shifty47 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Ideaal :) ik heb hm ook gelijk maar besteld. Ik ben benieuwd hoe lang die bestelbaar blijft..
Ik ook, hebben we van de zomer weer wat te doen tijdens de lunch :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• hemiparo
  • Niet online
Ik hoop nog steeds een 1 april grap… en waarom 16+ ?

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:47
Baumans schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:21:
[...]

Yes, eindelijk heb ik hem ook kunnen bestellen. Nu zullen de Marktplaats prijzen ook wel zakken. :D
Ik zie nog genoeg advertenties verschijnen met bizarre prijzen. (1000+)

Hoop echt dat niemand daar in gaat trappen. Ook de gebruikte sets zijn nog erg hoog.

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Dit https://rebrickable.com/m...obster/the-ronin/#details vind ik toch wel uber gaaf ! Weer eens wat anders dan een auto.
Wishlist al aangemaakt op Brickowl. Ga er eens goed voor zitten om te kijken welke parts ik al in het assortiment heb.
Passend glazen stolpje uitzoeken en netjes in de huiskamer displayen. Temidden van al het andere Lego inmiddels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik vroeg me af of andere bezitters van een 10265 Mustang hetzelfde uitlijningsprobleem hebben wat betreft de race-strepen aan de zijkanten.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51873534977_1121876be7_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51874564598_7f3e417445_c.jpg

Zo staat 'ie niet op de doosafbeelding, daar is alles strak natuurlijk.

Dan toch liever stickers plakken. Hoe dan ook, ik heb zojuist 10 extra van die slopes besteld bij Lego en dan pak ik de beste er wel uit.

Iemand anders die deze onvolkomenheid is tegengekomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Roy vd M. op 11-02-2022 03:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Roy vd M. schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 03:36:
Ik vroeg me af of andere bezitters van een 10265 Mustang hetzelfde uitlijningsprobleem hebben wat betreft de race-strepen aan de zijkanten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo staat 'ie niet op de doosafbeelding, daar is alles strak natuurlijk.

Dan toch liever stickers plakken. Hoe dan ook, ik heb zojuist 10 extra van die slopes besteld bij Lego en dan pak ik de beste er wel uit.

Iemand anders die deze onvolkomenheid is tegengekomen?
Ik heb het ook bij de mijne, wel in wat mindere mate. Schijnt vaak voor te komen als je op het internet gaat zoeken. Via Lego kun je volgens mij gratis nieuwe blokjes aanvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

mir4dor schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:53:
Temidden van al het andere Lego inmiddels 8)7
Ik heb nieuwe planken nodig... Voor de Titanic heb ik al een plekje bedacht (nou ja, plekje...) Maar ik ben ook nog bezig met de boomhut (staat even op een laag pitje, vanwege fysieke beperkingen), en we hebben ook die twee valentijnssetjes gekocht (de beer en de vogels).

Ik heb ook al een reden bedacht waarom ik die Titanic kon kopen. We zijn deze maand 20 jaar getrouwd, en als corona er niet was geweest hadden we waarschijnlijk deze maand een cruise gemaakt, om Kaap Hoorn heen (van de Atlantische kant van Zuid Amerika naar de Pacifische kant van Zuid Amerika).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:33:
Ik heb nieuwe planken nodig... Voor de Titanic heb ik al een plekje bedacht (nou ja, plekje...) Maar ik ben ook nog bezig met de boomhut (staat even op een laag pitje, vanwege fysieke beperkingen), en we hebben ook die twee valentijnssetjes gekocht (de beer en de vogels).

Ik heb ook al een reden bedacht waarom ik die Titanic kon kopen. We zijn deze maand 20 jaar getrouwd, en als corona er niet was geweest hadden we waarschijnlijk deze maand een cruise gemaakt, om Kaap Hoorn heen (van de Atlantische kant van Zuid Amerika naar de Pacifische kant van Zuid Amerika).
Ha ha ha, klinkt bekend. Lego verslaafden die 'excuses' bedenken waarom ze een nieuwe Lego set kopen en die voor zichzelf verantwoorden. :D

Ik ben volgende maand jarig en dan is die Titanic set als het goed is geleverd. Mooi verjaardagscadeau voor mij. Ik vraag aan mijn familie wel financiële bijdragen aan die set als ze vragen wat ik wil hebben voor mijn verjaardag. :P En die Titanic zal perfect passen bovenop de boekenkast in de huiskamer. Moet ik alleen de Ninjago Destiny's Bounty (70618) daar weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik had Lego gemaild over alle brekende dark red stukjes. Krijg ik een simpele opmerking terug "dat is kut, bij pick-a-brick" kan je nieuwe bestellen. Doei!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:31:
Ik had Lego gemaild over alle brekende dark red stukjes. Krijg ik een simpele opmerking terug "dat is kut, bij pick-a-brick" kan je nieuwe bestellen. Doei!"
bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 16:37

D75

CryRaven schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 06:41:
[...]

Ik heb het ook bij de mijne, wel in wat mindere mate. Schijnt vaak voor te komen als je op het internet gaat zoeken. Via Lego kun je volgens mij gratis nieuwe blokjes aanvragen.
Ja heb ik ook gehad.
Ik heb inderdaad contact gezocht met lego.. uitleggen dat de alignment niet netjes is en ik kreeg een zakje nieuwe. Die waren een heel stuk beter

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Mad-Matt schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:31:
Dat is wel onbeschoft van hun.
Dat zou ik ook doorgeven als je telefonisch contact opneemt.

Zou ook kunnen zijn dat ze gek worden van alle klachten over brekende of beschadigde onderdelen maar dat is niet jouw probleem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:29
[...]

Gevaarlijke symboliek :+

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dat had ik nog niet eens bedacht :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

ik zou zeggen JUIST NU die cruise doen; heb ik met vriendin eentje geboekt; carribische gebied (normaal ~4500euro, nu 1900) zo'n dikke 'korting' ga je de aankomende jaren niet meer krijgen :) rondje Bahamas, Aruba, Dominicaanse, Bonaire, Turks- en Caicos eilanden etc.

ps gefeliciteerd ^)
* himlims_ heeft er zin in

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 11-02-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Loader schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:05:
[...]

Dat is wel onbeschoft van hun.
Dat zou ik ook doorgeven als je telefonisch contact opneemt.

Zou ook kunnen zijn dat ze gek worden van alle klachten over brekende of beschadigde onderdelen maar dat is niet jouw probleem .
Ik heb er nog even een reactie aan gewaagd met het statement van Lego uit 2018 en bericht dat mensen vervangende setjes hebben gekregen. Ben benieuwd wat ik terug krijg. Bij weer een afwijzing ga ik bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

himlims_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:30:
[...]
ik zou zeggen JUIST NU die cruise doen; heb ik met vriendin eentje geboekt; carribische gebied (normaal ~4500euro, nu 1900) zo'n dikke 'korting' ga je de aankomende jaren niet meer krijgen :)
* himlims_ heeft er zin in
Offtopic:
we gaan in september al op een cruise (Quebec-Boston-Quebec), we durfden het vorig jaar nog niet aan om die cruise begin 2022 te boeken (we hadden eigenlijk willen cruisen in mei 2020). Eigenlijk is dat ook een reden geweest dat we aan lego verslaafd zijn geraakt, je moet toch iets doen met je vakantiegeld :D

Pagina: 1 ... 165 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .