Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.374.891 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36

almightyarjen

When does the hurting stop?

himlims_ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:08:
[...]

maakt niet uit welke kamer je pakt; uiteindelijk is ie toch te klein :+
We zijn aan het kijken naar een nieuwbouw kavel, ik heb al een dikke kelder onder het huis erbij bedongen :D Maar eerst maar eens een kavel zien te bemachtigen: het gaat op basis van loting en we zullen wel niet de enige geïnteresseerden zijn :X Uitslag "begin 2022".

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
Afas schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:44:
Over niet al te lang zal ik ook wel na gaan denken over een Lego kamer haha. Eerst nog een aantal keer de FoMo toe laten slaan. Wat heeft voor een Lego kamer de voorkeur: een kamer met weinig natuurlijk daglicht (zolder, garage) zodat je minder last hebt van vergeling van de stenen of toch maar een kamer met daglicht?
Ik zou zeggen dat laatste.
Wellicht dat je een gordijn of andere raamdecoratie kan dicht trekken als je niet met Lego bezig bent.

Mijn vierenvijftig jaar oude ogen hebben soms moeite om bijvoorbeeld donkerblauw en zwart te onderscheiden onder kunstlicht :+ Beetje paradoxaal nu de donkere dagen er aan komen en je juist met Lego wilt spelen

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Over niet al te lang zal ik ook wel na gaan denken over een Lego kamer haha. Eerst nog een aantal keer de FoMo toe laten slaan. Wat heeft voor een Lego kamer de voorkeur: een kamer met weinig natuurlijk daglicht (zolder, garage) zodat je minder last hebt van vergeling van de stenen of toch maar een kamer met daglicht?
Daglicht zou ik doen. Om nu voor je hobby een donker hol in te moeten.. Nope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:09
Je kan ook daglicht lampen kopen. Dus een kamer met weinig licht, beschermt de kleuren van je lego beter en langer. En dan daglicht lampen kopen.

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 17:46
Zijn aan het kijken om voor onze vader een volgende Technics doos te kopen. Hij heeft al heel wat zaken gebouwd, zoals de bucket wheel, die rode kraan, de liebher graafmachine, de Landrover, de grote volvo dumptruck, de claes tractor.

Twijfelen voor dit jaar tussen de Bugatti en de Lamborghini. Mijn vraagje: welke vinden jullie het fijnst om te bouwen en welke geeft het meeste "uren" bouwplezier? Want daar gaat het onze vader juist om: om bezig te zijn, onafhankelijk eigenlijk van model.

Budget ligt rond de 300 EUR, dus jammer genoeg valt de Lego D11 buiten budget.

Of als jullie nog andere suggesties hebben die ook in de buurt liggen mbt aantal uren bouwplezier als deze twee auto's, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51
@Leffunk
Gezien de hoeveelheid grote werkmachines, zou iets als dit niet iets zijn?
https://www.lego.com/nl-n...N/yX1zOg-3425491-124738-1
Of de vrachtwagen met trailer van Mack

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

@Leffunk Zoek je enkel bouwtijd of ook veel functies? De supercars hebben niet echt veel functies wat dat betreft, wel veel stukjes.

De 42128 die Suicyder ook al aanraadt is een prachtige set voor een hele goede prijs. Veel functies, leuke technieken en pneumatics.

Dan zou ik daarnaast ook de Landrover erbij halen. Een goede set met heel veel alternatieve modellen op Rebrickable.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

Reinier

\o/

De Land Rover heeft ie blijkbaar al ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:03
@Leffunk Ik zou sowieso voor de Bugatti gaan. Deze gaat na 2,5 jaar met pensioen. Het is de verwachting dat het eind dit jaar over is met deze set. Als je deze lijn doortrekt, zal de Sian nog tot eind 2023 leverbaar zij. Dan kun je deze altijd nog later een keer cadeau doen.
Qua aantal uren bouwplezier ontlopen deze elkaar niet heel veel: 3600 vs 3700 steentjes.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 14:22
meesje schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:54:
@Leffunk Ik zou sowieso voor de Bugatti gaan. Deze gaat na 2,5 jaar met pensioen. Het is de verwachting dat het eind dit jaar over is met deze set. Als je deze lijn doortrekt, zal de Sian nog tot eind 2023 leverbaar zij. Dan kun je deze altijd nog later een keer cadeau doen.
Qua aantal uren bouwplezier ontlopen deze elkaar niet heel veel: 3600 vs 3700 steentjes.
@Leffunk Maar als het je vader om de bouwervaring gaat; de Lamborghini en Bugatti lijken technische veel op elkaar, beide sets aanschaffen/bouwen heeft dan niet veel toegevoegde waarde, ik zou dan degene kiezen die je het leukst vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:16

RC2

Resistance is futile

De MOCs van rebrickabke cadeau doen. Bouwplezier zonder dat het veel kost en dat je zoveel kan bouwen uit een set.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

indruk dat vergeling tegenwoordig wel mee valt (hier is enkel het ziekenhuis wit); heb juist gekozen voor kamer met goed daglicht; zicht middels daglicht bouwt toch het plezierigste. En zijn de modulars en sets details duidelijkst te zien.

opbergbakjes/sorteer systeem onder de tafel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyS0vOJj9U-flDhM7BsyskN_3lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGLHjPAItbCW4K8Pfv3u75Rw.jpg?f=fotoalbum_large

voorzien van labels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgZJ3cj8_Cyjq5nxlUys62-6-hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfJgCIQOo6YTvZJTdLRP43Kh.jpg?f=fotoalbum_large

Label:
De labels van https://brickarchitect.com/labels/ (brother printers) heb ik omgekat naar Dymo-formaat.
En gedeeld op Google Drive .

[DOWNLOADS]
(incl. aantal bouwboeken)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 29-09-2021 10:14 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

Reinier

\o/

himlims_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:38:
[...]

indruk dat vergeling tegenwoordig wel mee valt (hier is enkel het ziekenhuis wit); heb juist gekozen voor kamer met goed daglicht; zicht middels daglicht bouwt toch het plezierigste. En zijn de modulars en sets details duidelijkst te zien.

[Afbeelding]

voorzien van labels:
[Afbeelding]

Label:
De labels van https://brickarchitect.com/labels/ (brother printers) heb ik omgekat naar Dymo-formaat.
En gedeeld op Google Drive .

[DOWNLOADS]
(incl. aantal bouwboeken)

Cool.

Ik vind het überergerlijk dat niet alle onderdelen van die Iris-kastjes even hoog zijn. Ik heb er ook een hoop en er zit soms een paar mm verschil in. Dat trekt mijn CDO niet :(

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:31
Beginnersvraagje: ik heb van vroegâh nog wel losse steentjes, maar de laatste aanschaffingen zijn allemaal "modeldozen". Halen jullie daar dan de steentjes gewoon uit en in losse bakjes verdelen? Of hebben jullie die classic-sets massaal gekocht?

Ik zit namelijk in dubio (niet duplo): aan de ene kant wil ik de sets compleet houden in hun eigen doos, maar aan de andere kant wil ik graag weer ouderwetsch zelf gaan creëren op basis van losse steentjes.

----

Overigens moet ik sowieso losse steentjes gaan aanschaffen. We hebben het plan om het apothekershuis van Bernkastel-Kues te gaan nabouwen. Elk jaar wordt dat huis omgetoverd tot een grote adventskalender. Elke avond om 18:00 uur is er een kleine ceremonie waarbij kinderen wat zingen, spelen, voorlezen en wordt er een raampje geopend. Echt leuk om eens te bezoeken als je in december bij de Moezel in de buurt bent. Hele dorp staat op het plein met glühwein e.d.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJJXZPMbRtRBsG6ayHZRnchfNiI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wG9DvGA6N6DHm4wDhQPHpOtb.jpg?f=user_large

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:49
ik hou bepaalde sets intact of apart, omdat ik die eens in de zoveel tijd weer op wil bouwen, voornamelijk de winter village sets. Andere sets haal ik wel uit elkaar en sorteer ik in bakken.

Daarnaast moet je voor eigen creaties inderdaad losse stenen kopen:
1. op https://www.bricklink.com/v2/main.page kun je nagenoeg alle stenen vinden die je nodig hebt, kan wel duur worden als je jouw benodigde stenen bij veel verschillende shops moet bestellen ivm verzendkosten.
2. Bij https://www.lego.com/nl-n...=HP-SHQL-EG-NO-pick-a-120 kun je via de officiële online shop van lego ook veel vinden, de stenen zijn vaak ietsjes duurder (niet allemaal) maar je komt wel in aanmerking voor de lopende promoties en VIP punten.
3. Als je in de buurt van een fysieke lego winkel woont, dan kun je daar uit de plaatselijke PAB muur steentjes scheppen. Naar mijn ervaring is dit vaak de goedkoopste oplossing, alleen is het aanbod vaak beperkt en kun je er waarschijnlijk niet alles vinden wat je nodig hebt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Het is mogelijk om via likes te stemmen voor de mooiste creatie van de Tweakers Lego MOC-challenge van september!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Obdxc-3KwHj8BG7B-s8zxwweHlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqrveROi3aqALvJBplzjgnGV.jpg?f=fotoalbum_large

En je kunt nu ook kiezen welke classic-set we gaan gebruiken voor de challenge van oktober!

[ Voor 61% gewijzigd door Jakkus op 29-09-2021 13:43 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
@Cass Casey

ik heb het grootste deel gesorteerd per set, maar zoals @Schildje ook doet een aantal dingen 'op de grote hoop'. Dit is echter nog wel grof gescheiden tussen Trein, city, Technic en Duplo.

De Mindstorms en een aantal extra sets liggen bij mij bijvoorbeeld door elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cass Casey schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:55:
Beginnersvraagje: ik heb van vroegâh nog wel losse steentjes, maar de laatste aanschaffingen zijn allemaal "modeldozen". Halen jullie daar dan de steentjes gewoon uit en in losse bakjes verdelen? Of hebben jullie die classic-sets massaal gekocht?
je zoekt een; https://www.brickowl.com/ en een www.bricklink.com

probeer veelal te zoeken naar (re)sellers met overwoord; 'bulk' waardoor de ppb (price per brick) enorm omlaag kan.

losse steentjes haal ik meestal daar, hoewel de pick'n'brick wall ook geregeld met wat bekers thuis kom (officiele lego stores) wat geregeld goedkoper uitvalt dan online (shipping etc.)

een classic doos is imho een 'waste of money' (tenzij je misschien een goeie aanbieding kunt score, maar dan nog zet ik twijfels bij praktisch nut)

tipje; download stud.io bouw jouw gebouw virtueel, vanuit daar kun je een onderdelen lijst exporteren (om bij bricklink in te laden) en zo de juiste blokjes voor jouw bouwwerk kunt bestellen

ps; welcome terug uit de darkages :)

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 29-09-2021 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb een paar dagen geleden het Middeleeuws kasteel 31120 besteld voor mijn zoontje (wordt binnenkort 6)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/31120.png

Ik heb ook alvast de boekjes gedownload en een beetje doorgebladerd. Volgens mij wordt dit best een uitdaging voor een 6-jarige (staat als 9+ op de site/doos), maar als we het gewoon samen in delen opbouwen denk ik dat het wel goed komt. Mocht hij op een gegeven moment toch de lol van het bouwen niet meer zien, dan bouw ik hem wel af en kan hij er daarna mee spelen 8). Ik denk dat het thema en de speelbaarheid in ieder geval wel in de smaak gaan vallen.....

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 08:29
himlims_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:06:
[...]

je zoekt een; https://www.brickowl.com/ en een www.bricklink.com

probeer veelal te zoeken naar (re)sellers met overwoord; 'bulk' waardoor de ppb (price per brick) enorm omlaag kan.

*knip*
hoe doe jij dat dan? schrijf jij ze eerst aan dan? of komt dit automatisch door bepaalde hoeveelheid te selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leosand schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:07:
[...]

hoe doe jij dat dan? schrijf jij ze eerst aan dan? of komt dit automatisch door bepaalde hoeveelheid te selecteren?
shop van klaas is mijn favoriete (in nld)

en inderdaad; aanschrijven helpt soms ook :)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 03:25
Tijdje terug al een keer ontwerp laten zien, maar nu staat die hier gebouwd. Bijna helemaal tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: https://next.t60.nl/index.php/s/o8Rx669zPS3HfrG/preview

Moet alleen nog even de binnenkant leuk maken en daarna maak ik een handleiding die op rebrickable.com komt.

• almightyarjen

almightyarjen

rhodium schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:54:
Tijdje terug al een keer ontwerp laten zien, maar nu staat die hier gebouwd. Bijna helemaal tevreden mee.

[Afbeelding]

Moet alleen nog even de binnenkant leuk maken en daarna maak ik een handleiding die op rebrickable.com komt.
Super mooi, leuke details :Y

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 08:29

[Afbeelding]

ik vind hem helemaal leuk! _/-\o_
jammer dat ie 16 studs breed is maar dat begrijp ik.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
gwystyl schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:05:
Ik heb een paar dagen geleden het Middeleeuws kasteel 31120 besteld voor mijn zoontje (wordt binnenkort 6)

[Afbeelding]

Ik heb ook alvast de boekjes gedownload en een beetje doorgebladerd. Volgens mij wordt dit best een uitdaging voor een 6-jarige (staat als 9+ op de site/doos), maar als we het gewoon samen in delen opbouwen denk ik dat het wel goed komt. Mocht hij op een gegeven moment toch de lol van het bouwen niet meer zien, dan bouw ik hem wel af en kan hij er daarna mee spelen 8). Ik denk dat het thema en de speelbaarheid in ieder geval wel in de smaak gaan vallen.....
Ik vind dat ook heerlijk. Heb mijn dochter wel verteld dat ik echt egoistisch ben met mijn eigen Lego als het nieuw is.
Ze wilde mee helpen met de nieuwe Winter Village set. :+ Maar ze begrijpt het met haar 7,5 jaar maar al te goed.
Andersom verwacht ik ook van haar dat ze het lekker zelf zou willen bouwen, maar veelal wil ze het toch samen doen.
Ze heeft er wel lekker mee gespeeld moet ik zeggen.

Morgennacht of overmorgennacht komt de question mark block voor VIP beschikbaar.... Vorige keer was ik ook te laat eigenlijk, maar gelukkig nog op tijd voordat ze op waren.
Zal nog een paar keer checken wanneer ik klaar moet zitten.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben weer sets aan het opruimen. Een tikje OCD, maar ik sloop ze en tel de onderdelen en doe ze in een ziplock. Ik heb net de Spring Lantern Festival opgeruimd en ik heb wéér dat ik onderdelen mis, niet zie of teveel heb...

Voorbeeld. Ik heb 6x 11090 in dark blue over. Die staat niet in het lego boekje maar wel op rebrickable. Weird.
Daarnaast heb ik nog 5 kleine onderdelen die wél in het boekje staan (en op rebrickable) maar er niet bij zitten.

Ik wordt er een beetje gek van, want echt elke keer gebeurt dit. En er zal vast wel eens verkeerd geteld worden, of echt een onderdeel missen...

Hoe precies (of niet) zijn jullie? En tellen jullie de sets ook na?

• Arunia
@iAR Ikzelf haal ze uit elkaar vanuit de handleiding zelf. Dus achter naar voren uit elkaar halen.
Heb zo het idee dat wanneer je het vanuit de index doet, dat die wellicht niet klopt.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Arunia schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:22:
@iAR Ikzelf haal ze uit elkaar vanuit de handleiding zelf. Dus achter naar voren uit elkaar halen.
Heb zo het idee dat wanneer je het vanuit de index doet, dat die wellicht niet klopt.
Dat lijkt me redelijk arbeidsintensief! *kijkt naar het Colosseum dat nog uit elkaar moet*

• meesje
GAIAjohan schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:50:
De 10262 gaat ineens hard omhoog qua prijs en weinig beschikbaar. Daarnaast gaat ie er natuurlijk uit..
Zou de James Bond week van RTL/Videoland hier verder ook bijdragen?
Brickwatch toont nog maar 3shops
Bij Intertoys is deze nog (online) te krijgen voor 145 euro.

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

[Afbeelding]

Uit welke sets is deze MOC? 10292 en andere?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]

Moet alleen nog even de binnenkant leuk maken en daarna maak ik een handleiding die op rebrickable.com komt.n
Erg gaaf gelukt!! Mooi gebruik van kleuren en herhaling daarvan, de ramen van de verdiepingen leuk gemaakt. Die groene accenten (slope met curved) heb ik denk ik niet eerder gezien, breekt mooi het patroon!

Kleine suggestie; de “grijzen” tiles van verdieping 1 steken uit langs de ramen, bij de verdieping daarboven niet; zou we mooi zijn om dat gelijk te maken (or bewust gedaan)?

En die light grijze “ronde” blokjes onder de vensterbank, kn niet helemaal plaatsen hoe/waarom (soort textuur?) of bepaalde functie?

Begrijp me moet verkeerd, vind een van de meest geslaagde modular/moc-gebouwen die hier op forum gezien heb (afgezien van koning @Barthezz Brick )

probeer vaak een “suggestie/verbetering” aan te dragen, waardeer dat ook als andere dat bij mijn bouwwerken doen.

Al met al super gebouwd, benieuwd naar binnenkant en de achterzijde

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 03:25
HekkeySE schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:39:
[...]

Uit welke sets is deze MOC? 10292 en andere?
Nee alleen 21319 voor de onderkant.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLMZ4bHZ935I_L9B6AP-VDf6yCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGz5XsF7OzmB7I1Nhap8a4Yq.jpg?f=fotoalbum_large
Aldus deze post op Instagram.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Wow, wat een model! Dit doet mij denken aan speelgoedwinkels waar je vroeger gigantische schepen/vliegtuigen en andere modellen had staan. Voor mij is deze set echt het vlaggenschip wat je met Lego kan realiseren. Ik zie uit naar de afmetingen en meer detail foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:37
Wauw, wauw nog eens wauw! Wat een prachtig model! Knap dat het zo ‘smooth’ is gebleven, waarschijnlijk klik je delen aan elkaar. Denk dat ie wel 1,25m is.

Dit komt meteen in huis. Fantastisch die details, smullen voor diegene in de ban van Titanic zijn. Een plek ervoor is een zorg voor later.

[ Voor 13% gewijzigd door D. Ninjai op 29-09-2021 21:42 ]

• SunnieNL
  • Laatst online: 23:22
D. Ninjai schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:10:
[...]

Wauw, wauw nog eens wauw! Wat een prachtig model! Knap dat het zo ‘smooth’ is gebleven, waarschijnlijk klik je delen aan elkaar. Denk dat ie wel 1,25m is.

Dit komt meteen in huis. Fantastisch die details, smullen voor diegene in de ban van Titanic zijn. Een plek ervoor is een zorg voor later.
9090 stukjes. Dat wordt wel ff sparen. Gok tussen de 900-1000 euro.
Maar idd, denk dat deze wel in mijn huis gaat verschijnen al heb ik nog geen idee waar die komt te staan :)

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
SunnieNL schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:59:
[...]

9090 stukjes. Dat wordt wel ff sparen. Gok tussen de 900-1000 euro.
Maar idd, denk dat deze wel in mijn huis gaat verschijnen al heb ik nog geen idee waar die komt te staan :)
Ik verwacht eerder €500 - €600, vergelijkbaar met het Colosseum.

Mooie set, te groot voor mij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Hier hebben ze het over 629,99 euro.

• SunnieNL
Owh dat valt dan nog mee. Minder merkenrecht in licentie blijkbaar dan met de StarWars ucs. Wordt oktober ineens een hele dure maand als die echt op 20okt in vip verkoop gaat.
Heb er voor morgennacht ook al 2 op de lijst :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53

QuattroNL

It is I.

Met z'n 1m is ie wel wat kleiner dan de Titanic van m'n zoontje (die is 1,50m).
Het dek is ook wel wat gedetailleerder.

Als ik al mijn Bricklink orders daarvoor bij elkaar optel ontloopt het elkaar niet heel veel...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:18:
Met z'n 1m is ie wel wat kleiner dan de Titanic van m'n zoontje (die is 1,50m).
Het dek is ook wel wat gedetailleerder.

Als ik al mijn Bricklink orders daarvoor bij elkaar optel ontloopt het elkaar niet heel veel...
Volgens promobricks is ie 1.23m lang.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Met ijsberg GWP in de eerste weken van verkoop? >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 19:30
Zitten de minifiguren Jack en Rose er ook bij?

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-06 10:07
SunnieNL schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:06:
[...]

Owh dat valt dan nog mee. Minder merkenrecht in licentie blijkbaar dan met de StarWars ucs. Wordt oktober ineens een hele dure maand als die echt op 20okt in vip verkoop gaat.
Heb er voor morgennacht ook al 2 op de lijst :p
11-17 oktober dubbele VIP punten dus dat mis je dan net. :9

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-04 13:21

[Afbeelding]

Erg mooi geworden inderdaad. Welke sets zijn hiervoor nodig? en verder nog veel losse stenen? Ik kan je vorige post niet terugvinden :'(

• emieltenberge
  • Laatst online: 01-03 09:45
himlims_ schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]
welke bakjes zijn dit?

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:10
Had de 40424 (Winters sneeuwballengevecht) op t oog om samen met de arreslee te bestellen. Op lego.nl staat nu “tijdelijk niet op voorraad”. Op Brickwatch staat “uitverkocht”.

Hij is er al n tijdje niet. Komt deze weer terug?

https://www.lego.com/nl-n...nter-snowball-fight-40424

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
DCNY schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:46:
Had de 40424 (Winters sneeuwballengevecht) op t oog om samen met de arreslee te bestellen. Op lego.nl staat nu “tijdelijk niet op voorraad”. Op Brickwatch staat “uitverkocht”.

Hij is er al n tijdje niet. Komt deze weer terug?

https://www.lego.com/nl-n...nter-snowball-fight-40424
Beter om even te bellen of mailen met LEGO klantenservice? LEGO Store Utrecht heeft hem volgens de website in ieder geval op voorraad.

• SunnieNL
Vitruvius schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:08:
[...]
11-17 oktober dubbele VIP punten dus dat mis je dan net. :9
mmm.. das wel jammer ja, maar ik ben zo bang dat deze ondanks de prijs toch in no-time is uitverkocht dat ik daar eigenlijk niet op wil wachten.
Na de dubbele VIP punten zal ook wel de GWP voor deze winter uitkomen. Ook zo'n ding die ik waarschijnlijk wil hebben en niet ga krijgen tenzij mijn neefje/nichtje voor kerst iets met lego willen.

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
TestDummie schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:38:
[...]
... Voor mij is deze set echt het vlaggenschip wat je met Lego kan realiseren. Ik zie uit naar de afmetingen en meer detail foto's!
Eeh, dit is statisch model van een over bekende boot... 8)7

Wat is hier zo hyper bijzonder aan? :?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Eurionair schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:38:
Nu even nadenken wat we hierna gaan bouwen maar het wordt vermoedelijk geen tow-truck :+
Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Ctan/rebel-tow-truck-finished/rebel-tow-truck-ctan-01.jpg/750x562p.jpg
https://rebrickable.com/m.../rebel-tow-truck/#details misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 30-09-2021 14:55 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• TestDummie
  • Niet online
warhamstr schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:42:
[...]

Het is natuurlijk een icoon die in steentjes vereeuwigd wordt! De schaal, het oog voor detail en het aantal steentjes laat zien dat lego niet bang was voor de uitdaging.

Voor mij persoonlijk is dit een van die sets die een nieuw hoogtepunt van Lego markeert, waarop later teruggeblikt zal worden _/-\o_

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
TestDummie schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:11:
[...]

Het is natuurlijk een icoon die in steentjes vereeuwigd wordt! De schaal, het oog voor detail en het aantal steentjes laat zien dat lego niet bang was voor de uitdaging.

Voor mij persoonlijk is dit een van die sets die een nieuw hoogtepunt van Lego markeert, waarop later teruggeblikt zal worden _/-\o_
Tot LEGO inziet dat mensen nog meer geld willen neertellen en ze besluiten om een nog groter model uit te brengen met ruimte voor nog meer detail. Dan zakt dit model af naar een tweede of derde plaats en komt in de schaduw te staan van de nieuwe nummer één waarop teruggeblikt wordt :P

Neemt niet weg natuurlijk dat het wel tof is dat ze een dergelijke set op de markt brengen :) Ik heb er zelf alleen te weinig mee, tenzij het als een modulair gebouw te openen valt en geheel van binnen voorzien is van details, van de machinekamer tot aan de kamer waar Rose nagetekend wordt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TestDummie
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:26:
[...]

Tot LEGO inziet dat mensen nog meer geld willen neertellen en ze besluiten om een nog groter model uit te brengen met ruimte voor nog meer detail. Dan zakt dit model af naar een tweede of derde plaats en komt in de schaduw te staan van de nieuwe nummer één waarop teruggeblikt wordt :P

Neemt niet weg natuurlijk dat het wel tof is dat ze een dergelijke set op de markt brengen :) Ik heb er zelf alleen te weinig mee, tenzij het als een modulair gebouw te openen valt en geheel van binnen voorzien is van details, van de machinekamer tot aan de kamer waar Rose nagetekend wordt ;)
Ieder z'n eigen smaak! Ik vermoed wel dat lego met deze set, het Colosseum en de Millennium Falcon aan de limiet zit van de prijs, aantal onderdelen en de complexiteit. Een nog fysiek grotere set zou ook wat ongemakkelijk zijn in gebruik, een vierkante meter Lego verplaatsen en ergens kunnen etaleren is ook wel handig :P

Maar misschien heb je wel gelijk, voor je het weet heb je een schaal 1:1 Jack en Rose UCS, inclusief deur waar eigenlijk wel twee personen op passen die gelijk bruikbaar is als eettafel. Het zou wel een ijsbreker zijn bij visite xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 17:59
Het is een iconisch onderwerp waar ze veel technieken in kwijt moeten kunnen. Omvang zal altijd een issue zijn omdat het gewoon lang gaat worden. Maar de herkenbaarheid moet ervoor zorgen dat het verkopen zal.

Ben wel benieuwd hoe het uit zal vallen tegenover de Titanic van andere producenten. Het zal snel een set van € 200+ worden en dan lopen ze toch een risico als je daar niet overheen gaat in bouwkwaliteit en technieken.

• Eurionair
  • Laatst online: 08-06 13:03

Eurionair

Senior Destructor

Haha , deze kan zo mee doen in de Mad Max deel 26 (of hoever zo ook zijn) ;)

Ik mis bovendien nog een paar onderdelen alhoewel het bij deze misschien niet direct opvalt :+

PV Output

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Eurionair schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:56:
[...]

Haha , deze kan zo mee doen in de Mad Max deel 26 (of hoever zo ook zijn) ;)

Ik mis bovendien nog een paar onderdelen alhoewel het bij deze misschien niet direct opvalt :+
Er is ook een gejatte MOC van op amazon.de, maar ik krijg maar geen contact met de MOCer om wat te doneren, dus ik weet niet of ik hem moet kopen of niet (is alweer bijna 4 maanden geleden)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:37
[...]

offtopic:
You can be blasé about some things but not about Titanic.

Sorry, kon deze quote uit de film niet laten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

offtopic:
i'ts not a boat it's a ship!

[ Voor 4% gewijzigd door rammes op 30-09-2021 16:15 ]

Ik zou het doen!

• 42erik
  • Niet online
[...]

De maat... Verder vind ik hem ook mwoa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-06 21:38
TestDummie schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:35:
[...]

Ieder z'n eigen smaak! Ik vermoed wel dat lego met deze set, het Colosseum en de Millennium Falcon aan de limiet zit van de prijs, aantal onderdelen en de complexiteit. Een nog fysiek grotere set zou ook wat ongemakkelijk zijn in gebruik, een vierkante meter Lego verplaatsen en ergens kunnen etaleren is ook wel handig :P

Maar misschien heb je wel gelijk, voor je het weet heb je een schaal 1:1 Jack en Rose UCS, inclusief deur waar eigenlijk wel twee personen op passen die gelijk bruikbaar is als eettafel. Het zou wel een ijsbreker zijn bij visite xD
Er is wel een markt voor grotere modellen, kijk naar shops die MOC's verkopen zoals deze: https://www.jb-spielwaren.de/riesige-mocs/

Maar als Lego heb je er ook mee te maken dat je de verzamelaars niet tegen je in het harnas wilt jagen, stel ze komen met een geweldig mooie set voor 2.000,- dat kan ze nog op aardig wat verwijten komen te staan, op een gegeven moment is het gewoon niet leuk meer. Daarbij zal de oplage klein zijn dus zullen ze weinig tot geen aparte set-eigen bricks toe kunnen voegen want dan rijst de prijs de pan uit.

• 42erik
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:07:
[...]

Er is ook een gejatte MOC van op amazon.de, maar ik krijg maar geen contact met de MOCer om wat te doneren, dus ik weet niet of ik hem moet kopen of niet (is alweer bijna 4 maanden geleden)
Ik zou zeggen dat je je best gedaan hebt, als ie echt niet reageert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
rammes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:15:
[...]

offtopic:
i'ts not a boat it's a ship!
offtopic:
It's a submarine. :X

Maar da's toch geen formaat meer dat bootje. Misschien een keer leuk om te bouwen, maar dat is het dan ook wel? Lijkt mij niet dat hier mooie MOC's van gemaakt kunnen worden met vele duizenden onderdelen. Naja, andere bootjes misschien. Ik zoek mijn Technic er wel op uit dat er vele alternatieven mogelijk zijn in ieder geval. Ben zelf geen held in iets verzinnen, maar bouw graag creaties van anderen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Deze bakjes: Bekijk IRIS Organizer Chest ladesysteem A4 - 8 kleine lades - 8 x 4L - Kunststof - Zwart/Transparant op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Heb ze overigens bij xenox of Blokker gehaald (dachte de 2e bij eoa actie) ze waren goedkoop en de bakjes kunnen er relatief eenvoudig uit.

• Eurionair
  • Laatst online: 08-06 13:03

Eurionair

Senior Destructor

Ik heb ze ook en ze bevallen me goed. Om ze er makkelijk uit te kunnen halen verwijder ik het kleine blokkeer clipje.

Het is wel zo dat een aantal lades een beetje een 'hangbuikje' ontwikkelen als je ze met redelijk gewicht laadt maar dat neemt niet weg dat het fijne kastjes in gebruik zijn.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik heb ze ook, bevallen enorm goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Zo, de Mario Question Mark Block besteld. Met nog een klein setje er bij (3,99 voor de hockey/andere sport meuk. Wellicht leuk voor het winter dorp) zodat je de bonus extra nog kan krijgen. Wat ik gaar vind, want daar hoefde ik maar 1 cent extra voor te hebben, maar goed.

Daar doen ze het natuurlijk om :+

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 01-10-2021 01:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:56
Ik weet dat bestelupdates hier niet de bedoeling zijn, maar bij het plaatsen van de 'kerstbestelling' (Santa's Visit en Santa's Sleigh) zojuist zag ik dat de 2-in-1 Kerstkrans (40426) weer op voorraad is! <3

Sla je slag, vorig jaar was deze snel uitverkocht!

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:50
Arunia schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 01:07:
Zo, de Mario Question Mark Block besteld. Met nog een klein setje er bij (3,99 voor de hockey/andere sport meuk. Wellicht leuk voor het winter dorp) zodat je de bonus extra nog kan krijgen. Wat ik gaar vind, want daar hoefde ik maar 1 cent extra voor te hebben, maar goed.

Daar doen ze het natuurlijk om :+
Ik ben benieuwd wat die verrassing inhoudt.
Iemand die al gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:08
Sjurm schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:58:
[...]

Iemand die al gekregen?
Ik krijg deze vandaag binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Sjurm als je zoekt op de lego id zeg maar, dan komt er de brickzheads uit van de Duitse herder met pup.
Maar dat is alleen via google. Want op de site heeft die weer een andere code.
Of wel, ik heb nu echt geen idee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
De nieuwe grote en kleine Batman Tumblers zijn vanaf vandaag te bestellen!
De kleine Batman Tumbler is vanaf vandaag te bestellen!

Ik wacht nog even tot hij beschikbaar is bij de kleinere LEGO zaken.

[ Voor 17% gewijzigd door LAD93 op 01-10-2021 10:50 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
LAD93 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:05:

De grote vanaf 1 november toch…? Hier althans wel…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
LAD93 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:05:

De grote volgens mij vanaf 1 november pas: https://www.lego.com/nl-n...n-batmobile-tumbler-76240

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:20

Superkiwi

Hoi doei

Ik dacht dat de 'nieuwe' Tumbler een heruitgave van de oude zou zijn en daarmee exact hetzelfde.
Als ik kijk op Brickwatch staat deze info bij de 76023 (oude):
15 cm hoog, 40 cm lang en 24 cm breed, 1869 onderdelen.
Deze info staat bij de 67240 (nieuwe):
16 cm hoog, 45 cm lang en 25 cm breed, 2049 onderdelen.

Als ik ze bekijk zitten er inderdaad wel wat verschillen in:
OUD
Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/alt/76023_alt2.png

NIEUW
Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/alt/76240_alt4.png

Het eerste wat opvalt is de standaard, het tweede wat opvalt is de zijkant.
Ik vind in beide gevallen het origineel mooier.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Wat mij vooral opvalt zijn die tractor wielen achter bij de nieuwe versie. Bijzondere keuze :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
@hemiparo @HekkeySE jullie hebben helemaal gelijk. Verkeerd gelezen.. mea culpa

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
PFffff, ziet mijn vrouw vanochtend de mini disney kasteel set.
Als ik dat nu vannacht had geweten, dan had ik niet voor 4 euro een setje besteld erbij en deze meteen meegepakt.
Als ik hem nu bestel, komt er weer 6 euro bij en ze zijn al in het magazijn bezig met de Question Mark Block.

Weet iemand of bellen nuttig kan zijn om het alsnog toe te voegen aan de bestelling? Moet er dan speciaal tijd voor vrij maken om te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 01-10-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 23:59
Superkiwi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:23:
Het eerste wat opvalt is de standaard, het tweede wat opvalt is de zijkant.
Ik vind in beide gevallen het origineel mooier.
De voorwielen van de nieuwe versie staan dichter naar het midden, wat volgens de Lego Designer meer overeenstemt met de film versie.

Maar ik ben het met je eens. De versie uit 2014 met die achterwielen en met de zijkanten aan de voorkant (dit detail bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCkSDPAuMKxBbT8SC12OMWlhPw0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pqNM7X3NoxsnhQEnsJru7DXI.png?f=user_large
vind ik persoonlijk ook mooier dan de vernieuwde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Arunia schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:33:
PFffff, ziet mijn vrouw vanochtend de mini disney kasteel set.
Als ik dat nu vannacht had geweten, dan had ik niet voor 4 euro een setje besteld erbij en deze meteen meegepakt.
Als ik hem nu bestel, komt er weer 6 euro bij en ze zijn al in het magazijn bezig met de Question Mark Block.
Voor die ene cent had je toch ook een steentje van een paar cent mee kunnen bestellen? Dat had ik vorig jaar namelijk gedaan. Natuurlijk gewoon voor het allergoedkoopste steentje gegaan en niet eerst van te voren gekeken welke ik het beste kon gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
meesje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:49:
[...]

Voor die ene cent had je toch ook een steentje van een paar cent mee kunnen bestellen? Dat had ik vorig jaar namelijk gedaan. Natuurlijk gewoon voor het allergoedkoopste steentje gegaan en niet eerst van te voren gekeken welke ik het beste kon gebruiken. :)
Daar heb ik niet eens bij stil gestaan als optie. Maar goed, die set was ook niet perse duurder, maar baal er wel van dat ik niets wist van dat Disney kasteeltje. We zijn daar geweest ook nog namelijk. (en nee, die grote is gewoon te duur en geen plek voor).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk89
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-12-2023
Kerstkrans 2-in-1 op voorraad bij Lego!

https://www.lego.com/nl-n...stmas-wreath-2-in-1-40426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53

QuattroNL

It is I.

Tc99m schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 01:11:
Ik weet dat bestelupdates hier niet de bedoeling zijn, maar bij het plaatsen van de 'kerstbestelling' (Santa's Visit en Santa's Sleigh) zojuist zag ik dat de 2-in-1 Kerstkrans (40426) weer op voorraad is! <3

Sla je slag, vorig jaar was deze snel uitverkocht!
Wow, had niet verwacht dat ie nog/weer beschikbaar zou komen!
Gelijk besteld. Thx!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
QuattroNL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:40:
[...]

Wow, had niet verwacht dat ie nog/weer beschikbaar zou komen!
Gelijk besteld. Thx!
Zou wel raar zijn, als ze die kerstkrans niet meer zouden uitbrengen. De set was vorig jaar net nieuw en was online snel uitverkocht. Gelukkig had ik vorig jaar de allerlaatste in NL :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
Gisteren voor mijn verjaardag het Harry potter kasteel gekregen voor het eerst in 20+ jaar dat ik weer eens lego kreeg voor een verjaardag:)

kan niet wachten om te beginnen set ziet er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:46
runner83 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:01:
Gisteren voor mijn verjaardag het Harry potter kasteel gekregen voor het eerst in 20+ jaar dat ik weer eens lego kreeg voor een verjaardag:)

kan niet wachten om te beginnen set ziet er mooi uit.
Leuke verjaardagscadeau! 8) :P Ben wel wat jaloers eigenlijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• chrisO
Even een copy/paste vanuit het Tweakers Lego MOC Challenge 4 (september 2021) topic met de uitslag:

🥇 1. Gim🥈 2. phYzar🥉 3. D75
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnXqBQ_gS_mJSVblYI_RsjRkmFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37x0oYLxHBno5tFIqtrdGROt.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyQsL3E-bLWBNYJQu-TTDFf1n0o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SoCvO2qakeejqUUV48F43gYz.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cra1UxLxqpq8BGTaDhrY-zVQNBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQqkgYejk6h3aPqd6muCorQc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Het topic met de Tweakers Lego MOC challenge voor de maand oktober is ook weer geopend!
Tweakers Lego MOC Challenge 5 - oktober 2021

Deze maand wordt het een eenvoudige set. Dus aarzel niet en doe mee! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bkVGzjc89LQML_ZIdTdH8mizrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ohCY0vLF6vWMcExIj3YeseC.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46

D75

Bedankt!
Meteen samen met de arrenslee (40499) besteld!

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06 23:47
Is deze fiets voor Lego Ideas hier al eens langsgekomen?

WORKING LEGO BICYCLE

Hopelijk wordt dit nog een officiële set.
Ik zou hem wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Die kerstballen van LEGO was dat iets eenmaligs of komen die elk jaar opnieuw uit?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
een uurtje geleden ook in de store in Leidschendam.

eerste keer dat ik daar ben geweest, gelijk paar dingetjes gekocht wel erg veel engels sprekend personeel :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:08
Sjurm schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 06:58:
[...]

Iemand die al gekregen?
Heb de verrassing net binnen, hier was het de Duitse herder brickheadz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik hoor er nu echt bij, ik heb namelijk voor het eerst een kleine backlog :D

Hoekgarage, de Baracuda piraten en de Charles Dickens giveaway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Net toch maar met verzendkosten erbij het Disney Kasteel mini aangekocht. Ach, hebben beide dames wat te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Afas schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:58:
Ik hoor er nu echt bij, ik heb namelijk voor het eerst een kleine backlog :D

Hoekgarage, de Baracuda piraten en de Charles Dickens giveaway
Ja welkom erbij! En nu begint t pas echt :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:37

Moofnor

King of my castle

Mensen met een backlog hebben toch gewoon hun prioriteiten verkeerd liggen?:+

Ik zit zelf in een opgelegde afkoelingsperiode na aanschaf van Diagon Alley…

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:15:
[...]

Ja welkom erbij! En nu begint t pas echt :+
Met een paar weken slecht weer zal het snel gedaan zijn oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Moofnor schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:19:

Ik zit zelf in een opgelegde afkoelingsperiode na aanschaf van Diagon Alley…
ik ga december verhuizen..
ik wil niet allemaal modellen gebouwd meenemen...

ik moet ook een aparte ruimte goed indelen.. geen idee hoe nog..

iemand nog tips voor indeling van een ruimte van ongv. 4,4M (L) x 2.66m (B)?

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 01-10-2021 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 23:59
Moofnor schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:19:
Als je al wat langer mee gaat dan begint je huis redelijk vol te staan met LEGO modellen. Mijn methode om dat te temperen is door mezelf de restrictie op te leggen dat ik één (grote) set per maand kan/mag bouwen. Wat dus betekent dat ik regelmatig een backlog heb staan wanneer ik meerdere sets in korte tijd (in aanbiedingen) heb aangeschaft. Anticipatie op een mooie set bouwen is ook fijn hoor! :D
Pagina: 1 ... 113 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .