Daily driver; MB R171 SLK280
[ Voor 65% gewijzigd door Loader op 01-01-2022 01:03 ]
Er staat een klein stukje van op Lowlug, wellicht op het forum nog wat meer:zonoskar schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:22:
[Afbeelding]
Is toch weer jammer... Heeft iemand zo'n tile al eens gepolijst? Het ziet er zo echt niet uit.
https://www.lowlug.nl/krassen-of-opdruk-verwijderen/
Ik wacht wel met de aankoop van Boutique Hotel ....
[ Voor 36% gewijzigd door Loader op 01-01-2022 01:07 ]
Inderdaad geen GWPLoader schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 01:05:
IK ben er doorheen... maar zo te zien geen GWP.
Het is vooral die 6x6 tile. Vervangen door 3 2x6 gaat in dit geval niet, de middelste kun je dan niet vastzetten.KrusT schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:54:
De tiles van Lego zijn toch niet meer wat ze geweest zijn.
Dat viel mij vooral op bij de Ecto-1.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vind hem niet super mooi en vind de boekenwinkel en politiebureau mooier, en die moet ik ook nog halen voor bij mijn gebouwenset.
Om zes uur 's ochtends nog steeds. Is die nieuwe modular zo populair?Loader schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 01:02:
Druk nu op lego shop... virtuele wachtrij... en ik wil alleen maar weten of er een gwp is, dan kan ik slapen...
Ik wacht nog steeds op een leuke GWP om het Creator kasteel te kopen. Ik heb wel het idee dat Lego in het verleden iets meer vrijgevig was op dit punt.
Gisteren enkel een polybag gezien voor aankopen van €40 aan lego city artikelen.ErikT738 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 06:10:
[...]
Om zes uur 's ochtends nog steeds. Is die nieuwe modular zo populair?
Ik wacht nog steeds op een leuke GWP om het Creator kasteel te kopen. Ik heb wel het idee dat Lego in het verleden iets meer vrijgevig was op dit punt.
200 fish found!
Zelf heb ik hem ook besteld
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
[ Voor 36% gewijzigd door WVL_KsZeN op 01-01-2022 09:43 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Lego zou de Europese prijzen toch gelijk trekken? Wellicht is dit het gevolg er van.WVL_KsZeN schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:35:
Gek genoeg is het creator aquarium ook in prijs gezakt.
Een leuk setje overigens, maar ik wacht wel tot ie bij het Kruidvat te verkrijgen is.
Verdere hard to find sets:
https://www.intertoys.nl/...ign=lego-hardtofind-nieuw
Hmm..meerdere (voor mij) interessante sets voor ietsje goedkoper dan bij Lego zelf zie ik. Nu nog wachten op een mooie actie denk ikmeesje schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:53:
Ik zie net in de nieuwe folder dat de Daily Bugle 76178 te koop is bij Intertoys. Nu nog wachten op een leuke aanbieding à la Ninjago (225 euro).
Die is idd met 20 euro verlaagd. Boekenwinkel is daarintegen met 20 euro verhoogd.Cloud_VII schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 08:43:
Helaas geen GWP. Ik wacht nog even met Boetiek Hotel. Medieval Blacksmith lijkt wel 20 euro in prijs verlaagd
[ Voor 15% gewijzigd door Jolly_Jumper op 01-01-2022 10:18 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nu kan ik als een kind niet wachten tot hij binnenkomt. Met wat ik tot nu toe gezien heb vind ik het de mooiste modular in jaren. Misschien wel de mooiste van allemaal.
Heb hem dan ook nog niet besteld, zal hem later wel scoren voor een lagere prijs elders.
Heb wel de Chinese ijspiste en Iedereen is Super besteld bij Lego, en de Grote Tijger en Gargantos Duel bij Brickshop.
Beste wensen en veel bouwgenot aan allen trouwens!
Heb de bevestigings email en blokkade op de creditcard en zie het nu onder de bestellingen staan.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Poeh verleidelijk! Maar voor 299,99 is het idd verstandig te wachten op een aanbieding of om het voor deze prijs gewoon bij Lego te bestellen wanneer deze weer beschikbaar is en zo wat vip punten te pakkenmeesje schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:53:
Ik zie net in de nieuwe folder dat de Daily Bugle 76178 te koop is bij Intertoys. Nu nog wachten op een leuke aanbieding à la Ninjago (225 euro).
Voor de mensen die wat meer willen lezen achter het designproces van de Lego 10297 Boutique Hotel, hier een interessant interview door Brick Architect - https://brickarchitect.co...ward-grubb-ashwin-visser/
Het is bijzonder om zo'n transparant en diepgaand interview te lezen over het ontstaan, de werkwijze van het designteam en de uiteindelijke overwegingen bij het creëren van een nieuwe Modular!
Het lag aan de browser op mijn werk dat niet heel de site geladen werd, thuis even gekeken maar easy buy werkt inderdaad simpel! 2 stores die het totaal pakket leveren, waarvan 1 uit Letland. Ik ben benieuwd hoe het aankomt, was niet al te duur ook. Sterker nog, bij 1 van de stores waren de verzendkosten hoger dan het pakketje onderdelen zelf.Joolee schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:29:
[...]
Zodra je de onderdelen op Bricklink in een wanted lijst hebt staan kun je vanaf de overzichtspagina klikken op 'Easy buy'. Dan zoekt hij zelf de goedkoopste combinatie aan winkels bij elkaar. Je kunt ook de lijst openen en klikken op 'buy all'. Op die pagina kun je zelf kijken welke winkels handig zijn. Het is alleen niet echt overzichtelijk welke onderdelen er niet bij een store verkrijgbaar zijn.
Ik kijk zelf meestal eerst via rebrickable. Die geeft per winkel aan welke onderdelen ze wel of niet hebben. Als er onderdelen moeilijk te krijgen zijn of heel duur dan is het vaak mogelijk er een alternatief onderdeel voor te selecteren. Al met al is het best wat werk als een beetje efficiënt wil kopen.
Ik sta open voor meer tips. Ben zelf nog een beginner hiermee en heb ook nog wel wat dingen die ik zou willen kopen.
Thanks voor je hulp!
Lekker wachten tot er weer dubbele vip punten en een leuke gwp is.Simone96 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 01:35:
Toch wel verleidelijk het Boetiek Hotel, maar denk dat ik het toch maar beter niet doe voorlopig.
Vind hem niet super mooi en vind de boekenwinkel en politiebureau mooier, en die moet ik ook nog halen voor bij mijn gebouwenset.
:strip_exif()/f/image/ehkl9jhoyGTW7bvPkyVYflIX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XZTphYD9SjZotKbl8UY21EWB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BhQGmjPczs3vaTJX74Jdq1XJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vriendin haar boeket bloemen zijn ook klaar. Gisteren er een paar gemaakt en zij verder de rest vandaag. Kan ze ze mooi gebruiken in haar vilten vazen.
:strip_exif()/f/image/kuguOaK6g9yXSmmYoBMCrMCt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door TheKerremenke op 01-01-2022 20:20 . Reden: Grotere foto’s want size does matter. ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
:strip_exif()/f/image/E0EVvi2wiXCcHNJM06hGfYFc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ztt1qyjN6ttxpnsEZjDdbx5H.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke bouw en leuke details. Nu eerst de rode kraan en daarna de lambo. Of ik moet voor die tijd het hotel of andere modular aangeschaft hebben..
Hoezo verslavend?
[ Voor 55% gewijzigd door bvsteyn op 01-01-2022 20:06 ]
Mooi om het werkend te zien, is bij mij niet het gevalTheKerremenke schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:16:
Zo ruim 15 uur (verdeeld over meerdere dagen) hobbyen verder is de Titanic eindelijk verlicht. Direct dmv een smart plug ook maar slim gemaakt. Ziet er mooi uit. Is wel een pokke karwei met zoveel kabels. Vooral omdat de handleiding van Lightmybricks niet altijd zo handig kwa stappen is. Soms is het handiger om de kabels toch iets anders weg te werken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net het achterschip klaar maar als ik ze alledrie koppel en aan zet dan flitsen de lichten. Individuele secties werken goed, twee willekeurige secties aan elkaar ook maar alledrie is een disco. Heb LMB gemaild wat dit kan zijn en ze komen erop terug.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ASPca0KU98vuyhgLMZ9BnCun.jpg?f=user_large)
En ik heb de wielen van Ecto-1 geprobeerd op de topfuel dragster, ziet er veeeeel beter uit. Alleen eens kijken of er zwarte velgen zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sqoyYAncXettGCNzfKijruH7.jpg?f=user_large)
Nu ga ik de witte 6x6 tile uit de Ecto-1 ook polijsten.
/edit: de witte tile met alleen polijstpasta gedaan. 400 grit is ook eigenlijk veel te grof, ik had liever 800 of 1200 ofzo gebruikt, maar dat had ik niet meer liggen. Maar alleen polijsten werkte dus ook.
[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 01-01-2022 22:40 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
YouTube: Baumaschinen XXL - Vom Hafen in den Steinbruch | Die Nordreportage |...
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
het is een erg leuke en mooie MOC, alle details van de originele set zijn aanwezig alleen vindt ik deze bouw wel een stuk beter, deze past straks mooi bij de andere modulars op de rij
:strip_exif()/f/image/qJIlewhMwT1mOHdkMCIhnytB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H3OvZycoA1Ibg4UwYxx47Ia0.jpg?f=fotoalbum_large)
Nederlands is makkelijker als je denkt
Dat is wel zwaar balen.D. Ninjai schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:18:
[...]
Mooi om het werkend te zien, is bij mij niet het geval
Net het achterschip klaar maar als ik ze alledrie koppel en aan zet dan flitsen de lichten. Individuele secties werken goed, twee willekeurige secties aan elkaar ook maar alledrie is een disco. Heb LMB gemaild wat dit kan zijn en ze komen erop terug.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Bij toeval hier vorige week dezelfde sets in elkaar gezetL23 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:37:
LEGO trein uit 1991.
4539 Manual Level Crossing
4543 Railroad Tractor Flatbed
4563 Load and Haul Railroad
[Afbeelding]
4546 Road and Rail Maintenance heb ik ook nog, maar er was geen onderhoud nodig (vergeten te bouwen).
Ha grappig, datzelfde heb ik ook gedaan, maar dan met de bredere wielen uit (geloof ik) de car transporter. en die heeft "light bluish grey" velgen. (Band profiel)zonoskar schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:25:...
En ik heb de wielen van Ecto-1 geprobeerd op de topfuel dragster, ziet er veeeeel beter uit. Alleen eens kijken of er zwarte velgen zijn.
[Afbeelding]
...
Ik heb alleen wel de wielen naar achter moeten plaatsen omdat ze anders aanlopen.
[ Voor 7% gewijzigd door erazer33 op 02-01-2022 13:19 ]
Beide erg vet! Maar ook de vazen! 👍TheKerremenke schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 19:16:
Zo ruim 15 uur (verdeeld over meerdere dagen) hobbyen verder is de Titanic eindelijk verlicht. Direct dmv een smart plug ook maar slim gemaakt. Ziet er mooi uit. Is wel een pokke karwei met zoveel kabels. Vooral omdat de handleiding van Lightmybricks niet altijd zo handig kwa stappen is. Soms is het handiger om de kabels toch iets anders weg te werken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vriendin haar boeket bloemen zijn ook klaar. Gisteren er een paar gemaakt en zij verder de rest vandaag. Kan ze ze mooi gebruiken in haar vilten vazen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze heb ik vorig jaar ook van zolder gehaald, mijn zoontje vind hem geweldig. (En ik ookL23 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:37:
LEGO trein uit 1991.
4539 Manual Level Crossing
4543 Railroad Tractor Flatbed
4563 Load and Haul Railroad
[Afbeelding]
4546 Road and Rail Maintenance heb ik ook nog, maar er was geen onderhoud nodig (vergeten te bouwen).
Ik heb net deze gebouwd, de Pursuit of Flight-set van Bricklink. Heel erg leuk!
Excuses voor de bewegende camera, ik heb al niet zo'n vaste hand, en als ik dan met de andere hand dat ding moet laten draaien krijg je dit
Ik vind het mechaniek erg leuk gemaakt. Het is geen moeilijke set om in elkaar te zetten, maar hij is wel heel afwisselend om te bouwen. Leuk ook dat er nog een paar extra vliegtuigen bij zitten!
Hier is een video van de designer:
[ Voor 35% gewijzigd door Jakkus op 02-01-2022 13:59 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Die wou ik ook nog proberen. Nog wat breder dan de Ecto-1 bandenerazer33 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:15:
[...]
Ha grappig, datzelfde heb ik ook gedaan, maar dan met de bredere wielen uit (geloof ik) de car transporter. en die heeft "light bluish grey" velgen. (Band profiel)
Ik heb alleen wel de wielen naar achter moeten plaatsen omdat ze anders aanlopen.
Ben bezig met wat setjes schoon te maken. Kun je raden welke set dit is?
8386 klopt niet.
8674? https://brickset.com/sets/8674-1/Ferrari-F1-Racer-1-8
[ Voor 45% gewijzigd door Reinier op 02-01-2022 14:48 ]
Dankjewel. De vazen zijn trouwens te koop.
Heeft ze ook grote vazen waar het boeket tweemaal in past?TheKerremenke schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Dankjewel. De vazen zijn trouwens te koop.Dat is namelijk onderdeel van mijn vriendin haar hobby winkel (Maar dit kan erg off-topic gaan als ik daar te veel op in ga)
Klopt. Niet zo moeilijk dus.Reinier schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:28:
Ferrari F1 auto van een paar jaar terug? 2003 ofzo?
8386 klopt niet.
8674? https://brickset.com/sets/8674-1/Ferrari-F1-Racer-1-8
Ik koop eigenlijk nooit een bouwbeschrijving van MOC’s. Maar deze vind ik wel mooi. Heb ook beide friends sets. Moet ik dan nog aanvullende parts kopen om deze MOC te kunnen maken van die twee sets? Want k begrijp dat niet helemaal van die site (Rebrickable)emieltenberge schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:35:
De bouw van de MOC Friends appartment vordert gestaag, de eerste 2 verdiepingen zijn klaar en ga nu beginnen met de 3e verdieping.
het is een erg leuke en mooie MOC, alle details van de originele set zijn aanwezig alleen vindt ik deze bouw wel een stuk beter, deze past straks mooi bij de andere modulars op de rijde constructie is ook vrij goed, kortom, tot zover zeker een aanrader!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt drie sets nodig en nog 1100 andere steentjesGoofyduck384 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:49:
[...]
Ik koop eigenlijk nooit een bouwbeschrijving van MOC’s. Maar deze vind ik wel mooi. Heb ook beide friends sets. Moet ik dan nog aanvullende parts kopen om deze MOC te kunnen maken van die twee sets? Want k begrijp dat niet helemaal van die site (Rebrickable)
Je bent 2* central perk, 1* friends appartment en ca 1100 andere blokjes nodig.Goofyduck384 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:49:
[...]
Ik koop eigenlijk nooit een bouwbeschrijving van MOC’s. Maar deze vind ik wel mooi. Heb ook beide friends sets. Moet ik dan nog aanvullende parts kopen om deze MOC te kunnen maken van die twee sets? Want k begrijp dat niet helemaal van die site (Rebrickable)
Je kunt via rebrickabke vragen om de xml met extra blokjes die nodig zijn en deze uploaden naar bricklink, zodra je die dan compleet hebt koop je de beschrijving en kun je aan de slag.
Het mooie is dat deze set daarna ook uit te breiden is met oa seinfield of andere toekomstige sets
Ik vind het juist ontopic. Als verlichting in Lego on topic is, zijn vazen voor een boeket dat des te meer.TheKerremenke schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Dankjewel. De vazen zijn trouwens te koop.Dat is namelijk onderdeel van mijn vriendin haar hobby winkel (Maar dit kan erg off-topic gaan als ik daar te veel op in ga)
Helaas vond mijn vrouw die bloemen niet leuk.
Goed advies. Had ik destijds ook moeten doen ipv de handleiding te blijven volgen.WVL_KsZeN schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:44:
Nu de wielen erop en testen.
https://ibood.com/nl/nl/p...button&utm_content=583556
Mocht je er hier niet op in gaan, zou je me dan de details willen DMen?TheKerremenke schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Wel jammer dat de Ducati en BMW niet dezelfde grootte hebben. Zou net wat mooier naast elkaar staan. Maar ach.
Nog meer mensen die hem besteld hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door KRAI.7 op 02-01-2022 20:41 ]
Komt er op neer dat ze vazen met vilt doet bewerken. Waardoor het vilt als “jasje” eromheen komt te zitten. Dit wordt dan een onderdeel van de vaas (dus niet te verwijderen.)Ninjetsu NL schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:45:
[...]
Mocht je er hier niet op in gaan, zou je me dan de details willen DMen?
Hier kun je dan (droog)bloemen of zoals in dit geval het Lego Boeket of Flowers (toch nog een Lego gerelateerde post zo
Zie onderstaande site voor de vazen.
https://www.sufapuurdesign.com/
Zo en nu weer in topic.
Stond op het punt om hem te bestellen, maar toen ik wat op Google rond keek zag ik al 2 winkels die de set voor 160 euro aanbieden maar daar op dit moment nog niet op voorraad hebben, ik wacht dus nog eventjes afKRAI.7 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:27:
Net de Lego BMW M1000RR (42130) besteld met van het kerstpakket (geld) wat ik nog van mijn vorige werkgever heb gekregen.Ik ben erg benieuwd, de Ducati vond ik al erg leuk om te bouwen als (supersport)motorliefhebber. Deze is nog een stuk groter en met nog meer onderdelen!
Gaaf!
Wel jammer dat de Ducati en BMW niet dezelfde grootte hebben. Zou net wat mooier naast elkaar staan. Maar ach.
Hier ook, even wachten tot hij te verkrijgen is voor 160 of minder. Gaat aankomende week het geval zijn.schumi1986 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Stond op het punt om hem te bestellen, maar toen ik wat op Google rond keek zag ik al 2 winkels die de set voor 160 euro aanbieden maar daar op dit moment nog niet op voorraad is, ik wacht dus nog eventjes af
M3P 24'
Tof!Jakkus schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:56:
[YouTube: Pursuit of Flight (Lego Bricklink set)]
Ik heb net deze gebouwd, de Pursuit of Flight-set van Bricklink. Heel erg leuk!
Excuses voor de bewegende camera, ik heb al niet zo'n vaste hand, en als ik dan met de andere hand dat ding moet laten draaien krijg je dit
Ik vind het mechaniek erg leuk gemaakt. Het is geen moeilijke set om in elkaar te zetten, maar hij is wel heel afwisselend om te bouwen. Leuk ook dat er nog een paar extra vliegtuigen bij zitten!
Hier is een video van de designer:
[YouTube: Pursuit of Flight - Designer Video]
Ik heb genoeg losse stukjes en doe voornamelijk samen met m'n zoontje (van 3.5j) een beetje bouwen: Dieren, huisjes, auto'tjes en ik zocht eigenlijk al een tijdje een leuke "technische" build maar heb tegelijkertijd niets met auto's en machines. Dit is dan juist perfect. Ik ben deze dus nu aan het nabouwen. Heb bij lange na niet alle stukjes, dus met half oog op de instructies en verder zelf wat aanpuzzelen.
Ik heb destijds de Game of Brick Remote versie besteld en afgelopen weekend erin gezet. Ook flink wat werk, denk een uurtje of 10. Ook omdat ik een paar keer niet goed gekeken had en verkeerde snoertjes gebruikt had. Maar erg tevreden met het resultaat. Met de afstandsbedinging kan je hem makkelijk aan en uit zetten, dimmen, laten knipperen of pulseren of bepaalde secties aan en uit zetten.bassio schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:43:
[...]
Bedankt voor het posten en uitzoeken!
Waarom zou je dan niet gaan voor de Game My Brick Remote versie en laat je de 4e schoorsteen verlichting weg? Scheelt meer dan de helft in prijs voor (ogenschijnlijk) hetzelfde resultaat.
Twee snoertjes hadden een paar kapotte ledjes, maar er zit twee jaar garantie op dus die gaan ze nasturen.
:strip_exif()/f/image/bTbfiZgLOeoOiGiRWfsc1OUU.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de handleiding van de installatie: https://instructions.gameofbricks.eu/?p=29120. Zeer veel foto's met alle stappen.
Ik twijfel nog heel erg. Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo mooi. De hele motor oogt een beetje uit verhouding ten opzichte van het origineel. De kuip te ver naar voren en de kont veel te veel omhoog en de achterbrug te lang. Ik was echt hyped, maar na het zien van de foto’s toch een beetje afgehaakt.KRAI.7 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:27:
Net de Lego BMW M1000RR (42130) besteld met van het kerstpakket (geld) wat ik nog van mijn vorige werkgever heb gekregen.Ik ben erg benieuwd, de Ducati vond ik al erg leuk om te bouwen als (supersport)motorliefhebber. Deze is nog een stuk groter en met nog meer onderdelen!
Gaaf!
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Deze is ook heel vet. Vooral de lampjes in de zwarte ports. Iets wat de LmB ontbreekt. Ook handig is het dimmen lijkt me. Over deze heb ik ook even getwijfeld. Blijven mooie kits.bassio schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:46:
[...]
Ik heb destijds de Game of Brick Remote versie besteld en afgelopen weekend erin gezet. Ook flink wat werk, denk een uurtje of 10. Ook omdat ik een paar keer niet goed gekeken had en verkeerde snoertjes gebruikt had. Maar erg tevreden met het resultaat. Met de afstandsbedinging kan je hem makkelijk aan en uit zetten, dimmen, laten knipperen of pulseren of bepaalde secties aan en uit zetten.
Twee snoertjes hadden een paar kapotte ledjes, maar er zit twee jaar garantie op dus die gaan ze nasturen.
[Afbeelding]
Dit is de handleiding van de installatie: https://instructions.gameofbricks.eu/?p=29120. Zeer veel foto's met alle stappen.
Mocht iemand nog interesse hebben dan heb ik hieronder een lijst gemaakt van de stukjes die je nodig hebt om alle drie de minions te makenVentrigo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:52:
[...]
Zeker een hele gave set. Zijn 4 nummers en per nummer heb je soms 5 tot 6 zakjes. Per nummer ben je ongeveer 2 a 3 uur bezig (althans ik dan). Hiervoor de Dodge Charger en die vond ik al uitgebreid/gedetailleerd
.
Zoon lief (6 jaar) heeft de Minion set 75551 gekregen met kerst. Ook voor een volwassene een leuke set met veel detail. We (zo bijdehand is die nu al) vroegen ons af of er ergens een lijst met Lego blokjes zodat we Kevin en Bob tegelijkertijd kunnen maken zonder de één of de ander af te breken?
Wat een k-klus was dat. Ook omdat de nummers in de handleiding niet altijd overeen komen met de nummers op bricklink/brickset. Heb ze vanavond besteld en komen als het goed is aankomende week binnen
| SetNumber | PartID | Quantity | Colour | Category | DesignID | PartName | SetCount |
| 75551-1 | 403201 | 2 | White | Plates, Special Circles And Angles | 4032 | PLATE 2X2 ROUND | 371 |
| 75551-1 | 4177431 | 2 | Black | Functional Elements, Gear Wheels And Racks | 32270 | DOUBLE CONICAL WHEEL Z12 1M | 445 |
| 75551-1 | 4206482 | 2 | Bright Blue | Connectors | 43093 | CONN.BUSH W.FRIC./CROSSALE | 1657 |
| 75551-1 | 4213574 | 5 | Dark Stone Grey | Bricks, Special | 47905 | BRICK 1X1 W. 2 KNOBS | 78 |
| 75551-1 | 4216581 | 2 | Reddish Brown | Plates, Special Circles And Angles | 6141 | ROUND PLATE 1X1 | 385 |
| 75551-1 | 6000066 | 4 | Medium Stone Grey | Bricks | 98283 | Profile brick 1x2 single gro. | 123 |
| 75551-1 | 6089119 | 3 | Black | Connectors | 18651 | Cross axle 2m w. snap w. fric. | 363 |
| 75551-1 | 6109752 | 2 | Medium Azur | Plates, Special Circles And Angles | 4032 | PLATE 2X2 ROUND | 37 |
| 75551-1 | 6167798 | 2 | Medium Stone Grey | Plates, Special Circles And Angles | 28620 | Plate Round 4X4 with Ø16mm hole | 51 |
| 75551-1 | 6173122 | 2 | Bright Yellow | Connectors | 29219 | TUBE, W/ DOUBLE 4.85 HOLE | 54 |
| 75551-1 | 6209692 | 2 | Bright Yellowish Green | Botanic | 24866 | FLOWER 1X1 | 41 |
| 75551-1 | 6221467 | 1 | Brick Yellow | Plates | 33909 | PLATE 2X2, W/ REDUCED KNOBS | 53 |
| 75551-1 | 6223655 | 3 | Transparent | Bricks, Special Circles And Angles | 35390 | ROUND BRICK 1X1 | 87 |
| 75551-1 | 6238673 | 1 | Transparent Red | Bricks, Special Circles And Angles | 35390 | ROUND BRICK 1X1 | 46 |
| 75551-1 | 6257593 | 1 | Medium Stone Grey | Plates | 41740 | PLATE 1X4, W/ 2 KNOBS, NO. 2 | 50 |
| 75551-1 | 6303438 | 2 | Medium Stone Grey | Decoration Elements | 68325 | DESIGN BRICK, 4X4X1, NO. 1 | 4 |
| 75551-1 | 6303537 | 1 | White | Plates, Special Circles And Angles | 68368 | TILE 3X3, CIRCLE, NO. 3 | 1 |
| 75551-1 | 6308099 | 2 | Bright Yellow | Plates | 14719 | FLAT TILE CORNER 1X2X2 | 4 |
Self reflection is the school of wisdom
Gave build is het.Sleehond schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:43:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Avondje bouwen ging weer lekker. Morgen avond het gedeelte van de deuren en dan gaan de laatste zakken (4) open. Gaat hard nu…
Werken de versnellingen goed? Ik krijg het niet voor elkaar de “cracking” eruit te krijgen
Dat is wel echt balen, ben al helemaal opnieuw begonnen maar helaas.
Vanaf volgende maand te koop.42erik schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:18:
https://ideas.lego.com/pr...cb-4080-a8b2-298716b11791
Heeft iemand eigenlijk een idee hoe het met de globe gaat? Voor mijn gevoel had die al een jaar geleden een "go"
[Afbeelding]
https://www.bricktastic.n...-in-februari-op-de-markt/
[ Voor 25% gewijzigd door wlchris op 03-01-2022 09:47 ]
ohhhh! ik weet al wat ik m'n partner met z'n verjaardag ga gevenwlchris schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:45:
[...]
Vanaf volgende maand te koop.
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Oh deze is wel heel tof! Daar weet ik wel een mooi plekje voor op mijn thuiskantoorbureau!wlchris schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:45:
[...]
Vanaf volgende maand te koop.
[Afbeelding]
Kan iemand de afmetingen links onderin ontcijferen?
Hoogte moeilijk maar breed lijkt 25cm/10 inch te staanOttooo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Oh deze is wel heel tof! Daar weet ik wel een mooi plekje voor op mijn thuiskantoorbureau!![]()
Ik lees 48cm/19inch hoog.HBSVDK schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Hoogte moeilijk maar breed lijkt 25cm/10 inch te staan
Maar dat zijn goeie afmetingen, groter dan het lijkt
Hij staat ook nog op de Ideas website:Ottooo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Oh deze is wel heel tof! Daar weet ik wel een mooi plekje voor op mijn thuiskantoorbureau!![]()
https://ideas.lego.com/pr...cb-4080-a8b2-298716b11791
"The global project measured 36cm of width, 32cm of lenght and 39cm of high for 2060 parts"
Nu is de definitieve versie wel wat aangepast maar ik denk dat dit nog wel redelijk klopt aangezien de plates voor de aarde nog steeds 6x6 zijn.
assembly square is af. Nu wel de lampjes weer uit de straat gehaald maar wel nieuwe lampjes met stroom via usb besteld. Volgende week weer knutselen om alle ruimtes weer te verlichten.[ ]
Ondertussen de nieuwe lampjes ingebouwd:
![]() | ![]() | ![]() |
Het setje kun je onderverdelen in twee groepen waardoor de verlichting automatisch kan switchen tussen groep a en groep b. Groep a is werk en groep b wonen.
Linkje naar de lampjes:
https://www.bol.com/nl/nl...arm-wit/9200000133145194/
Hopelijk komt hij eerder in de verkoop, maar zal wel niet
De prijs vind ik ook best aan de hoge kant, maar als je deze set vergelijkt met de piano en typemachine dan klopt de prijs wel. Ach, Lego koop ik alleen bij een goede aanbieding. Dit houdt de hobby nog een beetje betaalbaar,Sjurm schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:54:
Die globe wil ik sws, maar hij is wel weer stevig aan de prijs. De VIP bonnen van €5 van BF zijn dan helaas ook vervallen
Hopelijk komt hij eerder in de verkoop, maar zal wel niet
Letterlijke copy/paste uit de link naar bricktastic:Ottooo schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Voor iedereen die moeite heeft lopen doen op de afbeelding ontcijferen, jullie zaten er dicht bij...
Afmetingen: 25 cm breed en 45 cm hoog
...
Soms is de oplossing echter zo voor de hand liggend dat we het niet meteen zien
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Even rekenen... nope
Gelukkig goed gegaan hier ja. Tussendoor paar keer gechecked en vooralsnog lijkt het prima te werken. Niet eens heel bewust op gelet eigenlijk…. LolDracula schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:25:
[...]
Gave build is het.
Werken de versnellingen goed? Ik krijg het niet voor elkaar de “cracking” eruit te krijgen
Dat is wel echt balen, ben al helemaal opnieuw begonnen maar helaas.
Besef je wel dat de zon een paar keer groter als de aarde is…. (109x groter) Wordt dan de grootste Lego set ooitReinier schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:52:
Die globe komt er zeker! En dan wil ik de andere zeven planeten van ons zonnestelsel ook. Op dezelfde schaal. En Pluto ook. En Ceres. En de Zon.
Even rekenen... nope
[ Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 03-01-2022 13:26 . Reden: Aanvulling ]
Dat zou dan een extra fabriek worden die alleen rood geel en wit produceertTheKerremenke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Besef je wel dat de zon een paar keer groter als de aarde is…. (109x groter) Wordt dan de grootste Lego set ooitdie je gewoon kunt kopen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vandaar mijn "nope" want ik weet dat inderdaadTheKerremenke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Besef je wel dat de zon een paar keer groter als de aarde is…. (109x groter) Wordt dan de grootste Lego set ooitdie je gewoon kunt kopen.
De verkoper was vrij summier in de advertentietekst. Twee foto’s en de tekst ‘Lego creator 10 jarig jubileum’. Ik denk dat er meer reacties geweest zouden zijn indien minimaal het set nummer vermeld zou zijn. Bij afhalen bleek er zelfs een zakje met reservestukjes bij te zitten! Ze verkocht de set namens haar vriend. Mijn gevoel zegt dat de opbrengst van de set wat hoger had kunnen zijn. Gisteravond snel BW gecheckt: deze set is overal uitverkocht. Bij Intertoys wel te krijgen, maar gewoon voor adviesprijs.
Dat soort dingen besef je eigenlijk alleen als je er echt over na gaat denken (of als je ergens bent waar ze zo'n zonnestelsel "op schaal" gemaakt hebben en je de hele stad doorloopt (en de aarde dan een zandkorreltje isTheKerremenke schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Het lijkt me wel een hele leuke set, om alle planeten te hebben, dan niet op dezelfde schaal, maar wel ongeveer dezelfde grootte. Vooral een planeet als Saturnus!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Aantal voorbeelden:
Bookshop was €159,99 is gestegen naar €179,99
Porsche 911 was €159,99 is gedaald naar €149,99
Elf Club House was €94,99 is gedaald naar €89,99
Santa's Visit was €99,99 is gedaald naar €89,99
UCS Millennium Falcon was €849,99 is gedaald naar €799,99
Central Perk was €69,99 is gestegen naar €79,99
Medieval Blacksmith was €169,99 is gedaald naar €149,99
Winnie The Pooh was €109,99 is gedaald naar €99,99
Deep Sea Creatures was €17,99 is gedaald naar €14,99
[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 03-01-2022 14:53 ]
Hier een afgeleide van die zelfde vraag: Would it be technically feasible to build a minifig scale death star?Wailing_Banshee schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:30:
[...]
Dat soort dingen besef je eigenlijk alleen als je er echt over na gaat denken (of als je ergens bent waar ze zo'n zonnestelsel "op schaal" gemaakt hebben en je de hele stad doorloopt (en de aarde dan een zandkorreltje is)
In het artikel staan een aantal leuke details uitgelegd, maar hier alvast een plaatje voor schaal:

Nog een bijkomend artikel over dezelfde vraag: Could You Build a Scale Lego Model of the Death Star?
Lijkt me toch een leuk projectje voor een Tweakers LUG of zo
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 03-01-2022 15:06 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dan toch blij dat ik Santa's Visit voor t "tweede jaar" gelaten heb. Prijsverlaging en hopelijk een scherpe retail prijsHaay schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:52:
LEGO heeft de prijzen binnen de Eurozone nu gelijkgetrokken voor alle sets. Dus geen prijsverschil meer tussen een Lego set in Nederland/België en bv Duitsland! Dit heeft wel voor heel wat sets prijsveranderingen tot gevolg gehad! En voor Duitsland een flinke prijsverhoging over het algemeen!
Aantal voorbeelden:
Bookshop was €159,99 is gestegen naar €179,99![]()
De 911 klopt niet. Was 149,99, nu 139,99 euro. Zelfde prijs als Mustang,Haay schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:52:
LEGO heeft de prijzen binnen de Eurozone nu gelijkgetrokken voor alle sets. Dus geen prijsverschil meer tussen een Lego set in Nederland/België en bv Duitsland! Dit heeft wel voor heel wat sets prijsveranderingen tot gevolg gehad! En voor Duitsland een flinke prijsverhoging over het algemeen!
Aantal voorbeelden:
Bookshop was €159,99 is gestegen naar €179,99![]()
Hopelijk komt de Blacksmith nu met deze nieuwe adviesprijs straks onder de 100 euro.
Ik moet nog zowel de Elf Club House als Samta’s Visit. Bespaar ik toch weer 15 euro. Nu nog een keer eind volgend jaar gelijktijdig bij Lego op voorraad met leuke GWP. Of anders inderdaad een leuk prijsje bij een (web)winkel.Gim schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:04:
[...]
Dan toch blij dat ik Santa's Visit voor t "tweede jaar" gelaten heb. Prijsverlaging en hopelijk een scherpe retail prijs
Ik was me niet zeker of Elf Club in z'n derde jaar nog voordelig te koop zou zijn. Koop ze doorgaans in t tweede jaar. Had ook niet verwacht dat ie een adviesprijs daling zou krijgen. Ach jameesje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:07:
[...]
Ik moet nog zowel de Elf Club House als Samta’s Visit. Bespaar ik toch weer 15 euro. Nu nog een keer eind volgend jaar gelijktijdig bij Lego op voorraad met leuke GWP. Of anders inderdaad een leuk prijsje bij een (web)winkel.
Maar blij met de prijswijzigingen in zoverre ze omlaag gaan
Maar de Tow Truck en Piratenschip, zijn die nu duurder geworden in Nederland? Dadelijk eens checken...
Tow Truck 10 euro duurder en Piiratenschip 20 euro er bij. Ik wil de oude prijzen zo snel mogelijk vergeten.Gim schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:17:
[...]
Ik was me niet zeker of Elf Club in z'n derde jaar nog voordelig te koop zou zijn. Koop ze doorgaans in t tweede jaar. Had ook niet verwacht dat ie een adviesprijs daling zou krijgen. Ach ja![]()
Maar blij met de prijswijzigingen in zoverre ze omlaag gaanToch net wat leukere prijzen, net als toen ik begon met t kerstdorp
Maar de Tow Truck en Piratenschip, zijn die nu duurder geworden in Nederland? Dadelijk eens checken...
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 03-01-2022 15:20 ]
Echt insane.. Ik zat me dus ook al af te vragen, maar wilde t wat realistischer houden (Kapoen schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Hier een afgeleide van die zelfde vraag: Would it be technically feasible to build a minifig scale death star?
In het artikel staan een aantal leuke details uitgelegd, maar hier alvast een plaatje voor schaal:
[Afbeelding]
Nog een bijkomend artikel over dezelfde vraag: Could You Build a Scale Lego Model of the Death Star?
Lijkt me toch een leuk projectje voor een Tweakers LUG of zo
55 meter? Even het stuk grond achter ons huis erbij kopen, dan past hij wel in de tuinpoor Leno schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:23:
[...]
Echt insane.. Ik zat me dus ook al af te vragen, maar wilde t wat realistischer houden (), dus ben gaan kijken naar een minifig scale Star Destroyer haha ook niet eens te doen
[YouTube: LEGO Star Destroyer Full Minifig Scale!!!]
Deze staan op mijn lijst voor Februarimir4dor schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:46:
Ik heb niet zo veel met Star Wars maar vind die minifigs wel erg grappig. Ook benieuwd naar de bouwtechniekjes van de 75322. Goede voornemens; minder Lego aanschaffen![]()
[Afbeelding]
Mijn goede voornemen is vooral om mijn backlog kleiner te maken, dus pas kopen als ik er ook aan toe ben.
Momenteel nog 4 dozen liggen waaronder de 42100 die eigenlijks geplanned was voor kerstvakantie
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
:strip_exif()/f/image/JFoD7WtFnM2RM7xXThLBRjkC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHGmp6y1YsmfePjACnjpTgWe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7J0oZT6D9XtvQnLYekgP8Hfr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WdQfJu6mMaeOhbsvT9PCzhA6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OZHpRh8wLbhe5Ch0yzFOLpj1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ANmWgJ8SciHRmoVlkVCtkhuq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4ZkEzDtpp8J7NFpgd1sgdBD1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wFCkumhhWJgVZDmyB6lNqbEW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mcDelMCPN3YxcOTg1LT7ohfY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PibB0c5PkJ7LHxU98ndCDHeE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/R0WU1mCb4DJ7RUCUmApBPFry.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gDxCD7nJOLWXai5KX1GyDU4F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7s22nrXYoxCAGwZBhinZpGRn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sx1zXFqLErk2lQtvzH2OgPyI.jpg?f=fotoalbum_large)