Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.378.578 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Psyx88 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:47:

Een zeer mooie moc, maar wat een vraagprijs!
Vrij normale prijs voor een 1:8 auto MOC (en dan ook nog zoveel motors). MOCers die modellen maken van bestaande auto's begint zo'n beetje bij €3000. Dat is dan 1 custom build voor 1 klant, waarbij de klant dus betaald voor de Lego (bij zo'n build al snel €1000-2000 aan onderdelen) en de arbeidskosten van de MOCer om het te ontwerpen en te bouwen. Als ik een (bescheiden?) uurloon van €20 hanteer en minimaal 100 uur ontwerp en bouwtijd, kost dat al €2000. Tel daar nog btw afdracht bij als het je business is (voor sommige is dit hun beroep) en die €5000 is ineens heel dichtbij.

Bij de beperkte oplage van dit model kan je ook nog de kosten erbij rekenen voor de "sets" maken. Ofwel zorgen dat alle Lego onderdelen worden besteld en uitgezocht per set. Deze mensen hebben geen fabriek zoals Lego, dus allemaal handwerk.
Bardu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:47:
Op de LEGO site staan nu nieuwe hubs: Large Hub en Kleine Hub.

Mooi dat het oplaadbaar is. Hoop dat er ook een simpele versie komt, om meerdere gebouwen (draaimolen, achtbaan, haunted house) die niet bewegen van stroom te voorzien zonder batterijen. Dan hoeft er geen gyroscoop in.

De vraag is dus, zijn deze nu echt nuttig of eigenlijk net niet?
Deze battery boxes zijn bedoeld voor de nieuwe Mindstorms: Spike (de grote) en Education (de kleine). Dus niet echt nuttig voor normale doeleinden.

Ik denk nog steeds dat Lego op een gegeven moment gewoon komt met een accu blokje dat in dezelfde ruimte past als de batterijen in de Technic hub en de City hub. Zou ze wel kunnen schelen in productiekosten denk ik ipv de complete hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36

Mappy

Piramide van Austerlitz

Bardu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:47:
Op de LEGO site staan nu nieuwe hubs: Large Hub en Kleine Hub.

De vraag is dus, zijn deze nu echt nuttig of eigenlijk net niet?
Nu nog een micro-USB-aansluiting ipv USB-C is wel wat ouderwets.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
EDIT

[ Voor 99% gewijzigd door HekkeySE op 28-10-2021 16:55 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:57
Mappy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:27:
[Afbeelding]

Ben wel benieuwd welke jullie leuker vinden, deze of die van gisteren :)
Ik vind ze allebei erg leuk, maar deze vind ik ook echt wel heel creatief bedacht! Heel leuk idee om die paddenstoel te gebruiken als een andere planeet.

Bij die van Bert vind ik dat paddenstoeltje in zijn hand erg leuk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 28-10-2021 17:47 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Top, klinkt goed qua tijd. Of ben ik met de R9800 nog langer bezig? :+

Edit: De R9800 besteld. Leuke prijs bij Intertoys
Goeie, betere keuze! Als je hem gebouwd hebt, dan kun je deze ook bouwen:

https://rebrickable.com/m...err-pr-776-dozer/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 20:12

FongWan

The Stormrider ...

Ottooo schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:25:
[...]

Ik heb deze sets nu on display staan in de kast, behalve 80106 die ik niet heb en 80107 die nog in de doos zit. Wat ik wel heb gedaan is op Rebrickable de plannen gekocht om de 80105 om te bouwen naar een modular. In Studio ben ik daar mee aan het knutselen gegaan om de poort van 80104 er ook in te verwerken. Lange termijn projectje en ben er nog niet helemaal tevreden over, maar misschien dat dit jou ideeën geeft :-)

MOC - Chinese New Year Temple Modular op Rebrickable

[Afbeelding]
Nice, ben benieuwd naar het eindresultaat. Ga je alleen de poort erin verwerken of ook de overige elementen van 80104?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:42

Toppe

Oké ✅

Hulliee schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:05:
[...]

Goeie, betere keuze! Als je hem gebouwd hebt, dan kun je deze ook bouwen:

https://rebrickable.com/m...err-pr-776-dozer/#details
Dank je wel! Net 2 uurtjes zitten bouwen en ben op pagina 73 :') nog wel even te gaan.

Onder regel bij het type staat ‘Smart device required but not included’ maar in de doos zitten wel wat motoren + batterij unit waarmee je hem ook smart kan maken.

Wat moet ik volgens hun nog kopen dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsniIf0hFehhrvicv8dw__WyCek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjowVhEmDCcJdvOQt8gbTT1h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Toppe op 28-10-2021 21:40 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 10:30
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

Dank je wel! Net 2 uurtjes zitten bouwen en ben op pagina 73 :') nog wel even te gaan.

Onder regel bij het type staat ‘Smart device required but not included’ maar in de doos zitten wel wat motoren + batterij unit waarmee je hem ook smart kan maken.

Wat moet ik volgens hun nog kopen dan?
[Afbeelding]
Ze bedoelen met smart device een mobiele telefoon. Die krijg je er niet bij van Lego..😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

bvsteyn schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:43:
[...]

Ze bedoelen met smart device een mobiele telefoon. Die krijg je er niet bij van Lego..😉
Goedemorgen! :z |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 14:15
Titanic heeft naast een pre-order datum ook een pre-order tijd gekregen. Vanaf 0900u in de ochtend (wintertijd). Dus je hoeft niet tot 0100u wakker te blijven dit keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-07 08:20
SunnieNL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 02:00:
Titanic heeft naast een pre-order datum ook een pre-order tijd gekregen. Vanaf 0900u in de ochtend (wintertijd). Dus je hoeft niet tot 0100u wakker te blijven dit keer :)
Wil hem ook wel graag. Koop hem niet direct, hopelijk komt die een keer in de aanbieding.
Anders duur maandje, m'n vriendin wil graag home alone huis.

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 29-10-2021 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Grmblll..gisteren was de Lego corner garage (10264) bij de Intertoys in de aanbieding voor een mooie prijs. Die direct doorgegeven als cadeau voor mijn verjaardag. Is ie niet meer te verkrijgen omdat de voorraad op is..damn... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:07
bvsteyn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:36:
Grmblll..gisteren was de Lego corner garage (10264) bij de Intertoys in de aanbieding voor een mooie prijs. Die direct doorgegeven als cadeau voor mijn verjaardag. Is ie niet meer te verkrijgen omdat de voorraad op is..damn... ;(
Bij zulke dingen moet je snel handelen. Wat je had moeten doen is dat ding zelf kopen en die dan als kado aan jou laten geven.

Ik weet dat online niet meer te krijgen is maar in de lego Store in Utrecht en adam zou het moeten lukken maar niet voor lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

Mmm, er zitten 2 verschillende versies van hetzelfde onderdeeltje in de Tower Bridge. Gelukkig kwam ik er op tijd achter anders had ik de halve torens weer af moeten breken om het aan te passen.

Het beige blokje heeft soms wel een kleine verhoging en soms niet. Klein detail maar als je er 5 naast elkaar hebt zitten valt het op als er één andere tussen zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZF-BSKTBl-nZI5T-L4fywIUytA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ymEf4jPG95X41PcY6gfJvPAE.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Met en zonder groef, die met groef zijn nieuwer en makkelijker weer los te maken.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Loader schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

Bij zulke dingen moet je snel handelen. Wat je had moeten doen is dat ding zelf kopen en die dan als kado aan jou laten geven.

Ik weet dat online niet meer te krijgen is maar in de lego Store in Utrecht en adam zou het moeten lukken maar niet voor lang.
Jup, had ik inderdaad moeten doen..
Kijken of ik wat kan met de lego store dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 11:24
bvsteyn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Jup, had ik inderdaad moeten doen..
Kijken of ik wat kan met de lego store dan.
Ik zou één van de 3 stores dan even bellen en vragen er 1 voor je te reserveren, dat geeft wat meer zekerheid :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:57
Dag allemaal,

Er kan gestemd worden op de creaties van de Tweakers Lego MOC Challenge van oktober!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bkVGzjc89LQML_ZIdTdH8mizrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ohCY0vLF6vWMcExIj3YeseC.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:49
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:36:
[...]

Dat had ik niet verwacht van die 10931!

[ Voor 46% gewijzigd door Danielson op 29-10-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Danielson schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Dat had ik niet verwacht van die 10931!
Heb nog 1 zakje, hoop die in een uurtje klaar te hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 01:09
[...]

Leuk! de R9800 hier ook staan, ik was daar, uitgesmeerd over een week, zo'n 12 uur mee bezig. Veel plezier ermee. Ik ga maandag eens kijken of ik de Titanic kan bestellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

Ottooo

Vuurvlieg

FongWan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:45:
[...]

Nice, ben benieuwd naar het eindresultaat. Ga je alleen de poort erin verwerken of ook de overige elementen van 80104?
Ik wil sowieso die poort er in verwerken en ik was nog een beetje aan het puzzelen om meer over te zetten, maar dat leverde niet echt op wat ik wilde, het werd allemaal iets te druk en dicht op elkaar gepropt en ik had het al op een grotere baseplate neergezet. Ik moet bekennen dat dit nu even in de ijskast staat.

Met real life Lego ben ik bezig met het politiebureau. Ik bouw elke keer 1 of 2 zakjes om het nog enigszins te rekken.

's-Avonds op de bank zit ik vaak in Studio wat te knutselen. Op dit moment ben ik bezig met een zeer uitgebreid landschap. Daar wil ik dan een Caribisch fort (piraten thema) in bouwen maar het is nog best een opgave om dat naar wens te krijgen. Het idee is dat ik die ooit in het echt ga bouwen. Ooit ga ik de onderdelen echt bestellen op Bricklink en ook in het echt bouwen.

Heeft iemand daar overigens ervaring mee en tips voor Bricklink? Zo nu en dan ga ik onderdelen zoeken om te kopen op die site, alleen zoeken op de laagste prijs is niet echt waterdicht voor mijn idee, verzendkosten zijn vaak torenhoog en die neemt de site niet mee in zijn berekening. Dan denk je bijna alle onderdelen gevonden te hebben en dan blijkt die Hongaarse winkel tientallen euro's aan verzendkosten te vragen. Ik denk dat je standaard alleen in Nederlandse winkels moet zoeken, want anders lopen die kosten helemaal uit de klauwen, zeker als de onderdelen bij 10 verschillende winkels vandaan moeten komen.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

Superkiwi

Hoi doei

Na 11 uur en 17 minuten bouwen is ie af :)
Ondanks dat je elke toren twee keer moet bouwen was het toch niet zo repetitief als ik gedacht had. Je bouwt de torens laag voor laag en elk van de vier lagen is weer net wat anders, wat het wel leuk houdt.
Al met al best een leuk ding om te bouwen, al is ie met zijn 105cm lengte best wat aan de grote kant om ergens weg te zetten. Ook de 32 studs brede grondplaten onder de torens maken het geheel vrij fors.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lB65g_v1wiInX_fRf52OspYEvBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fL44bD4Om135ysto90oXKILQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19FYEbUt4WXeOLWTVTBbtH_JWBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKUt9uD1y4BuDuw3ptjKi59H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzQcDU06ox5noUZg5kOdF2Seq14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSPqMSxK0fvtNaNjBGn4PJj9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9VnNDosoGidhT9QwY-PxPEmjZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdiPx41Eqh35x1o83oOXPTbo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DovpCL0AR7Uq36KKg4gCvX7re9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XC9oYiNxQQMltfa3J5aNJnK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duijN-GZkRg0qH5-wyJ2Pwmofbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxF81FGkpKmsXvT08VxeCrSY.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Erg mooie ding hoor die Tower bridge. Het is dat er ik hier geen ruimte voor heb want anders had ik wel echt gaan twijfelen :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-07 12:24
[...]

Beide zijn echt top sets! :) De D11 CAT vond ik nog net ff wat leuker, dus als je de R9800 hebt gehad en tof vind, zeker de D11 bouwen! 8)

M3P 24'

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:35

QuattroNL

It is I.

Lego heaven bij Smyths in Duitsland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ytgai-PJ1lxBoqoOdUlvFsGXnDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpIKa224EdcGjTLfQgGrJTHC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sr7hiS9GE2xX4IOggyu1V1zeZCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKFJ6y16LvyKSeuKbzFDv6xp.jpg?f=fotoalbum_large

De 76139 Batmobile stond er nog voor 229,-. Inmiddels out of stock (en EOL) bij Lego dus toch maar meegenomen :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11
Mijn oudste is gek van Mario en Lego dus ondanks mijn twijfels zijn we voor zijn 7e verjaardag all-in gegaan op de Super Mario Lego. Na het bouwen van de basisset en 2 kleine uitbreidingen weet ik nog niet wat ik er van moet vinden.

Het begint al met het alleen digitaal beschikbaar stellen van de instructies. Dat betekent dat ze de initiële setjes nooit zonder de telefoon/tablet kunnen bouwen. Ik snap best dat ze iedereen richting de app willen pushen voor mee "buy-in" in de digitale omgeving, maar mij stoort het behoorlijk.

De bouwwerkjes zelf zijn ubersimpel en zijn vooral leuk wanneer er herkenbare Mario bouwsels of figuren worden gecreëerd.

En het spel met deze Lego? Dat is eigenlijk best wel leuk. Met een paar setjes kun je best een grappig parcours bouwen, en mijn 7 jarige probeert daar dan steeds meer muntjes te verdienen. Sommige zaken zijn behoorlijk random of matig uitgewerkt, maar vooralsnog wordt er leuk mee gespeeld.

Dit weekend nog de grote Bowser boot bouwen, ik hoop dat dit een leuke toevoeging gaat zijn

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:46
Haha, weer eens iets anders dan een auto bouwen voor mij. Brilliant ! Hoe verzin je dit _/-\o_
https://rebrickable.com/m...o71/halloween-spider-box/

UiterAart in mijn eigen kleur, had niet genoeg zwart;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P940gzY8faYpubJNcKqem9OqfRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNwvx2ZHz0LQnFb2A0AJspUo.jpg?f=fotoalbum_large

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wordt nog wel wat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjpg2poaD6-D89r3j9SXV-GWGJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nKMl8vLlAAIuH3Icm0bDXKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 14-07 17:59

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

@Superkiwi Oooh.. Ik zie wel waarom ik die set graag zou willen hebben (maar geen ruimte). Net als de Titanic (waar ik het geld niet voor over heb). Maar ik zie die 2 wel mooi bij elkaar passen. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
ElectricHead schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:24:
@Superkiwi Oooh.. Ik zie wel waarom ik die set graag zou willen hebben (maar geen ruimte). Net als de Titanic (waar ik het geld niet voor over heb). Maar ik zie die 2 wel mooi bij elkaar passen. ;)
Met Titanic vs brug zie ik de brug toch eerder sneuvelen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Superkiwi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:40:
Na 11 uur en 17 minuten bouwen is ie af :)
Ondanks dat je elke toren twee keer moet bouwen was het toch niet zo repetitief als ik gedacht had. Je bouwt de torens laag voor laag en elk van de vier lagen is weer net wat anders, wat het wel leuk houdt.
Al met al best een leuk ding om te bouwen, al is ie met zijn 105cm lengte best wat aan de grote kant om ergens weg te zetten. Ook de 32 studs brede grondplaten onder de torens maken het geheel vrij fors.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top! Dat is qua bouwtijd vrijwel exact hoe lang ik er ook over gedaan heb :D

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 14-07 17:59

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Afas schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Met Titanic vs brug zie ik de brug toch eerder sneuvelen :o
Is ook niet de bedoeling om 'm er tegen aan te varen. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 08:48
Gistermiddag even bij m’n ouders langsgeweest en een kleine backlogje opgehaald. Komt ergens volgende week nog de 10278 politiebureau bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdLohFyImVMBrWvTOIsEqU7Y024=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ves36sOhit0KEeELyBVzQybF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mir4dor
Heerlijk weer buiten. Goed excuus om lekker binnen te blijven en zoetjes met Lego te spelen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slvWgBgy5mhckb4-bp8G1Q6BUIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvI9ZloSBv9ZX9MPJuBWzOaS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
In het kader van: Herfstig weer buiten, dus uitstekend weer om lekker binnen LEGO te bouwen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3kfkiFvlIJKSDoX-ASA2qbOhtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsfH5SbGoh9WdlRWCORkpKkt.jpg?f=fotoalbum_large

Zakjes met #1 t/m #6 gebouwd. De basis van de grond en de boomstam staan. Volgende stappen betreffen de hutjes voor in de boom. Tot nu vond ik het een erg leuke bouw en ik vermaak me er prima mee. :) De binnenkant van de boom zit interessant in elkaar en er zijn weer mooie zijwaardse bouwtechnieken gebruikt.

Enige minpuntje is dat de donkerbruine onderdelen erg lastig te zien zijn in de plaatjes. Waar je welk onderdeel moet plaatsen vooral.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Haay schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:32:
In het kader van: Herfstig weer buiten, dus uitstekend weer om lekker binnen LEGO te bouwen...
[Afbeelding]

Zakjes met #1 t/m #6 gebouwd. De basis van de grond en de boomstam staan. Volgende stappen betreffen de hutjes voor in de boom. Tot nu vond ik het een erg leuke bouw en ik vermaak me er prima mee. :) De binnenkant van de boom zit interessant in elkaar en er zijn weer mooie zijwaardse bouwtechnieken gebruikt.

Enige minpuntje is dat de donkerbruine onderdelen erg lastig te zien zijn in de plaatjes. Waar je welk onderdeel moet plaatsen vooral.
Dat ziet er nog best complex uit ! Ik ben meer met Technic bezig maar wil iets als de Treehouse ook wel eens proberen. Lijkt van alles te beleven daar 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
[Afbeelding]

Hele toffe set om te bouwen! Kun je gelijk kiezen voor de herfst bladeren set. :9 :*)

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21
[Afbeelding]

Nice, mijn exemplaar moet eerst nog pro forma onder de kerstboom liggen voor ik ermee aan de slag kan gaan :D Ik oefen alvast mijn 'wauw uitdrukking' O-)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Heb de boomhut 2 keer opgebouwd, de tweede keer heb ik een paar plates over gehouden en heb niet meer terug gevonden waar ze ontbreken. Misschien een goede reden om de boomhut te slopen en voor een derde bouw te gaan :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 11:07
Er zijn ook wat leuke MOC's te vinden voor de boomhut. Hoef je na het slopen niet weer hetzelfde te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

De R9800 komt deze week wel klaar dus zit naar de volgende te kijken.

Qua bouwtijd en wow moet het natuurlijk de Titanic worden maar wat ik me afvraag: Waar ga je dat gevaarte laten? Met z’n 135cm zet je hem niet even weg.

Dus denk nu de D11T en dan daarna de kiep trailer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 19:31
Iemand hier die ervaring kan delen met stickers plakken?

Heb de spaceshuttle maar de zilveren cargobay door stickers zijn een hel.

Lees allerlei tips maar of ze ook echt werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dracula schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:43:

Heb je de tip van LEGO gelezen? Die werkt vast wel :9

https://www.lego.com/en-m...ecals-blt39ee67a2a9490ca7
Our designers have shared this trick for applying decals: lightly spray a window cleaner on the surface of the parts to be decorated. This will allow you to adjust the decal without damaging it. Once you have the decal in the right place, use a flat edge to smooth out any bubbles and let it dry.
Zelf gebruik ik een druppeltje afwasmiddel in water (en dat werkt perfect).

[ Voor 41% gewijzigd door souljah1h op 31-10-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-07 16:05
Vitruvius schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:11:
[...]
Regels zijn wel iets aangepast, zo mag je er nu maar 1 van elke set per huishouden. Dat was vorige keer nog 5.
Ik ben wel benieuwd wat de voorkeur dit keer is, vorige keer was het kasteel zo weg. Hopelijk dit keer meer verspreid. Jullie kunnen hier stemmen op je meest favoriete set:

Poll: Bricklink Designer Program - 2e ronde (klikken op de link = stemmen)
Mountain Windmill
Modular LEGO Store
Seasons in Time Calendar
Retro Bowling Alley
Brickwest Studios
Ruined House
Clockwork Aquarium
Quest Builder
Science Adventures
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Nog een weekje om te stemmen in deze poll. De huidige stand is stiekem wel wat ik had verwacht, al is de Bowling Ally in USA vast een stuk populairder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
souljah1h schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Heb je de tip van LEGO gelezen? Die werkt vast wel :9

https://www.lego.com/en-m...ecals-blt39ee67a2a9490ca7

[...]

Zelf gebruik ik een druppeltje afwasmiddel in water (en dat werkt perfect).
Ja had glasreiniger getest en ging denk ik wel ok maar was gewoon benieuwt naar andere ervaringen.

En dan gewoon wat aanbrengen op het blokje en dan plakken neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:31
Dracula schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:43:

Andere optie is om die delen bedrukt te kopen. Heb ik tot nu toen gedaan voor Ecto-1 en het oude spookhuis (10228). Is wel prijzig maar dan blijft het wel langer mooi: https://www.steindrucker.com/shuttle-10283-custom-package

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Toppe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 08:25:
Dus denk nu de D11T en dan daarna de kiep trailer…
Ik heb hem al eens eerder genoemd in dit topic, maar mocht je hem gemist hebben: of je breekt je Liebherr R9800 af en bouwt deze MOC.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-51120.jpg/1000x800.jpg?1633529084.9201558
Kan technisch meer dan de D11 en je bespaart nog geld ook door geen D11 te hoeven kopen :)

Mocht je rebrickable niet kennen, dit is zo'n beetje de site om meer uit je sets te halen met instructies (al dan niet tegen betaling) voor alternate models en M_Longer, de bouwer van deze MOC, is 1 van de beste in het maken van alternate models van sets.

[ Voor 18% gewijzigd door AppieNL op 31-10-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

AppieNL schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Ik heb hem al eens eerder genoemd in dit topic, maar mocht je hem gemist hebben: of je breekt je Liebherr R9800 af en bouwt deze MOC.
[Afbeelding]
Kan technisch meer dan de D11 en je bespaart nog geld ook door geen D11 te hoeven kopen :)

Mocht je rebrickable niet kennen, dit is zo'n beetje de site om meer uit je sets te halen met instructies (al dan niet tegen betaling) voor alternate models en M_Longer, de bouwer van deze MOC, is 1 van de beste in het maken van alternate models van sets.
Gaat me nog niet eens om de technische skills hoor. Meer om beetje m’n gedachten op wat anders te zeggen. Daarom vindt ik de Titanic ook wel een vette set. Alleen weet ik niet wat ik er mee moet als hij af is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Toppe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:15:
[...]

Gaat me nog niet eens om de technische skills hoor. Meer om beetje m’n gedachten op wat anders te zeggen. Daarom vindt ik de Titanic ook wel een vette set. Alleen weet ik niet wat ik er mee moet als hij af is 8)7
Als je hem wel wilt bouwen maar niet wilt houden zou ik een eenmalig gebruikte set opzoeken die weer keurig terug gesorteerd is in de genummerde zakjes. :) Die koop je meestal voor een mooie korting en kun je nagenoeg voor dezelfde prijs weer weg doen.

Ik verkoop 9 v/d 10 sets die ik bouw op die manier, enkel ik koop ze dan wel nieuw en ik ben degene die het verlies neemt. De Titanic gaat hier ook komen en op die manier weer weg als ik ermee klaar ben. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
D. Ninjai schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Andere optie is om die delen bedrukt te kopen. Heb ik tot nu toen gedaan voor Ecto-1 en het oude spookhuis (10228). Is wel prijzig maar dan blijft het wel langer mooi: https://www.steindrucker.com/shuttle-10283-custom-package
Ja daar had ik al gekeken alleen hebben ze de deuren niet.

Maar goed ik ga proberen met een beetje raamreiniger of wat water en zeep. Vroeg me alleen af hoeveel je dan op het blokje doet. Klein beetje of blokje erin dumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Als je hem wel wilt bouwen maar niet wilt houden zou ik een eenmalig gebruikte set opzoeken die weer keurig terug gesorteerd is in de genummerde zakjes. :) Die koop je meestal voor een mooie korting en kun je nagenoeg voor dezelfde prijs weer weg doen.

Ik verkoop 9 v/d 10 sets die ik bouw op die manier, enkel ik koop ze dan wel nieuw en ik ben degene die het verlies neemt. De Titanic gaat hier ook komen en op die manier weer weg als ik ermee klaar ben. :)
Ik ga je advies opvolgen. Heb hem nu op Marktplaats gezet. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Nog vergeten te posten, de Senna zit inmiddels ook in elkaar, deze had zowel als de Jeep genummerde zakjes. Iets wat de Ducati overigens weer niet had.

Uitgepakt en de eerste zakjes netjes gesorteerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NV8c8NY/1635325823198.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BVFX05y/1635324762924.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dP289fC/1635324762914.jpg

Hieronder dan het resultaat, incl de stickers. Ik moet zeggen het waren wel echt achterlijk veel stickers dit keer. Ik wist het van te voren wel hoor maar als nog viel het tegen. Had ook nog getwijfeld om niet te stickeren, maar ik had online al gekeken hoe hij eruit zou zien zonder stickers en met leek me toch mooier.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zFzWLCh/1635325124052.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tQgDRzt/1635325124060.jpg

En alle drie naast bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qCJm8x5/1635325124047.jpg

Next up dan eindelijk de Space Shuttle in elkaar zetten :*)

hoi

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dracula
Nou al met al aardig gelukt de stickers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnT6l8YZWRpW62b3zcApSiv-AdQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VisiQ5IWszNmZgu3GQ3KaTiQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzzZhhPYp5jlKg5suSxjvtXn40Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZFpcGt8jcBg1d7syGCxpKvx.jpg?f=fotoalbum_tile

Wel wat luchtbelletjes maar goed

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:22

ID5

Het is nog Halloween, dus hier mijn MOC ook maar even delen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51637370643_23f82c709a_c.jpgTreat or get tricked by the_ Inventor, on Flickr

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mir4dor
mir4dor schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:58:
Heerlijk weer buiten. Goed excuus om lekker binnen te blijven en zoetjes met Lego te spelen :+

[Afbeelding]
Hatseflats;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-GVZY3Po7Hhi2tXxbG_0LYc62Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bORjutGDsm05026eK73DbJAj.jpg?f=fotoalbum_large

Ook echt weer een leuke build van Nico71
Heb wel weer wat moeten smokkelen met kleuren, veel zwart zit nog in deze MOC https://rebrickable.com/m...Kacu/hot-rod-truck-42111/ en die vind ik nog even te stoer om uit elkaar te halen. Ook zakt de truck door zijn voorvering, twee stuks gele gebruikt voor de Halloween box. Inmiddels besteld dus later even monteren.

Ik realiseer me dat de Bugatti al ruim een jaar in onderdelen in de bakjes ligt. Nu echter zie ik de bodem van de verschillende bakjes, pins, tandwielen, die zijn nu bijna op :o

Op naar de volgende Rebrickable, weet alleen nog niet wat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dracula
Dus morgenochtend titanic.

Ik twijfel nog een beetje maar hij is wel extreem gaaf.

Al mensen hier die hem zeker meteen morgen bestellen?

[ Voor 25% gewijzigd door Dracula op 31-10-2021 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Dracula schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:21:

Ik verwacht een zeer kleine oplage morgen bij de launch. Ik ga het proberen. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-07 12:17

Ik heb een beetje afgeleerd "vroeg" te bestellen. Ik wacht rustig even af wat de prijs gaat doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23

rammes

koekebakker 1e klas

Als je Titanic meteen wilt hebben zou ik heb direct bestellen, heb je geen haast dan zeker wachten, gaan nog wel een paar euro van af.
Met andere woorden, wil je met de kerstdagen bouwen? dan bestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door rammes op 31-10-2021 21:17 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai

Zeker, ik ga er klaar voor zitten en hoop dat het gaat lukken. Het is aantrekkelijk om te wachten tot er keer dubbele VIP-punten worden uitgedeeld of dat er een GWP bij zit, maar daarvoor bestel ik te weinig dus voor mij is dat niet zo’n ding. Las op AD.nl dat de aankondiging op social media 1,2 miljoen keer is gelezen dus ik neem dat ie goed gewild is.

Wel jammer dat er nog geen designer video is gekomen. Had graag de gedachtes van Mike bij het ontwerpen van deze set willen horen.

Heb Lego ook gemaild over een ‘fout’ in de handleiding.
Bij een foto van de schroeven staat dat het de Titanic is maar er zijn geen foto’s van de schroeven van de Titanic, alleen van de Olympic. Daarbij heeft de centrale schroef van de Titanic drie bladen, niet vier. Toegegeven, het is muggenzifterij maar als je feiten vermeld dan moet je het ook goed doen :P

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

Ottooo

Vuurvlieg

Ik ben dus bezig met een (digitaal) project waarbij ik een landschap wil maken met een imperial fort (pirate thema, niet Star Wars ;-) ). Ik ontwerp het baseplate voor baseplate, waarbij ik over enkele landschapsplaten al redelijk tevreden ben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wpuse519Kq-8UPrrCk2CL6ZxTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Guimbypnyn5duZvtgfyDbA5h.png?f=fotoalbum_large

(let niet te veel op de gele blokjes, als het af is zullen deze niet zichtbaar zijn en mocht ik het ooit bij Bricklink bestellen, dan kan ik eenvoudig alle gele blokjes veranderen in een willekeurige kleur om de prijs te drukken)

Laatst begonnen met een deel van het fort zelf. In eerste instantie was ik er niet echt tevreden over, het had meer weg van een schoenendoos dan van een vesting. De trap die ik had afgekeken van het modulaire politiebureau was ik eigenlijk als enige tevreden over..:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30qqXZfIfd_rz2NIIROGmOcNY6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qR3kUmYcLm2mGPHj8tF0PU9j.png?f=fotoalbum_large

Dat bracht mij op het idee om ook naar andere sets te kijken en toen heb ik de techniek van de schuine muren afgekeken van de Corner garage en nu valt alles steeds beter op zijn plek: :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kVk0kgBcwuZdXlGSaMFk5nvxcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jKtz75di2I4GyrJ64BA2XpaB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online

https://www.stonewars.de/...itanic-verkaufsstart-faq/

Voor de duidelijkheid; het gaat hier om een pre-order, dus pas op (of na) 8 november wordt ie verzonden.

Zelf ga ik nog even wachten, 63 Euro aan VIP-punten of een aanbod aan leuke GWP's (Kerst! :D) lijken mij interessanter dan de set als allereerste te hebben (en vermoedelijk een paar weken/maanden in een hoek te verstoffen :P). Wel moet ik toegeven dat er een kleine maar aanwezige kans is dat de set voor de release tijdelijk niet op voorraad is. Echter miljoenen views is nog geen garantie dat mensen 630(!) Euro voor een enorme Lego set overhebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik wil het liefst zo snel mogelijk alles hebben. Slaat nergens op, maar kan het niet helpen. :+

Ik krijg sowieso 2 sets rond de 15e voor 585€ waarvan er 1 naar een maatje toe gaat. Mocht een Tweaker ernaast vissen wil ik die andere voor hetzelfde bedrag ook wel doorschuiven. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 31-10-2021 21:53 ]

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
TestDummie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:37:
[...]

https://www.stonewars.de/...itanic-verkaufsstart-faq/

Voor de duidelijkheid; het gaat hier om een pre-order, dus pas op (of na) 8 november wordt ie verzonden.

Zelf ga ik nog even wachten, 63 Euro aan VIP-punten of een aanbod aan leuke GWP's (Kerst! :D) lijken mij interessanter dan de set als allereerste te hebben (en vermoedelijk een paar weken/maanden in een hoek te verstoffen :P). Wel moet ik toegeven dat er een kleine maar aanwezige kans is dat de set voor de release tijdelijk niet op voorraad is. Echter miljoenen views is nog geen garantie dat mensen 630(!) Euro voor een enorme Lego set overhebben ;)
Ondanks dat ik weet dat je beter kan wachten voor een GWP ga ik hem wel direct bestellen. Net al mijn punten ingewisseld voor 100 euro korting. Ondanks dat ik hem dan 2 maanden te vroeg heb (hij moet blijven liggen tot 1 januari omdat het winterdorp op de eettafel staat tot die tijd.
Heb geen zin om hem later te kopen en dan te zien dat hij 3 maanden niet geleverd kan worden door back-order :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SunnieNL schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Ondanks dat ik hem dan 2 maanden te vroeg heb (hij moet blijven liggen tot 1 januari omdat het winterdorp op de eettafel staat tot die tijd.
Als je geen ijsschots in je winterdorp hebt kan je er zo overheen varen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25

Ik ben geen scholier meer (I wish...) die het eerste de nieuwste spullen wil hebben. Dus ik neig ernaar om te wachten op een actie met GWP's of dubbele punten. Heb bovendien nog genoeg sets om te bouwen, dus geen haast.

Daarnaast: het zijn volgens mij kleine clubjes fans die elkaar gek maken. Vraag je dus vooral af of je hem ook direct zou bestellen als je niet op dit of een ander forum mensen zou spreken erover.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Cass Casey schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:31:
[...]

Ik ben geen scholier meer (I wish...) die het eerste de nieuwste spullen wil hebben. Dus ik neig ernaar om te wachten op een actie met GWP's of dubbele punten. Heb bovendien nog genoeg sets om te bouwen, dus geen haast.

Daarnaast: het zijn volgens mij kleine clubjes fans die elkaar gek maken. Vraag je dus vooral af of je hem ook direct zou bestellen als je niet op dit of een ander forum mensen zou spreken erover.
Bedoel je meerdere GWP's tegelijk? Dat heb ik nog nooit gezien. Er is overigens nu toch een GWP? Namelijk die van Zweinstein Griffoendor Slaapzaal? Enigste wat natuurlijk fijn zou zijn dubbele VIP punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 23:40

ralpje

Deugpopje

Vanaf vandaag zou de Home Alone set te koop moeten zijn.
Iemand enig idee vanaf hoe laat dat zou zijn? Vraag dit voor een vriend :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
"Er is momenteel een virtuele wachtrij omdat er veel vraag is."

Is dat nieuw ofzo?

Nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 23:09

Remi

Moo!

TheDeeGee schreef op maandag 1 november 2021 @ 00:59:

Is dat nieuw ofzo?

Nog nooit gezien.
Nieuw voor mij iig.

Ik kreeg het alleen te zien bij de .com url. Via nl/nl kwam ik direct op de store terecht en heb ik zonder storingen de home alone set kunnen bestellen.
Al met al een prettige ervaring want dat is wel eens anders geweest bij een release. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:19
Om 0200u kon je zo op de Lego site. Nu is er weer een wachtlijst om er te kijken. Zal vast iets te maken hebben met de Amerikanen die op de zelfde server zitten als de Europeanen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25
Chip. schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:49:
[...]

Bedoel je meerdere GWP's tegelijk? Dat heb ik nog nooit gezien. Er is overigens nu toch een GWP? Namelijk die van Zweinstein Griffoendor Slaapzaal? Enigste wat natuurlijk fijn zou zijn dubbele VIP punten.
Eentje is genoeg inderdaad. 😉 Overigens is die van Harry Potter alleen voor bestellingen van Harry Potter sets.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 13:52
Ik zit al vanaf 00:00 te f5en maar ik kan de titanic nog niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
cherrycoke schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:00:
Vanaf 09:00 is de set te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

crisp

Devver

Pixelated

Het is vanaf 9:00 uur. Stomme is dat dat er nu niet meer bijstaat, alleen "binnenkort"...

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 01-11-2021 08:12 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Chip. schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 23:49:
Bedoel je meerdere GWP's tegelijk?
Meerdere GWP's bij één bestelling bedoel je? Zo ja, dat komt wel voor. Zo kreeg je het Eerbetoon aan Charles Dickens en zo'n Teal Brick GWP bij één bestelling een poos terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
Nu voel ik mij een partij dom zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Dracula schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 16:07:
Nou al met al aardig gelukt de stickers

[Afbeelding][Afbeelding]

Wel wat luchtbelletjes maar goed
Bij mij lieten ze all allemaal los, lego gemaild en die deden niet zo moeilijk en ik heb twee nieuwe vellen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01

Is dat nieuw ofzo?

Nog nooit gezien.
Vorig jaar ook gehad bij de modulare building op 1 januari.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Heeft ook gewoon op de site gestaan de hele tijd, vanaf 09.00 CET. :9 :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Is dat nieuw ofzo?

Nog nooit gezien.
Volgens mij was dat vorig jaar met black friday ook zo, zal dit jaar ook wel zijn. Al zijn de rewards die nu bekend zijn niet heel spannend.

[ Voor 13% gewijzigd door dr86 op 01-11-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Kom nu al niet meer op de website.... zucht :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Shit, gaat het nog spannend worden ook? Zit nu in een wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
D. Ninjai schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:54:
Shit, gaat het nog spannend worden ook? Zit nu in een wachtrij.
Ik heb echt nog nooit in een wachtrij gestaan bij lego online...
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zoveel vraag zou zijn voor de titanic gezien de prijs.
Ben benieuwd hoeveel scalpers er in de rij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:19
SunnieNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:57:
[...]

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zoveel vraag zou zijn voor de titanic gezien de prijs.
Ik zat wel te kijken maar ga niks bestellen. Viel me op dat de Marvel minifiguren serie al uitverkocht is op de website terwijl die 2 of 3 maanden geleden pas gekomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Mijn betaling blijft op verwerken staan. Paypal melding dat de bestelling gedaan is is wel binnen. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
SunnieNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:57:
[...]

ah, dat ging nog best snel. De wachtrij gaat wel random door. De ipad die later de pagina opende dan mijn normale browser was er vrij rap doorheen terwijl ik op de browser nog steeds in de wachtrij sta.
Pre-order afgerond.
Moet nog wel even mijn paypal controleren. Had een VIP kortingscode ingevoerd en die stond op de lego website wel verwerkt, maar niet bij het bedrag dat paypal incasseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astra
  • Laatst online: 25-07 01:09
Voor mij ook de eerste keer dat ik in een wachtrij moest staan... maar goed, het lijkt er op dat mijn Titanic bestelling gelukt is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 23:40

ralpje

Deugpopje

Vissa66 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:05:
Mijn betaling blijft op verwerken staan. Paypal melding dat de bestelling gedaan is is wel binnen. :+
Dat duurde vannacht bij die Home Alone set bij mij ook even.
Toen ik een paar uur later weer wakker werd had ik netjes een mailtje van Lego met de bestelbevestiging :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Hij staat nu inderdaad tussen de bestellingen van LEGO. Ben benieuwd of hij de 8ste verstuurd wordt. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Was er vrij snel doorheen gelukkig. Heb het schip ook kunnen bestellen, alleen nog geen bevestigingsmail maar misschien duurt dat even mijn (eerste keer dat ik bij Lego zelf bestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-07 16:14
Denk dat Lego een flinke voorraad gemaakt heeft voor de release. Het is nu tamelijk bekend qua scalping en noem het maar op. Ze hebben zich goed voorbereid dus denk dat de scalpers hier gaan verliezen. Geen winst voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
D. Ninjai schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:10:
Was er vrij snel doorheen gelukkig. Heb het schip ook kunnen bestellen, alleen nog geen bevestigingsmail maar misschien duurt dat even mijn (eerste keer dat ik bij Lego zelf bestel).
Bestelbevestiging per mail kan zo enkele uren overheen gaan. Als je hem in het scherm heb gezien dan komt die vanzelf bij je bestellingen te staan.
(onderwater staat die er al, maar dan moet je wel de link weten.. die is meestal https://www.lego.com/nl-nl/page/static/orders/[bestelnummer met T] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:35

QuattroNL

It is I.

SunnieNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:06:
[...]
Moet nog wel even mijn paypal controleren. Had een VIP kortingscode ingevoerd en die stond op de lego website wel verwerkt, maar niet bij het bedrag dat paypal incasseert.
Dat ging bij mij laatst ook mis. Lego gebeld en zij cancelden m'n order zodat ik 'm daarna via een factuur (achteraf) af kon rekenen. Ze zeiden al dat de niet altijd het juiste bedrag naar Paypal werd doorgestuurd :?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:42
Vanmorgen om 7.30 rustig de home alone set besteld. Geen wachtrij niets.

Gisteravond de towtruck afgemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3OceC1QaulijoI-REJocyTmpEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CNhgz9UBmSwECbHTxajVlj8.jpg?f=fotoalbum_large

Rare is alleen ik hield 4 van die grijze, soort wielen waar een draad overheen kan over (smalle) van zakjes 4.... Nog terug gebladerd maar geen stap gemist...

Achterin staat ook dat ik er 4 moet hebben maar om ze dan alle 4 niet te gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Immutable schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:13:
Denk dat Lego een flinke voorraad gemaakt heeft voor de release. Het is nu tamelijk bekend qua scalping en noem het maar op. Ze hebben zich goed voorbereid dus denk dat de scalpers hier gaan verliezen. Geen winst voor ze.
De Titanic zit nog in de pre-order, dus kan best dat Lego oneindig pre-orders aanneemt en je voorlopig nog wel even moet wachten als ze niet zoveel sets per keer uitleveren. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 14:10
Rare is alleen ik hield 4 van die grijze, soort wielen waar een draad overheen kan over (smalle) van zakjes 4.... Nog terug gebladerd maar geen stap gemist...

Achterin staat ook dat ik er 4 moet hebben maar om ze dan alle 4 niet te gebruiken...
Als ik de foto bekijk lijkt het erop dat de voorwielen anders zijn dan dat ze horen. Is bouwstap 667 (onderdeel van zakjes met een 4 erop) goed gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:42
Goosebirdy schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:23:
[...]

Als ik de foto bekijk lijkt het erop dat de voorwielen anders zijn dan dat ze horen. Is bouwstap 667 (onderdeel van zakjes met een 4 erop) goed gegaan?
Gisteren kennelijk al laat. Ik zweer 3x te hebben gebladerd maar kennelijk zaten die bladzijdes wat aan elkaar ofzo... Vond het al zo apart haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Edit: nvm probleem is al opgelost kan gewoon bestellen

Helaas door werk calls nog geen tiitanic kunnen bestellen en nu niet meer te pre orderen.

Afwachten dan maar wanneer het wel kan. Kan je dat tracken op de lego site? Kon het zo snel niet vinden,

[ Voor 14% gewijzigd door Dracula op 01-11-2021 11:23 ]

Pagina: 1 ... 122 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .