Voor iedereen die denkt dat een HomeAssistant DE oplossing is voor de problemen met de Skoda App, helaas.
Afgelopen 2 nachten ook problemen gehad via HA. M'n laadsessies+voorverwarming werden niet gestart, volgens de Skoda app had de auto ook geen internet verbindingen, maar volgens de auto zelf wel.
via HA lijkt het wel wat stabieler en betrouwbaarder dan via de app, maar ook met HA blijf je uiteraard afhankelijk van de Skoda servers / beschikbaarheid API.
Afgelopen dagen ook wat langere ritten gemaakt met wat kouder weer. Hierbij mijn resultaten + variabelen.
IV60 met Warmtepomp en winterbanden.
Rit 1
120 km (retour totaal).
Climate op 21 en airco aan (geen stoel/stuur verwarming)
Auto voorverwarmd voor vertrek
95% snelweg @125 kmph op de ACC/TA
Verbruik: 28 kWh
Rit 2
180 km (retour totaal)
Climate op 19 en airco uit (geen stoel/stuur verwarming)
Auto deels voorverwarmd (5 minuten ofzo)
90% snelweg @107 kmph op de ACC/TA
Verbruik 20 kWh
Temperatuur bij beide ritten gelijkwaardig, rond het vriespunt.
Qua hoeveelheid wind en richting heb ik geen idee, niet op gelet.
Mijn conclusie; je rechtervoet blijft de grootste invloed hebben op je verbruik.
Ook in de winter kan je de vuistregel van 3/5 WLTP range halen als je je snelheid maar wat aanpast.
Zou het wel eens interessant vinden om met aantal andere Enyaq rijders een rit te maken in koude omstandigheden en dan allemaal achter elkaar aan rijden maar met verschillende variabelen (climate instellingen, rij-mode, wel/geen WP).
Zou dan wel benieuwd zijn wat de uitkomst is en in hoeverre deze variabelen invloed hebben op je verbruik.
[
Voor 55% gewijzigd door
Jasperzzz op 27-12-2021 12:18
]