Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.135 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Quote en reactie verwijderd: off-topic.

Lego blijft natuurlijk een commercieel bedrijf en als je te veel mensen boos maakt dan verkoop je niets meer. Van alles twee versies maken gaat natuurlijk ook niet werken. In theorie verkopen ze natuurlijk al de losse onderdelen zodat je zelf alles kan aanpassen, maar de boekjes blijven natuurlijk wel altijd hetzelfde.

Wellicht als ze meer variatie in de hoofden/haarstijl mee leveren (en dus een paar extra zodat je niet perse 2 mannen en 2 vrouwen moet maken) en in het boekje dan enkel suggesties geven over de invulling van de poppetjes en op de plaatjes in de instructie een "neutraal" poppetje gebruiken. Blijf je wel een beetje over met de afbeeldingen op de doos. Als je dat echt neutraal gaat doen ziet het er niet uit, denk ik.
vond deze wel leuk qua opzet
Die hamburgertent is best goed gelukt, zeker als het meer om het algemene idee gaat dan de 100% accurate weergave van de overkapping en de rij mensen.

[ Voor 52% gewijzigd door Ardana op 12-10-2021 13:36 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Zullen de we de LHBTQA- of genderneturaal-discussie NIET in het Lego-topic voeren? Dank.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ardana schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:38:
[modbreak]Zullen de we de LHBTQA- of genderneturaal-discussie NIET in het Lego-topic voeren? Dank.[/]
Commentaar op moderatie mag via DM, niet vanuit dit topic

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 12-10-2021 14:28 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
NewienM schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:34:
OF bijvoorbeeld een technics/Creator expert Paard oid. Dit is toch wel "meisjes-achtig" maar als het technics is ook wel meteen tof voor jongens waardoor het wel meteen gezien gaat worden als gelijkwaardig omdat het een technics paard is en niet een lego friends paard
Zoiets? :+

https://jkbrickworks.com/galloping-horse-kinetic-sculpture/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
Nieuwe Technic Pins ? https://brickset.com/arti...s-year-s-new-technic-pins
Alleen verkeerde kleuren :X

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:39
De Café Corner die ik vorige week heb gekocht heeft een plekje gekregen in de stad! Met wat aanpassingen, ik heb in de gevel wat steentjes vervangen die anders waren of een andere kleur hadden dan het origineel, en de minifigs kloppen nu ook als het goed is :) Alleen de ramen boven en het deurtje rechts onder zijn nog anders, maar dat hou ik zo (die vervangen wordt wel erg prijzig, en ik weet niet eens of ik dat wel mooier vind).

Ik ben er erg blij mee! Ik vind hem ook mooi staan op deze plek. Het viel mee hoeveel ik moest schuiven om hem in de stad in te passen gelukkig ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/On8xLTAP57l2VXPmGAQWwUlE-to=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxvedgddAzPjLhIXaWE3l1Gg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvkAnQPFnZTNj5U00zEd10ZErCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8s09xEVC9tcswPkpGObYIJe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5Mz4PSF9A-HB3_4VR1cte4idJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTRCxIPx6JQUdEVj5mboK3ve.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet eens of ik jullie het groene huis hierboven en het blauwe huis hieronder al heb laten zien (het blauwe huis is misschien al wel eens langs gekomen op een foto). Die heb ik begin van de zomer gemaakt, aan de hand van een handleiding van de schrijvers van The Lego Neighborhood Book.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMw8mNVROroOtx0N7miSAsr-Vd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXdXfYlkGCTy4fUsmPvASDP2.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik nu van de gelegenheid gebruik gemaakt om rond het strand en op een paar andere plekken waar ik dat nog niet gedaan had de stoep te betegelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEQfOZU9xz5PXNwkT5A5ORjyr3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hx3TO1S1tolb3tDSasucdjIo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SpSU_0HaAjInepZJw3Nt8uGY2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1XOrgqGgHpaiFhv1rXYRxyN.jpg?f=fotoalbum_large

De Brick Bank vind ik op deze plek trouwens ook wel mooi staan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMXE_pabIopo5xOy06AjRJhphV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMAHmv4fD8MyUEP7SXM8AgEU.jpg?f=fotoalbum_large

Zo verandert er steeds weer wat :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Jakkus schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:58:
De Café Corner die ik vorige week heb gekocht heeft een plekje gekregen in de stad! Met wat aanpassingen, ik heb in de gevel wat steentjes vervangen die anders waren of een andere kleur hadden dan het origineel, en de minifigs kloppen nu ook als het goed is :) Alleen de ramen boven en het deurtje rechts onder zijn nog anders, maar dat hou ik zo (die vervangen wordt wel erg prijzig, en ik weet niet eens of ik dat wel mooier vind).

Ik ben er erg blij mee! Ik vind hem ook mooi staan op deze plek. Het viel mee hoeveel ik moest schuiven om hem in de stad in te passen gelukkig ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet niet eens of ik jullie het groene huis hierboven en het blauwe huis hieronder al heb laten zien (het blauwe huis is misschien al wel eens langs gekomen op een foto). Die heb ik begin van de zomer gemaakt, aan de hand van een handleiding van de schrijvers van The Lego Neighborhood Book.

[Afbeelding]

Verder heb ik nu van de gelegenheid gebruik gemaakt om rond het strand en op een paar andere plekken waar ik dat nog niet gedaan had de stoep te betegelen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Brick Bank vind ik op deze plek trouwens ook wel mooi staan!

[Afbeelding]

Zo verandert er steeds weer wat :)
Alhoewel ik persoonlijk meer van de star wars e.d. ben i.p.v. citybuilding, niets meer dan respect voor je setup! _/-\o_ Daar heb je al de nodige uren in gestoken d:)b
Mag ik vragen wat de totale oppervlakte is van deze? Op de foto's is dit moeilijk te zien ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58

almightyarjen

When does the hurting stop?

SpeedyNick schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:00:
[...]

Alhoewel ik persoonlijk meer van de star wars e.d. ben i.p.v. citybuilding, niets meer dan respect voor je setup! _/-\o_ Daar heb je al de nodige uren in gestoken d:)b
Mag ik vragen wat de totale oppervlakte is van deze? Op de foto's is dit moeilijk te zien ;)
Ik schat zo'n 10x10 modulars? Grofweg 2,5 bij 2,5 meter?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Kleine verandering van onderwerp: Hoe gaat het met je container terminal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
almightyarjen schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Mooie oppervlakte, kan mij voorstellen dat het uitdagend kan zijn bij sommige plekken te komen soms 😆

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 21:21
Ja @Jakkus is het buurjongetje waar je graag wilt komen spelen :+
Ik heb niets met city's e.d. maar dit is toch wel echt mega. Die wolken ook op die achterwand _/-\o_

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
SpeedyNick schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:00:
[...]

Dank jullie wel! De oppervlakte is 11 bij 8 baseplates, give or take, dus Arjen zit er niet ver van af :)
In september was er een dag in mijn dorp waarin mensen een kijkje bij elkaars hobby konden nemen, het was ook erg leuk wat voor reacties er toen kwamen! Zeker kinderen waren echt niet weg te slaan :p
Ik kwam toen ook een man tegen die in het dorp waar ik woon een klein museum voor Lego en ander speelgoed wil beginnen. Ik heb even gekeken, maar hij heeft ook een indrukwekkende verzameling! Vooral heel veel (volgens mij álle) treinen van Lego! En veel van Legoland, uit de jaren '70 en '80.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Afas schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Kleine verandering van onderwerp: Hoe gaat het met je container terminal?
Ongoing. Erg druk met het werk, veel overwerken en daarom wat minder tijd helaas. Het frame voor de tweede kraan staat, inclusief aansturing van de motoren met rotary encoders. Volgende stap is de unit voor de verticale beweging verplaatsen van de test setup naar de kraan. Ik zal proberen komend weekend een video te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:51
Ik ben net klaar met zakje twaalf van de question mark Block. En ik moet zeggen, ik vind het een erg leuke build met ontzettend leuke dingetjes die je weet als je Mario 64 gespeeld hebt en dingen als je het volledig uitgespeeld hebt.
Mis nog wel een dingetje van het kasteel zelf, maar dat is detail werk en eigenlijk weinig plek voor.
De geheimpjes en dergelijke zijn erg tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:44:
https://www.astroblogs.nl...sel-gebouwd-van-lego/amp/

Iemand een idee (uit verleden behaalde resultaten) hoe groot de kans is dat Lego echt iets in productie neemt als een Idea boven de 10K likes komt? En hoeveel tijd dar overheen zou gaan?

Al een hele tijd gekeken om een echte "solar system" te kopen. Maar het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ik 2 vliegen in 1 klap kan slaan.
de kans is vrij klein, volgens mij is het nu 1 of 2 ontwerpen die uitgekozen worden per ronde.

Daarna duurt het nog wel iets van een jaar voordat het te koop is.

Maar dat komt vooral omdat er sinds vorig jaar ontzettend veel ontwerpen ingediend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:30
Hebben jullie tips of sites voor Lego steentjes die moeilijk te krijgen zijn?
Ik wil de 10018 Darth Maul bouwen, waarbij ik pick a brick gebruik. Ik kwam helaas een aantal blokjes tegen die ze niet hebben..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Mosin schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:41:
Ik wil de 10018 Darth Maul bouwen, waarbij ik pick a brick gebruik. Ik kwam helaas een aantal blokjes tegen die ze niet hebben..
Je kunt op bricklink.com steentjes toevoegen aan een 'wanted list', en dan de site voor je uit laten zoeken waar je die steentjes het goedkoopst kunt krijgen. Bedoel je zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mosin schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:41:
bricklink of brickowl al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@Jakkus
Dat zou fantastisch zijn inderdaad. Ik zag wel al een hele lijst met benodigde stenen op Bricklink, maar wist niet dat zoiets ook al kan :D

@himlims_
Thanks voor de tip. Brickowl kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
Mosin schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:48:
@Jakkus
Dat zou fantastisch zijn inderdaad. Ik zag wel al een hele lijst met benodigde stenen op Bricklink, maar wist niet dat zoiets ook al kan :D

@himlims_
Thanks voor de tip. Brickowl kende ik nog niet.
Ik zou dan eerst zoeken naar dit element:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0asXd94BJ4PcoU4W7s5zfvVBm44=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hxA1OhYzl8qr1JsbmBpLCqx2.jpg?f=user_large
Je hebt er 4 van nodig en ze kosten 30 Euro of meer per stuk op Bricklink en dan mag je nog 4x verzendkosten betalen, want de de shops die er meer dan 1 hebben vragen 39 Euro of meer p/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:09

BrZ

chrisO schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

[Afbeelding]
Je hebt er 4 van nodig en ze kosten 30 Euro of meer per stuk op Bricklink en dan mag je nog 4x verzendkosten betalen, want de de shops die er meer dan 1 hebben vragen 39 Euro of meer p/s.
Die zijn voor de standaard, ik zou ze lekker in dark bluish gray nemen, ben je een euro voor 4 kwijt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
chrisO schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

[Afbeelding]
Poeh ja. Ik had het al in de gaten dat het een uniek onderdeel lijkt te zijn. Een Deense shop geeft €215 aan, met 4 cilinders :9
Dan zou los het slimste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
BrZ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Die zijn voor de standaard, ik zou ze lekker in dark bluish gray nemen, ben je een euro voor 4 kwijt :p
Dat zou ik ook nog kunnen overwegen en dan laterna maar de zwarte kopen. Zo’n mierenneuker ben ik wel. Het liefste kocht ik hem compleet, maar daar is bijna geen beginnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jakkus schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Je kunt op bricklink.com steentjes toevoegen aan een 'wanted list', en dan de site voor je uit laten zoeken waar je die steentjes het goedkoopst kunt krijgen. Bedoel je zoiets?
Vaak ook niet echt een optie, want dan krijg je weet ik niet hoeveel verschillende verkopers (waar de steentjes het goedkoopst zijn) met ieder zijn eigen verzendkosten. Het beste is denk ik zoveel mogelijk steentjes van 1 aanbieder te kopen (hoeven niet per se de goedkoopste steentjes te zijn) en dan goed te letten op verzendkosten en packing fee en handling fee enz. Zou maar zo kunnen dat die ene verkoper die wat duurdere steentjes had, ineens goedkoper wordt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zou zelf kijken wat je nodig hebt en het uit gewone bricks opbouwen. Het zit toch half achter de buste. Beetje zonde om het op de opgegeven manier te doen voor iets wat je nauwelijks ziet. Denk dat dat prima gaat passen, maar dat kun je aan de uitleg wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik zit op v&a te kijken, klopt het dat er geen categorie is om Lego sets aan te bieden? Het zou logischerwijs verklaarbaar zijn daar dit een techsite is, of kijk ik er overheen?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Superkiwi schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:31:
Ik zit op v&a te kijken, klopt het dat er geen categorie is om Lego sets aan te bieden? Het zou logischerwijs verklaarbaar zijn daar dit een techsite is, of kijk ik er overheen?
https://gathering.tweaker...Id%5B%5D=124&keyword=lego

category overige

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Merci @himlims_ d:)b

[ Voor 134% gewijzigd door Superkiwi op 13-10-2021 12:06 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
JoeZuCK schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

Vaak ook niet echt een optie, want dan krijg je weet ik niet hoeveel verschillende verkopers (waar de steentjes het goedkoopst zijn) met ieder zijn eigen verzendkosten. Het beste is denk ik zoveel mogelijk steentjes van 1 aanbieder te kopen (hoeven niet per se de goedkoopste steentjes te zijn) en dan goed te letten op verzendkosten en packing fee en handling fee enz. Zou maar zo kunnen dat die ene verkoper die wat duurdere steentjes had, ineens goedkoper wordt.
Momenteel heb ik voor de gehele set 5 carts openstaan. 3 Nederlandse winkels en 2 Deense voor bijna alle originele onderdelen. Ik pak namelijk wel de cilinders die @chrisO opnoemt.
Arunia schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:14:
Ik zou zelf kijken wat je nodig hebt en het uit gewone bricks opbouwen. Het zit toch half achter de buste. Beetje zonde om het op de opgegeven manier te doen voor iets wat je nauwelijks ziet. Denk dat dat prima gaat passen, maar dat kun je aan de uitleg wel zien.
Ik begrijp het wel, maar ik weet niet of het me heel veel zou schelen in kosten. Ik moet de steentjes toch kopen, dus graag in die kleur. Wil het namelijk zo origineel mogelijk houden.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:32

D75

Mijn zoon heeft het 3in1 creator kasteel... Dat inspireerde me om wat toevoegingen te maken....

1) Een molen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxSrduQ3Vk7Dt4SXpNsBdmhyi0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlVEZYhMwe2sjReQ3jmNc88l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoJWORdISWmvn3ehExlkJTU4pTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r37PxJB0hLHOB2fC3nUFA2TG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMEJiogKlfFt3996m4zP3XQqfPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMCwpwE1z8MX5dzLFKNE53Ty.jpg?f=fotoalbum_large

2) een grote toren met kamer voor de kasteeldame met hemelbed, tovenaars kamer en stal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWK0wnA2Vi4FVbDteXm0-_XpLFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWKyFHFL4bmssTx052mogpnc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiiDPMqgDakZRFH2aRkPsCNhwNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwTBVxL2JUKtjPomcbO2YsjV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ks85WdX65OdbWLQ1lUbwgNeDdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMsC99KcEvVAaQqykNBhFS01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joDZku4KS8sJbQEVYUQa-6iZX5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjiSgUzOUPucVyozhnFYsjvP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4lzievZ60AwoVQmEJANUyE72rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anGEHlO4LbiFHAyjSroK5oI6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGnPkQIrJM-7J4PqCF2WAVbjHL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TOzwsJUcpx1uXyuy1Ufq7VHh.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas heeft mijn zoon zijn kasteel ondertussen al weer afgebroken om iets nieuws te bouwen...😁. Dus geen foto's samen.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
D75 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:14:
Mijn zoon heeft heeft 3in1 creator kasteel... Dat inspireerde me om wat toevoegingen te maken....

1) Een molen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

2) een grote toren met kamer voor de kasteeldame met hemelbed, tovenaars kamer en stal.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas heeft mijn zoon zijn kasteel ondertussen al weer afgebroken om iets nieuws te bouwen...😁. Dus geen foto's samen.
gaaf!

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:55

Reintji

(2 x dad)²

Edgenumber schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Aangezien hij uit drie delen bestaat ben ik benieuwd wanneer we de eerste gaan zien die er twee heeft gekocht.

Met een beetje modden kan je lekker experimenteren met:
1 titanic - standaard configuratie
2 titaaaaanic - lange configuratie met 2x middenschip
3 tinic - korte sport configuratie met alleen de boeg en de steven.
Niet helemaal historisch verantwoord, maar wel grappig. Zo maakte ik vroeger met mijn broertje tankers en andere lange boten van de 4005, 4015 en 4025.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
D75 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:14:
Mijn zoon heeft heeft 3in1 creator kasteel... Dat inspireerde me om wat toevoegingen te maken....

1) Een molen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is een leuke open standerdmolen :) en je hebt zoals het hoort, het wiekenkruis niet recht gezet. Alleen slecht nieuws voor de molenaar, want z'n molen heeft last van houtrot/houtwormen (boven de deur), of het is een gevalletje slechte kwaliteit reddish-brown Lego ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:32

D75

chrisO schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:29:
[...]

Dat is een leuke open standerdmolen :) en je hebt zoals het hoort, het wiekenkruis niet recht gezet. Alleen slecht nieuws voor de molenaar, want z'n molen heeft last van houtrot/houtwormen (boven de deur), of het is een gevalletje slechte kwaliteit reddish-brown Lego ;)
Inderdaad een middeleeuwse houtworm :*)

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2021/10/LEGO-Ready-for-Girls-Infographic.jpg

https://bouwsteentjes.inf...lego-statement-uitgelegd/

ik houdt wijselijk mijn bakkes in deze :+

[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 13-10-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Goedemiddag Tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik wil er niet over beginnen maar ik heb al 17 maand long covid. Ik ben/was een groot lego fan en ben t.z.t. begonnen aan de lego Lamborgini (42115). Maar deze staat op hold omdat ik er geen concentratie voor heb en het met veel kleine deeltjes is.

Nu wil ik een leuke set (niet te duur) kopen om het weer een beetje op te pakken. Wat raden jullie aan? Ik vind Ideas (Ik heb de ISS al), Technic, HP en SW wel leuke sets. Welke raden jullie aan om te kopen? Gelieve niet te kleine deeltjes zoals in technic wel vaak zit :)

Hoop dat jullie me eventueel kunnen adviseren. Want door het grote aanbod zie ik soms door de bomen het bos niet meer :)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AlwaysNick schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:01:
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik wil er niet over beginnen maar ik heb al 17 maand long covid. Ik ben/was een groot lego fan en ben t.z.t. begonnen aan de lego Lamborgini (42115). Maar deze staat op hold omdat ik er geen concentratie voor heb en het met veel kleine deeltjes is.

Nu wil ik een leuke set (niet te duur) kopen om het weer een beetje op te pakken. Wat raden jullie aan? Ik vind Ideas (Ik heb de ISS al), Technic, HP en SW wel leuke sets. Welke raden jullie aan om te kopen? Gelieve niet te kleine deeltjes zoals in technic wel vaak zit :)

Hoop dat jullie me eventueel kunnen adviseren. Want door het grote aanbod zie ik soms door de bomen het bos niet meer :)
denk dat in iedere lego set wel kleine onderdelen zitten, of je komt uit bij de 4+ junior lego of .. duplo

of je hebt een set met 'basic bricks' zoals; https://www.bol.com/nl/nl...RPlKSrPHGGbhoCPRkQAvD_BwE

jammer dat de sian niet lukt/wil - is wat dat betreft wel een technische set die aandacht vereist.

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 13-10-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

himlims_ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:05:
[...]

denk dat in iedere lego set wel kleine onderdelen zitten, of je komt uit bij de 4+ junior lego of .. duplo

of je hebt een set met 'basic bricks' zoals; https://www.bol.com/nl/nl...RPlKSrPHGGbhoCPRkQAvD_BwE

jammer dat de sian niet lukt/wil - is wat dat betreft wel een technische set die aandacht vereist.
Klopt het is een echt gave set. En opzich maken kleine stukjes niet uit. Maar het is meer zoals de Sian dat je heel veel kleine stukjes hebt. Ik heb met mijn long covid wel de ISS gemaakt. Dat wou prima :)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AlwaysNick schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:10:
[...]

Klopt het is een echt gave set. En opzich maken kleine stukjes niet uit. Maar het is meer zoals de Sian dat je heel veel kleine stukjes hebt. Ik heb met mijn long covid wel de ISS gemaakt. Dat wou prima :)
ik zie mijzelf als redelijk fanatieke lego bouwen, en die ISS is een van de weinige die ik 'vervloekt' heb vanwege diverse brakke en loszittende onderdelen. Geloof dat ik m uiteindelijk 2x gebouwd heb. Als je dat gelukt is, moet toch praktisch alles wel lukken :+

de maanlander is (nog) beschikbaar [..] leuke uit de space serie (ook kleine onderdeeltjes dat wel).. maar ISS is gelukt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:08

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

@AlwaysNick

Lastig, je ontkomt niet aan kleine onderdelen binnen Lego. Ik zelf vond de Boomhut van de ideas (21318) set fantastisch om te bouwen maar valt wellicht buiten je budget.

Ik zou aanraden om eens op Brickwatch te kijken en op Thema te filteren. Kijken welke set dan voldoet aan je eisen (onderdelen van de set zijn bijv. weer via Bricklink te bekijken).

Wellicht is dit iets voor je?
21320 - Dinsoaur Fossils
75948 - Hogwarts™ Clock Tower

--------------------------------------------------------

Voor de geïnteresseerden, ik had laatst een YouTuber aangeraden die bezig was met een Lego stad. Hij heeft een nieuwe update video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Dan zou ik aan de modulars gaan. Het bouwen daarvan is wat meer relaxt als een technic set en je set blijft geld waard als je die later wilt verkopen. Helemaal duur zijn de 'nieuw in doos' setjes, maar opgebouwde modulars blijven meestal ook meer waard dan de oorspronkelijke winkelprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 13-10-2021 15:26 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:58
[...]

Met Technic zijn de hoeveelheid steentjes per fase meer, bij Creator Expert een stuk minder, de bouw is meer opgesplitst in fases (genummerde zakjes).
Is dat het probleem, dat er teveel steentjes tegelijk op tafel liggen? Als dat zo is namelijk is alles aan te raden wat je leuk lijkt, behalve Technic, want elke set heeft daar gelijk zo'n 500 steentjes per fase, wat bij andere thema's vaak 200 - 300 per fase is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Goedemiddag Tweakers,

Misschien iets minder snel willen? Ik persoonlijk heb nooit veel haast met het maken van een set. Soms kom ik 1 plaatje per dag verder en soms wat meer (ben in m'n pauzes bezig).

Nu zouden sommige mij masochistisch noemen, want ik maak alle zakjes altijd open en gooi alles bij elkaar in 1 doos :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:08

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:05:
[...]
Nu zouden sommige mij masochistisch noemen, want ik maak alle zakjes altijd open en gooi alles bij elkaar in 1 doos :p
Inderdaad, één van de beste manier om te bouwen, lekker zoeken, denken dat het onderdeeltje er niet bij zit etc. Heerlijk! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nemean schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:10:
[...]

Inderdaad, één van de beste manier om te bouwen, lekker zoeken, denken dat het onderdeeltje er niet bij zit etc. Heerlijk! :D
herkenbaar; of zit nog in het zakje ... of zit er echt niet bij (voorraad thuis aanspreken) om tegen einde dat 'missende' onderdeel alsnog te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Nemean schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:13:
@AlwaysNick

Lastig, je ontkomt niet aan kleine onderdelen binnen Lego. Ik zelf vond de Boomhut van de ideas (21318) set fantastisch om te bouwen maar valt wellicht buiten je budget.

Ik zou aanraden om eens op Brickwatch te kijken en op Thema te filteren. Kijken welke set dan voldoet aan je eisen (onderdelen van de set zijn bijv. weer via Bricklink te bekijken).

Wellicht is dit iets voor je?
21320 - Dinsoaur Fossils
75948 - Hogwarts™ Clock Tower
Thanks ik heb net loon binnen dus dat is geen punt. Die boomhut had ik al op mijn ''verlanglijstje'' staan.

En bedankt voor je tips. Ik ga eens kijken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Jep, zo bouw ik ook hoor. Trek het grote zakje open, maak stapeltje. Kleine zakjes op een los stapeltje er naast en dan maar woelen totdat je wat vind. Van de week begonnen aan The Child..... Mag nog zakje 7 en 8 morgenavond, maar al geregeld gedacht: Shit, onderdeeltje zit er niet bij (oh, toch wel). :+

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

himlims_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

dan kan ie retour - basterds
Net even met ze gebeld (online form werd niet op gereageerd).
En ik was niet de enige met dit probleem zei ze O-)
de goede doos was helaas out of stock.. mmm toevallig??
Ze boden me een refund aan en ik moest maar opnieuw bestellen als hij weer op voorraad was.. maar ze kon die prijs niet garanderen..
Oftewel volgen mij weten ze precies dat ze fout zaten en proberen ze zo onder hun verantwoordelijkheden uit te komen..

Ach ja jammer maar helaas..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:05
Goedemiddag Tweakers,

Het is een beetje prijzig maar ik vond de spaceshuttle echt heel leuk om te bouwen. Iets meer priegelig (maar veel minder dan de sian) is de DB 5. Daar werd ik tijdens het bouwen regelmatig verrast met "oh" momentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:31
Reintji schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Niet helemaal historisch verantwoord, maar wel grappig. Zo maakte ik vroeger met mijn broertje tankers en andere lange boten van de 4005, 4015 en 4025.
Ik plakte altijd al mijn lego city auto's aan elkaar zodat ik een heel lange auto had met 20 wielen.

Heerlijk zoals je als kind je fantasie gebruikt.

Zo is mijn zoontje aan de haal gegaan met een deel van mijn sandcrawler.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqupnCxjygqrbsOLJPy6pLvwXOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGl8NsIKtYVeUltlSwkEFg78.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEHvPfAldekSQtNeXm76UXq-65s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCe9dRn2NvqwcY25LNIXNol0.jpg?f=fotoalbum_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:12
Is hier iemand die de 60 tands turntable (18938 en 18939) heeft liggen en voor mij iets kan checken?

Ik ben in stud.io een ontwerp aan het maken waarbij een turntable aangedreven wordt met een 16t bevel tandwiel (groen) en tegelijk dezelfde turntable een 16t half tandwiel aandrijft (rood). Dat moet over elkaar heen passen, maar loopt het halve tandwiel (rood) lekker bovenop de turntable?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iuiwkbFOdI3WMPuM2225UAZPew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0DPGsLO7FbKEsyvCSMYTD0df.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
Foxhill schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:19:
Is hier iemand die de 60 tands turntable (18938 en 18939) heeft liggen en voor mij iets kan checken?

Ik ben in stud.io een ontwerp aan het maken waarbij een turntable aangedreven wordt met een 16t bevel tandwiel (groen) en tegelijk dezelfde turntable een 16t half tandwiel aandrijft (rood). Dat moet over elkaar heen passen, maar loopt het halve tandwiel (rood) lekker bovenop de turntable?

[Afbeelding]
Maar rood gaat toch nooit draaien als deze direct meedraait met het zwarte deel?

Ik wil het wel eens nameten, maar de technic staat lichtelijk ingebouwd onder treinen en city

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:12
ymnia schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:00:
[...]

Maar rood gaat toch nooit draaien als deze direct meedraait met het zwarte deel?

Ik wil het wel eens nameten, maar de technic staat lichtelijk ingebouwd onder treinen en city
Wat stom dat ik dat over het hoofd zie. Ik ben al zo lang met deze constructie aan het puzzelen (er moeten nog meer assen draaien) dat ik \over het hoofd zie dat (na wat delen wisselen) dat niet meer werkt. Thanks, en terug naar de tekentafel!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:28
Niet van plan om Lego te kopen, maar helaas is het weer niet gelukt :)

De koopavond actie van de Kruidvat was toch te verleidelijk, uiteindelijk gekozen voor een setje van de nieuwe wegplaten (60304) voor de toekomstige Legostad die ik wil bouwen, en de Harry Potter Hogsmead (76388) waar ik een MOC gebouw voor de toekomstige stad van wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/245527780_4965562083457950_4149471376242281864_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_rgb565=1&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Kh9vffO-Q9IAX-EHjO2&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=f4c60663ead0a1242781b11eb1086ce1&oe=616BF0DF

57 projects reached the 10,000 supporter milestone, have been reviewed and the results are now ready! 🥳 Tune in tomorrow for the First 2021 Review Results announcement.
What are you hoping makes it through to production?
Check out all 57 submissions: http://ow.ly/jSgB50GqyPM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Foxhill check de handleiding van de 8258, staat me bij dat daar een dergelijke constructie in zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ElectricHead schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Jep, zo bouw ik ook hoor. Trek het grote zakje open, maak stapeltje. Kleine zakjes op een los stapeltje er naast en dan maar woelen totdat je wat vind. Van de week begonnen aan The Child..... Mag nog zakje 7 en 8 morgenavond, maar al geregeld gedacht: Shit, onderdeeltje zit er niet bij (oh, toch wel). :+
Nope, niets grote zakjes op ene stapel en kleine zakjes op andere! Gewoon alles bij elkaar in een doos :D

Moet alleen nog eens een mooie doos vinden die groot genoeg is en ik ook kan afsluiten...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
42erik schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 00:03:

57 projects reached the 10,000 supporter milestone, have been reviewed and the results are now ready! 🥳 Tune in tomorrow for the First 2021 Review Results announcement.
Van het fietspad idee vraag ik me af waarom deze al niet rejected werd, dat idee heeft gewoon geen inhoud.

Ik vind de astronaut wel indrukwekkend, alleen weet ik niet of ik deze zou kopen.
Voor de rest vind ik het steampunk luchtschip en postkantoor wel iets hebben, dus deze worden het al waarschijnlijk niet ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
De Mario question mark kubus is klaar. Erg mooie build geweest. Heb er veel plezier aan gehad.

Zeker een aanrader en hij zit ook goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Wat die 57 projecten betreft; al die kastelen zullen wel weer afvallen jammer genoeg. Net als de huizen. Hopelijk komen die dan ook terug in het Bricklink Designer Program.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:25

crisp

Devver

Pixelated

42erik schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 00:03:
[Afbeelding]

Alleen de astronaut en Tutankhamon springen er voor mij uit. Voor de rest prachtige creaties, maar niet iets dat ik zou kopen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Kapoen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:39:
[...]

Van het fietspad idee vraag ik me af waarom deze al niet rejected werd, dat idee heeft gewoon geen inhoud.

Ik vind de astronaut wel indrukwekkend, alleen weet ik niet of ik deze zou kopen.
Voor de rest vind ik het steampunk luchtschip en postkantoor wel iets hebben, dus deze worden het al waarschijnlijk niet ;)
Ik vind ook het Steampunk luchtschip en de Post Office erg mooi. En welke ik ook echt heel gaaf vind, is de kaart van Middle Earth!

Een vikingschip komt er als het goed is al in het voorjaar, van Creator :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 14-10-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

crisp schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:54:
[...]

Alleen de astronaut en Tutankhamon springen er voor mij uit. Voor de rest prachtige creaties, maar niet iets dat ik zou kopen.
De astronaut , de SLS en de SuperHeavy. Die laatste passen natuurlijk perfect bij de Saturn V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Arunia schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:39:
De Mario question mark kubus is klaar. Erg mooie build geweest. Heb er veel plezier aan gehad.

Zeker een aanrader en hij zit ook goed in elkaar.
Is het ook een aanrader als je helemaal niks met Mario hebt? Behalve dan dat je ooit in een grijs grijs verleden op de NES mario gespeeld hebt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 21:15

Reinier

\o/

Ik vind al die huizen en kastelen zo afgezaagd. En SLS en Starship zijn ook niet echt origineel (hoewel ik ze wel zou aanschaffen :) ).

Jazz Quartet vind ik geniaal.

Adstronaut Astronaut zou ook een instant buy zijn, pas mooi in m'n NASA-collectie.

Edit:
Starship is natuurlijk nooit accuraat, het ding heeft inmiddels nog maar 2 "vinnen" achterop en het design verandert elke keer als Elon Musk naar de wc geweest is.

[ Voor 25% gewijzigd door Reinier op 14-10-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
IDEAS: diverse gebouwen vind ik wel mooi gedaan, zoals inderdaad Post Office. Steampunk Airship vind ik verder wel mooi gedaan en zou ik waarschijnlijk kiezen als ik er maar eentje mocht kiezen.

De TV-, game- en film gerelateerde sets kunnen me even gestolen worden. Zeker, als je fan bent van een bepaalde serie of film dan is zoiets leuk, maar ik mis een stukje originaliteit :| Dan liever nog dat Jazz quartet, maar ik heb niet zoveel met Jazz dus laat maar :P

Het fietspad heb ik niks mee. Het zal vast zo zijn dat in een bepaald land (of landen) de fietsstrook blauw is, maar voor mij is het een sloot met hoogstaand water waarover gefietst wordt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 14-10-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Gim schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:29:
[...]

Het fietspad heb ik niks mee. Het zal vast zo zijn dat in een bepaald land (of landen) de fietsstrook blauw is, maar voor mij is het een sloot met hoogstaand water waarover gefietst wordt :P
Fietspad is ontworpen door een Nederlander en zijn zoontje...dan vraag ik me af waar de blauwe kleur vandaan kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Fietspad is ontworpen door een Nederlander en zijn zoontje...dan vraag ik me af waar de blauwe kleur vandaan kwam...
Denemarken schijnt (deels?) blauw te zijn. Althans, volgens een oud artikel over bike lane colours. Maar volgens dat artikel zie je ook rood/roze (zoals Nederland?) in Denemarken. Rood in Zwitserland, Groen en blauw in delen van Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ze hebben dat fietspad ook al een beetje geïmplementeerd bij Lego. Lego 60306 heeft ook al een fietspad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jakkus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:10:
Ze hebben dat fietspad ook al een beetje geïmplementeerd bij Lego. Lego 60306 heeft ook al een fietspad :)
Het idee erachter was dat het fietspad breder moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:15
Ik kreeg een mailtje van Lego dat mijn vip punten door leeftijd gaan vervallen. Toevallig heb ik deze week nog een bestelling gedaan. Worden daarmee de oude vip punten verlengd of vervallen die sowieso als je ze niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Er zitten echt prachtige MOCs tussen die Ideas inzendingen. Maar veel daarvan zijn min of meer herhalingen van reeds bestaande sets. Alleen dan mooier / uitgebreider. Al die kastelen e.d. kun je sowieso afschrijven voor Ideas. Zijn allemaal ingediend nadat de Medieval Blacksmith goedgekeurd was.

Persoonlijk zie ik wel een kans voor het Sneeuwwitje en de zeven dwergen huis. LEGO en Disney hebben een prima relatie, het past binnen de Ideas range, ziet er goed uit.

Verder vind ik de LEGO Bookends en het Tutankhamon masker ook potentiële sets. Zou wel leuk zijn als er weer eens wat kleinere, goedkopere Lego sets uitkomen onder de Ideas vlag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
Foxhill schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:03:
[...]

Wat stom dat ik dat over het hoofd zie. Ik ben al zo lang met deze constructie aan het puzzelen (er moeten nog meer assen draaien) dat ik \over het hoofd zie dat (na wat delen wisselen) dat niet meer werkt. Thanks, en terug naar de tekentafel!
Kijk eens naar de instructies van de 8043 als het doel is om meerdere functies (aandrijvingen) door de turntable te krijgen. Op het internet zijn er ook "3 functions through a turntable" te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:06
pixels66 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:02:
Ik kreeg een mailtje van Lego dat mijn vip punten door leeftijd gaan vervallen. Toevallig heb ik deze week nog een bestelling gedaan. Worden daarmee de oude vip punten verlengd of vervallen die sowieso als je ze niet gebruikt?
Zie https://www.lego.com/nl-nl/vip/rewards-center/faqs :
16. Kunnen mijn punten verlopen?
Ja, alle VIP-punten verlopen 18 maanden na de laatste activiteit op je account (verdienen of uitgeven van punten). Dit geldt voor het volledige puntensaldo. Voordat dit gebeurt, krijg je van de LEGO Group een waarschuwing gemaild naar het e-mailadres dat je tijdens de registratie hebt opgegeven.
Als het goed is niet dus. Wil je het zeker weten, stuur de klantenservice dan even een mailtje.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Webgnome schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:22:
[...]

Is het ook een aanrader als je helemaal niks met Mario hebt? Behalve dan dat je ooit in een grijs grijs verleden op de NES mario gespeeld hebt?
Vind het moeilijk, er zit heel veel herkenning in. Vond het zelf leuk om te bouwen en dan mijn dochter en ook mijn vrouw te vermoeien met de details. :+

Er zitten best wel wat dingetjes in wat betreft Mario 64 welke je maar net moet weten. Anders zegt het verder niet zo heel veel.
Dus, mijn oordeel, ga zeker Mario 64 (volledig) uitspelen voor deze build. Alhoewel het volledig uitspelen maar 1 onderdeel is wat je op kunt zoeken, maar als je dat zelf gedaan hebt, is dat toch des te leuker.
Eigenlijk hoef je buiten dat onderdeel alleen de levels te doen welke je bouwt en de eerste keer Bowser. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 00:05

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Voor de liefhebbers; de Arrenslee is weer op voorraad bij Lego.

Ik heb m maar besteld!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Onderdelen zijn besteld om Darth Maul in elkaar te flansen. Nog even een paar weekjes wachten en dan mogen we :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
chrisO schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 09:54:
[...]

Bij Doorn hebben ze vorig jaar een blauw fietspad aangelegd als proef voor.... (ben ik vergeten)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Er is wat info (geruchten) bekend over de nieuwe modular en mogelijk GWP (vanwege 15 jaar jubileum).
https://www.brickfanatics...allery-rumoured-for-2022/
(zie ook promobricks)

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 14-10-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
meesje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:05:
Er is wat info (geruchten) bekend over de nieuwe modular en mogelijk GWP (vanwege 15 jaar jubileum).
https://www.brickfanatics...allery-rumoured-for-2022/
(zie ook promobricks)
Leuk zeg! Ik word hier wel ontzettend nieuwsgierig van :) Het klinkt allemaal goed! Al weet ik nog niet goed wat ik me voor moeten stellen bij een turquoise dak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Jakkus schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:12:
[...]

Leuk zeg! Ik word hier wel ontzettend nieuwsgierig van :) Het klinkt allemaal goed! Al weet ik nog niet goed wat ik me voor moeten stellen bij een turquoise dak ;)
Misschien willen ze met een turquoise dak hat patina laagje van een oud koperen dak nabootsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxNT4dqCTeYQuyW_dRSDAcYCgwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wAZhudl2NeJPElMTRYytkovV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
LEGO Ideas resultaten zijn bekendgemaakt:

Goedgekeurd:
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/9f5bf9dd-2e72-4509-9b91-92db5c7cab09/resize:1600:900/legacy

Goedgekeurd:
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/d491a95e-fa76-46e5-8828-c9b5890bc48f/resize:1600:900/legacy

Verder onderzoek / review:
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/public/lego_ci/ecea8828-9984-4869-889f-047ddf0c1173/resize:1600:900/legacy

[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 15-10-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mijn vrouw zal de Sneeuwwitje-set wel willen hebben denk ik, maar de andere twee vallen buiten onze interesses helaas...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Mijn vrouw zal de Sneeuwwitje-set wel willen hebben denk ik, maar de andere twee vallen buiten onze interesses helaas...
Ik ben vooral gecharmeerd van de eerste set, is echt iets nieuws in Lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik heb nog nooit VIP punten ingewisseld voor korting. Ik heb 1500 punten. Deze zou ik kunnen inwisselen voor 2 x 5 euro korting. Kan ik bij de eerstvolgende bestelling beide kortingscodes (van 5 euro) inwisselen? Of kan er maar eentje per bestelling toegepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Afas schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Ik ben vooral gecharmeerd van de eerste set, is echt iets nieuws in Lego
Oh dat zeker, ik vind hem absoluut origineel, maar het is niet iets wat ik snel in huis neer zou zetten (ik heb wel de grand piano en de Fender gitaar staan). Misschien met de juiste prijs dat ik het nog wel zou overwegen, maar dat is afwachten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

meesje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:34:
Ik heb nog nooit VIP punten ingewisseld voor korting. Ik heb 1500 punten. Deze zou ik kunnen inwisselen voor 2 x 5 euro korting. Kan ik bij de eerstvolgende bestelling beide kortingscodes (van 5 euro) inwisselen? Of kan er maar eentje per bestelling toegepast worden?
Je kan gewoon meerdere kortingscoupons inwisselen bij het afrekenen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
crisp schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:27:
Ik hoop dat die Sneeuwwitje set uiteindelijk wel goedgekeurd wordt. Als Lego Ideas dat aanpakt vergelijkbaar met de Winnie de Pooh set, dan wordt dat een leuke display set die ik zeker wil hebben. Sowieso ziet de inzending er al erg aantrekkelijk uit in mijn opinie.

Heb zelf totaal NIETS met "The Office" dus die laat ik ook lekker aan mij voorbijgaan. De Jazz Ensemble wordt afwachten wat de daadwerkelijke officiële uitgave gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Leuk die Jazz spelers, een keer een vernieuwende bouwschaal voor figuren.

Daarnaast was ik wel benieuwd waarom de ene The Office product over de andere is verkozen. Een beetje raar dat ze over die overweging niets bekend maken. Beide creaties zijn gebaseerd op hetzelfde idee en volgensmij heeft het andere project een net wat mooiere uitstraling.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

aankomende modular (januarie) zou om een hoek-gebouw gaan met hotel incl. bibliotheek en kunstgallerij (3 verdiepingen) mogelijk wordt het iets 'speciaals' gezien 15jr modulars [..]?! zo zegt de geruchten molen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 21:15

Reinier

\o/

Yes yes!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb wat tijd kunnen stoppen in mijn container terminal. Ik heb wat video beelden geschoten, maar ik weet niet wanneer ik eraan toe kom om die te maken, dus voor nu een plaatje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCdUUmRnbTG0AgU_s4jLhiCdyv4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wp2t1pogmGzUNoS2PElt9dod.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:08:
aankomende modular (januarie) zou om een hoek-gebouw gaan met hotel incl. bibliotheek en kunstgallerij (3 verdiepingen) mogelijk wordt het iets 'speciaals' gezien 15jr modulars [..]?! zo zegt de geruchten molen
Interessant :) Als ik het nu gewoon hou bij de 'speciale' modulars dan scheelt het ook in benodigde ruimte :+ Gewoon die van 10 jaar (assembly square), die van 15 jaar (hotel) en dan weer 5 jaar wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:08:
Zal wel een wat grotere set worden gezien de prijs van199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dr86 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Zal wel een wat grotere set worden gezien de prijs van199,-
is nog allemaal speculaas; 3 verdiepingen zou wel impliceren dat ie 'hoog' wordt, maar misschien frotten ze een 16x32 plat er langs, en wordt ie ook breed? nog paar maandjes wachten, dan gaan we het zien. ben wel benieuwd. kan alleen al die cornor buildings niet meer kwijt :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
himlims_ schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:26:
is nog allemaal speculaas; 3 verdiepingen zou wel impliceren dat ie 'hoog' wordt, maar misschien frotten ze een 16x32 plat er langs, en wordt ie ook breed? nog paar maandjes wachten, dan gaan we het zien. ben wel benieuwd. kan alleen al die cornor buildings niet meer kwijt :(
In Engelssprekende landen geldt de begane grond als verdieping 1, dus 3 verdiepingen in een Engelse geruchtensite betekent voor ons dus begane grond met 2 verdiepingen. Dat is redelijk standaard voor Modulars...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:18
Hmmm. ik heb niets met Office maar dat er weer een tv serie wordt uitgebracht? TBBT was leuk, Friends ook maar daarna kwam Seinfeld en The Queer (?) en nu Office. Ik wist niet dat er veel vraag naar was..
(Zoveel mooie dingen die uitgebracht zouden kunnen worden en dan voor Office gaan... )

Ach, kan ik weer geld besparen

[ Voor 15% gewijzigd door Loader op 15-10-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Loader schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:41:
Hmmm. ik heb niets met Office maar dat er weer een tv serie wordt uitgebracht? TBBT was leuk, Friends ook maar daarna kwam Seinfeld en The Queer (?) en nu Office. Ik wist niet dat er veel vraag naar was..
(Zoveel mooie dingen die uitgebracht zouden kunnen worden en dan voor Office gaan... )

Ach, kan ik weer geld besparen
the queer is mij ook een raadsel (njah niet echt, gezien huidige 'trends') maar 'the office' en 'seinfeld' zijn beide enorm populair. opzich vind die best logisch - zeker als je kijkt naar succes van de friends/bbt-sets.

office set oogt initeel best saai, maar verwacht dat lego daar wel een creatieve draai aan geeft. of die er daadwerkelijk komt ... betwijfel ik; bij vlagen lekker politiek incorrect ... en dat kan natuurlijk niet (meer)

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 15-10-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Was wel te verwachten met het creator kasteel (en de bricklink designer program) dat alles van voor 1900 het sowieso niet ging worden. Legend of Zelda heeft ondanks de samenwerking met Nintendo nog nooit een 'approved' stempel gekregen. Maar wel wéér een diorama van een TV-serie... :/

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 117 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .