WAUW, IK ZIE DAT NU PAS 1969_jero_813 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:49:
[...]
Die is echt super tof! Ik heb die in maart gehaald. De details van de binnenkant en grootte is fantastischOok het aantal steentjes gezien als 'toevalligheid'? haha
De waarde van een "nieuw in verzegelde doos" Lego set die niet meer geproduceerd wordt is de waarde die bepaald wordt door vraag vs aanbod. Als je bv. op Bricklink kijkt bij de UCS Slave-1 met aanbieders binnen heel Europa dan zie ik dat de laagste prijs al €340 is. Op Marktplaats is zo te zien de laagste vraagprijs €350.Denniz0229 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:58:
De UCS slave ben ik al voor aan het kijken, maar de mensen die ik er op marktplaats een bericht over stuurde konden niet normaal reageren, dan hoeft het van mij niet meer. Dus ben nog opzoek voor een normale prijs.
Als jij dan bijvoorbeeld voorstelt om de set voor de oorspronkelijke Lego prijs (€200) over te nemen dan kan ik me heel goed voorstellen dat daar uhm ... afwijzend op wordt gereageerd. Ik weet niet wat jij als een "normale prijs" beschouwt voor de UCS Slave-1, maar je zult deze set echt niet meer voor minder dan €350 nieuw in verzegelde doos kunnen kopen.
Met Lego is het in dit soort gevallen gewoon: of je betaalt de verhoogde prijs voor een zeldzame set, of je accepteert dat je die set nooit meer nieuw in doos zult kunnen krijgen. Of ... je hoopt dat Lego ooit een remake gaat uitbrengen.
Ook maar mijn kerstcadeautje showen, een set die ik hier niet zo vaak langs zie komen:
:strip_exif()/f/image/fQ7QS1LeSpN4fdjRrsKxg7X8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik speel zelf gitaar, dus vandaar dat dit setje me wel aansprak. Welliswaar heb ik zelf een Gibson gitaar en een Marshall amp, maar genoeg gitaarhelden die een (al dan niet zwarte) Fender strat bespelen/bespeelden zoals Eric Clapton en natuurlijk David Gilmour (die tegenwoordig dan weer een rode bepeelt). Mijn eerste gitaar was een zwarte strat-kloon, dus vandaar toch de zwarte versie eerst gebouwd
:strip_exif()/f/image/fQ7QS1LeSpN4fdjRrsKxg7X8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik speel zelf gitaar, dus vandaar dat dit setje me wel aansprak. Welliswaar heb ik zelf een Gibson gitaar en een Marshall amp, maar genoeg gitaarhelden die een (al dan niet zwarte) Fender strat bespelen/bespeelden zoals Eric Clapton en natuurlijk David Gilmour (die tegenwoordig dan weer een rode bepeelt). Mijn eerste gitaar was een zwarte strat-kloon, dus vandaar toch de zwarte versie eerst gebouwd
Intentionally left blank
het was 2x een bieding van 350 incl verzenden.Haay schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:37:
[...]
De waarde van een "nieuw in verzegelde doos" Lego set die niet meer geproduceerd wordt is de waarde die bepaald wordt door vraag vs aanbod. Als je bv. op Bricklink kijkt bij de UCS Slave-1 met aanbieders binnen heel Europa dan zie ik dat de laagste prijs al €340 is. Op Marktplaats is zo te zien de laagste vraagprijs €350.
Als jij dan bijvoorbeeld voorstelt om de set voor de oorspronkelijke Lego prijs (€200) over te nemen dan kan ik me heel goed voorstellen dat daar uhm ... afwijzend op wordt gereageerd. Ik weet niet wat jij als een "normale prijs" beschouwt voor de UCS Slave-1, maar je zult deze set echt niet meer voor minder dan €350 nieuw in verzegelde doos kunnen kopen.
Met Lego is het in dit soort gevallen gewoon: of je betaalt de verhoogde prijs voor een zeldzame set, of je accepteert dat je die set nooit meer nieuw in doos zult kunnen krijgen. Of ... je hoopt dat Lego ooit een remake gaat uitbrengen.Zo hoop ik nog altijd op een remake van mijn "white whale" oftewel de UCS Imperial Shuttle...
Lijkt mij dus niet zo heel gek bij een vraagprijs van 350.
Als daar vervolgens een botte reactie op komt alsof ik een idioot ben dan hoef ik hem ook niet meer bij die verkoper. Terwijl als ze gewoon netjes reageren van nee helaas 350 is een vaste prijs o.i.d. dan leg ik de verzendkosten rustig bij. Dat laatste 10tje maakt dan ook niet zoveel meer uit.
Persoonlijk hoop ik op een remake van alles, zodat ik ook de echt oude ucs sets ooit nog kan kopen, sommige zijn mij namelijk wel echt te duur. En dan hoop vooral op de super star destroyer in een iets groter formaat.

klaar

2 foutjes ontdekt:
- stappen 320 en 321 in de handleiding staan verkeerd om
- nautische incorrectie: de spoed/draairichting is van alle schroeven dezelfde kant op
Ik vond wel de secties van het achterschip samenvoegen zeer lastig: alle assen moesten goed uitgelijnd worden. Heb toch wel een zijpaneel hier en daar moeten verwijderen.
Dan geef ik je gelijk. Daar mag dan best beleefd op gereageerd worden! Jammer dat verkopers zo bot of arrogant reageren dan.Denniz0229 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:03:
[...]
het was 2x een bieding van 350 incl verzenden.
Lijkt mij dus niet zo heel gek bij een vraagprijs van 350.
Als daar vervolgens een botte reactie op komt alsof ik het een idioot ben dan hoef ik hem ook niet meer bij die verkoper. Terwijl als ze gewoon netjes reageren van nee helaas 350 is een vaste prijs o.i.d. dan leg ik de verzendkosten rustig bij. Dat laatste 10tje maakt dan ook niet zoveel meer uit.
Persoonlijk hoop ik op een remake van alles, zodat ik ook de echt oude ucs sets ooit nog kan kopen, sommige zijn mij namelijk wel echt te duur.
De Potter sets komen dus pas in maart. Gelukkig nog wat tijd om afgelopen jaar bij elkaar te krijgenwlchris schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:21:
https://www.bricktastic.n...e-nieuwe-sets-op-een-rij/
Alle nieuwe sets op 1 pagina.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Degenen die ze nu hebben aangekondigd zijn matig… wordt er nog een tweede wave in 2022 verwacht ook, of blijft het bij 6 stuks voor aankomend jaar?BRO-JWE schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:19:
Speed Champions en andere sets komen later in 2022. Nog even afwachten, maar de eerste batch vind ik nog weinig interessant. Wel fijn voor de portemonnee.
Is die ansichtkaart van NYC nu wel of niet geannuleerd? En zo ja, waarom?himlims_ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:38:
[...]
nyc wel, die andere niet; nyc ook op lego site te vindeny
Dat vond ik ook, gelukkig zijn er wel normale mensen en daarmee zojuist een deal gesloten, morgen ophalen voor 360 euroHaay schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:07:
[...]
Dan geef ik je gelijk. Daar mag dan best beleefd op gereageerd worden! Jammer dat verkopers zo bot of arrogant reageren dan.
Tsjah, eigenlijk mag dat sowieso. Niet iedereen is een afol of weet wat die dingen kosten.Haay schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:07:
[...]
Dan geef ik je gelijk. Daar mag dan best beleefd op gereageerd worden! Jammer dat verkopers zo bot of arrogant reageren dan.
Beleefdheid kost trouwens niks.
Fijn voor jou. Geniet van je set!Denniz0229 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:45:
[...]
Dat vond ik ook, gelukkig zijn er wel normale mensen en daarmee zojuist een deal gesloten, morgen ophalen voor 360 euro
:strip_exif()/f/image/cwBoKrvK1cczRWUFbepQ5LKl.jpg?f=fotoalbum_large)
De ravage van het middenschip is inmiddels opgelost en nu heb ik beter opgelet welke delen waar horen
Sommigen lampjes zitten op een strip die je moet plakken en gelukkig waren ze nog kleverig genoeg om opnieuw geplakt te worden. Helaas had ik toch niet genoeg reserve lampjes en heb ik ze nieuw moeten bestellen. Wel fijn dat ze snel verzenden, had het de volgende dag in huis.
Handleiding mocht halverwege wel even vermelden dat het handiger is om de draadjes onder de steunbalken te laten lopen. Op het eind moeten de schoorstenen weer terug en die zitten op dikke blokken. Tegen die tijd heb je zoveel draden lopen dat ze in de weg zitten. Heb geprobeerd om ze een beetje weg te duwen maar het knelde teveel zodat de lampjes niet aan gingen. Toch door gaan priegelen en duwen met een pincet en op een duur wou het gelukkig zonder problemen.
Nu alleen het achterschip nog. Dacht tijdens het aanbrengen dat dit mijn eerste en laatste verlichtingsset wordt maar als het eenmaal klaar is en alles gaat aan dan lonkt het wel naar meer
Nice, ziet er goed uit. Voegt toch wat toeD. Ninjai schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:03:
[Afbeelding]
De ravage van het middenschip is inmiddels opgelost en nu heb ik beter opgelet welke delen waar horen
Sommigen lampjes zitten op een strip die je moet plakken en gelukkig waren ze nog kleverig genoeg om opnieuw geplakt te worden. Helaas had ik toch niet genoeg reserve lampjes en heb ik ze nieuw moeten bestellen. Wel fijn dat ze snel verzenden, had het de volgende dag in huis.
Handleiding mocht halverwege wel even vermelden dat het handiger is om de draadjes onder de steunbalken te laten lopen. Op het eind moeten de schoorstenen weer terug en die zitten op dikke blokken. Tegen die tijd heb je zoveel draden lopen dat ze in de weg zitten. Heb geprobeerd om ze een beetje weg te duwen maar het knelde teveel zodat de lampjes niet aan gingen. Toch door gaan priegelen en duwen met een pincet en op een duur wou het gelukkig zonder problemen.
Nu alleen het achterschip nog. Dacht tijdens het aanbrengen dat dit mijn eerste en laatste verlichtingsset wordt maar als het eenmaal klaar is en alles gaat aan dan lonkt het wel naar meer
200 fish found!
Ja of de hidden side garnalenboot! Ik heb er nog een paar op de plank liggen.Jakkus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:46:
@TestDummie Die is ook gaaf inderdaad, die heb ik destijds alleen niet kunnen kopen. Wie weet ooit nog..
Van die hele lijst aan nieuwe sets zijn voor mij de Boutique hotel en de Mustang het interessantst. Niet dat de Mustang heel bijzonder is, maar als liefhebber mag die niet ontbreken bij mij.
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik straks de Rough Terrain Crane (42082) ophalen. Wel tweedehands, maar compleet met doos en boekjes.
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik straks de Rough Terrain Crane (42082) ophalen. Wel tweedehands, maar compleet met doos en boekjes.
Ik dacht de 75955 Zweinstein Express dit jaar met pensioen zou gaan. Op de website van Lego zie ik nu staan: Naleveringen worden geaccepteerd en worden verzonden na 14 maart 2022
Het pensioen is dus nog even uitgesteld.
Het pensioen is dus nog even uitgesteld.
Die is wel leuk om in een stad lay-out te gebruiken samen met het garnalen tentje. Was wel best een gefriemel om die boot op te bouwenHBSVDK schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:29:
[...]
Ja of de hidden side garnalenboot! Ik heb er nog een paar op de plank liggen.
200 fish found!
Dit is allemaal ali lichtset bij mij:SideShow118 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:32:
[...]
Thx! Ga ik daar toch even verder kijken.
Shit van Ali gezien mijn ervaring (nul) op zo'n grote, dure, set lijkt me niet echt lekker.
Ik koop op Ali wel een setje voor een iets minder belangrijke om te oefenen!
Water-Escape
snap ook niet zo goed waarom men zo negatief tegneover die ali lampjes staat.water_escape schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:13:
[...]
Dit is allemaal ali lichtset bij mij:
[YouTube: Lego Modular City Lights]
Ik snap dan weer niet waarom je 2/3x zoveel wil betalen voor ledjes die exact hetzelfde doen maar dan van 'merk' zijn

:strip_exif()/f/image/GOr6SZzViwFxm1ys8L7tpl58.jpg?f=fotoalbum_large)
Mak aan verder met de Defender, echt een leuke build en die differentelen bouwen is echt een knap staaltje techniek. Ook weer veel parts die ik nog nooit eerder heb gezien
Lekker Spotify aan een genieten
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 30-12-2021 10:32 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
ik haal zelf ook alle lichtjes van ali, mijn hele winterdorp zit vol met dit spul, het werkt goed en het is (goed) betaalbaar vergeleken met het 'echte' merk.himlims_ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:50:
[...]
snap ook niet zo goed waarom men zo negatief tegneover die ali lampjes staat.
Ik snap dan weer niet waarom je 2/3x zoveel wil betalen voor ledjes die exact hetzelfde doen maar dan van 'merk' zijn
mijn modulars wil ik er ook mee gaan verlichten, hoe zit dit trouwens bij de modulars? de verdiepingen kun je van elkaar afhalen maar hoe zit dit met de verlichting? zijn de kabels op die punten langer zodat je de verdiepingen nog van elkaar kan halen?
Dat vond ik ook een hele leuke built. Met dingetjes bezig zijn en pas zien wat het eigenlijk is als je het allemaal bij elkaar klikt of van die ingenieuze dingetjes om iets aan elkaar te krijgen.cherrycoke schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:49:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
bij de LEM hoort natuurlijk ook de Saturn V, dan is de Apollo missie helemaal compleet.
Heb zelf net de Ecto-1 in elkaar, ook een prachtig ding om elke dag ff een uurtje mee bezig te zijn, dan is het een dikke week bouwen.
Nu op zoek naar iets nieuws. Lijstje is lang, portemonnee minder gewillig.
Heb jij echt een kolomboor en een bankschroef nodig bij het Lego-en?Fraggert schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:30:
[Afbeelding]
Mak aan verder met de Defender, echt een leuke build en die differentelen bouwen is echt een knap staaltje techniek. Ook weer veel parts die ik nog nooit eerder heb gezien
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
in mijn beleving heeeeel tricky; ik zet de lampjes vaak vast met een 'normale brick' aan het plafond; dan liggen ze iets 'dieper'.emieltenberge schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:32:
[...]
ik haal zelf ook alle lichtjes van ali, mijn hele winterdorp zit vol met dit spul, het werkt goed en het is (goed) betaalbaar vergeleken met het 'echte' merk.
mijn modulars wil ik er ook mee gaan verlichten, hoe zit dit trouwens bij de modulars? de verdiepingen kun je van elkaar afhalen maar hoe zit dit met de verlichting? zijn de kabels op die punten langer zodat je de verdiepingen nog van elkaar kan halen?
de modular verdiepingen kan ik los halen, maar dan blijft er een klein kiertje open (het kan eigenlijk net niet)
is puur voor display; achteraf de figuurtjes/scene in gebouw wisselen resulteert in lampjes los halen
Nog nietzonoskar schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:01:
[...]
Heb jij echt een kolomboor en een bankschroef nodig bij het Lego-en?
:strip_exif()/f/image/PlQ7tXXUpFOgdi3ChgzX2IRH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb nul ervaring met lichtjes in lego sets en neig dan niet echt naar ali spullen die vaak twijfelachtige instructies hebben (in zijn algemeen ali) en waarvan de kwaliteit vaak te wensen over laat.himlims_ schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:50:
[...]
snap ook niet zo goed waarom men zo negatief tegneover die ali lampjes staat.
Als je ervaring hebt, in wat dan ook, is Ali vaak een meer dan prima alternatief vergeleken met.de "merk" spullen.
Vandaar dat ik een beetje huiverig ben om een dure lego set vol te hangen voor de eerste keer vol te hangen hiermee.
Maar vandaar de vraag en ga zeker dan Ali proberen gezien jullie vertrouwen om dit aan te raden.
Uit mezelf had ik dit niet gedaan.
voor mij volstaan ze prima; inmiddels 15 modular light kits gekocht daar (soms in de aktie voor $8 - neem er dan meestal 2 of 3 mee)SideShow118 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:05:
Maar vandaar de vraag en ga zeker dan Ali proberen gezien jullie vertrouwen om dit aan te raden.
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 30-12-2021 12:07 ]
Je kan de handleiding van te voren checken. Ik heb vooral gebruik gemaakt van hun youtube filmpjes per set. Ideaal. Is er geen filmpje, dan de boekjes gebruikt die erbij zitten.SideShow118 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:05:
[...]
Ik heb nul ervaring met lichtjes in lego sets en neig dan niet echt naar ali spullen die vaak twijfelachtige instructies hebben (in zijn algemeen ali) en waarvan de kwaliteit vaak te wensen over laat.
Als je ervaring hebt, in wat dan ook, is Ali vaak een meer dan prima alternatief vergeleken met.de "merk" spullen.
Vandaar dat ik een beetje huiverig ben om een dure lego set vol te hangen voor de eerste keer vol te hangen hiermee.
Water-Escape
Hij maakt de Defender, dan is dat het minste wat je nodig hebtzonoskar schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:01:
[...]
Heb jij echt een kolomboor en een bankschroef nodig bij het Lego-en?
Lasapparaat staat beneden in de schuurvhal schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:36:
[...]
Hij maakt de Defender, dan is dat het minste wat je nodig hebt
@Fraggert zet eerst die lichtknop eens vast op de muur man. Hoe lang hangt dat ding al zo te wachten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit jaar voor een setje van GameOfBricks gegaan om m'n Elf Club House te verlichten. Vandaag binnengekomen dus ik moet alles nog installeren.Kraz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:58:
Ik ben de afgelopen dagen met de Gingerbread House bezig geweest.
Had al even het idee om hier verlichting in te maken. Ik ben zelf niet handig genoeg om de kleine draadjes aan de kleine LEDjes te solderen.
Vorig jaar al wel eens de LEDs besteld, maar toen die eenmaal binnen waren wist ik gelijk dat het niets ging worden.
Daarom ben ik naar een 'kant-en-klare' set gaan kijken. Er zijn er uiteraard meerdere in meerdere prijsklasses, maar ik ben uiteindelijk voor LeLightGo gegaan.
Dit setje heeft me 33 euro gekost.
Hieronder de foto's voor de mensen die nieuwsgierig zijn. Doe er je voordeel mee!
*Er miste op dit moment nog 1 1x8 wit blokje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Algemene indruk:
De set is OK voor zijn geld. Eenmaal af, ziet het er prima uit.
De dakconstructie is tijdens het bouwen een keer of 70 eraf gegaan. Zeker tijdens het zo goed mogelijk wegwerken van de draadjes rond het dak was het ..... lastig.
Ik heb het dan ook in 2 avonden gedaan. Na 1,5 uur pielen de eerste avond moest ik alles even wegleggen.
Voordelen;
+ Ik had het niet zelf kunnen maken op deze kleine schaal.
+ Alle benodigde delen zitten in de set.
+ Draadjes zijn klein genoeg om overal in weg te werken
Nadelen;
- Omdat er geen officiele LEGO onderdelen worden gebruikt, past niet alles even lekker. Vooral de kleine lampjes passen niet goed. 1 Is er ook stuk gegaan.
- De ene keer heb je teveel snoer, de andere keer nét te weinig. Het blijft uiteraard een manueel proces.
- In mijn geval waren de LEDjes voor de ster in de kerstboom slecht gesoldeerd, waardoor de lampjes die er bovenop moesten vrijwel niet bleven zitten.
Het ziet er ietsje beter uit dan LeLightGo, maar hoe het past weet ik nog niet. Heb helaas pas dit weekend tijd om het in te bouwen.
:strip_exif()/f/image/G0jxnfwsIqht2FX6VTErsM44.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/je3AlreCAGgRmnhbh3X82k4V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xh3HZLOhbXA0LLNQxsvKkIwJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GsEk0JSUWApUQd7uNsbyAyxq.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas niet binnengekomen vóór de kerst, maar ik laat het resultaat uiteraard nog wel zien.
En een handdoek op zijn stoel .. hmmmThe Eagle schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:55:
@Fraggert zet eerst die lichtknop eens vast op de muur man. Hoe lang hangt dat ding al zo te wachten
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Tof al die verlichtingsets. Ik gebruik zelf led-theelichtjes van de Ikea, die branden 6 uur lang en gaan de volgende dag op hetzelfde moment weer aan. Ik dacht ik houd het eerst even simpel
:strip_exif()/f/image/Wdg3s5JYtLbrRZd4IPEQetVe.jpg?f=fotoalbum_large)
De vissersboot is ook klaar! Een leuke set. Een klein beetje eentonig om te bouwen, maar het resultaat is erg mooi, vind ik.
In mijn stad heeft inmiddels ook alles weer een plekje gekregen. Het is behoorlijk anders dan het was! Een heel gepuzzel om alles weer de goede plek te geven, maar dat maakt het juist leuk
Ik heb weer een hoop foto's gemaakt:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 200% gewijzigd door Jakkus op 30-12-2021 22:40 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Een hoop foto's: understatement van het jaar bijna
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
En opgehaald;bvsteyn schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:49:
Van die hele lijst aan nieuwe sets zijn voor mij de Boutique hotel en de Mustang het interessantst. Niet dat de Mustang heel bijzonder is, maar als liefhebber mag die niet ontbreken bij mij.
:strip_exif()/f/image/nxgOXLBvIzAfRJck8y90DTk6.jpg?f=fotoalbum_large)
Doos is niet meer de mooiste en de boekjes zijn ook goed gebruikt. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Blij mee!
Nu eerst dit B model uit elkaar zien te halen..😅
De oude viswinkel maakt een leuke combi met de grote vissersboot, alhoewel de laatste wel wat groot is om er direct voor neer te zettenJakkus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:08:
[Afbeelding]
De vissersboot is ook klaar! Een leuke set. Een klein beetje eentonig om te bouwen, naar het resultaat is erg mooi, vind ik.
De vissersboot is wel een prachtig model, het is raar dat Lego nog niet eerder een meer gedetaileerde minifigure-sized boot heeft gemaakt!
@TestDummie Klopt, hij is in verhouding best behoorlijk groot, nog groter dan ik had gedacht!
De foto is gemaakt vanuit het gat in het midden van de tafel, vanaf de voorkant staat hij inderdaad ook achter de viswinkel.
De foto is gemaakt vanuit het gat in het midden van de tafel, vanaf de voorkant staat hij inderdaad ook achter de viswinkel.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Prachtige Lego stad @Jakkus ! Voor de meeste Lego fans alleen maar iets om van te dromen, zowel qua beschikbare ruimte en qua budget (of beter: gebrek aan beide
). Lijkt me echter wel een rotklus om het een beetje stof-vrij te houden, of juist alles af te stoffen wanneer het al even staat !
Jij zit hier ook al te langThe Eagle schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:55:

Kattenharen
Ok, thanks, ik zal extra goed opletten met bouwen met dit in mijn achterhoofdmeesje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:12:
[...]
Deze guide heb eind vorig jaar ook gevolgd, maar toch loopt ie bij niet fijn in alle versnellingen. De bekende u-joint zit goed, ik heb de digitale handleiding gevolgd.
Mooie aanwinst Basbvsteyn schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:19:
[...]
En opgehaald;
[Afbeelding]
Doos is niet meer de mooiste en de boekjes zijn ook goed gebruikt. Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Blij mee!
Nu eerst dit B model uit elkaar zien te halen..😅
Ziet er erg fijn uit en ik heb er ook naar gekeken maar vond het nogal duur om eens te spelen met lichtjes. Ik ben dus voorlopig voor wat wire LED lichtjes gegaan voor anderhalve euro. Veel prutswerk om de draadjes weg te werken maar wel leuk om vanop een afstandje naar te kijken. Het grootste nadeel is dat je één streng hebt en dat je erg beperkt bent door de vaste afstand van de lampjes. Bovendien kan je bij de Elf Club House dan niet de mooie gekleurde lampjes maken en dat is wel spijtig.Kraz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:13:
[...]
Dit jaar voor een setje van GameOfBricks gegaan om m'n Elf Club House te verlichten. Vandaag binnengekomen dus ik moet alles nog installeren.
Het ziet er ietsje beter uit dan LeLightGo, maar hoe het past weet ik nog niet. Heb helaas pas dit weekend tijd om het in te bouwen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helaas niet binnengekomen vóór de kerst, maar ik laat het resultaat uiteraard nog wel zien.
Thuis bezig met de bouw van de Lamborghini Sian.
Om de bouw nog wat leuker te maken, heeft Lego een hele podcast (middels QR-code) verwerkt in de handleiding.
Om de bouw nog wat leuker te maken, heeft Lego een hele podcast (middels QR-code) verwerkt in de handleiding.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ouHVPrk4RzPkWT2m48ySqSC.jpg?f=user_large)
mooie wagen ^O^ewoud75 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:11:
Thuis bezig met de bouw van de Lamborghini Sian.
[Afbeelding]
ik heb zelf de pimpen Sian gebouwd. https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#details
@Haay Dank je! Het scheelt dat het in een afgesloten kamer staat, daardoor valt het met de stof tot nu toe erg mee. Maar op een dag ga ik er toch aan moeten geloven..
Ik woon alleen in een redelijk groot huis (pastorie in Groningen). Voor ik Lego weer ontdekte deed ik eigenlijk niks met deze kamer. Ik ben benieuwd of het voor altijd zo blijft dat ik er ruimte voor heb, mocht mijn situatie op een dag veranderen. Daarom geniet ik er nu maar extra van
Ik woon alleen in een redelijk groot huis (pastorie in Groningen). Voor ik Lego weer ontdekte deed ik eigenlijk niks met deze kamer. Ik ben benieuwd of het voor altijd zo blijft dat ik er ruimte voor heb, mocht mijn situatie op een dag veranderen. Daarom geniet ik er nu maar extra van
Thnx, Maarten. Aasde al lang op deze kraan en nu kon ik 'm hier in ons stadje ophalen..
Moet nu toch echt die grijze bakken gaan bestellen..

Oeps, de Bricklink 910016 Sheriff's Safe bevat verkeerde Technic Pins
/f/image/bS8YiYko3VUZR5CSm9NEp08a.png?f=fotoalbum_large)
via
https://bouwsteentjes.inf...t-verkeerde-technic-pins/
/f/image/bS8YiYko3VUZR5CSm9NEp08a.png?f=fotoalbum_large)
via
https://bouwsteentjes.inf...t-verkeerde-technic-pins/
Er komt blijkbaar een nieuw Lego mini winkeltje uit, 40528 Lego Brand Retail Store.
bron artikel op brickset.com
Belangrijk om aan te geven is dat deze promotie waarschijnlijk alleen verkrijgbaar zal zijn bij
speciale events zoals het openen van een nieuwe winkel, of een ander evenement.
Het vorige winkeltje/GWP in deze soort was 40145: LEGO Brand Retail Store.

En hier nog een joetjuub review video:New Lego store promo set for January 2022
Belangrijk om aan te geven is dat deze promotie waarschijnlijk alleen verkrijgbaar zal zijn bij

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 30-12-2021 16:53 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Onder de kerstboom de 10261 RollerCoaster gevonden, ondanks dat t in t begin veel pilaren en balken zijn vind ik t een super leuke build, ding is echt huge!
Ik vind m wel een beetje kaal in t midden, en kan me herinneren dat iemand hier in t topic m een beetje had aangekleed met minibuilds / struikjes etc. Kan de reactie helaas niet meer vinden, dus vandaar de vraag: is er iemand bekend met t aankleden / pimpen van de coaster? Als ik google op Coaster MOC krijg ik vooral sets met loopings enzo
Ik vind m wel een beetje kaal in t midden, en kan me herinneren dat iemand hier in t topic m een beetje had aangekleed met minibuilds / struikjes etc. Kan de reactie helaas niet meer vinden, dus vandaar de vraag: is er iemand bekend met t aankleden / pimpen van de coaster? Als ik google op Coaster MOC krijg ik vooral sets met loopings enzo
Bedoel je deze; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/55609007DCNY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:26:
Onder de kerstboom de 10261 RollerCoaster gevonden, ondanks dat t in t begin veel pilaren en balken zijn vind ik t een super leuke build, ding is echt huge!
Daily driver; MB R171 SLK280
Nog even een tip dan, ik bestel standaard bij deze winkel op ali, snelle zending en de kwaliteit bevalt mij goed, ze maken het zodanig na dat het lijkt alsof het van Lightailing komt, het merk wordt erop geplakt en de boekjes worden zelfs nagemaaktSideShow118 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:05:
[...]
Ik heb nul ervaring met lichtjes in lego sets en neig dan niet echt naar ali spullen die vaak twijfelachtige instructies hebben (in zijn algemeen ali) en waarvan de kwaliteit vaak te wensen over laat.
de voorraad wisselt nog wel eens, ze hebben niet altijd alles, af en toe kijk ik erop en dan bestel ik er weer een paar om ze alvast in huis te hebben.
https://www.aliexpress.co...937474.0.0.85d92e0ex0icbv
Vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe Lego purist zijn jullie?
Voor sets blijf ik bij Lego, maar die baseplates op Ali Express met rivieren en dergelijke zien er toch leuk uit. Iemand ervaring mee of die wat degelijk zijn?
Voor sets blijf ik bij Lego, maar die baseplates op Ali Express met rivieren en dergelijke zien er toch leuk uit. Iemand ervaring mee of die wat degelijk zijn?
Ik vind de 40145 nog steeds leuker. Purchase bias wellicht, maar de winkel in deze nieuwe set is niet hoe ik de Lego winkels ken die vooral toch 1 verdieping hebben en geen 2 zoals "flagship" stores en voor een micro versie van een flagship store (als dat het doel was) vind ik hem matig. Het is een GWP, dus mogen niet klagen, want de ontwerper had vast ook meer gewild, maar toch jammer imo.Kapoen schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:50:
Er komt blijkbaar een nieuw Lego mini winkeltje uit, 40528 Lego Brand Retail Store.
[Afbeelding]
Daar is er een ander topic voor, onderaan deze pagina zie je kleine bouwsteentjes topic link staan. Daar moet je zijn.KrusT schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:58:
De voorloper van 40415 was ook een microscale build:AppieNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:00:
[...]
Ik vind de 40145 nog steeds leuker. Purchase bias wellicht, maar de winkel in deze nieuwe set is niet hoe ik de Lego winkels ken die vooral toch 1 verdieping hebben en geen 2 zoals "flagship" stores en voor een micro versie van een flagship store (als dat het doel was) vind ik hem matig. Het is een GWP, dus mogen niet klagen, want de ontwerper had vast ook meer gewild, maar toch jammer imo.

3300003 LEGO Brand Retail Store
Ik heb beide sets, en ik vind de 40145 ook leuker door de echte minifig scale.
Overigens spreken brickset en de auteur van de review op YouTube elkaar tegen. Brickset zegt dat deze set beperkt is tot evenementen, volgens het filmpje krijgt iedereen de kans deze set te bekomen vanaf 1 januari.
Ik hoop toch dat er een betere GWP komt bij de nieuwe modular… maar ja, beggars can’t be choosers
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Oh ja, die vond ik ook niet leuk.Kapoen schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:30:
[...]
De voorloper van 40415 was ook een microscale build:
KwijlJakkus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:08:
[Afbeelding]
De vissersboot is ook klaar! Een leuke set. Een klein beetje eentonig om te bouwen, naar het resultaat is erg mooi, vind ik.
In mijn stad heeft inmiddels ook alles weer een plekje gekregen. Het is behoorlijk anders dan het was! Een heel gepuzzel om alles weer de goede plek te geven, maar dat maakt het juist leuk
* aReaRe raapt kaak van de grond
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Heb twee weken gepost dat ik weer met Lego wil beginnen na aangestoken te zijn door de oudste thuis. De Defender lijkt me een toffe build maar vrij duur om te kijken of ik het echt leuk vind.
Heb om te beginnen de Ducati 42107 gekocht deze was voor 33 euro bij het Kruidvat te koop.
Vandaag binnengekomen en vanavond mee begonnen. Voor het geld echt top!
Weet nu al dat de Defender er ook gaat komen! 😁
Heb om te beginnen de Ducati 42107 gekocht deze was voor 33 euro bij het Kruidvat te koop.
Vandaag binnengekomen en vanavond mee begonnen. Voor het geld echt top!
Weet nu al dat de Defender er ook gaat komen! 😁
Die heb ik gisteren als excuus gebruikt om even te 'sporten'/naar de Intertoys te fietsenpoor Leno schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:38:
Woopsie.. en toen viel deze perongeluk zomaar in m’n winkelmandje terwijl ik wat noodzakelijke andere dingen aan t bestellen was bij Bol
[Afbeelding]
vooral doet wat jij (en jouw protomonais) leuk vinden. qua blokjes blijf ik weg van alles wat niet lego is. Echter ledjes, baseplates, motoren, trainrails heb ik oa via aligekocht. Die onderdelen zijn groot genoeg om ze niet te mixen met 'het echte'.KrusT schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:58:
Er is groot verschil in kwaliteit met de nep Lego, maar tegenwoordig kom je echt mooie sets/blokjes tegen. Ik heb recent Cafe Havana gekocht en gemaakt. En ook een setje van Loz (mini bricks) gemaakt. Van beiden vond ik de kwaliteit echt goed. Daar zijn echt stappen in gemaakt de afgelopen jaren.KrusT schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:58:
Stel je zou Lego niet kennen, dan zit je voor 1/3 van de prijs met kwalitatief goede blokjes die wat mij betreft niks afdoen aan Lego. Ze bouwen net zo lekker. Waarom zou je 1 Lego gebouw kopen, terwijl je 3 gebouwen van alternatieve blokjes kan kopen?
Ik zou het gewoon eens proberen (Tweakers vergelijken graag toch
Zie ook Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Ik zou zeggen koop hem nu voordat hij naar de maan schiet hij is inderdaad bijna EOL. De tie fighter is ook Lambo gegaan.Sumerechny schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:36:
[...]
Die heb ik gisteren als excuus gebruikt om even te 'sporten'/naar de Intertoys te fietsen. Ik zou de Stormtrooper ook nog wel op de kop willen tikken maar die is vrij prijzig (wellicht omdat hij bijna EOL is?).
Dezelfde werkwijze hier ofschoon alleen nog maar toegepast voor (witte) baseplates en verlichtingsetjes. Maar de motoren zijn prima/gelijkwaardige kwaliteit dan? Of goed genoeg voor hetgeen waarvoor ze gebruikt worden?himlims_ schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:46:
[...]
vooral doet wat jij (en jouw protomonais) leuk vinden. qua blokjes blijf ik weg van alles wat niet lego is. Echter ledjes, baseplates, motoren, trainrails heb ik oa via aligekocht. Die onderdelen zijn groot genoeg om ze niet te mixen met 'het echte'.
Al ben ik met het kerstdorp nog steeds geneigd de baseplates een keer te vervangen, maar eigenlijk wil ik het kerstdorp sowieso een "holle" ondergrond bieden, zodat ik daar op m'n gemak alle kabeltjes e.d. kan plaatsen voor de verlichting. Moet ik wel nog ergens een behoorlijke lading witte plates op de kop zien te tikken. Liefst zie ik alleen LEGO
Omdat ik vermenging van LEGO en nep LEGO wil voorkomen hou ik het 't liefst gewoon bij LEGO. We hebben hier thuis wel een paar gebouwde display setjes staan die niet van LEGO zijn. LEGO look-a-like steentjes, maar beduidend kleiner. Gewoon even voor de leuk, omdat het een setje is die we niet kennen van een officiële LEGO set of MOC. Maar dat houden we verre van de echte LEGO stenen... ik zou ze er wel uit kunnen vissen vanwege het kleinere formaat.... maar die tijd wil je er niet aan bestedenrvtk schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:05:
Er is groot verschil in kwaliteit met de nep Lego, maar tegenwoordig kom je echt mooie sets/blokjes tegen. Ik heb recent Cafe Havana gekocht en gemaakt. En ook een setje van Loz (mini bricks) gemaakt. Van beiden vond ik de kwaliteit echt goed. Daar zijn echt stappen in gemaakt de afgelopen jaren.
Een hele enkele uitzondering daargelaten hou ik het dus gewoon bij gewone LEGO. En als m'n portemonnee het niet trekt dan bouw ik gewoon met wat ik heb. En trekt m'n portemonnee LEGO gewoon echt niet meer, dan verkas ik uit dit forum topic
Voor display-sets kiezen we hier vaak voor (kwalitatief goede) imitaties van Lego, voor het echte spelen door de kinderen is het toch wel het echte Lego. Enerzijds om de Lego en de imitatie uit elkaar te houden en anderzijds omdat de imitatie nog wel eens voor frustratie zorgde omdat die zo klikvast zaten dat je ze ook met seperator amper nog los kreeg.KrusT schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:58:
Voordeel andere merken is wel dat die vaak onderdelen bieden die Lego zelf simpelweg niet heeft, zoals bv afwijkende baseplates.
Le Meow
Heb voor mijn kerst dorp 15 witte Baseplates gekocht bij Ali voor 1 euro het stuk inclusief verzending (was extreme aanbieding vorig jaar)
Voldoen waar ze voor moeten dienen.
Baseplates vind ik geen ramp, brengt wel sfeer.
En of ik nu 8 euro het stuk betaal of 1,voor het verschil van 105 euro het kersthuis aangeschaft.
Maar je moet dealen met je gevoel, voor blokjes blijf ik weg, maar voor de rest, heb ik geen probleem met Ali en mijn spaarpot al helemaal niet
Voldoen waar ze voor moeten dienen.
Baseplates vind ik geen ramp, brengt wel sfeer.
En of ik nu 8 euro het stuk betaal of 1,voor het verschil van 105 euro het kersthuis aangeschaft.
Maar je moet dealen met je gevoel, voor blokjes blijf ik weg, maar voor de rest, heb ik geen probleem met Ali en mijn spaarpot al helemaal niet
Ok, thanks guys.
Fake sets interesseren me echt niet, maar voor baseplates is er nu eenmaal veel meer keuze dan wat Lego heeft te bieden.
Zelf aan de Old Fishing Store begonnen gisteren, wat een leuke build!
Fake sets interesseren me echt niet, maar voor baseplates is er nu eenmaal veel meer keuze dan wat Lego heeft te bieden.
Zelf aan de Old Fishing Store begonnen gisteren, wat een leuke build!
Absoluut niet purist. Hier een combi van echte lego, zelfs op dag 1 de hoofdprijs betalen voor een ecto, Chinese sets met eigen model of gekochte moc en ook een paar kopieën van Lego sets die uit de handel waren en onbetaalbaar waren gewordenKrusT schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:58:
Hier!DCNY schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:26:
MarkH NL in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"
Zou het nu wel anders doen haha :-)
Xbox Live: MarkH
Ha mensen,
Enigszins aangemoedigd door dit topic heb ik een poosje terug besloten om m'n Legohobby na ca. 35 jaar nieuw leven in te blazen
Mijn doel is om een gaandeweg een Legostad in elkaar te knutselen. De spits heb ik al afgebeten door enkele modulars op de kop te tikken. Komend jaar gaat er nog het één en ander aan nieuw spul bijkomen. Mijn oude Lego moet ik nog opsnorren, wassen en controleren op compleetheid. Dus op zich is dat nog wel te overzien.
Maar dan.. vroeger vond ik het een erg leuke uitdaging om dingen te maken met de beperkte hoeveelheid Lego die ik destijds tot mijn beschikking had. Gewoon alles op een groot kleed uitspreiden en kijken welke steentjes en onderdeeltjes ik zo kon gebruiken dat het idee werd verwezenlijkt. Een beetje alsof je door de bouwmarkt loopt om, al kijkend naar het aanbod, tot een oplossing voor klusproblemen te komen (althans, dat is nogal eens mijn manier van dingen oplossen). De steentjes en onderdeeltjes waren overigens afkomstig van bestaande Lego City-modelletjes, dus geen los aangekochte Lego.
Mijn idee is om de stad niet alleen op te bouwen uit de 'prefab' modulars en overige modelletjes die er bij gaan komen, maar ook met eigen bouwsels. In tegenstelling tot vroeger wil ik daar niet de steentjes en onderdeeltjes van de bestaande modellen voor gebruiken, maar losse Lego. Echter.. wat is de juiste strategie? Er is zo gigantisch veel variatie in Lego bijgekomen, dat ik niet weet waar te beginnen... Het idee om via Stud.io ideeën uit te werken, spreekt mij niet aan. Het liefst gooi ik alles op 1 grote hoop en werk ik zo mijn ideeën uit, want dat vind ik het leukste aspect van het bouwen met Lego
Iemand een goede suggestie?
Enigszins aangemoedigd door dit topic heb ik een poosje terug besloten om m'n Legohobby na ca. 35 jaar nieuw leven in te blazen
Maar dan.. vroeger vond ik het een erg leuke uitdaging om dingen te maken met de beperkte hoeveelheid Lego die ik destijds tot mijn beschikking had. Gewoon alles op een groot kleed uitspreiden en kijken welke steentjes en onderdeeltjes ik zo kon gebruiken dat het idee werd verwezenlijkt. Een beetje alsof je door de bouwmarkt loopt om, al kijkend naar het aanbod, tot een oplossing voor klusproblemen te komen (althans, dat is nogal eens mijn manier van dingen oplossen). De steentjes en onderdeeltjes waren overigens afkomstig van bestaande Lego City-modelletjes, dus geen los aangekochte Lego.
Mijn idee is om de stad niet alleen op te bouwen uit de 'prefab' modulars en overige modelletjes die er bij gaan komen, maar ook met eigen bouwsels. In tegenstelling tot vroeger wil ik daar niet de steentjes en onderdeeltjes van de bestaande modellen voor gebruiken, maar losse Lego. Echter.. wat is de juiste strategie? Er is zo gigantisch veel variatie in Lego bijgekomen, dat ik niet weet waar te beginnen... Het idee om via Stud.io ideeën uit te werken, spreekt mij niet aan. Het liefst gooi ik alles op 1 grote hoop en werk ik zo mijn ideeën uit, want dat vind ik het leukste aspect van het bouwen met Lego
Iemand een goede suggestie?
zie @Jakkus zijn dorpje 
er zijn ook nodige (niet officele) lego boeken, specifiek voor architectuur/gebouwen
ik heb aantal boeken (sorteer labels etc.) op drive gezet: https://drive.google.com/...eALr3_tja0xMc?usp=sharing
er zijn ook nodige (niet officele) lego boeken, specifiek voor architectuur/gebouwen
ik heb aantal boeken (sorteer labels etc.) op drive gezet: https://drive.google.com/...eALr3_tja0xMc?usp=sharing
Ik had een missing part in m'n police station en heb die besteld bij lego, nu kwam ik daar op de bricks & pieces pagina onderstaande melding tegen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/UawPMxgbDZPdDpJXE8W8Yoht.png?f=user_large)
Weet iemand waar dat over gaat?
:fill(white):strip_exif()/f/image/UawPMxgbDZPdDpJXE8W8Yoht.png?f=user_large)
Ha bedankt! En dat dorpje van @Jakkus had ik idd al voorbij zien komenhimlims_ schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:32:
zie @Jakkus zijn dorpje
Ik gok: samenwerking bricklink (baseeet ik nergens op, zuig uit duim)milo526 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:35:
Ik had een missing part in m'n police station en heb die besteld bij lego, nu kwam ik daar op de bricks & pieces pagina onderstaande melding tegen.
[Afbeelding: Binnenkort proberen wij een nieuwe mogelijkheid voor het kopen van stenen uit voor onze fans in Nederland. Houd dus een oogje op nieuwtjes!]
Anders:
LEGO® Klantenservice
00800 5346 5555
+441753826003
Maandag tot vrijdag 09:00-17:00 MET
Aan het genieten van de opbouw van het politieburo (10278) Wat een mooie build, alleen jammer dat de platenspeler gespiegeld is, zo zal hij niet werken...
diskeltische lurker
Dan moet je de plaat er gewoon andersom opleggen..technopeuter schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:48:
Wat een mooie build, alleen jammer dat de platenspeler gespiegeld is, zo zal hij niet werken...
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/stofCNX9fW1kCq9GDpF2sk7q.webp?f=user_large)
Dank, morgen eens controleren of ik die fout gemaakt heb.technopeuter schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:48:
Aan het genieten van de opbouw van het politieburo (10278) Wat een mooie build, alleen jammer dat de platenspeler gespiegeld is, zo zal hij niet werken...
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Het is redelijk nieuw voor mij om via Bricklink aan de slag te gaan, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil graag het Renault RS17 setje bij elkaar bricklinken om deze te kunnen bouwen(met later de stickers erbij). Via rebrickable kan ik de hele parts list in de Bricklink account plakken, maar daarna kom ik eigenlijk niet verder met wat ik moet doen. Ik zie van de 105 benodigde onderdelen maar 49 onderdelen staan(waarschijnlijk 49 unieke onderdelen), maar nu?
Gaat om dit setje:
Ik wil graag het Renault RS17 setje bij elkaar bricklinken om deze te kunnen bouwen(met later de stickers erbij). Via rebrickable kan ik de hele parts list in de Bricklink account plakken, maar daarna kom ik eigenlijk niet verder met wat ik moet doen. Ik zie van de 105 benodigde onderdelen maar 49 onderdelen staan(waarschijnlijk 49 unieke onderdelen), maar nu?
Gaat om dit setje:
/f/image/0W8ZMfKX9z4Z4tIfHkoYlibh.png?f=fotoalbum_large)
Zodra je de onderdelen op Bricklink in een wanted lijst hebt staan kun je vanaf de overzichtspagina klikken op 'Easy buy'. Dan zoekt hij zelf de goedkoopste combinatie aan winkels bij elkaar. Je kunt ook de lijst openen en klikken op 'buy all'. Op die pagina kun je zelf kijken welke winkels handig zijn. Het is alleen niet echt overzichtelijk welke onderdelen er niet bij een store verkrijgbaar zijn.pixels66 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:16:
Het is redelijk nieuw voor mij om via Bricklink aan de slag te gaan, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Gaat om dit setje:
[Afbeelding]
Ik kijk zelf meestal eerst via rebrickable. Die geeft per winkel aan welke onderdelen ze wel of niet hebben. Als er onderdelen moeilijk te krijgen zijn of heel duur dan is het vaak mogelijk er een alternatief onderdeel voor te selecteren. Al met al is het best wat werk als een beetje efficiënt wil kopen.
Ik sta open voor meer tips. Ben zelf nog een beginner hiermee en heb ook nog wel wat dingen die ik zou willen kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 31-12-2021 17:33 ]
En ingelogd op Lego.com om vannacht het hotel te bestellen 
Iedereen een gezond en een gelukkig 2022 toegewenst

Op de valreep deze MOC afgemaakt; https://rebrickable.com/m...icks/ford-gt40-mk-i-1967/
Wat een bouwwerk weer. Ik heb hiervoor de witte Technic Porsche aangeschaft en meerdere malen losse onderdelen.
Wat ik niet slim deed (lees, oerdom) is de Lego verzameling niet gemarkeerd als zijnde gebouwd op Rebrickable en dus bleef ik steeds onderdelen missen (you have this part in your buildable collection enzo). Dit resulteerde in een jacht naar de verschillende kits die hier staan voor onderdelen. De Defender moest het ontgelden maar ook een Speed Champions Porsche, een polybag helicopter en zelfs het Peperkoek huisje moest het ontgelden. Geen paniek, wishlist is aangemaakt en ik heb toch nog een stukje vakantie over
Enfin, leuke build en deze blijft hier nog wel even staan.
:strip_exif()/f/image/UaGOgAGfbVaQuY3jV7lKTsLY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UNjYixVmWRKv4Hovxa1kq8bP.jpg?f=fotoalbum_large)
Naast de Sian, best huge;
:strip_exif()/f/image/qQq7yCAqTiKRzSm0elSCKkOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wel een beetje gesmokkeld wegens niet de juiste kleuren maar dat is letterlijk onder de motorkap. Kom ik er op het eind nog achter dat de achterste mudguards niet de juiste zijn, deze moeten hetzelfde zijn als de voorkant. Duh, kniesoor die daar op let
Wat een bouwwerk weer. Ik heb hiervoor de witte Technic Porsche aangeschaft en meerdere malen losse onderdelen.
Wat ik niet slim deed (lees, oerdom) is de Lego verzameling niet gemarkeerd als zijnde gebouwd op Rebrickable en dus bleef ik steeds onderdelen missen (you have this part in your buildable collection enzo). Dit resulteerde in een jacht naar de verschillende kits die hier staan voor onderdelen. De Defender moest het ontgelden maar ook een Speed Champions Porsche, een polybag helicopter en zelfs het Peperkoek huisje moest het ontgelden. Geen paniek, wishlist is aangemaakt en ik heb toch nog een stukje vakantie over
Enfin, leuke build en deze blijft hier nog wel even staan.
:strip_exif()/f/image/UaGOgAGfbVaQuY3jV7lKTsLY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UNjYixVmWRKv4Hovxa1kq8bP.jpg?f=fotoalbum_large)
Naast de Sian, best huge;
:strip_exif()/f/image/qQq7yCAqTiKRzSm0elSCKkOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wel een beetje gesmokkeld wegens niet de juiste kleuren maar dat is letterlijk onder de motorkap. Kom ik er op het eind nog achter dat de achterste mudguards niet de juiste zijn, deze moeten hetzelfde zijn als de voorkant. Duh, kniesoor die daar op let
@Gideon Toen ik net weer begon heb ik best veel losse stenen besteld, maar uiteindelijk bleek daar veel bij te zitten wat ik uiteindelijk niet gebruikte. Wat ik zelf heel leuk vond, was een onderdelen van 4x een creator-set (31097) op een hoop gooien en daar iets van bouwen 
Het is ook een leuke uitdaging om de onderdelen van één modular te nemen en te kijken wat je daarvan kunt maken. Of op Rebrickable.com zoeken naar alternatieve handleidingen voor sets.
Het is ook een leuke uitdaging om de onderdelen van één modular te nemen en te kijken wat je daarvan kunt maken. Of op Rebrickable.com zoeken naar alternatieve handleidingen voor sets.
Dankzij de 40% korting van de Kruidvat, toch maar het laatste setje speed champions gekocht om de serie kompleet te maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NFz5sPjjIS6HXq8WrbxSmFWX.jpg?f=user_large)
Hoelaat komt deze online? 01:00?aReaRe schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:31:
@schumi1986 Om middernacht, 12 uur.
Zit dit even op het grote scherm te bekijken, zo grappig ! (Positief jaloers) Er is echt van alles te doen in jouw stad. Heb je er wel eens aan gedacht om met bijvoorbeeld een GoPro door je stad te " hoveren" ? Lijkt me echt zo cool.Jakkus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:08:
[Afbeelding]
De vissersboot is ook klaar! Een leuke set. Een klein beetje eentonig om te bouwen, maar het resultaat is erg mooi, vind ik.
Accepteer je donaties? Dat ik dan met een auto for ever door je stad "rijdt"
Ja dat is dus net het dilemma waar ik tegenaan loop: óf je hebt teveel spul waar je niks mee doet, óf je komt bepaalde elementen tekort..Jakkus schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:49:
@Gideon Toen ik net weer begon heb ik best veel losse stenen besteld, maar uiteindelijk bleek daar veel bij te zitten wat ik uiteindelijk niet gebruikte.
Qua variatie is het aankopen van meerdere creator-sets misschien nog het meest handige. Ik denk dat ik gewoon maar ergens mee begin en dan zie ik wel. Het is ook weer niet nodig om meteen alles voorradig te hebben. Rome is ook niet in een dag gebouwdWat ik zelf heel leuk vond, was een onderdelen van 4x een creator-set (31097) op een hoop gooien en daar iets van bouwen
Dat viel mij idd ook al op! Alsof je naar een Jan van Haasterenpuzzel zit te kijkenmir4dor schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:59:
[...]
Zit dit even op het grote scherm te bekijken, zo grappig ! (Positief jaloers) Er is echt van alles te doen in jouw stad.
Hoe anders zou je t dit keer doen? Heb in ieder geval wat inspiratie, eerst eens afbouwenMarkH NL schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:13:
[...]
Hier!
Zou het nu wel anders doen haha :-)
Om 0:01
Wacht zelf daarmee meestal liever tot er een gratis gift bij aankoop aanbieding is of dubbele VIP. Al kriebelt het natuurlijk ook weer wel ergensaReaRe schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:31:
200 fish found!
Minder lelijke stenen en wat meer pretpark achtige dingen 😂DCNY schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:22:
[...]
Hoe anders zou je t dit keer doen? Heb in ieder geval wat inspiratie, eerst eens afbouwen
Xbox Live: MarkH
@mir4dor Haha, je kan me altijd een minifig sturen, dan geef ik die wel een plaatsje in de stad
Ik heb ook al een paar minifigs aan familieleden toegewezen 
@schumi1986 Ik lees net op bouwsteentjes.info dat het pas om 1.00 uur is. Nou weet ik het zelf ook niet meer
@schumi1986 Ik lees net op bouwsteentjes.info dat het pas om 1.00 uur is. Nou weet ik het zelf ook niet meer
[ Voor 26% gewijzigd door Jakkus op 31-12-2021 22:04 ]
Even afwachten dan maar, onlangs met de UCS AT-AT was het ook 01:00Jakkus schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:00:
@mir4dor Haha, je kan me altijd een minifig sturen, dan geef ik die wel een plaatsje in de stadIk heb ook al een paar minifigs aan familieleden toegewezen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NIFXAQtIoKFPD4PjmSRiK0Wg.jpg?f=user_large)
Is toch weer jammer... Heeft iemand zo'n tile al eens gepolijst? Het ziet er zo echt niet uit.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked