Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.541 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:39

Dommel

Professioneel Software Sloper

The Eagle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:12:
+10 voor de Countach idd. Enige juiste kleur ook. Gaat er hier zeker komen :)
In fel-oranje is die ook heel gaaf om te zien. Heb hier diverse schaalmodellen staan in oranje, wit en zwart maar die in het oranje is nog steeds het mooiste om te zien. Al zal dat misschien ook komen doordat dat het eerste schaalmodel was wat ik er van had :+

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51

QuattroNL

It is I.

De witte SC Porsche 911 heb ik ook in een aantal andere kleuren gemaakt, dat geeft best een leuk resultaat.
Ik hoop dat dat met de Countach ook kan. Dan moeten alle parts wel in andere kleuren beschikbaar zijn (en dat zijn er meer dan bij de Porsche) én moeten de stickers een transparante achtergrond hebben (had de 911 wel).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC4ErcfGp0qzR9nM5rdir4A3_dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMt4nscz9tgz499bVGmMqZQn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2DrZzrDNrAoebIJeLHyVxcKgwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAz6XLOyMw0bDbLXiZ1gpSy9.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:33

Superkiwi

Hoi doei

Dommel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:44:
De nieuwe speedchampions die vanaf maart verkrijgbaar zijn:
Mooie verzameling weer :)
Jammer dat de Ferrari minifig niet gewoon in het rood gekleed gaat. Ook de Lamborghini minifig is van het type "doe maar een minifig".
De rest van de figuurtjes past veel beter bij de voertuigen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:17
rtv Oost heeft een stukje gepubliceerd over volwassen lego fans.

https://www.rtvoost.nl/ni...ouwen-door-in-de-lockdown

Niks echt spannends maar altijd grappig om je hobby vertegenwoordigd te zien in de media 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vissa66 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Cool! Ik ben ook bezig met de eerste MOC van de Sian, de F150. :)
Die had ik ook al gebouwd. Ik vond hem uiteindelijk minder imposant als ik dacht. Mara hij is wel groter dan de Raptor van Lego. Helaas had ik die toen nog niet, anders had ik hem kunnen vergelijken (al zou ik de MOC natuurlijk nog een keer kunnen bouwen).
The Eagle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Doet me eerder denken aan de SLS Electric drive: https://www.autoblog.nl/n...t-een-miljoen-euro-888185
Dat ding is overigens fluorescent geel, is echt onwijs moeilijk op de foto te krijgen.
Volgens mij heb je de V8 gemist die in het vooronder ligt :)
Dommel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:44:
De nieuwe speedchampions die vanaf maart verkrijgbaar zijn:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weer 4 dozen die ik moet hebben. Wel opmerkelijk dat er maar 1 2-pack is, met betrekkelijk weinig extra's, dus hopelijk is die 39.99 en de rest 19.99.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-06 22:13

Reintji

(2 x dad)²

QuattroNL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:45:
[...]

En die Mandalorian helm lijkt natuurlijk wel heel erg op de Boba Fett helm....ik weet het niet hoor :?
Boba Fett draagt toch ook een Mandalorian helm?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:05

J2S

QuattroNL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:06:
De witte SC Porsche 911 heb ik ook in een aantal andere kleuren gemaakt, dat geeft best een leuk resultaat.
Ik hoop dat dat met de Countach ook kan. Dan moeten alle parts wel in andere kleuren beschikbaar zijn (en dat zijn er meer dan bij de Porsche) én moeten de stickers een transparante achtergrond hebben (had de 911 wel).
Helaas zit er op het raam van de Countach een print, dus ik denk niet dat het echt zal werken helaas :-(

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

J2S schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:47:
[...]
Helaas zit er op het raam van de Countach een print, dus ik denk niet dat het echt zal werken helaas :-(
Die print is idd wit dus dat kan wel eens lastig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Reintji schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Boba Fett draagt toch ook een Mandalorian helm?
Klopt, het zijn alleen 2 verschillende series (al komt in de laatste aflevering van BF de Mandalorian wel heel erg in beeld...dacht even dat ik naar een nieuwe aflevering van the Mandalorian aan het kijken was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens RacingBrick is er nog een duo pack set, een Mercedes AMG project 1 en de F1 auto van Hamilton:

/edit: Zou dat ook betekenen dat de Formula one Technic set die in maart uit moet komen een Mercedes F1 is? Misschien die van komend seizoen? Dat zou echt awesome zijn (en ook het gebrek aan leaks verklaren denk ik).

@meesje Weet je ook waarom niet? Of is dat een grapje.

[ Voor 36% gewijzigd door zonoskar op 30-01-2022 16:22 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
zonoskar schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:19:
Volgens RacingBrick is er nog een duo pack set, een Mercedes AMG project 1 en de F1 auto van Hamilton:

[YouTube: First detailed look at all the LEGO Speed Champions 2022 March sets!]
Die komt niet in NL. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:04
zonoskar schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:19:

[YouTube: First detailed look at all the LEGO Speed Champions 2022 March sets!]
Ik heb niets met speed Champions, te ielig. Maar deze gaat er zeker komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 21:04
Ik vind de banden van de W12 een mooi detail, met de Pirelli-details in blauw (regenbanden).

Edit: Blijken covers, net als op de Nascar Camaro destijd, maar toch.

[ Voor 28% gewijzigd door BRO-JWE op 30-01-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Deze wave van Speed Champions sla ik compleet over. Wat een verschrikking en gedrochten… dit jaar kennelijk ook geen Ford terwijl dat een aardige licentie is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
pixels66 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:08:
Deze wave van Speed Champions sla ik compleet over. Wat een verschrikking en gedrochten… dit jaar kennelijk ook geen Ford terwijl dat een aardige licentie is..
De Countach vind ik wel zeer geslaagd. Zal wel mooi staan naast de bekende MOC van de creator export Porsche.
@zonoskar Mijn opmerking was niet serieus hoor. Vandaar het gebruik van :+
Wel frappant dat bouwsteentjes een afbeelding gebruikt met vier sets en de andere Lego websites gewoon vijf sets tonen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 30-01-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

… dit jaar kennelijk ook geen Ford terwijl dat een aardige licentie is..
Welke Ford had je nog graag willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

QuattroNL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Dikke hotrod T-Ford klinkt wel als een goed idee :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag me idd wel af hoe groot de vraag hier in NL zal zijn.
Wellicht dat als ze er een autosloperij bij doen, die vraag groter zal zijn :P :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Het is vanaf nu mogelijk om d.m.v. een like te stemmen in de Lego MOC-challenge van december en januari!

Tweakers Lego MOC Challenge 7 - december 2021 / januari 2022

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 30-01-2022 19:55 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:03
Pfff de pech slaat toe hier, bezig met de Bulldozer 42131. Bij stap 5 kom ik erachter dat ik een volledig zakje mis (of meer).

Besteld via Amazon vorig jaar, doos kwam al niet helemaal netjes aan maar stom genoeg geaccepteerd (kon ook niet anders DHL was er al vandoor).

Gelukkig ook foto's gemaakt van de beschadigde doos. Ook al mailtje gestuurd met de vraag hoeveel zakjes de set moet bevatten vanaf stap 5, dan kan ik wanneer ik antwoord heb contact opnemen met Amazon. Of is er een andere manier om dat uit te vissen hoeveel zakken elke stap bevat?

Kan misschien wel al verder met stap 6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:39

SomerenV

It's something!

Ja... same here. Ik zag op Reddit de Mercedes-set voorbij komen, dus ik snel naar LEGO.com omdat ik enorm benieuwd was naar de Lamborghini Countach en de Ferrari 512 maar oef :X

Afbeeldingslocatie: https://assets.allautoexperts.com/fileman/gallery/2021-10/1635414408-lamborghini-countach-lego-moc-by-barneius%20(2).jpg

Dat is hoe een Countach er uit hoort te zien.

Nee, echt totaal niet happy met de 2022-lineup. De F1-wagen ziet er nog wel gaaf, maar ik ben echt totaal geen Mercedes F1-fan :+ Dan zou ik eerder een MOC maken op basis van die set, maar dan van een ander team en dat bestellen. Ook omdat ik de Project One niet echt geslaagd vind ik in LEGO. Super gestroomlijnde vormen vertaalt zich al snel naar te hoekige modellen. Dat zie je ook bij de Evija, en afgelopen jaar bij de Supra.

Dit jaar geen Speed Champions dus. Wel één voordeel: meer geld voor andere sets :+

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 30-01-2022 20:45 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Achiel007 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:28:
Pfff de pech slaat toe hier, bezig met de Bulldozer 42131. Bij stap 5 kom ik erachter dat ik een volledig zakje mis (of meer).

Besteld via Amazon vorig jaar, doos kwam al niet helemaal netjes aan maar stom genoeg geaccepteerd (kon ook niet anders DHL was er al vandoor).

Gelukkig ook foto's gemaakt van de beschadigde doos. Ook al mailtje gestuurd met de vraag hoeveel zakjes de set moet bevatten vanaf stap 5, dan kan ik wanneer ik antwoord heb contact opnemen met Amazon. Of is er een andere manier om dat uit te vissen hoeveel zakken elke stap bevat?

Kan misschien wel al verder met stap 6.
Ik heb de set moeten reviewen en heb de zakjes bewaard... Ik heb alleen de genummerde zakjes geteld aangezien de zakjes met onderdelen die daar weer in zitten in vrijwel elke zak voorkwamen en ik die niet apart heb bewaard :)
Voor stap 5 heb ik 4 zakjes
Voor stap 6 heb ik 3 zakjes
Voor stap 7 heb ik 5 zakjes
Voor stap 8 heb ik 3 zakjes

En dit was mijn overzichtsfoto van alles uit de doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHzbwX6tTY16U2MI9Kt_c5Pf6Pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfwqKDEltEdv6hVniuGyLLHm.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 6 zul je nog niet mee verder kunnen denk ik aangezien stap 6 door gaat op het bouwwerk van 5, stap 7 en 8 kunnen deels al wel gedaan worden maar op sommige momenten heb je (als ik het me goed herinner) alle voorgaande stappen nodig.

Succes ermee

[ Voor 0% gewijzigd door Dommel op 30-01-2022 20:45 . Reden: typo ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:03
Dommel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Ik heb de set moeten reviewen en heb de zakjes bewaard... Ik heb alleen de genummerde zakjes geteld aangezien de zakjes met onderdelen die daar weer in zitten in vrijwel elke zak voorkwamen en ik die niet apart heb bewaard :)
Voor stap 5 heb ik 4 zakjes
Voor stap 6 heb ik 3 zakjes
Voor stap 7 heb ik 5 zakjes
Voor stap 8 heb ik 3 zakjes

En dit was mijn overzichtsfoto van alles uit de doos:
[Afbeelding]

Stap 6 zul je nog niet mee verder kunnen denk ik aangezien stap 6 door gaat op het bouwwerk van 5, stap 7 en 8 kunnen deels al wel gedaan worden maar op sommige momenten heb je (als ik het me goed herinner) alle voorgaande stappen nodig.

Succes ermee
Cool, mis alleen dus een zak van stap 5, zou het misschien mogelijk zijn de nummers van deze zakjes ff op te zoeken? Dan kan ik direct Amazon mailen met wat ontbreekt.

Erg bedankt voor deze snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Ja... same here. Ik zag op Reddit de Mercedes-set voorbij komen, dus ik snel naar LEGO.com omdat ik enorm benieuwd was naar de Lamborghini Countach en de Ferrari 512 maar oef :X

[Afbeelding]

Dat is hoe een Countach er uit hoort te zien.

Nee, echt totaal niet happy met de 2022-lineup. De F1-wagen ziet er nog wel gaaf, maar ik ben echt totaal geen Mercedes F1-fan :+ Dan zou ik eerder een MOC maken op basis van die set, maar dan van een ander team en dat bestellen. Ook omdat ik de Project One niet echt geslaagd vind ik in LEGO. Super gestroomlijnde vormen vertaalt zich al snel naar te hoekige modellen. Dat zie je ook bij de Evija, en afgelopen jaar bij de Supra.

Dit jaar geen Speed Champions dus. Wel één voordeel: meer geld voor andere sets :+
Het voordeel van de countach is dan wel weer dat hij grotendeels brick-build is. Mooie details toegevoegd door creatief gebruik van stickers in plaats van overal maar weer stickers op gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Achiel007 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:54:
[...]

Cool, mis alleen dus een zak van stap 5, zou het misschien mogelijk zijn de nummers van deze zakjes ff op te zoeken? Dan kan ik direct Amazon mailen met wat ontbreekt.

2 zakjes met nummer en QR code, 2 zakjes met alleen QR code
NrQR
245S16172092
741S16172092
-6231629
-6231628

EDIT:
Nogmaals gekeken en ja de QR code van de twee genummerde zakjes geeft echt hetzelfde terug :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dommel op 30-01-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:49
Achiel007 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:54:
[...]

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met klantenservice van lego. dan krijg je nieuwe opgestuurd.

je bent niet de eerste die een zakje mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
QuattroNL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Mustang Mach-E wellicht, of een hotrod. Wat te denken van een goede F-150 versie? Of iets als vervolg op de Fiesta WRC..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

pixels66 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Mustang Mach-E wellicht, of een hotrod. Wat te denken van een goede F-150 versie? Of iets als vervolg op de Fiesta WRC..
kunnen we dan niet gewoon de 2019(?) Ford GT als nieuw 1:8 technic model doen? :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:39

SomerenV

It's something!

pixels66 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:11:
[...]

Er is wel een 8 wide Fiesta WRC Moc te vinden:
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/k_lego_r/ford-fiesta-wrc-speed-champions-moc/Ford%20Fiesta%20WRC%20Comparison.png/1280x1251.png

Mocht je rally leuk vinden:
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-2.amazonaws.com/media.brothers-brick.com/2021/10/247122472_477510206715316_3745971667771511133_n.webp.jpg
milo526 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:57:
[...]

Het voordeel van de countach is dan wel weer dat hij grotendeels brick-build is. Mooie details toegevoegd door creatief gebruik van stickers in plaats van overal maar weer stickers op gooien.
Ik zie ook liever minder stickers. De hoeveelheid stickers bij sommige sets is echt bizar.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 20:52
Geniet nog steeds van de bouw van de UCS Millennium Falcon. Zo afwisselend. Het ene moment ben je met technic bezig en het andere moment ben je een hele tijd op zoek naar kleine onderdelen om de aankleding aan de buitenkant te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_Tj5mEATz6hblnW8KB-5BAeHNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTNagdsr3lCUOFu6m7hqHY3q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgL6x_xx9ZWUZmOYeVAzo_3r-O8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyjBezBJpOfWyQmOJn1FBCaf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEzw_NUqBorr740x6HgWXCHClsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7prMJgA0jZu21vExhAbFc0x.jpg?f=fotoalbum_large

En nog meer Lego arts sets onthuld:

LEGO Art 31204 Elvis Presley - The King

Hij staat bij brickmerge.de in de shop (https://www.brickmerge.de...rt-elvis-presley-the-king) - gevonden via bouwsteentjes.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Zo die Elvissen zijn wel goed geslaagd zeg.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ik zie ook liever minder stickers. De hoeveelheid stickers bij sommige sets is echt bizar.
Wow die MOC is gaaf, waar zijn de instructies te vinden?

Andere vraag voor de ervaringsdeskundigen hier.. Ik heb 4000 en een beetje aan punten in de Lego store. Kan ik 2 bonnen tegelijk gebruiken op 1 bestelling? Dus 20 euro korting met 3000 punten en 5 euro korting met 750 punten, en die codes op 1 order plaatsen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik vind de Lamborghini en Ferrari anders echt wel twee leuke setjes, eigenlijk veel leuker dan de setjes van 2021

Twee leuke classics!

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/76906-1.jpg?202110140715

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/76908-1.jpg?202110140716%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:47
SomerenV schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Die 8-stud wide Ford Fiesta is triest :| Hij is enkel 2 studs breder gemaakt dan de 6 studs versie, details zijn precies hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
chrisO schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:18:
[...]

Die 8-stud wide Ford Fiesta is triest :| Hij is enkel 2 studs breder gemaakt dan de 6 studs versie, details zijn precies hetzelfde...
Maar daarmee past ie wel beter bij de nieuwe lijn.. Heb de rebrickable pagina gevonden, maar helaas geen aparte lijst van de extra benodigde onderdelen, alleen de complete lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
dr86 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Ik vind de Lamborghini en Ferrari anders echt wel twee leuke setjes, eigenlijk veel leuker dan de setjes van 2021

Twee leuke classics!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het zijn ook de twee setjes die er voor mij uitspringen. Voor de koplampen ook gewoon blokjes i.p.v. stickers. Ookal weet ik dat je met SC thema nu eenmaal toch genoeg stickers kunt verwachten :)

Maar los van de stickers, gewoon leuke setjes 8) Toch verwacht ik dat ik alleen voor de Lamborghini ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 12:11

Shin_Alu

Ranger/Ninja

pixels66 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Maar daarmee past ie wel beter bij de nieuwe lijn.. Heb de rebrickable pagina gevonden, maar helaas geen aparte lijst van de extra benodigde onderdelen, alleen de complete lijst..
Ik kan deze versie niet zo snel vinden. Maar met build this moc kan je wel een lijst krijgen.
Dan eerst je eigen collectie uitvinken en puur de originele set toevoeven als extra set

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Shin_Alu schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Ik kan deze versie niet zo snel vinden. Maar met build this moc kan je wel een lijst krijgen.
Dan eerst je eigen collectie uitvinken en puur de originele set toevoeven als extra set
Goeie, dat eens proberen..
pixels66 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Andere vraag voor de ervaringsdeskundigen hier.. Ik heb 4000 en een beetje aan punten in de Lego store. Kan ik 2 bonnen tegelijk gebruiken op 1 bestelling? Dus 20 euro korting met 3000 punten en 5 euro korting met 750 punten, en die codes op 1 order plaatsen?
Nu alleen nog even kijken of dit mogelijk is voor een leuke bestelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tc99m schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:31:
Dat zijn items die uit het assortiment zijn.
Maar hoe kan je nu weten welke dat waren? Het hele idee van een verlanglijstje op een site is dat ik zelf niet hoef te onthouden welke sets dat zijn ;)

Er staat mij bij dat voorheen (toen er nog maar 1 lijstje mogelijk was) de items gewoon te zien bleven, enkel met een lichte button met de tekst "niet meer leverbaar" erbij; net zoals je nu hebt met "niet op voorraad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

pixels66 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Er is altijd een compare functie: https://rebrickable.com/s...t=MOC-44225&2-set=75885-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:02:
[...]
Maar hoe kan je nu weten welke dat waren? Het hele idee van een verlanglijstje op een site is dat ik zelf niet hoef te onthouden welke sets dat zijn ;)

Er staat mij bij dat voorheen (toen er nog maar 1 lijstje mogelijk was) de items gewoon te zien bleven, enkel met een lichte button met de tekst "niet meer leverbaar" erbij; net zoals je nu hebt met "niet op voorraad".
Hou een lijstje bij op je telefoon, schrijf het op een memo blaadje en plak het op je koelkast met een LEGO magneet of zo? :P Of zorg er gewoon voor dat je sets koopt wanneer ze nog gewoon in de handel zijn >:)

De verlanglijst bij LEGO blijft een verlanglijst op een webshop. Het is ergens ook wel apart om een verlanglijst te kunnen bijhouden bij een winkel, terwijl die winkel het product allang niet meer verkoopt :P Los ervan of dat ooit wel kon.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 31-01-2022 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Gim Nouja, dat vind ik dus niet. Voorheen kon dit wel en het is nu ineens veranderd zonder dat ze gezegd hebben dat dit ging veranderen.

Bij heel veel andere webwinkels kan dit ook prima. Soms komt het dan later alsnog weer beschikbaar. Denk aan bol.com waarbij je dan misschien geen nieuw boek meer kan kopen, maar wel een tweedehands versie.

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook een kleine moeite om gewoon te laten zien welk product je niet meer kan leveren. Bovendien als je er dan op klikt dan kan Lego ook alternatieven laten zien of "andere klanten kochten ook". Dat zijn ze nu kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Voor mij een must have!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKTVoUvgpXuyhhIgAdXzAv_zA7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9N5mXZHzsbhOF4F7ZVl2pAW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXuuNgJgK1Q-yauxnL7w67mUunw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fXCX2RCMbeBoi2Aq9nOzabpi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:24:
@Gim Nouja, dat vind ik dus niet. Voorheen kon dit wel en het is nu ineens veranderd zonder dat ze gezegd hebben dat dit ging veranderen.

Bij heel veel andere webwinkels kan dit ook prima. Soms komt het dan later alsnog weer beschikbaar. Denk aan bol.com waarbij je dan misschien geen nieuw boek meer kan kopen, maar wel een tweedehands versie.

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook een kleine moeite om gewoon te laten zien welk product je niet meer kan leveren. Bovendien als je er dan op klikt dan kan Lego ook alternatieven laten zien of "andere klanten kochten ook". Dat zijn ze nu kwijt.
Dat de LEGO shop geen Bol.com is mag duidelijk zijn (LEGO verkoopt immers ook geen tweedehands), maar je hebt gelijk dat ze op zijn minst beter hadden mogen communiceren; daar hebben ze echt steken laten vallen. Ze hebben nog wat te leren met de webshop.

Brickwatch kun je natuurlijk ook gebruiken om een verlanglijst bij te houden. Zet alleen de sets erin die je interessant vind en waarvoor je benieuwd bent wanneer er nette prijs voor komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 31-01-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Gim schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Dat de LEGO shop geen Bol.com is mag duidelijk zijn (LEGO verkoopt immers ook geen tweedehands), maar je hebt gelijk dat ze op zijn minst beter hadden mogen communiceren; daar hebben ze echt steken laten vallen. Ze hebben nog wat te leren met de webshop.

Brickwatch kun je natuurlijk ook gebruiken om een verlanglijst bij te houden. Zet alleen de sets erin die je interessant vind en waarvoor je benieuwd bent wanneer er nette prijs voor komt.
Als ik mij niet vergis ben ik uit mijn dark ages gekomen ergens in 2013, 2014. En ik heb altijd problemen of vragen gehad rond de werking van de S@H. De webshop van Lego is niet hun visitekaartje, het lijkt wel alsof het echt geen prioriteit is voor hun. Technische problemen, rare beslissingen die gewoon klantonvriendelijk zijn,...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:15

Ottooo

Vuurvlieg

Zijn er mensen met ervaringen met bestellen via Bricks & Pieces op Lego.com? Ik heb 6 januari een bestelling geplaatst en deze staat sindsdien al weken op "In magazijn". Ik vind het inmiddels wel lang duren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Als ik mij niet vergis ben ik uit mijn dark ages gekomen ergens in 2013, 2014. En ik heb sindsdien altijd wel problemen of vragen gehad rond de werking van de S@H. De webshop van Lego is echt niet hun visitekaartje, het lijkt wel alsof het echt geen prioriteit is voor hun. Technische problemen, rare beslissingen die gewoon klantonvriendelijk zijn,...
Daarom kom ik er ook alleen om af en toe een bestelling te plaatsen of poging tot :+

En LEGO verdient toch redelijk wat, je zou zeggen dat ze die webshop dan toch ook naar een volgend niveau kunnen tillen. Je zou aannemen dat ze toch inzien dat een goede webshop anno 2022 wel heel wenselijk is :)

Maar als iemand nu allemaal onbekende sets in z'n verlanglijst ziet staan, omdat die uit het assortiment zijn, dan gewoon de klantenservice lastigvallen ermee. Wellicht dat zij wel nog iets van gegevens kunnen achterhalen. Zadel gewoon klantenservice met het probleem op; immers heeft LEGO zelf een 'probleem' veroorzaakt. Als niemand aanklopt bij LEGO, dan zien ze ook niet in dat ze kunnen beteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 08:19
Ottooo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:41:
Zijn er mensen met ervaringen met bestellen via Bricks & Pieces op Lego.com? Ik heb 6 januari een bestelling geplaatst en deze staat sindsdien al weken op "In magazijn". Ik vind het inmiddels wel lang duren...
Mijn ervaring met vervangende/kapotte onderdelen is ongeveer 10 dagen.

Maar gisteren nog vervangende onderdelen gekocht en ze gaven aan dat het wel 4 tot 6 weken kon duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:12
Vergeet ook niet dat we in de maand na kerst zitten. De drukste maand voor Lego voor vervangende onderdelen bestellingen. Meerdere jaren in het verleden is Bricks&Pieces en Pick-a-brick in december en januari wel eens gesloten geweest voor alles behalve vervangende onderdelen. En zelfs die vervangende onderdelen bestellingen kunnen dan dus nog lang duren. Maar ze komen altijd :)

[ Voor 31% gewijzigd door AppieNL op 31-01-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:08
Roy vd M. schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:04:
Voor m'n nieuwe alternative-build-MOC ben ik op zoek naar een ander programma om de instructies te maken. Ik heb de MG in Stud.io gemaakt en dat beviel me eigenlijk niet zo, vanwege bugs in het programma*.

Die bugs waren al onhebbelijk bij een bouw van pak een beet 700 steentjes, de nieuwe MOC komt ongeveer op 2.000 steentjes dus dat wordt geen doen. Het moet wel een leuke hobby blijven. Bij de Rebrickable-pagina over instructie-types zie ik staan 'pdf computer images'. Heeft iemand hier enig idee hoe dat werkt?

*Om het belangrijkste te noemen: denk je de instructies bijna klaar te hebben, moet je tóch nog een bouwstap toevoegen en dan schuift het programma alle zorgvuldig gekozen views één naar beneden. Dus het vooraanzicht dat ik bij stap 100 had gedacht, komt nu ineens bij stap 101 waar ik een zijaanzicht wilde, et cetera. Hetzelfde geldt met alle indicatiepijltjes, tekst et cetera. Super frustrerend, want je moet het hele pak instructies vanaf de invoeging aanpassen.
Het is een bekend probleem waar je gaandeweg omheen leert werken.

Zelf zorg ik tegenwoordig dat alles klopt in het bouw stappen deel voordat ik met de page layout begin, en zelfs dan komt het voor dat ik iets aanpas tot 5 stappen terug maar dan heb je niet dat enorme domino effect.
Twee jaar ervaring helpt enorm met dat programma.

Er is bij mijn weten met al die bouw instructies maak programma's wel iets mis, enige wat je kunt doen is jouw workflow daarop aanpassen.

------------

Ik kan als je wilt wel een keer een middag/avondje met je meekijken en tips geven, of jouw bij mij laten meekijken.

Dat laatste doe ik wel vaker op mijn eigen discord en is een aanbod voor iedereen die interesse heeft in het maken van eigen bouw instructies.

Link naar mijn discord staat inmiddels ook in mijn onderschrift. (Voertaal is Engels, maar kan desgewenst ook wat Nederlandse kanalen toevoegen.)

[ Voor 4% gewijzigd door Sato op 31-01-2022 12:20 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voortgang aan de AMG GT R MOC van JamesJT. Dit is op de helft van de build.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmr_EDjSALk9tBE2yCClsg_PIBE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cPcen4arR88wRYYcfJxuBahI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtyonmnE3g33Pt7q0MgggZKUmBA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cLMukqo1D2ATblcrTkoNs7a9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GopyfM1LzX0S5y5CTlOdIN-lWeY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YuJLWBje50P7oIgY6xgzq7AD.jpg?f=user_large

In eerste instantie had ik die rode onderdelen in zwart genomen, tot ik me realiseerde dat dit de achterlichten waren. Toch maar rood genomen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:54
JeroenE schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Tja, ik heb het niet ontworpen ;)

Ik weet van de vorige verlanglijst dat items dan gewoon 'verdwenen' (of in ieder geval niet zichtbaar waren aan de voorkant), ik had bijv. de kerstkrans/adventskrans op mijn verlanglijst staan, en die was opeens verdwenen (dus ook geen leeg kader o.i.d.). Het item was wel nog ergens opgeslagen, want in november was hij weer terug in het assortiment en verscheen hij automatisch weer in mijn verlanglijst.

Je zou evt. even kunnen kijken of je via je browserconsole/inspect element de achterliggende url kunt zien om de setnummers te achterhalen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08

D75

Ik wacht nog op mijn bestelling van 17december, dus nog even geduld gok ik
:O

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Tc99m schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:57:
Tja, ik heb het niet ontworpen ;)
Nee, dat snap ik :+
ik had bijv. de kerstkrans/adventskrans op mijn verlanglijst staan, en die was opeens verdwenen
Dat heb ik ook meegemaakt, maar ik weet nog dat ik dat juist ook vreemd vond omdat ik dat voorheen nog niet eerder had meegemaakt.
Je zou evt. even kunnen kijken of je via je browserconsole/inspect element de achterliggende url kunt zien om de setnummers te achterhalen.
Voor zover ik weet gaat dat niet (maar mijn webdesign skills zijn minimaal). Als er een plaatje is dan kan je het setnummer wel zien, omdat het dan een link is naar de set. Maar anders staat er enkel een tekst "Dit item is niet gevonden" en ik kan ook 'onder water' geen enkele houvast zien naar een setnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ja dit duurt altijd wel een paar weken

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 19:24

artificial_sun

Mazda Rx7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEkl1g4Vw6YT4I7uAdrwMY4QabQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbxMWSIfpbVdBzWJSAmAa8Oy.jpg?f=fotoalbum_large
Kringloopwinkel vonst.

Ga hem lekker bouwen, meteen kijken of hij compleet is, en dan verkopen aan een liefhebber. Op het eerste gezicht is hij nog compleet en niet helemaal gebouwd.

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
artificial_sun schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:38:
[Afbeelding]
Kringloopwinkel vonst.

Ga hem lekker bouwen, meteen kijken of hij compleet is, en dan verkopen aan een liefhebber. Op het eerste gezicht is hij nog compleet en niet helemaal gebouwd.
Dat is mooi! Hopelijk ook voor een redelijk prijsje op de kop kunnen tikken dus? Zo hoop ik ook nog eens Architecture Berlin ergens tegen te komen (ipv voor > € 100,- op Bricklink). :)

scintillating

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 16:28
Hier sinds lange tijd de Lego van zolder opgezocht en eens kijken of er nog wat oude setjes waren compleet te maken.

Dat viel nog niet mee en de nodige placeholder items moeten gebruiken, hopelijk kom ik die nog eens tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dG3y4w8wNI_dW_PeAotmDSaprs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xIYRcoDOwEMFIlQPPj6TGHP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCQq1YLuFc2rcG2LD6YQCMh9JlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tK2xcSzov2SgRXT4sPgycEOB.jpg?f=fotoalbum_large

Wel als extraatje een aanhanger kunnen maken voor de Lego team jeep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWx35OPDYuYDsBvr0Pw2IuNECsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Nn2ZVBqr57pIAqaKPFsb7yf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Henkje.doc op 31-01-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:11

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:50:
Voortgang aan de AMG GT R MOC van JamesJT. Dit is op de helft van de build.
nice! ben heel benieuwd naar het resultaat d:)b
In eerste instantie had ik die rode onderdelen in zwart genomen, tot ik me realiseerde dat dit de achterlichten waren. Toch maar rood genomen dan.
haha .. je bent het niet meer gewend hé dat er bij LEGO serieus over de kleuren nagedacht wordt :')
.. maar dit is een MOC hé .. door echte liefhebbers samengesteld!! ;)

Gister heb ik bij de Ferrari 488 GTE zomaar 38 blauwe pins vervangen door zwarte pins en dan ben ik nóg niet klaar maar dan moet ik de halve auto weer slopen.. :')

[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-01-2022 16:18 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Henkje.doc schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:50:
Hier sinds lange tijd de Lego van zolder opgezocht en eens kijken of er nog wat oude setjes waren compleet te maken.

Dat viel nog niet mee en de nodige placeholder items moeten gebruiken, hopelijk kom ik die nog eens tegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
awwww .. ik heb dat blauwe vrachtscheepje en datzelfde vliegtuigje! Nu ik 'm zie weet ik het weer .. ik was'm allang vergeten! :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg4OTQ=/z/gjsAAOSwSTVh7n17/$_86.JPG

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-06 14:30
Dankuwel mevrouw de postbode!

De New Asgard zit ondertussen in elkaar. Weinig spectaculaire build, maar wel een leuke set!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTCI8f-9MZShR93Z1uCuiBls7_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrIgfUWI4GlH3VB4GaTC085k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Zo, Sinterklaas is vroeg dit jaar _/-\o_

Happy building!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:09
Serieus begonnen mijn oude Technic sets weer compleet te maken. Hoop uitzoekwerk om boekjes en zakjes met blokken bij elkaar te vinden! Maar, beginnend met de kleinere setjes zit de vaart er al in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNyZ5dhkIQ4-J_yjWKZ4MVY9Wv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgHjt1qGxQKBG9AwkPSiYheK.jpg?f=fotoalbum_tile F1-racer uit 1994, 94 blokjes. Heb hem 2 keer, dus beide modellen gebouwd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaYcqbDYM2wVG15OJX-4ZtQ70DY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZW0l0q6al8BbFp4SwvB9nfs.jpg?f=fotoalbum_tileCafe Racer uit 1991, ook deze dubbel in bezit en beide modellen gebouwdAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWZNF7T-hcU30L2xJXz1j7Q9r18=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LY7pLxhPGRnDXjYp86e8GYPB.jpg?f=fotoalbum_tileSpeedway Bandit uit 1991
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0N_o-J-rlWL0kk4ylycYW4MDC0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3N9EXp6Nq3yjDSXCh2oEjsY.jpg?f=fotoalbum_tileOff-Roader uit 1994Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_bCIudf7yoo9Av_qCYGgkmncLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHhFBlsBcPIoAeEJrG8hG6qU.jpg?f=fotoalbum_tileDune Buggy uit 1993

En we gaan gauw weer verder, dit is verslavend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Laatst online: 12-06 13:33
Grappig om te zien die oude sets. De cafe racer was vroeger mijn eerste en enige technic set, in mijn hoofd was dat een superdure grote set, maar als ik hem nu zo weer zie valt dat eigenlijk reuze mee 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:34
Ha mooi inderdaad! Die heb ik hier ook allemaal staan. Nouja in stukjes. In de grote opbergbox.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Typisch, ik postte laatst dit filmpje met vintage Lego maar had niet het idee dat het iemand iets deed, geen likes niks :?

Mooi toch? Al die oude modelletjes? Echt zo'n beetje de alleroudsten ook gewoon :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
Alfa Novanta schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:03:
Typisch, ik postte laatst dit filmpje met vintage Lego maar had niet het idee dat het iemand iets deed, geen likes niks :?

[YouTube: Massive LEGO collection !!! @ WTC Leeuwarden 09/11/2019 😍]

Mooi toch? Al die oude modelletjes? Echt zo'n beetje de alleroudsten ook gewoon :P
Cool!
Die formule 1 heb ik destijds losgepeuterd bij mijn ouders tijdens verlof in Oostenrijk.
Een model dat ik hier in België nooit ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
KrusT schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Cool!
Die formule 1 heb ik destijds losgepeuterd bij mijn ouders tijdens verlof in Oostenrijk.
Een model dat ik hier in België nooit ben tegengekomen.
Die formule 1 staat hier ook. Moet de witte steentjes nog steeds een keer weer wit maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:08
Hmmzzz, denk doet me niets dat oude spul. Zit er toch nog iets bij waar ik ooit mee gespeeld heb. De wielen van de oldtimers helemaal links moeten nog ergens liggen bij m'n ouders op zolder. Zo nog een aantal andere dingen gezien van, verrek hoort dat daarbij. Toch die lego daar eens gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
KrusT schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:10:
Dankuwel mevrouw de postbode!

De New Asgard zit ondertussen in elkaar. Weinig spectaculaire build, maar wel een leuke set!

[Afbeelding]
Zat die case bij die munt? Ik dacht dat er alleen een case was voor alle 5.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan!
  • Laatst online: 12-07-2023
Vorige week zaterdag mijn eerste Lego set gekocht, wat dusdanig goed is bevallen dat ik afgelopen weekend er 2 bij heb gehaald 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewOkOs6zP6Yz5FCgwBmT18Z5g_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIeh6o1r0fwO1SPvGN2RTvuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Redelijk open deur, maar Lego is wel een aardig dure hobby 😬 Zelfs op marktplaats zijn de prijzen fors!

Hebben jullie nog tips voor een beginner? Zijn er websites om in de gaten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:08

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Gim schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Heb je alle beschikbare MOC's op Rebrickable ook gebouwd van bijv. de 42082? Ik mag hopen van wel want dan heb/had je VELE grote bouwwerken voor vrijwel dezelfde euro's; alleen een bouwtekening kopen.
Dat was achteraf gezien best wel een goed idee geweest. :) Heb dus al twee megadozen weggedaan na ze één keer opgebouwd te hebben, eigenlijk geen moment echt aan een alternatieve build gedacht.

Mijn nieuwe hobby wordt nu om aanbiedingen voor de 42100 te vinden want de huidige 429 euro is me toch echt wat te gortig.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Tc99m schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Elke munt komt met z'n eigen case. De case die je apart kunt bestellen kan alle 5 de munten herbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Tc99m schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Inderdaad, zoals Roy al aangaf, die case zat erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 22-06 19:24

artificial_sun

Mazda Rx7

@Tc99m was inderdaad een leuke prijs, en ik hoef er niet de hoofdprijs voor. Ik zie dat er op MP ook ver boven de bricklink prijs gevraagd wordt.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06 14:56
Vanaf hoe laat zijn nieuwe sets meestal te koop? 02:00 uur toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Shifty47 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:21:
Vanaf hoe laat zijn nieuwe sets meestal te koop? 02:00 uur toch?
00:00 GMT, dus 01:00 CET afaik.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Gim schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Die formule 1 staat hier ook. Moet de witte steentjes nog steeds een keer weer wit maken :P
Deze toch? Die heb ik ook O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8_W8u7s4Ywk4QUSQtoePLrppnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sDQ9sOBuKzulcvE9BY2ZlVO0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vdXwofI8_mnKhPTsKgoPEzJAr4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RzGbWyAHIGPzw9IYeDgRpDUG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcMqCOofRwpqegX0QxcmEHeQ1EI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9uyvlQY0OpgKpcMBroMYduGw.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-01-2022 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Die ja, maar dan zonder poppeke :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Kudos dat je de originele stickers nog hebt. Dat was uit de tijd dat Lego de stickers nog meerdere steentjes liet overlappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
Stefan! schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:12:
Redelijk open deur, maar Lego is wel een aardig dure hobby 😬 Zelfs op marktplaats zijn de prijzen fors!

Hebben jullie nog tips voor een beginner? Zijn er websites om in de gaten te houden?
Check de prijzen op Brickwatch; niet alle webshops zijn daar bij aangesloten maar het geeft je wel een goede indicatie van wat een realistische prijs is.
Op Marktplaats worden soms idiote prijzen gevraagd, zelfs voor sets die nog gewoon bij retailers verkrijgbaar zijn voor de adviesprijs of lager.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06 14:56
Ik kon mij niet inhouden en heb de wereldbol maar gelijk besteld :) Had weinig zin om mis te grijpen en vervolgens heel lang te moeten wachten. Maar ja, voor hetzelfde geld hebben ze voldoende voorraad, ach ik heb hm dan in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
Jazzy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:13:
[...]
Dat was achteraf gezien best wel een goed idee geweest. :) Heb dus al twee megadozen weggedaan na ze één keer opgebouwd te hebben, eigenlijk geen moment echt aan een alternatieve build gedacht.

Mijn nieuwe hobby wordt nu om aanbiedingen voor de 42100 te vinden want de huidige 429 euro is me toch echt wat te gortig.
Ik heb hem met blackfriday opgepikt voor 319, dat soort prijzen zijn eigenlijk ook wel mijn max mbt lego.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Brickwatch klopt blijkbaar niet altijd met de advies prijs? Of is lego sinds het nieuwe jaar duurder geworden?
https://www.brickwatch.ne.../10293/Santa-s-Visit.html

Advies prijs volgens brickwatch 100. En op de lego site staat hij voor 90.

Wie hem trouwens wilt bestellen https://www.intertoys.nl/...oek-van-de-kerstman-10293 hier is nog voorraad en voor 90.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:54
TheDudez schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:05:
Brickwatch klopt blijkbaar niet altijd met de advies prijs? Of is lego sinds het nieuwe jaar duurder geworden?

Wie hem trouwens wilt bestellen https://www.intertoys.nl/...oek-van-de-kerstman-10293 hier is nog voorraad en voor 90.
Sommige sets zijn duurder, sommige goedkoper. Ik vermoed dat Brickwatch niet alle adviesprijzen heeft gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
TheDudez schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:05:

Het lijkt er op dat LEGO zelf de adviesprijs heeft verlaagd, ik heb Santa's Visit in oktober bij LEGO besteld en toen was hij nog 99,99. Misschien dat een daling in adviesprijzen niet automatisch wordt verwerkt, daar kan @JPDeckers vast meer over zeggen. ;)

Ik dacht dat LEGO sinds 1 januari voor veel sets de prijzen in Europa gelijk heeft getrokken, dus daar komt het waarschijnlijk door.

[ Voor 8% gewijzigd door Tc99m op 01-02-2022 11:14 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Tc99m schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Het lijkt er op dat LEGO zelf de adviesprijs heeft verlaagd, ik heb hem in oktober bij LEGO besteld en toen was hij nog 99,99. Misschien dat een daling in adviesprijzen niet automatisch wordt verwerkt, daar kan @JPDeckers vast meer over zeggen. ;)

Ik dacht dat LEGO sinds 1 januari voor veel sets de prijzen in Europa gelijk heeft getrokken, dus daar komt het waarschijnlijk door.
Dat is apart. Ik heb lego nog nooit de advies prijs omlaag zien doen. Maar dat zou het dan inderdaad verklaren.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
TheDudez schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Dat is apart. Ik heb lego nog nooit de advies prijs omlaag zien doen. Maar dat zou het dan inderdaad verklaren.
Lego heeft onlangs de prijzen in de euro zone rechtgetrokken, aangezien er nogal veel verschillen waren tussen de verschillende landen. Sommige sets zijn goedkoper geworden in de Benelux, sommigen duurder in Duitsland, etc...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
TheDudez schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:10:
[...]

https://bouwsteentjes.inf...est-europa-gelijktrekken/

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dat de adviesprijs op BW nog niet is aangepast komt doordat de set bij Lego tijdelijk niet op voorraad is.
Als dat weer zo is dan zal ook gelijk de adviesprijs weer aangepast worden.
(er kan geen nieuwe prijs doorgegeven worden aan BW omdat de set er nu niet is)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:47
De winnaars van de 7e ronde van de Tweakers Lego MOC challenge zijn bekend:

🥇 1. XXLaura🥈 2. pi!🥉 3. Zeehond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEk425v9S0zSY6E_l8gtK34LfRc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EQs9d4mZoT0zEFERekgZew79.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aeQeTgvrs_MfiVqtc9ZZ783BXo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MixiGphkpqK39vthVEq1eE0j.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK2YF6cnGQYhl_-YvRcXK-HfRZg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OWUkKzNgIQOZ6hKlm5jqhEBt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
  • Nu online
Van harte gefeliciteerd aan de winnaars! En iedereen bedankt voor het meedoen, ook wie voor het eerst hebben meegedaan :)

De challenge van februari is ook online gegaan. Die kun je hier vinden. We gaan aan de slag met de Lego IJswagen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZuwLXbOmWN1uHEiOlVgaV5A0Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stPxyfqfpjOIlh5PKT2wemuC.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Jazzy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:13:
[...]

haha, ik doe met je mee, die staat ook nog op mijn wishlist! Had ik beter eerder kunnen bedenken maar goed.

Vandaag de Bucket Wheel Excevator over genomen van Daantjuh68 (nogmaals dank!) Dus mijn wishlist is weer wat ingekort. Ook deze wilde ik graag voor de MOC's, heb ik de komende tijd weer genoeg te bouwen :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verder met de AMG GT MOC. Ik ben nu halverwege het 2de PDF document. Dus nog 1/4 te gaan. Ik bouw elke avond een uurtje of 3, als alle klusjes klaar zijn terwijl mijn vrouw series zit te kijken. Lekker relaxt en ik krijg ook nog wat mee van de series :) Ik ben wel verbaasd dat ik een aantal onderdelen mis, zo kom ik al 5 4x2 L liftarmen in DBG te kort, zowel uit de pimp-my-Sian build, als ook uit de originele onderdelen van de Sian set. Ook in mijn 'stash' heb ik deze niet. Vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTcoevcxnIH5wfMkX4UCBDTGqh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tynzFMA2rbM12YDhfVpynVb5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10t1xTpLAe3FOUGySkpK0TatO0s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZHnPj8HwGR8IZdzAdKPNFMYi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTAvzFmZndgrM27yLB-sdq_80qU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GYPARz97gAuNSmz63E9Pybfh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZCcrEt_i0fA27eDracxcJE9gJ4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wwP5DHcuoJRSbpjz8Of6GHFd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhrNsJ3KDJqwBiS01nkAYGKgFsg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/istHjjTCH613Mg5wAg3pv99c.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw2kQomkaIiinV0E4monyqFEtHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hCTdikfCawp7YDmUpieiTuxd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-fRthi6N_Kg1iZxUMV_8Yt1svw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0RTrh3WxdcC6n1wvafvHtzQ8.jpg?f=user_large

Ik vind de stoelen een beetje vreemd, ze zijn zo hoog. De deuren worden hopelijk nog wat massiever, want ze zijn een beetje iel. En ik zag in de MOC van de MOC (https://rebrickable.com/m...-of-jamesjts-moc/#details) dat er een mooiere oplossing voor de koplampen is, dit witte staafje is niet echt mooi. En ik moet.eens kijken of er een betere oplossing is voor de A-pilaren, deze zitten nu een beetje los in een liftarm, er klemt niets. Dus die verschuiven telkens. Voor een display model geen probleem natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:19
Tc99m schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Het lijkt er op dat LEGO zelf de adviesprijs heeft verlaagd, ik heb Santa's Visit in oktober bij LEGO besteld en toen was hij nog 99,99. Misschien dat een daling in adviesprijzen niet automatisch wordt verwerkt, daar kan @JPDeckers vast meer over zeggen. ;)

Adviesprijzen zijn overal aangepast, maaaar, soms was een set niet beschikbaar. Dus loopt er geregeld een script die (weer) beschikbare sets controleert. Maar bij laatste run was de 10293 nog niet beschikbaar. Handmatig opnieuw gevraagd, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicomo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:34
Bossie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Ik heb hem met blackfriday opgepikt voor 319, dat soort prijzen zijn eigenlijk ook wel mijn max mbt lego.
Of koop de 42100 tweede hands via marktplaats. Daar zijn er genoeg te vinden die voor 250 euro te koop zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens hem wordt de 180 euro Technic set een McLaren F1 auto, tegelijk onthult met de echte McLaren F1 auto voor komend jaar op/rond 11 feb. (filmpje is het best te bekijken op 0.75x snelheid :)) In zijn vorige video heeft hij ook geruchten dat de 1:8 supercar een Ferrari zal zijn. Ben benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 01-02-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
zonoskar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:17:
[YouTube: NEW LEGO 2022 LEAKS! (Technic, Star Wars, Disney & MORE!)]

Volgens hem wordt de 180 euro Technic set een McLaren F1 auto, tegelijk onthult met de echte McLaren F1 auto voor komend jaar op/rond 11 feb. (filmpje is het best te bekijken op 0.75x snelheid :)) In zijn vorige video heeft hij ook geruchten dat de 1:8 supercar een Ferrari zal zijn. Ben benieuwd.
Dat zou minder zijn. De zoveelste Oranje auto van Lego. Wel lekker makkelijk produceren overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Nu online
@zonoskar Leuk, dat filmpje!
De Noodle Shop is dus een Pasta Shop geworden (31131). Wel klein, maar 569 onderdelen. En het vikingschip (31132) wordt juist erg groot, met 1192 onderdelen! Maar daar zit de 'sea serpent' dus ook bij in. Ik ben erg benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 01-02-2022 15:22 ]

Pagina: 1 ... 161 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .