exactly; ik koop nooit meer een gedemonteerde setchrisO schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:23:
[...]
Ik heb maar 1x een set weer verkocht en die heb ik niet uit elkaar gehaald. Als een set gedemonteerd in zakjes zit, kan de koper nooit inschatten of de set compleet is, bij een set die in elkaar staat zie je als koper veel sneller of alle belangrijke onderdelen aanwezig zijn.
Volgens mij geven de meeste AFOLs de voorkeur aan 2e hands sets die in elkaar staan tov gedemonteerd zijn.
Ik denk dat er iets gezegd kan worden voor zowel afgebroken als gebouwde staat. Het zal er misschien ook van af hangen of de koper het graag wil ophalen of willen verzenden.chrisO schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:23:
[...]
Ik heb maar 1x een set weer verkocht en die heb ik niet uit elkaar gehaald. Als een set gedemonteerd in zakjes zit, kan de koper nooit inschatten of de set compleet is, bij een set die in elkaar staat zie je als koper veel sneller of alle belangrijke onderdelen aanwezig zijn.
Volgens mij geven de meeste AFOLs de voorkeur aan 2e hands sets die in elkaar staan tov gedemonteerd zijn.
Zowel een modulair gebouw als een star wars ucs heb ik afgebroken verkocht. Beide verkopen betroffen overigens wel verzendingen. Eén set had ik nog niet afgebroken, maar in afstemming met de koper afgebroken. Ik wilde ook voorkomen dat de stukjes door de hele doos lagen, mocht de koeriersdienst (onbedoeld) wat te ruw met die verzenddoos omspringen
Eén van de redenen dat ik probeer veel en goede eigen foto's (ook close-ups) van de gebouwde set te maken is zodat ook de foto's al gebruikt kunnen worden voor het beoordelen. Zeker bij verzenden is dat wel handig.
Het netjes afbreken en terugdoen in de doos vond ik zelf weer makkelijk omdat het dan netjes compact was opgeborgen en ook makkelijker te versturen was. Daarbij kan het gezien worden als extra service richting de koper, omdat die soort van "als nieuw" kan gaan bouwen
Bedankt voor jullie uitgebreide verhaal! Duidelijk allemaal en verkopen als gebouwde set of los weer terug in de zakjes is per persoon verschillend blijkbaar.
Lijkt me dan handig om een set in z'n geheel te koop te zetten en in overleg met de koper wel of niet uit elkaar te halen.
Lijkt me dan handig om een set in z'n geheel te koop te zetten en in overleg met de koper wel of niet uit elkaar te halen.
[ Voor 28% gewijzigd door Martijn1990 op 03-11-2021 12:51 ]
@Martijn1990 Zo heb ik het inderdaad ook een keer gedaan: een set in zijn geheel te koop gezet, en in de advertentie gezet dat het afgebroken kan worden als de koper dat graag zou willen. De wens was toen wel dat het afgebroken werd, dus dat heb ik toen ook gedaan (maar niet per genummerd zakje volgens de handleiding).
Ik heb ook een keer een set gekocht die helemaal opgebouwd was, maar toen ik hem afbrak en daarna opnieuw opbouwde bleek er toch een klein aantal onderdelen te missen of vervangen te zijn door een steentje in een andere kleur, bijvoorbeeld. Een set opgebouwd kopen is dus niet per definitie een garantie dat er niets mist.
Ik heb ook een keer een set gekocht die helemaal opgebouwd was, maar toen ik hem afbrak en daarna opnieuw opbouwde bleek er toch een klein aantal onderdelen te missen of vervangen te zijn door een steentje in een andere kleur, bijvoorbeeld. Een set opgebouwd kopen is dus niet per definitie een garantie dat er niets mist.
[ Voor 34% gewijzigd door Jakkus op 03-11-2021 13:20 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
misschien dat je hier nog inspiratie uit kunt halen; https://www.flickr.com/ph...1625679513/in/dateposted/Ottooo schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:27:
Progress made, mijn fort begint al aardig vorm te krijgen, ik ben zelf wel erg tevreden of het openen van het dak![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
een stijger en aanmeer paal (iets in die richting) lijkt me wel essentieel; ford moet ook bevoorraad worden
Ford krijgt genoeg onderdelen om auto's te blijven bouwen (ok, op een paar chippies na dan).himlims_ schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:23:
[...]een stijger en aanmeer paal (iets in die richting) lijkt me wel essentieel; ford moet ook bevoorraad worden
(en een stijger is iemand die omhoog gaat?)
sorry, kon het niet laten
(en ik ga even onder de tafel zitten in afwachting van commentaar

[ Voor 28% gewijzigd door QuattroNL op 03-11-2021 14:44 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Eens. Je kunt je best doen als koper en als verkoper, maar 100% garantie krijg je toch niet. Dus kies een aanpak waar jij je het meest prettig bij voelt. Voor het zelfde geld koop je een schijnbaar nieuwe, gesloten doos van iemand en blijkt deze gevuld te zijn met troep en opnieuw dichtgelijmd te zijnJakkus schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:19:
@Martijn1990 Zo heb ik het inderdaad ook een keer gedaan: een set in zijn geheel te koop gezet, en in de advertentie gezet dat het afgebroken kan worden als de koper dat graag zou willen. De wens was toen wel dat het afgebroken werd, dus dat heb ik toen ook gedaan (maar niet per genummerd zakje volgens de handleiding).

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 03-11-2021 13:45 ]
Ik verkoop heel veel sets via Marktplaats. Ik bouw ze altijd maar 1 keer (via de digitale instructies) en haal ze vervolgens weer met de instructies uit elkaar. Daarbij sorteer ik de stenen gelijk in genummerde zakjes, overeenkomend met de nummers die Lego ook gebruikt.
Stickers plak ik ook nooit en ik geef kopers altijd de mogelijkheid om de set op te halen of verzending via de post.
De sets verkoop ik altijd vrij snel op deze manier en krijg er ook vaak van de koper nader hand nog een berichtje over dat ze zeer tevreden zijn met de set.
Stickers plak ik ook nooit en ik geef kopers altijd de mogelijkheid om de set op te halen of verzending via de post.
De sets verkoop ik altijd vrij snel op deze manier en krijg er ook vaak van de koper nader hand nog een berichtje over dat ze zeer tevreden zijn met de set.
Klinkt goed. Aangezien je best veel verkoopt, kan je iets zeggen over hoeveel geld je minder krijgt voor een set die jij nieuw hebt gekocht? Dus stel je hebt een set van 200 EUR, voor hoeveel zou je die dan kwijt raken op MP? Al zal dat erg per set verschillen bedenk ik me.Baumans schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:55:
Ik verkoop heel veel sets via Marktplaats. Ik bouw ze altijd maar 1 keer (via de digitale instructies) en haal ze vervolgens weer met de instructies uit elkaar. Daarbij sorteer ik de stenen gelijk in genummerde zakjes, overeenkomend met de nummers die Lego ook gebruikt.
ligt helemaal aan de set/serie; weet dat als ik mijn modulars verkoop deze met winst verkoop, standaard city setje gaat met verlies. Menig idea set gaat een % bovenop.Martijn1990 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:05:
[...]
Klinkt goed. Aangezien je best veel verkoopt, kan je iets zeggen over hoeveel geld je minder krijgt voor een set die jij nieuw hebt gekocht? Dus stel je hebt een set van 200 EUR, voor hoeveel zou je die dan kwijt raken op MP? Al zal dat erg per set verschillen bedenk ik me.
Dat ligt een beetje aan de set en ook of de set op dat moment ergens in de aanbieding is en of deze leverbaar is.Martijn1990 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:05:
[...]
Klinkt goed. Aangezien je best veel verkoopt, kan je iets zeggen over hoeveel geld je minder krijgt voor een set die jij nieuw hebt gekocht? Dus stel je hebt een set van 200 EUR, voor hoeveel zou je die dan kwijt raken op MP? Al zal dat erg per set verschillen bedenk ik me.
Een set van 200 verkoop ik meestal rond de 160-170
Soms verlies je er ook zeer weinig op
Harry Potter Icons heb ik verkocht voor 210. Deze heb ik zelf voor 210 gekocht bij Lego (VIP punten ingewisseld).
Ik heb nu ook de CAT D11 voor 300 weten te kopen en ik verwacht dat ik die voor ongeveer het zelfde bedrag kan verkopen.
Als de set op het moment dat ik hem wil verkopen ergens in de aanbieding is, dan houd ik hem nog even vast tot deze aanbieding niet meer geldig is.
[ Voor 6% gewijzigd door Baumans op 03-11-2021 14:17 ]
Oh die is inderdaad ook heel tof! Deze ga ik zeker even bookmarken.himlims_ schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:23:
[...]
misschien dat je hier nog inspiratie uit kunt halen; https://www.flickr.com/ph...1625679513/in/dateposted/
een stijger en aanmeer paal (iets in die richting) lijkt me wel essentieel; ford moet ook bevoorraad worden
Wat ook een hele goede inspiratiebron is, is de Instagram account van Iscreamclone
Er gaat zeker nog een haven komen, ik heb het globaal uitgedacht in Excel:
/f/image/gbhgY5XfXPrDZTFmfFYCsjdH.png?f=fotoalbum_large)
Beide baseplates met het strand zijn "af", die met de grote waterval voor de helft en nu dus bezig met de plaat direct onder de waterval.
Dat houd mij wel lekker bezig de komende wintermaanden...
Ik heb nog nooit iets op MP gekocht. Ben altijd gewend even tweedehands te kijken (vooral ook vanuit duurzaamheid). De prijzen die men vraagt liggen doorgaans zó dicht bij de nieuw prijs, of zelfs eroverheen, dat ik het risico en gedoe er nooit voor neem.Baumans schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:14:
[...]
Dat ligt een beetje aan de set en ook of de set op dat moment ergens in de aanbieding is en of deze leverbaar is.
Een set van 200 verkoop ik meestal rond de 160-170
Soms verlies je er ook zeer weinig op
Harry Potter Icons heb ik verkocht voor 210. Deze heb ik zelf voor 210 gekocht bij Lego (VIP punten ingewisseld).
Ik heb nu ook de CAT D11 voor 300 weten te kopen en ik verwacht dat ik die voor ongeveer het zelfde bedrag kan verkopen.
Als de set op het moment dat ik hem wil verkopen ergens in de aanbieding is, dan houd ik hem nog even vast tot deze aanbieding niet meer geldig is.
Ik dacht even tegen een remake van de kaart van de originele Zelda te kijkenOttooo schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:17:
[...]
Oh die is inderdaad ook heel tof! Deze ga ik zeker even bookmarken.
Wat ook een hele goede inspiratiebron is, is de Instagram account van Iscreamclone
Er gaat zeker nog een haven komen, ik heb het globaal uitgedacht in Excel:![]()
[Afbeelding]
Beide baseplates met het strand zijn "af", die met de grote waterval voor de helft en nu dus bezig met de plaat direct onder de waterval.
Dat houd mij wel lekker bezig de komende wintermaanden...
Met nieuw prijs bedoel je de winkel nieuw prijs neem ik aan?Okasha schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:41:
[...]
Ik heb nog nooit iets op MP gekocht. Ben altijd gewend even tweedehands te kijken (vooral ook vanuit duurzaamheid). De prijzen die men vraagt liggen doorgaans zó dicht bij de nieuw prijs, of zelfs eroverheen, dat ik het risico en gedoe er nooit voor neem.
Als voor een set op MP een prijs gerekend wordt die te dicht bij de retail prijs ligt, dan koop ik hem vanzelfsprekend in de winkel. Als een set echter uit de handel gaat, dan is de nieuw prijs opeens de gewogen (woeker) prijs, die een stuk hoger kan liggen dan de retail (of zelfs advies) nieuw prijs.
Brick Bank / Detective Office was iets van €150 retail nieuw prijs? Mij lijkt dat als je die nu in gebouwde staat voor €150 van iemand overneemt dat je het heel netjes gedaan hebt
Heel stom, maar ik kan nbiet alle steentjes selecteren, niet met ctrl+a en niet met de muis...Sato schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:24:
[...]
Er is een knop voor die het model automagisch in stappen opdeelt...
Maar dat is niet zonder risicoregelmatig slaat het hele programma vast, En als het wel werkt dan is het resultaat vaak vrij grof en soms totaal onlogisch.
Mocht je het toch willen proberen:
*Ga naar de instruction maker.
*Selecteer alle onderdelen.
*Nu verschijnt er links onder een knop om het in stappen op te delen.
Misschien wel iets stoms maar ik krijg het niet voor elkaar, ik kan wel nieuwe pagina/stappen maken, maar daar houd t voor mij op
Als ik een set wil die ik toch ga bouwen dan vind ik 2e hands geen probleem. Wel van iemand die duidelijk aangeeft sets maar 1x te bouwen en daarna weer afbreekt (dus puur voor de bouwervaring) en alles netjes en compleet is (lees: incl net boekje (liefst nog in seal, sommigen bouwen vanaf de laptop/tablet) en zeker ook met doos (dat vind ik een meerwaarde hebben, zeker bij verkoop).
Ook geen probleem met reeds afgebroken sets. Dat scheelt mij weer eerst afbreken. Een opgebouwde set controleren op compleetheid vind ik lastig (ik zal niet elk detail van een set kennen). Het ligt wel een beetje aan de verkoper in hoeverre ik dat vertrouw.
2e hands sets haal ik wel altijd zelf op, dus ik zoek meestal in een bepaalde straal rond mijn huis (40km ofzo).
Ook geen probleem met reeds afgebroken sets. Dat scheelt mij weer eerst afbreken. Een opgebouwde set controleren op compleetheid vind ik lastig (ik zal niet elk detail van een set kennen). Het ligt wel een beetje aan de verkoper in hoeverre ik dat vertrouw.
2e hands sets haal ik wel altijd zelf op, dus ik zoek meestal in een bepaalde straal rond mijn huis (40km ofzo).
Persoonlijk zou ik nooit een gemonteerde set ophalen, dan is de romantiek van "eerste keer bouwen" er voor mij wel vanaf. Controleren op compleetheid gaat sowieso niet natuurlijk, tenzij gesealed. Ik wil momenteel graag de R9800 kopen, die vind je bij Amazon en Bol voor iets onder de 320 euro. Op MP gaat hij zeker niet voor onder de 250 weg. Dat vind ik voor het gedoe en risico een te klein verschil (kleiner dan 20%).
Ergens rechts of links bovenin het model vak de rechter muisknop inklikken en vervolgens over het model heen slepen zou gewoon moeten werken om alles te selecteren.johnb52 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:53:
[...]
Heel stom, maar ik kan nbiet alle steentjes selecteren, niet met ctrl+a en niet met de muis...
Misschien wel iets stoms maar ik krijg het niet voor elkaar, ik kan wel nieuwe pagina/stappen maken, maar daar houd t voor mij op
Andere optie is in de balk onderin waar de individuele onderdelen van de bouwstap staan CTRL indrukken en vasthouden en dan op elk onderdeel klikken... Voorkeur gaat uiteraard naar de eerst genoemde optie
Edit: Net zelf even getest, Dit model word opgedeeld in redelijke bouwstappen, alleen de letters maakt studio een onlogisch zooitje van.
[ Voor 9% gewijzigd door Sato op 03-11-2021 16:23 ]
vandaag begonnen met het bouwen van de assembly square, wat me wel verbaasde is dat deze maar 6 stappen heeft, al mijn andere sets en zeker de grotere hadden er veel meer, maar goed stap 1 was best wel snel af bestond ook voornamelijk alleen uit tegels.
Ik ben nu met stap 2 begonnen, persoonlijk vind ik meerdere kleinere stappen fijner zo dat ik elke dag 1 a 2 stappen kan doen en niet de hele tijd moet gaan zoeken naar wat ik nodig heb, ik weet dat sommige andere hier op het forum hier het wel leuk vinden om te zoeken maar ik niet echt.
En me ff in de discussie te mengen in kopen 2 de hands, ik koop al mijn sets nieuw, ik heb wel vaak op marktplaats gekeken, maar 2de hands of een goede aanbieding scheelt niet veel, soms is nieuw ook vaak goedkoper en ik koop het om zelf te houden en niet om te verkopen, en mijn vrouw koopt wel regelmatig setjes van marktplaats maar heeft ook al vaak gehad dat het niet compleet was, laatst bij een setje zou er maar 1 onderdeel missen, uit eindelijk miste er een stuk of 20 en ook nog speciale blokjes die ze zelf niet had in haar stash, ik heb geen zin in dat gezeur.
En zelfs nieuw in doos zou ik niet doen op marktplaats, 1 keer met een nieuwe set gehad dat een heleboel blokjes daar van scheurde, via de webshop gewoon me geld terug gekregen, hoe los je dat op als je dat gebeurt via marktplaats.
Ik ben nu met stap 2 begonnen, persoonlijk vind ik meerdere kleinere stappen fijner zo dat ik elke dag 1 a 2 stappen kan doen en niet de hele tijd moet gaan zoeken naar wat ik nodig heb, ik weet dat sommige andere hier op het forum hier het wel leuk vinden om te zoeken maar ik niet echt.
En me ff in de discussie te mengen in kopen 2 de hands, ik koop al mijn sets nieuw, ik heb wel vaak op marktplaats gekeken, maar 2de hands of een goede aanbieding scheelt niet veel, soms is nieuw ook vaak goedkoper en ik koop het om zelf te houden en niet om te verkopen, en mijn vrouw koopt wel regelmatig setjes van marktplaats maar heeft ook al vaak gehad dat het niet compleet was, laatst bij een setje zou er maar 1 onderdeel missen, uit eindelijk miste er een stuk of 20 en ook nog speciale blokjes die ze zelf niet had in haar stash, ik heb geen zin in dat gezeur.
En zelfs nieuw in doos zou ik niet doen op marktplaats, 1 keer met een nieuwe set gehad dat een heleboel blokjes daar van scheurde, via de webshop gewoon me geld terug gekregen, hoe los je dat op als je dat gebeurt via marktplaats.
:strip_exif()/f/image/pVdmFmLwdwDDxvHPJjiqHuwi.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik koop ook vrijwel alles nieuw, daarbij zoek ik wel naar goede deals. Vervolgens na 1x bouwen, gaan ze weer in de verkoop. Tenzij ik weet dat een set er binnenkort uit gaat, dan wacht ik nog wel even. Het liefst opgebouwd en afhalen, zodat je als koper beter kunt controleren of alles compleet is.
Op Marktplaats is het nogal irritant dat je zelfs bij een fatsoenlijke prijsstelling nog veel berichtjes krijgt met onzinnig lage biedingen of 'wat is je uiterste prijs?'. Kennelijk laten wij Nederlanders ons graag verleiden met kortingen, ook al is het een sigaar uit eigen doos door een hoge vraagprijs.
Binnenkort maar even goede foto's maken van R2-D2, kan die ook weer in de verkoop
Op Marktplaats is het nogal irritant dat je zelfs bij een fatsoenlijke prijsstelling nog veel berichtjes krijgt met onzinnig lage biedingen of 'wat is je uiterste prijs?'. Kennelijk laten wij Nederlanders ons graag verleiden met kortingen, ook al is het een sigaar uit eigen doos door een hoge vraagprijs.
Binnenkort maar even goede foto's maken van R2-D2, kan die ook weer in de verkoop
Dan richt ik me tot LEGO. Als onderdelen ontbreken of niet voldoen, dan richt ik me altijd tot LEGO en worden vervangende of ontbrekende onderdelen toegestuurd. Een winkel kan er toch ook niks aan doen dat er wat niet voldoet aan een nieuwe set?gizmokat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:44:
Beste Intertoys, er mist een onderdeel. Graag oplossen of m'n geld terug. Dat is juist het mooie aan LEGO, hun service en t directe lijntje.
[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 03-11-2021 17:10 ]
Het is denk ik net waar je naar op zoek bent. Als je een set wil hebben die al lang niet meer te koop is, kan het een heleboel geld schelen om toch een al gebouwde set te kopen. Het blijft altijd een risico, maar ik heb nooit héle gekke dingen meegemaakt. Wel eens één of twee steentjes die misten of gebroken waren, en een hele enkele keer dus wat meer, wat dan wel even balen is, maar het is ook op te lossen. En één keer een hoofdje van neplego in een kleinere set, dat was wel een afknapper. Maar het waren allemaal dingen die ik voor heel weinig geld achteraf kon bijbestellen via Bricklink, want ik vind het wel fijn om de sets die ik heb helemaal compleet te hebben. En dan had ik vaak alsnog best een goede deal.
Gebruikte boekjes maken mij dan weer heel weinig uit. Als ik een set nieuw koop, koop ik hem om zelf te bouwen, en als ik hem tweedehands koop, neem ik op de koop toe dat het gebruikt is. Maar als je het wel koopt met het idee om het later te verkopen, kan ik het me voorstellen dat je er anders mee omgaat. Stickers plak ik wel, maar ik vind het wel mooi om dat echt netjes te doen (ook voor mezelf).
Gebruikte boekjes maken mij dan weer heel weinig uit. Als ik een set nieuw koop, koop ik hem om zelf te bouwen, en als ik hem tweedehands koop, neem ik op de koop toe dat het gebruikt is. Maar als je het wel koopt met het idee om het later te verkopen, kan ik het me voorstellen dat je er anders mee omgaat. Stickers plak ik wel, maar ik vind het wel mooi om dat echt netjes te doen (ook voor mezelf).
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik koop zelf altijd alles nieuw en het gaat direct na het bouwen weer weg. Gemonteerd of gedemonteerd en gesorteerd in de genummerde zakjes, wat de koper wilt.Martijn1990 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:16:
Kwam dit topic per toeval tegen en wordt weer helemaal enthousiast.. heb zelf 2 jaar terug weer eens Lego gekocht, de Porsche 911 RSR van Lego Technic en afgelopen kerst de Ducati V4S gekregen. Maar nu begint het toch weer te kriebelen en dan iets anders dan Technic.
In principe vind ik vooral het bouwen erg leuk en zal er daarna even naar kijken, maar veel meer zal ik er niet mee doen. Hebben jullie ervaring met Lego sets tweedehands weer verkopen en zo ja, gaat dat goed? Ik kan me voorstellen dat het handig is om alles weer net zo gesorteerd in de zakjes terug te doen als dat het origineel zat, maar ik heb geen idee of dat te doen is met de wat grotere sets. Momenteel lijkt de WegisWeg van Harry Potter me in ieder geval erg leuk, maar ook de Home Alone set ziet er gaaf uit.
Ik heb vaak dezelfde ,,klanten'' die een set bij mij kopen omdat ze weten dat het als nieuw, 100% compleet en goed gesorteerd is. Tevens zet ik de setjes qua prijs altijd weg onder de goedkoopste die op dat moment op Marktplaats te vinden is.
Als je een verkoper vind zoals mij dan kun je een leuk bedrag besparen op je sets. Tevens is de kop er dan al af en bij een eventuele verkoop verlies je nagenoeg niks meer.
M3P 24'
Maar kopen, demonteren en dan verkopen is wel maar een deel van de romantiek toch. Ik bouw ook een collectie op om zelf dingen mee te maken, nog niet gesproken over mocs natuurlijk. Ga nu beginnen aan de derde land rover defender moc 😅
Nog los van alle andere rommel die ik zelf knutsel van stenen die weer in die dozen zitten.
Nog los van alle andere rommel die ik zelf knutsel van stenen die weer in die dozen zitten.
Ik had het niet over een missend onderdeel, van de nieuwe set was niet eens een grote set ,starwars setje naar 1 stap waren al zeker 15 blokjes gescheurd, dan moest ik nog aan de rest beginnen, als er naar 1 stap al zover blokken scheuren, waarom zou ik dan alles proberen terug te krijgen bij lego, dan had ik eerst het hele ding af moeten bouwen, dan afwachten hoeveel blokken er nog meer kapot zouden gaan, en dan alles uit elkaar halen en bestellen bij lego, lekker omslachtig, is veel meer werk.Gim schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:07:
[...]
Dan richt ik me tot LEGO. Als onderdelen ontbreken of niet voldoen, dan richt ik me altijd tot LEGO en worden vervangende of ontbrekende onderdelen toegestuurd. Een winkel kan er toch ook niks aan doen dat er wat niet voldoet aan een nieuwe set?
Beste Intertoys, er mist een onderdeel. Graag oplossen of m'n geld terug. Dat is juist het mooie aan LEGO, hun service en t directe lijntje.
Via de winkel heb je in dat geval ook gewoon recht op garantie.
Oké goed punt maar terugkomend op wat te doen als je niet in de winkel had gekocht? Dan had je bij Lego kunnen aankloppen.gizmokat schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:46:
[...]
Ik had het niet over een missend onderdeel, van de nieuwe set was niet eens een grote set ,starwars setje naar 1 stap waren al zeker 15 blokjes gescheurd, dan moest ik nog aan de rest beginnen, als er naar 1 stap al zover blokken scheuren, waarom zou ik dan alles proberen terug te krijgen bij lego, dan had ik eerst het hele ding af moeten bouwen, dan afwachten hoeveel blokken er nog meer kapot zouden gaan, en dan alles uit elkaar halen en bestellen bij lego, lekker omslachtig, is veel meer werk.
Via de winkel heb je in dat geval ook gewoon recht op garantie.
Dat had dan zeker gekund, ik heb alleen geen zin in dat gedoe, zo veel goedkoper zijn de sets die ik heb gekocht allemaal in een goeie aanbieding, niet veel goedkoper te krijgen op marktplaats en dan zijn ze al gebouwd en niet nieuw in doos, en voor die paar euro die ik zou kunnen besparen vind ik het risico te groot.Gim schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:47:
[...]
Oké goed punt maar terugkomend op wat te doen als je niet in de winkel had gekocht? Dan had je bij Lego kunnen aankloppen.
Het probleem met lego is dat een heel hoop mensen denken dat ze goud in handen hebben en er vaak gewoon te veel voor vragen.
Ik heb t ook getest, en nu weet ik waar ik op moet klikken, en is mij helemaal helder wat je bedoeld!Sato schreef op woensdag 3 november 2021 @ 16:21:
[...]
Ergens rechts of links bovenin het model vak de rechter muisknop inklikken en vervolgens over het model heen slepen zou gewoon moeten werken om alles te selecteren.
Andere optie is in de balk onderin waar de individuele onderdelen van de bouwstap staan CTRL indrukken en vasthouden en dan op elk onderdeel klikken... Voorkeur gaat uiteraard naar de eerst genoemde optie
Edit: Net zelf even getest, Dit model word opgedeeld in redelijke bouwstappen, alleen de letters maakt studio een onlogisch zooitje van.
Thanks voor t helpen
nu ben ik nieuwsgierig.... linkje naar je marktplaats pagina?Baumans schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:55:
Mocht je binnenkort een leuke set (Harry Potter of andere city/gebouwen) verkopen hou ik me graag aanbevolen dan 😂Vissa66 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:39:
[...]
Ik koop zelf altijd alles nieuw en het gaat direct na het bouwen weer weg. Gemonteerd of gedemonteerd en gesorteerd in de genummerde zakjes, wat de koper wilt.
Ik heb vaak dezelfde ,,klanten'' die een set bij mij kopen omdat ze weten dat het als nieuw, 100% compleet en goed gesorteerd is. Tevens zet ik de setjes qua prijs altijd weg onder de goedkoopste die op dat moment op Marktplaats te vinden is.
Als je een verkoper vind zoals mij dan kun je een leuk bedrag besparen op je sets. Tevens is de kop er dan al af en bij een eventuele verkoop verlies je nagenoeg niks meer.
Afgelopen 2 avonden lekker kunnen besteden aan de Lego wagen. Wat zit deze anders in elkaar dan de R 9800/42100. Bij die was het vrij eenvoudig.Toppe schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:13:
Na de R 9800 leek dit me wel een leuke!
[Afbeelding]
Leuke build!
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik heb momenteel geen sets te koop.42erik schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:28:
[...]
nu ben ik nieuwsgierig.... linkje naar je marktplaats pagina?
Ja ik heb mij ook erg vermaakt met deze build!Toppe schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:16:
[...]
Afgelopen 2 avonden lekker kunnen besteden aan de Lego wagen. Wat zit deze anders in elkaar dan de R 9800/42100. Bij die was het vrij eenvoudig.
Leuke build!
Vandaag met Darth Maul begonnen, ben ik vergeten 6, 2x6 stenen te kopen. De lol was er snel vanaf 
Youtubers zag ik wat klagen over de wazige instructies.. Vind het nog wel mee vallen.
Amateurs

Youtubers zag ik wat klagen over de wazige instructies.. Vind het nog wel mee vallen.
Amateurs
[ Voor 35% gewijzigd door Mosin op 03-11-2021 23:40 ]
Ik kwam bij toeval de Ninjago Zane's Mech (71738) tegen.
https://www.lego.com/en-u...s-titan-mech-battle-71738
Nu heb ik niet super veel met Ninjago maar ik vond deze er eigenlijk wel gaaf uitzien.Ook in video's op Youtube zag hij er tof uit. Toen ben ik eerst eens verder gaan zoeken naar Ninjago Mech's en toen stuite ik op de 70676
https://www.lego.com/en-us/product/lloyd-s-titan-mech-70676
Deze vind ik er helemaal gaaf uit zien, dus ik lang gezocht om deze ergens nieuw te kunnen kopen.
Maar helaas set is uit 2019 en letterlijk overal uitverkocht. Enkel te krijgen via eBay of Bricklink maar dan meestal voor 100euro of meer. Wat me toch iets te veel van het goede werd.
Toen stuiten ik met geluk op een net geplaatste advertentie op marktplaats en heb ik hem daar.
toch kunnen aanschaffen voor 45 euro excl. verzendkosten Helemaal compleet met doos, boekje minifigs en spares

Zo kan het dus ook zeer goed uitpakken met sets kopen op marktplaats die EOL zijn.
https://www.lego.com/en-u...s-titan-mech-battle-71738
Nu heb ik niet super veel met Ninjago maar ik vond deze er eigenlijk wel gaaf uitzien.Ook in video's op Youtube zag hij er tof uit. Toen ben ik eerst eens verder gaan zoeken naar Ninjago Mech's en toen stuite ik op de 70676
https://www.lego.com/en-us/product/lloyd-s-titan-mech-70676
Deze vind ik er helemaal gaaf uit zien, dus ik lang gezocht om deze ergens nieuw te kunnen kopen.
Maar helaas set is uit 2019 en letterlijk overal uitverkocht. Enkel te krijgen via eBay of Bricklink maar dan meestal voor 100euro of meer. Wat me toch iets te veel van het goede werd.
Toen stuiten ik met geluk op een net geplaatste advertentie op marktplaats en heb ik hem daar.
toch kunnen aanschaffen voor 45 euro excl. verzendkosten Helemaal compleet met doos, boekje minifigs en spares

Zo kan het dus ook zeer goed uitpakken met sets kopen op marktplaats die EOL zijn.
hoi
Kleine meid werd gister twee en wou graag Lego. Dus nu de Duplo trein. Vooral tanken is favoriet
gelukkig snapt ze prijzen nog niet

:strip_exif()/f/image/gHt4y8NdZxBVGVleXsqSAYst.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk, die heeft mijn zoon ook gekregen toen hij twee werd. Met tussenpozen opgesteld in de woonkamer, vooral met kerst rondom de kerstboom. Junior vond het tanken ook erg leuk, en natuurlijk zoveel mogelijk actiestenen in de rails leggen waardoor de lampen aan of uit gaan of de trein achteruit gaat ipv vooruit.Toppe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:31:
Kleine meid werd gister twee en wou graag Lego. Dus nu de Duplo trein. Vooral tanken is favorietgelukkig snapt ze prijzen nog niet
![]()
[Afbeelding]
Ik heb hem ook al vrij snel kennis laten maken met de app op de telefoon (op een oude telefoon van moeders) zodat hij de trein daarmee ook kon besturen en kon "wassen". Dat had hij al verrassend snel door.
Inmiddels is hij net 6, maar hij heeft al aangegeven dat hij dit jaar wel weer rond de kerstboom moet (ook omdat we nu in een ander huis wonen met iets meer ruimte). Ik denk dat hij na oud en nieuw wel permanent verdwijnt, want de focus is nu duidelijk verschoven naar gewone Lego.
@himlims_ wauw, die heeft een flinke ruimteverzameling! Hoewel ik verder niet heel veel met ruimtedingen heb, vind ik dat toch wel een erg gave verzameling. Ik herken er zelfs een paar die ik ook heb, volgens mij van eind jaren '80, begin jaren '90?
[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 04-11-2021 12:29 ]
@gwystyl vanaf deze maand zijn bij nodige retails de trein-sets in de promotie (herhaalt zich iederjaar medio kerstmis)
zoals bij; https://www.fun.be/lego-c...m_content=Brickwatch+-+BE (gaat nog 15% vanaf)
zoals bij; https://www.fun.be/lego-c...m_content=Brickwatch+-+BE (gaat nog 15% vanaf)
Dat wordt dus de kersttrein om de boom volgend jaargwystyl schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:27:
[...]
Ik denk dat hij na oud en nieuw wel permanent verdwijnt, want de focus is nu duidelijk verschoven naar gewone Lego.
Nu weet ik eindelijk waarvoor je die kasten het beste kunt gebruiken.
Vandaag begonnen aan de nieuwe Batman Tumbler (de kleine, 76239). Als groot fan van The Dark Knight trilogy, vind ik hem onwijs goed gelukt. Zodra hij klaar is zal ik eens wat foto's uploaden.
per aspera ad astra
Die ziet er inderdaad behoorlijk gedetailleerd uit voor het geld!LAD93 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:21:
Vandaag begonnen aan de nieuwe Batman Tumbler (de kleine, 76239). Als groot fan van The Dark Knight trilogy, vind ik hem onwijs goed gelukt. Zodra hij klaar is zal ik eens wat foto's uploaden.
Die gaat er bij mij ook zeker nog komen, net als de grote. Wel wacht ik, natuurlijk, even op een mooie aanbiedingLAD93 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:21:
Die wilde ik gisteren ook halen bij de Lego store in Utrecht, maar daar was die helaas al uitverkocht. De grote hadden ze nog volop staan.
Heel vet man
Is dit een jaren 90 collectie?
Het zijn zelfs de jaren 70 en 80.Mosin schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:24:
[...]
Heel vet man
Is dit een jaren 90 collectie?
Oh en wat Exploriens. Die zijn van de eeuwwisseling. En Benny's Space Squad.
[ Voor 17% gewijzigd door JoeZuCK op 04-11-2021 21:03 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Die zat ik eerder al te zoeken op de foto, maar zie die er toch niet tussen staan?
Edit: Ik was in de war met 70816 Benny's Spaceship, Spaceship, SPACESHIP! Die past er ook wel bij, maar past denk ik niet in de kast.
[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 04-11-2021 21:17 ]
Rechtsboven toch?L23 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:13:
[...]
Die zat ik eerder al te zoeken op de foto, maar zie die er toch niet tussen staan?
Sodekneiter. Erg mooi spul!JoeZuCK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:59:
[...]
Het zijn zelfs de jaren 70 en 80.
Oh en wat Exploriens. Die zijn van de eeuwwisseling. En Benny's Space Squad.2018.
Ik had er vroeger nooit mee gespeeld. Maar begin dit jaar alle Lego uitgezocht en we hebben 8 van die kleine Classic Space setjes. Vond die erg tof om te bouwen. Helaas ging vrijwel alles naar mijn broer, was zijn Lego, maar setje 6827 (voertuig links in het tweede vak) mocht ik houden 
Ik heb daarna zelf nog Benny's Space Squad en Benny's Spaceship, Spaceship, SPACESHIP! gekocht. Ik hoop dat er er nog meer nieuwe Classic Space sets gaan komen.
Ik heb daarna zelf nog Benny's Space Squad en Benny's Spaceship, Spaceship, SPACESHIP! gekocht. Ik hoop dat er er nog meer nieuwe Classic Space sets gaan komen.
Van de week bij de Lego store in Leidschendam geweest. Jeetje wat wordt je daar hebberig van.. al die mooie grote sets, IDEAS lijn, etc.
Moet de Space Shuttle en de NES nog bouwen, het elfen clubhuis en alle verschillende kerstboomdecoraties zijn daar nu bijgekomen
Sesamstraat, de blacksmith, de piano, Winny de Pooh, het Mario vraagtekenblok, Home Alone.. pff, echt teveel leuke sets..
Moet de Space Shuttle en de NES nog bouwen, het elfen clubhuis en alle verschillende kerstboomdecoraties zijn daar nu bijgekomen
Sesamstraat, de blacksmith, de piano, Winny de Pooh, het Mario vraagtekenblok, Home Alone.. pff, echt teveel leuke sets..

Boven:JoeZuCK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:59:
[...]
Het zijn zelfs de jaren 70 en 80.
Oh en wat Exploriens. Die zijn van de eeuwwisseling. En Benny's Space Squad.2018.
Het begint meteen met een klapper: 6990 Monorail Transport uit 1987
Daarnaast 6972 Polaris I Space Lab ('87) en nog wat klein spul
Daarnaast De dozen van 1986 Space Express ('85), 6891 Gamma V Laser Craft ('85) en 70841 Benny's Space Squad ('19) en twee sets die ik nieet zo snel herken.
Daarnaast 4 sets
Daarnaast Benny's Squad en 1593 Super Model ('83)
Als ik de rest ook op moet zoeken, dan hoor ik het wel
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Wat doe je jezelf aan. Verkopen, hoe sneller hoe beterCyBeRSPiN schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:36:
Van de week bij de Lego store in Leidschendam geweest. Jeetje wat wordt je daar hebberig van.. al die mooie grote sets, IDEAS lijn, etc.
Ik wil best tegen een scherp prijsje het elfen clubhuis overnemen als ik daarmee je leed kan verzachten; toch één set minder die je moet bouwen dan
Ik was ondertussen vergeten dat ik überhaupt nog een bepaalde backlog had. Een aantal sets had ik dusdanig goed uit het oog opgeborgen, dat ik ze gewoon vergeten was

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 05-11-2021 10:16 ]
voor mij is het ook de favoriete lego store van NLD (alleen zo'n pokke eind rijden vanuit brabant) ruime opzet, breed assortiment, chill personeel (niet iedere lego winkel vanzelfsprekend).CyBeRSPiN schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:36:
klein verzoekje; maak (volgend bezoek) een van foto pick'n'brick-wall voor hier
Net twee setjes opgehaald die verkocht zijn als ‘compleet’ maar goed, ik mis dus 3 redelijk simpele onderdelen (2x 6209519, 1x 4645730) iemand enig idee waar ik die redelijk voordelig en snel kan bestellen? Er zijn zoveel reserve sites…
Bricklink!Toppe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:15:
Net twee setjes opgehaald die verkocht zijn als ‘compleet’ maar goed, ik mis dus 3 redelijk simpele onderdelen (2x 6209519, 1x 4645730) iemand enig idee waar ik die redelijk voordelig en snel kan bestellen? Er zijn zoveel reserve sites…
Bijvoorbeeld hier:
https://store.bricklink.com/DrLegobricks#/shop
Wat ik dan doe is ze toevoegen aan een Wanted List op Bricklink, en kijken welke winkel ze goedkoop kan leveren met lage verzendkosten. Zo ben ik bij deze site gekomen.
Wat ik dan doe is ze toevoegen aan een Wanted List op Bricklink, en kijken welke winkel ze goedkoop kan leveren met lage verzendkosten. Zo ben ik bij deze site gekomen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 05-11-2021 11:35 ]
Toch jammer dat je bij iemand koopt die wel goede recensies heeft en 3x bevestigd dat ze compleet zijn en ik bij de eerste zak al stukken mis. Wordt een goede recensie minder!
En dan gelijk kijken of die shop nog wat andere onderdelen heeft die je ook wel kunt gebruiken, zodat je optimaal gebruik kunt maken van de verzendkostenJakkus schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:35:
Bijvoorbeeld hier:
Heb je ook al contact gehad met de verkoper? Wie weet heeft hij de onderdeeltjes die je mist in overvloed liggen en ontvang je ze zonder problemen alsnog. Dat zou tenminste mijn oplossing zijn, mocht ik per ongeluk iets verkopen wat incompleet blijkt te zijn.Toppe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:41:
Toch jammer dat je bij iemand koopt die wel goede recensies heeft en 3x bevestigd dat ze compleet zijn en ik bij de eerste zak al stukken mis. Wordt een goede recensie minder!
De vraag bij hem neergelegd. En waar ik me vooral aan stoor is dat ik expliciet vraag ‘zijn ze compleet?’ En dat hij dat meerdere keren beaamt. Bij het ophalen kreeg ik zelfs te horen dat alles per zak genummerd is en op kleur gesorteerd.wouter3 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:56:
[...]
Heb je ook al contact gehad met de verkoper? Wie weet heeft hij de onderdeeltjes die je mist in overvloed liggen en ontvang je ze zonder problemen alsnog. Dat zou tenminste mijn oplossing zijn, mocht ik per ongeluk iets verkopen wat incompleet blijkt te zijn.
Als hij gewoon zegt ‘weet ik niet’ dan prima, is het mijn risico.
Maar goed. Heb voor nu de missende delen uit de 42100 kunnen halen, ga ze wel bestellen.
Ik was woensdag voor het eerst in een NL Lego store in Utrecht (ooit eens in Dubai in een winkelcentrum binnengestapt, maar die was en heel klein en naast mij en mijn vader alleen één iemand achter de kassa).himlims_ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:30:
[...]
voor mij is het ook de favoriete lego store van NLD (alleen zo'n pokke eind rijden vanuit brabant) ruime opzet, breed assortiment, chill personeel (niet iedere lego winkel vanzelfsprekend).
klein verzoekje; maak (volgend bezoek) een van foto pick'n'brick-wall voor hier
Ik moet zeggen dat het personeel erg enthousiast (leuk enthousiast, niet vervelend enthousiast ;-) ) overkwam. De winkel zelf was kleiner dan ik had verwacht en de dingen die ik wilde halen hadden ze helaas niet meer (de kleine Tumbler, Marriachi minifig's), dus ik heb alleen een nieuwe sleutelhanger gekocht.
Volgende keer zal ik ook een foto van de muur maken
:strip_exif()/f/image/bji4ODJaLr0SgltuPNq38EBK.jpg?f=fotoalbum_large)
De mini Tumbler (76239) zit in elkaar en ik ben echt heel tevreden. Heb de stickers vooralsnog niet geplakt, omdat ik ze niet nodig vind. Misschien dat ik ooit nog een bedrukt setje aanschaf, maar voor nu is het prima.
De details zijn echt goed gelukt en ook vond ik de build interessant en leuk. Niet de langste build natuurlijk, maar vooralsnog dik tevreden!
per aspera ad astra
Moet nog aan de mijne beginnen, ik heb er 2 van, eentje gaat ergens volgend jaar de verkoop in, ik heb hem nog niet gebouwd omdat ik geen vitrinekast heb waar die in past, die vitrinekast die ik wil hebben is nog steeds uitverkocht.
Veel plezier met bouwen.
Je voorste flapjes bovenop achter de cockpit zitten verkeerd omLAD93 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:07:
[Afbeelding]
De mini Tumbler (76239) zit in elkaar en ik ben echt heel tevreden. Heb de stickers vooralsnog niet geplakt, omdat ik ze niet nodig vind. Misschien dat ik ooit nog een bedrukt setje aanschaf, maar voor nu is het prima.
De details zijn echt goed gelukt en ook vond ik de build interessant en leuk. Niet de langste build natuurlijk, maar vooralsnog dik tevreden!
Zeg me niet dat je op de grond zit met bouwen? Na de eerste 2 sets na mijn dark ages iig voor mezelf al afgeleerd. Dat trekken mijn benen en rug niet meer zoals vroeger.
Scherp! OmgedraaidAppieNL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:55:
[...]
Je voorste flapjes bovenop achter de cockpit zitten verkeerd om
per aspera ad astra
Tafel paar dagen geleden verkocht en de nieuwe tafel komt volgende week pas[...]
Zeg me niet dat je op de grond zit met bouwen? Na de eerste 2 sets na mijn dark ages iig voor mezelf al afgeleerd. Dat trekken mijn benen en rug niet meer zoals vroeger.
Ik moet zeggen dat een tweedehands set van dit formaat wel echt HARD MODE is...
Thanks, komt helemaal goed! Heb je er een gekocht als 'investering'? Die kom je wel kwijt denk ik! Welke vitrine zit je achteraan?gizmokat schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:37:
[...]
Moet nog aan de mijne beginnen, ik heb er 2 van, eentje gaat ergens volgend jaar de verkoop in, ik heb hem nog niet gebouwd omdat ik geen vitrinekast heb waar die in past, die vitrinekast die ik wil hebben is nog steeds uitverkocht.
Veel plezier met bouwen.
[ Voor 45% gewijzigd door Ninjetsu NL op 05-11-2021 17:26 ]
Welke twee sets dan? Ik kan me voorstellen dat op een set van enkele honderden steentjes best een steentje over het hoofd gezien wordt.Toppe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:15:
Wat deze quote betreft:
Ik vind het nogal kleinzielige muggenzifterij hoor. Als het echt per zak gesorteerd was en genummerd dan geeft mij dat te kennen dat hij zuinig was/is op zijn spulletjes. Ik zou allang blij zijn als er max 3 steentjes zouden missen op een set van die grootte 2e hands. En soms gebeurd het ook wel eens dat er bij mij een steentje over het hoofd wordt gezien omdat het net in het zakje blijft steken of op de grond valt.En waar ik me vooral aan stoor is dat ik expliciet vraag ‘zijn ze compleet?’ En dat hij dat meerdere keren beaamt. Bij het ophalen kreeg ik zelfs te horen dat alles per zak genummerd is en op kleur gesorteerd.
En compleet worden de sets toch wel. Eens of twee keer per jaar je hele rits wanted lists in de buy gooien en bestellen maar.
[ Voor 25% gewijzigd door JoeZuCK op 05-11-2021 18:24 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik had er eerst 1 besteld bij amazon, na een week kreeg ik het bericht dat het pakket kwijt was, ik heb hem een paar weken later toen ie weer op voorraad was besteld bij lego zelf, echter na 6 weken kwam GLS vrolijk mijn pakket van amazon brengen die kwijt zou zijn🤯, ik had zoiets van ik hoor het nog wel van amazon, nu zijn we 6 weken verder en geen haan die er naar kraait.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:16:
[...]
Tafel paar dagen geleden verkocht en de nieuwe tafel komt volgende week pasDe huidige die we in gebruiken hebben heeft allemaal mooie sleufjes dus dat ging m niet worden...
Ik moet zeggen dat een tweedehands set van dit formaat wel echt HARD MODE is...
[...]
Thanks, komt helemaal goed! Heb je er een gekocht als 'investering'? Die kom je wel kwijt denk ik! Welke vitrine zit je achteraan?
Ik wil de milsbo van de ikea in het wit, is al een tijdje niet leverbaar.
Over de tweede Bricklink ronde die over paar dagen start, de Europese prijzen zijn bekend:
910003 The Mountain Windmill für 149,99 Euro
910006 Seasons in Time Calendar für 209,99 Euro
910009 LEGO Store Modular Version für 149,99 Euro
910013 Retro Bowling Alley für 189,99 Euro
910014 Science Adventures für 29,99 Euro
910015 Clockwork Aquarium für 54,99 Euro
910022 Quest Builder für 219,99 Euro
910023 Venetian Houses für 244,99 Euro
910024 Ruined House für 249,99 Euro
De Brickwest Wild Stuido is vervangen door Venetian Houses, dit naar aanleiding van de schietpartij op de set van de film Rush met Alec Baldwin. De Studio is wel terug in de derde ronde.
De Brickwest Wild Stuido is vervangen door Venetian Houses, dit naar aanleiding van de schietpartij op de set van de film Rush met Alec Baldwin. De Studio is wel terug in de derde ronde.
[ Voor 16% gewijzigd door Loader op 05-11-2021 20:30 ]
Deze ronde scheelt mij geld. Brickwest Studio's is verplaatst. LEGO wil niet geassocieerd worden wat er op de set van de film 'Rust' is gebeurd.
Echt typisch weer... Nou ja
Edit .. zag je edit te laat, maar kan je mooi Rush in Rust veranderen.
Echt typisch weer... Nou ja
Edit .. zag je edit te laat, maar kan je mooi Rush in Rust veranderen.
[ Voor 17% gewijzigd door JoeZuCK op 05-11-2021 20:41 ]
Gisteravond afgemaakt
:strip_exif()/f/image/7vUcpmBhmSGWmlzp2r0BrnR4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu begonnen aan deze. Na 8 uurtjes bouwen vandaag vindt ik het wel welletjes, morgen weer een dag
:strip_exif()/f/image/NBT8EHjFH89L80TnZSCf9NAh.jpg?f=fotoalbum_large)
De Mack truck staat ook klaar om gebouwd te worden
:strip_exif()/f/image/7vUcpmBhmSGWmlzp2r0BrnR4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu begonnen aan deze. Na 8 uurtjes bouwen vandaag vindt ik het wel welletjes, morgen weer een dag
:strip_exif()/f/image/NBT8EHjFH89L80TnZSCf9NAh.jpg?f=fotoalbum_large)
De Mack truck staat ook klaar om gebouwd te worden
[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 05-11-2021 20:47 ]
De kraan en de Mack. Ik pak nu de ontbrekende stukken uit de opvolgende zakken en zie wel wat ik uiteindelijk te kort kom en dan bestel ik alles in één keer.JoeZuCK schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:10:
[...]
Welke twee sets dan? Ik kan me voorstellen dat op een set van enkele honderden steentjes best een steentje over het hoofd gezien wordt.
Wat deze quote betreft:
[...]
Ik vind het nogal kleinzielige muggenzifterij hoor. Als het echt per zak gesorteerd was en genummerd dan geeft mij dat te kennen dat hij zuinig was/is op zijn spulletjes. Ik zou allang blij zijn als er max 3 steentjes zouden missen op een set van die grootte 2e hands. En soms gebeurd het ook wel eens dat er bij mij een steentje over het hoofd wordt gezien omdat het net in het zakje blijft steken of op de grond valt.
En compleet worden de sets toch wel. Eens of twee keer per jaar je hele rits wanted lists in de buy gooien en bestellen maar.
Iemand dit toevallig al gezien?
https://www.autovisie.nl/...cebook#Echobox=1636137362
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hRhcZTHlG1csTVwK3RGHyJYO.jpg?f=user_large)
Best een flink gebouw geworden.
https://www.autovisie.nl/...cebook#Echobox=1636137362
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hRhcZTHlG1csTVwK3RGHyJYO.jpg?f=user_large)
Best een flink gebouw geworden.
[ Voor 36% gewijzigd door PaT op 05-11-2021 21:54 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ventian House is wel een leuke, maar prijs is mij helaas te hoog.Loader schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:29:
Over de tweede Bricklink ronde die over paar dagen start, de Europese prijzen zijn bekend:
Die vignettes vind ik wel leuk, het ziet er alleen een stickerfestival uit. Maar ik kan (en ik hoop) me vergissen natuurlijkVitruvius schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:58:
[Afbeelding]
80108 - Lunar New Year Traditions
[Afbeelding]
80109 - Lunar New Year Ice Festival
Bron.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
JALOERS.
Mijn bestelling heeft nog steeds de status 'in magazijn'.
#duurtlang
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Die Art is mooi zeg, is dat een Lego set of heb je die zelf bedacht en gemaakt?Metal Mark schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:02:
Van de week de Spaceshuttle en het Art Project in elkaar gezet. Het Art Project viel mij nog niks tegen, eindresultaat is echt fantastisch.
[Afbeelding]
Lego 21226Japieh schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:21:
[...]
Die Art is mooi zeg, is dat een Lego set of heb je die zelf bedacht en gemaakt?
Ziet er goed uit. Nu nog de Saturn VMetal Mark schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:02:
Van de week de Spaceshuttle en het Art Project in elkaar gezet. Het Art Project viel mij nog niks tegen, eindresultaat is echt fantastisch.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/aiKSMUCjbkBUFWp63Z2VIo2Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar is ie dan, mijn eerste Creator huisje. Deze omdat ik die bruine steentjes zo grappig vind

Zag die steentjes ook al voorbij komen hier in een MOC van @D75 met die mariachi's.
Verder zijn er niet veel MOC's te vinden op Rebrickable. Is dat met huisjes doorgaans wat minder in verhouding tot Technic ?
Daily driver; MB R171 SLK280
Die past idd in dezelfde collectie. Zelf heb ik die echter niet genomen, omdat ik het toch een wat fragiele en oninteressante build vind. Die Saturn, Lander en Shuttle vind ik wel geweldig bij elkaar. Maar toch jeukt het nog wel een beetje om de collectie toch compleet te maken.
Tot binnenkort dan op de AA LA meeting.mir4dor schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:01:
Daar is ie dan, mijn eerste Creator huisje.
Hier alvast wat verplichte kost: https://www.amazon.com/Br...le-Addicted/dp/1468083996
[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 06-11-2021 16:07 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Daar ga ik niet van uit.... ik heb tot nu toe alle Chinees nieuwjaar sets en daar zat geen sticker bij. Alle steentjes waren bedrukt.Kapoen schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:26:
[...]
Die vignettes vind ik wel leuk, het ziet er alleen een stickerfestival uit. Maar ik kan (en ik hoop) me vergissen natuurlijk
Voor mij gaan deze er allebei weer komen! Ook leuk dat ik er een in het kerstdorp kan gebruiken.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Voor de liefhebber: de Intertoys heeft online wat Creator sets met een paar tientjes korting.
Net de police station en de Porsche als set besteld voor €249.
https://www.intertoys.nl/shop/nl/intertoys/lego-aanbiedingen
Net de police station en de Porsche als set besteld voor €249.
https://www.intertoys.nl/shop/nl/intertoys/lego-aanbiedingen
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Geweldige sets weer, gaan er allebei zeker komen. De Chinees Nieuwjaar sets van dit jaar heb ik overgeslagen, maar deze twee zijn echt must haves, ook omdat het jaar van de tijger mijn geboorte jaar is 😄Vitruvius schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:58:
[Afbeelding]
80108 - Lunar New Year Traditions
[Afbeelding]
80109 - Lunar New Year Ice Festival
Bron.
Ik ben bezig met de kraan maar valt me op dat de mast in laagste stand nog steeds aardig rechtop staat. Voor mijn gevoel moet hij gewoon plat liggen, iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/Owl2cGty74D9eguxOBGneKAZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zag het hier nog niet voorbijkomen. Wie weet nog iemand mee geholpen.
Bij dreamland.be mooie korting op Lego sets. Als voorbeeld de Porsche 911 voor €81,-
Ook HP kasteel, sian.
Code A379 zorgt voor extra korting
Bij dreamland.be mooie korting op Lego sets. Als voorbeeld de Porsche 911 voor €81,-
Ook HP kasteel, sian.
Ik probeer te bestellen, maar ze leveren niet in Nederland? Of doe ik iets verkeerd?BekSide schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:31:
Zag het hier nog niet voorbijkomen. Wie weet nog iemand mee geholpen.
Ook HP kasteel, sian.
Nee je doet niks verkeerd. dreamland levert niet in nederland. wel bij een pickup point of de winkel zelf afhalen, dus alleen interessant als je tegen de grens aan woontSchildje schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:54:
[...]
Ik probeer te bestellen, maar ze leveren niet in Nederland? Of doe ik iets verkeerd?
Dit klopt inderdaad!avdieren schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:02:
[...]
Nee je doet niks verkeerd. dreamland levert niet in nederland. wel bij een pickup point of de winkel zelf afhalen, dus alleen interessant als je tegen de grens aan woont
Ik laat het bij winkel leveren en dan ophalen. Zelfs pas betaling bij ophalen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked