Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 159 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.481 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@himlims_ Maar @Jakkus heeft wel wolken bij Steendam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:01

Reinier

\o/

Sowieso past de term "hemelwater" heel mooi bij een kerk, dus daar moet je wel wat mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 22:04

Soggney

Zeekomkommer

Reinier schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:19:
Sowieso past de term "hemelwater" heel mooi bij een kerk, dus daar moet je wel wat mee.
gewoon dat hemelwater naar het doopvont voeren.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:16
Haha, fantastisch om jullie reacties te lezen :p Zo te lezen moet ik er inderdaad nog iets mee doen, met die regenpijpen! Bedankt voor de tips!

Hij staat inmiddels op Rebrickable, daar kun je ook het studio-bestand bekijken:
https://rebrickable.com/m...-spijk-groningen/#details

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45
Wellicht wat overdreven maar eerste indruk :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Jakkus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:05:
[Afbeelding]

Ik heb de toren een heel klein beetje hoger gemaakt (2 bricks), de top iets aangepast en de poort iets dieper gemaakt (...)

Misschien ga ik nog wel met de binnenkant aan de slag, ik ga daar nog even rustig over nadenken hoe ik dat wil doen.
Geheel vrijblijvend, heb ik in Stud.io wat aanpassingen gemaakt aan je tekening, om de verhoudingen beter te laten kloppen. Ik heb me alleen bezig gehouden met de toren; mocht je mijn tekening overnemen dan is het natuurlijk zaak om de rest van de kerk hierop aan te passen (met name het dak). Overal is een oplossing voor.

Hier een vergelijkende rendering:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51843389490_2833b6af3f_c.jpg

En hier een toelichting van de belangrijkste aanpassingen:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51842663036_71258a42b9_c.jpg

Toen ik het vergelijkingsplaatje had gemaakt, viel me op dat de bovenste zuilenkring te smal is. Dat zou nog kunnen worden aangepast; voor de rest zou ik er qua toren wel vrede mee hebben, op hier en daar een detail na misschien.

Vanzelfsprekend mag je het Studio-bestand gewoon hebben en gebruiken, zoals jij ook zo vriendelijk was het bestand beschikbaar te stellen wat leidde tot een lekker stukje werkontwijkend gedrag ;) Wil je het bestand hebben, stuur me dan even je e-mailadres door dan mail ik het je.

Als je mijn aanpassingen gebruikt, hoef je me geen credits / naamsvermelding te geven, mij gaat het om het plezier dat ik eraan gehad heb en het resultaat. Zoals gezegd, het is natuurlijk vrijblijvend; als je met de oude versie wilt doorgaan dan is dat vanzelfsprekend je volste recht.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roy vd M.
Net m'n dochter opgehaald van zwemmen, moest wachten en toen zat ik nog eens naar de vergelijkingsafbeelding te kijken... uitzonderlijk toeval wil, dat het aantal zandstenen haaientanden' op de tekening exact overeenkomt met het origineel. Als dat geen teken is weet ik het ook niet meer ;)

Ik kon het niet laten heb nog wat aanpassingen gemaakt:

* Onder de grote balustrade zit nu een opvallende sierlijst, zoals op het origineel.
* De balustrade is 1/3 steen hoger.
* De bovenste zuilenkring heeft een grotere diameter.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51841861457_fcf24d7870_c.jpg

Nieuwe vergelijking:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51843563550_b39a57a34d_c.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Roy vd M. op 25-01-2022 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 14:03

CORVETTE

---- American V8 ---

En als details wat dark green en dark brown op het dak als mos , verroeste beugels in de muren. Ik noem maar wat .

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
CORVETTE schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:01:
En als details wat dark green en dark brown op het dak als mos , verroeste beugels in de muren. Ik noem maar wat .
Voor de duidelijkheid, ik heb me alleen bezig gehouden met de toren he.

Ook die kan hier en daar nog wel details gebruiken, maar ik moet nu echt m'n normale werkzaamheden 's gaan uitvoeren ;)

Wat de rest van het gebouw betreft, zeker is daar nog ruimschoots detaillering mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Roy vd M. De toren ziet er zo inderdaad mooier uit! Leuk dat je ook de gevelsteen hebt toegevoegd :) Het dak was wel een vreselijk karwei, ik moet nog even de moed zoeken om daar weer mee aan de slag te gaan, zeker omdat ik gisteren zo blij was dat het gelukt was ;) In studio is het best moeilijk om met schuine oppervlakken te werken. Maar de toren wordt er wel mooi van zo! Ik zou er misschien ook een beetje tussenin kunnen gaan zitten, tussen mijn en jouw ontwerp :p Je mag me het bestand wel sturen, heel fijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 25-01-2022 22:29 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Wat betreft de daken, is het zaak om de juiste hoek te vinden. In de software kun je de daklijn ten opzichte van de toren 'los' tekenen (dus nergens aan vastgeklikt). Je verplaatst het dakplaatje gewoon met 'T' en vervolgens hinge-hoek veranderen. Als je de juiste hoek hebt gevonden, kun je het geheel met scharnieren of technic pins (met 1x2 bricks met gat erin) in de gewenste stand vastzetten (de nok). Onderaan kun je de dakdelen laten rusten op de muren of proberen eveneens te monteren. Een derde mogelijkheid is vastklemmen.

Als je eenmaal één dakstuk op z'n plek hebt en gemonteerd hebt zitten, kun je de andere dakdelen er eenvoudigweg aan vastklikken. Dat is een stuk makkelijker in Stud.io dan in het echt. De versteviging voeg je later naar believen toe.

Gewoon even laten liggen, de moed om 't op te pakken komt vanzelf... als je het mooier vindt zou ik het ook zo vervolmaken, anders is het toch zonde. Maar da's mijn mening he.

[ Voor 14% gewijzigd door Roy vd M. op 25-01-2022 22:44 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:18
We zijn weer stukje verder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyORrorqFk1Au06rtvAX9gBx0N4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5Dq8CAfJ7HwEdQaY0B7BYgoo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTHs1R4Kv8_0rxz7nNzqCPMphTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LKYYA7fQ23fELe3PKGhhghvy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gF2xIbCRpEPBKUtp1ydTwBqAnYM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yug1I0Aomb8HaekrRDIa4LW2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/923E8RDK-vEkKgQjO6-g0btvgsY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WGE8Pkc2r3rb2Mk5IKhlKmdd.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jakkus
@Roy vd M. Ik heb een aantal wijzigingen die je genoemd hebt toegevoegd: de spits, de koepel en de zuilen hoger gemaakt, ik heb ook de toren nog twee bricks hoger gemaakt, de fronton een andere kleur gegeven, de gevelsteen toegevoegd. De ramen zelf heb ik zo gelaten, volgens mij zijn die in het echt ook juist niet zo groot. Het dak heb ik ook nog even zo gelaten, misschien dat ik daar later nog mee aan de slag ga :)
Erg bedankt, ik denk dat hij er zo zeker beter uitziet!
(De ronde 1x1-platen met gat zijn niet beschikbaar in de kleur tan, daarom heb ik in plaats daarvan kegels gebruikt).
En ik heb regenpijpen toegevoegd! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDtqMdUw4lyu1cvGo2ZR6qJUhyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vaty6NJXojKMfHJmZhR5RAo0.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ga ik ook weer gauw aan het werk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 26-01-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:15

almightyarjen

When does the hurting stop?

@Jakkus Ga je de kerk ook nog fysiek bouwen?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@almightyarjen Het gaat wel steeds meer kriebelen! Maar het is ook wel een heleboel geld voor één project, ik denk dat om de onderdelen te bestellen ik zeker boven de 500 euro uitkom. Ik denk er dus nog even over na :) Voor nu vind ik het ook leuk en leerzaam om er zo mee bezig te zijn. Maar ik sluit het niet uit dat hij er nog gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Jakkus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:01:
@almightyarjen Het gaat wel steeds meer kriebelen! Maar het is ook wel een heleboel geld voor één project, ik denk dat om de onderdelen te bestellen ik zeker boven de 500 euro uitkom. Ik denk er dus nog even over na :) Voor nu vind ik het ook leuk en leerzaam om er zo mee bezig te zijn. Maar ik sluit het niet uit dat hij er nog gaat komen!
Crisis wat een geld idd! Veel dure onderdelen gebruikt? Of zitten er gewoon veel onderdelen in? Hij is ook echt wel huge!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@almightyarjen Hij is echt groot inderdaad, de teller staat nu op 5065 onderdelen. Qua prijs zijn het juist allemaal goed verkrijgbare onderdelen, dat scheelt dan wel weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:04:
@almightyarjen Hij is echt groot inderdaad, de teller staat nu op 5065 onderdelen. Qua prijs zijn het juist allemaal goed verkrijgbare onderdelen, dat scheelt dan wel weer :)
ik zou klaas een berichtje sturen; https://www.bricklink.com/feedback.asp?u=greenman
die doet vele in bulk, en misschien kun je een prijs overeenkomen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Taxatie is niet de bedoeling.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 30-01-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

V&A is niet de bedoeling.

[ Voor 108% gewijzigd door Ardana op 30-01-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
V&A is niet de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 30-01-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@TheDeeGee
Heel gaaf! Weet je zeker dat je die gaat verkopen?

Op Bricklink begint het bij 390 euro:
https://www.bricklink.com...D%5BPirates%20I%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}

En op marktplaats wordt er 350-385 op geboden, als ik snel even kijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Jakkus op 26-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Jakkus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:19:
@TheDeeGee
Heel gaaf! Weet je zeker dat je die gaat verkopen?

Op Bricklink begint het bij 390 euro:
https://www.bricklink.com...D%5BPirates%20I%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}
Jah, hij heeft al meer dan 20 jaar uit elkaar gelegen en nu ook weer, alleen nu zit alles in 1 doos en op kleur per zak verpakt, en daar zal ie ook weer 20 jaar in zitten vrees ik.

Vang er dan liever geld voor en maak er iemand anders mee blij die hem misschien wel als display set wil neer zetten.

Zo heb ik ook bijna alle Wild West sets uit 1996 vorig jaar bij elkaar gezocht. Heb ze vrijwel allemaal, het fort, sheriff, town, de mijn, huifkar. Volgens mij heb ik alleen een klein poly setje ervan niet.

[ Voor 13% gewijzigd door TheDeeGee op 26-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
TheDeeGee schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Jah, hij heeft al meer dan 20 jaar uit elkaar gelegen en nu ook weer, alleen nu zit alles in 1 doos en op kleur per zak verpakt, en daar zal ie ook weer 20 jaar in zitten vrees ik.

Vang er dan liever geld voor en maak er iemand anders mee blij die hem misschien wel als display set wil neer zetten.

Zo heb ik ook bijna alle Wild West sets uit 1996 vorig jaar bij elkaar gezocht. Heb ze vrijwel allemaal, het fort, sheriff, town, de mijn, huifkar. Volgens mij heb ik alleen een klein poly setje ervan niet.
Even opgezocht, van de Wild West sets heb ik de volgende:

6706: Frontier Patrol
6712: Sheriff's Showdown
6716: Covered Wagon
6755: Sheriff's Lock-Up
6761: Bandit's Secret Hide-Out
6762: Fort Legoredo
6765: Gold City Junction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
TheDeeGee schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:28:
[...]

6706: Frontier Patrol
6712: Sheriff's Showdown
6716: Covered Wagon
6755: Sheriff's Lock-Up
6761: Bandit's Secret Hide-Out
6762: Fort Legoredo
6765: Gold City Junction
Haha wat vet, ik heb precies dezelfde nog op zolder liggen! Hele western serie met uitzondering van de sets met Indianan compleet. Die vond ik schijnbaar als tiener niet cool geneog 8)7

Is dat schip ook degene waarvan het stuk achterop eraf kan? Meen me te herinneren dat die op het plaatje er af 'explodeerde' en dat de mast ook los naar de zijkant kan vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door TheDutchCat op 26-01-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
TheDutchCat schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Haha wat vet, ik heb precies dezelfde nog op zolder liggen! Hele western serie met uitzondering van de sets met Indianan compleet. Die vond ik schijnbaar als tiener niet cool geneog 8)7

Is dat schip ook degene waarvan het stuk achterop eraf kan? Meen me te herinneren dat die op het plaatje er af 'explodeerde' en dat de mast ook los naar de zijkant kan vallen.
De zijkant kun je aan beide kanten open klappen (rode gedeelte), maar dat is meer zodat je beter binnenin kunt kijken.

De masten zitten vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:43
Jakkus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:04:
himlims_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:06:
[...]

ik zou klaas een berichtje sturen; https://www.bricklink.com/feedback.asp?u=greenman
die doet vele in bulk, en misschien kun je een prijs overeenkomen?
Vergeet ook Bricks&Pieces van Lego zelf niet, vooral bij bulk kan dat wel eens gunstiger uitpakken dan Bricklink, vooral als het allemaal goed verkrijgbare onderdelen zijn zoals Jakkus aangeeft. Soms is het bij Lego wel duurder voor bulk, maar vaker niet in mijn ervaring. Verzendkosten bij Lego zijn hierbij altijd €1,80, wat ook altijd helpt tov Bricklink.

De aanname dat hier zo'n €500 aan kwijt bent voor 5k onderdelen, lijkt mij een goede aanname. Zowel voor Bricklink als bij Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:18
Cool! Hoop dat er ook een gave Joker bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:16:
[...]

[...]

Vergeet ook Bricks&Pieces van Lego zelf niet, vooral bij bulk kan dat wel eens gunstiger uitpakken dan Bricklink, vooral als het allemaal goed verkrijgbare onderdelen zijn zoals Jakkus aangeeft. Soms is het bij Lego wel duurder voor bulk, maar vaker niet in mijn ervaring. Verzendkosten bij Lego zijn hierbij altijd €1,80, wat ook altijd helpt tov Bricklink.

De aanname dat hier zo'n €500 aan kwijt bent voor 5k onderdelen, lijkt mij een goede aanname. Zowel voor Bricklink als bij Lego.
Mijn ervaring is dat ook: bij mixed new/used (witte onderdelen bestel ik altijd nieuw) zit je gemiddeld rond de €0,10 per onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben veel te lui vandaag om losse afbeeldingen te gaan embedden

klik maar hier; https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

himlims_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:07:
ben veel te lui vandaag om losse afbeeldingen te gaan embedden

klik maar hier; https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
Ja, alleen jammer dat niemand iets kan zien :+
Kom op een login pagina terecht.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 10:44
nvm

@himlims_ thanks

[ Voor 178% gewijzigd door chrisO op 26-01-2022 15:45 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sircuri schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Ja, alleen jammer dat niemand iets kan zien :+
Kom op een login pagina terecht.
@chrisO happy bday

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYDaDKNUpmpABOeb7BV9TYMp-uA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yOSxHLCw8Pw7AuAc6EwMgL5j.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OpCB1W5wReDyWLxjTX8zoV9AVs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gq4ELb6SXtw8JJjny1HVIgI1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghlibhahbvJfAWkY1FhDJ4mdIiY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DPhghDgMxAZcSLgIU31f1xeo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwLwcsi_W_AgndIK3j5DdCgqGpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nxpyXokfo3rTrzthdesexjIS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruueX_Y-HTwO8DF0qGJl20cP0bg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AsO59r0G9lbGV7tCgB0jBbJ8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SejOV2qkyT8nuV0kz0oyyTBsDCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QpnKDZslSQiriDA5jRofqYZQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYCItnSLc2eShejn2Gj6XdVqMNU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c5v1wTdJCxkBGjBaaQNzSvPg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@himlims_ Is dat gelijk een manier om beter aan te sluiten op de nieuwe roadplates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 21:34
ziet er tof uit maar die achtergrond, mag ik vragen waar dat is?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Webgnome schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:01:
ziet er tof uit maar die achtergrond, mag ik vragen waar dat is?
Buiten...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roy vd M.
@Jakkus ziet er echt al een stuk beter uit! Top dat je er zo mee aan de slag gegaan bent.

De tan 'nopjes met gat' bestaan inderdaad niet, had ik ook al gezien, in de tweede versie zie je die vervangen door kegels. Maar cilinders kan ook.

Voor het geval je toch nog de bovenste zuilenkring wilt verbreden (bekijk de vergelijkingsafbeelding nog eens voor de zekerheid), hier de wijze waarop dit gemonteerd zit want dat blijkt uit de afbeelding niet:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51843480982_a2b137b305_c.jpg

Zit dus met vier klemmetjes vast. De overige vier 'antennes' zitten niet vast. Is misschien nog wel een betere oplossing voor, maar dit zou voor mij al wel volstaan.

Het 'tovenaarshoed'-idee van het bovenste blauwe gedeelte is terug te zien op de echte spits (waarbij gezegd dat Lego altijd een zekere mate van abstractie in zich herbergt). Misschien kan ook dit nog iets worden aangepast door een wat bredere bovenkoepel te nemen.

[intussen... Stud.io wordt gestart... er wordt weer wat getekend...en het vervolg:]

Verdorie het blijft trekken zo'n tekenprogramma... was ik benieuwd in welke kleuren die koepel-steentjes beschikbaar zijn. Gekeken en vergeleken met de echte kerk, waar witte lijnen in de koepel zitten; ik dacht, een kleurverschil is misschien wel leuk om te maken ook. En zo ben je ineens weer een half uur verder. Ik vind het resultaat speels en suggestief voor de verschillende kleuren in de echte koepel. Maar een ander wil het misschien weer helemaal in één kleur; dat kan dan niet met deze steentjes; dat is waarschijnlijk waarom je donkerblauw had gekozen.

Nogmaals, als je het Stud.io-bestand wilt hebben, stuur me even een PM met je mailgegevens dan mail ik het je toe. De bovenbouw van de toren (klok en alles wat erboven zit) heb ik in één subassembly gemaakt dus die kun je binnen een minuut naar jouw tekening kopiëren mocht je dat willen.

Naast de kleuren van de koepels heb ik de vorm van de bovenste koepel aangepast alsook de kleur van de spitsnaald. Daarnaast wat gouden ornamenten toegevoegd die ik op de foto van het origineel zag.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51845226000_b8389f7cfd_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.ghardeman.nl/fotos600p/2016/spijk16042401aw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51845225975_bfa5d66252_c.jpg

Nog een ding, laat me ook vooral weten als je het graag zelf wilt doen en het iets minder op prijs stelt dat ik aan je 'kindje' kom... dat zou ik volledig begrijpen (onder het mom van 'waar bemoei jij je mee'). Hoe dan ook, ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik vind het voorshands in elk geval leuk om hier en daar een beetje mee te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 21:44
De sets die de laatste ronde van de Bricklink crowdfunding hebben gehaald: https://www.bricktastic.n...icklink-designer-program/

Moet zeggen dat er wel een aantal leuke sets bijzitten, zoals de chalet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Jolly_Jumper schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:18:
De sets die de laatste ronde van de Bricklink crowdfunding hebben gehaald: https://www.bricktastic.n...icklink-designer-program/

Dank voor de link, zit moois tussen inderdaad.

Die laatste (western-filmset) doet me meteen aan iets HEEL anders denken... dat is zo'n beladen onderwerp geworden (Alec Baldwin) dat ik me niet kan voorstellen dat die set uitgebracht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:21

BrZ

Roy vd M. schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:29:
Die laatste (western-filmset) doet me meteen aan iets HEEL anders denken... dat is zo'n beladen onderwerp geworden (Alec Baldwin) dat ik me niet kan voorstellen dat die set uitgebracht gaat worden.
Dat is de reden dat hij niet bij round 2 zat:
https://www.instagram.com/p/CVvagzrg0-A/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jakkus
@Roy vd M. Ik heb de spits nu zo gemaakt als jij zegt, en ik ben ook nog even met de kleuren aan de gang geweest. Wat vind je van de kleurencombinatie light blue en bright light blue?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/euquNni5wzqTgaam7cABGR3itJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvFAFIhUei7vo8wfCs1lB53i.jpg?f=fotoalbum_large

Ik twijfel zelf nog wel een beetje, de echte toren lijkt wat dieper blauw, dan zou dit weer te licht zijn. Misschien is in dat geval dark blue toch mooier, omdat blue geen optie lijkt.

Edit: of nog een optie, helemaal bright light blue, met wat andere onderdelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUfcbeuStKcZHTdmg8K6tlroX88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rv3gf3wDlxLQwfVi77D1bcjb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Jakkus op 26-01-2022 20:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ah ik vind dat een verbetering, ook ten opzichte van mijn eigen laatste versie...

Kleur vind ik goed; licht er ook op hoe de zon erop staat. Denk dat op een zonnige dag de koepels er zo uitzien; zo zie ik het ook wel terug op foto's..

Afbeeldingslocatie: https://sites.google.com/site/inzichtstadswandelingen/_/rsrc/1490779393402/blog/0755/1501%20Groningen%20-%20terpdorpen%20014%28klein.JPG

Vergelijk het ook eens met het blauw van de klok. Op jouw nieuwste tekening komen beide kleuren (klokblauw en koepelblauw) goed overeen, dat is bij de echte kerk ook ongeveer zo.

Mooi hoor.

Voor het geval je dat witte er ook nog in verwerkt wilt hebben, moet je wat ingewikkelder aan de slag gaan. Een opzetje (en daarna moet ik dit project echt met rust laten, kom nauwelijks aan m'n werk toe haha)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51844664466_72385b07a1_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51845404550_bd76dd51d6_c.jpg

Ik heb hier wat gelijke steentjes zwart gekleurd:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51845404530_7cbfd500f5_c.jpg

Een idee om uit te werken... of niet. Ik vind jouw huidige oplossing ook erg mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door Roy vd M. op 26-01-2022 20:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
@Roy vd M. Wauw, dat ziet er ook goed uit! En ingewikkeld :p Goed bezig man! Lijkt me ook een uitdaging hoe je hierna verder gaat naar boven.
Leuk dat je er zoveel tijd in steekt! Ik laat mezelf ook soms teveel afleiden van mijn werk op het moment, het is erg verslavend ;) Een beetje als puzzelen. En moeilijk om los te laten tot je de oplossing gevonden hebt (daarom was ik blij dat ik het dak af had :p ).

Hier is nog een render van de laatste versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJw9-m3324UaL0NxDIhWR-AD83M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zNgPoC4jAMqhmqyczVYTBvC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet hier bijna een apart topic voor maken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik vind het een overtuigende koepel... knap gedaan.

Ben zelf net bezig met het afronden van een alternatieve bouw voor de Volkswagen camper 10279 (ik zag nog niks op Rebrickable, behalve modificaties aan de camper, dus het wordt tijd dat er iets totaal anders komt). Die MOC is oneindig veel ingewikkelder dan dat koepeltje... voor mij is dit lekker relaxwerk. Maar zoals je zegt.. het werk kan er wel eens onder lijden :D

[ Voor 6% gewijzigd door Roy vd M. op 26-01-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Dat klinkt goed! Wat leuk dat je daarmee bezig bent! Wat ga je ervan maken? Doe je dat ook in Studio, of met de echte set?

[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 26-01-2022 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
Begonnen in Studio (je kunt simpelweg de inventaris van één Lego-set importeren en dan aan de slag*), toen ik een voor mijn smaak veelbelovend begin had heb ik de set gekocht (Intertoys, 140 euro nog steeds.. zal later nog wel goedkoper kunnen maar voor nu prima) en ben ik aan de slag gegaan. Je kunt zoiets toch niet helemaal elektronisch doen, althans ik niet.

Later nieuws over het hoe, wat en waarom over de MOC.

*Dus hier een tip voor eenieder: als iemand 's een dure of zeldzame Lego-set gratis wil 'bouwen': download Stud.io, download de gebruiksaanwijzing, download de inventaris en ga lekker elektronisch bouwen. Toch een heel ander gevoel dan met echte steentjes bouwen, maar zeker het proberen waard

[ Voor 44% gewijzigd door Roy vd M. op 26-01-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-06 13:15
Ik kan het mis hebben maar is die Exploratorium van Bricklink flink aangepast, veel minder groen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roy vd M.
Roy vd M. schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:49:
(....) tip voor eenieder: als iemand 's een dure of zeldzame Lego-set gratis wil 'bouwen': download Stud.io, download de gebruiksaanwijzing, download de inventaris en ga lekker elektronisch bouwen. Toch een heel ander gevoel dan met echte steentjes bouwen, maar zeker het proberen waard
Ik laat even zien hoe dat er in de praktijk uitziet en gebruik daarvoor een set waarvoor vandaag de dag 3.000 of 4.000 euro wordt gevraagd. Voor verreweg de meesten onder ons is dat onbereikbaar dus zullen we 'm nooit echt kunnen bouwen. Het betreft 10190 Market Street, algemeen beschouwd (en door Lego impliciet gekenschetst) als tweede modulair gebouw.

Wat ik net heb gedaan, is:
1) Studio geopend;
2) 'Import official Lego set' en dan '10190' gekozen. Dan krijg alle steentjes van die set geordend op een rij:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51845098529_17aa539bc3_c.jpg

3) Instructies gedownload.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51844734851_0ddb367b12_c.jpg

4) Ik begin met bouwen. Dat is in 95% van de gevallen een kwestie van de steentjes met de cursor 'vastpakken' en verslepen. Zodra de software herkent dat er een koppeling mogelijk is, geeft 'ie die optie en kun je klikken om het steentje te plaatsen. Correctie is mogelijk met de T-toets. Grote aantallen steentjes van één soort selecteer ik en verplaats ik richting de bodemplaat, zodat ik sneller kan werken. Na zo'n 10 minuten heb ik de eerste vier plaatjes gebouwd. Dit gaat (met wat oefening) een stukje sneller dan met echte steentjes, omdat je niet hoeft te zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51844845238_f5c714b429_c.jpg

5) Ben je klaar, dan kun je je model van alle kanten bekijken. Wil je een mooie bureaublad-afbeelding maken, dan kun je je resultaat fotorealistisch renderen. Dit is nog niet de hoogste kwaliteit:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51844845223_1eea103f1c_c.jpg

Zorg ervoor dat je het bestand regelmatig opslaat, de software wil soms hangen. N.b. ik weet niet of flexibele onderdelen zoals slangen of doek, ook kunnen worden getekend in Studio.

Hopelijk vormt dit een leuk idee voor sommigen om 't eens te proberen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AppieNL
Na de Volvo Wheel Loader polybag (#30422) kwam dit (inmiddels 7 jaar oude) MOC'je van mij weer ter sprake op Eurobricks en iemand daar (GerritvdG) vond hem zo leuk dat die er instructies van wilde maken.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51814934386_ed9b01dcb5_b.jpg20140628_164701 by Appie NL, on Flickr

Voor als iemand hem ook wil bouwen, hier kan je ze vinden:
https://rebrickable.com/m...ini-wheel-loader/#details
De instructies zijn gratis. We hebben hem wel wat getweakt hier en daar naar meer moderne onderdelen (zoals de bandjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 21:44
Loader schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:00:
Ik kan het mis hebben maar is die Exploratorium van Bricklink flink aangepast, veel minder groen?
Klopt, dit was de oorspronkelijke inzending: https://ideas.lego.com/pr...8b-4a58-8d2b-41fbbe607128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
AppieNL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:39:
Na de Volvo Wheel Loader polybag (#30422) kwam dit (inmiddels 7 jaar oude) MOC'je van mij weer ter sprake op Eurobricks en iemand daar (GerritvdG) vond hem zo leuk dat die er instructies van wilde maken.
Wat een prachtig modelletje, erg knap gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor

[Afbeelding]20140628_164701 by Appie NL, on Flickr

De instructies zijn gratis. We hebben hem wel wat getweakt hier en daar naar meer moderne onderdelen (zoals de bandjes)
Super gaaf ! Ik hou wel van die mini en micro Technic builds. Volgens mij heb ik de parts wel, wellicht een beetje smokkelen (kleuren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:01

Reinier

\o/

@Roy vd M. toevallig kwam die pas nog langs op Brickset: https://brickset.com/article/68719

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Voor wie zich af vraagt hoe goed de
Glow in the drak lantaarnpalen van lego werken, best goed als er een witte ledlamp op heeft geschenen (even met de led van de mobiel langs gaan). Zie allemaal groene stippen waarvan licht een klein beetje op de wegplaten weerkaatst. Heb nu een 16 van deze lampjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzhJ4XI1gxIOfXaVwQ0oU92lD0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8tGeqeMRde1R62DUkhNxbXs.jpg?f=fotoalbum_large

Select * from fish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Oe, die bouwwerf is leuk, voor als je modulairs op een rij hebt (wat ik niet heb, maar dat terzijde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 23:09
Roy vd M. schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:30:
N.b. ik weet niet of flexibele onderdelen zoals slangen of doek, ook kunnen worden getekend in Studio.
Ja dat kan..... *Rent pijlsnel weg voor vervolg vragen*
spoiler:
Het is namelijk intens frustrerend om te doen

-----

Had zelf ook plannen voor die Volkswagen bus, maar door omstandigheden ben ik daar (nog) niet aan toegekomen.
Ben benieuwd wat je ermee maakt want je vorige project was zeer goed geslaagd.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[Afbeelding]20140628_164701 by Appie NL, on Flickr

Heel tof gemaakt! 8) En bedankt voor de instructies GerritvdG _/-\o_ Deze komt op m'n to-do lijstje om eens te gaan bouwen en vervolgens naast de 42030 te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij Rebrickable beginnen ze met een AI Lego steentjes herkenner: https://rebrickable.com/b...-the-lego-parts-detector/ Ben benieuwd of dat gaat werken. Wel een leuk idee.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 16:01

Ik heb de sets weer in een poll gegooid, stemmen kan dus weer. Bekijk alle inzendingen hier op de site van Bricklink en klik dan op de je favoriete set hieronder.

LET OP: Hieronder klikken op de link is stemmen!!

Poll: LEGO Ideas Projects: Round 3
Space Troopers! (klikken = stemmen)
1950s Diner
Train Station: Studgate
Working Waterfall
Exploratorium
Winter Chalet
Modular Construction Site
Mountain View Observatory
Brickwest Studios
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404204&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 7% gewijzigd door Vitruvius op 27-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chrisO
Vitruvius schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Ik heb de sets weer in een poll gegooid, stemmen kan dus weer. Bekijk alle inzendingen hier op de site van Bricklink en klik dan op de je favoriete set hieronder.

Space Troopers!
1950s Diner
Working Waterfall
Exploratorium
Winter Chalet
Brickwest Studios
[Afbeelding]
Waar is de optie "Ik vind ze allemaal niet leuk (genoeg)" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Space Troopers!
1950s Diner
Working Waterfall
Exploratorium
Winter Chalet
Brickwest Studios
[Afbeelding]
Ik heb twee favorieten in die lijst: de exploratorium en het observatorium...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 22:04

Soggney

Zeekomkommer

Ik zit met hetzelfde dilemma, maar dan Stuttgate, observatorium en Modular construction site.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:46
[...]

Space Troopers!
1950s Diner
Working Waterfall
Exploratorium
Winter Chalet
Brickwest Studios
[Afbeelding]
Space Troopers wint het voor mij omdat het daadwerkelijk een "luchtdicht" ruimteschip met interieur lijkt te zijn, al moet ik toegeven dat het design hier en daar nog wel beter kan. Zo past er op het eerste gezicht helemaal geen minifigure in de bedden in het schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

Space Troopers!
1950s Diner
Working Waterfall
Exploratorium
Winter Chalet
Brickwest Studios
[Afbeelding]
zijn er uberhoubt gebouwen/modulars verkozen tot set bij ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het ook allemaal niks. De waterval lijkt me dan nog het meest interessant, een soort van mini-ball-contraption? Maar om zoiets nou te kopen...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Jakkus ik heb geen zin om helemaal terug te zoeken, maar is dat de kerk van Spijk? Ik vind hem wel fantastisch mooi!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Wailing_Banshee Jazeker! Het is de kerk van Spijk (waar ik zelf woon) :) Leuk dat je hem als zodanig herkent! Ik zie dat je zelf ook in de buurt woont :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jakkus op 27-01-2022 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Jakkus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:06:
@Wailing_Banshee Jazeker! Het is de kerk van Spijk (waar ik zelf woon) :) Leuk dat je hem als zodanig herkent! Ik zie dat je zelf ook in de buurt woont :)
We rijden in de zomer altijd graag een rondje om die kerk met de cabrio :D (helaas stond hij afgelopen zomer in de stijgers toen ik hem aan m'n neefje wilde laten zien...)

Ik ben eigenlijk helemaal niet van de gebouwen van Lego, maar ik vind deze wel erg mooi. Het scheelt natuurlijk dat die Groningse kerkjes over het algemeen "strak" zijn, zonder al teveel tierelantijntjes (de kerk van Krewerd zou natuurlijk helemaal saai zijn om te maken in lego :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-06 16:01
Wailing_Banshee schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Ik heb twee favorieten in die lijst: de exploratorium en het observatorium...
Even via je mobiel ook stemmen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Dank je, had ik toch ergens gelijk.

Vind zelf de originele met al die groene kleuren toch mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Wailing_Banshee Klopt, dat maakt ze erg geschikt! Ik denk erover om hierna met de kerk van Losdorp aan de slag te gaan. Die is ook niet spannend om te bouwen, maar heeft wel mooie kleuren en mooie ramen!

De kerk is inmiddels trouwens weer uit de steigers. In maart nemen we hem weer in gebruik, als het goed is :)

[ Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 27-01-2022 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
Hmm.. ik dacht, ik ga stemmen, maar wou ze nog keer bekijken en klik op startroopers en dan ineens, je hebt gestemd. maar ik vind die niet leuk...haha

die observatory en die 1950 diner vind ik wel leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door Loader op 27-01-2022 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
Loader schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Hmm.. ik dacht, ik ga stemmen, maar wou ze nog keer bekijken en klik op startroopers en dan ineens, je hebt gestemd. maar ik vind die niet leuk...
Ik had precies hetzelfde :| Ook per ongeluk op de SpaceTroopers! gestemd, terwijl ik alleen wou kijken of er nog andere plaatjes van waren.

Ik vind het Exploratorium maar een bijeengeraapt zooitje. De functie van de telescoop is leuk en het 'steam punk' thema vind ik ook leuk, maar het hele gebouw lijkt gewoon gebouwd te zijn met stenen die de bouwer toevallig voor zich had liggen... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 19-06 20:55
chrisO schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Ik had precies hetzelfde :| Ook per ongeluk op de SpaceTroopers! gestemd, terwijl ik alleen wou kijken of er nog andere plaatjes van waren.

Ik vind het Exploratorium maar een bijeengeraapt zooitje. De functie van de telescoop is leuk en het 'steam punk' thema vind ik ook leuk, maar het hele gebouw lijkt gewoon gebouwd te zijn met stenen die de bouwer toevallig voor zich had liggen... :X
Daarom vind ik die ook juist zo geslaagd! Die zou zo uit de handen van het gemiddelde kind kunnen komen! Wel een reden om hem niet te kopen overigens..

Ik vind het merendeel van deze modellen erg goed gelukt maar waarschijnlijk allemaal veel te duur om aan te schaffen. Al is dat met bijna alle MOC's wel, vooral door het enorme aantal steentjes dat gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:43
Jakkus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:06:
Ik had al het idee dat ik die kerk ergens van kende. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
himlims_ schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:54:
zijn er uberhoubt gebouwen/modulars verkozen tot set bij ideas?
Wat dacht je van de Medieval Blacksmith en Home Alone? Dat zijn volledige gebouwen. Niet alleen een voorkant met open achterkant.

Of bedoel je Modular gebouwen die passen tussen de andere Modular gebouwen? Dan nee, dat soort Ideas ontwerpen zijn nog nooit doorgekomen. Tenzij je Home Alone als soort van Modular gebouw beschouwt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:46
Haay schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Wat dacht je van de Medieval Blacksmith en Home Alone? Dat zijn volledige gebouwen. Niet alleen een voorkant met open achterkant.

Of bedoel je Modular gebouwen die passen tussen de andere Modular gebouwen? Dan nee, dat soort Ideas ontwerpen zijn nog nooit doorgekomen. Tenzij je Home Alone als soort van Modular gebouw beschouwt...
Hebben ze bij Lego ook niet een keer aangegeven dat alles wat in één van hun bestaande lijnen past nooit via Ideas uitgegeven zal worden? Volgens mij zijn alle modulars dan bij voorbaat kansloos.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Niet de doos, wel de blokjes... ish. Ik noem hem de Brave 1.
Onderdelen (random) bij elkaar gezocht. Canopy los besteld net als een stickervelletje.
Het blauwe figuurtje zat ooit bij een Advent. Boba is een mengelmoes van poppetjes. 1 onderdeel heb ik niet, dus die bestel ik nog na (15459). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU0vqm6Ht1H8Dcdt18y_YKKTz3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZr2UIDsxlkGskz8c5MWyNdb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 16:14

D75

D75 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:34:
Na toch een beetje spijt dat ik de BrickLink Castle in the Wood niet gekocht heb.. maar een eigen variant gemaakt.
Een hedendaagse versie van 6077-2 Forestmen's river fortress

https://brickset.com/sets/6077-2/Forestmen-s-River-Fortress

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onderin een gevangenis met een gevangen ridder (net als in origineel).
Bij ingang een wapenkamer en op de eerste verdieping een grote tafel voor overleg.
Het origineel had een valdeur.. die heb ik vervangen door een (werkende) ophaalbrug.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Misschien nog leuk leesvoer.. kwam ik tegen toen ik meer van de 6077-2 wilde weten (instructies etc.)
http://legosteveblog.blog...stmen-sets-1987-1990.html

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
ErikT738 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:18:
Hebben ze bij Lego ook niet een keer aangegeven dat alles wat in één van hun bestaande lijnen past nooit via Ideas uitgegeven zal worden? Volgens mij zijn alle modulars dan bij voorbaat kansloos.
Ja, klopt helemaal. Ik snap sowieso niet waarom, wanneer een bepaalde set is goedgekeurd voor officiële LEGO set, er vervolgens allerlei vergelijkbare sets op Ideas als project komen. Zelfs al halen die voorstellen de 10.000 stemmen, dan nog zijn ze kansloos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik vind dat ze bij Ideas die grens van 10k stemmen wel wat omhoog mogen gooien, er zijn nu wel heel veel projecten die dat halen. Of ben ik nu een ouwe zeikerd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
ErikT738 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:18:
[...]

In dat geval kan ik de Caterham (21307) niet plaatsen; die past in het rijtje auto’s zoals Ferrari F40, VW kever, Mini, Fiat 500 et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 21-06 21:34
almightyarjen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:40:
Ik vind dat ze bij Ideas die grens van 10k stemmen wel wat omhoog mogen gooien, er zijn nu wel heel veel projecten die dat halen. Of ben ik nu een ouwe zeikerd? :D
Ben ik het wel mee eens. Aan de andere kant, juist omdat het zo'n succes is hebben ze wat te kiezen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Haay schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Ja, klopt helemaal. Ik snap sowieso niet waarom, wanneer een bepaalde set is goedgekeurd voor officiële LEGO set, er vervolgens allerlei vergelijkbare sets op Ideas als project komen. Zelfs al halen die voorstellen de 10.000 stemmen, dan nog zijn ze kansloos!
Omdat je dan een tegoedbon van 250 euro krijgt hij 10000 stemmen. Dat had ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Roy vd M. schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:57:
[...]

In dat geval kan ik de Caterham (21307) niet plaatsen; die past in het rijtje auto’s zoals Ferrari F40, VW kever, Mini, Fiat 500 et cetera.
Toen was dat nog geen regel (en nu nog steeds niet geloof ik, maar ze worden wel afgekeurd).

Dank iedereen voor de complimenten mbt mijn oude MOC'je en veel bouwplezier indien van toepassing :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mir4dor
Het is me bijna gelukt om deze maand geen Lego set aan te schaffen. Maar ja, best moeilijk met Intertoys als buurman, er stond er gewoon eentje :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XClrmV8MSIadJ4hI41RBVcu5dRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTiwnXE9Y2mA7sldRaPIpkoO.jpg?f=fotoalbum_large
Eerst volgens het boekje of direct Nico's MOC ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

*Cracks fingers* let's get started...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBp8C58fgm1TOtK_0RTFBDVbMaM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6m6yhIoXKNsTx12QR4QdHbTL.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Nvt

[ Voor 98% gewijzigd door Roy vd M. op 27-01-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 23:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

almightyarjen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:40:
Roep ik ook al langer, minimaal 25.000 oid. 50% van de sets is nu al troep niet haalbaar/goed genoeg..

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 27-01-2022 22:28 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Uitbreiding op de Sonic Ideas set. Erg leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/layQ_cLgzk6vSLr8BWigB_uNqOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LAGatMJg00rQ0SZezPl2cl2f.png?f=fotoalbum_large
https://rebrickable.com/m...s-expansion-pack/#details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 08:19
Angeloonie schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Roep ik ook al langer, minimaal 25.000 oid. 50% van de sets is nu al troep niet haalbaar/goed genoeg..
Maar ff serieus wat maakt jou het uit dat er veel nominaties zijn?

Hoe meer inzendingen die de grens halen, hoe meer ideeen er zijn om toffe sets van te maken.

Dat er veel de eindstreep niet halen is dan toch helemaal niet erg?

Ik krijg namelijk totaal niet de indruk dat het om de populariteit gaat maar net zo goed om haalbaarheid of andere redenen dat ze afvallen. Het lijkt me totaal niet aan de orde dat als ze de grens verhogen, dat ze dan zeker wel uitgebracht worden.

Het is niet dat ze er zo weinig uitbrengen dat je kan zeggen dat ze omkomen in het werk en daardoor maar niets meer doen. De strategie werkt volgens mij prima gezien de consistentie in aantal sets de afgelopen 3 jaar.

(Tenzij je jezelf als een debiel zit te hypen voor dingen die niet komen gaan. Beetje als games preorderen, daar zit je zelf bij)

[ Voor 28% gewijzigd door SideShow118 op 27-01-2022 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
@SideShow118
Hadden we laatst niet een ronde met een "recordaantal" die de review haalde met iets van 25+ 10k inzendingen, waarvan vervolgens 0-1 door ging en 1 nog meer review nodig had?

Het concept van Ideas is goed, maar dat soort resultaten maakt een ronde (en het behalen van 10k stemmen) nogal nutteloos.

Vind ik dat de 10k stemmen omhoog moeten? Zou kunnen helpen, maar denk het uiteindelijk niet. Gaan mensen gewoon nog harder hun nostalgische Ideas inzending of "wat nu even populair is" pluggen op social media.

Ik zie liever dat Ideas echt gebruikt wordt voor originele dingen en niet voor 95% "maak van deze IP een set". Dus daar regels voor maken, zou de rondes al veel beter maken imo, want dan valt van die 25+ er al 20 af voordat ze 10k kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 19-06 20:55
Volgens mij zijn die regels er ook al maar wordt er pas definitief naar gekeken als ze in de reviewronde terecht komen. Niet al vooraf. Wellicht dat ze bij Lego zelf een extra check inbouwen op zeg 50-75% van het benodigd aantal stemmen(10k/25k/1m) waarbij ze nog eens goed kijken of het uberhaupt wat kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:55
AppieNL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 01:41:
@SideShow118
Hadden we laatst niet een ronde met een "recordaantal" die de review haalde met iets van 25+ 10k inzendingen, waarvan vervolgens 0-1 door ging en 1 nog meer review nodig had?
In dit artikel op brickset zie je de resultaten van de vorige ronde en die bevatte 57 inzendingen. Dit was in oktober van vorig jaar.

Daarvan hebben er 2 het gehaald en een derde is inderdaad nog onder review.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/9f5bf9dd-2e72-4509-9b91-92db5c7cab09/resize:1600:900/legacy
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/d491a95e-fa76-46e5-8828-c9b5890bc48f/resize:1600:900/legacy
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/ecea8828-9984-4869-889f-047ddf0c1173/resize:1600:900/legacy

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 28-01-2022 08:18 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 08:19
AppieNL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 01:41:
@SideShow118

Het concept van Ideas is goed, maar dat soort resultaten maakt een ronde (en het behalen van 10k stemmen) nogal nutteloos.

Vind ik dat de 10k stemmen omhoog moeten? Zou kunnen helpen, maar denk het uiteindelijk niet. Gaan mensen gewoon nog harder hun nostalgische Ideas inzending of "wat nu even populair is" pluggen op social media.

Ik zie liever dat Ideas echt gebruikt wordt voor originele dingen en niet voor 95% "maak van deze IP een set". Dus daar regels voor maken, zou de rondes al veel beter maken imo, want dan valt van die 25+ er al 20 af voordat ze 10k kunnen halen.
Ja dit snap ik wel maar dan ga jii ervanuit dat die sets afvallen want? Waarom precies?

Stel dat die 25+ dezelfde inzendingen ook allemaal 25k stemmen zouden krijgen, brengen ze er dan ij 1x 10 van uit i.p.v. 3?

Zelfs al maak je de grens 50.000 stemmen en er zijn maar 2 inzendingen die dat halen, dan nog heb je totaal geen zekerheid dat ze gebouwd worden.

Dus als dit zo is dan beschadig je alleen maar de.designers door de lat te verhogen.

Als er een zekerheid is dat meer stemmen = sowieso een ser. Ja, dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 23:02

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het verhogen van de stemmen is vooral om te voorkomen dat "net-niet" ontwerpen toch in selectierondes komen. Er zijn veel ideeën die amper de 10K halen, maar vervolgens wel in de selectie zitten. Ik weet niet of LEGO verder nog kijkt naar hoeveel stemmen/hoe snel, of dat alles boven 10K gewoon in de grote bak gaat.
Maar stel er komt een set in de selectie die 10.001 stemmen heeft, iemand bij LEGO vind hem fantastisch (want toevallig fan oid), en hij wordt gemaakt uiteindelijk (omdat hij wel aan andere eisen voldoet), dan heb je dus kans dat een "meh" set ineens gemaakt wordt, ten koste van een set die fans écht willen en bijv. 50K stemmen had.

M.a.w. een hogere grens zorgt voor selecties uit sets die fans echt willen ipv een hele grote bak die allemaal toevallig 10K stemmen hebben gehad. En die 10K is echt veel makkelijker gehaald tegenwoordig, zie de post hierboven van de vorige ronde met 57 sets(!)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 22:22

Ottooo

Vuurvlieg

Ik zou eerder denken aan het verhogen van de drempel bij het insturen van een idee. Sets waarvan men van te voren al kan zeggen dat het hem niet gaat worden (nog een modular, het 100ste kasteel of iets waarvan de benodigde licentie een onhaalbaar iets is), worden dan niet toegevoegd op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Angeloonie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:55:
Maar stel er komt een set in de selectie die 10.001 stemmen heeft, iemand bij LEGO vind hem fantastisch (want toevallig fan oid), en hij wordt gemaakt uiteindelijk (omdat hij wel aan andere eisen voldoet), dan heb je dus kans dat een "meh" set ineens gemaakt wordt, ten koste van een set die fans écht willen en bijv. 50K stemmen had.
Ik mag toch hopen dat Lego beter nadenkt over wat ze maken dan dat iemand die er werkt er toevallig fan van is ;) Ik denk dat ze heel goed kijken naar wat ze verwachten dat het beste zal verkopen, en wat in lijn is met wat ze zelf willen produceren. Dat ze voor zichzelf een duidelijk plan hebben wat ze wel en wat ze niet willen produceren.
Daarnaast is hun doel denk ik niet alleen kijken welke sets ook echt geproduceerd gaan worden, maar aan de hand van aantallen stemmen en snelheid waarmee een idee het haalt, bepalen welke thema's bij eventuele kopers in de smaak zullen vallen.

@Ottooo Bepaalde thema's uitsluiten zou volgens mij juist totaal niet werken. Dan ga je creativiteit tegen. Laat ze maar insturen, Lego bepaalt uiteindelijk toch zelf wat ze willen produceren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:56

rammes

koekebakker 1e klas

Zojuist het boetiekhotel besteld bij LEGO, ik kreeg de Kassieke Taxi EN de Jaar van de Tijger erbij. Is me dat even een goed begin van het weekend d:)b

Ik zou het doen!

Pagina: 1 ... 159 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .