Hier gewoon te bestellen, ben je wel ingelogd?Dracula schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:57:
Helaas door werk calls nog geen tiitanic kunnen bestellen en nu niet meer te pre orderen.
Afwachten dan maar wanneer het wel kan. Kan je dat tracken op de lego site? Kon het zo snel niet vinden,
Ja en er staat limiet is overschredenVitruvius schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:58:
[...]
Hier gewoon te bestellen, ben je wel ingelogd?

Edit: NVM probleem is al opgelost kan gewoon bestellen.
[ Voor 65% gewijzigd door Dracula op 01-11-2021 11:22 ]
Dan zit hij al in je winkelmandje waarschijnlijk en kun je gewoon afrekenen.
M3P 24'
Ow lol idd :-)Vissa66 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:00:
[...]
Dan zit hij al in je winkelmandje waarschijnlijk en kun je gewoon afrekenen.
Heb me ingehouden en besloten de titanic pas te gaan bestellen als er dubbele VIP punten zijn te verdienen en je er extra's bij krijgt.
Heb nog de Sian staan om op te bouwen dus kan nog wel even vooruit.
ps. ik kan hem nu gewoon nog bestellen dus denk dat er wel genoeg voorraad is.
Heb nog de Sian staan om op te bouwen dus kan nog wel even vooruit.
ps. ik kan hem nu gewoon nog bestellen dus denk dat er wel genoeg voorraad is.
Ik zeur (bij mezelf) al tijden om de 75192 Millennium Falcon dus die moet er eerst komen.
Ik zou het doen!
Is gewoon nog te pre-orderen hoor; https://www.lego.com/en-n..._Life_HP-PR-AT-L48J5FCKQWDracula schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:57:
Helaas door werk calls nog geen tiitanic kunnen bestellen en nu niet meer te pre orderen.
Afwachten dan maar wanneer het wel kan. Kan je dat tracken op de lego site? Kon het zo snel niet vinden,
Ja txs was ik al achter zie paar posts eerder.Chip. schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:18:
[...]
Is gewoon nog te pre-orderen hoor; https://www.lego.com/en-n..._Life_HP-PR-AT-L48J5FCKQW
Misschien was dit wel een teken om te wachten met bestellen op dubbel xp 😀
ontopic: gelukkig maak ik me niet druk om Titanic, succes met wachten en bouwen mensen!
verder,
Ik ben van plan om een vitrine te (laten) maken om wisselend de Lego in te zetten, dan komen de Technic, treinen en piraten ook eens uit de zogeheten mottenballen.
Nu wilde ik weten, heeft één van jullie de treinen in een vitrine staan? Ik zou graag weten hoeveel treinen bij bochten uitsteken, en hoe diep té diep wordt voor een vitrine.
verder,
Ik ben van plan om een vitrine te (laten) maken om wisselend de Lego in te zetten, dan komen de Technic, treinen en piraten ook eens uit de zogeheten mottenballen.
Nu wilde ik weten, heeft één van jullie de treinen in een vitrine staan? Ik zou graag weten hoeveel treinen bij bochten uitsteken, en hoe diep té diep wordt voor een vitrine.
Gaat ook bij elk nieuw model op lego.com weer mis hier 
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops
* aReaRe heeft de bouw instructies en video's gezien van de Titanic en ik bestel hem niet.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Anoniem: 63072
Ik heb net de Space Shutle met Hubble telescoop gekocht voor bij de Saturn V, ISS en Maanlander.
Ik denk echter wel dat deze het einde van mijn Lego hobby zijn. Ik verzamel tot nu toe starwars UCS en boven genoemde, maar de prijs wordt mij zo langzamerhand toch echt te gek
Ik heb in de display ruimte nog plaats vrij voor een Imperial Star Destroyer en dan is die toch vol, maar elke keer als ik de prijs daarvan zie stel ik het uit. Ik ga denk ik deze week de boel wat ruimer neer zetten en genoegen nemen met wat ik heb
Ik denk echter wel dat deze het einde van mijn Lego hobby zijn. Ik verzamel tot nu toe starwars UCS en boven genoemde, maar de prijs wordt mij zo langzamerhand toch echt te gek
Ik heb in de display ruimte nog plaats vrij voor een Imperial Star Destroyer en dan is die toch vol, maar elke keer als ik de prijs daarvan zie stel ik het uit. Ik ga denk ik deze week de boel wat ruimer neer zetten en genoegen nemen met wat ik heb

Zo doe ik het ook met deze hobby. Heeft me al heel veel geld bespaard.aReaRe schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:43:
* aReaRe heeft de bouw instructies en video's gezien van de Titanic en ik bestel hem niet.
Jaaaa, order is geplaatst voor de titanic
Zo net Home Alone huis gekocht, ben erg benieuwd! Eerst haunted house maar afmaken
Dan heb je toch ook al een behoorlijke en mooie collectieAnoniem: 63072 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:50:
Ik heb net de Space Shutle met Hubble telescoop gekocht voor bij de Saturn V, ISS en Maanlander.
Iets van video's gezien. Wel mooi resultaat, maar zoveel ga ik niet uitgeven aan een display set. Display zou ook een issue zijn. Waar ik m'n huidige sets display door ze van tijd tot tijd om te wisselen in de vitrinekast, zou de Titanic er alleen verticaal inpassenaReaRe schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:43:
[ Voor 28% gewijzigd door Gim op 01-11-2021 13:07 ]
Even een copy-paste vanuit de MOC challenge:
De uitslag van de Tweakers Lego MOC Challenge 5 (oktober 2021):
🥇 1. XXLaura | 🥈 2. Pazo | 🥉 3. phYzar |
![]() | ![]() | ![]() |
Zojuist de 42100 afgerond en zit nu te bedenken waar je dit soort dingen überhaupt neer zet. Het zijn aardige stofvangers en hij past niet in een vitrine.Gim schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:58:
[...]
Iets van video's gezien. Wel mooi resultaat, maar zoveel ga ik niet uitgeven aan een display set. Display zou ook een issue zijn. Waar ik m'n huidige sets display door ze van tijd tot tijd om te wisselen in de vitrinekast, zou de Titanic er alleen verticaal inpassenEn ik hou het toch echt bij m'n huidige huis en m'n huidige vitrinekast
Dus, waar laten jullie je sets?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Knap hoor!chrisO schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:07:
Even een copy-paste vanuit de MOC challenge:
🥇 1. XXLaura 🥈 2. Pazo 🥉 3. phYzar [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En het topic met de challenge voor deze maand is geopend!
Tweakers Lego MOC Challenge 6 - november 2021
Tweakers Lego MOC Challenge 6 - november 2021
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ohx5AEm2LPaoWO09GmbrUZFb.webp?f=user_large)
Ik heb m'n opgebouwde non-Technic sets in een vitrinekast staan. Wat niet meer in de kast past verschilt. Er zijn sets die ik afbreek en opberg om ze een ander moment op te bouwen en te displayen. Er zijn sets die ik gewoon gebouwd opberg in een afgelosten doos en er zijn sets die ik na wat wikken en wegen verkoop.Toppe schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:10:
[...]
Zojuist de 42100 afgerond en zit nu te bedenken waar je dit soort dingen überhaupt neer zet. Het zijn aardige stofvangers en hij past niet in een vitrine.
Ik probeer sowieso steeds minder display sets te kopen en van tijd tot tijd leuke (creator) sets te kopen waarmee vooral gebouwd gaat worden; dus meer dan alleen de eigenlijke set op de doos. Scheelt ook enorm in de portemonnee
Het kleine aantal Technic sets die ik heb die staan gewoon op een rek. Ik heb ze dan vaak maar op een hoge rek gezet met de hoop dat het stof daar iets minder geconcentreerd omlaag dwarrelt
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 01-11-2021 13:24 ]
Zie TW. Dit is je 2e waarschuwing.
[ Voor 161% gewijzigd door Ardana op 01-11-2021 14:32 ]
Zie TW.
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 01-11-2021 14:32 ]
M3P 24'
bedankt voor het aanbod, maar ik ga droevig met kerst voor de verwarming zitten hoe andere de titanic bouwen.Vissa66 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:55:
[...]
Was vanochtend uren de tijd om hem rustig te bestellen voor de levering van 8 November.![]()
Ik heb hem zelf besteld maar heb ook nog een lijntje uitstaan bij iemand die normaliter een hoop sets voor mij regelt tegen betere prijzen. Als hij ze heeft kunnen bemachtigen heb ik nog 1 set over die je zou mogen overnemen, voor onder de winkelprijs.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik zit wel heel erg te twijfelen voor Home Alone, ik heb ooit besloten geen stad o.i.d. te bouwen omdat ik daar gewoon de ruimte niet voor heb maar qua nostalgie zou deze misschien wel in het kerst dorp passen
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
ik probeer het te 'pushen' onder de norm van; pas goed bij ons kerst dorp + trein etc. maar vriendin nog niet overtuigtDukeBox schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:21:
Ik zit wel heel erg te twijfelen voor Home Alone, ik heb ooit besloten geen stad o.i.d. te bouwen omdat ik daar gewoon de ruimte niet voor heb maar qua nostalgie zou deze misschien wel in het kerst dorp passen
Om heel eerlijk te zijn past het er eigenlijk niet echt bij, het idyllische van de kerst bouwsels komt hier niet echt naar voren ,de 2 pegeltjes en 3 kransen op de trap is niet genoeg om mijzelf over te halen. Uiteraard wel aan te passen maar zo kan ik iedere set haast wel in het kerst dorp opnemenhimlims_ schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:38:
ik probeer het te 'pushen' onder de norm van; pas goed bij ons kerst dorp
Daar komt ook nog bij dat deze aan de voorkant 'open' gaat en alle andere kerst huisjes juist vanaf de achterkant toegankelijk zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 01-11-2021 16:48 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Gewoon stiekem bestellen als je een keer "alleen thuis" benthimlims_ schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:38:
[...]
ik probeer het te 'pushen' onder de norm van; pas goed bij ons kerst dorp + trein etc. maar vriendin nog niet overtuigt
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Top! Ligt bij ons op zolder.Toppe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:13:
Na de R 9800 leek dit me wel een leuke!
[Afbeelding]
Conclusie review eurobricks: TECHNIC HOW IT'S MEANT TO BE
Superkiwi schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:12:
[...]
Gewoon stiekem bestellen als je een keer "alleen thuis" bent
offtopic:
Ik had dat geintje vorige week al uitgehaald: oled tv besteld, super strak beeld, zwart waarden, 4K HDR 😘 komt er eentje thuis “ik zie geen verschil”
Ik had dat geintje vorige week al uitgehaald: oled tv besteld, super strak beeld, zwart waarden, 4K HDR 😘 komt er eentje thuis “ik zie geen verschil”
Maar ik twijfel ook nog een beetje,
Je koopt ook bijna 2 Modular’s voor die prijs … vind m wel erg geslaagd, maar of ik m ook ‘moet’ hebben … dilemma (misschien maar een aanbieding afwachten - hoewe met ideas niet altijd goed uitpakt op=op)
@gizmokat
Die Guardians of the Galaxy Ship ziet er serieus goed uit zeg, daar heb je echt een goede deal mee.
Ik zie hem nergens voor minder dan 120 EUR.
Die Guardians of the Galaxy Ship ziet er serieus goed uit zeg, daar heb je echt een goede deal mee.
hoi
Klopt hij stond al een tijdje op mijn verlanglijstje was ook nergens goedkoper dan 120 euro al die tijd, en omdat ie nog niet zolang uit was had ik zoiets ik wacht wel met kopen geen haast, tot dat ie bij het kruidvat in de aanbieding was en maar 82 euro koste voor die prijs kon ik hem niet laten liggen.ReVision. schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:33:
@gizmokat
Uiteraard volledig naast gegrepen. Lego store utrecht had m ook niet meer. Maar de afgelopen dagen de Intertoys site in de gaten gehouden en uiteindelijk net op de valreep een exemplaar weten te bemachtigen! Nu alleen nog ophalen, maar ben blij dat het gelukt is om de 10264 nog te pakken te krijgen. Zag idd op marktplaats dat men de prijs had opgehoogd..Loader schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:17:
[...]
Bij zulke dingen moet je snel handelen. Wat je had moeten doen is dat ding zelf kopen en die dan als kado aan jou laten geven.
Ik weet dat online niet meer te krijgen is maar in de lego Store in Utrecht en adam zou het moeten lukken maar niet voor lang.
Bij mij staan ze vaak na eerste bouw tijdje (maand of wat) op een kast en spelen de kleintjes er af en aan mee. Gaat het stuk, kan ik het weer fixen, vind dat wel leuk natuurlijk. Soms kleine aanpassingen doen.Toppe schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:10:
[...]
Zojuist de 42100 afgerond en zit nu te bedenken waar je dit soort dingen überhaupt neer zet. Het zijn aardige stofvangers en hij past niet in een vitrine.
Na tijdje veel stof, spoel ik af met warm water, uit elkaar halen drogen op handdoek, sorteren en dan een moc bouwen en herhaalt het zich weer.
Ze zouden hem toch vasthouden voor je?bvsteyn schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:36:
[...]
Uiteraard volledig naast gegrepen. Lego store utrecht had m ook niet meer. Maar de afgelopen dagen de Intertoys site in de gaten gehouden en uiteindelijk net op de valreep een exemplaar weten te bemachtigen! Nu alleen nog ophalen, maar ben blij dat het gelukt is om de 10264 nog te pakken te krijgen. Zag idd op marktplaats dat men de prijs had opgehoogd..
Past er inderdaad erg goed in. Mooie set ook. Al wacht ik op een prijsdaling of aanbieding. Ga denk eerst voor de winter village 2021 set. Ook leuk en stuk betaalbaarder.DukeBox schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:21:
Handig, zo'n oom als timmerman/klusser met z'n eigen bedrijf

Alleen nog verlichting bedenken, wilde eerst alleen de onderzijde van de onderste plank als bureauverlichting.
Maar inmiddels lijkt het me ook wel mooi als de Lego verlicht is, dus bovenop beide planken ook verlichting. dat mag dan zelfs nog wel RGB zijn. En die planken schilderen natuurlijk, is nu kaal hout.

Alleen nog verlichting bedenken, wilde eerst alleen de onderzijde van de onderste plank als bureauverlichting.
Maar inmiddels lijkt het me ook wel mooi als de Lego verlicht is, dus bovenop beide planken ook verlichting. dat mag dan zelfs nog wel RGB zijn. En die planken schilderen natuurlijk, is nu kaal hout.
[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 01-11-2021 20:51 ]
Ach, ik vind het enthousiasme wel wat hebben eigenlijk, leuk om te zien, ook al vind ik hem zelf niet echt iets voor mezelfCyBeRSPiN schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:20:
Gaat ook bij elk nieuw model op lego.com weer mis hier
Philips HueFastFred schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:49:
Handig, zo'n oom als timmerman/klusser met z'n eigen bedrijf![]()
[Afbeelding]
Daily driver; MB R171 SLK280
Nee, dat kon niet meer werd gezegd. Maar goed, gelukkig toch nog gelukt.
Gisteravond afgemaakt en ik vind het erg tof hoe alles in elkaar zit en werkt.Toppe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:13:
Na de R 9800 leek dit me wel een leuke!
[Afbeelding]
Review op Eurobricks gelezen en inderdaad... Als je al niet enthousiast was dan wordt je het wel.meesje schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:17:
[...]
Top! Ligt bij ons op zolder.
Conclusie review eurobricks: TECHNIC HOW IT'S MEANT TO BE
Die set lijkt wel een beetje op de classic lego 8868Gim schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:00:
[...]
Review op Eurobricks gelezen en inderdaad... Als je al niet enthousiast was dan wordt je het wel.
Wat mij nog tegenhoud om die truck te kopen is dat er volgens mij geen luchttank in zit en dat je dus continue moet pompen om die arm te laten bewegen. Had toch gehoopt op een elektrisch aangedreven pompje voor lucht.
Die stickers met vlammen zullen er bij mij sowieso niet op komen.
[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 02-11-2021 08:17 ]
Die stickers met vlammen heb ik ook erg over getwijfeld maar nu hij af is en ik toch de stickers heb geplakt stoor ik mij daar een stuk minder aan.FastFred schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:16:
Wat mij nog tegenhoud om die truck te kopen is dat er volgens mij geen luchttank in zit en dat je dus continue moet pompen om die arm te laten bewegen. Had toch gehoopt op een elektrisch aangedreven pompje voor lucht.
Wat betreft het "pompje" je hoeft niet continu te pompen... druk opbouwen en je kan 2 acties doen. En het laten zakken gaat ook zonder druk, vanwege het gewicht. Daarnaast is de rest ook allemaal handmatig (draaien van de arm, zakken van de kabbels, etc.). Doen ze het ene elektrisch verwacht je denk ik vaak ook de rest elektrisch/automatisch, wat de prijs eenvoudig zou verdubbelen van de set.
@stijn1309 ik dacht in een filmpje gezien te hebben dat iemand continue aan het pompen was om die arm omhoog te krijgen.
Heb eergisteren de Tow Truck afgemaakt. Tof ding, veel functies! Alleen die stickers ben ik nog niet over uit. Heb op het moment helemaal niets geplakt. Doet mij inderdaad denken aan de 8868. Tankje zit er niet bij, maar in het systeem zelf bouw je wel wat overdruk op om wat functies te kunnen doen. Weet ook niet of de slangen de opgebouwde druk aan zouden kunnen icm een tank tbh.
Als je wat zwaarders op tilt, moet je wat vaker pompen om genoeg druk op te bouwen.
Bouwen van de set was ook leuk, maar heb nog nooit zo vaak terug moeten bladeren, zal wel aan mij liggen though
Als je wat zwaarders op tilt, moet je wat vaker pompen om genoeg druk op te bouwen.
Bouwen van de set was ook leuk, maar heb nog nooit zo vaak terug moeten bladeren, zal wel aan mij liggen though
[ Voor 10% gewijzigd door TepelStreeltje op 02-11-2021 09:26 ]
Battle.net Spud#2543
Ik heb er in die zin niet mee gespeeld dat ik echt dingen aan het ophijsen was... maar als ik paar keer deed pompen en dan de schakelaar omzette ging de arm omhoog.FastFred schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:01:
@stijn1309 ik dacht in een filmpje gezien te hebben dat iemand continue aan het pompen was om die arm omhoog te krijgen.
Zo'n motorische aangedreven pompje had je bij de 42043 Mercedes-Benz Arocs. Bij die set was sowieso vrijwel alles motorisch aangedreven.FastFred schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:16:
Het is echter ook weleens fijn om een grotere technische set met vele functies zónder motor te zien.
En uitbreiden met een motortje zal allicht nog wel gebeuren door iemand op internet. Zelfs de 42043 werd nog verder gemotoriseerd, want hij kon nog niet met RC rijden
Bij Amazon stond ie meen ik voor €116 te koop. Dat is al een nette pijs, lijkt me zo. Maar was deze Tow Truck nu een van die sets die komend jaar duurder in de markt gezet gaat worden door LEGO?
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 02-11-2021 11:35 ]
Vraagje beste medetweakers; mijn zoon heeft een jaar of 2 geleden de Lego Boost gekocht en wij hadden de illusie dat je daar dan lekker mee kunt programmeren. We vonden dat in de praktijk nogal tegenvallen. De app was enerzijds wat simplistisch en anderzijds werkte hij vaker niet dan wel goed. De bluetooth koppeling was ook lastig.
Nu staat het concept van programmeerbare Lego ons wel nog steeds aan. Ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met (de nieuwe) Mindstorms; zitten hier veel mogelijkheden in en hoe is jullie ervaring met de app / bluetooth verbinding?
Nu staat het concept van programmeerbare Lego ons wel nog steeds aan. Ik vroeg me af of jullie ervaringen hebben met (de nieuwe) Mindstorms; zitten hier veel mogelijkheden in en hoe is jullie ervaring met de app / bluetooth verbinding?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Kijk eens op pybricks. Hiermee is het mogelijk om met Python aan de slag te gaan in combinatie met Boost en Powered Up.snmght schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:00:
Nu staat het concept van programmeerbare Lego ons wel nog steeds aan.
En er is ook nog de nieuwe Raspberry Pi Build HAT. Hoewel ze hier vooral de nieuwe Mindstorms onderdelen laten zien, werkt dit ook met de meeste andere motoren.
Nee, de nieuwe mindstorms is niet compatible met de boost onderdelen. Die zijn van een andere generatie.gosse adema schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:35:
[...]
Kijk eens op pybricks. Hiermee is het mogelijk om met Python aan de slag te gaan in combinatie met Boost en Powered Up.
En er is ook nog de nieuwe Raspberry Pi Build HAT. Hoewel ze hier vooral de nieuwe Mindstorms onderdelen laten zien, werkt dit ook met de meeste andere motoren.
zie ook https://stemgeek.com/lego-boost-vs-mindstorms/
volgens mij is de lego Boost wel compatible met Lego Education WeDo, die wel een wat uitgebreidere app heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 02-11-2021 13:06 ]
@gosse adema thanks! Wat je schetst is denk ik nog wel een niveautje hoger, hij is nog maar 8. Meer mogelijkheden dan de Boost zou fijn zijn maar ik denk niet dat we al aan Python gaan beginnen. Ik ben zelf ook geen IT-er of progammeur. 
En daarnaast blijf ik vooral benieuwd naar ervaringen van medetweakers die de Mindstorms al even hebben. Ik vond zoals gezegd de Boost niet alleen weinig bieden maar de app was ook best wel bagger en de bluetoothverbinding abominabel. Als dat met de Mindstorms net zo is dan is het geen 300 euro waard imho.
En daarnaast blijf ik vooral benieuwd naar ervaringen van medetweakers die de Mindstorms al even hebben. Ik vond zoals gezegd de Boost niet alleen weinig bieden maar de app was ook best wel bagger en de bluetoothverbinding abominabel. Als dat met de Mindstorms net zo is dan is het geen 300 euro waard imho.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Wordt momenteel overspoeld door Lego aanbiedingen via Pepper.com haha :-D. De 60179 passagierstrein alvast gescoord met wat extra rails voor de kids in december. Nu hopen op een mooie aanbieding voor de Home Alone set. Man, wat ziet die er tof uit! Tot die tijd heb ik nog de 10283 staan om me mee te vermaken gelukkig!
Succes met de spaceshuttle, toffe build op de stickers naXeNoBiTe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:57:
Wordt momenteel overspoeld door Lego aanbiedingen via Pepper.com haha :-D. De 60179 passagierstrein alvast gescoord met wat extra rails voor de kids in december. Nu hopen op een mooie aanbieding voor de Home Alone set. Man, wat ziet die er tof uit! Tot die tijd heb ik nog de 10283 staan om me mee te vermaken gelukkig!

Er zijn zoveel sets, ik heb helaas pas vorig jaar lego weer gevonden. Als ik kijk naar alle modular sets en andere dingen die ik heb gemist, Nu helaas onbetaalbaar. Heb wel Gebouwenset en het Police Station in bezit en ben benieuwd naar de Modular voor 2022. Home Alone is ook echt vet inderdaad.XeNoBiTe schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:57:
De geruchten voor de komende modular staan alweer online.
Het schijnt een (Corner) Hotel met kunst gallery te worden, voor zo'n 200,-
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JoqaBjZVQpfCXx4QgOnAMqnP.jpg?f=user_large)
Daarnaast zal er voor deze set ook een GWP komen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6irBhI9lLN1Ba5tPSESHr6hw.jpg?f=user_large)
Bron
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JoqaBjZVQpfCXx4QgOnAMqnP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6irBhI9lLN1Ba5tPSESHr6hw.jpg?f=user_large)
Bron
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Maakt niet uit wanneer je uit je "Lego Dark Ages" terugkeert, er zijn altijd sets die je gemist hebt in die duistere periode en die nu niet meer voor een budgetvriendelijke prijs te krijgen zijn. Ikzelf kwam eind 2015 uit m'n Lego Dark Ages, en ook toen al baalde ik van zo veel prachtige sets die ik in de loop der jaren had gemist. Maar ... in de afgelopen jaren zijn er gelukkig ook weer ontzettend veel prachtige nieuwe sets uitgekomen, en van sommige sets die ik gemist had zelfs een (verbeterde) remake.Cloud_VII schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:27:
Er zijn zoveel sets, ik heb helaas pas vorig jaar lego weer gevonden. Als ik kijk naar alle modular sets en andere dingen die ik heb gemist, Nu helaas onbetaalbaar. Heb wel Gebouwenset en het Police Station in bezit en ben benieuwd naar de Modular voor 2022. Home Alone is ook echt vet inderdaad.
Dus mijn advies: kijk niet teveel naar het verleden wat je gemist hebt, maar geniet gewoon van wat er nu te kopen en bouwen is, en kijk met kloppend hart uit naar alle moois dat nog gaat komen.
Leuk maar de foto's zijn van sets van bijna 10 jaar geledenQuattroNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bron
Edit: nee nog ouder
Bovendien was die miniscale set geen GWP, dus verwacht er niet zoiets van zou ik zeggen.
Ik meende ook al zoiets te herkennen.Reinier schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:49:
[...]
Leuk maar de foto's zijn van sets van bijna 10 jaar geleden
Maar ach, het zijn nog maar geruchten. Of een her- of vernieuwde uitgave.
We gaan het zien.
De geruchten heb ik (ook een paar weken geleden) ook al op een aantal plekken gelezen (weet alleen niet meer waar preciesQuattroNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:51:
[...]
Ik meende ook al zoiets te herkennen.
Maar ach, het zijn nog maar geruchten. Of een her- of vernieuwde uitgave.
We gaan het zien.

scintillating
De foto is een set uit 2007QuattroNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bron
[ Voor 3% gewijzigd door dr86 op 02-11-2021 15:05 ]
kan kloppen - maar zou hier wel een afgeleide van zijn, als ik de geruchten mag geloven
Iemand die weet of in een van de Lego winkels de mariachi's nog te vinden zijn? (voordat ik de reis aanvang vanuit het hoge noorden)
Nintendo speler sinds '94.
Ik probeerde deze creatie in stud.io te importeren, en dat lukte me ook
https://rebrickable.com/m...k-minecraft-tnt/#comments
alleen lukte me niet om er een stappenplan voor te maken, de hele kubus wordt getoond als 1 stap.
ik heb al de help pagina van stud.io bekeken en wat videos op youtube bekeken, maar kom er maar niet achter welke knop ik moet indrukken om een stappenplan te maken? Wie kan me uit de brand helpen?
alleen lukte me niet om er een stappenplan voor te maken, de hele kubus wordt getoond als 1 stap.
ik heb al de help pagina van stud.io bekeken en wat videos op youtube bekeken, maar kom er maar niet achter welke knop ik moet indrukken om een stappenplan te maken? Wie kan me uit de brand helpen?
Denk dat je t beste de winkel kan bellen met je vraag, die kunnen je vraag het beste beantwoorden.Reintji schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:43:
Iemand die weet of in een van de Lego winkels de mariachi's nog te vinden zijn? (voordat ik de reis aanvang vanuit het hoge noorden)
Ben nu niet in de buurt van mijn PC maar kan wel een eenvoudige pdf bouwbeschrijving in elkaar zetten voor je.johnb52 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:32:
Ik probeerde deze creatie in stud.io te importeren, en dat lukte me ook
Geruchtenmolen: AT-AT UCS 75313 set 26 november, 6782 onderdelen, €799.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yzAeK1hVGPgfs7hzGW08HzFB.jpg?f=user_large)
Zijn dat niet plaatjes met een hele oude doos? Of is dit juist de nieuwe soort doos? Ziet er in ieder geval niet uit als hoe ik gewend ben en ziet er eerder naar mijn idee 'oud' uit. Dus is dit niet gewoon photoshop?QuattroNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bron
Excuus dat hadden meerdere mensen dus al opgemerkt
Tof! Graag.Sato schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:56:
[...]
Ben nu niet in de buurt van mijn PC maar kan wel een eenvoudige pdf bouwbeschrijving in elkaar zetten voor je.
Maar nog toffer als je t uitlegt aan mij, zodat ik t voortaan zelf kan doen🙂
Utrecht heeft ze niet meer.Reintji schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 21:43:
Amsterdam ( afgelopen vrijdag ) paar over maar zonder gitaar.
Als je ze nog wilt, Leidschendam bellen.
Zaterdagmiddag was de bak in Leidschendam nog behoorlijk vol, zowel figs als gitaren.Loader schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:12:
[...]
Utrecht heeft ze niet meer.
Amsterdam ( afgelopen vrijdag ) paar over maar zonder gitaar.
Als je ze nog wilt, Leidschendam bellen.
Er is een knop voor die het model automagisch in stappen opdeelt...johnb52 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:45:
[...]
Tof! Graag.
Maar dat is niet zonder risico
Mocht je het toch willen proberen:
*Ga naar de instruction maker.
*Selecteer alle onderdelen.
*Nu verschijnt er links onder een knop om het in stappen op te delen.
Must resist... going to... the Dark Side...AppieNL schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:00:
Geruchtenmolen: AT-AT UCS 75313 set 26 november, 6782 onderdelen, €799.[Afbeelding]
Als je de build in stappen hebt gedaan (rechts van het scherm zichtbaar)johnb52 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 23:45:
[...]
Tof! Graag.

Dan kun je bovenin de knoppenbalk op de knop "Instruction" drukken en kun je insttructies bewerken, ze worden dan gemaakt aan de hand van de stappen die je hebt gemaakt tijdens het bouwen

Je kunt dan de weergave nog wat aanpassen maar voor de rest wordt het al voor je gedaan
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Gisteren de Hoekgarage (10264) opgehaald in Utrecht bij de Intertoys. Helaas mag ik nog niet beginnen aan de set, want krijg m in december voor mijn verjaardag. Maar goed dat de Assembly Square nog niet af is...
Blij dat ik net op tijd ben geweest om de hoekgarage te kopen.
Mooi op tijd én voor een mooie prijs.bvsteyn schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:22:
Gisteren de Hoekgarage (10264) opgehaald in Utrecht bij de Intertoys. Helaas mag ik nog niet beginnen aan de set, want krijg m in december voor mijn verjaardag. Maar goed dat de Assembly Square nog niet af is...![]()
Mogelijk de laatste lage prijs gezien ie EOL is. Bij Lego inmiddels out-of-stock.
https://brickative.shoplo.com/en_GB/p/Home-By-The-Sea/140
Een leuke alternative build van Brickative voor het 31118 Surfer Strandhuis
Een leuke alternative build van Brickative voor het 31118 Surfer Strandhuis
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Dank Loader en redfoxert, via Leidschendam geluktredfoxert schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:17:
[...]
Zaterdagmiddag was de bak in Leidschendam nog behoorlijk vol, zowel figs als gitaren.
Nintendo speler sinds '94.
Kwam dit topic per toeval tegen en wordt weer helemaal enthousiast.. heb zelf 2 jaar terug weer eens Lego gekocht, de Porsche 911 RSR van Lego Technic en afgelopen kerst de Ducati V4S gekregen. Maar nu begint het toch weer te kriebelen en dan iets anders dan Technic.
In principe vind ik vooral het bouwen erg leuk en zal er daarna even naar kijken, maar veel meer zal ik er niet mee doen. Hebben jullie ervaring met Lego sets tweedehands weer verkopen en zo ja, gaat dat goed? Ik kan me voorstellen dat het handig is om alles weer net zo gesorteerd in de zakjes terug te doen als dat het origineel zat, maar ik heb geen idee of dat te doen is met de wat grotere sets. Momenteel lijkt de WegisWeg van Harry Potter me in ieder geval erg leuk, maar ook de Home Alone set ziet er gaaf uit.
In principe vind ik vooral het bouwen erg leuk en zal er daarna even naar kijken, maar veel meer zal ik er niet mee doen. Hebben jullie ervaring met Lego sets tweedehands weer verkopen en zo ja, gaat dat goed? Ik kan me voorstellen dat het handig is om alles weer net zo gesorteerd in de zakjes terug te doen als dat het origineel zat, maar ik heb geen idee of dat te doen is met de wat grotere sets. Momenteel lijkt de WegisWeg van Harry Potter me in ieder geval erg leuk, maar ook de Home Alone set ziet er gaaf uit.
Het bedrijf waar ik werk heeft een Lego set ontwikkelt, het is echter geen set gemaakt door Lego (maar door Bricksworld Designs) en kost nogal veel, 20ct per brick. Zou zoiets nog een waarde hebben in de Lego wereld, of wordt dit gezien als nep lego?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als het wel echte Lego stenen zijn dan heeft het in ieder geval de waarde van de MOC die je verkoopt (want dat is in essentie wat een onofficiële set is). Ik weet niet of het nog collecters items zijn.zonoskar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:19:
Het bedrijf waar ik werk heeft een Lego set ontwikkelt, het is echter geen set gemaakt door Lego (maar door Bricksworld Designs) en kost nogal veel, 20ct per brick. Zou zoiets nog een waarde hebben in de Lego wereld, of wordt dit gezien als nep lego?
We hebben het hier over Bricksworld Own Creations (BOC) sets? Die bestaan al vrij lang, toch?zonoskar schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:19:
Ik ken ze vooral van de accessoires voor de Creator Expert auto's: caravans, aanhangwagens, enzovoort. Ik heb er zelf een steiger van gekocht die ze ontworpen hadden voor de IDEAS' Old Fishing Store. Ze hebben meen ik ook een city skyline lijn o.i.d.?
Het is geen nep LEGO. Als je "waarde" bedoelt als zijnde... goed om in te investeren, dan zou ik m'n geld eerder in andere sets investeren. Mijn mening... ik weet niet hoe populair die setjes doorgaans zijn. Ik vond ze wel geinig, maar veelal te prijzig om aan te schaffen. De steiger is een uitzondering, want die wilde ik echt graag hebben bij het Old Fishing Store en Hidden Side shrimp boat
De sets zijn wel prijzig. Zal deels in het ontwerp, instructies, doosje en bestede tijd zitten. Geen idee hoe ze verder aan de LEGO onderdelen komen voor hun sets. Ik hoorde eens het verhaal dat ze bijvoorbeeld voor de grote Trailer Van set, die achter de VW T1 Camper gehangen kan worden, simpelweg de onderdelen van een T1 Camper set gebruikten.
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 03-11-2021 11:40 ]
De Home Alone set vind ik er ook erg goed uitzien! Heel veel leuke details. Die ga ik zeker in de gaten houden!Martijn1990 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:16:
Kwam dit topic per toeval tegen en wordt weer helemaal enthousiast.. heb zelf 2 jaar terug weer eens Lego gekocht, de Porsche 911 RSR van Lego Technic en afgelopen kerst de Ducati V4S gekregen. Maar nu begint het toch weer te kriebelen en dan iets anders dan Technic.
Over het tweedehands verkopen: alles per nummer in een zakje doen kan wel, maar is wel heel veel werk. Als ik een tweedehands set koop, dan zitten bijvoorbeeld bij een modulair gebouw de steentjes per verdieping apart in een zak, of ze zijn op kleur gesorteerd. Of je verkoopt het gebouw intact, dan kan de koper meteen zien dat het compleet is.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Als je een beetje grote (dure) set hebt en je hebt de tijd om te wachten tot de set uit productie is (globaal na 2 jaar, uitzonderingen daargelaten) dan kan je een gebruikte set (mits compleet met boekjes én nette doos) soms voor meer verkopen als waarvoor jij 'm hebt gekocht.Martijn1990 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:16:
Hebben jullie ervaring met Lego sets tweedehands weer verkopen en zo ja, gaat dat goed? Ik kan me voorstellen dat het handig is om alles weer net zo gesorteerd in de zakjes terug te doen als dat het origineel zat, maar ik heb geen idee of dat te doen is met de wat grotere sets. Momenteel lijkt de WegisWeg van Harry Potter me in ieder geval erg leuk, maar ook de Home Alone set ziet er gaaf uit.
Met die 2 sets die jij noemt zou dat idd moeten lukken (geen garantie natuurlijk, maar de kans is zeker aanwezig).
Bedankt voor jullie reacties! Als hij meer waard wordt is dat altijd leuk natuurlijk, maar in eerste instantie zou ik een set het liefst zonder ál te veel verlies willen verkopen. Dan heb ik de lol gehad van het bouwen en kan ik hem zonder veel verlies verkopen voor een nieuwe set. Zelf tweedehands kopen zal ik minder snel doen omdat ik dan toch het hele "nieuwe" gevoel mis
Een gebouw of set in z'n geheel verkopen is ook nog een idee inderdaad. Ik ga eens nadenken of ik daadwerkelijk een mooie set ga kopen
Een gebouw of set in z'n geheel verkopen is ook nog een idee inderdaad. Ik ga eens nadenken of ik daadwerkelijk een mooie set ga kopen
Ja, dat is het bedrijf. Alleen bieden zij op hun website die setjes van ons bedrijf niet aan natuurlijk. Ik vind de set niet zodanig dat ik hem perse moet hebben, dus als het dan ook nog eens niet veel collectors waarde heeft sla ik over.Gim schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:37:
[...]
We hebben het hier over Bricksworld Own Creations (BOC) sets? Die bestaan al vrij lang, toch?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het terug doen in zakjes is prima te doen, maar kost gewoon wat (meer) tijd.Martijn1990 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:16:
Goede foto's maken (met handgeschreven naam briefje) van het gebouwde model. Op nummer de onderdelen terug doen in zakjes. De koper kan het dan netjes bouwen volgens het instructieboekje; net als bij een nieuwe set. Als de set uit de directe zon heeft gestaan, in een rookvrij huis en wanneer er niet mee gespeeld is... zet het erbij in de advertentie.
Geef zelf de voorkeur aan ophalen i.p.v. verzenden. Op die manier kan de koper ook nog het product beoordelen. Zeker met duurdere sets zou ik dat doen. Ook verminderd kans dat je als verkoper beduveld wordt. Mocht je toch móeten verzenden op expliciet verzoek van de koper, altijd verzekerd verzenden om jezelf als verkoper te beschermen.
Een verkoop blijft echter altijd een vertrouwensding, dus voelt een onderhandeling niet relaxed, zie er vanaf. Dit kan zowel zijn wanneer je de koper wat verdacht vind, maar ook wanneer de koper jou wantrouwt. Dat is geen goede basis voor een (ver)koop.
Qua verkoop kun je afwegen wanneer je het wilt gaan verkopen. Als de betreffende set EOL is bij LEGO en de nieuwprijzen de lucht inschieten heb je meer kans om een betere prijs ervoor te krijgen. Er zijn genoeg mensen die graag een set willen hebben om te bouwen i.p.v. in doos te verzamelen op zolder. Die zullen liever een mooie prijs neerleggen voor een verzorgd en betrouwbaar ogend tweedehands product dan een woekerprijs voor een nieuwe doos (die toch niet dichtblijft).
Ik heb maar 1x een set weer verkocht en die heb ik niet uit elkaar gehaald. Als een set gedemonteerd in zakjes zit, kan de koper nooit inschatten of de set compleet is, bij een set die in elkaar staat zie je als koper veel sneller of alle belangrijke onderdelen aanwezig zijn.Martijn1990 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:16:
[...]
Volgens mij geven de meeste AFOLs de voorkeur aan 2e hands sets die in elkaar staan tov gedemonteerd zijn.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked