Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.838 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:12
Leuk hoor dat Creator. Eerst piraten, daarna ridders en nu Vikingen. What’s next? Romeinen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:44

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:40:
Leuk hoor dat Creator. Eerst piraten, daarna ridders en nu Vikingen. What’s next? Romeinen?
Galliërs!
Zou een leuk thema worden met Asterix&Obelix _/-\o_

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

pixels66 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:00:
[...]

Dat zou minder zijn. De zoveelste Oranje auto van Lego. Wel lekker makkelijk produceren overigens..
Maar in de serie van F1 auto's een nog niet gebruikte kleur (zilver, wit/blauw, rood en rood/wit).

@QuattroNL (bij de LIDL):

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 01-02-2022 16:00 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Ter info, het boetiekhotel staat weer in de nalevering vanaf 9 februari (in plaats van 22 april, zoals eerder).

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Roy vd M. schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:58:
Ter info, het boetiekhotel staat weer in de nalevering vanaf 9 februari (in plaats van 22 april, zoals eerder).
Daar hebben we dit topic voor: Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Hm het was een reactie op een eerdere post in dit topic. Maar mag wat mij betreft verwijderd worden indien offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:16
meesje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:40:
Here's hoping!
De bestaande Lego romeinse minifig is duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PURF-TNZ6Vprfjtd6CM9G5OB7vw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ISCelm7yuoO43Rbvon6jk5Q7.png?f=user_large

Deze ga ik wel leuk vinden om 'zomaar' ergens neer te leggen in huis. Thor's Hammer 76209 - Vanaf 1 maart.

Edit: YOU'RE ALL NOT WORTHY!

[ Voor 5% gewijzigd door JPDeckers op 01-02-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:33
@JPDeckers De vraag is natuurlijk wie hem op kan tillen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:47
Dat gaat nog wat worden, om genoeg bezorgers te vinden die Waardig zijn om dat pakket te bezorgen. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Tc99m op 01-02-2022 16:31 ]

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik heb lego ook weer opgepakt! In eerste instantie werd ik aangetrokken door de D11 (42131) van een bekende die hem gekocht had. Toen ook wat gaan rondneuzen en lezen.. :)

De eerste set die ik dit jaar besteld heb, is de Friends "central perk" set geworden. Leuke set voor een leuke prijs (54 euro) en was een mooie starter om er weer eens aan te snuffelen. Ondertussen bleef ik de prijzen van de D11 in de gaten houden en wilde ik even afwachten hoe ik de Friends set vond, trok het me nog? Nou als het goed is, wordt vandaag dus de D11 geleverd! Wilde hem eigenlijk onder de 300,- maar wilde het ook niet riskeren hem daarop te missen en buiten dat, ben ik erg benieuwd naar app besturing en de mogelijkheden daarbij.

Ook was ik vorige week bij mijn ouders en heb daar mijn "oude" lego opgezocht (en meegenomen :+ )! Ik was positief verrast met de hoeveelheid die ik daarvan had. In mijn herinnering kon ik mij alleen een shovel herinneren (met pneumatic; 8459), maar toen ik wat boekjes vond, kwamen meer herinneringen boven (zo zag ik een klein rood stukje en ineens herinnerde ik mij die brandweerwagen weer..; 8280) :D

Grootste vraag die ik momenteel heb; hoe pakken jullie het uitzoeken van oude lego aan? In mijn geval zit het in twee grote dozen en zit alles in losse kleine stukjes door elkaar.. 8)7 Gelukkig heb ik alle boekjes nog, nu nog uitvinden of het alle stukjes zijn.. :D Mijn idee op dit moment is om eerst wat te sorteren op kleur en type (creator / system / technic) en van daaruit maar rustig een voor een de setjes proberen te maken..

Voor de nostalgie fans onder ons; deze boekjes heb ik gevonden, dus in principe zou ik deze setjes moeten kunnen maken;
Technic: 8022, 8210, 8226, 8232, 8235, 8280, 8459, 8815, 8837
Overig: 1760, 1895, 6271, 6407, 6571, 6648

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Laatst heb ik de Millennium Falcon UCS (2nd edition) gehuurd. Dat was best een klus om te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1N2osrz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mK2QSzM.jpg

Zoals verwacht was hij groot en zwaar en lomp, maar zeker leuk om eens in elkaar te zetten. Wat ik zelf wat minder vond was dat ik de binnenkant een beetje 'kaal' vond. Er zijn hele stukken waar "niets" zit. Na het bouwen van het frame is het daarna min of meer een kamertje of de buitenkant bouwen en die dan in, aan of op het frame zetten.

Overigens maakt dat laatste het weer "ontbouwen" wel een stuk makkelijker. Je kan (bijna) altijd het hele stuk weer loshalen en dan uit elkaar halen en weer in de zak doen. Alleen bij het frame werd dit moeilijker omdat je dan wel meer moet opletten welke onderdelen je los moet halen en welke je nog moet laten zitten omdat die uit een eerdere zak komen. Dat maakte wel waarom ik beter begreep waarom ik bij het bouwen soms stukjes moest zoeken in een zak met een hoger nummer.

Het ontbouwen was ook een hele klus, maar gaat gelukkig wel sneller dan het bouwen omdat het toch net iets minder zoeken is. Gelukkig had ik ook een "lego tang" op Ali gekocht zodat het los trekken van de grote hoeveelheid pinnen een stuk makkelijker ging. Alleen de LegoTechnic, Pin Connector 3L with 2 Pins and Center Hole ging wel lastig. Of wellicht durfde ik gewoon niet te hard te knijpen. Deze gingen soms heel slecht los.

Mijn partner was wel blij dat ik hem had gehuurd want dat betekende ook dat het grote ding weer uit huis ging verdwijnen.

Als troost kreeg ik na het vertrek een kadootje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/97exAvg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DbFWE0N.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4aFYXWL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kDttB3g.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/COV2qKg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WXFBOXg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xyVYcPL.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dzLNkmb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VmvtXef.jpg

Normaal doe ik niet echt aan knolling, maar omdat het toch niet zoveel stukjes waren wilde ik het wel eens proberen. Ik weet nu weer waarom ik er niet echt van ben. Het is gewoon heel veel werk om echt alles uit te zoeken. Recht leggen is nog erger, dat is gewoon niet aan mij besteed (zie foto :o).

En ja, het pistooltje zit in de andere hand dan op de box, maar ik heb de instructies gevolgd en de box is dus 'verkeerd'; het hoofd op de box is ook anders dan wordt geleverd ;)

Afgezien dat het natuurlijk een *; actie van mijn partner was vind ik het best een geslaagde micro build waarvan ik tot voor kort het bestaan niet eens afwist. Bij de Kruidvat/Trekpleister/zo' n beetje overal voor 8 euro te kopen; stuk vriendelijker voor je huishoudboekje dan de grote variant :$

Bovendien vlieg je er een stuk makkelijker mee door het huis 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
DennisZ88 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:35:
Mijn idee op dit moment is om eerst wat te sorteren op kleur en type (creator / system / technic) en van daaruit maar rustig een voor een de setjes proberen te maken..
Als je alle boekjes nog hebt dan is het niet zo moeilijk. Gooi de setnummers in www.bricklink.com en je kan dan vinden welke onderdelen er in die set horen. Bijvoorbeeld voor de 8022.

Als je alles moet uitzoeken is het wellicht handiger om per onderdeel (of groep onderdelen) te sorteren en niet per kleur. Een rood steentje in een zee van andere rode steentjes vinden is veel moeilijker dan een rode 2x2 plate vinden in een zee van allerlei plates in diverse kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:59
JeroenE schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:45:
[...]
Als je alle boekjes nog hebt dan is het niet zo moeilijk. Gooi de setnummers in www.bricklink.com en je kan dan vinden welke onderdelen er in die set horen. Bijvoorbeeld voor de 8022.

Als je alles moet uitzoeken is het wellicht handiger om per onderdeel (of groep onderdelen) te sorteren en niet per kleur. Een rood steentje in een zee van andere rode steentjes vinden is veel moeilijker dan een rode 2x2 plate vinden in een zee van allerlei plates in diverse kleuren.
Helemaal mee eens, en wat hier nog wel eens helpt is dan ook bakjes te maken (van die gereedschapsbakjes zeg maar) per type steentje, vooral voor die kleine 'rotdingetjes' is dat erg welkom, dan houd je ze ook uit elkaar. Vooral omdat sorteren nogal veel tijd kost.
En nog een tip (voor nieuwe sets), wij gebruiken voor de overgebleven onderdeeltjes (reserveI) van sets van die kleinste ritszakjes, om ze in de doos/ bij de doos te bewaren. En als we de boel uit elkaar halen, dan doen we de onderdelen van boekje 1 in een zakje bij elkaar (en zetten daar weer een 1 op), zodat wanneer iets later weer in elkaar gezet moet worden, de onderdelen compleet en gesorteerd zijn volgens de bouw-handleiding(en)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
JPDeckers schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:23:
[Afbeelding]

Deze ga ik wel leuk vinden om 'zomaar' ergens neer te leggen in huis. Thor's Hammer 76209 - Vanaf 1 maart.

~120 Euro voor een simpele 'hamer', en zo te zien een hele saaie build...IT'S NOT WORTHY! >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Een paar maanden geleden voor de grap bij de Kruidvat een kleine Lego-set op de kop getikt en sindsdien weer helemaal terug naar mijn vroegere jaren met Lego. In december met mijn vrouw het ISS 21321 gekocht en die staat mooi op mijn thuiskantoor in de kast. Daarnaast ook de Land Rover 42110 gebouwd. Eerste keer had ik de diff verkeerd en bij de quickfix per ongeluk iets teveel gesloopt, dus maar weer opgebouwd. En net bij de tweede build een foutje gemaakt waardoor de aandrijving niet meer werkte. Die gaat dus naar een MOC toe, maar in de tussentijd van mijn vrouw Saturn V 92176 gekregen voor mijn verjaardag en daar gisteren mee begonnen. Die kan mooi naast het ISS in het kantoor staan. :)

Ondertussen al wat oude sets opgezocht, die nog bij mijn ouders staan. Toen kwam ik weer de 5541 Blue Fury tegen, wat een kolos was dat in mijn herinnering. Daarnaast de 6348 Surveillance Squad en de 8422 Circuit Shock Racer.

[ Voor 14% gewijzigd door me_mrtn op 01-02-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
[Afbeelding]

De enige logische plaats voor Mjölnir in huis is… een kapstok :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Bedankt voor de tips! Het wordt zoeken naar handige bakjes :) Wellicht letterlijk ff bij de gamma/karwei of wellicht action ff loeren..

De D11 is zojuist binnengekomen en dat wordt een aardige uitdaging denk ik 😀. Moet wel zeggen dat ik mij afvraag of die dozen vroeger ook al zo slecht waren (en ik die daarom niet meer heb). Van zowel de central perk (die was ook slecht verpakt verzonden) als de d11 de hoekjes wat beschadigd (die d11 was natuurlijk zwaar, maar wel goed ingepakt). Die dozen an sich lijken gewoon niet zó degelijk (als de steentjes) helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
[Afbeelding]

Vind het idee echt tof, maar de uitvoering wat minder. Volgens mij hadden ze hem wat stoerder/gaver kunnen maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 11:02
DennisZ88 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:05:
Bedankt voor de tips! Het wordt zoeken naar handige bakjes :) Wellicht letterlijk ff bij de gamma/karwei of wellicht action ff loeren..

De D11 is zojuist binnengekomen en dat wordt een aardige uitdaging denk ik 😀. Moet wel zeggen dat ik mij afvraag of die dozen vroeger ook al zo slecht waren (en ik die daarom niet meer heb). Van zowel de central perk (die was ook slecht verpakt verzonden) als de d11 de hoekjes wat beschadigd (die d11 was natuurlijk zwaar, maar wel goed ingepakt). Die dozen an sich lijken gewoon niet zó degelijk (als de steentjes) helaas
Soortgelijke situatie hier.

Eerst idd gesorteerd op type (technic eruit gevist, verdwaalde andere dingen als Knex).

Vervolgens gesorteerd op lego brick type (1bij1, decoratie, ramen, bricks, schuine delen, wielen je kent het wel).

Vervolgens oude boekjes geimporteerd op rebrickable en ze zo bij elkaar zoeken. (Ik deed 3/4 sets tegelijk zodat je niet constant in een grote bak met 2z4 bricks zoekt naar 1 of 2 dingen maar gelijk naar 10).

Werkte prima.

Overigens kan ik de goedkope Action bakjes aanraden om bouwsets te sorteren. Die grote bakjes zijn 50 cent en kleintjes 35. Kost een paar euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6tBLSLaZkXuSDquay-P8GOoBbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Icow2PNZIZ4dteuXGrovHOIv.jpg?f=fotoalbum_large

De oude sets zitten er dan zo in gesorteerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRiBl0_sX6wqi2Nrc8-JOwabrUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIGdE1G9xlPIgUJ67MOtr6GV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
SideShow118 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:26:
[...]

Soortgelijke situatie hier.

Eerst idd gesorteerd op type (technic eruit gevist, verdwaalde andere dingen als Knex).

Vervolgens gesorteerd op lego brick type (1bij1, decoratie, ramen, bricks, schuine delen, wielen je kent het wel).

Vervolgens oude boekjes geimporteerd op rebrickable en ze zo bij elkaar zoeken. (Ik deed 3/4 sets tegelijk zodat je niet constant in een grote bak met 2z4 bricks zoekt naar 1 of 2 dingen maar gelijk naar 10).

Werkte prima.

Overigens kan ik de goedkope Action bakjes aanraden om bouwsets te sorteren. Die grote bakjes zijn 50 cent en kleintjes 35. Kost een paar euro.

[Afbeelding]

De oude sets zitten er dan zo in gesorteerd.
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, ziet er goed georganiseerd uit! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
DennisZ88 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:05:

Van wat ik mij nog herinner van vroeger (> 30 jaar terug) waren de dozen idd een stuk steviger. Altijd/vaak dubbelwandig met daarin kartonnen bakjes waar de steentjes in een soort plastic doosje waren verpakt. Voorzijde van de doos was ook een soort klep met foto's en tekeningen van het model e.d. Een beetje zoals LP-hoezen, maar dan voor Lego :)

Los daarvan: afgelopen zaterdag ook de D11 op de kop getikt. Gewoon in een Brickshop. Altijd leuk om in de winkel het één en ander opgebouwd en uitgestald te zien! Maar toegegeven, de 18+ aanduiding op de doos is ergens wel terecht, want je moet verrekte goed opletten om geen stukjes te missen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Met dank aan jullie spotters, de volgende sets kunnen bouwen uit een random doos lego:

9393 / 42004 / 4643 / 7347
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezrjkFiKkqE_N_DNNIcv7-_1oiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dETvWGKrWz6XtQfMFzAgR1ck.jpg?f=fotoalbum_large

Maar er is meer mogelijk (denk ik) Wat kleinere autotjes (rood, blauw, oranje), en iets van techniek in het geel. Ziet iemand hier nog wat in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJRGP82jr2RYhxbdu1OGwK_5wjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1GoG3by2vSMWEUeNinNZUvM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V4-vtBjAsnEpLxWdsVwlop8lFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hjz4tbv0WMvAwsSLbEOehJ92.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VMcSfs_hHzw9SSFJguk_MN3nkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nwcLDCxMmYExlFWhTp6nMSX.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@water_escape Zo'n nummer plaat is altijd een goede clou want dat is bijna altijd het setnummer. Dat zou dus 7633 moeten zijn. Maar dan heb je nog wel iets meer stenen nodig om die compleet te krijgen. Misschien is er nog een andere doos ergens?

Je hebt ook een brandweerauto of iets in die richting, maar niet gelijk iets dat ik herken als het moet precies die zijn.

Edit: staat op die grote "schotel" geen onderdeelnummer wat je relatief makkelijk kan lezen?

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenE op 02-02-2022 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
@water_escape die gele technic is denk ik de https://brickset.com/sets/9391-1/Tracked-Crane waar ze de bulldozer van hadden gemaakt ooit (gezien het deel wat nog in elkaar zit)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@water_escape Ik denk dat je brandweerauto set 7942 is, maar gezien de hoeveelheid steentjes met logo's heb je wellicht nog een andere brandweer set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
JeroenE schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:47:
@water_escape Zo'n nummer plaat is altijd een goede clou want dat is bijna altijd het setnummer. Dat zou dus 7633 moeten zijn. Maar dan heb je nog wel iets meer stenen nodig om die compleet te krijgen. Misschien is er nog een andere doos ergens?

Je hebt ook een brandweerauto of iets in die richting, maar niet gelijk iets dat ik herken als het moet precies die zijn.

Edit: staat op die grote "schotel" geen onderdeelnummer wat je relatief makkelijk kan lezen?
mmm dan mist dat helaas. Zie geen andere onderdelen ertussen zit die ik herken. Goede trouwens van dat kenteken haha :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Pin0 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:51:
@water_escape die gele technic is denk ik de https://brickset.com/sets/9391-1/Tracked-Crane waar ze de bulldozer van hadden gemaakt ooit (gezien het deel wat nog in elkaar zit)
Dit lijkt erop. Ik herken meer onderdelen. Deze ga ik proberen uit te zoeken :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
JeroenE schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:59:
@water_escape Ik denk dat je brandweerauto set 7942 is, maar gezien de hoeveelheid steentjes met logo's heb je wellicht nog een andere brandweer set.
Lekker bezig :). Maar helaas zie ik al dat ik de deuren mis bijvoorbeeld. Maar hij lijkt verder redelijk compleet. Eens proberen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Mijn Lego bestelling van afgelopen vrijdag is zojuist geleverd. Helaas met een beschadigde doos. Ook de space coin was uit de plastic verpakking gescheurd en lag ergens los in de doos :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq9UOxkXi9bfebwxpn_fZ3-TfZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RxsFyofPXe5cliF6Ikj1A49.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bK60t_cIABcXPyzFas-JYb4DpVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/540zgqztdLu8y5n5TK6aRqXN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door schumi1986 op 02-02-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOOqzuLtQ7_AyV2rzOgEAROKNmA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e4RAe81l0mhQ5t784ipkPBx1.jpg?f=user_large

Zucht. Zo kan ik nooooit mijn vip coins optijd bestellen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JeroenE schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:47:
Lijkt erop dat die schotel geen Lego is? Ik kan iig geen onderdeel vinden op bricklink wat er op lijkt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
zonoskar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Lijkt erop dat die schotel geen Lego is? Ik kan iig geen onderdeel vinden op bricklink wat er op lijkt.
nee, die hadden de kids erbij gelegd :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:18:
Dat probleem had ik dus ook, maar ik zoek dat altijd eerst bij mijzelf ;)

@rammes Misschien begrijp ik je probleem niet helemaal goed? Het lijkt mij niet zo ingewikkeld om 20 euro extra uit te geven op de webwinkel. Mijn probleem is in het algemeen andersom :X

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Mercedes AMG GT R van JamesJT is af. Ik vind het een gaaf model, maar er zijn wel wat puntjes die verbeterd kunnen worden. Zo zijn de deuren een beetje iel en kunnen verder dan normaal open (bijna 180 graden). Een limiter zoals op pimp-my-bugatti zou wel mooi zijn. De motorkap scharniert zeer soepel, dus het is een wonder dat ik daarvan een foto heb kunnen maken. Verder zijn de koplampen en de A-stijl niet zo mooi en ik heb nog zeker 1000 onderdelen over van de Sian. Misschien valt daarmee eea te verbeteren.

De wielbasis is 2 studs korter dan de Porsche GT3. Breedte is vergelijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rEC_feHy95Y2aCS_oG1GHjyB0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UQ06P5cQ4UFpNqNOpAVc1JdU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7ud1iGOIhhUpXW2ocHI-5XYEGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PksfKi36zWdDeeawNUvCuzJ5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6d5I6FOdejwA2fMA_dxbEjdRmU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jdAAOxQLI9LYCn7pPZUe4Jsg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zh4AtJNFkEJKW7ENU-3JllwFSLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h809UeGEzgT4xXydmsGvqMqN.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjWKD3G1bEaF2HFiJ9uXEeDONHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k7v57LI5oQPuEsC9ZETAW6RE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWEYJSIpW4fWS4x0vhBQd9rW4f0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yngoFDEl16360QTKG1Ri6ILu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rdPfuWiedE3fErUs2TagROouXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bA2BYdFER6SpuA2RHxAbZTMb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CymMQgMtUZJ0kC70fkF_tMYovs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/siNXY6JbYxveNonxTdUytnVW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cke_yZpo1zGrFUVwGzzFjlMNjWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tVkESUqs220ihXK5HoL1eJVI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 13:13
water_escape schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:39:
...
Maar er is meer mogelijk (denk ik) Wat kleinere autotjes (rood, blauw, oranje), en iets van techniek in het geel. Ziet iemand hier nog wat in:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zoals hierboven al aangegeven, sommige dingen lijken geen officiele lego.

De 99009: Technic Turntable Small Bottom en 63869: Technic, Axle and Pin Connector Perpendicular Triple zijn niet officieel in die kleur verkrijgbaar.

Edit: Laat maar, zo te zien is de kleurtemp van de foto niet helemaal juist waardoor het "lightbluish grey" voor mij meer op "tan" lijkt. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door erazer33 op 02-02-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

rammes

koekebakker 1e klas

JeroenE schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:34:
[...]
Dat probleem had ik dus ook, maar ik zoek dat altijd eerst bij mijzelf ;)

@rammes Misschien begrijp ik je probleem niet helemaal goed? Het lijkt mij niet zo ingewikkeld om 20 euro extra uit te geven op de webwinkel. Mijn probleem is in het algemeen andersom :X
Ik was nog niet helemaal wakker, en staarde me blind op die 1e cent. Maar zoals een bekend liedje gaat.
bestel moar bestel moar bestel moar. :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
AppieNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:37:
Really?! Ik vind MOCs bouwen uit een set een hoger niveau dan een gewone MOC, bij de "gewone" MOCs heb ik regelmatig: "bestel ik even dit" en "dat onderdeel van 10 jaar geleden is hier handig". Uit 1 set is toch: hier mag je het mee doen :)
Dat is het in principe ook,
Maar het staat en valt natuurlijk ook wel een beetje met de kwaliteit van afwerking die je levert en uit hoeveel stenen de set bestaat.

De alternate builds / MOC's uit één set op rebrickable variëren namelijk van: Tja het lijkt erop tot Wow! Dit had zelf een set kunnen zijn.

Zelf mik ik altijd op het tweede voorbeeld maar krijg af en toe toch ook vragen/verzoeken om iets aan te passen met stenen van buiten de set wat ik soms ook doe, of een bestaande auto na te bouwen. (wat ik op een enkele uitzondering na niet zal doen)

En af en toe krijg ik nog wel eens te horen dat ik mijn talent niet volledig benut, Waarbij ik dan meestal vriendelijk bedank voor het compliment. (Geen zin om dan uit te leggen waarom ik voor alternate builds blijf kiezen, meestal snappen ze dat dan toch niet.)
AppieNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:37:
Lowlug is inderdaad nog eigen MOCs, maar wordt zeker gepraat over sets en vaak ook wat voor onderdelen (nieuwe of in nieuwe kleuren) handig zijn voor MOCs, maar ook gewoon dat sets op zichzelf worden gewaardeerd.

Geïntimideerd was ik de afgelopen 2 jaar wel om een andere reden dat ik niet veel gebouwd hebt met zo'n ladenmuur. Ik moest nog zoveel opruimen. Afgelopen weken mezelf echt toe moeten dwingen het op te ruimen en te ordenen. Vooral ordenen is een hel, waar leg ik wat meer, wat pak ik vaak, wat niet, want mijn setup van een jaar geleden werkte niet, wat het spontaan bouwen niet bevordert. Het einde is eindelijk in zicht gelukkig.

Kleuren kiezen bij mijn MOCs gaat vaak vrij makkelijk: waar heb ik veel van? :D Scheelt met bestellen.

Ik heb nu ook besloten mezelf te focussen op 6 kleuren voor bodywork (wit, rood, dark blue, dark azure, geel en oranje). Lego kan wel blijven aankomen met allerlei nieuwe kekke kleurtjes, maar je bent 2-3 jaar verder voordat de meeste gangbare onderdelen beschikbaar zijn in die kleur. Onderstel bouw ik altijd zwart, lichtgrijs en soms donkergrijs, dus die kleurtjes zitten er ook al bij.

@Jakkus gewoon beginnen met iets bouwen dat je leuk vindt. Proberen een niveau te evenaren is een mooi streven, maar laat het niet een blokkade worden. Elke MOC leer je van, ook van degene die je als mislukt beschouwd (in mijn geval leer ik daar het meeste van zelfs). MOCen is ook voor een gedeelte gewoon oefenen (naast een creatief idee dus). Alle bouwtechnieken van Lego ken je inmiddels uit de instructies, dus dat is al een mooie basis.
Lowlug ben ik al enige tijd niet meer actief geweest op het forum, dat gaf mij destijds een beetje het gevoel dat er een vaste kliek was waar je niet zomaar bij mocht. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Dat sorteren en opruimen is nog zo'n dingetje waarom ik geen laden kastjes wil. Want dat bij mij geheid een puinhoop worden, en is mij ook teveel herrie.

Wat je kleurkeuzes betreft, daar kan ik mij heel goed in vinden, zelf zou ik mij ook beperken tot een aantal kleuren.
Maar ik haal mijn creaties niet graag uit elkaar als ze af zijn dus ik blijf lekker bij alternate builds, zij het tegenwoordig ook uit een combinatie van twee sets. Dat geeft vaak net een beetje meer ruimte om te bereiken wat ik wil. (Dat is dan meestal bij speed champions, want die zijn vrij specifiek kwa onderdelen en werken niet altijd mee.)

En het stukje naar @Jakkus gericht daar ben ik het geheel mee eens, En dat advies geld uiteraard voor iedereen!

---

En mocht je er dan toch een keer niet uitkomen, zie link hieronder.
Op mijn discord geef ik namelijk ook tips/advies/mijn kijk op jouw MOC (blokjes of Studio) en dat kan uiteraard ook via een privébericht hier op het forum. (Of je post het gewoon in dit topic, krijg je advies van verschillende mensen met uiteenlopende bouw ervaring.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 13:24
[Afbeelding]

Als lego-set find ik hem een beetje matig maar 't is Mjönlir, die kan je toch niet laten liggen!?
Ik ben wel benieuwd wat hij gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
erazer33 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:48:
[...]

zoals hierboven al aangegeven, sommige dingen lijken geen officiele lego.

De 99009: Technic Turntable Small Bottom en 63869: Technic, Axle and Pin Connector Perpendicular Triple zijn niet officieel in die kleur verkrijgbaar.

Edit: Laat maar, zo te zien is de kleurtemp van de foto niet helemaal juist waardoor het "lightbluish grey" voor mij meer op "tan" lijkt. 8)7
goed gevonden. Na controle staat daar idd geen lego op. -> kliko inmiddels.
Heb er meerdere gevonden, dus we zijn weer clean. Die andere is idd grijs en is wel lego.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

milo526 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:17:
[...]'t is Mjönlir, die kan je toch niet laten liggen!?
Ehmm, die kan je juist alleen maar laten liggen :+

Maar sereneus: ik vind 'm er wat simpel uitzien. Een groot grijs blok en een flink repetitieve steel.
Ja het is Thor's hamer, maar écht speciaal? :N
Maar wellicht valt ie in het echt heel erg mee. En de prijs zal uiteindelijk de doorslag kúnnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
milo526 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Als lego-set find ik hem een beetje matig maar 't is Mjönlir, die kan je toch niet laten liggen!?
Ik ben wel benieuwd wat hij gaat kosten.
Adviesprijs schijnt 119 Euro te zijn, voor iets wat er uit ziet als een goedkope plastic hamer die je bij het touwtje trekken op de kermis kan 'winnen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:22

Dommel

Professioneel Software Sloper

chrisO schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Adviesprijs schijnt 119 Euro te zijn, voor iets wat er uit ziet als een goedkope plastic hamer die je bij het touwtje trekken op de kermis kan 'winnen' ;)
Naar wat andere foto's die ik heb gezien schijnt de binnenkant van de hamerkop ook een scenario te bevatten. Dus is het net iets meer als een lomp grijs blok met een steel :P

Edit:
Hij staat ook al op de lego site: https://www.lego.com/nl-nl/product/thor-s-hammer-76209
En dit bedoelde ik maar ik had het dus groter gezien waardoor het meer leek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1ContLyZhNQ3O13I0LFvAfoZjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wLT1nRQKAvj8rhejjkz1dX6r.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Dommel op 02-02-2022 17:25 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:43
Mjölnir lijkt net iets teveel op een gigantisch blok plastic, wat het ook is. De grote vlakken, de kleur, de kaalheid.... het helpt allemaal niet.
Ik zie een gemiste kans voor wat detaillering; die kringelige inscriptie rondom de schuine randen van de 2 uiteindes ontbreekt. Een print die er op lijkt oid had al een groot verschil uitgemaakt, beetje variatie ipv alleen maar grijs. Gek dat dat ontbreekt eigenlijk, je ziet het op elke foto en prop terug, en bij een voorwerp dat zo weinig detaillering heeft laten ze één van de belangrijkste nou net weg.

Van mij had de kop van de hamer ook wel volledig uit chrome mogen bestaan, maar dat was misschien te duur? Hoewel ze voor die infinity gauntlet wel bereid waren erg veel gouden steentjes te gebruiken (en nieuw maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

chrisO schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Ben zeker een Marvel fan maar dit is mij zeker geen 119,- waard. De helft vind ik al veel.
Nee dit wordt 'm niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
QuattroNL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:35:
Ben zeker een Marvel fan maar dit is mij zeker geen 119,- waard. De helft vind ik al veel.
Nee dit wordt 'm niet.
Mee eens. Dan vind ik de goudkleurige Infinity Gauntlet een veel geslaagdere film-prop in Lego!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rlT31wofE-UZuST8nSikgRucc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJNwRRacYJsDqdM0orxXjEMw.jpg?f=fotoalbum_large

Stond de koerier ineens aan de deur vandeweek. Cadeautje van mijn broer uit Ierland.. wat een fantastisch model is dit toch, kan al niet wachten op de helm van Djin Djarin in Maart!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Okasha schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Haha dat was serieus even werk inderdaad :) Al hoewel, uit elkaar halen gaat wel, maar alles beetje sorteren naar type.. Lastig in te schatten maar ben er denk ik wel 4-5 uur mee bezig geweest. Maar prima te doen tijdens teams meetings voor werk, kan ik mij beter concentreren dan wanneer ik ondertussen werkmail zit weg te werken :+

Ik heb de onderkant van de tank nu af! So far prima build, 2 kleine fouten in de beschrijving die goed op te lossen zijn. Niet alles even stevig, maar dat zie je wel vaker bij MOCs. Leuk aan deze MOC vind ik ook de hele beschrijving om zelf je remote ervoor in elkaar te zetten, voor vorige MOC ook al mee aan het spelen geweest, goede oefening dit voor een eigen afstandbestuurbare auto MOC
Mijn vader bouwt ze, die is 75 met een enorme collectie technisch lego.
Hij
Had nog nooit van een MOC gehoord .
Was versteld toen ik hem rebrickable en de mocs liet zien.

Hij kan eindeloos nieuwe dingen bouwen nu.

Maakt zich wel al zorgen over de app want dat snapt ie niet maar komt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
QuattroNL schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:35:
[...]
Nee dit wordt 'm niet.
Ik gooi hem in m'n brickwatch liijst (jaja, ben niet neutraal) en zie deze wel tot onder de 70/80EUR zakken tzt. Tegen die tijd zijn er ook wel mods beschikbaar om hem mooier te maken.

Zei hij hoopvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
schumi1986 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:06:
Mijn Lego bestelling van afgelopen vrijdag is zojuist geleverd. Helaas met een beschadigde doos. Ook de space coin was uit de plastic verpakking gescheurd en lag ergens los in de doos :(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dan nog voor zo'n set.
Ik zou toch even contact opnemen met Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Iemand ervaring met Lego Stuntz? Idee voor mn zoontje zn verjaardag (hij wordt 5). Is gek van Lego en alles met wielen, dus ideale combi.

Lijkt me heel leuk maar ook veel kleine onderdelen die snel in de grote Lego-bak kunnen verdwijnen. Dus twijfel n beetje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
DCNY schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:35:
Iemand ervaring met Lego Stuntz? Idee voor mn zoontje zn verjaardag (hij wordt 5). Is gek van Lego en alles met wielen, dus ideale combi.

Lijkt me heel leuk maar ook veel kleine onderdelen die snel in de grote Lego-bak kunnen verdwijnen. Dus twijfel n beetje..
Ik heb zo 2 motoren om eens te zien wat het is, en omdat er wel toffe minifigs bijzaten.
Als kind zou ik daar wel graag mee gespeeld hebben, gaan vrij vlot.
Er is ook de pullback, die wil ook eens testen, maar voor een 5-jarige weet ik het zo niet, aangezien het technic is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
Ik ben gisteren nog een beetje bezig geweest met de spits van de toren. Een paar alternatieven: welke spreekt jullie het meest aan? (@Roy vd M.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ag11Jl34wpFdyMXIvVrnxsxg8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOyiqrocwoq0vLxFoyD1dObU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_PfjtI9WjLSEBdINFL7-jgaP7s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zNgPoC4jAMqhmqyczVYTBvC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcomRZgcMnc8e1K8Fvvxm3MDP48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqcJuceJ4rXLLK6YENVJJidf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCWXWzjRI5_tmoz3OATMxGck88o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALPqWLuVYF9cUjLJMQJA9fqY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWw12HJcoBKsxrXU1ZqdUzOmjuc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBi8g9MF3j3ZRHpRKsMkdw6w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5ayxTNe81bWQC9v-RL1pKi02uM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zm9O9kJjV5TGQV5YAbpvLs4j.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik stel de vraag toch nog een keertje hier; kan ik 2 VIP kortingsbonnen tegelijk in een bestelling gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

gex

De gekste

pixels66 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:53:
Ik stel de vraag toch nog een keertje hier; kan ik 2 VIP kortingsbonnen tegelijk in een bestelling gebruiken?
Ja dat is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
pixels66 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:53:
Staat het antwoord hier niet?
https://www.lego.com/nl-b...eckout-kA009000001dcDiCAI

Een kortingscode gebruiken
Om een kortingscode te gebruiken om geld te besparen op je URL-0 bestelling:
  1. Als je alles in je tas hebt, klik je op 'Mijn tas'.
  2. Klik op 'Veilig afrekenen'. Als je met PayPal wilt betalen, is dit op het volgende scherm weer een optie.
  3. Voer je verzend- en contactgegevens in.
  4. Open onder Betaling de sectie VIP-kortingscode en voer je code in.
  5. Klik op 'Toepassen'. Je kunt meer dan één kortingscode aan een bestelling toevoegen, zolang het totale kortingsbedrag lager is dan je subtotaal.

[ Voor 42% gewijzigd door Gim op 03-02-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zolang maar duidelijk is dat we het over een kortingscode hebben i.p.v. een promotie code. Promotie code is een ander verhaal; één code per bestelling.

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 03-02-2022 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jakkus schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:46:
Ik ben gisteren nog een beetje bezig geweest met de spits van de toren. Een paar alternatieven: welke spreekt jullie het meest aan? (@Roy vd M.)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Smaakafhankelijk natuurlijk maar ik vind de laatste variant het sterkst. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:52

Ottooo

Vuurvlieg

Ik zou ook voor de laatste versie gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Mijn oudste (hij wordt in april 5) is er dol op. Het begon met een losse motor, maar op zijn december verlanglijstje stonden zo'n beetje alle beschikbare sets, waarvan hij een paar dingen ook heeft gekregen. Vooral de set met de 2 monstertrucks was een groot succes. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

Ik ben gisteren nog een beetje bezig geweest met de spits van de toren. Een paar alternatieven: welke spreekt jullie het meest aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59IQRA4U7Njt7KaVbgIu1N2eJn0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dOyiqrocwoq0vLxFoyD1dObU.jpg?f=user_large
#8 uit dit rijtje. Maar misschien moeten de hoeken nog iets lager om de ronde vorm van het origineel te benaderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/2a38012076e63eea940308be63d88223c045aa95/?url=https%3A%2F%2Fi0.wp.com%2Fwww.spijk.net%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F01%2F1804.jpg%3Fresize%3D352%252C445%26ssl%3D1

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 19:24

L23

Wat is het verschil tussen 4, 7 en 8? Ik vind zelf de enerlaatste foto mooier dan de laatste. Maar vindt de ronde vorm belangrijker dan de details. Dus helemaal blauw en mooi rond staat niet verkeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

Mappy

Piramide van Austerlitz

L23 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Wat is het verschil tussen 4, 7 en 8? Ik vind zelf de enerlaatste foto mooier dan de laatste. Maar vindt de ronde vorm belangrijker dan de details. Dus helemaal blauw en mooi rond staat niet verkeerd.
4 is het blauwe midden laag en zijn de blauwe hoeken hoog
7 is het blauwe midden hoog en zijn de blauwe hoeken hoog
8 is het blauwe midden hoog en zijn de blauwe hoeken laag
:P

[ Voor 4% gewijzigd door Mappy op 03-02-2022 11:08 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Mappy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:06:
[...]

4 is het blauwe midden laag en zijn de blauwe hoeken hoog
7 is het blauwe midden hoog en zijn de blauwe hoeken hoog
8 is het blauwe midden hoog en zijn de blauwe hoeken laag
:P
Ik begin wat verschillen te ontdekken :p Maar veel verschil maakt het niet. Ik denk dat een rondere vorm in enkel blauw het mooist is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

KrusT schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:43:
[...]
Er is ook de pullback, die wil ook eens testen, maar voor een 5-jarige weet ik het zo niet, aangezien het technic is.
Ik heb laatst wat van die pullback setjes opgepikt. Da's best geinig spul en gaat serieus hard en komt best ver.
Ik bewaar ze voor m'n kleine neefjes (die zijn rond de 5-6 jaar). Het feit dat het technic is moet geen probleem zijn, dan mogen de vaders ook lekker mee helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Bedankt voor jullie reacties!
Ik vind het zelf wel mooi om iets met die lijnen te doen. Die zijn toch best wel karakteristiek voor de toren. Daarnaast zijn de helemaal ronde vormen alleen beschikbaar in de kleur 'Bright light blue', en die vind ik persoonlijk toch te licht, dat komt niet helemaal overeen met hoe het er in het echt uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO

Ik vind ze eigenlijk allemaal tegenvallen, voornamelijk omdat ze niet rond genoeg zijn. Ik heb even snel een poging gewaagd in Studio en heb er tot dusverre dit van gemaakt:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsT7FH31DmSMlNpjwr2TwHjHk8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OKeOnS51z4TQLAawm4pHMWre.png?f=user_large
Ik ben nog niet tevreden met het gebruik van de minifigure sword/pike als witte decoratie. Het element zou iets breder en schuiner moeten zijn, misschien dat je er een hose tussen kan frommelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:42:
[...]

Ik vind ze eigenlijk allemaal tegenvallen, voornamelijk omdat ze niet rond genoeg zijn. Ik heb even snel een poging gewaagd in Studio en heb er tot dusverre dit van gemaakt:[Afbeelding]
Ik ben nog niet tevreden met het gebruik van de minifigure sword/pike als witte decoratie. Het element zou iets breder en schuiner moeten zijn, misschien dat je er een hose tussen kan frommelen...
dino bones sluiten daar mooi op aan, weet zo part nr niet

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
chrisO schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:42:
[...]

Ik vind ze eigenlijk allemaal tegenvallen, voornamelijk omdat ze niet rond genoeg zijn. Ik heb even snel een poging gewaagd in Studio en heb er tot dusverre dit van gemaakt:[Afbeelding]
En als je dat zwaardje (slim bedacht trouwens) wat kantelt, tot aan het raakpunt met de blauwe slopes?

@Jakkus ik vind het moeilijk kiezen. Volgens mij is het een keuze voor kleur (blauw-wit) of vorm (rond) en dan zou ik kiezen voor de mooie rondingen die je oorspronkelijk had (met dat extra schijfje blauw).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
Poging 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbfJ-M4mU_3ltWbSK9RD5moF5PI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7mwSHEfamk6TLrF60EnAiDhB.png?f=user_large

met octagon basis zoals in het echt. De bars kunnen nog iets verder naar binnen, zodat het geheel beter aansluit, dan op de afbeelding. Of het stevig is, kan ik niet zeggen de blauwe curved slopes zitten met slechts 1 stud vast :X

@himlims_ Ik kon geen dinobot vinden dat paste maar dank voor de suggestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Misschien is dit een ideetje. Even hopend dat de juiste kleuren beschikbaar zijn, is de bouwtechniek gebruikt bij het Boutique Hotel een optie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L02SxvyA-gNDCjmbvakimRKmga0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t021VoYA8xxOnhJXoV2qkVm9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:37
Sato schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:37:

Lowlug ben ik al enige tijd niet meer actief geweest op het forum, dat gaf mij destijds een beetje het gevoel dat er een vaste kliek was waar je niet zomaar bij mocht. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik zit er inmiddels al weer zo'n 8 jaar, dus ben eigenlijk zelf al "vaste kliek", maar ik had niet het idee toen ik erbij kwam dat het kliekje niet open stond voor nieuwe mensen, integendeel, voelde alsof ik met open armen werd ontvangen. Misschien zonder een MOC van jezelf op een meeting wat lastiger om een praatje aan te knopen, maar die heb je genoeg d:)b
Maar ik haal mijn creaties niet graag uit elkaar als ze af zijn dus ik blijf lekker bij alternate builds,
Ik ook niet, dus dan bestel ik onderdelen weer bij :P Als ik ze afbreek, neem ik vaak nog wel de moeite om ze te digitaliseren in LDD en tegenwoordig Stud.io. Zodat ik ze in de toekomst in principe weer eens zou kunnen bouwen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
@Ottooo Bijzonder genoeg zijn die onderdelen inderdaad beschikbaar in Dark Azure. Ik zal er eens naar kijken!
De oplossing van @chrisO is ook interessant, aan zoiets heb ik eerder zelf ook gedacht, maar ik wist niet goed hoe ik dat uit kon voeren :)

Edit: poging gewaagd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyZuPpvzDfnEUsHQ_loiiMg8upY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYYu06ax04C4toUTQNtDBBNf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Jakkus op 03-02-2022 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik was zelf verrast dat het vliegwiel in de motoren goed werken, in eerste instantie wist ik ook niet dat dat er inzat. De schansen zijn vrij groot uit 1 geheel dus deze zullen niet snel verdwijnen in de rest. Andere stukjes zijn uiteraard gewoon lego dus ja, in je bak verdwijnt dat tussen de rest maar omgekeerd kan je ook alles uit je bak gebruiken als vervanging. Het enige dat ik jammer vond is dat de auto's geen vliegwiel o.i.d. hebben, het had wel leuk geweest als daar een pull-back onderdeel in hadden gedaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:37

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, na een fikse winterdip die me geen goed deed ben ik weer verder gegaan met de 110 :)

Ik heb dat ding inmiddels 4 x uit elkaar gehad met de RacingBrick repairmanual en nog wat andere tips/tricksdie er op het web te vinden zijn maar ik krijg het gekraak er met geen mogelijkheid uit |:( -O-

Het gekraak is wel veel minder geworden maar het functioneert alllesbehalve hoe het zou moeten.

Dus maar gewoon verder met de build :P d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qzu49-PH2zSLIpwikxz65q3oW3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCNpPmjLwrM7uudQystsqF3F.jpg?f=fotoalbum_large

Blijft een leuke bouw verder en ook vooral een mooi groot formaat, geen gepriegel.

Wordt vervolgd :w

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• KrusT
De Lego ideas staff pick vandaag ziet er super uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOdSk31LGthMuWwx-oFbEpp8XHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/shqfWF5dAnpHACe74bN6YIxB.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

KrusT schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:13:

[Afbeelding]
Petra?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Ja, inderdaad. Ik vind het knap gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
KrusT schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:13:

[Afbeelding]
Niet compleet zonder een Indiana Jones minifig plus een grijze wijnglas :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

D. Ninjai schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:27:
[...]

Niet compleet zonder een Indiana Jones minifig plus een grijze wijnglas :P
Eindelijk eens weer een goed ontwerp wat geen franchise is en dan kom je met zo'n opmerking ;(
;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31
Nou hij is af maar om nou te zeggen dat het een top build was? Nee dat zeker niet.

Teveel herhaling. Ik zou hem als ik dat had geweten (wat ik natuurlijk gewoon had kunnen weten) niet gekocht hebben.j

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWU5Jp9mHOPCO3lMxuMQmBJC328=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mpfNWg7a4eMRCB7JB4K7E18.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Dracula op 03-02-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

almightyarjen schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Eindelijk eens weer een goed ontwerp wat geen franchise is en dan kom je met zo'n opmerking ;(
;)
Lego heeft al een Indy license voor hun lego game gok ik, dus dat zit wel goed ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Dracula schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:49:
Nou hij is af maar om nou te zeggen dat het een top build was? Nee dat zeker niet.

Teveel herhaling. Ik zou hem als ik dat had geweten (wat ik natuurlijk gewoon had kunnen weten) niet gekocht hebben.j

[Afbeelding]
Is denk ik ook waar je vandaan komt. Ik was weer met Lego begonnen met de ISS. Dat vond ik een saaie set om te bouwen en ook veel herhaling. De Saturn V vond ik leuker om te bouwen. Maar laatst voor het eerst een huis gebouwd, de Middeleeuwse Smid, en dat vind ik tot nu toe de leukste Lego set die ik gebouwd heb.

Maar de Saturn V is niet de moeite waard om ergens neer te zetten nu die af is? Gaat weer terug in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
L23 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Is denk ik ook waar je vandaan komt. Ik was weer met Lego begonnen met de ISS. Dat vond ik een saaie set om te bouwen en ook veel herhaling. De Saturn V vond ik leuker om te bouwen. Maar laatst voor het eerst een huis gebouwd, de Middeleeuwse Smid, en dat vind ik tot nu toe de leukste Lego set die ik gebouwd heb.

Maar de Saturn V is niet de moeite waard om ergens neer te zetten nu die af is? Gaat weer terug in de doos?
Ik heb idd al gebouwen gemaakt maar ook de Range Rover en de spaceshuttle dus ja deze was minder uitdagend.

Maar hij gaat zeker niet de deur uit, hij krijgt een mooi plekje ergens in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Fraggert schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:13:
Zo, na een fikse winterdip die me geen goed deed ben ik weer verder gegaan met de 110 :)

Ik heb dat ding inmiddels 4 x uit elkaar gehad met de RacingBrick repairmanual en nog wat andere tips/tricksdie er op het web te vinden zijn maar ik krijg het gekraak er met geen mogelijkheid uit |:( -O-

Het gekraak is wel veel minder geworden maar het functioneert alllesbehalve hoe het zou moeten.

Dus maar gewoon verder met de build :P d:)b

[Afbeelding]

Blijft een leuke bouw verder en ook vooral een mooi groot formaat, geen gepriegel.

Wordt vervolgd :w
Ja dat ken ik, hebben hem nu al voor de derde keer gemaakt en het lijkt nu goed te zijn maar heb het nog niet uitvoerig genoeg getest. Tijd om de ombouw er weer op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die Saturn vond ik juist interessant, had hem gebouwd met de BBC podcast “13 minutes to the moon” op de achtergrond. Maar meer educatief, en inderdaad qua build wel saai.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Onlangs ben ik weer begonnen met een oude hobby: Lego! Erg leuk om er weer mee bezig te zijn. Ik heb inmiddels al aardig wat geld weer uitgegeven. Ik heb de heads van een Stormtrooper en Darth Vader. Verder heb ik de grote ECTO-1 en het boeket. Ik heb deze week ook tweedehands de UCS Tie Fighter gekocht en de krokodil trein. Vandaag was de UCS van de Millennium Falcon in de aanbieding dus die toch maar gehaald. Voorlopig nog genoeg te bouwen dus hehehe. Oh ja, ook nog Central Perk van Friends gekocht. Die was ook flink in de aanbieding.

No guts, no glory!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
Vond de Saturn ook wel leuk te bouwen.
Tip als je liggend optilt, hou hem niet alleen in het midden vast.....
Een SpaceX booster landing zat er niet in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Df0Wucwhu58XB7fZoEJnUn_MKTo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AtvmiCUk8ZZhTxc6280BhN1C.jpg?f=user_large
Maar ook de rebuild ging wel aardig.

[ Voor 5% gewijzigd door berto52 op 04-02-2022 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
berto52 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 01:04:
Vond de Saturn ook wel leuk te bouwen.
Tip als je liggend optilt, hou hem niet alleen in het midden vast.....
Een SpaceX booster landing zat er niet in.
[Afbeelding]
Maar ook de rebuild ging wel aardig.
Haha, been there done that! Ik liet hem zien aan wat vrienden. En toen heb ik een uur blokjes gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Heb eergisteren de Saturn V ook in elkaar gezet. De build ging inderdaad veel sneller dan verwacht, de twee grote secties hebben heel veel overeenkomsten aan de binnenzijde en de buitenkant is lopende band werk, helemaal als je de vier zijdes simultaan bouwt. Desalniettemin een mooie set om te zien naast het ISS. Maar ook best stevig, ik kan hem prima in het midden vast houden en er gebeurd bijzonder weinig. Alleen de antenne voorop heeft ruzie met de zonnepanelen van het ISS. :P (Poster moet nog verplaatst worden na een kleine interne verbouwing hier).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmlP_BnFr6s-7Sz9Ojvl_0MfJBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5E3ywwVH4dklXq4bN8p5Ifh.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren een gesealde tweedehands 42082 op de kop getikt. Om maar even vrede in huis te houden gezegd dat ie nog zeker twee weken in de doos blijft. Niet al te lastig aangezien er nog een week wintersport bij zit. :+

[ Voor 7% gewijzigd door me_mrtn op 04-02-2022 08:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 22:29
Van de week een Middeleeuwse Smid kunnen scoren als retourdeal. De doos is best gaar, maar op 1 scheurtje in een zakje na waren de zakjes ongeopend. Het gescheurde zakje gecontroleerd en helemaal compleet. Voor E77 de beste Lego deal tot nu toe. Lijkt me een erg leuke build en zag hier ook veel leuke reacties. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 17:11
[quote]me_mrtn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:33:
Maar ook best stevig

Is ie ook wel, maar stond op een kast 2m10 hoog. Vanaf een wiebelige stoel werd de "max q" te hoog.
Heb hier ook nog een sealed 42082 staan. Past echter niet in mijn kast, te groot. Zijn wel veel kleinere mocs te vinden.
In die tijd kreeg je er nog wel eens een b-model bij, vind de Lego Pile Driver echter niet zo mooi.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jakkus
@chrisO Ik heb jouw idee gebruikt voor het topje van de spits, en ik heb ook de achthoekvorm terug laten komen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VALTDv7bseB3Kbmqh_-ZSU7OMEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWxXBsvmWFJRO914df8gBHnl.jpg?f=fotoalbum_large

En klokken en een vlag toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik was bij bouwsteenwinkel.nl aan het kijken tussen de verhuur dingen en daar zie ik dit lijstje:
Ik neem aan dat het allemaal gewoon exact dezelfde originele dozen zijn ? Niet dat ik een andere type pak waarbij de PF spul weg is ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3DVZqkhQXt91IYZliWweJDidAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qqXU0GWxzE3CBIdpQmWriWy0.jpg?f=user_large

Wederom andere bouwsteentjes ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Outerspace op 04-02-2022 15:38 ]

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Gerucht: LEGO Creator Expert 10303 Roller Coaster (met looping :) )
https://www.brickfanatics...oaster-rumoured-for-2022/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:52:
@chrisO Ik heb jouw idee gebruikt voor het topje van de spits, en ik heb ook de achthoekvorm terug laten komen :)

[Afbeelding]

Zou mooi zijn als het model straks ook gebouwd wordt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Jakkus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:52:

[Afbeelding]

Erg mooi gedaan, dit geeft het gevoel van de echte klokkentoren prima weer. Blij dat je het geduld hebt weten te behouden :)

Pagina: 1 ... 162 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .