Hij heeft niet alle nummers er goed bij uitgeknipt, maar de 8043 stond er in ieder geval op; die herken ik uit duizenden omdat die ook op m'n eigen lijstje staat

Waren een stuk over 4 sets. Maar nee, ik laat de feestmaand hierdoor niet nog duurder uitvallen
Hij ziet de grotere Technic sets die ik zoal heb staan en ik denk dat hij daar wel door wordt beïnvloedt. M.i. heeft hij al meer dan genoeg uitdaging aan iets kleinere sets; daar kan ie prima uren mee vooruit qua bouw. Het moet in ieder geval een set worden met voldoende functies die interessant zijn voor hem. Ik ga de komende tijd maar eens polsen en proberen in te schatten wat hem 't meeste aanspreekt in sets, om zodoende een geschikte set erbij te zoeken. Zo zou Sinterklaas ook te werk gaan
Sowieso kijken wat de nieuwe speelgoedboekjes gaan doen met zijn lijstje

Ik ben het met je eens dat dat prachtige sets zijn. M.u.v. Unimog heb ik al die sets namelijk zelf gekocht nadat ik uit de dark ages kwam
Ik ben zelf ook iets minder te spreken over de recentere sets die uitkwamen, maar dat is meer voor mezelf. Dat neemt niet weg dat er voor m'n zoon (of anderen) nog erg toffe Technic sets tussen kunnen zitten. Nu zag m'n zoon een aantal gemotoriseerde (PF) sets die hem aanspraken. Hij heeft echter nog geen smartphone en ik sta ook niet te springen om een Control+ PU set te kopen. Ik ben dus vooral even aan het zoeken naar een interessante niet gemotoriseerde set... die ik eventueel met PF nog kan motoriseren als hij dat écht wil.
Ik heb gelukkig nog even tijd om Sinterklaas te helpen

Ja, maar nu noem je ook wat op

Dat er een markt is voor die specifieke Playmobil is vanwege de hele zwarte pieten discussie, waardoor ze dat spul uit de handel hebben genomen. Een stukje geschiedenis met felle voor- en tegenstanders.
The Muppets CMF? Wie willen we dan zien? Het mopperende duo Statler en Waldorf, de Zweedse Chef, Beaker, Animal met drumstel, de Great Gonzo

Het zou ook leuk zijn als LEGO een paar vignettes zou uitbrengen... een kleine balkon scene met Statler en Waldorf, een keukenscene met de Chef,...

Gelet op de prijs en het aantal stenen zal hij wel kleiner/eenvoudiger zijn dan de Claas Xerion 42054, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zou het tof vinden als LEGO wat meer grotere Technic sets zou uitbrengen die betrekking hebben op de landbouw, zoals bijvoorbeeld een maaidorser; of een accessoire voor achter een tractor. Soort van add-on sets. Ik vraag me alleen af of er genoeg animo voor is. Het is geen LEGO Mario waar je allerlei dingetjes voor bij kunt kopen.
Was het met de recentere modellen niet zo dat een officieel B-model vaker afwezig was? En anders wat vooronderzoek doen om te zien of er op Rebrickable een aantal leuke MOCs met goede instructies te vinden zijn.
[
Voor 9% gewijzigd door
Gim op 17-09-2021 10:28
]