Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.503 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:15:
Zojuist het boetiekhotel besteld bij LEGO, ik kreeg de Kassieke Taxi EN de Jaar van de Tijger erbij. Is me dat even een goed begin van het weekend d:)b
Ik had mezelf beloofd te wachten op een aanbieding voor de modular maar nu begint het te kriebelen. Must resist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zojuist het boetiekhotel besteld bij LEGO, ik kreeg de Kassieke Taxi EN de Jaar van de Tijger erbij. Is me dat even een goed begin van het weekend d:)b
idem - set nog niet in het echt gezien, maar enkele hier (@Jakkus ) vonden het een van de beste modulars. stoute schoenen aangetrokken, en besteld :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24
Afas schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Ik had mezelf beloofd te wachten op een aanbieding voor de modular maar nu begint het te kriebelen. Must resist.
Resistance is futile, you will be assimilated bricked...

Ja ik was ook blij verrast deze ochtend, ik was nog aan het twijfelen om al dan niet een aankoop te doen en dan zag ik dat er dus twee GWPs waren...

Nieuwsbrief van Brickset:
Vintage Taxi gift with purchase at LEGO.com

This excellent model of a 1930s taxi is currently a gift with purchase at LEGO.com, with orders over £200 / $200 / €200. And, if you're in the UK or Europe, you can also still obtain 40491 Year of the Tiger when spending over £85 / €85.

So, now's an ideal time to spend big on the January releases to double-up on gifts, something that's not often possible.
himlims_ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:26:
[...]

idem - set nog niet in het echt gezien, maar enkele hier (@Jakkus ) vonden het een van de beste modulars. stoute schoenen aangetrokken, en besteld :X
Het was niet nodig om specifiek dat hotel te kopen om de GWP te krijgen, maar net zoals enkele weken geleden was die set één van de weinige zaken in mijn wishlist die niet out of stock was. En Lego was niet gierig, ook bij een uitgave van €199,99 'krijg' je de taxi :P

[ Voor 59% gewijzigd door Kapoen op 28-01-2022 10:49 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Deze kandidaat van Lang Leve de Liefde heeft zijn prioriteiten dik in orde :+
24 uur op blinddate, neemt veel Lego mee :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-06 14:30
Zelfde hier, 2 gwp's laat ik niet liggen.
Ik ging hem toch sowieso kopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:04
SideShow118 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:33:
[...]

Ja dit snap ik wel maar dan ga jii ervanuit dat die sets afvallen want? Waarom precies?
Omdat een gedeelte er van dus IPs zijn waar Lego
1. Of al wat mee doet
2. Niks mee kan
3. Niks mee wilt.

Zelfs het lijstje dus van 57 van de laatste ronde gaan er 2 door en 1 er van is IP en de 3de is een IP onder review 8)7

Alleen de Jazz band beschouw ik als iets dat thuis hoort in "Ideas". De Typemachine net zo. Ship in a bottle ook. Alle tv-series? Nope.

Om een Lego Ideas regel te benoemen: "Als Lego merkt dat er een serie gemaakt kan worden van een Ideas set, behoudt Lego het recht dit onder eigen vlag te doen." Dus imo moet Lego eens zijn eigen regels gaan volgen en een "tv-serie serie" maken. Er is duidelijk een markt voor. Scheelt een hoop "vervuiling" (imo) bij Ideas inzendingen.
Zelfs al maak je de grens 50.000 stemmen en er zijn maar 2 inzendingen die dat halen, dan nog heb je totaal geen zekerheid dat ze gebouwd worden.

Dus als dit zo is dan beschadig je alleen maar de.designers door de lat te verhogen.

Als er een zekerheid is dat meer stemmen = sowieso een ser. Ja, dan prima.
Zoals ik al zei, de oplossing ligt volgens mij ook niet in het verhogen van de benodigde stemmen, maar in betere regels. Die dus al voordat ze de review in gaan worden gehanteerd en niet er na.

De eerste jaren van Ideas had je maximaal 10 inzendingen of zo en dat je Idea een set werd (en toen werd IP meuk meer toegestaan dan nu), was er iig een serieuze kans ipv dat er nu 54 aan de kant worden gezet. Designers kan je ook beschadigen door ze valse hoop te geven. En de lat voor een Lego set moet ook hoog liggen imo anders eindig je terecht bij die 54 imo.

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 28-01-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:58
Ik heb nog twee grote sets (Politiebureau Modular en Disney station) in de backlog, dus ik mag van mezelf eigenlijk geen nieuwe LEGO kopen, maar het begint bij mij nu ook wel te kriebelen. Bij de marketingafdeling weten ze wel waar ze mee bezig zijn. ;)

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Tc99m schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Ik heb nog twee grote sets (Politiebureau Modular en Disney station) in de backlog, dus ik mag van mezelf eigenlijk geen nieuwe LEGO kopen, maar het begint bij mij nu ook wel te kriebelen. Bij de marketingafdeling weten ze wel waar ze mee bezig zijn. ;)
Zo zie je hoe goed Lego dit allemaal bedenkt:
- verontwaardiging (door AFOLs) omdat ze de kalenders afschaffen en mensen dus niet meer aankopen kunnen plannen in functie van GWPs
- verontwaardiging (idem) omdat de drempel voor deze GWP op €200 ligt

'onverwacht' twee GWPs stacken -> blije klanten + mond-aan-mond reclame op forums :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Happy International LEGO Day iedereen! :D

https://bouwsteentjes.info/happy-international-lego-day/

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een filmpje gemaakt over de rode kraan. Beetje amateuristisch, maar het valt nog niet mee met een camera die af en toe spontaan uitvalt. Anyways, enjoy.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:17:
[...]

In dit artikel op brickset zie je de resultaten van de vorige ronde en die bevatte 57 inzendingen. Dit was in oktober van vorig jaar.

Daarvan hebben er 2 het gehaald en een derde is inderdaad nog onder review.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met die ophef over de live action versie van sneeuwwitje denk ik dat de kans klein is dat deze er ooit nog eens gaat komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
zonoskar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:40:
Ik heb een filmpje gemaakt over de rode kraan. Beetje amateuristisch, maar het valt nog niet mee met een camera die af en toe spontaan uitvalt. Anyways, enjoy.
[YouTube: Lego 42028 functions and speed build]
Ik zag de titel van het filmpje wel veranderen. Het is immers 42082 i.p.v. 42028 :)

Verder leuk gefilmpd. Altijd leuk om even te kijken. Kan andere mensen weer inspireren de set te kopen/huren en te bouwen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 28-01-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:17
KrusT schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Zelfde hier, 2 gwp's laat ik niet liggen.
Ik ging hem toch sowieso kopen
Ik ga het gebouw ook sowieso een keer kopen maar twijfel nu...

Nu bestellen met de 2 gwp's en deze dan verkopen? Of gewoon wachten op een aanbieding voor de gewone modulair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:41
Hoe zit het eigenlijk met GWP’s en nabestellingen?

Wil de UCS star destroyer bestellen maar deze staat op nalevering 23 februari. Ontvang ik dan alsnog de GWP’s?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:54:

Wil de UCS star destroyer bestellen maar deze staat op nalevering 23 februari. Ontvang ik dan alsnog de GWP’s?
Geen idee hoe LEGO daarmee omspringt, maar ik heb in die gevallen altijd iets doms als een sleutelhanger of zo erbij besteld; iets goedkoops wat wél voorradig is. Dan sturen ze vaak die GWP al met het vooradige product toe en volgt de naleveirng later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:15

QuattroNL

It is I.

stijn1309 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Ik ga het gebouw ook sowieso een keer kopen maar twijfel nu...

Nu bestellen met de 2 gwp's en deze dan verkopen? Of gewoon wachten op een aanbieding voor de gewone modulair.
Oef ik heb hetzeldfe. Lastig....

Blijft koffiedik kijken hoeveel die 2 GWP's gaan opbrengen. Gemiddeld 15-20,-, uitzonderingen daargelaten (o.a. Luke's Light saber).
Dan moet het hotel een keer 160,- gaan kosten wil het 'rendabel' worden. Ik zie die prijs wel een keer gaan gebeuren.
Als voorbeeld de Assembly Square: adviesprijs: 259,-, laagste prijs: 157,- En dat was, net als dit hotel, ook een jubileum set (10 jaar modulairs).
Alleen: hoeveel geduld heb je?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Alleen: hoeveel geduld heb je?
en hoe snel ben je erbij? geregeld dat notificatie vaia brickwatch krijg; maar dan alweer uitverkocht is als wil kopen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-06 13:11
Zelf wacht ik met kopen van het boutique.

Ik bedoel, bookshop kon je kopen voor 120 euro. Assembly voor 130. Ik denk dat als je wacht je meer korting krijgt dan met gwp verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
Loader schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:49:
Zelf wacht ik met kopen van het boutique.

Ik bedoel, bookshop kon je kopen voor 120 euro. Assembly voor 130. Ik denk dat als je wacht je meer korting krijgt dan met gwp verkopen
Assembly square voor 130? Damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08
schumi1986 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:54:

Ik heb ongeveer twee weken gelden de 10283 Space shuttle besteld, welke op dat moment ook op nalevering stond. De set is inmiddels geleverd, maar daar kreeg ik die year of the tiger GWP ook gewoon bij. Durf niet te zeggen of ze zo'n GWP voor je 'reserveren' als je bestelling pas leverbaar is nadat de actie al is afgelopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-06 13:11
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Assembly square voor 130? Damn...
Alweer 3 jaar geleden en uit Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Resistance is futile, you will be assimilated bricked...
Vooralsnog weersta ik de borg bricks

maar of dat nog lang duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:02
Vanaf april biedt play today hier in Gouda de boutique hotel aan voor 169 euries.

Mooie prijs, die GWP taxi scoor ik wel een keer op MP. Die is mij die 30 euro verschil op dit moment niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:52
Ik heb hem maar wel besteld. Gelijk mijn VIP punten waar ik niets mee deed (verlopen die trouwens ook?) opgemaakt voor 20 euro korting. Kwam hij op 180,- met 2 GWP. Dat vond ik op zich wel een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21
Loader schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Alweer 3 jaar geleden en uit Engeland.
Hamleys? Dat was geen 130 euro hoor. Eerder GBP en dan nog verzendkosten en wisselkoers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
Kapoen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:17:
[...]

- verontwaardiging (door AFOLs) omdat ze de kalenders afschaffen en mensen dus niet meer aankopen kunnen plannen in functie van GWPs

'onverwacht' twee GWPs stacken -> blije klanten + mond-aan-mond reclame op forums :D
Hm ja, die verontwaardiging voel ik niet zo, maar tja, het is natuurlijk wel uitgekiend allemaal.

En het heeft geholpen :P heb hem toch maar besteld - hij was er toch wel gekomen, plus het is vandaag International LEGO day, plus ik heb van de week een kleine salarisverhoging gekregen en moest dat nog op gepaste wijze vieren. ;)
Die tijger gaat na ontvangst wel direct in de verkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 28-01-2022 15:22 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Hamleys? Dat was geen 130 euro hoor. Eerder GBP en dan nog verzendkosten en wisselkoers.
140euro thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
Kapoen schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:17:

Het stacken van die twee GWPs is toeval en daar hebben wij geluk mee. In de VS was die Year of the Tiger promo al op, maar hier in Europa liep die niet hard. Ik denk vooral omdat er zo veel sets op dit moment niet beschikbaar zijn. Die Year of the Tiger GWP is voor mij nu ook niet echt een GWP die ik echt wilde hebben en waar ik dus wat voor zou bestellen. En tja, toen was er nog voldoende voorraad om de einddatum van die GWP met ruim een week te verlengen. En daarom krijgen we nu dus twee GWP's, mits je aan de €200 drempel van de taxi GWP komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 16:14

D75

Haay schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Het stacken van die twee GWPs is toeval en daar hebben wij geluk mee. In de VS was die Year of the Tiger promo al op, maar hier in Europa liep die niet hard. Ik denk vooral omdat er zo veel sets op dit moment niet beschikbaar zijn. Die Year of the Tiger GWP is voor mij nu ook niet echt een GWP die ik echt wilde hebben en waar ik dus wat voor zou bestellen. En tja, toen was er nog voldoende voorraad om de einddatum van die GWP met ruim een week te verlengen. En daarom krijgen we nu dus twee GWP's, mits je aan de €200 drempel van de taxi GWP komt. :P
Vond het jammer dat ze die tijger GWP niet starten ter gelijkertijd met de start verkoop van de chinees nieuwjaar sets.
Blijft raar dat ze die (redelijk duidelijk) gerelateerde GWP's een week (of paar weken) later starten.

Nu toch ook gezwicht voor deze "aanbieding" in combinatie met inlevering VIP punten... voelt dan toch als goedkoper O-)

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 16:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mICTHglGC8IqERs9lin5VCUmWZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXAw1tg103AQu0hRFdf7Lrf3.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist ontvangen, ik kan weer aan de slag dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik heb vorige week mijn eerste Star Wars Lego set gekocht (Millennium falcon) In mijn jeugd veel gespeeld met Lego maar op een gegeven moment uitgegroeid. Na wat aarzelen toch overstag gegaan en vind het bouwen en uitstallen toch wel leuk 😄

Nu ben ik op zoek naar een mooie manier om de sets (er gaan er nog meer volgen) uit te stallen waarbij ik op de volgende site ben uitgekomen:

https://www.wickedbrick.c...57?variant=31718497648687

Nadeel is alleen dat er behoorlijk wat verzendkosten zijn en dat de lever tijd ook fors is.

Weet een van jullie of er iets vergelijkbaars te krijgen is binnen NL?

Ik ben ook nog op zoek naar geschikte opbergdozen (liefst 1 per set), dus tips op dat gebied zijn ook welkom! 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
@Roy vd M. Ik ben nog wat aan het proberen geweest met de spits, maar nog geen betere gevonden dan de laatste. Ik heb jouw manier ook even geprobeerd na te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2_S3XJ5K1LITMs8EaQdNKxlm18=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mglYFyuiFb9GvZzWxmkfDSyI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVCpAveIM8HoDPGHB3Smzn_CXaE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTj1BCSSHsyhz3XfsuDGhESI.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Laatst online: 10-03-2023
O die vind ik eigenlijk niet zo mooi, nu ik 'm in actie zie. Ik vond jouw laatste versie mooier. Excuus voor het extra werk, mocht je het met me eens zijn... :)

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Stefan! schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:14:
Ik heb vorige week mijn eerste Star Wars Lego set gekocht (Millennium falcon) In mijn jeugd veel gespeeld met Lego maar op een gegeven moment uitgegroeid. Na wat aarzelen toch overstag gegaan en vind het bouwen en uitstallen toch wel leuk 😄

Nu ben ik op zoek naar een mooie manier om de sets (er gaan er nog meer volgen) uit te stallen waarbij ik op de volgende site ben uitgekomen:

https://www.wickedbrick.c...57?variant=31718497648687

Nadeel is alleen dat er behoorlijk wat verzendkosten zijn en dat de lever tijd ook fors is.

Weet een van jullie of er iets vergelijkbaars te krijgen is binnen NL?

Ik ben ook nog op zoek naar geschikte opbergdozen (liefst 1 per set), dus tips op dat gebied zijn ook welkom! 😄
Toevallig was ik vorige week ook aan het kijken naar deze stand, in eerste instantie schrok ik ook van de verzendkosten maar bij het afrekenen met Paypal blijkt dat er helemaal geen verzendkosten bij komt.

Edit: zie nu pas dat jij de stand voor de goedkopere millennium falcon zoekt. Hier komen idd verzendkosten bij. De stand van de UCS millennium falcon is duurder en daarmee vrij van verzendkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 28-01-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
-En4Cer- schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:55:
[Afbeelding]

Zojuist ontvangen, ik kan weer aan de slag dit weekend.
:9~

Vorige maand de UCS Milenium Falcon gekocht en deze maand wilde ik de UCS AT-AT kopen maar nu ben ik meerdere geruchten tegen gekomen dat de UCS Star Destroyer dit jaar EOL gaat. Omdat het niet bekend is of het de eerste of tweede helft van dit jaar gaat gebeuren ga ik toch maar eerst voor die set..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Roy vd M. schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:51:
O die vind ik eigenlijk niet zo mooi, nu ik 'm in actie zie. Ik vond jouw laatste versie mooier. Excuus voor het extra werk, mocht je het met me eens zijn... :)
Nee hoor, goed om even uitgeprobeerd te hebben! Excuses zijn echt niet nodig! Leuk om even mee te prutsen ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Roy vd M.
Van de steeds slinkende berg 10279-blokjes waarvan ik probeer iets anders te bouwen, kwam mijn dochter van 10 met een 'glass contrapment' ofwel een doosje waar glas in opgeborgen kon worden. Verder geen enkele functie, maar leuk dat zo'n kind de eigen fantasie laat vloeien én leuk dat Lego dat faciliteert. Ik zei 'dat lijkt wel op een tafelvoetbaltafel' en tien minuten later kreeg ik dit in handen gedrukt:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51848587169_3d43a97ffb_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51848333033_8bfde29456_c.jpg

Dat maakt me toch wel trots!

[ Voor 9% gewijzigd door Roy vd M. op 28-01-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 16:01
Haay schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:30:
[...]

De Tiger GWP is in de winkels al op en dus enkel online geluk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 16:01
Physx schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:05:
Ik heb hem maar wel besteld. Gelijk mijn VIP punten waar ik niets mee deed (verlopen die trouwens ook?) opgemaakt voor 20 euro korting. Kwam hij op 180,- met 2 GWP. Dat vond ik op zich wel een prima deal.
LEGO® VIP-punten verlopen alleen als je 18 maanden lang geen gebruik maakt van je account. Telkens wanneer je punten verdient of inwisselt, wordt de klok teruggezet en krijg je weer 18 maanden om ze te gebruiken.

Voordat je punten daadwerkelijk verlopen, sturen we een e-mail aan het adres dat aan je LEGO® VIP-account gekoppeld is.

[ Voor 30% gewijzigd door Vitruvius op 28-01-2022 19:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6iCAjXNb9oEaPMCITW5ZeG3UYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grqfpYukHIgL3kgvBgKztKmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond aan de tank moc begonnen van de 42100. Nu 140 stappen verder, leuke build so far! Het wordt het flink ding 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Nou het was toch weer moeilijk om een keuze te maken welke aankoop het ging worden voor de 2 GWP’s

Twijfelde tussen de UCS Stardestroyer, UCS Republic Gunship of de Mos Eisley Cantina

Uiteindelijk is het de Cantina geworden :)

Baal wel dat de taxi er niet op 1 Jan. bij zat, toen het boetiek hotel besteld en deze zit nu nog in een dichte doos :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Leuk als je 2 Bookstores hebt (eentje 2e hands kunnen kopen voor een erg leuke prijs), ideaal om wat te MOC-en.
Dus vanavond de extra verdieping op het rechterdeel wat meer afgemaakt (was er ooit al eens aan begonnen).
Helaas zitten er maar 3 kleine turquois raampjes bij zodat die 2 in de raampartij boven de deur nu wit zijn.

Geeft toch een wat voller gezicht zo, het origineel is toch wat klein en ielig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFQ067SrFopZsPrGLZSXnkDPNlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hP5u3dByzWiYTPnwOdsa8mpz.jpg?f=fotoalbum_large

Het linkergebouw had ik al eens eerder wat hoger gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 21:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1yTdo-19QUU15cJ0gid1PckcXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZlTHrupvXmGqeGteb7f0x87I.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EqpyXjDzecbuZjQEV8xJ96Soy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OvD2EDDQNmaN58qNLhhe7k4J.png?f=fotoalbum_large

Lego heeft de nieuwe Jim Lee Batman™ Collectie arts set in haar winkel gezet.

Prijs: €119,99
Beschikbaar vanaf 1 maart

[ Voor 1% gewijzigd door milo526 op 29-01-2022 10:31 . Reden: Prijs gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

milo526 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Prijs: €199,99
Hoe bouw je die grotere dan? Meerdere sets nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 21:46
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:37:
[...]

Hoe bouw je die grotere dan? Meerdere sets nodig?
Correct, voor de grootste rechter set heb je 3 sets nodig.
Bij deze art sets zijn er eigenlijk altijd grotere combinaties beschikbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSxMaHSUhWCrLSv0vzltb0xpq28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QFbNXAeIiBddVjn3cBXZbCj.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een leuke bouw tot nu toe zeg! Het blijft maar groter en zwaarder worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
schumi1986 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:06:
[...]

Toevallig was ik vorige week ook aan het kijken naar deze stand, in eerste instantie schrok ik ook van de verzendkosten maar bij het afrekenen met Paypal blijkt dat er helemaal geen verzendkosten bij komt.

Edit: zie nu pas dat jij de stand voor de goedkopere millennium falcon zoekt. Hier komen idd verzendkosten bij. De stand van de UCS millennium falcon is duurder en daarmee vrij van verzendkosten.
Ik heb ‘m zojuist besteld. Meteen maar 2 andere erbij besteld. Nu is het afwachten. In de tussentijd aan het kijken naar een volgende set, denk dat het deze gaat worden: 75288 LEGO Star Wars AT-AT

Lijkt alleen beperkt beschikbaar. Zijn de Star Wars Lego sets zo gewild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vond het al een erg dure DC licentie. De prijs is 119,99 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
meesje schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 07:45:
[...]

Ik vond het al een erg dure DC licentie. De prijs is 119,99 euro. :)
Keer 8 uiteraard :+

Vind vooral de kleuren erg retro, doet ,me denken aan een NES game. Dat past overigens ook meteen goed bij het pixelachtige effect van deze bouwsels.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
schumi1986 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:45:
[Afbeelding]

Wat een leuke bouw tot nu toe zeg! Het blijft maar groter en zwaarder worden :p
Heb je het over de kat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik zie wat aanpassingen ten opzichte van de eerste lichting:

1) 16 kleuren in plaats van 15 (Beatles althans, rest weet ik niet)
2) Lego plaat rond 1x1 in plaats van Lego tile 1x1
3) Kleurentegeltje waar je alle kleuren op kunt klikken
4) Een lichtblauw gereedschapje is toegevoegd

Punt 2) zal misschien een beetje wennen zijn, de steentjes zijn in elk geval makkelijker verwijderen maar misschien oog het iets minder mooi. Het tegeltje 3) is handig, de kleuren in de instructie komen nooit 100% overeen en het is soms even goed kijken. Van 4) weet ik niet zeker wat de bedoeling is; waarschijnlijk om één steentje er tussenuit te wippen. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:02
Roy vd M. schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Punt 2) zal misschien een beetje wennen zijn, de steentjes zijn in elk geval makkelijker verwijderen maar misschien oog het iets minder mooi. Het tegeltje 3) is handig, de kleuren in de instructie komen nooit 100% overeen en het is soms even goed kijken. Van 4) weet ik niet zeker wat de bedoeling is; waarschijnlijk om één steentje er tussenuit te wippen. Iemand enig idee?
Dat blauwe sleuteltje zit ook bij Lego Dots sets. Ik herken het van de Dots cupcakes van mijn dochters. Is inderdaad om losse Dots los te halen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

Reinier

\o/

Eerdere sets hadden toch een combinatie van plates én tiles? Dus op zich zijn plates in een dergelijke set niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Dank voor de toelichting

Reinier, ik ken alleen de Beatles-set en daar waren het alleen tiles (op de hoeken na). Zou kunnen dat andere thema’s al plates hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 13-05 00:51
[Afbeelding]
[Afbeelding]

... zucht

Damn you Lego! Ik moet ook nog de Tumbler halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
De nieuwe modular heeft flinke leveringsvertraging, als je nu bestelt is het levering vanaf 22 april !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 16:29
Klinkt als een gunstig moment om hem meteen weer door te verkopen nu ik hem af heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Afas schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:22:
De nieuwe modular heeft flinke leveringsvertraging, als je nu bestelt is het levering vanaf 22 april !!
60 dagen staat er. Denk dat ie veel populairder is dan ze ingeschat hadden.
Heb tot nu toe nog geen modulars maar ik overweeg deze zeker, ben alleen bang dat het me klauwen met geld gaat kosten om er een straat mee te maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:05:
[...]
Heb tot nu toe nog geen modulars maar ik overweeg deze zeker, ben alleen bang dat het me klauwen met geld gaat kosten om er een straat mee te maken :P
That's for sure! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:35
Haay schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:03:
[...]

Als de prijs je niet zo veel uit maakt dan kan ik je dit van harte aandraden: https://digsforfigs.com/store/

Zie review hiervan op Brickset: https://brickset.com/arti...nifigure-display-solution

Zelf ik heb destijds één frame (zonder baseplates, voor korting) daar gekocht. Goede kwaliteit, en ik heb er meerdere series minifigs in display staan. Hangt in mijn beneden toilet en alle bezoekers vinden het super gaaf om het te bekijken. :) Ziet er vergelijkbaar uit als dit, alleen ik heb het in wit, en met andere minifigs...
[Afbeelding
Inmiddels heb ik dit kastje voor mijn startende Harry Potter minifigs collectie mogen ontvangen. Ik ben tevreden over de kwaliteit (niveau Ikea+), maar doordat er bijna €50,- bovenop is gekomen (verzend- en inklaringskosten) vind ik de prijs/kwaliteit verhouding scheef. De Engelsen betalen wat mij betreft een gerechtvaardigde prijs (75 pond inc. verzenden).
Desalniettemin zou ik het in de toekomst misschien weer aanschaffen, want ik vind dit wel de mooiste en meest praktische kast die ik ben tegengekomen! Bedankt voor de tip!

En nog een foto ervan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06-ZQapDmaCTJv8I2tDlGRBIXRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1Jn1o9WIt7eVrTEzbdMgpiC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Timx2 op 29-01-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:05:
[...]

60 dagen staat er. Denk dat ie veel populairder is dan ze ingeschat hadden.
Als ik hem in mijn mandje doe staat er verzenden na 22 april dus maak er maar bijna 90 dagen van. Voor mij prima, dan is de verleiding om voor de volle prijs te bestellen vanwege de GWP's ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Laatst online: 02-06 00:15
Roy vd M. schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Het kleuren tegeltje zat ook bij de spaceman art. Kwam ik pas achter toen ik hem al af had waar dat voor was 8)7
Dat blauwe ding lijkt mij idd voor het uitwippen van een steentje.

Je houd altijd veel over omdat je meerdere arts van een set kan maken.

Wel apart dat ze nu van tile naar stud gaan.

Ik heb ook al 4x de Monroe , gemiddeld 80 euro betaald.
De spaceman bij lego shop gehaald met 30 aan puntenkorting daarbij nog wat andere dingen om de gratis fleece deken te scoren, hier is de hond erg blij mee.

Bij de Batman uitgaves houd ik het denk ik maar bij alleen de Joker en Batman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

master30 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Wel apart dat ze nu van tile naar stud gaan.
Dat is dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
Hoe noem je die steentjes dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:46

Flabergasted

Prepare to die !

[b]Timx2 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"Timx2 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @i.Stijn

En nog een foto ervan:
[Afbeelding]
Erg mooie ( maar wel kostbare ) oplossing !

Je mist nog wel een paar gouden HP figuren .. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

master30 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Hoe noem je die steentjes dan?
Nee, het ging mij erom dat er eerder al mozaiek-sets met (deels) studs/plates waren. Bijv. Iron Man.

Of ik begrijp de discussie niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
Reinier schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Nee, het ging mij erom dat er eerder al mozaiek-sets met (deels) studs/plates waren. Bijv. Iron Man.

Of ik begrijp de discussie niet :)
Nu begrijp ik het ook, mijn sets hadden allen tiles, die anderen had ik niet opgelet.
Ze waren dus al eerder hiermee bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

OK :)

World Map heeft allebei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:35
Flabergasted schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Erg mooie ( maar wel kostbare ) oplossing !

Je mist nog wel een paar gouden HP figuren .. :w
Thx! Nou, de andere zitten nog in de verpakking. Ik mis alleen nog de 73691. Die heb ik sinds gisteren al twee keer in m’n mandje gehad bij Lego.nl, maar na het invoeren van de kortingscodes is ie alweer tijdelijk niet op voorraad.
Komt wel goed dus😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
Net 2 nieuwe Lego sets opgehaald bij Partijhandel Limpens in Beek (Limburg). Een waar Lego-walhalla 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:33
Nog altijd bezig met de Sian. Heerlijke build. Wel een missend onderdeel in doos 3. Heb deze nodig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZiy82V3hRhHbMlHKABWMVH9ERc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYJVGJGs5yat3oLwMKtAtbPG.jpg?f=fotoalbum_large

Maar alleen deze hou ik over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHwGuowUQEdZmKtcy6sqmUZEaCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zabjrwgox3vvANDWF0cr0hBA.jpg?f=fotoalbum_large

Dus nu maar uit doos 5 het missende deel gehaald en dan zie ik later wel of ik contact moet zoeken met lego.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqM3NAuofwse0EBLz2Yiq0VfAao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rm6ksL3VaMKlGhhewj0cqfUB.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik in ieder geval verder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNIcP0kplntfYLcF9fOLh3YjRS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6wXVX9gzXktl6WRIhSosxa7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
bvsteyn schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:06:
Nog altijd bezig met de Sian. Heerlijke build. Wel een missend onderdeel in doos 3. Heb deze nodig:

[Afbeelding]

Maar alleen deze hou ik over:
[Afbeelding]

Dus nu maar uit doos 5 het missende deel gehaald en dan zie ik later wel of ik contact moet zoeken met lego.
[Afbeelding]

Kan ik in ieder geval verder:
[Afbeelding]
Niet eerder ergens de mist in gegaan?

Zo heb ik een half uur zitten zoeken naar steentje X voor de tumbler...bleek hij al in de tumbler te zitten waar hij niet hoorde... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

42erik schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Zo heb ik een half uur zitten zoeken naar steentje X voor de tumbler...bleek hij al in de tumbler te zitten waar hij niet hoorde... ;)
Dat is een bekend probleem, steentjes die je al gebruikt heb terwijl ze ergens anders gebruikt moeten worden.
Ik gok dat dat ook gebeurt is bij de Sian van @bvsteyn :+

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dommel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Dat is een bekend probleem, steentjes die je al gebruikt heb terwijl ze ergens anders gebruikt moeten worden.
De genantse waren wel de 5 grotere stenen van de silent Mary, toen ik hem na verhuizing weer opbouwde. Nergens te vinden. Al nieuwe besteld. Ruim je je plastic sorteerbakjes op... Hoor je opeens gerammel... Iets te hard gestapeld... 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:33
42erik schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Dommel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:36:
[...]

Hmm..zal het nalopen, maar heb secuur gebouwd voor zover ik weet. Maar het is niet uit te sluiten natuurlijk.. O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_zJQ-QHDtmcfuiKVX5aet6NVVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGcZfW8fHGDp1rqaEOtX1PII.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is een verlanglijstje bij lego nog waard als het er op de een of andere reden weer uit gegooid wordt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ben bezig met de Mercedes AMG GT R black van JamesJT. Deze MOC is gebaseerd op de Sian set. Ik moest de set eerst uit elkaar halen, dus 3 uur later kon ik beginnen. Ik ben nu tot zo ver gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pZpdp1KH2ZDclVpggGsHHGppsM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0lgXtp5Z4LbosV7UUepB9CQ8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uVx60A-6Z__9CF-FlXwntJxEA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P6Z54wysA1yJ1I1tSZTx1GKs.jpg?f=user_large

Grappig is dat de versnellingsbak helemaal in de centrale tunnel gebouwd is, dus niet een enorm blok onder de motor ofzo. Ik bouw hem vanaf de pimp-my-sian build, dus er zitten niet veel gekke kleuren in. Het is soms wel lastig omdat ze een gele as willen, maar ik heb dus alleen grijze en zwarte asjes. En de instructies zijn een hoop foto's, dus geen afmetingen bij de asjes. Het lukt to zover wel aardig

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
dr86 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:03:
[Afbeelding]

Wat is een verlanglijstje bij lego nog waard als het er op de een of andere reden weer uit gegooid wordt.
Dat zijn items die uit het assortiment zijn. Als je ook sets op je verlanglijst wil houden nadat ze uit de verkoop zijn, kun je bijv. Brickset gebruiken (die heeft ook een functie waarmee je de lijst als spreadsheet kunt exporteren).

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-06 22:32
Na 3 jaar is het wel weer eens tijd om hier weer wat te posten in plaats van alleen af en toe te lurken :)
Al mijn oude sets zitten opgeborgen in dozen maar ik probeer zo nu en dan weer wat van die oude sets op te bouwen naast de hedendaagse sets. Vooral om te kijken of alles nog compleet is.

Alhoewel vallen de
- Town Hall
- Cinema Palace
- Corner Garage

onder oude sets?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OThvznMBydw0bRcyf3SHaciLiak=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XYS1lWgEaU4YYi9Aj7gS9qP7.jpg?f=user_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Tjonge, ze brengen die Skywalker helm dus echt uit? 7(8)7

En die Mandalorian helm lijkt natuurlijk wel heel erg op de Boba Fett helm....ik weet het niet hoor :?
Zulke sets zorgen er in ieder geval voor dat de Lego hobby wat minder duur is. :+

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 29-01-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 21:00
zonoskar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:24:
Ben bezig met de Mercedes AMG GT R black van JamesJT. Deze MOC is gebaseerd op de Sian set. Ik moest de set eerst uit elkaar halen, dus 3 uur later kon ik beginnen. Ik ben nu tot zo ver gekomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Grappig is dat de versnellingsbak helemaal in de centrale tunnel gebouwd is, dus niet een enorm blok onder de motor ofzo. Ik bouw hem vanaf de pimp-my-sian build, dus er zitten niet veel gekke kleuren in. Het is soms wel lastig omdat ze een gele as willen, maar ik heb dus alleen grijze en zwarte asjes. En de instructies zijn een hoop foto's, dus geen afmetingen bij de asjes. Het lukt to zover wel aardig
Gaaf ! Wordt het nu de groene of zwarte versie ?
Graag ons op de hoogte houden, ik heb de Sian nog nooit uit elkaar gehaald. Ook heel benieuwd of de totale build een beetje te doen is middels foto's.
Leuk project (y)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:51
Falcon Heavy schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:30:
[...]

OMG er moet toch iemand gedacht hebben die skywalker helm is een brilhoogte te klein?

Instant buy dat dan wel 😂
Doet me denken aan Commander Keen van vroeger, echt een lelijk ding..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32
Zo het begin is er.

Best veel herhaling maar ja wat verwacht je ook van een “ronde buis” maar toch ook vermakelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agKdh3svOcJGyI0_81ts6U4R4ac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sh8dw1ElJgSw2jiYCbt9TGCD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Dracula schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:55:
Zo het begin is er.

Best veel herhaling maar ja wat verwacht je ook van een “ronde buis” maar toch ook vermakelijk.

[Afbeelding]
Idd veel herhaling, mijn minst leuke build tot nu toe.. en ik heb hem al 2x opnieuw in elkaar moeten zetten omdat hij bij het terug plaatsen op de blauwe houders uit elkaar valt en vervolgens op de grond uit elkaar klapt :p.

Bij het verplaatsen van staande naar liggende stand er dus voor zorgen dat je hem op de juiste plekken ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 29-01-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

schumi1986 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Idd veel herhaling, mijn minst leuke build tot nu toe.. en ik heb hem al 2x opnieuw in elkaar moeten zetten omdat hij bij het terug plaatsen op de blauwe houders uit elkaar valt en vervolgens op de grond uit elkaar klapt :p.

Bij het verplaatsen van staande naar liggende stand er dus voor zorgen dat je hem op de juiste plekken ondersteund.
Heb 'm 2 weken geleden hier in de buurt op kunnen halen. Gebruikt maar dat geeft niet want ik wilde 'm toch bouwen (dus waarom dan meer betalen voor 1 nieuw in doos?)

Ik vond het wel een gave built. Ok, wel wat herhaling natuurlijk maar de gebruikte technieken vond ik wel gaaf en het resultaat is natuurlijk imposant!

De maanlander heb ik nog in de backlog zitten. Die gaat er mooi bij passen.
Nu eerst wat ruimte (pun intended) creeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
QuattroNL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Heb 'm 2 weken geleden hier in de buurt op kunnen halen. Gebruikt maar dat geeft niet want ik wilde 'm toch bouwen (dus waarom dan meer betalen voor 1 nieuw in doos?)

Ik vond het wel een gave built. Ok, wel wat herhaling natuurlijk maar de gebruikte technieken vond ik wel gaaf en het resultaat is natuurlijk imposant!

De maanlander heb ik nog in de backlog zitten. Die gaat er mooi bij passen.
Nu eerst wat ruimte (pun intended) creeren...
Het eind resultaat mag er zeker zijn! De maanlander wil ik ook nog gaan halen :) de spaceshuttle heb ik wel al in backlog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32
Is ook wel beetje frustrerende build, al 2x gehad dat een zij deel eraf viel of de montage beugeltjes binnen in losschoten.

Spaceshuttle heb ik wil idd ook nog wel de maanlander hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06 13:36
Okasha schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:45:
[Afbeelding]

Vanavond aan de tank moc begonnen van de 42100. Nu 140 stappen verder, leuke build so far! Het wordt het flink ding 😅
Ook net gekocht, nou eerst ff uitelkaar halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Doet me eerder denken aan de SLS Electric drive: https://www.autoblog.nl/n...t-een-miljoen-euro-888185
Dat ding is overigens fluorescent geel, is echt onwijs moeilijk op de foto te krijgen.
* The Eagle heeft nog ergens een foto waarop dat ding staat, lijkt wel groen :+
Hier eentje van onder de kap, dat geeft een indicatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCdp9ag6ZO83NB5x4Cz2eDUNEK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FSkUXSqUG1KctFrbsDj1VsWi.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 29-01-2022 21:29 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Voor m'n nieuwe alternative-build-MOC ben ik op zoek naar een ander programma om de instructies te maken. Ik heb de MG in Stud.io gemaakt en dat beviel me eigenlijk niet zo, vanwege bugs in het programma*.

Die bugs waren al onhebbelijk bij een bouw van pak een beet 700 steentjes, de nieuwe MOC komt ongeveer op 2.000 steentjes dus dat wordt geen doen. Het moet wel een leuke hobby blijven. Bij de Rebrickable-pagina over instructie-types zie ik staan 'pdf computer images'. Heeft iemand hier enig idee hoe dat werkt?

*Om het belangrijkste te noemen: denk je de instructies bijna klaar te hebben, moet je tóch nog een bouwstap toevoegen en dan schuift het programma alle zorgvuldig gekozen views één naar beneden. Dus het vooraanzicht dat ik bij stap 100 had gedacht, komt nu ineens bij stap 101 waar ik een zijaanzicht wilde, et cetera. Hetzelfde geldt met alle indicatiepijltjes, tekst et cetera. Super frustrerend, want je moet het hele pak instructies vanaf de invoeging aanpassen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Cool! Ik ben ook bezig met de eerste MOC van de Sian, de F150. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcuojLL7N1apFAWISR4tup03ViY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTRUUi5jIBc0x79a3pENlLDP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHUmWJLV0bdaDAjQ6QbE4M_zMcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksq3eQn7vW3DXHFpzHPMZARQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5hyJTwyyQ5LzvP_iiHhwOSi6Zo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzvpEoENLCXWUWbr5jCWJn62.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
upschur schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:26:
[...]
Ook net gekocht, nou eerst ff uitelkaar halen....
Haha dat was serieus even werk inderdaad :) Al hoewel, uit elkaar halen gaat wel, maar alles beetje sorteren naar type.. Lastig in te schatten maar ben er denk ik wel 4-5 uur mee bezig geweest. Maar prima te doen tijdens teams meetings voor werk, kan ik mij beter concentreren dan wanneer ik ondertussen werkmail zit weg te werken :+

Ik heb de onderkant van de tank nu af! So far prima build, 2 kleine fouten in de beschrijving die goed op te lossen zijn. Niet alles even stevig, maar dat zie je wel vaker bij MOCs. Leuk aan deze MOC vind ik ook de hele beschrijving om zelf je remote ervoor in elkaar te zetten, voor vorige MOC ook al mee aan het spelen geweest, goede oefening dit voor een eigen afstandbestuurbare auto MOC

[ Voor 27% gewijzigd door Okasha op 29-01-2022 22:22 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

De nieuwe speedchampions die vanaf maart verkrijgbaar zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F78rdiny308IHFMF4zt6Ls41xVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PhXyRz9w93DRAdBQhEKgceKk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwzYWIR4uYtRqqH0_N8nvdUH4Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XggKh3TbmxDOgCutxQvfcpvN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EznavWP2cFN8-0AgGy5OmgzVUC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILz78KnF1THUVBi7yoQSwETK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKrFqp3T95JBXC0xRlHmFXdRHZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpIIhYsdVJ0XFh5bzbErEmA9.jpg?f=fotoalbum_large

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Roy vd M. schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:04:
Voor m'n nieuwe alternative-build-MOC ben ik op zoek naar een ander programma [dan Stud.io] om de instructies te maken. (…)
Ik ga eens testen met Ldraw en Lpub3d; iemand goede / mindere ervaringen mee?

Edit: Ldraw werkt prima, Lpub3d kan de onderdelenbibliotheek niet laden. Lijkt een bug te zijn die vaker voorkomt bij MacOS. Ik probeer nu LIC en als dat niet lukt, toch maar terug naar Stud.io.

Edit 2: LIC ziet er veelbelovend uit! Het doet op het eerste gezicht wat het moet doen. Ik ga het model tekenen in Studio, daarna de stappen toevoegen eveneens in Studio; en ten slotte de instructies maken in ofwel Studio ofwel LIC; ik zit wel te twijfelen of dit het probleem niet laat bestaan: als ik een stap in de instructies moet toevoegen, zou ik dat handmatig moeten doen in LIC maar dat zou volgens mij ook met een foto van de nieuwe stap kunnen. Beetje houtje-touwtje methode, maar beter dan weer een uur alles corrigeren.

Ik ga 's testen.

[ Voor 57% gewijzigd door Roy vd M. op 30-01-2022 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dommel schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:44:
De nieuwe speedchampions die vanaf maart verkrijgbaar zijn:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Whaaah! De Countach! Hebbuh!
Tja, al die 4 zijn eigenlijk een must have voor me. Ik ga alvast plek maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
QuattroNL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Whaaah! De Countach! Hebbuh!
Tja, al die 4 zijn een eigenlijk een must have voor me. Ik ga alvast plek maken.
Ik heb niet zo veel met Speed Champions maar de Countach is erg goed gelukt en een iconische auto uit mijn vroege jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

+10 voor de Countach idd. Enige juiste kleur ook. Gaat er hier zeker komen :)

Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat er bij de Lotus verwisselbare wieldoppen zitte ? Dat heb ik nog niet eerder gezien, is dat nieuw?
Nvm, simpelweg niet eerder opgevallen, zijn meer dozen die dat hebben.

[ Voor 63% gewijzigd door The Eagle op 30-01-2022 11:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 160 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .