Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.167 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ik zoet de Lego Fiat 500 in een 3D bestand om zo wat te prutsen en een gelijkendere versie te kunnen creëren. Volgens mij is de Lego versie een stud te breed, zeker drie platte laagjes te hoog en niet rond genoeg aan de achterkant. Waarbij de wielen maatgevend zijn voor de verhouden, waarbij het voorwiel trouwens te ver naar voren staat.

Vergeet ik helemaal mijn initiële vraag af te maken. Weten jullie waar ik zo’n model kan vinden en hebben jullie eventueel tips?

[ Voor 16% gewijzigd door Dagg op 20-09-2021 23:12 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOXRzAW32WvIupGtSOa7is_nceE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NxdC9ePZzSOUw0ncUBNEXUI.jpg?f=fotoalbum_large

Nog 1462 parts en hij is klaar!

Heb wel gebruikte tiles en 1x1 round plates gepakt omdat t anders helemaal onbetaalbaar is

[ Voor 10% gewijzigd door johnb52 op 21-09-2021 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Of je laat hem zwart (en haalt het blauw er dus weer af) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Dagg schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:11:
Ik zoet de Lego Fiat 500 in een 3D bestand om zo wat te prutsen en een gelijkendere versie te kunnen creëren. Volgens mij is de Lego versie een stud te breed, zeker drie platte laagjes te hoog en niet rond genoeg aan de achterkant. Waarbij de wielen maatgevend zijn voor de verhouden, waarbij het voorwiel trouwens te ver naar voren staat.

Vergeet ik helemaal mijn initiële vraag af te maken. Weten jullie waar ik zo’n model kan vinden en hebben jullie eventueel tips?
Ik weet niet of je bekend met de Lego Digital Designer(LDD) en ook dat bedoeld voor je 3D bestand? Anders moet je even zoeken op Lego Fiat 500 ldd model op Google. 9 vd 10x kom je op een forum terecht waar ze het officiele Lego model daarin hebben uitgewerkt en kun je het downloaden en daarna importeren in LDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47
@DaWayne Ik heb die set ook en was gisteren op rebrickable aan het browsen aan de hand van je post. Super tof wat ze er allemaal mee gefabriekt hebben.

Binnenkort ook eens wat leuks gaan bouwen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 20:43
la_fusion schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:43:
[...]

Ik weet niet of je bekend met de Lego Digital Designer(LDD) en ook dat bedoeld voor je 3D bestand? Anders moet je even zoeken op Lego Fiat 500 ldd model op Google. 9 vd 10x kom je op een forum terecht waar ze het officiele Lego model daarin hebben uitgewerkt en kun je het downloaden en daarna importeren in LDD.
Beter stud.io ipv LDD. LDD wordt niet meer supported en aangezien Bricklink.com (dat stud.io heeft ontwikkeld) nu van Lego is, zou je kunnen zeggen dat het de nieuwe officiële Lego bouwsoftware is. Ik geloof dat je in stud.io ook renders kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 12:05
Arunia schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:17:
@DaWayne Ik heb die set ook en was gisteren op rebrickable aan het browsen aan de hand van je post. Super tof wat ze er allemaal mee gefabriekt hebben.

Binnenkort ook eens wat leuks gaan bouwen. :D
Klopt ja.
De meesten moet je betalen voor instructies, maar mijn zoon had van de Skeleton Dragon een filmpje gevonden en die gewoon iedere seconde op pauze gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Nee was er niet bekend mee. Ik was wel een video tegen gekomen van een fiat in Sketchup maar de forums waar over gesproken wordt zijn mij niet bekend via de zoekopdracht van google. ik ga eens kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
En vandaag is de Winter set binnen gekomen. Ofwel, Santa has come to visit. :D

Net boekje 1 gemaakt (het kleine boekje want er staat niet 1 of 2 meer op schijnbaar.) en de kerstboom met licht.
Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat buiten dat de build van die Kerstboom wel leuk is, het licht echt heel erg tegen valt. Dat is wel zonde omdat je er eigenlijk ook in het donker, maar weinig van ziet.

Never mind, had het blokje ondersteboven... :+
Ziet er wel netjes uit. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqEiHAXV5_Z1P0XBoJEJHKNMZDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E62DBdPK6XichvBtdpiRxTy6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door Arunia op 21-09-2021 23:55 ]

• johnb52
JeroenE schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:03:
[...]
Of je laat hem zwart (en haalt het blauw er dus weer af) 8)
Dat kan ook, maar ik wil m perse helemaal uit 1x1 round plates maken, dus dan ook de zwarte 1x1round plates🤡

Ik ben wel bijna in 1x van mijn voorraad nopjes af!

• johnb52
Zijn jullie bekend met de app Brickit? De app scant je blokjes in een grote hoop en zegt dan welk model(Len) je kan maken volgens mij.

Voorlopig alleen voor iOS, niet voor Android, ik heb geen iPhone dus kon ik niet testen

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
johnb52 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:10:
Zijn jullie bekend met de app Brickit? De app scant je blokjes in een grote hoop en zegt dan welk model(Len) je kan maken volgens mij.

Voorlopig alleen voor iOS, niet voor Android, ik heb geen iPhone dus kon ik niet testen
grappig kende dit niet.
zijn wel filmpjes op youtube erover.
YouTube: Brickit - Use your LEGO collection to make NEW designs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

Jakkus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:34:
Mijn FOMO richt zich nu op deze set: de Dinosaurusfossielen (21320), die er dit jaar uitgaat. Heeft iemand deze al gemaakt? Is hij de moeite waard?
Ik ben bezig hem nu te bouwen (heb geen haast met het bouwen van mijn sets :p) Hij zit leuk in elkaar, en wat ik ook er leuk vind dat je op het laatst pas echt ziet hoe het in elkaar past (en in de tussentijd vraag je je echt wat dat nou zou moeten worden :p) Ik heb alle zakjes open getrokken en in de doos gedaan, lekker het ouderwetse lego gevoel!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:30
@Wailing_Banshee Ik krijg hem alles het goed is vandaag binnen! Heerlijk, dat vind ik ook heel leuk: gewoon alles op een hoop gooien en bouwen :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jakkus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:15:
@Wailing_Banshee Ik krijg hem alles het goed is vandaag binnen! Heerlijk, dat vind ik ook heel leuk: gewoon alles op een hoop gooien en bouwen :)
Ik krijg 'm ook vandaag binnen (het tweede exemplaar dus, voor de MOCs) :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:52

Wailing_Banshee

You're Next

@Jakkus @SnoeiKoei

Ik heb hem al ergens in juni ofzo gekocht (en heb net twee sets gekocht, anders had ik er nog 1 bij gekocht, voor die MOC's! die zijn wel heel gaaf...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46
Oh, wat gaaf dit! Net gevonden via Lego Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-86058.jpg/1000x800.jpg?1630297040.4338906

Zelf ladende dobbelsteen toren. Die moet ik hebben! O+

[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 22-09-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@Wailing_Banshee @SnoeiKoei @Jakkus iedereen vanavond dus aan t knutselen met fossielen? Hier dito, wee zo'n fijne IDEAS doos als bak voor alle stenen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:25
Gim schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:17:
@Wailing_Banshee @SnoeiKoei @Jakkus iedereen vanavond dus aan t knutselen met fossielen? Hier dito, wee zo'n fijne IDEAS doos als bak voor alle stenen :)
Naar aanleiding van alle positieve reacties op deze set hier ook overstag gegaan 😂
Passen wel mooi bij mijn jurassic park collectie 😎 elke maand een andere dino 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
SpeedyNick schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:20:
[...]

Naar aanleiding van alle positieve reacties op deze set hier ook overstag gegaan 😂
Passen wel mooi bij mijn jurassic park collectie 😎 elke maand een andere dino 👍
Geweldig :P Iedereen steekt elkaar aan met t aanschaffen van dit setje. :)

Ik heb zelf verder niks van Jurassic Park sets. Alleen t LEGO spel zie ik hier nog wel een keer komen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18
Ik ben niet aangestoken om de dino fossielen te kopen, wel kan ik zeggen ik zocht een andere hobby om niet zo veel geld meer uit te geven, andere hobby is geslaagd minder geld uitgeven 🤔, erg verslavend.

ben begonnen in juli sinds dien gekocht,
millenium falcon 75257
AT AT 75288
batmobile 76139
ecto-1 10274
ford mustang 10265
haunted house 10273
politiebureau 10278
kylo ren's shuttle 75256
Als laats het politiebureau gekocht en dat zou voorlopig het laatste zijn, maar goed omdat dit mijn eerste modular huis is en ik er toch meer wil, kreeg ik ook last van fomo en heb toch nu ook maar de corner garage besteld😁, volgens mij heb ik een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Laatst online: 22:25
Gim schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:27:
[...]

Geweldig :P Iedereen steekt elkaar aan met t aanschaffen van dit setje. :)

Ik heb zelf verder niks van Jurassic Park sets. Alleen t LEGO spel zie ik hier nog wel een keer komen 8)
Mijn bankrekening vond het niet zo geweldig na een nieuwe auto en vakantie deze maand :+

Maar lijkt mij een leuke set om ook een avondje met mijn 4 jarig neefje te maken, heb die ook helemaal into lego gemaakt afgelopen vakantie 😎
Leuk detail, heb voor zijn verjaardag de Lego City Lego City Brandweerkazerne - 60215 besteld, en raadt eens waar zijn vader zich zwaar mee heeft vermaakt in de jaren 80/90? Dezelfde set in de jaren 80 variant (geloof set 6382?). Mooie nostalgische ervaring voor hem meteen 😻

• Gim
  • Niet online
gizmokat schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:50:
Ik ben niet aangestoken om de dino fossielen te kopen, wel kan ik zeggen ik zocht een andere hobby om niet zo veel geld meer uit te geven, andere hobby is geslaagd minder geld uitgeven 🤔, erg verslavend.

millenium falcon 75257
AT AT 75288
batmobile 76139
ecto-1 10274
ford mustang 10265
haunted house 10273
politiebureau 10278
kylo ren's shuttle 75256
Als laats het politiebureau gekocht en dat zou voorlopig het laatste zijn, maar goed omdat dit mijn eerste modular huis is en ik er toch meer wil, kreeg ik ook last van fomo en heb toch nu ook maar de corner garage besteld😁, volgens mij heb ik een probleem.
Probleem met ruimte in huis bedoel je? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Gim schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 07:47:
[...]

Ik heb niet het hele artikel gelezen maar als ik de sets zie staan, dan vraag ik me af... Gaan enkele van die sets komend jaar niet EOL zoals de Defender? Die gaat toch al een poosje mee?
Om terug te komen op de mogelijke prijsverhogingen in Duitsland (en andere West-Europese landen), kennelijk was dit een communicatiefout. Zie hier de laatste update van Stonewars:

https://www.stonewars.de/news/preiserhoehungen-ab-2022/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
TestDummie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:16:
[...]

Om terug te komen op de mogelijke prijsverhogingen in Duitsland (en andere West-Europese landen), kennelijk was dit een communicatiefout. Zie hier de laatste update van Stonewars:

https://www.stonewars.de/news/preiserhoehungen-ab-2022/
Dus ze gaan de prijzen voor heel Europa gelijk trekken wat kan betekenen dat bepaalde sets in Duitsland duurder worden en misschien ook in Nederland en België, maar dat sets ook goedkoper kunnen worden hier.

Het gaat om de adviesprijs en niet over de retailer (ofschoon kans bestaat dat een retailer ook met de prijs omhoog gaat, toch?). Zou de inkoopprijs voor retailers ook omhoog gaan?

Maar komt er dan toch nog steeds op neer dat je er goed aan doet dit jaar nog een goedkope feestmaand deal te vinden in Duitsland lijkt me :)

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 18:54

millenium falcon 75257
AT AT 75288
batmobile 76139
ecto-1 10274
ford mustang 10265
haunted house 10273
politiebureau 10278
kylo ren's shuttle 75256
Ik was in de lego store in scheveningen en heb om deze reden ook gewoon maar niks gekocht.

Er is zoveel wat ik leuk vind maar voor ik het weet begin ik aan een andere serie die ik ook compleet wil hebben.

Ik hou het maar bij technic, heb de ducati en landrover nog steeds in de backlog liggen.

• Gim
  • Niet online
iwaarden schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:01:
[...]

Ik was in de lego store in scheveningen en heb om deze reden ook gewoon maar niks gekocht.

Er is zoveel wat ik leuk vind maar voor ik het weet begin ik aan een andere serie die ik ook compleet wil hebben.

Ik hou het maar bij technic, heb de ducati en landrover nog steeds in de backlog liggen.
Gewoon andere dingen bouwen met hetgeen je al hebt. Alternatieve builds van een set op Rebrickable of zo. Zo krijg je ook meer waar voor je geld wat je al besteed hebt :)

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:59

L23

millenium falcon 75257
AT AT 75288
batmobile 76139
ecto-1 10274
ford mustang 10265
haunted house 10273
politiebureau 10278
kylo ren's shuttle 75256
Ach, het hoeft geen probleem te zijn :P Lijkt me alleen dat je met dit tempo snel ruimtegebrek hebt en met bijna elke week een grote set ook weer snel uitgekeken bent op je nieuwe hobby? Of is het nu een enorme backlog en ben je de komende tijd nog wel even zoet met bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Gim schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:09:
[...]

Probleem met ruimte in huis bedoel je? :)
Nee dat niet, ik heb nog een grote zolder kamer over daar wil ik een lego stad gaan maken, nog genoeg ruimte in huis, alleen mijn bankrekening vind het iets minder.

Ben al blij dat er nu geen sets meer zijn de er uit gaan, die ik echt wil hebben, het meeste wat ik nu nog wil is pas uit of moet nog uit komen dus dat kan nog voorlopig nog wel even wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door gizmokat op 22-09-2021 20:18 ]

• Gim
  • Niet online
Even een inhaalslag maken als je net met een hobby begint is prima. Sommige sets gaan er allicht al snel uit. Daarna inderdaad rustig aan doen zodat de berg aan sets je niet gaat tegenstaan.

Dit jaar veelal wat kleine setjes gekocht. Ecto-1 was de uitzondering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
L23 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:08:
[...]

Ach, het hoeft geen probleem te zijn :P Lijkt me alleen dat je met dit tempo snel ruimtegebrek hebt en met bijna elke week een grote set ook weer snel uitgekeken bent op je nieuwe hobby? Of is het nu een enorme backlog en ben je de komende tijd nog wel even zoet met bouwen?
Het is vooral nu een backlog, waren wat sets die er uit gaan die ik echt wou hebben vandaar ook de aanschaf, voorlopig is er niets meer wat er uit gaat wat ik echt wil hebben.

Aan ruimte gebrek geen last kan nog heel veel bij, maar tot nu toe heb ik alleen de millennium falcon gebouwd en de AT AT en ben nu bijna klaar met het haunted house, dus ik heb nog 6 grote sets te bouwen dat houd me voorlopig wel weer een paar maanden zoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
Die santa's visit is weer een erg leuke build tot nu toe (zakje 3). Er staat soms een stukje tekst in als uitleg wat eigenlijk best interessant is.
Ik keur hem goed. En hij heeft weer andere manieren van bouwen dan andere sets.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0fI7XC5R85zY9Jb1n3mS-fFbC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCWEpNFWvMWPu7XxsAqJi92M.jpg?f=fotoalbum_large

Ter afwisseling maar weer een legonstore bezocht Rome was ik nog niets geweest. napoli heb ik niets boeiende gezien, Venetië eerder al eens hier besproken. Rome was ik nog niet geweest (gave stad trouwens)

dikke pick n brick wall; maar alleen per volle beker per type [..]

Had eigenlijk een aantal Sparta/Romeinse figures verwacht.. helaas. Viel tegen; helemaal niets in thema of regionaal (bij franchise willen ze nog wel eens zelf iets leuks bedenken/samenstellen) beetje default zaak.

Helaas ook niet de fontein kunnen scoren (expired/oud) maar had kleon beetje hoop dat die er misschien zou zijn. Helaas, wel super gave mozaïek daarvan aan de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kgO54bHE1JW5WIxXGLst67aQ7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wet25hPgC64nvhuMPm8GbWYP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w4AI9oqxk0a7ifHtrZQ02W8RLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVRCLhNVtgPIccENC3v0VhtC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 22-09-2021 22:22 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:39
himlims_ schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:09:
Helaas ook niet de fontein kunnen scoren (expired/oud) maar had kleon beetje hoop dat die er misschien zou zijn. Helaas, wel super gave mozaïek daarvan aan de muur.
Dus je hebt in de plaats dan maar die mozaïek meegenomen naar huis? ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gizmokat
Deze had hier gemoeten: Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 24-09-2021 17:38 ]

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
gizmokat schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:21:
De corner garage is binnen😃, en mijn vrouw ook blij die wou graag de charles dickens set maar er was op dit moment niets wat ze bij lego wou kopen.

[Afbeelding]
Weet je wel hoe erg dit mijn Fomo aanjaagt :X

Veel plezier met bouwen

• gizmokat
Afas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:30:
[...]

Weet je wel hoe erg dit mijn Fomo aanjaagt :X

Veel plezier met bouwen
Ja daar kreeg ik zelf ook last van toen iemand hier op het forum zei dat deze set er uit ging, en nu is ie nog bij lego te krijgen en bij andere shops is ie nu ook al duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
gizmokat schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:35:
[...]

Ja daar kreeg ik zelf ook last van toen iemand hier op het forum zei dat deze set er uit ging, en nu is ie nog bij lego te krijgen en bij andere shops is ie nu ook al duurder.
Nou mijn FoMo is verleden tijd :')

• Jakkus
Haha, we jagen hier elkaars FOMO misschien wel een beetje te veel aan soms ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:55:
Haha, we jagen hier elkaars FOMO misschien wel een beetje te veel aan soms ;)
Had nog wat VIP punten van de Barracuda Bay set dus tenminste nog €10 korting haha. Heb ik in de winter wat te doen. Backlog van 2 nu met de piraten en deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Afas Ik kan je geen ongelijk geven, beide zijn erg leuke sets! Lekker van genieten :)

• Kapoen
gizmokat schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:35:
[...]

Corner Garage kan er nog altijd uit gaan dit jaar. Misschien gaat de laatste stock op naar de feestdagen en is het dan echt gedaan.

• gizmokat
Kapoen schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:08:
[...]

Corner Garage kan er nog altijd uit gaan dit jaar. Misschien gaat de laatste stock op naar de feestdagen en is het dan echt gedaan.
Daarom heb ik hem ook gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 14:19
Gisteravond het Iron Man masker in elkaar gezet. Leuk bouwwerkje. Had wel ergens een foutje gemaakt want kreeg het laatste gedeelte boven de ogen er niet op en kon niet vinden waar de fout zat. Uiteindelijk maar voor een groot deel uit elkaar gehaald en opnieuw begonnen :)

Dit weekend verder met het Batman masker en de Infinity Gauntlet :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILe5kRWENKSZ5Ifc5Mwxv6tt00Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bP3yxYbe7bEvQrHEOr8ITphl.jpg?f=fotoalbum_large

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:00:
@Afas Ik kan je geen ongelijk geven, beide zijn erg leuke sets! Lekker van genieten :)
En zolang de seals niet verbroken zijn, kun je de set zonder verlies doorverkopen dus kost het nog niets ;)

net alsof dat gaat gebeuren

• gizmokat
Afas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:12:
[...]

En zolang de seals niet verbroken zijn, kun je de set zonder verlies doorverkopen dus kost het nog niets ;)

net alsof dat gaat gebeuren
Dit dus, ben pas begonnen met lego en best veel sets gekocht in een paar maanden, ook die er aan het eind van het jaar uit gaan, maar ik had zo iets als ik ze uiteindelijk toch niet wil bouwen kan ik ze makkelijk weer doorverkopen zonder verlies of misschien met een kleine winst, vandaar dat ik met lego makkelijker ben om te kopen dan dat ik het met andere dingen zou doen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
Haha, zo praat ik het voor mezelf ook goed :p Mocht ik er ooit spijt van krijgen, dan kan je veel gebouwen wel weer voor hetzelfde bedrag (of meer) verkopen, ook als de doos wel geopend is ;) (Niet dat dat snel gaat gebeuren inderdaad :p ).

Edit: over FOMO gesproken: ik heb pas deze set toegevoegd aan mijn stad, samen met wat Marvel-minifigs: de Avengers-Tower. Want die gaat er ook dit jaar uit ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAb2g3TOyi7hXZW2o_iQVBdKtgo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecEFV9p60yx5hUsolutyXYDY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geEXCtMIk7qyKbjXbT8XUyeAC70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/an2DUi9Inejmw72Q3IirxerG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjZyYVo_lti1eCBceYk2MvPh09o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0zAPk86zVP0MtihpIOHq3Ks.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 74% gewijzigd door Jakkus op 23-09-2021 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:18:
Haha, zo praat ik het voor mezelf ook goed :p Mocht ik er ooit spijt van krijgen, dan kan je veel gebouwen wel weer voor hetzelfde bedrag (of meer) verkopen, ook als de doos wel geopend is ;) (Niet dat dat snel gaat gebeuren inderdaad :p ).
Als ik kijk naar de grote sets gekocht heb afgelopen jaar: 42082, 21318, 21322, 10255, 10264 en 10278 dan denk ik dat ik die op dit moment zeker gemiddeld voor de aankoopwaarde of iets meer kan verkopen. Voor de kleinere sets geldt dat een stuk minder. Hoewel ik het voor de grap zei ga ik uit van een restwaarde van 0. Omdat ik geen plannen heb om te verkopen en je ook niet weet wat het over 5 jaar waard is.

• Jakkus
Afas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:32:
Als ik kijk naar de grote sets gekocht heb afgelopen jaar: 42082, 21318, 21322, 10255, 10264 en 10278 dan denk ik dat ik die op dit moment zeker gemiddeld voor de aankoopwaarde of iets meer kan verkopen. Voor de kleinere sets geldt dat een stuk minder. Hoewel ik het voor de grap zei ga ik uit van een restwaarde van 0. Omdat ik geen plannen heb om te verkopen en je ook niet weet wat het over 5 jaar waard is.
Ik denk dat je gelijk hebt, zeker de kleinere sets zullen niet zoveel meer waard worden.
Maar goed, het is allemaal maar theoretisch, waarschijnlijk doen we ze toch niet weg :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Jakkus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, zeker de kleinere sets zullen niet zoveel meer waard worden.
Maar goed, het is allemaal maar theoretisch, waarschijnlijk doen we ze toch niet weg :p
Het is altijd mogelijk dat je per toeval een kleine set koopt met een exclusieve minifig.
Ik geloof dat de deadpool minifig uit een kleinere set komt. Bijgevolg is dat setje nu redelijk wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Afas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:32:
[...]

Speed Champion autootjes die willen het soms nog weleens goed doen qua kleine sets 8) Dan heb ik het wel over de autootjes die minder studs breed zijn. Passen prima in de straten van een lay-out en gaan ook zeker niet zonder verlies weg... MOCHT je ze wegdoen :) Vooral een zaak van ze zelf niet voor de adviesprijs kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 23-09-2021 16:07 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3unOaMpT0wzQWaYHtv3HEneunU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3M3rFRLhfBgTXdULZVaBOuq.jpg?f=fotoalbum_large

Yes, ik ben uitgenodigd! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:43
Ik snap ergens deze set niet. Volgens mij is hij best overhyped (zeker voor de prijs voor een hoop non-functional plastic). Er is niks speelbaars aan en of bewegends aan? (zelfs pure displaysets is vaak nog wel mee te spelen; zoals modulars, creator expert treinen/auto's, london bridge etc). En toch verkopen ze hem blijkbaar. Oke, architecture sets zijn ook pure display maar daar zitten dan wel weer modellen tussen die voor het oog goed te pruimen zijn. En je hebt er een boel losse prullaria onderdelen bij zoals een sjaal, een toverstok etc. Leg je die er gewoon naast? ik vind het rommelig ;)

[ Voor 7% gewijzigd door HBSVDK op 23-09-2021 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:47
@HBSVDK Die frutsels eromheen doen het hem inderdaad niet. Ga ik ook afbreken en opbergen. Toverstaf vind ik niet eens mooi gedaan. Het hoofd kan je wel bewegen en in het echt is de uil op de boeken supermooi. Twijfelde tussen Zweinstein kasteel en deze, maar we vonden allebei dit toch meer aanspreken voor op de plank als HP fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 19:53
Hij is vandaag bij mij bezorgd (met de Dickens GWP)! Binnenkort maar eens bouwen.
HBSVDK schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:32:
[...]

Ik snap ergens deze set niet. Volgens mij is hij best overhyped (zeker voor de prijs voor een hoop non-functional plastic). Er is niks speelbaars aan en of bewegends aan? (zelfs pure displaysets is vaak nog wel mee te spelen; zoals modulars, creator expert treinen/auto's, london bridge etc). En toch verkopen ze hem blijkbaar. Oke, architecture sets zijn ook pure display maar daar zitten dan wel weer modellen tussen die voor het oog goed te pruimen zijn. En je hebt er een boel losse prullaria onderdelen bij zoals een sjaal, een toverstok etc. Leg je die er gewoon naast? ik vind het rommelig ;)
Voor mij perfect, want ermee spelen doe ik toch niet :P
Het is puur een displayset en daarvoor vind ik hem erg mooi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gizmokat
Tja smaken verschillen nou eenmaal, ik vind het best een leuke display set om te zien, alleen heb ik niks met harry potter en zou ik het zelf niet kopen, als je het zelf helemaal geweldig vind is het toch goed, ieder zijn ding.

En gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, zou een dure grap worden als ik alle lego leuk zou vinden.

En ik zelf koop ook alleen maar lego voor display om naar te kijken en niet om mee te spelen.

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:43
Ik ben aan het orienteren om de defender te motoriseren. Daarop kom ik op de volgende mogelijkheden:
https://www.custombricks....guage=en&products_id=1029
https://rebrickable.com/m...-defender-rc-mod/#details
https://rebrickable.com/m...-rc-mod-2-buwizz/#details

Wie heeft zn defender al gemotoriseerd. Het fijnste zou ik het vinden om een fysieke controller te hebben en niet te moeten werken met een app. Wie heeft ervaring?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
WinterBase schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:11:
Gisteravond het Iron Man masker in elkaar gezet. Leuk bouwwerkje. Had wel ergens een foutje gemaakt want kreeg het laatste gedeelte boven de ogen er niet op en kon niet vinden waar de fout zat. Uiteindelijk maar voor een groot deel uit elkaar gehaald en opnieuw begonnen :)

Dit weekend verder met het Batman masker en de Infinity Gauntlet :9

[Afbeelding]
Deze heb ik mijn vrouw gegeven. Die is helemaal Ironman fan. Daarnaast van lightmybrick de licht set gekocht en ingebouwd voor haar).
Alleen al het gedeelte voor de ogen is erg tof.
Wij vonden het ontzettend grappig dat de mond kon bewegen. Bleek toen ik dat gedeelte uit elkaar moest halen dat ze daar een fout had gemaakt. :+

Twijfel nog over de Infinity Gauntlet. Vind hem zelf erg tof, maar zij heeft er dan weer minder mee.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://ideas.lego.com/pr...42-439f-9694-dfbad079c8bb

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/37bdd5a8-3cb8-41e7-b0c7-9a6168268816/resize:950:633/webp
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/9de325a6-11ff-45cb-8eb2-f9ee7a4e0177/resize:950:633/webp
Volgens mij redelijk dezelfde schaal als ecto-1 :)

Iconisch: ja
Mooi: mwoa, vind ik, maar ja, het is dan ook een zwarte auto zonder heel bijzondere lijnen, dus ja

[ Voor 44% gewijzigd door 42erik op 23-09-2021 22:14 ]

• Afas
  • Niet online
42erik schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:10:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooi: mwoa, vind ik, maar ja, het is dan ook een zwarte auto zonder heel bijzondere lijnen, dus ja
Dit is wel een musthave als ze die uit gaan brengen. Soundbrick met KITT stem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
42erik schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:10:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb ik ook maar mijn Support gegeven. Hoewel ik toch wel hoop dat mocht de set daadwerkelijk uitgebracht worden (wat ik eigenlijk niet verwacht) dat de officiële set wel een voorruit heeft. Heb persoonlijk niks met auto's zonder raam. :P Al mijn Creator Expert auto's, van de VW T1 t/m de Porsche 911, en de Batmobile 1989 en de ECTO-1 en de Tumbler hebben allemaal ramen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Arunia schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:44:
[...]
Wij vonden het ontzettend grappig dat de mond kon bewegen. Bleek toen ik dat gedeelte uit elkaar moest halen dat ze daar een fout had gemaakt. :+
Euhm :)
Dus die mond hoor je niet open te kunnen zetten, dat hij iets open scharniert :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NuxRRddZqSlswuymHo-Q7sU1E4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3BS39O41QPV7XA3f50vxciDW.png?f=user_large

Misschien die van mij ook maar eens nakijken :+

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@mortael Naar wat ik gezien heb niet.
Maar, ik twijfel nu wel omdat jij het ook hebt. Volgens mij horen die 2 zwarte vleugel plates 1 naar beneden, maar bij ons vielen ze er hier iedere keer af.
Zal het nog eens checken in de handleiding, die van lightmybricks zet ze in ieder geval zo zodat de mond niet beweegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Arunia schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:13:
@mortael Naar wat ik gezien heb niet.
Maar, ik twijfel nu wel omdat jij het ook hebt. Volgens mij horen die 2 zwarte vleugel plates 1 naar beneden, maar bij ons vielen ze er hier iedere keer af.
Zal het nog eens checken in de handleiding, die van lightmybricks zet ze in ieder geval zo zodat de mond niet beweegd.
Ik heb zelf de kit van GameofBricks eraan zitten, en zo te zien hebben ze de handleiding aangepast.
Eerder deden ze de ledjes voor de ogen achter de zwarte bricks die de ogen moesten voorstellen.
Je zag er toen niks van, dus ik had ze zelf boven de ogen gedaan (en zitten vast met plakband).
Ik had er wel een melding van gemaakt, maar ze snapten het maar niet, en ik had het opgegeven :)

Nu hebben ze het zelf ook boven de ogen zitten, met zo te zien strips die kunnen plakken.
Je kan ook zien hoe GameofBricks het mondgedeelte heeft gedaan: https://instructions.gameofbricks.eu/?p=23480

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@mortael Lightmybricks heeft inderdaad boven de ogen leds zitten die op de ogen schijnen. Achter de ogen is een beetje nutteloos. :+

Zal het ergens een keer gaan vergelijken. Als ik tijd heb. ;)
Ben benieuwd hoe Lego het bedacht heeft en of het heel makkelijk fout te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
mortael schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:10:
[...]

Euhm :)
Dus die mond hoor je niet open te kunnen zetten, dat hij iets open scharniert :?

[Afbeelding]

Misschien die van mij ook maar eens nakijken :+
Lijkt me sterk dat we nu al met een paar mensen dezelfde fout maken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GaPTWDm3GImGZ-n2Lux2F-glQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTrpED8QLdmh8wWL5Hkr2uEX.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij kan de mond ook bewegen, volgens mij is dat puur zodat je de juiste hoek kan maken :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:48:
[...]

Heb ik ook maar mijn Support gegeven. Hoewel ik toch wel hoop dat mocht de set daadwerkelijk uitgebracht worden (wat ik eigenlijk niet verwacht) dat de officiële set wel een voorruit heeft. Heb persoonlijk niks met auto's zonder raam. :P Al mijn Creator Expert auto's, van de VW T1 t/m de Porsche 911, en de Batmobile 1989 en de ECTO-1 en de Tumbler hebben allemaal ramen. :)
Een LEGO auto zonder voorruit is voor mij Technic. Is zo'n auto geen Technic, dan komt ie niet in huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

QuattroNL

It is I.

Ninjetsu NL schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:08:
[...]

Lijkt me sterk dat we nu al met een paar mensen dezelfde fout maken...
[Afbeelding]

Bij mij kan de mond ook bewegen, volgens mij is dat puur zodat je de juiste hoek kan maken :?
Bij mij kan de mond ook wat open en het lijkt er idd op wat je zegt: blijkbaar kon de mond alleen op deze manier bevestigd worden en is het helemaal niet de bedoeling dat ie op en neer kan.
Het is, achteraf, een geinige feature, al is de playability van zo'n helm nou niet echt groot dus is de feature feitelijk nutteloos :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Deze had hier gemoeten: Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 24-09-2021 16:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Mensen, graag even op letten dat aankopen en statusupdates NIET in dit topic thuis horen, maar in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Ik heb weinig zin om ze steeds weg te moeten halen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Cool! Er komen o.a. een Noodle Shop en een Viking Ship! Ik ben benieuwd!
https://bouwsteentjes.inf...ZJTzUKv-hWOcZ8HMmhWLvMCLs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ardana schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:38:
Modbreak:Mensen, graag even op letten dat aankopen en statusupdates NIET in dit topic thuis horen, maar in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Ik heb weinig zin om ze steeds weg te moeten halen.

[ Voor 85% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2021 10:19 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21

Superkiwi

Hoi doei

Mijn neefje was vanmiddag niet snel genoeg met bouwen dus er zit nu een half afgebouwde '66 Batmobiel in de doos. Beloofd dat ik 'm volgende week weer mee zou nemen zodat we hem af kunnen maken.
In de tussentijd kunnen zij beslissen wie er bestuurder wordt en wie shotgun mag zitten; aan hun gezichten te zien zijn ze het er nog niet over eens...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjxLaGuhls_h6IfbV02eUyBeeXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rpLQ1TiLJVLMQyXDZx1N20P.jpg?f=fotoalbum_large
Leuk klein displaysetje wel, weer heel wat anders dan de Tumbler en de 1989 Batmobiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 24-09-2021 22:37 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• gizmokat
Het haunted house is af 😃, vind het echt een leuke set, zowel om te bouwen en om naar te kijken, het mechanisme van de vrije val werk bij mij ook perfect, had hier en daar gezien op fimpjes dat dat niet bij iedereen soepel werkte, ik heb alle draaiende delen ook niet te strak aangedrukt en gezorgd dat alles soepel draaide.

Nu nog even bedenken aan welke set ik nu ga beginnen, heb nog de batmobile, ecto 1, ford mustang, politie bureau, corner garage, en star wars kylo rens shuttle🤔 in mijn backlog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQYkBD8arWANdhtvfuOpGuWR9fo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CD1Biwn5QbpbFcie9SBYejpy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elnODRNLWCyAR5a8rTRrf45z0zE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5eZYs0AEtwKBGL6aSlwXK7QQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LSL-HhGeJ1Zvs6jhWzrYDXe3As=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9NF6kFrHTJ3mjwJ029ZIn8D2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP5_A-VCYcRlSCglSkI99q9denU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pybCk1wwbiv7gqLuo5SIzYhW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
klopt het dat lego de kortingsvouchers voor inwisseling vip punten in een fysieke store niet meer aanbiedt?

de winkel voucher is ook de telefoonvoucher.. :z

[ Voor 21% gewijzigd door mschol op 26-09-2021 15:34 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 18:23

Eurionair

Senior Destructor

The "Tow" must go on......

Het lijkt wel of er van elke set een tow-truck kan worden gemaakt want niet alleen bij Lego zelf is het populair maar ook bij de MOC-ers.

Afijn, ik had er 2 gemaakt en dacht waarom niet een hele serie :)

Dit zijn ze dan geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuffBdIeCx0lhdItcLygzv_MR1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tv8VcmPJrwf9gXJGOiSFUiAb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9NrumEfSSNBWtfHZ_DMaNED7p4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yorl9HOWH1y8ksWBgQRQiL0Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uqzb3GyWG4qm9VlsWXIDqgdiVo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhQwvQi54v1ub9azjawnzbRq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlLvcLsi7FQC_ixeZEZPqM1vduE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hz0En1iIAiHR9DathIjIKQTU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_eplSjlr350vhrWJhMcy4qHXoM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ummDkMJpqVEGM4SGCyW8lBAz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyraUmRvYgUz5Ux_5oRLwG_lOag=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgLMWxHhiyMHbZYnt91R1LCh.jpg?f=fotoalbum_tile

Spiegeltje , spiegeltje aan de wand wie is de mooiste tow-truck van het land
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1vLk1cTAAszh4LA8YgqCEan9_k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fnDCMcFuwYOa0LGhoNFnfDQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Qua bouwen vond ik de 42128 Heavy duty Tow Truck toch wel erg leuk maar wellicht ook omdat dit mijn eerste pneumatische set is. Stickers plak ik eigenlijk niet meer en zeker bij deze vind ik de stickers erg 'schreeuwend' overkomen. Dus ik vind hem zonder zeker zo mooi.
Positief verrassend vond ik de bouw van de 42098 Rotator Tow Truck want er bleken toch wel leuke constructies in te zitten.
Wat betreft de looks vind ik de 42110 Vintage Pick Up Wrecker erg geslaagd. Straalt echt iets van vintage uit door kleurstelling en model.

Nu even nadenken wat we hierna gaan bouwen maar het wordt vermoedelijk geen tow-truck :+

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:12
Dinsdag ga ik waarschijnlijk de regel ‘niet terug kijken, maar gewoon nu leuke deals scoren’ breken. Ik neem me zelf wel voor dat dit eenmalig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
meesje schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:38:
Dinsdag ga ik waarschijnlijk de regel ‘niet terug kijken, maar gewoon nu leuke deals scoren’ breken. Ik neem me zelf wel voor dat dit eenmalig is. ;)
En we zijn natuurlijk benieuwd waarvoor je je regel gaat breken (/buigen ;-) )..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Van het weekend wilde mijn dochter weer eens met haar Lego Boost 17101 aan de slag. Na demontage van een andere set wilde ze weer terug naar de standaard Robot 'Vernie'. Wat haar vervolgens frustreerde is dat het in feite niet mogelijk is die robot gewoon zelf te besturen. Enkel maar middels de standaard commando's in de Lego Boost app en eigenlijk heb je daar ook geen 'vrij paneel' waarmee je gewoon vrij kan programmeren en spelen (of is dat er wel :? ).

Aangezien ik een Lego Hub (van de 42099) heb werken met de Brickcontroller V2 app (en het er hier in het topic volgens mij ook eens een keer over ging) besloot ik te proberen of ik de Lego boost controller ook kon inladen in de BC V2 app. En dat lukt d:)b De app aan, een PS controller als bluetooth controller aan de telefoon / tablet gekoppeld en je kan met de controller vrolijk rond rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hebben we het nu over een oranje Porsche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
De 10262 gaat ineens hard omhoog qua prijs en weinig beschikbaar. Daarnaast gaat ie er natuurlijk uit..
Zou de James Bond week van RTL/Videoland hier verder ook bijdragen?
Brickwatch toont nog maar 3shops

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 27-09-2021 12:51 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Laatst online: 21-08 18:42
GAIAjohan schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:50:
De 10262 gaat ineens hard omhoog qua prijs en weinig beschikbaar. Daarnaast gaat ie er natuurlijk uit..
Zou de James Bond week van RTL/Videoland hier verder ook bijdragen?
Brickwatch toont nog maar 3shops
Over de grens is ie nog ruim voldoende te krijgen voor een leuke prijs en Intertoys heeft 'm ook nog in geselecteerde winkels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Black Friday is toch pas over twee maanden? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
TestDummie schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:35:
[...]

Zal aan de set liggen. Een set die er al langer uit is zal met Black Friday niet meer aangeboden worden voor een scherpe prijs. Ik vermoed toch dat het de oranje Porsche is... als ie die nog niet heeft ondertussen :+

[ Voor 31% gewijzigd door Gim op 27-09-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Laatst online: 21-08 18:42
TestDummie schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:35:
[...]

Toevallig lijkt wel aangekondigt dat Lego dit jaar weer mee doet, althans als ik dit op Facebook mag geloven. Ik dacht dat er begin oktober ook altijd een VIP week was... Zouden ze die overslaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Vitruvius op 27-09-2021 15:33 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 14:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNwdKOKHTVGjRDqEWA8hRlcFFQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fjOBKnuw5ITHiXa4SufaQLtu.jpg?f=user_large
8)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
goed idee voor de kamer die ik in ga richten in m;n nieuwe huisje :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:02:
[...]

goed idee voor de kamer die ik in ga richten in m;n nieuwe huisje :D
maakt niet uit welke kamer je pakt; uiteindelijk is ie toch te klein :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:08:
[...]

kan ik bevestigen, ik ben volop bezig met het inrichten van mijn Lego kamer en ik bedenk nu al dat ik misschien beter mijn garage kan gebruiken :D

Ik heb al een paar foto's gemaakt, bij gelegenheid zal ik deze nog wel posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
*snip* hiervoor is Vraag & Aanbod overig

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 28-09-2021 13:28 ]

Water-Escape

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• meesje
Frank_79 schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:20:
[...]

En we zijn natuurlijk benieuwd waarvoor je je regel gaat breken (/buigen ;-) )..
Gim schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:38:
[...]

Hebben we het nu over een oranje Porsche?
Vandaag opgehaald! Inderdaad de bekende oranje Technic set. Gekocht via MP voor 350 euro, nieuw in seal. Geen verkeerde deal volgens mij. Menig set gaat voor 425/450 euro weg. Het bijzondere is dat de verkoper niet het set nummer had vermeld in de advertentie. Ik kwam er toevallig op bij het zoeken naar ‘technic’. Ik denk dat de verkoper anders meer kijkers/biedingen had gehad. Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Nu kan ik de trilogie in de juiste volgorde bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/508vpiO5YWEQaHIyxTSNt6TmCCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEkn6MEfEAP9aZGv9Smy89Nx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gelukkig was ik net op tijd uit mijn dark ages dat ik die Porsche gewoon voor 180 euro heb kunnen kopen :) Over kopen gesproken, de Dom's Charger was 65 euro bij Bol, dus die staat hier nu te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ISKQcRZv96j_a7DwiiV4DFOJzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2vC26Yetf9vFBbQFslqsHDuT.jpg?f=user_large

Er is ook een 'pimp-my' versie van op rebrickable en een paar leuke MOCs. Dus heel wat te bouwen weer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@zonoskar De 42111 set heb ik ook sinds vandaag ook thuis liggen. Voor 50 euro overgenomen van dezelfde persoon waarvan ik de Porsche heb gekocht. Het is af en toe creatief rekenen :) maar zo heeft me Porsche nog maar 335 euro gekost. Bijna de Lego adviesprijs. Niet verkeerd voor een retired set in seal.
Ik kan nog verder creatief rekenen. Destijds de rode hijskraan gekocht. Wel met de intentie om deze te bouwen en ook menig MOC van rebrickable. Maar later toch gaan twijfelen en uiteindelijk weer verkocht. Als ik deze winst meeneem in prijs van de Porsche, wordt deze nog goedkoper.
Ook al zijn het indrukwekkende sets, gaat mijn voorkeur toch uit naar Technic sets waarbij geen batterijen nodig zijn. Ik zal er uiteindelijk echt niet mee gaan spelen. En puur als display vind ik deze sets te groot.
O ja, ook leuk dat de 42111 een eerste is van een serie (‘muscle cars’). Straks komt er ook een Batman Technic auto in dezelfde prijscategorie.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 28-09-2021 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

meesje schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:32:
@zonoskar O ja, ook leuk dat de 42111 een eerste is van een serie (‘muscle cars’). Straks komt er ook een Batman Technic auto in dezelfde prijscategorie.
Is dat zo? Ben benieuwd. Ik heb heel lang getwijfeld over de 42111. Maar die hotrod MOC op rebrickable icm de prijs op bol heeft toch de doorslag gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-86318.jpg/1000x800.jpg?1630998606.3660555

Enne creatief rekenen kan ik ook. Op zolder ligt nog een 42083 MISB die als aanbetaling voor de volgende 1:8 supercar moet dienen :) Als die ooit uitkomt natuurlijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
zonoskar schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:49:
Enne creatief rekenen kan ik ook. Op zolder ligt nog een 42083 MISB die als aanbetaling voor de volgende 1:8 supercar moet dienen :) Als die ooit uitkomt natuurlijk.
Ha ha ha, creatief rekenen doen we denk ik allemaal om onze Lego aankopen te rechtvaardigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Is dat zo? Ben benieuwd. Ik heb heel lang getwijfeld over de 42111. Maar die hotrod MOC op rebrickable icm de prijs op bol heeft toch de doorslag gegeven.

[Afbeelding]

Mooie MOC!

Wat betreft de Technic Batman: https://bouwsteentjes.inf...-42127-batmobile-in-2022/

2016, 2018, 2020. Dus zomer 2022 zou niet raar zijn voor een volgend 1:8 model. Wanneer verschenen de eerste geruchten m.b.t. Sian?

Het is overigens al mooi om de drie dozen van de Porsche, Bugatti en Sian naast elkaar te zien staan. Laat staan dat deze gebouwd zijn. *O*

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 28-09-2021 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 07:39
[...]

[Afbeelding
Ja gave bak !
Ik heb inmiddels behoorlijk wat los Lego aangeschaft, volgens mij heb ik alle delen om deze te bouwen (kleur zal anders zijn) En ach, die $6. Geweldig dat Rebrickable :Y

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:08:
[...]

uiteraard maar ga van gecombineerde computer/game/slaap/lego kamer naar losse slaap en losse lego kamer.

das best een enorm verschil voor mij (daarnaast kan ik door heel het huis wel lego kwijt als ik zou willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Over niet al te lang zal ik ook wel na gaan denken over een Lego kamer haha. Eerst nog een aantal keer de FoMo toe laten slaan. Wat heeft voor een Lego kamer de voorkeur: een kamer met weinig natuurlijk daglicht (zolder, garage) zodat je minder last hebt van vergeling van de stenen of toch maar een kamer met daglicht?
Pagina: 1 ... 112 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .