Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 150 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.665 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mir4dor schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:46:
Ik heb niet zo veel met Star Wars maar vind die minifigs wel erg grappig. Ook benieuwd naar de bouwtechniekjes van de 75322. Goede voornemens; minder Lego aanschaffen :+
[Afbeelding]
In dit forum hebben ze ook niet veel met Star Wars geloof ik. Als ik op de Lego sectie van 9gag kijk zie ik veel meer Star Wars sets voorbij komen. Maareh, minder Lego kopen? Ga je mond spoelen :P

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
zonoskar schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:25:
In dit forum hebben ze ook niet veel met Star Wars geloof ik. Als ik op de Lego sectie van 9gag kijk zie ik veel meer Star Wars sets voorbij komen. Maareh, minder Lego kopen? Ga je mond spoelen :P
Ja, was mij ook wel opgevallen dat er weinig interesse is in Lego Star Wars sets in dit Lego forum. :P Ben blijkbaar een van de uitzonderingen hier.

Nou zijn de meesten hier meer met Lego bezig voor de bouw ervaring en het daarna als display model neerzetten dan om er daadwerkelijk mee te spelen. En met Lego Star Wars heb je voornamelijk speel sets, met voor de AFOLs de grote UCS modellen.

Overigens kun je hetzelfde ook zeggen over Lego Friends, Lego Ninjago, Lego Marvel en Lego DC sets. Over de speelsets van die productlijnen lees je ook erg weinig hier in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb ook wel aardig wat Star Wars in de vitrinekast staan. De grotere Ultimate sets dan weer niet, daar heb ik de ruimte en prijs niet voor over. Maar over het algemeen genomen zijn de kleinere sub 120 euro sets best de moeite waard.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 13:07
Ik heb zelf de kleine 75257 millennium falcon en de AT- AT 75288, mijn eerste lego set was de falcon en de bedoeling was om lego star wars sets te gaan sparen, maar toen ik ontdekte ik de modulars en creator expert auto's en nog wat andere dingen, en is er het plan om een soort van stad te gaan bouwen.

Dus ik ben gestopt met de star wars sparen vandaag zelfs nog een set verkocht die ik nog nieuw in doos had liggen, kylo ren's shuttle, ik ben ook niet echt een die hard star wars fan.

Ik kan gewoon niet alle lego sparen, en heel eerlijk gezegt vind ik de meeste star wars sets ook niet echt geweldig, op de grote ucs sets na, en hier en daar een klein setje die mij aanspreekt, maar de grote star wars sets zijn mij gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:51
SW en dan de kleinere sets lijkt inderdaad wat meer naar "speelgoed" te hangen ? Je kunt ook projectielen afvuren namelijk :P
Anyways, leuk om een keer te doen en die Hoth AT-ST is best een leuke build.
@zonoskar minder Lego, tja moeilijk inderdaad en mijn wederhelft werkt ook al niet mee; " als je het leuk vindt, moet je het gewoon doen" Maar moet ook nog wat centjes overhouden voor de niet Lego- wereld :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 16:35
Sjurm schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:54:
Die globe wil ik sws, maar hij is wel weer stevig aan de prijs. De VIP bonnen van €5 van BF zijn dan helaas ook vervallen :(
Hopelijk komt hij eerder in de verkoop, maar zal wel niet
Hoezo vervallen? VIP codes zijn gewoon 60 dagen geldig toch?
“De LEGO VIP-onlinekorting is 60 dagen geldig vanaf het moment van inwisselen.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-09 20:30
richard_1st schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Hoezo vervallen? VIP codes zijn gewoon 60 dagen geldig toch?
“De LEGO VIP-onlinekorting is 60 dagen geldig vanaf het moment van inwisselen.”
Ja, maar aangekocht tijdens Black Friday. Of is die 60 dagen vanaf het moment dat je ze gebruikt?

Edit: hmm Google levert op dat het bij inwisselen is. Dus de 60 dagen zijn voor februari voorbij. Voor die tijd maar eens iets anders uitzoeken dan

[ Voor 17% gewijzigd door Sjurm op 03-01-2022 19:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:08
Ik ben zojuist begonnen met mijn eerste eigen ontwerp online. Moet een soort adventskalender worden op basis van het apothekershuis in Bernkastel-Kues. Ik heb gekozen voor Studio van Bricklink. Even wat handigheid in krijgen en dan kom ik er wel uit, denk ik. Wel even lastig om bijv. de juiste glazen deuren te vinden. Maar gaat vast goed komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJJXZPMbRtRBsG6ayHZRnchfNiI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wG9DvGA6N6DHm4wDhQPHpOtb.jpg?f=user_large

Hopelijk lukt het om de stenen vervolgens te bestellen en komende adventsperiode deze in huis te hebben staan.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:39
[...]

Ik ben juist pas begonnen met lego alleen maar door de star wars sets.
Inmiddels al een hoop gekocht en de falcon is nog niet eens af (iets met een baby en werk enzo).
Ik vind de creator en technich wel mooi om te zien wat mensen er van maken maar dat zou ik zelf dan weer niet kopen, ook omdat het dan wel erg duur gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 30-09 16:35
Sjurm schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Ja, maar aangekocht tijdens Black Friday. Of is die 60 dagen vanaf het moment dat je ze gebruikt?

Edit: hmm Google levert op dat het bij inwisselen is. Dus de 60 dagen zijn voor februari voorbij. Voor die tijd maar eens iets anders uitzoeken dan
Volgens mij vanaf het moment van het inwisselen van je punten.
Dan zijn ze in februari inderdaad we verlopen ja.

Nog maar eens kijken wat we er voor gaan uitzoeken ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 22:46
Leuk dat negatief bouwen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E50UQqWtEmF6BzEscr3AorqsMcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOay51P2zLlrQynnXVQnuqQS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thothaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 19:33
Ben je de set weer per zakje aan het verpakken? :P

Gaat Assembly Square in de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Thothaa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:03:
[...]

Ben je de set weer per zakje aan het verpakken? :P

Gaat Assembly Square in de verkoop?
Nee, zeker niet in de verkoop. Zie mijn eerdere bericht vandaag. Ik heb deze vandaag in gebouwde staat gekocht. Helemaal compleet, met doos, handleiding en reserve stukjes. Nu inderdaad per zakje weer verpakken om daarna de set zelf te bouwen. Ik heb zojuist zakje 6 gedaan. Dat is in ieder geval compleet. Er was wel een donkergroene 1 stud plate verwisseld met donkerblauw. Deze zat bij de reserve stukjes. Ik moest goed kijken. Bij kunstlicht is het niet zo goed te zien. Voor nu wel weer best. Later deze week zakje 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:29

L23

meesje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Nee, zeker niet in de verkoop. Zie mijn eerdere bericht vandaag. Ik heb deze vandaag in gebouwde staat gekocht. Helemaal compleet, met doos, handleiding en reserve stukjes. Nu inderdaad per zakje weer verpakken om daarna de set zelf te bouwen. Ik heb zojuist zakje 6 gedaan. Dat is in ieder geval compleet. Er was wel een donkergroene 1 stud plate verwisseld met donkerblauw. Deze zat bij de reserve stukjes. Ik moest goed kijken. Bij kunstlicht is het niet zo goed te zien. Voor nu wel weer best. Later deze week zakje 5. :)
Ik heb de ISS ook negatief gebouwd, ging weer terug in de doos. Maar vond het niet zo leuk als gewoon bouwen :P Ga je de set ook gelijk weer bouwen na het negatief bouwen? Haalt toch een beetje de verassing weg naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thothaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 19:33
meesje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Excuus, dat bericht had ik even gemist!
In elk geval veel plezier met herbouwen. Dat zal leuker zijn dan uit elkaar halen. ;)

Ben zelf ook opzoek naar een Assembly Square set. Had h'm op het oog bij Brickshop met meer dan 10% korting , maar zie vanmiddag tot mijn schrik dat hij online niet meer leverbaar is! Alleen nog in de winkel voor de volle prijs.
Toch Marktplaats maar weer in de gaten houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Ik heb de ISS ook negatief gebouwd, ging weer terug in de doos. Maar vond het niet zo leuk als gewoon bouwen :P Ga je de set ook gelijk weer bouwen na het negatief bouwen? Haalt toch een beetje de verassing weg naar mijn gevoel.
Ik wil de set zeker niet gelijk gaan bouwen. Dan zit het inderdaad nog te vers in het geheugen.
Zelf ben ik niet zo van gebruikte sets kopen, maar de ISS zou ik ook nog wel aan durven, want geen stickers. Dat geldt ook voor de AS.
Thothaa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:49:
[...]

In elk geval veel plezier met herbouwen. Dat zal leuker zijn dan uit elkaar halen. ;)

Ben zelf ook opzoek naar een Assembly Square set. Had h'm op het oog bij Brickshop met meer dan 10% korting , maar zie vanmiddag tot mijn schrik dat hij online niet meer leverbaar is! Alleen nog in de winkel voor de volle prijs.
Gisteravond zag ik inderdaad ook dat de AS (vrijwel) nergens meer te krijgen is. Daarom extra blij met deze gebouwde set gevonden dicht bij huis. Tot het laatste moment twijfelde ik of ik deze wel moest kopen. Geen top advertentie en summiere communicatie. Maar uiteindelijk leuke verkoper en het zag het allemaal netjes uit. Zoals eerder vandaag aangegeven zelfs incl. reserve stukjes. Van de grotere sets bewaar ik ook altijd de reserve stukjes afzonderlijk.

Wellicht gaat ie ooit in de verkoop. Eerst zelf nog bouwen. Een tijdje ter display. En als ik het zat ben of er is geen ruimte, kan ik het altijd nog overwegen. Sowieso zijn er leuke MOC’s te vinden op rebrickable. Zelfs eentje die gratis is.
https://rebrickable.com/m...ild-green-grocer/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Haay schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Ja, was mij ook wel opgevallen dat er weinig interesse is in Lego Star Wars sets in dit Lego forum. :P Ben blijkbaar een van de uitzonderingen hier.

Nou zijn de meesten hier meer met Lego bezig voor de bouw ervaring en het daarna als display model neerzetten dan om er daadwerkelijk mee te spelen. En met Lego Star Wars heb je voornamelijk speel sets, met voor de AFOLs de grote UCS modellen.

Overigens kun je hetzelfde ook zeggen over Lego Friends, Lego Ninjago, Lego Marvel en Lego DC sets. Over de speelsets van die productlijnen lees je ook erg weinig hier in dit forum.
mijn berg microfighters en vooral minifigs van de mandalorian disagrees ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:58

QuattroNL

It is I.

[...]

In dit forum hebben ze ook niet veel met Star Wars geloof ik. Als ik op de Lego sectie van 9gag kijk zie ik veel meer Star Wars sets voorbij komen.
Hier zeker wel SW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3pYpnhZNY6JtTSseSYGGZXF0bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gki3FnPMehUYLPq8iCNOzL01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJdFpyvXU4HrVA8QUEtoEJGWUtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHZFvHCB0prugoCCLC5z2tXV.jpg?f=fotoalbum_large

En van zowel de Snowspeeder als de Tie Fighter de UCS versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj4CwjPJ7K7exF2FtGK5NqXjZ7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czMj5MK600AHy76wDQkjse2K.jpg?f=fotoalbum_large

En idd nog de nodige microfighters.

[ Voor 14% gewijzigd door QuattroNL op 03-01-2022 23:22 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:14
Ik ben bang dat wanneer ik Star Wars ga verzamelen dat ik off the deep end ga... :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ninjetsu NL schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:21:
Ik ben bang dat wanneer ik Star Wars ga verzamelen dat ik off the deep end ga... :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGcJiRA0bo1532sjlLsEclB8eAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U75ByBsgOGOfp2j3Q0PQ8m3p.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
Thothaa schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Oh die AS krijgt vast nog wel een procuctierun en gaat er dan mid zomer uit? Anders hadden ze hem wel op retiring soon gezet, daarnaast is in Duitsland de adviesprijs ervan verhoogd met 30 euro naar onze oude prijs. Hadden ze vast niet doorgevoerd als hij toch al uit de handel zou zijn geweest en niet meer terug zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Hier een afgeleide van die zelfde vraag: Would it be technically feasible to build a minifig scale death star?

In het artikel staan een aantal leuke details uitgelegd, maar hier alvast een plaatje voor schaal:
[Afbeelding]

Nog een bijkomend artikel over dezelfde vraag: Could You Build a Scale Lego Model of the Death Star?

Lijkt me toch een leuk projectje voor een Tweakers LUG of zo :o
Dat mensen dit ook gewoon nog echt uitzoeken. Fascinerend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

QuattroNL schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:07:
[...]

Hier zeker wel SW:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En van zowel de Snowspeeder als de Tie Fighter de UCS versie.
[Afbeelding]

En idd nog de nodige microfighters.
NIce. Ik ben met Microfighters sparen gestopt na series 5. Misschien dat ik de nieuwe razor crest nog koop, maar die kleine dingen trekken me nu echt niet meer. Geen UCS modellen, die vind ik dan weer te groot, ik hen de 10240 (X wing) gehad, maar verkocht om die reden. Ik spaar ook geen minifigs, dat wordt soms helemaal te gortig. Sommige SW minifigs kosten 50-100 euro (en ik heb gechecked of ik die al had, helaas :))

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:24
En maar gelijk door gegaan met de laatste die ik in de planten serie heb. Ik vond deze leuker om te bouwen dan de bird of paradise. Iets minder herhaling en met de blaadjes ben je veel vrijer om 'zelf wat te verzinnen'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEUmd8BP8S2Vb6hVCYT3aNclhYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emCFr7Dkmrs6RZGT2DekUr68.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/It4pXZtoTX0wrxIyGQRgOm8xI4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUpAf7OcoihshrUSj1cskJ48.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCnLnK5ryoO-gNb46uM4u9aV2-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDGCP0Dq0Q4FspLbVHaxGAO8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:18
Heeft iemand enig idee welk onderdeel dit is? Ik heb op Bricklink al even gezocht op Light & Sound maar daarmee komt hij niet naar voren. Zat bij een kleine verzameling Classic Space/Futuron/M-tron die ik via Marktplaats binnen heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpICtZAUcDFwE-hN85hJy9EcNwg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gT2Oqz6LE9kLez7SaTi2fow9.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5H4zS9P3ADR8BbnbIv65MtCNio=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eab1zN1QcrCfkfy0qjH8HU38.jpg?f=fotoalbum_medium

@Superhuuper Thanks, die hoort dus echt niet in de sets die ik gekocht heb. Ik denk dat hij een normale 4x2 vervangt. Lullig voor de persoon die nu met een reguliere 4x2 zit.

[ Voor 8% gewijzigd door ErikT738 op 04-01-2022 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:36
ErikT738 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:00:
Heeft iemand enig idee welk onderdeel dit is? Ik heb op Bricklink al even gezocht op Light & Sound maar daarmee komt hij niet naar voren. Zat bij een kleine verzameling Classic Space/Futuron/M-tron die ik via Marktplaats binnen heb.

[Afbeelding] [Afbeelding]
https://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=4757&in=S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

ErikT738 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:00:

[Afbeelding] [Afbeelding]

@Superhuuper Thanks, die hoort dus echt niet in de sets die ik gekocht heb. Ik denk dat hij een normale 4x2 vervangt. Lullig voor de persoon die nu met een reguliere 4x2 zit.
Weet niet welke Classic Space sets je hebt, maar dat onderdeel zit in ieder geval bij set 6750 Sonic Robot.

https://rebrickable.com/sets/6750-1/sonic-robot/#parts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
AKA op de grond laten vallen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23

L23

Gim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Dan vallen ze in het juiste zakje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

L23 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:26:
[...]

Dat hoop je :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Met AS wil je toch eigenlijk liefst alles op een hoop? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

Reinier

\o/

L23 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Weet niet welke Classic Space sets je hebt, maar dat onderdeel zit in ieder geval bij set 6750 Sonic Robot.

Ruimte Robot <<Roelof>> :D

Volgens Bricklink zit dat onderdeel ook in 6480 brandweerauto maar dat lijkt me onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
L23 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:21:
[...]

Niet alles wat er in zat had nog een boekje, maar de 6875 is wel de grootste set die erbij zat. Ik wilde het vooral hebben voor de blauwe Classic Space minifigures die ik nog niet had en de onderdelen. Ik wil eigenlijk een Futuron MOC maken met enkel "oude" onderdelen maar ik weet niet of ik er echt aan toe ga komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rzdde0N2OX0jAAXiEAUcUONJqn8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMKvarAa4rTdp40YWQASF1sa.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 22:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

Even stomme vraag misschien maar waar kan ik het beste sets aanbieden die ik wil verkopen? Ik vind wel een hoop informatie over waar ik ze kan kopen in dit topic maar waar kan ik mijn sets het beste verkopen?
Ik heb momenteel namelijk 1 set waar ik niks mee doe (of van plan ben om te doen).
Het gaat hierbij om de set 10256 Taj Mahal:

Indien er dus iemand een idee heeft op welke site die ik het beste kan verkopen zonder dat ik een lading mails krijg met rare vragen cq. biedingen zoals marktplaats. Ik weet wat ik er voor wil hebben en heb geen zin in de welbekende marktplaatsmails van 1 zin met een onzinbieding :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Dommel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:34:
Even stomme vraag misschien maar waar kan ik het beste sets aanbieden die ik wil verkopen? Ik vind wel een hoop informatie over waar ik ze kan kopen in dit topic maar waar kan ik mijn sets het beste verkopen?
Ik heb momenteel namelijk 1 set waar ik niks mee doe (of van plan ben om te doen).
Het gaat hierbij om de set 10256 Taj Mahal:

Indien er dus iemand een idee heeft op welke site die ik het beste kan verkopen zonder dat ik een lading mails krijg met rare vragen cq. biedingen zoals marktplaats. Ik weet wat ik er voor wil hebben en heb geen zin in de welbekende marktplaatsmails van 1 zin met een onzinbieding :)
V&A overig :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zou denken als je al weet waar je sets het beste kunt kopen, dat je daar ook je sets het beste kunt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 22:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

zonoskar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:40:
Ik zou denken als je al weet waar je sets het beste kunt kopen, dat je daar ook je sets het beste kunt verkopen.
Zou Lego of een andere webshop de sets ook weer terug kopen? Voor een (waarschijnlijk) hoger bedrag als waarvoor het gekocht is? Zo ja dan benader ik die eerst :)
Maar ik ga even zitten kijken hoe dat werkt met V&A hier :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Reinier schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Ruimte Robot <<Roelof>> :D

Volgens Bricklink zit dat onderdeel ook in 6480 brandweerauto maar dat lijkt me onjuist.
https://rebrickable.com/s...k-and-ladder-truck/#parts

Waarom lijkt je dat onjuist? zitten meerdere elektronica dingen in die set. Wellicht voor een alternatieve build of het zit standaard bij bepaalde onderdelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
Heb in de vakantie met mijn zoon van 6 de Treehouse gemaakt.
Dit was mijn eerste grote build met "normale" lego steentjes (De LandRover is toch totaal een andere beleving) maar wat een leuke build is dat zeg!

Alle kleine details in de hutjes maar ook op de stam en de bodemplaat.
Dit riekt naar meer van dit soort builds (dag portomonee). Heb city gardens nog staan dus die gaan we binnenkort ook maar maken.

Mijn zoon had eerder de kleine boomhut gemaakt (31116). Dit vond ik zelf ook al leuk maar valt totaal in het niets bij deze. Ga alleen kijken of ik een keer wat meer bladeren op de kop kan tikken om hem wat voller te maken.

Wat ik wel apart vond is dat er een trapje gaat van de bodemplaat naar hutje 1 maar er niks van hut 1 naar hut 2 gaat. Tussen Hut 2 en Hut 3 zit er wel weer een loopbrug. Klopt dit? de afstand tussen hut 1 en 2 is wel klein dus de minifig zou een opstapje kunnen maken maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxo-O1rjzAkoBum8eEJgXX-k6n8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zzwxR5w2VEDKAgenYZDDo0QG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhXbEPDaOB2AKKS07X6obEnVbpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZgafQ9bkxZAog0vMRPsMukuh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMcHcT7XCscRmwoRYDbrVD2f4eU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l8ZcwiNKrIefjxM2Nzomxyqz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLDY2ZjzSZFsqMDRU6TEFD_wXKI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9VXanaowAjDSR6Srm3CElzRm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VmWfcIIzTL280n4OFqMM_AHKYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FEl2yMYfQO7lVSE70z8bZ0gz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:44
NewienM schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:58:
Dit was mijn eerste grote build met "normale" lego steentjes (De LandRover is toch totaal een andere beleving) maar wat een leuke build is dat zeg!

Alle kleine details in de hutjes maar ook op de stam en de bodemplaat.
Dit riekt naar meer van dit soort builds (dag portomonee). Heb city gardens nog staan dus die gaan we binnenkort ook maar maken.

Mijn zoon had eerder de kleine boomhut gemaakt (31116). Dit vond ik zelf ook al leuk maar valt totaal in het niets bij deze. Ga alleen kijken of ik een keer wat meer bladeren op de kop kan tikken om hem wat voller te maken.

Wat ik wel apart vond is dat er een trapje gaat van de bodemplaat naar hutje 1 maar er niks van hut 1 naar hut 2 gaat. Tussen Hut 2 en Hut 3 zit er wel weer een loopbrug. Klopt dit? de afstand tussen hut 1 en 2 is wel klein dus de minifig zou een opstapje kunnen maken maar toch.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze staat ook boven aan mijn lijstje. Voordat hij retired. Het is keuzes maken. Helaas Barracuda Bay gemist, maar deze gaat er komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

L23 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:47:
[...]

https://rebrickable.com/s...k-and-ladder-truck/#parts

Waarom lijkt je dat onjuist? zitten meerdere elektronica dingen in die set. Wellicht voor een alternatieve build of het zit standaard bij bepaalde onderdelen.
Mja, misschien dat hij er (evenals de 8x2) extra bij zat. Ik kan me dat niet herinneren maar ik kreeg die set in 1986 dus heb het niet meer scherp :)

Edit: klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWJdBE5xXX7qtU2IgRbMBGMNSps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GGDm3KYua1XyUYrd8Y6241G8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Reinier op 04-01-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:24:
[...]

[...]

Haha, voor mij gelijk een check of alle steentjes er zijn. Niet dat ik dan weer terug ga naar de verkoper. :)
Ik ben op 2,5/6, Ik merk tot nu toe dat er soms kleine steentjes zijn omgewisseld of zelfs vergeten. Gelukkig met de bijgeleverde reservestukjes opgelost. En anders ongetwijfeld met de zooi reserve bricks van de tig City setjes van de oudste.

Ooit had ik in dit topic gelezen over een set (deze?) met een andere wandklok dan getoond in de handleiding. Dat is bij mijn set het geval. Ook een afwijkende snelheidsmeter bij het fornuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 21:22
Cloud_VII schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Deze staat ook boven aan mijn lijstje. Voordat hij retired. Het is keuzes maken. Helaas Barracuda Bay gemist, maar deze gaat er komen.
Uiteraard maar een kleine troostprijs, maar 31109 Pirate Ship uit de Creator serie is wel een leuke build. Deze is (voorlopig) nog te krijgen en wmb een aanrader qua bouwtechnieken :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:53

rammes

koekebakker 1e klas

Dan adviseer ik je ook de piratebay te bouwen, die vond ik nog leuker dan de treehouse

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 22:43
rammes schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Dan adviseer ik je ook de piratebay te bouwen, die vond ik nog leuker dan de treehouse
tjsa, deze is helaas niet meer beschikbaar. Stond een maand geleden nog in de lego store in Leidschendam waar ze er 3 hadden staan. Na lang twijfelen toch maar niet gedaan maar baal nu als een stekker.

set wordt nog wel veel aangeboden op MP voor rond de 230. Is misschien ook het overwegen waard. Heb de Piratenschip ook liggen en gemaakt en die vond ik ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dommel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:41:
[...]

Zou Lego of een andere webshop de sets ook weer terug kopen? Voor een (waarschijnlijk) hoger bedrag als waarvoor het gekocht is?
Ja, goeie. Ik bedoelde waar je 2dehands kunt kopen, kun je ook verkopen. :)

Anyways, ik ben bezig met de 8674 Ferrari 1:8 racer en ik was benieuwd of er dure onderdelen in de set zitten. Blijkt dat de banden best wel duur zijn, 31 euro gebruikt (er staan er zelfs te koop voor 150 euro!). Dus toen dacht ik , de banden van de Williams of Silver Champion zijn vast duurder, maar dat is dus niet zo. Die banden (met opdruk) zijn dus slechts 10 euro waard (gebruikt). En daar zijn zelfs nieuwe van te verkrijgen, van de 8674 Ferrari band dus niet. Gek hoe de markt werkt...

Er zit verder nog 4 velgen in van ca 8.50 per stuk, een 23L rigid hose in van ca 6 euro en een 16L axle in wit die eigenlijk niet eens heel erg duur is (3.70). Valt eigenlijk best mee. Stickers kosten wel 70-100 euro :X Maar als die er na 15 jaar weer zo uit zien, dan laat ik die maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hjp3f04Y7Mk-JmyMm2KdvE0NVwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DG05qt8I63O5PqF91IEEpUK5.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 04-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
zonoskar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Ja, goeie. Ik bedoelde waar je 2dehands kunt kopen, kun je ook verkopen. :)

Anyways, ik ben bezig met de 8674 Ferrari 1:8 racer en ik was benieuwd of er dure onderdelen in de set zitten. Blijkt dat de banden best wel duur zijn, 31 euro gebruikt (er staan er zelfs te koop voor 150 euro!). Dus toen dacht ik , de banden van de Williams of Silver Champion zijn vast duurder, maar dat is dus niet zo. Die banden (met opdruk) zijn dus slechts 10 euro waard (gebruikt). En daar zijn zelfs nieuwe van te verkrijgen, van de 8674 Ferrari band dus niet. Gek hoe de markt werkt...

Er zit verder nog 4 velgen in van ca 8.50 per stuk, een 23L rigid hose in van ca 6 euro en een 16L axle in wit die eigenlijk niet eens heel erg duur is (3.70). Valt eigenlijk best mee. Stickers kosten wel 70-100 euro :X Maar als die er na 15 jaar weer zo uit zien, dan laat ik die maar:
[Afbeelding]
Ik heb deze auto ook nog steeds bij mijn ouders in een vitrine staan, nooit meegenomen toen ik op mezelf ging wonen :9

Toch maar eens op marktplaats zetten dan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

schumi1986 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Ik heb deze auto ook nog steeds bij mijn ouders in een vitrine staan, nooit meegenomen toen ik op mezelf ging wonen :9

Toch maar eens op marktplaats zetten dan >:)
Nieuw in doos ca 600 euro. Uit de doos ca 200 euro. Dus een gebruikte set kopen is goedkoper dan de onderdelen los kopen op bricklink (ik kwam op 450 euro, incl stickers bij 6 aanbieders, dus nog 30 euro oid verzendkosten).

/edit: Maar met zo'n nickname kun je toch niet de Lego versie van de F1 bolide van Schumi verkopen?

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 04-01-2022 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
zonoskar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:49:
[...]

Nieuw in doos ca 600 euro. Uit de doos ca 200 euro. Dus een gebruikte set kopen is goedkoper dan de onderdelen los kopen op bricklink (ik kwam op 450 euro, incl stickers bij 6 aanbieders, dus nog 30 euro oid verzendkosten).

/edit: Maar met zo'n nickname kun je toch niet de Lego versie van de F1 bolide van Schumi verkopen?
Heb nog heel wat minichamps modellen van Schumacher staan :)

Lego uit die tijd spreekt mij nu niet meer zoveel aan. Daarnaast laat ook bij mijn model de stickers (zo ver ik nog weet) los. Die stickers maken voor mij de auto, zonder stickers is het gewoon een Ferrari waar elke coureur in gereden zou kunnen hebben.

Lego mag trouwens wel opschieten met het versturen van het boetiekhotel :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:49
meesje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:08:
Ooit had ik in dit topic gelezen over een set (deze?) met een andere wandklok dan getoond in de handleiding. Dat is bij mijn set het geval. Ook een afwijkende snelheidsmeter bij het fornuis.
Dat klopt inderdaad bij de Assembly Square. Het is de enige modular die ik twee keer heb. De eerste heeft nog de klok en de snelheidsmeter zoals in de handleiding staat, de tweede heeft een nieuw type klok en snelheidsmeter.

@schumi1986 Ik zit ook met smart te wachten, maar hij staat nog steeds op 'In magazijn'. Maar ik heb ook al eens gehad dat ik het bericht kreeg dat hij verzonden is, en diezelfde dag werd hij al bezorgd. We blijven hoop houden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jakkus op 04-01-2022 16:29 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:41
zonoskar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:23:

Anyways, ik ben bezig met de 8674 Ferrari 1:8 racer en ik was benieuwd of er dure onderdelen in de set zitten.

Stickers kosten wel 70-100 euro :X Maar als die er na 15 jaar weer zo uit zien, dan laat ik die maar.
Dus een gebouwde/gebruikte doet gemiddeld €200, En een nieuw sticker vel €70/100...

Wat is mijn één maal opgebouwde exemplaar met ongebruikt sticker vel en doos dan waard? €280/300?

...

Misschien een wat rare post van iemand die zich voorheen wel eens uitgesproken heeft tegen de handel in Lego,
Maar nu mijn vader (met wie ik samen woonde) recent is overleden is het Lego budget flink verminderd en zal ik uiteindelijk toch sets moeten gaan verkopen om nieuwe Creator Expert/18+ sets te kunnen kopen. (Speed Champions & creator waar ik alternate builds mee maak is sowieso veilig.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01:44
NewienM schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:19:
[...]

tjsa, deze is helaas niet meer beschikbaar. Stond een maand geleden nog in de lego store in Leidschendam waar ze er 3 hadden staan. Na lang twijfelen toch maar niet gedaan maar baal nu als een stekker.

set wordt nog wel veel aangeboden op MP voor rond de 230. Is misschien ook het overwegen waard. Heb de Piratenschip ook liggen en gemaakt en die vond ik ook erg leuk.
Lego heeft te veel vette sets. Dat is het. Al die oude modulars en andere onbetaalbare retired sets. Ik heb vorige maand nog de Achtbaan gekocht (nu ook retired) en de Haunted House voor een mega mooie prijs (is nu weer 20 euro duurder). Dan is het budget wel weer even op. Dit jaar wil ik sowieso de Treehouse (deze maand ivm black Friday korting codes). De Blacksmith en het Boetiek Hotel. Eind van het jaar de kerst set en dan weten we nog niet wat er nog meer komt. Je moet helaas keuzes maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
IDEAS inzending van Gremlins :o Als mensen al overwegen om het grote Home Alone gebouw in hun winterdorp te plaatsen dan past deze er ook bij. En net als de WV sets ook gewoon open aan de achterzijde.

https://bouwsteentjes.inf...s-bereikt-10k-supporters/

Als ze deze set zouden uitbrengen dan worden de figuurtjes van Dimensions wel minder 'speciaal' ;) We wachten t maar even af, wel de 10K bereikt :)

P.S. denk niet dat ik zelf zo'n set aan een 'winterdorp' zou toevoegen ofschoon Gremlins wel een geweldige film was :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 04-01-2022 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Sato schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:47:
[...]
zal ik uiteindelijk toch sets moeten gaan verkopen om nieuwe Creator Expert/18+ sets te kunnen kopen. (Speed Champions & creator waar ik alternate builds mee maak is sowieso veilig.)
Misschien is huren iets voor jou? Als je toch sets gaat verkopen/wegdoen..

Ik doe t ook.. ik vind Lego bouwen super fantastisch, maar als t eenmaal klaar is, dan “speel” ik er niet mee en staat t stof te vangen :/

Dus na een paar dagen ertegenaan kijken, vind ik t prima om weer af te breken en een nieuwe te bestellen..

Voor een paar 10tjes bouw je de vetste en grootste sets, zo veel je wil :)

Bijvoorbeeld www.bouwsteenwinkel.nl

Verzenden en retourneren voor een paar euro’s als je zelf niet gaat afhalen.

Zo heb ik morgen voor ong 20,-, twee weken de Barracuda Baai Piraten om me mee te vermaken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 15:39

Tussen hut 1 en 2 zit bij de stam geen hekje. Dus daar kunnen ze overstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 15:28
poor Leno schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Misschien is huren iets voor jou? Als je toch sets gaat verkopen/wegdoen..

Ik doe t ook.. ik vind Lego bouwen super fantastisch, maar als t eenmaal klaar is, dan “speel” ik er niet mee en staat t stof te vangen :/

Dus na een paar dagen ertegenaan kijken, vind ik t prima om weer af te breken en een nieuwe te bestellen..

Voor een paar 10tjes bouw je de vetste en grootste sets, zo veel je wil :)

Bijvoorbeeld www.bouwsteenwinkel.nl

Verzenden en retourneren voor een paar euro’s als je zelf niet gaat afhalen.

Zo heb ik morgen voor ong 20,-, twee weken de Barracuda Baai Piraten om me mee te vermaken :D
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen met huren. Hoe komen die sets aan? Is dat alles bij elkaar gegooid en zoek het maar uit? Zijn ze wel compleet? Zijn ze niet in handen geweest van ,,smerige'' mensen? Ik heb er een beetje mijn twijfels bij.

M3P 24'

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
Povoq, de maker van de 'Castle in the forest'-set, heeft een nieuw kasteel op ideas gezet:

Ik ben de Castle in the forest nu aan het bouwen :) Toch de knoop doorgehakt om hem maar gewoon open te maken. Kastelen zijn altijd al mijn favoriet geweest met Lego!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4tDPvaQOucM1vtVsfoBzCI8aPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQD1a79HeG0LNE7yDdw7fU9n.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:23
Vissa66 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen met huren. Hoe komen die sets aan? Is dat alles bij elkaar gegooid en zoek het maar uit? Zijn ze wel compleet? Zijn ze niet in handen geweest van ,,smerige'' mensen? Ik heb er een beetje mijn twijfels bij.
Alles bij elkaar gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oh zeker niet hoor. Ik heb tot nu toe ook nergens last van gehad qua “viesheid” of echt dingen die misten.

De meeste sets zijn gewoon weer genummerd ingeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Jakkus schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:54:
Povoq, de maker van de 'Castle in the forest'-set, heeft een nieuw kasteel op ideas gezet:

[YouTube: The castle of Brickwood forest]

Ik ben de Castle in the forest nu aan het bouwen :) Toch de knoop doorgehakt om hem maar gewoon open te maken. Kastelen zijn altijd al mijn favoriet geweest met Lego!

[Afbeelding]
Ik durf het nog niet aan. De set is cool maar geen 500 euro cool.

Ik zal wel weer z'n kasteel supporten en het zal wel weer de 10.000 halen om vervolgens niet geproduceerd te worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:45
Na een aantal grote sets te hebben gebouwd (Assembly Square, AT-AT, Hogwarth Icons) nu maar weer eens de tijd genomen om de back-log van het (her-)bouwen en vooral uitzoeken van alle oude Technic sets te hervatten. Heb een bak met sets uit de 8800 serie meegenomen en begin maar met de kleintjes.

De eerste blijk ik 2x te hebben, de 8820 uit 1991. 137 blokjes en heb het A en het B model gemaakt (dus veel blokjes over die de reserve pool in kunnen).

Toch weer even wennen met de stroefheid en broosheid van de blokjes. Zeker de kleine Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/parts/ldraw/7/4265a.png/50x50p.png?1626705151.1141517 is erg breekbaar.
De stuurinrichting Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/parts/ldraw/7/2790a.png/100x100p.png?1626796094.4460258 is maar in weinig (20) sets gebruikt en lijkt ook wat fragiel, omdat het zacht plastic is en je moet het door een opening Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/parts/ldraw/7/2791a.png/100x100p.png?1626796095.6059954 frummelen en buigen om de uiteinden vast te klikken.

Toch wel grappig en zo klaar. Later deze week meer setjes en sets uit de 8800 serie. Leuk en anders!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/032G7uCQnXUhfEA1GDiC-4w9hUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3smjwAytpk1ZGO6mVJQvhoXb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@ErikT738 Ik kan me er wel iets bij voorstellen, hij gaat nu echt over de kop op marktplaats (al is 350-375 meer een realistische prijs dan 500). En aan de andere kant: ik heb hem destijds besteld om hem zelf te bouwen.

Ik weet niet of het niet geproduceerd wordt! Wie weet heeft Lego geleerd van de populariteit van de Castle in the Forest, of komt er weer een nieuwe ronde van Bricklink :)

Edit: ik zie nu dat nagenoeg hetzelfde kasteel van hem al een keer 10.000 stemmen heeft gehad, en niet is uitgekozen door Lego. Ik vrees dus dat je gelijk hebt.. Hij kan misschien beter de handleiding zelf op Rebrickable zetten ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Jakkus op 04-01-2022 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Het afbreken is klaar! 4002 steentjes verdeeld in zes zakken. Eerst dacht ik dat er toch twee steentjes ontbraken: een standaard 2 studs brick en kleine witte ramen. Deze zaten netjes bij de reserve stukjes. Nu dit snel vergeten en over een tijdje lekker de AS bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Jakkus schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:35:
@ErikT738 Ik kan me er wel iets bij voorstellen, hij gaat nu echt over de kop op marktplaats (al is 350-375 meer een realistische prijs dan 500). En aan de andere kant: ik heb hem destijds besteld om hem zelf te bouwen.

Ik weet niet of het niet geproduceerd wordt! Wie weet heeft Lego geleerd van de populariteit van de Castle in the Forest, of komt er weer een nieuwe ronde van Bricklink :)

Edit: ik zie nu dat nagenoeg hetzelfde kasteel van hem al een keer 10.000 stemmen heeft gehad, en niet is uitgekozen door Lego. Ik vrees dus dat je gelijk hebt.. Hij kan misschien beter de handleiding zelf op Rebrickable zetten ;)
Qua parts zit de waarde ook gewoon op 317 euro dus zo gek is die huidige vraagprijs niet, denk zelf dat de set nog wel zal gaan stijgen maar dan doe je het echt voor de doos, want verder is er weinig unieks. De handleiding kun je downloaden als pdf. Ik zou 'm gewoon bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:50

M14

Bardu schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:34:
Na een aantal grote sets te hebben gebouwd (Assembly Square, AT-AT, Hogwarth Icons) nu maar weer eens de tijd genomen om de back-log van het (her-)bouwen en vooral uitzoeken van alle oude Technic sets te hervatten. Heb een bak met sets uit de 8800 serie meegenomen en begin maar met de kleintjes.

De eerste blijk ik 2x te hebben, de 8820 uit 1991. 137 blokjes en heb het A en het B model gemaakt (dus veel blokjes over die de reserve pool in kunnen).

Toch weer even wennen met de stroefheid en broosheid van de blokjes. Zeker de kleine [Afbeelding] is erg breekbaar.
De stuurinrichting [Afbeelding] is maar in weinig (20) sets gebruikt en lijkt ook wat fragiel, omdat het zacht plastic is en je moet het door een opening [Afbeelding] frummelen en buigen om de uiteinden vast te klikken.

Toch wel grappig en zo klaar. Later deze week meer setjes en sets uit de 8800 serie. Leuk en anders!

[Afbeelding]
Deze heb ik volgens mij ook nog ergens.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Vandaag The Fishing Store eindelijk voltooid.
Maar wat een schitterende build zeg!
Ik ben fan van de modulars, maar in tegenstelling tot de gave, afgelikte gebouwen krijg je er nu eentje die er echt afgeleefd uitziet.
De shop zit ook tjokvol spullen, met een aardige hoeveelheid plates en dieren om te gebruiken in eigen MOC's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZymdgicklVidDLSJHV8E5pzxfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XZaT0RFBPlahizc2QJbdiIBb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqEBJ1Kty8zmSXit9irDPQV92PA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rKMlRs3QvxGxxZjXtc7rrTmY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mz8jfw6kNof-taPcrZnzVAhsIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YauOWwEIL8JwAzTaIEu8hpTU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@KrusT Ik begrijp wat je bedoelt, dit gebouw heeft echt wel een realistische look, op de een of andere manier. Volgens mij komt dat door de kleur, maar ook door de diepte die in het gebouw zit.

Er is trouwens ook een mooie moc voor, van Versteinert:
https://rebrickable.com/m...shop-and-grocery/#details

En deze vind ik ook mooi:
https://rebrickable.com/m...ification-build/#comments

(@schumi1986 Bij mij is het Boutiek Hotel verzonden volgens Lego! Als het goed is komt hij vandaag aan :) ).

[ Voor 38% gewijzigd door Jakkus op 05-01-2022 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren tot zover gekomen met de 8674 Ferrari Formula one 1:8 racer build (zonder stickers). Het is een heel andere build als de silver champion. Die laatste heeft een chassis van technic bricks, de 8674 heeft alleen liftarms (en een paar 2x1 technic bricks om de achterspoiler te maken). En op de blauwe 2L axle pins na, geen kleurenkots :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5-v4jNIOjROGNltn24CfIMBat0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XTBiFVF4Nt9hnahdXLjlh7Nl.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 05-01-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
poor Leno schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:33:

Misschien is huren iets voor jou? Als je toch sets gaat verkopen/wegdoen...
Bedankt voor de suggestie.

Ik heber wel over nagedacht maar loop toch tegen het probleem van tijd en verzendkosten aan.

* Verzendkosten omdat er geen verhuurder lokaal genoeg zit.
* En tijd omdat ik ook andere dingen doe binnen de Lego hobby naast set's bouwen: Ontwerpen van alternatieve builds in Studio, test bouwen, verbeteren van het model & bouw instructies maken. Dat hangt dan af van het hebben van inspiratie, Maar vaak ben ik daar makkelijk twee weken zoet mee met één model.
En soms maak ik de keuze tijd te spenderen aan andere hobby's.

Ik heb hier dan ook Lego set's staan die ik erg graag wil bouwen maar die inmiddels al drie maanden staan te wachten (spookhuis) of die ik al negen maanden heb maar pas half heb gebouwd (Nintendo Entertainment System, Heb de TV gebouwd en in de vitrine staan maar de NES en controller zitten nog steeds in de zakjes)

Huren is wat dat betreft dan ook niet echt een optie voor mij omdat het vooral qua planning te ingewikkeld wordt.

Wat ik dan eerder zou doen is een set in een goede aanbieding kopen, rustig bouwen en dan daarna weer doorverkopen.

Maar er gaan sowieso ook een aantal oude sets uit mijn collectie weg omdat ik die toch nooit meer in de vitrine zal zetten. (London bridge bijvoorbeeld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
Sato schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor de suggestie.

Ik heber wel over nagedacht maar loop toch tegen het probleem van tijd en verzendkosten aan.

* Verzendkosten omdat er geen verhuurder lokaal genoeg zit.
* En tijd omdat ik ook andere dingen doe binnen de Lego hobby naast set's bouwen: Ontwerpen van alternatieve builds in Studio, test bouwen, verbeteren van het model & bouw instructies maken. Dat hangt dan af van het hebben van inspiratie, Maar vaak ben ik daar makkelijk twee weken zoet mee met één model.
En soms maak ik de keuze tijd te spenderen aan andere hobby's.

Ik heb hier dan ook Lego set's staan die ik erg graag wil bouwen maar die inmiddels al drie maanden staan te wachten (spookhuis) of die ik al negen maanden heb maar pas half heb gebouwd (Nintendo Entertainment System, Heb de TV gebouwd en in de vitrine staan maar de NES en controller zitten nog steeds in de zakjes)

Huren is wat dat betreft dan ook niet echt een optie voor mij omdat het vooral qua planning te ingewikkeld wordt.

Wat ik dan eerder zou doen is een set in een goede aanbieding kopen, rustig bouwen en dan daarna weer doorverkopen.

Maar er gaan sowieso ook een aantal oude sets uit mijn collectie weg omdat ik die toch nooit meer in de vitrine zal zetten. (London bridge bijvoorbeeld)
Van die brug is dan wel weer een (om te zien, bouwen geen idee) rebricable alternative. Kun je voor 15 /20euro weer verder bouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sato
@HBSVDK Als ik een alternate build van een collega ontwerper wil bouwen dan reverse engineer ik ze meestal,
Meer uitdaging en gelijk een leuke complexe puzzel (andere hobby van mij)

Kost alleen weer een hoop tijd :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• schumi1986
Jakkus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:24:
@KrusT Ik begrijp wat je bedoelt, dit gebouw heeft echt wel een realistische look, op de een of andere manier. Volgens mij komt dat door de kleur, maar ook door de diepte die in het gebouw zit.

Er is trouwens ook een mooie moc voor, van Versteinert:
https://rebrickable.com/m...shop-and-grocery/#details

En deze vind ik ook mooi:
https://rebrickable.com/m...ification-build/#comments

(@schumi1986 Bij mij is het Boutiek Hotel verzonden volgens Lego! Als het goed is komt hij vandaag aan :) ).
Bij mij is deze zojuist ook binnen gekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZIDHv2z2faS-jJlWuCXCAHmdak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYXG9ldkwUGloGOyE574HRFE.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn backlog op dit moment

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYAba9IURrZEvZiFRpHomJAoS-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aiJZhukSCBYj0YY90Xj2XRMH.jpg?f=fotoalbum_large

Ben al een tijdje bezig met het spookhuis, erg leuke build!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwA9wojiyrzOzL3qN_zSB6-oLKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jda4rf0UpysqIlDKPHb7AQbC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Boutiek Hotel en Sonic even mee gewacht met bestellen aangezien er geen leuke extra's bij zaten op het moment :) Voorlopig heb ik mijn handen ook nog wel vol met de Titanic en modular backlog (en moet nog iets bedenken waar ik alles eens ga laten, want langzaamaan wordt de ruimte die nodig is voor alle lego een beetje lastig te vinden... kan eigenlijk alleen nog de hoogte in aan de muur)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 11:03
Update..
Box 3 en 4 zijn klaar.
Het is een hele gave build van de Lambo Sian
Ook mijn jongste dochter (6) heeft een paar stapjes meegeholpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0an-Iv5vFRGdHKvPrrfmoNg6TOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89seC1mXHThEXHqNNQLt34lA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8q2ejJWrnxyMaJSHYdDSMWjdn9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTOhnvoyimrkc9RIlpxd3knu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lV6Ok4RFULOQqUVtxN52POF6AXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJ29h48p78g4iWMTsHAUoX27.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTFZuI2CXIaAeArtIVEHghLteYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sAP0YpmxCiSjqJ9TtsRc146.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaeKGQDu04h48iRhJMSwYOpMJjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2zOVFGsE2e23vZOttEDZ3dN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:20
ewoud75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:20:
Update..
Box 3 en 4 zijn klaar.
Het is een hele gave build van de Lambo Sian
Ook mijn jongste dochter (6) heeft een paar stapjes meegeholpen.
Ik ben er momenteel ook mee bezig. Je moet alleen wel even de 2 laatste doorvoeren (hole with pin) bij het raam voor 1 stud naar voren plaatsen (laatste gat). Die staan bij jou verkeerd. Dan kom je beter uit met de flexibele slang en ligt hij ook mooier aan bij de achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 11:03
Physx schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Ik ben er momenteel ook mee bezig. Je moet alleen wel even de 2 laatste doorvoeren (hole with pin) bij het raam voor 1 stud naar voren plaatsen (laatste gat). Die staan bij jou verkeerd. Dan kom je beter uit met de flexibele slang en ligt hij ook mooier aan bij de achterklep.
Dank je wel. Zal vanavond dit aanpassen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En binnen *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHMPAqE2p8bu66wz58dKUkggSho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sl9jsy7xEuo5rTyESR6Pwk9j.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 12:57

Wailing_Banshee

You're Next

Heb net de helft van de zakjes van de boomhut in m'n lego bak gegooid. De pauze was op voordat ik aan de andere helft kon beginnen :D

Heb er wel veel zin in!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

schumi1986 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Bij mij is deze zojuist ook binnen gekomen :)

[Afbeelding]

Mijn backlog op dit moment

[Afbeelding]

Ben al een tijdje bezig met het spookhuis, erg leuke build!

[Afbeelding]
Wanneer hebben jullie besteld? Ik op 1 januari ergens in de middag, maar staat bij mij nog steeds op in warehouse.

Kan toch niet in deze tijd van same day delivery. :+

Niet dat ik tijd heb om te bouwen, maar dan heb ik iig een doos waar ik verlekkerd naar kan kijken :p

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Mojo schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:39:
[...]

[...]

Wanneer hebben jullie besteld? Ik op 1 januari ergens in de middag, maar staat bij mij nog steeds op in warehouse.

Kan toch niet in deze tijd van same day delivery. :+

Niet dat ik tijd heb om te bouwen, maar dan heb ik iig een doos waar ik verlekkerd naar kan kijken :p
Iets na 01:00 op 1-1-2022.

Sorry, nu eerste zakje bouwen oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Flabergasted schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:17:
[...]

Toevallig zeg.... de Blacksmith deze week binnen gekregen en gisteren o.a. 25 stuks witte "dakpannen" besteld ( 6245248: FLAT TILE 2X3 W/ ANGLE ) om het wat winters te maken.

[Afbeelding]
Heb je al foto's? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009

QuattroNL

It is I.

@ iedereen die het Hotel heeft besteld en statussen zit te delen: daar is een apart topic over :9

Dan blijft het hier wat overzichtelijker :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kon het niet laten , tot en met zakje 4 gebouwd. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjB7mgQXVZczw2kiytK80fIZggI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wdtq3jRSjQ4GeIXGhCg0rZyx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsXBO2CCH_nBcH7StLO1x8XoSYE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r6qLMbFl7spXdjhDPsX5omNo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6Mzo5Nxz95eU6Jvu-St8IpmUYA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QqSXNlWxBvhJuHfRh4Q128oy.jpg?f=user_large

Bij stap 36 goed opletten met het scharnier, ik moest even puzzelen.
Ik bouw van de PDF handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-YsFoedyrxcIOaYtjmNKY9OP6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BZhOB7gHo6xst5RxEkOq1JEq.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door aReaRe op 05-01-2022 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Leuk om te zien dat bouwproces. Ik hoop dat er iemand met een vette moc komt die deze set voor mij rechtvaardigd.

En wat dat scharnier betreft; zo moeilijk is dat niet af te lezen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@aReaRe Leuk die afbeelding uit de handleiding. Uiteindelijk blijft Lego bouwen goed kijken en de tijd nemen. Ik zag gisteren bij het afbreken van de Assembly Square dat de vorige eigenaar toch een paar keer iets vergeten was.
Bij Technic moet je soms hopen dat Lego het goed ontworpen heeft. :)

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 05-01-2022 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
aReaRe schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:52:
Kon het niet laten , tot en met zakje 4 gebouwd. :+
Is het gastenboek en dat 'schilderij' gedrukt of stickers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

meesje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:26:
@aReaRe Leuk die afbeelding uit de handleiding. Uiteindelijk blijft Lego bouwen goed kijken en de tijd nemen. Ik zag gisteren bij het afbreken van de Assembly Square dat de vorige eigenaar toch een paar keer iets vergeten was.
Bij Technic moet je soms hopen dat Lego het goed ontworpen heeft. :)
Vergeten zou op zich niet moeten kunnen als je per stap de benodigde onderdelen verzameld voor je gaat bouwen. Foutjes maken kan dan nog wel, al zie ik niet wat er moeilijk is aan de afgebeelde stap van de voorgaande post.
Van de jaren 90 Lego die ik heb staan de onderdelen niet per stap aangegeven en is het per plaatje steeds "zoek de verschillen", daar kan ik me wel goed voorstellen dat er iets over het hoofd word gezien. Maar de huidige Lego sets zijn voor mij makkelijker om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

SunnieNL schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Is het gastenboek en dat 'schilderij' gedrukt of stickers?
Gedrukt.

Voor zover ik weet is de laatste keer dat ik iets geplakt heb bij een modulair en dat was Palace Cinema. Sinds die tijd alleen gedrukte steentjes (mag ook wel voor die prijs).

[ Voor 31% gewijzigd door aReaRe op 05-01-2022 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Vergeten zou op zich niet moeten kunnen als je per stap de benodigde onderdelen verzameld voor je gaat bouwen. Foutjes maken kan dan nog wel, al zie ik niet wat er moeilijk is aan de afgebeelde stap van de voorgaande post.
Van de jaren 90 Lego die ik heb staan de onderdelen niet per stap aangegeven en is het per plaatje steeds "zoek de verschillen", daar kan ik me wel goed voorstellen dat er iets over het hoofd word gezien. Maar de huidige Lego sets zijn voor mij makkelijker om te bouwen.
Klopt. Gewoon goed kijken. Maar kennelijk heeft de vorige eigenaar dat niet altijd gedaan.
De oude sets waren veel uitdagender. Inderdaad het volgende plaatje vergelijken met het vorige. Bij de AS heeft me het hoge aantal stappen enorm verbaasd. Veel zouden samengevoegd kunnen worden. Het begint al met stap 1: de base plates neerleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:30
KrusT schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:14:
Vandaag The Fishing Store eindelijk voltooid.
Maar wat een schitterende build zeg!
Ik ben fan van de modulars, maar in tegenstelling tot de gave, afgelikte gebouwen krijg je er nu eentje die er echt afgeleefd uitziet.
De shop zit ook tjokvol spullen, met een aardige hoeveelheid plates en dieren om te gebruiken in eigen MOC's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg mooi! Dit is misschien wel de set waar ik echt van baal dat ik deze niet heb in combinatie met de boot van brickset. Misschien toch maar eens de portemonnaie trekken voor deze.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Voor diegenen die zich afvragen hoe het met huren werkt..

Ik heb vandaag de Pirates of Barracuda Bay binnengekregen *O*

Je krijgt t in een kartonnen doos en daar past perfect deze doos in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ivy5jmjPKM18VFY2p_iD_tJVaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTEj4BDL6l56Yr5uXXjldtdX.jpg?f=fotoalbum_large

Soms dan krijg je de originele doos en soms zo eentje :)

In de doos zitten de zakjes, genummerd. En dat verwachten ze ook van je, als je het terug stuurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3-U5ejE185dtpoavJxLAYA2H_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GHFHGT51xx2zNcb6XZfE4Cb.jpg?f=fotoalbum_large

Het boekje is nogal vernacheld, maar aangezien die dat van mij vroeger ook altijd waren, is het nostalgie :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfsXqWdgimmICMhOuhRe3hrmGZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7iFj1SlVB5cMH19c1AtDm4HW.jpg?f=fotoalbum_large

Alle zakjes zijn genummerd zoals in t boekje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9NfkgmZOBdTUtTBp2NuXB7Uc7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzWYjzSWzA9ZsigVDJk8eqKO.jpg?f=fotoalbum_large

En zo zit t allemaal in de doos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjX9HdSNZ-LrhoV3DIdbyoTwCFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulRfdLBpZHuBHpacb8CQnR7B.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien het mij eigenlijk altijd alleen gaat om t bouwen, boeit de rest me echt niet.. hoe het aankomt of eruit ziet.
Snap wel dat sommigen liever alles zelf willen hebben natuurlijk ;)

Maarja, dit is voor mij een verschil van €300 kopen tegenover €9,75 huur per week + €2,50 verzenden :>

Op deze manier kan ik alle vette sets bouwen, zonder veel geld uit te geven en zonder dat ze stof staan te vangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

poor Leno schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:17:
Het boekje is nogal vernacheld, maar aangezien die dat van mij vroeger ook altijd waren, is het nostalgie :D
Mijn 6285 Black Seas Barracuda boekje ziet er nog nieuwer uit :P

Als ik op marktplaats kijk gaan ze nog nieuw voor 220 a 250 euro weg. Maar qua ruimte lijkt me huren wel een mooie optie, al lijkt me het gelijk weer moeten afbreken geen leuke bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:47
L23 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:23:
[...]

al lijkt me het gelijk weer moeten afbreken geen leuke bezigheid.
En vooral dit weerhoudt mij ervan om te huren, al zou ik met alle plezier de USC MF en de titanic bouwen. Maar om nu te bouwen en als hij af is weer in volgorde af te breken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ik heb nog een bestelling bij Lego staan voor de AT-AT die ik op lanceerdatum besteld heb en bij het betalen het op de een of andere reden telkens fout ging met CC toen maar gekozen voor betalen met bankoverschrijving.

Uiteindelijk heb ik deze later niet meer betaald en eerst maar wat andere sets gekocht, maar zie dat de bestelling nu nog steeds de status wachten op betalen heeft.

Stel dat ik deze nu betaal, zou ik dan nog steeds het lichtzwaard krijgen die toen exclusief verkrijgbaar was? Deze staat namelijk nog wel in de bestelling?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhSV_GQEtnZIQYq5hoM6mSfiZzI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kPLckLnaUE9ConHmv4LS35gU.jpg?f=user_large
Weer een stukje verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:05
@poor Leno Een aantal grote dure sets ga ik denk ik ook op die manier ooit doen. Op dit moment geen tijd om grote sets te bouwen, maar wie weet ergens dit jaar wel.
Teveel met leren bezig om even rust te vinden.

Maar wel heel tof om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zit erover na te denken om de Corner Garage te verkopen en van de opbrengst de Police Station te kopen. De modulars staan in een afgesloten Billy boekenkast en daardoor valt een hoekgebouw een beetje weg…

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 17:06
LAD93 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:22:
Zit erover na te denken om de Corner Garage te verkopen en van de opbrengst de Police Station te kopen. De modulars staan in een afgesloten Billy boekenkast en daardoor valt een hoekgebouw een beetje weg…
Mocht je hem weg doen tegen een normale prijs let me know!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

loves wheat smoothies

LAD93 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:22:
De modulars staan in een afgesloten Billy boekenkast en daardoor valt een hoekgebouw een beetje weg…
Is een andere kast niet goedkoper ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

DukeBox schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:59:
[...]

Is een andere kast groter huis niet goedkoper ;)
O-) :P

Pagina: 1 ... 150 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .