@Haay Geen stickers vind ik in ieder geval positief.
Maar Lego AFOL-sets dienen als display blijkt maar weer eens uit de reacties hier. Een set als de wereldbol zet je op een mooi plekje neer. Vervolgens kan je, je kennissen laten zien wat voor cools je nu weer met Lego hebt gebouwd en dat zelfs een 6-jarige die 18+ set zou kunnen bouwen, dat zeggen we natuurlijk niet. Tegenwoordig zijn de meeste AFOLs niet meer creatief bezig met Lego, zoals AFOLs 6+ jaar geleden nog wel waren, tegenwoordig is Lego voor AFOLs voornamelijk consumeren.Haay schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Ik heb zojuist de review van Lego Ideas 21332 The Globe gelezen op Brickfanatics en als ik dat zo lees dan denk ik dat die wereldbol geen set is waar ik plezier aan ga beleven.
Zie: https://www.brickfanatics...s-21332-the-globe-review/
[...]
Met later meer aan het einde van de review:
[...]
Dat is wel heftig, als een Lego fan in z'n review zegt dat de LEGO Group misschien nog wat langer had moeten nadenken of ze dit wel als set hadden moeten uitbrengen!
Ik vind het vaak ook niet leuk om heel veel hetzelfde te bouwen, maar af en toe is dat juist wel lekker. Ik zou bij de wereldbol ook wel verwachten dat dit zo is. Ik boedel, dat is een beetje hetzelfde als bij een set als Rozen 40460 verwachten dat je niets dubbel hoeft te doen.
Maar ik weet ook nog niet of ik de wereldbol hem zou willen hebben. Aan de ene kant wel, maar ik denk dat ik een modular leuker vind. Misschien een nieuwe kandidaat om eens te huren.
spoiler:
de bloemen zijn identiek, het enige verschil is een volledig rechte steel of een rechte steel met ene klein bochtje er in.
Bij de Tulpen 40461 is letterlijk het enige verschil de kleur van de stenen van de bloemen.
Bij de Tulpen 40461 is letterlijk het enige verschil de kleur van de stenen van de bloemen.
Maar ik weet ook nog niet of ik de wereldbol hem zou willen hebben. Aan de ene kant wel, maar ik denk dat ik een modular leuker vind. Misschien een nieuwe kandidaat om eens te huren.
Ik zit/zat met hetzelfde probleem en vraagstelling. De KS was vrij helder in het antwoord en dat is dat er geen oplossing voor is. Uitgangspunt zijn dat de voorwaardes hetzelfde zijn als de vorige keer dat de munten beschikbaar waren. Enig nadeel is dat het nu wel een hoop bestellingen zijn binnen 60 dagen tjid.schumi1986 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:28:
Ik heb afgelopen week 5 munten en 1 display box met vip punten ingewisseld met dus 6 aparte codes. Nu is er een limiet van 1 code inwisselen per bestelling.
Die 6 codes verlopen over 60 dagen wat dus zou betekenen dat ik 6 bestellingen moet plaatsen om de 6 vip artikelen te ontvangen
Vraag mij af als ik bel om een set van 350 euro te kopen ik deze codes uit coulance alle 6 mag inwisselen, maar het is erg druk aan de telefoon.
Heeft iemand ervaring met de coulance van de KS? Dan weet ik of ik de moeite moet nemen om lang in de wacht te staan
Op zich wel slecht van lego ook met oog op hun doelstelling om hun belasting op het milieu te verlagen. Nu stond de bezorger dus met 6 aparte bestellingen voor de deur wat prima in 1 doosje had gepast.
jij ook al. Hier zet zelfde probleem.schumi1986 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:28:
Ik heb afgelopen week 5 munten en 1 display box met vip punten ingewisseld met dus 6 aparte codes. Nu is er een limiet van 1 code inwisselen per bestelling.
Die 6 codes verlopen over 60 dagen wat dus zou betekenen dat ik 6 bestellingen moet plaatsen om de 6 vip artikelen te ontvangen
Vraag mij af als ik bel om een set van 350 euro te kopen ik deze codes uit coulance alle 6 mag inwisselen, maar het is erg druk aan de telefoon.
Heeft iemand ervaring met de coulance van de KS? Dan weet ik of ik de moeite moet nemen om lang in de wacht te staan
Ik zou het doen!
Je kan ook kleine bestellingen doen met Pick a Brick / vervangende onderdelen.Remi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:40:
[...]
Ik zit/zat met hetzelfde probleem en vraagstelling. De KS was vrij helder in het antwoord en dat is dat er geen oplossing voor is. Uitgangspunt zijn dat de voorwaardes hetzelfde zijn als de vorige keer dat de munten beschikbaar waren. Enig nadeel is dat het nu wel een hoop bestellingen zijn binnen 60 dagen tjid.
Op zich wel slecht van lego ook met oog op hun doelstelling om hun belasting op het milieu te verlagen. Nu stond de bezorger dus met 6 aparte bestellingen voor de deur wat prima in 1 doosje had gepast.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Dat is zo, alleen het blijft jammer van de verzendkosten 6x5,95D75 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:46:
[...]
Je kan ook kleine bestellingen doen met Pick a Brick / vervangende onderdelen.
Ik vind het wel erg dramatisch gesteld, eerlijk gezegd denk ik dat de reviewer iets te veel verwacht. Zoals anderen hier al zeggen: het is een vrij statische displayset, en het komt wel vaker voor dat daar repetitieve elementen in zitten of dat die niet heel uitdagend zijn (voor zover je van uitdagende builds mag spreken bij niet-Technic sets). Gezien het onderwerp denk ik ook dat het vooraf wel duidelijk is dat je veel herhalend bezig bent. Hij impliceert bijna dat LEGO een moeilijkheidsgraad moet toevoegen terwijl dat niet nodig is, dat vind ik ook wel bijzonder.Haay schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Ik heb zojuist de review van Lego Ideas 21332 The Globe gelezen op Brickfanatics en als ik dat zo lees dan denk ik dat die wereldbol geen set is waar ik plezier aan ga beleven.
[...]
[...]
Dat is wel heftig, als een Lego fan in z'n review zegt dat de LEGO Group misschien nog wat langer had moeten nadenken of ze dit wel als set hadden moeten uitbrengen!
De review op Brickset is een stuk genuanceerder. Daar wordt ook uitgelegd waar de wielen voor zijn (een klacht in de review op Brickfanatics dat dit niet duidelijk genoeg wordt gemaakt).
De prijs vind ik veel te hoog, dat is een terecht commentaar. Ik vind de globe geinig (leuk voor op de studeerkamer), maar 200 euro voor een globe van 40 cm vind ik echt veel te veel.
scintillating
Verzendkosten idd jammer. maar het is bij Brick&Pieces wel stuk minder... 1.80 bij kleine bestellingen.schumi1986 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:55:
[...]
Dat is zo, alleen het blijft jammer van de verzendkosten 6x5,95
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Bij Bricks & Pieces bestelling kan je geen beloningen verzilveren.D75 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:17:
[...]
Verzendkosten idd jammer. maar het is bij Brick&Pieces wel stuk minder... 1.80 bij kleine bestellingen.
De laatste tijd heb ik meerdere lego automatons nagemaakt, zoals de (hier geposte) "Pursuit of Flight". Nu met een klein GBC bezig, samen met m'n zoontje. Tot nog toe deed ik het voornamelijk met oude lego en niet genoeg technic stukjes. Dus nu wil ik eigenlijk wat meer technisch lego kopen.
Omdat ik niet direct echt sets zie die me echt aanspreken (geen interesse in auto's bijvoorbeeld), twijfel ik of het beter is om apart lego te kopen of één set te kopen en die los te gebruiken. Ik heb niet direct één bepaalde MOC in gedachte, het idee is om meer mogelijkheden te hebben om zelf wat te knutselen en idéetjes na te bouwen van internet.
Wat denken jullie? Ik heb al even op bricklink gekeken maar ik zie niet direct hoe ik nu bepaal welke deeltjes veel gebruikt worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gouEv5MGFAHPYVD6y8e9O1Zd.jpg?f=user_large)
(Originele pursuit of flight die ik dus nagebouwd heb. Iets minder mooi maar alsnog leuke ervaring
Omdat ik niet direct echt sets zie die me echt aanspreken (geen interesse in auto's bijvoorbeeld), twijfel ik of het beter is om apart lego te kopen of één set te kopen en die los te gebruiken. Ik heb niet direct één bepaalde MOC in gedachte, het idee is om meer mogelijkheden te hebben om zelf wat te knutselen en idéetjes na te bouwen van internet.
Wat denken jullie? Ik heb al even op bricklink gekeken maar ik zie niet direct hoe ik nu bepaal welke deeltjes veel gebruikt worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gouEv5MGFAHPYVD6y8e9O1Zd.jpg?f=user_large)
(Originele pursuit of flight die ik dus nagebouwd heb. Iets minder mooi maar alsnog leuke ervaring
[ Voor 5% gewijzigd door FreeShooter op 18-01-2022 16:43 ]
Ah dat wist ik niet, Bedankt!D75 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:17:
[...]
Verzendkosten idd jammer. maar het is bij Brick&Pieces wel stuk minder... 1.80 bij kleine bestellingen.
Als je gewoon meer mogelijkheden wilt hebben om zelf wat te knutselen dan is het voordeligst om een set (in de aanbieding) te kopen en los te gebruiken.FreeShooter schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:42:
De laatste tijd heb ik meerdere lego automatons nagemaakt, zoals de (hier geposte) "Pursuit of Flight". Nu met een klein GBC bezig, samen met m'n zoontje. Tot nog toe deed ik het voornamelijk met oude lego en niet genoeg technic stukjes. Dus nu wil ik eigenlijk wat meer technisch lego kopen.
[Afbeelding]
In ieder geval kwam ik zelf tot die conclusie na een paar keer losse steentjes gekocht te hebben via Bricklink voor een MOC. Ik geef het nu liever uit aan interessante sets die ik zo goedkoop mogelijk probeer te scoren. Geen idee of ik uiteindelijk ook zelf ga knutselen, maar wil in ieder geval zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk Lego stenen verzamelen.
Bricklink heb ik weinig ervaring mee, ik vind zelf Rebrickable erg handig om sets te bekijken.
Na correctiewerk en daarna nog veel meer correctiewerk, heb ik uiteindelijk dan toch mijn MOC ingeleverd op Rebrickable. Het is een alternatieve bouw voor 10271 Fiat 500, ofwel met alles wat zich in die doos bevindt kun je mijn MOC maken.

Verschillende onverwachte bouwtechnieken (niet omdat ik zo goed ben, maar omdat constant hindernissen moeten worden overwonnen, dan bedenk je op een gegeven moment vanzelf een oplossing als je toch verder wilt komen).
Ben benieuwd of er animo voor gaat zijn. Tot nu toe positieve reacties, doet goed na zoveel werk!
Link hier plaatsen vind ik wat ver gaan, maar wie 'm zoekt vindt 'm.

Verschillende onverwachte bouwtechnieken (niet omdat ik zo goed ben, maar omdat constant hindernissen moeten worden overwonnen, dan bedenk je op een gegeven moment vanzelf een oplossing als je toch verder wilt komen).
Ben benieuwd of er animo voor gaat zijn. Tot nu toe positieve reacties, doet goed na zoveel werk!
GAAF! Posten die link, dat vinden we leukRoy vd M. schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:48:
Na correctiewerk en daarna nog veel meer correctiewerk, heb ik uiteindelijk dan toch mijn MOC ingeleverd op Rebrickable. Het is een alternatieve bouw voor 10271 Fiat 500, ofwel met alles wat zich in die doos bevindt kun je mijn MOC maken.
[Afbeelding]
Ben benieuwd of er animo voor gaat zijn. Tot nu toe positieve reacties, doet goed na zoveel werk!Link hier plaatsen vind ik wat ver gaan, maar wie 'm zoekt vindt 'm.
Ik zou het doen!
Ok als je zegt 'gaaf posten die link' en daaronder staat ook nog eens 'ik zou het doen'... dan laat ik me leiden haha (tenzij iemand dit niet goed vindt, laat maar weten dan verwijder ik de link weer)
Hier is 'ie te vinden:
https://rebrickable.com/m...0M./10271-mg-mgb/#details
Hier is 'ie te vinden:
https://rebrickable.com/m...0M./10271-mg-mgb/#details
[ Voor 22% gewijzigd door Roy vd M. op 18-01-2022 18:05 ]
Hier een videoreview:Haay schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:07:
[...]
[...]
[...]
Tiago komt ongeveer op dezelfde conclusie. Ik denk dat het niet te voorkomen was geweest dat het bouwproces repetitief is. De reviewers bouwen hem waarschijnlijk ook in één keer achter elkaar, dit is een set waar je gewoon wat langer over moet doen.
Ik ga hem ooit wel kopen, vind €200 alleen wel aan de prijs. Ik wacht wel op een leuke GWP of tot hij bij een retailer te koop komt
De allereerste keer dacht ik van “yes, hebbuh!”. Nu ik er langer naar kijk, ben ik helemaal niet enthousiast. Waar dat precies aan ligt, weet ik niet. Misschien dat ik te veel studs zie? De typewriter vind ik nog wel erg gaaf. Helaas eind vorig jaar niet gekocht toen ie 140 was bij bol. Wellicht komt dat weer.Sjurm schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:32:
[...]
Hier een videoreview:
[YouTube: LEGO Globe Review - Amazing, BUT...]
Tiago komt ongeveer op dezelfde conclusie. Ik denk dat het niet te voorkomen was geweest dat het bouwproces repetitief is. De reviewers bouwen hem waarschijnlijk ook in één keer achter elkaar, dit is een set waar je gewoon wat langer over moet doen.
Ik ga hem ooit wel kopen, vind €200 alleen wel aan de prijs. Ik wacht wel op een leuke GWP of tot hij bij een retailer te koop komt
Dit is wel een leuke moc van de Red Bull f1 waarmee ze in Turkije reden, alleen voor mij iets te duur 
https://buildamoc.com/pro...-8-scale-gp-turkey-livery
https://buildamoc.com/pro...-8-scale-gp-turkey-livery
Niet alleen kleine bestellingen. Ik heb er wel eens een leuk bedrag aan uitgegeven, nog steeds €1,80 terwijl het met DHL tracking vanuit Denemarken werd verzonden (voor dat bedrag van de bestelling wil Lego zichzelf natuurlijk ook wel indekkenD75 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:17:
[...]
Of mooie MOC’s posten zoals deze:Gim schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:31:
De Globe heeft nogal wat losgemaakt![]()
Morgen gewoon weer iets leuks bouwen
Ultieme combi: treinen en Technic.
https://rebrickable.com/m...aight-and-curved/#details
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 18-01-2022 22:38 ]
Juist.
Ben nu bezig met het origineel van Friends Central Perk. Een leuke build met verrassende bouwtechnieken,waarbij vooral de kracht van het realistische uitstraalt
Ben nu bezig met het origineel van Friends Central Perk. Een leuke build met verrassende bouwtechnieken,waarbij vooral de kracht van het realistische uitstraalt
Jemig, ik dacht we de discussie over wel/niet andere bouwsteentjes in dit topic. Blijkbaar is dat niet helder geweest. We praten hier NIET over andere bouwsteentjes, daar hebben we een ander topic voor. En dan een hele offtopic discussie die volgt, daar heeft men niks aan.
Ik ga straks nog even wat snoeien. Mocht je wat missen, dan ben ik het.
Ik ga straks nog even wat snoeien. Mocht je wat missen, dan ben ik het.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ja zelden dat Lego een Ideas set zo erg nog mooier heeft kunnen maken dan het origineel, zoals hier wel is gelukt vind ik! Keerzijde is wel dat er weinig van het originele winnende ontwerp over bleef.Versaevel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:37:
Juist.
Het originele idee waarop de set is gebaseerd.Cloud_VII schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:46:
Ik ben begonnen aan Barracuda Bay. Nu zag ik vooraan in het boek deze build. Is dat een oude set? Of een MOC?
[Afbeelding]
https://ideas.lego.com/bl...25-44a1-91ef-46ce144133ea
[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 18-01-2022 22:50 ]
Ahaa. Eigenlijk ook heel erg vetNotSoSteady schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:48:
[...]
Het originele idee waarop de set is gebaseerd.
https://ideas.lego.com/bl...25-44a1-91ef-46ce144133ea
Vraagje, ik moet wat losse steentjes kopen... Nu zit ik bij lego pick a brick te gebruiken... alleen ze hebben een minimale afname van 18 euro... en ik kom nu slechts voor de steentjes die ik nodig heb op 7 euro... Wat kan ik het beste doen? Wellicht toch kijken bij bricklink en daar alle steentjes kopen? Of toch bij LEGO zelf? En heeft iemand dan wellicht suggesties welke steentjes het beste zijn om toe te voegen? Heb vooral modular buildings.
Ik zweer bij Brickowl.com. Misschien daar eens kijken ?Chip. schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:06:
Vraagje, ik moet wat losse steentjes kopen... Nu zit ik bij lego pick a brick te gebruiken... alleen ze hebben een minimale afname van 18 euro... en ik kom nu slechts voor de steentjes die ik nodig heb op 7 euro... Wat kan ik het beste doen? Wellicht toch kijken bij bricklink en daar alle steentjes kopen? Of toch bij LEGO zelf? En heeft iemand dan wellicht suggesties welke steentjes het beste zijn om toe te voegen? Heb vooral modular buildings.
Daily driver; MB R171 SLK280
Wow, erg knap gemaakt!meesje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:36:
[...]
Of mooie MOC’s posten zoals deze:
[YouTube: FUNctional!!! Lego TECHNIC TRAINS: CARGO LOCS, SWITCH POINTS, ROTARY TIPPLER]
Ultieme combi: treinen en Technic.Erg knap gemaakt. Leuk hergebruik van een groot deel van cement mixer.
https://rebrickable.com/m...aight-and-curved/#details
Kijk eens bij Bricks and Pieces. ipv Pick a Brick.Chip. schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:06:
Een paar extra minifigs ?Chip. schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:06:
Bricks and pieces heeft geen minimum idd.Chip. schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:06:
Via de Lego site naar help-> vervangende onderdelen -> steentjes kopen.
Of anders idd wat leuke minifigures erbij.
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
6+ jaar geleden was ook al een heel groot deel van de AFOLs totaal niet creatief bezig, die verzamelde sets en maakte daar dan een stadje van zonder er zelf ook maar iets aan toe te voegen. (En daar is helemaal niks mis mee)chrisO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:21:
[...]
Maar Lego AFOL-sets dienen als display blijkt maar weer eens uit de reacties hier. Een set als de wereldbol zet je op een mooi plekje neer. Vervolgens kan je, je kennissen laten zien wat voor cools je nu weer met Lego hebt gebouwd en dat zelfs een 6-jarige die 18+ set zou kunnen bouwen, dat zeggen we natuurlijk niet. Tegenwoordig zijn de meeste AFOLs niet meer creatief bezig met Lego, zoals AFOLs 6+ jaar geleden nog wel waren, tegenwoordig is Lego voor AFOLs voornamelijk consumeren.
Creatieve AFOLs zijn wat dat betreft best een uitzondering, en dat zijn ze al heel lang.
Bij Lego World hier in Nederland is 80/90% van de fan zone gevuld met MOC's van Lowlug leden, één van de drie grootste Nederlandse LUG's.
Een LUG (Lego User Group) waar eigenlijk alleen maar creatieve AFOLs zitten en set verzamelaars zich niet thuisvoelen. (Die zitten dan ook bij de andere LUG's
Zelf zit ik tegenwoordig alleen hier, want met alternate builds (MOC's uit een enkele set) val je bij zowel de 'echte' moccers als de set verzamelaars toch een beetje buiten de groep.
*En wat nu volgt graag met een flinke korrel zout nemen:
Set verzamelaars vragen zich immers af waarom je aan de perfectie van Lego loopt te rommelen, eigen bouw instructies maken? Gebruik gewoon die van Lego en doe niet zo raar!
En de MOC bouwers vragen zich af waarom ik na 7+ jaar alternate builds ontwerpen nog steeds mijn talent loop te vergooien aan iets wat zij enkel zien als een opstapje de MOC wereld in.
@Sato Het is jammer dat dat wordt ervaren als zulke tegengestelde werelden. Ik vind het maken van bestaande sets erg leuk, niet in de minste plaats door te leren van de technieken die daarin gebruikt worden, en me erover te verwonderen. Zelf zou ik daar niet aan kunnen tippen. Toch vind ik het wel erg leuk om er af en toe ook zelf iets aan te veranderen, of zelfs van een bestaande set iets heel anders te maken. Het enige wat me daarin tegenhoudt is het gevoel dat ik het zelf nooit zo mooi zou kunnen als Lego het maakt. Maar tegelijk denk ik: misschien moet ik het toch maar wat meer gaan proberen, want als je iets hebt staan dat je zelf hebt bedacht is dat wel ontzettend leuk!
Ik heb er wel eens over gedacht om een keer een paar modulaire gebouwen extra te kopen in een aanbieding, alle stenen op één hoop te gooien en daar iets van te maken. Tot nu toe heb ik dat nog niet echt aangedurfd
Alleen van de Assembly Square heb ik er één extra. Daar heb ik wel enorm veel plezier van gehad: alternative builds van anderen bouwen; de bestaande Assembly Square uitbreiden; er zelf iets van proberen te maken. Ik heb het allemaal uitgeprobeerd. Je hebt dan wel echt waar voor je geld! Datzelfde heb ik gedaan met 4x 31097. De stenen van 'gewone' creatorgebouwen lenen zich iets beter voor mijn niveau 
Op Facebook kwam ik vorige week iemand tegen die de Boekwinkel heeft uitgebreid. dat zag er ook erg gaaf uit:
Ik heb er wel eens over gedacht om een keer een paar modulaire gebouwen extra te kopen in een aanbieding, alle stenen op één hoop te gooien en daar iets van te maken. Tot nu toe heb ik dat nog niet echt aangedurfd
Op Facebook kwam ik vorige week iemand tegen die de Boekwinkel heeft uitgebreid. dat zag er ook erg gaaf uit:
:strip_exif()/f/image/xLyOueKOOe5F5jpBSWmUteL5.jpg?f=fotoalbum_large)
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
wel leuk idee, ik heb de blauwe van die set niet gebouwd. mocht iemand die willen ruilen? [..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat vandaag de dag nog steeds zo duidelijk gescheiden is, ik ben al een aantal jaar niet meer actief geweest in die clubs/LUG's. (Ben ook niet echt een club persoon.)Jakkus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:03:
@Sato Het is jammer dat dat wordt ervaren als zulke tegengestelde werelden. Ik vind het maken van bestaande sets erg leuk, niet in de minste plaats door te leren van de technieken die daarin gebruikt worden, en me erover te verwonderen. Zelf zou ik daar niet aan kunnen tippen. Toch vind ik het wel erg leuk om er af en toe ook zelf iets aan te veranderen, of zelfs van een bestaande set iets heel anders te maken. Het enige wat me daarin tegenhoudt is het gevoel dat ik het zelf nooit zo mooi zou kunnen als Lego het maakt. Maar tegelijk denk ik: misschien moet ik het toch maar wat meer gaan proberen, want als je iets hebt staan dat je zelf hebt bedacht is dat wel ontzettend leuk!
Wat betreft zelf gaan ontwerpen: Dat kan ik alleen maar aanmoedigen!
Enige twee redenen dat ik nooit de sprong naar 'echte' MOC's gemaakt heb is budget & het feit dat ik van een bureau of wand met bakjes vol onderdelen in allerlei kleuren compleet geïntimideerd raak en alle creativiteit verlies.
Nu doe ik af en toe wel eens een vrij ontwerp digitaal (stuk overzichtelijker) maar dan heb ik dus de stenen niet om een test bouw te doen en ook niet het budget om ze te bestellen.
Heb je een linkje?Jakkus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:03:
@Sato
[Afbeelding]
Mijn hemel wat een woekerprijzen worden er gevraagd voor deze set.
Als iemand hier nog van deze set af wilt (ook al is die 2e hands) voor een normale prijs dan houd ik me graag aanbevolen
gevalletje van 'de boot gemist' (SideShow118 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:58:
[...]
Mijn hemel wat een woekerprijzen worden er gevraagd voor deze set.
Als iemand hier nog van deze set af wilt (ook al is die 2e hands) voor een normale prijs dan houd ik me graag aanbevolen

zoek m zelf ook nog als 2x build, momenteel als 'fort' gebouwd. wil eigenlijk het schip er langs.
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 19-01-2022 12:00 ]
ik heb een Unboxing / Speedbuild / Improvement ideas op Youtube gezet van mijn Ferrari 488 GTE build.
Misschien wel leuk voor hier ook
Misschien wel leuk voor hier ook
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Haters gonna hate, die zijn overal.Sato schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:56:
[...]
*En wat nu volgt graag met een flinke korrel zout nemen:
Set verzamelaars vragen zich immers af waarom je aan de perfectie van Lego loopt te rommelen, eigen bouw instructies maken? Gebruik gewoon die van Lego en doe niet zo raar!
En de MOC bouwers vragen zich af waarom ik na 7+ jaar alternate builds ontwerpen nog steeds mijn talent loop te vergooien aan iets wat zij enkel zien als een opstapje de MOC wereld in.
Ook al heb ik het nog niet gedaan ben ik zelf veel meer geneigd om alternate build guides aan te schaffen dan complete MOC's. Sowieso is de MOC wereld voor veel volwassen lego bouwers onbekend en als ze er dan aan gaan is het echt nog wel een hele stap verder om van 16 sets 1 moc te maken (overdreven misschien
Tegenwoordig lijkt het sowieso wel dat iedereen giftig doet over andermans hobbies want niet nuttig/waste of time, al doorscrollend op zijn/haar socials en zelf niet de ironie van de situatie in te zien.
Ik haat jou hahahimlims_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:59:
[...]
gevalletje van 'de boot gemist' (![]()
) ik heb m bij top1toys nog voor 'normale' prijs gezien. bij beetje minder bekende stores kun je m nog wel vindne.
zoek m zelf ook nog als 2x build, momenteel als 'fort' gebouwd. wil eigenlijk het schip er langs.
Ik kan hem niet vinden bij Top1Toys in ieder geval.
Ik kan hem inderdaad genoeg vinden maar vind het te gek om hier €250 voor te gaan betalen.
een normale prijs 2e hands vind ik dan ook gewoon €200 als die al een keer is opgebouwd.
Maar goed, in de gaten houden dus
Heb de 42082 Red Crane nog liggen en de Tree House dus er zit geen super haast bij.
https://www.2ttoys.nl/ (denbosch)SideShow118 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:11:
[...]
Ik haat jou haha
https://www.goblinspeelgoed.eu/c-5224749/lego/ (uden)
bricklink (verschillende verkopers <280euro)
de eerste twee, is wat ik bedoelde met minder bekende stores. menig stad heeft wel zo'n zaakje wat lego doet, vaak minder hippe actuele website (neit door google geindexeerd) daar heb je ngo wel eens kans een lego set voor 'normale' prijs te vinden
ligt natuurlijk an je eigen intressen; ik vond het ge-wel-dig (voor mij beste lego set afgelopen paar jaar). vooral vanwege nostalgische opstelling en bouw (de orginele barracude gemaakt toen ik jaar of 8 was - mis alleen nog een mast en compleet stuk van beneden dek .... hoe da fuck die kwijt ben...)
[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 19-01-2022 12:24 ]
Heb de Barracuda Bay afgelopen weekend van MP opgehaald voor 175 euro. Wel gebruikt, maar hij is compleet in doos met handleiding. Prima!!!SideShow118 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:11:
[...]
Ik haat jou haha
Ik kan hem inderdaad genoeg vinden maar vind het te gek om hier €250 voor te gaan betalen.
een normale prijs 2e hands vind ik dan ook gewoon €200 als die al een keer is opgebouwd.
Maar goed, in de gaten houden dus
Heb de 42082 Red Crane nog liggen en de Tree House dus er zit geen super haast bij.
Nice. Maareh, denk je dat ie lang op youtube blijft staan met al die 'bekende' muziek?Alfa Novanta schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:03:
ik heb een Unboxing / Speedbuild / Improvement ideas op Youtube gezet van mijn Ferrari 488 GTE build.
Misschien wel leuk voor hier ook![]()
[YouTube: LEGO 42125 Ferrari 488 GTE Unboxing / Speed Build / Improvements]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
het is Non-Copyright music gedownload van Youtube ... maaaaarrr ik moest er zelf alweer in knippen omdat er tóch enkele nummers door Youtube als Copyright'ed bestempeld werden. Dus tja .. ik weet niet of Youtube ook op latere momenten nog een keer door die nummers heen gaat .. maar op dit moment gaf ie groen licht. En meestal betekent een "verkeerd" nummer alleen maar dat ik er geen inkomsten van krijgen kan ... maar ik krijg toch pas inkomsten vanaf 1000 abonnee's ... en tegen die tijd dat ik aan 1000 zit zal het wel weer naar 2000 zijn verhoogdzonoskar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:53:
Nice. Maareh, denk je dat ie lang op youtube blijft staan met al die 'bekende' muziek?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat is voor mij precies de reden om bestaande sets te gebruiken voor het MOCcen, ik zou daar ook mijn weg niet in kunnen vinden. Het helpt voor de creativiteit om gewoon wat stenen voor je te hebben liggen.Sato schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:43:
Enige twee redenen dat ik nooit de sprong naar 'echte' MOC's gemaakt heb is budget & het feit dat ik van een bureau of wand met bakjes vol onderdelen in allerlei kleuren compleet geïntimideerd raak en alle creativiteit verlies.
Nu doe ik af en toe wel eens een vrij ontwerp digitaal (stuk overzichtelijker) maar dan heb ik dus de stenen niet om een test bouw te doen en ook niet het budget om ze te bestellen.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om Studio te gebruiken, dat heb ik tot nu toe alleen gedaan voor het park in mijn stad en voor een cadeautje voor mijn vader
Misschien maar beginnen met de deur, en vanaf daar verder uitbouwen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TBoMsdRdPYxcJ4H3eChtrTnm.jpg?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Jakkus op 19-01-2022 13:57 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Wat de schaal betreft, zou je misschien kunnen kijken naar andere vergelijkbare MOCs (ok niet deze: https://rebrickable.com/m...ilding-dimension/#details). Wat de verhoudingen betreft, denk ik dat er misschien wel bouwtekeningen beschikbaar zijn; aan de hand daarvan kun je hoogte, breedte, diepte en andere afstanden zoals bijvoorbeeld dakhoogte berekenen.
Je kunt hier informatie opvragen wat er zoal beschikbaar is over deze kerk: https://monumentenregiste...merking?monument_id=50282
Je kunt hier informatie opvragen wat er zoal beschikbaar is over deze kerk: https://monumentenregiste...merking?monument_id=50282
[ Voor 11% gewijzigd door Roy vd M. op 19-01-2022 13:59 ]
@Roy vd M. Bedankt voor de tip! Aanvraag is ingediend
[ Voor 27% gewijzigd door Jakkus op 19-01-2022 14:02 ]
schaal zou ik laten afhangen van beschikbare blokjes; boven in begint het al goed met eenJakkus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:52:
[...]
Dat is voor mij precies de reden om bestaande sets te gebruiken voor het MOCcen, ik zou daar ook mijn weg niet in kunnen vinden. Het helpt voor de creativiteit om gewoon wat stenen voor je te hebben liggen.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om Studio te gebruiken, dat heb ik tot nu toe alleen gedaan voor het park in mijn stad en voor een cadeautje voor mijn vaderZo denk ik er wel eens over om de kerk in Spijk (in Groningen) in Studio na te maken. Vorig jaar heb ik wel een poging gedaan, maar nu weet ik veel beter wat er mogelijk is. De kerk is nu net gerestaureerd, dus dat is een leuke aanleiding. Uitvinden wat een goede schaal is en wat de juiste verhoudingen zijn lijkt me nog wel een grote uitdaging.
[Afbeelding]

daar onder een

boven een 6x toren, daaron een 8x studs toren; trek ja dat door naar beneden past een 4x1 deur
kerk hier in dorp begin ik niet aan, gaat een vermogen kosten, denk dat de daar met de bouw ook achter kwamen. en de spitse punt maar achterwege gelaten hebben
(oss

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 19-01-2022 14:06 ]
Ik zou met het moeilijkste te realiseren onderdeel beginnen, dit is bepalend voor de schaal. En voor zover ik kan zien zou dat de bovenste helft van de toren zijn, maar dat is slechts mijn kijk eropJakkus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:52:
[...]
Dat is voor mij precies de reden om bestaande sets te gebruiken voor het MOCcen, ik zou daar ook mijn weg niet in kunnen vinden. Het helpt voor de creativiteit om gewoon wat stenen voor je te hebben liggen.
Ik heb er ook wel eens aan gedacht om Studio te gebruiken, dat heb ik tot nu toe alleen gedaan voor het park in mijn stad en voor een cadeautje voor mijn vaderZo denk ik er wel eens over om de kerk in Spijk (in Groningen) in Studio na te maken. Vorig jaar heb ik wel een poging gedaan, maar nu weet ik veel beter wat er mogelijk is. De kerk is nu net gerestaureerd, dus dat is een leuke aanleiding. Uitvinden wat een goede schaal is en wat de juiste verhoudingen zijn lijkt me nog wel een grote uitdaging.
[Afbeelding]
Really?! Ik vind MOCs bouwen uit een set een hoger niveau dan een gewone MOC, bij de "gewone" MOCs heb ik regelmatig: "bestel ik even dit" en "dat onderdeel van 10 jaar geleden is hier handig". Uit 1 set is toch: hier mag je het mee doenSato schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:56:
[...]
Lowlug is inderdaad nog eigen MOCs, maar wordt zeker gepraat over sets en vaak ook wat voor onderdelen (nieuwe of in nieuwe kleuren) handig zijn voor MOCs, maar ook gewoon dat sets op zichzelf worden gewaardeerd.Sato schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:43:
[...]
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat vandaag de dag nog steeds zo duidelijk gescheiden is, ik ben al een aantal jaar niet meer actief geweest in die clubs/LUG's. (Ben ook niet echt een club persoon.)
Wat betreft zelf gaan ontwerpen: Dat kan ik alleen maar aanmoedigen!
Geïntimideerd was ik de afgelopen 2 jaar wel om een andere reden dat ik niet veel gebouwd hebt met zo'n ladenmuur. Ik moest nog zoveel opruimen. Afgelopen weken mezelf echt toe moeten dwingen het op te ruimen en te ordenen. Vooral ordenen is een hel, waar leg ik wat meer, wat pak ik vaak, wat niet, want mijn setup van een jaar geleden werkte niet, wat het spontaan bouwen niet bevordert. Het einde is eindelijk in zicht gelukkig.
Kleuren kiezen bij mijn MOCs gaat vaak vrij makkelijk: waar heb ik veel van?
Ik heb nu ook besloten mezelf te focussen op 6 kleuren voor bodywork (wit, rood, dark blue, dark azure, geel en oranje). Lego kan wel blijven aankomen met allerlei nieuwe kekke kleurtjes, maar je bent 2-3 jaar verder voordat de meeste gangbare onderdelen beschikbaar zijn in die kleur. Onderstel bouw ik altijd zwart, lichtgrijs en soms donkergrijs, dus die kleurtjes zitten er ook al bij.
@Jakkus gewoon beginnen met iets bouwen dat je leuk vindt. Proberen een niveau te evenaren is een mooi streven, maar laat het niet een blokkade worden. Elke MOC leer je van, ook van degene die je als mislukt beschouwd (in mijn geval leer ik daar het meeste van zelfs). MOCen is ook voor een gedeelte gewoon oefenen (naast een creatief idee dus). Alle bouwtechnieken van Lego ken je inmiddels uit de instructies, dus dat is al een mooie basis.
Daar ben ik het mee eens. Zelf (dus nu nog maar één keer, maar toch) aan den lijve ondervonden dat je constant tegen uitdagingen, 'pech', ontbrekende onderdelen, ontbrekende technische mogelijkheden en dit en dat aanloopt. Wil het project niet stranden, dan moet je jezelf ertoe dwingen constant out of the box te denken. En dan heb je iets klaar... ben je er niet helemaal tevreden over.AppieNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:37:
Really?! Ik vind MOCs bouwen uit een set een hoger niveau dan een gewone MOC, bij de "gewone" MOCs heb ik regelmatig: "bestel ik even dit" en "dat onderdeel van 10 jaar geleden is hier handig". Uit 1 set is toch: hier mag je het mee doen
Dus dan bedenk je een andere bouwmethode of gebruik van andere onderdeeltjes... zo blijf je het model verbeteren, nog steeds met die beperkte keuze in onderdeeltjes. En als het dan uiteindelijk echt klaar is, ben je trots op wat er staat. Dat had ik althans en ik denk dat dat voor elke alternative-bouwer geldt. Ik denk dat ik dat met een vrije onderdelenkeuze een stuk minder zou hebben. Wel kun je er haast vanzelfsprekend indrukwekkendere en mooiere dingen mee bouwen omdat je nu eenmaal veel minder aan beperkingen / grenzen gebonden bent.
De torenspits is inderdaad wel de grootste uitdaging, denk ik! Dit is wat ik er in 2020 van heb gemaakt, met wat ik toen had en kon. Dat moet vast een stuk beter kunnen 
:strip_exif()/f/image/766syDYsMt5L8gqpYyFsqsoz.jpg?f=fotoalbum_large)
zat er toch redelijk bij; base van 10 studs, daarop die 8 studs toren, met een 6 studs topjeJakkus schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:35:
De torenspits is inderdaad wel de grootste uitdaging, denk ik! Dit is wat ik er in 2020 van heb gemaakt, met wat ik toen had en kon. Dat moet vast een stuk beter kunnen
[Afbeelding]
Mooi begin. Ik denk dat als je de opbouw van de toren hoger maakt, je al dichterbij komt. De opbouw bij de echte kerk (de twee gestapelde koepels) is ongeveer even hoog als de onderbouw (bakstenen).
Als je de toren nog iets ranker maakt, nog beter.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je hiervan gaat maken (als je verder gaat), hou je ons op de hoogte?
Als je de toren nog iets ranker maakt, nog beter.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je hiervan gaat maken (als je verder gaat), hou je ons op de hoogte?
@JoeZuCK Dat is mooi zeg! Daar zitten wel wat mooie ideeën in die ik over kan nemen
Bedankt!
De eerste pogingen voor de toren:
De eerste pogingen voor de toren:
![]() | ![]() | ![]() |
De derde versie vind ik het meest geslaagd, je kunt het bovenste koepeltje nog iets hoger maken door hekwerk toe te voegen zoals ook op het origineel.
@Roy vd M. De derde versie vind ik zelf ook het best gelukt. Bedoel je door een extra laag plate toe te voegen (of een paar lagen)?
Edit: ik zie nu wat je bedoelt, ik had er helemaal overheen gekeken
@Roy vd M. Precies wat ik zelf ook in gedachten had, 3063:
Dat ziet er inderdaad goed uit! Al denk ik nu dat er dan bij de laag eronder misschien ook nog een laagje ronde bricks bij moet.
Edit: gedaan
Het enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat onderdeel 49308 alleen in het wit of in het roze te krijgen is.. Daar moet ik dus nog een alternatief voor verzinnen.
Zo, nu bestaat hij helemaal uit onderdelen die ook echt bestaan. Twee versies van het bovenste stukje dak:
Zelf vind ik de eerste denk ik het mooist.
Edit: ik zie nu wat je bedoelt, ik had er helemaal overheen gekeken
@Roy vd M. Precies wat ik zelf ook in gedachten had, 3063:
![]() | ![]() |
Dat ziet er inderdaad goed uit! Al denk ik nu dat er dan bij de laag eronder misschien ook nog een laagje ronde bricks bij moet.
Edit: gedaan
Het enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat onderdeel 49308 alleen in het wit of in het roze te krijgen is.. Daar moet ik dus nog een alternatief voor verzinnen.
Zo, nu bestaat hij helemaal uit onderdelen die ook echt bestaan. Twee versies van het bovenste stukje dak:
![]() | ![]() |
Zelf vind ik de eerste denk ik het mooist.
[ Voor 167% gewijzigd door Jakkus op 19-01-2022 18:30 ]
Met vier onderdeeltjes 3063 bijvoorbeeld.
Om nog even in te haken op het MOC gebeuren, de sets voor onderdelen te kopen of losse steentjes; ik doe het allemaal. Verslavend zeg maar. Okay okay, ben al aan het minderen.
Als ik bepaalde onderdelen zoek dan vind ik ze op mijn favo site Brickowl. In de betreffende winkel scroll ik dan altijd even door opzoek naar interessante onderdelen.
Zo vond ik een aantal maanden geleden een Technic mini-figure toen ik als zoekterm "hose" had ingevoerd (zie print op torso);
:strip_exif()/f/image/Zi5ycUkedYLMlyFiwfbXWHu4.jpg?f=fotoalbum_large)
Die wil ik wel ! Was € 7,50 maar ach, wilde gewoon even weten hoe en wat. Later zag ik ditzelfde item voor 75 euro (!) maar dit even terzijde.
Recent besloot ik de "long pin with friction" in het zwart aan te schaffen (gebruikt) teneinde de blauwe te vervangen in builds to come. Ook doorgescrolld in de betreffende winkel en toen kwam ik de Technic Seat tegen, wist niet van het bestaan af;
:strip_exif()/f/image/fmVl0c08hUJ2aPAfQ2QSZwA0.jpg?f=fotoalbum_large)
Aha ! Die is voor de eerder genoemde mini-fig dacht ik toen ik het pakketje open maakte. En inderdaad
:strip_exif()/f/image/mOOQ77JO420H1QfdxFBVQLvE.jpg?f=fotoalbum_large)
Past precies, de fig klemt lekker in het stoeltje. Nu eens bedenken wat ik hier omheen kan bouwen. Go-kart, hotrod, zoiets.
Als ik bepaalde onderdelen zoek dan vind ik ze op mijn favo site Brickowl. In de betreffende winkel scroll ik dan altijd even door opzoek naar interessante onderdelen.
Zo vond ik een aantal maanden geleden een Technic mini-figure toen ik als zoekterm "hose" had ingevoerd (zie print op torso);
:strip_exif()/f/image/Zi5ycUkedYLMlyFiwfbXWHu4.jpg?f=fotoalbum_large)
Die wil ik wel ! Was € 7,50 maar ach, wilde gewoon even weten hoe en wat. Later zag ik ditzelfde item voor 75 euro (!) maar dit even terzijde.
Recent besloot ik de "long pin with friction" in het zwart aan te schaffen (gebruikt) teneinde de blauwe te vervangen in builds to come. Ook doorgescrolld in de betreffende winkel en toen kwam ik de Technic Seat tegen, wist niet van het bestaan af;
:strip_exif()/f/image/fmVl0c08hUJ2aPAfQ2QSZwA0.jpg?f=fotoalbum_large)
Aha ! Die is voor de eerder genoemde mini-fig dacht ik toen ik het pakketje open maakte. En inderdaad
:strip_exif()/f/image/mOOQ77JO420H1QfdxFBVQLvE.jpg?f=fotoalbum_large)
Past precies, de fig klemt lekker in het stoeltje. Nu eens bedenken wat ik hier omheen kan bouwen. Go-kart, hotrod, zoiets.
@mir4dor
Doe die kekke Technic-fig een plezier en draai zijn linker bovenarmpje even om, z'n oksel zit nu naar buiten zeg maar
Doe die kekke Technic-fig een plezier en draai zijn linker bovenarmpje even om, z'n oksel zit nu naar buiten zeg maar
Grappig, die kwam ik laatst op Bricklink tegen toen ik mijn Technic figures aan het uitzoeken was. Ik heb ook tig van die stoeltjes. Allemaal jaren '90 
Ik kan niet uitstaan dat ik popjes heb waarvan ik de herkomst niet weet. Kan ik me druk om maken
Ik kan niet uitstaan dat ik popjes heb waarvan ik de herkomst niet weet. Kan ik me druk om maken
Op Brickowl kun je de knop " Comes in" vinden. Weet je in welke set het onderdeel voorkomtReinier schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:53:
Grappig, die kwam ik laatst op Bricklink tegen toen ik mijn Technic figures aan het uitzoeken was. Ik heb ook tig van die stoeltjes. Allemaal jaren '90
@AppieNL Oops, done
Jep, tnx! Dat gebruik ik inderdaad. Of Brickset of Bricklink. Maar ik kom dan soms op setjes die ik me niet kan herinneren van vroeger.mir4dor schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:56:
[...]
Op Brickowl kun je de knop " Comes in" vinden. Weet je in welke set het onderdeel voorkomt
Aan de andere kant herontdek ik dan weer sets uit m'n jeugd die ik jaren niet gezien heb. Heerlijk dat jeugdsentiment!
https://bricksafe.com/pages/BoltBuilds/the-university
:strip_exif()/f/image/30FoqIF5eupUSoJveDrU6iZM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag deze alternatieve bouw van zweinstein/hogwarts langskomen op reddit. Lijkt mij een leuke klus.
Iemand ervaring met deze site en de kwaliteit van de instructies en plezier van bouwen?
:strip_exif()/f/image/30FoqIF5eupUSoJveDrU6iZM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag deze alternatieve bouw van zweinstein/hogwarts langskomen op reddit. Lijkt mij een leuke klus.
Iemand ervaring met deze site en de kwaliteit van de instructies en plezier van bouwen?
Ja, mijn geheugen is een zeef. Wat ik nog weet is dat ik met mijn broertjes aan het vechten was om de beste steentjes op de zondag bijvoorbeeld.Reinier schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:00:
[...]
Jep, tnx! Dat gebruik ik inderdaad. Of Brickset of Bricklink. Maar ik kom dan soms op setjes die ik me niet kan herinneren van vroeger.
Aan de andere kant herontdek ik dan weer sets uit m'n jeugd die ik jaren niet gezien heb. Heerlijk dat jeugdsentiment!
Onlangs werd hier die vintage Technic chassis gepost. Die ken ik nog wel van toen maar mijn ouders hadden daar echt niet de financiële middelen voor.
Ik heb een nieuwe start gemaakt sinds covid zeg maar, bouwjaar '67
Je hebt meer kans op reacties als je deze vraag post in het topic: kleine bouwsteentjes.Andreas92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:12:
[Afbeelding]
Onderaan de pagina waar je normaal een reactie kan typen, zie je meer links staan, daar kun je kleine bouwsteentjes link vinden.
Wil ik wel proberen, maar is dat niet voor alles wat op lego lijkt maar het niet is? Dit is wel van officiële lego blokjes gemaakt.Loader schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Je hebt meer kans op reacties als je deze vraag post in het topic: kleine bouwsteentjes.
Onderaan de pagina waar je normaal een reactie kan typen, zie je meer links staan, daar kun je kleine bouwsteentjes link vinden.
Als ik het zo zie zijn dit gewoon instructies voor een moc van een bestaande lego set dus hoort de vraag ook hier lijkt mij.Loader schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Je hebt meer kans op reacties als je deze vraag post in het topic: kleine bouwsteentjes.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ja dat was ik, ik heb dat chassis net gebouwd. En ben met 8865 en 8880 bezig. 8865 heb ik in 1992 ofzo gekocht, die andere twee weken terug. Mooi spul en ik prefereer het boven het studless van numir4dor schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:13:
[...]
Ja, mijn geheugen is een zeef. Wat ik nog weet is dat ik met mijn broertjes aan het vechten was om de beste steentjes op de zondag bijvoorbeeld.
Onlangs werd hier die vintage Technic chassis gepost. Die ken ik nog wel van toen maar mijn ouders hadden daar echt niet de financiële middelen voor.
Ik heb een nieuwe start gemaakt sinds covid zeg maar, bouwjaar '67
Ben hier ook zeer benieuwd naar!Andreas92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:12:
[Afbeelding]
Lijkt me een leuke om in de zomer om te bouwen.
Dus inderdaad gewoon een moc en dan hoort het hier.Andreas92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:22:
[...]
Wil ik wel proberen, maar is dat niet voor alles wat op lego lijkt maar het niet is? Dit is wel van officiële lego blokjes gemaakt.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik heb hem hier ook al langs zien komen. De reacties lijken wel positief!Andreas92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:12:
[Afbeelding]
Ik was altijd meer van de Technic maar sinds ik de Liebherr heb gebouwd merk ik dat mijn interesse weg is. Ik vind de auto’s niet interessant en die Liebherr en Bucket excavator overtreffen wordt lastig.
Voor kerst het Home Alone huis aangeschaft en dat vond ik wel erg tof! Zojuist op MP de Bonsai en bloemen voor m’n vrouw gekocht haha.
De modulars lijken me ook leuk, maar ik herken een dure obsessie dus bedwing ik mezelf maar 😂
Voor kerst het Home Alone huis aangeschaft en dat vond ik wel erg tof! Zojuist op MP de Bonsai en bloemen voor m’n vrouw gekocht haha.
De modulars lijken me ook leuk, maar ik herken een dure obsessie dus bedwing ik mezelf maar 😂
[ Voor 12% gewijzigd door lex op 19-01-2022 19:47 ]
Hij staat ook op rebrickable en dan kan je mss eens de comments sectie doornemen: https://rebrickable.com/m...native-to-71043/#commentsAndreas92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:12:
[Afbeelding]
Ik heb zelf al eens een MOC instructie sheet gekocht die was gemaakt via Studio en was daar wel tevreden van. Maar ja kwaliteit hangt sterk af van de MOC creator.
Algemeen gezien is rebrickable een zalige site om info over sets, parts, MOCs en werkt ook in combinatie met bricklink/owl shops.
Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/
Ha! Die ken ik nog van vroeger bij een maat.mir4dor schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:44:
Als ik me niet vergis was er ergens eentje met ski's ook.
Vandaag ook een paar oude vriendjes van m'n krokodil toegekomen.
€10 voor 10 ventjes.
:strip_exif()/f/image/ADZ8uLlKWanacroR4N5VN4Di.jpg?f=fotoalbum_large)
Ha, good old Fabuland. Ga je er nog meer van sparen, zoals de gebouwen?
Was altijd een vrolijke serie, die best een hele tijd heeft bestaan.
Als ik voor een deftige prijs onderdelen kan scoren, misschien wel.Roy vd M. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:25:
Ha, good old Fabuland. Ga je er nog meer van sparen, zoals de gebouwen?
Lijkt me leuk om in de stijl zoals de fabuland At-At een ruimteschip te maken.
Invaders from planet Fabuland.
En de kraan is af! Mis wel een drietal zwarte pinnen (4121715) en een bruine korte technic as met stop (6135494).
:strip_exif()/f/image/q6yEl7nljuCheSFl4NNZdski.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is het risico met tweedehands, maar even een berichtje naar de oorspronkelijke eigenaar en hij stuurde me een foto met de ontbrekende onderdelen. Kortom goed geregeld!
Nu maar starten met de Sian! 😎
:strip_exif()/f/image/q6yEl7nljuCheSFl4NNZdski.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is het risico met tweedehands, maar even een berichtje naar de oorspronkelijke eigenaar en hij stuurde me een foto met de ontbrekende onderdelen. Kortom goed geregeld!
Nu maar starten met de Sian! 😎
En met die foto weet je nu meerbvsteyn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:19:
..en hij stuurde me een foto met de ontbrekende onderdelen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
die linker? Hoe heb je dat haar zo gedetailleerd gekregen?schumi1986 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:18:
Gisteren de Saturn V afgerond.
Maar wat nu? Was aan het twijfelen tussen Assembly Square en USC Millennium Falcon. Dus beide dozen op tafel en kijken welke het kitten zou kiezen.
Deze is het geworden
[Afbeelding]
Mijn fout. Zag die Bolt staan en dacht das geen echte lego. Maar als het echte lego is, ja, dan kun je hier plaatsen.Andreas92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:22:
[...]
Wil ik wel proberen, maar is dat niet voor alles wat op lego lijkt maar het niet is? Dit is wel van officiële lego blokjes gemaakt.
Haha..de vorige eigenaar is een stadsgenoot en atletiek trainer van mijn zoontje..
Dus die missende onderdelen komen wel mijn kant op..😉
Wat is dat boek van de Millennium falcon groot zeg
Het bouwproject wordt nauwlettend gevolgd
:strip_exif()/f/image/9aWloZIbQM1zz3pu7YWCGjT1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9aWloZIbQM1zz3pu7YWCGjT1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dEpT740yckGwzYPtxnfMXAGF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door schumi1986 op 19-01-2022 22:40 ]
Wat een schatjeschumi1986 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:39:
Wat is dat boek van de Millennium falcon groot zeg![]()
[Afbeelding][Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door mir4dor op 19-01-2022 23:21 ]
Waarschuwing voor de mensen die nog op Catawiki kijken, hier de gevleugelde woorden 'deze set wordt niet meer gemaakt'. Misschien letterlijk correct, want deze bouwdoos heeft de fabriek al verlaten, maar voor de normale lezer is dit misleiding; de set is nog maar net uit.
https://www.marktplaats.n...-volkswagen-t2-camper-van
Logisch, de kat wil de grootste doos om in te wonen achterafschumi1986 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:18:
Gisteren de Saturn V afgerond.
Maar wat nu? Was aan het twijfelen tussen Assembly Square en UCS Millennium Falcon. Dus beide dozen op tafel en kijken welke het kitten zou kiezen.
Deze is het geworden
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Het huidige bod is € 150 en dat is €10 minder dan de prijs bij lego op de site.Roy vd M. schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 06:47:
Waarschuwing voor de mensen die nog op Catawiki kijken, hier de gevleugelde woorden 'deze set wordt niet meer gemaakt'. Misschien letterlijk correct, want deze bouwdoos heeft de fabriek al verlaten, maar voor de normale lezer is dit misleiding; de set is nog maar net uit.
Valt nog mee dat het niet voor €350 als minimum staat.
The S in IOT stands for security.
precies de reden waarom ik hem na 3 pagina's heb opgeborgen en de surface pro maar heb neergezet.schumi1986 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:39:
Wat is dat boek van de Millennium falcon groot zeg![]()
[Afbeelding][Afbeelding]
dat boek neemt al rustig 1/3 van de beschikbare lego ruimte in
Wat een oplichters... kun je op catawiki nergens een kavel rapporteren? Ik zie in ieder geval geen knop o.i.d. (maar misschien komt dat omdat ik geen account heb en dus niet ben ingelogd).Roy vd M. schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 06:47:
scintillating
Welke app gebruik je om de bouwhandleiding op je tabblad te krijgen?
pdf viewerHurtebise schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:36:
Welke app gebruik je om de bouwhandleiding op je tabblad te krijgen?

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked