Of het de moeite is om VIP punten te sparen moet je zelf een beetje inschatten.
Ik weeg altijd volgende zaken af bij het al dan niet aankopen bij Lego zelf:
- betreft het een exclusieve set of dienst (zoals pick-a-brick)?
- komt er een interessante GWP (gift with purchase) bij de aankoop, en vanaf welke aankoopdrempel?
=> in het najaar heb je rond Black Friday en aanloop naar Kerst/Sint soms interessante extra setjes, maar wel meestal met een stevige minimum qua aankoopprijs.
- zoals je zelf al aangeeft, kan je de dubbele VIP punten in je voordeel gebruiken in je volgende aankoop?
=> dubbele VIP komt ongeveer uit op een uitgestelde korting van 10% (je moet deze immers weer uitgeven)
- pre-Corona ging ik af en toe naar de Lego store in Antwerpen en als er bv. interessante zaken in de pick-a-brick wall zaten spaarde ik zo wel wat VIP punten op. Daarnaast waren er ook de kleinere exclusieve sets en build-a-minifig display.
Er zijn helaas niet zo heel veel zaken in de Lego catalogus waarbij je echt voordeel kan doen qua opbouw van VIP punten, het hele systeem is gewoon een sigaar uit eigen doos. Denk de goodies/diensten weg en je bent bijna altijd beter af bij andere winkels voor je aankopen (mits beschikbaarheid).
[
Voor 3% gewijzigd door
Kapoen op 10-10-2021 17:38
]