Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.373.506 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De oudste (5) begint stilletjesaan ook aan Lego verslingerd te geraken O+
Mijn vrouw vindt het maar niks want er ligt boven nog een hele kist ongesorteerde Lego uit mijn kindertijd :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:21
Mad-Matt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Dit mis ik echt, persoonlijk vind ik dat er weer een goede space-serie uit moet komen van Lego. Ik heb hier in het verleden zoveel plezier aan gehad dat ik vind dat kinderen op het moment te kort worden gedaan door het gebrek hieraan
Gelukkig krijgen we soms nog een Creator set zoals de 31107 of de 31111 met een nieuwere versie van de Spyrius robot. Het liefst zou ik ook gewoon reguliere Space, Castle en Pirate sets zien maar kennelijk is de markt voor politievoertuigen en sci-fi ninja's beter.

@KrusT Echt jammer dat ze niet meer dit soort ideeënboeken maken. Ik had vroeger de 260 en ik heb echt goed m'n best gedaan om een aantal van die builds te maken. Ik dacht wel altijd dat er een soort waarzegster of zigeuner vrouw met een bochel op de cover stond :p

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/5b1jha6krb381.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=8ba4e0b725b774b1bdfd40947bbc3b7e3dceccfd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:07
Mad-Matt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Dit mis ik echt, persoonlijk vind ik dat er weer een goede space-serie uit moet komen van Lego. Ik heb hier in het verleden zoveel plezier aan gehad dat ik vind dat kinderen op het moment te kort worden gedaan door het gebrek hieraan
Ik zag gisteren een review van Jangbricks over de Monkie Kid Galactic Explorer: https://www.lego.com/nl-n...s-galactic-explorer-80035

Ik vond het echt een goed ontworpen LEGO ruimteschip, dit zou (met wat cosmetische aanpassingen) ook prima in een LEGO Space lijn passen, ze kunnen het dus wel nog. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ErikT738 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:36:
[...]

Gelukkig krijgen we soms nog een Creator set zoals de 31107 of de 31111 met een nieuwere versie van de Spyrius robot. Het liefst zou ik ook gewoon reguliere Space, Castle en Pirate sets zien maar kennelijk is de markt voor politievoertuigen en sci-fi ninja's beter.

@KrusT Echt jammer dat ze niet meer dit soort ideeënboeken maken. Ik had vroeger de 260 en ik heb echt goed m'n best gedaan om een aantal van die builds te maken. Ik dacht wel altijd dat er een soort waarzegster of zigeuner vrouw met een bochel op de cover stond :p

[Afbeelding]
idd, piraten, ridders en ruimte, heerlijke thema's. Maar net wat je zegt, blijkbaar is dat niet boeiend genoeg meer. #vroegerwasallesbeter

oh dat boek!! zoveel herinneringen, zo leuk om te bladeren om te kijken wat je kon maken met de spullen die je had.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
[...]

[Afbeelding]
Deze heb ik zelf ook nog (incl. stickers), maar aangezien ik er niks meer mee doe heb ik hem toch maar op Marktplaats gezet (mocht iemand interesse hebben, stuur me een DM ;) ).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:00

rammes

koekebakker 1e klas

Voor de F1 fans 8) , er zijn wat spoilerbeelden gelekt.
https://www.gptoday.net/n...-gelekt-door-lego-technic

Ik kan niet wachten op deze nieuwe set! :*)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 12:33
Mad-Matt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:38:
[...]

idd, piraten, ridders en ruimte, heerlijke thema's. Maar net wat je zegt, blijkbaar is dat niet boeiend genoeg meer. #vroegerwasallesbeter

oh dat boek!! zoveel herinneringen, zo leuk om te bladeren om te kijken wat je kon maken met de spullen die je had.
Maar voor ruimte kan je nu als kind ook kijken naar Star Wars, daar zijn genoeg coole ruimteschepen te vinden en als bonus is daar ook nog een hele animated series van beschikbaar, om de fantasie eventueel wat te prikkelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

rammes schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:43:

deze komt er echt DIRECT! _/-\o_
chrisO schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:43:
[...]

Maar voor ruimte kan je nu als kind ook kijken naar Star Wars, daar zijn genoeg coole ruimteschepen te vinden en als bonus is daar ook nog een hele animated series van beschikbaar, om de fantasie eventueel wat te prikkelen...
Mee eens, maar de star wars lijn is vrij "beperkt", veel grijs/wit/zwart. Terwijl de oude ruimte series bomvol kleuren zaten en veel variatie aan teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36
[...]
Hahaha, "zigeuner vrouw met een bochel" :D

Dat boek had ik niet, wel online gevonden in pdf, staan zalige dingen in zoals de piraten en de vrijbuiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mclaren f1 technics, mercedes f1 basic :P volstaat mooi bij mijn huidige f1 collectie van mecredes en ferrari garage (beide nog te bouwen :X)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

himlims_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:28:
[...]

mclaren f1 technics, mercedes f1 basic :P volstaat mooi bij mijn huidige f1 collectie van mecredes en ferrari garage (beide nog te bouwen :X)
Mercedes komt er hier niet in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Cue_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:20:
Aah een lego topic :D

Ik heb laatst deze gehaald (voor 89 euro) https://misterbricks.nl/l...hK7CEnJBS8WRoCdTUQAvD_BwE

En heb het piratenschip in een middagje in elkaar gezet. Verbaasde me ergens dat het zo snel ging, maar aan de andere kant, de omschrijvingen zijn zo duidelijk, dat het vanzelf snelt gaat.
Het schip mag nog even een tijdje blijven staan en dan op naar de volgende variant die ermee te maken is.
Had echt al zo'n 25 jaar geen lego meer in handen gehad, maar het blijft toch wel leuk O+
En na de 3-in-1 modellen kun je er zelf nog iets leuks van proberen te bouwen.

Of je kijkt op Rebrickable of daar nog iets tussenstaat wat je leuk lijkt :-) Bijvoorbeeld een Space Shuttle met de steentjes van het piratenschip 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Mercedes komt er hier niet in >:)
ben er geen fan van, maar ook zij zijn onderdeel van het f1 circus. met veel liefde voor de sport zal ik m toch gaan bouwen. blijft toch F1 :P hoewel ik liever een kleine mclaren of redbull had gebouwd.

maar ik gok dat lego en redbull geen match zijn (ongezond suikerwater en kids [...]) daarlangs vond ik redbull zeer terughoudend als gaat om UGC/MOC voor lego - 0,0 samenwerking of promotie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 09:26

CORVETTE

---- American V8 ---

Mad-Matt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Kijk ik had in mijn jeugd de gele ridder kastelen, 12 volt treinen en technic. Buiten technic allemaal thema's die nooit meer fatsoenlijk zijn opgepakt.

Begrijp het soms ook wel, ze moeten keuzes maken.

Maar als treinen en ridders fan ben ik toch zeer blij wat de concurrentie heeft. Blue Brixx heeft alleen Al aan locomotieven en wagons de keuze uit 100-en types. Stations etc. Mould King heeft een world railway series 8w met een Duitse MOC-cer , en die zijn om je vingers bij af te likken.
Ridders en ruimte heeft Blue Brixx weer heel veel van. Ik wil binnenkort weer in de ridders duiken.

Heel veel thema's van vroeger waar Lego dus geen interesse in heeft worden door anderen wel weer gevoerd en daar is vaak heel veel vraag naar.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Check een paar berichten lager.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:59
Gisteren de Technic kraan (42082) afgerond. Grootse deel heb ik ergens begin/medio vorig jaar gedaan, gisteren het laatste stukje.
Eerste frustratie was hoeveel stof zo'n ding toch pakt, wat je er nooit fatsoenlijk af krijgt. Heb het zelfs geprobeerd met een busje perslucht, maar helpt ook maar deels.

Nu heb ik zowel de Bugattie als de kraan in de vensterbank staan. Leuk om naar te kijken, maar qua stofverzameling niet zo'n goed idee. Er apart een vitrinekast of stolp voor kopen heb ik niet zo'n trek in, dus ik wil ze tzt uit elkaar halen.

Hoe doen jullie dat?
Mijn idee is om gewoon achteraan in de bouwinstructie te beginnen en zakje voor zakje uit elkaar halen en dus ook per zakje op te bergen.
Alles in een grote bak kan ook, maar is wel weer een stevige uitdaging als je opnieuw wilt bouwen (en kan altijd nog door alle zakjes bij elkaar te gooien :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dracula schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:48:
Ik zit te denken om de falcon the halen, echter zie ik hem ook op marktplaats steeds voor best interessante prijzen voorbij komen.

Ik vind dat wel wat spannend om zo een set daar te halen, ookal hebben verkopers een goede reputatie toch is het altijd een dingetje.

Wat is jullie ervaring met het aanschaffen van dit soort sets op marktplaats? Niet doen of als alles er goed uit ziet er voor gaan.
Ik ben hem nu nieuw vanuit doos in elkaar aan het zetten en wil hem daarna gaan verkopen. Weet niet hoe lang je nog wil wachten? ;)

Algemeen; Wat heeft eigenlijk de voorkeur bij verkoop? Gemonteerd of gedemonteerd (ik verdeel dan netjes terug in genummerde zakjes)
Heb de 42055-1 - Bucket Wheel Excavator, 21321-1 - International Space Station en 75273-1 - Poe Dameron's X-wing Fighter liggen waar ik binnenkort wel vanaf wil. Ik twijfel alleen of ik ze uit elkaar moeten halen of niet. Als je dat netjes wil doen (het boekje achteruit werken zodat je zeker weet dat alle onderdelen compleet zijn) kost dat nog best wat tijd.

Die BWE was echt een ramp. Dat is het enige model dat ik tweedehands heb gekocht en er ontbraken een hoop onderdelen (wel netjes gekregen elke keer maar het is heel frustrerend omdat je toch elke keer zeker wil zijn dat je zelf niet een fout hebt gemaakt :'( ) en niet alle stickers zijn er. Ik ben van plan dat echt een stuk beter te doen bij verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25
[...]
Ah ik was dus niet de enige die er een waarzegger in zag vroeger, dat verwarde mij ook als kind :D

Er zijn wel moderne ideeënboeken te krijgen (ook in het Nederlands), alleen is het al lang geleden dat er nog nieuwe edities zijn bijgekomen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxMTA5/z/pZIAAOSw1y1d5TiV/$_57.JPG?set_id=8800005007
Ik kan deze boeken wel aanraden, ze hebben mooie fotografie en zoals de boeken uit de jaren '80/'90 veel modellen waarvoor je de juiste onderdelen niet in je collectie hebt >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-05 19:54
Ik zit te denken om de falcon the halen, echter zie ik hem ook op marktplaats steeds voor best interessante prijzen voorbij komen.

Ik vind dat wel wat spannend om zo een set daar te halen, ookal hebben verkopers een goede reputatie toch is het altijd een dingetje.

Wat is jullie ervaring met het aanschaffen van dit soort sets op marktplaats? Niet doen of als alles er goed uit ziet er voor gaan.
Neem aan dat je de UCS falcon bedoeld?
2e hands zou ik er zelf niet aan beginnen, omdat ik veelste bang ben dat er toch iets mist aan de 7000+ onderdelen. maar nieuw in doos kan je prima iets halen bij een van de vele handelaren, voor dat geld zou ik het wel zelf gaan halen, vooral omdat ik de post niet vertrouw om de doos in een stuk te houden.
wat ik zo snel zie scheelt nieuw in doos niet zoveel dat ik het de moeite niet zou vinden om hem gewoon in de winkel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dracula schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Ja de grote Falcon, en idd het missende delen is ook wel een dingetje alhoewel ik mij wel afvraag hoe er dit kan zijn als iemand hem alleen maar als display heeft staan en verder weinig mee gebeurt...

Keuzes keuzes keuzes.. of 750 betalen of rond de 630...
Voor 120 kun je heel wat missende steentjes alsnog kopen. Dus financieel komt het denk ik wel goed. Is alleen de vraag of je zin hebt in de kans op gedoe en moeten pauzeren omdat er wat mist (wat bij Lego zelf soms ook gebeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 15:52

Soggney

Zeekomkommer

B-Real schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:35:
...
Hoe doen jullie dat?
Mijn idee is om gewoon achteraan in de bouwinstructie te beginnen en zakje voor zakje uit elkaar halen en dus ook per zakje op te bergen.
Alles in een grote bak kan ook, maar is wel weer een stevige uitdaging als je opnieuw wilt bouwen (en kan altijd nog door alle zakjes bij elkaar te gooien :P).
Achteraan bouwinstructie beginnen zou ik zelf doen. Hersluitbare zakjes (bv ikea) en rustig afwerken.
Bij verkoop best gedemonteerd. Verscheept makkelijker. En kan in de originele doos als je die nog hebt.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Ah ik was dus niet de enige die er een waarzegger in zag vroeger, dat verwarde mij ook als kind :D
https://drive.google.com/...eALr3_tja0xMc?usp=sharing <-- heb ik aantal boeken gedeeld

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ErikT738
@Kapoen volgens mij ben ik wel eens door een aantal van die PDF's gebladerd, maar het is toch anders dan de diorama's van vroeger.

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-gFK6BzXSOOM/T7ZiK0elh8I/AAAAAAAAAy4/-rokTI6NSSU/s1600/Lego+Idea+Book+260-1.jpg

Als je goed kijkt is de build eigenlijk een enorme clusterfuck, maar 25 jaar geleden zag ik dat echt niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 08:55

RBH

Ik zit erover te denken om nog een leuke set te kopen aangezien ik straks 2,5 week vakantie heb. Ik twijfel tussen om of de rode kraan (42082) van Marktplaats op te pikken of dat ik voor een nieuwe set ga. Kanshebbers: Tumbler, Tow Truck (42128), Batman auto (42127) of misschien toch wat losse steentjes bestellen voor de Pimp my Sian / Bugatti versies.

Help. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Denniz0229 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Neem aan dat je de UCS falcon bedoeld?
2e hands zou ik er zelf niet aan beginnen, omdat ik veelste bang ben dat er toch iets mist aan de 7000+ onderdelen. maar nieuw in doos kan je prima iets halen bij een van de vele handelaren, voor dat geld zou ik het wel zelf gaan halen, vooral omdat ik de post niet vertrouw om de doos in een stuk te houden.
wat ik zo snel zie scheelt nieuw in doos niet zoveel dat ik het de moeite niet zou vinden om hem gewoon in de winkel te kopen.
Ja, heb ik ook. Ik heb vorige week de UCS falcon gekocht voor 699. Marktplaats zou een paar tientjes goedkoper zijn. Doe mij dan maar lekker een verse nieuwe doos.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Soggney schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:49:
[...]

Achteraan bouwinstructie beginnen zou ik zelf doen. Hersluitbare zakjes (bv ikea) en rustig afwerken.
Bij verkoop best gedemonteerd. Verscheept makkelijker. En kan in de originele doos als je die nog hebt.
Hersluitbare zakjes was ook mijn idee inderdaad. Ik heb alles nog, de originele doos, ongebruikte boekjes, zelfs de plastic zakjes zitten nog in de doos (maar zijn waardeloos om opnieuw te gebruiken.

Kost wel weer de nodige uurtjes, maar geeft ook ontspanning op een regenachtige zondag :)

Verkopen ga ik niet doen. Ik bewaar ze voor later, kan ik ze zelf of de kleine man ze nog een keer bouwen :)
RBH schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:52:
Ik zit erover te denken om nog een leuke set te kopen aangezien ik straks 2,5 week vakantie heb. Ik twijfel tussen om of de rode kraan (42082) van Marktplaats op te pikken of dat ik voor een nieuwe set ga. Kanshebbers: Tumbler, Tow Truck (42128), Batman auto (42127) of misschien toch wat losse steentjes bestellen voor de Pimp my Sian / Bugatti versies.

Ik moet zeggen dat ik de 42082 misschien wel leuker vond om te bouwen dan de Bugatti. Dus wat dat betreft een aanrader.
Prijskwaliteit verhouding (plezier/uitdaging/totaal plaatje etc) is sowieso in het voordeel van de 42082. Ik heb er destijds 140eu voor betaald in de winkel en voor de Bugatti 230eu.

Dat houd mij ook tegen om de Sian te kopen. Ik vond de Bugatti absoluut tof om te bouwen, maar vrees dat de Sian meer van hetzelfde is en daar heb ik niet een dergelijke prijs voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 00:07
B-Real schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:02:
[...]

Hersluitbare zakjes was ook mijn idee inderdaad. Ik heb alles nog, de originele doos, ongebruikte boekjes, zelfs de plastic zakjes zitten nog in de doos (maar zijn waardeloos om opnieuw te gebruiken.

Kost wel weer de nodige uurtjes, maar geeft ook ontspanning op een regenachtige zondag :)

Verkopen ga ik niet doen. Ik bewaar ze voor later, kan ik ze zelf of de kleine man ze nog een keer bouwen :)
Dat is voor mij voor de komende weekenden ook.. de Bugatti ga ik afbreken en gaat daarna in storage. Heb geen ruimte meer voor alle lego dus er moeten nu echt dingen afgebroken worden :(
(of ik moet de whisky collectie gaan opzuipen.. das ook een optie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
SunnieNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Dat is voor mij voor de komende weekenden ook.. de Bugatti ga ik afbreken en gaat daarna in storage. Heb geen ruimte meer voor alle lego dus er moeten nu echt dingen afgebroken worden :(
Opzuipen...verkopen bedoel je, en dan nog meer Lego kopen >:)

Betere foto van de aankomende McLaren MCL36 F1 auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8XOMyn7W8ZdzpM7VImvSojayis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMdMbi8PwrqfInkOOAwCc7iy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door chrisO op 07-02-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

B-Real schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:02:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de 42082 misschien wel leuker vond om te bouwen dan de Bugatti. Dus wat dat betreft een aanrader.
Prijskwaliteit verhouding (plezier/uitdaging/totaal plaatje etc) is sowieso in het voordeel van de 42082. Ik heb er destijds 140eu voor betaald in de winkel en voor de Bugatti 230eu.

Dat houd mij ook tegen om de Sian te kopen. Ik vond de Bugatti absoluut tof om te bouwen, maar vrees dat de Sian meer van hetzelfde is en daar heb ik niet een dergelijke prijs voor over.
Thanks. Ik heb onlangs de Bugatti en daarna de Sian gebouwd. Ik vond de Sian een leukere build dan de Bugatti, toch echt net weer wat ingewikkelder en de techniek vond ik erg gaaf. Ook langer over gedaan dan de Bugatti.

140 euro voor die 42082 is niet veel, jaloers. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Zowel gekocht als verkocht. Eigenlijk geen slechte ervaringen mee. Meerdere sets gekocht en slechts 1x een set gehad waar wat onderdeeltjes missen. Die heb ik voor 5,- bij Lego nabesteld. Maar scheelde me destijds toch zo'n 40,- met een nieuwe set (100 vs 140). Vind ik toch een hoop geld. En voor 100 raak ik die set tzt ook wel weer kwijt.

Bij verkoop weet ik 100% zeker dat het compleet is. Liefst verkoop ik de set dan ook opgebouwd, zodat jij het als koper ook kan zien. Wil je het liever afgebroken? Kan ook, maar sorteren mag je zelf doen :+

De "oude" USC Falcon heb ik ook zo verkocht. Koper heeft me later nog bedankt, want zelfs de reservesteentjes zaten er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

chrisO schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:07:
[...]

[Afbeelding]
Geen bedrukte banden dus, maar wheel covers. Dat is aan de ene kant jammer, aan de andere kant wel logisch aangezien de echte auto's ook covers krijgen (als het goed is). Vleugeltjes over de voorwielen lijkt me een nieuw onderdeel. Nice, deze gaat er zeker komen.

@B-Real Een technic set achterstevoren afbreken is echt een K! werkje. Je bent er waarschijnlijk even lang mee bezich dan het opbouwen. Voor normale Lego stenen zou dit nog wel gaan, maar technic zit soms wel 2-3 keer verbonden met iets anders. Dan zou ik nog liever alles uit elkaar trekken en op een grote hoop gooien, om vervolgens alles naar zakje te sorteren door de handleiding nogmaals te doorlopen.

[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 07-02-2022 14:38 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RBH schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:52:

Als je de 42082 voor een leuk prijsje kunt vinden op MP, dan kun je wel de komende tijd vooruit met alle MOCs. Kun je hem daarna weer afbreken en in de verkoop zetten. Vervolgens wachten tot bijv. een Kruidvat of zo weer een stunt prijs voert met de Tow Truck en dan die in huis halen :)
RBH schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:18:
Was dan ook wel een beetje een bodemprijsje. Amazon bood hem rond die prijs aan (of zelfs nog een paar euro goedkoper) met de decembermaand in aantocht een kleine anderhalf jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:30
zonoskar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Geen bedrukte banden dus, maar wheel covers. Dat is aan de ene kant jammer, aan de andere kant wel logisch aangezien de echte auto's ook covers krijgen (als het goed is). Vleugeltjes over de voorwielen lijkt me een nieuw onderdeel. Nice, deze gaat er zeker komen.

@B-Real Een technic set achterstevoren afbreken is echt een K! werkje. Je bent er waarschijnlijk even lang mee bezich dan het opbouwen. Voor normale Lego stenen zou dit nog wel gaan, maar technic zit soms wel 2-3 keer verbonden met iets anders. Dan zou ik nog liever alles uit elkaar trekken en op een grote hoop gooien, om vervolgens alles naar zakje te sorteren door de handleiding nogmaals te doorlopen.
Mag toch hopen dat het er in het echt een stukje beter uit zal zien dan dit :X vreselijk die covers :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Gim schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:37:
[...]

Als je de 42082 voor een leuk prijsje kunt vinden op MP, dan kun je wel de komende tijd vooruit met alle MOCs. Kun je hem daarna weer afbreken en in de verkoop zetten. Vervolgens wachten tot bijv. een Kruidvat of zo weer een stunt prijs voert met de Tow Truck en dan die in huis halen :)
Fair enough! Bevestigd ook wel een beetje mijn gedachtegang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
SunnieNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Tip voor als je noodgedwongen sets moet afbreken wegens ruimtegebrek en je twijfelt welke, neem dan de sets met veel / opvallende witte steentjes; die verkleuren het snelst (en daarna blauw en grijs).

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Gim schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:54:
[...]

En na de 3-in-1 modellen kun je er zelf nog iets leuks van proberen te bouwen.

Of je kijkt op Rebrickable of daar nog iets tussenstaat wat je leuk lijkt :-) Bijvoorbeeld een Space Shuttle met de steentjes van het piratenschip 8)
Ik wou al zeggen, zo creatief ben ik niet ;(
Maar die Rebrickable is wel gaaf ^O^ Genoeg mensen die idd dit soort dingen wel zelf kunnen bedenken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Haha dit is toch wel lichtelijk overdreven? Ik denk dat ik afbreken en sorteren van grote sets (ik heb de 42100, 42110 en de 42043 recent gedaan, in minder dan de helft van de bouwtijd doe. Lekker met netflixje aan, verstand op 0 en gaan. Ik breek eerst in grote componenten uiteen en ga die dan strippen. Dat komt allemaal in grote bak (diep dienblad) en elke keer als die tot de rand vol is ga ik daaruit de delen sorteren. Sta bureau is wel handig > Zitten is het nieuwe roken ja toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Roy vd M. schreef op maandag 7 februari 2022 @ 03:30:
'Spreekt dit soort stukjes info in Lego-instructies je aan, of zie je ze liever niet?'
Ik vind het vaak wel leuk; al heb je soms ook dat er een half boekwerk aan tekst bij zit voor het bouwen begint. Dat hoeft van mij meestal niet zo.

In jouw voorbeeld zou ik het ook grappig vinden als je een voorbeeld geeft van iets wat je (later) ook in je instructies hebt staan. Dus in dit geval dan iets als "or 25 milk cans, or 14 tv sets, or 1 lathe" (zo is de numerieke volgorde ook aflopend ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Okasha schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Haha dit is toch wel lichtelijk overdreven? Ik denk dat ik afbreken en sorteren van grote sets (ik heb de 42100, 42110 en de 42043 recent gedaan, in minder dan de helft van de bouwtijd doe. Lekker met netflixje aan, verstand op 0 en gaan. Ik breek eerst in grote componenten uiteen en ga die dan strippen. Dat komt allemaal in grote bak (diep dienblad) en elke keer als die tot de rand vol is ga ik daaruit de delen sorteren. Sta bureau is wel handig > Zitten is het nieuwe roken ja toch ;)
Roken is per definitie slecht, hoe kort of lang je het ook doet. Zitten is niet verkeerd, zolang je het niet te lang doet. Eenzelfde met staan. Sta je lange tijden dan heb je verhoogd risico op hart- en vaatziektes. Dus beste kun je netflixen met een bureau waar je achter kunt zitten én staan... en nog beter is wanneer ie wieltjes heeft, zodat je er ook nog een stukje mee kunt gaan lopen :P Ga je wel aandacht mee trekken als mensen je al lopend met een bureau zien netflixen terwijl je bezig bent met LEGO :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 07-02-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
JeroenE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:08:
[...]
In jouw voorbeeld zou ik het ook grappig vinden als je een voorbeeld geeft van iets wat je (later) ook in je instructies hebt staan. Dus in dit geval dan iets als "or 25 milk cans, or 14 tv sets, or 1 lathe" (zo is de numerieke volgorde ook aflopend ;) ).
Ha ja ga ik erin zetten, dank voor de tip!

[ Voor 15% gewijzigd door Roy vd M. op 07-02-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
RBH schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Thanks. Ik heb onlangs de Bugatti en daarna de Sian gebouwd. Ik vond de Sian een leukere build dan de Bugatti, toch echt net weer wat ingewikkelder en de techniek vond ik erg gaaf. Ook langer over gedaan dan de Bugatti.

Met de kennis van nu heb ik zowel de 42082 als de Bugatti aardig dicht in de buurt van de laagste prijs ooit gekocht :P
Respectievelijk €137,13 en €237,19 :P

Grotendeels geluk natuurlijk, maar ik kan er ook lang op wachten. Ondanks dat ik het kan missen, is het ook wel een beetje een sport om voor dit soort zaken te wachten op een hele goede prijs.

Mislukt ook wel eens, want had erg graag de GT3 RS willen hebben en dat is dus mislukt :P
[...]

Iets wat je in tig uur in elkaar zet, haal je (normaliter) niet in een uurtje weer uit elkaar. Dus dat het tijd kost was ik mij wel van bewust en er zal vast nog wel een keer een scheldwoord vallen in het proces, daar ben ik niet bang voor.

Ik ga er maar eens rustig voor zitten op een regenachtige zondag en sloopt dat ding net zo uit elkaar als dat ik hem in elkaar heb gezet, zakje voor zakje. Mag best weken/maanden duren, dat kostte het bouwen uiteindelijk ook :)

[ Voor 37% gewijzigd door B-Real op 07-02-2022 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:51:
@Kapoen volgens mij ben ik wel eens door een aantal van die PDF's gebladerd, maar het is toch anders dan de diorama's van vroeger.

[Afbeelding]

Als je goed kijkt is de build eigenlijk een enorme clusterfuck, maar 25 jaar geleden zag ik dat echt niet :p
Ja er werd veel gewerkt met valse perspectieven en 'creatief plakwerk' in die boeken en catalogussen van de jaren '80/'90. Als kind merkte ik er niet veel van, maar als je ze nu terug bekijkt...

Anyhoo, ik ben wel al een tijdje op zoek naar deze foto (uit boek 7777), maar in betere kwaliteit:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/2570/3869933861_b990b78ebe_b.jpg
Naar deze foto heb ik vaak gekeken tijdens mijn jeugd, en ik weet niet waarom. Misschien door de lichtjes of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

[Afbeelding]

kun je eens toelichten wat je bedoeld? misschien zie ik het niet

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23
darth.75 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:21:
[...]

Zowel gekocht als verkocht. Eigenlijk geen slechte ervaringen mee. Meerdere sets gekocht en slechts 1x een set gehad waar wat onderdeeltjes missen. Die heb ik voor 5,- bij Lego nabesteld. Maar scheelde me destijds toch zo'n 40,- met een nieuwe set (100 vs 140). Vind ik toch een hoop geld. En voor 100 raak ik die set tzt ook wel weer kwijt.

Bij verkoop weet ik 100% zeker dat het compleet is. Liefst verkoop ik de set dan ook opgebouwd, zodat jij het als koper ook kan zien. Wil je het liever afgebroken? Kan ook, maar sorteren mag je zelf doen :+

De "oude" USC Falcon heb ik ook zo verkocht. Koper heeft me later nog bedankt, want zelfs de reservesteentjes zaten er nog bij.
Ja deze verkoper heeft ook alles nog geeft hij aan incl reserve steentjes. Die is dan 630 of een nieuw in doos voor 725.

Was vorige week net te laat om nieuw te kopen voor 699.

Lastig gedoe 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Okasha schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Zoals jij het beschrijft is niet zoals @B-Real het wil doen. Zo als jij het beschrijft doe ik het ook. Grote brokken van het model demonteren en die dan apart afbreken. Ik heb net de 41999 afgebroken (ca 1600 onderdelen) in een klein uurtje. Opbouwen gaat ws rond de 5-6 uur kosten. Maar als je achterstevoren, per stap en volgens het boekje de set afbreekt gaat het een heel stuk langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
rammes schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:32:
[...]

kun je eens toelichten wat je bedoeld? misschien zie ik het niet
De linkse toren is prachtig, maar in het midden worden de bouwwerken slordiger en de meest rechtse toren ziet er helemaal niet meer uit.

Maar goed, ik heb nog steeds genoeg naar de pagina zitten staren vroeger en ik ben blij dat ik het boek nog heb. Ik vind het alleen ontzettend jammer dat er juist van de periode waaruit ik veel Lego heb niet zo'n boek is (Dragon Knights, Royal Knights, Fright Knights).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Roy vd M. schreef op maandag 7 februari 2022 @ 03:30:
'Spreekt dit soort stukjes info in Lego-instructies je aan, of zie je ze liever niet?'
Heel leuk juist. Geen groot boekwerk van tevoren (zoals de UCS Falcon) maar korte dingetjes tijdens het bouwen, liefst die relevant zijn voor het onderdeel waar je mee bezig bent.
Dat miste ik onwijs aan het bouwen van het ISS model. Wat voor onderdeel is dit? Hoe heet deze module, wat doen ze ermee, wie heeft het gebouwd, wanneer is het gelanceerd. Leuke weetjes over (bijna) ongelukken, vertragingen met bouwen, problemen die zijn opgelost. Zoals hij nu is is het nogal een saai model om te bouwen.

Bij de Space Shuttle en de Saturn V was dat heel leuk gedaan, zelfs nog wat te beperkt naar mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door Joolee op 07-02-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

B-Real schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Met de kennis van nu heb ik zowel de 42082 als de Bugatti aardig dicht in de buurt van de laagste prijs ooit gekocht :P
Respectievelijk €137,13 en €237,19 :P

Grotendeels geluk natuurlijk, maar ik kan er ook lang op wachten. Ondanks dat ik het kan missen, is het ook wel een beetje een sport om voor dit soort zaken te wachten op een hele goede prijs.

Mislukt ook wel eens, want had erg graag de GT3 RS willen hebben en dat is dus mislukt :P
Dat geluk had ik dan wel weer met de GT3 RS, die heb ik (schijnbaar) toen prima op tijd gekocht. :)

Ik heb voor alle drie in ieder geval flink minder dan de nieuwprijs betaald. Bijna een gratis UCS Supercar. :9

Ik denk dat ik voor de 42082 ga. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo, net m'n 2ehands Venator (8039) binnen.
De verkoper is wat rooskleuriger geweest over de staat van de set.
Boekjes zijn vernachelt, weet niet wat hij ermee heeft gedaan maar ik ken Donald Duck bladen die er beter uit zien na een jaar.
Verder al 2 gebroken dark red stukjes en de stickers ontbreken voor een deel.

Na het uit elkaar halen nog 8 extra gebroken stukjes, Lego maar gemaild of deze vervangen kunnen worden. En ik ga online maar een aftermarket sticker setje bestellen.

1 voordeel, alle minifigs zitten erbij, incl. die onwijs lelijke Palpetine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

Mad-Matt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:11:
Zo, net m'n 2ehands Venator (8039) binnen.
De verkoper is wat rooskleuriger geweest over de staat van de set.
Boekjes zijn vernachelt, weet niet wat hij ermee heeft gedaan maar ik ken Donald Duck bladen die er beter uit zien na een jaar.
Verder al 2 gebroken dark red stukjes en de stickers ontbreken voor een deel.

Na het uit elkaar halen nog 8 extra gebroken stukjes, Lego maar gemaild of deze vervangen kunnen worden. En ik ga online maar een aftermarket sticker setje bestellen.

1 voordeel, alle minifigs zitten erbij, incl. die onwijs lelijke Palpetine.
Soms heb je pech met 2e hands, soms mazzel.

Ik doe vrij veel op MP en heb meestal mazzel met m'n 2e hands setjes.
Ik vraag dan ook altijd expliciet of alles compleet is, hoe de handleiding is en of de stickers nog netjes zijn.
Maar idd, sommigen hebben een andere interpretatie van 'compleet' of 'netjes' 8)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:41

L23

Ik had een tijdje terug set 376 Town House with Garden via Marktplaats gekocht. Daar was de verkoper vergeten te melden dat elk steentje onder de cola plak zat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 10:24
L23 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:34:
Ik had een tijdje terug set 376 Town House with Garden via Marktplaats gekocht. Daar was de verkoper vergeten te melden dat elk steentje onder de cola plak zat. :P
juk...
hier gaat standaard eerst het niet lego eruit(kom ik redelijk vaak tegen in bulk) en dan in een bak met sop.
en lekker bijkomen op een handdoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
L23 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:34:
Merkwaardig genoeg heb ik van die set volgens mij een leeg Amerikaans doosje.

Maar goed, heb je dan een passend aantal sterren gegeven? Of de verkoper er minstens mee geconfronteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30
Dracula schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Ja deze verkoper heeft ook alles nog geeft hij aan incl reserve steentjes. Die is dan 630 of een nieuw in doos voor 725.

Lastig gedoe 😊
Zou het voor mij niet zijn :)

Gewoon doen en mocht er toch iets ontbreken koop je hey bij. Verschil tussen nieuw en 2e hands is zo wel erg groot.

EDIT: Koop bijna nooit meer nieuw. Heel soms omdat ik het gevoel van een écht nieuwe doos inclusief de zakjes weer wil ervaren. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door darth.75 op 07-02-2022 17:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:41

L23

Roy vd M. schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Merkwaardig genoeg heb ik van die set volgens mij een leeg Amerikaans doosje.

Maar goed, heb je dan een passend aantal sterren gegeven? Of de verkoper er minstens mee geconfronteerd?
Set was verder helemaal compleet en zoals omschreven. Alleen die cola plak was niet vermeld en ook niet te zien op de foto's. Inderdaad een passend aantal sterren gegeven, maar verder geen energie meer in gestoken. Na een sopje waren alle steentjes weer schoon. Vond het alleen nogal bizar.
De set een keer gebouwd, maar had er niet veel mee omdat ik met de jaren 80/90 Lego ben opgegroeid. Vervolgens weer voor hetzelfde bedrag verkocht op Marktplaats (zonder cola).

Ook rond die tijd set 6592 Vacation Hideaway uit 1990 via Marktplaats gekocht. Daar miste ik een paar steentjes, maar duidelijke foto's waar dit op te zien was en geen gekke dingen verder. Prima aankoop. En vond ik qua herkenning (jaren 90 Lego) een stuk leuker om te bouwen.

Zelf heb ik van vroeger set 6349 Vacation House uit 1988. Dat vind ik nog steeds een leuke set.

Ik was na al het Lego sorteren van mijn jeugd op de nostalgie toer. Vandaar dat ik nog een paar oude setjes op Marktplaats gekocht heb. Ik was ook nog op zoek naar set 545 Conveyor Station uit 1973. Daar speelde ik vroeger mee bij opa en oma, geen idee waar die set heen gegaan is. Uiteindelijk besloten die set niet meer op Marktplaats te kopen omdat de set moeilijk compleet te vinden is en de Conveyor Belt ook vaak stuk is. En laat de nostalgie liever voor wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Over een gekochte set achteraf melden dat er missende steentjes waren heeft bij mij wel eens geleid tot een 1 ster beoordeling van de verkoper. En ja, ik vroeg het heel beleefd, wilde extra langskomen (was in de buurt) om het op te halen maar nee hoor, boem, 1 ster.

Adem in....adem uit....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
L23 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:15:
Ik was ook nog op zoek naar set 545 Conveyor Station uit 1973.

(...)

en de Conveyor Belt ook vaak stuk is. En laat de nostalgie liever voor wat het is.
A ja dat is een mooie set! En dat die conveyor belt vaak kapot is, is goed te verklaren. Het is allemaal leuk bedacht door Lego, maar erg fragiel.

Ik heb set 545 zelf niet, maar wel deze:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51867974836_aa7006611d_c.jpg

De conveyor belt bestaat in de kern uit 7 onderdeeltjes.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51868055818_d0f6ba70a7_c.jpg

Het probleem is niet zozeer het in elkaar zetten, maar het uit elkaar halen. De onderdeeltjes zijn zo dun dat ze makkelijk breken. Daarbij komt dat het geheel als een hefboom werkt, door de grootte. Dus als een tienjarig kind het ene dunne stukje van het langwerpige stuk wil 'ontklikken' gaat dat van nature schuin (om kracht te kunnen zetten) en breekt het heel makkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51867009277_1d97383a12_c.jpg

Ik heb dit net maar weer heel voorzichtig uit elkaar gehaald :D

Edit: hier nog een foto van het zwakste onderdeel. Nog een risico: als dit tussen een berg speel-Lego ligt en het kind rust er met z'n hand of voet op dan is het 'krak'. Weinig kans op een lang leven; bedenk hoe groot de kans is dat die waar jij vroeger mee speelde nog ongeschonden is..

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51867046117_3ac5a39a61_c.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Roy vd M. op 07-02-2022 17:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 17:15
Kapoen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Ja er werd veel gewerkt met valse perspectieven en 'creatief plakwerk' in die boeken en catalogussen van de jaren '80/'90. Als kind merkte ik er niet veel van, maar als je ze nu terug bekijkt...

Anyhoo, ik ben wel al een tijdje op zoek naar deze foto (uit boek 7777), maar in betere kwaliteit:
[Afbeelding]
Naar deze foto heb ik vaak gekeken tijdens mijn jeugd, en ik weet niet waarom. Misschien door de lichtjes of zo...
Als je een beetje zoekt vind je zo een paar urls:
https://lego.brickinstruc...et/7777/Trains_Ideas_Book
http://oldinstructions.co...-book-7777-released-1981/
https://brickset.com/library/ideasbooks

De 3e link heeft vind ik de beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben bezig met een aantal sets schoon te maken. Eerst uit elkaar halen, dan in warm water in de wasbak met een beetje Dreft erbij. Beetje met een afwasborstel erdoorheen raggen. Grote onderdelen met de hand. Een daarna afspoelen en drogen. Ik weet dat met de wasmachine handiger is, maar het lijkt mij dat je dan meer kans op krassen hebt. Een heel model in de afwasmachine durf ik niet. Ook omdat er electronica in zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghiEtWAEULg8RRWlPHaNHfMCUII=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BNuVWMZ0FGAHyBqIfcCk6BYT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Leuk, nieuwe Speed Champions!
Alleen waar laat ik ze, m'n Ikea Besta zit al ramvol. Luxeprobleem dus om er een 2e bij te halen (gelukkig is de Ikea weer open).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHmof3hwZXt99LwJc4B8JZeF0u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAESPdid5ROGxaTfYoRKNaJj.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht gelijk nog een 3e er bij om de diverse Creator auto's mooi (en stofvrij!) neer te kunnen zetten (de minst diepe Besta's zijn daar perfect voor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:07:
[...]

[Afbeelding]
Had zoveel mooier kunnen zien als een creator expert set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-05 18:07
TheDeeGee schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:11:
[...]

Had zoveel mooier kunnen zijn als een creator expert set.
Nou idd..... :/ :-(

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
_/-\o_ Bedankt voor deze links, die ga ik uitspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dracula schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:36:
[...]

Lastig gedoe 😊
Nou besteld, nieuw voor 719.

Me happy *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:25

Fiber

Beaches are for storming.

Kapoen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:24:
[...]

_/-\o_ Bedankt voor deze links, die ga ik uitspitten.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/713/31356300292_6ca1484da5_b.jpg

Op https://www.flickr.com/ph...356300292/in/photostream/ gevonden met TinEye en Google Image Search...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:19

Kraz

Saving the world

Hoe mooi, uitgebreid en gedetailleerd de huidige sets ook zijn, dit mis ik toch wel heel erg.
De simplistische bouwwerken met een 120% speelfactor. En dan die lichtjes erbij. O+

Wij hadden vroeger ook een enorme treintafel van/voor de LEGO met van onderen een wirwar van kleine draadjes om alle lampjes van stroom te voorzien.
Voor mij is die foto ook pure nostalgie. Ik heb dagen door boek 7777 heen gebladerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Dracula schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:30:
[...]

Nou besteld, nieuw voor 719.

Me happy *O*
Yay, die van mij komt hopelijk morgen binnen. Veel bouwplezier!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
KillGhost schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Yay, die van mij komt hopelijk morgen binnen. Veel bouwplezier!
Thanks, jij ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor de treinen liefhebbers, in https://images.brickset.com/library/ideasbooks/8889.pdf staat op pagina 109/110 een blauwe brug waar een trein overheen kan. Als je voldoende technic en ruimte hebt, is dat een heel gaaf ding.
Weet nog dat een neef van me hem een keer gebouwd had. Twee zitkussens van een oude bank waren de beide kanten die de brug verbond. Erg gaaf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 21:13
zonoskar schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:02:
Ben bezig met een aantal sets schoon te maken. Eerst uit elkaar halen, dan in warm water in de wasbak met een beetje Dreft erbij. Beetje met een afwasborstel erdoorheen raggen. Grote onderdelen met de hand. Een daarna afspoelen en drogen. Ik weet dat met de wasmachine handiger is, maar het lijkt mij dat je dan meer kans op krassen hebt. Een heel model in de afwasmachine durf ik niet. Ook omdat er electronica in zit.

[Afbeelding]
Lego in kussensloop doen en dan in de wasmachine? Eventueel programma zonder centrifugeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:44

SomerenV

It's something!

Plaatje

Poh... ik heb denk ik wel uren naar die foto in het magazine gekeken vroeger, maar ik had nooit voldoende van de juiste steentjes om ook maar in de buurt te komen van dat kasteel. Ook niet voldoende minifigs overigens :+ Ergens blijf ik het eeuwig zonde vinden dat ik vroeger niet meer ingezet heb op ridders en piraten. De interesse ging toen altijd wat meer uit naar town, maar juist ridders en piraten hebben voor mij een grotere nostalgische waarde. Gezien de schreeuw vanuit de community om eindelijk weer eens die thema's fatsoenlijk op te pakken vind ik het eigenlijk verbazingwekkend dat LEGO er vrijwel niks mee doet.

Het zou me niet verbazen als LEGO een aantal deals heeft waarbij vastgelegd is dat een bepaald percentage van de sets onder een bepaalde licentie moet vallen. Dat zou ook verklaren waarom we zo vaak een vernieuwde X-Wing krijgen, of een Tie Fighter, Sand Speeder, dat soort dingen. Of de zoveelste iteratie van bepaalde Harry Potter-sets. Niet omdat ze het willen, maar omdat het contractueel vastgelegd is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 17:20
@SomerenV Heb je het creator 31120-kasteel al gezien? Of alle alternatieve builds daarvan op Rebrickable? Dat is ook een aanrader. Vooral het kasteel van MOCscout vond ik zelf heel erg leuk om te bouwen.
Verder zei @Kapoen gisteren dat er mogelijk weer een nieuwe lijn komt (maar wel met minidoll-figuren in plaats van minifigs, dus het is nog even afwachten wat dat wordt).

En anders kun je altijd nog de handleidingen van de oude kastelen downloaden en proberen ze na te bouwen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 08-02-2022 09:14 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

spookz0r schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:04:
[...]

Lego in kussensloop doen en dan in de wasmachine? Eventueel programma zonder centrifugeren
Ja, die ken ik. Ik verwacht dat veel krassen op de steentjes en dat zie ik liever niet. De sets waren ook niet zo vuil dat dit nodig is (alleen wat stof), dan is de wasbak een veel snellere optie (10 min).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
SomerenV schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 02:01:
[...]

Poh... ik heb denk ik wel uren naar die foto in het magazine gekeken vroeger, maar ik had nooit voldoende van de juiste steentjes om ook maar in de buurt te komen van dat kasteel. Ook niet voldoende minifigs overigens :+ Ergens blijf ik het eeuwig zonde vinden dat ik vroeger niet meer ingezet heb op ridders en piraten. De interesse ging toen altijd wat meer uit naar town, maar juist ridders en piraten hebben voor mij een grotere nostalgische waarde. Gezien de schreeuw vanuit de community om eindelijk weer eens die thema's fatsoenlijk op te pakken vind ik het eigenlijk verbazingwekkend dat LEGO er vrijwel niks mee doet.

Het zou me niet verbazen als LEGO een aantal deals heeft waarbij vastgelegd is dat een bepaald percentage van de sets onder een bepaalde licentie moet vallen. Dat zou ook verklaren waarom we zo vaak een vernieuwde X-Wing krijgen, of een Tie Fighter, Sand Speeder, dat soort dingen. Of de zoveelste iteratie van bepaalde Harry Potter-sets. Niet omdat ze het willen, maar omdat het contractueel vastgelegd is.
Zelfde hier, hoewel ik toch vrij veel ridders en piraten heb, heb ik vooral spijt dat ik niet meer Space heb gekocht (allez, gevraagd). En de monorails natuurlijk.
Of het vastgelegd is weet ik niet, maar ik heb wel gehoord dat Lego pas uit het slop is gekomen toen ze meer sets uit leicenties zoals Star Wars zijn beginnen produceren.
Trouwens heel veel afols die ik zie op social media lijken zich net enkel tot Star Wars te beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
Jakkus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:13:
@SomerenV Heb je het creator 31120-kasteel al gezien? Of alle alternatieve builds daarvan op Rebrickable? Dat is ook een aanrader. Vooral het kasteel van MOCscout vond ik zelf heel erg leuk om te bouwen.
Verder zei @Kapoen gisteren dat er mogelijk weer een nieuwe lijn komt (maar wel met minidoll-figuren in plaats van minifigs, dus het is nog even afwachten wat dat wordt).

En anders kun je altijd nog de handleidingen van de oude kastelen downloaden en proberen ze na te bouwen :)
Ja, 31120 was lang verwacht. Ik heb er dan ook 3 aangeschaft toen ik ze voor 80 euro kon scoren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Jakkus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:13:

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat de 31120 zo slecht voor een leukere prijs te vinden is. Dat piratenschip werd binnen de kortste keren met 30% korting aangeboden.

Overigens lees ik dat de geruchten over een minidoll-castle lijn "Knights of Valor" nep bleken te zijn, net als de geruchten over Zelda sets. Maar goed, het blijft speculeren natuurlijk. Ik zou best bereid zijn wat minidoll sets te kopen als ze er goed uit zien. Zo heb ik de 41073 al twee keer tweedehands in huis. Als je de roze onderdelen en plantjes vervangt hou je een mooi Fantasy schip over. Het is alleen jammer dat er niet zo veel elfen-hairpieces zijn met gele oren.

Afbeeldingslocatie: https://www.ibrickcity.com/wp-content/gallery/41073/lego-41073-naida-epic-adventure-ship-elves-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

NoTimeRemains

I know

Ik ben vrij nieuw in het kopen van de wat zeldzamere sets, op Brickwatch staat de USC MF voor 699 bij Brickfever.

Is dit alleen een stuntprijs? Aangezien deze niet op voorraad is bij de winkel?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Kapoen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:27:
[...]

[Afbeelding]
Ik had het zelfde vroeger, ik keek mijn ogen uit door de opstelling:
3 treinbanen
12v! ik had zelf een trein op batterijen
de brug erover. vele malen proberen na te bouwen maar ik had niet genoeg platen om de trappen te maken.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
NoTimeRemains schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:27:
Ik ben vrij nieuw in het kopen van de wat zeldzamere sets, op Brickwatch staat de USC MF voor 699 bij Brickfever.

Wat bedoel je precies? In ieder geval zie je aan de tabel (prijs aangepast op 7 feb.) en het grafiekje dat de minimumprijs (blauwe lijn) net is gedaald. Dus ze hebben de prijs net aangepast bij Brickfever. Misschien is hun voorraad sneller dan verwacht verkocht?
In ieder geval kun je hem bij Brickshop voor 20 euro meer ook krijgen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:15
[...]

Die schreeuw uit de community valt wel mee hoor, dat is de online aanwezige vocale meerderheid van nostalgische AFOLs. Wiens impact op de verkoopcijfers zeer minimaal is (>2,5%), en dus wordt genegeerd door Lego.

Dat Lego steeds met nieuwe uitgaven van X-Wing's, Harry Potter kastelen en politiebureau's komt heeft niets te maken met contractuele verplichtingen maar gewoon met het feit dat sets maar 2 jaar in productie zijn en er wel elk jaar weer nieuwe kinderen bijkomen die dat soort sets graag willen.

De 18+ lijn en push om meer en meer sets uit te brengen om de AFOLs tevreden te houden/de portemonnee leeg te laten schudden betekent niet dat Lego in de kern veranderd is, Het blijft een speelgoed fabrikant die zich op kinderen richt.
En nu ook de zakken van wat rijkere 'kinderen' aan het leeg kloppen is ;)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ze hadden er een aantal. Toen ik keek een stuk of 5 en het ging rap. Ik heb er vorige week eentje gekocht voor 699. Het stond ook op Pepper. Wellicht dat het daardoor snel ging.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:13

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb een paarmaal een set bij Brickfever besteld ook één die niet op voorraad was, welke toch goedkoper was dan eleders. De bestelling werd gewoon aangenomen en voor betreffende prijs toegezonden op het moment dat zij zelf weer voorraad hadden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

als je ziet hoe snel barracuda island verkoopt of die 3-in-1 kaseel [..] zou je verwachten dat ze 'er iets mee doen'

dat gezegd hebben, denk ik dat huidige jeugd minder binding heeft met 'de helden van toen' (wij hadden nog de powerrangers, en dat wat het wel). Nu starwars, harrypotter, marvell, ninjago, eoa gekke app etc.

mijn neefjes worden ook weinig enthousiast van piraten, maar die ene dino die ik in mijn stad heb staan vinden ze dan weer helemaal geweldig. vanuit dat perspectief begrijp ik de keuze van lego helemaal.

andere kant; DE cashcow van lego zijn de adults (piano, typmachine, etc.) aantal sets waarvan de prijs >200$ ligt is volgens mij in jaren niet zo hoog geweest. Vanuit die kan gezien is het weer onlogisch dat lego niets met piraat/ridder doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
himlims_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:30:
[...]

als je ziet hoe snel barracuda island verkoopt of die 3-in-1 kaseel [..] zou je verwachten dat ze 'er iets mee doen'

dat gezegd hebben, denk ik dat huidige jeugd minder binding heeft met 'de helden van toen' (wij hadden nog de powerrangers, en dat wat het wel). Nu starwars, harrypotter, marvell, ninjago, eoa gekke app etc.

mijn neefjes worden ook weinig enthousiast van piraten, maar die ene dino die ik in mijn stad heb staan vinden ze dan weer helemaal geweldig. vanuit dat perspectief begrijp ik de keuze van lego helemaal.

andere kant; DE cashcow van lego zijn de adults (piano, typmachine, etc.) aantal sets waarvan de prijs >200$ ligt is volgens mij in jaren niet zo hoog geweest. Vanuit die kan gezien is het weer onlogisch dat lego niets met piraat/ridder doet.
Eigenlijk is het niet zo gek dat Star Wars Lego de eigen Space lijnen heeft verdrongen. Ik weet nog goed dat ik mijn enige Blacktron I mannetje als Darth Vader gebruikte en dat ik van mijn Blacktron II Super Nova II een X-Wing probeerde te maken. Als die dan kant en klaar worden verkocht is het wel zo makkelijk. Voor de kinderen die fan zijn van andere sci-fi is het wel een beetje jammer, want zij zullen nooit hun Insectoids als Star Trek Borg kunnen gebruiken :p

Bij Castle spelen denk andere dingen. Voor zover ik weet is er geen ridder- of fantasy equivalent van Star Wars en zal er dus sowieso minder vraag zijn bij kinderen. Ook ben je veel meer beperkt in wat sets je op de markt kan brengen (kasteel, boot, katapult e.d. in plaats van een oneindig aantal verschillende ruimteschepen). Dat zelfde geldt eigenlijk ook voor Pirates. PotC is al een tijdje niet meer relevant en na een grote boot, kleine boot, vlot en een fort ben je wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:30:
[...]

Als ik in mijn omgeving kijk heb ik ook niet het idee dat kinderen/jongeren tegenwoordig nog iets met dat soort thema's hebben. Denk dat het daarom eerder zal blijven bij een aantal 18+ setjes in die thema's dan dat er een hele nieuwe castle lijn komt.
ErikT738 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat de 31120 zo slecht voor een leukere prijs te vinden is. Dat piratenschip werd binnen de kortste keren met 30% korting aangeboden.

Overigens lees ik dat de geruchten over een minidoll-castle lijn "Knights of Valor" nep bleken te zijn, net als de geruchten over Zelda sets. Maar goed, het blijft speculeren natuurlijk. Ik zou best bereid zijn wat minidoll sets te kopen als ze er goed uit zien. Zo heb ik de 41073 al twee keer tweedehands in huis. Als je de roze onderdelen en plantjes vervangt hou je een mooi Fantasy schip over. Het is alleen jammer dat er niet zo veel elfen-hairpieces zijn met gele oren.

[Afbeelding]
ja ik zoek m ook nog steeds, baalde ontzettend met dat ship, direct bij lego gekocht en binnen een maand was ie al voor -30% te koop bij andere retailers.
QuattroNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:03:
Leuk, nieuwe Speed Champions!
Alleen waar laat ik ze, m'n Ikea Besta zit al ramvol. Luxeprobleem dus om er een 2e bij te halen (gelukkig is de Ikea weer open).

[Afbeelding]

Wellicht gelijk nog een 3e er bij om de diverse Creator auto's mooi (en stofvrij!) neer te kunnen zetten (de minst diepe Besta's zijn daar perfect voor).
Mooie collectie, jammer dat ik pas 2 jaar geleden ben begonnen met de speed champions, die oudere zijn peperduur inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05 19:06
dr86 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:45:
[...]

ja ik zoek m ook nog steeds, baalde ontzettend met dat ship, direct bij lego gekocht en binnen een maand was ie al voor -30% te koop bij andere retailers.
Ja en half jaar geleden heb ik er 2 weten te kopen bij de Kruidvat voor 55 euro per stuk ofzo. :) Ze staan hier overigens nog te wachten....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

https://www.lego.com/nl-n...-formula-1-race-car-42141

Hmm, ik vind hem wel gaaf, maar toch een stuk minder stoer als verwacht.
Halo ziet er raar uit en vanaf de zijkant kijk je er dwars doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 22:34
Mad-Matt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:17:
https://www.lego.com/nl-n...-formula-1-race-car-42141

Hmm, ik vind hem wel gaaf, maar toch een stuk minder stoer als verwacht.
Halo ziet er raar uit en vanaf de zijkant kijk je er dwars doorheen.
Vooral voor die prijs heb je toch echt betere lego auto's.

Misschien heb ik het gemist maar is er al iets bekend over de aanwezigheid van techniek er in?
Of is het voornamelijk een empty-shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Mad-Matt Ik ben geen F1 fanaat, maar ik vind het ook raar dat je er op diverse plekken zo door heen kan kijken.

@milo526 De tekst zegt dit:
Deze LEGO Technic versie beschikt net als de echte auto over een V6-cilindermotor met bewegende zuigers, werkende besturing, vering en een differentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 22:34
JeroenE schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:24:
@Mad-Matt Ik ben geen F1 fanaat, maar ik vind het ook raar dat je er op diverse plekken zo door heen kan kijken.

@milo526 De tekst zegt dit:
[...]
Lezen was weer moeilijk deze ochtend, tijd voor lunch 8)7
Maar dat is wel zo'n beetje de standaard inhoud van deze auto's dus voldoet daarin denk ik aan de verwachtingen.

Hoewel ik wel F1 fan ben denk ik dat ik deze toch maar oversla, of in ieder geval wacht tot er wat MOCs zijn die die zijkanten dicht weten te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wacht wel tot ie 120 euro is. De 'motorkap' lijkt me nog steeds niet verwijderbaar of opklapbaar zoals in de 42000. De halo ziet er idd een beetje vreemd uit, de middenstijl steekt veel te ver vooruit (iig als je het ontwerp van 2021 ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zonoskar schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:14:
Ik wacht wel tot ie 120 euro is. De 'motorkap' lijkt me nog steeds niet verwijderbaar of opklapbaar zoals in de 42000. De halo ziet er idd een beetje vreemd uit, de middenstijl steekt veel te ver vooruit (iig als je het ontwerp van 2021 ziet).
Het is de auto voor dit nieuwe seizoen, dus is nog maar de vraag hoe waarheidsgetrouw hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Voor de nieuwe pick-a-brick op de lego site, bestaat er al ergens een 'kleurenmapping' lijst?

Als ik zo rap in de kleurfilters van dat ding kijkt lijkt 'tan' (bricklink kleurnaam) 'brick yellow' (exacte kleur) te zijn etc.

Klopt dit of moet ik eens dringend gaan uitkijken naar een nieuwe monitor die kleuren beter weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Mad-Matt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:27:
[...]

Het is de auto voor dit nieuwe seizoen, dus is nog maar de vraag hoe waarheidsgetrouw hij is.
Maar wel met de 2021 livery volgens McLaren.

En waarom staat er op de wheelcovers "P-Zero" ipv "Cinturato"... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

chrisO schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:40:
[...]

Maar wel met de 2021 livery volgens McLaren.

En waarom staat er op de wheelcovers "P-Zero" ipv "Cinturato"... :?
Omdat ze waarschijnlijk niet weten wat ze aan het doen zijn?
En qua livery, mogelijk is dit ook gewoon de nieuwe wagen.

Al met al valt hij wat tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Mad-Matt schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Omdat ze waarschijnlijk niet weten wat ze aan het doen zijn?
En qua livery, mogelijk is dit ook gewoon de nieuwe wagen.

Al met al valt hij wat tegen.
Maar bij de Speed Champions weten ze wel hoe het moet... :? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VstpZFVhMt_JeKn0MrsgSfSLkRM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eP8A8KDhGI51s7rycOeuSmyR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-05 10:04
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Andreas92 op 08-02-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hier hebben we het al even over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

chrisO schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Maar bij de Speed Champions weten ze wel hoe het moet... :? [Afbeelding]
Heel apart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind vooral dat gat in de motorkap waar je de cilinders van de motor kunt zien heel vreemd. Dat gaat no-way op de echte F1 auto zitten, dus waarom? Om het gemis van een afneembare motorkap te verdoezelen misschien?

/edit: Oh, en geen bedienbare DRS dus. Maar schijnbaar zit er een lockable diff in, volgens Racingbrick.

[ Voor 34% gewijzigd door zonoskar op 08-02-2022 14:47 ]

Pagina: 1 ... 164 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .