Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.664 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:44
Heb nog steeds mijn Black Friday codes aangekocht op 29-11. Deze zijn tot 28 januari geldig? Zouden we een mail krijgen als deze dag nadert als herinnering? Hoop nog steeds op een betere GWP...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

DukeBox

loves wheat smoothies

@aReaRe Op de lange termijn vast en zeker ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:49
LAD93 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:22:
Zit erover na te denken om de Corner Garage te verkopen en van de opbrengst de Police Station te kopen. De modulars staan in een afgesloten Billy boekenkast en daardoor valt een hoekgebouw een beetje weg…
Je kunt ook altijd nog deze pub maken van de onderdelen van de Corner Garage :) Erg de moeite waard! Ik heb hem ooit al eens gebouwd. De gebouwen van Versteinert vind ik erg knap in elkaar zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Jakkus op 06-01-2022 09:23 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-09 08:09
Zojuist de wegisweg 75978 besteld bij lego. Hij was heel even op voorraad, en er is nu alweer sprake van nalevering. Einde deze maand verwacht ik hem te ontvangen.
Geen geduld meer om te wachten op een eventuele aanbieding. Pfoe, wel een enorme aankoop hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 11:03
@Physx,
De aanpassing gedaan. Ziet er inderdaad vele malen beter uit en strakker!

Thanks!

Zal straks weer wat foto's plaatsen.
De eerste deur zit erin. Alleen ben er niet nog helemaal happy mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Andreas92 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:58:
Zojuist de wegisweg 75978 besteld bij lego. Hij was heel even op voorraad, en er is nu alweer sprake van nalevering. Einde deze maand verwacht ik hem te ontvangen.
Geen geduld meer om te wachten op een eventuele aanbieding. Pfoe, wel een enorme aankoop hoor!
Klopt, maar hij is echt wel heel leuk, vonden mijn dochter en ik. :) Redelijk basic qua technieken, maar heel veel leuke details, met een erg mooi resultaat. Ik overweeg om er verlichting in te bouwen, maar aangezien dat toch ook weer 100 euro ofzo kost en hij bij mijn dochter op de kamer staat, wacht ik daar nog ff mee. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

Flabergasted

Prepare to die !

Helaas... de Blacksmith is al lang & breed klaar, maar de Lego Brick & Pieces bestelling met witte tiles en andere "winter" onderdelen is nog steeds niet geleverd.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
Flabergasted schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Helaas... de Blacksmith is al lang & breed klaar, maar de Lego Brick & Pieces bestelling met witte tiles en andere "winter" onderdelen is nog steeds niet geleverd.. :'(
Met Bricks & Pieces bestelling duurt het wel 3-4 weken voordat het in huis hebt :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:51
chrisO schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Met Bricks & Pieces bestelling duurt het wel 3-4 weken voordat het in huis hebt :/ .
Zoiets kun je toch ook bij bijvoorbeeld een Brickowl store kopen ? Afhankelijk van de verkoper heb je het vaak al de volgende dag in huis.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ewoud75
Een na laatste update..

De neus en de eerste deur zit erin. Op advies / tip van Physx, de aanpassing gedaan zodat de stroomlijn er beter uit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwR2bxhkTTigRLzh1Fk0bOiBxOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WiZSdn1xkoOiuevrdTtkggxm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaeKGQDu04h48iRhJMSwYOpMJjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2zOVFGsE2e23vZOttEDZ3dN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqGHqSOSy2lZTO3Chl0xk4HIfgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9BzTdxlHENTs2SKREAdg1Q5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl_q-Ezu2xoiIRnIfOVmQos1wi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCennYQV598ZXyl62myPT31Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdmIr1BVd4XGbNnJF1X_Yqr9CM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvCem19niNaSOSuTw5hTlFyj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:04
Ik heb de Boutique Hotel inmiddels af en ik vind het oprecht de mooiste modular die ik ken. Qua bouwtechniek voldoet hij aan verwachtingen, al exceleert hij niet, maar wat een facade!

Dat kunstwerk in de gallerij als hommage aan de Creator Expert lijn is ook top bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RobvG schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:09:
Ik heb de Boutique Hotel inmiddels af en ik vind het oprecht de mooiste modular die ik ken. Qua bouwtechniek voldoet hij aan verwachtingen, al exceleert hij niet, maar wat een facade!

Dat kunstwerk in de gallerij als hommage aan de Creator Expert lijn is ook top bedacht.
ben nog niet overtuigd; (heb set in echt nog niet gezien)

vooraf vond ik de diner ook niets,toch gekocht en eenmaal gebouwd vond ik het qua technieken en hoe alles verbonden is, een van de betere modulars (puur naar techniek gekeken).

hotel heeft wel iets, maar 'hij doet het niet voor me', hopelijk duurt dat covid-geneuzel niet veel langer meer. steeds naar duitsland rijden voor een lego store [..] is ook niet alles :)

boekenwinkel vond ik veruit de minste uit de serie - niet verder gekomen dan 50% om op te bouwen [..] mweh

leukste denk ik de 'detective', qua looks en interieur vind ik dat toch wel de meest geslaagde

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 06-01-2022 13:41 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-09 21:07
Vandaag de Lego Boomhut binnengekregen van de Lego website. Had die rond kerst nog besteld omdat ik verwacht dat hij er binnenkort uit gaat. Kreeg daar nog de voortuin van de kerstman GWP bij en de Lego VIP sleutelhanger (was mijn eerste bestelling). Wist wel niet dat hij al verzonden was dus was lichtelijk verbaasd toen er iemand van DPD voor de deur stond met een groot pakket. De site geeft nog altijd 'In Magazijn' aan.

Maar goed voor nu heb ik voorlopig wel een redelijke backlog:
- Boomhut
- Gebouwenset
- Middeleeuwse Smid
- Central Perk
- Zweinstein
- Nasa Discovery (nu mee bezig)

En in de toekomst wil ik in ieder geval nog het politiebureau en de boekenwinkel gaan halen, maar dat kan nog wel even wachten. Daarnaast lijkt de Wegisweg me ook heel erg tof maar die is wel heel erg duur.

[ Voor 4% gewijzigd door Simone96 op 06-01-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Ok, vandaag de Hidden Side Wrecked Shrimp Boat binnen gekregen voor bij de Old Fishing Store, blijken er toch een brick of 8 te missen alsook verschillende stickers terwijl de set als compleet stond aangegeven.
Pfff.
Zien wat de verkopen nu zegt.

De Gargantos Duel is ondertussen ook gemaakt, en een toffe set voor wat die kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:04
himlims_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:27:
[...]

ben nog niet overtuigd; (heb set in echt nog niet gezien)

vooraf vond ik de diner ook niets,toch gekocht en eenmaal gebouwd vond ik het qua technieken en hoe alles verbonden is, een van de betere modulars (puur naar techniek gekeken).

hotel heeft wel iets, maar 'hij doet het niet voor me', hopelijk duurt dat covid-geneuzel niet veel langer meer. steeds naar duitsland rijden voor een lego store [..] is ook niet alles :)

boekenwinkel vond ik veruit de minste uit de serie - niet verder gekomen dan 50% om op te bouwen [..] mweh

leukste denk ik de 'detective', qua looks en interieur vind ik dat toch wel de meest geslaagde
Dat van de Downtown Diner iner snap ik helemaal. Die heeft mij ook goed verrast. Boutique Hotel kon mij echter bijna niet positief verrassen, gezien mijn hoge verwachtingen (die wel degelijk zijn waargemaakt).

Dat over de Bookstore geloof ik meteen, al heb ik die zelf niet. Dat van de Detective's Office begrijp ik niet helemaal, maar de pooltafel vond ik wel top bedacht.

Technisch gezien en qua functionaliteiten heeft de garage me positief verrast, maar die ziet er weer minder bijzonder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
ewoud75 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:38:
.... Op advies / tip van Physx, de aanpassing gedaan zodat de stroomlijn er beter uit ziet.
Dat is niet echt een aanpassing maar iets dat je niet volgens het boekje had gedaan toch? Ik kan mij niet herinneren dat de stroomlijn er bij mij zo uit zag als bij jou voor je 'aanpassing'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 12:57

Wailing_Banshee

You're Next

Simone96 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:35:
Vandaag de Lego Boomhut binnengekregen van de Lego website. Had die rond kerst nog besteld omdat ik verwacht dat hij er binnenkort uit gaat. Kreeg daar nog de voortuin van de kerstman GWP bij en de Lego VIP sleutelhanger (was mijn eerste bestelling). Wist wel niet dat hij al verzonden was dus was lichtelijk verbaasd toen er iemand van DPD voor de deur stond met een groot pakket. De site geeft nog altijd 'In Magazijn' aan.

Maar goed voor nu heb ik voorlopig wel een redelijke backlog:
- Boomhut
- Gebouwenset
- Middeleeuwse Smid
- Central Perk
- Zweinstein
- Nasa Discovery (nu mee bezig)

En in de toekomst wil ik in ieder geval nog het politiebureau en de boekenwinkel gaan halen, maar dat kan nog wel even wachten. Daarnaast lijkt de Wegisweg me ook heel erg tof maar die is wel heel erg duur.
Ik zou willen dat ik zo'n backlog had!

Net alle zakjes van de boomhut leeggegooid in m'n bak, kan ik daar mee aan de slag!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hanne1989
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-01-2022
Beste

Op 5 juni 2022 doen mijn zoontjes hun eerste communie. Ze hebben als thema 'lego' gekozen. Wij zouden het feest graag mooi decoreren. Er is heel wat van lego online te vinden, maar we zouden het heel leuk vinden om ook grote kartonnen legomannetjes ofzo neer kunnen zetten. Zijn er van die materialen die iemand heeft of weet iemand waar we zulke materialen zouden kunnen vinden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Hanne1989 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:39:
Beste

Op 5 juni 2022 doen mijn zoontjes hun eerste communie. Ze hebben als thema 'lego' gekozen. Wij zouden het feest graag mooi decoreren. Er is heel wat van lego online te vinden, maar we zouden het heel leuk vinden om ook grote kartonnen legomannetjes ofzo neer kunnen zetten. Zijn er van die materialen die iemand heeft of weet iemand waar we zulke materialen zouden kunnen vinden?

Alvast bedankt!
Grote figuren weet ik niet direct, maar wat wij destijds gedaan hebben is naast kaartjes aan de mensen een Lego koelkastmagneet gegeven met zijn naam op.
Hier hebben we die besteld: https://www.doopsuiker.be...er-themas/lego/g-10000025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
KrusT schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:23:
Ok, vandaag de Hidden Side Wrecked Shrimp Boat binnen gekregen voor bij de Old Fishing Store, blijken er toch een brick of 8 te missen alsook verschillende stickers terwijl de set als compleet stond aangegeven.
Pfff.

De Gargantos Duel is ondertussen ook gemaakt, en een toffe set voor wat die kost.
De stickers mis je niet zo veel aan. Aan het bootje zitten meen ik ook wat bricks (draaiwiel?) t.b.v. de ervaring met die H.S. smartphone app. Ik weet dus niet welke bricks je mist, maar misschien dat dat een deel is van de boot die je sowieso wil aanpassen.

Maar terugkomend op je post.... netjes van die verkoper is het allerminst. De verkoper zal waarschijnlijk toch reageren in de zin van: "oh, serieus? echt? dat meen je niet, sorry". Mocht je toch die verkoper iets willen laten weten, dan gelijk erbij laten weten hoeveel het je nu gaat kosten om die onderdeeltjes alsnog te kopen. Mocht het toch een eerlijke verkoper blijken, wie weet compenseert ie je dan een beetje. Jaja, ik weet het... maar je kunt het proberen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrusT
Gim schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:12:
[...]

De stickers mis je niet zo veel aan. Aan het bootje zitten meen ik ook wat bricks (draaiwiel?) t.b.v. de ervaring met die H.S. smartphone app. Ik weet dus niet welke bricks je mist, maar misschien dat dat een deel is van de boot die je sowieso wil aanpassen.

Maar terugkomend op je post.... netjes van die verkoper is het allerminst. De verkoper zal waarschijnlijk toch reageren in de zin van: "oh, serieus? echt? dat meen je niet, sorry". Mocht je toch die verkoper iets willen laten weten, dan gelijk erbij laten weten hoeveel het je nu gaat kosten om die onderdeeltjes alsnog te kopen. Mocht het toch een eerlijke verkoper blijken, wie weet compenseert ie je dan een beetje. Jaja, ik weet het... maar je kunt het proberen :P
Het waren vrij common bricks, maar het gaat meer om het principe.
Maar kom, de missing bricks en stickersheet heb ik gevonden op bricklink, en toevallig bij iemand die op 5 minuten rijden woont. Die mocht ik direct gaan afhalen.
De seller heeft deze bricks ondertussen ook al vergoed via paypal.
Dus eind goed, al goed.

Ondertussen nieuw kitten binnengekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQGaj1L4xH-jnUf-Bq2ILrkFtog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzJ5Nh8Q5rntdQLX24Yvfm0Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door KrusT op 06-01-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:59
Beste

Alvast bedankt!
Ik heb op een beurs wel eens LEGO minifiguur "characters" gezien (dus mensen in een Minifig-pak), maar die waren volgens mij ook van LEGO zelf (zij hadden daar een stand voor LEGO Education en Mindstorms). Ik kan in ieder geval niet terugvinden hoe je die kunt huren, maar op YouTube staan instructies (zoals deze: YouTube: How to Make GIANT Lego Man Costume from Cardboard) hoe je die zelf van karton kunt maken (is dus wel wat knutselwerk).

En anders eens googlen op "LEGO decoraties"? ;) Dan vind ik o.a. dit: https://www.feestartikele...-decoraties-20-delig.html
Deze winkel heeft meer "Bouwsteen"-gerelateerde feestartikelen.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 16:35
KrusT schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:23:
Pfff.

Hoop dat je er niet al teveel voor hebt betaald? Heb hem 2 weken geleden nog nieuw bij een winkel besteld.
Simpel setje om te bouwen, maar qua looks geweldig!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 22:31
Vandaag het meeste binnen 👏🏻

R2D2 en de tie fighter helm zijn nog onderweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gC44Ci889H7fW97v6xCsSbrkueA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEqAXuGVVd0G7BdQGLR8f9rf.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie ervaring met verlichting / sound voor lego?

Voor de Millenium Falcon kwam ik de volgende website tegen voor een light/sound kit.

https://www.lightmyfalcon.com/

Ziet er tof uit maar die prijs is aardig hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
Wailing_Banshee schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Ik zou willen dat ik zo'n backlog had!

Net alle zakjes van de boomhut leeggegooid in m'n bak, kan ik daar mee aan de slag!
Haha ja ik sla altijd een beetje door als ik een nieuwe hobby heb die ik leuk vind, wil dan gelijk alles kopen wat ik leuk vind. Zal vanaf nu wat rustiger aan gaan doen aangezien ik de meeste sets die ik echt graag wilde nu al heb.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Falcon Heavy schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:23:
Ziet er tof uit maar die prijs is aardig hoog.
*kijkt naar tafel..*

Ja.. het is vooral de verlichting die zo duur is

_O-

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbV4owzfUAfECGeHgcfZ3uN-tVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4v0WsWoC67U36yN51wnh77F2.jpg?f=fotoalbum_large

Aankomend weekend maar eens bouwen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:32
Het lijkt mij wel leuk om de ultimate variant (rebrickable https://rebrickable.com/m...gh-terrain-crane/#details) te bouwen van de 42082 kraan. Maar je bent een vermogen kwijt aan Lego motoren. Nu kan je op Ali alternatieve motoren, afstandsbediening en IR receivers vinden. Heeft iemand ervaring met een Aliexpress winkel, welke betrouwbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bvsteyn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:21:
Het lijkt mij wel leuk om de ultimate variant (rebrickable https://rebrickable.com/m...gh-terrain-crane/#details) te bouwen van de 42082 kraan. Maar je bent een vermogen kwijt aan Lego motoren. Nu kan je op Ali alternatieve motoren, afstandsbediening en IR receivers vinden. Heeft iemand ervaring met een Aliexpress winkel, welke betrouwbaar is?
Vraag het eens in Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Nepperds hoeven we hier niet, trespassers will be bricked ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:32
The Eagle schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:27:
[...]

haha..de kraan is wel echt lego hoor... ;)
Zal daar eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 22:46
[...]

Ach, niet zo streng he. :) We hebben het hier wel continu over verlichting. Al dan niet van Ali, maar in ieder geval niet van Lego.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

meesje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:42:
[...]

Ach, niet zo streng he. :) We hebben het hier wel continu over verlichting. Al dan niet van Ali, maar in ieder geval niet van Lego.
Het was ook niet voor niks een opmerking met een knipoog :)
Then again, dat roze blok staat ook niet voor Jan Doedel boven de quickreply :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 30-09 13:53
Er kwam iemand naar me toe met een incompleet set (~30% verdwenen). BIj bricklink kan je dan vrij makkelijk de set opzoeken, splitsen in parts, dat op je wanted lijst zetten, en wat je al hebt er weer uit gooien. Tenminste zo heb ik het gedaan, en dan kon ik het zo bestellen.

Waar ik nu naar op zoek ben is eigenlijk een tool die me kan vertellen wat het verschil tussen 2 sets is. Dan zou ik wat missende onderdelen kunnen kopen, en iets heel anders bouwen. Ik ken rebrickable maar die geeft teveel resultaten en een foutmelding als ik door wil bladeren. Ik wil eigenlijk kunnen zeggen onderdelen set 42005 minus onderdelen 42082, wat hou ik over dat ik moet bestellen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Jogai gooi de lijst van onderdelen van beide sets in een Excel oid en doe daar je ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
Zijn ze eigenlijk al begonnen met het vervangen van de plastic zakjes door papieren zakjes in nieuwe Lego sets? Zag daar laatst iets op Reddit over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
Nou ik heb gisteren eindelijk de knoop doorgehakt en de UCS Millennium Falcon 75192 besteld, als echte star wars fan en sinds kort Lego verzamelaar mag dit niet ontbreken :p

Uiteindelijk is het de bedoeling om ook de imperial star destroyer 75252 en de AT-AT 75313 te kopen maar vanwege de hoge prijs ben ik begonnen met de oudste (en mooiste) set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09
Jogai schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:21:
Er kwam iemand naar me toe met een incompleet set (~30% verdwenen). BIj bricklink kan je dan vrij makkelijk de set opzoeken, splitsen in parts, dat op je wanted lijst zetten, en wat je al hebt er weer uit gooien. Tenminste zo heb ik het gedaan, en dan kon ik het zo bestellen.

Waar ik nu naar op zoek ben is eigenlijk een tool die me kan vertellen wat het verschil tussen 2 sets is. Dan zou ik wat missende onderdelen kunnen kopen, en iets heel anders bouwen. Ik ken rebrickable maar die geeft teveel resultaten en een foutmelding als ik door wil bladeren. Ik wil eigenlijk kunnen zeggen onderdelen set 42005 minus onderdelen 42082, wat hou ik over dat ik moet bestellen?
Als je op rebrickable naar de set gaat die je wilt hebben, dan naar de inventory en dan met de display options aan geeft "hide parts you own" aan zet moet je toch een heel eind komen? Ik krijg geen foutmeldingen in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 21:22
KrusT schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:20:
[...]
Ondertussen nieuw kitten binnengekomen:
[Afbeelding]
Omdat vanaf maandag een passende promotie begint op S@H wou ik die tijger set ook bestellen bij hen, maar ik zie dat deze al niet meer in stock is :'( Deze GWP 'krijgen' we bij een aankoop van €85.

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40491-1.jpg?061123
Alleen jammer dat quasi alles waar ik eventueel interesse voor heb nu al 'out of stock' is 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ewoud75 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:38:
Een na laatste update..

De neus en de eerste deur zit erin. Op advies / tip van Physx, de aanpassing gedaan zodat de stroomlijn er beter uit ziet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
deze kende je ook al?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zijn er bepaalde 'eerste generatie' lego sets die speciaal zijn (qua waarde?)

heb een adresje waar binnenkort langs ga, die zou veel van lego uit ~1970 hebben (alles in doos)

https://brickset.com/sets/year-1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Kapoen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Omdat vanaf maandag een passende promotie begint op S@H wou ik die tijger set ook bestellen bij hen, maar ik zie dat deze al niet meer in stock is :'( Deze GWP 'krijgen' we bij een aankoop van €85.

[Afbeelding]
Alleen jammer dat quasi alles waar ik eventueel interesse voor heb nu al 'out of stock' is 8)7
@Kapoen Wat is S@H?

Zelf heb ik de mijne besteld bij Brickshop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

KrusT schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:19:
[...]

@Kapoen Wat is S@H?

Shopping @ home = lego.com

stond er niet eerst een overzicht van afkortingen in de TS? of ben ik in de war met https://bouwsteentjes.info/het-lego-woordenboek/

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 07-01-2022 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
KrusT schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:19:
[...]

@Kapoen Wat is S@H?

Lego Shop at Home, de webwinkel van Lego zelf dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
Deze kende ik nog niet.Het zijn mooie modificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

Flabergasted

Prepare to die !

himlims_ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:19:
zijn er bepaalde 'eerste generatie' lego sets die speciaal zijn (qua waarde?)

heb een adresje waar binnenkort langs ga, die zou veel van lego uit ~1970 hebben (alles in doos)

https://brickset.com/sets/year-1970
Gewoon het betreffende setnummer bij bricklink ingeven, dunkt mij.
Dan zie je gelijk waar deze voor te koop staan.

( Brickset heeft ook bij elk setnummer een link naar Bricklink )

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 22:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvR8M8E_95B7VBW3JfvY393ZtZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqEZr8nQiiZlsyVbJuuGvzJh.jpg?f=fotoalbum_large

En de collectie is al weer aangevuld. Zoontjes hebben een y-wing, x-wing en at-at gekocht. Ik heb een oude fighter en de hoth base gebouwd. Nu de rest nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Kapoen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:54:
Voor die Grote Tijger houd ik Brickwatch wel in de gaten. :) Een Creator 3-in-1 set in de Lego Shop zelf kopen vind ik zonde van het geld wanneer het voor significant minder via andere winkels verkocht wordt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• schumi1986
schumi1986 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 01:39:
Nou ik heb gisteren eindelijk de knoop doorgehakt en de UCS Millennium Falcon 75192 besteld, als echte star wars fan en sinds kort Lego verzamelaar mag dit niet ontbreken :p

Uiteindelijk is het de bedoeling om ook de imperial star destroyer 75252 en de AT-AT 75313 te kopen maar vanwege de hoge prijs ben ik begonnen met de oudste (en mooiste) set.
Daar is ie al O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FynnwsLiSDpzNBnYNehWJBCN30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PspES57hbfkDHa4GA8j7eeD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Voor die Grote Tijger houd ik Brickwatch wel in de gaten. :) Een Creator 3-in-1 set in de Lego Shop zelf kopen vind ik zonde van het geld wanneer het voor significant minder via andere winkels verkocht wordt.
Klopt, normaliter koop ik Creator sets zoveel mogelijk bij andere winkels (met bijhorende kortingen).
Ik ging er om de één of andere reden vanuit dat deze set nog niet beschikbaar was bij de andere retailers 8)7

Anyhoo, de rest van mijn wishlist (die wel exclusief is of zelden met korting wordt aangeboden elders) is wel quasi volledig onbeschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:51:
Anyhoo, de rest van mijn wishlist (die wel exclusief is of zelden met korting wordt aangeboden elders) is wel quasi volledig onbeschikbaar.
Ja, ik weet het. Zit zelf ook uit te kijken naar de dag dat de Titanic weer normaal beschikbaar is en ik die met een mooie promo samen kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Ja, ik weet het. Zit zelf ook uit te kijken naar de dag dat de Titanic weer normaal beschikbaar is en ik die met een mooie promo samen kan kopen.
Daar gaat dit dan ook niet bij helpen vrees ik: LEGO store calendars discontinued

Elders las ik dat Lego een teaser online had gezet over een soort van abonementsysteem waarbij je voor een maandelijks bedrag toegang krijgt tot exclusieve zaken (en GWP's). Ik hoop niet dat beide zaken samenhangen...

*edit* bron ivm abbo: LEGO teases upcoming paid subscription service with early access to sets, freebies, more

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 07-01-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Waar heb je hem besteld? Ik zie dat ie aardig aan de prijs is met rond de 800 EUR. pfff..

Signature van nature

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb zojuist voor een vermogen aan de ikea lego bakjes uitgegeven haha. Ik werd helemaal gek van het zoeken naar onderdeeltjes (in de loop der jaren aardig wat verzameld en een 4 jarige die gek is op lego cities hielp daar behoorlijk mee ;)). Nu heb ik twee middagen zitten sorteren in een voor mij logische indeling. Ik hou van MOCs maken (auto’s en huizen) en deze bakjes gaan me daar behoorlijk mee helpen. De kleine bakjes zijn wel erg klein (daar moet ik er voor 4 nog iets instoppen, kijken of ik een onderverdeling kan maken) maar zijn goed genoeg. Ik ben er blij mee en het staat wel geinig ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yagjWlVGTzXCvXN_j4-YKXWAW4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZFsRpveqAHhwokRiBa6L9e1.jpg?f=fotoalbum_large

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Sircuri schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik zie dat ie aardig aan de prijs is met rond de 800 EUR. pfff..
Bij misterbricks voor 749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:13
Sircuri schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:33:
[...]

De normale prijs bij lego is al tijden 849 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Loader schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:21:
De normale prijs bij lego is al tijden 849 euro.
De UCS Millennium Falcon is sinds 1-1-2022 in prijs verlaagd bij Lego van €849,99 naar €799,99 :)

Dit in verband met het egaliseren van de Lego prijzen in de Euro zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:53

rammes

koekebakker 1e klas

Haay schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:27:
[...]

De UCS Millennium Falcon is sinds 1-1-2022 in prijs verlaagd bij Lego van €849,99 naar €799,99 :)

ik zie het nog niet terug in de webshops, dat zal nog wel even duren

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:29

L23

Mauz1978 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:56:
Ik heb zojuist voor een vermogen aan de ikea lego bakjes uitgegeven haha. Ik werd helemaal gek van het zoeken naar onderdeeltjes (in de loop der jaren aardig wat verzameld en een 4 jarige die gek is op lego cities hielp daar behoorlijk mee ;)). Nu heb ik twee middagen zitten sorteren in een voor mij logische indeling. Ik hou van MOCs maken (auto’s en huizen) en deze bakjes gaan me daar behoorlijk mee helpen. De kleine bakjes zijn wel erg klein (daar moet ik er voor 4 nog iets instoppen, kijken of ik een onderverdeling kan maken) maar zijn goed genoeg. Ik ben er blij mee en het staat wel geinig ook:

[Afbeelding]
Mooie oplossing, maar ook een erg dure oplossing... Wel tof dat je het onderdeel wat in de bakjes zit op de buitenkant kan bevestigen. Zitten er ook nog vakken in de bakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:13
[...]

Oh... had ik niet meegekregen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19

Mauz1978

Console War Veteran

L23 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Mooie oplossing, maar ook een erg dure oplossing... Wel tof dat je het onderdeel wat in de bakjes zit op de buitenkant kan bevestigen. Zitten er ook nog vakken in de bakjes?
Thanks. Ja, het is best duur, maar de ergernis van mislukte gereedschap kisten of spijker bakjes zette me hiertoe aan. En ook al waren dat action dingetjes tikte dat ook wel aan. Ik wil er een mooi symetrisch geheel van maken dus als de ikea echt open is zal ik nog wel een paar kopen. Ik ben er blij mee. Er zitten geen afscheidingen in, maar als AFOL kan je die met lego zelf maken natuurlijk ;)

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0yOJ6aMTIRTbWu71r27ip5LaCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KvPSR7gTIrbUebpoCWRmo7M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o02xfHo_PDPQ0CA_7OpcsShMlUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Htdp2q9DWEfpOWkOkMgTbcAL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgR7VDmdEHLAFKbIp0EfVu9TsZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkzgtvfUmwKr1wCDCSv3i3TL.jpg?f=fotoalbum_large

Bouwen van de M1000RR gaat lekker. :) Ben er tot nu toe wel van gecharmeerd. Alleen de hoeveelheid stickers is minder, bijna 80 stuks, kan Lego alle sets voortaan niet printen op de stenen? :P

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Dus licht kan al weken, maar moters niet.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:42:
[...]

Ah, ik ben spuit 11 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
107mb schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:13:
[Afbeelding]

En de collectie is al weer aangevuld. Zoontjes hebben een y-wing, x-wing en at-at gekocht. Ik heb een oude fighter en de hoth base gebouwd. Nu de rest nog!
Must... Resist.... Urge....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[...]

Dan is het nog geen koopje :X :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasjaaaa
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-04 18:50
Ik ben al even dit Lego forum aan het lezen omdat Lego een grote passie voor mij is.

Altijd als ik met de Lego bouw krijg ik last van eczema. https://imgur.com/a/GIjO9Wb ( zie foto )

Eerst ontkende ik dit altijd ma nu ben ik zo zeker van dat dit van de Lego is.
Nog iemand die ook zo eczema van krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:41
Beste

Alvast bedankt!
Als je zoiets al zou kunnen vinden zal het officieel Lego promotie materiaal zijn uit winkels, dat moet normaal vernietigd worden of terug naar Lego dus daar betalen Lego fans soms aardig wat geld voor.

Mijn advies zoek zelf geschikte plaatjes, laat ze lekker groot uitprinten bij een lokale printshop en plak ze op een plaat karton of MDF van de bouwmarkt (daarna even op maat zagen, twee stukken als voet eronder en na gebruik kun je ze in de kinderkamer tegen de muur hangen of op een tweedehands site zetten ;)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Tasjaaaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:04:
Ik ben al even dit Lego forum aan het lezen omdat Lego een grote passie voor mij is.

Altijd als ik met de Lego bouw krijg ik last van eczema. https://imgur.com/a/GIjO9Wb ( zie foto )

Zo zeg, dat ziet er goed uitgedroogd uit.
Nu heb ik zelf helaas ook last van eczema, Maar dat komt niet van de Lego.
Al houd het mij wel regelmatig tegen om met Lego te bouwen, Van zalf krijg je namelijk gladde handen en dat gaat dan ook aan de stenen zitten.

Als het bij jouw echt puur alleen van de Lego komt (ga er dan vanuit dat we het over schone nieuwe Lego net uit de doos hebben) dan zou het misschien kunnen zijn dat jouw huid/lichaam niet tegen ABS plastic kan.

Ik raad je dan ook aan om in dat geval eens met je huisarts af te spreken om dat verder te laten bekijken.

Mocht het komen van graven in een bak met oude of tweedehandse Lego dan kan de huid op jouw handen net als bij mij niet tegen stof en vuil, Daar drogen mijn handen namelijk van uit.
Dan wordt het zalf om de huid vet te houden (wederom huisarts), Niet te vaak je handen wassen en helaas wat minder fysiek met Lego bouwen. (Ik vang dat dan af door zelf dingen te ontwerpen in het software pakket Stud.io van bricklink.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:58
Tasjaaaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:04:

https://www.premed.nl/kli...oenen-niet-steriel-68082/

Zoiets eens proberen. (Ken de website overigens niet). Nitrile handschoenen zijn latex vrij en deze van klinion zijn kwalitatief ook goed. Geen poeder erin gelukkig (dat wil je niet, krijg je droge handen van). Ik gebruik ze zelf wel eens bij zwarte LEGO bouwwerken om de vingerafdrukken te vermijden (1989 batmobile).
Op het werk heb ik ze ook wel eens 3u aaneengesloten aan en er nog geen rare dingen of huidafwijkingen van gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Iemand deze al gekocht? Is nog niet zo lang uit.
Weer een prachtige set in de Creator Expert reeks
https://www.brickwatch.ne...10297/Boutique-Hotel.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:40
Hurtebise schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:46:
Iemand deze al gekocht? Is nog niet zo lang uit.
Weer een prachtige set in de Creator Expert reeks
https://www.brickwatch.ne...10297/Boutique-Hotel.html
Jazeker, ondertussen begonnen met zakje 3. Er zijn al meerdere foto's van anderen terug te vinden in dit topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 10:34
Andreas92 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:58:
Ik heb de mijne kunnen bestellen met dubbele VIP-punten, en is gisteren verzonden 🥳 is toch 6000 punten, dus 40 euro te spenderen. Ik kijk meestal voor sets die je ergens anders toch niet (goedkoper) vindt, en ga wss voor die 2 sets met Chinees thema gaan. Nog ff wachten tot er iets extra te krijgen is bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasjaaaa
Sato schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Zo zeg, dat ziet er goed uitgedroogd uit.
Nu heb ik zelf helaas ook last van eczema, Maar dat komt niet van de Lego.
Al houd het mij wel regelmatig tegen om met Lego te bouwen, Van zalf krijg je namelijk gladde handen en dat gaat dan ook aan de stenen zitten.

Als het bij jouw echt puur alleen van de Lego komt (ga er dan vanuit dat we het over schone nieuwe Lego net uit de doos hebben) dan zou het misschien kunnen zijn dat jouw huid/lichaam niet tegen ABS plastic kan.

Ik raad je dan ook aan om in dat geval eens met je huisarts af te spreken om dat verder te laten bekijken.

Mocht het komen van graven in een bak met oude of tweedehandse Lego dan kan de huid op jouw handen net als bij mij niet tegen stof en vuil, Daar drogen mijn handen namelijk van uit.
Dan wordt het zalf om de huid vet te houden (wederom huisarts), Niet te vaak je handen wassen en helaas wat minder fysiek met Lego bouwen. (Ik vang dat dan af door zelf dingen te ontwerpen in het software pakket Stud.io van bricklink.)
Ik heb al van baby heel erge eczema aan mijn handen en heb testen laten doen en heb nu een hele lijst van wat ik niet meer mag aanraken of mag gebruiken en sinds ik dat doe heb ik geen last meer behalve als ik aan de Lego begin ( een nieuwe doos ) dus geen tweedehands.
Ook kunnen mijn handen niet tegen al die handschoenen die de poetsdienst gebruikt en ook niet wat ze in ziekenhuizen gebruiken. Dus heef geen zin om zo van die handschoenen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasjaaaa
HBSVDK schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:33:
[...]

https://www.premed.nl/kli...oenen-niet-steriel-68082/

Zoiets eens proberen. (Ken de website overigens niet). Nitrile handschoenen zijn latex vrij en deze van klinion zijn kwalitatief ook goed. Geen poeder erin gelukkig (dat wil je niet, krijg je droge handen van). Ik gebruik ze zelf wel eens bij zwarte LEGO bouwwerken om de vingerafdrukken te vermijden (1989 batmobile).
Op het werk heb ik ze ook wel eens 3u aaneengesloten aan en er nog geen rare dingen of huidafwijkingen van gekregen.
Jammer genoeg krijg ik van die handschoenen ook eczema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als psoriasis bekende even meedenkend: wat als je je handen in zou cremen en er dan handschoenen overheen doet waar die creme niet doorheen kan? Soort van inzwachtelen zeg maar. Huisarts of dermatoloog al eens gevraagd?

Verder: wat gebeurt er als je de Lego eerst een tijdje in water legt en dan laat drogen? Zou je dan ook last hebben?
Ik dacht ook nog: vraag eens na bij ASML. Die gebruiken ook die nitrile handschoenen in de cleanroom en hebben ongetwijfeld iemand met een dergelijk probleem in dienst. En ik ken ASML wel als een organisatie die dan gewoon een oplossing zoekt. Ben zelf op een tour in de cleanroom geweest (handschoenen heb ik als souvenir liggen :)) en mijn pso was geen probleem. Mail ze gewoon eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wellicht dat nylon handschoenen beter helpen?

[ Voor 100% gewijzigd door Chip. op 07-01-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
https://www.sicheres-kran...hoerige-themen/hautschutz

Hier komen ze met het idee om onder een operatie handschoen bij langer gebruik de. Katoenen handschoen eronder te doen. Wellicht nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasjaaaa
The Eagle schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:22:
Als psoriasis bekende even meedenkend: wat als je je handen in zou cremen en er dan handschoenen overheen doet waar die creme niet doorheen kan? Soort van inzwachtelen zeg maar. Huisarts of dermatoloog al eens gevraagd?

Verder: wat gebeurt er als je de Lego eerst een tijdje in water legt en dan laat drogen? Zou je dan ook last hebben?
Ik dacht ook nog: vraag eens na bij ASML. Die gebruiken ook die nitrile handschoenen in de cleanroom en hebben ongetwijfeld iemand met een dergelijk probleem in dienst. En ik ken ASML wel als een organisatie die dan gewoon een oplossing zoekt. Ben zelf op een tour in de cleanroom geweest (handschoenen heb ik als souvenir liggen :)) en mijn pso was geen probleem. Mail ze gewoon eens zou ik zeggen :)
Heb ik al heel vaak gedaan : eerst mijn handen insmeren en dan inzwachtelen en ook al handschoenen over de creme gedaan. Allemaal geen zin. Ik heb al de cortisonen zalven gehad die er al bestaan. Ik ben al bij verschillende professors geweest maar niemand weet raad wat ze er mee moeten doen…

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Kwam toevallig dit tegen, MOCs in de jaren '80 :)

YouTube: 📼 Architecten bouwen met Lego (1984)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Tasjaaaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Heb ik al heel vaak gedaan : eerst mijn handen insmeren en dan inzwachtelen en ook al handschoenen over de creme gedaan. Allemaal geen zin. Ik heb al de cortisonen zalven gehad die er al bestaan. Ik ben al bij verschillende professors geweest maar niemand weet raad wat ze er mee moeten doen…
Dan denk ik dat wij/ik het antwoord ook niet hebben....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Dus licht kan al weken, maar moters niet.... :N
Als t gaat om licht bij Ali e.d., LEGO brengt zelf geen licht setjes uit toch? Dus dan is er ook geen sprake van nepperij/clonen, maar verrijking. Motors, maakt LEGO echter wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

Edit: vandaag de knoop doorgehakt, mede omdat anders ook mijn vip korting verloopt.

Ik heb ook een opzetje gemaakt hoe het er 'verkaast' uit gaat zien, ik zal die binnenkort plaatsen.

[/edit]

Ik heb een beetje jullie mening nodig (tldr verderop), ieder jaar maak ik een kerst dorp van lego en daar komt dan gebruikelijk de kerst set van dat jaar bij en soms een enkele andere set omdat die er gewoon goed bij past (en leuk is om te bouwen).

Helaas ben ik te laat begonnen met lego in het algemeen dus heb nooit de 'Winter Village Market - 10235' kunnen kopen (voor redelijk normale bedragen). Ik hoop nog steeds dat deze set opnieuw beschikbaar komt in een vergelijkbare vorm.

tldr; Ik mis iets op het centrale plein in mijn kerstdorp, vind je het 'IJsfestival tijdens Chinees nieuwjaar - 80109' daarin passen ? Al dan niet met iets minder 'Chinese' aankleding, dus meer de stijl van de 'schaatsbaan' in het algemeen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESh-Zv5QvZxiHhrETSBmmNOnTVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jxRObz0VPgqIksKN7fsc3OKa.png

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 10-01-2022 18:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
DukeBox schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:27:
vind je het 'IJsfestival tijdens Chinees nieuwjaar - 80109' daarin passen?
Dat is het mooie aan Lego.. als jouw fantasie en creativiteit vindt dat het past, dan past het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Tasjaaaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Ik heb al van baby heel erge eczema aan mijn handen en heb testen laten doen en heb nu een hele lijst van wat ik niet meer mag aanraken of mag gebruiken en sinds ik dat doe heb ik geen last meer behalve als ik aan de Lego begin ( een nieuwe doos ) dus geen tweedehands.
Ook kunnen mijn handen niet tegen al die handschoenen die de poetsdienst gebruikt en ook niet wat ze in ziekenhuizen gebruiken. Dus heef geen zin om zo van die handschoenen te gebruiken.
Dat is goed balen dan.

Handschoenen werkt inderdaad niet. Dan ontneem je de huid de mogelijkheid om te ademen, Gaan je handen licht zweten en gaat de boel weer naar de klote. (Bij mij in elk geval, iedereen is echter anders.)

De simpelste optie is geen Lego bouwen, Maar dat is niet de optie die je zoekt.

Waar het dan aan ligt? Tja dat is een lastige vraag.
Als het aan het materiaal zou liggen had je dat al geweten met al die testen die je hebt gehad.

Enige inbreng/idee wat ik dan nog heb is dat het misschien teveel individuele beweging is van de vingers tijdens het bouwen?
Waarbij de huid mogelijk langs elkaar schuurt en zo uitdroogt/beschadigd.
Ik heb daar zelf namelijk wel eens last van, vooral als het eczeem al aardig feest aan het vieren is op de huid.

Ik houd daar tegenwoordig onbewust rekening mee en houd mijn vingers van elkaar af.
Echter als ik naar jouw foto kijk dan zit het ook op plekken waar ik er nooit last van heb, Bij mij zit het voornamelijk tussen de vingers en als het echt erg is ook aan de binnenkant.

Nu heb ik wel de mazzel dat met zalf en rust de huid op mijn handen weer volledig hersteld en relatief normaal wordt. (Blijft ontzettend kwetsbaar voor uitdroging en irritatie van stof, vuil, nat en schoonmaak middelen ect.)

Soms bouw ik een week of twee niet met Lego, wetende dat het daarna weer wel een tijdje kan.
Donderdagavond bijvoorbeeld een fiets gebruiksklaar gemaakt, Ketting smeer aan de handen gekregen. Paar keer tussendoor handen moeten wassen, twee keer met dreft... Tja dan hang ik al, Met geluk kan ik morgen misschien nog aan de voor dit weekend geplande set beginnen maar vandaag zal dat nog niet gaan.

Het is met eczeem aan de handen helaas meer geven dan nemen.
Je frustratie begrijp ik dus maar al te goed, Een allesomvattende oplossing heb ik helaas niet voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 08:13
Ik zie een mooie uitdaging voor de Lego moc bouwers. Bij de creator 3 in 1 sets is de spaceshuttle afgelopen jaar uitgebracht. Alternatieve builds zijn de raket en de maanlander. Die sets zijn er inmiddels ook allemaal in de adult versie (creator expert/ideas). Het zou natuurlijk wel tof zijn als je met één van die sets ook de andere bouwwerken in de serie zou kunnen maken net als bij de 3 in 1 set. Wie O wie 🙂 en welke build zou de beste uitgangspositie geven? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGgRmgq-FT_F8eCDfpJQ32AKlK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGWpn4xa9jesgenvIHYr4Ik3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door lutj op 08-01-2022 12:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNbbOjgCxIqPZ9XQ4bVqmGjlG4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8g0uQPFqmDgGcmLpqtlG1qzv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBXQKja7b_6iB1HgoHDDcexY9F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmfXMquNI59kRObvFKSdY5CV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2rKb3PI1IA7Z8b3C5lrDtWx4Z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4EhMNAvyXOJ40q9DkXHGV0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sjwzmpo-u9hOiTxc6Wn0huHfAfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lk1nKK2vHjfOxKPrg17fLFo7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDnrgH85IiekfyKjLjJq120ikfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygo1ok0K0w4cKem7tClex5uk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_kjxTyty1k5am-7yL569DvMy2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNzEoGteXO28wnMIpfiXaKbv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FUuiHaucoEr2ZwPxRs33wxveAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cT3PSHc0mxAOvJRrfWJ4QCRH.jpg?f=fotoalbum_large

De M1000RR is ook weer af. :)

Heel erg mee vermaakt. Toch soms vrij listig omdat het geheel wat wankel staat en fragiel is, dus met bouwen moest er wat voorzichtigheid geboden worden. :P

Alleen die stickers.... wat een hoeveelheid. Het is toch goed gelukt moet ik zeggen. :)

Nu toch echt eens een begin maken aan de Titanic. :+

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:04
Ik volg dit topic al een tijdje en ben wel een beetje jaloers. Technisch lego en die kastelen wauw. Maar helaas in de wia hier dus minder centres. En mijn moeder heeft al mijn oude lego aan mijn zus gegeven ivm de kinderen. En ik had best veel, niet allemaal hoogstandjes maar gewoon leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 09:27
Wat leuk dat je dit gevonden hebt! Ik heb deze tentoonstelling bezocht toen hij in Tilburg was. Toen was ik een jaar of 10 en heb zelfs de catalogus gekocht (of gekregen?) . Die zou eigenlijk nog ergens op zolder moeten liggen. Thuis ben ik van mijn eigen steentjes één van de villa's na gaan bouwen, dat lukte nog best aardig.
Memories :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Op brickfanatics een lijst gevonden met sets die in 2022 met pensioen gaan.
https://www.brickfanatics...ring-2022-january-update/

Onderstaande valt me o.a. op:
De control+ hub, l motor en XL motor. Deze worden toch nog volop gebruikt? Ook in de recente CAT?
De Bugatti zou in 2021 met pensioen gaan, nu een jaartje later.
Ninjago City Garden gaat in 2022 al met pensioen. Best vrij snel, zeker voor een jubileum set.
De T2 camper. Deze is er toch nog maar net? Zou deze al zo snel met pensioen gaat, omdat deze niet zo succesvol is gebleken?
De Queer zege gaat ook met pensioen. Dat kan ik me overigens wel voorstellen. Deze serie kende ik helemaal niet voordat Lego met een set kwam.
De Ford F-150 is er toch ook nog maar net?

Dit jaar moet ik in ieder geval de Elf Club House scoren. Desnoods wanneer het 25 graden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

digilb schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Wat leuk dat je dit gevonden hebt! Ik heb deze tentoonstelling bezocht toen hij in Tilburg was. Toen was ik een jaar of 10 en heb zelfs de catalogus gekocht (of gekregen?) . Die zou eigenlijk nog ergens op zolder moeten liggen. Thuis ben ik van mijn eigen steentjes één van de villa's na gaan bouwen, dat lukte nog best aardig.
Memories :)
Dat is leuk zeg (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
meesje schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:40:

Wat mij nog veel meer opvalt, er staan sets bij die exact 1 week geleden officieel gereleased zijn en nu op 31 dec. alweer eruit zouden gaan. Betwijfel hoeveel waarde je kan hechten aan zo’n lijst, al helemaal zo vroeg in het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
lutj schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:37:
Ik zie een mooie uitdaging voor de Lego moc bouwers. Bij de creator 3 in 1 sets is de spaceshuttle afgelopen jaar uitgebracht. Alternatieve builds zijn de raket en de maanlander. Die sets zijn er inmiddels ook allemaal in de adult versie (creator expert/ideas). Het zou natuurlijk wel tof zijn als je met één van die sets ook de andere bouwwerken in de serie zou kunnen maken net als bij de 3 in 1 set. Wie O wie 🙂 en welke build zou de beste uitgangspositie geven? [Afbeelding]
Tja... Heel eerlijk?
Ik ga er niet aan beginnen, Hoewel ik af en toe wel eens een ruimteschip doe is dat puur fantasie/futuristisch.
(Linkje: Staat er momenteel nog maar ééntje op, maar daar komt nog een andere variatie van dezelfde set en een ouder ontwerp bij binnenkort.)
Eigenlijk ontwerp ik alles puur op fantasie en zijn mijn auto's soms per toeval mixen van bestaande modellen, met als uitzondering aanpassingen op bestaande sets. (Zoals de Ecto-1 cabrio's)

Realiseer je wel dat de Creator 3in1 sets ontworpen zijn met in het achterhoofd dat er drie modellen mee gebouwd moeten worden, of dat goed uit de verf komt hangt van de ontwerper af. Sommige sets vallen wat tegen in hun tweede en derde model, Andere blinken juist uit.
De genoemde space shuttle set valt in die laatste categorie, Deze weet alle drie de modellen zeer goed neer te zetten.

Met een beetje wilskracht en fantasie is echter alles mogelijk, Mijn persoonlijke keuze zou zijn om de Creator Expert/18+ Space Shuttle set als uitgangspunt te nemen voor jouw voorstel. Denk dat je daarmee de beste basis hebt voor de andere twee modellen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eT5crPvG_x8ZP5350hJDInLYbok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jipJp10pbX5I9WLSxNd4lEli.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTxBzyfXoVbj962IL1cDYbmTzuM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCI4ohDPYZCygvC8nlpdOQIO.jpg?f=fotoalbum_tile

De Boutique Hotel is klaar :) Ik ben echt van dit gebouw onder de indruk. Het was heel erg leuk om te bouwen, en ik vind het resultaat ook erg stijlvol. Smaken verschillen, maar naar mijn mening de beste modular van de afgelopen paar jaar! Ik hou ook van de stijl: lekker kleurrijk, Europeaans, afwisselend.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Wat mij nog veel meer opvalt, er staan sets bij die exact 1 week geleden officieel gereleased zijn en nu op 31 dec. alweer eruit zouden gaan. Betwijfel hoeveel waarde je kan hechten aan zo’n lijst, al helemaal zo vroeg in het jaar.
Heb je een voorbeeld? De lijst is zo lang. Ben je niet een jaar abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

lutj schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:37:
Ik zie een mooie uitdaging voor de Lego moc bouwers. Bij de creator 3 in 1 sets is de spaceshuttle afgelopen jaar uitgebracht. Alternatieve builds zijn de raket en de maanlander. Die sets zijn er inmiddels ook allemaal in de adult versie (creator expert/ideas). Het zou natuurlijk wel tof zijn als je met één van die sets ook de andere bouwwerken in de serie zou kunnen maken net als bij de 3 in 1 set. Wie O wie 🙂 en welke build zou de beste uitgangspositie geven? [Afbeelding]
Leuk idee, maar ik vermoed dat het quasi onmogelijk is. De Saturn V van set 31117 is niet rond maar heeft een vlakke "achterkant" om zo goed uit te komen met de benodigde stenen. De grote Saturn V heeft vrijwel geen rechte zwarte en witte onderdelen dus dat zou een vrij ronde Shuttle opleveren :)
De LEM lukt wel, want die zit er al bij :P

De Shuttle als uitgangspunt lijkt me ook echt lastig maar wellicht de beste optie.

Maanlander als startpunt zie ik niet gebeuren eerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:56:
[Afbeelding][Afbeelding]

De Boutique Hotel is klaar :) Ik ben echt van dit gebouw onder de indruk. Het was heel erg leuk om te bouwen, en ik vind het resultaat ook erg stijlvol. Smaken verschillen, maar naar mijn mening de beste modular van de afgelopen paar jaar! Ik hou ook van de stijl: lekker kleurrijk, Europeaans, afwisselend.
Wat ik me opeens af vraag, krijg jij in verband met je werk niet regelmatig verzoekjes uit de gemeenschap van kinderen die je stad willen bekijken? Kan me voorstellen dat dit nogal indruk op ze maakt en inspirerend kan zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:40:

De control+ hub, l motor en XL motor. Deze worden toch nog volop gebruikt? Ook in de recente CAT?
Dat valt mij ook op. Lijkt mij niet waarschijnlijk.

Edit: de Ford® F-150 Raptor 42126 is eind vorig jaar uitgekomen en nu alweer er uit?

[ Voor 8% gewijzigd door Hulliee op 08-01-2022 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@Afas We hadden wel een open dag voor het dorp in september, toen lieten verschillende mensen iets van hun hobby zien. Zowel kinderen als volwassenen die kwamen kijken waren erg onder de indruk! En toen we net waren begonnen met online-diensten had ik een bak Lego meegenomen, en liet ik een jongen tijdens de dienst een kerk bouwen. Die mocht hij natuurlijk ook even showen voor de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hulliee schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Dat valt mij ook op. Lijkt mij niet waarschijnlijk.

Edit: de Ford® F-150 Raptor 42126 is eind vorig jaar uitgekomen en nu alweer er uit?
Aan BW is de 42126 per 1 juli 2021 toegevoegd. Na 1,5 jaar met pensioen vind ik best snel. Idem voor de T2 bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
meesje schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Heb je een voorbeeld? De lijst is zo lang. Ben je niet een jaar abuis?
Mij vielen de laatste 2 sets van Lego city op, strandwachthuisje en de schooldag.
Pagina: 1 ... 151 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .