Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.652 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Er is geen app van Lego waar je even het setnummer ingeeft en de manual wordt opgehaald en weergegeven (en ie eventjes voor je bijhoudt waar je gekomen was)?

Update: Gevonden. https://www.lego.com/en-us/building-instructions-app

[ Voor 11% gewijzigd door Hurtebise op 20-01-2022 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:19
Hurtebise schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Er is geen app van Lego waar je even het setnummer ingeeft en de manual wordt opgehaald en weergegeven (en ie eventjes voor je bijhoudt waar je gekomen was)?
Jawel. Zoek op lego instructies in de playstore.

En anders download je de pdf van de lego website en zet je die op je tablet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 18:26
Tc99m schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:36:
Wat een oplichters... kun je op catawiki nergens een kavel rapporteren? Ik zie in ieder geval geen knop o.i.d. (maar misschien komt dat omdat ik geen account heb en dus niet ben ingelogd).
De grootste oplichters zijn de mensen van Catawiki zelf. Zij verdienen commissie aan zowel de koper als de verkoper. Is dus in hun belang dat dingen voor zo hoog mogelijk bedrag verkocht worden. Waarom zouden ze dan een mogelijkheid bieden om kavels te rapporteren omdat mensen te dom zijn elders te kijken? Hebben zij geen belang bij.

Oplichtersbende, die Catawiki. Ver weg van blijven!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 13:31
schumi1986 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:39:
Wat is dat boek van de Millennium falcon groot zeg :p

Het bouwproject wordt nauwlettend gevolgd

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een knappert! 🥰

Ik heb hier ook altijd 2 zeer nieuwsgierige toeschouwers als ik aan het bouwen ben. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9wEqwoHhnc6KYxpqcOuxVYDgHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXHrQqB5UjwRpJdpuIp9gEP5.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vissa66 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Wat een knappert! 🥰

Ik heb hier ook altijd 2 zeer nieuwsgierige toeschouwers als ik aan het bouwen ben. :P

[Afbeelding]
Hey, de kerstboom staat nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Gim schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Hey, de kerstboom staat nog :)
Die was voor het nieuwe jaar nog de deur uit. :+

M3P 24'

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:14
Ik ben weer een stukje verder met de kerktoren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkmZNUX7IRsRDTcvFpuhFmcXm_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lP8fSnTH8VjfQkqFJjWSWgb.jpg?f=fotoalbum_large

(De kleur van de toren was wit, zoals op de foto's, maar is na de restauratie zandkleurig).

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 20-01-2022 15:46 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

BrZ

Jakkus schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:45:
Ik ben weer een stukje verder met de kerktoren :)

[Afbeelding]

(De kleur van de toren was wit, zoals op de foto's, maar is na de restauratie zandkleurig).
Nice, alleen horen de stenen op de hoeken om en om aan 1 zijde lang en aan 1 zijde kort te zijn, niet een steen die aan beide kanten lang is en dan aan beide kanten kort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BrZ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Nice, alleen horen de stenen op de hoeken om en om aan 1 zijde lang en aan 1 zijde kort te zijn, niet een steen die aan beide kanten lang is en dan aan beide kanten kort ;)
Zoals bij; JoeZuCK in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Maar niet moet natuurlijk, in Lego en in architectuur in de stad; altijd eigen draai, unieke elementen, maar .. gebruikelijk is om en om patroon (zoals bij originele foto kerk)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Vandaag bij de Ikea geweest en 2 kallax kasten gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUfRbkTONv-pJNX_7rAR3TLKoQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BWo7pnRUMuvy5ep8rIVESa1.jpg?f=fotoalbum_large

Nu kan ik mijn bureau weer tijdelijk gebruiken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:22
schumi1986 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:08:

[Afbeelding]

het enige wat ik zie is ruimte om nog meer te kopen :9
Ben ik blij dat de ikea de 'besta' niet op voorraad heeft, anders had ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tc99m schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Wat een oplichters... kun je op catawiki nergens een kavel rapporteren? Ik zie in ieder geval geen knop o.i.d. (maar misschien komt dat omdat ik geen account heb en dus niet ben ingelogd).
Catawiki moet je sowieso nooit op kijken met die idiote prijzen die je daar tegenkomt.

Kan je de chrome plugin aanraden die alle catawiki advertenties blokkeert op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
BrZ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Scherp gezien, bedankt! Ik ga het aanpassen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26
En we zijn weer gestart met een nieuwe build.. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0YqbrGuaYitwxqBDH1V6hykhbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FL1NrFPE94JYv3afZt2x55KM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

schumi1986 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:08:

[Afbeelding]

Jaloersmakende backlog _/-\o_

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Gaat iets te snel ja :F

En dan heb ik nog 20 euro aan waardebonnen van BF die ik nog moet gaan inwisselen bij de Lego store komende week

Zat te denken aan de UCS Republic Gunship of de UCS Cantina.

Of toch maar voor een goedkopere set gaan zoals the bookshop of blacksmith

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:19
Heb die Rough Terrain Crane (42082) 2e hands kunnen kopen voor een leuke prijs en hij zit net in elkaar. (Jezus het is 02:00...)

Wat een ontzettend tof ding is dat zeg.

Ben gelijk genezen van alle andere technic builds. Heb ook de defender en de Potsche RSR maar dit ding is echt zoveel cooler dat ik die andere maar saai vind nu haha.

Ik heb echt geen flauw idee wat ze uit moeten brengen om dit te toppen. Ben niet echt vsn de Bulldozer en de Liebherr.

Zo'n container scheepskraan zou nog wel cool zijn.

Sta er echt versteld van hoe tof dit ding is. Ver boven verwachting

[ Voor 4% gewijzigd door SideShow118 op 21-01-2022 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:00
SideShow118 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 02:02:
Heb die Rough Terrain Crane (42082) 2e hands kunnen kopen voor een leuke prijs en hij zit net in elkaar. (Jezus het is 02:00...)

Ben gelijk genezen van alle andere technic builds. Heb ook de defender en de Potsche RSR maar dit ding is echt zoveel cooler dat ik die andere maar saai vind nu haha.

Ik heb echt geen flauw idee wat ze uit moeten brengen om dit te toppen. Ben niet echt vsn de Bulldozer en de Liebherr.

Volvo kiepwagen is ook echt tof. Ik ga nu beginnen aan de tow truck, met pneumatiek weer eens wat anders! Die krijgt iig ook goede reviews.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@schumi1986: Ik zie je backlog zo staan in de foto en denk dan deels.... leg die dozen plat neer want anders gaan ze dadelijk nog uitdijen door het gewicht van die gevulde LEGO zakjes :o Dozen waar ik niet aan toe kom leg ik hier doorgaans plat weg.

Die ervaring heb ik namelijk al een paar keer gehad met een aantal sets |:( Gewoon dat ze zelfs met bolling geleverd/verkocht worden. Toch een hekel puntje voor iemand die de dozen ook graag intact houdt :P

Maar ik realiseer me vervolgens ook dat jij de dozen allemaal tegen elkaar hebt staan (stevigheid) en grotere sets hebben vaker binnendozen. :)

Mooie backlog in ieder geval 8) Past de gebouwenset en space shuttle ook erin qua hoogte? Ik weet niet hoe ze zich verhouden t.o.v. Home Alone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:41:
@schumi1986: Ik zie je backlog zo staan in de foto en denk dan deels.... leg die dozen plat neer want anders gaan ze dadelijk nog uitdijen door het gewicht van die gevulde LEGO zakjes :o Dozen waar ik niet aan toe kom leg ik hier doorgaans plat weg.

Die ervaring heb ik namelijk al een paar keer gehad met een aantal sets |:( Gewoon dat ze zelfs met bolling geleverd/verkocht worden. Toch een hekel puntje voor iemand die de dozen ook graag intact houdt :P
Mijn ervaring met het liggend bewaren van grote dozen is dat je dan niet kan stapelen omdat ze dan door het gewicht weer wat in kunnen gaan deuken. Het gaat dan wel erg veel ruimte kosten. Of je moet een kast met veel plankjes kort boven elkaar hebben zodat je 1 doos per plank hebt.

Dan maar een manier verzinnen om ze gewichtsloos te bewaren :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Gim schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:41:

Maar ik realiseer me vervolgens ook dat jij de dozen allemaal tegen elkaar hebt staan (stevigheid) en grotere sets hebben vaker binnendozen. :)

Mooie backlog in ieder geval 8) Past de gebouwenset en space shuttle ook erin qua hoogte? Ik weet niet hoe ze zich verhouden t.o.v. Home Alone.
Bedankt voor de tip over de dozen, daar had ik niet aan gedacht eerlijk gezegd. Ga dat goed in de gaten houden.

Verschillende sets passen niet in deze kasten en komen ergens anders te staan net zoals het spookhuis en Saturn V. Deze kasten heb ik voornamelijk gekocht omdat hier uiteindelijk de millennium falcon op komt te staan.

Edit: voor de Saturn V ga ik dit namaken. De vitrine heb ik al :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/To0hqIaHYkwBCOIe7z3piLqrI54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1eeUQr6Bb3vBFp8Tjn1cnVu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door schumi1986 op 21-01-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

Reinier

\o/

Nooit beseft van die bolle dozen, ik ga daar eens op letten.
Heikel punt niet hekel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik baal van het vergelen van witte steentjes, mijn Saturn begint al de eerste tekenen te vertonen terwijl ie in een kamer staat waar de rolgordijnen altijd omlaag staan en ie nooit direct in de zon heeft gestaan..
Is hier wat aan te doen of moet ie elke paar jaar in zo”n waterstofperoxidebad?

Dat uitzetten van dozen, doen ze daarom tegenwoordig niet van die witte doosjes binnenin de verpakking om de boel wat meer bijelkaar te houden?

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-01-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Nu online

JoeZuCK

_Fonz > all.

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:12:
Dat uitzetten van dozen, doen ze daarom tegenwoordig niet van die witte doosjes binnenin de verpakking om de boel wat meer bijelkaar te houden?
Jij koopt zeker alleen de luxere dozen (lees de Bugatti en Sian enzovoort). Maar nee, dat doet LEGO bij het overgrote deel niet.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 15:39
JoeZuCK schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Jij koopt zeker alleen de luxere dozen (lees de Bugatti en Sian enzovoort). Maar nee, dat doet LEGO bij het overgrote deel niet.
Wat zijn luxere dozen? Onder andere Pirates of barracuda bay en de Technic Landrover hebben ook een extra binnendoos voor een deel v/d zakjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
schumi1986 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:10:
Bedankt voor de tip over de dozen, daar had ik niet aan gedacht eerlijk gezegd. Ga dat goed in de gaten houden.

Edit: voor de Saturn V ga ik dit namaken. De vitrine heb ik al :)
Denk dat het bij jou want minder vaart loopt omdat je de dozen tegen elkaar hebt staan; dat geeft ook al steun. Het zal dan eerder om de buitenste dozen gaan die de tegendruk van iets missen. Al staat het bij jou aan één kant tegen de muur en wordt het aan de andere kant gestut door die vierkante doos van SW.

Je hebt ze op de kopse kant staan of niet...

De laatste Winter Village set die ik gekocht heb bleek bij nader inzien ook een behoorlijke forse bolling te hebben. De set is op de kopse kant verzonden en vervoerd, dus het gewicht van al die zakjes drukte aan de onderzijde. Het was verzonden in een omdoos die LEGO zelf hanteert, maar dan zitten er drie van die sets in en dan is er geen ruimte om uit te dijen. Nu zat er maar één set in en was het verder wat opgevuld; voldoende voor bescherming bij vervoer (dus goed bedoeld), maar niet tegen bolling. Doos met peer vorm :+

Ik benoem het, maar probeer er ook maar niet teveel aan te tillen. Ik let er wat op, zodat ik het thuis niet erger maak en verder is het maar wat het is :) Het voorstel van @QuattroNL met het gewichtloze wordt namelijk lastig. Wellicht heel kort na te bootsen door de dozen van 3 hoog naar buiten te gooien, maar de zwaartekracht en impact bij landing nadien gaan me toch niet zo blij maken :P Ik leg de wat grotere dozen plat, stapel er hooguit een paar op elkaar van gelijkwaardig oppervlak en doorgaans stop ik ze in een goed passende (verzend)doos. Als er dan nog wat indeukt dan is het hooguit de (verzend)doos. Ziet wat minder fraai uit, maar achter de schotten zie je dat toch niet ;)
Haha. Taal blijft een mooi iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Wat zijn luxere dozen? Onder andere Pirates of barracuda bay en de Technic Landrover hebben ook een extra binnendoos voor een deel v/d zakjes.
Goede vraag. De 'goedkopere' Landrover misschien omdat het de naam Landrover draagt? Geen idee aan welke criteria het moet voldoen bij LEGO om binnendozen te krijgen. Aantal stenen, gevoeligheid van bepaalde stenen, prijsklasse? Ik heb sowieso het idee dat het karton van de dozen bij de ene set dikker/steviger is dan bij een andere set. Onlangs nog een LEGO City doosje gehad met enkele rails erin.... dik stevig karton, terwijl een andere, duurdere set een doos had die al in de kreukels schoot als je er naar keek :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 21-01-2022 11:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:07
Vissa66 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Wat een knappert! 🥰

[Afbeelding]
kat 1 tegen kat 2: wat denk je, is dit een 4L of een 6L?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Jakkus
Het blijkt erg verslavend te zijn om met Studio aan de slag te gaan! Leuk om daarmee te puzzelen. Ik ben nu ook aan de kerk zelf begonnen. De achterkant heeft een bijzondere hoek, maar voor mijn gevoel is het best goed gelukt om dat uit te beelden! Met hulp van wat technieken van de Boutique Hotel en de Corner Garage :)
Maar het is nog lang niet klaar. Ik moet de zijbeuk nog maken, en daarna komt de grootste uitdaging: het dak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WDxKpzulYqkGr4NNeYc8PDTtBs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nM1ZQArRWGC3FtVLFaE9fB69.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yu8yaGQTpUM_zShDZxsl8nl0Kzo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAGUQkDjoCbndP1F6VLO9Lvy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pot64j6gQh5UkpRxJat3vRI5XzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7HxOhHaTu95Baqbjh7qr0O7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsB7Awc5RNstsa4K1jEdQOoIDYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxxeH1OqIGKeinY1GXTeO01N.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVB5ZdVrH8ZSL9IrAYzrE65oZyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMioUUiwaKXhjX18w9usKnOS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XnhHWloQxzuuNBNPUc563NK11g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YL8iQbZ2o5xqXxYmHo1YsWcG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zitQep4GiHVqV9qsvgN1HXG0MbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGcqNu81b9MEmA47AQQu85eU.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUN-Lmk7BT0fBS8cb3YWyerhAK0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwZmMruSxEIvDbs9Vj6P5QIi.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: nu met de zijbeuk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tWNUuG38NjiDsDrvxK6qYPmDbY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvZu1P8ZCkaf5xAfSahDtY7p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uDe7kZY87h91cE1Ue7BM-DHoAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwtaqdPQBGWrKpWsjt6XrpgT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-tbfcrhRrq6PI8r1-y2h9HkfAg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZKVbnoXsThR52x1m12M5zaj.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T33_hxpCu7W-aamplUcbcXuMxAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmYgKzYxBW1ZAQecMDZY1EUa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wg2CG4gY0zqtCnkGOVD_xGZS2s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgjDpCYC4J73ryoDgNKTGfxz.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 28% gewijzigd door Jakkus op 21-01-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:19
Snowhite0901 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 06:13:
[...]

Volvo kiepwagen is ook echt tof. Ik ga nu beginnen aan de tow truck, met pneumatiek weer eens wat anders! Die krijgt iig ook goede reviews.
Daar zat ik naar te kijken maar vond hem eigenlijk iets te duur. Niet qua prijs-steentjes verhouding ofzo maar meer gewoon voor zo'n apparaat als probeersel.

Ik weet het niet. Als die nog een keer voor 40% korting of meer staat dan hap ik mss toch toe.

Thx voor je indruk tho!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:45:
Het blijkt erg verslavend te zijn om met Studio aan de slag te gaan! Leuk om daarmee te puzzelen. Ik ben nu ook aan de kerk zelf begonnen. De achterkant heeft een bijzondere hoek, maar voor mijn gevoel is het best goed gelukt om dat uit te beelden! Met hulp van wat technieken van de Boutique Hotel en de Corner Garage :)
Maar het is nog lang niet klaar. Ik moet de zijbeuk nog maken, en daarna komt de grootste uitdaging: het dak.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

niiice, bij eerste indruk dacht ik dat jij jouw stud.io model in het orgineel gephotoshopt had _/-\o_ _/-\o_
goed gelukt zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

[Afbeelding]

Het is de bedoeling straks fysiek te gaan bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[Afbeelding]

Ziet er al ontzettend goed uit! :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Afas schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:19:
[...]
Het is de bedoeling straks fysiek te gaan bouwen?
Dat was het wel, maar hij begint behoorlijk groot te worden. Ik zit nu al aan 2600 onderdelen. Ik ben dus bang dat dat nog even moet wachten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Dat was het wel, maar hij begint behoorlijk groot te worden. Ik zit nu al aan 2600 onderdelen. Ik ben dus bang dat dat nog even moet wachten ;)
Dat ligt er net aan natuurlijk, als je wilt kun je waarschijnlijk flink wat parts uit je stad hergebruiken. Kun je tegelijkertijd je stad 'in verval' laten zien :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:14
Interessante steentjes deel 2 :+

Ik vond het volgende in onze rommelkamer;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebVEZj6aITclAcSOKEKxr_mvHG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pg6ZvIB9N3yFSLAxmAFZUzbt.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand van welke sets dit is ?
Ik heb gezocht op item 93571 (connector 2x3 with ball socket TAN) Brickowl en Bricklink maar wordt er niet echt wijzer van. Volgens mij zijn het twee sets die ik ooit eens samen heb gevoegd en kan niet ouder zijn dan 22 jaar.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Afas schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Dat ligt er net aan natuurlijk, als je wilt kun je waarschijnlijk flink wat parts uit je stad hergebruiken. Kun je tegelijkertijd je stad 'in verval' laten zien :D
Over stadslayouts gesproken, dit is eentje die ik wel 'in 't echt' wil bekijken. Ik denk dat ik massa's foto's zou nemen van al de bouwtechnieken:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
mir4dor schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:32:

[Afbeelding]

Ik heb gezocht op item 93571 (connector 2x3 with ball socket TAN) Brickowl en Bricklink maar wordt er niet echt wijzer van. Volgens mij zijn het twee sets die ik ooit eens samen heb gevoegd en kan niet ouder zijn dan 22 jaar.
Jazeker! Dit is een creatieve combi van twee 'slizers' of 'throwbots': de Jungle en de Rock-slizer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Jakkus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Jazeker! Dit is een creatieve combi van twee 'slizers' of 'throwbots': de Jungle en de Rock-slizer.
Haha wat grappig. Dan mis ik dus nog onderdeeltjes, ga ik waarschijnlijk niet meer vinden hier. Maar deze parts kunnen dus gewoon in de onderdelen bakken 8)
Dank je trouwens, lekker snel (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:00
SideShow118 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Daar zat ik naar te kijken maar vond hem eigenlijk iets te duur. Niet qua prijs-steentjes verhouding ofzo maar meer gewoon voor zo'n apparaat als probeersel.

Ik weet het niet. Als die nog een keer voor 40% korting of meer staat dan hap ik mss toch toe.

Thx voor je indruk tho!
Ik had hem een paar maanden geleden voor 140 bij de bol dus gewoon even afwachten.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:32

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[Afbeelding]

Is het deze? https://www.bricklink.com...item.page?S=8505-1#T=S&O={%22iconly%22:0} (8505).

/edit: spuit11

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:40

[Afbeelding]

Jungle Slizer en Rock Slizer bij elkaar! Ik heb nog steeds de hele eerste reeks in die rare doosjes die je aan je riem kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
ErikT738 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:29:
[...]
in die rare doosjes die je aan je riem kon doen.
Ja daar herinner ik me vaag iets van. Misschien vind ik ze ooit nog maar zal ze wel weggegooid hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@mir4dor Ik heb ze ook gespaard als kind, daarom herkende ik ze meteen :) Ik heb er écht veel mee gespeeld :p

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
Dan moet je een stuk nieuwer zijn dan ik @Jakkus Ik heb dit gekocht toen ik 30+ was ofzo. Geen idee waarom trouwens.
Zoals eerder aangegeven, mijn geheugen is een zeef. mir4dor hoopt morgen 55 jaar oud te worden :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@mir4dor Haha, ik ben inderdaad een stukje jonger ;) No shame in zulke dingen kopen als je 30+ bent, anders hadden we allemaal niks te zoeken in dit topic :p
Fijne verjaardag morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben nu met het Boetiek Hotel bezig maar wat een mooi gebouw tot nu toe. De schuine zijde die precies klopt en toch goed vastgezet kan worden maakt het sowieso een eleganter gebouw. Maar de details en afwerking per verdieping en eigenlijk de leuke rusthoekjes maakt het wel een aanwinst.

Ik denk dat ik hier ook een verlichtingssetje voor koop en deze naast de politiebureau plaats. Dankzij het hoekhuisconcept kan je van veel meer kanten genieten van het gebouw. Misschien wel de leukste build tot nu toe (alhoewel Assembly square.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 16:31

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ok, ik weet dat ik het onderdeel in een niet-LEGO handleding heb gezien maar nu vraag ik me af of er een soortgelijk onderdeel is bij LEGO. Het gaat dus om het rood omcirkelde onderdeel waarmee je dus aan de onderkant van een plate een stud kunt maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvLFdS6m37RO0gy7BIjjNJkjdp4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NuSOjhHBxEl5VjhMifKDGpFd.png?f=user_large

Ik heb ze ook gezien als een hele plate plate waarmee je 2 studs onder een plate kunt zetten maar zou dus willen weten of er zulk soort onderdelen ook zijn bij LEGO en zo ja in welke categorie ze zitten.
Ik heb al een oplossing die zou kunnen werken voor mijn MOC. Maar soms is het wel leuk om voor je eigen MOC ook bij niet LEGO te kijken voor bouwtechnieken en toen kwam ik dit onderdeel tegen dus vandaar mijn vraag :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 08:52
Ik heb ze nog nooit gezien bij LEGO, wel bij andere fabrikanten inderdaad. Volgens mij doen de Denen er niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:22
AppieNL schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Als het idd is omdat de echte auto is uitgesteld, durf ik wel te stellen dat het om een Italiaanse auto gaat (of een Franse :P), want Duitsers zie ik iets niet te laat af hebben.
Promobricks.de lijkt te denken dat ik gelijk heb :D
42143 [Ferrari Ultimate Car]

Vor einigen Tagen erschien bei den Kollegen von Stonewars ein Bericht, dass das ursprünglich für 2022 geplante Supercar doch nicht erscheinen soll und auf nächstes Jahr verschoben wurde. Momentan können wir das aber weder bestätigen noch widerlegen. Vermutet wird, dass die Verschiebung des Sets aufgrund der Verschiebung des realen Vorbilds passiert. Unseren Informationen nach soll es sich bei dem kommenden LEGO Super Car um einen Ferrari handeln. Aktuell arbeiten die Italiener an einem neuen Hypercar, mit dem man 2023 beim 24h-Rennen in Le Mans antreten will. Das würde also alles ganz gut zusammenpassen. Das LEGO Modell wird aus 3776 Teilen bestehen und soll einen Preis von 399,99 US-Dollar haben.

Setnummer: 42143
Bezeichnung: [Ferrari Ultimate Car]
Teilezahl: 3776
Veröffentlichungsdatum: [01. August 2022]
Verfügbarkeit: LEGO
Empfohlenes Alter: 18+
UVP: 399,99 US-Dollar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:03
mir4dor schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:56:
Dan moet je een stuk nieuwer zijn dan ik @Jakkus Ik heb dit gekocht toen ik 30+ was ofzo. Geen idee waarom trouwens.
Zoals eerder aangegeven, mijn geheugen is een zeef. mir4dor hoopt morgen 55 jaar oud te worden :Y
Van harte gefeliciteerd!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Van harte gefeliciteerd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
mir4dor hoopt morgen 55 jaar oud te worden :Y
En is het gelukt? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Ja !
Priceless ook dat filmpje, dank je 👍
@Cass Casey en @Afas ook bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:44
mir4dor schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Ja !
Priceless ook dat filmpje, dank je 👍
@Cass Casey en @Afas ook bedankt _/-\o_
Van harte gefeliciteerd! *O* Dat je nog vele Lego sets mag bouwen d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Gefeliciteerd @mir4dor. Er zitten precies genoeg kaarsjes in 5 stuks van setje 41926. Alleen er passen geen 55 kaarsjes op één cupcake.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xArTeHtI6eBGiD31JEihJcMpJQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYjfIEfsz5a4XPx8fvhKypXD.jpg?f=fotoalbum_large

https://brickset.com/arti...-41926-creative-party-kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
SideShow118 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 02:02:

https://www.bricktastic.n...de-tweede-helft-van-2022/

Misschien zit hier wel iets bij voor je. Komt de duurste Technic set ooit, wederom een Liebherr maar dan een kraan ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Ik zag Slizer voorbij komen dus mijn 3 setjes maar weer eens gebouwd. Ik heb Jungle, Ice en Sub.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJmy47b5ns2PlDzSv41pklWZ1Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qytuVrTY9ryLJKv0TMz1xVzR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Reinier schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:30:
Gefeliciteerd @mir4dor. Er zitten precies genoeg kaarsjes in 5 stuks van setje 41926. Alleen er passen geen 55 kaarsjes op één cupcake.

[Afbeelding]

https://brickset.com/arti...-41926-creative-party-kit
Linksom of rechtsom, sowieso slecht voor de tanden :P >:)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlKGbH8fRicE5J8ZdgcXd7utefE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLQHHMeBAohIJZkneZ31a6MN.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Chiron en de Sian op de kop getikt. Heb ze beide al eens gemaakt, maar nu er wat leuke MOC's van zijn ga ik die eens bouwen. :)

Bezigheidstherapie.... :P

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:49:
@mir4dor Haha, ik ben inderdaad een stukje jonger ;) No shame in zulke dingen kopen als je 30+ bent, anders hadden we allemaal niks te zoeken in dit topic :p
Fijne verjaardag morgen!
En nu vraag ik me af wat de gemiddelde leeftijd hier is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 18:42
42erik schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Wie maakt er een poll? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Laatst online: 14:57
Gelukkige verjaardag!

Mogen de Lego-cadeaugoden je goed gezind zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Dacht ik ook al aan, grappige wetenschap :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:57:
[...]

39. Veel zijn ouder, maar een paar 18 jarige trekken t omlaag :P

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 22-01-2022 17:42 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07

artificial_sun

Mazda Rx7

Poll: Hoe oud ben je
0-16
16-20
21-25
26-30
31-35
36-40
41-45
46-50
51-60
60+
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404188&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Stadia was beter....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvTKIBJUBF9P9cFWh7OyM24-tf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5nBc7l2SsTpDmhsLkX2iCS6.jpg?f=fotoalbum_large

De volgende uitdaging: het dak! Alleen dit stukje is nog behoorlijk moeilijk. Iemand nog tips? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

8000 Star Wars Pit Droid

Zitten veel van dezelfde onderdelen in die ook gebruikt zijn bij de Slizer sets. Maar deze is qua Lego Technic een stuk leuker om te bouwen. Mijn enige Lego Star Wars set. En de laatste set die ik in 2000 gekocht heb. In 2020 Lego weer opgepakt met de International Space Station.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdlQ82FDmdwfkaMmswO57heqb78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVc0xrQFWhsjoPmpIPKGbvxH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWOJRjSXRe_HTx0LvqoIiHAMDEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qh9ep8ht1v6FS89Eq5abZoh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:24

Pierre

Van nature lui!

artificial_sun schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:43:
0-16
16-20
21-25
26-30
31-35
36-40
41-45
46-50
51-60
60+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Zwaar in de minderheid :z

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

0-16
16-20
21-25
26-30
31-35
36-40
41-45
46-50
51-60
60+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Wat nou als je 16 bent :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:09:
[Afbeelding]

De volgende uitdaging: het dak! Alleen dit stukje is nog behoorlijk moeilijk. Iemand nog tips? :)
Misschien kun je inspiratie op doen uit de dakconstructie van de boomhut. Dat je de resterende dakdelen met een aantal koppelingen tussen de 2 delen die je al ontworpen hebt in hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Afas Bedankt, die zal ik eens bekijken!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:18

rammes

koekebakker 1e klas

almightyarjen in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Moet je oppassen voor Marco en Ali

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Vraagje voor de mensen die hier ook wel eens mee te maken hebben gehad.

Normaliter koop ik alleen nieuwe sets dus heb ik er geen last van, maar de Sian staat nog in elkaar en is vrij stoffig en vettig. Ik ben hem aan het demonteren en wil eigenlijk alles afspoelen/ontvetten.

Nu denk ik dat de stenen van een lauw badje met een beetje Dreft niks zullen krijgen, maar er zitten ook wat stenen tussen die geprint zijn. :) Die eruit vissen of mee het water in? :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 18:19
Vissa66 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:03:
Vraagje voor de mensen die hier ook wel eens mee te maken hebben gehad.

Normaliter koop ik alleen nieuwe sets dus heb ik er geen last van, maar de Sian staat nog in elkaar en is vrij stoffig en vettig. Ik ben hem aan het demonteren en wil eigenlijk alles afspoelen/ontvetten.

Nu denk ik dat de stenen van een lauw badje met een beetje Dreft niks zullen krijgen, maar er zitten ook wat stenen tussen die geprint zijn. :) Die eruit vissen of mee het water in? :)
In mijn ervaringen gaan prints prima, stickers zou ik niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

0-16
16-20
21-25
26-30
31-35
36-40
41-45
46-50
51-60
60+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Leuk om zo inzicht te krijgen in de diverse leeftijden.
Helaas zit ik nogal in een minderheidscategorie :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11
Voor de mensen die naar opbergoplossingen zoeken:
aldi heeft ze vanaf volgende zaterdag 29-1 weer in het assortiment:
https://www.aldi.nl/aanbi...icle.html?linkid=11050350

(die bakjes zijn normaal maar 1 of 2 weken per jaar te krijgen, vandaar toch even melden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Dommel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:05:
Ok, ik weet dat ik het onderdeel in een niet-LEGO handleding heb gezien maar nu vraag ik me af of er een soortgelijk onderdeel is bij LEGO. Het gaat dus om het rood omcirkelde onderdeel waarmee je dus aan de onderkant van een plate een stud kunt maken.
[Afbeelding]
Volgens mij is dit Cobi, en Lego maakt ze niet...
Bluebrixx verkoopt ze ook ["single knob/ single hollow stud (200)"] voor EUR 4,95

[ Voor 14% gewijzigd door mawashigeri op 22-01-2022 20:54 ]

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 18:46

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik kan wel even wat advies gebruiken. Vind het moeilijk om tot rust te komen en heb na mijn burn-out gemerkt dat even werken aan een Lego Technic doos me helpt om te ontspannen. De afgelopen tijd heb ik Kraan voor alle Terreinen - 42082 en Emmerwiel Graafmachine - 42055 al gebouwd en later weer in opgebouwde staat verkocht omdat ik er niets meer mee doe.

Dat zijn de op één en op twee na grootste dozen. Dat betekent dat ik voor een volgend project op zoek zou kunnen gaan naar Liebherr R 9800 Graafmachine - 42100 maar vraag me eigenlijk af of jullie nog andere tips voor me hebben. Gaat me vooral om de verhouding bouwwerk per euro en moet het nadien natuurlijk ook weer kwijt kunnen. Auto's zoals de Porsche of Bugatti spreken me wat minder aan, maar welke zou ik verder eens moeten proberen?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
Ja hoor ! Mijn broertjes zijn langs gekomen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaKrBzB3lXSrn953EUPLKFMsBPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQEeOXy7bVIyOWFLQ4T0rIIu.jpg?f=fotoalbum_large
Wilde deze zelf nog niet kopen maar ach, nu heb ik m _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 24-06 15:58
Jazzy schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:37:
Ik kan wel even wat advies gebruiken. Vind het moeilijk om tot rust te komen en heb na mijn burn-out gemerkt dat even werken aan een Lego Technic doos me helpt om te ontspannen. De afgelopen tijd heb ik Kraan voor alle Terreinen - 42082 en Emmerwiel Graafmachine - 42055 al gebouwd en later weer in opgebouwde staat verkocht omdat ik er niets meer mee doe.

Dat zijn de op één en op twee na grootste dozen. Dat betekent dat ik voor een volgend project op zoek zou kunnen gaan naar Liebherr R 9800 Graafmachine - 42100 maar vraag me eigenlijk af of jullie nog andere tips voor me hebben. Gaat me vooral om de verhouding bouwwerk per euro en moet het nadien natuurlijk ook weer kwijt kunnen. Auto's zoals de Porsche of Bugatti spreken me wat minder aan, maar welke zou ik verder eens moeten proberen?
Ik ben helaas in dezelfde situatie gekomen. Voor mij is lego ook een hele goede manier voor ontspanning. Zelf heb ik de Falcon gehaald geen technic maar wel een hele leuke build. Eerder had ik de 1989 Batmobile wat ook een geweldige build was, alleen is deze helaas uit de handel. Wellicht buiten de technics sets kijken, of kleinere builds proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 14:03

CORVETTE

---- American V8 ---

Voor het meeste bouwen per Euro moet je eens bij het andere topic kijken " het kleine bouwsteentjes topic". Er zijn genoeg sets met veel kwaliteit voor een fractie van de prijs bij Lego.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Gaat me vooral om de verhouding bouwwerk per euro en moet het nadien natuurlijk ook weer kwijt kunnen. Auto's zoals de Porsche of Bugatti spreken me wat minder aan, maar welke zou ik verder eens moeten proberen?
Qua bouwwerk per Euro (met echte Lego) vind ik de Land Rover (42110) wel een hele goede kandidaat. Wel een auto natuurlijk en niet zo groot als de rode kraan, maar wel met een hele interessante techniek voor de aandrijving en de versnellingsbak. Met wat terugbladeren vind je de nodige ervaringen (positief en negatief), ik vond het een mooi uitdagend project!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 18:46

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

CORVETTE schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:19:
[...]

Voor het meeste bouwen per Euro moet je eens bij het andere topic kijken " het kleine bouwsteentjes topic". Er zijn genoeg sets met veel kwaliteit voor een fractie van de prijs bij Lego.
Bedankt voor het advies en ik begrijp wat je bedoelt, maar ik wil het graag bij Lego houden.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://m.brickshop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/LEGO_42131_Cat_D_611bb028c76a0.jpg

deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06

De robuuste kraanwagen (42128) is ook een aanrader. Hele leuke Technic set met pneumatische functies.

Wat ik persoonlijk ook een geweldige set vind is de Ghostbusters Ecto-1 (10274). Op marktplaats zijn deze voor goede prijzen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Meeste waar voor je geld krijg je door een doos te kopen waar veel mocs (my own builds) voor zijn. De 42100 is dan een goede, hiervoor heb je namelijk 10 echt leuke alternatieve builds beschikbaar. Zeg dat die bouwen al snel 6-8 uur kost een slopen en sorteren ook een uur of 2-3 dan ga je wel goed op die 319 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In de reviews wordt eigenlijk structureel geconcludeerd dat de 42100 een betere koop is met meer waar voor je geld omdat er meer motoren in zitten en meer van die mechanische armen (actuators?). Daarnaast heb je voor de 42100 een moc die heel erg op de gele shovel lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 20:11
Gisteren tijdens de verjaardag naar de Intertoys gegaan om daar eens wat nieuw lego uit te zoeken. Mijn laatste project was de Lego Modular Police Station. Deze viel wat tegen, modulars zijn toch niet helemaal mijn ding.

Ik zocht wat meer uitdaging en het moest wel betaalbaar zijn. Dus uitgekomen op de Ferrari 488 GTE "AF Corse #51". Nu heb ik eigenlijk helemaal niks met auto's, of nou ja het technische aspect niet. Ik moet zeggen, dit echt wel grappig om te maken Het zal voor de doorgewinterde Technic bouwer makkelijk zijn, maar ik heb net het eerste zakje klaar en heb daar dik 1,5 uur over gedaan terwijl dat bij een modular toch al snel een kwartiertje/hal uur is. Op naar de volgende en ben benieuwd of dat ik hierdoor meer technic zal gaan kopen.

offtopic:
Ligt het aan mij of is technic in verhouding veel goedkoper als modulars en creator expert etc?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 18:36
@Webgnome Gisteren heb ik voor het eerst Lego technic voor mijn zoontje van 5 gekocht. Betreft de racevliegtuig 42117. Een grote uitdaging voor hem maar het lukt hem wel met wat hulp.

Wat me het meeste verbaasde is inderdaad de tijd dat je er mee bezig bent gezien de hoeveelheid stukjes en vooral de prijs €10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Gisteren mijn zoontje van bijna 3,5 jaar voor het eerst iets laten bouwen

https://www.lego.com/nl-nl/product/fire-hazard-truck-60279

Met de digitale 3D instructies via de app (jeetje wat trekt die je batterij snel leeg!) heeft die hem bijna helemaal zelf in elkaar gekregen, alleen sommige kleine steentjes zoals de 1 punters lukte vaak niet.

Tussendoor soms er even mee spelen, maar met een uurtje had die alles wel af

#trots

Overigens hem ten strengste verboden de blusser te gebruiken, dat ding schiet gewoon 'water blokjes' meters ver door de woonkamer, die je dus nooit meer terug vind...

[ Voor 16% gewijzigd door TripleQ op 23-01-2022 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
0-16
16-20
21-25
26-30
31-35
36-40
41-45
46-50
51-60
60+
Tussenstand:
[Afbeelding]
266 stemmen al, had geen idee dat er zo veel mensen dit topic volgden. Zegt ook veel over hoe populair Lego geworden is onder volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:09

Secsytime

Automagisch

TripleQ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:06:

Met de digitale 3D instructies via de app (jeetje wat trekt die je batterij snel leeg!) heeft die hem bijna helemaal zelf in elkaar gekregen, alleen sommige kleine steentjes zoals de 1 punters lukte vaak niet.

#trots

Overigens hem ten strengste verboden de blusser te gebruiken, dat ding schiet gewoon 'water blokjes' meters ver door de woonkamer, die je dus nooit meer terug vind...
Ach joh, gewoon mee laten spelen. Weg is pech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Ach joh, gewoon mee laten spelen. Weg is pech?
Ja, maar met een ander kind van 1,5 jaar oud die alles in de mond steekt is dat niet erg veilig :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:45
TripleQ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:06:

#trots

Toevallig gisteren ook gemaakt met mijn zoontje.
Deze is 2 dus nog wel te jong om echt zelf te bouwen en na zeg stap 5 moeten de wielen er al onder haha.

Ik doe vaak de steentjes op de goede plek en dan drukt hij ze aan.

Dat wegschieten gaat echt met een rot vaart...
Liet het mijn vriendin zien en die zei direct... Laat het hem niet zien haha

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:46
@Afas haha, inderdaad. Ik twijfelde even welke leeftijd ik in moest vullen. Gisteren nog 40, vandaag 41. :+
Ben maar voor vandaag gegaan.

De Felix set zat in een avond in elkaar. Dat is wel het jammere. Je bent zo snel klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:22

De 42100 was mijn hernieuwde aanraking met lego en ik vond het een leuke en leerzame bouw. Inmiddels een paar lego dozen verder. Welke ik echt een aanrader vind is de Defender 42110. Wanneer je hem kan vinden voor rond de 120 euro is dat echt een aanrader. Ik vond de bouw uitdagender dan de 42100 en een van de leukste om te bouwen tot nu toe. Ben nu bezig met een MOC op de 42100 maar op de een of ander manier heb ik daar toch wat minder mee, ik weet ook niet hoe dat komt. Ik ga denk maar gewoon de 42100 weer in elkaar zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:12:
@Afas haha, inderdaad. Ik twijfelde even welke leeftijd ik in moest vullen. Gisteren nog 40, vandaag 41. :+

De Felix set zat in een avond in elkaar. Dat is wel het jammere. Je bent zo snel klaar.
Gefeliciteerd!

Ik probeer een beetje gematigd te bouwen, zodat ik een grote, dure set niet in 1 of 2 dagen in elkaar heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Arunia schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:12:

Ik zit met hetzelfde 'probleem', technisch gezien ben ik niet zo ver van 40+1 (nuja, toch nog enkele maanden) ;)

En gelukkige verjaardag!
Afbeeldingslocatie: https://coolmompicks.com/wp-content/uploads/2013/11/lego_cake.jpg

Pagina: 1 ... 157 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .