seriously? heb m nog niet in echt gezien, was niet erg onder indruk en denk dat ik m oversla. Maar als aangeeft dat een van beste is, dan ga blind op jou afJakkus schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:56:
De Boutique Hotel is klaarIk ben echt van dit gebouw onder de indruk. Het was heel erg leuk om te bouwen, en ik vind het resultaat ook erg stijlvol. Smaken verschillen, maar naar mijn mening de beste modular van de afgelopen paar jaar!
precies dit, maar nu ben ik overtuigd.himlims_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:13:
[...]
seriously? heb m nog niet in echt gezien, was niet erg onder indruk en denk dat ik m oversla. Maar als aangeeft dat een van beste is, dan ga blind op jou af
eens kijken of ik hem morgen op kan pikken :-)
Warhammer en PC games en lego
Oké, disclaimer: ik ben een LEGO noob. Ik heb ooit als kind een helikopter met takel gehad en dat vond ik machtig mooi, maar verder had ik alleen K'nex.
Nu overweeg ik de Ideas Typewriter. Dat lijkt me sowieso ook een mooie display set, en het lijkt me wel leuk om een keer iets anders te doen dan legpuzzels.
Nu vraag ik me alleen af of ik het mezelf niet direct heel moeilijk maak met zo'n ding. Het bloemenboeket lijkt me ook leuk, en misschien is dat een betere instapset?
Wat raden jullie aan?
Nu overweeg ik de Ideas Typewriter. Dat lijkt me sowieso ook een mooie display set, en het lijkt me wel leuk om een keer iets anders te doen dan legpuzzels.
Wat raden jullie aan?
M.i. moet je gewoon kopen wat je leuk vind. Vind je de Typewriter tof, dan zou ik vooral die kopen.Infidel666 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:53:
Oké, disclaimer: ik ben een LEGO noob. Ik heb ooit als kind een helikopter met takel gehad en dat vond ik machtig mooi, maar verder had ik alleen K'nex.
Nu overweeg ik de Ideas Typewriter. Dat lijkt me sowieso ook een mooie display set, en het lijkt me wel leuk om een keer iets anders te doen dan legpuzzels.Nu vraag ik me alleen af of ik het mezelf niet direct heel moeilijk maak met zo'n ding. Het bloemenboeket lijkt me ook leuk, en misschien is dat een betere instapset?
Wat raden jullie aan?
Met LEGO sets van tegenwoordig is het sowieso dat ze héél veel instructiepagina's wijden aan het plaatsen van de blokjes
Typewriter is echt gaaf, ziet er mooi uit en het binnenwerk is erg cool, er zit een soort escapement in.
Play value 0, dus hij staat hier al maanden stof te vangen
Play value 0, dus hij staat hier al maanden stof te vangen
Gewoon gaan voor de Ideas Typewriter. De instructies van huidige Lego sets zijn zo eenvoudig dat vrijwel iedereen het kan bouwen. Een legpuzzel is vele male moeilijker dan een Lego set.Infidel666 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:53:
Nu overweeg ik de Ideas Typewriter. Dat lijkt me sowieso ook een mooie display set, en het lijkt me wel leuk om een keer iets anders te doen dan legpuzzels.Nu vraag ik me alleen af of ik het mezelf niet direct heel moeilijk maak met zo'n ding. Het bloemenboeket lijkt me ook leuk, en misschien is dat een betere instapset?
Wat raden jullie aan?
nah ik haal het weg :-) nevermind wat ik schreef.
soms kan een review alleen maar zorgen voor meningen waar je niet op zit te wachten.
soms kan een review alleen maar zorgen voor meningen waar je niet op zit te wachten.
[ Voor 143% gewijzigd door Gim op 14-01-2022 13:02 ]
Haha, smaken verschillen, zoals gezegd. Op internet lees ik ook verhalen van mensen die er niet van onder de indruk zijn. Zij zeggen: weinig vernieuwende technieken, geen uitdaging om te bouwen, te leeg.himlims_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:13:
[...]
seriously? heb m nog niet in echt gezien, was niet erg onder indruk en denk dat ik m oversla. Maar als aangeeft dat een van beste is, dan ga blind op jou af
Ik vond het zelf leuk en verrassend om hem te bouwen. Er zitten leuke details in. En persoonlijk vind ik het qua kleuren en vorm écht een heel leuk gebouw. Een beetje excentriek, maar van mij mag dat juist wel meer in de stad. Ik heb bijvoorbeeld minder met de 'tan'-kleur en het rechthoekige van het Politiebureau.
Het kan wel een uitdaging zijn om hem naast een ander gebouw te zetten, maar dat komt naar mijn mening gewoon doordat dit gebouw zo goed is dat andere gebouwen ernaast afsteken. Maar ook daar weer: smaken verschillen
De locatie helpt ook mee. Het scheelt dat ik niets aan de linkerkant van het gebouw heb staan, het lijkt me lastiger om daar iets voor te vinden.
Ik heb toevallig een paar keer mijn stad laten zien aan mensen afgelopen dagen (die zelf niet veel met Lego doen), en elke keer sprong dit gebouw er voor ze uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 14-01-2022 13:05 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
hoe zit je met openingstijden en toegangsbewijs? ergens iets in de aanbieding bij vakantieveilg? socialdeal?Jakkus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:01:
[...]
Ik heb toevallig een paar keer mijn stad laten zien aan mensen afgelopen dagen (die zelf niet veel met Lego doen), en elke keer sprong dit gebouw er voor ze uit.
@himlims_ Haha, misschien met een museum-jaarkaart
Musea mogen alleen op dit moment helaas nog niet open volgens mij
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
De vraag is meer of de burgemeester van je LEGO stad heeft aangegeven of er wordt ingegrepen of nietJakkus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:36:
@himlims_ Haha, misschien met een museum-jaarkaartMusea mogen alleen op dit moment helaas nog niet open volgens mij
Dat er duidelijke instructies bij zitten is wel fijn om te weten. Dan ga ik in ieder geval niet eerst voor een kleinere instapset.Gim schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:56:
[...]
M.i. moet je gewoon kopen wat je leuk vind. Vind je de Typewriter tof, dan zou ik vooral die kopen.
Met LEGO sets van tegenwoordig is het sowieso dat ze héél veel instructiepagina's wijden aan het plaatsen van de blokjesJe kunt héél eventueel nog op Youtube of zo kijken wat men zegt over de Typewriter, maar ik zie niet gelijk in waarom de Typewriter lastig zou moeten zijn om te bouwen. En anders heb je er alleen maar langer plezier van
Zie hierInfidel666 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:46:
[...]
Dat er duidelijke instructies bij zitten is wel fijn om te weten. Dan ga ik in ieder geval niet eerst voor een kleinere instapset.Is het de moeite waard om te wachten op een sale of heeft dat net zoveel zin als bij Nintendo games voor de switch?
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/21327/Typewriter.html
Zelfs voor Nintendo Switch games geldt dat er van tijd tot tijd scherpe(re) prijzen zijn. Alleen niet zo gril bak dump scherp als bij een PS4 inderdaad (als dat is wat je bedoelt
De set is pas van mei vorig jaar toch? Wellicht dat ie nog door wat meer winkels gevoerd gaat worden en dat er nog wat leuke prijzen voorbij gaan komen. Maar mocht je daar niet op willen wachten en hem "gewoon" bij LEGO kopen dan een idee om hem te kopen wanneer je er een GWP (gift with purchase) bij krijgt. Of dubbele VIP punten... ofschoon je daar pas iets aan hebt bij je volgende aankoop bij LEGO (daarmee houden ze lekker hun klanten bij zich
Maar waar de instructies vroeger dunne boekjes of enkele losse blaadjes waren zijn het anno ~2022 dikkere boekwerken waarbij pagina's worden besteed aan slechts enkele nieuwe blokjes. Dus dat moet goedkomen
[ Voor 34% gewijzigd door Gim op 14-01-2022 13:56 ]
Zoiets inderdaad.Gim schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:49:
[...]
Zie hier
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/21327/Typewriter.html
Zelfs voor Nintendo Switch games geldt dat er van tijd tot tijd scherpe(re) prijzen zijn. Alleen niet zo gril bak dump scherp als bij een PS4 inderdaad (als dat is wat je bedoelt)
De set is pas van mei vorig jaar toch? Wellicht dat ie nog door wat meer winkels gevoerd gaat worden en dat er nog wat leuke prijzen voorbij gaan komen. Maar mocht je daar niet op willen wachten en hem "gewoon" bij LEGO kopen dan een idee om hem te kopen wanneer je er een GWP (gift with purchase) bij krijgt. Of dubbele VIP punten... ofschoon je daar pas iets aan hebt bij je volgende aankoop bij LEGO (daarmee houden ze lekker hun klanten bij zich)
Die site is wel superhandig, thanks! Had die inderdaad ook al opgesnord uit dit topic. Van wat ik kon vinden is de set van mei/juni 2021 ja, maar ik heb geen idee of dat oud of jong is voor LEGO sets.
LEGO doet aan Gift With Purchase? Is dat sporadisch of permanent? Zal ik straks even googelen, dat klinkt best interessant als alternatief voor een prijsdaling inderdaad.
Nog een vraag: stel er mist een stukje, dan kun je die gratis nabestellen bij LEGO, toch? Zoiets heb ik ooit gehoord in ieder geval.
blijft altijd een gok; ik probeer zelden de retail prijs te betalen - uiteindelijk komt bijna iedere set wel ergens in de verkoop [..] maar staar je er ook niet blind op, al regelmatig een idea's set gehad waarvan ik dacht; jah die wil ik - maar niet voor die prijs. te lang gewacht; set "uitverkocht" prijs omhoogInfidel666 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Zoiets inderdaad.Af en toe een korting van 10 of 20 euro missen vind ik niet zo erg, maar op een LEGO set van 200 euro zou ik 't wel zonde vinden als 'ie over een maand te koop blijkt voor standaard 125, bijvoorbeeld.
Die site is wel superhandig, thanks! Had die inderdaad ook al opgesnord uit dit topic. Van wat ik kon vinden is de set van mei/juni 2021 ja, maar ik heb geen idee of dat oud of jong is voor LEGO sets.Ik zag hierboven dat LEGO sets ongeveer twee jaar worden verkocht? Als het één jaar is, zit er wat meer haast achter natuurlijk.
gewoon brickwatch gebruiken; interresante setjes toevoegen, en voor jezelf bedenken wat je er aan uit wilit geven. er is zo veel leuks op de markt; kan niet alles kopen (althans ik niet met mijn salaris)
yup - klantenservice bellenNog een vraag: stel er mist een stukje, dan kun je die gratis nabestellen bij LEGO, toch? Zoiets heb ik ooit gehoord in ieder geval.
Dit is wat er momenteel bijvoorbeeld is. Natuurlijk zolang voorraad strekt.Infidel666 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Zoiets inderdaad.Af en toe een korting van 10 of 20 euro missen vind ik niet zo erg, maar op een LEGO set van 200 euro zou ik 't wel zonde vinden als 'ie over een maand te koop blijkt voor standaard 125, bijvoorbeeld. Voor Nintendo owned switch games betaal ik de launch prijs zonder klagen, want dat zakt toch nooit significant binnen de eerste twee jaar. Een Ubisoft switch game ga ik nooit aanschaffen voor de launch prijs, dan ben ik dief van m'n portemonnee. Om 't maar even te vergelijken met iets waar ik wel een beetje verstand van heb.
Die site is wel superhandig, thanks! Had die inderdaad ook al opgesnord uit dit topic. Van wat ik kon vinden is de set van mei/juni 2021 ja, maar ik heb geen idee of dat oud of jong is voor LEGO sets.Ik zag hierboven dat LEGO sets ongeveer twee jaar worden verkocht? Als het één jaar is, zit er wat meer haast achter natuurlijk.
LEGO doet aan Gift With Purchase? Is dat sporadisch of permanent? Zal ik straks even googelen, dat klinkt best interessant als alternatief voor een prijsdaling inderdaad.
Nog een vraag: stel er mist een stukje, dan kun je die gratis nabestellen bij LEGO, toch? Zoiets heb ik ooit gehoord in ieder geval.
https://www.lego.com/nl-nl/page/lego-offers-promotions
Als er een onderdeel ontbreekt of wanneer een onderdeel beschadigd is dan neem je gewoon contact op met LEGO en dan geef je aan hoeveel je van welk onderdeel nodig hebt. Partnummer tref je ook aan in het instructieboekje, zodat je weet waar het om gaat precies. Niet voor betalen, gewoon ontbreekt of is kapot, dus vervang maar
Bij BrickFever was de set meen ik iets van €175? Toch €25 mooi meegenomen. Al weet ik niet hoe prettig BrickFever is; ik heb er nooit iets gekocht.
[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 14-01-2022 14:12 ]
Ik zou een beetje minderen met de aanschaf van Lego Technic, komt Nico weer;
https://rebrickable.com/m...b-bucket-hot-rod/#details
Tempting.
https://rebrickable.com/m...b-bucket-hot-rod/#details
Tempting.
Daily driver; MB R171 SLK280
Haha, ik denk het niet, die is te druk met zwaaienGim schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:46:
[...]
De vraag is meer of de burgemeester van je LEGO stad heeft aangegeven of er wordt ingegrepen of niet
:strip_exif()/f/image/toOWXsmHT0ljIWV4vRQ6rwy0.jpg?f=fotoalbum_large)
Goede tips ik vind technisch lego leuk vanwege de bewegende dingen, nu is het vooral autos, maar ik heb geloof ik een dure smack.Haay schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:36:
[...]
Je zou eens kunnen kijken bij de Lego Ideas afdeling, waar heel diverse en vaak ook bijzondere Lego sets beschikbaar zijn. Als voorbeelden:
Middeleeuwse Smid (€149,99)
[Afbeelding]
Saturn 5 maanraket (€119,99)
[Afbeelding]
Fender Stratocaster (€99,99)
[Afbeelding]
Sesam Straat (€119,99)
[Afbeelding]
Friends Central Perk (€79,99)
[Afbeelding]
En als je dan deze Ideas sets op Brickwatch opzoekt kun je vaak nog wel op de prijs besparen.
---------------------------
[...]
Dat kun je mooi terug zien op de Brickeconomy website specifiek voor de 10179 set.
Vlak voor de bekendmaking en release van de vernieuwde 75192 UCS Millennium Falcon werd de 10179 set voor ruim boven de €3000 verkocht. Toen de 75192 uitkwam en (na initieel beperkt beschikbaar te zijn) ruimer beschikbaar kwam daalde de prijs van de 10179 naar rond de €1000 - €1100. Daarna is de prijs ervan toch wel weer gestegen. Op Bricklink kun je terug vinden dat in het afgelopen half jaar 10179 nieuw in doos nog voor €1500 is verkocht, en er nu weer richting de 2000 Euro voor wordt gevraagd.
[...]
De VS, Canada en Mexico worden bediend vanuit de LEGO fabriek in Mexico waar zowel de blokjes geperst worden als de zakjes gevuld en in de set-dozen verpakt worden.
Europa wordt bediend vanuit de fabrieken in Tsjechië en Hongarije (de ene is waar de blokjes gemaakt worden, en de andere waar de zakjes gevuld en in set-dozen verpakt worden). Een deel van de sets worden nog steeds in Billund, Denemarken geproduceerd.
En recentelijk heeft LEGO ook een fabriek in China gebouwd waarvandaan nu de Aziatische markt bediend wordt.
Voor zover ik weet worden Australië en Nieuw Zeeland bevoorraad vanuit de fabrieken in Europa. Wat dus de hogere prijzen in Australië en Nieuw Zeeland verklaart.
Dat hogwarts kasteel 😃wauw en heb nog een kasteel gezien wauw. Maar zo bowen budget dang
Maar bedankt voor de links
Ikzelf heb gistereavond de Ideas set Grand Piano voltooid. Een set die bij Lego zelf 350 Euro kost, maar via Amazon Duitsland heb ik er €277 voor betaald. Dit is een prachtige Lego set die ook heel display waardig is. Mijn vrouw vind hem zo mooi dat die wel in de huiskamer mag staan.Annie1980 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:51:
Goede tips ik vind technisch lego leuk vanwege de bewegende dingen, nu is het vooral autos, maar ik heb geloof ik een dure smack.
Dat hogwarts kasteel 😃wauw en heb nog een kasteel gezien wauw. Maar zo bowen budget dang
Van binnen aardig wat Technic met bewegende onderdelen, wat je goed terug kunt zien in bv. deze review op YouTube:
Ook een behoorlijk partspack zo te zien! Ja ik heb een nieuw woord geleerdHaay schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:58:
[...]
Ikzelf heb gistereavond de Ideas set Grand Piano voltooid. Een set die bij Lego zelf 350 Euro kost, maar via Amazon Duitsland heb ik er €277 voor betaald. Dit is een prachtige Lego set die ook heel display waardig is. Mijn vrouw vind hem zo mooi dat die wel in de huiskamer mag staan.![]()
Van binnen aardig wat Technic met bewegende onderdelen, wat je goed terug kunt zien in bv. deze review op YouTube:
[YouTube: LEGO Ideas Grand Piano Full Review! Set 21323. Is it that bad?]
Ja super leuk, maar dat ligt €200-150 boven het budget van @Annie1980Haay schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:58:
[...]
Ikzelf heb gistereavond de Ideas set Grand Piano voltooid. Een set die bij Lego zelf 350 Euro kost, maar via Amazon Duitsland heb ik er €277 voor betaald. Dit is een prachtige Lego set die ook heel display waardig is. Mijn vrouw vind hem zo mooi dat die wel in de huiskamer mag staan.![]()
[YouTube: LEGO Ideas Grand Piano Full Review! Set 21323. Is it that bad?]
Maar wél een WSBK 'SuperBike'NotSoSteady schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:11:
Dit jaar waarschijnlijk geen nieuwe supercar.![]()
https://www.bricktastic.n...maal-een-jaar-uitgesteld/

https://www.lego.com/nl-nl/product/bmw-m-1000-rr-42130
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Jep. Is wel al een keer gebouwd maar dat scheelt een hoop geld
Ik twijfel erover om deze te halen. Stickers plakken is niet echt mijn ding en deze set heeft er nogal wat.Will_M schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Maar wél een WSBK 'SuperBike'![]()
Je kan de stickers ook niet plakken; bouwervaring zal er niet anders door worden en eventueel makkelijker door te verkopen.spookz0r schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:22:
[...]
Ik twijfel erover om deze te halen. Stickers plakken is niet echt mijn ding en deze set heeft er nogal wat.
Alles vervangen voor witte steentjes maakt hem ook heel mooi:spookz0r schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:22:
[...]
Ik twijfel erover om deze te halen. Stickers plakken is niet echt mijn ding en deze set heeft er nogal wat.

(Geen eigen foto)
Iemand bekend met de MOCs van SaperPL ? https://rebrickable.com/s...1&q=Saper&search_type=all
Zo grappig die tiny builds. Knap dat je zo compact kunt bouwen en nog met functies ook.
Gratis te downloaden trouwens
Zo grappig die tiny builds. Knap dat je zo compact kunt bouwen en nog met functies ook.
:strip_exif()/f/image/ZIWeOppOVz9OqEaGINpQfdlg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door mir4dor op 15-01-2022 21:28 ]
Deze was laatst in de aanbieding bij Amazon FR voor €94,39 inclusief verzending. Toch zo'n €35 bespaard t.o.v. de Lego Shop.
Zal vast op termijn nog wel eens voor minder in een aanbieding komen, maar daar hoef ik niet meer op te wachten. Binnenkort maar eens in elkaar zetten. Schijnt een leuke build te zijn volgens de reviews.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mzkMWBnGyR27TOfY7RQXAcAF.jpg?f=user_large)
Erg leuke MOC’s! Ook de RC truck is erg tof.mir4dor schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:27:
Iemand bekend met de MOCs van SaperPL ? https://rebrickable.com/s...1&q=Saper&search_type=all
[Afbeelding]
Rijtje vragen voor jullie
Deze https://www.brickwatch.ne...10278/Police-Station.html set gekocht en gebouwd. Blijken een drietal blokjes te ontbreken. Hoe pak je dat best aan? Heb originele kasticket nog. Nabestellen van de ontbrekende steentjes via de site van Lego https://www.lego.com/nl-b.../missing/enter-set-number ? Zitten er addertjes onder het gras? Betalende service? Verzending te betalen? Hoe vlot werkt dat? Gaat het snel?
Ben aan het twijfelen over welke set vervolgens te kopen. Ben fan van de creator expert stadsgebouwen. Twijfel aan deze
https://www.brickwatch.net/nl-BE/set/10270/Bookshop.html of deze https://www.brickwatch.ne...10297/Boutique-Hotel.html. Boetiekhotel lijkt zeer recent, maar wordt precies enkel via Lego zelf verkocht. Is die uitzonderlijk en tijdelijk? Qua prijs en beschikbaarheid weet ik niet welke set ik best eerst in huis haal. De bookshop lijkt al in prijs te zijn gestegen, weet niet hoe lang die nog te vinden zal zijn aan een redelijk normale prijs.
Uiteraard wil ik ze allebei om de reeks zo volledig mogelijk te hebben.
Deze https://www.brickwatch.ne...10278/Police-Station.html set gekocht en gebouwd. Blijken een drietal blokjes te ontbreken. Hoe pak je dat best aan? Heb originele kasticket nog. Nabestellen van de ontbrekende steentjes via de site van Lego https://www.lego.com/nl-b.../missing/enter-set-number ? Zitten er addertjes onder het gras? Betalende service? Verzending te betalen? Hoe vlot werkt dat? Gaat het snel?
Ben aan het twijfelen over welke set vervolgens te kopen. Ben fan van de creator expert stadsgebouwen. Twijfel aan deze
https://www.brickwatch.net/nl-BE/set/10270/Bookshop.html of deze https://www.brickwatch.ne...10297/Boutique-Hotel.html. Boetiekhotel lijkt zeer recent, maar wordt precies enkel via Lego zelf verkocht. Is die uitzonderlijk en tijdelijk? Qua prijs en beschikbaarheid weet ik niet welke set ik best eerst in huis haal. De bookshop lijkt al in prijs te zijn gestegen, weet niet hoe lang die nog te vinden zal zijn aan een redelijk normale prijs.
[ Voor 7% gewijzigd door Hurtebise op 16-01-2022 15:51 ]
Die blauwe veer/schokdemper achter is gaaf, zal wel een duur ding op Bricklink worden.Will_M schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Maar wél een WSBK 'SuperBike'![]()
https://ideas.lego.com/pr...e8-4556-9cb8-65836207fcaf

Een GBC als idea, met allemaal verschillende technieken... hopen dat die erdoor komt
Een GBC als idea, met allemaal verschillende technieken... hopen dat die erdoor komt
Ik zag m ook voorbij komen, erg gaaf! Zeker gesupport42erik schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:15:
https://ideas.lego.com/pr...e8-4556-9cb8-65836207fcaf
[Afbeelding]
Bij ontbrekende onderdelen kun je beste contact opnemen met klantenservice via de mail. Achterin in het instructieboek staan de nummers, zoek die even op en geef die dan door.Hurtebise schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:48:
Is gratis.
Bookshop gaat eind dit jaar eruit. Was in december al voor 125 te krijgen.
Boutique hotel gaat pas over 3 jaar eruit . Voorlopig alleen te koop bij lego en na half jaar ook elders en dan komen de kortingen.
Kijk even naar 10255 assembly square. Er gaan geruchten rond dat deze ook dit jaar eruit gaat, maar dat is niet zeker. Wel dat er steeds minder winkels zijn die deze verkopen.
Mailtje werkt inderdaad prima, maar het gelinkte formuliertje werkt ook prima (persoonlijk vind ik dat veel fijner en sneller), betrouwbaar is hij zeker.Loader schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Bij ontbrekende onderdelen kun je beste contact opnemen met klantenservice via de mail. Achterin in het instructieboek staan de nummers, zoek die even op en geef die dan door.
Is gratis.
Bookshop gaat eind dit jaar eruit. Was in december al voor 125 te krijgen.
Boutique hotel gaat pas over 3 jaar eruit . Voorlopig alleen te koop bij lego en na half jaar ook elders en dan komen de kortingen.
Kijk even naar 10255 assembly square. Er gaan geruchten rond dat deze ook dit jaar eruit gaat, maar dat is niet zeker. Wel dat er steeds minder winkels zijn die deze verkopen.
https://www.lego.com/nl-n...entparts/missing/location
Let er goed op dat je aangeeft dat er steentjes ontbreken, niet dat je steentjes wilt bestellen.
Als je aangeeft dat ze ontbreken stuurt lego ze gratis voor je op.
Ik had 31/12 een missend steentje opgegeven, die is afgelopen week binnengekomen.
Verwacht dus geen next day shipping.
Ondertussen anderhalve maand verder en m'n voortgang is toch significant minder dan gepland wasmilo526 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:20:
[Afbeelding]
Gisteren mocht ik eindelijk mijn studententijd afsluiten door het afronden van mijn master (Computer Science, Cyber Security specialisatie).
En wat voor cadeautjes krijg je dan, ja, lego![]()
Heel december is gereserveerd voor vakantie om vanaf januari fulltime aan het werk te gaan, dus genoeg tijd om te gaan bouwen.
Maandje geleden al voor mezelf assembly square gehaald (mooie aanbieding van de Intertoys), die staat nu nog dicht in doos. Maar nu de altijd belangrijke vraag, waar ga je mee beginnen? Iemand nog advies?
De trein gaat in ieder geval gekannibaliseerd worden om de Zweinstein express te motoriseren.
Ach ja, dan kunnen we er maar langer van genieten.
:strip_exif()/f/image/LjrOhicYi67zHM2CN7Lh20ZN.gif?f=fotoalbum_large)
En hoewel ik hier lang over heb zitten twijfelen, heb ik uiteindelijk hem toch nog maar opgepikt.Loader schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:43:
[...]
Heb je de Garage Corner al? Die is niet te krijgen bij Lego maar op marktplaats nog wel. En dat is ook mooie build.
:strip_exif()/f/image/wZ7qO0MNSjCNjf58MVwlVOtw.gif?f=fotoalbum_large)
De fossielen set heeft een defecte doos maar hierdoor kon ik ze samen voor MSRP halen dus daar was ik wel heel blij nog mee.
Als ik op m'n huidige gebouwen ben uitgekeken is het de bedoeling om het politiebureau + assembly square om te bouwen naar de dinosaurus tentoonstelling.

Maar op m'n huidige tempo gaat dat nog wel even duren.
Op het kanaal van Bricksie staat een review van die museum mod:milo526 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:32:
[...]
Als ik op m'n huidige gebouwen ben uitgekeken is het de bedoeling om het politiebureau + assembly square om te bouwen naar de dinosaurus tentoonstelling.
[Afbeelding]
Maar op m'n huidige tempo gaat dat nog wel even duren.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Tenzij die in meer sets geleverd gaat worden. De Tumbler banden waren in het begin ook vrij duur maar nu ook niet meerReinier schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:04:
[...]
Die blauwe veer/schokdemper achter is gaaf, zal wel een duur ding op Bricklink worden.
Ik heb hem gezien ja, een tijdje hiervoor had hij al de plannen hiervoor laten doorschemeren, dat was de eerste keer dat ik deze MOC zag en toen besloot ik maar opzoek te gaan naar de fossielen.Kapoen schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:09:
[...]
Op het kanaal van Bricksie staat een review van die museum mod:
[YouTube: LEGO Dinosaur Museum Exhibit Modular Building Review]
Voor de creatievelingen onder ons, deze MOC gebruikt de dino's alleen als inrichting, de rest van het museum bestaat uit de onderdelen van het politie bureau en assembly square. Je kan hier dus elk museum van maken wat je wilt (alleen wil je misschien het bordje op de deur nog aanpassen).
Toevallig zelf onlangs nodig gehad. Had de Diner set al een jaar op de kast liggen en besloot deze rond de kerstdagen in elkaar te zetten. Tot ik op een gegeven moment niet meer verder kon omdat er wat stukken ontbraken. Bij wat nadere inspectie bleek ik een complete zak te missen. Het was ook wat lastig te achterhalen wat er allemaal miste omdat ik niet verder kon en eigenlijk in elke stap wel 1 of meerdere onderdelen miste.Hurtebise schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:48:
Contact opgenomen met Lego via de site en het was eigenlijk zo geregeld. Had wel verwacht dat ze wat vragen zouden stellen of bewijs van aankoop of iets. Maar dit bleef achterwege en de missende onderdelen had ik binnen zo’n 1,5 week binnen. Echt top service van Lego.
Ik ben van het weekend met het gezin bij het Legoland Discovery Centre Oberhausen geweest.

Niet heel erg groot, maar zeker leuk voor de kids om lekker te spelen met Lego. Ze hadden ook een aantal diorama en gebouwen staan.

En natuurlijk hadden ze er een Lego shop. Dus daar begonnen de handjes wel te jeuken... O.a. de Falcon hadden ze er staan voor €800. Maar ik ben toch maar voor wat kleiner gegaan.
Voor onze 2 dochters hebben we een setje van Friends gekocht, de 41707. De oudste van 5 heeft deze bijna helemaal zelf in elkaar weten te zetten.

En voor ons zelf hebben we deze gave tijger gekocht (31129):

Erg gaaf model, veel kan er bewegen. Schijnt pas net uit te zijn, en is ter gelegenheid van het Chinese jaar van de tijger.
Geslaagd dagje

Niet heel erg groot, maar zeker leuk voor de kids om lekker te spelen met Lego. Ze hadden ook een aantal diorama en gebouwen staan.

En natuurlijk hadden ze er een Lego shop. Dus daar begonnen de handjes wel te jeuken... O.a. de Falcon hadden ze er staan voor €800. Maar ik ben toch maar voor wat kleiner gegaan.
Voor onze 2 dochters hebben we een setje van Friends gekocht, de 41707. De oudste van 5 heeft deze bijna helemaal zelf in elkaar weten te zetten.

Erg gaaf model, veel kan er bewegen. Schijnt pas net uit te zijn, en is ter gelegenheid van het Chinese jaar van de tijger.
Geslaagd dagje
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Hoi allemaal, kunnen jullie mij misschien een beetje richting geven met het volgende? Ik heb een promotie display set, (heel) lang geleden van mijn moeder gehad. Deze heeft ze gekregen van haar toenmalige werkgever Shell, deze set stond als display in een tankstation. Gaat om het volgende:
:strip_exif()/f/image/Vv2KaIZ9mQ8HgwxWHancazhb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige wat ik erover kan vinden tot nu toe is:
https://www.bricklink.com...em.page?G=ShellAM1#T=S&O=
Ik weet niet zo goed wat ik er nu, na al die jaren, mee wil. Ik kan me voorstellen dat een verzamelaar hier wellicht blijer mee is, iemand een idee wat de waarde van zoiets is?
:strip_exif()/f/image/Vv2KaIZ9mQ8HgwxWHancazhb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet zo goed wat ik er nu, na al die jaren, mee wil. Ik kan me voorstellen dat een verzamelaar hier wellicht blijer mee is, iemand een idee wat de waarde van zoiets is?
tja , het is maar net wat de gek er voor geeft, als je er vanaf wilt zet t op ebay voor 800 euro er is altijd wel een gekke chinees die het koopt.Streskip schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:52:
Hoi allemaal, kunnen jullie mij misschien een beetje richting geven met het volgende? Ik heb een promotie display set, (heel) lang geleden van mijn moeder gehad. Deze heeft ze gekregen van haar toenmalige werkgever Shell, deze set stond als display in een tankstation. Gaat om het volgende:
[Afbeelding]
Ik zou het doen!
Maar dan had je net zo goed een onbedrukt paars torso kunnen gebruikenL23 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:05:
Al mensen die hun CMF 22 Alien binnen hebben en omgebouw naar een Classic Space minifigure? Ik begin er (denk ik) niet aan. Maar gezien er geen zuurstoftank in de juiste kleur is wellicht een leuk idee om een jetpack te maken?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb de originele jetpack niet, daar bedekt het inderdaad de torso. Maar daar is nu toch geen sprake van?ErikT738 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:24:
[...]
Maar dan had je net zo goed een onbedrukt paars torso kunnen gebruiken
Goed om wellicht te weten, in centro zelf zit ook een officiële lego winkel. Daar krijg je VIP punten en ook de gratis promo’s bij aankoop wanneer er een actie is. (Momenteel een kleine tijger)Pazo schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:55:
Ik ben van het weekend met het gezin bij het Legoland Discovery Centre Oberhausen geweest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geslaagd dagje
200 fish found!
Goed punt, ik keek alleen even snel naar de thumbnail van het oude onderdeel wat inderdaad het logo bedekt.L23 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:35:
[...]
Ik heb de originele jetpack niet, daar bedekt het inderdaad de torso. Maar daar is nu toch geen sprake van?
Ik zit nog steeds te twijfelen om de Caterpillar set te kopen. Alleen zie ik deze niet vaak voorbij komen.
En het is geen echte set om neer te zetten om dat er motoren in zitten.
Het is een leuke build om te doen, je kunt er na het bouwen mee spelen maar als je wilt kun je ook de batterijen er uit halen en hem gewoon neer zetten. Dat laatste heb ik momenteel ook gedaan en zodra mijn neefje er is dan gaan er weer batterijen in en kan hij er weer mee spelen.Evertt schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:42:
Ik zit nog steeds te twijfelen om de Caterpillar set te kopen. Alleen zie ik deze niet vaak voorbij komen.
Oftewel je kunt hem wel als displayset neerzetten maar het is er ook een waar je makkelijk mee kunt laten spelen als je wilt
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Je kan alles neerzetten als display set, maar het is wel een beetje zonde (van onder andere alle motortjes) om zo'n set enkel als display set neer te zetten.Dommel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Het is een leuke build om te doen, je kunt er na het bouwen mee spelen maar als je wilt kun je ook de batterijen er uit halen en hem gewoon neer zetten. Dat laatste heb ik momenteel ook gedaan en zodra mijn neefje er is dan gaan er weer batterijen in en kan hij er weer mee spelen.
Oftewel je kunt hem wel als displayset neerzetten maar het is er ook een waar je makkelijk mee kunt laten spelen als je wilt
Als iemand hem echt alléén nog maar als display set gaat neerzetten kan er natuurlijk ook voor gekozen worden om de motoren eruit te slopenchrisO schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Je kan alles neerzetten als display set, maar het is wel een beetje zonde (van onder andere alle motortjes) om zo'n set enkel als display set neer te zetten.
[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 17-01-2022 11:36 ]
Zoals ik al aangaf hij staat bij mij zonder batterijen totdat mijn neefje er is en die wil er regelmatig mee spelen. En aangezien ik de set via Reviewclub heb ontvangen was het voor mij eerst de reviews doen en er tijdens het bouwen achter komen dat het toch wel een leuke set is (zowel bouwen als om mee te spelen). Echter ik ga er zelf persoonlijk minder mee zitten spelen.chrisO schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Je kan alles neerzetten als display set, maar het is wel een beetje zonde (van onder andere alle motortjes) om zo'n set enkel als display set neer te zetten.
Zodra weet mijn neefje dat ik kom dan vraagt hij ook of ik de CAT mee wil brengen zodat hij er mee kan spelen.Komt hij hierheen dan moeten de batterijen er ook in. Oftewel, ja hij staat hier als displaymodel maar er wordt ook regelmatig mee gespeeld.
En zoals @Gim al aangeeft er zijn genoeg andere dure sets (waarvan ik er ook diverse heb) die puur als displaymodel staan, daar wordt niet mee gespeeld
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Er zijn weer een hoop lego VIP Munten te krijgen in het reward centre, zojuist Space en Pirates kunnen bemachtigen.
priaten space en een leuk doosje! stoer!wlchris schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:13:
Er zijn weer een hoop lego VIP Munten te krijgen in het reward centre, zojuist Space en Pirates kunnen bemachtigen.
Ik zou het doen!
Wat exact deze waard is geen idee, maar vergelijkbare ken ik tussen de 25 en 75 euro. Realistisch op MP denk ik 4-5 tientjes max.Streskip schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:52:
[Afbeelding]
Dit leuk voor een Lego verzamelaar als decoratie, de lego zelf heeft geen waarde (los van dat het waarschijnlijk gelijmd is zijn het allemaal simpele setjes), het is geen bijzonder thema (Star Wars of DC trekt een breder publiek), je moet het net kwijt kunnen en ze zijn lastig te versturen.
Dat is overigens niet om je item neer te praten, ik ben zelf gek op dit soort retail materiaal (geen interesse in deze
Ik zag hier iemand 800 euro roepen en zo kwijt aan een chinees, maar zoek voor de realiteit even op Lego display op eBay (en daar is het al "te duur").
Tuurlijk is vast altijd een gek op deze planeet en je kan het altijd proberen natuurlijk, maar stuur hem/haar dan even door want dan verkoop ik mijn retail materiaal ook graag
Ik ben met mijn gehuurde 42082 tot zo ver gekomen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VgKlb2bQo8JwSgw2DV0SwyC4.jpg?f=user_large)
Op zich een leuke build, alleen wel redelijk veel herhaling. Maar is ook lastig om wat variatie te maken als beide assen al vrijwel identiek zijn en dan de stabilisatoren nog.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VgKlb2bQo8JwSgw2DV0SwyC4.jpg?f=user_large)
Op zich een leuke build, alleen wel redelijk veel herhaling. Maar is ook lastig om wat variatie te maken als beide assen al vrijwel identiek zijn en dan de stabilisatoren nog.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
lastig; catawiki lijkt me DE plek voorStreskip schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:52:
[Afbeelding]
persoonlijk zou ik m gokken 50-75; alles is verlijmd, gezien eht shell/exclusief is, kan het misschien meer van waarde hebben. maar de meeste display stukken heb ik rond de 50-75 zien gaan; soms meer bij grotere bouwwerken/scenes. gezien dit aantal kleine figuurtjes zijn. maar goed, catawikie is de plek waar mensen te veel betalen voor lego. lijkt me prima optie om daar te proberen.
Ik heb de ducati nog in mijn backlogje liggen, ooit gekocht als een snelle tussendoor build. Op een of andere manier komt het er niet van om er aan te beginnen. Wat is jullie bouwervaring met deze set? Twijfel een beetje of ik er aan ga beginnen of dat het verkopen via marktplaats wordt.
Sorry, las “Bugatti”..
[ Voor 95% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-01-2022 18:25 ]
Ik vond het een leuke build. Vond ik overigens ook van de Harley. M'n oordeel over build en resultaat van de Ducati was positiever dan die van de oudere BMW motor. Er is wel slechts een A-model mocht dat belangrijk zijn voor je. BMW is verkocht, Harley is verkocht, Ducati staat nog.... in zoverre dat dan iets betekentAfas schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:11:
Ik heb de ducati nog in mijn backlogje liggen, ooit gekocht als een snelle tussendoor build. Op een of andere manier komt het er niet van om er aan te beginnen. Wat is jullie bouwervaring met deze set? Twijfel een beetje of ik er aan ga beginnen of dat het verkopen via marktplaats wordt.
Je kocht hem als snelle tussendoor build; daarvoor voldoet ie prima. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon bouwen en daarna weer verkopen als je hem destijds voor een lage prijs gekocht hebt. Dan heb je toch je bouwplezier gehad. Ik zou dan alleen geen stickers plakken en de doos bewaren; vind de potentiële koper misschien ook wel fijn.
Het is ook maar wat je gewend bent aan builds. Ik vond het tof wat ze aan features in de set gestopt hebben, maar wie weet lig je daar wel helemaal niet wakker van. Het windscherm vond ik enerzijds geinig gevonden met die zwaarden, maar verder ook wel weer een beetje... meh; dat gebogen plastic vond ik wat 'cheap'... ik weet niet.... Grootste minpunt aan de Ducati is denk ik dat het voor mij is wat het is; ik zie me er niet snel iets anders mee bouwen. De vraag of je dat als minpunt ziet.
Anders eens kijken of je iets ziet staan bij Eurobricks of zo qua review; wordt ie wellicht ook op bouw ervaring beoordeeld. Blijft natuurlijk iemands mening.
[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 17-01-2022 18:32 ]
Ik ben iets verder inmiddels..zit inderdaad wel wat herhaling in. Maar erg leuke build vind ik het wel!zonoskar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:55:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/kI6tIfOr9RfxVtcyPoXoORG2.jpg?f=fotoalbum_large)
Is https://www.zavvi.nl/ een betrouwbare shop?
Besloten om toch voor de Bugatti te gaan in plaats van de Caterpiller.
Kan ik deze naast de land rover hangen via een 3d print ophanghaakje.
Ja. Wel vaker besteld daar, ook lego. Verzending duurt wel lang, bij mij iets van 2 -3 weken. Bleek dat uit Engeland moest komen. Maar er mankeerde er niets aan.Evertt schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:31:
Is https://www.zavvi.nl/ een betrouwbare shop?
BTW en invoerkosten is bij zavvi.com, bij zavvi.NL zijn er geen BTW en douane kosten, enkel de lange levertijd.DukeBox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:55:
@Evertt Er komt nog wel BTW en invoer bij. Persoonlijk 1 maar wel een hele slechte ervaring met de shop > 7 maanden wachten, verkeerd artikel, retour kwijt.. geld weg. Nooit meer.
In principe heb je gelijk, echter het kan voorkomen dat PostNL gewoon op eigen houtje toch BTW en inklaringskosten rekent. Maar als je dit dan bij Zavvi klantenservice meldt kun je die kosten declareren. En Zavvi betaalt ze wel terug is mijn ervaring.chrisO schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:39:
BTW en invoerkosten is bij zavvi.com, bij zavvi.NL zijn er geen BTW en douane kosten, enkel de lange levertijd.
Ik ben wel benieuwd naar jouw huur ervaringen.zonoskar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:55:
[Afbeelding]
Hoelang huur je 'm? en in het verlengde hoe lang ben je al aan het bouwen?
En bij welke firma?
Haal je 'm ook zelf uit elkaar?
Lijkt me wel, want zag bij sommige bedrijven wat ze daar extra voor vragen.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Nadat ik in Oktober mezelf het ISS voor m'n verjaardag cadeau had gedaan.
Heb ik vorige week de Apollo Saturn V en Space Shuttle Discovery besteld. Krijg daar blijkbaar gratis de Chinese jaar van de tijger bij.
Er veen zin in deze sets!
Nu hopen dat LEGO de James Webb telescoop ook uit gaat brengen.
![]() | ![]() |
Heb ik vorige week de Apollo Saturn V en Space Shuttle Discovery besteld. Krijg daar blijkbaar gratis de Chinese jaar van de tijger bij.
Soundmaster LEGO MP3-speler

iemand deze nog ergens te koop gezien?
//edit;
https://www.ebay.com/itm/...90221c:g:W3cAAOSwtYNhvVj~
ow is ook een camera;
pricewatch: Lego Digital Camera LG10002 Multi-color

iemand deze nog ergens te koop gezien?
//edit;
https://www.ebay.com/itm/...90221c:g:W3cAAOSwtYNhvVj~
ow is ook een camera;
pricewatch: Lego Digital Camera LG10002 Multi-color
[ Voor 86% gewijzigd door himlims_ op 18-01-2022 10:24 ]
Ik heb de Apollo op zolder staan. Deze ga ik eerdaags bouwen. De ISS lijkt me ook wel interessant. Net als de Apollo heeft de ISS ook alleen bedrukte steentjes. Eerst wacht ik op een sterke aanbieding, zoals bv eind vorig jaar bij bol.com.Rockabilly_1991 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:13:
Nadat ik in Oktober mezelf het ISS voor m'n verjaardag cadeau had gedaan.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Lego Ideas The Globe (set 21332) onthuld. Al te zien op de Lego Webshop.
Officiële LEGO reveal video:
En eerste reviews online, o.a. door Tiago Catarino:
Mooie display piece, maar bijna 40% Technic constructie en heel veel repetitie in het bouwen.
Mooie display piece, maar bijna 40% Technic constructie en heel veel repetitie in het bouwen.
[ Voor 29% gewijzigd door Haay op 18-01-2022 10:38 ]
Ging de ISS er dit jaar niet uit?meesje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:24:
[...]
Ik heb de Apollo op zolder staan. Deze ga ik eerdaags bouwen. De ISS lijkt me ook wel interessant. Net als de Apollo heeft de ISS ook alleen bedrukte steentjes. Eerst wacht ik op een sterke aanbieding, zoals bv eind vorig jaar bij bol.com.
Die staat inderdaad op de nominatie. Zie mijn eerdere bericht: meesje in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Wat betreft Ideas gaan (waarschijnlijk) de volgende sets met pensioen:
21318 Tree House
21319 Central Perk
21321 International Space Station
21324 123 Sesame Street
21326 Winnie the Pooh
21328 Seinfeld
92176 NASA Apollo Saturn V
Ik heb dus nog 11 maanden.
Ik vind hem enerzijds héél tof en ik snap dat hij hem in het rijtje plaatst van Ship in a Bottle. Anderszijds lijkt me de bouw zelf niet zo leuk. Puur persoonlijk, niks ten nadele van de designers. Het model is nu eenmaal wat het is. Dus wel een applausje voor het resultaat; vind hem sowieso interessanter dan de wereldkaartHaay schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:27:
[YouTube: LEGO Globe Review - Amazing, BUT...]
Ik heb hem van https://bouwsteenwinkel.nl/ Daar is het huren niet super duur, ook de Millennium Falcon kost daar 9.75 per week, elders kost deze een stuk meer. Bij het registreren gedacht dat ik het goedkope abo kon nemen, er stond dat je kon afhalen bij een pickup point. Maar dat bleek een pickup point te zijn van de winkel zelf (allemaal in de randstad) en niet bij UPS, DHL of DPD ofzo. Dus ik heb mijn abo moeten verhogen naar het duurdere abo zodat ze de set naar je toe sturen. De set zit in een mooie plastic doos, gesorteerd op kleur. Dus in zakjes met rood, zwart, grijs, donkergrijs en de andere kleuren (groen, oranje, geel, tan, etcmagic_nl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar jouw huur ervaringen.
Hoelang huur je 'm? en in het verlengde hoe lang ben je al aan het bouwen?
En bij welke firma?
Haal je 'm ook zelf uit elkaar?
Lijkt me wel, want zag bij sommige bedrijven wat ze daar extra voor vragen.
Ik heb eerst een MOC van Nico71 gebouwd en nu dus het A model. Hij moet eind van de week weer terug, dus het wordt nog doorwerken
Ik ben tot zover nu, vanavond maak ik hem af denk ik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OL2VGQ8UGe0mfGsQtDRhob7W.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Maar als je dan toch voor de ISS gaat, komt de Moonlander er dan ook? Die heeft helaas wel stickersmeesje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:37:
[...]
Die staat inderdaad op de nominatie. Zie mijn eerdere bericht: meesje in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Wat betreft Ideas gaan (waarschijnlijk) de volgende sets met pensioen:
21318 Tree House
21319 Central Perk
21321 International Space Station
21324 123 Sesame Street
21326 Winnie the Pooh
21328 Seinfeld
92176 NASA Apollo Saturn V
Ik heb dus nog 11 maanden.Maar we zullen het wel zien. De pensionering van de tree house is destijds ook uitgesteld.
Is en blijft een serieus groot dingzonoskar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:40:
[...]
Ik heb hem van https://bouwsteenwinkel.nl/ Daar is het huren niet super duur, ook de Millennium Falcon kost daar 9.75 per week, elders kost deze een stuk meer. Bij het registreren gedacht dat ik het goedkope abo kon nemen, er stond dat je kon afhalen bij een pickup point. Maar dat bleek een pickup point te zijn van de winkel zelf (allemaal in de randstad) en niet bij UPS, DHL of DPD ofzo. Dus ik heb mijn abo moeten verhogen naar het duurdere abo zodat ze de set naar je toe sturen. De set zit in een mooie plastic doos, gesorteerd op kleur. Dus in zakjes met rood, zwart, grijs, donkergrijs en de andere kleuren (groen, oranje, geel, tan, etc) en een zakje met de blauwe pins en zwarte pins (de horror!). Ik denk dat ik hem op soortgelijke manier zal sorteren, alleen doe ik alle 3L pins en 2L pins in een apart zakje, dat vind ik veel handiger.
Ik heb eerst een MOC van Nico71 gebouwd en nu dus het A model. Hij moet eind van de week weer terug, dus het wordt nog doorwerkenhij moet idd nog afgebroken worden. Zover mis ik 1 klein onderdeel, dus wellicht heb ik die over het hoofd gezien. Ik hoop dat ik die nog vind.
Ik ben tot zover nu, vanavond maak ik hem af denk ik.
[Afbeelding]
Als je dat ene onderdeeltje niet vind, kan het dan zijn dat je moet gaan betalen? Ik neem aan dat de verhuurder niet alle onderdeeltjes gaat tellen (hooguit een grove telling of op basis van totaalgewicht en ook zeker de duurdere onderdelen) en kans bestaat dat het onderdeeltje al ontbrak toen je hem ontving.
Voor €70,- een erg leuke build. Wel mis ik de Cupola een beetje, toch wel een uniek deel.meesje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:24:
[...]
Ik heb de Apollo op zolder staan. Deze ga ik eerdaags bouwen. De ISS lijkt me ook wel interessant. Net als de Apollo heeft de ISS ook alleen bedrukte steentjes. Eerst wacht ik op een sterke aanbieding, zoals bv eind vorig jaar bij bol.com.
Staat bij LEGO wel op "Nabestelling" stond ook bij de Apollo en Space shuttle.
Inderdaad, en er zit een gat in het onderdeel waar prima een cupola aangeklikt zou kunnen worden.Rockabilly_1991 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:43:
[...]
Voor €70,- een erg leuke build. Wel mis ik de Cupola een beetje, toch wel een uniek deel.
Overigens klopt het ISS sowieso niet meer, er is een ander zonnepaneel geïnstalleerd, Nauka en Prichal zijn erbij gekomen, etc.
Als display model vind ik hem ook erg mooi en ik zou zo een mooie plek weten in mijn huiskamer waar die zou kunnen staan. Maar als ik de review van Tiago Catarino bekijk dan deel ik zijn mening wel over het grote aandeel Technic en de vele herhaling die erin zit. Net als Tiago houd ik van bouwen met Lego System, niet met Lego Technic. En vind ook ik de bouw ervaring erg belangrijk.Gim schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:39:
Ik vind hem enerzijds héél tof en ik snap dat hij hem in het rijtje plaatst van Ship in a Bottle. Anderszijds lijkt me de bouw zelf niet zo leuk. Puur persoonlijk, niks ten nadele van de designers. Het model is nu eenmaal wat het is. Dus wel een applausje voor het resultaat; vind hem sowieso interessanter dan de wereldkaart
Dus ik ga deze Globe zeker niet op dag van release kopen. Hopelijk komt er tzt. een goede aanbieding om de set met leuke korting te kunnen aanschaffen...
Ik wou hem net postenHaay schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:27:
[YouTube: LEGO Ideas The Globe (21332) Set Reveal Video]
[YouTube: LEGO Globe Review - Amazing, BUT...]
https://www.lego.com/en-gb/product/the-globe-21332
Ik vind hem wel gaaf.. eens kijken of ik daar een plekje voor kan vrijmaken in de woonkamen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
https://www.lego.com/nl-nl/product/the-globe-21332ToolkiT schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:17:
[...]
Ik wou hem net posten
https://www.lego.com/en-gb/product/the-globe-21332
Ik vind hem wel gaaf.. eens kijken of ik daar een plekje voor kan vrijmaken in de woonkamen
Hier de Nederlandse link
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Globe is waarschijnlijk een day 1 purchase voor mij. Ik ben gek op display pieces zoals deze.
Ik ben tegelijkertijd een mierenn**ker. Ik kan het bijvoorbeeld niet hebben dat je hier en daar knalorde Technic- onderdelen ziet. En de spuitgietplekjes (naam ff kwijt) op de blauwe plates zie je best goed.
Ik ben tegelijkertijd een mierenn**ker. Ik kan het bijvoorbeeld niet hebben dat je hier en daar knalorde Technic- onderdelen ziet. En de spuitgietplekjes (naam ff kwijt) op de blauwe plates zie je best goed.
Die andere twee gaan er niet komen, want inderdaad: stickers.Gim schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:40:
[...]
Maar als je dan toch voor de ISS gaat, komt de Moonlander er dan ook? Die heeft helaas wel stickersOh ja, en de space shuttle.
“Nabestelling” en “Tijdelijk niet op voorraad” zegt niks over de pensionering.Rockabilly_1991 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:43:
[...]
Voor €70,- een erg leuke build. Wel mis ik de Cupola een beetje, toch wel een uniek deel.
[...]
Staat bij LEGO wel op "Nabestelling" stond ook bij de Apollo en Space shuttle.
Supertoffe builds hoor. Ik heb geen stickers op de Shuttle geplakt, ziet er alsnog fraai uit.meesje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Die andere twee gaan er niet komen, want inderdaad: stickers.
En als de build verder supertof is kan er natuurlijk gekeken worden of er ergens bedrukte steentjes te krijgen zijn... tegen acceptabele kostenReinier schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:03:
[...]
Supertoffe builds hoor. Ik heb geen stickers op de Shuttle geplakt, ziet er alsnog fraai uit.
Niet stickeren is inderdaad ook een optie.Reinier schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:03:
[...]
Supertoffe builds hoor. Ik heb geen stickers op de Shuttle geplakt, ziet er alsnog fraai uit.
Ik vraag me af of een third party die gebogen steentjes van de space shuttle aan de binnenkant kan bedrukken. Sowieso inderdaad de prijs…..Gim schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:05:
[...]
En als de build verder supertof is kan er natuurlijk gekeken worden of er ergens bedrukte steentjes te krijgen zijn... tegen acceptabele kosten
Die zijn ook nog eens lastig te plakken geloof ik. Heb ik dus niet gedaan mede om die reden.meesje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:09:
[...]
Niet stickeren is inderdaad ook een optie.
[...]
Ik vraag me af of een third party die gebogen steentjes van de space shuttle aan de binnenkant kan bedrukken. Sowieso inderdaad de prijs…..
En ik display hem dichtgeklapt dus whatever
Ik heb afgelopen week 5 munten en 1 display box met vip punten ingewisseld met dus 6 aparte codes. Nu is er een limiet van 1 code inwisselen per bestelling.
Die 6 codes verlopen over 60 dagen wat dus zou betekenen dat ik 6 bestellingen moet plaatsen om de 6 vip artikelen te ontvangen
Vraag mij af als ik bel om een set van 350 euro te kopen ik deze codes uit coulance alle 6 mag inwisselen, maar het is erg druk aan de telefoon.
Heeft iemand ervaring met de coulance van de KS? Dan weet ik of ik de moeite moet nemen om lang in de wacht te staan
Die 6 codes verlopen over 60 dagen wat dus zou betekenen dat ik 6 bestellingen moet plaatsen om de 6 vip artikelen te ontvangen
Vraag mij af als ik bel om een set van 350 euro te kopen ik deze codes uit coulance alle 6 mag inwisselen, maar het is erg druk aan de telefoon.
Heeft iemand ervaring met de coulance van de KS? Dan weet ik of ik de moeite moet nemen om lang in de wacht te staan
Ik ben nu bezig met de UCS millennium falcon, en ik sluit me helemaal hierbij aan.Haay schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Als display model vind ik hem ook erg mooi en ik zou zo een mooie plek weten in mijn huiskamer waar die zou kunnen staan. Maar als ik de review van Tiago Catarino bekijk dan deel ik zijn mening wel over het grote aandeel Technic en de vele herhaling die erin zit. Net als Tiago houd ik van bouwen met Lego System, niet met Lego Technic. En vind ook ik de bouw ervaring erg belangrijk.
Dus ik ga deze Globe zeker niet op dag van release kopen. Hopelijk komt er tzt. een goede aanbieding om de set met leuke korting te kunnen aanschaffen...
Het is een toffe grote set, als in: als hij af is dan staat hij er toch maar mooi! Maar ik heb nu wel een paar dingen geleerd over mezelf:
- Ik moet ver uit de buurt blijven van technic, niks voor mij, snel genoeg van
- herhaling vind ik ook geen pretje, zeker niet eindeloos plates bevestigen
- weinig variatie in kleur helpt ook niet.
De wereldbol leek me echt één van de tofste sets om te hebben als display, maar ik weet nu al dat ik weinig plezier aan het bouwen ga beleven.
Globe ziet er inderdaad mega tof uit. Zit te denken om binnenkort weer eens een mooie wat grotere set te kopen om met m'n vriendin in elkaar te zetten. Globe is gaaf, maar die '?' Mario box is ook echt super mooi vind ik. Alles wordt hier trouwens gedisplayed
. Voor ik het weet staat ons hele huis vol.
Over herhaling gesproken. De lego achtbaan 10261 set is een grote herhaling. Tijdens het bouwen geen plezier van gehad en besloten om snel te verkopen het was niet mij set.
Die wereld bol komt er zeker. Komt naast de type machine die nog een mooie display gehalte heeft.
Die wereld bol komt er zeker. Komt naast de type machine die nog een mooie display gehalte heeft.
Ik heb zojuist de review van Lego Ideas 21332 The Globe gelezen op Brickfanatics en als ik dat zo lees dan denk ik dat die wereldbol geen set is waar ik plezier aan ga beleven.davidov schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:29:
Ik ben nu bezig met de UCS millennium falcon, en ik sluit me helemaal hierbij aan.
Het is een toffe grote set, als in: als hij af is dan staat hij er toch maar mooi! Maar ik heb nu wel een paar dingen geleerd over mezelf:
- Ik moet ver uit de buurt blijven van technic, niks voor mij, snel genoeg van
- herhaling vind ik ook geen pretje, zeker niet eindeloos plates bevestigen
- weinig variatie in kleur helpt ook niet.
De wereldbol leek me echt één van de tofste sets om te hebben als display, maar ik weet nu al dat ik weinig plezier aan het bouwen ga beleven.
Zie: https://www.brickfanatics...s-21332-the-globe-review/
Met later meer aan het einde van de review:Herein lies major hang-up number one of 21332 The Globe: half of the construction process is just no fun. A cross-section of Technic and System elements sets the scene for an intriguing picture of what’s to come, but after you’ve put together the central strip of plates that form the planet’s equator – bags five, six and seven of 16 – almost the entirety of the remaining build, some 50%, involves repeating the same sub-assembly of Technic axles, pins and plates a full 32 times.
By the time you’re halfway, or maybe even a quarter of the way, through building the shell – and have clocked that this is basically it for the rest of the set – any sense of excitement, anticipation or joy for the remainder of 21332 The Globe effectively melts away.
Dat is wel heftig, als een Lego fan in z'n review zegt dat de LEGO Group misschien nog wat langer had moeten nadenken of ze dit wel als set hadden moeten uitbrengen!Beyond just asking where it fits in the portfolio, whether it’s bringing something new and refreshing to the table – as is Ideas’ traditional remit, and as 21332 The Globe certainly does through concept alone – the LEGO Group must surely (and presumably does) ask itself: “Will this make for an entertaining and aesthetically-satisfying product?”
For 21332 The Globe, it perhaps should have thought a bit longer, and asked a bit harder. The finished product definitely resembles a globe, and is absolutely unlike any other LEGO set ever released (except maybe 10143 Death Star II). But if the LEGO Group couldn’t find a way to make the build more interesting, or solve the aesthetic issues, it maybe should have thought twice about giving it the green light.
realistisch gezien; had men iets anders verwacht dan? herhaling van bouw bij set als deze is niet te voorkomen. heb wel meer sets gehad die niet bepaald spannend waren qua bouw (iss) maar resultaat zeker indrukwekkend is. zo iets kan je niet voorkomen . vind dan ook vreemd dat reviewer 'verbaasd' is hierover.Haay schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Ik heb zojuist de review van Lego Ideas 21332 The Globe gelezen op Brickfanatics en als ik dat zo lees dan denk ik dat die wereldbol geen set is waar ik plezier aan ga beleven.
Zie: https://www.brickfanatics...s-21332-the-globe-review/
voor mij zijn idea's vaak 'iets anders' dan de standaard lego sets, meestal lijken dat display sets te zijn. ze wijken af van het reguliere assortiment, dat bouw dan soms ook kan afwijken [..]
als 'iets' aan kritiek over die set moet uitten is het de prijs - holy crap 200,- vind ik zelf best stevig aan de prijs.
[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 18-01-2022 13:27 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked