Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.386.902 views

Onderwerpen

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20
meesje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:39:
We zijn al bezig met de december maand. Mijn zoontje vindt Lego Mario erg leuk. Bij de Intertoys zag hij het Bowser kasteel. Om met Mario te beginnen heb je toch minimaal een Mario of Luigi startset nodig? Als je deze combineert met het kasteel heb je dan voldoende speelplezier? Het lijkt me allemaal zo beperkt, maar als je zoontje helemaal gek is van Mario…
Voor mij natuurlijk een goede reden om de NES set te kopen. :)
Heel eerlijk? Wij hebben de basissets van zowel Mario en Luigi en nog een paar bij dingen.
Daarnaast heb ik zelf de series 1 t/m 3 van de minifig gekocht. Gewoon omdat.

Maar, punt wat ik wil maken. Die speelsets vind ik en als ik naar mijn dochter kijk echt ontzettend saai.
Niets houdt je tegen om vals te spelen of wat dan ook. Een level door spelen is met Mario in je hand op allerlei qr codes springen zeg maar.

Ik ben nog niemand tegen gekomen die het echt fantastisch vind eigenlijk.

Sorry, ik heb er weinig positiefs over te zeggen. De figuren om te bouwen zijn leuk. Dat wel, maar qua spelen...

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
@Arunia Oei… ik was er al een beetje bang voor. Daarom altijd bewust genegeerd. Mijn zoontje is ook meer van het bouwen dan van het spelen. Hmmm…. even kijken hoe ik dit ga ‘managen’. De volgende keer in de Intertoys winkel maar eens wat mooie Technic sets aanwijzen. Bij voorkeur sets met een B-model.

• Arunia
@meesje daarom vertel ik het ook. ;)
De NES is heel tof en doet wel iets met de Mario starter set (het figuurtje), Luigi heb in nog niet geprobeerd.
De question mark gaat er hier zeker komen. Gewoon omdat het kan.

Als het het bouwen is, dan denk ik (de Mario speelsets zijn sowieso duur) dat de nes of de question mark ook wel leuk zijn. De NES valt wel iets mee te spelen, maar is meer de techniek.

• meesje
Eerste Technic 2022 geruchten. Ik ben benieuwd naar de tractor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTsaPuGAS8SSC4VMCKhT7JVtt_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onxWP7VxymDwABcwsaedDdda.jpg?f=fotoalbum_large

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:09
Oeps.. de batmobile was weer op voorraad bij Lego en heb hem toch maar besteld.. ging niet goed met de bestelling en daarna opnieuw besteld.

Nu is de eerste bestelling blijkbaar wel goed gegaan en komen er twee mijn kant op.. oeps.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

WVL_KsZeN schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:12:
Oeps.. de batmobile was weer op voorraad bij Lego en heb hem toch maar besteld.. ging niet goed met de bestelling en daarna opnieuw besteld.

Nu is de eerste bestelling blijkbaar wel goed gegaan en komen er twee mijn kant op.. oeps.
Gewoon morgen even bellen, je hebt gemiddeld een halve week de tijd voordat ze daadwerkelijk gaan verzenden ;) webshop 1.0.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:42
CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:36:
[...]

Gewoon morgen even bellen, je hebt gemiddeld een halve week de tijd voordat ze daadwerkelijk gaan verzenden ;) webshop 1.0.
Was bij mij een keer midden in de nacht gebeurd en hoewel ze inderdaad pas na een paar dagen verzenden zat hij toen de volgende ochtend al in het 'verzendsysteem' en moest ik hem maar retourneren.

• WVL_KsZeN
Nou ja, of ik hou hem gewoon 8)

• DerMister
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-08-2022
De Lego webshop kan heel snel zijn. Ik heb Pirates of Barracuda Bay eergisteren besteld, is gisteren verstuurd, en vandaag al aangekomen. En tot mijn verbazing ook nog met de Charles Dickens GWP erbij die eigenlijk pas sinds vandaag weer beschikbaar is. Guess I was lucky :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Arunia schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:19:
Ik ben nog niemand tegen gekomen die het echt fantastisch vind eigenlijk.
Mijn 2 zoons (bijna 7 en net 10), zijn soms de hele dag parcours aan het maken welke net binnen de tijd haalbaar zijn met zoveel mogelijk muntjes. Ze controleren elkaar of het 'eerlijk' gaat (je mag bijv. niet terug) en door slim gebruik te maken van bepaalde codes is dat ook bijna niet mogelijk.
Met de laatste update kan je ook met elkaar spelen (2 tegelijk op 1 telefoon) wat ze ook regelmatig doen.

Zelf vind ik de grotere sets qua bouwen nog best leuk, er zitten in enkele grappige technische dingetjes in verwerkt. Ik ben overigens wel een grote nintendo fan en dan met name de mario games dus ben wel wat bevooroordeeld denk ik ;)

Hoe dan ook ik ben al klaar voor de komende verjaardag en Sint.. dan hebben ze samen álle sets die er op dit moment zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Arunia
@DukeBox hier ook Nintendo fan van het eerste uur overigens. Opgegroeid met de NES en alle consoles in bezit (op de virtual boy na).

Ik zie mijn dochter er eigenlijk niets mee doen en hoor en zie dat van anderen ook.
Wel tof dat jouw Kids er helemaal in op gaan. Wellicht omdat ze er samen mee kunnen klooien.
Onze dochter doet ook eigenlijk niets met Hidden Side, dus wellicht is de speel richting van Lego niets voor haar.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:10
Die question mark is wel heel gaaf…dure maanden :( vandaag winterdorp 1 oktober slee en vraagtekenblok. Wanneer komt de winter gwp erin? Die Charles Dickens heb ik al en bij het winterdorp krijg ik er ook weer een (iemand interesse om die voor 15 over te nemen, dm mij dan)

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
DerMister schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:01:
De Lego webshop kan heel snel zijn. Ik heb Pirates of Barracuda Bay eergisteren besteld, is gisteren verstuurd, en vandaag al aangekomen. En tot mijn verbazing ook nog met de Charles Dickens GWP erbij die eigenlijk pas sinds vandaag weer beschikbaar is. Guess I was lucky :)
Fijn dat jij hem gekregen hebt maar heel consequent zijn ze niet bij Lego :D

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Arunia schreef op donderdag 16 september 2021 @ 22:16:
Onze dochter doet ook eigenlijk niets met Hidden Side, dus wellicht is de speel richting van Lego niets voor haar.
Ik heb ze wel bij zowel mario als hidden side even moeten laten zien wat de bedoeling is (lees: toegevoegde waarde van de app / AR etc). Hoe dan ook is de oudste ook erg van het uitzoeken hoe de techniek werkt en ook anders te combineren is met lego. Ik denk dat als ik ze niet op weg had geholpen dat ze er veel minder mee bezig waren geweest.

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:24
WVL_KsZeN schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:12:

Bewaar je er 1 tot dat ze niet meer te krijgen zijn en dan verkoop je hem weer voor iets meer, net als mij toch maar besteld bij lego na de mislukte amazon deal.

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
meesje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:39:
We zijn al bezig met de december maand. Mijn zoontje vindt Lego Mario erg leuk. Bij de Intertoys zag hij het Bowser kasteel. Om met Mario te beginnen heb je toch minimaal een Mario of Luigi startset nodig? Als je deze combineert met het kasteel heb je dan voldoende speelplezier? Het lijkt me allemaal zo beperkt, maar als je zoontje helemaal gek is van Mario…
Voor mij natuurlijk een goede reden om de NES set te kopen. :)
Hier is Mario wel geteld 8 keer aangeraakt:
1 keer door mij
2 keer door mijn vrouw
2 keer door mijn jongste zoon
3 keer door mijn oudste zoon
Conclusie: niks voor bouwers.

Het leek me een leuk idee, maar het spel moet echt komen van de persoon zelf. Mijn advies: bouwt iemand graag koop dan iets anders van Lego. Speelt iemand eindeloos met de poppetjes, dan is het de moeite waard.

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:18
Nieuw hier! Na m'n Dark Ages ben ik vorig jaar (als die hard Star Wars-fan) begonnen met de Millenium Falcon 75257, de X-Wing 75301 en de Y-Wing 75249. Na een meevaller heb ik de Millenium Falcon UCS gekocht, opgebouwd en uitgestald 8). Ik heb vooral wat met de klassieke ruimteschepen, dus vooralsnog blijft m'n collectie hierbij.

Ik moet bij m'n ouders op zolder nog aan A-Wing, X-Wing en Y-wing van rond de eeuwwisseling hebben :P Die binnenkort maar eens opzoeken ...

Maar, ik hou ook al een tijdje de modulars in de gaten en heb gisteren de Corner Garage besteld!

[ Voor 16% gewijzigd door BBotman op 17-09-2021 08:51 . Reden: toevoeging ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:42:
Heten de volwassen fans van Playmobil overigens AFOP? :?
semi-offtopic; in mijn jeugd/bassischool tijd, kende ik werkelijk niemand die playmobile had/speelde. Ook later heb ik binnen mijn sociale kringen niemand over/met playmobile gehoord. Ze schijnen er wel te zijn; fans van. Maar ik vond het altijd beetje 'simpel/saai'.

Dat gezegd hebben; heb 3jr(?) geleden voor kleine 200euro aan playmobile gekocht; sinterklaas/zwartepiet - zie; https://www.rtlnieuws.nl/...met-sint-en-zwarte-pieten

Via de speelgoed outlet, die had dozen vol van die setjes. Diezeflde dag op marktplaats geflikkerd; goed winst op gemaakt; vervolgens lego gekocht :+ :X

Gezien dat binnen half uur verkocht had, bleek wel dat er markt is. Achjah, voor mijn gevoel is dat verhaal beetje als Ajax vs feyenoord :+ :X

ontopic: lees zojuist dawt de volgende serie minifigures van 'the muppets' wordt

op YT wordt er ook over gespeculeerd;

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 17-09-2021 08:55 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Afas
  • Niet online
BBotman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:49:
Nieuw hier! Na m'n Dark Ages ben ik vorig jaar (als die hard Star Wars-fan) begonnen met de Millenium Falcon 75257, de X-Wing 75301 en de Y-Wing 75249. Na een meevaller heb ik de Millenium Falcon UCS gekocht, opgebouwd en uitgestald 8). Ik heb vooral wat met de klassieke ruimteschepen, dus vooralsnog blijft m'n collectie hierbij.

Ik moet bij m'n ouders op zolder nog aan A-Wing, X-Wing en Y-wing van rond de eeuwwisseling hebben :P Die binnenkort maar eens opzoeken ...

Maar, ik hou ook al een tijdje de modulars in de gaten en heb gisteren de Corner Garage besteld!
Mooi hoe je in 1 post precies opschrijft hoe het werkt met Lego :D Eerst zeggen ja maar hier blijft het bij en vervolgens bestellen we de volgende grote set Lego _/-\o_

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:54:
[...]

semi-offtopic; in mijn jeugd/bassischool tijd, kende ik werkelijk niemand die playmobile had/speelde. Ook later heb ik binnen mijn sociale kringen niemand over/met playmobile gehoord. Ze schijnen er wel te zijn; fans van. Maar ik vond het altijd beetje 'simpel/saai'.
Ook beetje offtopic dan: door Ghostbusters ECTO-1 ben ik uit mijn Dark Ages gekomen en... hoe bijzonder... hetzelfde Ghostbusters heeft ervoor gezorgd dat ik ook een fan van (sommige) Playmobil sets ben geworden: Ghostbusters, Back to the Future en binnenkort A-Team en James Bond! Ben dus naast AFOL ook een AFOP!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-12 21:58
meesje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:40:

[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd of er nog een mooie Architecture set an zit te komen, kan geen rumours vinden maar heb wel zin in iets zoals de Chrysler Building of een Japanse tempel.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Afas schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:28:
Dat wordt een dure decembermaand als je daar aan wil voldoen. Welke wil hij hebben?
Hij heeft niet alle nummers er goed bij uitgeknipt, maar de 8043 stond er in ieder geval op; die herken ik uit duizenden omdat die ook op m'n eigen lijstje staat :+ Waren een stuk over 4 sets. Maar nee, ik laat de feestmaand hierdoor niet nog duurder uitvallen :P

Hij ziet de grotere Technic sets die ik zoal heb staan en ik denk dat hij daar wel door wordt beïnvloedt. M.i. heeft hij al meer dan genoeg uitdaging aan iets kleinere sets; daar kan ie prima uren mee vooruit qua bouw. Het moet in ieder geval een set worden met voldoende functies die interessant zijn voor hem. Ik ga de komende tijd maar eens polsen en proberen in te schatten wat hem 't meeste aanspreekt in sets, om zodoende een geschikte set erbij te zoeken. Zo zou Sinterklaas ook te werk gaan :P

Sowieso kijken wat de nieuwe speelgoedboekjes gaan doen met zijn lijstje :P
DerMister schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:37:
Ik heb vorig jaar de Claas Xerion, Mercedes Arocs, Unimog, en de Volvo wheel loader nog voor schappelijke prijzen kunnen kopen. Allemaal prachtige sets, wat mij betreft een stuk beter dan de Technic sets van nu.
Ik ben het met je eens dat dat prachtige sets zijn. M.u.v. Unimog heb ik al die sets namelijk zelf gekocht nadat ik uit de dark ages kwam :)

Ik ben zelf ook iets minder te spreken over de recentere sets die uitkwamen, maar dat is meer voor mezelf. Dat neemt niet weg dat er voor m'n zoon (of anderen) nog erg toffe Technic sets tussen kunnen zitten. Nu zag m'n zoon een aantal gemotoriseerde (PF) sets die hem aanspraken. Hij heeft echter nog geen smartphone en ik sta ook niet te springen om een Control+ PU set te kopen. Ik ben dus vooral even aan het zoeken naar een interessante niet gemotoriseerde set... die ik eventueel met PF nog kan motoriseren als hij dat écht wil.

Ik heb gelukkig nog even tijd om Sinterklaas te helpen :)
himlims_ schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:54:
Dat gezegd hebben; heb 3jr(?) geleden voor kleine 200euro aan playmobile gekocht; sinterklaas/zwartepiet - zie; https://www.rtlnieuws.nl/...met-sint-en-zwarte-pieten

Via de speelgoed outlet, die had dozen vol van die setjes. Diezeflde dag op marktplaats geflikkerd; goed winst op gemaakt; vervolgens lego gekocht :+ :X

Gezien dat binnen half uur verkocht had, bleek wel dat er markt is.

ontopic: lees zojuist dawt de volgende serie minifigures van 'the muppets' wordt
Ja, maar nu noem je ook wat op :) Dat er een markt is voor die specifieke Playmobil is vanwege de hele zwarte pieten discussie, waardoor ze dat spul uit de handel hebben genomen. Een stukje geschiedenis met felle voor- en tegenstanders.

The Muppets CMF? Wie willen we dan zien? Het mopperende duo Statler en Waldorf, de Zweedse Chef, Beaker, Animal met drumstel, de Great Gonzo :) Het zou ook leuk zijn als LEGO een paar vignettes zou uitbrengen... een kleine balkon scene met Statler en Waldorf, een keukenscene met de Chef,... :)
meesje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:40:
Gelet op de prijs en het aantal stenen zal hij wel kleiner/eenvoudiger zijn dan de Claas Xerion 42054, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zou het tof vinden als LEGO wat meer grotere Technic sets zou uitbrengen die betrekking hebben op de landbouw, zoals bijvoorbeeld een maaidorser; of een accessoire voor achter een tractor. Soort van add-on sets. Ik vraag me alleen af of er genoeg animo voor is. Het is geen LEGO Mario waar je allerlei dingetjes voor bij kunt kopen.
meesje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:31:
De volgende keer in de Intertoys winkel maar eens wat mooie Technic sets aanwijzen. Bij voorkeur sets met een B-model.
Was het met de recentere modellen niet zo dat een officieel B-model vaker afwezig was? En anders wat vooronderzoek doen om te zien of er op Rebrickable een aantal leuke MOCs met goede instructies te vinden zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 17-09-2021 10:28 ]

• BBotman
  • Laatst online: 19:18
Afas schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:41:
[...]

Mooi hoe je in 1 post precies opschrijft hoe het werkt met Lego :D Eerst zeggen ja maar hier blijft het bij en vervolgens bestellen we de volgende grote set Lego _/-\o_
Wat betreft de Star Wars-modellen heb ik geen wensen meer op m'n lijstje. Mocht er een nieuw model of een ander 'klassiek' schip komen dan zal die er waarschijnlijk wel komen 8)7

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:41

BrZ

Gim schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:19:
Hij heeft niet alle nummers er goed bij uitgeknipt, maar de 8043 stond er in ieder geval op; die herken ik uit duizenden omdat die ook op m'n eigen lijstje staat :+ Waren een stuk over 4 sets. Maar nee, ik laat de feestmaand hierdoor niet nog duurder uitvallen :P
Hij heeft wel een goede smaak :p

De 8043 was de 1e set die ik heb gekocht na mijn dark ages (sinds 1994), daarna tot dit jaar eigenlijk niet heel veel met LEGO gedaan, maar nu heb ik de plastic crack smaak goed te pakken :+

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:11
Iedereen: we willen Mario minifigs

Lego: https://bouwsteentjes.inf...tible-minifigures-series/

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-12 11:36
BBotman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:25:
[...]

Wat betreft de Star Wars-modellen heb ik geen wensen meer op m'n lijstje. Mocht er een nieuw model of een ander 'klassiek' schip komen dan zal die er waarschijnlijk wel komen 8)7
Eind november komt waarschijnlijk de AT-AT valt die ook onder het labeltje 'klassiek schip'? ;) Met een verwacht prijskaartje van 799 Euro wordt het ook gelijk de duurste Lego/Star Wars set :X

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Mijn FOMO richt zich nu op deze set: de Dinosaurusfossielen (21320), die er dit jaar uitgaat. Heeft iemand deze al gemaakt? Is hij de moeite waard?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:18

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jakkus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:34:
Mijn FOMO richt zich nu op deze set: de Dinosaurusfossielen (21320), die er dit jaar uitgaat. Heeft iemand deze al gemaakt? Is hij de moeite waard?
Die heb ik staan ja, ik vind het een prachtige displayset. En leuk om te bouwen, juist misschien omdat het een aantal losse modellen zijn die je na elkaar kunt maken zonder de rest af te breken. Zo kun je toch telkens even een afgerond model bijbouwen. :)
Enige jammere vind ik dat de modellen van de Triceratops en T-rex "doorlopen" in de platformen waar ze op staan, je kunt ze dus niet van de sokkel afhalen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Jakkus
@SnoeiKoei Ik vind het ook leuk dat er behoorlijk wat alternatieve builds van zijn:
https://rebrickable.com/mocs/?q=21320

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jakkus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:39:
@SnoeiKoei Ik vind het ook leuk dat er behoorlijk wat alternatieve builds van zijn:
Daar zitten best wat gave MOCs bij inderdaad! Ik overweeg een tweede set te halen 8)7

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:17

vhal

ಠ_ಠ

Klopt, dat maakt deze set juist zo leuk itt de zoveelste Ideas set die onder de noemer 'leuk maar niks voor mij' valt.

Nu ik de MOCs zie, ik moet nog eens aan de slag met deze set om de alternatieve builds te maken.

Strava

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:25
[...]
Het moet in ieder geval een set worden met voldoende functies die interessant zijn voor hem. Ik ga de komende tijd maar eens polsen en proberen in te schatten wat hem 't meeste aanspreekt in sets, om zodoende een geschikte set erbij te zoeken.
De enige set van dit jaar waarbij ik denk "voldoende functies", is de 42128 tow truck. Pneumatic is ook een leuk alternatief (imo) voor een gemotoriseerde set. Of hem dat aanspreekt of dat het in het budget past is een tweede natuurlijk :) (ik verwacht wel dat die richting Sinterklaas rond de €100 is, mocht dat helpen).

• Gim
  • Niet online
Deze set is me echt nooit eerder opgevallen 8)7 Als ik het goed zie is ie bij LEGO het goedkoopst... dat voorspelt inderdaad niet veel goeds. Leuke display modelletjes die ook nog eens goed in menig kamer staan, geen bonte kermis.

...Of verwerken in een winterdorp.... een archeologische ontdekking die gedaan wordt :) Sorry, komt door de kleur... de witte Porsche is ook al aan het winterdorp toegevoegd :+

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12 11:40
Ik heb deze in mijn vitrine staan en ik vind het echt geweldig. Ik heb altijd een zwak voor dino's gehad en het zijn echt mooie builds. Zeker niet de moeilijkste (ik heb de grote dino's gedeeltelijk met mijn dochtertje van 5 gemaakt) maar in mijn ogen een echte aanrader. Ik zou hem zeker niet gemist willen hebben.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:10
Gim schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:26:
[...]

...Of verwerken in een winterdorp.... een archeologische ontdekking die gedaan wordt :) Sorry, komt door de kleur... de witte Porsche is ook al aan het winterdorp toegevoegd :+
Dan zou ik er wel een prehistorisch rendier en santa van maken (skelet met santa muts op)

• Jakkus
Of zelf een modulair museum maken :)

Bedankt voor de reacties. Ik heb hem maar gewoon besteld!
Als kind was ik helemaal in de ban van de serie "Walking with dinosaurs" :p

[ Voor 29% gewijzigd door Jakkus op 17-09-2021 12:45 ]

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jakkus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:35:

ik heb een tweede exemplaar gekocht om wat van die MOCs uit te proberen, de beste komt naast de eerste set te staan als display model. :D

Met name de MosasaurusMOC spreekt me erg aan

[ Voor 16% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-09-2021 13:01 ]

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-11 16:28
JeroenE schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:16:
@johnb52 Als ik het goed begrijp is dat een apparaat wat blaast. Dat schiet met schoonmaken niet enorm veel op, dan blaas je het stof gewoon ergens anders heen.

Heb je bij die Dyson geen hulpstuk voor kleinere kwetsbare oppervlakten? Dus zoiets:
[Afbeelding]

Of anders de kierenreiniger:
[Afbeelding]
Jup, ik heb ze beide, zal t eens proberen

• Jakkus
SnoeiKoei schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:00:
[...]

ik heb een tweede exemplaar gekocht om wat van die MOCs uit te proberen, de beste komt naast de eerste set te staan als display model. :D

Met name de MosasaurusMOC spreekt me erg aan
Erg leuk! Mij spreken de Brachiosaurus, de Stegosaurus en de Iguanodon erg aan. Maar eigenlijk zijn ze allemaal heel gaaf!
Deze Plesiosaurus is ook tof :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 17-09-2021 15:40 ]

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:28
Was net even in de Lego store in Leidschendam en zag dat ze daar de winter village 10293 volop hadden staan.

Wel apart dat ze online aangeven dat het per 1-10 te koop is (ex VIP members) maar hem wel in de winkel hebben staan of zie ik iets over het hoofd. Eens; de winkel moet wel zo veel mogelijk setjes hebben staan om als flagship te kunnen dienen maar toch.

Wel een erg leuk setje trouwens,......twijfel, twijfel

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:39:
[...]

Erg leuk! Mij spreken de Brachiosaurus, de Stegosaurus en de Iguanodon erg aan. Maar eigenlijk zijn ze allemaal heel gaaf!
Deze Plesiosaurus is ook tof :)
Mijn FoMo list wordt er op deze manier ook niet korter op, maar ik heb mezelf een budget gesteld om het een beetje in de hand te houden. Als ik dan iets te vieren heb, mag ik iets extra kopen 8)

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:16
hemiparo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:46:
[...]

Ook beetje offtopic dan: door Ghostbusters ECTO-1 ben ik uit mijn Dark Ages gekomen en... hoe bijzonder... hetzelfde Ghostbusters heeft ervoor gezorgd dat ik ook een fan van (sommige) Playmobil sets ben geworden: Ghostbusters, Back to the Future en binnenkort A-Team en James Bond! Ben dus naast AFOL ook een AFOP!
Haha, herkenbaar.
Mijn dochters zijn helemaal van de playmobil en lego. Zelf nooit echt van de playmobil geweest, omdat ik mijn ei beter kwijt kon in lego. Maar inmiddels staan hier in huis nu wel de T1 bus en de DeLorean. Kan ook niet wachten op de A-team set (en hoop dat die ook van lego komt).

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik heb die hier zelf ook in de boekenkast in de huiskamer staan. Hoewel mijn vrouw meermalen aangeeft van de huiskamer geen "Lego-kamer" te willen maken, mogen deze dino skeletten dus wel in de huiskamer staan. Ze vindt ze ook mooi. :)

Overigens staan er toch nog flink wat Lego sets in de huiskamer te pronken :*)
* 21309 - Apollo 11 Saturn V
* 10266 - Apollo 11 Maanlander
* 10281 - Bonsai boom
* 21026 - Venetië
* 21034 - Londen
* 21044 - Parijs
* 21037 - Lego House
* 21320 - Dinosaurus Fossielen
* 31038 - Verandering van de Seizoenen (deze bouw ik telkens om naar gelang het seizoen buiten)
* 40469 - Tuk Tuk
* 70618 - Destiny's Bounty
* 75979 - Hedwig

Uhm ... als je het zo op een rijtje zet is het nog best veel Lego in de huiskamer :D En dan komt er in december voor kerst nog meer bij! :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:55:
[...]
Overigens staan er toch nog flink wat Lego sets in de huiskamer te pronken :*)
vrindin heeft de woonkamer, ik de 'lego kamer'. woonkamer overal harry potter en brickheads

tijd voor nieuw huis :+ O-)

@Jeroen Koopman super gaaf gemaakt!! Ik vind knap

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 17-09-2021 17:34 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• meesje
Prosac schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:52:
[...]

Haha, herkenbaar.
Mijn dochters zijn helemaal van de playmobil en lego. Zelf nooit echt van de playmobil geweest, omdat ik mijn ei beter kwijt kon in lego. Maar inmiddels staan hier in huis nu wel de T1 bus en de DeLorean. Kan ook niet wachten op de A-team set (en hoop dat die ook van lego komt).
Is er al een Het Grote Playmobil Ervaringen topic? :)
Er valt weinig te bouwen, maar de VW sets, Aston Martin, Porsche 911, DeLorean, etc. vind ik best wel leuke sets. De USS Enterprise uitgezonderd, zijn de prijzen ook allemaal wat vriendelijker voor je portemonnee. Ook minder te bouwen natuurlijk. Ik moet een beetje denken aan mijn Maisto model auto’s die ik vroeger als klein kinderen verzamelde: kopen, neerzetten en afstoffen.
Maar ja, voor de Playmobil sets geldt hetzelfde als bij Lego: waar laat ik het? Gelukkig heeft Playmobil nog geen Winter Village serie. :+

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:23:
De enige set van dit jaar waarbij ik denk "voldoende functies", is de 42128 tow truck. Pneumatic is ook een leuk alternatief (imo) voor een gemotoriseerde set. Of hem dat aanspreekt of dat het in het budget past is een tweede natuurlijk :) (ik verwacht wel dat die richting Sinterklaas rond de €100 is, mocht dat helpen).
Voor mij is dat in ieder geval een set met voldoende functies :) Die set zie ik hier ook nog wel in huis komen.

Ik heb nog even het klad lijstje van dit jaar en de uiteindelijke lijstjes van vorig jaar erbij genomen. Dit jaar staat door een verouderd boekje de 8043 (excavator), 8109 (truck met laadplatform) en 8069 (graafmachine met laadbak) op het lijstje, waar vorig jaar nog de 42108 (mobiele kraan) en 42105 (Catamaran) op het lijstje stonden. Vorig jaar stond de Liebherr en Sian/Bugatti er ook op, maar die waren puur bedoeld om samen met mij te bouwen, omdat hij verwachtte dat ik die wel leuk zou vinden :+

Z'n interesses eerst maar eens goed polsen, de lokale speelgoedwinkel samen bezoeken en de sets ook beoordelen op playability. Ik zie het zo gebeuren dat hij dadelijk slechts een eenvoudige set zoals de 42121 (hydraulische graafmachine) krijgt en helemaal blij is. Het is niet de eerste keer dat Sint met stomheid geslagen doordat ie helemaal blij is met het kleinste of goedkoopste cadeautje :P

Ik vind het vooral leuk dat hij allemaal Technic sets op z'n lijstje laat landen :+

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:46
AppieNL schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:23:
[...]

Sterker nog, die heb ik bij de Kruidvat gekocht woensdag voor €105 :D

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:35:

Wel jammer dat LEGO voor bepaalde onderdelen heeft moeten teruggrijpen naar grijze onderdelen. Van de andere kant... wat grijs is is gewoon geen bot maar een constructiemiddel die het museum heeft moeten toepassen om de dino vorm te kunnen geven; het is gewoon net echt ;)

Crap... m'n hoofd is druk bezig deze set nu ook aan me verkocht te krijgen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 17-09-2021 17:07 ]

• meesje
@Gim De 42121 vind ik wel een leuke set en heeft ook nog een b-model. De tow truck vond ik heel gaaf, maar iemand in dit topic wees me op dat het blauwe gedeelte (veel) te groot is en dat blijf ik nu zien. Maar ja, misschien komt deze set er wel bij een aanbieding die je niet kunt negeren. Dat is voor mij ook een onderdeel van de hobby: sets scoren voor een scherpe prijs. De Winter Village serie is daarop een uitzondering; deze sets wil ik gewoon hebben. Hopelijk komt Lego per 1 oktober met een leuke GWP. Mijn vrouw wil zelfs een keer naar de Lego store. Wellicht is er dan ook nog een GWP actie die je alleen in de store krijgt.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn FOMO richt zich nu op deze set: de Dinosaurusfossielen (21320), die er dit jaar uitgaat.
Je wordt weer bedankt! :X :+

Ik had hem al eerder gezien, maar nooit gekocht en blijkbaar was hij uit mijn "hou eens in de gaten of het goedkoper te krijgen is" lijstje gevallen. Of misschien wel automatisch geschrapt vanwege een te laag saldo, dat kan ook. Weer iets om over te piekeren.

Het enige voordeel is dat ik de Charles Dickens GWP al heb, dus daarvoor hoef ik hem niet heel speciaal nu gelijk te kopen.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:28
Even voor de blauwe fiat. 77492

Weekje geleden kon je ze bestellen. Enkel uit UK. Maar via Zavvi kon je ook naar NL sturen.

Marktplaats zit er vol mee.

Alleen kun je nu bij zavvi weer pre order hiervoor plaatsen. 80 euro + 8 voor verzenden.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

bord4kop

maximaal 100KB!

Die Creator Expert setjes worden ook duurder per jaar zeg!

Ik heb alle auto 's gekocht ieder jaar. Maar de VW bus van dit jaar kost 159,95 (!!)

Er is echt een grens aan de hoeveelheid die ik wil uitgeven ;w

| Security Management |

• Gim
  • Niet online
Bedankt @Jakkus en @SnoeiKoei :P Ook dit huis krijgt een paar fossielen :P

Een paar online reviews gescand, een tweetal video's van Jangbricks en Held der Steine kort bekeken. Een paar 'minpunten' zijn te benoemen, maar ik lig er niet echt wakker van; de stickers zijn niet noemenswaardig, de kleur wit i.p.v. tan is prima. Bepaalde onderdelen kunnen wat loskomen of verdraaien... enig geduld en handle with care dus. Gaat goedkomen :)

Het is eens wat anders. Dat er dan ook nog zoveel MOCs beschikbaar zijn op Rebrickable maakt het alleen maar interessanter :) En m'n paar VIP punten hebben toch nog een bestemming gevonden. Een Winter Village set koop ik toch elders.

Het skelet ga ik wel aan het winterdorp toevoegen; gewoon als flauw grapje.
bord4kop schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:01:
Die Creator Expert setjes worden ook duurder per jaar zeg!

Ik heb alle auto 's gekocht ieder jaar. Maar de VW bus van dit jaar kost 159,95 (!!)

Er is echt een grens aan de hoeveelheid die ik wil uitgeven ;w
Heb je alle auto's tegen adviesprijs gekocht dan? :o Gewoon wachten tot ze een schappelijke prijs hebben, net als bij al die andere auto's.

[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 17-09-2021 21:16 ]

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Vreemd bericht uit Duitsland, kennelijk worden bij de Oosterburen de prijzen van iig grotere Lego sets hoger. Hopelijk heeft dit niet effect op de toch al vaak duurdere Nederlandse prijzen... :X

https://www.stonewars.de/news/preiserhoehungen-ab-2022/

• Gim
  • Niet online
TestDummie schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 00:23:
Vreemd bericht uit Duitsland, kennelijk worden bij de Oosterburen de prijzen van iig grotere Lego sets hoger. Hopelijk heeft dit niet effect op de toch al vaak duurdere Nederlandse prijzen... :X

https://www.stonewars.de/news/preiserhoehungen-ab-2022/
Ik heb niet het hele artikel gelezen maar als ik de sets zie staan, dan vraag ik me af... Gaan enkele van die sets komend jaar niet EOL zoals de Defender? Die gaat toch al een poosje mee?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gim schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:15:

Heb je alle auto's tegen adviesprijs gekocht dan? :o Gewoon wachten tot ze een schappelijke prijs hebben, net als bij al die andere auto's.
Ik heb nog geen echte aanbieding voor de Mustang gezien. Ik heb zo de indruk dat goed lopende creator expert sets nergens afgeprijsd worden. Max 20 euro er af.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Strykeforce
  • Laatst online: 20:59
zonoskar schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:39:
[...]

Ik heb nog geen echte aanbieding voor de Mustang gezien. Ik heb zo de indruk dat goed lopende creator expert sets nergens afgeprijsd worden. Max 20 euro er af.
Mustang adviesprijs is 139,99 heb em zelf voor 101,15 gekocht. ~35%? Is dat niet genoeg?

De aanbiedingen zijn er toch echt wel hoor, je moet wel snel zijn natuurlijk.

Ik kan me ook voorstellen met de huidige tekorten en de grote influx aan lego bouwers dat 20 euro er bovenop geen gek idee is.

• meesje
[...]

Voor Corona kon je de Mustang nog wel voor 100 euro kopen (b.v. tijdens BF bij Intertoys). Nu is het allemaal logischerwijs wat minder.

• Gim
  • Niet online
[...]

Hij is nu voor €112 te koop wat al €28 korting is en de Mustang is al diverse keren goedkoper geweest dan dat. Brickwatch en het aanbiedingen topic in de gaten houden....

Als je verjaardag trouwens is geweest kreeg je bij brickshop meen ik €5 korting als je een account hebt dus dan is ie momenteel zelfs €107.

Toch een hele nette prijs voor zo'n geslaagde set 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 18-09-2021 10:47 ]

• WVL_KsZeN
Hij is binnen! Hmm.. wacht eens even!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4lbwRKee1dAVIXOr8HW7OQ2TGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGriVeKlnE7OyzC2WE07QvNW.jpg?f=fotoalbum_large

• meesje
Tof! Eigenlijk had deze set wel een 18+ label mogen hebben. Deze auto is overigens van voor mijn tijd, maar ik kan me wel een speelgoed auto herinneren van dat ik destijds als klein kind bij oom/tante logeerde. Het glazen dak kon je open/dicht schuiven (als ik me het nog goed herinner).

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 21:35
meesje schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:06:
[...]

Tof! Eigenlijk had deze set wel een 18+ label mogen hebben. Deze auto is overigens van voor mijn tijd, maar ik kan me wel een speelgoed auto herinneren van dat ik destijds als klein kind bij oom/tante logeerde. Het glazen dak kon je open/dicht schuiven (als ik me het nog goed herinner).
Ook erg leuk om te bouwen!

Maar volgens mij verwachtte @WVL_KsZeN twee keer de grote Batmobile?! :+

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:58:
@Gim De 42121 vind ik wel een leuke set en heeft ook nog een b-model. De tow truck vond ik heel gaaf, maar iemand in dit topic wees me op dat het blauwe gedeelte (veel) te groot is en dat blijf ik nu zien. Maar ja, misschien komt deze set er wel bij een aanbieding die je niet kunt negeren. Dat is voor mij ook een onderdeel van de hobby: sets scoren voor een scherpe prijs. De Winter Village serie is daarop een uitzondering; deze sets wil ik gewoon hebben. Hopelijk komt Lego per 1 oktober met een leuke GWP. Mijn vrouw wil zelfs een keer naar de Lego store. Wellicht is er dan ook nog een GWP actie die je alleen in de store krijgt.
42121 lijkt mij eerlijk gezegd ook een leuk setje, zeker voor t geld. Ik kwam pas bij dit setje uit. Ik ga hem binnenkort eens onder de aandacht brengen hier.

Ik stoor me niet zo aan het blauwe deel van de Tow Truck, maar snap dat je het zien niet meer goed ongedaan krijgt :P Blijft echter een leuke set. Toch zo kreeg de kraan arm van de 42054 Claas ook redelijke kritiek waardoor ik ook ging twijfelen aan de set. Echter blij dat ik hem gekocht heb.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Gelet op de prijs en het aantal stenen zal hij wel kleiner/eenvoudiger zijn dan de Claas Xerion 42054, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zou het tof vinden als LEGO wat meer grotere Technic sets zou uitbrengen die betrekking hebben op de landbouw, zoals bijvoorbeeld een maaidorser; of een accessoire voor achter een tractor. Soort van add-on sets. Ik vraag me alleen af of er genoeg animo voor is. Het is geen LEGO Mario waar je allerlei dingetjes voor bij kunt kopen.
Ik heb op basis van de rode kraan 42082 de Claas Xerion MOC gekocht; daar zaten een heleboel aanhangsels bij. Ik dacht dat hij die aanhangsels ook als losse MOC had uitgebracht voor mensen die de groene Claas Xerion hebben en die dingen willen bouwen.
Wat mij betreft heeft die tractor met aanhangsels een grotere speelbaarheid dan de kraan zelf; hij zit nu nog steeds in elkaar, al ga ik binnenkort eens weer wat slopen om een andere MOC van de rode kraan of Defender te bouwen...
[...]

Was het met de recentere modellen niet zo dat een officieel B-model vaker afwezig was? En anders wat vooronderzoek doen om te zien of er op Rebrickable een aantal leuke MOCs met goede instructies te vinden zijn.
Ze zitten er sowieso vaak niet meer als boekje bij, maar ik dacht dat de meeste wel een officieel B-model op de Lego-site hadden staan.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:04
Thanks voor de tip. Gisterenavond net mijn zoon van 10 een kwartiertje gekeken naar MOC's van deze set.
Vanochtend was mijn vrouw verbaasd, want hij ging ineens zijn dino's slopen om er een skeletondraak (?) Van te maken d:)b

Hij is nu halverwege, zal als hij compleet is wel even den fotootje plaatsen.

• meesje
@gwystyl De hiervoor genoemde 42121 is nog een van de weinige recente sets met een b-model. Het klopt dat je deze handleiding bij Lego moet downloaden (of de app gebruiken).

@Gim Mijn zoontje heeft de 42121, maar na het bouwen (van het a-model) heeft hij er niet meer naar om gekeken. Maar ja, dat is met veel van zijn speelgoed. We moeten hem er echt aan herinneren en dan gaat ie er lekker mee aan de slag. Straks met minder mooi weer hem eens op het b-model wijzen. Deze ziet er wel redelijk anders uit dan het a-model.
Wat betreft de tow truck, het is niet zo dat ik deze nu helemaal negeer. Bij een leuke aanbieding wil ik deze set wel in huis halen. De eerder genoemde prijs van het Kruidvat (105 euro middels 30% actie) komt al aardig in de buurt.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:19

QuattroNL

It is I.

[...]

Hij was ooit heel even 91,-, ik geloof bij Amazon. Dan moet je dus gelijk toeslaan :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• mir4dor
  • Laatst online: 21:31
Weer even verder gegaan met het tweaken van de Eagle; gisteren de 1x4 hinge (4625) in donker grijs ontvangen, helaas niet te krijgen in "mijn" kleur grijs. Zwart of licht grijs is het net niet.

Zijruiten zijn nu aardig goed uitgelijnd met de windshield, beter wordt het niet;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz1WM87f20XapQ9gSueYQlQWYto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JGawuhQPXHCvKkAbHP61tCa.jpg?f=fotoalbum_large

De luchtfilters (?) vervangen door witte"glow in the dark" cones (4589)
Grappig effect in een donkere gang;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUt-tuMBX-uhRG5zzTSPhvv8wTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsuxoRx0CwlUus0pRtupLPng.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij ben ik er nu maar waarschijnlijk vind ik nog wel iets om te verbeteren/veranderen.

Daily driver; MB R171 SLK280

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ik hoor serieues meteen tadadadada batmaaaaan in mijn oren :)

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

42erik schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:44:
[...]

ik hoor serieues meteen tadadadada batmaaaaan in mijn oren :)
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/53/ab/3a/53ab3a341f87bd260610e7153c83f404.jpg

:+

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:01
Ik ben bezig met het bouwen van de Bugatti Chiron. Zeker een mooie uitdaging, maar ik zit helaas vast op het volgende.

Bij stap 193 moet ik volgende doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/op9w87JQCsw_04rr4Ktae1ObEDs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tjbqQMxcufU62Zi20OprfB8R.png?f=fotoalbum_large

Maar als ik het wit rond stukje rond de staaf doe, dan kan ik het zwarte rond stukje er niet bij doen.
Zoals je hier kan zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fk3TF0UG1XnGd7upCW5cXQSpjis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOVIAAMT6MbvnpFi5F7rXwti.jpg?f=fotoalbum_large

Het grijze staafje is correct van lengte en zit er volledig in, maar ik kan met geen mogelijkheid dat zwarte stukje er rond doet als het witte stukje er rond zit. Er zit ook geen kleiner wit rond stukje bij de stukken die ik nog over heb. Het lukt zonder problemen als ik het witte stukje aan de kant hou, maar ik vind het een beetje jammer dat ik zoiets dan moet doen. Zijn er nog meer mensen die dit issue hadden bij het bouwen van de Bugatti? Enig idee wat ik verkeerd zou kunnen doen of hoe dit op te lossen?

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21
Le Enfant! schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:12:
Ik ben bezig met het bouwen van de Bugatti Chiron. Zeker een mooie uitdaging, maar ik zit helaas vast op het volgende.

[Afbeelding]

Maar als ik het wit rond stukje rond de staaf doe, dan kan ik het zwarte rond stukje er niet bij doen.
Zoals je hier kan zien:
[Afbeelding]

Het grijze staafje is correct van lengte en zit er volledig in, maar ik kan met geen mogelijkheid dat zwarte stukje er rond doet als het witte stukje er rond zit. Er zit ook geen kleiner wit rond stukje bij de stukken die ik nog over heb. Het lukt zonder problemen als ik het witte stukje aan de kant hou, maar ik vind het een beetje jammer dat ik zoiets dan moet doen. Zijn er nog meer mensen die dit issue hadden bij het bouwen van de Bugatti? Enig idee wat ik verkeerd zou kunnen doen of hoe dit op te lossen?
Hier zitten beide er gewoon in. Lijkt erop dat de grijze staaf niet ver genoeg de motor in zit. Ik heb hier geen issues ontdekt

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:41

BrZ

Le Enfant! schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:12:

[Afbeelding]

Zoals je hier kan zien:
[Afbeelding]

Als die grijze as de correcte is (8 studs lang), dan zit hij te diep in het motorblok. Als ik in de handleiding het aantal elementen tel dat er op aangesloten zit, zou hij echt 1 brick verder moeten uit steken dan hij bij jou doet.
(De rand van de as moet tussen het zwarte en grijze element in zitten, niet volledig aan de achterkant (stap 146))

[ Voor 3% gewijzigd door BrZ op 19-09-2021 15:31 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:09
Even bij mn ouders zitten zoeken naar m'n oude lego sets..paar dingen gevonden, maar lang niet alles.
Ah oude tijd..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HBXXRnbl.jpg

En nog wat dingen die in elkaar zitten gevonden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AgnzZtSl.jpg

Ben zelf bang dat 8857 niet meer compleet is door een natuurkundeproject in de 4e klas.. Heb toen o.a. De assen, tandwielen en wielen gebruikt

[ Voor 43% gewijzigd door GAIAjohan op 19-09-2021 17:16 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:21:
Even bij mn ouders zitten zoeken naar m'n oude lego sets..paar dingen gevonden, maar lang niet alles.
Ah oude tijd..
[Afbeelding]
Hey die ken ik uit de boekjes! Sinterklaas wss toen zo lief geweest de 8880 te halen! O+

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• mir4dor
Project uit elkaar gehaald en netjes opgeruimd; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66744234
Typisch zondag klusje en aaargh, ik wist het al met bouwen maar kom het nu weer tegen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GshXLOD5xq1xyEE4fYVhVzs-JuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0X1i5skIQhf6gucJd7i5E31.jpg?f=fotoalbum_large

Denk goed na waar je je pennetje insteekt :+

• Afas
  • Niet online
mir4dor schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:09:
Project uit elkaar gehaald en netjes opgeruimd; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66744234
Typisch zondag klusje en aaargh, ik wist het al met bouwen maar kom het nu weer tegen;

[Afbeelding]

Heb ook zoiets gehad met de rode kraan

• Jakkus
Weer een prachtige MOC gevonden: de Palace Cinema nagemaakt van de onderdelen van het Assembly Square. Ik vind deze heel knap gemaakt:
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments

De binnenkant is mooier dan bij het origineel!

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 19-09-2021 19:52 ]

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-12 11:31
Ja dat dit door Lego's QA heen is gekomen, daar snap ik echt niets van.

Er zijn een paar opties, allemaal niet bevordelijk voor je onderdelen:
- Het onderste frame: naar beneden buigen en dan de onderdelen eruit pielen;
- Bovenste frame: met een pincet/pliers de bruine axle onder de grijze bushing iets opschuiven, zodat je daarna aan de axle-stop de axle eruit kan trekken;
-in het geval van een doorlopende verbinding (hier niet het geval), met een paperclip vanaf de andere kant de axle eruit duwen.

• WVL_KsZeN
Psyx88 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:51:

- Bovenste frame: met een pincet/pliers de bruine axle onder de grijze bushing iets opschuiven, zodat je daarna aan de axle-stop de axle eruit kan trekken;
-in het geval van een doorlopende verbinding (hier niet het geval), met een paperclip vanaf de andere kant de axle eruit duwen.
Dit is niet van een Lego set, maar van een MOC.

• mir4dor
Psyx88 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:51:

Als dit op mijn post slaat, geen probleem hoor.
Met een dikke naald één keer goed "vast grijpen" en de 2 axle eruit trekken. Die bruine axle stop had nog wat ruimte, met een afbreekmesje net onder de rand er even uit wippen.
Nagenoeg geen schade aan de onderdeeltjes.

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:51:
Weer een prachtige MOC gevonden: de Palace Cinema nagemaakt van de onderdelen van het Assembly Square. Ik vind deze heel knap gemaakt:
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments

De binnenkant is mooier dan bij het origineel!
Ik kijk er denk ik overheen. Waar is de bioscoopzaal? Als de binnenkant mooier is dan t origineel verwacht ik minimaal een bioscoopzaal met meer zitplaatsen dan t origineel.

Verder tof gedaan. Altijd leuk om te zien wat er nog meer mogelijk is met een set. Ik heb Palace Cinema maar leuk om eventueel wat ideeën over te nemen van deze moc :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 19-09-2021 21:05 ]

• WVL_KsZeN
Je kunt trouwens niet alleen een countach maken van de Porsche, maar ook een batmobile :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSEW5yd3Xfa4b3kLKa-WNJ1S7Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYtYw3jyHKn8MKVK5aZI8f1n.jpg?f=fotoalbum_large

https://rebrickable.com/m....bricks/batwhite/#details

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

WVL_KsZeN schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:12:
Je kunt trouwens niet alleen een countach maken van de Porsche, maar ook een batmobile :

[Afbeelding]

Ja hmm, ik weet het niet.
Ja hij ziet er gaaf uit, alleen die kleur.... wit past gewoon niet bij Batman, dat mot zwart zijn.

• Jakkus
Gim schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:24:
[...]

Ik kijk er denk ik overheen. Waar is de bioscoopzaal? Als de binnenkant mooier is dan t origineel verwacht ik minimaal een bioscoopzaal met meer zitplaatsen dan t origineel.

Verder tof gedaan. Altijd leuk om te zien wat er nog meer mogelijk is met een set. Ik heb Palace Cinema maar leuk om eventueel wat ideeën over te nemen van deze moc :)
Er is wel een bioscoopzaal in deze moc, zelfs met (brickbuilt) bioscoopscherm, net als in de Palace Cinema. Met cafétafeltjes achter de stoelen, dus best creatief. Bij het origineel zijn er trouwens ook niet zoveel stoelen in de zaal :) Ik vind het gewoon wel leuk gedaan, vooral als je bedenkt dat hij dit alleen met de stenen van het AS heeft gedaan. En op de begane grond vind ik het interieur ook erg mooi. Het origineel is van binnen niet de spannendste, dat komt ook doordat het een van de oudere modulars is.

Dus samengevat: knap het origineel nagemaakt met de onderdelen van het AS, en leuk dat hij een eigen draai aan het interieur heeft gegeven!

Ik heb zelf de Palace Cinema ook al, maar ik kom bijna in de verleiding om deze ook te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 19-09-2021 22:51 ]

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:50:
Er is wel een bioscoopzaal in deze moc, zelfs met (brickbuilt) bioscoopscherm, net als in de Palace Cinema. Met cafétafeltjes achter de stoelen, dus best creatief. Bij het origineel zijn er trouwens ook niet zoveel stoelen in de zaal :)

Dus samengevat: knap het origineel nagemaakt met de onderdelen van het AS, en leuk dat hij een eigen draai aan het interieur heeft gegeven!
Zeker knap, daarover ook helemaal geen misverstand laten bestaan :) Ik weet dat t origineel niet zoveel zitplaatsen heeft... Juist daarom dat ik t opmerkte, een soort hoop dat deze MOC wel meer plaatsen had :P Maar t is een servicezaal geworden, wat inderdaad creatief is :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:17

vhal

ಠ_ಠ

QuattroNL schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:26:
[...]

Ja hij ziet er gaaf uit, alleen die kleur.... wit past gewoon niet bij Batman, dat mot zwart zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0bBHANU8JJZBYkjvXKR-_2qTHeg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2T7xMRa1quPXoHAhQoeK7bHC.jpg?f=user_large

ik zie geen problemen :+

'Modular MOC'je' met Lego Friends parts is bijna klaar, ik moet alleen nog even het interieur afmaken voor de onderste verdieping maar de tijd ontbreekt een beetje. Wel heb ik nog de 31097 via MP kunnen scoren voor een leuk prijsje, deze stond al een tijd op mijn wishlist maar gezien de set volgens de geruchten uit de handel gaan de prijzen weer richting de adviesprijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tZ-apDqPkkqSBa-N-s0_PY2eUk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xmeckWC0xCFvKXrIK2E5uS5p.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door vhal op 20-09-2021 08:23 ]

Strava

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12 21:49

Amphiebietje

In de blubber

QuattroNL schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:26:
[...]

Albino vleermuis? ;)

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

mir4dor schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:09:
Zat echt al een tijdje te turen wat je bedoelde maar door de reactie van @Psyx88 viel het kwartje.
Ik gebruik daar een contact lenzen zuignap voor, die voor harde lenzen een klein beetje kleiner gemaakt werkt prima. Ik heb zelf ook wel eens iets dergelijks voor elkaar gekregen ;)

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-12 17:55
Even een random vraag. weet iemand of je de 20 euro korting bon van de Intertoy's die je bij party box kreeg. ook digital kan inwisselen.

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12 22:22
cchristiaan schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:13:
Even een random vraag. weet iemand of je de 20 euro korting bon van de Intertoy's die je bij party box kreeg. ook digital kan inwisselen.
Volgens mij niet, er staat namelijk nergens een code o.i.d. op die je online kan invullen.

Mijn advertenties op V&A

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-12 17:55
DaLass schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:20:
[...]

Volgens mij niet, er staat namelijk nergens een code o.i.d. op die je online kan invullen.
Bedankt voor je snelle reactie.

• Gim
  • Niet online
WVL_KsZeN schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:12:

[Afbeelding]

Nu nog een zwarte Porsche vanuit LEGO, net zoals die lichtblauwe Fiat pas geleden 8)

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:10:
[...]

Nu nog een zwarte Porsche vanuit LEGO, net zoals die lichtblauwe Fiat pas geleden 8)
Of andersom denken: kan je van de 76139 Batmobile geen Porsche 911 maken?
(en Countach :9~ )

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Weer een variant van de 42082 gemaakt, dit keer het B-model van Lego zelf: Mobile Pile Driver. Dacht eerder dat ik die al gemaakt had, maar dat was blijkbaar een droom. :+ Deze is dus volgens mij de 6e keer dat ik er iets van gebouwd heb van het pakket. Leuk om te bouwen, wel even zoet mee geweest met de nodige onderbrekingen. De laatste maanden ook de Arocs en Claas 2e hands gekocht en gebouwd.

Ik twijfel nog steeds of ik de 42114 Volvo koop... ben er met mijzelf nog niet over uit. Verder heb ik met de nu in de winkel liggende Technic pakketten niet zoveel. De Zetros is mij te druk en de sleepwagen... mja. Maar goed, die zijn er nog wel even en als daar mooie MOC's voor uitkomen, wie weet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mQD4w9OL9MhGxB551bX2yIjiLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRchVuZMFMDIylPhpgP2Kbl0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trQvcGdiuGgt6eGVl5dQ58n-LZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6WBcN8sqLoWJXOCehbl0QFX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-P5YuKVB63QvqtVciekef1HBc8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmtmdb2r2vfBG4AQZAQlghOs.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgLeQTJNPOhVVsrKXkUE_ZiZnAw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CBvF98Zz52DZI2ioPWNsHI1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muWrDdsv786N8t8N7YvWtless8k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwyU4idZC3lwA1zWBkaDIs46.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/911B8CzE9_ZRvMcudxDiJ1tLEnY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOk1JfY5TJ4BasRfznINizAi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN3KPepEtLhqSAHnTa8lUwlq0TE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NwTHif8ryD5xswuyFb6rISP.jpg?f=fotoalbum_tile

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, de Fiat is af! In totaal nog geen anderhalf of 2 uur over gedaan volgens mij. :') Op zich een leuke build, maar eigenlijk niet te vergelijken met de Mustang of de Porsche (vooral de Mustang is echt super om te bouwen en super qua afwerking). Maar daar is de prijs ook wel naar. :+

Volvotips.com

• Gim
  • Niet online
Bart-Willem schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:01:
Zo, de Fiat is af! In totaal nog geen anderhalf of 2 uur over gedaan volgens mij. :') Op zich een leuke build, maar eigenlijk niet te vergelijken met de Mustang of de Porsche (vooral de Mustang is echt super om te bouwen en super qua afwerking). Maar daar is de prijs ook wel naar. :+
Ik weet niet of je de Harley toevallig al in je backlog hebt liggen, maar als je die nog niet gebouwd hebt... ook een leuke build voor het geld. Zeker als je hem toevallig voor zo'n kleine €60+ gekocht hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 20-09-2021 17:30 ]

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:04
DaWayne schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 16:36:
[...]

Thanks voor de tip. Gisterenavond net mijn zoon van 10 een kwartiertje gekeken naar MOC's van deze set.
Vanochtend was mijn vrouw verbaasd, want hij ging ineens zijn dino's slopen om er een skeletondraak (?) Van te maken d:)b

Hij is nu halverwege, zal als hij compleet is wel even den fotootje plaatsen.
2 daagjes ploeteren en zoeken verder is hij af.

Via WIP Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5T-bATf4l970bjsdIDb6WPPVbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnZpazcsfQff90VVgauMgspK.jpg?f=fotoalbum_large
Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXVJkhtXiDu7AZwVBW0zc73MP5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FFt2xZRFlngbGWSz0imFfuD.jpg?f=fotoalbum_large
En nu wil hij hem alweer slopen voor de stegosaurus😁

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:18

Superkiwi

Hoi doei

WVL_KsZeN schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:27:
Hij is binnen! Hmm.. wacht eens even!

* '66 Batmobile *
Oh die is tof! :D
Dank voor het delen, ik kende 'm niet. Morgen gelijk even bestellen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Als je van de modulars bent is dit best wel een leuke oplossing voor al die studio setjes (friends, seinfield...)

Pagina: 1 ... 111 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .