200 fish found!
Er is 1 batman teveel!!Superkiwi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:46:
Best een leuk wagentje geworden zo
Klein maar fijn.
[Afbeelding]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
ik wilde echt net precies hetzelfde zeggen, maar wist even niet hoe dat duidelijk te krijgen. Dank je voor de post, nu zeg ik gewoon: ja, vind ik ook!Haay schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:40:
[...]
De voorwielen van de nieuwe versie staan dichter naar het midden, wat volgens de Lego Designer meer overeenstemt met de film versie.
Maar ik ben het met je eens. De versie uit 2014 met die achterwielen en met de zijkanten aan de voorkant (dit detail bedoel ik:
[Afbeelding]
vind ik persoonlijk ook mooier dan de vernieuwde versie.
wat enorm knap gemaakt, ook die remmen!! I'm impressed (maar ik vind hem als display niet echt mooi als ik eerlijk ben....)_NooT_ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:34:
Is deze fiets voor Lego Ideas hier al eens langsgekomen?
WORKING LEGO BICYCLE
[YouTube: Working LEGO Bicycle]
Hopelijk wordt dit nog een officiële set.
Ik zou hem wel kopen.
ik heb een vergelijkbare kamer, wel tik korter. Aan de ene lange zijde een enorm bureau om daarop met lego te kunnen pielen maar ook genoeg ruimte voor een pc met teveel schermen. Aan de andere kant een kast over zo goed als de hele breedte van een plank of 5 die best vol staat met lego.mschol schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:42:
[...]
ik ga december verhuizen..
ik wil niet allemaal modellen gebouwd meenemen...
ik moet ook een aparte ruimte goed indelen.. geen idee hoe nog..
iemand nog tips voor indeling van een ruimte van ongv. 4,4M (L) x 2.66m (?
Achter die kast dit behang:

Ja, de kast was eerst lager, toen was dat nuttiger
ik heb dus de luxe dat ik mn hele pc setup elders neer kan zetten42erik schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:24:
[...]
ik heb een vergelijkbare kamer, wel tik korter. Aan de ene lange zijde een enorm bureau om daarop met lego te kunnen pielen maar ook genoeg ruimte voor een pc met teveel schermen. Aan de andere kant een kast over zo goed als de hele breedte van een plank of 5 die best vol staat met lego.
Achter die kast dit behang:
[Afbeelding]
Ja, de kast was eerst lager, toen was dat nuttiger
1 lange zijde met een fors bureau was idd wel een goed idee, maar wil ook losse lego ergens goed opbergen, en weet niet zo goed met hoeveel ruimte ik daarvoor rekening moet/wil houden
ik dacht de muur naast de deur een kast neer te zetten waar ik al dat spul kwijt kan..,
Er zijn wel vaker andere geweest, maar ze komen niet ieder jaar uit. Bij bricklink heb je een lijstje, maar ik weet niet of ze er echt allemaal in staan. Die van vorig jaar/dit jaar staan er ook niet bij.rammes schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:10:
Die kerstballen van LEGO was dat iets eenmaligs of komen die elk jaar opnieuw uit?
Qua display is het hier en daar nog een beetje clunky inderdaad, maar als zo’n Ideas geselecteerd wordt, gaat er een design team van Lego ook nog mee aan de slag.42erik schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:20:
[...]
wat enorm knap gemaakt, ook die remmen!! I'm impressed (maar ik vind hem als display niet echt mooi als ik eerlijk ben....)
Vooral die remmen zijn supervet. Erg knap ook gezien het aantal bouwstenen. ‘Slechts’ 950’.
Sowieso wel een leuke voor een serie, heb die van the joker en pinguin op marktplaats gekocht een tijdje terug.Superkiwi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:46:
Best een leuk wagentje geworden zo
Klein maar fijn.
[Afbeelding]
Ik liet de krans en slee vanochtend aan mijn vrouw zien en ze was gelijk enthousiast. Dat is natuurlijk mooi meegenomen. Normaal gesproken hebben we echt geen Kerstkrans in huis, maar als ie van Lego is, heb ik direct groen licht.
Sowieso hebben we nog het Elfclubhuis en de laatste nieuwe set op ons lijstje staan. Die bewaren we wel voor een leuke GWP en/of wanneer we naar de Lego store in Utrecht gaan. Het ijsbaantje van vorig jaar moeten we ook nog bouwen.
Ik geloof dat die van CaDa sowieso al een beetje anders eruit ziet, dus die zullen geen problemen krijgen. Het topic op Eurobricks heeft het er wat uitvoeriger over, maar waar het op neerkomt geloof ik, is dat Lego voor allerlei onderdelen patenten heeft lopen, al jaren. Waar wat voor valt te zeggen, gezien de R&D die er inzit. Nu viel de OP het alleen op, omdat het om een verdomd handig onderdeel gaat (ipv de Technic panels bijvoorbeeld waar ook patent op zit).Gim schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:55:
Ik hoorde iets over een LEGO patent met een oranje gear shift onderdeel? Dat daardoor de Cada supercars niet meer zouden mogen, omdat ze er schijnbaar gebruik van maken? Een nieuwe strijd van LEGO?
Simpel gezegd, een storm in een glas water dus. Alles heeft een patent tegenwoordig en Lego probeert al sinds het bestaat z'n bouwstenen te beschermen ermee.
Ik ben meer benieuwd wat CaDa gaat doen met de nieuwe flip-flop Technic liftarms (officiële naam is geloof ik liftarm with alternating perpendicular pinholes) die sinds 2021 in Lego sets zitten, maar die CaDa (van wat ik begreep) al eerder had.
Die van de Penguin kende ik niet, je bedoelt de 'ijzige limousine' (70911) toch?dr86 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:17:
[...]
Sowieso wel een leuke voor een serie, heb die van the joker en pinguin op marktplaats gekocht een tijdje terug.
Ziet er leuk uit maar ik ken heel die auto ook niet. Als ik aan het vervoersmiddel van de Penguin denk, denk ik aan een grote gele badeend
Mijn volgende autootje wordt de kleine Tumbler (76239). Die is pas net uit dus we wachten even rustig af of de prijs nog richting een 25 euro of iets dergelijks wil zakken
Jammer dat daar niet zo'n klein display-plakkaatje bij zit.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 03-10-2021 12:27 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die auto van de Penguin is uit de Lego Batman Movie.Superkiwi schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:14:
[...]
Die van de Penguin kende ik niet, je bedoelt de 'ijzige limousine' (70911) toch?
Ziet er leuk uit maar ik ken heel die auto ook niet. Als ik aan het vervoersmiddel van de Penguin denk, denk ik aan een grote gele badeend
Zojuist de Super Mario 64 "?" kubus afgebouwd. Leuke build, vooral de micro levels, feest van herkenning en kreeg zin het spel weer te spelen. Het mechaniek van de kubus werkt echt super, wat de simpel ogende kubus toch wat speciaals geeft.
MOCers gaan er vast mee aan de slag, maar ik denk wel dat er markt is voor Lego om wat meer micro levels sets te verkopen om ze te rouleren op de kubus. Imo hebben ze wel een paar van de leukste uitgekozen, mis eigenlijk alleen een water level zoals Jolly Roger Bay, maar dat is misschien wat lastig uit te beelden gezien het gebrek aan diepte in de platforms.
Ik zou het doen!
Vind dat toch wel de gaafste.
:strip_exif()/f/image/im0qhAY93CkXzLT0gWAVwnN4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CEUYfaw6wosuk2r0LE9SVyoz.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb nog in ieder geval 3 helmen op m'n lijstje staan: Darth Vader, Venom en Carnage.
Met die Scout Trooper heb ik niks.
Batman is een twijfelaartje (vanwege dat grote gapende gat op de plek van de mond).
Benieuwd welke helm(en) er komend jaar gaat/gaan verschijnen.
[ Voor 14% gewijzigd door QuattroNL op 03-10-2021 18:43 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ja, zit ook al de hele dag te wachten op leuke updates of builds van een ieder hierrammes schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:22:
wat een stilte, iedereen aan hebt bouwen op deze regenachtige dag?
Goed, dan heb ik zelf nog wel iets; gisteren de Eagle half gesloopt teneinde de 12 donker grijze cilinders en zuigers te vervangen door de licht grijze cilinders en knalgele zuigers. Ze zijn in dit model toch nauwelijks zichtbaar.
Liever gebruik ik die donker grijze items in een model waar de motor meer zichtbaar is;
:strip_exif()/f/image/xmaUbJhO0IeMhKvPQY4r2uIC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f9cnVD1MGjbqr9kUa5zC2o77.jpg?f=fotoalbum_large)
Daily driver; MB R171 SLK280
Jij hebt hem al binnen? Ik heb 1 uur besteld en ligt nog bij dpd op het depot. - _-AppieNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:24:
[...]
Die auto van de Penguin is uit de Lego Batman Movie.
Zojuist de Super Mario 64 "?" kubus afgebouwd. Leuke build, vooral de micro levels, feest van herkenning en kreeg zin het spel weer te spelen. Het mechaniek van de kubus werkt echt super, wat de simpel ogende kubus toch wat speciaals geeft.
MOCers gaan er vast mee aan de slag, maar ik denk wel dat er markt is voor Lego om wat meer micro levels sets te verkopen om ze te rouleren op de kubus. Imo hebben ze wel een paar van de leukste uitgekozen, mis eigenlijk alleen een water level zoals Jolly Roger Bay, maar dat is misschien wat lastig uit te beelden gezien het gebrek aan diepte in de platforms.
Ben super benieuwd. Heb expres niet gekeken naar alle dingetjes in deze build.
Wat is de polybag actie dan?meesje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:15:
Verdorie zeg. Ik ‘moet’ contact opnemen met Lego. Gisteren bestelling gedaan, maar ik zie vandaag dat ze een polybag actie hebben die gisteren was ingegaan. Op moment van bestellen werd dit nog niet op hun site getoond.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Een kleine backlog?Afas schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:58:
Ik hoor er nu echt bij, ik heb namelijk voor het eerst een kleine backlog
Hoekgarage, de Baracuda piraten en de Charles Dickens giveaway
Ik heb een enorme backlog ondertussen
Onderweg zijn de arrenslee en vraagteken.
Over paar weken komt de Titanic ook nog op de backlog, maar dan wordt/is het kerstdorp wel geheel gebouwd denk ik (denk dat het kerstdorp hier halverwege november wel volledig staat).
Langzaamaan loop ik ook tegen het punt ruimtegebrek aan. Of eigenlijk meer het gebrek aan planken/kasten om de boel op te zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 03-10-2021 22:54 ]
(My parts list -> Import/Delete parts-> Bricklink order (onderin rechts)).
[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 03-10-2021 23:38 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anderson zie ik het nut van in, kooennwat je nodig hebt, maar wat is hier je doel?zonoskar schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:37:
Kom er net achter dat je bricklink orders heel gemakkelijk kan importeren in je rebrickable parts list. Ik ben alleen alle order informatie van vorig jaar kwijt, dus die moet ik nog een keertje invoeren.
(My parts list -> Import/Delete parts-> Bricklink order (onderin rechts)).
Ik gebruik het zelf niet vaak genoeg, dus misschien bestaat het al en weet ik niet waar het zit, maar eigenlijk zou er ook een optie moeten zijn om aan te geven welke sets je opgebouwd hebt staan en dus niet beschikbaar zijn om te gebruiken in een MOC.
Je kan dit aangeven op de pagina's van sets/MOCs, werkt precies zoals je zegt.JeroenE schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:21:
@42erik Rebrickable kan laten zien hoeveel steentjes je al hebt van een MOC die op hun site staat. Dan kan het dus handig zijn als je alle losse stenen ook in je lijst bij Rebrickable hebt staan zodat je niet onnodig stenen gaat bestellen die je al hebt.
Ik gebruik het zelf niet vaak genoeg, dus misschien bestaat het al en weet ik niet waar het zit, maar eigenlijk zou er ook een optie moeten zijn om aan te geven welke sets je opgebouwd hebt staan en dus niet beschikbaar zijn om te gebruiken in een MOC.
https://www.bricktastic.n...eate-together-verschenen/
zijn wel prijzig(er) in vergelijking tot de commerciele varianten (die van beatles bijv. ) had best wat minder enthousiast kunnen zijn, immers waar hebben we het over honderden kleine 1x1 tiles/studsTestDummie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:53:
Zo te zien gaat Lego verder met de Ministeck-achtige sets, met nu ook kleinere mosaïekvoorbeeldjes
https://www.bricktastic.n...eate-together-verschenen/

Van deze sets snap ik het nut nooit helemaal, leuk als lay out maar denk dat iedereen met die een beetje verzameling heeft deze steentjes in overvloed thuis heeft liggen.
Idd is deze zeker duur, over een half jaar zullen wel weer de aanbiedingen komen. Als je echt goedkoop wilt uitzijn dan kan je nog altijd voor Ministeck kiezenhimlims_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
zijn wel prijzig(er) in vergelijking tot de commerciele varianten (die van beatles bijv. ) had best wat minder enthousiast kunnen zijn, immers waar hebben we het over honderden kleine 1x1 tiles/studs
koop er op bricklink betaal je voor 100x die 1x1 tiles/studs voor 1-2euro [..] daarom vind ik de retail prijs stevig. voor 20-25euro heb je paar duizend van die blokjes ...Holzschuh schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:03:
Vooral benieuwd hoeveel reservesteentjes ze hier aan gaan toevoegen![]()
Van deze sets snap ik het nut nooit helemaal, leuk als lay out maar denk dat iedereen met die een beetje verzameling heeft deze steentjes in overvloed thuis heeft liggen.
https://store.bricklink.com/greenman?p=greenman#/shop?o={%22q%22:%22bulk%22,%22sort%22:6,%22desc%22:0,%22pgSize%22:25,%22itemID%22:777,%22showHomeItems%22:0}
[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 04-10-2021 11:37 ]
Als je eenmaal het frame hebt dan is dit geen slecht idee, dan kan je de instructies gewoon downloaden en zelf lekker bezighimlims_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:05:
[...]
koop er op bricklink betaal je voor 100x die 1x1 tiles/studs voor 1-2euro [..] daarom vind ik de retail prijs stevig
1-2 Euro voor 100 vind ik wel wat weinig. De meeste kleuren kosten op Bricklink al gauw 3-4 cent/stuk. 4000 stuks is dan op z'n goedkoopst 0.03 * 4000 = 120 Euro. Zelfs als je ze voor 2 cent kan vinden, dan nog is het 80 Euro en dan moeten die 9 frame-delen van ~2.75 euro/stuk en overige steentjes er nog bij. Verzendkosten voor Bricklink order(s)?himlims_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:05:
[...]
koop er op bricklink betaal je voor 100x die 1x1 tiles/studs voor 1-2euro [..] daarom vind ik de retail prijs stevig. voor 20-25euro heb je paar duizend van die blokjes ...
Je bent dan uiteindelijk misschien een paar euro goedkoper uit, maar dan is een luxere versie met doos en handleiding, misschien toch aantrekkelijker?
Sterker nog, je kan zelf mozaïek instructies genereren van foto's en er is genoeg te vinden op RebrickableTestDummie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:06:
[...]
Als je eenmaal het frame hebt dan is dit geen slecht idee, dan kan je de instructies gewoon downloaden en zelf lekker bezig
[ Voor 23% gewijzigd door Gim op 04-10-2021 12:02 ]
kwam ik op: https://www.hamleys.com/l...87-magical-funfair-stalls
Het lijkt me een foutje, maar de gok maar genomen..
In de order bevestiging staat ook 41685 en geen 41687..
:fill(white):strip_exif()/f/image/izIvv84ZYtjHM9qgQUTufQfI.png?f=user_large)
Ben benieuwd of ze 41685 ook echt gaan leveren voor die prijs..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
ToolkiT schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:47:
via https://www.brickwatch.ne...ml?utm_source=email_extra
kwam ik op: https://www.hamleys.com/l...87-magical-funfair-stalls
Het lijkt me een foutje, maar de gok maar genomen..
In de order bevestiging staat ook 41685 en geen 41687..
[Afbeelding]
Ben benieuwd of ze 41685 ook echt gaan leveren voor die prijs..

met kortinscode (Cart10) is ie 22,49 (dank je)
kom adres verificatie niet door
in de console-error log staat "account out of credits" dus die hamley heeft geen tegoeden meer bij addres-resolve company. daardoor lijkt ie niet verder te kunnen met bestellen
[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 04-10-2021 14:09 ]
Wellicht klopt dat wel. Want 150 pond bedoel je denk ik. Dat is het bedrag voor tax. Ze sturen het naar de EU dus wellicht dat ze de tax voor je weg laten, die krijg je er zo wel bij na import, dus dan kom je uiteindelijk op 150 pond + ~21÷ BTW/import en dan zit je ook alweer op 220 euro of zoiets? Boel gedoe met weinig mogelijk heden op terugsturen mocht het niet lekker zijn allemaal. Het kan uiteraard goed gaan voor 150 pond maar ik verwacht het niet...himlims_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:51:
[...]
vast wel, heb daar 'assembly square' gekocht voor €150 foutje bedankt!
met kortinscode (Cart10) is ie 22,49 (dank je - besteld)
schrijf niets over ponden, maar euros; was 155,- euro incl. shipping (2-3jr terug ofzo)HBSVDK schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:00:
[...]
Wellicht klopt dat wel. Want 150 pond bedoel je denk ik. Dat is het bedrag voor tax. Ze sturen het naar de EU dus wellicht dat ze de tax voor je weg laten, die krijg je er zo wel bij na import, dus dan kom je uiteindelijk op 150 pond + ~21÷ BTW/import en dan zit je ook alweer op 220 euro of zoiets? Boel gedoe met weinig mogelijk heden op terugsturen mocht het niet lekker zijn allemaal. Het kan uiteraard goed gaan voor 150 pond maar ik verwacht het niet...
brickwatch toont die dip in prijs ook mooi (was ook met 20min. uitverkocht)
Klopt. Toen was deze set flink afgeprijsd bij hamleys. Sowieso is de adviesprijs van de 10255 in de UK flink lager dan bij ons.himlims_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:01:
[...]
schrijf niets over ponden, maar euros; was 155,- euro incl. shipping (2-3jr terug ofzo)
brickwatch toont die dip in prijs ook mooi (was ook met 20min. uitverkocht)
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik denk dat de arrenslee binnenkort uitverkocht is, de advent kalender van StarWars , kerstballen, zijn al uitverkocht.Cass Casey schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:01:
Het viel me op dat de arrenslee en Santa’s Visit alleen bij Lego zelf te koop zijn. Is de verwachting dat ze later in de andere winkels zullen liggen of blijft dit zo?
Ik zou het doen!
Mijn vrouw heeft namelijk de andere vitrine kast met een vak meer al vol met lego, het word tijd dat ik bij de ikea en grotere voor er bij ga halen.
Met de tijd gaat het haunted house en andere modulars die ik nog moet bouwen er uit en gaan naar de zolder kamer die ik ga verbouwen tot lego kamer, maar dat duurt nog even.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RVm9IdnQcXbSaIBCcAAkYm63.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wi8RT8xXGzCQGCC5ziCBY46m.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door gizmokat op 04-10-2021 15:26 ]
Er staat wel lego op de stubs maar ik kan niet vinden of dit echt van lego is.
Iemand een idee?
Een 6x2 is ongeveer even lang als een normale 2x2 breed is...
Een foto zegt meer dan duizend woorden.kneusteun schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:44:
Ik vind net lego bricks maar dan klein, erg klein.
Er staat wel lego op de stubs maar ik kan niet vinden of dit echt van lego is.
Iemand een idee?
Een 6x2 is ongeveer even lang als een normale 2x2 breed is...
Ik zou het doen!
Er is een foto opgedoken van stickervel voor de Home Alome set die rond de kerst moet komen.

Ik ben benieuwd hoeveel veranderd wordt tov de ideas inzending, want deze was 3000 onderdelen. En aan de stickervel kun je zien dat er een busje bij komt, waar de dieven inzaten.
In de originele inzending zat er geen busje.
Of ze breken de 3000 onderdelen- regel door
Of ze gaan het veranderen a la sesamstraat huis.
Ik dacht aan Modulex bricks, maar ik ben niet zeker dat het hier om die steentjes gaat. Meer info op newelementary: Old Bricks: What is Modulex?
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 04-10-2021 19:08 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Er zijn geruchten dat het geen facade wordt en dus een volledig huis. Denk aan een hele mooie Café Corner, waar de binnenkant van uitgehold isLoader schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:36:
Via Bricktastic
Er is een foto opgedoken van stickervel voor de Home Alome set die rond de kerst moet komen.
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd hoeveel veranderd wordt tov de ideas inzending, want deze was 3000 onderdelen. En aan de stickervel kun je zien dat er een busje bij komt, waar de dieven inzaten.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Dat is exact wat het is denk ik! ThnxKapoen schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:24:
[...]
Ik dacht aan Modulex bricks, maar ik ben niet zeker dat het hier om die steentjes gaat. Meer info op newelementary: Old Bricks: What is Modulex?
Een deel van de stenen heeft een M en een deel heeft Lego op de studs staan.
:strip_exif()/f/image/LYU9HvTqZ7evL1EdWQVPqXsN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had niet verwacht om de Café Corner nog toe te voegen aan mijn stad, maar op marktplaats kwam ik deze tegen, van iemand die zelf de onderdelen bij elkaar gezocht heeft. Ik moest er een eind voor rijden, maar hij is binnen
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Geloof dat Lego nooit 1 op 1 een set heeft overgenomen, ze zullen er altijd wel aan sleutelen. Tenminste als ik de handleiding de foto's van de bedenker naast de set zet. Zal vanuit productie ook wel moeten om het logistiek goed te krijgen.Loader schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:36:
Als het lijkt op Sesamstraat zou wel mooi zijn, zoveel scenes na te bouwen. Hopelijk alleen veel minder stickers als Sesamstraat

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 05-10-2021 09:58 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
denk dat je daarin gelijk hebt; verwacht beetje vergelijkbaar iets als die van barracuda/pirate-island; lijkt totaal niet meer op orginele inzending, maar wel helemaal in het thema. (imho vond ik het huis zelf ook 10x niets, maar een 'home alone'-thema set lijkt me wel gaaf. Benieuwd naar het uiteindelijke resultaatLoader schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:36:
Via Bricktastic
[Afbeelding]
Mooi om te zien door zijn elegante architectuur, ik begrijp de charme van dit gebouw. Vroeg mij nog wel af, is het bovenste gedeelte een hotel of moet Lego na al die jaren nog met een hotelmodular komen? Vond het altijd een beetje gek dat je door een koffiezaak moet lopen om bij je kamer te kunnen
[ Voor 8% gewijzigd door D. Ninjai op 05-10-2021 10:30 ]
Volgens mij hadden ze de saturn V redelijk 1 op 1 overgenomen qua constructie.Holzschuh schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:37:
[...]
Geloof dat Lego nooit 1 op 1 een set heeft overgenomen, ze zullen er altijd wel aan sleutelen. Tenminste als ik de handleiding de foto's van de bedenker naast de set zet. Zal vanuit productie ook wel moeten om het logistiek goed te krijgen.
Als het lijkt op Sesamstraat zou wel mooi zijn, zoveel scenes na te bouwen. Hopelijk alleen veel minder stickers als Sesamstraat
Ik heb ooit bijna een studio in Utrecht gehuurd waarbij je door een slagerij/shoarmazaak moest lopenD. Ninjai schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:28:
[...]
Mooi om te zien door zijn elegante architectuur, ik begrijp de charme van dit gebouw. Vroeg mij nog wel af, is het bovenste gedeelte een hotel of moet Lego na al die jaren nog met een hotelmodular komen? Vond het altijd een beetje gek dat je door een koffiezaak moet lopen om bij je kamer te kunnen
Het gebouw is van binnen helemaal leeg, zowel beneden als boven, net als de Market Street en de bovenste verdiepingen van de Green Grocer. 'Zimmer frei' wordt hier wel heel letterlijk opgevatD. Ninjai schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:28:
Wat mij betreft zou Lego inderdaad nog wel een keer met een hotel kunnen komen! Ik ben altijd weer benieuwd wat de volgende modular gaat worden
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Denk dat het enige alternatief is namaak wegplaten te kopen, wat gebruiken jullie hier voor ?
De wegplaten komen terug, maar dan in een nieuwe milieu vriendelijke(re) verpakking Oops geldt volgens mij enkel voor de baseplates en niet voor de wegplatengizmokat schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:40:
Omdat ik over een tijdje een lego stad wil maken zat ik even te kijken naar wegplaten, ik baal dat ik pas met lego begonnen ben, omdat de oude wegplaten niet echt veel meer te vinden zijn en er 2 de hands ook veel voor gevraagd wordt, de nieuwe city delen die lego gebruikt voor de weg vind ik niet zo geweldig, vind ze niet mooi en zijn smal glanzend en is niet echt wat ik wil gebruiken.
Denk dat het enige alternatief is namaak wegplaten te kopen, wat gebruiken jullie hier voor ?
[ Voor 5% gewijzigd door chrisO op 05-10-2021 13:25 ]
Ik heb zelf nog veel van die wegplaten liggen maar gebruik ze eigenlijk nooit. Vrij recent nog een tiental verkocht aan een jongetje in de straat. Ik ben ook samen met mijn vrouw ooit nog van plan een stad te bouwen, maar voor de wegen ga ik het persoonlijk liever op deze manier bouwen:gizmokat schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:40:
Omdat ik over een tijdje een lego stad wil maken zat ik even te kijken naar wegplaten, ik baal dat ik pas met lego begonnen ben, omdat de oude wegplaten niet echt veel meer te vinden zijn en er 2 de hands ook veel voor gevraagd wordt, de nieuwe city delen die lego gebruikt voor de weg vind ik niet zo geweldig, vind ze niet mooi en zijn smal glanzend en is niet echt wat ik wil gebruiken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f9g6DWpOF35EnpJ8EFBcSs7x.jpg?f=user_large)
Geeft naar mijn mening veel meer vrijheid dan de wegplaten.
Daar heb je weer verschillende technieken voor. Deze YouTuber laat dat heel goed zien in zijn City build.zonoskar schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:41:
@Nemean Hoe doe je de bochten dan, of alles 90 graden?
En deze Redditor laat ook een mooie techniek zien:
:strip_exif()/f/image/n2f3QL8GgJhm9S8yfdHwKN13.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens zit ik net te denken aan een andere YouTuber:
Deze kerel maakt echt hele mooie MOCs, dit is er één omtrent de 'What if' series. Maar ook zijn andere MOCs zijn geweldig. Ook zeker een aanrader om te zien hoe hij zijn MOCs bouwt. En ook hij maakt geregeld gebruik van dit soort roadplate technieken.
[ Voor 17% gewijzigd door Nemean op 05-10-2021 13:52 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Een vraag aan hen die al voor de coronatijd AFOLs waren: wat zijn volgens jullie Lego-evenementen in de buurt die écht de moeite waard zijn? Ik heb bijvoorbeeld op FB reclame langs zien komen van 'Bricks-And-More-XXL'. Zijn er meer van dat soort evenementen, en welke zijn aan te raden om eens naartoe te gaan?
[ Voor 72% gewijzigd door Jakkus op 05-10-2021 14:02 ]
Nemean schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:45:
[...]
En deze Redditor laat ook een mooie techniek zien:
[Afbeelding]
Ja, ik ben er echt oprecht jaloers op.Jakkus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:57:
@Nemean Wat kunnen sommige mensen toch fantastisch bouwen!
Een vraag aan hen die al voor de coronatijd AFOLs waren: wat zijn volgens jullie Lego-evenementen in de buurt die écht de moeite waard zijn? Ik heb bijvoorbeeld op FB reclame langs zien komen van 'Bricks-And-More-XXL'. Zijn er meer van dat soort evenementen, en welke zijn aan te raden om eens naartoe te gaan?
In de jaarbeurs van Utrecht werd twee jaar terug een Lego (World) beurs gehouden. Dat is wel echt een aanrader. Voor kinderen is er echt enorm veel te doen. Je kunt prachtige Mocs zien van treinen tot aan grote bouwwerken. Er liepen ook heel wat cosplayers rond (Star Wars). En je kreeg bij diverse stands kleine cadeautjes (Mini Harley Davidson, je eigen minifigure etc). En er was een Lego winkel aanwezig waar je (ik dacht) 30% korting kreeg op bijna alle sets.
Verder heb je in Zeeland (Goes, in de Zeeland hallen) de Modelbouwshow / Beurs waar ook een selectie Lego aanwezig is. Daar kun je ook echt van alles doen.
Beide zijn een aanrader, zelfs voor AFOL is de Modelbouw Beurs in Goes echt een aanrader.
Aanvullend op wat Nemean al vertelde, organiseren ze ook overal bouwwedstrijdjes waar je aan mee kunt doen tijdens de beurs. best leuk om iets te bouwen met de bak stenen die ze daar dan hebben.
Dit jaar wordt Lego World net als vorig jaar overgeslagen ivm Corona, maar volgend jaar is het evenement weer in de Jaarbeurs (als alles blijft zoals het nu is), en dan is het meteen een groter feest ivm de 20e editie.
Prijzen verhogen, concurrenten met patenten en dreigingen uit de markt proberen te drijven. Yep, Lego doet het goed...himlims_ schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:32:
je zou zeggen dat corona 'het beste is wat lego is overkomen'TV show, AFOL hoogtij dagen, 101 stores
Ik zag laatst op promobricks een artikel over dat lego de prijzen in europa gelijk wou gaan trekken, maar als voorbeeld werd aangehaald dat o.a. het creator kasteel en piratenschip van 100 naar 120 euro zouden gaan... Geen idee wat de uitwerking in Nederland, maar ik schrok er wel aardig van.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Als de kwaliteit mee gaat met de prijs is het niet zo erg. Maar het wordt allemaal steeds zakelijker en een centenkwestie. Hoop ergens dat de concurrentie er uiteindelijk voor zorgt dat het weer om het bouwwerk gaat en ze zorgen voor een nieuwe generatie met warme herinneringen aan Lego. Anders is AFOL een uitstervend soort.zonoskar schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Prijzen verhogen, concurrenten met patenten en dreigingen uit de markt proberen te drijven. Yep, Lego doet het goed...
Nice! Zelf vind ik de Scout Trooper 1 van de gaafste helmen. (Al is hij relatief simpel).QuattroNL schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:34:
Zojuist de Tie Fighter pilot helm af.
Vind dat toch wel de gaafste.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb nog in ieder geval 3 helmen op m'n lijstje staan: Darth Vader, Venom en Carnage.
Met die Scout Trooper heb ik niks.
Batman is een twijfelaartje (vanwege dat grote gapende gat op de plek van de mond).
Benieuwd welke helm(en) er komend jaar gaat/gaan verschijnen.
Bij Carnage ga je een klein beetje teleurgesteld zijn, alle "tattoos" zijn stickers, erg jammer dat dit niet geprint is.
(Verder zijn ze samen erg vet)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Het is dan wel nuttig om op Brickset eens de prijzen van sets binnen Europa (landen met Euro) te vergelijken. Dan zie je bv...vectormatic schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:03:
Ik zag laatst op promobricks een artikel over dat lego de prijzen in europa gelijk wou gaan trekken, maar als voorbeeld werd aangehaald dat o.a. het creator kasteel en piratenschip van 100 naar 120 euro zouden gaan... Geen idee wat de uitwerking in Nederland, maar ik schrok er wel aardig van.
de Harry Potter Fawkes set:
:fill(white):strip_exif()/f/image/S3V1B3qBqnDZ3k4TKmccJ735.png?f=user_large)
Nederland/België hebben al de hoogste Euro prijs dus meest waarschijnlijke scenario is dat de prijs bij andere Euro landen gelijk getrokken wordt met die van ons.
De Star Wars Probe Droid set:
:fill(white):strip_exif()/f/image/700d9ls7ylvCrHYBvDyEyfAn.png?f=user_large)
Deze set heeft in Frankrijk en Spanje een hogere adviesprijs dan bij ons, dus die adviesprijs zal bij ons dus omhoog gaan.
En als je dan kijkt bij het Creator 3-in-1 kasteel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/AtuRHlRTiOQXA8mRIGnXaqiz.png?f=user_large)
dan is het waarschijnlijker dat de prijs naar €109,99 verhoogd wordt, wat de prijs in Frankrijk en Spanje is. De €120 die aangehaald werd is de prijs die omgerekend in Denemarken betaald wordt, maar daar hebben ze Deense Kronen en geen Euro's. LEGO heeft specifiek gezegd dat ze de EURO landen prijzen gelijk trekken.
Oh ja, en de prijzen in de VS en Canada worden weergegeven zonder BTW, dus dat is geen eerlijke vergelijking.
[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 05-10-2021 17:05 ]
Als ze maar niet de €-prijzen van bijvoorbeeld Finland of Estland aanhoudenHaay schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:03:
[...]
dan is het waarschijnlijker dat de prijs naar €109,99 verhoogd wordt, wat de prijs in Frankrijk en Spanje is. De €120 die aangehaald werd is de prijs die omgerekend in Denemarken betaald wordt, maar daar hebben ze Deense Kronen en geen Euro's. LEGO heeft specifiek gezegd dat ze de EURO landen prijzen gelijk trekken.
Ik denk dat het inderdaad waarschijnlijker is dat ze er tussenin gaan zitten.
"We are pleased to advise you that your Order #000xxx has been dispatched today starting its journey to you. You will be able track your order after 8pm tonight by clicking on the tracking link below; Once your order is ready for delivery you will receive further email communication directly from the courier informing you of delivery timescales.himlims_ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:51:
[...]
vast wel, heb daar 'assembly square' gekocht voor €150 foutje bedankt!
Your shipping confirmation is below. Thank you again for your business."
Ik ben benieuwd welke doos ze verstuurd hebben..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Nice - zal vast wel goed komen (product nummer en beschrijving waren “correct”, afbeelding alleen niet)ToolkiT schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:40:.
Your shipping confirmation is below. Thank you again for your business."
Ik ben benieuwd welke doos ze verstuurd hebben..
Had m ook willen bestellen, maar kwam niet door adres-check heen
Via BrickLink de blokjes besteld en hier het resultaat:
:strip_exif()/f/image/dseUsELxbI07loK4iy7Klczt.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/UNutv1t0mofvmCthpoLmjXPd.jpg?f=fotoalbum_medium)
Je doet alsof dit iets nieuws is (zeker niet voor Lego)zonoskar schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
concurrenten met patenten en dreigingen uit de markt proberen te drijven.
Is niet nieuw, inderdaad. Maar Lego heeft weer een nieuwe troef schijnbaar, waardoor ze denken de grote supercars van CaDA te kunnen weren. En ze houden nu schijnbaar ook alle sets tegen waar een 3x3 plate in zit. Terwijl ze daar geen patent op hebben. Het is dat Lego soms best aardige sets maakt, waar de community dan weer flinke verbeteringen op maakt, dat ik nog Lego koop. De paar supercars van Mould King die ik gekocht heb zijn echte MOCs, hebben niet de stevigheid en doordachtheid van de Lego sets. Dat is toch jammer.AppieNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:01:
[...]
Je doet alsof dit iets nieuws is (zeker niet voor Lego)
Verwacht in dit forum niet zoveel sympathie, zeker niet als je over CaDA en Mould King begint, want uiteindelijke kopieren ze gewoon van Lego.zonoskar schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:18:
[...]
Is niet nieuw, inderdaad. Maar Lego heeft weer een nieuwe troef schijnbaar, waardoor ze denken de grote supercars van CaDA te kunnen weren. En ze houden nu schijnbaar ook alle sets tegen waar een 3x3 plate in zit. Terwijl ze daar geen patent op hebben. Het is dat Lego soms best aardige sets maakt, waar de community dan weer flinke verbeteringen op maakt, dat ik nog Lego koop. De paar supercars van Mould King die ik gekocht heb zijn echte MOCs, hebben niet de stevigheid en doordachtheid van de Lego sets. Dat is toch jammer.
Wellicht vind je hier meer medestanders:
Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
:strip_exif()/f/image/PuexB4wzsbZwCUUqh30q8AD3.jpg?f=fotoalbum_large)
De vorige grote wagen die ik bouwde was de Bugatti, leuk om te zien dat de bouw van de Tumbler echt compleet anders is en ook veel gebruik maakt van 'oudere' non-technic stenen.
Lekker ontspannen werkje weer, al zal de bouw met een kleine 1900 onderdelen niet heel lang duren.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zoals ik hier al zei in dit topic , ziet die van CaDa er al een beetje anders uit in zoverre ik weet. Dus die hebben niks te vrezen. Het gaat hier dus werkelijk om niks. Lego doet dit altijd al en zijn ook niet het enige bedrijf op de wereld dat zo hard werkt om hun product (terecht of niet) te beschermen (Nintendo bijvoorbeeld).zonoskar schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:18:
[...]
Maar Lego heeft weer een nieuwe troef schijnbaar, waardoor ze denken de grote supercars van CaDA te kunnen weren.
In situaties waar je iemand (of een bedrijf) probeert zwart te maken met "schijnbaar" vind ik ook meer het niveau voor Facebook dan voor Tweakers. Zelfs in het topic van Eurobricks werd de OP in een paar posts al tegengesproken, wat dus eigenlijk neerkomt op gebrek aan onderzoek van de OP.
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 06-10-2021 10:08 ]
ik doe mijn onderzoek op het kanaal van HeldDerSteineAppieNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:04:
[...]
Zoals ik hier al zei in dit topic , ziet die van CaDa er al een beetje anders uit in zoverre ik weet. Dus die hebben niks te vrezen. Het gaat hier dus werkelijk om niks. Lego doet dit altijd al en zijn ook niet het enige bedrijf op de wereld dat zo hard werkt om hun product (terecht of niet) te beschermen (Nintendo bijvoorbeeld).
In situaties waar je iemand (of een bedrijf) probeert zwart te maken met "schijnbaar" vind ik ook meer het niveau voor Facebook dan voor Tweakers. Zelfs in het topic van Eurobricks werd de OP in een paar posts al tegengesproken, wat dus eigenlijk neerkomt op gebrek aan onderzoek van de OP.
@fishman CaDA copieert niet (meer) van Lego. Het is juist Lego dat copieert van CadA met hun nieuwe technick liftwarm with alternating holes. Die had CaDA eerst. Mould King copieert Lego ook niet meer, maar steelt helaas nog wel MOCs. En als je goed opgelet hebt, zie je mijn posts ook in het bouwsteentjes topic. Dus dat ken ik al.
[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 06-10-2021 11:56 ]
https://www.instagram.com/p/CUcdQCHov9c/
https://www.brothers-bric...nd-stations-cant-be-cozy/

(zie zijn instagram voor meer fotos)
vind het super gave opstelling, lijkt aardig nifty in elkaar te zitten.
Super gaaf! Hij staat ook op IDEAS: https://ideas.lego.com/pr...e8-4e20-ac19-97c72ebe25c6himlims_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:55:
via;
[Afbeelding]
(ik weet dat modulars weinig kans maken bij IDEAS, maar ik ga hem toch supporten
Clockwork Solar System heeft trouwens de 10k support bereikt, hoop heel erg dat LEGO deze ook echt gaat uitbrengen
scintillating
Die had ik gisteren al ergens gezien, erg mooi gedaan alleen een beetje jammer van dat erg simpele kleine donkerrode met witte gebouw links.himlims_ schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:55:
via;
[Afbeelding]
qua kleur had ik m ook in teal(?) gemaakt zoals de accenten rechts, andere kant; in echte stad is ook niet alles ideaal (in harmony)chrisO schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:11:
[...]
Die had ik gisteren al ergens gezien, erg mooi gedaan alleen een beetje jammer van dat erg simpele kleine donkerrode met witte gebouw links.
Ze hebben echt heel veel ontwerpen die niet bij lego vandaan komen tegenwoordig hoorfishman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:42:
[...]
Verwacht in dit forum niet zoveel sympathie, zeker niet als je over CaDA en Mould King begint, want uiteindelijke kopieren ze gewoon van Lego.
Wellicht vind je hier meer medestanders:
Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Klopt! Ikzelf heb dezelfde vraag als jou gesteld hier.
Op de nopjes staat de letter M of LEGO en er werden vroeger huizen kantoren ed mee gemaakt, zoek op YouTube maar op Lego modulex
Op het werk had iemand een doos gevonden en wouden ze weggooien. Denk dat ik hem maar mee neem naar huis 👌johnb52 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:00:
[...]
Klopt! Ikzelf heb dezelfde vraag als jou gesteld hier.
Op de nopjes staat de letter M of LEGO en er werden vroeger huizen kantoren ed mee gemaakt, zoek op YouTube maar op Lego modulex
Ik was er al bang voor dat het daar vandaan kwam. Niet de eerste keer namelijk dat daar filmpjes worden gepost zonder degelijk onderzoek en dus eigenlijk gewoon clickbait zijn. Het bekt natuurlijk wel lekker voor de sensatie: "Lego blokkeert Cada!" ipv "Lego doet wat elk bedrijf doet met patenten: verdedigt ze" (anders ben je ze namelijk kwijt als je dat niet doet).zonoskar schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:21:
[...]
ik doe mijn onderzoek op het kanaal van HeldDerSteine
[ Voor 21% gewijzigd door AppieNL op 06-10-2021 13:57 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked