Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.133 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Het gele (rieten?) dak van de dwergen vervangen door een wit dak en het past prima in een winter dorp 8)

Het Jazz setje vind ik origineel en mooi gemaakt, maar lijkt me dat je zoiets vooral neerzet in je woning als je iets met Jazz hebt; heb ik niet. Wel te hopen dat het setje goed onder de aandacht gebracht wordt bij de Jazz wereld. Wellicht genoeg mensen die niet into LEGO zijn, maar dit dan wel weer willen hebben :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 15-10-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Was wel te verwachten met het creator kasteel (en de bricklink designer program) dat alles van voor 1900 het sowieso niet ging worden. Legend of Zelda heeft ondanks de samenwerking met Nintendo nog nooit een 'approved' stempel gekregen. Maar wel wéér een diorama van een TV-serie... :/
Als je als AFOL een Ideas set wil ontwerpen en de kans op succes wil verhogen, dan moet je dus de set van een (comedy) serie maken, succes lijkt dan wel bijna verzekerd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:39
chrisO schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Als je als AFOL een Ideas set wil ontwerpen en de kans op succes wil verhogen, dan moet je dus de set van een (comedy) serie maken, succes lijkt dan wel bijna verzekerd :|
Wat ik vooral verwarrend vind: volgens mij horen sommige van die komedie-sets bij de Ideas-serie, en andere niet. Of heb ik dat mis?
En aan de andere kant hebben ze nu een 'origineel' idee gekozen en daarnaast een set van een serie. Dat maakt het weer een beetje goed ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Jakkus op 15-10-2021 14:26 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jakkus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Wat ik vooral verwarrend vind: volgens mij horen sommige van die komedie-sets bij de Ideas-serie, en andere niet. Of heb ik dat mis?
En aan de andere kant hebben ze nu een 'origineel' idee gekozen en daarnaast een set van een serie. Dat maakt het weer een beetje goed ;)
volgens mij zijn het altijd idea's geweeset;
https://www.lego.com/nl-nl/product/the-big-bang-theory-21302
https://www.lego.com/nl-nl/product/central-perk-21319

expert
https://www.lego.com/nl-n...-friends-apartments-10292

nee je hebt gelijk; BBT = ideas, friends = ideas, maar de friends appartments staat listed als creator expert

//edit; de orginele friends was een ideas, de appartments (is denk ik een lego uitbreiding daarop)

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 15-10-2021 14:32 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Jakkus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Ze hebben na de Central Perk (Ideas) op eigen gelegenheid de appartementen (10292) uitgebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 15-10-2021 14:32 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
De Queer Eye – De Fab 5 loft is ook geen Ideas set. Lego snapt inmiddels ook wel dat sets gebaseerd op tv series goed verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:43:
De Queer Eye – De Fab 5 loft is ook geen Ideas set. Lego snapt inmiddels ook wel dat sets gebaseerd op tv series goed verkopen...
Als dat zo is dan hadden ze The Office ook kunnen afkeuren en zelf een set uit kunnen brengen. Dan hadden we met IDEAS tenminste iets anders gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13

vhal

ಠ_ಠ

Ik hoop maar dat de Sneeuwwitje-set gereleaset wordt, al dan niet in een iets kleinere variant. Deze zou prima passen naast de Winnie de Pooh-set

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren weer een paar Speed Champions gekocht en in elkaar gezet. De 76902 en 76903. De McLaren zit prachtig in elkaar, het dash is echt wel knap in elkaar gezet. De Corvette supercar uit de 76903 daarentegen vind ik maar karigjes. Grote gaten bij de spatborden, je kijkt er zo doorheen. Vooral bij de achterwielen valt dit op (bij de gele sticker met C8-R er op). hopelijk is de rode Chevy mooier, die moet ik nog bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://ca.bricksdirect.com/82056-large_default/lego-76903-chevrolet-corvette-c8-r-race-car-et-1968-chevrolet-corvette.jpg

/edit: oja: het aantal vreemde kleuren is echt extreem in deze set. Aan de vooras tel ik 10 kleuren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boQOe9KPFeMvc6OeLfjJeIFKvuE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5JNrUbGCm7nXNXNDXm4zyLsZ.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door zonoskar op 15-10-2021 17:05 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:44

Moofnor

King of my castle

zonoskar schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:59:
De Corvette supercar uit de 76903 daarentegen vind ik maar karigjes. Grote gaten bij de spatborden, je kijkt er zo doorheen. Vooral bij de achterwielen valt dit op (bij de gele sticker met CB-R er op.
Dit klinkt anders typisch als een Amerikaanse auto :+ Zou niets anders verwachten, ook niet bij de chevy.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Nu de dagen snel korter worden, kijkt mijn kleine backlog me aan. Weet alleen niet zo goed of ik eerst de corner garage of de pirates of barracuda bay ga bouwen. Lego keuzestress 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Afas schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:22:
Nu de dagen snel korter worden, kijkt mijn kleine backlog me aan. Weet alleen niet zo goed of ik eerst de corner garage of de pirates of barracuda bay ga bouwen. Lego keuzestress 8)7
Eerst de garage. Men zegt altijd "Save the best for last" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afas schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:22:
corner garage gespiegeld bouwen, daarna de piraatjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Flying schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Eerst de garage. Men zegt altijd "Save the best for last" ;)
himlims_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:13:
[...]

Voorlopig een duidelijk advies :) Waarom de garage gespiegeld @himlims_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afas schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:18:
[...]

[...]

Voorlopig een duidelijk advies :) Waarom de garage gespiegeld @himlims_ ?
extra uitdaging :) bij mij 'moet' het hoekgebouw de andere kant op draaien anders kom ik niet meer uit qua ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

extra uitdaging :) bij mij 'moet' het hoekgebouw de andere kant op draaien anders kom ik niet meer uit qua ruimte :)
Ah, ik heb nog geen hoekgebouw of stadje dus ik kan de richting vrij kiezen. Komt gespiegeld bouwen eigenlijk wel helemaal uit of heb je een paar extra onderdelen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afas schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:22:
[...]

Ah, ik heb nog geen hoekgebouw of stadje dus ik kan de richting vrij kiezen. Komt gespiegeld bouwen eigenlijk wel helemaal uit of heb je een paar extra onderdelen nodig?
geen idee, binnekort avonturen :+ sommige gespiegelde builds heb je soms aantal blokjes nodig die anders niet passen/kloppen. ga het zien :) kan ook zijn dat andere modular pak (heb er nog aantal te bouwen :X)

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 15-10-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
himlims_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:25:
[...]
(heb er nog aantal te bouwen :X)
Als het een troost mag wezen, ik zou binnen enkele maanden de nieuwe jubileum modular tezamen kunnen bouwen met het vorige feestvarken dat nog altijd in de doos zit :D

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
himlims_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:13:
[...]

Dat gaat prima. Er is maar één onderdeel dat niet in spiegelbeeld te bouwen is, bij de lift voor de auto. Maar die heb ik destijds gewoon weggelaten. Verder is het goed oppassen dat je alle kleine builds tussendoor ook in spiegelbeeld bouwt!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:36

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:59:
Gisteren weer een paar Speed Champions gekocht en in elkaar gezet. De 76902 en 76903. De McLaren zit prachtig in elkaar, het dash is echt wel knap in elkaar gezet. De Corvette supercar uit de 76903 daarentegen vind ik maar karigjes. Grote gaten bij de spatborden, je kijkt er zo doorheen. Vooral bij de achterwielen valt dit op (bij de gele sticker met C8-R er op). hopelijk is de rode Chevy mooier, die moet ik nog bouwen.

[Afbeelding]
Ik heb de Koenigsegg, Supra en de Corvette set besteld, komt morgen binnen. M'n zoontje zal het fantastisch vinden! oOo
Hij de Supra en ik de Koenigsegg bouwen :)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Het is de 10264 geworden om als eerste gebouwd te worden. :*)

Eerste zakje klaar, de autolift zit leuk in elkaar :Y

[ Voor 109% gewijzigd door Afas op 15-10-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

himlims_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:08:
aankomende modular (januarie) zou om een hoek-gebouw gaan met hotel incl. bibliotheek en kunstgallerij (3 verdiepingen) mogelijk wordt het iets 'speciaals' gezien 15jr modulars [..]?! zo zegt de geruchten molen
Jouw omschrijving doet me denken aan:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ToRyWFRQFKE]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Kunnen ze in plaats van kantoren niet iets uit Star Trek hebben ofzo? Of mag dat niet van de Star Wars licentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:37:
Kunnen ze in plaats van kantoren niet iets uit Star Trek hebben ofzo? Of mag dat niet van de Star Wars licentie...
Ik zie regelmatig MOC's voorbijkomen uit de verschillende Star Trek series. Dus als je daar in geïnteresseerd bent kun je op die manier ook iets bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:49

Superkiwi

Hoi doei

Nu de donkere maanden eraan zitten te komen (als ze al niet begonnen zijn) is het weer een mooie tijd om de avond-uurtjes deels aan Lego te spenderen.
Met de 1989 Batmobiel, de Ecto-1 en de Tower Bridge is mijn backlog niet zo heel groot; wel is het erg lastig kiezen welke ik als eerste ga maken... ik denk dat er de komende week maar eens een beginnetje gemaakt gaat worden aan de Tower Bridge, daar ben ik toch wel benieuwd naar.
Daarnaast hou ik de prijzen van de mini-Tumbler en de oranje technic tow truck in de gaten en mocht in de tussentijd de Opera House verkocht worden dan komt de Titanic hier ook.
Kortom, we komen de winter wel weer door ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Superkiwi schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:01:
Nu de donkere maanden eraan zitten te komen (als ze al niet begonnen zijn) is het weer een mooie tijd om de avond-uurtjes deels aan Lego te spenderen.
Met de 1989 Batmobiel, de Ecto-1 en de Tower Bridge is mijn backlog niet zo heel groot; wel is het erg lastig kiezen welke ik als eerste ga maken... ik denk dat er de komende week maar eens een beginnetje gemaakt gaat worden aan de Tower Bridge, daar ben ik toch wel benieuwd naar.
Daarnaast hou ik de prijzen van de mini-Tumbler en de oranje technic tow truck in de gaten en mocht in de tussentijd de Opera House verkocht worden dan komt de Titanic hier ook.
Kortom, we komen de winter wel weer door ;)
Daar had ik gisteren ook last van maar was na reaties hier snel overtuigd dat beginnen met de corner garage voor mij de way to go was.
Ik zou denk ik ook beginnen met de tower bridge, vooral omdat er best wat repetitie in lijkt te zitten met de 2 identieke torens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Amphiebietje schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:37:
Volgens mij zit de star trek licentie bij concurrent Mega Bloks

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gYZEUskDrlpJHTooHJ3bg_YW6I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4Knr46f0kBGnbmhX9LyRmoyE.jpg?f=user_large

Begonnen met mijn eerste modular. Erg leuk om met “ouderwetse” Lego bezig te zijn. Veel klassieke steentjes tot nu toe.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Cass Casey schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:10:
[Afbeelding]

Begonnen met mijn eerste modular. Erg leuk om met “ouderwetse” Lego bezig te zijn. Veel klassieke steentjes tot nu toe.
Dat vind ik zelf ook erg leuk aan de Police Station! Dat bouwt lekker :)
Ik heb zelf de instructies gekocht voor deze alternatieve build:
https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details
Daar ben ik ook benieuwd naar!

[ Voor 16% gewijzigd door Jakkus op 16-10-2021 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Jakkus schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Anders ik wel! Heb nog nooit iets met MOC'en gedaan (behalve als kind, als je dat kan vergelijken). Maar wil nog steeds het apothekershuis van Bernkastel-Kues proberen na te bouwen een keer. Heb ik veel witte en bruine blokjes voor nodig en veel ramen. Binnenkort eens verdiepen losse blokjes bestellen e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Ik heb de begane grond van de garage inmiddels gebouwd. Laatste onderdeel was de bouw van een kleine pickup truck met kraan en die zit erg leuk in elkaar d:)b

@Cass Casey nog wel de tiles wat beter aandrukken :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Afas op 16-10-2021 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mochten er nog mensen opzoek zijn naar Pirates of Barracuda bay. Deze is in Utrecht nog gewoon te koop. (Online al een paar weken uitverkocht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LH9y678-fZ4yrJIDA6dRQmKvFcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hciE2fc1VdmYWem2ZzCfc0fv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door dr86 op 16-10-2021 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:41
dr86 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:01:
Mochten er nog mensen opzoek zijn naar Pirates of Barracuda bay. Deze is in Utrecht nog gewoon te koop. (Online al een paar weken uitverkocht)

[Afbeelding]
En Amsterdam heeft 'm ook :)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dr86 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:01:

[Afbeelding]
daar zitten aantal interessante tussen :p nog even excuus bedenken om naar Utrecht te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
daar zitten aantal interessante tussen :p nog even excuus bedenken om naar Utrecht te moeten.
Ga je voor een volle pot van dat auto basisonderdeel? Of liever verdelen met een halve pot borstels? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 16-10-2021 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Ga je voor een volle pot van dat auto basisonderdeel? Of liever verdelen met een halve pot borstels? ;)
De inhoud van potje Leidschendam zal niet snel overtroffen worden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyc0vJixHOtjuR2OF_XRunUFIgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfTxYR6LxbNB4buyHFFwITiu.jpg?f=fotoalbum_large

Alles wat los langs ligt, was “extra” schepje. Die transparant was denk al een halve pot. Medewerker die voor mij deed scheppen: “Njah, blijft maar klein beetje over, weet je wat, ik maak de bak helemaal leeg” …. Top!

Denk dat voor dit zou gaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZrA6RyIhLPHcY_07nr447Vl0Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiMhIzI2VG7nTTSrWK0absed.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 16-10-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:41
Artikel over een Belg die investeert in Lego: https://www.vrt.be/vrtnws...zen-dubbel-als-speelgoed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Niet echt een diepgaand artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:11

rammes

koekebakker 1e klas

tja dat doen wel meer mensen, maar tussen "het is waard" en het daar voor verkopen zit een groot verschil.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ach, zo doe ik het feitelijk ook; 2 sets kopen (in een aanbieding), en er 1 bouwen en dus houden en de ander om ooit met wat 'winst' te verkopen om zo die eerste set wat goedkoper te laten zijn. Echt winst zal ik het dus niet willen noemen, het is om m'n eigen verzameling betaalbaar(der) te houden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
M’n eerste Modular ooit af.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Xy6Nunl.jpg

Bijna alle mini figs liggen in het appartement boven de donut shop.. daar is het er wild aan toe gegaan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gvMLNfGl.jpg

Maar in alle eerlijkheid, ik miste bij het bouwen een beetje het plezier van de creator expert auto’s. Op bepaalde punten heel erg repetitief.. is dat iets van deze specifieke set of is Modular het misschien gewoon niet voor mij ;(
Ja er zit een verhaaltje in die duidelijk is, en je kunt er zelf ook wel wat mee, maar ik miste ook gewoon iets ingenieus..ofzo..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

QuattroNL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:12:
[...]

Ik heb de Koenigsegg, Supra en de Corvette set besteld, komt morgen binnen. M'n zoontje zal het fantastisch vinden! oOo
Hij de Supra en ik de Koenigsegg bouwen :)
Ik moet de top fuel dragster set nog, alleen weet ik nog niet of ik die wel wil. Uit de vorige serie heb ik ook de formule e set overgeslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qmLYTWXFPsc-i0riGlY1abs5T8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZoiDqmKdwbL7P2RNg9BPAdYL.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:08

SomerenV

It's something!

zonoskar schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

Ik moet de top fuel dragster set nog, alleen weet ik nog niet of ik die wel wil. Uit de vorige serie heb ik ook de formule e set overgeslagen.

[Afbeelding]
Op de McLaren en Toyota na heb ik ze ook. Die dragster doet me ook niet zoveel dus die blijft weg. De McLaren wil ik nog wel kopen, maar staat niet hoog in de prioriteiten. Die Toyota vind ik gewoon écht foeilelijk. De Jaguar E-Pace ook overigens, maar de FE-wagen vond ik dan wel weer te tof om de set te laten liggen :+ Hopelijk komt er nog een 8-wide Porsche, of een moderne rallywagen. Er mogen wel meer enkele wagens uitgebracht worden in plaats van sets, of juist sets die ter aankleding kunnen dienen zoals een stukje showroom of garage.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1PU8IQ_NmFOaj0pQ7GqJtGahcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlB52DS7jzKwY4fbquYQLU3k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImzEFJaSdg_lipKYirIyZ500b_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4KW04hhgc5IbQme0B3qJGvk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJAIbxKAy5hH0WcpK6DwiEfTxrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ft2JW38sqZSHBPb1n0m9WO9s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAC1MbiXLRfQjQxdwoS9hy2Zgiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hGYCs7d2azxJnkw8YN46Wa5b.jpg?f=fotoalbum_large

Wow, wat een fantastische set is dit!!

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

[Afbeelding]
Die C2 ziet er eigenlijk schandalig goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:15
[...]

[Afbeelding]
Alles ongestickerd gelaten zie ik. Wat is je reden daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

pixels66 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:26:
[...]

Alles ongestickerd gelaten zie ik. Wat is je reden daarvoor?
Ja, geen stickers. Ik plak nooit stickers eigenlijk. Ik vind het vaak ook niet veel toevoegen. Soms plak ik wel koplamp stickers overigens.
GAIAjohan schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

Die C2 ziet er eigenlijk schandalig goed uit..
C2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Chevaux deux (2) aka 2CV.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-10-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

GAIAjohan schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:19:

Maar in alle eerlijkheid, ik miste bij het bouwen een beetje het plezier van de creator expert auto’s. Op bepaalde punten heel erg repetitief.. is dat iets van deze specifieke set of is Modular het misschien gewoon niet voor mij ;(
Dat is denk ik bij de meeste Modular’s (herhalingen) bij initiële stap, en de muren/decoratie: Ik zie altijd op tegen die eerste begin stappen (die 101 tiles).

Over het algemeen is er weinig “expert” aan, toch bevalt de serie mij prima. Echter niet iedere modular heeft dezelfde bouw ervaring: diner was super - bookstore saai

Denk dat gebouwen wat eenvoudiger te wijzigen of ontwerpen is dan een auto, mogelijk maak dat de serie populair.

Zoek je wat anders? Ik vond de piano een hele mooie set: qua techniek, functie en display. Een welke “expert” met trots mag dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
zonoskar schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:01:
[...]

Ja, geen stickers. Ik plak nooit stickers eigenlijk. Ik vind het vaak ook niet veel toevoegen. Soms plak ik wel koplamp stickers overigens.
[...]

C2?
Die bordeauxrode Corvette ;). Mocht zoiets op creator expert schaal komen staat hij hier direct in de kamer.
himlims_ schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:54:
[...]

Dat is denk ik bij de meeste Modular’s (herhalingen) bij initiële stap, en de muren/decoratie: Ik zie altijd op tegen die eerste begin stappen (die 101 tiles).

Over het algemeen is er weinig “expert” aan, toch bevalt de serie mij prima. Echter niet iedere modular heeft dezelfde bouw ervaring: diner was super - bookstore saai

Denk dat gebouwen wat eenvoudiger te wijzigen of ontwerpen is dan een auto, mogelijk maak dat de serie populair.

Zoek je wat anders? Ik vond de piano een hele mooie set: qua techniek, functie en display. Een welke “expert” met trots mag dragen.
Ik vond vooral de muren en de gedecoreerde hoeken van het politiegebouw vreselijk.

De losse pilaren ook, 1 stud, pilaar, 1 1x1.

Ik zoek denk ik vooral iets dat ‘werkt’, dat specifieke technieken aan de binnenkant heeft. Piano lijkt vet, maar zelfs de typemachine lijkt me gaaf. Maar bv de Porsche die ik heb. Enorm aansprekend model vind ik, verschillende delen die tof in elkaar gaan. Je kunt er nog mee’ spelen’ voor mijn gevoel..
Technic vind ik daarentegen vaak te lelijk, hoewel de Land Rover me wel trekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:26
De set is zeker fantastisch ik heb hem zelf ook en tot nu toe is dit ook mijn favoriet zowel om te bouwen en om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
GAIAjohan schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:19:
[Afbeelding]

Bijna alle mini figs liggen in het appartement boven de donut shop.. daar is het er wild aan toe gegaan
[Afbeelding]

Ja er zit een verhaaltje in die duidelijk is, en je kunt er zelf ook wel wat mee, maar ik miste ook gewoon iets ingenieus..ofzo..
Tja het is per persoon verschillend, ik ben nu halverwege de bouw van het politie bureau en kan er wel van genieten, persoonlijk vond ik juist de ford mustang creator expert het minst leuk om te bouwen van alles wat ik tot nu toe gebouwd heb,star wars AT-AT, kleine millenium falcon, haunted house, ducati technic en het politie bureau.

Wat ik ook leuk vind is dat je in sets als je gaat bouwen dat er wat gaat ontstaan, in modulars de kleine dingetjes die je ziet, interieur en kleine tavereeltjes die snel ontstaan, bij de ford mustang had ik dat niet alleen bij de laatste 2 zakjes toen je echt wat begon te zien vond ik het leuk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:15
Het genderneutrale Lego waar een hoop om te doen is. Vond dit briefje van 50 jaar geleden online:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2ISlMiaOBtUgQAgeNeoWMKRzBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/167yo3Lkgc8H6v2VQxPjT7gr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:32

D75

Na deze....
D75 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

De smaak te pakken en nu een forestmen MOC gemaakt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsH0684vVrCZyd_3FtkOtNzjRdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSy4r1SMo29OTXUoCWrGxVGl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5mSyrykS3jdfQq6fDcN4o7t_Ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylfQ8MySDkUuQoGEpk5F3lwy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v04wEkJyke3VrsGQtcmxA75Tzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7uAQCfVWdvvcVQeMov1Un88.jpg?f=fotoalbum_large

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Robin Hood (met groene hoed) gaat zijn handen branden aan de hete ketel en de man aan de rechterkant gaat een pijnlijke teen krijgen als ie tegen de boomstronk schopt (als ie al niet voor zijn kadaver geschoten wordt door die vrouw naast hem) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Vandaag Ninjago nieuws?
https://www.brickfanatics...might-be-coming-tomorrow/
70620 en 70657 gaan weer in productie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Wat cool zeg! Ik vond je molen en de toren ook erg mooi :) Lekker bezig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk dat veel portefeuilles dan gaan huilen :)

Zelf zou ik meer geïntresseerd zijn in een herwerkte versie van 70751 Temple of Airjitzu, gewoon omdat die relatief gemakkelijk(er) in een stadslayout te verwerken is dan die drie (weliswaar mooie) heel grote Ninjago City sets. Daarom heb ik deze sets toen ze te krijgen waar ook niet gekocht, ik vind ze heel mooi, maar naar mijn smaak passen ze nergens bij. En ik wou niet nog een extra (sub)thema beginnen verzamelen na de modulars en expert wagens.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 17-10-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Van mij mag het, ik heb pas de stadstuinen gekocht en verder geen ninjago, dus leuk om uit te breiden, voor die sets wordt nu belachelijk veel geld gevraagd ga ik er echt nooit voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:09

BrZ

Ik ben de daily bugle aan het bouwen, en kom toch wel 2 vreemde dingen tegen die ik niet gewend ben van LEGO:
Ten eerste zat er een losse 1x4 brick in de doos :?
Daarnaast ontbreekt er in 1 zakje een bruine 2x2 tile met 2 studs, en daarvoor in de plaats zit er een bedrukte witte 2x2 (3068bpb1105) die helemaal niet in deze set hoort :? 8)7

Ben benieuwd of ik nog meer fouten tegen kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_y6pEh5B_k8fIwT7P5bodeSoypg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oICmHKVeMdEHELO53TSiwd6d.jpg?f=fotoalbum_large
Bruine lego steentjes van mijn winter vilage cottage… ;(

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Zeehond schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:59:
[Afbeelding]
Bruin is toch een van de kleuren waar problemen mee waren? Misschien wil Lego als je de foto stuurt wel een vervangend onderdeel sturen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[Afbeelding]
Je moet je winterhuisje ook niet in Groningen zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Dat heb ik ook met tow mater. Die heeft ook een kapot blokje. Heb het maar gelijmd, maar valt nu inderdaad wel op dat er iets met die kleur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:48
Gewoon bestellen als missend onderdeel binnen paar dagen gratis in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

[Afbeelding]
Afas schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Bruin is toch een van de kleuren waar problemen mee waren? Misschien wil Lego als je de foto stuurt wel een vervangend onderdeel sturen.
Mastergo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:46:
Gewoon bestellen als missend onderdeel binnen paar dagen gratis in huis
100% dat je bij Lego gewoon nieuwe blokjes kunt bestellen zonder kosten. Ze doen hier absoluut niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Net begonnen met de 76903 Corvette SC, zit er een wieldop met een misprint bij. Gelukkig zitten er 5 bij. Misschien toch maar een vervangende bestellen (ook al is ie nu niet nodig).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqLySped8lWD0xsA__IBCInk5f0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqULrlRCOCbPi3G4tZcovkmN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jakkus
Jakkus schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Ik heb deze Alternative build van de Police Station gebouwd. Ik vind hem zelf erg gaaf. Zo knap dat iemand zoiets kan bedenken met alleen de stenen die voor handen zijn! Dat vind ik elke keer weer bij de alternative builds, maar bij deze zeker ook! Ik vond hem het geld zeker waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UueqX9-UOnM4CBD68WJwVO5rsyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtQjEZIQJtjHWALhUp03t8Rr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxSUx097Sg05QdcpWfkgvHWKISI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c1dOHoRVDBO7Iva9Igrecwqj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd_bI6pDCJHlg03ug234TeqII0Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3EFIA8UDGCtF3utWfawqGIQ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3p07WumeAvd2UUdto1brp3GgPU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tA2QrIEZ9tlPMfc3fL2Tj3kp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhqgZFIJRheHKq8Rsj-UwUybvaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jeTSpUOmSayRXE9UvvTknhdY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZFbALWOOIBNwKKp9VX3mrCxqPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9o5h1qaf9RsiD7ub5XkBpLO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ynOFJhP2rf5b1eCEgCEA2tWbwqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0AYQgckfwc3j4AOpcn1l2Hw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMu20J6PxLwvaFrFo4NrsFHd1xc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPuO2TTH3FPJ3kpGr4ilsmQ5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vW1VIkqnjrkw4_F188OQ1l1p5kI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYsgOrrjvc6HmBEXzbRypXRR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHBRwECPZILNESZ0Wt-7A90ZD5Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWUgWV1SbLGxOhYS4AdYAeRu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:30
Ik zou bij dit soort kwaliteits problemen altijd melding maken bij lego.

1 om lego te laten weten wat er mis gaat.
2 uiteindelijk heb je betaalt voor 5 wieldoppen. En zeker als je hem elders wil gaan gebruiken.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

Edgenumber schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:13:
Ik zou bij dit soort kwaliteits problemen altijd melding maken bij lego.

1 om lego te laten weten wat er mis gaat.
2 uiteindelijk heb je betaalt voor 5 wieldoppen. En zeker als je hem elders wil gaan gebruiken.
2. klopt niet, je betaald voor 4 stuks getuige ook de parts list in de handleiding. Toch zou ik het inderdaad wel melden aan Lego zodat ze eventueel wat aan de kwaliteit kunnen verbeteren.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Afas schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Heb lego zojuist een bericht gestuurd. Helaas heeft lego geen optie waarbij je direct de foto mee kunt sturen.
Superkiwi schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:15:
[...]

Je moet je winterhuisje ook niet in Groningen zetten :+
Haha :P
Arunia schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:28:
Dat heb ik ook met tow mater. Die heeft ook een kapot blokje. Heb het maar gelijmd, maar valt nu inderdaad wel op dat er iets met die kleur is.
Met 1 stukje had ik dat ook nog gedaan. Hier brokkelt het gewoon af.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:49
QuattroNL schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:10:Misschien toch maar een vervangende bestellen (ook al is ie nu niet nodig).
[Afbeelding]
Beetje zonde om dan 5 man aan het werk te zetten en een paar busjes door heel Nederland te laten rijden, toch?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

QuattroNL schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:10:
Net begonnen met de 76903 Corvette SC, zit er een wieldop met een misprint bij. Gelukkig zitten er 5 bij. Misschien toch maar een vervangende bestellen (ook al is ie nu niet nodig).
[Afbeelding]
Zitten die prints bij jou wel in het midden? Bij mij zit alles uit het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik heb even vluchtig je link gelezen, maar waar haal je bovenstaande info vandaan?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
Net in Utrecht toch maar de 21322 (Pirates of Barracuda Bay) gehaald. Misschien ga ik hem zelf bouwen en eventueel houden (las dat het een leuke set is om te bouwen), maar kan ook zijn dat dit mijn eerste “investment” set is.

Nog genoeg backlog (waaronder een aantal kerstsetjes), dus we gaan het zien.

Ze zouden er nog een aantal hebben, dus wie geld over heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
JoeZuCK schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:06:
[...]

Ik heb even vluchtig je link gelezen, maar waar haal je bovenstaande info vandaan?
Vergeet niet de smiley te lezen. Ondertussen is de dag bij ons bijna om, maar ik heb nog geen nieuws voorbij zien komen.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 17-10-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Preview van de Technic 42127 Batmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Voor de trein liefhebbers. Een steamline serie, of iets dergelijks, zou wel gaaf zijn. Sowieso ben ik erg benieuwd wat we van (City) Lego treinen, en (hopelijk) een treinstation, mogen verwachten in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
Kraz schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:00:
[...]

[...]

[...]

100% dat je bij Lego gewoon nieuwe blokjes kunt bestellen zonder kosten. Ze doen hier absoluut niet moeilijk over.
Idd. Heb al verschillende dozen gehad die niet compleet waren. Je kan de steentjes gewoon online aanvragen en binnen paar dagen heb je ze in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Cass Casey schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:17:
Net in Utrecht toch maar de 21322 (Pirates of Barracuda Bay) gehaald. Misschien ga ik hem zelf bouwen en eventueel houden (las dat het een leuke set is om te bouwen), maar kan ook zijn dat dit mijn eerste “investment” set is.

Nog genoeg backlog (waaronder een aantal kerstsetjes), dus we gaan het zien.

Ze zouden er nog een aantal hebben, dus wie geld over heeft…
Gok dat ze ook weer online beschikbaar komen, want ze staan nog op "tijdelijk uitverkocht"
Ample Energy schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:54:
[...]

Beetje zonde om dan 5 man aan het werk te zetten en een paar busjes door heel Nederland te laten rijden, toch?
Je hebt er toch voor betaald, lego is nou ook niet goedkoop ofzo dan mag je wel verwachten dat de complete set in goede staat is. Vind het in iedergeval top service en als ik het gratis bij lego kan bestellen hoef ik het niet bij bricklink te doen, waar er ook een busje voor moet rijden.

[ Voor 31% gewijzigd door dr86 op 17-10-2021 21:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mastergo

Kwam deze mooie reclame tegen van de Barracuda Bay.
Heb dat oude schip staan alleen helaas niet meer compleet. Wel de doos nog ( alleen verkleurd ) Mis oa. al een deel mast, stuurwiel, 3 vlaggen en het anker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:30
gws24 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:41:
[...]

2. klopt niet, je betaald voor 4 stuks getuige ook de parts list in de handleiding. Toch zou ik het inderdaad wel melden aan Lego zodat ze eventueel wat aan de kwaliteit kunnen verbeteren.
Het is maar net hoe je het bekijk. Dat hij niet in de partslist staat wil nog niet zeggen dat hij er gratis bij zit. De prijs van al die extra onderdelen zit gewoon in de prijs die je betaal.

En ook al staat hij niet op de partslist. Wat ze in de doos stoppen moet goed zijn. Zeker met de hoeveelheid scheurende stenen van de laatste jaren ben ik toch wel kritisch geworden op lego.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Hey Tweakers,

Ik zie via brickwatch wel wat leuke sets die best leuk afgeprijsd zijn. Maar bij FUN. Is dit een betrouwbare site? En bij Amazon is deze set in de aanbieding 76385 (https://www.amazon.nl/dp/...Code=ogi&m=A17D2BRD4YMT0X) zijn dit een beetje goede/leuke sets? Anders haal ik ze alle 4 voor 100€

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
Wat een waardeloze keuzes weer. Van alle mega grote kastelen en modulars (en de zoveelste Zelda en LotR sets) snap ik ook nog wel dat die het niet zijn geworden, maar ze kiezen nu weer een saaie sitcom set. De jazz muzikanten doen mij persoonlijk niets maar die zijn nog een beetje origineel te noemen.

Ik had liever een toffe kleine set gezien zoals het Viking schip of het masker van Toetanchamon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
AlwaysNick schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:31:
Hey Tweakers,

Ik zie via brickwatch wel wat leuke sets die best leuk afgeprijsd zijn. Maar bij FUN. Is dit een betrouwbare site? En bij Amazon is deze set in de aanbieding 76385 (https://www.amazon.nl/dp/...Code=ogi&m=A17D2BRD4YMT0X) zijn dit een beetje goede/leuke sets? Anders haal ik ze alle 4 voor 100€
Bij Kruidvat zijn ze 27,99 maar 2e halve prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Crashhill schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:32:
[...]

Bij Kruidvat zijn ze 27,99 maar 2e halve prijs.
Moet je hiervoor een klantenkaart hebben? Want als ik hem in mijn mandje stop krijg ik geen korting. Ik zal wel even een afbeelding invoegen voor het beeld. Ben ingelogd en heb ook mijn klantenkaart gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mR1cTP3OKwvRLGhdg_oRvIOnfLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vjZFmpsP0nhZQcrC0JJZcMA7.png?f=fotoalbum_large

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:41
Kruidvat actie is afgelopen, was geldig t/m 17 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
AlwaysNick schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:40:
[...]

Moet je hiervoor een klantenkaart hebben? Want als ik hem in mijn mandje stop krijg ik geen korting. Ik zal wel even een afbeelding invoegen voor het beeld. Ben ingelogd en heb ook mijn klantenkaart gekoppeld.

[Afbeelding]
Excuses, dan is misschien de actie verlopen, maar was 1 + 2e voor de halve prijs op alle speelgoed.
Maar heb er vorige week 44,98 voor 2 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Ohhh geen probleem! Ik ben nog een beetje zoekende hahaha. Ik ga vanmiddag eens kijken of er bij de plaatselijke speelgoedwinkel nog wat te scoren valt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

AlwaysNick schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:31:
Ik zie via brickwatch wel wat leuke sets die best leuk afgeprijsd zijn. Maar bij FUN. Is dit een betrouwbare site?
Ja hoor, niks mis mee.
Ik heb daar onder andere de Saturn V gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mastergo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:42:
[YouTube: LEGO Barracuda Bay (21322) Commercial - Heartwarming]

Kwam deze mooie reclame tegen van de Barracuda Bay.
Heb dat oude schip staan alleen helaas niet meer compleet. Wel de doos nog ( alleen verkleurd ) Mis oa. al een deel mast, stuurwiel, 3 vlaggen en het anker.
ditto; begrijp er geen drol van; hoe kan ik nu een mast missen (onderdeel van 30cm) of een van de 3 'tussen' stukken van de romp van het schip (niet bepaald klein onderdeel).

Inmiddels meeste via BL bemachtigd, hoop m voor kerstmis te kunnen bouwen (de orginele barracuda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:15:
Zelf zou ik meer geïntresseerd zijn in een herwerkte versie van 70751 Temple of Airjitzu, gewoon omdat die relatief gemakkelijk(er) in een stadslayout te verwerken is dan die drie (weliswaar mooie) heel grote Ninjago City sets. Daarom heb ik deze sets toen ze te krijgen waar ook niet gekocht, ik vind ze heel mooi, maar naar mijn smaak passen ze nergens bij. En ik wou niet nog een extra (sub)thema beginnen verzamelen na de modulars en expert wagens.
Precies mijn iddee waarom ik die sets nooit gekocht had. Maar de Stadstuinen heeft mij toch over de streep getrokken dus nu natuurlijk wel spijt dat ik die oude niet heb.

Ik ga de oude zeker niet kopen voor de prijzen die er nu voor gevraagd worden, maar een heruitgave zou ik hoogstwaarschijnlijk wel kopen. Desnoods zet je ze allemaal naast elkaar voor een China Town idee.

Aan de andere kant: misschien is 1 afwijkend gebouw ook wel genoeg.
himlims_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:09:
ditto; begrijp er geen drol van; hoe kan ik nu een mast missen (onderdeel van 30cm) of een van de 3 'tussen' stukken van de romp van het schip (niet bepaald klein onderdeel).
Misschien toch nog ergens een doos met Lego geweest? Ik had vroeger vaak ook grotere delen van sets in verschillende dozen zitten omdat alle grote onderdelen in 1 doos niet altijd paste. Nouja, afgezien van het feit dat ik vroeger altijd al veel in doze had zitten omdat mijn sets nooit heel erg lang in elkaar bleven zitten. Dan maakte ik er weer iets anders van, en daarna nog wat anders. Daarna wilde ik de set weer bouwen "zoals het hoorde" en was je drie dagen bezig om dat ene onderdeel te vinden waarvan je vergeten was dat je het had gebruikt in nog iets anders wat je zelf in elkaar had gezet.

Wat dat betreft heb ik nu diverse sets die naar verhouding dan heeeeeeel erg lang in elkaar blijven zitten. Maar nu gebruik ik ze ook meer als versiering/display/kijk eens wat mooi terwijl ik er vroeger veel meer mee aan het spelen was en er steeds andere verhalen werden verzonnen waardoor je andere dingen ging maken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aDDRvEN_700bwp.webp

ziet er toch best strak uit :P kan alleen die 'arcs' moeilijk thuis brengen hoe dat gemaakt is

toch weel beetje next level architecture

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/5KB8BBRcyK8Hn5dPrH1cFI2FLffT7bgrggHZt6RWub0.jpg?auto=webp&s=616bb9fd9044c827304d81fb1397160371e4a965

achtergrond artikeltje

[ Voor 74% gewijzigd door himlims_ op 18-10-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
iemand in Legoland Oberhausen of Scheveningen geweest?
Zoja de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mastergo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:19:
iemand in Legoland Oberhausen of Scheveningen geweest?
Zoja de moeite waard?
ik vond scheveningen semi-interresant;

was er super druk (kon nauwelijks fatsoenlijk lopen) en dan schijnen al die kids "invalide" te zijn waardoor iedereen met kinderwagen naar binnen moest. zet die dingen bij de ingang neer! goeie policy!

ze hebben wel aantal lego-land exclusieve sets (wat dat betreft de moeite mocht je iets zoeken).

pick'n'brick was gesloten, figuurtje bouwen wat gesloten

kleine winkel, staat bij mij onderaan de lijst als gaat om de lego stores in nederland.

leidschendam vond ik beter geslaagd, idem voor utrecht (een 'gewonen' winkel, en niet eentje van 15m2 met 4 stellages in het midden) Amsterdam ook lekker groot qua opzet en ruimte. Begrijp niet waarom men voor zo'n klein rommelige locatie gekozen heeft.

Zit ook het lego 'park' bij, daar niet geweest; enkel toegang incl. kids... misschien keer zo'n kabouter huren ofzo :+

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 18-10-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:41
Heb gisteren die kleine jongen van me schoonzus geleend :*)

Moet zeggen, discovery land is voor kleine kinderen te doen. Volwassen zijn een half uurtje zoet met het bekijken van Haagse miniatuur. Voor het geheel....mwah

Uitgang zoals altijd in de shop. Heeft een paar unieke park items staan, maar voor de rest.....

Kunt er geen gebruik maken van V. I. P. pas en pick a brick verschilt niet van met die in leidschenhage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:35:
kan alleen die 'arcs' moeilijk thuis brengen hoe dat gemaakt is
Op de foto die je post is dat natuurlijk sowieso niet te zien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:16
Lego lijkt interesse te hebben om een nieuwe winkel te openen in Eindhoven. Het artikel gaat over leegstand in de binnenstad, met de enige relevante quote voor dit topic: "Lego wil wel maar zoekt het juiste pand nog"
https://www.ed.nl/eindhov...ger-door-corona~ad6888e5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

millerman_sf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:29:
Lego lijkt interesse te hebben om een nieuwe winkel te openen in Eindhoven. Het artikel gaat over leegstand in de binnenstad, met de enige relevante quote voor dit topic: "Lego wil wel maar zoekt het juiste pand nog"
dat zou wel super zijn (als Brabander) die tripjes naar leidschendam/utrecht zijn eigenlijk te veel van het goede. Zou wel erg praktisch zijn. Maar realistisch gezien... een 5e lego zaak? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
millerman_sf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:29:
Dat is een mooi teken; er zijn 17 Lego Stores (waarvan 3 nieuw geopend) in Duitsland en (op dit moment) maar 3 in Nederland, alleen in het Westen.

Het zou leuk zijn als Lego ook meer brand stores begint in de andere windrichtingen. De betere bevoorrading en de pick a brick wall en speciale events zijn een erg mooie reden om erheen te gaan :)
https://www.lego.com/nl-nl/stores/directory
PS: Klik op de bovenstaande link eens op China :P

[ Voor 5% gewijzigd door TestDummie op 18-10-2021 14:35 ]

Pagina: 1 ... 118 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .