Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 245 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:01
Heb bij skoda.nl geklaagd, krijg je een standaard antwoord. Heb ze in reactie naar dit forum verwezen.

Helaas hebben wij de afgelopen tijd te maken gehad met storingen in de Online Diensten. Waarvoor mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Inmiddels is deze storing verholpen. Mocht u nog problemen ervaren in de app, dan adviseer ik u deze opnieuw te downloaden.

Biedt het opnieuw downloaden van de app geen oplossing of ervaart u nog problemen in uw auto of via de pc, dan help ik u graag verder. Stuurt u mij dan de volgende gegevens:

- Korte beschrijving wat het probleem precies is.
- Indien het een foutmelding betreft: een screenshot of een foto van de melding, met daarbij de datum en het tijdstip.
- Kenteken van de auto en het e-mailadres van uw account.
U kunt dit sturen als reactie op deze e-mail.

Aan de hand van de aangeleverde informatie, ga ik het verder voor u uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 18:58
Martinique schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:49:
Ik heb iets vreemds waar ik nog niet echt een vinger achter kan krijgen. Af en toe heb ik met fileparkeren dat de de auto een soort noodstop maakt. Nu rij je natuurlijk al stapvoets met inparkeren maar je voelt dan toch dat er voor je geremd wordt (doordat het rempedaal onder je voet verdwijnt). Ik heb geen assistentie, geen camera's en geen sensoren voor. Volgens mij gebeurt het alleen als autohold is ingeschakeld maar ik heb het nog niet helemaal 1:1 kunnen simuleren, het gebeurt namelijk niet elke keer, het gebeurt alleen als er andere objecten in de buurt zijn, boom / auto / paaltje enz. Is dit toch een of andere vorm van assistentie?
Hier heb ik zelf ook last van als Auto Hold aanstaat. En aangezien ik elke dag de auto achteruin de garagebox in stuur doet ie dit dus regelmatig. Auto Hold staat daarom bij mij ook standaard uit. Wat jammer is, want het is bij het normale verkeer erg fijn rijden.

Maar als je de auto in zijn achteruit zet kan je weer niet bij je favorieten om auto hold uit te zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Hennie-M schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:46:
[...]

Hier heb ik zelf ook last van als Auto Hold aanstaat. En aangezien ik elke dag de auto achteruin de garagebox in stuur doet ie dit dus regelmatig. Auto Hold staat daarom bij mij ook standaard uit. Wat jammer is, want het is bij het normale verkeer erg fijn rijden.

Maar als je de auto in zijn achteruit zet kan je weer niet bij je favorieten om auto hold uit te zetten. 8)7
Je kan autohold aan/uit als snelkoppeling op je home screen zetten. Helpt mij bij poort/carpoort etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Free1990 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:29:
Iemand een idee wat voorverwarmen zoal verbruikt? Als auto aan granny-lader hangt en volledig opgeladen is, is er dan meer verbruik dan de 2,3 kWh?
Die granny zal dan waarschijnlijk niet meer dan 10 ampère kunnen doen? Dus met voorverwarmen ook niet. Dat staat los van het verbruik van het verwarmen. Enyaq geeft dan aan de lader door dat ie de accu kan bijladen.

Ik heb wel eens naar de laadsnelheid van mijn Wallbox gekeken (11Kw) en als je de climate control aanzet vraagt ie in het begin rustig 5,5 tot 6 Kw. Dat zakt dan wel mettertijd, blijft niet zo hoog. Dat hou je met een granny dus niet (helemaal) bij.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
Martinique schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:27:
[...]

Misschien wel goed om dit soort zaken als feature request te melden bij Skoda. Ik heb niet de illusie dat het dan volgende maand gefixt is maar als niemand het meldt krijgt het sowieso geen prio.
En laten we ook massaal klagen over de downtime / errors via alle mogelijke kanalen, misschien worden we ooit gehoord!
Ik zit het inmiddels zelf te maken mbv de home assistant integratie die hier al een paar keer voorbij is gekomen.

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 17:41
Mijn Skoda Enyaq staat op de status dat die richting Leusden vertrekt. Pon vertelde mij dat ze hem deze week in Leusden verwachten. Wat denken jullie, haalt die de 12% nog??? :X ik betwijfel het…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 09:49
[...]

In het parkerenscherm kan je ook automatische remfunctie aan/uit zetten. Los van je auto-hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiJanssen
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-02-2022
Vanitas1996 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:54:
Mijn Skoda Enyaq staat op de status dat die richting Leusden vertrekt. Pon vertelde mij dat ze hem deze week in Leusden verwachten. Wat denken jullie, haalt die de 12% nog??? :X ik betwijfel het…
Ik hoop het voor je want ik krijg dezelfde berichten >:)

[ Voor 9% gewijzigd door KaiJanssen op 27-12-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
KaiJanssen schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:00:
[...]

Ik hoop het voor je want ik krijg dezelfde berichten >:)
Die van jou staat ook op de trein? >:) Misschien staan ze naast elkaar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiJanssen
Vanitas1996 schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:02:
[...]

Die van jou staat ook op de trein? >:) Misschien staan ze naast elkaar. :p
Ik krijg enkel de melding dat hij 'op transport' staat richting NL. Trein of vrachtwagen is mij dan om het even. Als hij maar voor 31-12 arriveert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
JS-Ah schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:59:
[...]

In het parkerenscherm kan je ook automatische remfunctie aan/uit zetten. Los van je auto-hold.
Thanks, dat had ik nog niet ontdekt, daar ga ik eens naar zoeken dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
[...]

Bij mij is het nu een automatisme om voor het inparkeren eerst auto hold uit te schakelen vanuit de 3 favorieten. Dat werkt sowieso met voor en achteruit steken ook veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Vanitas1996 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:54:
Misschien meer voor in het levertijden topic maar ik zou niet afwachten en bij mijn dealer gaan smeken of ze hem alvast op kenteken willen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiJanssen
Martinique schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:07:
[...]

Misschien meer voor in het levertijden topic maar ik zou niet afwachten en bij mijn dealer gaan smeken of ze hem alvast op kenteken willen zetten
Excuus, hebt gelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Martinique schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:07:
[...]

Schijnt volgens Pon niet te kunnen. Moet die toch echt voor in Nederland zijn. Zodra hij hier staat kan dat. Bericht ook geplaatst in het levertijden forum, dank voor de heads-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
JanHenk schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:27:
[...]

Die granny zal dan waarschijnlijk niet meer dan 10 ampère kunnen doen? Dus met voorverwarmen ook niet. Dat staat los van het verbruik van het verwarmen. Enyaq geeft dan aan de lader door dat ie de accu kan bijladen.

Ik heb wel eens naar de laadsnelheid van mijn Wallbox gekeken (11Kw) en als je de climate control aanzet vraagt ie in het begin rustig 5,5 tot 6 Kw. Dat zakt dan wel mettertijd, blijft niet zo hoog. Dat hou je met een granny dus niet (helemaal) bij.
Cava nog wel die 5,5 die dan zakt… voor woon werk hoef ik niet op 100% (of 80%) te vertrekken. Normaal heb ik 9u nodig om auto terug te laden ‘s avonds dus voorverwarmen kan er dan wel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18
KaiJanssen schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:03:
[...]

Ik krijg enkel de melding dat hij 'op transport' staat richting NL. Trein of vrachtwagen is mij dan om het even. Als hij maar voor 31-12 arriveert!
Transport kan ook betekenen ‘op transport naar banking’……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Trebor78 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:19:
[...]

Je kan autohold aan/uit als snelkoppeling op je home screen zetten. Helpt mij bij poort/carpoort etc.
In het parkeerhulp scherm zie je die knoppen niet maar je kan altijd op het kruisje drukken en daarna weer op de fysieke knop natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
SSJVegito schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:41:
[...]

In het parkeerhulp scherm zie je die knoppen niet maar je kan altijd op het kruisje drukken en daarna weer op de fysieke knop natuurlijk.
Zijn er trouwens meer wagens waarbij de P ASSIST knop ontbreekt? In mijn rijtje fysiek knoppen ontbreken er 2, MODE en P ASSIST. Niet dat ik ze mis maar zeker die P ASSIST had er prima kunnen zitten want er zitten wel degelijk parkeersensoren op de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Maat28 schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:57:
[...]

Transport kan ook betekenen ‘op transport naar banking’……
Klopt die van mij stond ook op transport…. Naar banking…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
Martinique schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:06:
[...]

Zijn er trouwens meer wagens waarbij de P ASSIST knop ontbreekt? In mijn rijtje fysiek knoppen ontbreken er 2, MODE en P ASSIST. Niet dat ik ze mis maar zeker die P ASSIST had er prima kunnen zitten want er zitten wel degelijk parkeersensoren op de auto...
Goede vraag. Ik lijk wel alle knoppen te hebben, maar een druk op de P ASSIST knop doet niks. Ook geen melding dat iets tijdelijk- of later beschikbaar komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Laatst online: 30-08-2024
Het automatisch remmen heeft mij al een heg en misschien de beschermbeugel rond de publieke laadpaal gescheeld🙊.

Vanavond nog een minor bug gehad, alle audio bleef heel zacht, incl richting aanwijzers. Leek alsof het gedempte volume niet gedeactiveerd werd na het uitparkeren.
Oplossing was naar het audio/klank menu en dan op een stoel/bank klikken om een zone uit en aan te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
internetinfo schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:17:
[...]

Goede vraag. Ik lijk wel alle knoppen te hebben, maar een druk op de P ASSIST knop doet niks. Ook geen melding dat iets tijdelijk- of later beschikbaar komt.
Wanneer ik de P ASSIST druk zie ik in de scherm de 360 graden camera’s

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
jeroen94704 schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:37:
[...]

Als het bereik dan ook daadwerkelijk 240 km zou zijn zou ik er wel mee kunnen leven, maar bij mij loopt dat tellertje met 2 km terug voor iedere 1 km die ik daadwerkelijk rijd. En dan wordt het bereik toch wel sneu.
Niet dus als ik max de 110 aan houd.. Dan blijft het verschil tussen afstand en bereik even groot. Als ik naar de 120/130 ga kruipt dat inderdaad terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandriel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59
Daan_P schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:04:
Het automatisch remmen heeft mij al een heg en misschien de beschermbeugel rond de publieke laadpaal gescheeld🙊.

Vanavond nog een minor bug gehad, alle audio bleef heel zacht, incl richting aanwijzers. Leek alsof het gedempte volume niet gedeactiveerd werd na het uitparkeren.
Oplossing was naar het audio/klank menu en dan op een stoel/bank klikken om een zone uit en aan te zetten.
Ik heb hetzelfde gehad maar dan kneiterhard alles door de kleine speaker naast de spiegel bijrijderskant. Knipperlichtgeluid, bluetooth enz. Uiteindelijk zekering voor infotainment eruit en erin en toen werkte het weer.
Ik heb nu anderhalve week mijn Enyaq en dit was de tweede zekering na de befaamde nr 19.
Hij rijdt prima, maar er zijn nog teveel zaken buggy aan deze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:36
Martinique schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:06:
[...]

Dat is wel vreemd... heb jij in plaats van deze dan andere knoppen of heb jij gewoon fysiek minder knoppen? Ik heb geen 360 camera maar wel parkeersensoren voor/achter en een achteruitrijcamera. Als ik op de P ASSIST knop druk, dan krijg ik de achteruitrijcamera te zien icm een overzicht van de sensoren. Deze knop gebruik ik altijd als ik voor ergens dicht tegenaan dreig te komen zodat de sensoren voor "aan gaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanner
  • Laatst online: 16-05-2023
GSM inductie lader / draadloos opladen / Phonebox
-

Heeft iemand al een telefoon inductie lader in gebruik?

Ik heb een Enyaq "overgenomen" en daar was de optie Phonebox met inductie lader niet bijbesteld.
Het telefoon vak heeft wel het rubberen matje met de opstaande rand in het midden en de 2 usb-c connectors.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-X0xTMnhP9TCnb30L2VoPLH9NXY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wYPXZBllLlAHnD0KxKyabY3p.jpg?f=user_large

Ik ben daarom opzoek ben naar een geschikte aftermarket oplossing die in het linker (of rechter) telefoonvak past.

Ik zag bijvoorbeeld deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CScxv69pjn6dUrwaCdIw9os0GNY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uay9B4PMVufjb1n4yRajGbUJ.jpg?f=user_large

Nou vind ik dit niet de handigste/mooiste want waarschijnlijk is hij te dik, zodat de telefoon er tijdens het rijden niet op blijft liggen, omdat hij dan over het opstaande randje in het midden van het vak zal schuiven.

Ook zag ik dat als je het rubberen matje in het telefoon-vak aan de linker kant een beetje optilt, er een soort afdichtplaat onder ligt, die waarschijnlijk uitgewisseld kan worden met de originele af fabriek inductielader?

Zou dit betekenen dat er (in de toekomst) een Skoda accessoire te bestellen is om er toch een inductie vak van te maken?

Heeft trouwens iemand toevallig al dit vak opengemaakt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb de oplader wel, maar gebruik het nauwelijks. Bekabeld werkt beter voor Android auto en de telefoon wordt niet zo heet. Achteraf voor mij een nutteloze optie. Ik zou het zelf niet aftermarket gaan inbouwen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
iketot schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:28:
Voor als iemand meer wil weten over het opladen met een "granny" charger op krachtstroom.

Heb hier in mijn (huur)pand geen laadpaal, en wil er liever ook geen plaatsen (want niet mijn pand), maar heb wel een krachtstroom aansluiting die ik verder niet nodig heb.

Dus heb ik een lader gekocht op krachtstroom, en dat bevalt heel goed.
Opladen gaat met een stabiele 10-11 kWh.

Kosten voor de oplader, 349 euro (5meter) inclusief koppelstukje van krachtstroom naar 220v.
Heb er zelf nog een verlengstuk van 10 meter bij gekocht, want de 5 meter is net voldoende, maar dan moet de meterkast deur open blijven staan, met de 10 meter kabel kan ik het netjes wegwerken.

Haal hiermee de noodzaak om thuis (openbaar op de straat) te laden bijna helemaal weg, kan gewoon elke dag op de zaak opladen.
Bijkomend voordeel, mijn energie prijs is 8 cent per kWh (Gematst door kennis van wie de energiemaatschappij is. Dit is normaal het grootverbruikers tarief), het het opladen van de auto kost slechts enkele euro's.

Vandaag van ongeveer 22% naar 100% geladen in 5 uur en 51 minuten, totaal 61,71 kWh - kosten nog geen 5 euro.

[Afbeelding]
Heb je meer info? Welke lader is dit? En hoe is dit aangesloten in de meterkast op de 3 fases?

sorry als deze vraagmeer hier thuis hoort: Het grote "thuis laden van je EV" topic.

[ Voor 10% gewijzigd door water_escape op 28-12-2021 09:12 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanner
  • Laatst online: 16-05-2023
P_de_B schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:58:
Ik heb de oplader wel, maar gebruik het nauwelijks. Bekabeld werkt beter voor Android auto en de telefoon wordt niet zo heet. Achteraf voor mij een nutteloze optie. Ik zou het zelf niet aftermarket gaan inbouwen.
Ik heb een oudere iPhone 8 en merk dat deze wel redelijk snel "leegloopt" tijdens het rijden van de langere ritten. Waarschijnlijk omdat Apple Carplay via bluetooth aanstaat met Navigatie / Flitsmeister / Spotify. Bekabeld is idd beter maar als je dat dagelijks doet kan de iPhone connector makkelijk stuk gaan. Vandaar dat ik nu toch even kijk naar de opties...

Je schrijft dat telefoon heet wordt. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Mijn inductie lader thuis wordt hoogstens warm, maar nooit heet. Hebben meer Enyaq rijders last van een "hete telefoon" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Scanner schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:11:
[...]

Je schrijft dat telefoon heet wordt. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Mijn inductie lader thuis wordt hoogstens warm, maar nooit heet. Hebben meer Enyaq rijders last van een "hete telefoon" ?
Zelf ook regelmatig last gehad van te hete telefoon i.c.m. inductie laden.
Komt ook met name omdat je op hetzelfde moment veel van de telefoon vraag (draadloze Android Auto + Flitsmeister + navigatie + etc.).
Zelf daarom nu ook altijd met kabel aangesloten, laad veel sneller EN wordt minder warm.
Je zal ook zien dat je met inductie laden niet genoeg vermogen hebt en de telefoon alsnog leeg loopt.
Dit zijn tenminste mijn ervaringen met de S10.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MBR77
  • Laatst online: 15-08-2022
Aanstaande vrijdagmorgen wordt mijn Enyaq iV 80 geleverd! Ik kijk er toch wel erg naar uit. Ten opzichte van mijn huidige Kodiaq gaan mijn maandlasten omlaag.

Combinatie met laadpaal thuis en zonnepanelen, denk ik dat een goede keuze is en bij mij weinig oplaadstress zal opleveren. Voor mijn werk rijd ik soms langere afstanden, maar meestal (90%) rijd ik per dag een kilomer of 70. Die langere afstanden en de vakanties zullen wat plannen worden, maar dat zie ik tzt wel.

Als positief mens hoop ik dat de issues met de app ook opgelost worden. De dealer had al wat foto's bijgevoegd, die heb ik als trotse bijna eigenaar ook maar bijgevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qD-J6Y4PbEXk_JmNkFkmBjwjYjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rgSSWwMMoBFNYiMz6EqXksZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvr5CROjilonpaWJwcbXFurz0wY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lW60Tui5RBcomHSUkE9EV8IJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
Jasperzzz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:18:
[...]

Zelf ook regelmatig last gehad van te hete telefoon i.c.m. inductie laden.
Komt ook met name omdat je op hetzelfde moment veel van de telefoon vraag (draadloze Android Auto + Flitsmeister + navigatie + etc.).
Zelf daarom nu ook altijd met kabel aangesloten, laad veel sneller EN wordt minder warm.
Je zal ook zien dat je met inductie laden niet genoeg vermogen hebt en de telefoon alsnog leeg loopt.
Dit zijn tenminste mijn ervaringen met de S10.
Bij mij wordt de telefoon vooral te heet omdat hij te ver in het vakje ligt. Ik gebruik zelf ook de kabel omdat mijn hoesje geen draadloos laden toestaat.
Probleem is op te lossen door een blokje achterin het vakje te leggen. in dit topic hebben mensen dit met lego opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Hennie-M schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:56:
[...]

Bij mij wordt de telefoon vooral te heet omdat hij te ver in het vakje ligt. Ik gebruik zelf ook de kabel omdat mijn hoesje geen draadloos laden toestaat.
Probleem is op te lossen door een blokje achterin het vakje te leggen. in dit topic hebben mensen dit met lego opgelost.
Lego? Nog nergens een 3d design gevonden om zelf te printen?

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba123
  • Laatst online: 08-03 19:51
Hennie-M schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:56:
[...]

Dat doe ik ook, ik heb allemaal pasjes in mijn hoesje en dan wil ik geen draadloos laden. Waar leg je je telefoon neer bij het laden? In het vakje doe ik nu niet want ik ben bang dat de draadloze lader dan alsnog inschakelt en de pasjes beschadigt (of ik krijg weer ladingen meldingen dat hij aan het laden is, dan weer wel, dan weer niet, ...).

Ik zou de draadloze lader graag in zijn geheel willen uitschakelen, heeft iemand hier een optie voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:09
water_escape schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:10:
[...]

Heb je meer info? Welke lader is dit? En hoe is dit aangesloten in de meterkast op de 3 fases?

sorry als deze vraagmeer hier thuis hoort: Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Gaat om deze lader : https://www.accu-machine....3246657.html?id=228089287

De lader is zelf 5 meter, mocht je meer nodig hebben is een verlengstuk goedkoper dan de 10 meter variant nemen.

Heb een verlengstuk van 10 meter erbij gekocht bij HBM en dat kostte me 30 euro, totaal dus 15 meter, en de 10 meter variant is 50 euro duurder en de 15 meter variant zelfs 100 euro duurder.

In de meterkast heb ik "gewoon" een 3 fasen krachstroom stekker (die rode).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBR77
samba123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:01:
[...]
Dat doe ik ook, ik heb allemaal pasjes in mijn hoesje en dan wil ik geen draadloos laden. Waar leg je je telefoon neer bij het laden? In het vakje doe ik nu niet want ik ben bang dat de draadloze lader dan alsnog inschakelt en de pasjes beschadigt (of ik krijg weer ladingen meldingen dat hij aan het laden is, dan weer wel, dan weer niet, ...).

Ik zou de draadloze lader graag in zijn geheel willen uitschakelen, heeft iemand hier een optie voor gevonden?
Ik begrijp dat het in dat geval niet werkt.

Ik rijd nu 3,5 jaar in een Kodiaq met draadloos laden en heb denk ik 2,5 jaar dezelfde iphone (XR dacht ik) en dat werkt prima. Als ik langere afstanden rijd en veel gebruik maak van Bluetooth (Spotify etc. etc.) dan wordt hij warm tot heet. Als je zoals ik vaak gewoon radio luister tijdens woon/werk heb ik daar geen issues mee en is het een prima oplossing voor mij (ik bewaar geen pasjes in mijn telefoonhoes).

In mijn Kodiaq is er volgens mij geen optie om uit te schakelen, maar dat is nog niet echt antwoord op je vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Hier gaat de auto binnenkort een mooi ritje maken naar Duitsland voor een "Premium Sound Upgrade":

https://www.speaker-city....isch/vw-id-4-skoda-enyaq/

De enige aanbieder die ik heb gevonden die zonder boren, sporen of weet ik 't wat een complete oplossing voor de Enyaq/ID4 heeft gemaakt. Alles maatwerk. In Nederland diverse offertes opgevraagd, maar allemaal moeten ze boren of zaken in het zicht "hangen". Hier gaat zelfs de versterker netjes in het dashboard kastje. Voorbeelden van inbouw op de website. Het is zeker prijzig en een tikkie ver weg, maar zeker voor over.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
MBR77 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:09:
[...]

Ik begrijp dat het in dat geval niet werkt.

Ik rijd nu 3,5 jaar in een Kodiaq met draadloos laden en heb denk ik 2,5 jaar dezelfde iphone (XR dacht ik) en dat werkt prima. Als ik langere afstanden rijd en veel gebruik maak van Bluetooth (Spotify etc. etc.) dan wordt hij warm tot heet. Als je zoals ik vaak gewoon radio luister tijdens woon/werk heb ik daar geen issues mee en is het een prima oplossing voor mij (ik bewaar geen pasjes in mijn telefoonhoes).

In mijn Kodiaq is er volgens mij geen optie om uit te schakelen, maar dat is nog niet echt antwoord op je vraag.
Als ik zonder hoesje rij gaat de telefoon na een half uur uit en kan ik hem niet vastpakken omdat hij zo heet is.
Dat had ik niet duidelijk gezegd.
efbeel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:58:
[...]

Lego? Nog nergens een 3d design gevonden om zelf te printen?
Ik heb het nog niet gevonden en mijn vakantie todo-lijst is echt te groot om uit te zoeken hoe ik een 3d model moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 13-09 21:18
Is er hier iemand die een claim aan Skoda in voorbereiding heeft ivm niet nakomen van beloofde levertijd? Meerdere malen is mij beloofd dat de auto in 2021 geleverd gaat worden maar het blijft tot aan de laatste dag spannend. Ook al is er een chip issue, dit kan gewoon niet. Het chip issue was er ten tijde van de beloofde levertijd ook al. Ik wil ze er niet zomaar vanaf laten komen. Er zijn al dakdragers en granny lader beloofd als tegemoetkoming maar dat is natuurlijk een beetje een dode mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik blijf maar tegen een niet werkende app aanlopen. Dan gaat het weer een dagje goed en dan ligt die er weer uit, zoals nu het geval lijkt te zijn.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben op het moment die geen connectie meer krijgt?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Nano2009 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:35:
[...]

Dat is wel vreemd... heb jij in plaats van deze dan andere knoppen of heb jij gewoon fysiek minder knoppen? Ik heb geen 360 camera maar wel parkeersensoren voor/achter en een achteruitrijcamera. Als ik op de P ASSIST knop druk, dan krijg ik de achteruitrijcamera te zien icm een overzicht van de sensoren. Deze knop gebruik ik altijd als ik voor ergens dicht tegenaan dreig te komen zodat de sensoren voor "aan gaan".
Nee het zijn gewoon look-a-like knoppen zonder label, je kunt ze ook niet indrukken, er zit geen klik achter zeg maar. Als ik het voor het kiezen had gehad had ik de knoppen er wel laten zitten maar er dan een andere functie achter gedaan. Bijvoorbeeld MODE een snelkoppeling naar Wagen oid en P ASSIST parkeerhulp aan/uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHnfTDhfUojaHYF39mBE61KHa_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GN8N8ia1FhRJYtYOyOTKAJxg.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens ook gelijk wat foto's voor de geïnteresseerden van het stuur zonder verwarming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yb4LZqNY-mpGYY_8cZ39K20Ai_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLnV3eppzxE6UHbXJQ6WgBov.jpg?f=fotoalbum_large

...en zonder assistentie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2M3v36jyjG5LvZionuScnIXXks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBgL8nI8xRMQT6cupcoRQFKn.jpg?f=fotoalbum_large

En dit zijn de knoppen MET lichtpakket. Volgens mij heb je zonder lichtpakket die 'slecht weer' knop niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgNHU9gr3lRtFvsSxh9ziKM5lA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eZM0SEz2egX4GJZJwb1goNcO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Martinique schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:36:
[...]

Nee het zijn gewoon look-a-like knoppen zonder label, je kunt ze ook niet indrukken, er zit geen klik achter zeg maar. Als ik het voor het kiezen had gehad had ik de knoppen er wel laten zitten maar er dan een andere functie achter gedaan. Bijvoorbeeld MODE een snelkoppeling naar Wagen oid en P ASSIST parkeerhulp aan/uit.

[Afbeelding]

Tevens ook gelijk wat foto's voor de geïnteresseerden van het stuur zonder verwarming:
[Afbeelding]

...en zonder assistentie:
[Afbeelding]

En dit zijn de knoppen MET lichtpakket. Volgens mij heb je zonder lichtpakket die 'slecht weer' knop niet?
[Afbeelding]
Dat er bepaalde knoppen niet gebruikt kunnen worden is opzicht niet zo vreemd, er zijn natuurlijk meerdere auto merken die precies zo werken. Zo had mijn vorige xCeed ook een aantal blanco knoppen. Dat er geen knop is voor de sensoren zou nog uit te leggen zijn dat deze geactiveerd worden zodra je achteruit wilt rijden (ik ga er gemakshalve even van uit dat je geen sensoren voor of camera hebt). Maar waarom zou de "mode" knop weggehaald zijn? De verschillende opties zoals "eco" etc. kun je toch selecteren ongeacht je uitvoering/optie? Of heeft dit wel degelijk met bepaalde opties te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Nano2009 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:11:
[...]

Dat er bepaalde knoppen niet gebruikt kunnen worden is opzicht niet zo vreemd, er zijn natuurlijk meerdere auto merken die precies zo werken. Zo had mijn vorige xCeed ook een aantal blanco knoppen. Dat er geen knop is voor de sensoren zou nog uit te leggen zijn dat deze geactiveerd worden zodra je achteruit wilt rijden (ik ga er gemakshalve even van uit dat je geen sensoren voor of camera hebt). Maar waarom zou de "mode" knop weggehaald zijn? De verschillende opties zoals "eco" etc. kun je toch selecteren ongeacht je uitvoering/optie? Of heeft dit wel degelijk met bepaalde opties te maken?
Inderdaad. In mijn Kia Niro stikt het van de blanco knoppen. Stoelverwarming, 360 graden camera, stoelventilatie etc.

Mode was ook een optie van de Sportline bijvoorbeeld. Alleen daar kun je "standaard" Drive modes selecteren.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Laatst online: 23:00
[...]

Hoef je toch niet voor op de knop te drukken?
Sensoren doen hun werk toch automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Nano2009 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:11:
[...]

Ik stoor me overigens niet aan de loze knoppen hoor, op het stuur valt het sowieso niet op. Het ontbreken van de P ASSIST knop verbaast me wel, daarmee had men prima parkeerhulp aan/uit kunnen configureren. (Ik heb inderdaad alleen achter sensoren.)

MODE selecteren is volgens mij wij een optie hoor die niet standaard aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
goetfoud schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:25:
[...]

Hoef je toch niet voor op de knop te drukken?
Sensoren doen hun werk toch automatisch?
Als je achteruit rijd wel inderdaad. Ik gebruik de knop echter vaak om de parkeersensoren aan de voorkant te "activeren" in de ondergrondse parkeergarage bij mijn werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
Ik zou het eigenlijk heel prettig vinden als CarPlay onder een van die knoppen geprogrammeerd kon worden. Bijvoorbeeld de set knop, waarvan ik de dedicated knop functie niet begrijp.

Verder zou ik dolgraag de mogelijkheid hebben om vanaf mijn stuur lane assist uit te schakelen. Ik vind die feature soms echt gevaarlijk, zeker omdat hij mij op sommige wegen (zonder middenstreep) naar het midden probeert te duwen. Als ik dan niet luister (omdat ik anders tegen iemand aan knal :( ) dan begint ie te piepen als een gek. Vervolgens moet ik m’n blik van de weg halen om in het uit te zetten. Kost 6x tikken om weer terug te komen bij CarPlay. Echt ongelooflijk waardeloos ontworpen :(

Een goede plek zou die rechter knop zijn op het stuur. Dat logo komt toch al overheen met dat menu. Zou het rijden echt een stuk veiliger maken

Btw…de app ligt er weer uit, zucht 😞

[ Voor 11% gewijzigd door Spam op 28-12-2021 11:37 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Scanner schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:11:
[...]

Ik heb een oudere iPhone 8 en merk dat deze wel redelijk snel "leegloopt" tijdens het rijden van de langere ritten. Waarschijnlijk omdat Apple Carplay via bluetooth aanstaat met Navigatie / Flitsmeister / Spotify. Bekabeld is idd beter maar als je dat dagelijks doet kan de iPhone connector makkelijk stuk gaan. Vandaar dat ik nu toch even kijk naar de opties...

Bij mij wordt de Note 20 Ultra warm maar niet heet, en zit in het hoesje. Ik gebruik het eigenlijk nooit in combinatie met andere apps behalve Flitsmeister. Ik vind de navigatie van de auto prima werken en ga niet lopen kloten met andere apps. Dus de telefoon is niet heel druk bezig maar heb het uiteraard wel geprobeerd met maps maar vind de warmteontwikkeling mee vallen. Mijn S10 plus voorheen werd veel warmer. Ligt dus ook heel erg aan het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Nano2009 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:29:
[...]

Als je achteruit rijd wel inderdaad. Ik gebruik de knop echter vaak om de parkeersensoren aan de voorkant te "activeren" in de ondergrondse parkeergarage bij mijn werk.
Volgens mij moet ik dadelijk het eens testen bij mij😂
Ik dacht echt dat de voorsensoren ook altijd aan gaan als ik iets te ver naar voren rij op mijn oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:10:
Hier gaat de auto binnenkort een mooi ritje maken naar Duitsland voor een "Premium Sound Upgrade":

De enige aanbieder die ik heb gevonden die zonder boren, sporen of weet ik 't wat een complete oplossing voor de Enyaq/ID4 heeft gemaakt. Alles maatwerk. In Nederland diverse offertes opgevraagd, maar allemaal moeten ze boren of zaken in het zicht "hangen". Hier gaat zelfs de versterker netjes in het dashboard kastje. Voorbeelden van inbouw op de website. Het is zeker prijzig en een tikkie ver weg, maar zeker voor over.
Interessant, maar helaas bijna 750 KM enkele weg, dat wordt een dure speaker installatie dan (1500KM rijden, overnachting, snelladers en de installatie zelf..) :'(

Ben wel benieuwd naar je geluid als het erin zit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• water_escape
Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:10:

Kunnen we dus toevoegen aan dit audiolijstje :

Er zijn dus al verschillende manier voor audio upgrades. Misschien moeten we die gaan listen in de openingspost.

- Plug en play zonder boren: https://www.speaker-city....isch/vw-id-4-skoda-enyaq/
ervaring van @Trackerfire
- ik zie een versie van @CrashKonijn
- er is een plug en play set te koop in Noorwegen geloof ik
- ik heb hier of in de FB groep iemand gezien die geen sub heeft gedaan, maar wel alle speakers heeft laten vervangen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
iketot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:54:
[...]

Interessant, maar helaas bijna 750 KM enkele weg, dat wordt een dure speaker installatie dan (1500KM rijden, overnachting, snelladers en de installatie zelf..) :'(

Wellicht is het zelf te doen. Ziet er plug and play uit. Maar ben zeker benieuwd naar de ervaring.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

iketot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:54:
[...]

Valt op zich mee. 750 kilometer kost ongeveer 150kWh aan stroom. Dus zeg 150x0,30(Powerpass Ionity) = 45 euro enkel dus 90 euro. Hotelletje gevonden voor 50 euro en 8 uur terug genieten van je nieuwe audio set :9~

Tuurlijk het is geld, maar niet superspannend op de totale investering. Een keertje flink uit eten ben je 't ook kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

water_escape schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:56:
[...]

Wellicht is het zelf te doen. Ziet er plug and play uit. Maar ben zeker benieuwd naar de ervaring.
Ze hebben inderdaad een plug and play optie, alleen die kan niet verzonden worden naar NL. Wel naar ieder ander adres in Duitsland omdat in Nederland het merk Match (versterker) al door een andere reseller exclusief is geclaimd. Let op dit gaat alleen om de Sound Smart upgrade (versterker + subwoofer). De Basic Sound Upgrade (versterker, subwoofer en voorspeakers + demping)) en Premium (grotere versterker, subwoofer, dikkere voorspeakers + demping) worden alleen op locatie uitgevoerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Trackerfire op 28-12-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBR77
Is het eigen geluid van de Enyaq echt zo slecht? Met de proefrit vond ik het niet verkeerd. Ik heb nu het Canton systeem in de Kodiaq en volgens mij deed het daar niet echt voor onder?

Misschien heeft dit ook te maken met eisen en verwachtingen op het gebied van audio? Ik houd van goede muziek, maar ben geen audiofiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
MBR77 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:11:
Is het eigen geluid van de Enyaq echt zo slecht? Met de proefrit vond ik het niet verkeerd. Ik heb nu het Canton systeem in de Kodiaq en volgens mij deed het daar niet echt voor onder?

Misschien heeft dit ook te maken met eisen en verwachtingen op het gebied van audio? Ik houd van goede muziek, maar ben geen audiofiel.
Het geluid is vrij bagger inderdaad. Ik vond het Canton systeem in de Superb stukken beter (12.1 set) en dat was ook nog niet super geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Het is zeker niet superslecht, maar met geluid is gewoon dun. Dun in de zin van het mist eigenlijk altijd het (echte) laag. Logisch is, want er ontbreekt o.a. een sub. Het is en blijft een kwestie van smaak.

Voor degenen die er in geïnteresseerd zijn. Als ik de upgrade heb laten uitvoeren zal ik er foto's van posten en jullie zijn uiteraard altijd welkom om te komen proefluisteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape

Als niet audiofiel zijnde is het denk ik ok. Als audiofiel en als je goede systemen gewend bent is het slecht.
Luister je alleen radio en niet hard, tja, dan niet.

Ik twijfel, ben erg audiofiel en altijd super geluid systemen gehad in de audi's. Maar rij nu minder en als ik rij is het met kids. Dus ik twijfel nog. ach ja...eerst de auto maar eens krijgen :)

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:19:
[...]

Het is zeker niet superslecht, maar met geluid is gewoon dun. Dun in de zin van het mist eigenlijk altijd het (echte) laag. Logisch is, want er ontbreekt o.a. een sub. Het is en blijft een kwestie van smaak.

Voor degenen die er in geïnteresseerd zijn. Als ik de upgrade heb laten uitvoeren zal ik er foto's van posten en jullie zijn uiteraard altijd welkom om te komen proefluisteren :)
:w Ik wil wel komen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Hmm, zo te zien heeft de app een update gekregen :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HX7ZRYVEsRcHceCvtRb3soZkX5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UngAgzMl0146vG01YDfxBHc1.png?f=fotoalbum_large

Maar zo te zien werkt de Home Assistant API niet meer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6ZSasuw0M0uaDqgdeFwgVfBxS4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fiZl4aZycvJNfMGL6zwDoTd0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Spam op 28-12-2021 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 22:26

Ik kom van een Octavia uit 2017 met Canton en daar doet het iets voor onder, maar voor standaard geluid vind ik het prima. Je mist diepte in de stemmen en natuurlijk in het laag. Sowieso klinkt het voor iedereen anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Spam schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:13:
Hmm, zo te zien heeft de app een update gekregen :)[Afbeelding]

Maar zo te zien werkt de Home Assistant API niet meer?
[Afbeelding]
Die update is er volgens mij al een tijdje, althans ik heb recent geen wijzigingen gezien in de skoda App zelf.

De HA API werkt bij mij momenteel nog wel gewoon. Data wordt uitgelezen en kan bijvoorbeeld ook gewoon nog de voorverwarming starten (net even getest voor je).
Mogelijk heeft de auto zelf geen verbinding?

[ Voor 26% gewijzigd door Jasperzzz op 28-12-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Jasperzzz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:09:
[...]

Die update is er volgens mij al een tijdje, althans ik heb recent geen wijzigingen gezien in de skoda App zelf.

De HA API werkt bij mij momenteel nog wel gewoon. Data wordt uitgelezen en kan bijvoorbeeld ook gewoon nog de voorverwarming starten (net even getest voor je).
Mogelijk heeft de auto zelf geen verbinding?
Hmm, de app werkt wel maar wellicht heb ik gewoon een deel ontdekt wat er al was.

Qua HA integratie kreeg ik deze foutmeldingen maar de api lijkt toch weer verbinding te hebben. Ik denk eerder een probleem met de Skoda backend
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Logger: homeassistant.helpers.entity
Source: helpers/entity.py:549
First occurred: 13:56:14 (21 occurrences)
Last logged: 13:56:15

Entity binary_sensor.skoda_enjaq_external_power (<class 'custom_components.skodaconnect.binary_sensor.SkodaBinarySensor'>) implements device_state_attributes. Please report it to the custom component author.
Entity binary_sensor.skoda_enjaq_seat_heating_front_left (<class 'custom_components.skodaconnect.binary_sensor.SkodaBinarySensor'>) implements device_state_attributes. Please report it to the custom component author.
Entity binary_sensor.skoda_enjaq_charging_cable_locked (<class 'custom_components.skodaconnect.binary_sensor.SkodaBinarySensor'>) implements device_state_attributes. Please report it to the custom component author.
Entity binary_sensor.skoda_enjaq_air_conditioning_at_unlock (<class 'custom_components.skodaconnect.binary_sensor.SkodaBinarySensor'>) implements device_state_attributes. Please report it to the custom component author.
Entity binary_sensor.skoda_enjaq_seat_heating_front_right (<class 'custom_components.skodaconnect.binary_sensor.SkodaBinarySensor'>) implements device_state_attributes. Please report it to the custom component author.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:04
iketot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:04:Heb een verlengstuk van 10 meter erbij gekocht bij HBM en dat kostte me 30 euro, totaal dus 15 meter, en de 10 meter variant is 50 euro duurder en de 15 meter variant zelfs 100 euro duurder.
Is dit een ‘gewoon’ verlengsnoer? Over het algemeen wordt het afgeraden om de kabel te verlengen, want kans op smelten van de kabel en brand. Er gaat nogal wat stroom door de laadkabel, zeker omdat je meerdere uren achter elkaar laadt. Bovendien heb je dan geen waterdichte aansluiting meer op het punt waar de kabel van de lader overgaat in de verlengkabel.

Wil je veilig laden dan zou ik gewoon voor de langere variant (10m is meer dan genoeg) gaan. Aan de andere kant hangt immers een huis en een auto die iets meer waard zijn dan de Max. €100 die je je bespaart…
Je hebt met een verlengsnoer gewoon geen veilige oplossing.
Denk er wel om dat je bij gebruik de kabel volledig afrolt, want anders heb je alsnog grote kans op brand.

[ Voor 5% gewijzigd door Isheara op 28-12-2021 15:16 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Isheara schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:15:
[...]

Is dit een ‘gewoon’ verlengsnoer? Over het algemeen wordt het afgeraden om de kabel te verlengen, want kans op smelten van de kabel en brand. Er gaat nogal wat stroom door de laadkabel, zeker omdat je meerdere uren achter elkaar laadt. Bovendien heb je dan geen waterdichte aansluiting meer op het punt waar de kabel van de lader overgaat in de verlengkabel.

Wil je veilig laden dan zou ik gewoon voor de langere variant (10m is meer dan genoeg) gaan. Aan de andere kant hangt immers een huis en een auto die iets meer waard zijn dan de Max. €100 die je je bespaart…
Denk er wel om dat je bij gebruik de kabel volledig afrolt, want anders heb je alsnog grote kans op brand.
Nee het is een krachtstroom verlengsnoer, en meer specifiek deze :

https://www.hbm-machines....rofessioneel-verlengsnoer

Ik neem aan dat deze kabel, met de naam professioneel erin wel geschikt is om de auto een uur of 5 aan een stuk op te laden met 10kwh.

Het verlengsnoer zal ik inderdaad uitrollen, en de stekker komt gewoon in het pand, dus de kabel is net zo waterdicht als als ik kabel van 10 meter koop (dus zonder verlengsnoer). Alleen het stukje laadkabel zal onder de loodsdeur naar buiten gaan de auto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:59:
[...]

Valt op zich mee. 750 kilometer kost ongeveer 150kWh aan stroom. Dus zeg 150x0,30(Powerpass Ionity) = 45 euro enkel dus 90 euro. Hotelletje gevonden voor 50 euro en 8 uur terug genieten van je nieuwe audio set :9~

Tuurlijk het is geld, maar niet superspannend op de totale investering. Een keertje flink uit eten ben je 't ook kwijt.
Met de gedachte dat het een lease auto is, welke ik wel nog 4 jaar, en 11.5 maanden heb is het wel een flink bedrag.. Zeker omdat je het er ook weer uit moet halen en dan eventueel verkopen. :)

Het geluid is trouwens minder slecht dat ik dacht, vond het bij de proefrit echt matig, maar in de auto nu is het eigenlijk goed genoed.. Maar als er ooit een upgrade goedkoper en dichterbij komt, is het wel te overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

iketot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:32:
[...]

Met de gedachte dat het een lease auto is, welke ik wel nog 4 jaar, en 11.5 maanden heb is het wel een flink bedrag.. Zeker omdat je het er ook weer uit moet halen en dan eventueel verkopen. :)

Het geluid is trouwens minder slecht dat ik dacht, vond het bij de proefrit echt matig, maar in de auto nu is het eigenlijk goed genoed.. Maar als er ooit een upgrade goedkoper en dichterbij komt, is het wel te overwegen.
Zeker, dat is waar. Ik neem hem aan het eind over van de leasemij, dus dat is ook weer anders. En onder het mom van alles recht lullen wat krom is. De totale investering kost € 1,47 per dag ervanuit gaande dat je de auto zo'n 300 dagen per jaar gebruikt vijf jaar lang 8)7 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:44
iketot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:29:
[...]

Nee het is een krachtstroom verlengsnoer, en meer specifiek deze :

https://www.hbm-machines....rofessioneel-verlengsnoer

Ik neem aan dat deze kabel, met de naam professioneel erin wel geschikt is om de auto een uur of 5 aan een stuk op te laden met 10kwh.
Deze kabel heeft 1.5mm^2 draad. Dit is eigenlijk te dun om gedurende vele uren continue 16A te voeren.
Zeker niet als deze bijvoorbeeld ook eens lekker in de zon ligt.
Minimaal 5x2.5mm^2 zou ik sterk aanbevelen.
(en de kreet professioneel zegt helemaal niets... 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door deboss65 op 28-12-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
deboss65 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:40:
[...]

Deze kabel heeft 1.5mm^2 draad. Dit is eigenlijk te dun om gedurende vele uren continue 16A te voeren.
zoiets is beter idd: https://www.goedkopegeree...gkabel-400v-25m-5g-25mm2/

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

MLLL

Palm Treo 650

Isheara schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:15:
[...]

In de bouw liggen die snoeren gewoon buiten in de regen met mannetjes vrouwtjes stekkers er aan, die zijn waterdicht
Draait bij mij op de klus staat 24 uur per dag een bouwkachel van 12kw aan een verlengsnoer van 15 meter meter. kabel wordt hooguit lauw. Zit wel een 32ah stekker aan.

[ Voor 3% gewijzigd door MLLL op 28-12-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
deboss65 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:40:
[...]

Bedankt voor de info, ik zal het eens aanzien.

De auto was van 20% tot 100% opgeladen in nog geen 6 uur, en ik zal het waarschijnlijk eerder oppakken als de auto rond de 60% zit, dus dan is hij geen uren en uren aan het opladen. Zon op de kabel zal minimaal zijn, maar ik zal hem zeker eens goed voelen als de auto een tijdje aan het laden is om te kijken of hij echt heet wordt.

Brand wil ik uiteraard niet :)
Maar ik denk dat het met deze setup nu en de gedachte dat me laadtijd niet heel lang zal zijn, er geen zon is, dat het nog wel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:25
@iketot doorgaans is de ader het probleem niet. Bij de overgangen is er eerder warmteontwikkeling. Zou persoonlijk niet met zo'n set-up 11kW gaan laden maar die 1,5mm aders zullen niet het issue zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Spam schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:14:
[...]
Qua HA integratie kreeg ik deze foutmeldingen maar de api lijkt toch weer verbinding te hebben. Ik denk eerder een probleem met de Skoda backend
[code]Logger: homeassistant.helpers.entity
Source: helpers/entity.py:549
First occurred: 13:56:14 (21 occurrences)
Last logged: 13:56:15
Bij mij werkt het via HA ook naar behoren.

Wel iets anders wat gek is: Als ik een departure timer instel via HA (of rechtstreeks via de skodaconnect python module) dan is de tijd die ik uiteindelijk in de app te zien krijg 1 uur later. Ik moet nog even kijken wat er in de auto zelf te zien is, maar herkent iemand van de Home Assistant gebruikers dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
Noreaga_no1 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:02:
[...]

Op de website van goodyear staat het volgende

“SoundComfort technologie
Onze SoundComfort-technologie zorgt voor een veel stillere en comfortabele rit door het interne geluidsniveau van uw voertuig met maximaal 50% te verminderen.”
Ok, maar mijn vraag is daarmee niet beantwoord (als dat jouw überhaupt doel was ;)).
Die marketing uitspraken, van in dit geval Goodyear, zeggen niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Net getest maar sensoren voor werken gewoon zonder op p assist knop te hoeven drukken.
En dat lijkt me eeelijk gezegd ook normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvandriel
Spam schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:35:
Ik zou het eigenlijk heel prettig vinden als CarPlay onder een van die knoppen geprogrammeerd kon worden. Bijvoorbeeld de set knop, waarvan ik de dedicated knop functie niet begrijp.

Verder zou ik dolgraag de mogelijkheid hebben om vanaf mijn stuur lane assist uit te schakelen. Ik vind die feature soms echt gevaarlijk, zeker omdat hij mij op sommige wegen (zonder middenstreep) naar het midden probeert te duwen. Als ik dan niet luister (omdat ik anders tegen iemand aan knal :( ) dan begint ie te piepen als een gek. Vervolgens moet ik m’n blik van de weg halen om in het uit te zetten. Kost 6x tikken om weer terug te komen bij CarPlay. Echt ongelooflijk waardeloos ontworpen :(

Een goede plek zou die rechter knop zijn op het stuur. Dat logo komt toch al overheen met dat menu. Zou het rijden echt een stuk veiliger maken

Btw…de app ligt er weer uit, zucht 😞
Je kunt carplay bij je favorieten onderin zetten, maar de menu structuur is erg onduidelijk inderdaad.

Daarnaast vind ik het te triest voor woorden dat je bij een auto van 50-60k gebruik moet maken van Lego blokjes, 3D print kapjes en zekeringen eruit moet trekken (al 2 keer afgelopen week).
Ik heb al contact gehad met Tesla of ik niet alsnog een model Y kan krijgen, maar de inruilwaarde voor de Enyaq is helaas veel te laag (10 dagen oud)

[ Voor 13% gewijzigd door mvandriel op 28-12-2021 17:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
mvandriel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:04:
[...]

Je kunt carplay bij je favorieten onderin zetten, maar de menu structuur is erg onduidelijk inderdaad.

Daarnaast vind ik het te triest voor woorden dat je bij een auto van 50-60k gebruik moet maken van Lego blokjes, 3D print kapjes en zekeringen eruit moet trekken (al 2 keer afgelopen week).
Ik heb al contact gehad met Tesla of ik niet alsnog een model Y kan krijgen, maar de inruilwaarde voor de Enyaq is helaas veel te laag (10 dagen oud)
Jij gooit wel heel snel het bijltje er bij neer, binnen 10 dagen al dusdanig teleurgesteld dat hij al weer moet wijken.
Hoe lang ben je al getrouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Inspired schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:31:
@iketot doorgaans is de ader het probleem niet. Bij de overgangen is er eerder warmteontwikkeling. Zou persoonlijk niet met zo'n set-up 11kW gaan laden maar die 1,5mm aders zullen niet het issue zijn.
Klopt dat de overgangen de meeste warmte zullen ontwikkelen maar 3 stroomvoerende en samengepakte 1.5mm^2 aders in een rubbermantel produceren echt wel de nodige hitte.
Het zal echt niet direct afbranden maar er is minder marge.
Verder zal bij een lange kabel dit alleen maar kabelverliezen opleveren die je niet in je accu stopt maar wel verbruikt. Niet veel maar wel meetbaar.
Waarom zou je hier op bezuinigen ? Je koopt een auto van 50-60k en dan 2 tientjes besparen op een kabeltje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandriel
D.deJong schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:12:
[...]

Jij gooit wel heel snel het bijltje er bij neer, binnen 10 dagen al dusdanig teleurgesteld dat hij al weer moet wijken.
Hoe lang ben je al getrouwd?
Als je van een Tesla komt dan is dit echt dramatisch. Dit soort dingen merk je niet bij een proefrit, maar je krijgt bijna het idee dat ze 'm te vroeg op de markt gezet hebben. Hopelijk krijgt software ontwikkeling hoge prio bij Skoda/VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
mvandriel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:20:
[...]

Als je van een Tesla komt dan is dit echt dramatisch. Dit soort dingen merk je niet bij een proefrit, maar je krijgt bijna het idee dat ze 'm te vroeg op de markt gezet hebben. Hopelijk krijgt software ontwikkeling hoge prio bij Skoda/VAG.
Beetje Tesla Y is toch stuk duurder dan de Enyaq? Enyaq kan je knappe hebben net onder de 60k en voor de Tesla ga je al richting de 68k

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
jeroen94704 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:41:
[...]

Bij mij werkt het via HA ook naar behoren.

Wel iets anders wat gek is: Als ik een departure timer instel via HA (of rechtstreeks via de skodaconnect python module) dan is de tijd die ik uiteindelijk in de app te zien krijg 1 uur later. Ik moet nog even kijken wat er in de auto zelf te zien is, maar herkent iemand van de Home Assistant gebruikers dit probleem?
Herkenbaar. Heb hetzelfde gedrag. Vermoedelijk ergens iets met tijdzones en/of wintertijd?
Volgens mij geeft de API gewoon je zelf opgegeven tijd door maar gaat de auto/skoda server er zelf iets anders van maken.

Zelf (nog) niet zo heel handig met HA, maar ga nog even kijken of ik niet mijn opgegeven tijd - 1 uur kan aanbieden aan de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
[quote]mvandriel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:20:
[...]

Tesla heeft er dan ook een jaar of 8 over gedaan om op het huidige niveau te komen dus ik vrees met grote vrezen dat wij er nog lang niet zijn.
Het slechte functioneren is overigens iets wat bij alle “nieuwkomers” een issue is, Kia, Hyundai en Polestar doen het echt niet veel beter als ik daar zo eens mee lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
mvandriel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:04:
[...]

Ach gut, ik heb het met je te doen. Wat erg allemaal.
Waarom niet even gewacht en een model y aangeschaft. Echt perfecte auto zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Jasperzzz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:01:
[...]

Herkenbaar. Heb hetzelfde gedrag. Vermoedelijk ergens iets met tijdzones en/of wintertijd?
Volgens mij geeft de API gewoon je zelf opgegeven tijd door maar gaat de auto/skoda server er zelf iets anders van maken.

Zelf (nog) niet zo heel handig met HA, maar ga nog even kijken of ik niet mijn opgegeven tijd - 1 uur kan aanbieden aan de API.
Volgens mij werkt de API met UTC. Dus even de gewenste tijd omzetten naar UTC voordat je de timer configureert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
deboss65 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:14:
[...]

Klopt dat de overgangen de meeste warmte zullen ontwikkelen maar 3 stroomvoerende en samengepakte 1.5mm^2 aders in een rubbermantel produceren echt wel de nodige hitte.
Het zal echt niet direct afbranden maar er is minder marge.
Verder zal bij een lange kabel dit alleen maar kabelverliezen opleveren die je niet in je accu stopt maar wel verbruikt. Niet veel maar wel meetbaar.
Waarom zou je hier op bezuinigen ? Je koopt een auto van 50-60k en dan 2 tientjes besparen op een kabeltje ?
Gaat/ging niet om 2 tientjes te besparen hoor.

Ik heb een verlengkabel gezocht en heb niet zo veel verstand van stroom zaken, deze kabel kwam eruit. En hij doet wat hij moet doen, kan laden met 16A en heeft de krachtstroom stekker, precies wat ik nodig had.

Het was makkelijker dan de gekochte lader terug te sturen en te ruilen voor een model met langere kabel, de lader is ook niet op voorraad, en er komen weer heen en weer verzendkosten bij etc.

Dit verlengsnoer was op voorraad dus dat leek me een handige oplossing. Wat nu dus niet blijkt?

Het verlies van stroom door de langere kabel maak ik me niet zo heel druk om. Maar wil natuurlijk geen brand veroorzaken met een laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:22
Hier een nieuwe trotse Enyaq bezitter. Vandaag een Enyaq 80 Sportline thuis afgeleverd. Meteen allerlei dingen ingesteld en een beetje zitten spelen, maar een tweetal dingen zijn me nog niet gelukt, wellicht mis ik iets:

* Kinderslot: Het kinderslot aan de rechterkant (achter de passagier) lijkt niks te doen. Ik kan het pinnetje uberhaupt bijna geen kant op draaien met mijn sleutel.
* Als ik een stukje gereden heb, en mijn vrouw stapt uit de auto om de kleine uit de auto te halen, dan zijn alle deuren vanaf de buitenkant dicht. Als de auto aanstaat kan ik dat begrijpen, maar ik ben er al uit, en de auto staat uit. Ik moet vervolgens de auto met de sleutel ontgrendelen voordat de deuren van buitenaf open kunnen. Is daar een instelling voor, of zie ik iets over het hoofd?

Al met al wel heel erg blij met de auto. Heb hem in het zwart, en zelfs met een Sportline uitvoering komt die perfect uit de verf, was ergens een beetje bang dat het wellicht te zwart zou zijn, al hielpen een aantal foto's uit dit topic daarbij wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
14 januari is het zover en krijg ik mijn Demo Enyaq. Grotendeels zoals ik hem besteld had, maar die is helaas naar 2022 gegaan. Erg tevreden met deze demo en het meedenken van dealer Dago. “80” cijfers gaan eraf en het embleem wordt vervangen voor een zwarte. Uiteraard zal het kapje voor de camera ook niet ontbreken.

Auto kan ik die dag gelijk weer inleveren, want dan wordt hij nog gepolijst en krijgt hij een glascoating. Week erop gaat de auto weer naar Carlectra voor een audio upgrade

We beginnen met pakket A: een DSP versterker met een sub en software die speciaal geschreven is voor de Enyaq. Mocht dit niet toereikend zijn dan gaan we door naar pakket B. Dit is pakket A + nieuwe speakers en geluidsdemping.

Disclaimer: om discussie te voorkomen. “Is het geluid van de Enyaq dan zo slecht?” Nee, het is prima, hetzelfde dat muziek uit een enkele Bluetooth speaker ook prima kan zijn. Wil ik echt muziek luisteren en beleven dan ga ik naar mijn dedicated set. Aangezien ik muziek in de auto erg belangrijk vind, wil ik ook een zo goed mogelijk geluid, binnen mijn budget uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Robbie8454 op 28-12-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
McPoowl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:26:
* Als ik een stukje gereden heb, en mijn vrouw stapt uit de auto om de kleine uit de auto te halen, dan zijn alle deuren vanaf de buitenkant dicht. Als de auto aanstaat kan ik dat begrijpen, maar ik ben er al uit, en de auto staat uit. Ik moet vervolgens de auto met de sleutel ontgrendelen voordat de deuren van buitenaf open kunnen. Is daar een instelling voor, of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb zelf ook een zwarte sportline versie. Ook blij mee, maar dat terzijde.
Je kunt ook middels de centrale vergrendelingsknop in het midden van het dashbord, alle deuren ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Bixby schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:36:
[...]

Ik heb zelf ook een zwarte sportline versie. Ook blij mee, maar dat terzijde.
Je kunt ook middels de centrale vergrendelingsknop in het midden van het dashbord, alle deuren ontgrendelen.
Die was bekend inderdaad, maar dat is lastig als ik zelf ook al uitgestapt ben ;).

Ik zie trouwens in het boekje dat het knopje onder de raambediening ook is voor het blokkeren van de deuren? Als dat het geval is, staat alles goed, maar dat is een beetje lastig testen als je alleen in de auto zit :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EicSX_N3JxJadMKY3tbuoKneis=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IV4haNNoa4PD2vE5X9pfcn6N.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Dat moet hem zijn, ga ik morgen eens naar kijken, dank voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
iketot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:04:
[...]

Gaat/ging niet om 2 tientjes te besparen hoor.

Ik heb een verlengkabel gezocht en heb niet zo veel verstand van stroom zaken, deze kabel kwam eruit. En hij doet wat hij moet doen, kan laden met 16A en heeft de krachtstroom stekker, precies wat ik nodig had.

Het was makkelijker dan de gekochte lader terug te sturen en te ruilen voor een model met langere kabel, de lader is ook niet op voorraad, en er komen weer heen en weer verzendkosten bij etc.

Dit verlengsnoer was op voorraad dus dat leek me een handige oplossing. Wat nu dus niet blijkt?

Het verlies van stroom door de langere kabel maak ik me niet zo heel druk om. Maar wil natuurlijk geen brand veroorzaken met een laadkabel.
Een (goede kwaliteit) verlengkabel is een prima en veilige oplossing.
Deze ga ik zelf ook gebruiken: https://www.bekabelingsho...m2-krachtstroomkabel.html
Het enige wat ik wilde aangeven is de wat kleine draad diameter. Dit is ingegeven door mijn elektrotechnische achtergrond en ervaringen met dit soort kabels.
Zorg er dan wel voor dat de kabel voldoende "lucht" krijgt. Dus niet oprollen maar losjes neerleggen.
Nogmaals: hij zal niet in brand vliegen. Maar bij extremere omstandigheden is er mindere marge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
Zijn er nog mensen die zoveel moeite hebben met het vergrendelen van de wagen via de klink?
Ontgrendelen is geen probleem en gaat altijd van de eerste keer, doch het vergrendelen lukt me na 7 keer de klink te betasten nog niet... Moet het soms zo vaak proberen dat mijn vrouw jaloers wordt op de klink van de Enyaq :-D
Ziet er ook redelijk knullig uit vanop een afstand als je tegen de deurklink port of hem vijf keer opnieuw vast neemt.

Nee, de manual heeft me niet echt geholpen want ik doe exact wat daar in staat (Vinger op het gleufje, that's what she said...)

[ Voor 4% gewijzigd door BlueBird95 op 28-12-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
BlueBird95 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:22:
Zijn er nog mensen die zoveel moeite hebben met het vergrendelen van de wagen via de klink?
Ontgrendelen is geen probleem en gaat altijd van de eerste keer, doch het vergrendelen lukt me na 7 keer de klink te betasten nog niet... Moet het soms zo vaak proberen dat mijn vrouw jaloers wordt op de klink van de Enyaq :-D
Ziet er ook redelijk knullig uit vanop een afstand als je tegen de deurklink port of hem vijf keer opnieuw vast neemt.

Nee, de manual heeft me niet echt geholpen want ik doe exact wat daar in staat (Vinger op het gleufje, that's what she said...)
Hier geen enkel probleem met het sluiten van de deuren via de klink. Gebruik dagelijks afwisselend alle klinken afhankelijk van waar ik uitstap of dat ik iets van de achterbank moet pakken of van de passagiersstoel.. werken allemaal goed, soms moet ik een 2e keer aanraken maar dat komt eerder door dat ik de eerst keer niet goed had aangeraakt denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
deboss65 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:34:
[...]

Een (goede kwaliteit) verlengkabel is een prima en veilige oplossing.
Deze ga ik zelf ook gebruiken: https://www.bekabelingsho...m2-krachtstroomkabel.html
Het enige wat ik wilde aangeven is de wat kleine draad diameter. Dit is ingegeven door mijn elektrotechnische achtergrond en ervaringen met dit soort kabels.
Zorg er dan wel voor dat de kabel voldoende "lucht" krijgt. Dus niet oprollen maar losjes neerleggen.
Nogmaals: hij zal niet in brand vliegen. Maar bij extremere omstandigheden is er mindere marge.
Thanks voor je bericht en link, deze is naast dat hij waarschijnlijk beter is dan de huidige ook nog eens goed geprijsd.

Ik zal met HBM kijken of ik de kabel nog kan terug sturen aangezien ik het al uit de plastic verpakking heb gehaald.. 😔

Dan vervang ik het voor deze met 5x2.5mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz

Nope, geen issues met Kessy noch het gleufje.. Ik tik hem meestal met de achterkant van mijn hand of vingers licht aan, en dan gaat de auto al op slot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
iketot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:31:
[...]

Thanks voor je bericht en link, deze is naast dat hij waarschijnlijk beter is dan de huidige ook nog eens goed geprijsd.

Ik zal met HBM kijken of ik de kabel nog kan terug sturen aangezien ik het al uit de plastic verpakking heb gehaald.. 😔

Dan vervang ik het voor deze met 5x2.5mm
Wellicht een hele domme vraag van mijn kant (puur uit interesse), maar hoe ziet de 'totale set' voor het gebruik van zo een krachstroom (verleng)kabel er uit? Bijvoorbeeld: speciaal krachtstroomstopcontact nodig, eventueel een dergelijke verlengkabel, een speciale type 2 laadkabel met krachtstroom input etc.

Ik heb nog nooit zo een kabel gebruikt noch gezien, vandaar mijn ietwat knullige vraag. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 09:04

Probeer eens te vergrendelen op de sensor met de achterkant van je hand, dus niet met je vingers maar met de buitenkant van je vingers en of hand (de rug). Bij mij loste dat alle problemen op.

[ Voor 47% gewijzigd door Isheara op 28-12-2021 23:40 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
Isheara schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:24:
[...]

Probeer eens te vergrendelen op de sensor met de achterkant van je hand, dus niet met je vingers maar met de buitenkant van je vingers en of hand (de rug). Bij mij loste dat alle problemen op.
Dit lijkt inderdaad de manier te zijn! Bedankt!
Pagina: 1 ... 245 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2