Vrij normale prijs voor een 1:8 auto MOC (en dan ook nog zoveel motors). MOCers die modellen maken van bestaande auto's begint zo'n beetje bij €3000. Dat is dan 1 custom build voor 1 klant, waarbij de klant dus betaald voor de Lego (bij zo'n build al snel €1000-2000 aan onderdelen) en de arbeidskosten van de MOCer om het te ontwerpen en te bouwen. Als ik een (bescheiden?) uurloon van €20 hanteer en minimaal 100 uur ontwerp en bouwtijd, kost dat al €2000. Tel daar nog btw afdracht bij als het je business is (voor sommige is dit hun beroep) en die €5000 is ineens heel dichtbij.
Bij de beperkte oplage van dit model kan je ook nog de kosten erbij rekenen voor de "sets" maken. Ofwel zorgen dat alle Lego onderdelen worden besteld en uitgezocht per set. Deze mensen hebben geen fabriek zoals Lego, dus allemaal handwerk.
Deze battery boxes zijn bedoeld voor de nieuwe Mindstorms: Spike (de grote) en Education (de kleine). Dus niet echt nuttig voor normale doeleinden.Bardu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:47:
Op de LEGO site staan nu nieuwe hubs: Large Hub en Kleine Hub.
Mooi dat het oplaadbaar is. Hoop dat er ook een simpele versie komt, om meerdere gebouwen (draaimolen, achtbaan, haunted house) die niet bewegen van stroom te voorzien zonder batterijen. Dan hoeft er geen gyroscoop in.
De vraag is dus, zijn deze nu echt nuttig of eigenlijk net niet?
Ik denk nog steeds dat Lego op een gegeven moment gewoon komt met een accu blokje dat in dezelfde ruimte past als de batterijen in de Technic hub en de City hub. Zou ze wel kunnen schelen in productiekosten denk ik ipv de complete hub.