Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.826 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Gim schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Je vraagt het in elk geval met een knipoog, dus we moeten het niet zien als een al te serieuze vraag? :)

Maar waarom wil je dit weten? Als nummer 1 met de instructies 3 bags betreft (met wellicht daarin nog wat kleine bags), dan wil je graag weten in welke van die 3 bags welke extra stukjes zouden moeten zitten ...t.b.v. nummer 1 van het bouwproces? Uh... ;)

Maar voor de inhoud van de doos, zoals reeds gezegd, Rebrickable.
Omdat ik steentjes over had waarvan ik niet het idee had dat die over zou moeten zijn. Ik heb ze inmiddels kunnen plaatsen. Ik heb nog wel een ander stukje over waarvan ik vermoed dat die er ook nog in moet. Het is echter zo'n stukje wat je ergens ter versteviging (verbinding) in moet drukken. Ik ga daar echter niet naar zoeken want dat is bijna onmogelijk om te zoeken.

No guts, no glory!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Matt is weer bezig geweest met zijn 3D printer. Nu heeft hij de motor van de 8860 gemaakt. Echt cool. Je zou er bijna een 3D printer voor kopen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

QuattroNL

It is I.

Roy vd M. schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 03:36:
Ik vroeg me af of andere bezitters van een 10265 Mustang hetzelfde uitlijningsprobleem hebben wat betreft de race-strepen aan de zijkanten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo staat 'ie niet op de doosafbeelding, daar is alles strak natuurlijk.

Dan toch liever stickers plakken. Hoe dan ook, ik heb zojuist 10 extra van die slopes besteld bij Lego en dan pak ik de beste er wel uit.

Iemand anders die deze onvolkomenheid is tegengekomen?
Bekend.
Ik heb bij Lego aangegeven dat ik 14 nieuwe nodig had. Moest wel telefonisch uitleggen waarom maar daarna kreeg ik ze gratis toegestuurd d:)b

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Tja tja, bestellen of niet die Titanic.. Ik heb net niet genoeg VIP punten voor 50,-, kun je ook 2 codes in één bestelling invoeren?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
Iemand enig idee waarom de luke helm en mando helm wel te pre orderen zijn, maar de dark trooper niet?
Ze komen allemaal op 1 maart beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Kuusj schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:07:
Tja tja, bestellen of niet die Titanic.. Ik heb net niet genoeg VIP punten voor 50,-, kun je ook 2 codes in één bestelling invoeren?
Met VIP codes kan dat, niet met promotiecodes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Kuusj schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:07:
Je kan meerdere kortingscodes voor 1 bestelling gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
hier ook de titanic besteld :)
eens zien wanneer hij binnenkomt, gezien " nalevering"

edit: krijg net een mail:
Bedankt voor je bestelling bij LEGO.com. Helaas zijn de hieronder vermelde artikelen niet op voorraad en zal het even duren voordat we de uitverkochte artikelen naar je kunnen opsturen. Het spijt ons van de vertraging.

Nabesteld Wordt verzonden op 10-mrt-2022

[ Voor 62% gewijzigd door Androo op 11-02-2022 10:32 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9ftQrVogHYC5BqXJ4A1p3dCr5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LGaSTXoMbJdT8XcvV24Y6bSt.png?f=fotoalbum_large

ooooh :P sweet setting. schijnt een nieuwe set te worden - een gesloopt toilet hokje zou dit helemaal af maken

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 11-02-2022 10:36 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
himlims_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:26:
[Afbeelding]

ooooh :P sweet setting. schijnt een nieuwe set te worden
Oeh gaaf! Nostalgie. Die gaat er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TinusXIII schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:36:
[...]

Oeh gaaf! Nostalgie. Die gaat er komen.
hij schijnt bij target te liggen, of komt te liggen; target is soort van [..] kruidvat(?) veel gestunt met prijzen en redelijk divers assortiment. lijkt me sterk dat ze deze als exclusive in de US houden. baseer dit op IG blablabla

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 11-02-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:46
De zon begint wat vaker te schijnen, en i.p.v. mijn gordijnen + luxaflex steeds dicht te hebben als de zon op het raam staat (de LEGO staat in de studeerkamer, en ik werk 75% vanuit huis) zat ik te denken aan UV-folie.
Bijkomend voordeel is dat dit wellicht ook een klein beetje zou schelen als het straks weer wat warmer wordt.

Wat zijn jullie ervaringen/tips?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik heb hier op zolder best wat dozen Lego staan (ongeopend). Ooit gekocht met het idee om ze te sparen / bouwen / displayen of whatever. Echter, het idee alleen al dat ik die sets moet gaan bouwen wekt 'building fatigue' op. :')

Dus eigenlijk wil ik ze gaan verkopen. Mijn vraag aan jullie: is Marktplaats het meest geschikt daarvoor of zijn er andere kanalen die beter geschikt zijn voor het verkopen van Lego?

*Sets include: International Space Station (ISS), Moon Lander, Space Shuttle, Star Wars R2D2, Porsche 911 (Targa), Nintendo NES, Adidas Sneaker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-G2IuBhErd-_XeQDL5PncGaYyw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6iOKFlvLCAK45khVfaTJFrEQ.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 26% gewijzigd door Yonix op 11-02-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:44

CyBeRSPiN

sinds 2001

zonoskar schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:58:
Matt is weer bezig geweest met zijn 3D printer. Nu heeft hij de motor van de 8860 gemaakt. Echt cool. Je zou er bijna een 3D printer voor kopen :)

[YouTube: 1980's Lego Car Chassis! - Will The GIANT Engine Work? - Mantis Hacks E46]
Heel gaaf, maar hier heb je niet zomaar een 3D printer voor nodig maar echt een flink grote. En dan heeeel veel geduld. Qua materiaalkosten valt het dan ook nog eens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
himlims_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:39:
[...]

hij schijnt bij target te liggen, of komt te liggen; target is soort van [..] kruidvat(?) veel gestunt met prijzen en redelijk divers assortiment. lijkt me sterk dat ze deze als exclusive in de US houden. baseer dit op IG blablabla
Target heeft alles, van dagelijkse boodschappen tot meubels. Een beetje AH, Kruidvat, MediaMarkt, C&A en meubelboulevard in één.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Yonix schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:44:
Ik heb hier op zolder best wat dozen Lego staan (ongeopend). Ooit gekocht met het idee om ze te sparen / bouwen / displayen of whatever. Echter, het idee alleen al dat ik die sets moet gaan bouwen wekt 'building fatigue' op. :')

Dus eigenlijk wil ik ze gaan verkopen. Mijn vraag aan jullie: is Marktplaats het meest geschikt daarvoor of zijn er andere kanalen die beter geschikt zijn voor het verkopen van Lego?

*Sets include: International Space Station (ISS), Moon Lander, Space Shuttle, Star Wars R2D2, Porsche 911 (Targa), Nintendo NES, Adidas Sneaker.

[Afbeelding]
Ik wil 40448 wel van je overnemen 8)

Ik verkoop kleine setjes altijd via Marktplaats. Ervaringen zijn redelijk positief, alleen bijzonder dat als mensen setjes komen ophalen, ze altijd cash willen betalen en niet weten hoe Tikkie werkt (hoewel een koper ooit vertelde dat hij een apart LEGO-spaarpotje had, en het van z'n vriendin niet van de bankrekening mocht ;) ).

Bricklink is natuurlijk ook een bekend kanaal, maar daar moet je eerst dingen hebben gekocht dacht ik, voordat je zelf iets mag verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tc99m op 11-02-2022 10:55 ]

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DIe zou ik nog niet weg doen nu. Er zijn heel veel sneaker verzamelaars, dus dat ding wordt straks best wat waard gok ik. Dat gezegd hebbende, ik heb er geen gekocht omdat ik niet zo heel zeker ben dat dit ook echt waar gaat zijn :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
zonoskar schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:52:
[...]

DIe zou ik nog niet weg doen nu. Er zijn heel veel sneaker verzamelaars, dus dat ding wordt straks best wat waard gok ik. Dat gezegd hebbende, ik heb er geen gekocht omdat ik niet zo heel zeker ben dat dit ook echt waar gaat zijn :)
Die Adidas Sneaker is volgens mij een grote flop aan het worden, die set wordt constant met grote korting verkocht bij diverse winkels, alsof ze er maar niet vanaf kunnen komen. In dat opzicht zou het best wel eens een verzamelobject kunnen worden, omdat er niet veel van verkocht zijn. Maar wie wil nu zo'n lelijk ding hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
chrisO schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Die Adidas Sneaker is volgens mij een grote flop aan het worden, die set wordt constant met grote korting verkocht bij diverse winkels, alsof ze er maar niet vanaf kunnen komen. In dat opzicht zou het best wel eens een verzamelobject kunnen worden, omdat er niet veel van verkocht zijn. Maar wie wil nu zo'n lelijk ding hebben :X
Ik had die mini-sneaker gekregen bij een andere bestelling, toen ik die (in december, dus ver na de actieperiode) op Marktplaats zette, was ik hem binnen een paar uur kwijt. Maar ik weet niet of dat zich ook makkelijk vertaalt naar de grote versie. ;)

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
Iemand ervaring met Amazon.de "Standard Verpackung , Optimierte Verpackung". Bij de LEGO 42129 Technic 4x4 Mercedes-Benz Zetros scheelt dit ruim 18 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

berto52 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:03:
Iemand ervaring met Amazon.de "Standard Verpackung , Optimierte Verpackung". Bij de LEGO 42129 Technic 4x4 Mercedes-Benz Zetros scheelt dit ruim 18 euro.
amazon, erg wisselende ervaring mee. Zo had ik barracuda island; geopend en zakjes ontbraken. Andere keer krijg ik m in dubbele omdoos; alles perfecte staat. bij issues lossen ze het wel netjes op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
Plakken ze niet gewoon een adreslabel op de originele doos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49

Waarom ze niet uit het zicht zetten, en wanneer je er in de stemming voor bent gewoon één doos pakken en die gaan bouwen? Sowieso, zolang die sets nog door LEGO zelf geproduceerd worden en vaak met korting in winkels te kopen zijn, is de kans aanwezig dat je ze zelf alleen met verlies kunt verkopen. Zonde van je geld!

Als je ze desondanks toch echt wilt verkopen dan is Marktplaats denk ik wel de eerste plek. Maar dan heb je wel concurrentie van heel veel medeverkopers daar. Je zult dan per set moeten kijken wat de laagste prijzen zijn die andere verkopers voor die set vragen en op dat niveau (of iets lager) gaan zitten.
Mogelijk kun je hier op Tweakers via V&A verkopen, maar dan bereik je wel een veel kleiner publiek, en moet je misschien nog meer zakken met je vraagprijs.
Bricklink is ook genoemd, maar daar kun je alleen verkopen als je eerst wat reputatie hebt opgebouwd, en dat doe je door eerst via Bricklink te kopen en positieve reputatie te krijgen. Niet zinvol wanneer je juist van je Lego af wilt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
Amazon.de verpakking prijsverschil:
Kwam dit nog tegen bij vraag/antwoord Amazon.de: "Artikel ist ganz normal im Original Lego-Karton verpackt. Lediglich die Unverpackung - also der Lieferkarton drumherum - ist optimiert. Sprich ohne viel Füllmaterial"
Zonder veel vulmateriaal en veel duurder, minder lucht?

[ Voor 4% gewijzigd door berto52 op 11-02-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[Afbeelding]
Ik ben bang dat je na een tijd spijt gaat krijgen als je alles nu verkoopt.

Je hebt zo te zien wat met auto's (Max V petje, metalen blikjes met auto afbeeldingen, o.a. Porsche) en met Batman (figuur in de rechterkast) dus die items zou ik zeker houden.

De rest zou ik dan idd pas verkopen als ze bij Lego EOL (end of life) zijn, dan gaat de waarde over het algemeen wel weer omhoog (behalve de standaard City setjes).

(en ik zie wel 1 of 2 sets waar ik interesse in heb :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Androo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:24:

Bedankt voor je bestelling bij LEGO.com. Helaas zijn de hieronder vermelde artikelen niet op voorraad en zal het even duren voordat we de uitverkochte artikelen naar je kunnen opsturen. Het spijt ons van de vertraging.

Gisteren tegen 10 uur ('s avonds) gekocht, en wordt verzonden op 3 maart. Dus binnen 12 uur zit er alweer een week tussen! Ik heb het idee dat dat er best veel mensen zaten te wachten op de mogelijkheid om hem weer te bestellen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@Haay & @QuattroNL : Ik kan mij zeker vinden in wat jullie zeggen. Het staat op dit moment zeker niet in de weg, maar ik vind het jammer dat ik niet echt een ruimte heb om het e.e.a. te displayen. Zo ligt op zolder ook een Lego Batwing onder het stof ...

Misschien als Jr. (nu 3 jaar) wat ouder is dat zijn kamer een mooie ruimte is om wat toffe sets te plaatsen (als hij dat wil natuurlijk). :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Ik heb twee dozen bij Amazon besteld (ECTO-1 en Friends Central Perk) en beiden in een goede omdoos binnen gekregen en lego doos ziet er uitmuntend uit. Amazon is wel altijd heel goed in het onderling oplossen als het een keertje niet goed gaat. Ik heb nooit die 18 euro extra betaald.

No guts, no glory!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:29
Een keer met tegenzin de geoptimaliseerde verpakking gekozen bij Amazon.nl omdat mij ook niet duidelijk was wat ermee bedoeld werd.

Kwam de set aan in een Amazon verzend doos, met daarin de Lego verzend doos (waar de set de fabriek in verlaten had, dit varieert per set of ze als 1, 2, 3, 4 of meer stuks in een doos gaan) en daarin de set in zijn bedrukte doos.

Eigenlijk bespaar je Amazon dus de moeite om de set set uit de Lego verzend doos te halen bij sets waar er maar 1stuks in die doos zit.
Het kan echter wel gebeuren dat Amazon het verzend label op de lego verzend doos plakt, maar dat is geen probleem want dat ding is toch een stuk steviger dan dat dunne karton wat Amazon gebruikt.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:36:
Gisteren tegen 10 uur ('s avonds) gekocht, en wordt verzonden op 3 maart. Dus binnen 12 uur zit er alweer een week tussen! Ik heb het idee dat dat er best veel mensen zaten te wachten op de mogelijkheid om hem weer te bestellen.
Ik heb hem meteen besteld toen ik bericht kreeg dat die weer te bestellen was en bij mij is de verwachte levering 25 februari. Ze hebben natuurlijk bij LEGO een bepaalde productievoorraad die ze maken en die zijn ze nu met 'naleveringen' al vooruit aan het verkopen. Zodra die productievoorraad volledig gereserveerd is gaat de bestelknop er weer af.

Overigens zie ik dat er ook vandaag nog mensen op Marktplaats kiezen voor de Titanic daar kopen (zag een bod van €700 op een Titanic set op Marktplaats. Dat bod is vandaag gemaakt! 8)7 Zouden die dan gewoon niet weten dat je die set ook bij Lego zelf kunt kopen en dat je dan alleen wat meer geduld moet hebben? Of hebben ze haast en willen ze het per se snel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
Haay schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:31:
[...]

zag een bod van €700 op een Titanic set op Marktplaats
Als het een echt bod is?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Gaaf !
Past mooi bij mijn huidige 75936 Jurassic Park: T. Rex Chaos

(is deze nieuw set niet exclusief voor een shop in Amerika ? )

[ Voor 10% gewijzigd door Flabergasted op 11-02-2022 14:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18
himlims_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:26:
[Afbeelding]

ooooh :P sweet setting. schijnt een nieuwe set te worden - een gesloopt toilet hokje zou dit helemaal af maken
Dat is waarschijnlijk de GWP die ze bij de set geven? :P

Voor de mensen die toch al eerder aan de slag willen:
Afbeeldingslocatie: https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/f/9d5d09cf-71d5-4c07-83b1-0c81e993de13/d8cjnf6-9da1cbda-bdee-4bde-baba-9d2f7efc0ac3.jpg?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOjdlMGQxODg5ODIyNjQzNzNhNWYwZDQxNWVhMGQyNmUwIiwiaXNzIjoidXJuOmFwcDo3ZTBkMTg4OTgyMjY0MzczYTVmMGQ0MTVlYTBkMjZlMCIsIm9iaiI6W1t7InBhdGgiOiJcL2ZcLzlkNWQwOWNmLTcxZDUtNGMwNy04M2IxLTBjODFlOTkzZGUxM1wvZDhjam5mNi05ZGExY2JkYS1iZGVlLTRiZGUtYmFiYS05ZDJmN2VmYzBhYzMuanBnIn1dXSwiYXVkIjpbInVybjpzZXJ2aWNlOmZpbGUuZG93bmxvYWQiXX0.--xwTKUkVV3h52b-xQIM_Wj1ma-lAkdJrJfwZHMxYNs
bron - devianart pagina

[ Voor 43% gewijzigd door Kapoen op 11-02-2022 14:09 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Dat is waarschijnlijk de GWP die ze bij de set geven? :P

Voor de mensen die toch al eerder aan de slag willen:
[Afbeelding]
bron - devianart pagina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrdbzLNM9cgVWWpllK-l7I4yARs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nDjxpWPLjjJKQd3MNVJw6PV7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNR4HJ5HVjinDKNZS3NM-J_TNTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JucpbRtTcWvBLBYJChHnAkoM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 11-02-2022 14:20 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat autodeurtje als toiletrol is briljant :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Dat autodeurtje als toiletrol is briljant :D
komt m wel vaker tegen, zo weet ik dat ie bij simpson-huis zit, detective en heb er nog een maar daarvan weet ik niet meer welke; geloof assembly square

kan alleen die verticale 'spijlen' (?) van bovenzijde van het hokje niet plaatsen; het lijkt me de 'harry potter tover stafjes' te zijn

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 11-02-2022 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:16:
[...]
kan alleen die verticale 'spijlen' (?) van bovenzijde van het hokje niet plaatsen; het lijkt me de 'harry potter tover stafjes' te zijn
Ik vermoed dat het dit standaard element is:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/product-assets/element.img.lod5photo.192x192/4619636.jpg
*edit* op brickset is het ook weer dolle pret in de commentaren op deze nieuwe set:
By Norikins in United States, 11 Feb 2022 11:24

@StyleCounselor said:
" @jkb said:
" @KevinVdV said:
"Where's the goat ?"

Wheres the attorney?"

In the outhouse. But, where's the outhouse?"

You missed the point. In the moment in time depicted by the vingette, both the goat and the attorney are in the T. Rex.

[ Voor 35% gewijzigd door Kapoen op 11-02-2022 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:45
Haay schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:31:
[...]
Zouden die dan gewoon niet weten dat je die set ook bij Lego zelf kunt kopen en dat je dan alleen wat meer geduld moet hebben? Of hebben ze haast en willen ze het per se snel hebben?
Alle opties zijn mogelijk. Sommigen bedenken op zaterdagavond dat ze zondag Lego willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22

Tarin

Just plain weird.

Shifty47 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:55:
[...]

Ik ben met doos 2 bezig (van de 4) en die is inderdaad saai met 4x hetzelfde.. ik denk wel dat de rest leuker is.

De Titanic is ook weer te bestellen voor de geïnteresseerden.
Nu ben ik nieuwsgierig of jij (en anderen) een mailtje van Lego dat hij weer bestelbaar is hebben gekregen - ik had me aangemeld in november en kreeg op de 24e kort voor middernacht een mailtje dat hij beschikbaar was, maar toen was hij binnen een half uur weer uitverkocht, daar was ik dus te laat bij toen ik het mailtje de volgende ochtend las ;).

Maar dit keer kreeg ik geen bericht. Heb wel bijna elke dag de productpagina bekeken en was er gisteren dus op tijd bij voor de batch van 3 maart, nu is het alweer 10 maart, heb ik er nog een voor februari gemist?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:58
Tarin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:16:
[...]

Nu ben ik nieuwsgierig of jij (en anderen) een mailtje van Lego dat hij weer bestelbaar is hebben gekregen - ik had me aangemeld in november en kreeg op de 24e kort voor middernacht een mailtje dat hij beschikbaar was, maar toen was hij binnen een half uur weer uitverkocht, daar was ik dus te laat bij toen ik het mailtje de volgende ochtend las ;).

Maar dit keer kreeg ik geen bericht. Heb wel bijna elke dag de productpagina bekeken en was er gisteren dus op tijd bij voor de batch van 3 maart, nu is het alweer 10 maart, heb ik er nog een voor februari gemist?
Van Lego heb ik geen bericht gekregen (wel aangemeld daarvoor). Wel van Brickwatch, en toen direct besteld. Status is nu: "Wordt verzonden op 25-feb-2022".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

SomerenV

It's something!

himlims_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Hij staat inmiddels ook op de website van LEGO. 76956 T-Rex Breakout/Ontsnapping, vanaf 17 april 2022 verkrijgbaar voor 99,99 euro. Dit wordt een day one purchase voor mij. De Jurassic World-sets boeien me helemaal niks, maar Jurassic Park is een van m'n favoriete films en dit natuurlijk een iconische scene _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt11c914dd132fd9a8/76956.png

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blted2784640cc6f84b/76956_alt2.png

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt075e26f9105dcf8d/76956_alt3.png

Hier trouwens een statement van LEGO wat betreft exclusiviteit (komt van Facebook). Mensen waren al bang dat deze set niet naar Europa/Nederland zou komen O-)
Wij zijn in 2019 gestopt met regio exclusieve sets, met uitzondering van promotiesets, collectibles die gerelateerd zijn tot een bepaalde winkel of park, en speciale evenementen zoals Comic Con.

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 11-02-2022 15:39 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SomerenV schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Hij staat inmiddels ook op de website van LEGO. 76956 T-Rex Breakout/Ontsnapping, vanaf 17 april 2022 verkrijgbaar voor 99,99 euro. Dit wordt een day one purchase voor mij. De Jurassic World-sets boeien me helemaal niks, maar Jurassic Park is een van m'n favoriete films en dit natuurlijk een iconische scene _/-\o_
ditto, enige wat ik zeker wel ga aanpassen is die voet van de t-rex [..] vergelijk die eens met deze;

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/91wkBefgmvS._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

HIj is wel leuk, maar we hebben voor nu wel even genoeg lego liggen (of nog onderweg)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:20
himlims_ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:45:
[...]

ditto, enige wat ik zeker wel ga aanpassen is die voet van de t-rex [..] vergelijk die eens met deze;

[Afbeelding]
Die set (31058) gaan we gebruiken voor de moc-challenge van volgende maand :) En de maand daarop een moc maken van de steentjes van de dino en de ijswagen samen (de ijswagen gebruiken we voor de challenge van deze maand).

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Tarin schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:16:

Toevallig had ik mij ook recentelijk aangemeld om bericht te krijgen wanneer het weer te bestellen zou zijn, maar ook ik heb geen email van Lego ontvangen dat de Titanic te bestellen was. Gelukkig kreeg ik een Whatsapp bericht van een kennis met de vraag: ga je hem bestellen? :P Dus direct besteld, met levering op 25 februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Jakkus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:36:
Die set (31058) gaan we gebruiken voor de moc-challenge van volgende maand :) En de maand daarop een moc maken van de steentjes van de dino en de ijswagen samen (de ijswagen gebruiken we voor de challenge van deze maand).
Oh leuk, die heb ik hier ook nog liggen. Ooit voor net geen 8 Euro kunnen kopen. Goede reden om ook eens mee te doen, hoewel ik de creativiteit van een deur heb. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
Deze was leuk voor 4 tientjes!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XJs1mHjJ/IMG-20220211-194034.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Vandaag deze unit opgehaald. Pff..wist dat hij groot is, maar in het echt lijkt hij nog veel groter. Nu eerst uit elkaar halen..leuke klus.. :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY2yCnOGFnfXEcKKDPE2PQtIkxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n12WGZh1sgCcAtV4C2o7JYs3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4CRqo5p8DYDKhDZrzh1F5jcliI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2N4FP324RYKywXFhO1r99hD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:35
Die Jurassic park set gaat hier ook komen :) binnenkort maar eens de T-rex Chaos set bouwen die hier nog ligt te verstoffen.

Blij dat ik gisteren de Titanic set besteld heb want hij is al weer uitverkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
schumi1986 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:44:
Die Jurassic park set gaat hier ook komen :) binnenkort maar eens de T-rex Chaos set bouwen die hier nog ligt te verstoffen.

Blij dat ik gisteren de Titanic set besteld heb want hij is al weer uitverkocht..
Kennelijk zijn er veel mensen die hem willen of weer marktplaats scalpers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00
Net stoot een goede vriend de bonzai om. :+
Geen idee of ik wat puntjes kwijt ben.

Ach, kan gebeuren. Meteen achter en onder de bank kunnen stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Weet iemand of de T-Rex Chaos set de zelfde schaal is als de andere T-Rex/ JP set? Deze Rex lijkt wat kleiner, maar zou mooi zijn als de autotjes ook bij de gate passen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Als ik het zo bekijk passen de auto's prima bij deze set 75936

Ben nu wel blij dat ik deze toch nog heb aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asvQw70tbGtvhWyObxWBpM16K3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ptWnJ1JWqBk2PxA7PJxMruFn.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Flabergasted op 11-02-2022 23:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 16:33

Eurionair

Senior Destructor

Liebherr R9800 XXXXL , app-gestuurd :9~

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Vind het een geweldig “initiatief” voor de community; helaas ben ik al tijdje veel te druk met verbouwing, werk en politiek. Hopelijk dat ik vanaf april eindelijk kan deelnemen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Androo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:24:

Ik heb die Titanic zo hard zitten refreshen dat ik direct zag dat deze te bestellen was. Gelijk gedaan toen ook en gisteren kreeg ik al een mail dat deze is verzonden. Dit terwijl er stond vanaf 25 februari... maar ik klaag niet! Maandag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Gaaf. Ben gisteravond al begonnen met het uit elkaar halen van de gisteren opgehaald 42100. Is een flinke klus! Gaat allemaal bij elkaar in een doos. Dus wordt wel een zoektocht naar de juiste stenen straks..😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Haay schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Toevallig had ik mij ook recentelijk aangemeld om bericht te krijgen wanneer het weer te bestellen zou zijn, maar ook ik heb geen email van Lego ontvangen dat de Titanic te bestellen was. Gelukkig kreeg ik een Whatsapp bericht van een kennis met de vraag: ga je hem bestellen? :P Dus direct besteld, met levering op 25 februari.
Hier ook geen mail gehad, maar ik keek zelf al een keer of 5 per dag of hij er al weer was. En heeft uiteindelijk m'n partner gezien dat hij beschikbaar was :D Waarna ik gelijk besteld heb.

Toen ik de notificatie van de dinosaurus skeletten aan had, kreeg ik wel altijd een mailtje, maar die kwam dan rond middernacht en als ik 's morgens om 6 uur keek, was hij alweer uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:21
Nog even terugkomend op de Mclaren.. de nieuwe F1 bolide is gisteren gepresenteerd en dat stelt me teleur want de Lego set komt totaal niet overeen qua livery.. Lego heeft dus het 2022 model gebruikt met de livery van 2021.

En dat wordt dan gebracht onder het mom van “ the new model pays homage to the team’s iconic 2021 season livery, while giving fans a glimpse of what they might expect from McLaren Racing’s new F1 season model.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:52
pixels66 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:13:

En dat wordt dan gebracht onder het mom van “ the new model pays homage to the team’s iconic 2021 season livery, while giving fans a glimpse of what they might expect from McLaren Racing’s new F1 season model.”
Het is dat of wachten tot minimaal 2023 voordat je de 2022 Lego McLaren kan kopen, waarna er geklaagd kan worden waarom die een jaar te laat is.

2022 F1 auto's hebben nul referentie materiaal behalve een showauto van de FIA. En McLaren gaat echt niet aan Lego vertellen wat het allemaal gaat doen technisch voor 2022. De livery had idd wel wat eerder gekund, maar ook daarin heeft Lego een minimale aanlooptijd van een maand tot 2 maanden in de productie van een batch sets. De kleuren zullen dus wel gewoon vanuit McLaren niet zijn vastgelegd in december/januari voor het nieuwe seizoen of ze wilde het Lego gewoon niet vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
kevintjuh93 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Ik heb die Titanic zo hard zitten refreshen dat ik direct zag dat deze te bestellen was. Gelijk gedaan toen ook en gisteren kreeg ik al een mail dat deze is verzonden. Dit terwijl er stond vanaf 25 februari... maar ik klaag niet! Maandag binnen :)
Ik was te laat dus dan maar de UCS falcon kopen. Kwam vandaag binnen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
Dracula schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Je moet je geld toch ergens aan kwijt aan natuurlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online
Denniz0229 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Je moet je geld toch ergens aan kwijt aan natuurlijk :+
Hehe idd. Geen idee waar ik hem kwijt kan maar goed zorg voor later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:30

rammes

koekebakker 1e klas

Dracula schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:59:
[...]

Hehe idd. Geen idee waar ik hem kwijt kan maar goed zorg voor later.
ik heb nog plek O-)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Loader schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:05:
Mijn eigen Space Team !!!

Alleen de kleur van grijze helm is iets donker, kan niet de helm in de juiste kleur vinden.
@Loader Bedankt voor de inspiratie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wnL3QHw4ZqspwmJG5IxMshDUiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwujQA6zGdHauwo6uU1zP7WD.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het grijze helmpje heb ik de Light Gray versie genomen van 2446, die is goed te doen:
https://www.bricklink.com...m.page?P=2446&C=9#T=C&C=9
Past dan ook wel bij de groene en de paarse...
(de rode figuur is wel aan vervanging toe, maar die is dan ook al 40 jaar oud...)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Afscheidscadeautje van het team waar ik gisteren de laatste dag was. Wel even wat anders dan een grote set, maar op zich wel leuk. Het geweer van de Pinguin en de raketten uit de auto komen er best hard uitschieten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjgmltJe30hFIrROfrLxDGh_LRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hHKDId9Ltza7mUCvShdajH0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:35
Dracula schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Ben er ook mee bezig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04kXLgW-fY6Sgc8ABCktFfGP-lM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTeOgmXDRE2jjLbq4OUH937a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
pi! schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Voor het grijze helmpje heb ik de Light Gray versie genomen van 2446, die is goed te doen:
(de rode figuur is wel aan vervanging toe, maar die is dan ook al 40 jaar oud...)
En bedankt aan jou en @Loader voor de herinnering dat ik die paarse torso/CMF minifig nog moet aanschaffen :P Wel grappig dat jullie beide kiezen voor Benny ipv de 'echte' blauwe minifig, is die zo zeldzaam?

Ik vraag me af welke kleuren Lego nog gaat verzinnen voor die torso in de komende jaren :D

Met wat geluk krijgen we dit jaar nog re-releases van die blauwe en rode torso:
- als de keuze valt voor Classic Space voor de 90ste verjaardag wedstrijd
- als Lego dan inderdaad kiest voor die kleuren, of misschien weer een nieuwe? :o

[ Voor 53% gewijzigd door Kapoen op 12-02-2022 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Nu online
Zo..de 42100 ligt uit elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIxBGPGzrKnlkq9Q4WvSezQWP24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKT6L31Rqx9X5nxbMUo9zl7J.jpg?f=fotoalbum_large

Ga m alleen nog niet in elkaar zetten. Heb net de Porsche 911 (10295) uit elkaar gehaald om een MOC te maken. Daarna is de Liebherr aan de beurt..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bvsteyn schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:15:
Zo..de 42100 ligt uit elkaar:

[Afbeelding]

Ga m alleen nog niet in elkaar zetten. Heb net de Porsche 911 (10295) uit elkaar gehaald om een MOC te maken. Daarna is de Liebherr aan de beurt..
Zo ziet mijn Porsche 42056 er nu ook uit. Via marktplaats goedkoop kunnen overnemen. Er ontbraken een paar achterlichten en geen doos en boekje erbij. Wel echte Lego. Kwam wel een hele onaangename verrassing tegen bij het uit elkaar halen… in een stuk of 60 connectoren zaten insecten larven. De rest zag er super netjes en onbeschadigd uit. Inmiddels alle dode insecten lijken eruit gehaald en alles heel goed gewassen. Missende onderdelen besteld en ik ben begonnen met de bouw. Veruit de smerigste marktplaats aankoop uit mijn geschiedenis geweest. Maar ben er inmiddels blij mee.

Mijn zoontje van 9 heeft ook van de week zijn eerste moc zelf gemaakt. Op basis van de witte Porsche. Erg mooi geworden.

Beetje slechte foto, maar voor het idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_90jpMniGo5soE-v0f5mRYY1gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjdGwWqAgifdEXq9DUhIn9AD.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-09 13:10
pi! schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:22:
[...]

[Afbeelding]

Dat is ook een leuke oplossing, dat ik er niet aan gedacht heb zeg.
Moet maar eens kopen dan ;)

Waar komt die grijze vlag vandaan?

Ik heb mijn CMF Heroic Knight binnen en de kleur is veel beter dan wat ik eerst had. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8t9REQgyRrb3yc9VnY9QOyU4MNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02QReOgK1m3hX6NwsQt4qyQe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-RpUqHumraZEaHxqd5GMNG4Auk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5itNtYnThiMmGECwPpRDc8Mm.jpg?f=fotoalbum_large

Heb hem gefotografeerd met daglicht lamp. Daarom ziet het wat wit uit maar de kleuren zijn beter te bepalen.
Kapoen schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:08:
[...]

En bedankt aan jou en @Loader voor de herinnering dat ik die paarse torso/CMF minifig nog moet aanschaffen :P Wel grappig dat jullie beide kiezen voor Benny ipv de 'echte' blauwe minifig, is die zo zeldzaam?
Don't mess with Benny, that dude is a legend :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16
Iemand pas geleden nog in Denemark Legoland geweest? Heb je daar ook exclusieve Legosets die niet in de normale Lego winkel te koop zijn? Ik zag een of andere boom en een set met 3 dino's. echter weet ik niet of dat oud of nieuw is. Is daar ook een overzicht van?

Inmiddels bezig met het boetiek hotel. Ik vind het maar wat matig. De beganegrond en de eerste verdieping heb ik nu gebouwd en vindt het allemaal maar wat leeg. Het heeft voor mij niet hetzelfde gevoel als bijvoorbeeld de diner die ik echt super tof vond om te bouwen. Gemiste kans...

[ Voor 36% gewijzigd door Metal Mark op 12-02-2022 21:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:56

kaanmijo

Picobello B.V.

Lekker een avondje therapeutisch rondjes klikken met z’n 2’en :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHQztnY340ZIHnuo06BSeTWotX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSww6jRbUrpxhEbbKJINdKPc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:30

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9u0jCP-X1RV16ROoq_o8_TjR6L4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VtxmcyvR7XcFkxpowTMx7TJF.png?f=fotoalbum_large

Dit had ik nog niet gezien! Ik denk dat ik alleen dat tegeltje alleen al op mijn bureau ga zetten _/-\o_

Ik zou het doen!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:57
kaanmijo schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:57:
Lekker een avondje therapeutisch rondjes klikken met z’n 2’en :+ [Afbeelding]
Ik vond het verslavend. Gigantisch repetitief natuurlijk maar ik kon maar blijven doorgaan. Heb er toen in plaats van de wereldkaart direct een MOC van gemaakt. Het uit elkaar halen was echt een hels karwei haha! :P :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gM9BoWfOCpiIB1pNhPc_CmqbPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ou5zdceMZNyrnMocjjioZgoN.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:58
Christian heeft de set al wat eerder gekregen 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYe6L0oRqHsLk9LjliVsjHD74tc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8UO6x2KGa3r9UpcCGDgDeQhf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Loader schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:26:
[...]
Waar komt die grijze vlag vandaan?
De grijze vlag is van de astronaut uit CMF 15:
https://www.bricklink.com...item.page?S=col15-2#T=S&O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/6VRnPEl6/s1000/daniel-ricciardo-lando-norris-.webp

[Video: https://twitter.com/i/status/1491003879500120064]

https://www.lego.com/nl-n...-formula-1-race-car-42141 zag deze van de week via flimpje van Mclaren voorbij komen. Maar deze staat nu op mij verlanglijstje.

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Na de (uitgebreide) testfase en de correctie van de instructies, is dan uiteindelijk mijn Renault Estafette met diverse lading klaar. Zie hier.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-101433.jpg/1000x800.jpg?1644743551.7356064

De Renault heeft besturing, openende deuren, scharnierende achterklep, afneembaar dak, afneembare motorkap in de cabine en een aantal ongebruikelijke bouwtechnieken.

De lading bestaat om te beginnen uit een draaibank waarvan de drie sledes onafhankelijk beweegbaar zijn, een werkbank met bankschroef (thema 'workshop').

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51874973090_f7666ba98a_c.jpg

Vervolgens een 8 cilinder-lijnmotor uit een racewagen van de jaren '20 plus diverse vrachtwagenonderdelen (thema 'automotive').

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51873369752_747854b45f_c.jpg

Ten slotte een koelkast met inhoud plus een art deco frisdrankautomaat (thema 'diner').

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51874331381_db5605cff9_c.jpg

De instructies bevatten her en der extra info:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51873262097_8cf183fe7c_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51874224981_5e5c4791b7_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51874224996_0249269f99_c.jpg

Na een uurtje of 120 werken aan dit project, ben ik blij dat het eindelijk gepubliceerd is. Dat had nog wat voeten in de aarde trouwens want de inventaris zoals Lego die heeft opgegeven in de instructies is niet correct, er ontbreken wat onderdeeltjes (dus moest de hoofdinventaris van Rebrickable worden aangepast). Ik heb Lego ook op de hoogte gesteld en als het goed is gaan zij het instructieboekje erop aanpassen.

Al hetgeen in deze post wordt getoond, kan worden gebouwd uit de Volkswagen Camper set (10279). Als je deze MOC waardeert, zou ik het leuk vinden als je 'm een like geeft op de Rebrickable pagina. Daar vind je ook uitgebreide informatie over het project.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Flabergasted schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:32:
Als ik het zo bekijk passen de auto's prima bij deze set 75936

Ben nu wel blij dat ik deze toch nog heb aangeschaft.

[Afbeelding]
ik twijfel of de schaal een beetje matched

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ehm, die staat hier achter me.... al 2 jaar geleden van ali gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
42erik schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:07:
[...]

ehm, die staat hier achter me.... al 2 jaar geleden van ali gehaald
Dacht al dat ik die ergens gezien had maar deze is te vet om niet bestaand uit echte Lego te hebben 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ninjetsu NL schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Dacht al dat ik die ergens gezien had maar deze is te vet om niet bestaand uit echte Lego te hebben 8)
de chrome stenen die erbij zaten vind ik wel echt meerwaarde hebben, staat mooi

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Hertogjan_666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 20:39
Zo vandaag toch maar de knoop doorgehakt en 2x de Besta basis elementen gehaald bij de Ikea van 120*40*64 met deurtjes lichtjes en pootjes, alsmede glasplaten. Echter die plaats ik nog niet omdat een aantal projecten nog onderhanden zijn of nog moet oppakken.
Ik vind het een geslaagde opstelling (display) in the mancave.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_j6Q1JonixGErjddfES57NvxAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rb2q1od7tbKdj9rYdvpeZAE3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mxze3iOybOirBWTe6INbISLdQZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6ocuYQcC8vZNz1TZD6wlAdN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:51
(jarig!)
Ik weet totaal niet of iemand hier nog wat mee kan of wil... Maar voordat ik het de kliko ingooi.

Nog 2 oude wissels en twee wagons van een oude legoset.

Mocht iemand interesse hebben... DM mij ik hoef er zelf niets voor dus kost je hoogstens verzendkosten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cD8aS_Vsv2dl00EIBM6BVHMmJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YD5Y15ZJNorxVOZRab9ydtLv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +24 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie de bonsaiboom nog?
Vanmiddag is er bij mij een vogeltje in komen zitten. ;)

Heerlijk zeg, dat freubelen met LEGO! Het was bijna twintig jaar geleden, dat ik zonder handleiding iets gebouwd had. Ik moest er dus wel even inkomen.
Maar uiteindelijk had ik een vogeltje. Die moest natuurlijk ergens op zitten. Het boompje bleek lastig. De stam moest een beetje scheef zijn, maar de vogel moet recht zitten... Uiteindelijk toch maar aan de hand van de instructies mijn eigen creatie gemaakt...

Anyway: Foto's! :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuV3V2t7vCYK8T061nwIY1WWJR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGuMQ77uThRPEd8JaJuqGAnZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhvRs1bVniBCDkMe-yajZUg5BYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zMVrNSGSpaUPikTNNnJ3qzO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KFekhgf8xjOkv6xE4bjU_IwHAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qIzmirMeP0LT8JitPLMvpmT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:47
Roy vd M. schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:00:
Na de (uitgebreide) testfase en de correctie van de instructies, is dan uiteindelijk mijn Renault Estafette met diverse lading klaar. Zie hier.
Gaaf hoor! Wat is de schaal precies? Misschien moet ik deze als eerste bouwen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
WVL_KsZeN schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Gaaf hoor! Wat is de schaal precies? Misschien moet ik deze als eerste bouwen.
Merci voor het compliment! Ongeveer dezelfde schaal als de VW maar ik weet dat niet zeker. Om een idee te geven, de voorbumper is 17 studs breed. Als je wilt kan ik het wel 's proberen op te meten en uitrekenen.

Ps Ik heb couponcode TWEAKERS2202 aangemaakt, deze geeft je 20% korting op de Renault*; ook voor andere Tweakersleden die eens wat anders willen maken van hun VW Camper-set. De code is bruikbaar t/m aanstaande vrijdagavond.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Je loopt iets voor ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZgtG-UYy8owpGqXGu0puDQAat0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b03StmNLnGm8bYgmEmExcxhu.jpg?f=fotoalbum_large

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Metal Mark schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:48:
Iemand pas geleden nog in Denemark Legoland geweest? Heb je daar ook exclusieve Legosets die niet in de normale Lego winkel te koop zijn? Ik zag een of andere boom en een set met 3 dino's. echter weet ik niet of dat oud of nieuw is. Is daar ook een overzicht van?

Inmiddels bezig met het boetiek hotel. Ik vind het maar wat matig. De beganegrond en de eerste verdieping heb ik nu gebouwd en vindt het allemaal maar wat leeg. Het heeft voor mij niet hetzelfde gevoel als bijvoorbeeld de diner die ik echt super tof vond om te bouwen. Gemiste kans...
Scheveningen had nodige “exclusieve” / Lego land sets - die elders nog niet gezien had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

himlims_ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:41:
[...]

Scheveningen had nodige “exclusieve” / Lego land sets - die elders nog niet gezien had
Zijn dit vooral kinder sets of ook 18+?

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Metal Mark schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:48:
- 4000026 Lego House Tree of Creativity: Lego House (dus niet Legoland) exclusive, niet meer te krijgen
- 40366 Lego House Dinosaurs: idem, maar wel verkrijgbaar

Met deze filter op Brickset.com kan je ook de Legoland exclusives bekijken, maar ik durf niet zeggen dat die nog allemaal te verkrijgen zijn.
Het beste kan je die filter sorteren op year released (desc) en dan eventueel vragen wat er nog is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Voor de Lego Star Wars en/of Boba Fett fans op dit forum :

Binnenkort : 75326 Boba Fett's Throne Room :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/005sYf7iYTJuMURazjjicMo6bXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XqEDmIRJCF7UGnBwWfVr8SH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Flabergasted op 14-02-2022 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:58
@Flabergasted Ik vind de set een beetje meh eerlijk gezegd. Ik snap ook niet waarom er zo veel random minifigs in zitten die niet of nauwelijks in de serie zaten, en waarom Fennec Shand niet ook een helm heeft in zo'n grote set.

Het enige wat ik misschien uit Book of Boba Fett zou willen kopen in Mando's nieuwe schip, mocht dat ooit uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ErikT738 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:07:
Het enige wat ik misschien uit Book of Boba Fett zou willen kopen in Mando's nieuwe schip, mocht dat ooit uitkomen.
Die set zal ongetwijfeld in de collectie van The Mandalorian Season 3 zitten :)

Pagina: 1 ... 166 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .