Denk dat het bij jou want minder vaart loopt omdat je de dozen tegen elkaar hebt staan; dat geeft ook al steun. Het zal dan eerder om de buitenste dozen gaan die de tegendruk van iets missen. Al staat het bij jou aan één kant tegen de muur en wordt het aan de andere kant gestut door die vierkante doos van SW.
Je hebt ze op de kopse kant staan of niet...
De laatste Winter Village set die ik gekocht heb bleek bij nader inzien ook een behoorlijke forse bolling te hebben. De set is op de kopse kant verzonden en vervoerd, dus het gewicht van al die zakjes drukte aan de onderzijde. Het was verzonden in een omdoos die LEGO zelf hanteert, maar dan zitten er drie van die sets in en dan is er geen ruimte om uit te dijen. Nu zat er maar één set in en was het verder wat opgevuld; voldoende voor bescherming bij vervoer (dus goed bedoeld), maar niet tegen bolling. Doos met peer vorm
Ik benoem het, maar probeer er ook maar niet teveel aan te tillen. Ik let er wat op, zodat ik het thuis niet erger maak en verder is het maar wat het is

Het voorstel van @
QuattroNL met het gewichtloze wordt namelijk lastig. Wellicht heel kort na te bootsen door de dozen van 3 hoog naar buiten te gooien, maar de zwaartekracht en impact bij landing nadien gaan me toch niet zo blij maken

Ik leg de wat grotere dozen plat, stapel er hooguit een paar op elkaar van gelijkwaardig oppervlak en doorgaans stop ik ze in een goed passende (verzend)doos. Als er dan nog wat indeukt dan is het hooguit de (verzend)doos. Ziet wat minder fraai uit, maar achter de schotten zie je dat toch niet

Haha. Taal blijft een mooi iets