Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 153 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.628 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eens met dat laatste, de topicwarning is wat harsh. Vervang de smiley door een ;) en het woord "nepperds" door "andere merken bouwsteentjes" en je bent er al :)

Having said that: het is een beetje een discussie van waar is de scheidslijn. In VV heb je aparte topics over Audi, VW, Seat en Skoda. Dat zijn allemaal VAG auto's en veel van het zelfde. Er is overlap maar wel degelijk verschil, al was het maar omdat de ene fabriek de andere niet is. Dit is vergelijkbaar. Met de kanttekening dat de andere merken in NL in mijn optiek niet zo groot of bekend zijn dat ze allemaal een eigen topic verdienen. Dus prima om in het bestaande bouwsteentjes topic te verzamelen imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Laten we vooral ook over dit soort dingen enorme aanstoot aan nemen en gaan discussiëren over welke uitspraken en smilies het meeste deugen.

:F

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Dit topic is alleen voor Lego en Lego only. Dat we soms oogluikend zaken toestaan, bijv hoe doen jullie het met de verlichting of zijn er varianten van dit Lego-huis, heb ik minder moeite.

Dus als het Lego is hoort het hier. Gaat het om de "nepperds" of alternatieve steentjes, dan hebben we het bouwsteentjes topic. Om statusupdates en bestellingen, ga je naar dat topic (allen te vinden in de TW

Mocht je het daar niet mee eens zijn, mijn DM staat open.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
als het toch zo gescheiden is, is een los topic voor licht een idee? Het interesseert een flink deel hier denk ik helemaal niks eigenlijk (mij iig niet). En is geen lego, dus hier is oogluikend, maar dat is niet geheel zuiver.

In ander nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/271744375_5273094049371417_826363030664954800_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=9267fe&_nc_ohc=FSzw6Ym7wgMAX_oz7bA&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8KAj5-eKlXBvSBtypJw2C5ZNBz4lKc0-n34B87LlDFdA&oe=61E088D4
The Third 2021 Review qualification deadline has now closed and 36 product ideas that reached the 10,000 supporter milestone are now going to be evaluated 🔎

Which of these fan creations are you crossing your fingers for? You can check them all out on http://ow.ly/5Tvb50Hr432.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Eurionair schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Hoewel ik nog niet zolang geleden deze hobby heb opgepakt heb ik bewust gekozen om me uitsluitend te focussen op Lego. Het is met name het totaalplaatje van community , kwaliteit, support en de sets die mij aanspreken.

Ik lees ook gewoon mee met het bouwstenen topic want het is wel duidelijk dat ook andere fabrikanten leuke sets maken en dat als ik de commentaren uit diverse bronnen mag geloven ook qua kwaliteit weinig op aan te merken valt. Maar die bouwsteentjes-wereld vergt wel dat je zelf het kaf van het koren moet scheiden en ik zie ook nog wel eens teleurstellingen langskomen

Toch wil ik mijn verzameling puur houden want zonder Lego te willen idealiseren vind ik dat ze een zekere constante kwaliteit leveren. Dat daar een prijskaartje aan hangt heb ik dan ook maar geaccepteerd.

Het rechtvaardigt wat mij betreft dan ook nog steeds om een afzonderlijk Lego topic te hebben.

Desalniettemin zou de woordkeuze in de topic-warning wat mij betreft best een keer opgepoetst mogen worden om de toonzetting wat vriendelijker te maken.
Sorry dat ik de boel nog een keer bevuil.

Dank jullie voor het begrip en aanpassen 😊

En ja we zullen een betere post maken voor de andere bouwstenen waar te krijgen, kwaliteit , info etc.

Gelijk maar even ontopic:
Volgens mij zie je deze niet zoveel en het is best een goed model. Lekker lang met een flinke lading beams. Volgens mij ook niet echt duur omdat bijna Nieman hem nog kent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR8CrEAmXNqm1NnwgCDOpwOG1Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEGoSqBinG9YTYFPGUptnOXf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wDL3x8Xidu4y-r7qojmNcdgkAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iyd7cgx4niCsD7ETqHBZZ1YX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door CORVETTE op 10-01-2022 19:31 ]

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
42erik schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:12:

In ander nieuws:
[Afbeelding]
The Third 2021 Review qualification deadline has now closed and 36 product ideas that reached the 10,000 supporter milestone are now going to be evaluated 🔎

Which of these fan creations are you crossing your fingers for? You can check them all out on http://ow.ly/5Tvb50Hr432.
Meh.. echt 3x niets.. Kan niet echt zeggen dat er iets tussen zit dat ik nou echt cool vind -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Vraagje. Zijn de Chinese nieuwjaarsets (80108 en 80109) enkel via Lego verkrijgbaar of zullen deze later ook nog bij andere retailers verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

poor Leno schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Meh.. echt 3x niets.. Kan niet echt zeggen dat er iets tussen zit dat ik nou echt cool vind -O-
Mwah die Blackbird lijkt me wel geinig.

Soyuz voor naast me Atlas Saturn 5, en de Big Boy puur voor de Big Boy :P

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-01-2022 20:08 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Reinier

\o/

In ander nieuws:
[Afbeelding]

Die JWST is prachtig, dat zou voor mij een instant buy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Reinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Die JWST is prachtig, dat zou voor mij een instant buy zijn.
Als die past in me Spaceshuttle met Hubble helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 16:06
als het toch zo gescheiden is, is een los topic voor licht een idee? Het interesseert een flink deel hier denk ik helemaal niks eigenlijk (mij iig niet). En is geen lego, dus hier is oogluikend, maar dat is niet geheel zuiver.

In ander nieuws:
[Afbeelding]

Ik vraag me vooral af hoe een Stargate set zo ver is gekomen. Is dat niet iets te militair voor Lego?

De sheriff's office en pirate tavern vind ik nog wel aardig, maar reken maar op de zoveelste sitcom set met Brooklyn 99.

Edit - Baba Yaga heeft ook wel potentie. Sowieso zal er aan alle sets nog wat moeten worden gesleuteld.

[ Voor 4% gewijzigd door ErikT738 op 10-01-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:23

Eurionair

Senior Destructor

zonoskar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:00:
[...]

De beste sites voor losse bricks zijn lego.com, brickowl.com en bricklink.com. Ik bestel zelf eigenlijk alleen op bricklink.com.

Ik dacht zelf even een set te huren van bouwsteenwinkel.nl, maar helaas is het goedkope abo alleen met afhalen op locatie (en dat vrijwel alleen in de randstad). Dus dan maar het dure abo genomen, helaas wel een 75192 gemist die net uit de verhuur kwam, dan maar de 42082 gehuurd. Ben net klaar met een MOC op basis van die set, aangezien ik de set voor 2 weken gehuurd heb. Het is de offroad truck van Nico71 geworden. Ik moet zeggen, het is een gave truck, maar zo fragiel. Een aantal tandwielen van de gearbox zitten "bloot" aan de onderkant, die vallen er makkelijk af. De outriggers zitten zo dom in elkaar dat ze bij het uitzetten los komen van de actuator en de bak en de deuren zitten aan slechts 1 pin vast. Maar hij ziet er fantastisch uit en veel functies. Er zijn ook nog honderden onderdelen over (ook beams en veel pins), dus eea zou best wat steviger gemaakt kunnen worden en als ik de set zelf had, was ik dat misschien wel gaan doen. De bladveer ophanging is een beetje een gimmick. Ja er is een sort van bladveer gemonteerd (10L asje), maar het veert van geen meter. Het chassis heeft zelf meer flex dan deze vering. Maar goed, je kan ook verder niet veel als de originele set geen vering heeft.

De set kwam gesorteerd op kleur :X niet de meest handige keuze voor sortering. Ik heb dan zelf maar eerst alles gesorteerd op type, was ook een uur of 2 werk :)

[Afbeelding]

Ik twijfel nu of ik nog een MOC van Nico wil bouwen, of dat ik het A model bouw.
Ik heb zowel het C,D als E-model van Nico gebouwd en ik herken wel wat je zegt. Zojuist heb ik als laatste van de 3 de vork-heftruck afgerond en na korte tijd gebruik van de functies is er ergens binnenin iets losgeschoten en werkt alles nog maar één kant op. Tja, dan ben je snel uitgespeeld.

Overigens vind ik dat bij veel MOC's een issue. de speelbaarheid valt vaak tegen en moet je het vooral hebben van de bouw-ervaring. Dat zit overigens wel snor bij de MOC's van Nico is mijn persoonlijke mening.

Een 42082-MOC die er qua robuustheid positief uitspringt is deze : https://rebrickable.com/m...el-reach-stacker/#details. Die zit prima in elkaar en is tevens erg leuk om te bouwen.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Illegal_Alien schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Mwah die Blackbird lijkt me wel geinig.
Hah dat was idd eentje waarvan ik dacht “oh die is wel leuk”

Maarrrr dat is een militair spionage vliegtuig, dus dat gaat Lego nooit doen.

(Zie ook het Osprey vliegtuig verhaal)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
EDIT: hele pagina aan aanvullingen gemist, zie ik nu.. beetje mosterd na de maaltijd maar goed

Ik lees normaal gesproken alleen mee, maar hier even mijn gedachten.

Stel we hadden het over auto's in plaats van Lego. Benz maakte de eerste benzinemotor. In plaats van een topic met de naam "Het grote Mercedes-Benz topic" en eentje met de naam "Het kleine auto-topic", zou je namen kunnen gebruiken als "Het grote Mercedes-Benz topic" resp. "Het grote overige auto's-topic" (Dat geldt vooral als je een niet auto-specifiek forum bent, anders past het natuurlijk veel beter om meerdere topics te starten, één per merk of per land).

De tekst
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
zou kunnen worden vervangen door iets als
Dit topic gaat alleen over Lego. Voor discussies over andere merken bouwsteentjes, zie Het alternatieve steentjes-topic.
Ik zie dat de tekst "Voor nepperds" al is aangepast naar "Voor alternatieve steentjes".

Hoewel ik de gedachte achter Corvette's voorstel de topics samen te voegen goed begrijp, hoop ik toch dat ze gescheiden blijven, vooral om het overzichtelijk te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Roy vd M. op 10-01-2022 20:02 . Reden: Zie begin bericht. Het mag ook verwijderd worden. ]

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Illegal_Alien schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Als die past in me Spaceshuttle met Hubble helemaal :P
Nee, daar hoort die toch niet in!

Ingeklapt in een Ariane 5 in dezelfde schaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:53
Tab discussie over de non Lego stenen...

Rebricable /mocs zouden er dan ook uit moeten. Dat heeft niks met originele Lego sets te maken. Evenmin dat Volkswagen en een cobra car die gemaakt is van VW Beetle/kever parts met elkaar te maken hebben en dus in het grote vw topic besproken kunnen worden...

:)

[ Voor 4% gewijzigd door HBSVDK op 10-01-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Eurionair schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:54:
[...]

Ik heb zowel het C,D als E-model van Nico gebouwd en ik herken wel wat je zegt. Zojuist heb ik als laatste van de 3 de vork-heftruck afgerond en na korte tijd gebruik van de functies is er ergens binnenin iets losgeschoten en werkt alles nog maar één kant op. Tja, dan ben je snel uitgespeeld.

Overigens vind ik dat bij veel MOC's een issue. de speelbaarheid valt vaak tegen en moet je het vooral hebben van de bouw-ervaring. Dat zit overigens wel snor bij de MOC's van Nico is mijn persoonlijke mening.

Een 42082-MOC die er qua robuustheid positief uitspringt is deze : https://rebrickable.com/m...el-reach-stacker/#details. Die zit prima in elkaar en is tevens erg leuk om te bouwen.
Deze leek me ook wel wat: https://rebrickable.com/m...ng-garbage-truck/#details

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44

Superkiwi

Hoi doei

In ander nieuws:
[Afbeelding]
Union Pacific "Big Boy".
Yes please!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:49
Ik heb de rode kraan gebouwd en die staat hier dan. Ik kan me er op een of andere manier niet toe zetten om er iets anders van te bouwen. Ook het geval met de Sian trouwens.
Verschil is dat ik de Sian een mooi display model vind en dat heb ik met de kraan helemaal niet. Om die reden heb ik ook de Liebherr 42100 verkocht, leuk om te bouwen maar om steeds naar te kijken nee, niet echt. Wellicht verkoop ik de kraan eens en heb dan weer budget voor iets anders :P

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:04

In ander nieuws:
[Afbeelding]

Dat 99,8% accurate zonnestelsel for the win! Ik had daar meteen op gestemd en zou het meteen kopen. Die moet ik ergens hebben staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

CMilena schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:37:
Vraagje. Zijn de Chinese nieuwjaarsets (80108 en 80109) enkel via Lego verkrijgbaar of zullen deze later ook nog bij andere retailers verschijnen?
Tot op heden alleen bij Lego zelf en ook alleen maar voor het jaar van het betreffende sterrenbeeld.

Dat is mijn ervaring van de Chinees Nieuwjaar sets de afgelopen twee jaar. Heb ze allemaal van de afgelopen twee jaar.

Het eerste jaar dat ze in NL uit waren heb ik gemist omdat ik toen nog in de dark ages zat zoals ze hier zeggen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34
mir4dor schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:47:
Ik heb de rode kraan gebouwd en die staat hier dan. Ik kan me er op een of andere manier niet toe zetten om er iets anders van te bouwen. Ook het geval met de Sian trouwens.
Verschil is dat ik de Sian een mooi display model vind en dat heb ik met de kraan helemaal niet. Om die reden heb ik ook de Liebherr 42100 verkocht, leuk om te bouwen maar om steeds naar te kijken nee, niet echt. Wellicht verkoop ik de kraan eens en heb dan weer budget voor iets anders :P
Heb zelf tweedehands de kraan aangeschaft en ben nu aan het bouwen ervan. Maar het lijkt me ook leuk om de diverse MOCS die je er van kan maken te gaan bouwen. Da's voor mij ook een deel van de lol. Het uit elkaar halen is een ding, maar het is het zeker waard. Zou toch zeggen om het een keer te proberen.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:28
zonoskar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Dan denk ik dat je stap 173 bent vergeten. Je zet daar met 4 rode 2L asjes die turntables vast aan het chassis.
Hmm goed gezien! Ik gok zomaar dat die 2l er wel inzitten, maar niet op de goede manier. Ik ga morgenavond kijken, bedankt!
@zonoskar dat was het inderdaad 8)7 Nogmaals bedankt, was nog wel een heel gepruts om die dingen er nog in te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Snowhite0901 op 12-01-2022 13:34 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:49
bvsteyn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Heb zelf tweedehands de kraan aangeschaft en ben nu aan het bouwen ervan. Maar het lijkt me ook leuk om de diverse MOCS die je er van kan maken te gaan bouwen. Da's voor mij ook een deel van de lol. Het uit elkaar halen is een ding, maar het is het zeker waard. Zou toch zeggen om het een keer te proberen.. ;)
O jazeker hoor. Ik heb de Bugatti Chiron al meerdere malen uit elkaar gehaald en er MOCs van gebouwd om een voorbeeld te noemen. Ik heb alleen de drive niet om dat met de rode kraan te doen. Althans, nog niet.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:23

Eurionair

Senior Destructor

Qua looks vind ik het niet de mooiste maar als build ziet het er wel interessant uit, hij komt vermoedelijk nog wel een keer aan de beurt :Y

Schiet me zo te binnen dat de 42082 ontzettend veel MOC's heeft opgeleverd. Nu heb ik ook de Cat D11 maar die heeft tot op heden nog niet één MOC. Maar misschien heb ik te weinig geduld.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
KrusT schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Dit is voor mij een twijfelgevalletje of ik hem nog ga halen.
Iemand die zowel de Haunted House uit 2012 (10228) heeft en deze?
Hoe vergelijken ze zich met elkaar?
De twee sets zijn wel echt heel anders van opzet. 10228 is een vervallen landhuis met spoken er in, 10273 is een 'pretpark spookhuis'. Het huis ziet er een stuk minder vervallen uit en heeft veel meer speelfuncties (licht, de lift die naar beneden valt, deuren kunnen met mechaniek open, etc.). 10273 is fysiek ook een stuk groter (vooral door de hoogte van de toren). Ik vind 10228 ontzettend leuk als display piece in de kast omdat het iets totaal anders is dan andere sets (net als de old fishing store bijvoorbeeld). 10273 vond ik vooral leuk om te bouwen vanwege de vele referenties naar Adventurers en vergelijkbare thema's uit de jaren '90 en '00.

dus...

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:14
Zo, ik ben toch weer een beetje aan het schuiven geweest. Weer wat meer finetunen :) Ik vond de haven wat verstopt achter het kastelen-gedeelte. Het mooist is voor mijn gevoel als je de hele stad in één keer kunt overzien. Dus heb ik de indeling van het voorste deel veranderd.

Moeilijk om het allemaal goed op de foto te krijgen, maar ik heb toch een poging gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWPRqU-TOYJ72dWJ74vyDbGOd7M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWHoGPitUtyRXVcll2SoNf46.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epyldDm6Woeimxy4ZNwqhDYLaPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1POO7c9gODYf9p1TEkTO5rxv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vR3-ljg-7WFpeCiVSsBUC5sv-dE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6HwzWLJJUcaKsjnYFpuEFql.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9F7GCVnRIOhYYsfrSxvU5o_mRH0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dNkXosuW3dcTZyADtcKKBII.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/da4Dtdy3j9tOhvZK9V3YevruPVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAuaX6IKnr13SjaBqPsdqmPz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-rEKm8CePlA-m7CrrJ1LVstyy4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKZVPEOyval5XdmXAa1uyfnu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emoOWq5ApBrGcN-LFJqHAAlBz74=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Z6ddhFPUsMuLaPmanqT0h7F.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is hoe het was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxGaMyIG_wph1JSk1RTCBXolxBg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTVSAE4j9lFHy2ZiCrFQ5AZa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDQIspv9f29LUyY8QnBB7hLN3hU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8Z9ksOPukld6P49tw5CSAQu.jpg?f=fotoalbum_tile

Slaap lekker! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 11-01-2022 09:02 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Reinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Nee, daar hoort die toch niet in!

Ingeklapt in een Ariane 5 in dezelfde schaal 8)
Mwah iets anders op schaall zijn de feultank + boosters voor die Spaceshuttle met de Hubble:

https://rebrickable.com/m...tank-srb-addons/#comments

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-76210.jpg/1000x800.jpg?1630269931.6472929

En dan deze erbij om het af te maken:

https://rebrickable.com/m...lp-display-stand/#details

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-76240.jpg/1000x800.jpg?1639237479.6017437
Alleen lijkt me nogal prijzig. :P + Allle blokjes bijelkaar schrapen... :X

[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-01-2022 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:58
Die downtown records past wel mooi tussen de modulars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ky03lwaEYGKoZY9zXKfQKstlZcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mkNnhzfkDt4XsG5btotRkryO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door cbr600f4i op 10-01-2022 23:49 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

In ander nieuws:
[Afbeelding]

Ik vind dat Meeting Point (station) wel cool!

@Jakkus
Leuk om wat van die jaren 80 sets uit mijn jeugd terug te zien in je opstelling :) Je ziet die niet vaak gemixt met de expert modular modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
cbr600f4i schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:48:
[...]

Die downtown records past wel mooi tussen de modulars.

[Afbeelding]
En dat is precies waarom deze er waarschijnlijk nooit gaat komen. Volgens mij zijn alle modular inzendingen op Ideas bij voorbaat kansloos.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Yeah!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYFCPEr3xnvONsmlW8e97U3TabE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsv8GDsmZ6OlW55faPiJMxH8.jpg?f=fotoalbum_large

Onderdelen zijn in nieuwstaat. Cool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21

vhal

ಠ_ಠ

https://ideas.lego.com/pr...65-41a5-bc95-3a1f56527aa5

Ik hoop dat deze binnenkort een keer bekend wordt gemaakt...

Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 16:15

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik vind deze wel heel leuk eigenlijk.
https://ideas.lego.com/pr...0c-400b-a9f2-0627207b0aa3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaeYWn7MBkuT_1w9hXlOjsJI5go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OpdSWhjhJrEdeLn4Qw9n7bXN.webp?f=fotoalbum_large

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 16:15

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Reinier schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:12:
Yeah!

[Afbeelding]

Onderdelen zijn in nieuwstaat. Cool!
Die heb ik een tijd terug ook 'ns op de kop getikt.
Vroeger altijd al willen hebben, maar nooit gehad.
Als je goed naar de plaatjes kijkt op de doos zie je dat de vering in de productieversie aangepast is.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

magic_nl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:26:
[...]

Die heb ik een tijd terug ook 'ns op de kop getikt.
Vroeger altijd al willen hebben, maar nooit gehad.
Als je goed naar de plaatjes kijkt op de doos zie je dat de vering in de productieversie aangepast is.
Klopt ja. Ik herinner me dat me dat opviel toen ik 8 was ofzo. Ik zat toen fulltime met m'n neus in de catalogi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34
Is idd ook leuk, maar als zeeaquarium liefhebber ben ik meer gecharmeerd van het koraalrif! Die zou ik wel willen hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 15:48
HBSVDK schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:09:

Rebricable /mocs zouden er dan ook uit moeten. Dat heeft niks met originele Lego sets te maken.
wat een onzin zeg. Lego is juist gemaakt om je fantasie de vrije loop te laten en andere dingen te bouwen. Er staat nergens dat dit topic over originele SETS moet gaan.

Ik snap de negatieve houding over de alternatieve steentjes enigzins. Hoewel er ook unieke modellen zijn, is het vaak een schaamteloze kopie van lego, tot aan het logo toe. Veelal exact dezelfde steentjes, poppetjes, modellen en series.

Ik weet het merk niet meer, maar mijn kinderen hebben ooit van opa een Lego-kloon gekregen:
Slechte instructies;
slechte pasvorm;
bij het vastmaken van één blokje, schoot het ernaast gelegen blokje er van af.

De kids gefrustreerd, ik heb het bouwen overgenomen en raakte ook gefrustreerd. Vervolgens heeft opa het af proberen te maken. Na enig gemopper heeft opa de zooi in de vuilnisbak gekieperd, en koopt hij vanaf dat moment alleen echte lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:07
HBSVDK schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:09:

Rebricable /mocs zouden er dan ook uit moeten. Dat heeft niks met originele Lego sets te maken. Evenmin dat Volkswagen en een cobra car die gemaakt is van VW Beetle/kever parts met elkaar te maken hebben en dus in het grote vw topic besproken kunnen worden...

:)
Je wilt mij hier weg hebben? Zeg het maar hoor, Heb mijn schoenen en jas al aan :+

.|
\/

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 12:53
34. Sheriff's Office - Wild West by llucky <3. Heb hier bijna de complete orginele western serie liggen, dus dit zou een insta-buy zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door TheDutchCat op 11-01-2022 08:50 . Reden: Verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:29

In ander nieuws:
[Afbeelding]

Meeting Point is mijn favoriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cloud_VII schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Meeting Point is mijn favoriet
zitten wel aantal mooie tussen, die meetingpoint zou ik ook wel graag zien, maar jah ... modular/gebouw als ideas (gebaseerd op vorige releases acht ik kans minimaal dat die er komt)

babayega :9

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Erg leuk maar ik krijg al stress van de gedachte aan mijn vette vingerafdrukken op al die doorzichtige panelen :+

Lego bouwen is voor mij altijd eerst de handen goed wassen met zeep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik denk echt dat deze veel beter zou werken als kleinere set, en dat je met drie of vier keer de set zo'n enorme kas kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 29-09 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

ErikT738 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Ik denk echt dat deze veel beter zou werken als kleinere set, en dat je met drie of vier keer de set zo'n enorme kas kan bouwen.
Hier ben ik het mee eens, de kas door 4 delen en kleinere groentebedden met een stuk of 4-5 koolplanten per type lijkt me veel kansrijker. Meer een particulier volkstuintje met hobbykas dus, met misschien nog een gammel gereedschapsschuurtje erbij. Insta-buy.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hij geeft ook zelf aan dat het een leuk thema zou kunnen zijn. Ben ik het wel mee eens! Kleine groentetuintjes per soort groente, een setje minifigs met tuingereedschap, een kas, een vogelverschrikker. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:33
Nog één keer terug komend op de nep VS echt discussie, naar mijn mening gaat lego op dit moment over de top met zichzelf, door teveel uit te willen geven.

Als voorbeeld,

De globe en de van gogh staan allebei al een tijdje op de planning, zijn als je leest erg in trek en komen met een hoog prijskaartje.

Beide zijn al geruime tijd via onze Chinese vrienden verkrijgbaar voor een relatief laag bedrag ten opzichte van lego.

Voor mensen met een klein budget dus erg aantrekkelijk en qua kwaliteit doet het echt niet meer onder.

Back to topic:
Die kas is erg leuk, maar ik denk ook meer geslaagd als een kleiner model en dan als serie uit te breiden. Voor de rest vind ik persoonlijk weinig van mijn gading in deze ronde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Laatst online: 17:31
Jakkus schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:45:
Zo, ik ben toch weer een beetje aan het schuiven geweest. Weer wat meer finetunen :) Ik vond de haven wat verstopt achter het kastelen-gedeelte. Het mooist is voor mijn gevoel als je de hele stad in één keer kunt overzien. Dus heb ik de indeling van het voorste deel veranderd.

Moeilijk om het allemaal goed op de foto te krijgen, maar ik heb toch een poging gedaan ;)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is hoe het was:
[Afbeelding][Afbeelding]

Slaap lekker! :)
@Jakkus Mijn mond blijft openvallen telkens ik je stad zie passeren, zo knap.
Twee vraagjes, welke baseplates gebruik je voor de wegen? Zijn dit officiële?
En hoe integreer je je modulars? Bouw je die voor een stuk op die wegenplaten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
mir4dor schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:47:
Ik heb de 42082 hier ook; het verrekte ding, waar ik vaker enthousiast over gerept heb, zit alleen nog in de doos :+ Uiteindelijk (!) destijds na vele overwegingen gekocht vanwege de lage part-prijs ratio, de vele parts, de laatste grote PF set, de vele MOC's (en zelf opgaan in het enthousiasme waarmee anderen het brengen :) ), maar.... ik vind het hoofdmodel A - "de kraan" echt niet mooi... AARGHH! |:(

Een GBC, een reach truck, een vorkheftruck, een vuilniswagen, een kraan, een tractor, you name it. Enerzijds tof, maar anderzijds zijn MOC's vaak ook wat fragiel en vooral leuk dat je er wat anders mee kan bouwen zonder echt geweldig te zijn. En ofschoon ik Technic niet in een vitrinekast plaats ter display, besef ik me dat ik het wel belangrijk vind dat ik het eindresultaat er top uit vind zien... maar die kraan doet 't hem niet voor mij, ook met de tijd niks in verandert :? Vind het lastiger dan gedacht om een set dan maar te zien als een parts pack |:(

Dus daar ligt ie dan; "One set to build them all". En om door te gaan in LOTR termen... als Sauron into Technic was, dan wilde hij deze set, maar ik zit in tweestrijd of het nu my precious is of dat ik het ding naar Mount Doom moet brengen :P

Misschien maar eens nagaan wat zo'n set in gebouwde, dan wel MISB staat oplevert op de 2e hands markt anno 2022 :X Als het verschil niet al te groot is...

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Dus daar ligt ie dan; "One set to build them all". En om door te gaan in LOTR termen... als Sauron into Technic was, dan wilde hij deze set, maar ik zit in tweestrijd of het nu my precious is of dat ik het ding naar Mount Doom moet brengen :P

Misschien maar eens nagaan wat zo'n set in gebouwde, dan wel MISB staat oplevert op de 2e hands markt anno 2022 :X Als het verschil niet al te groot is...

*zucht*
Misschien moet je je nic veranderen van Gim naar Gimli :P

Ik vind 'm wel mooi, heb 'm hier opgebouwd staan, maar eigenlijk (net zoals zovelen) vooral gekocht ivm de vele MOCs. En ik kan me er gewoon niet toe zetten... :X Het idee dat ik 'm moet gaan afbreken, sorteren, en dan vanaf een PDF-je weer wat anders moet gaan maken staat me tegen, geen idee waarom. Dus voorlopig staat ie hier nog op display, tot ik door mijn backlog heen ben.

[ Voor 33% gewijzigd door Bra-Jo op 11-01-2022 10:53 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Voor de bezitters van The Haunted House is dit wel een erg leuke alternatief ontwerp.
https://rebrickable.com/m...oq/blessed-house/#details

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-94649.jpg/1000x800.jpg5

[ Voor 3% gewijzigd door dr86 op 11-01-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Bra-Jo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:53:
[...]

Misschien moet je je nic veranderen van Gim naar Gimli :P

Ik vind 'm wel mooi, heb 'm hier opgebouwd staan, maar eigenlijk (net zoals zovelen) vooral gekocht ivm de vele MOCs. En ik kan me er gewoon niet toe zetten... :X Het idee dat ik 'm moet gaan afbreken, sorteren, en dan vanaf een PDF-je weer wat anders moet gaan maken staat me tegen, geen idee waarom. Dus voorlopig staat ie hier nog op display, tot ik door mijn backlog heen ben.
Hahaha, scherp, goed bedacht :P Echter qua lengte en humeur (doorgaans) zie ik een mismatch >:)

Het afbreken heb ik niet gelijk een probleem mee; kost tijd en werk (en evt. pijnlijke vingers), maar ook wel weer ontspannend. Sorteren in grote lijnen, voldoende om lekker aan de slag te gaan met het volgende model. Grootste obstakel voor het afbreken is wanneer ik het gebouwde model nog te leuk vind :)

( Raakt iemand ooit door z'n backlog heen met LEGO? >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:19
Gim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Ik heb de 42082 hier ook; het verrekte ding, waar ik vaker enthousiast over gerept heb, zit alleen nog in de doos :+ Uiteindelijk (!) destijds na vele overwegingen gekocht vanwege de lage part-prijs ratio, de vele parts, de laatste grote PF set, de vele MOC's (en zelf opgaan in het enthousiasme waarmee anderen het brengen :) ), maar.... ik vind het hoofdmodel A - "de kraan" echt niet mooi... AARGHH! |:(

Een GBC, een reach truck, een vorkheftruck, een vuilniswagen, een kraan, een tractor, you name it. Enerzijds tof, maar anderzijds zijn MOC's vaak ook wat fragiel en vooral leuk dat je er wat anders mee kan bouwen zonder echt geweldig te zijn. En ofschoon ik Technic niet in een vitrinekast plaats ter display, besef ik me dat ik het wel belangrijk vind dat ik het eindresultaat er top uit vind zien... maar die kraan doet 't hem niet voor mij, ook met de tijd niks in verandert :? Vind het lastiger dan gedacht om een set dan maar te zien als een parts pack |:(

*zucht*
Haha, herkenbaar. Ik heb deze set twee keer in huis gehad. Nu ook in een impulsieve bui last minute de Liebherr gekocht. FOMO is niet altijd een goede raadgever. Nu weer twijfel. Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze grote machines. Ik ben een auto man: ik heb geen enkele twijfel over de oranje, blauwe en groene auto’s die op zolder rustig liggen te wachten om eens gebouwd te worden. Eerst een keer tijd maken om achterste voren de Land Rover af te breken. In ieder geval de carrosserie er af en dan goed kijken waar ie niet lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:30
Edit : offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door schumi1986 op 11-01-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

schumi1986 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:28:
Via het beloningscentrum zijn de VIP coins en de houder weer te bestellen

[Afbeelding]
van alle gwp vind ik deze echt minste; al kreeg ze gratis [..] dan nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:50
himlims_ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:30:
[...]

van alle gwp vind ik deze echt minste; al kreeg ze gratis [..] dan nog niet :)
Ik vind de munten wel geinig (vooral het uitvergrootte muntstuk, dat lijkt op de gouden muntstukken die je in de jaren 90 bij schatkisten kreeg), maar in totaal moet je 6450 VIP punten neerleggen voor de hele collectie incl. case. Daar kun je ook bijna een VIP kortingsbon van € 50,- voor krijgen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tc99m schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Ik vind de munten wel geinig (vooral het uitvergrootte muntstuk, dat lijkt op de gouden muntstukken die je in de jaren 90 bij schatkisten kreeg), maar in totaal moet je 6450 VIP punten neerleggen voor de hele collectie incl. case. Daar kun je ook bijna een VIP kortingsbon van € 50,- voor krijgen.
Vind dat ook de enige die leuk is, heb die castle er ook bij genomen omdat dat wel een van mn favoriete thema's is.

Maargoed als het niks is leveren ze op marktplaats vast wel een tientje op. Heb je dat weer cash terug ipv vip punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
FongWan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Tot op heden alleen bij Lego zelf en ook alleen maar voor het jaar van het betreffende sterrenbeeld.

Dat is mijn ervaring van de Chinees Nieuwjaar sets de afgelopen twee jaar. Heb ze allemaal van de afgelopen twee jaar.

Het eerste jaar dat ze in NL uit waren heb ik gemist omdat ik toen nog in de dark ages zat zoals ze hier zeggen.
Ah ok, bedankt! Het is ook geen gelimiteerde uitgave toch?

Ik denk dat ik nu dan 80109 bestel met de tijger GWP en 80108 later in het jaar (als hij er dan nog is :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 07:23
dr86 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:08:
Voor de bezitters van The Haunted House is dit wel een erg leuke alternatief ontwerp.
https://rebrickable.com/m...oq/blessed-house/#details

[Afbeelding]
Deze is wel vet, toch maar op zoek naar een goede deal voor het haunted house O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@dr86 Ik had die MOC al gezien, van de designer van Castle in the forest! Heel erg leuk, voor mij ook bijna reden om die set te kopen, al heb ik voor nu weer even genoeg gekocht voorlopig ;)

@KrusT Bedankt!
Ik gebruik de 'oude' wegplaten van Lego, deze en deze. De nieuwe zijn er pas sinds vorig jaar.
De oude zijn 32x32 studs, net zo groot als de modulaire gebouwen. Het zijn in feite baseplates met een wegmotief. Dat sluit dus perfect op elkaar aan! De modulaire gebouwen zijn namelijk gebouwd op baseplates. Ik gebruik soms ook de zijkant van een t-splitsing als parkeerplaats.
De studs aan de kant van de gebouwen heb ik voorzien van lichtgrijze 2x2-tegels. Als ik nu opnieuw zou beginnen zou ik misschien een andere kleur overwegen, bijvoorbeeld tan of dark tan, maar dat weet ik niet zeker. Alleen ik heb de tegels in delen gekocht, alles vervangen zou behoorlijk prijzig zijn, net als alle oude wegplaten vervangen voor de nieuwe.

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4DY_lnfOrD0BkhJ_UBhCGa_W-w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8oY48QwnKGfSJRlbAEYSYWb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1srsbDydBvAyPkg5NjV7DsxxaCg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsAUYZ0PNTG1VP5D8itCVc0p.jpg?f=fotoalbum_tile

Eerst had ik de wegplaten door de 2x2-tegels vastgemaakt aan de baseplates, maar dat heb ik later achterwege gelaten, want dat maakt het schuiven een stuk makkelijker (wat ik toch wel regelmatig doe). Dan hoef ik niet eerst weer een hele rij tegels los te maken voor ik een gebouw kan verplaatsen.
Net zoals dat ik de modulaire gebouwen ook niet meer met technische pins aan elkaar vastmaak.
Ook gebruik ik af en toe voor de stoep 2x2-tegels met één stud, zodat ik daar een minifig op vast kan zetten. Dat geeft weer meer mogelijkheden om ze leuk neer te zetten :)

[ Voor 41% gewijzigd door Jakkus op 11-01-2022 12:38 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Laatst online: 17:31
@KrusT Bedankt!
Ik gebruik de 'oude' wegplaten van Lego, deze en deze. De nieuwe zijn er pas sinds vorig jaar.
De oude zijn 32x32 studs, net zo groot als de modulaire gebouwen. Het zijn in feite baseplates met een wegmotief.
Ah, ok, ik zie het nu op je fotos.
Ik heb nog de oudere roadplates liggen (as in de jaren 80 soort, zonder fietspad).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pb7ii80cEXOSSFyCv6U3n_-Bu4s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vx0gqfsmwt1Q6OaRlbM3mJe6.png?f=user_large
Daar zijn de zijkanten 9 studs breed, bij die van vorige jaren slechts 6. Vandaar de indruk dat de gebouwen dichter bij de weg liggen.
Spijtig wel dat de roadplates eruit zijn, de nieuwe manier van straten bouwen vind ik maar niks (geen ronde punten, geen bochten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Haha, herkenbaar. Ik heb deze set twee keer in huis gehad. Nu ook in een impulsieve bui last minute de Liebherr gekocht. FOMO is niet altijd een goede raadgever. Nu weer twijfel. Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze grote machines. Ik ben een auto man: ik heb geen enkele twijfel over de oranje, blauwe en groene auto’s die op zolder rustig liggen te wachten om eens gebouwd te worden. Eerst een keer tijd maken om achterste voren de Land Rover af te breken. In ieder geval de carrosserie er af en dan goed kijken waar ie niet lekker loopt.
FOMO met LEGO, GAS met fotografie. Luxe kwaaltjes die helaas niet gedekt wordt door de zorgverzekering :+ M'n 42082 gaat in ieder geval de verkoop in (*besluit* :o), FOMO moet even plaatsmaken voor GAS :)

Van de Landrover ben ik bezig met een MOC (forklift). Wanneer ik hem weer als Landrover bouw, geen idee of hij dan wél gaat kraken bij mij, maar ik blijf erbij dat de set me positief verrast heeft.

Met de supercars kan ik me voorstellen dat ik er in de toekomst nog eentje van wil hebben. Geen directe must have nu ofschoon ik destijds wel m'n oog had laten vallen op de Bugatti. Ik hoef ze in elk geval niet allemaal, want dan gaat de 'gotta catch em all' verzamelwoede me parten spelen. Daarom moedswillig de verzamelwoede saboteren en vervolgens degene kiezen die me het meeste bevalt (van de op dat moment gunstige modellen) :+ Dat werkte bij modulars ook prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@KrusT Dat vind ik ook jammer aan de nieuwe wegplaten, dat er geen bochten in zitten. Al valt er met wat creativiteit wel wat op te verzinnen, dan moet je die gewoon zelf maken :)

Daarnaast zou het een heel (en duur) werk worden om de gebouwen die op een baseplate staan op te hogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:25:
@KrusT Dat vind ik ook jammer aan de nieuwe wegplaten, dat er geen bochten in zitten. Al valt er met wat creativiteit wel wat op te verzinnen, dan moet je die gewoon zelf maken :)

Daarnaast zou het een heel (en duur) werk worden om de gebouwen die op een baseplate staan op te hogen.
Dat met die bochten heb ik al een paar keer eerder gehoord. Heeft LEGO daar nog iets van tekst of uitleg bij gegeven, waarom er geen bochten zijn? Komt dat nog of hoeft het hun inziens niet echt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Gim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:19:
[...]

FOMO met LEGO, GAS met fotografie. Luxe kwaaltjes die helaas niet gedekt wordt door de zorgverzekering :+ M'n 42082 gaat in ieder geval de verkoop in (*besluit* :o), FOMO moet even plaatsmaken voor GAS :)
Wat is GAS nou weer? :O

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:50
Afgelopen weken voor het eerst een model van Rebrickable via Bricklink compleet gemaakt. 3 leveranciers waarvan 1 uit Letland en een stickersetje uit de VK maken dit model. Daar zijn er maar 1000 van gemaakt en de goedkoopste online is te krijgen vanaf 190 euro met beschadigde doos. Nu voor zo’n 25 euro totaal bij elkaar gekregen, zelfs stickers voor de minifig. Ik ben er content mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85LEtJmty-T76vwX2rJOxt7R0V0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuRNdoam5Z4gdrUhu5X6NQGI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jex0y6RTKKlZCIjpt9LKN_gtuBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SwFfkevHJ7y7QdaaBEOk5SX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX9y7jv_Xe3vuRqt5fVIRXmayzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsaJ8vpZhcRcjaZBaiOdVmyP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
M'n deels off-topic post wordt zo wel heel off-topic. Staat voor "Gear Acquisition Syndrome". Komt meen ik voort uit de muziek wereld, maar ik ken het uit de fotografie. Je ziet allemaal leuke spulletjes waarvan je denkt dat je die nodig hebt en móet hebben om beter te worden; je wordt er vooral arm van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
pixels66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:57:
Afgelopen weken voor het eerst een model van Rebrickable via Bricklink compleet gemaakt. 3 leveranciers waarvan 1 uit Letland en een stickersetje uit de VK maken dit model. Daar zijn er maar 1000 van gemaakt en de goedkoopste online is te krijgen vanaf 190 euro met beschadigde doos. Nu voor zo’n 25 euro totaal bij elkaar gekregen, zelfs stickers voor de minifig. Ik ben er content mee!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit en als je hem toch wil bouwen dan wil je inderdaad niet gruwelijk veel geld ervoor neertellen :) Zit er ook iets van een stuurtje of zo in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:50
Gim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:41:
[...]

Ziet er goed uit en als je hem toch wil bouwen dan wil je inderdaad niet gruwelijk veel geld ervoor neertellen :) Zit er ook iets van een stuurtje of zo in?
Klopt, zit een stuurtje in ook. Best een aardig modelletje wel..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

@poor Leno gaf mij de doorslag, meestal probeer ik dingen zo origineel mogelijk te houden maar in dit geval maak ik een uitzondering.
DukeBox schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:27:
Ik heb ook een opzetje gemaakt hoe het er 'verkaast' uit gaat zien, ik zal die binnenkort plaatsen.
Bij deze dus een eerste opmaak van de 'Chinese new year' set voor m'n kerstdorp (clickable):

Origineel:Aangepast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8-RsTGTEiaBpEh_EBijNzWSvM8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/mN4EyHBc3B2IYJfhtIuOR0q3.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJ4WD2vczSurS16R0aDCJIk7IiU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/WCobkL8HA8A6zcVLhiikWE8Z.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MWN8IRcnvjdAq0pBepSUooWopM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/meJznt9o6dapW0F6S0xaEKpL.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJTFl1WarDV3nTNeDENU9UFaz8Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Y3Pox5qIIUgokfAMKAT6EsmL.png?f=fotoalbum_medium

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
@DukeBox

Ik vind t helemaal leuk d:)b

(Ik moet ook vaak genoeg tegen mezelf zeggen “lekker boeiend!” of dat ik mn fantasie gewoon lekker de vrije loop laat gaan.. had ik vroeger toch minder last van :X :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:01:
@poor Leno gaf mij de doorslag, meestal probeer ik dingen zo origineel mogelijk te houden maar in dit geval maak ik een uitzondering.

[...]

Bij deze dus een eerste opmaak van de 'Chinese new year' set voor m'n kerstdorp (clickable):

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Heel leuk gemaakt/aangepast 8)

Zijn die ijs onderdelen overigens ook allemaal verkrijgbaar in dat transparante blauw? Om het wat meer in lijn te krijgen met het rest van de diverse Lego winter setjes? Of zit daar wel nog een uitdaging.

Het uithangbord zegt trouwens "pizza", maar als ik zo daarbinnen kijk dan wordt het hooguit een opwarm pizza uit de magnetron en vooral schaats verhuur >:) Maar los daarvan, nice :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Gim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:18:
Zijn die ijs onderdelen overigens ook allemaal verkrijgbaar in dat transparante blauw? Om het wat meer in lijn te krijgen met het rest van de diverse Lego winter setjes? Of zit daar wel nog een uitdaging.
Op het 'water' na is alles transparant licht blauw, alleen in het vis-gat zit nog een stuk licht blauw. Persoonlijk vind ik juist het heldere mooi. Alleen de schaats vijver bij de brandweer kazerne is blauw zover ik weet.
Het uithangbord zegt trouwens "pizza".
Ja, had geen tile in de inventory, zal wel wat maken maar als ik hem uiteindelijk ga bouwen dan moet moet ik hoe dan ook nog wat zoeken. Ik overweeg om er een 'koek en zopie' tent van te maken of een coffee-to-go.

edit, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqZcFOYmC-EuHpwr32Bc_etlWCE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/dGqrZvf5Vx9BiVRb0tMOqQOs.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOnhxX_roMTOintvU1vX1pkrJAs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/VwjGgrME9ifaYoVLPeVETVmO.png?f=fotoalbum_medium
D75 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:49:
De schaatsbaan is niet transparant.. maar een nieuwe kleur: transparant opal.
Ah, dat verklaart waarom ik in de online voorbeelden de vissen en telefoon niet goed zie, opal is wel mooier denk ik, lijkt meer op echt schaats-ijs. Ik zal eens kijken of ik dat stukje kan aanpassen.

Ik heb ook een anders stukje zelf moeten samenstellen omdat die niet in mijn set bestaat (3x).. bonus punten als je hem ziet ;)

[ Voor 57% gewijzigd door DukeBox op 11-01-2022 16:53 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 14:41

D75

De schaatsbaan is niet transparant.. maar een nieuwe kleur: transparant opal. Ik vind het persoonlijk heel mooi.. ziet er veel echter uit dan lichtblauw.

Zie ook:
https://brickset.com/arti...nar-new-year-ice-festival

Ik heb hem vorige week opgebouwd.. nadat ik mijn kerstdorp had afgebroken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drQADHkbpBndse2d8zXG4U0TxUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dl99Y5Uc7lep2cUQvk9iyz9B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeiyP_6ZQDeHdTe_BCCSF6lxbRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JroA909i9AvxKQc5UYEMdIvi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door D75 op 11-01-2022 16:51 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Gim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Dat met die bochten heb ik al een paar keer eerder gehoord. Heeft LEGO daar nog iets van tekst of uitleg bij gegeven, waarom er geen bochten zijn? Komt dat nog of hoeft het hun inziens niet echt?
Ik weet niet of ze daar een reden voor hebben. Je kunt natuurlijk altijd een bocht maken door twee rechte wegen haaks op elkaar te laten staan, hij is niet noodzakelijk. Ik vind het alleen esthetisch wel mooi om wat bochten in de stad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

CMilena schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Ah ok, bedankt! Het is ook geen gelimiteerde uitgave toch?

Ik denk dat ik nu dan 80109 bestel met de tijger GWP en 80108 later in het jaar (als hij er dan nog is :+ )
Alleen gelimiteerd voor het jaar maar voor de rest net als andere sets gewoon beschikbaar.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 11:08
Ik heb eerst 80108 gehaald om de Tijger promo mee te pakken. 80109 komt er sowieso ook, maar die bewaar ik voor een volgende promo of actie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik ben weer wat verder met de container terminal. Belangrijkste aanpassing is dat er nu verlichting op zit.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 10:53

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBKNq11lFLcO8jIWMEEZswgrxAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXJ42DmOUF0zbwXNsZlymb8m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D079cNuyLGlXLLeqRl20_gXFhF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sU8O3JxTFr0F7kgS1mMTIILq.jpg?f=fotoalbum_large

Heb in december en begin januari wat leuke sets gemaakt. Had ook de mercedes zetros 42129:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt889198823b5d4862/42129_alt3.png

Maar had geen fotos ervan blijkbaar.

Vond de mercedes echt leuk want het technische gedeelte was mooi en besturen met telefoon is echt gaaf.

De bmw is op een design vlak echt heel gaaf.

En de mustang is gewoon echt heel mooi gedaan en lijkt heel goed.

Al met al echt super gaaf lego weekendjes gehad.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet niet of deze al eens is langsgekomen, maar hier kunnen velen nog een puntje aan zuigen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZx9kV8wBV8by9ct_ZgkvtGVEM0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PzQPzd5M1udENI8Dv1Mhyqb4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NICYsi9uM0yz5YmvLPuUK9lh3AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xx0vZoYxTEokfjYVtEbv8zeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Zie: https://edition.cnn.com/s...ghana-spc-intl/index.html
De kunstenaar wordt ook door LEGO zelf ondersteunt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Eind november heb ik voor mijn moeder een cobi modelletje van een lelijke eend gekocht en in elkaar gezet voor haar verjaardag. Eentje die rpecies hetzelfde was als het model die zij had in de jaren 70.

Dit triggerde mij om de oude Lego eens van het zolder te halen bij hun en eens te kijken wat daar nog in zat.

Een week later kocht ik de Land Rover voor een hele zachte prijs als een soort probeersel nadat ik 25 jaar geen Lego meer had aangeraakt.

Ondertussen heb ik een Pax kast gekocht en in elkaar gezet.

Help.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6pK_P033XefmPOafJK53Dk-9U8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gz0LRoludkkm9a72S0IwoDI3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@SideShow118 Haha, het Hogwarts-kasteel, daar begon het met mij ook mee. Sterkte! :p
Je hebt daarnaast nog een hele kast die gevuld kan worden met Lego, zie ik :p

[ Voor 31% gewijzigd door Jakkus op 11-01-2022 21:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 16:46
Sorry, ik wil toch nog even inhaken op de post van Corvette.
CORVETTE schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:19:
Concurrentie is top - jullie kijk op andere fabrikanten is behoorlijk achterhaald
Het is niet zo zeer dat mijn kijk op andere fabrikanten achterhaald is. Ik volg nog wel een beetje wat ze doen en dat zijn best leuke dingen. Het probleem zit in het feit dat ondanks dat ze leuke dingen doen, ik het toch niet ga kopen. Dit heb ik wel met meer dingen in het leven of op dit forum in het algemeen, lees ik ook niet alles.
Voor diegene die het niet weten:Lego heeft een aantal rechtzaken / dreigementen gedaan richting een aantal youtubers, importeur en ook BleuBrixx.
Die zijn daar open in geweest en hebben alle aanklachten open en bloot online gegooid op hun kanalen. Daar zitten miljoenen viewers bij, wat voor een fikse afkeer jegens Lego heeft gezorgd bij vele. Beetje dom van Lego hoe ze dat aangepakt hebben imho.
Vertellen die youtubers e.d. er ook bij dat Lego zelfs voor het kleinste dingetje een patent (op dingen waar ze nog wel patent op hebben) moeten verdedigen anders verliezen ze dat patent? Fikse afkeer zal Lego natuurlijk niet leuk vinden, maar zo werkt het nou eenmaal juridisch. Het Lepin dat je aanhaalt, hebben ze ook alleen maar op deze manier weten aan te pakken. En een China dat eindelijk eens van z'n luie reet kwam en copyright belangrijk begon te vinden, want Lego had al jaren zaken aangespannen. Dat youtubers het niet leuk vinden dat ze worden aangeklaagd omdat hun logo een beetje lijkt op een logo van Lego? Tja, laten we wel wezen, de youtuber doet dat bewust, want de kijker herkent het. Als Lego het gedoogd, zijn ze hun patent kwijt op dat logo. Als iemand anders het ook gaat gebruiken, heeft Lego geen been om op te staan, want die partij zegt dan: "maar die youtuber mag het ook!"

Dat gezegd hebbende, de topic warning mocht idd wel wat vriendelijker, maar ja, daar ga ik niet over en het kon me te weinig schelen om er wat van te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Just_I

What did you just say?

pixels66 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:57:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen idee hoe jet in je handleiding staat maar de airbox (waar de stickers van infinti op staan) staat verkeerd om. Het hoge deel moet voor, zo ziet er er maar vreemd uit :|

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow118
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 11:13
Jakkus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:39:
@SideShow118 Haha, het Hogwarts-kasteel, daar begon het met mij ook mee. Sterkte! :p
Je hebt daarnaast nog een hele kast die gevuld kan worden met Lego, zie ik :p
ja maar, ja maar. Waar moet ik alle drank dan laten? :(

Dank voor je sterkte wensen, doet mij veel :>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Toch nog de Stormtrooper van vriendin gekregen! Vanavond gebouwd, leuke build wel, ook om met z'n tweeën te doen omdat er vrij veel twee keer moet. Heb hem nu liefkozend Stormpooper gedubd :+ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y63PpD9NvfgBMBC9_kBs26xQoCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymCX3C0QMUiKSOGBxZu6mC66.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:30
Ik ben van plan om wat een kallax kast te kopen. De bedoeling is wat Lego in de vakken te plaatsen en om de UCS Milenium Falcon icm een vertical stand er boven op te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJc69PQBTzqghrFOxFBdYxVCTQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxVVKSz0vzR40n1IHoAGcP7p.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die deze kast heeft? Is het mogelijk om de tussen plankjes er tussen uit te halen zodat er 2 grote vakken ontstaan?

[ Voor 39% gewijzigd door schumi1986 op 11-01-2022 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:33

L23

schumi1986 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:21:
Ik ben van plan om wat een kallax kast te kopen. De bedoeling is wat Lego in de vakken te plaatsen en om de UCS Milenium Falcon icm een vertical stand er boven op te zetten.

Iemand die deze kast heeft? Is het mogelijk om de tussen plankjes er tussen uit te halen zodat er 2 grote vakken ontstaan?
Zelf niet gedaan, maar het moet mogelijk zijn om de verticale korte plankjes er tussen uit te halen. De horizontale planken zijn de volledige lengte. Ik heb de kast zelf los staan en vind het niet een hele stevige kast, dus vraag me af wat er gebeurd als je meerdere plankjes tussen uit haalt. Maar lijkt me bij het voorbeeld plaatje, dus 4 vakken, geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 11-01-2022 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:59
@schumi1986 Wat @L23 aan geeft zou wel moeten kunnen, maar ik zou dan zelf verstevigen met van die hoek profielen. Dan breng je meer stevigheid terug. Geen idee of dat er in het wit is, maar is zeker wel wit te maken dan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Lol half Nederland ongeveer :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:52

QuattroNL

It is I.

[Afbeelding]

Ja wij hebben 'm (duh! wie niet?).
Die 2 verticale plankjes hoef je idd niet te bevestigen bij het in elkaar zetten. Je blijft dan wel zitten met 2 zichtbare gaten in die horizontale plank (voor de duveltjes) én de stevigheid kan wat minder worden. Dat laatste is een kwestie van proberen (al is die MF wel serieus zwaar dus ik heb wat twijfels). Je kan 'm ook aan de muur verankeren.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
SideShow118 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:30:
[...]

ja maar, ja maar. Waar moet ik alle drank dan laten? :(

Dank voor je sterkte wensen, doet mij veel :>
Neem er een drankje (of twee of drie of vier...) bij tijdens de bouw. Maak er een feestje van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:56

JoeZuCK

_Fonz > all.

Er moet me iets van het hart. Ik heb wel eens vaker wat besteld via Bricks & Pieces via de klantenservice van LEGO, maar nooit heeft het zo lang geduurd voordat ik het bestelde in huis heb (heb 21-12 besteld). Nu weet ik niet of ik destijds de melding ook al kreeg, maar ik lees dat de levering 5 tot 6 weken kan duren. Nu staat de status al heel lang op "In Magazijn".

Bij deze omschrijving staat: "Je bestelling wordt klaargemaakt voor verzending in ons magazijn. Wij kunnen je bestelling nu niet meer annuleren of wijzigen."

Maw .. de order is gepickt neem ik aan? Ik vind het frustrerend dat het zo lang moet duren voordat het verzonden wordt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
JoeZuCK schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:08:
Er moet me iets van het hart. Ik heb wel eens vaker wat besteld via Bricks & Pieces via de klantenservice van LEGO, maar nooit heeft het zo lang geduurd voordat ik het bestelde in huis heb (heb 21-12 besteld). Nu weet ik niet of ik destijds de melding ook al kreeg, maar ik lees dat de levering 5 tot 6 weken kan duren. Nu staat de status al heel lang op "In Magazijn".

Bij deze omschrijving staat: "Je bestelling wordt klaargemaakt voor verzending in ons magazijn. Wij kunnen je bestelling nu niet meer annuleren of wijzigen."

Maw .. de order is gepickt neem ik aan? Ik vind het frustrerend dat het zo lang moet duren voordat het verzonden wordt.
Ik heb bij de klantenservice eens navraag gedaan m.b.t. die status, juist omdat ik wilde annuleren en die beschrijving niet had gezien. Ik kreeg toen te horen dat de order dan is doorgezet naar het magazijn en dus al te ver in het systeem zit om nog te annuleren. Het wilde nog niet gelijk zeggen dat je order al gepickt is.

Maar waarom bel je klantenservice niet gewoon? Is dat niet makkelijker? Dan heb je directe informatie en ze kunnen wellicht nog iets opzoeken voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 12-01-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 09:48
DukeBox schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:01:

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Euhm vraagje.... Is er een reden dat je de vissen dood in je vijver hebt liggen??? :/ Of heb je die als prefab vissticks in de koeling liggen?

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

kan wel, maar ik zou de ondersteuning wel verstevigen; blijft gammel ikea

Afbeeldingslocatie: https://cdn.gyzs.nl/media/catalog/product/cache/3/image/700x700/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/0/f0e35036494ecb5675ded8d383876278.jpg

hoekanker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:19
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. :)
Zelfs een review van Jang: YouTube: LEGO Speed Champions polybag (mini) McLaren Elva 30343 review! Too g...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkAim4P4fGRQUIvu6bFdU8KsS7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwRpgtd10AiImBPLe5gQtG3X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 12-01-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
himlims_ schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:05:
[...]

kan wel, maar ik zou de ondersteuning wel verstevigen; blijft gammel ikea

[Afbeelding]

hoekanker
Als een Kallex ook maar een beetje in de buurt komt van een billy dan kan ik je zeggen dat een hoekanker echt niet nodig is. Wij hebben 6 billy's vol met lego/boeken en die staan al 12 jaar zonder hoekanker..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

HMaster_II schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:56:
Euhm vraagje.... Is er een reden dat je de vissen dood in je vijver hebt liggen???
Dat moet je aan de LEGO designers vragen. [Mogelijk dat ze 1/3 stud hoger kunnen en dan wel recht in de clip passen.
edit: het past aan zowel onder als bovenkant niet. De (semi)transparante delen er boven bieden te weinig ruimte dus met 1/3 stud hoger al helemaal niet. Je kan ze wel een heel klein beetje draaien dat ze wat meer schuin staan maar dat ziet er ook niet echt uit.
Aangezien ik hem op witte base plates ga plaatsen kan ik de 2 16x16 platen verwijderen/aanpassen en zo iets meer ruimte creëren maar ik denk dat ik ze maar gewoon als ingevroren beschouw. Bij de transparent-opal versie zie je het denk ik niet eens (laat meer een schim zien).

[ Voor 51% gewijzigd door DukeBox op 12-01-2022 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Webgnome schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Als een Kallex ook maar een beetje in de buurt komt van een billy dan kan ik je zeggen dat een hoekanker echt niet nodig is. Wij hebben 6 billy's vol met lego/boeken en die staan al 12 jaar zonder hoekanker..
maar heb je daar de verticale ondersteuning ook uti gesloopt?

Pagina: 1 ... 153 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .