Grappig. Ik heb juist heel erg het idee dat het midden- of zuid Amerikaans is qua stijl.Jakkus schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:56:
Ik hou ook van de stijl: lekker kleurrijk, Europeaans, afwisselend.
Dat zou inderdaad wel erg snel zijn. Het jaar is nog maar net begonnen. Er zullen nog wel nieuwe lijsten verschijnen.Jolly_Jumper schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:31:
[...]
Mij vielen de laatste 2 sets van Lego city op, strandwachthuisje en de schooldag.
Laar mij raden, Marktplaats... daar staan vaak genoeg onrealistische vraagprijzen op. Markplaats kun je echt niet gebruiken al waarde bepaling van zaken. Dit gaat men er gewoon niet voor krijgen, als het ook 200 euro goedkoper kan.poor Leno schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:51:
Nou Maartje.. ik weet niet wat we voor die prijs er extra bij krijgen hoor, maarre..
[Afbeelding]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Sowieso niet op MP kijken als een dergelijke set nog gewoon voorradig is bij Lego. Hetzelfde geldt bv voor het Boutique Hotel. Of je wilt graag vanavond of morgen bouwen.poor Leno schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:51:
Nou Maartje.. ik weet niet wat we voor die prijs er extra bij krijgen hoor, maarre..
[Afbeelding]
Sowieso, waarom voor dezelfde prijs of ietsje goedkoper gaan lopen rommelen op Marktplaats? Niet dat ik alles op LEGO koop (deels door de vaak hogere prijs, deels door de vaak langere levertijden) maar Marktplaats voor nieuwe (exclusieve) sets zou ik eigenlijk nooit aan denken. Daarbij schiet je jezelf ook behoorlijk in de voet door zoiets niet direct van LEGO te kopen omdat je dan mogelijk van alles mis loopt (zo'n exclusief setje boven prijs X, VIP-punten, dat soort zaken)._Dune_ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Laar mij raden, Marktplaats... daar staan vaak genoeg onrealistische vraagprijzen op. Markplaats kun je echt niet gebruiken al waarde bepaling van zaken. Dit gaat men er gewoon niet voor krijgen, als het ook 200 euro goedkoper kan.
Overigens, vraagje aan de mensen hier: ik ben bezig met het ontwerpen van een moderne versie van de Airport Shuttle (op basis van het monorail concept van Masao Hidaka). In het oorspronkelijke kleurschema krijg ik heel erg een kerstgevoel, maar het is wel deels waarom de originele set zo iconisch is denk ik. Wat zeggen jullie: andere (meer moderne?) kleuren gebruiken of het bij de originele kleuren (rood, wit en zwart) houden?
[ Voor 20% gewijzigd door SomerenV op 08-01-2022 17:11 ]
In principe hebben de verschillende Chinese fabrikanten 1 systeem voor electronica en dat is compatible met elkaar en oudere system. Dus niet zoals bij Lego dat er 3 verschillende zijn.bvsteyn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:21:
Het lijkt mij wel leuk om de ultimate variant (rebrickable https://rebrickable.com/m...gh-terrain-crane/#details) te bouwen van de 42082 kraan. Maar je bent een vermogen kwijt aan Lego motoren. Nu kan je op Ali alternatieve motoren, afstandsbediening en IR receivers vinden. Heeft iemand ervaring met een Aliexpress winkel, welke betrouwbaar is?
Ook zijn ze verder, meer types motoren , oplaadbare accus in zowel controller als ontvanger. Daarop kun je ook lichten doen. Motoren zijn rond de 2 euro per stuk. De ontvanger accu,s kunnen samenwerken.
Ook hoef je niet perse een app te gebruiken. Daarin heb je zelf keuze. Ik gebruik eigenlijk overal de Chinese electronica omdat die veel uitgebreider is.
Ook nog eens betrouwbaar. Kijk eens naar Mould King of op het andere forum onderdeel hier.
Kleine bouwsteentjes.
Ontopic : ik heb de fiat 500 gebouwd. Viel wat tegen qua looks m.i. je ziet dat het een 500 is maar de neus en zijkanten zijn niet zoals het origineel.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Sowieso niet dat soort onzin van marktplaats hier plaatsen, men mag zelf weten wat ze voor iets vragen, maar dat maakt het nog niet relevant
Voor sommige sets vind ik Marktplaats juist een uitstekende manier om de "echte" waarde te bepalen. Vaak is het voor normale sets goedkoper dan Bricklink. Alleen bij de grote 18+ sets loopt het scheef._Dune_ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Laar mij raden, Marktplaats... daar staan vaak genoeg onrealistische vraagprijzen op. Markplaats kun je echt niet gebruiken al waarde bepaling van zaken. Dit gaat men er gewoon niet voor krijgen, als het ook 200 euro goedkoper kan.
Gaan ze stoppen met de millennium Falcon en Star Destroyer? Zie dat ze nu op nalevering staan?
Weet iemand ook of de Home Alone set terug komt?
De Homealone set is een vrij nieuwe set, ik kan mij niet voorstellen dat deze binnen een half jaar er alweer uit gaat. Beide andere sets, ik neem aan dat je de UCS-edities bedoelt bestaan al langer. Echter dat iets op 'nalevering' staat betekend niet dat ze er uitgaan. Op dit moment is gewoon de voorraad op of wordt aangevuld, dat gebeurd wel vaker.Secsytime schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:10:
Gaan ze stoppen met de millennium Falcon en Star Destroyer? Zie dat ze nu op nalevering staan?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Gisteren de corner garage afgemaakt, had hem eerst aan de assembly square gezet maar kwam niet echt mooi uit in mijn kast en staat ie nu voorlopig even alleen, wel het politie bureau bij het assembly sqaure gezet, die staat er beter bij in deze kast, nu alleen nog een deel van de bookshop bouwen dan kan die er ook naast, met de tijd gaan alle modulars uit de vitrine kasten en naar een apparte lego kamer.
Zo net even een klein setje ninjago opengetrokken, waar ik aan ga beginnen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qKOMPfl2owgrTgzkpnNHtqym.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nVpYvOizdsljAkHv9BphRDGq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qKOMPfl2owgrTgzkpnNHtqym.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nVpYvOizdsljAkHv9BphRDGq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pzh8VJxcDIUWi5vNdD7adXmP.jpg?f=user_large)
Klein setje inderdaad, dus die past ook makkelijk in de kast?gizmokat schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:11:
Toen ik enkele jaren geleden in het ziekenhuis bij de dermatologie in Duitsland op visite was waren er wel patiënten die bij (als ik me niet vergis) psoriasis licht therapie kregen. Dat werkte best heel aardig. Dat zat bijvoorbeeld op de rug/buik en was dus mogelijk handexzeem/psoriasis maar zou daar nog een optie zijn? Blijft wel dat je niet over de blokjes kunt. Anders zit je aan de zware ontstekingsremmers of prednison. Om dat nou te nemen zodat je kunt lego-en...;)Tasjaaaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:04:
[...]
Ik heb al van baby heel erge eczema aan mijn handen en heb testen laten doen en heb nu een hele lijst van wat ik niet meer mag aanraken of mag gebruiken en sinds ik dat doe heb ik geen last meer behalve als ik aan de Lego begin ( een nieuwe doos ) dus geen tweedehands.
Ook kunnen mijn handen niet tegen al die handschoenen die de poetsdienst gebruikt en ook niet wat ze in ziekenhuizen gebruiken. Dus heef geen zin om zo van die handschoenen te gebruiken.
De gele versie neem ik aan ? Deze nog niet gebouwd maar direct de MOC van Firas gebouwd; https://rebrickable.com/m...-mazda-miata-mx5/#detailsCORVETTE schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:29:
[...]
ik heb de fiat 500 gebouwd. Viel wat tegen qua looks m.i. je ziet dat het een 500 is maar de neus en zijkanten zijn niet zoals het origineel.
Persoonlijk vind ik m er beter uitzien dan het A-model. De Cobra dan
Daily driver; MB R171 SLK280
Jeps de licht gele. Ik vind juist de Cobra beter gelukt. Vooral de neus is goed gedaan. Toch knap wat ie van deze beperkte stenen weet te maken. En raar dat Lego amper nog B modellen heeft.mir4dor schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:48:
[...]
De gele versie neem ik aan ? Deze nog niet gebouwd maar direct de MOC van Firas gebouwd; https://rebrickable.com/m...-mazda-miata-mx5/#details
Persoonlijk vind ik m er beter uitzien dan het A-model. De Cobra dan
Hij past wel in de kast, moet alleen een tussenplank er uit in verband met de hoogte,en moeten er wat modellen uit die naar een andere kast gaan, het voordeel is dat het haunted house er dan wel weer naast past, die is ook nogal hoog.L23 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:34:
[...]
Klein setje inderdaad, dus die past ook makkelijk in de kast?
Inderdaad zeer knap. Ik vind hem, met de ervaringen die ik heb dan, de betere MOC bouwer voor Creator Expert series. Wel wat anderen geprobeerd maar die vielen toch wat tegen.CORVETTE schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:10:
[...]
Jeps de licht gele. Ik vind juist de Cobra beter gelukt. Vooral de neus is goed gedaan. Toch knap wat ie van deze beperkte stenen weet te maken. En raar dat Lego amper nog B modellen heeft.
Daily driver; MB R171 SLK280
Die staat bij mij nog op de planning om die meer gelijkend proberen te krijgen waarbij de afmeting van de wielen het uitgangspunt is:CORVETTE schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:29:
[...]
Ontopic : ik heb de fiat 500 gebouwd. Viel wat tegen qua looks m.i. je ziet dat het een 500 is maar de neus en zijkanten zijn niet zoals het origineel.
:strip_exif()/f/image/SR6T51pdTq1xXkG0cNwuevzL.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al zijn er genoeg punten aan te wijzen die niet kloppen alleen dat de auto te hoog is gemaakt en de ramen te hoog zijn geplaatst zorgt voor het meeste vertekening van de Lego variant in mijn ogen voor nu.
[ Voor 11% gewijzigd door Dagg op 08-01-2022 23:45 ]
De Cobra vind ik erg mooi, op één ding na en dat is dat de achterkant breder is dan de voorkant. Bij een echte AC Cobra is dat niet zo.CORVETTE schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:10:
[...]
Jeps de licht gele. Ik vind juist de Cobra beter gelukt. Vooral de neus is goed gedaan. Toch knap wat ie van deze beperkte stenen weet te maken. En raar dat Lego amper nog B modellen heeft.
De Mazda wil ik ook nog proberen.
Na het bouwen van de Cobra, ben ik zelf ook aan de slag gegaan, wegens de uitdaging.
De keuze viel op een MGB. Het is een model waarvan niets open kan (gekozen voor uiterlijk boven functionaliteit). Ter compensatie en omdat er nog voldoende onderdeeltjes waren, heb ik ook de aandrijving weergegeven, als 'side model'.

Mijn conclusie: wat kost dit veel tijd! En wat een hoop beren op de weg, als je gebonden bent aan een bepaalde set onderdelen. Hoe dan ook, ik ben van plan om 'm binnenkort op Rebrickable te plaatsen.
Een zeer geslaagde Rebrickable-MOC die ik net met plezier heb gebouwd, is de Town Square Pub die een alternatief is voor set 10255, Assembly Square. Bedenker is LegoArtisan. Ontzettend knap hoe hij dit heeft bedacht en uitgewerkt. Ik kan me niet voorstellen hoeveel tijd hij daar in gestoken heeft!
[ Voor 10% gewijzigd door Roy vd M. op 09-01-2022 00:35 ]
Het voordeel van 'investeerders' op Markplaats is dat je zelf je set vrij snel kwijt bent als een iets meer realistische prijs vraagt. Zo heb ik eind vorig jaar mijn 10234 Opera House te koop gezet en die was vrij snel verkocht. Een blik op de overige nieuw in doos advertenties leerde mij dat ze er vrijwel allemaal zo'n 400 euro voor vroegen. Ik ben daar toen ruim 50 onder gaan zitten waardoor het zowat de goedkoopste was. Resultaat: een snelle verkoop en ook nog eens aan echte Lego liefhebbers. Win win.ErikT738 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:59:
[...]
Voor sommige sets vind ik Marktplaats juist een uitstekende manier om de "echte" waarde te bepalen. Alleen bij de grote 18+ sets loopt het scheef.
Binnenkort eens zien of dat met de Tower Bridge net zo gaat
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nog een make-over van de grille.. dit is de zoveelste 'definitieve' versie. Hopelijk nu dan echt
Als je het antieke Fiat-logo ondersteboven plaatst, heeft het wel wat weg van het MG-logo.

Als je het antieke Fiat-logo ondersteboven plaatst, heeft het wel wat weg van het MG-logo.
[ Voor 5% gewijzigd door Roy vd M. op 09-01-2022 04:40 . Reden: Toch nog stiekem wat verbeterd ]
Ja hoe groter de set hoe lastiger het wordt, en des te meer tijd het in beslag neemt om het bouwwerk zo goed als perfect te krijgen.Roy vd M. schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:23:
Mijn conclusie: wat kost dit veel tijd! En wat een hoop beren op de weg, als je gebonden bent aan een bepaalde set onderdelen. Hoe dan ook, ik ben van plan om 'm binnenkort op Rebrickable te plaatsen.
Makkelijk is het zeker niet maar wel verschrikkelijk leuk om te doen. (Al moet je er wel van houden.)
Mocht je van plan zijn hem gratis op rebrickable te zetten dan kan ik je wel helpen met het maken van de bouw instructies (of het geheel voor je doen) en het maken van de digitale versie in Stud.io mits dat nog niet gedaan is.
Want ook daar gaat als je het goed wil doen verschrikkelijk veel tijd inzitten.
Het maken van bouw instructies vind ik overigens vreemd genoeg een van de leukste stappen in het proces, Waarschijnlijk ook omdat ik dat altijd kan doen. (Bij test bouwen en met fysieke stenen ontwerpen zit eczeem soms in de weg en dan schuift heel de planning door.)
Linkje naar mijn rebrickable om je een idee te geven van de kwaliteit van mijn bouw instructies
Uiteindelijk heb ik er maar eentje echt losgehaald en heb ik de rest alleen verschoven. Volgens mij ziet het er zo stukken beter uit.Psyx88 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:35:
@ErikT738 Kijk hier eens naar:
https://m.youtube.com/watch?v=fRMLiOzkw4I
:strip_exif()/f/image/e3f18oYqd2Pm8OvIaN82wS4N.jpg?f=fotoalbum_medium)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/79khZaRDgyWK0mZQfJmT8cVS.jpg?f=user_large)
Jaaaa.. deze uiteraard:Reinier schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:41:
Ik ga mijn favoriete 80s set weer eens bouwen. Ligt al 25 jaar uit elkaar
[Afbeelding]
Guess welke

Die van mij ligt ook nog in een grote bak in stukjes, dus je brengt me wel op een idee zo
Die van mij staat denk ik al ca 30 jaar opgebouwd. Zit van ca 20 jaar stof op, laatste jaren in een afgesloten bak wegens gebrek aan uitstalruimte

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb ook 8860 (chassis) en 8880 gekocht. Vooral die laatste wilde ik al heel lang aanschaffen. Ik kwam nog Marktplaats-mailtjes van 2010 in m'n mailbox tegen (met afgewezen biedingen) 
8860 is eigenlijk van vóór mijn tijd, maar ik wil eigenlijk de complete supercar-serie hebben, al kun je er over twisten welke sets daaronder vallen.
853, 8860, 8865, 8880, 8448, 8070?
8860 is eigenlijk van vóór mijn tijd, maar ik wil eigenlijk de complete supercar-serie hebben, al kun je er over twisten welke sets daaronder vallen.
853, 8860, 8865, 8880, 8448, 8070?
Ah ja dat zijn mooie modellen. Dit is mijn serie supercars mis alleen de eerste.
Toen ik een kind was Wilde ik graag de grote blauwe tractor 8859 . Zo uit mijn hoofd. Vond die altijd heel imposant in de boekjes van Lego.
Jaartje of 10 terug zelf gemaakt in de goede onderdelen, was enorm teleurgesteld. Er kon weinig met de set en hij was iel.
Nog steeds bekruipt me de teleurstelling.
:strip_exif()/f/image/ufhx94n8tyxs3nTaGVQgvtbH.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ik een kind was Wilde ik graag de grote blauwe tractor 8859 . Zo uit mijn hoofd. Vond die altijd heel imposant in de boekjes van Lego.
Jaartje of 10 terug zelf gemaakt in de goede onderdelen, was enorm teleurgesteld. Er kon weinig met de set en hij was iel.
Nog steeds bekruipt me de teleurstelling.
:strip_exif()/f/image/ufhx94n8tyxs3nTaGVQgvtbH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AnkPmU90M5LZSu9XmmszDBJt.jpg?f=fotoalbum_large)
Is die AT-AT UCS nog altijd niet te koop in de gewone speelgoedwinkel ?poor Leno schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]
Of blijft dat echt een exclusive lego.com model ?
-| Hit it i would ! |-
Ligt hier boven op zolderCORVETTE schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:29:
Ah ja dat zijn mooie modellen. Dit is mijn serie supercars mis alleen de eerste.
Ik wil ook een keertje de studless version van de 8860 maken

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hier ook all-time favoriet. Ook echt heel veel mee gespeeld als kind, hadden verhoging in de kamer (2 treden) daar reed ik hem dan volgas af om daarna weer te repareren. En natuurlijk allerlei bodykits. Tijdens de "dark-ages" eigenlijk elke 2-3 jaar wel in elkaar gezet. Mijn dochter (nu 7) kent hem ook van kleins af aan.
LEGO heeft zelf met de 40 year anniversary van Technic een handleiding gemaakt voor een speciale nieuwe (kleinere) versie van de 8860zonoskar schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:43:
[...]
Ligt hier boven op zolderEcht een mooi model, maar de aandrijfas breekt elke keer als je rijdt. Ik heb er een modern Lego onderdeeltje in gestopt zodat dit niet meer gebeurd. Maar de 8880 wil ik ook nog een keertje aanschaffen. En de 956 ook.
Ik wil ook een keertje de studless version van de 8860 maken
[Afbeelding]
je hebt er wel 3 uitgebrachte sets uit 2017 voor nodig. Deze staat nog op mijn lijstje en heb de 3 benodigde sets zelf ook
:strip_exif()/f/image/20wfuC9Sh4d1kpolkn9Rl38x.jpg?f=fotoalbum_large)
https://brickset.com/arti...40-year-anniversary-model
Waarschijnlijk moet je gewoon nog een tijdje geduld hebben. Ik zit al sinds d release te bassen op Hogwarts Icons, die is nu pas sinds een week ofzo buiten de LEGO-store beschikbaar.Falcon10 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:31:
[...]
Is die AT-AT UCS nog altijd niet te koop in de gewone speelgoedwinkel ?
Of blijft dat echt een exclusive lego.com model ?
Nomen nescio
Mijn 8865 staat nog bij mijn ouders. Eens een keer ophalen en weer goed in elkaar zetten (is een keer gevallen en daarna niet goed gerepareerd).
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Leuk een Lego topic hier aan te treffen!
Nu was ik als kind enorm fan van Lego. Lego vragen voor mijn verjaardag was vaste prik en ergens begin jaren 80 werd op een bepaald moment een groot stuk van de zolder in beslag genomen door mijn eigen Lego stad met alles erop en eraan. Deze hobby stopte op een bepaald moment maar later heb ik nog wel eens super jaloers gekeken naar wat er aan Lego city beschikbaar is tegenwoordig
Jaren later heb je inmiddels ook de Lego Expert modellen met meer gedetailleerde gebouwen zoals de Cinema of de Bookshop. Dat doet mij uiteraard terugdenken aan mijn jeugd maar laten films en boeken nu net ook interesses zijn van mijn vrouw
In het kader van “wat te doen tijdens de lockdown” hebben we tijdens het begin van alle covid ellende samen ons eerste model gebouwd. Tijdens een vakantie vol verveling volgde tweede en inmiddels staan we al op drie 
Nu gaan we er een mooie boekenplank van 1,9m voor reserveren maar dan zou ik het in een volgend stadium graag wat willen aankleden met een pleintje ,stoep, prieeltje, busstationnetje of weet ik veel wat ik dan bedenk. En nu heb ik nog wel wat standaard stenen maar natuurlijk nooit genoeg gladde tegeltjes, fancy metselsteentjes of grijskleurige blokjes die je voor zoiets nodig hebt.
Nu ben ik inmiddels wel een beetje een noob geworden dus wat is dan handig? Gewoon een plannetje bedenken en dan losse steentjes bestellen op een website? Ik zie er zoveel dat ik geen idee heb wat goed is en wat niet.
Nu was ik als kind enorm fan van Lego. Lego vragen voor mijn verjaardag was vaste prik en ergens begin jaren 80 werd op een bepaald moment een groot stuk van de zolder in beslag genomen door mijn eigen Lego stad met alles erop en eraan. Deze hobby stopte op een bepaald moment maar later heb ik nog wel eens super jaloers gekeken naar wat er aan Lego city beschikbaar is tegenwoordig
Jaren later heb je inmiddels ook de Lego Expert modellen met meer gedetailleerde gebouwen zoals de Cinema of de Bookshop. Dat doet mij uiteraard terugdenken aan mijn jeugd maar laten films en boeken nu net ook interesses zijn van mijn vrouw
Nu gaan we er een mooie boekenplank van 1,9m voor reserveren maar dan zou ik het in een volgend stadium graag wat willen aankleden met een pleintje ,stoep, prieeltje, busstationnetje of weet ik veel wat ik dan bedenk. En nu heb ik nog wel wat standaard stenen maar natuurlijk nooit genoeg gladde tegeltjes, fancy metselsteentjes of grijskleurige blokjes die je voor zoiets nodig hebt.
Nu ben ik inmiddels wel een beetje een noob geworden dus wat is dan handig? Gewoon een plannetje bedenken en dan losse steentjes bestellen op een website? Ik zie er zoveel dat ik geen idee heb wat goed is en wat niet.
Leuk om te lezen en herkenbaar, mijn vrouw en ik zijn in 2019 tijdens 'de start van Corona' gestart met de modulars, dan hoef je niet op zoek naar eigen steentjes. ;-)D-e-n schreef op maandag 10 januari 2022 @ 01:23:
Leuk een Lego topic hier aan te treffen!
Jaren later heb je inmiddels ook de Lego Expert modellen met meer gedetailleerde gebouwen zoals de Cinema of de Bookshop. Dat doet mij uiteraard terugdenken aan mijn jeugd maar laten films en boeken nu net ook interesses zijn van mijn vrouwIn het kader van “wat te doen tijdens de lockdown” hebben we tijdens het begin van alle covid ellende samen ons eerste model gebouwd. Tijdens een vakantie vol verveling volgde tweede en inmiddels staan we al op drie
Misschien kun je overwegen om wat je wilt bouwen eerst te modelleren in BrickLink Studio (zie https://www.bricklink.com/v2/build/studio.page). Dan kun je snel zien hoeveel onderdelen je nodig gaat hebben (en ook hoe het eruit gaat zien).
Wat ik bij dat model niet snap is het omcirkelde:_jero_813 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:55:
Haha, ik moet alle oude lego die wij hebben van een jaar of 35-40 geleden ook weer eens proberen in elkaar te zetten. Ik heb deze nog ergens staan in doos in ieder geval.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jhGLBok6l9UJQ4udOzbt4nLt.jpg?f=user_large)
Volgens Pythagoras kan daar nooit een hoek van 90 graden zitten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c3RlAlB32qmhbAYWW1RmtUky.jpg?f=user_large)
Ik zal me wel vergissen
Wellicht langer zwart stangetje of zijn de koppelingen hiervan niet geheel in elkaar geschoven zodat de lengte van deze zijde meer is? Op het oog lijkt in de digitale variant de meest verticale zijde ook meer verticaal te staan.Reinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:34:
[...]
Wat ik bij dat model niet snap is het omcirkelde:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zal me wel vergissen
Helaas... Had (al even geleden) voor een vrij lage prijs de storm trooper helm gekocht, maar die is nooit gearriveerd. Geld terug, maar ondertussen is dat ding een paar tientjes duurder en volgens de lego website met pensioen.
Onlangs voor het eerst(!) zelf een Lego set gekocht. Daarvoor kreeg ik het van mijn ouders of grootouders vele vele jaren geleden 
Als verwoed AC/ACC SIM racer rij ik meestal in mijn favoriete GT3 wagen, de Ferrari 488. Dus toen in deze set zag was ik al vrij vlot om! Per abuis via Amazon een Non-Lego knockoff gekocht maar direct geannuleerd en bij Bol the real deal besteld
:strip_exif()/f/image/r04sOYefJIwVZar1Y98diaBG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t4J6WsYptEKsJz0HXx3iu0fZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FLVb6uM13kP0XZathyZRIpXq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ujC66dXeRvUXRIvOEXHHaA2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FyBVqLIYCoZ2HZmL3fnZZPnA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bR6wByNmCW5johwqYuPzKKxt.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de oplettende kijker meteen een paar tweaks toegepast zoals de ophanging verlagen, stickers en de deuren o.a.
Ik heb tijdens de bouw een Time Laps opgenomen met mijn Gopro welke ik nu aan het editten ben voor YouTube. Op zich niet erg origineel
maar wel voor mijn kanaal
Als verwoed AC/ACC SIM racer rij ik meestal in mijn favoriete GT3 wagen, de Ferrari 488. Dus toen in deze set zag was ik al vrij vlot om! Per abuis via Amazon een Non-Lego knockoff gekocht maar direct geannuleerd en bij Bol the real deal besteld
:strip_exif()/f/image/r04sOYefJIwVZar1Y98diaBG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t4J6WsYptEKsJz0HXx3iu0fZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FLVb6uM13kP0XZathyZRIpXq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ujC66dXeRvUXRIvOEXHHaA2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FyBVqLIYCoZ2HZmL3fnZZPnA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bR6wByNmCW5johwqYuPzKKxt.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de oplettende kijker meteen een paar tweaks toegepast zoals de ophanging verlagen, stickers en de deuren o.a.
Ik heb tijdens de bouw een Time Laps opgenomen met mijn Gopro welke ik nu aan het editten ben voor YouTube. Op zich niet erg origineel
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zijn volgens mij 3 aparte zwarte stangetjes met verbindingsstukken.Reinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:34:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zal me wel vergissen
De asjes zijn 6L en 4L, net zoals in mijn proefbouwseltje. Ik denk dat je gelijk hebt, de 6L-as zit (denk ik) niet volledig in het koppelingetje geschoven.HBSVDK schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:47:
[...]
Wellicht langer zwart stangetje of zijn de koppelingen hiervan niet geheel in elkaar geschoven zodat de lengte van deze zijde meer is? Op het oog lijkt in de digitale variant de meest verticale zijde ook meer verticaal te staan.
Dat, óf de hoek is inderdaad geen 90 graden maar "geforceerd".
Nee het zijn twee asjes._jero_813 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:57:
[...]
Zijn volgens mij 3 aparte zwarte stangetjes met verbindingsstukken.
Waar je al niet van wakker kunt liggen he
De Lamborghini FKP 37 Sian is af.
Een kleine 26 uur bouwplezier. Ook mijn beide dochter vonden het leuk om mee te helpen met bouwen.
Ik was in het begin wel huiverig, gezien er andere personen waren die een groot kleur verschil hadden. Gelukkig niet bij deze.
De video podcast die er bij zit, geeft je een hele andere kijk over hoe het model tot stand is gekomen.
Geen stickers, alles is erop geprint. Ziet er netjes uit
Zowel de Porsche als de Bugatti hebben een soort van "weekend" koffertje erbij zitten. De lambo heeft een, oeps-bijna-vergeten-iets-wat-op-een-koffertje-lijkt toegevoegd.
:strip_exif()/f/image/ETW6nqdlqgGgMcur54sEYFpz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MlmHolJvAiqtNGraLlx5sOQG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dgjU4D4BDANZVwsp6kM1XLMW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FsE1HUHUM2pj6M7VFp5kaFp7.jpg?f=fotoalbum_large)
en ja de neus van de Porsche klopt niet helemaal
Een kleine 26 uur bouwplezier. Ook mijn beide dochter vonden het leuk om mee te helpen met bouwen.
Ik was in het begin wel huiverig, gezien er andere personen waren die een groot kleur verschil hadden. Gelukkig niet bij deze.
De video podcast die er bij zit, geeft je een hele andere kijk over hoe het model tot stand is gekomen.
Geen stickers, alles is erop geprint. Ziet er netjes uit
Zowel de Porsche als de Bugatti hebben een soort van "weekend" koffertje erbij zitten. De lambo heeft een, oeps-bijna-vergeten-iets-wat-op-een-koffertje-lijkt toegevoegd.
:strip_exif()/f/image/ETW6nqdlqgGgMcur54sEYFpz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MlmHolJvAiqtNGraLlx5sOQG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dgjU4D4BDANZVwsp6kM1XLMW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FsE1HUHUM2pj6M7VFp5kaFp7.jpg?f=fotoalbum_large)
en ja de neus van de Porsche klopt niet helemaal
Oh ja, ik keek niet goed, had de handleiding opgezocht maar maandagochtendReinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:20:
[...]
De asjes zijn 6L en 4L, net zoals in mijn proefbouwseltje. Ik denk dat je gelijk hebt, de 6L-as zit (denk ik) niet volledig in het koppelingetje geschoven.
Dat, óf de hoek is inderdaad geen 90 graden maar "geforceerd".
[...]
Nee het zijn twee asjes.
Waar je al niet van wakker kunt liggen he
Ik heb die set staan en zojuist de volgende foto gemaakt:Reinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:34:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zal me wel vergissen
:strip_exif()/f/image/oBTKczLz9ofcgPrFvpFwuDPU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het ook bekeken met een geodriehoek en het is toch echt een hoek van 90 graden
Edit: De losse onderdelen ook even op de foto gezet
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CDcjJO61onzu5ZC0ONE7VvZM.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Dommel op 10-01-2022 10:47 ]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Zit dat 4L asje volledig in de grijze connectors geschoven?Dommel schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik heb die set staan en zojuist de volgende foto gemaakt:
[Afbeelding]
Ik heb het ook bekeken met een geodriehoek en het is toch echt een hoek van 90 graden
Het is geen 3-4-5 driehoek, want de lange zijde is 6 studsBardu schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:44:
Met lineaal nagemeten, het is een 3-4-5 driehoek, dus prima volgens Pythagoras. Perfect 90 graden
Bij een hoek van 90 graden is de kant met de 4L as sqrt(36 - 9) = sqrt(27) is ongeveer 5,2, dus het asje zit niet helemaal in de grijze connectors.
Met een 3L asje en de lange zijnde 1 stud kleiner is het wel een 3-4-5 driehoek en is Pythagoras weer tevreden.
Alles zit volledig in elkaar geschoven, heb het uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en bij het opnieuw vastzetten is er niks verschoven.Reinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Zit dat 4L asje volledig in de grijze connectors geschoven?
[...]
Het is geen 3-4-5 driehoek, want de lange zijde is 6 studs
Bij een hoek van 90 graden is de kant met de 4L as sqrt(36 - 9) = sqrt(27) is ongeveer 5,2, dus het asje ziet niet helemaal in de grijze connectors.
Met een 3L asje en de lange zijnde 1 stud kleiner is het wel een 3-4-5 driehoek en is Pythagoras weer tevreden.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Cool, want het kan nietDommel schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:55:
[...]
Alles zit volledig in elkaar geschoven, heb het uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en bij het opnieuw vastzetten is er niks verschoven.
Is het zichtbare deel van de 4L-as precies 2 studs lang?
En dan houden we erover op hoor en geef ik mijn ongelijk toe.
Op voorgaande foto's die je postte kon ik toch redelijk goed het kleurverschil zien. Vooral het verschil tussen liftarms/panels en de pins en flex-axles is heel duidelijk. De pins zijn geler, de flex-axles zijn donkerder. Ik zal niet verder kijken, want soms is het een kwestie van "can't unsee" en dat kan de pret bedervenewoud75 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:27:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als ik er een blokje langshoudt dan is het net wel/net niet 2 studs langs. Zal niet heel veel schelen maar ik denk dat op de 4L as er net geen 2 complete studs "open" zijnReinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:57:
[...]
Cool, want het kan niet
Is het zichtbare deel van de 4L-as precies 2 studs lang?
En dan houden we erover op hoor en geef ik mijn ongelijk toe.
Ik ben sinds kort ook besmet met het lego technic virus. Maak het samen met mijn dochtertje en vrouw (q tijd!) Heb tot nu toe de kraan, en de graafmachine. Nu als laatste de volvo kiepwagen afgemaakt, maar daar loop ik tegen iets aan. De cilinders die de bak omhoog tillen zitten alleen op de asjes geschoven en worden nergens door tegen gehouden. Heb ik dan een stap ergens gemist? Ik kon in het boekje ook zo snel niets vinden hoe dat erin geklikt zou moeten zitten. Maar nu moet je hem eigenlijk tegenhouden als je de bak omhoog doet omdat hij er anders afloopt. Iemand een idee?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
6 studs is een lengte van 5Reinier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:53:
Het is geen 3-4-5 driehoek, want de lange zijde is 6 studs
Alleen is de lengte hier 3-5-6
[ Voor 7% gewijzigd door BrZ op 10-01-2022 11:27 ]
Ik wil voor €85,- + bestellen, maar de GWP komt niet in mijn mandje... Vannacht iets na 12 uur ook al niet. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Dus er zit exact 6 studs tussen de twee pins
Bij de schuine zijde zit er tussen het centrum van de 2 grijze pins 6 studs aan ruimte, bij de korte zijde is dit 3 en de laatste zijde 5, het is dus een 3-5-6 driehoek waarbij de 'rechte' hoek ~93.8 graden zou moeten zijn.BrZ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:24:
[...]
6 studs is een lengte van 5
Alleen is de lengte hier 3-6-7
Juistem!chrisO schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Bij de schuine zijde zit er tussen het centrum van de 2 grijze pins 6 studs aan ruimte, bij de korte zijde is dit 3 en de laatste zijde 5, het is dus een 3-5-6 driehoek waarbij de 'rechte' hoek ~93.8 graden zou moeten zijn.
Of, wat me logischer lijkt, de hoek is wel 90 graden en de lengtes zijn 3-5,2-6.
Klopt helemaal, ik had verkeerd geteld, had m'n reactie al aangepastchrisO schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Bij de schuine zijde zit er tussen het centrum van de 2 grijze pins 6 studs aan ruimte, bij de korte zijde is dit 3 en de laatste zijde 5, het is dus een 3-5-6 driehoek waarbij de 'rechte' hoek ~93.8 graden zou moeten zijn.
Als ik de manual bekijk worden de bruine "3L asjes met stop" door de cilinders gestoken en in een 2L gele bush die aan de bak vast zitten, die heb je in stap 608-613 gemaakt.Snowhite0901 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:18:
Ik ben sinds kort ook besmet met het lego technic virus. Maak het samen met mijn dochtertje en vrouw (q tijd!) Heb tot nu toe de kraan, en de graafmachine. Nu als laatste de volvo kiepwagen afgemaakt, maar daar loop ik tegen iets aan. De cilinders die de bak omhoog tillen zitten alleen op de asjes geschoven en worden nergens door tegen gehouden. Heb ik dan een stap ergens gemist? Ik kon in het boekje ook zo snel niets vinden hoe dat erin geklikt zou moeten zitten. Maar nu moet je hem eigenlijk tegenhouden als je de bak omhoog doet omdat hij er anders afloopt. Iemand een idee?
@Snowhite0901 kan je anders een foto maken van de truck? het is dan beter in te schatten wat er mis is.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Dank voor de tip! We zijn ook gewoon gestart met een aantal modulars en dat gaat inderdaad prima. Maar we willen het nu dus netjes gaan uitstallen op een vrije boekenplank op de logeerkamer en dan wil ik het mettertijd wel netjes gaan "aankleden" .Helsie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:18:
[...]
Leuk om te lezen en herkenbaar, mijn vrouw en ik zijn in 2019 tijdens 'de start van Corona' gestart met de modulars, dan hoef je niet op zoek naar eigen steentjes. ;-)
Misschien kun je overwegen om wat je wilt bouwen eerst te modelleren in BrickLink Studio (zie https://www.bricklink.com/v2/build/studio.page). Dan kun je snel zien hoeveel onderdelen je nodig gaat hebben (en ook hoe het eruit gaat zien).
En ik zie zoveel websites met losse steentjes dat ik het overzicht een beetje kwijt ben
btw dit topic is 100% Lego ? Dus geen CaDa of MouldKing modellen welkom? Is daar een ander draadje voor? Ik lees er niets over in de TO.
Ik snap dat er heel veel goedkope chinese troep was/is en ontwerpen simpelweg gejat werden, maar sommige merken maken toch echt steeds beter spul en maken hun ontwerpen nu zelf, bijvoorbeeld CaDa.

[ Voor 28% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-01-2022 12:47 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
FYI: Het kleine 'Bouwsteentjes' topicAlfa Novanta schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:45:
btw dit topic is 100% Lego ? Dus geen CaDa of MouldKing modellen welkom? Is daar een ander draadje voor? Ik lees er niets over in de TO.Ik snap dat er heel veel goedkope chinese troep was/is en ontwerpen simpelweg gejat werden, maar sommige merken maken toch echt steeds beter spul en maken hun ontwerpen nu zelf, bijvoorbeeld CaDa.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Staat heel duidelijk in de topic warningAlfa Novanta schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:45:
btw dit topic is 100% Lego ? Dus geen CaDa of MouldKing modellen welkom? Is daar een ander draadje voor? Ik lees er niets over in de TO.Ik snap dat er heel veel goedkope chinese troep was/is en ontwerpen simpelweg gejat werden, maar sommige merken maken toch echt steeds beter spul en maken hun ontwerpen nu zelf, bijvoorbeeld CaDa.
had van beide nog nooit gehoord, beetje klikken. die 'diner' van hun is wel gaaf zeg, beter dan orgineel(?)Alfa Novanta schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:45:

8880 is binnen! In betere staat dan ik had verwacht/gehoopt. Uiteraard wat verkleurde onderdelen, maar de boel is minder vergeeld dan ik had verwacht.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bFsqGk7fy56foxqIcEFUBO3p.jpg?f=user_large)
De beste sites voor losse bricks zijn lego.com, brickowl.com en bricklink.com. Ik bestel zelf eigenlijk alleen op bricklink.com.D-e-n schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:21:
[...]
Dank voor de tip! We zijn ook gewoon gestart met een aantal modulars en dat gaat inderdaad prima. Maar we willen het nu dus netjes gaan uitstallen op een vrije boekenplank op de logeerkamer en dan wil ik het mettertijd wel netjes gaan "aankleden" .
En ik zie zoveel websites met losse steentjes dat ik het overzicht een beetje kwijt ben
Ik dacht zelf even een set te huren van bouwsteenwinkel.nl, maar helaas is het goedkope abo alleen met afhalen op locatie (en dat vrijwel alleen in de randstad). Dus dan maar het dure abo genomen, helaas wel een 75192 gemist die net uit de verhuur kwam, dan maar de 42082 gehuurd. Ben net klaar met een MOC op basis van die set, aangezien ik de set voor 2 weken gehuurd heb. Het is de offroad truck van Nico71 geworden. Ik moet zeggen, het is een gave truck, maar zo fragiel. Een aantal tandwielen van de gearbox zitten "bloot" aan de onderkant, die vallen er makkelijk af. De outriggers zitten zo dom in elkaar dat ze bij het uitzetten los komen van de actuator en de bak en de deuren zitten aan slechts 1 pin vast. Maar hij ziet er fantastisch uit en veel functies. Er zijn ook nog honderden onderdelen over (ook beams en veel pins), dus eea zou best wat steviger gemaakt kunnen worden en als ik de set zelf had, was ik dat misschien wel gaan doen. De bladveer ophanging is een beetje een gimmick. Ja er is een sort van bladveer gemonteerd (10L asje), maar het veert van geen meter. Het chassis heeft zelf meer flex dan deze vering. Maar goed, je kan ook verder niet veel als de originele set geen vering heeft.
De set kwam gesorteerd op kleur

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VbdophkVXPFNzgnqKVfiDeeY.jpg?f=user_large)
Ik twijfel nu of ik nog een MOC van Nico wil bouwen, of dat ik het A model bouw.
Ter info, in zoverre nog niet bekend: het is een IDEAS inzending van Bricky_Brick in 2018himlims_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:22:
[...]
had van beide nog nooit gehoord, beetje klikken. die 'diner' van hun is wel gaaf zeg, beter dan orgineel(?)
[Afbeelding]
IDEAS: The Car Wash
[ Voor 32% gewijzigd door Gim op 10-01-2022 14:20 ]
Ah wat dom van mij, ik zocht het in de TO

Mwah, kijkende naar het origineel met Lego, vind ik het origineel met Lego toch beter/ vollediger (netter) afgewerkt dan deze. Ze gelijken best wel wat op elkaar, maar de auto van de Lego set vind ik netter (strakker), de beplanting ook overigens.himlims_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:22:
[...]
had van beide nog nooit gehoord, beetje klikken. die 'diner' van hun is wel gaaf zeg, beter dan orgineel(?)
[Afbeelding]
Wel grappig dat zelfs als het geen daadwerkelijke Lego set wordt, dat men bij de 'nepsteentjes' die zaken ook probeert na te maken en te verkopen. (logisch ook, dat als iets 10k stemmen heeft gekregen dat er wel vraag is naar een dergelijke set.
moeilijk om er een precieze foto van te maken, maar het gaat om het onderste gedeelte.Soggney schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:11:
@Snowhite0901 kan je anders een foto maken van de truck? het is dan beter in te schatten wat er mis is.
ik bedoel juist de andere kant van de cilinder, de aandrijving zeg maar.
zonoskar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:05:
[...]
Als ik de manual bekijk worden de bruine "3L asjes met stop" door de cilinders gestoken en in een 2L gele bush die aan de bak vast zitten, die heb je in stap 608-613 gemaakt.
Voor deze aandrijving is een constructie gemaakt zodat hij de hoek kan maken. Deze constructie zit bij mij alleen maar vast aan de as zelf.
edit plaatje 158 monteer je de ene kant, en 172 de andere kant. Daar zet je niet meteen wat vast, dus dat zou later moeten zijn....
[ Voor 4% gewijzigd door Snowhite0901 op 10-01-2022 15:00 ]
Lijkt conform de manual te zijn. Valt bij jou die donker grijze 5.5L as er uit? Of komt die hele assembly los van het model? De kleine turntables zouden vast moeten zitten met van die rode 2L asjes.Snowhite0901 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:56:
[...]
moeilijk om er een precieze foto van te maken, maar het gaat om het onderste gedeelte.
[...]
ik bedoel juist de andere kant van de cilinder, de aandrijving zeg maar.
Voor deze aandrijving is een constructie gemaakt zodat hij de hoek kan maken. Deze constructie zit bij mij alleen maar vast aan de as zelf.
edit plaatje 158 monteer je de ene kant, en 172 de andere kant. Daar zet je niet meteen wat vast, dus dat zou later moeten zijn....
het complete ding wat je er bij die plaatjes opzet komt er weer vanaf zetten.zonoskar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:07:
[...]
Lijkt conform de manual te zijn. Valt bij jou die donker grijze 5.5L as er uit? Of komt die hele assembly los van het model? De kleine turntables zouden vast moeten zitten met van die rode 2L asjes.
Concurrentie is top - jullie kijk op andere fabrikanten is behoorlijk achterhaald
Ik snap waarom er ooit 2 verschillende bouwstenen topics zijn aangemaakt, maar als ik naar de data kijk en de info van zowel hier als daar dan is dan is dat al jarenlang achterhaald. Bouwstenen zijn bouwstenen en wie ze maakt om het even; het gaat om de mooie en goede sets.
De bouwstenen wereld is gelukkig veranderd en concurrentie is een mooi iets. Het zorgt voor betere sets want de fabrikanten moeten echt hun best doen. Het idee dat alleen namaak sets uit China komen en de rest slecht is domweg achterhaald. Ik denk dat er een aantal heel blij zullen zijn wat de concurrentie voor sets heeft of onderdelen voor een fractie van de prijs.
Allereerst zie ik reacties / opmerkingen / waarschuwingen waardoor het idee gewekt wordt dat alles wat geen Lego is ,nep of slecht is. Als mensen dit continu lezen en zien dan veranderd hun kijk niet.
Een paar jaar geleden nog waren zo'n beetje alle auto's uit Korea slecht, maar inmiddels zijn ze vergelijkbaar of beter dan wat men in Europa maakt. Zulke inhaalslagen hebben concurrenten ook gemaakt op het bouwstenen vlak.
Ik koop al meer dan 10 jaar lang sets uit allerlei landen en ja daar heeft ook echt rommel tussen gezeten wat ik gelijk in de vuilnisbak kon gooien. Maar soms zaten daar veelbelovende sets tussen en heb steeds na een x periode weer gekocht om te zien of er verbeteringen waren. De snelheid waarmee de kwaliteit van zowel de steentjes als de sets was soms erg knap.
De laatste 2 jaar zo ongeveer hebben een aantal de laatste stap ook gezet en hebben ze stenen die gelijk of zelfs beter zijn dan Lego. Ook zijn er thema's en fabrikanten die zich speciaal richten op volwassenen. Sets die meer uitdaging bieden door een complexiteit wat je bij Lego eigenlijk niet ziet. Datgene wat MOC-ers maken op schaal, maar dan te duur / te groot wordt om uit te geven voor Lego. Bij Lego zijn ze natuurlijk gebonden aan speelbaarheid en ze kunnen eigenlijk zelden een set uitbrengen zonder restricties voor de designer, omdat het dan veel te duur wordt. De concurrentie heeft daar veel minder last van en die kunnen gewoon uitbrengen / bedenken wat ze willen zonder te letten op kosten of kinderen ( speelbaarheid ).
Ik ben dus ontzettend blij dat er competitie is. Hier in NL is dat nog niet zo ver - wij liggen wat achter lijkt het. Omdat er voor het eerst ook weer mooiere Lego sets zijn voor de meer ervaren volwassen bouwer ( Sian , Bulldozer D11 , Titanic ) , wel zijn de prijzen wat te hoog vegeleken met de concurrentie. Die zou juist omlaag moeten.
Maar er gaan geruchten dat ze 15% omhoog gaan.
Kijk ik denk dat Lego het voor het algemeen vrij goed doet, aardige sets voor kinderen , veel thema's ,goed getest en je ziet vaak dat ze echt wel ervaring hebben in het uitbrengen van sets. Maar voor volwassenen laten ze toch echt veel liggen maar dat is ook nooit hun doelgroep geweest.
In dat gat zijn veel concurrenten gesprongen en ik denk dat er nu voor iedereen wel wat is te vinden.
Het Duitse BlueBrixx is erg groot geworden en groeit als kool door aan te bieden wat Lego heeft laten liggen. Eerste jaren waren de Duitsers maar matig, stenen niet best , design ging alle kanten op , nu maken ze mooie modellen met hele goede stenen ( laatste modellen - niet oude uit voorraad )
Sowieso is het buitenland al veel gewoner om verder te kijken dan wat alleen Lego biedt, het lijkt alsof wij Nederlanders , behoorlijk ouderwets zijn met het accepteren dat er niet maar 1 aanbieder is , de reputatie van Lego staat hier op een voetstuk. Ze worden op handen gedragen.
En dat is vrij grappig omdat dat in Duitsland absoluut niet het geval is. De reputatie van Lego is al wat jaren aan het afbrokkelen, waardoor men ( ook met komst van hun eigen BlueBrixx ) al veel langer dan hier naar alternatieven grijpt. Hun eigen BleuBrixx doet het erg goed maar ook de andere merken hebben een hoog aanzien. De prijzen van 2e hands lego sets staan onder druk. Wat logisch is als honderduizenden zeggen geen: ik koop geen Lego meer.
Voor diegene die het niet weten:Lego heeft een aantal rechtzaken / dreigementen gedaan richting een aantal youtubers, importeur en ook BleuBrixx.
Die zijn daar open in geweest en hebben alle aanklachten open en bloot online gegooid op hun kanalen. Daar zitten miljoenen viewers bij, wat voor een fikse afkeer jegens Lego heeft gezorgd bij vele. Beetje dom van Lego hoe ze dat aangepakt hebben imho.
Het is natuurlijk raar van de Duitsers om te denken dat Lego een klein bedrijf is die het beste voorheeft met de mensheid. Ze zijn net als ieder ander concern; het gaat om winst, marktaandeel en je concurrentie eronder krijgen. Daar zijn ze echt niet anders in als de Google's, Apples en Samsungs van deze wereld.
Ze doen precies wat te verwachten is. Ze moeten de concurrentie alleen niet helemaal dood knuppelen of overnemen want dat is slecht voor ons de consument.
Dus ja , ik ben erg blij dat er concurrentie is. Vind dat beeld wat geschets wordt van de concurrentie slecht en achterhaald. En onzin dat er 2 bouwstenen topics zijn. Ik koop zelf van alle merken en dan gaat er een hele wereld open met echt toffe sets.
Amen
Let niet op de spelfouten/zinsopbouw.
Dat onderstaande is niet meer van deze tijd.
Ik snap waarom er ooit 2 verschillende bouwstenen topics zijn aangemaakt, maar als ik naar de data kijk en de info van zowel hier als daar dan is dan is dat al jarenlang achterhaald. Bouwstenen zijn bouwstenen en wie ze maakt om het even; het gaat om de mooie en goede sets.
De bouwstenen wereld is gelukkig veranderd en concurrentie is een mooi iets. Het zorgt voor betere sets want de fabrikanten moeten echt hun best doen. Het idee dat alleen namaak sets uit China komen en de rest slecht is domweg achterhaald. Ik denk dat er een aantal heel blij zullen zijn wat de concurrentie voor sets heeft of onderdelen voor een fractie van de prijs.
Allereerst zie ik reacties / opmerkingen / waarschuwingen waardoor het idee gewekt wordt dat alles wat geen Lego is ,nep of slecht is. Als mensen dit continu lezen en zien dan veranderd hun kijk niet.
Een paar jaar geleden nog waren zo'n beetje alle auto's uit Korea slecht, maar inmiddels zijn ze vergelijkbaar of beter dan wat men in Europa maakt. Zulke inhaalslagen hebben concurrenten ook gemaakt op het bouwstenen vlak.
Ik koop al meer dan 10 jaar lang sets uit allerlei landen en ja daar heeft ook echt rommel tussen gezeten wat ik gelijk in de vuilnisbak kon gooien. Maar soms zaten daar veelbelovende sets tussen en heb steeds na een x periode weer gekocht om te zien of er verbeteringen waren. De snelheid waarmee de kwaliteit van zowel de steentjes als de sets was soms erg knap.
De laatste 2 jaar zo ongeveer hebben een aantal de laatste stap ook gezet en hebben ze stenen die gelijk of zelfs beter zijn dan Lego. Ook zijn er thema's en fabrikanten die zich speciaal richten op volwassenen. Sets die meer uitdaging bieden door een complexiteit wat je bij Lego eigenlijk niet ziet. Datgene wat MOC-ers maken op schaal, maar dan te duur / te groot wordt om uit te geven voor Lego. Bij Lego zijn ze natuurlijk gebonden aan speelbaarheid en ze kunnen eigenlijk zelden een set uitbrengen zonder restricties voor de designer, omdat het dan veel te duur wordt. De concurrentie heeft daar veel minder last van en die kunnen gewoon uitbrengen / bedenken wat ze willen zonder te letten op kosten of kinderen ( speelbaarheid ).
Ik ben dus ontzettend blij dat er competitie is. Hier in NL is dat nog niet zo ver - wij liggen wat achter lijkt het. Omdat er voor het eerst ook weer mooiere Lego sets zijn voor de meer ervaren volwassen bouwer ( Sian , Bulldozer D11 , Titanic ) , wel zijn de prijzen wat te hoog vegeleken met de concurrentie. Die zou juist omlaag moeten.
Kijk ik denk dat Lego het voor het algemeen vrij goed doet, aardige sets voor kinderen , veel thema's ,goed getest en je ziet vaak dat ze echt wel ervaring hebben in het uitbrengen van sets. Maar voor volwassenen laten ze toch echt veel liggen maar dat is ook nooit hun doelgroep geweest.
In dat gat zijn veel concurrenten gesprongen en ik denk dat er nu voor iedereen wel wat is te vinden.
Het Duitse BlueBrixx is erg groot geworden en groeit als kool door aan te bieden wat Lego heeft laten liggen. Eerste jaren waren de Duitsers maar matig, stenen niet best , design ging alle kanten op , nu maken ze mooie modellen met hele goede stenen ( laatste modellen - niet oude uit voorraad )
Sowieso is het buitenland al veel gewoner om verder te kijken dan wat alleen Lego biedt, het lijkt alsof wij Nederlanders , behoorlijk ouderwets zijn met het accepteren dat er niet maar 1 aanbieder is , de reputatie van Lego staat hier op een voetstuk. Ze worden op handen gedragen.
En dat is vrij grappig omdat dat in Duitsland absoluut niet het geval is. De reputatie van Lego is al wat jaren aan het afbrokkelen, waardoor men ( ook met komst van hun eigen BlueBrixx ) al veel langer dan hier naar alternatieven grijpt. Hun eigen BleuBrixx doet het erg goed maar ook de andere merken hebben een hoog aanzien. De prijzen van 2e hands lego sets staan onder druk. Wat logisch is als honderduizenden zeggen geen: ik koop geen Lego meer.
Voor diegene die het niet weten:Lego heeft een aantal rechtzaken / dreigementen gedaan richting een aantal youtubers, importeur en ook BleuBrixx.
Die zijn daar open in geweest en hebben alle aanklachten open en bloot online gegooid op hun kanalen. Daar zitten miljoenen viewers bij, wat voor een fikse afkeer jegens Lego heeft gezorgd bij vele. Beetje dom van Lego hoe ze dat aangepakt hebben imho.
Het is natuurlijk raar van de Duitsers om te denken dat Lego een klein bedrijf is die het beste voorheeft met de mensheid. Ze zijn net als ieder ander concern; het gaat om winst, marktaandeel en je concurrentie eronder krijgen. Daar zijn ze echt niet anders in als de Google's, Apples en Samsungs van deze wereld.
Ze doen precies wat te verwachten is. Ze moeten de concurrentie alleen niet helemaal dood knuppelen of overnemen want dat is slecht voor ons de consument.
Dus ja , ik ben erg blij dat er concurrentie is. Vind dat beeld wat geschets wordt van de concurrentie slecht en achterhaald. En onzin dat er 2 bouwstenen topics zijn. Ik koop zelf van alle merken en dan gaat er een hele wereld open met echt toffe sets.
Amen
:fill(white):strip_exif()/f/image/3TDazYl9W4XLw97ReepJ8eHg.png?f=user_large)
Ik als Lego purist ben het deels met je eens. Als een merk unieke sets maakt (bijvoorbeeld tanks), dan zou die van mij wel in het algemene topic mogen.CORVETTE schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:19:
Concurrentie is top - jullie kijk op andere fabrikanten is behoorlijk achterhaald
Amen![]()
[Afbeelding]
Fabrikanten die nepperds maken (1 op 1 kopieën van bestaande Lego sets) die mogen weg blijven en ook niet in een ander topic, want nepperds zijn illegaal en we doen toch niet mee aan illegale producten op Tweakers?
Ben klaar met het Spookhuis.
Ook dit model is in het echt weer zo veel mooier en groter dan op foto’s/filmpjes.
Ook dit model is in het echt weer zo veel mooier en groter dan op foto’s/filmpjes.
:strip_exif()/f/image/W3YDR1bbinVIpenGY6y8HZAa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door schumi1986 op 10-01-2022 15:43 ]
Ik snap je punt, maar dit is het Lego topic. En daar wordt alleen over Lego gesproken, genoeg om een topic te vullen. Vergelijk het met het F1 topic, daar wordt alleen over Formule 1 gesproken, ondanks dat er ook vele andere hele leuke race klassen zijn.CORVETTE schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:19:
…
Het is een keuze, ik zit met plezier in dit forum.
Daar zijn de persoonlijke berichten voor, toch?chrisO schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:30:
want nepperds zijn illegaal en we doen toch niet mee aan illegale producten op Tweakers?
Persoonlijk heb ik niets tegen bouwstenen van andere merken, maar hou ik ze wel compleet gescheiden van mijn "echte" Lego. Verder heb ik ook wel begrip voor het opdelen in twee aparte topics. Lego heeft toch een historie en een uitstraling (minifigures) die andere merken niet kunnen evenaren.
We moeten overigens wel een keer af van de misconceptie dat Lego stenen kwalitatief zo veel beter zijn dan de concurrenten. De steentjes zijn lang niet meer zo sterk als ze ooit zijn geweest.
Ik zou het niet fijn vinden als er in deze topic ook andere 'neppe' lego besproken gaat worden. Dan denk je eerst, oh er is een nieuwe set om dan teleurgesteld te worden.
Of als er bij het bericht wel geplaatst wordt dat het niet van lego is maar wel heel stuk geschreven staat terwijl je daar eigenlijk niet op staat te wachten. Dan wordt het een rommel hier.
En eerlijk gezegd, af en toe is het ook rommelig hier en dan gaat het nog alleen over echt lego ook. Het moet niet erger worden dan dat.
Of als er bij het bericht wel geplaatst wordt dat het niet van lego is maar wel heel stuk geschreven staat terwijl je daar eigenlijk niet op staat te wachten. Dan wordt het een rommel hier.
En eerlijk gezegd, af en toe is het ook rommelig hier en dan gaat het nog alleen over echt lego ook. Het moet niet erger worden dan dat.
Dan denk ik dat je stap 173 bent vergeten. Je zet daar met 4 rode 2L asjes die turntables vast aan het chassis.Snowhite0901 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:08:
[...]
het complete ding wat je er bij die plaatjes opzet komt er weer vanaf zetten.
Dit is voor mij een twijfelgevalletje of ik hem nog ga halen.schumi1986 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:40:
Ben klaar met het Spookhuis.
[Afbeelding]
Iemand die zowel de Haunted House uit 2012 (10228) heeft en deze?
Hoe vergelijken ze zich met elkaar?
Nee natuurlijk niet. Dat hoort hier ook niet.chrisO schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Ik als Lego purist ben het deels met je eens. Als een merk unieke sets maakt (bijvoorbeeld tanks), dan zou die van mij wel in het algemene topic mogen.
Fabrikanten die nepperds maken (1 op 1 kopieën van bestaande Lego sets) die mogen weg blijven en ook niet in een ander topic, want nepperds zijn illegaal en we doen toch niet mee aan illegale producten op Tweakers?
Maar de 1 op 1 kopieen zijn maar een zo Klein deel van alles wat naar Europa komt. Maar iedereen hier kent Lepin, terwijl die naam en fabriek gesloten zijn jaren geleden. Daarbij was toen Lepin al een kleine speler . Er is nog zoveel meer.
Misschien let ik er wel meer op dan iemand anders. Maar mijn technic D11 heb ik gemaakt na wat technic sets van Mould King ( GoBricks beste stenen ) . Het viel me op tot het irritante toe dat alle pins zwart, rood , blauw en geel rafelig waren. Was niet fijn voor mijn vingertjes.ErikT738 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:00:
[...]
Daar zijn de persoonlijke berichten voor, toch?![]()
Persoonlijk heb ik niets tegen bouwstenen van andere merken, maar hou ik ze wel compleet gescheiden van mijn "echte" Lego. Verder heb ik ook wel begrip voor het opdelen in twee aparte topics. Lego heeft toch een historie en een uitstraling (minifigures) die andere merken niet kunnen evenaren.
We moeten overigens wel een keer af van de misconceptie dat Lego stenen kwalitatief zo veel beter zijn dan de concurrenten. De steentjes zijn lang niet meer zo sterk als ze ooit zijn geweest.
Ik had geen ander merk over anders had ik alles vervangen.
Daarnaast had ik wat kleurverschil in de zwarte en gele beams.
Binnen de marge, dus alles ok, maar de kwaliteit was minder als voorgaande technic sets.
Eerlijk gezegd zit ik er (als fanatiek topic lurker) helemaal niet op te wachten om hier discussies over Lego-clonen toe te laten. Niet zozeer vanwege de kwaliteit maar de ethiek van die "alternatieven" is nogal eens twijfelachtig. Zo worden complete Legosets maar ook MOCs van bekende Legobouwers schaamteloos als set verkocht door merken die zich vanwege hun vestigingsland niet gedwongen voelen zich aan copyrightwetten te houden enzo.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ding 1: lego-clonen en nep zijn namen die historisch niet helemaal kloppen ook juridisch niet.SnoeiKoei schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:45:
Eerlijk gezegd zit ik er (als fanatiek topic lurker) helemaal niet op te wachten om hier discussies over Lego-clonen toe te laten. Niet zozeer vanwege de kwaliteit maar de ethiek van die "alternatieven" is nogal eens twijfelachtig. Zo worden complete Legosets maar ook MOCs van bekende Legobouwers schaamteloos als set verkocht door merken die zich vanwege hun vestigingsland niet gedwongen voelen zich aan copyrightwetten te houden enzo.
Lego heeft zelf het design niet gemaakt. Dat was Kiddicraft ergens rond de 2 wereld oorlog staat mij bij. Zonder dat Kiddicraft het wist heeft Lego daar hun blokje van gemaakt. Die zaak is pas tientallen jaren later gesettled. Dus eigenlijk alles wat niet Kiddicraft is is nep . Dus ook Lego.
En het Lego patent verliep ergens eind jaren 70.
Ding 2: ik kan maar een paar sets op noemen van de grote fabrikanten die inbreuk hebben gemaakt op copyright. En ook dat is even geleden . De meeste zijn echt bezig om een deal te sluiten met MOC ontwerpers. De meeste werken met eigen designers.
Ik ken trouwens 2 verschillende zaken hierin: een MOC er zou 800 euro krijgen om zijn set uit te brengen. Niet echt veel. Maar zijn naam zou op de doos en boekjes komen. Hij zou eventueel een hele serie ervan kunnen maken. Dan was ie misschien binnen bij dat bedrijf geweest voor nog meer.
Hij heeft het niet gedaan.
Een ander dacht dat ie een bedrag van bijna 30000 euro kon bedingen. Hij kreeg een mailtje terug: laat maar. Was niet eens zo'n goed ontwerp m.i.
Maar het is toch leuk als je je naam overal op hebt staan en je een beetje kunt designen als werk.
[ Voor 18% gewijzigd door CORVETTE op 10-01-2022 17:25 ]
HEAR HEAR! volledig mee eens!!CORVETTE schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:19:
Amen![]()
[Afbeelding]
De letterlijk 1 op 1 kopieën, nee, die niet lijken me (want intellectual property enzo), maar de zogenaamde nepperds maken tegenwoordig zelf ook hele mooie dingen, of kopen een ontwerp van een moccer. En die gebruiken gewoon volstrekt patentloze bouwstenen overigens.
Anders krijg je dit gesprek straks:
A: kijk dit mooie bouwwerk eens
B: oeh, mooi
A: Ja, is gemaakt met steentjes van cada/bluebricks/mouldking/whatever
B: boe, stom
Terwijl het bouwwerk hetzelfde is... En even legaal sinds het patent verlopen is
Ik heb vooral een probleem met het niet-consequent beleid ivm lego versus nepperds:
- lightailing etc wordt hier volop besproken, terwijl lego zelf light-bricks heeft/had, waarom mag dit?
zie https://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=P&catString=123
- buwizz etc voor motoren wordt hier ook gedoogd terwijl lego zeer duidelijk haar eigen lijnen daarin heeft, waarom mag dit?
maar andere compatibele blokjes? ho maar...
Zijt consequent in uw beleid of voer het beleid af...
Ofwel is dit lego en _niets anders qua bouwblokken_ (zoals in de topic warning geclaimed maar zeer selectief toegepast wordt), en wordt dat ook zo gehandhaafd, ofwel gooi de 2 topics maar samen.
- lightailing etc wordt hier volop besproken, terwijl lego zelf light-bricks heeft/had, waarom mag dit?
- buwizz etc voor motoren wordt hier ook gedoogd terwijl lego zeer duidelijk haar eigen lijnen daarin heeft, waarom mag dit?
Ofwel is dit lego en _niets anders qua bouwblokken_ (zoals in de topic warning geclaimed maar zeer selectief toegepast wordt), en wordt dat ook zo gehandhaafd, ofwel gooi de 2 topics maar samen.
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Dit. Ik ben gehecht aan het merk Lego. Het heeft voor mij een (emotionele) waarde die andere fabrikanten van bouwstenen niet kunnen geven. Dit komt deels door de kwaliteit van de Lego onderdelen (al moet ik toegeven dat dat niet meer is zoals het was) en het type sets die ze uitbrengen.SnoeiKoei schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:45:
Als hier gepraat gaat worden over andere bouwsteenmerken dan wordt het een stuk minder interessant om mee te lezen dan wel aan discussies deel te nemen. Wat mij betreft blijft het gescheiden.
Jeps.roeleboel schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:23:
Ik heb vooral een probleem met het niet-consequent beleid ivm lego versus nepperds:
Hoe mooi zou het zijn als er eentje weer nieuwe 9 en 12 volt trein motoren en rails ging maken voor weinig.
Of een trein management systeem zoals 4dbricks.
Kijk mijn vrouw heeft al 15 jaar een bricklink winkel en helaas moet ik nogal vaak orders pikken en sorteren. Ik kan zo tientallen stenen vinden die er eerst bij de anderen waren en dat Lego dat overgenomen heeft. Dat is natuurlijk mooi, meer verschillende stenen.
Maar het zegt ook hoe die wereld is verweven .
Tuurlijk is het voor velen ook nostalgie.
Net klaar met de bouw ervanHurtebise schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:46:
Iemand deze al gekocht? Is nog niet zo lang uit.
Weer een prachtige set in de Creator Expert reeks
https://www.brickwatch.ne...10297/Boutique-Hotel.html
Er staan al foto's van mij in het topic.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Lego is Lego en laten we dat alsjeblieft gescheiden houden. We gooien alle gpu- of telefoontopics toch ook niet op één hoop?
Andere merken kunnen nog zo goed zijn… voor mij speelt het gevoel ook een grote rol en daar wil ik best voor betalen. Net zo goed dat ik ook voor Apple, LG OLED, Nvidia, PME e.d. bereid ben extra te betalen. Beste prijs/kwaliteit verhouding? Zeker niet, maar dat doet er m.i. niet toe.
Andere merken kunnen nog zo goed zijn… voor mij speelt het gevoel ook een grote rol en daar wil ik best voor betalen. Net zo goed dat ik ook voor Apple, LG OLED, Nvidia, PME e.d. bereid ben extra te betalen. Beste prijs/kwaliteit verhouding? Zeker niet, maar dat doet er m.i. niet toe.
[ Voor 6% gewijzigd door Timx2 op 10-01-2022 18:31 ]
LG hoort niet in dat rijtjeTimx2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:14:
Lego is Lego en laten we dat alsjeblieft gescheiden houden. We gooien alle gpu- of telefoontopics toch ook niet op één hoop?
Andere merken kunnen nog zo goed zijn… voor mij speelt het gevoel ook een grote rol en daar wil ik best voor betalen. Net zo goed dat ik ook voor Apple, LG, Nvidia, PME e.d. bereid ben extra te betalen. Beste prijs/kwaliteit verhouding? Zeker niet, maar dat doet er m.i. niet toe.
Hoewel ik nog niet zolang geleden deze hobby heb opgepakt heb ik bewust gekozen om me uitsluitend te focussen op Lego. Het is met name het totaalplaatje van community , kwaliteit, support en de sets die mij aanspreken.CORVETTE schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:19:
......
[Afbeelding]
Ik lees ook gewoon mee met het bouwstenen topic want het is wel duidelijk dat ook andere fabrikanten leuke sets maken en dat als ik de commentaren uit diverse bronnen mag geloven ook qua kwaliteit weinig op aan te merken valt. Maar die bouwsteentjes-wereld vergt wel dat je zelf het kaf van het koren moet scheiden en ik zie ook nog wel eens teleurstellingen langskomen
Toch wil ik mijn verzameling puur houden want zonder Lego te willen idealiseren vind ik dat ze een zekere constante kwaliteit leveren. Dat daar een prijskaartje aan hangt heb ik dan ook maar geaccepteerd.
Het rechtvaardigt wat mij betreft dan ook nog steeds om een afzonderlijk Lego topic te hebben.
Desalniettemin zou de woordkeuze in de topic-warning wat mij betreft best een keer opgepoetst mogen worden om de toonzetting wat vriendelijker te maken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked