Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
PS. Ze leken er slechts één te hebben.
[ Voor 39% gewijzigd door Cass Casey op 06-10-2021 16:54 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Je wormwielen zitten niet netjes, zou ik toch even aanpassenSuperkiwi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:27:
Haha wat een wielen heeft dit ding![]()
Het verrast me toch wel hoeveel kleine details er in deze auto zitten.
[Afbeelding]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Veel beter dan de traktorbanden van de nieuwe versie.Superkiwi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:27:
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wat zijn wormwielen?WVL_KsZeN schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:29:
[...]
Je wormwielen zitten niet netjes, zou ik toch even aanpassen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die grijze dingen op de schuine assen tussen de banden op de foto.
En piemelsteentjes! Sinds een jaar of 2 is er ook het tepelsteentje
Ah die. Ik heb ze op verschillende manieren geprobeerd en dit is hoe ze het beste uitkomen had ik het idee. De overgang van de schroefdraad van het ene wormwiel naar het andere liep net niet helemaal netjes over dus die heb ik uit het zicht gedraaid.AppieNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:14:
[...]
Die grijze dingen op de schuine assen tussen de banden op de foto.
Ik zal er vanavond nog eens naar kijken
*edit
@AppieNL ik heb ze gedraaid, nu zitten ze netjes
Gelijk de voorruit er maar even uitgehaald omdat er vette vingers aan de binnenkant zaten. Nu is ie weer helemaal tip top
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 06-10-2021 20:29 ]
Best een gaaf ding. Ik zou die wormwielen direct vervangen door https://www.brickowl.com/...-8-cm-6-studs-40050-71944Superkiwi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:27:
[Afbeelding]
Of echte veren, want dat moeten ze voorstellen ? Maar ja, dat ben ik
Daily driver; MB R171 SLK280
Zal het hoogstwaarschijnlijk niet houden (model is zwaar).mir4dor schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
Of echte veren, want dat moeten ze voorstellen ? Maar ja, dat ben ik
En je hose optie, hoewel ook prima, mist het spiraal effect van vering.
- Het schip is 135cm lang en 44cm hoog. Schaal 1:200
- Geen stickers
- Gedeeltes kunnen open om interieur te tonen
- Schip bestaat uit drie delen die je tegen elkaar kan klikken
- Er komt ook Technic bij kijken om bijvoorbeeld de schroeven te laten draaien
- Kans is groot dat het deze week wordt aangekondigd, net als het Colosseum die op een vrijdag werd aangekondigd.
Klinkt steeds beter!
[ Voor 11% gewijzigd door D. Ninjai op 07-10-2021 08:54 ]
dus ik kan em ook in gezonken staat displayen?D. Ninjai schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:57:
Geen idee hoe betrouwbaar Promobricks maar ze hebben nieuwe details over de Titanic:
- Het schip is 135cm lang en 44cm hoog. Schaal 1:200
- Geen stickers
- Gedeeltes kunnen open om interieur te tonen
- Schip bestaat uit drie delen die je tegen elkaar kan klikken
- Er komt ook Technic bij kijken om bijvoorbeeld de schroeven te laten draaien
Klinkt steeds beter!

Als je n adres in uk pakt kan je wel verder, vreemdhimlims_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:51:
[...]
vast wel, heb daar 'assembly square' gekocht voor €150 foutje bedankt!
met kortinscode (Cart10) is ie 22,49 (dank je)
kom adres verificatie niet door
in de console-error log staat "account out of credits" dus die hamley heeft geen tegoeden meer bij addres-resolve company. daardoor lijkt ie niet verder te kunnen met bestellen
per ongeluk mezelf gequote ipv bericht wijzigen
[ Voor 91% gewijzigd door D. Ninjai op 07-10-2021 07:23 ]
:strip_exif()/f/image/HdCLSc8fvjRssofUkyWAN3Br.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zwWohHycb6JrckUEBZrI1csB.jpg?f=fotoalbum_large)
twee nieuwe piraten (njah soort van mexicaan) voor bij barracuda island
//edit; lokatie: https://westend.hu/uzletek/lego-store
zeker in vergelijking tot die lego store in Rome (zie post vorige week) is dit een verademing. Oppervlakte is de helft, maar meer interactie, hulpvol personeel, en goed assortiment aan (custom) figures. Heeft ook eigen 'vip-systeem' (gezien 6x per jaar in budapest zit ..
de pick'n'brick wall assortiment is wel erg karrig (zit nog zelfde in als 2mnd terug)
[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 07-10-2021 11:38 ]
En nu ga ik vanavond beginnen met het politie bureau modular😁.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8NeqkcV1crdmqVKN1HYcJgiC.jpg?f=user_large)
Maar wat... ik vond de 911 RSR en 488 GTE eerder dit jaar niet zo leuk om te bouwen, veel hetzelfde en niet veel intern detail/moeilijke dingen. Iets meer uitgeven dan bedoeld en de Chiron aanschaffen misschien. Of de LR Defender...
ik zou gaan onderhandelen voor nieuwe condities, en minstens 2 sets voor einde van jaar gaanFastFred schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:03:
Ik mag van mezelf dit jaar nog 1x een set technisch Lego bestellen. Budget om en nabij 200 euro, minder mag ook.
Maar wat... ik vond de 911 RSR en 488 GTE eerder dit jaar niet zo leuk om te bouwen, veel hetzelfde en niet veel intern detail/moeilijke dingen. Iets meer uitgeven dan bedoeld en de Chiron aanschaffen misschien. Of de LR Defender...
Ik vond het zelf een erg leuke build met mooie technieken. Geen last van gepriegel gehad. En zeker, een mooi eindresultaat. Hij staat hier al weer een tijdje op de kast te pronken.gizmokat schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:42:
Zondag aan de ford mustang begonnen, en vandaag is ie af, ik vind het resultaat echt mooi, alleen vond ik de build van alles wat ik tot nu toe gemaakt heb het minst, veel gepriegel met kleine delen die als je ze er op drukt er ergens anders weer wat los gaat, paar keer door dat de nogal donkere beschijving en soms moeilijk te zien een fout gemaakt, voor een fout moest ik groot deel van de auto weer uit elkaar halen😒.
[Afbeelding]
De luchthapper op de motorkap zit bij jou wel verkeerd om.
Wow, weet je toevallig welk nummer die mexicaanse mariachi/dia de los muertos minifig is?himlims_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
twee nieuwe piraten (njah soort van mexicaan) voor bij barracuda island
//edit; lokatie: https://westend.hu/uzletek/lego-store
zeker in vergelijking tot die lego store in Rome (zie post vorige week) is dit een verademing. Oppervlakte is de helft, maar meer interactie, hulpvol personeel, en goed assortiment aan (custom) figures. Heeft ook eigen 'vip-systeem' (gezien 6x per jaar in budapest zit ..)
de pick'n'brick wall assortiment is wel erg karrig (zit nog zelfde in als 2mnd terug)
Kan hem zo snel niet vinden, maar zou ik graag ergens op de kop tikken
https://www.brickfanatics...o-exclusieve-minifiguren/ (?)kleautviool schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:53:
[...]
Wow, weet je toevallig welk nummer die mexicaanse mariachi/dia de los muertos minifig is?
https://jaysbrickblog.com/tag/skeleton-mariachi/
ik dacht eerst dat het om een custom figure ging - waren ~6,- p/s
//edit; @kleautviool https://www.firestartoys....re-skeleton-mariachi.html gevonden
//edit2; mocht je m heeeeel graag willen; drop me een DM
(beloof niets, ben daar nu niet maar is paar stops met de tram)
//edit3; ik laat een maatje van me er zodadelijk nog een ophalen - stuur maar een DM
[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 07-10-2021 15:10 ]
Het politiebureau is ook erg leuk! Daar had ik wel hetzelfde probleem, met de donkere achtergrond. Maar verder een hele fijne build! Veel pleziergizmokat schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:42:
Zondag aan de ford mustang begonnen, en vandaag is ie af, ik vind het resultaat echt mooi, alleen vond ik de build van alles wat ik tot nu toe gemaakt heb het minst, veel gepriegel met kleine delen die als je ze er op drukt er ergens anders weer wat los gaat, paar keer door dat de nogal donkere beschijving en soms moeilijk te zien een fout gemaakt, voor een fout moest ik groot deel van de auto weer uit elkaar halen😒.
[Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Die hebben ze in Utrecht lego shop. Tenminste als je die ene met gitaar en doodshoofd bedoelt.kleautviool schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:53:
[...]
Wow, weet je toevallig welk nummer die mexicaanse mariachi/dia de los muertos minifig is?
[ Voor 8% gewijzigd door Loader op 07-10-2021 14:14 ]
Helaas.. 41687 ontvangen..himlims_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:51:
[...]
vast wel, heb daar 'assembly square' gekocht voor €150 foutje bedankt!
met kortinscode (Cart10) is ie 22,49 (dank je)
kom adres verificatie niet door
in de console-error log staat "account out of credits" dus die hamley heeft geen tegoeden meer bij addres-resolve company. daardoor lijkt ie niet verder te kunnen met bestellen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
42128 tow truck. Binnenkort vast wel ergens te scoren richting de €100 (was al eens 105 bij Kruidvat). Hou je nog 100 euro over en heb je een leuke Technic set met echt Technic (in tegenstelling tot die 911 en 488).FastFred schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:03:
Ik mag van mezelf dit jaar nog 1x een set technisch Lego bestellen. Budget om en nabij 200 euro, minder mag ook.
Dat is inderdaad wel een mooie, hou ik me ook nog redelijk aan m'n jaarlijkse Lego budget want met de Porsche en Ferrari ging ik over die 200 euro heenAppieNL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
42128 tow truck. Binnenkort vast wel ergens te scoren richting de €100 (was al eens 105 bij Kruidvat). Hou je nog 100 euro over en heb je een leuke Technic set met echt Technic (in tegenstelling tot die 911 en 488).
Alleen een heel aantal stickers die ik eraf ga laten zie ik al
Bijna 100 jaar na de ramp is ie er weer, de Titanic maar nu in Lego vorm
EDIT: Hier nog een review van Eurobricks https://www.eurobricks.co...review-10294-the-titanic/
[ Voor 29% gewijzigd door TestDummie op 07-10-2021 15:15 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Zie door de bomen het bos niet meer als volwassene….
Of is dit een te algemene vraag?
Snap alleen niet wat die vlag op de boeg moet maar dat kan gefixed worden, net als dat de vlag van White Star Line nog op de mast van de achterste paal moet. Denk dat kenners van Titanic sowieso hun aanpassingen zullen delen om het nog nauwkeuriger te maken.
Ben freaking hyped! Vriendin begint al moeilijk te doen waar het schip moet komen te staan maar dat zie ik dan wel weer. Eerst lekker bouwen en genieten!
[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 07-10-2021 15:26 ]
Bijna?TestDummie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:13:
Bijna 100 jaar na de ramp is ie er weer, de Titanic maar nu in Lego vorm
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Mijn fout, dat moest natuurlijk ruim 100 jaar zijn, bijna 110 jaar
Ik hoop dat er nog een leuke GWP bj de Titanic komt, als ijsbreker voor de aankoop
Koop een boekenkast en zet hem daar op?D. Ninjai schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:23:
Wauw! Ik ben een beetje aan het skippen in dat filmpje want ik wil niet dat alles verklapt wordt, maar dit overtreft alle verwachtingen! Het ziet er niet eens uit als Lego en dat is wel een compliment.
Snap alleen niet wat die vlag op de boeg moet maar dat kan gefixed worden, net als dat de vlag van White Star Line nog op de mast van de achterste paal moet. Denk dat kenners van Titanic sowieso hun aanpassingen zullen delen om het nog nauwkeuriger te maken.
Ben freaking hyped! Vriendin begint al moeilijk te doen waar het schip moet komen te staan maar dat zie ik dan wel weer. Eerst lekker bouwen en genieten!

Met name de ramen zullen natuurlijk herhalend zijn. Maar dit model is gebouwd door, naar mijn mening, de beste designer bij Lego (Downtown Diner, Ecto-1) dus ik vermoed dat je vaak verrast wordt door slimme bouwtechnieken.SnoeiKoei schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:
Ik vind het wel een gave set om te zien maar ik denk wel vrij saai om te bouwen. De vorm van de romp is echt heel knap bedacht.
Haha ja maar moet ook weer een plek zijn waar geen zonlicht op schijnt. Het is al geregeld, ben net wezen meten
Ik begin er ook hebberig van te worden en in december zal ik best op enig moment vinden dat ik een sinterklaas- of kerstcadeau verdiend heb. Of dat de titanic of een andere mooie set wordt, stay tuned.Haay schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:45:
Ho-ly-shit ! WOW WOW WOW, ik ben in mijn mening over die Titanic set zojuist 180 graden omgedraaid. Dacht initieel dat dit geen set voor mij zou zijn, maar na het zien van die review zit ik hier te kwijlen en denk ik alleen maar: Hebbuh, hebbuh, hebbuh !
Dat is nooit te voorspellen, zeker bij creator expert/adults welcome sets is LEGO daar heel onvoorspelbaar in.emieltenberge schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:41:
Lego 10292 is al een tijdje beschikbaar via lego.com, weet iemand toevallig of 10292 De appartementen van Friends ook via de reguliere winkels verkocht gaat worden of dat deze alleen via lego.com te bestellen blijft?
Ik zie op brickwatch dat hij tot de zomer ook bij andere webshops op voorraad is geweest, maar geen idee of hij daar ooit weer terug op voorraad komt.
Sowieso is de kans klein dat deze set enorm zal worden afgeprijsd bij een andere winkel (dat zal hooguit een tientje, misschien twee tientjes, zijn), dus als je hem wilt voordat hij is uitverkocht, zou ik hem gewoon bestellen.
scintillating
lijkt me wel - mocht je m graag willen; beter nu doen, dan over paar maanden niet meer verkrijgbaar en woeker prijzen moet gaan betalen. Heb dat zelf paar keer gehad met een set die graag wilde; te lang gewacht (op discount) [...] overal 'uitverkocht'. (wall-e was er zo eentje)emieltenberge schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:41:
Lego 10292 is al een tijdje beschikbaar via lego.com, weet iemand toevallig of 10292 De appartementen van Friends ook via de reguliere winkels verkocht gaat worden of dat deze alleen via lego.com te bestellen blijft?
bedankt, ik heb hem omgedraaid, het was me nog niet opgevallen🤔, wat ook niet heeft geholpen is bouwen in de avond met eigenlijk te weinig licht en dan werken met een donkere kleur steen.cordonbleu schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:48:
[...]
Ik vond het zelf een erg leuke build met mooie technieken. Geen last van gepriegel gehad. En zeker, een mooi eindresultaat. Hij staat hier al weer een tijdje op de kast te pronken.
De luchthapper op de motorkap zit bij jou wel verkeerd om.
denk voor de meeste lastig te bepalen wat jij leuk/interessant vind.Dracula schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:23:
Wat is een leuke set om te bouwen die niet continue herhalende items heeft en dus lekker uitdagend en variërend is voor max 200 euro.
zelf ben ik fan van de modular series. of idea sets (friends, big bang)
wil je dat 'lastiger' maken; bouw het eens in spiegelbeeld
:strip_exif()/f/image/R5LCaIBuTz4QbgJx8U5kNdi4.jpg?f=fotoalbum_large)
assembly square gespiegeld - incidenteel moet er soms een blokje 'anders' (uit je prive voorraad)
eentje die ik best indrukwekkend/nifty vond (soms wat herhaling) is de piano
[ Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 07-10-2021 16:02 ]
Ja is inderdaad lastig in te schatten wat iemand leuk vind.himlims_ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:59:
[...]
denk voor de meeste lastig te bepalen wat jij leuk/interessant vind.
zelf ben ik fan van de modular series. of idea sets (friends, big bang)
wil je dat 'lastiger' maken; bouw het eens in spiegelbeeld
[Afbeelding]
assembly square gespiegeld - incidenteel moet er soms een blokje 'anders' (uit je prive voorraad)
eentje die ik best indrukwekkend/nifty vond (soms wat herhaling) is de piano
Friends set (Central Perk) vond ik er leuk om te doen inderdaad. En de modular series zien er ook erg gaaf uit dus misschien daar maar eens aan beginnen. Nog tip welke leuk is om mee te beginnen of zijn ze allemaal erg leuk?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
voor mij staat 'the diner' op 1 qua bouw en technieken (nodige wtf momentjes gehad tijdens bouwen) helaas zijn de meeste modulars 'relatief' simpel. Daarin vond ik de Diner wel afwijkend.Dracula schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:17:
[...]
Ja is inderdaad lastig in te schatten wat iemand leuk vind.
Friends set (Central Perk) vond ik er leuk om te doen inderdaad. En de modular series zien er ook erg gaaf uit dus misschien daar maar eens aan beginnen. Nog tip welke leuk is om mee te beginnen of zijn ze allemaal erg leuk?
detective is qua looks en bouw/verhaal mijn favoriete
de 'oudste' gaan er als eerste uit (duh) mocht je de smaak te pakken krijgen, en later 'oude' sets wilt bemachten; it's gonna to cost ya
[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 07-10-2021 16:31 ]
Ik zou zeggen het haunted house, ik vond het zelf een hele leuke build en er zitten wat technic elementen in voor de vrije val, en ik vind gewoon het hele huis erg gaaf.Dracula schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:23:
Wat is een leuke set om te bouwen die niet continue herhalende items heeft en dus lekker uitdagend en variërend is voor max 200 euro.
Maar het is maar net wat je leuk vind.
Het helpt wel als je aangeeft welke andere sets je eerder gebouwd hebt en leuk vond.Dracula schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:23:
Van sets die nu nog beschikbaar zijn heb ik zelf erg genoten van het bouwen van onder andere de Star Wars UCS A-Wing (75275, gaat er dit jaar uit), de Ghostbusters ECTO-1 (10274), James Bond DB5 (10262, gaat er ook uit) en de Ford Mustang (10265).
Hehe heb al in geen jaren meer lego gebouwd.Haay schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:02:
[...]
Het helpt wel als je aangeeft welke andere sets je eerder gebouwd hebt en leuk vond.
Van sets die nu nog beschikbaar zijn heb ik zelf erg genoten van het bouwen van onder andere de Star Wars UCS A-Wing (75275, gaat er dit jaar uit), de Ghostbusters ECTO-1 (10274), James Bond DB5 (10262, gaat er ook uit) en de Ford Mustang (10265).
Sinds kort weer begonnen met Friends central Perk en Statue of Liberty en de verslaving heb ik weer te pakken
Wat een brute, rauwe, beestachtige machine is het zeg! Ik denk dat dit één van de tofste Lego creaties is die ik de laatste jaren gebouwd heb (ben als groot Batman fan wellicht wat biased).
De redelijke hoeveelheid nopjes aan de buitenkant zorgen ervoor dat het ruwe karakter van de wagen versterkt wordt. Het maakt dat ie wel wat lastig stofvrij te houden is. Tegelijkertijd hebben de gladde delen als nadeel dat je makkelijk vette vingers ziet.
Het chassis van de wagen is erg stevig maar de vele panelen aan de buitenkant zitten vrij losjes en zijn gevoelig voor beweging en/of afbreken. Als mijn neefje langskomt moet ik dus even extra alert zijn
Al met al een hele leuke build. Leuk dat de twee dakdelen er eenvoudig af te halen zijn zodat je in de cockpit kunt kijken.
Ergens doet ie me denken aan een 'aangekleede' 8880.
Het enige storende: aan de linkerzijde (= displayzijde) van de wagen zitten de stickertjes (grrr, stickertjes) niet in het midden van de oranje rondjes. Aan de rechterkant zitten ze wel goed.
:strip_exif()/f/image/sjXABibHJ6OT2LJojYIjuThn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kAs0uxcLdYiAu9DZUPW54T6y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/doyOuC1KbEU1YsBgi7oreXkp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3n1QftOKCLObVV1ns05UbcK3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VsmoZaZcFiiRXdVj1I76p2Dd.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij ziet er zeker gaaf uit, ga zelf de nieuwe versie aanschaffen over een tijdje, alleen bij die vind ik het jammer dat ze daar tractor banden hebben gebruikt.Superkiwi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:21:
De Tumbler is af
Wat een brute, rauwe, beestachtige machine is het zeg! Ik denk dat dit één van de tofste Lego creaties is die ik de laatste jaren gebouwd heb (ben als groot Batman fan wellicht wat biased).
De redelijke hoeveelheid nopjes aan de buitenkant zorgen ervoor dat het ruwe karakter van de wagen versterkt wordt. Het maakt dat ie wel wat lastig stofvrij te houden is. Tegelijkertijd hebben de gladde delen als nadeel dat je makkelijk vette vingers ziet.
Het chassis van de wagen is erg stevig maar de vele panelen aan de buitenkant zitten vrij losjes en zijn gevoelig voor afbreken. Als mijn neefje langskomt moet ik dus even extra alert zijn
Al met al een hele leuke build. Leuk dat de twee dakdelen er eenvoudig af te halen zijn zodat je in de cockpit kunt kijken.
Het enige storende: aan de linkerzijde (= displayzijde) van de wagen zitten de stickertjes (grrr, stickertjes) niet in het midden van de oranje rondjes. Aan de rechterkant zitten ze wel goed.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die plates kun je dan toch makkelijk omwisselen?Superkiwi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:21:
De Tumbler is af
Het chassis van de wagen is erg stevig maar de vele panelen aan de buitenkant zitten vrij losjes en zijn gevoelig voor beweging en/of afbreken. Als mijn neefje langskomt moet ik dus even extra alert zijn
Ergens doet ie me denken aan een 'aangekleede' 8880.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Erg mooie auto? als je het mij vraagt! Vind hem zelf wat groot om neer te zetten en daarom zit hij nog in de doos.
Dat was het eerste wat ik dacht maar dan zitten de plaatjes niet goed. Er staat een klein tekentje aan de rand van de sticker die niet precies bovenop de opening van het ronde legostukje zit. De linkerplaatjes horen links, de rechterplaatjes horen rechts; omwisselen is geen optiela_fusion schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:19:
[...]
Die plates kun je dan toch makkelijk omwisselen?
Grappig, want ik kan me nog bij de originele set herinneren dat mensen klaagden over de "Unimog" banden van de set en ze niet leken op de banden van de echte Tumbler. Nou wil ik niet zeggen dat de tractor banden per se beter zijn (ogen net wat te groot imo, 9cm vs 10cm banden als ik me niet vergis), maar het tractor profiel past wel beter bij de Tumbler denk ik.gizmokat schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:39:
[...]
Hij ziet er zeker gaaf uit, ga zelf de nieuwe versie aanschaffen over een tijdje, alleen bij die vind ik het jammer dat ze daar tractor banden hebben gebruikt.

Ik denk dat de banden van de oude Tumbler dichter bij de realiteit komen.
Deze vond ik ook wel leuk, mix van lego met een klein beetje technics. Alleen de toren was een beetje herhalend. Maar verder idd wel een aanrader.gizmokat schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:57:
[...]
Ik zou zeggen het haunted house, ik vond het zelf een hele leuke build en er zitten wat technic elementen in voor de vrije val, en ik vind gewoon het hele huis erg gaaf.
Maar het is maar net wat je leuk vind.
Het colloseum is tot nu toe ook nog nooit ergens een euro goedkoper geweest. Vrees dat dit voor de titanic ook gaat zijn. Heb er wel echt interesse in. Maar waar ga ik hem neerzettenSuperkiwi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:06:
[...]
Héél fraai!
Ik ga 'm in mijn favorieten zetten en dan hopen dat ie ooit nog 'iets' (lees: ruim €100) in prijs zakt.
Ik laat hem wel 100 euro zakken met vip puntenSuperkiwi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:06:
[...]
Héél fraai!
Ik ga 'm in mijn favorieten zetten en dan hopen dat ie ooit nog 'iets' (lees: ruim €100) in prijs zakt.
Hij staat al in de verlanglijst, hopen dat er een vip presale komt.
Vip presale is 1 november en regulier 8 november. Ik heb mezelf net vip gemaakt voor deze set om hem ook sneller te bemachtigen.SunnieNL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:02:
[...]
Ik laat hem wel 100 euro zakken met vip punten
Hij staat al in de verlanglijst, hopen dat er een vip presale komt.
Verder hoop ik dat Light My Bricks met een mooie verlichtingsset komt voor het schip.
Voor VIP's is ie vanaf 20-10 te koop. Vanaf 01-11 voor de rest.D. Ninjai schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 06:12:
[...]
Vip presale is 1 november en regulier 8 november. Ik heb mezelf net vip gemaakt voor deze set om hem ook sneller te bemachtigen.
Althans, volgens Bricktastic
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Voor een tijdje was dat zo inderdaad maar dat is een wat 'ouder' artikel die zij niet hebben bijgewerkt. Inmiddels heeft Bricktastic de correcte datums in een artikel van gisteren geplaatst over de officiële aankondiging: https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/QuattroNL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:36:
[...]
Voor VIP's is ie vanaf 20-10 te koop. Vanaf 01-11 voor de rest.
Althans, volgens Bricktastic
Nu zag ik onderstaande foto, ik herken deze onderdelen niet. Weet iemand welke onderdelen dit zijn? Of zijn dit nieuwe parts?
:strip_exif()/f/image/LbWndwIg12vksUCBnuu5n8ai.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zijn ziplines van o.a. ResQNemean schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:27:
Nu zat ik net deze handson door te lezen over de Titanic.
Nu zag ik onderstaande foto, ik herken deze onderdelen niet. Weet iemand welke onderdelen dit zijn? Of zijn dit nieuwe parts?
[Afbeelding]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Ik dacht al: volgens mij werd hij ook al een keer als versiering bij een modulair gebouw gebruikt. Dat was dus bij de Brick Bank (in de versiering van het dak).ID5 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:31:
Ja, deze: https://www.bricklink.com...30229&idColor=10#T=C&C=10
Bestaat al sinds 1998.
[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 08-10-2021 09:45 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Wat een fantastische review om te lezen. En de eerste die een ijsberg erbij heeft gedaan en een shot van het zinken (ietwat morbide, maar snap de verleiding). Maar die kat die de Titanic liktNemean schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:27:
Nu zat ik net deze handson door te lezen over de Titanic.

Ja en die MOC waar hij naar verwijst is ook echt gaaf in elkaar gezet!D. Ninjai schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:11:
[...]
Wat een fantastische review om te lezen. En de eerste die een ijsberg erbij heeft gedaan en een shot van het zinken (ietwat morbide, maar snap de verleiding). Maar die kat die de Titanic likt
Webgnome schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:26:
Maar over de titanic, does it float ?
Niet alles geloven wat je in het nieuws hoort!
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Krijg al flashbacks naar de 1ste Millenium Falcon. Mooie set, schitterende technieken en geen stickers.
Mag deze ontwerper in het vervolg met meer sets meekijken?
Maar eens kijken hoeveel VIP punten er nog over zijn

Meer hier:
https://www.transport-onl...ogistieke-lego-set-fotos/
[ Voor 6% gewijzigd door Pazo op 08-10-2021 12:09 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
was voor mijn stadje ook bezig met een 'parcel/distributie' shop, wel iets groter qua opzet; ene kant komt aanvoer, andere kan uitgiften. zit kleine lopende band in ( artic setje) het automatisch lopen daarvan via motortje is nog 'groot en lelijk' nog geen passende oplossing voor. Wel een service balie, fiets en koerierdienst. hoop dat m ergens rond januari klaar heb. was namelijk een van de weinige dingen die lego schijnbaar niet heeft voor in de stad. Die van mij wordt meer geel (zoals de lego post auto's)Pazo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:08:
Ik kom hier niet zo heel vaak, maar was deze al voorbij gekomen (zit zelf in de transportwereld dus vind m wel mooi). Is een Lego Idea. https://ideas.lego.com/pr...19-434e-a74c-24547eaebb8b
[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 08-10-2021 12:21 ]
Utrecht heeft ze al. Met gitaar.himlims_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:24:
[Afbeelding]
zou deze maand bij de lego stores als BAM (build a minifigure) beschikbaar moeten komen
Ben nu op weg naar lego in Utrecht . Ik kan ze meenemen voor je en versturen naar je.
Moet je wel voor 13.32 reageren. Eenmaal uit trein geen WiFi meer.
[ Voor 21% gewijzigd door Loader op 08-10-2021 13:08 ]
Is dat niet op te lossen met een aantal tandwielen met een lange as eraan zodat je de motor elders kunt verstoppen?himlims_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:18:
[...]
was voor mijn stadje ook bezig met een 'parcel/distributie' shop, wel iets groter qua opzet; ene kant komt aanvoer, andere kan uitgiften. zit kleine lopende band in ( artic setje) het automatisch lopen daarvan via motortje is nog 'groot en lelijk' nog geen passende oplossing voor. Wel een service balie, fiets en koerierdienst. hoop dat m ergens rond januari klaar heb. was namelijk een van de weinige dingen die lego schijnbaar niet heeft voor in de stad. Die van mij wordt meer geel (zoals de lego post auto's)
Hoewel het best een aardige set is, heb ik niet zo veel met Charles Dickens en ben ook geen fan van veel stickers.
[ Voor 32% gewijzigd door Afas op 08-10-2021 13:03 ]
Ik heb dezelfde twijfels. Ik vind het een leuke set, maar heb ook niet heel veel met Charles Dickens.Afas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:56:
Ik twijfel over de Charles Dickens GWP, bouwen of toch maar proberen te verkopen en bedrag bij een andere grotere set leggen....
Hoewel het best een aardige set is, heb ik niet zo veel met Charles Dickens en ben ook geen fan van veel stickers.
De vele stickers staan mij een beetje tegen en het feit dat het wel een kerstset is en hij bij mij daarom minder geschikt is voor display.
Je krijgt er nu ongeveer €20-€25 voor op MP. Ik denk er nog even over na
Ik heb hem gebouwd maar idd na afloop dacht ik, en nu? Maar aan de andere kant, wat krijg je nu voor verkoop? Er is zoveel op marktplaats. 15- 20 euro misschien.Afas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:56:
Ik twijfel over de Charles Dickens GWP, bouwen of toch maar proberen te verkopen en bedrag bij een andere grotere set leggen....
misschien wel een oplossing; naboven met een as, en dan motor op dak verstoppen als 'airco' unitla_fusion schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:44:
[...]
Is dat niet op te lossen met een aantal tandwielen met een lange as eraan zodat je de motor elders kunt verstoppen?
Het is meer het besef na een jaar uit de dark ages te zijn dat ik niet oneindig Lego kwijt kan. Dan wordt het een overweging bouwen en vervolgens afbreken en in de voorraad bakken of verkopen en bij een andere grotere set leggen als ik die wil kopen. Gaat dus niet zo zeer om die 15-20 euro maar of het leuk genoeg is om te houden.Loader schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:10:
[...]
Ik heb hem gebouwd maar idd na afloop dacht ik, en nu? Maar aan de andere kant, wat krijg je nu voor verkoop? Er is zoveel op marktplaats. 15- 20 euro misschien.
Ik snap je. Dat had ik vorig jaar ook. En dan vooral met kerst lego was aan het opruimen en dacht, wat moet ik hier mee . Vandaar dat ik de keuze gemaakt heb om enkel op.modulairs en interessante ideas sets te richten. En alles wat mogelijk zou kunnen passen in een stadsplan. De rest laat ik links liggen. Want ja ik moet ook keuzes maken. Voormij persoonlijk was deze Dickens set minder leuk dan andere kerst gwp die ze hebben uitgebracht. Maar lego is bezig met nieuwe richting en willen beroemde personen eren, geloof ik. Daarom hadden ze amelia earhart vliegtuig uitgebracht en er is 1 op komst maar ik ben even vergeten welk dat wasAfas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:20:
[...]
Het is meer het besef na een jaar uit de dark ages te zijn dat ik niet oneindig Lego kwijt kan. Dan wordt het een overweging bouwen en vervolgens afbreken en in de voorraad bakken of verkopen en bij een andere grotere set leggen als ik die wil kopen. Gaat dus niet zo zeer om die 15-20 euro maar of het leuk genoeg is om te houden.
Slim van je vorig jaar rond de tijd van de vip punten was alles al op .pixels66 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:18:
Ik wilde wachten tot de dubbele vip punten met bestellen volgende week, maar ik was vandaag in Leidschendam en daar hadden ze deze sets nog op voorraad die online niet meer te krijgen waren. Dus maar meegenomen, want volgens mij gaan ze eruit..
De kerstkrans was helaas al uitverkocht.
[Afbeelding]
die arreslee had ik wel willen score - was die nog 'ruim' vooradig? dan cruis daar morgen misschien wel "even" heenpixels66 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:18:
Ik wilde wachten tot de dubbele vip punten met bestellen volgende week, maar ik was vandaag in Leidschendam en daar hadden ze deze sets nog op voorraad die online niet meer te krijgen waren. Dus maar meegenomen, want volgens mij gaan ze eruit..
De kerstkrans was helaas al uitverkocht.
[Afbeelding]
Er stonden er nog 4 nadat ik er een pakte, geen idee hoeveel ze er nog achter hadden liggen overigens.himlims_ schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:25:
[...]
die arreslee had ik wel willen score - was die nog 'ruim' vooradig? dan cruis daar morgen misschien wel "even" heen
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked