Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.138 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
Loader schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:30:
In Utrecht hadden ze net voorraad binnen gekregen.
Zou ook wel heel er dom zijn, als je van die kerst sets niet voldoende voorraad hebt/maakt in aan loop naar het kerstseizoen. Als die begin oktober al uitverkocht zouden zijn, dan heb je er te weinig gemaakt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:34:
[...]

Zou ook wel heel er dom zijn, als je van die kerst sets niet voldoende voorraad hebt/maakt in aan loop naar het kerstseizoen. Als die begin oktober al uitverkocht zouden zijn, dan heb je er te weinig gemaakt |:(
ik krijg welgeteld; 0 webshops gevonden die m voorradig hebben

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:18
Die dingen gaan hard. Vorig jaar was de kerst krans heel snel op.

Online via lego is het tijdelijk niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Loader schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:45:
Die dingen gaan hard. Vorig jaar was de kerst krans heel snel op.

Online via lego is het tijdelijk niet op voorraad.
Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar Lego wel |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:53

rammes

koekebakker 1e klas

chrisO schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen, maar Lego wel |:(
De set is nu gewoon beschikbaar zie ik.

[ Voor 0% gewijzigd door rammes op 08-10-2021 14:53 . Reden: bedoel de kerstkrans ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
chrisO schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:34:
Tja, dat gebeurde vorig jaar ook met de kerstkrans. Dus toen ik zag hoe populair die Santa Arrenslee set was op social media heb ik die ook maar snel besteld, voordat de voorraad uitgeput was. :P

Wat de Titanic set betreft, ik heb al een mooie plek ervoor in gedachten: bovenop de boekenkast. Moet ik alleen de 70618 Destiny's Bounty, de Apollo 11 Lunar Lander, en de (kleine) Hedwig set demonteren of ergens anders neerzetten, om ruimte te maken voor die kolos. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:18
rammes schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:52:
[...]

De set is nu gewoon beschikbaar zie ik.
Bedoel je de arrenslee? Die is niet op voorraad.

Of je moet de kerst krans bedoelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Loader op 08-10-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Voor degene die online de arrenslee wil bestellen. Mijn bestelling stond eerst op 12 oktober. Nu is dat 20 oktober geworden. Wellicht is deze set op die datum ook online weer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Ik heb bij Lego zelf die arrenslee besteld. Zou na 20-10 moeten geleverd worden. Gisteren in Utrecht hadden ze er nog een aantal van staan. Achteraf spijt dat ik geen eentje heb gekocht. Wil graag acht rendieren voor de slee. Dus binnenkort nog maar even op jacht om er alsnog nog eentje bij te kopen.

Wat betreft de Titanic: die gaat er zéker komen. Ouderwets wat financiële bijdragen gevraagd als verjaardagscadeau. Lijkt me een érg mooie set.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Batmobile Technic set, komt 1 januari 2022 uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tm0SInJT35pWL7EGIpp7DcZVms8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsFRHKtr7zAxQYX4h2VlWUSk.jpg?f=fotoalbum_large

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
mortael schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:36:

[Afbeelding]
Totaal geen fan van Batman, maar wow wat een gaaf ding zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online

[Afbeelding]
Hier meer info.
https://www.lego.com/nl-n...he-batman-batmobile-42127

Ik was benieuwd uit welke film, maar die moet nog verschijnen (2022).

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 08-10-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55

[Afbeelding]
Dat wordt een hoop Lego Batman auto's achter elkaar in huis halen/bouwen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:43

Superkiwi

Hoi doei

Deze ga ik overslaan.
Ik heb de auto gezien in de nieuwe Batman trailer en vind 'm niet mooi. De '89 Batmobile was tof, de Tumbler was bruut maar de nieuwe lijkt meer een Mad Max auto.
Ik verwacht toch meer van de Wayne Industries Applied Siences Division.
Maar ja, met Ben Affleck en nu Robert Pattinson zijn ze sowieso al wat afgegleden imo ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:32
Komt er dit jaar nog een modular building uit? Beter voor mijn portemonnee van niet uiteraard maar ik heb het idee dat bij lego momenteel de interesse wat laag is op het gebied van de modular buildings.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Nou keuze gemaakt, de spaceshuttle besteld voor 159,99 bij intertoys.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ben bezig met een project waarin ongeveer 7500 stenen zit (mogen jullie raden wat). Hier een sneak peak. Niet alle ridders staan erop waaronder de archers en koning en koningin. Mettertijd blijf ik het leger aanvullen. Rompjes zijn customized gemaakt van echt LEGO. Zo zijn er rompjes van de Fright Knight (serie 19) gecombineerd met armpjes van de Frightening Knight (serie 15). En nog veel meer combo's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWmx9RPn7xWQU-bWyb8cHnDmEws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEMLFZhXRrayHJDTRql3qcC9.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Overnemen prima. Maar geef mij dan de credits. En succes. Ik hoop dat je genoeg budget hebt >:)

[ Voor 219% gewijzigd door JoeZuCK op 10-10-2021 10:55 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:03:
Komt er dit jaar nog een modular building uit? Beter voor mijn portemonnee van niet uiteraard maar ik heb het idee dat bij lego momenteel de interesse wat laag is op het gebied van de modular buildings.
De vorige modular dateert van eind 2020? Einde van 2021 is toch nog niet bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:48
Nieuwe modular is elk jaar per 1 januari verkrijgbaar. Zullen dus binnenkort wel horen welke het ditmaal wordt. Alles nog op schema

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
Superkiwi schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:04:
Deze ga ik overslaan.
Ik heb de auto gezien in de nieuwe Batman trailer en vind 'm niet mooi. De '89 Batmobile was tof, de Tumbler was bruut maar de nieuwe lijkt meer een Mad Max auto.
Ik verwacht toch meer van de Wayne Industries Applied Siences Division.
Maar ja, met Ben Affleck en nu Robert Pattinson zijn ze sowieso al wat afgegleden imo ;)
Als je het gaat bekijken vanuit het year 2 perspectief dan snap ik de keuze wel voor een paar van deze dingen, al moet ik zeggen dat ik de andere twee ook toffer, meer iconisch vind.

Was gisteren in een Intertoys winkel waar men qua prijzen best wel mee deed met de markt, helaas niets wat ik wou hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 22:46
Als iemand nog de kerstman wil hebben bij Legostore adam staan er nog 8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag de RC MOC van Dom's charger afgemaakt. Was een beetje uitdagendere build dan de standaard build. Ik was na 4 uur tot zover gekomen, terwijl de standaard build na 4 uur helemaal af was

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCBurNZjy2ueMnPnnAfPvzywgZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/77ym3U8Wt0dGTHUP90ophCdJ.jpg?f=user_large

Helaas miste ik een M motor en een L motor paste echt niet. Dus de versnellingsbak werkt niet. Jammer dat het model tot vrijwel het einde een grote wiebel bende blijft, echt stevig is het niet. En mijn accubox was net anders, dus dat paste ook al niet lekker ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joB76L57Alt-95BjZNUtyeVBk2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C2f9qAu5OzfIggD3nSZijjcb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V31hctK9z_9pUGzQiSIRSI-M17o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wfbUmtKQ1rwdMbK63eJ1U2Jq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDpbbXh44TTkb3hMgy5CxN2v0ag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4oV5S1ueVpSYl04oUqok6rmA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnrEMzMv72MTPQvPDKOWrY3Up54=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/khqo84PIkMYrRyM7HgsA0SfU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LTiy96tsf42d5Qoyt9sEU_1QxQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DCyiOOkaRTVd6nKBMXU29iTR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5pPWrJEGB53lzhrX8ElwOLP4mE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/quSzOuL2JnPIi0sEu4zM6KUB.jpg?f=user_large

Anyways, deze kan weer afgebroken worden, de stuurinrichting is echt veel te gammel om bestuurt te worden via een servo. Hij rijdt nooit rechtuit. Stuur je naar links en dan weer rechtdoor, blijft de auto lichtjes linksaf slaan. Stuur je naar rechts, blijft hij naar rechts sturen. Niet mee te rijden. En kwa statisch model heb ik dan liever de originele build. Gelukkig waren de instructies gratis.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:35
Ik heb zelf de Dom's charger niet maar voor https://rebrickable.com/m...Kacu/hot-rod-truck-42111/ heb ik wel de meeste onderdelen.
Niet alle kleuren dus heb er maar een draai aan gegeven, en oh, ook maar twee wielen dus creatief opgelost :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJKxR-bWQvCZXVn54k6AM6MU1-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDsV5ZTaxhRoW6zbiKB2hGl1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbPBaqMemiJuH2zzqYFEk46qd4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ru5xtANQ5L4BPc5HfOm9m4wT.jpg?f=fotoalbum_large

MOC zit wel goed in elkaar, leuke build (y)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:19
https://www.lego.com/nl-nl/product/lego-titanic-10294

Lego Titanic: 9090 stukjes. Erg indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Zeer indrukwekkend inderdaad maar geen ruimte. Misschien zou ik dit wel eens huren mocht het beschikbaar zijn. Puur om het te kunnen bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
mir4dor schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:54:
[...]

Zeer indrukwekkend inderdaad maar geen ruimte. Misschien zou ik dit wel eens huren mocht het beschikbaar zijn. Puur om het te kunnen bouwen.
Het uit elkaar halen daarna lijkt me iets minder leuk :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:59
Aangezien hij uit drie delen bestaat ben ik benieuwd wanneer we de eerste gaan zien die er twee heeft gekocht.

Met een beetje modden kan je lekker experimenteren met:
1 titanic - standaard configuratie
2 titaaaaanic - lange configuratie met 2x middenschip
3 tinic - korte sport configuratie met alleen de boeg en de steven.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 21:42
Vandaag maar eens begonnen met m’n eerste Modular ooit. Was vandaag in de aanbieding en toch maar meegenomen. Tot nu toe is het een leuke build maar niet heel spannend nog.
Corner garage staat nog in backlog
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RFEeND9l.jpg

Vraag me alleen af wat die lepel achterin moet

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 09-10-2021 21:57 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

QuattroNL

It is I.

Waar was ie in de aanbieding? Intertoys?

Die lepel heeft een doel in het verhaal, zal je denk ik later wel door hebben (of niet :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 09-10-2021 22:23 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
QuattroNL schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:21:
Waar was ie in de aanbieding? Intertoys?

Die lepel heeft een doel in het verhaal, zal je denk ik later wel door hebben (of niet :+ )
Toychamp voor €155. We gaan t zien met die lepel. Nu 2 zakjes gedaan, later maar eens verder. :P

Verder nog een gratis Lego classic 11002 erbij gekregen

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 09-10-2021 22:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JoeZuCK schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:25:
Ben bezig met een project waarin ongeveer 7500 stenen zit (mogen jullie raden wat). Hier een sneak peak. Niet alle ridders staan erop waaronder de archers en koning en koningin. En nee dit bij elkaar krijgen is niet goedkoop. Mettertijd blijf ik het leger aanvullen. Rompjes zijn customized gemaakt van echt LEGO. Zo zijn er rompjes van de Fright Knight (serie 19) gecombineerd met armpjes van de Frightening Knight (serie 15). En nog veel meer combo's.

[Afbeelding]
Aan de kleuren te zien, de ADO supportersvereniging?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:57
Ik als hagenees en ADO supporter ken het wel waarderen. >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:57
Ik als hagenees en ADO supporter ken het wel waarderen. >:) >:) >:)

Ben al aan het kijken hoe of ze in elkaar zitten zodat ik ze op z'n Haags ken overjatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:06
Was gisteren bij LEGO store Amsterdam, de PaB wall is weer geopend (zag geen bord met het complete aanbod). Build your own minifigure nog niet. Daar kun je alleen complete vooraf gemaakte minifigs pakken.

Ze hebben veel van die Halloween minifigure blister packs, gevraagd of ik daar een eigen samenstelling van kon maken, dat was geen probleem. Een medewerker wisselt ze dan voor je om.

Santa’s Visit en de Arrenslee leken nog ruim op voorraad te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Tc99m op 10-10-2021 10:01 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:13
Tijdje geen lego aangeraakt maar nu het weer vroeg donker is weer aan de lego geslagen.
Heb nog genoeg dozen staan om te bouwen.
Nu bezig met de rode kraan. Die gaat na bouwen in de verkoop.
Nog in doos staan:
- James Bond DB5
- Lego lamborghini sian
- Lego ducatie motor
- Lego creator porsche 911

Tevens de T1 bus nog nieuw in gesealde onbeschadigde doos liggen. Deze even bewaren want de prijs zal wel opkrikken :)

De titanic is de volgende die ik ga kopen. Heb me aangemeld voor de VIP ( koop normaal nooit bij lego want zijn toch vaak heel prijzig ) Is het de moeite om die punten te sparen? Anders even wachten tot ik hem kan bestellen met 2x vip punten? ( aankoop heeft geen haast ) Verwacht nergens een prijsverlaging voor de titanic aangezien het Collosseum ook nooit in de aanbieding is geweest.

Zucht worden weer dure maanden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

GAIAjohan schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:56:
Vandaag maar eens begonnen met m’n eerste Modular ooit. Was vandaag in de aanbieding en toch maar meegenomen. Tot nu toe is het een leuke build maar niet heel spannend nog.
[Afbeelding]

spoiler:
Politie, gevangenis, opgesloten … hoe past een lepel in deze setting van een verhaal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:26
[Afbeelding]

Ik heb hem zelf ook en een paar dagen geleden aan begonnen, ik ben net een stap verder dan jij, en ik heb ook de corner garage in mijn backlog.

Nog veel plezier met bouwen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Oeh Nice! Volgend jaar komt er een F1 auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AP0KjqpjS1HrFFX0tbq9WvpiTIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejEdJ8fAtiNFwAYh3cxlYc6g.jpg?f=fotoalbum_large

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
HekkeySE schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:56:

[Afbeelding]
In tegenstelling tot eerdere geruchten is de tractor dus een kleine set. Jammer.
Formule1 zal wel mooi zijn, maar helaas wel hoge licentie prijs. Ik ben erg benieuwd naar de BMW motor. Gelet op aantal steentjes en prijs een hele andere categorie dan de Ducati. Wordt dit een nieuwe serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

[Afbeelding]

Kleine spoiler, maar er zijn er genoeg die weten wat je er allemaal mee kunt doen behalve roeren. :P

https://www.welkominbreda...koepelgevangenis-in-breda

spoiler:
Hulda Kiel – ook wel de ‘lepelvrouw’ – verwierf in 2010 nationale bekendheid toen ze uit de Koepelgevangenis in Breda ontsnapte met een lepel tijdens carnaval. Ze ontsnapte uit een zelfgegraven gat via de Kloosterlaan. Ze werd na een maand pas weer in de boeien geslagen. Daarna moest ze nog 21 maanden celstraf uitzitten. Spijt van de ontsnapping heeft ze nooit gehad: ze leerde in haar ‘vrije’ periode de man van haar kind kennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29

[Afbeelding]
En eindelijk een John Deere tractor!!!

spoiler: title
Da's mien merk

[ Voor 4% gewijzigd door johnb52 op 10-10-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kraz schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Kleine spoiler, maar er zijn er genoeg die weten wat je er allemaal mee kunt doen behalve roeren. :P

https://www.welkominbreda...koepelgevangenis-in-breda

spoiler:
Hulda Kiel – ook wel de ‘lepelvrouw’ – verwierf in 2010 nationale bekendheid toen ze uit de Koepelgevangenis in Breda ontsnapte met een lepel tijdens carnaval. Ze ontsnapte uit een zelfgegraven gat via de Kloosterlaan. Ze werd na een maand pas weer in de boeien geslagen. Daarna moest ze nog 21 maanden celstraf uitzitten. Spijt van de ontsnapping heeft ze nooit gehad: ze leerde in haar ‘vrije’ periode de man van haar kind kennen.
Had eerst nog niet door dat dat de gevangenis werd. Nu na zakje 3 al een stuk duidelijk ja
spoiler:
ook met die scheur in de muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik heb alle Technic motoren van de afgelopen 12 jaar, maar die BMW moet wel heel erg goed en bijzonder zijn om er €200,= voor uit te geven. De laatste 2 modellen (de GS en de Ducati) vond ik maar matig. De Ducati is veel te lomp en te grof, zeker aan de voorzijde, en de motor van de GS is geen boxermotor (en dat vind ik een doodzonde aangezien dat al decennia het USP van de BMW-boxers is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:59

[Afbeelding]
Ik vind het allemaal maar magertjes. Vroeger had je aanzienlijk minder auto's en meer ander type voertuigen zoals vliegtuigen, bouwplaats machines helikopters, hoovercraften. In deze lineup zitten al meer auto's dan zeg 10 jaar geleden in een tijdsbestek van 10 jaar zijn uitgekomen. Mij zijn ze helaas allang kwijt geraakt.... als het dan toch een voertuig moet zijn, een 4 wieler als een Claas xerion, arocs, klassieker als 8459 om maar een willekeurige shovel noemen waar ook echt wat techniek inzit uit te brengen. Voor de kinderen ook makkelijk spelen zonder die motoren die een app nodig hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door HBSVDK op 10-10-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Mastergo schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:26:
Is het de moeite om die punten te sparen? Anders even wachten tot ik hem kan bestellen met 2x vip punten? ( aankoop heeft geen haast )
Of het de moeite is om VIP punten te sparen moet je zelf een beetje inschatten.

Ik weeg altijd volgende zaken af bij het al dan niet aankopen bij Lego zelf:
- betreft het een exclusieve set of dienst (zoals pick-a-brick)?
- komt er een interessante GWP (gift with purchase) bij de aankoop, en vanaf welke aankoopdrempel?
=> in het najaar heb je rond Black Friday en aanloop naar Kerst/Sint soms interessante extra setjes, maar wel meestal met een stevige minimum qua aankoopprijs.
- zoals je zelf al aangeeft, kan je de dubbele VIP punten in je voordeel gebruiken in je volgende aankoop?
=> dubbele VIP komt ongeveer uit op een uitgestelde korting van 10% (je moet deze immers weer uitgeven)
- pre-Corona ging ik af en toe naar de Lego store in Antwerpen en als er bv. interessante zaken in de pick-a-brick wall zaten spaarde ik zo wel wat VIP punten op. Daarnaast waren er ook de kleinere exclusieve sets en build-a-minifig display.

Er zijn helaas niet zo heel veel zaken in de Lego catalogus waarbij je echt voordeel kan doen qua opbouw van VIP punten, het hele systeem is gewoon een sigaar uit eigen doos. Denk de goodies/diensten weg en je bent bijna altijd beter af bij andere winkels voor je aankopen (mits beschikbaarheid).

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 10-10-2021 17:38 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:13
Op sets als colosseum en Titanic denk ik ook kan je de punten goed gebruiken. Colosseum is bijvoorbeeld nog nooit ergens in de aanbieding geweest tot nu toe. Ik gok Titanic ook niet.

Water-Escape

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Gisteren het StarWars Gunship afgebouwd. Heeft ontzettend lang geduurd. Eerste set waar ik halverwege gewoon geen zin meer had. Hij zit op bepaalde punten gammel in elkaar (zoals de afdichting van de vleugels) en vind hem uiteindelijk ook niet zo mooi. Daarnaast heeft die een wel heel onhandig formaat.

Denk dat die niet lang in huis staat. Volgende maand bouw ik het winterdorp op en ik denk dat ik daarna deze dan al afbreek en verkoop (als eerste set in de afgelopen 3 jaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6XdpPJ7-Ebzvhl4nz1T54JHAtA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUFDor2l8k2PLSkq67bcNw0Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQoT-oDrwCu5cMhs7MbtGH4yHDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdukKdKxvkZacVFF1BQJWkV6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgLKgI0FrdD6X4HuVYftSHGzdCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SrYquklDjTGcXcBT42g4DOQd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door SunnieNL op 10-10-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:16
SunnieNL schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:39:
Gisteren het StarWars Gunship afgebouwd. Heeft ontzettend lang geduurd. Eerste set waar ik halverwege gewoon geen zin meer had. Hij zit op bepaalde punten gammel in elkaar (zoals de afdichting van de vleugels) en vind hem uiteindelijk ook niet zo mooi. Daarnaast heeft die een wel heel onhandig formaat.

Denk dat die niet lang in huis staat. Volgende maand bouw ik het winterdorp op en ik denk dat ik daarna deze dan al afbreek en verkoop (als eerste set in de afgelopen 3 jaar)
[Afbeelding][Afbeelding]*knip*
Ik zou wat voorzichtiger zijn met wat je mee op de foto zet :)

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 10-10-2021 23:30 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[Afbeelding]
Volgend jaar dus een batmobile en een formule 1 auto kopen ;)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:32

D75

Tc99m schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:00:
Was gisteren bij LEGO store Amsterdam, de PaB wall is weer geopend (zag geen bord met het complete aanbod). Build your own minifigure nog niet. Daar kun je alleen complete vooraf gemaakte minifigs pakken.

Ze hebben veel van die Halloween minifigure blister packs, gevraagd of ik daar een eigen samenstelling van kon maken, dat was geen probleem. Een medewerker wisselt ze dan voor je om.

Santa’s Visit en de Arrenslee leken nog ruim op voorraad te zijn.
Ik was er ook gisteren.. boven kon je gewoon de figuren/boxen zelf samenstellen. Ik wilde 3 mariachi's...En ik had bijvoorbeeld ook de gitaren van de mariachi's vervangen door varkens (heb al een aantal gitaren en nog geen varkens ;-) )

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
D75 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Ik was er ook gisteren.. boven kon je gewoon de figuren/boxen zelf samenstellen. Ik wilde 3 mariachi's...En ik had bijvoorbeeld ook de gitaren van de mariachi's vervangen door varkens (heb al een aantal gitaren en nog geen varkens ;-) )
Ah, ik had niet de indruk dat het de bedoeling was dat je ook de figuren aanpaste (accessoires wel, en idd zelf je blisterpack samenstellen, maar de Halloween-figuren hadden ze volgens de medewerker niet boven liggen).

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

Ik zou wat voorzichtiger zijn met wat je mee op de foto zet :) Het is een halve drogisterij zo in Gorinchem!
die via jouw quote nog steeds te zien valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:57

[Afbeelding]
2000 onderdelen en €200 voor een motorfiets...
Dan denk ik gelijk schaal 1 op 8 en volgend jaar dus geen supercar maar een superbike?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:39
Ik kwam net deze alternative build tegen van de Police Station. Die ziet er best goed uit!
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:26
Jakkus schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:16:
Ik kwam net deze alternative build tegen van de Police Station. Die ziet er best goed uit!
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments
Die is zeker leuk en er staan ook nog andere op die er wel goed uit zien, en voor de andere modulars staan er ook wel leuke MOCS op, van sommige modular sets zou ik dus wel een tweede set willen kopen om een van deze alternative builds te maken, dan heb je ook gelijk wat meer afwisseling en keus van modulars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
gizmokat schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:14:
Die is zeker leuk en er staan ook nog andere op die er wel goed uit zien, en voor de andere modulars staan er ook wel leuke MOCS op, van sommige modular sets zou ik dus wel een tweede set willen kopen om een van deze alternative builds te maken, dan heb je ook gelijk wat meer afwisseling en keus van modulars.
Ik snap wat je bedoelt! Zelf heb ik dat gedaan met de Assembly Square, daar heb ik uiteindelijk best veel plezier van gehad: de bestaande set uitbreiden, MOCs maken, alternative builds. Alleen de ruimte in mijn stad is niet meer oneindig, dus ik denk dat ik dat bij andere sets nog even niet doe ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pixels66
Vandaag weer eens een Speed Champions setje in elkaar gezet. De derde voor mij, na jaren gemist te hebben. Wat zijn ze qua formaat veranderd zeg! Zien er beter uit zo.

Gelijk even geoefend met stickeren dmv water met dreft, zo plak je ze pas echt mooi, ondanks dat het transparante stickers zijn.

De Ford GT en Bronco set is onderweg, daar verwacht ik veel van als Ford fan, en neem daar ook de tijd om keurig te kunnen stickeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AysZgXQNTEzZGBZkllGO6lx84M8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyT3CzCpp5Qebe7Fx3BieMb2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQtV6xAxy5m-BsPjml9vRzJUMko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4W8znzoz5jesVZWkpr9i5hOG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/na7FSEFgtlaa5tzgSjXPlcTQY2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OdUtRrzAkKA9Fvb3LqKrGU7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iZOZ5V1FQzGRr5K0Vfcs4eqQZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vQESrkTEqfOJBKftYNdlZAt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door pixels66 op 11-10-2021 11:15 . Reden: Foto’s toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@pixels66
stickeren dmv water met dreft
Do enlight me.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pixels66
Schaaltje water, druppeltje dreft erin. Het blokje nat maken, sticker erop, zo recht mogelijk schuiven op de juiste plek en dan het blokje zachtjes op keukenpapier droogdrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

pixels66 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Schaaltje water, druppeltje dreft erin. Het blokje nat maken, sticker erop, zo recht mogelijk schuiven op de juiste plek en dan het blokje zachtjes op keukenpapier droogdrukken.
Precies hoe we op werk grote stickers aanbrengen op producten, zorgen dat er een waterfilm tussen de sticker en het oppervlak zit zodat je de stickers nog kunt verschuiven. Dan voorzichtig de waterfilm ertussen wegdrukken (bij grote stickers van het midden uit naar buiten vegen). Werkt super en als het water er tussen weg is kleeft de bende prima vast.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hmm ik deed het altijd met een pincet. Pincet op hoek van de sticker klemmen, uitlijnen en voorzichtig aandrukken. Maar jouw methode is nog acurater.

[ Voor 12% gewijzigd door JoeZuCK op 11-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
JoeZuCK schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:21:
Hmm ik deed het altijd met een pincet. Pincet op hoek van de sticker klemmen, uitlijnen en voorzichtig aandrukken. Maar jouw methode is nog acurater.
Ja, het nadeel van jouw methode(zoals ik het ook altijd deed) is dat ze dan wel recht zitten, maar niet altijd in het midden van het Lego tegeltje, omdat de stickers altijd kleiner zijn dan het tegeltje. En dat trekt mijn OCD niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
pixels66 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:18:
Goede tip zeg, bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Ik doop altijd de sticker mbv een pincet in het water (met druppel afwasmiddel). Zit de sticker na het nodige schuifwerk op z'n plek, dan het Lego blokje rustig laten drogen.
pixels66 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:24:
[...]

Ja, het nadeel van jouw methode(zoals ik het ook altijd deed) is dat ze dan wel recht zitten, maar niet altijd in het midden van het Lego tegeltje, omdat de stickers altijd kleiner zijn dan het tegeltje. En dat trekt mijn OCD niet..
Ik ga jouw variant ook eens proberen, om te zien welke methode ik beter vind. Ik heb nog z'n 30+ sets van mijn kinderen die nog wachten op de stickers :X

[ Voor 59% gewijzigd door chrisO op 11-10-2021 11:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

schuif een stukje van stikker altijd op de achterkant van 'brick-seperator-device'-ding; perfect te positioneren

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:05
Ik probeer ze recht te plakken en nadien niet meer te veel aandacht aan te spenderen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Sato schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:27:
[...]
Dan denk ik gelijk schaal 1 op 8 en volgend jaar dus geen supercar maar een superbike?
Ik zat ook al te denken aan zoiets. Zeker omdat een hele auto 2700-3500 onderdelen heeft. Echter was de Ducati een 1:6,5 als ik snel rekende. Dan zou zo voor een motor eerder naar 1:4 of 1:5 moeten als je 2000 onderdelen kwijt wilt?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Sato schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:27:
[...]

Het ‘dus’ ben ik het niet mee eens. Het lijstje met Technic sets betreft 1 Januari/1 maart (de periode 1e helft 2022). De 1:8 supercars verschijnen in de zomer periode (periode 2e helft van het jaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33

RBH

Volgens Bricktastic wordt die BMW superbike in schaal 1:5 uitgebracht. Als ik dat even snel uitreken t.o.v. de lengte van het echte beestje dan wordt het LEGO model zo'n 41 cm groot. I'm intrigued, staat mooi naast de Duc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
FeaR schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Ik zat ook al te denken aan zoiets. Zeker omdat een hele auto 2700-3500 onderdelen heeft. Echter was de Ducati een 1:6,5 als ik snel rekende. Dan zou zo voor een motor eerder naar 1:4 of 1:5 moeten als je 2000 onderdelen kwijt wilt?
Inderdaad, Had niet echt stil gestaan bij de schaal van de huidige motoren.
Maar hoogstwaarschijnlijk wel nieuwe wielen en dat zou mooi zijn.
meesje schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

Het ‘dus’ ben ik het niet mee eens. Het lijstje met Technic sets betreft 1 Januari/1 maart (de periode 1e helft 2022). De 1:8 supercars verschijnen in de zomer periode (periode 2e helft van het jaar)
Daar heb je gelijk in, Maar geef toe de VAG (Volkswagen Audi Group, waar alle 1:8 supercars tot nu toe onder vallen) is inmiddels wel uitgeput qua recente supercars en of andere merken het zien zitten is nog maar de vraag...
We gaan het zien komend jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sato schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Inderdaad, Had niet echt stil gestaan bij de schaal van de huidige motoren.
Maar hoogstwaarschijnlijk wel nieuwe wielen en dat zou mooi zijn.

[...]

Daar heb je gelijk in, Maar geef toe de VAG (Volkswagen Audi Group, waar alle 1:8 supercars tot nu toe onder vallen) is inmiddels wel uitgeput qua recente supercars en of andere merken het zien zitten is nog maar de vraag...
We gaan het zien komend jaar ;)
Heb je enig idee hoe groot VAG is? Ben niet bekend met details overeenkomst, maar ze kunnen de aankomende 10-20jr prima vullen met exclusieve, classieke en youngtimers uit hun catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Kunnen ze dan iets met een Mercedes doen ? Ik stel voor een R171 SLK 280 :Y
Klapdak wordt wel een dingetje maar ach " met Lego kun je alles maken" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
JoeZuCK schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:21:
Binnenkant van nagel werkt ook best goed. En je realiseren dat je die ene mm alleen ziet als je er met je neus bovenop zit :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
FeaR schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:14:
[...]

Van eurobricks heb ik begrepen dat de schaal 1:5 wordt voor de nieuwe BMW motorfiets. Een "Ultimate Collector's Serie" geloof ik. Dus ik denk dan Porsche/Bugatti/Sian niveau voor motorfietsen.

edit: sorry RBH's post niet gezien :$

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 11-10-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mir4dor schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:45:
Kunnen ze dan iets met een Mercedes doen ? Ik stel voor een R171 SLK 280 :Y
Klapdak wordt wel een dingetje maar ach " met Lego kun je alles maken" :9
Ik hoop op een Ferrari. En dan hopelijk eentje met de motor voorin. En inderdaad een klap dak zou een leuke technic functie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Een Ferrari met de motor voorin :X die hebben ze al.
https://www.lego.com/en-nl/product/fiat-500-10271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04
je weet dat de originele Fiat 500 de motor achterin had?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

QuattroNL

It is I.

himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

Heb je enig idee hoe groot VAG is? Ben niet bekend met details overeenkomst, maar ze kunnen de aankomende 10-20jr prima vullen met exclusieve, classieke en youngtimers uit hun catalogus
Er zijn nu al wat iconen/klassiekers (DB5, Mustang, 911), dan opteer ik nu toch echt voor een Audi quattro in die schaal!
Een rode graag, modeljaar 1985 _/-\o_ oOo *O*

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

je weet dat de originele Fiat 500 de motor achterin had?
Er staan zelfs foto op de website van Lego. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
De donker rode Pickup is echt een aanrader, wat een super mooi model. Staat aan de top met de witte Porsche 911.

Heb nog net plek voor de nieuwe Tumbler, en dan is mijn vitrine vol :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
himlims_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:31:
[...]

Zeer groot, maar dat maakt niet dat alles even interessant is.

Daarnaast bekruipt mij het gevoel dat Lego zelf wat terughoudend is om klassiekere ontwerpen als technic set uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Lego maakt voortaan genderneutraal speelgoed
Dat je het ff weet. Geen Paradisa praktijken meer bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, en hadden ze ook al in de vorm van de 8145 set. Ik zou die nog wel eens willen zien in de kwaliteit van de Sian. Maar als Lego voor een Ferrari in 1:8 maat kiest, wordt het waarschijnlijk wel de SF-90 Stradale.

Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-ferrari-599-gtb-fiorano-1-10-set-8145-25.jpg

Aan de andere kant, de Sian was een nieuw model, dus misschien krijgen we een Ferrari op basis van zoiets: https://www.thesupercarbl...rcar-to-be-unveiled-soon/ of https://www.thesupercarbl...-unveiled-on-november-15/

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 11-10-2021 22:10 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:41

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vanavond de Ecto-1 afgemaakt, hij ziet er mooi uit :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKGkQHZM2yf6pBmvxYueCsICalE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfjaSk2tfV1QF7vXCCjx3aqn.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ldeaC-uX191wogBV6LIwU6L1Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcX7NZVmGipKhd6yisLvU9W8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Slayer op 11-10-2021 23:17 . Reden: Extra foto ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 21:56

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik startte sinds een aantal weken Stud.io weer op, welke aangaf dat er een update klaar stond. Deze uitgevoerd, maar vervolgens is het plaatsen van parts een regelrechte ramp. Onderdelen willen niet makkelijk op elkaar gezet worden, enz. Iemand anders ook last van? :? Snap staat aan...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

almightyarjen schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:49:
Ik startte sinds een aantal weken Stud.io weer op, welke aangaf dat er een update klaar stond. Deze uitgevoerd, maar vervolgens is het plaatsen van parts een regelrechte ramp. Onderdelen willen niet makkelijk op elkaar gezet worden, enz. Iemand anders ook last van? :? Snap staat aan...
Ik dacht ook dat het Stud.io heette, maar ik lees nu alleen nog maar Studio 2.0? Ik heb het gisteren voor het eerst gedownload. Net even getest, maar geen problemen met snap.

Waar ik wel problemen mee heb is het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXKlBC_aj3Ke27GptPovHWujTVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ds3X36zypEO9HtLrx0mGUFt4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik probeer te ontleden hoe alle blokjes aan elkaar zitten om zodoende het model te kunnen maken (er is geen bouwbeschrijving van), maar het is een regelrechte ramp. Hoe kan ik verschillende layers zien. Of moet ik elk blokje dat bovenop elkaar deleten om te zien wat eronder zit? En waarom zijn sommige blokjes doorzichtig terwijl ze niet doorzichtig zijn?

Ook het zoomen is vrij vervelend. Waarom kan ik de camera niet vrij bewegen zoals ik het wil. Het model is fixed en met de rechtermuisknop kan ik draaien en zoomen. Maar waarom kan ik niet op de x en y as bewegen..

Edit .. dat moet dus met awsd?

[ Voor 8% gewijzigd door JoeZuCK op 11-10-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Ben opzich wel benieuwd naar die motor, zal vast teleurstellen want met 2k onderdelen zijn 3/4 pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 21:56

almightyarjen

When does the hurting stop?

JoeZuCK schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:59:
[...]

Ik dacht ook dat het Stud.io heette, maar ik lees nu alleen nog maar Studio 2.0? Ik heb het gisteren voor het eerst gedownload. Net even getest, maar geen problemen met snap.

Waar ik wel problemen mee heb is het volgende:

[Afbeelding]

Ik probeer te ontleden hoe alle blokjes aan elkaar zitten om zodoende het model te kunnen maken (er is geen bouwbeschrijving van), maar het is een regelrechte ramp. Hoe kan ik verschillende layers zien. Of moet ik elk blokje dat bovenop elkaar deleten om te zien wat eronder zit? En waarom zijn sommige blokjes doorzichtig terwijl ze niet doorzichtig zijn?

Ook het zoomen is vrij vervelend. Waarom kan ik de camera niet vrij bewegen zoals ik het wil. Het model is fixed en met de rechtermuisknop kan ik draaien en zoomen. Maar waarom kan ik niet op de x en y as bewegen..

Edit .. dat moet dus met awsd?
De doorzichtige onderdelen zijn niet goed geplaatst. Pannen kan je doen door je muiswiel in te drukken en te slepen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JoeZuCK schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:54:
Vraag me af hoe ze dat dan gaan doen met Friends, Frozen en Dots. Andersom natuurlijk ook hoe ze dat met iets als Batman of Technic gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 18:58
https://www.astroblogs.nl...sel-gebouwd-van-lego/amp/

Iemand een idee (uit verleden behaalde resultaten) hoe groot de kans is dat Lego echt iets in productie neemt als een Idea boven de 10K likes komt? En hoeveel tijd dar overheen zou gaan?

Al een hele tijd gekeken om een echte "solar system" te kopen. Maar het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ik 2 vliegen in 1 klap kan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
JeroenE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:15:
Vraag me af hoe ze dat dan gaan doen met Friends, Frozen en Dots. Andersom natuurlijk ook hoe ze dat met iets als Batman of Technic gaan doen.
Het zal vooral de insteek zijn om rollen in sets (voorheen: politieman, verpleegster, enz) niet meer geslacht-specifiek te maken. En de verpakkingen neutraler te maken en dus niet meer speciaal gericht op jongens of op meisjes. Bv. Friends dozen zijn roze/paars en grafisch erg op meisjes gericht. Dat zal dan neutraler gemaakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@NeutraleTeun Dat weet niemand zeker, maar in mijn beleving zijn de antwoorden op jouw twee vragen: laag en lang. Het "voordeel" van deze set is dan wel weer dat het niet in een duidelijke categorie valt waar Lego gelijk nee op zal zeggen (zoals modulars).

@Haay In het verleden was dat ook al zo. Het ligt natuurlijk ook aan je eigen interpretatie of je een vrouw met een "ziekenhuis-uniform" een verplegster of een arts noemt. Zie bijvoorbeeld 6364 of 6680.

Gelukkig zaten alle astronauten in die tijd in een ruimtepak waaraan je helemaal niet kon zien of het mannen of vrouwen waren :*)

Ik weet eerlijk gezegd niet of er vroeger ook vrouwelijke agenten/brandweermannen waren, maar in hedendaagse sets zijn die er toch al langer? Bovendien kan je dat zelf makkelijk aanpassen door het "haar" en hoofd te wisselen. Zolang er geen anatomisch correctere versie van de torso's komen, natuurlijk.

Edit: je kan er zelfs over discussiëren of het gebruik van "mannelijke" en "vrouwelijke" hoofden wel fijn is in dat opzicht.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenE op 12-10-2021 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:44:
https://www.astroblogs.nl...sel-gebouwd-van-lego/amp/

Iemand een idee (uit verleden behaalde resultaten) hoe groot de kans is dat Lego echt iets in productie neemt als een Idea boven de 10K likes komt? En hoeveel tijd dar overheen zou gaan?

Al een hele tijd gekeken om een echte "solar system" te kopen. Maar het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ik 2 vliegen in 1 klap kan slaan.
je weet het echt niet; nodige set gezien die 'voldoen';

10.000+ votes, -geen- modular/francise, uniek qua ontwerp, speelbaar/verhaal, educatie/informatie .... en die zie je vervolgens nooooit meer.

je weet het echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Denk aan al die sets van het Bricklink Designer Program. Daar zitten ook best een aantal Ideas-sets tussen die hier een beetje aan doen denken, en die het ook niet gehaald hebben. En aan de andere kant ís dit ook wel echt iets unieks! Afwachten dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
JoeZuCK schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:54:
[...]
JeroenE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:15:
[...]
De Telegraaf, het Nieuwsblad en andere media zijn er laat bij, want dit doet LEGO al een tijd. Oud nieuws (sterker nog, het Nieuwsblad bracht dit in mei ook al als 'nieuws', en toen was het ook al oud ;) ).

Wat hiermee wordt bedoeld is dat LEGO in haar sets probeert stereotiepe rolpatronen te voorkomen (dus niet altijd een man als piloot of een vrouw als verpleegkundige), en in het marketingmateriaal ook jongens met Friends en Dots laat spelen, en Technic en Star Wars niet exclusief als 'mannenspeelgoed' aanbeveelt.

Er is geen sprake van om series als Friends, Dots, Frozen, etc. uit productie te halen, of nooit meer een Paradisa-achtige lijn te ontwikkelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc99m op 12-10-2021 09:34 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Tc99m Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar in de praktijk is Frozen en Friends natuurlijk wel "voor meisjes".

Nu hoeft van mij ook niet iedere set helemaal vol te zitten met omgekeerde stereotypen of met een quota voor vrouwen, maar als je naar de modulars kijkt van de laatste jaren zijn er bijna altijd meer mannen dan vrouwen. Bij de Diner is het dan precies evenveel, maar ook daar zitten een paar stereotiepe rolverdelingen in als de man als kok en de vrouw als bediende.

Bij het Police Station was maar 1 vrouwelijke agent en die schijnt dan wel de hoogste rang te hebben dus dat was "bijzonder", maar mij was dat eerlijk gezegd niet opgevallen. Omdat ik geen idee had dat die de hoogste rang had, dus.

Maar ik weet natuurlijk ook geen goede oplossing. Wat dat betreft doe je het als producent altijd wel fout in de ogen van deze of gene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

Reinier

\o/

JeroenE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:02:
@Tc99m Daar ben ik het op zich wel mee eens, maar in de praktijk is Frozen en Friends natuurlijk wel "voor meisjes".
Gisteren op het KDV van m'n zoon liep een jochie de hele dag in een Frozen-jurk. Superprima wat mij betreft :)

Maar dit zal een uitzondering geweest zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Reinier Ja, ik wil ook niet beweren dat het nooit voorkomt. Mijn dochter komt thuis met opmerkingen als "Jongens mogen niet met Friends spelen, dat is alleen voor meisjes" of "ik wil geen broek aan dat is voor jongens". Probeer haar dan maar eens van het omgekeerde te overtuigen. Als <willekeurig kind> op school het heeft gezegd dan is het altijd waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:37
Tc99m schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

[...]

De Telegraaf, het Nieuwsblad en andere media zijn er laat bij, want dit doet LEGO al een tijd. Oud nieuws (sterker nog, het Nieuwsblad bracht dit in mei ook al als 'nieuws', en toen was het ook al oud ;) ).

Wat hiermee wordt bedoeld is dat LEGO in haar sets probeert stereotiepe rolpatronen te voorkomen (dus niet altijd een man als piloot of een vrouw als verpleegkundige), en in het marketingmateriaal ook jongens met Friends en Dots laat spelen, en Technic en Star Wars niet exclusief als 'mannenspeelgoed' aanbeveelt.

Er is geen sprake van om series als Friends, Dots, Frozen, etc. uit productie te halen, of nooit meer een Paradisa-achtige lijn te ontwikkelen.
Is het ook niet dat er uit een onderzoek die is uitgevoerd naar voren is gekomen dat wat meisjes maken over het algemeen als 'minder' wordt gezien

Hoe ze dit gaan vertalen in hun set mogen ze zelf maar uitvogelen maar ik was er gister even over het nadenken (Nederland - Gibraltar was niet altijd even spannend) maar wat ze wellicht zouden kunnen doen is een (disney) kasteel maken met wat meer technic erin á la het spookhuis OF bijvoorbeeld een technics/Creator expert Paard oid. Dit is toch wel "meisjes-achtig" maar als het technics is ook wel meteen tof voor jongens waardoor het wel meteen gezien gaat worden als gelijkwaardig omdat het een technics paard is en niet een lego friends paard

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JeroenE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:02:
Maar ik weet natuurlijk ook geen goede oplossing. Wat dat betreft doe je het als producent altijd wel fout in de ogen van deze of gene.
Je geeft zelf al aan dat het off-topic is, laat het dan ook.

maar goed, al weer te veel over niets geluld :+ vond deze wel leuk qua opzet

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/4hwr3xisaos71.jpg?width=3344&format=pjpg&auto=webp&s=b7c8a3eea6a177775d76910c39154870a1c5482e

speculaas koekjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ppx7dPY00uWzdhCYtfMciIXco4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LWT3qtb1Ctsj0sGjV9QlRCYj.png?f=user_large

[ Voor 65% gewijzigd door Ardana op 12-10-2021 13:32 ]

Pagina: 1 ... 116 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .