Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 243 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.316 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Mijn Enyaq staat inmiddels bij de dealer sinds gisteren.
Gisteren nog even boodschappen willen doen met mijn zoontje...

Tijdens het wegrijden deden mijn remmen het opeens niet meer, wat natuurlijk grote schrik was! Dit gebeurde gelukkig nog net in de woonwijk, zou niet willen weten als dit op de snelweg of ergens anders zou gebeuren.

ANWB had er na gekeken, uiteindelijk ook niks gedaan (uitlezen) anders zouden zij de foutcode overschrijden.
Auto inmiddels bij de dealer, die hebben ook aangegeven dat ze dit ook niet eerder hebben gezien.

Ben benieuwd wat eruit komt, heb nu een Polo mee. Past helaas geen kinderwagen in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Krishh schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:43:

Tijdens het wegrijden deden mijn remmen het opeens niet meer, wat natuurlijk grote schrik was! Dit gebeurde gelukkig nog net in de woonwijk, zou niet willen weten als dit op de snelweg of ergens anders zou gebeuren.

ANWB had er na gekeken, uiteindelijk ook niks gedaan (uitlezen) anders zouden zij de foutcode overschrijden.
Auto inmiddels bij de dealer, die hebben ook aangegeven dat ze dit ook niet eerder hebben gezien.

Ben benieuwd wat eruit komt, heb nu een Polo mee. Past helaas geen kinderwagen in..
Dat zal wel even schrikken zijn geweest, sow dan! Hou ons maar op de hoogte, ik ben ook wel benieuwd wat er nou aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-11-2024
Iemand dit al gehad? Reeds 5 dagen nu.
Zekering 19 eruit halen haalt niks uit, reset niet, update heeft ook niks geholpen, ik ben er onderhand wel klaar mee. Skoda techsupport antwoord ook niet...
Ik zou graag weten hoe vol mijn accu zit en de auto op afstand voorverwarmen nu het aan het vriezen is.
Zoals te zien heeft de wagen wel gewoon verbinding...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYGeoqlkTY2XzJVkxa3Cge4NLYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWtNi87Dagq3mG2APCtQMt5R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNvByt0qS0v5pqYK6gqRyUkgFkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFxNd44CiLMveRxM1NVKe7ZB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:36
Blijft idd behelpen. Heb vanmiddag mail naar info@skoda.nl er uit gedaan om er over te klagen. App doet meestal wel maar als je verwarming wilt instellen krijg je als nog een foutmelding :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
sparks schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:23:
Blijft idd behelpen. Heb vanmiddag mail naar info@skoda.nl er uit gedaan om er over te klagen. App doet meestal wel maar als je verwarming wilt instellen krijg je als nog een foutmelding :-(
Ik krijg ook wel eens een foutmelding in de app bij het wijzigen van de vertrekplannen of het starten van de voorverwarming maar toch doet ie het gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:21

zumba

De eAmbu is onderweg!

sparks schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:23:
Klagen doe ik ook regelmatig. En hoe meer hoe beter lijkt mij. (y)
Ook bij de dealer én bij google in de app store.

De auto bevalt aardig hoor, maar die irritante (vaak kleine) onhebbelijkheden... brrr. Heb inmiddels een hele waslijst.

zumba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
goetfoud schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:49:
[...]

Ik was 1 van die tweakers 😉
En vind het nog steeds overbodig. Voorverwarmen werkt prima en dan heb je naar mijn mening geen voorruit verwarming nodig.
Ik heb vanochtend ca 10 min. de verwarming aangezet via de app op 19 graden, aangekomen waren de ruiten ontdooid en binnen bloedheet 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Kaaschef op 23-12-2021 03:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Kaaschef schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:23:
[...]

Ik heb vanochtend ca 10 min. de verwarming aangezet via de app op 19 graden, aangekomen waren de ruiten ontdooid en binnen bloedheet 😎
Dat bloedhete, dat herken ik ook. Ik laat de auto vaak een half uur voorverwarmen met temperatuur op 21 graden. Maar als ik dan in stap is het naar mijn idee veel warmer dan 21 graden.
Iemand enig idee wat de logica daar achter zou kunnen zijn?

Lijkt er dus op dat bij de pre-climate er een enorme hoeveelheid warmte in de auto wordt gestopt, meer dan waar de gebruiker om vraagt (ingestelde temperatuur wordt gevoelsmatig behoorlijk overschreden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jasperzzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:31:
[...]
Ik laat de auto vaak een half uur voorverwarmen met temperatuur op 21 graden.
Waarom zo lang? Dat kost toch ook flink wat onnodige extra energie?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBLiNK2
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-10-2024
Defense.71 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:29:
Goedemorgen iedereen,
Vanmorgen was iedereen buiten druk aan het krabben, maar ik kon zo in de warme en ontdooide Enyaq stappen dat is toch wel erg lekker....maar ik ontdekte ook dat ik wel erg weinig licht had op de donkere polderweg bij ons thuis. Wat bleek de koplampen waren nog bevroren en dan komt er praktisch geen licht uit.
Vroeger met de halogeenlampen ontdooide dat wel, maar deze led-lampen worden nauwelijks warm.
Even uitgestapt en schoongemaakt en het was klaar, dus in het vervolg toch nog even gebruik maken van de ijskrabber...
Vanochtend exact dezelfde ervaring. Verder valt me op dat ik de eerste paar km bij vriesweer (of is dit toeval) de melding krijg dat driver assist beperkt aanwezig is. Daarna verdwijnt de melding. IJs op sensoren?

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:06
Lijkt er dus op dat bij de pre-climate er een enorme hoeveelheid warmte in de auto wordt gestopt, meer dan waar de gebruiker om vraagt (ingestelde temperatuur wordt gevoelsmatig behoorlijk overschreden).
Heel veel bladzijdes terug stond een link naar een Duitse test, waarbij drie auto's, waarvan twee ID 3s, eentje met warmtepomp en een zonder, worden vergeleken met elkaar qua energieverbruik.

Die man had in beide ID3s de thermostaat op 21C gezet, en meette bij allebei iets van 24C .

"Oververhitting" lijkt dus veelvuldig, misschien wel structureel voor te komen bij VW EV modellen. De oplossing was trouwens gewoon de thermostaat een paar graden lager te zetten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Jasperzzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:31:
[...]

Dat bloedhete, dat herken ik ook. Ik laat de auto vaak een half uur voorverwarmen met temperatuur op 21 graden.
Wat een verspilling van energie.

Je auto is met 5 minuten voorverwarmen helemaal warm.

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DooXWFdscftel1wiWjJGKK37ZHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJS67eirTbiAPraRpjh443aH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik blijf maar deze foutmelding melding krijgen na het invoeren van m'n vin nummer (en na de bevestiging dat ik met mijn Enyaq Connect Kan gebruiken)... Weet iemand wat dit inhoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Laatst online: 11:46
iBLiNK2 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:08:
[...]

Vanochtend exact dezelfde ervaring. Verder valt me op dat ik de eerste paar km bij vriesweer (of is dit toeval) de melding krijg dat driver assist beperkt aanwezig is. Daarna verdwijnt de melding. IJs op sensoren?
Ik heb inderdaad soms ook zoiets maar dan met front assist.
Denk ook iets met ijs op sensoren. Dan is het ook maar goed dat je zo'n melding krijgt vind ik.
Na paar minuten is melding weer weg.

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
iBLiNK2 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:08:
[...]

Hier ook even uitgestapt om te kijken of de lichten het wel deden.
Even koplampen sproeien en klaar.
Geen meldingen van storingen o.i.d

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Kaaschef schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:23:
[...]

Dit herken ik niet. Via aangeven vertrektijd een aantal keren de auto voorverwarmd met instelling 21 C. Alles is netjes ontdooid en de auto is absoluut niet te warm. Tot nu toe start de verwarming +/- 15 minuten voor de ingestelde vertrektijd. Werkt top (als de app het doet).

Vraagje, zijn er leden die, als de app het niet doet, wel met HA contact krijgen met de Skoda server?

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik krijg elke keer deze melding via de app als ik de airco wil starten..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgCnGsdJB4R4mgyr4-iXBslHMA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ns8Yy4xnFoxlbamzMjxkFgs4.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Mazdok schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:18:
Ik krijg elke keer deze melding via de app als ik de airco wil starten..[Afbeelding]
Je bent niet de enige. Werkt voor geen meter laatste dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Mazdok schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:18:
Ik krijg elke keer deze melding via de app als ik de airco wil starten..[Afbeelding]
In auto kijken op startscherm als de auto 'gestart' wordt of de auto zelf online is. Zo niet, dan trucje met zekering 19 gaan doen. Probleem zal daarna opgelost zijn.
Of auto online is kun je ook boven in homescreen zien. Dan staat er geen lte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Okee... lange tijd de kleine storingen onder het motto "kinderziektes" weggewuift, maar vanmorgen toch even staan vloeken.

Voorverwarmen... de app doet het niet.
Naar de auto om handmatig te starten...scherm doet het niet. Wachten, wachten, opnieuw vergrendelen en ontgrendelen.. 10 minuten later start het systeem op. Voorverwarming gestart.
Wil ik wegrijden.. harde knal als de remmen loskomen.. echt jammer dat wegrijdbeveiliging zonder handrem niet mogelijk is.. (bijvoorbeeld rem op aandrijfas die voorverwarmt wordt...).
Rij ik weg...frontassist melding langere tijd aan en krijg ik abdroid auto niet gestart.

En... nu het koud is heeel veel kraakjes in het interieur.

Het moment dat je je oude zweedse diesel met standkachel via volvo connect mist....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ik heb vanochtend ook maar even geklaagd over die app. Opnieuw proberen te koppelen maar krijg deze melding: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQ7-R9O9pQ_aYnIjsVdXE7UbmzM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2EYLcLAgs6REYlMkURe276Cg.png?f=fotoalbum_large. Het lijkt wel alsof de 4G verbinding gewoon niet werkt door de kou?

Ik vind het onacceptabel dat ze dit niet op orde hebben. Een app met inzage op batterij en klimaat is het MINIMALE wat er moet zijn voor een elektrische auto IMHO. Het is alsof skoda een auto heeft uitgebracht en hebben gezegd “ja het 4e wiel doet af en toe raar maar zie maar”. Nee skoda nee :(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:45
Hier ook weer geen verbinding met de app.
Waardeloze app, en waardeloze service van Skoda hoe ze er mee om gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Ik krijg het idee dat door alle posts dat de app niet altijd werkt?
Op dit forum erover klagen geeft inzicht dat je niet de enige bent, maar volgens mij zijn we dat punt al voorbij.
Of we kunnen klagen op de juiste plek (info@skoda.nl of de App Store). Of we zoeken uit wat de variabelen zijn?

Werkt het alleen niet met LTE? Of ook niet met een WiFi verbinding?
Werkt het niet bij lage temperaturen?
Werkt het alleen niet via de app? Bijvoorbeeld wel via de laptop/pc met een browser?

Tweak er op los!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
Tukker87 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:01:
Op dit forum erover klagen geeft inzicht dat je niet de enige bent, maar volgens mij zijn we dat punt al voorbij.
Of we kunnen klagen op de juiste plek (info@skoda.nl of de App Store). Of we zoeken uit wat de variabelen zijn?

Werkt het alleen niet via de app? Bijvoorbeeld wel via de laptop/pc met een browser?

Tweak er op los!
Het rare is dat het niet bij iedereen op hetzelfde moment is. Ik zag gisteren meldingen en toen werkte het bij mij prima. Helaas werkt het op dit moment (23-12-2021 11:03) niet. Gisteren was het bijna net zo koud als nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
App ligt er bij mij ook uit. Heb vin nummer opnieuw ingevoerd (vroeg app om), maar kom niet verder in menu.
Overigens gisteren en eergisteren werkte alles perfect met voorverwarmen en ontdooien. Maar vandaag hopeloos, ik denk ook dat app (server) overbelast is. Geen beste beurt Skoda.

[ Voor 82% gewijzigd door leenderttimmers op 23-12-2021 11:22 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52
jeroenkb schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:32:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens, warme lucht is leuk maar zodra je de deur opentrekt is alle warme lucht weer weg.
Ik verwarm mijn huis met warme lucht en voordat dingen niet meer koud aanvoelen heb je toch een flinke tijd nodig zodat de spullen opwarmen. Uiteraard heb je daar stuur en stoelverwarming voor maar voor zover ik weet kan je die niet remote starten.

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:59
Ah dat is dus bij meer. Bij mij is hij ook uit de app verdwenen maar omdat hij bij de garage staat om de noodhulpsystemen te laten maken dacht ik dat het daar mee te maken heeft. Wat een aanfluiting die app zeg...

/post

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:45

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Alex Timmermans schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:04:
[...]

Het rare is dat het niet bij iedereen op hetzelfde moment is. Ik zag gisteren meldingen en toen werkte het bij mij prima. Helaas werkt het op dit moment (23-12-2021 11:03) niet. Gisteren was het bijna net zo koud als nu
Bij mij werkte de app gisteren ook goed en vandaag niet. Het systeem achter de app zal sowieso een gedistribueerd systeem zijn. Afhankelijk van hoe het verder ingericht is kan het maar zo zijn dat sommige gebruikers onder server x vallen en andere onder server y. Dat klinkt wel als een vreemde setup, maar iets logischer om de problemen te verklaren weet ik nog niet.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:21
Hennie-M schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:30:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens, warme lucht is leuk maar zodra je de deur opentrekt is alle warme lucht weer weg.
Ik verwarm mijn huis met warme lucht en voordat dingen niet meer koud aanvoelen heb je toch een flinke tijd nodig zodat de spullen opwarmen. Uiteraard heb je daar stuur en stoelverwarming voor maar voor zover ik weet kan je die niet remote starten.
Je stoel kan je wel voorverwarmen via de app (als hij het doet). Stuur volgens mij nog niet.

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024

Tweak er op los!
Betrapte mezelf er op dat ik een klein schietgebedje deed toen ik zojuist de app wilde gebruiken om de kachel aan te zetten. Helaas.

Maar via laptop browser? Dat stukje heb ik gemist, kan dit zonder HA?

• jerring1980
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 13:56
Conundrum51 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:44:
[...]

Je stoel kan je wel voorverwarmen via de app (als hij het doet). Stuur volgens mij nog niet.
vreemde is dat dat dus niet werkt bij mij. Ondanks dat ik dat inderdaad aan heb staan, verwarmt de lucht wel, echter de stoelen zijn koud als ik instap.

Eerst dacht ik nog dat ik moest wachten tot hij volledig opgewarmd zou zijn (30 minuten volgens de app), maar ook dan gaat de stoelverwarming niet aan..

Is dit wel werkend met HA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Tja.

Theoretisch heb je helemaal gelijk.

Alleen ik denk toch wel dat het merendeel van de warmte die je gebruikt om die paar onderdelen van de auto op te warmen gewoon door het raam naar buiten verdwijnt. En om dan 3 tot 6 Kwh te spenderen om een warm stuurwiel te hebben --> very first world problem en zo komen we er wel met duurzaam omgaan met energie.

Liever die hele minuut wachten tot de stuurwielverwarming zijn werk gedaan heeft.

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
JayEm schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:45:
[...]

Betrapte mezelf er op dat ik een klein schietgebedje deed toen ik zojuist de app wilde gebruiken om de kachel aan te zetten. Helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvJj8E9pPyyx2mXcKHyW2irrTMA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fqdggbZ0JYZQZ4lXX4Uwkc0c.jpg?f=user_large

helaas

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10

Tweak er op los!
Internationaal (UK, Scandinavië, etc) wordt er ook nu weer flink over geklaagd. Probleem is dus breder dan NL of BE.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:06
SSJVegito schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:15:
[...]

Bij mij waren de breedset banden niet beschikbaart meer en hebben ze andere continentals besteld maar moeten nog toestemming krijgen van de leasemaatschappij. Ze zijn bijna niet aan te komen schijnbaar.
Zojuist de winterbanden laten monteren, gewoon 4x Continental WINTERCONTACT 235/50R20 (iv 60), dinsdag besteld, gister binnen. Monteur wist niets van leverproblemen af. :?

• Martinique
[...]

https://www.skoda-connect.com/
Doet het bij mij wel, na 1 foutmelding. Maar hier kun je volgens mij geen kachel aanzetten / accu checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Martinique schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:07:
[...]

Zojuist de winterbanden laten monteren, gewoon 4x Continental WINTERCONTACT 235/50R20 (iv 60), dinsdag besteld, gister binnen. Monteur wist niets van leverproblemen af. :?
Lekker verhaal dan van mijn monteur. Nou ja, dan maar een breedset op mijn IV60.

Vind het zelfs ietsje stabieler rijden...

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Krishh schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:43:

Vandaag met de dealer gesproken, nieuwe rembekrachters zijn er besteld als ik het goed zeg.. Heb er zelf weinig verstand van.

Zo even een andere auto ophalen, aangezien de Polo nog wel een week moet rijden en de buggy niet achterin past.. :)

• Tukker87
[...]

Obv review in de App Store. Ik sta zelf nog in de wachtrij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMB6rPHjgWx5mztnUZytl2Os9XY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsNKqLg0FsMbscGbbkIcF0Jo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
Ik baalde als een stekker dat mijn nummer 1 optie (SSS) kwam te vervallen. Het was uiteindelijk flink wat gedoe om alles geregeld te krijgen maar sinds een paar weken heb ik een subwoofer met versterker in mijn Enyaq liggen. Het geluid standaard is niet slecht, maar wat een verademing is de aanpassing.

Het volgende is geplaatst/gedaan:
  • Subkist JL AUDIO JLCP106LG-W3V3
  • 4 Kanaals versterker Gladen RC105C4
  • Voorspeakers (Deuren) vervangen + demping
Nog een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYK2MPGKREBIkUVVF7Q2BTw_DoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BNfBxLnAfyRkWU9NRORORFoT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1tDHMwsdioPWC6OstpKPI2AxDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZnOcgzEa9BOxp66xuyFJwHlZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnBMcM4RZj0IYMGbhGxxIfH4bng=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hwxM3SBn3oOu1owfLO63AVMX.png?f=fotoalbum_large

Verder had ik sinds dag 1 al een vervelend probleem waarvan ik verwacht had dat het een software probleem was die wel eens gepatched zou worden; de navigatie centreerde de auto altijd buiten het scherm met dan een pijl dat hij buiten het scherm zat. Laatst bij de bandenwissel hier maar eens naar gevraagd, uiteindelijk hebben ze een week + contact met de fabriek en hardware vervanging nodig gehad om het te fixen. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP2rA_pmvUeBfdps1Ktb1P62sP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FjJUbNhhM61HM3cBB61Y2i3A.png?f=fotoalbum_large

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
En dan is de vraag @CrashKonijn , waar gehaald en laten doen? Of zelf gedaan / te doen? Ik zie boorgaten, dus voor leaserijders geen optie?

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
water_escape schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:18:
En dan is de vraag @CrashKonijn , waar gehaald en laten doen? Of zelf gedaan / te doen? Ik zie boorgaten, dus voor leaserijders geen optie?
Dit is uiteindelijk via mijn (zakelijke) leasemaatschappij (XLLease) via de dealer (Ames) uitgevoerd door een contact van de dealer (Auto Comfort Zwijndrecht).

• Brahman
CrashKonijn schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:15:
Ik baalde als een stekker dat mijn nummer 1 optie (SSS) kwam te vervallen. Het was uiteindelijk flink wat gedoe om alles geregeld te krijgen maar sinds een paar weken heb ik een subwoofer met versterker in mijn Enyaq liggen. Het geluid standaard is niet slecht, maar wat een verademing is de aanpassing.

Nog een paar foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder had ik sinds dag 1 al een vervelend probleem waarvan ik verwacht had dat het een software probleem was die wel eens gepatched zou worden; de navigatie centreerde de auto altijd buiten het scherm met dan een pijl dat hij buiten het scherm zat. Laatst bij de bandenwissel hier maar eens naar gevraagd, uiteindelijk hebben ze een week + contact met de fabriek en hardware vervanging nodig gehad om het te fixen. |:(

[Afbeelding]
Ik heb dat issue met dat centreren van de auto op navigatie ook. Nu gebruik ik eigenlijk altijd android auto, maar toch is het irritant. Maar dat daar dan dus de hele unit voor vervangen moet worden...
Toch maar even met de dealer bellen dan...

• CrashKonijn
Brahman schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:31:
[...]
Ik heb dat issue met dat centreren van de auto op navigatie ook. Nu gebruik ik eigenlijk altijd android auto, maar toch is het irritant. Maar dat daar dan dus de hele unit voor vervangen moet worden...
Toch maar even met de dealer bellen dan...
Ze hebben als eerste de complete entertainment unit vervangen (dus alle instellingen/koppelingen etc waren weg). Dat was uiteindelijk niet de oplossing dus toen zijn ze nog een week in de weer geweest met de fabriek. Wat het uiteindelijk was weet ik niet (los van dat ik volgens mij wel ook een software update heb gehad).

Iemand bij Tilburg Bastianen in Breda zou moeten weten wat de oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahman
CrashKonijn schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:34:
[...]

Ze hebben als eerste de complete entertainment unit vervangen (dus alle instellingen/koppelingen etc waren weg). Dat was uiteindelijk niet de oplossing dus toen zijn ze nog een week in de weer geweest met de fabriek. Wat het uiteindelijk was weet ik niet (los van dat ik volgens mij wel ook een software update heb gehad).

Iemand bij Tilburg Bastianen in Breda zou moeten weten wat de oplossing is.
Dank, Ik wacht denk ik even tot de grote software update er komt, dan kaart ik het wel even aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Vergelijking met oa de Enyaq. Die doet het zo slecht nog niet :)

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:40
Ik blijf het bijzonder vinden hoe de BMW iX3 zo goed presteert, ondanks dat dat gewoon een ICE wagen is waar ze een elektrische motor in gelepeld hebben.
Je zou toch verwachten dat een dedicated EV zoals de Enyaq echt een stuk beter zou presteren.

Voor degene die het filmpje niet willen bekijken, de enyaq doet er 264 mijl over vooraleer de batterij het opgeeft.
Een heel stuk beter dan de audi Q4 e-tron vreemd genoeg. En nipt beter dan de BMW iX3.
De EV6 is de grote winnaar.

[ Voor 32% gewijzigd door this op 23-12-2021 14:31 ]

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 00:02
CrashKonijn schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:15:

Nog een paar foto's:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit!! wat waren de kosten?
Ik zou dit graag ook willen (laten) doen namelijk.

• CrashKonijn
jdenijs schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:42:
[...]
Ziet er goed uit!! wat waren de kosten?
Ik zou dit graag ook willen (laten) doen namelijk.
De kosten voor het inbouwen van de sub was ~1000 en de voordeuren was ~600. In totaal was het ~600 aan manuren, dus op materiaal alleen als je het zelf kunt/wilt doen zou je met deze set voor ~1000 klaar kunnen zijn.

Persoonlijk vond ik het erg belangrijk dat alles netjes weggewerkt zou zitten en ik dus niet gewoon een mega sub achterin heb liggen. Uiteindelijk kwamen we op deze specifieke sub uit omdat die met (een klein beetje uitsnijden van het isolatiemateriaal) precies in dat gat past. Als je gewoon zo'n unit achterin gooit kan het vast goedkoper :)

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Er zijn dus al verschillende manier voor audio upgrades. Misschien moeten we die gaan listen in de openingspost.

- ik zie de versie van @CrashKonijn
- er is een plug en play set te koop in Noorwegen geloof ik
- ik heb hier of in de FB groep iemand gezien die geen sub heeft gedaan, maar wel alle speakers heeft laten vervangen.

Water-Escape

• Cootje123
  • Laatst online: 30-05-2022
ik lees vaak dat de verbinding op afstand dmv de Skoda app en dergelijke behoorlijk ..... is.

Misschien een idee, dat ieder, als dit elke keer gebeurd, elke keer een mailtje richting Skoda doet.

Misschien dat er iemand wakker wordt c.q actie gaat ondernemen binnen Skoda?

Het is maar een idee.

Hopelijk heb ik er, eind volgend jaar (als mijn Enyaq " hopelijk' binnen is) er minder last van.

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Voor degene die het iedere ochtend (of wanneer dan ook) pech hebben met het feit dat de app (uiteraard) weer niet werkt; waarom gebruiken jullie niet de geplande vertrekdag + tijd functie in het info-entertainment zelf?

Is wat lastiger misschien maar je bent dan niet afhankelijk van de app en servers van Skoda.
Dit werkt alleen als je van te voren exact weet hoe laat je gaat vertrekken...

• leenderttimmers
  • Laatst online: 27-02 11:02
Bij mij werkt de app weer. Na een uurtje of 5 down te zijn geweest.
Overigens ligt de app er bij mij verder vrijwel nooit uit, maar nu, met de lage buitentemperatuur (=veel gebruikers app ivm voorverwarmen?) was het even ‘rampspoed’.
Moet gewoon werken zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

En toch is de auto met 5 minuten helemaal warm....
Werkt perfect.

• Spam
Ik blijf ellende houden, app werkt niet en de auto kan ook niet opnieuw koppelen via skoda Connect. Dit werd mij namelijk aangeraden en nu ben ik nog verder van huis.

Zouden ze geen hack via log4j hebben of zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCq9V60LYkw2qLU5rq0FAyIHP_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ajah65OO2XVUtQJ7bwMHZBg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 23-12-2021 17:03 ]

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
Als ik hier en op de de pagina’s van de andere merken mee lees blijkt wel dat de meeste automerken het niet voor elkaar krijgen om een fatsoenlijk en degelijk stukje software te schrijven voor de door hun geproduceerde auto’s en de bijbehorende app.
Bij Hyundai en Kia, bij Volvo en alles van de VAG groep komen allerlei soms hele vage problemen bij de door software aangestuurde systemen voor.
Bij Tesla heeft het ook jaren geduurd voordat ze het een beetje voor elkaar kregen om alle problemen er uit te krijgen en betwijfel of dat al voor de volle 100% is gelukt.
Ik vrees voor de gebruikers dat dit nog heel lang gaat duren en dat wij dit maar toe moeten dichten als een van de charmes (net als vroeger bij alles wat Frans en Italiaans was) van het rijden met een EV.

[ Voor 10% gewijzigd door D.deJong op 23-12-2021 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
D.deJong schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:49:
Als ik hier en op de de pagina’s van de andere merken mee lees blijkt wel dat de meeste automerken het niet voor elkaar krijgen om een fatsoenlijk en degelijk stukje software te schrijven voor de door hun geproduceerde auto’s en de bijbehorende app.
Bij Hyundai en Kia, bij Volvo en alles van de VAG groep komen allerlei soms hele vage problemen bij de door software aangestuurde systemen voor.
Bij Tesla heeft het ook jaren geduurd voordat ze het een beetje voor elkaar kregen om alle problemen er uit te krijgen en betwijfel of dat al voor de volle 100% is gelukt.
Ik vrees voor de gebruikers dat dit nog heel lang gaat duren en dat wij dit maar toe moeten dichten als een van de charmes (net als vroeger bij alles wat Frans en Italiaans was) van het rijden met een EV.
100 % bugvrij gaat je nooit lukken maar het kan in ieder geval heel fatsoenlijk bruikbaar zijn wat het nu voor Skoda etc. dus nog niet is.

• D.deJong
SSJVegito schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:22:
[...]

100 % bugvrij gaat je nooit lukken maar het kan in ieder geval heel fatsoenlijk bruikbaar zijn wat het nu voor Skoda etc. dus nog niet is.
Het zijn dan ook auto bouwers en ze maken het in al hun vernieuwingsdrang gewoon te complex voor zich zelf.

• jeroenkb
  • Niet online
D.deJong schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:20:
[...]

Het zijn dan ook auto bouwers en ze maken het in al hun vernieuwingsdrang gewoon te complex voor zich zelf.
en verkijken we ons misschien ook niet een beetje op de complexiteit van de software?

Dat mijn laptop / desktop af en toe crasht en niets meer doet is daar aan toe.
Bij een auto wil je dat echt niet hebben.

Het kan dus wel best eens zijn dat er hele grote veiligheidsmarges ingebouwd zijn, waardoor bij het minste of geringste iets in de error schiet. En dan nog de onderliggende interactie tussen de tientallen verschillende computers in de auto zelf en daarbij de communicatie richting servers etc.

Ik denk dat we iets minder kritisch / veeleisend moeten zijn. De eerste 15 jaar van Windows 'accepteerde' iedereen aan de lopende band BSOD's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:28:
[...]

en verkijken we ons misschien ook niet een beetje op de complexiteit van de software?

Dat mijn laptop / desktop af en toe crasht en niets meer doet is daar aan toe.
Bij een auto wil je dat echt niet hebben.

Het kan dus wel best eens zijn dat er hele grote veiligheidsmarges ingebouwd zijn, waardoor bij het minste of geringste iets in de error schiet. En dan nog de onderliggende interactie tussen de tientallen verschillende computers in de auto zelf en daarbij de communicatie richting servers etc.

Ik denk dat we iets minder kritisch / veeleisend moeten zijn. De eerste 15 jaar van Windows 'accepteerde' iedereen aan de lopende band BSOD's
In het geval van een auto heb je vaak ook maar te maken met beperkte hardware. Als je bedenkt dat een desktop op bijna alle hardware moet draaien dan snap je wel dat het daar iets sneller voor kan komen. Er is ondertussen ook al jaren aan software ontwikkeling bekend en best practices zijn daarbij ook naar voren gekomen. Ik vind het geen excuus. Zoals ik ook al aangaf krijg je het nooit bug vrij maar basis functionaliteit lijkt me toch niet zo'n issue.

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:33:
[...]

In het geval van een auto heb je vaak ook maar te maken met beperkte hardware. Als je bedenkt dat een desktop op bijna alle hardware moet draaien dan snap je wel dat het daar iets sneller voor kan komen. Er is ondertussen ook al jaren aan software ontwikkeling bekend en best practices zijn daarbij ook naar voren gekomen. Ik vind het geen excuus. Zoals ik ook al aangaf krijg je het nooit bug vrij maar basis functionaliteit lijkt me toch niet zo'n issue.
Dat zie ik ook wel, maar dan moet je dus concluderen dat al die autobedrijven die er miljarden tegenaan gooien alleen maar onbekwame mensen in huis hebben en dat het prutsers zijn.

Dan geloof ik toch liever dat he complexer is dan wij denken ;-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spam
Er is een groot verschil tussen de fancy software van Tesla en deze brakke ervaring. Een verwarming aanzetten en batterij status uitlezen is gewoon de basis.

• Kaaschef
leenderttimmers schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:10:
App ligt er bij mij ook uit. Heb vin nummer opnieuw ingevoerd (vroeg app om), maar kom niet verder in menu.
Overigens gisteren en eergisteren werkte alles perfect met voorverwarmen en ontdooien. Maar vandaag hopeloos, ik denk ook dat app (server) overbelast is. Geen beste beurt Skoda.
Ik heb al een paar keer gehad dat de app opnieuw met de voorwaarden kwam en VIN moest invoeren, had ik dan geen zin in, dag later deed de app het wel gewoon...

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Raar ik heb echt bijna geen problemen met de app.. Schema voor verwarmen werkt direct etc.
Kan mij niet vinden in de bovengenoemde problemen

• SSJVegito
Bij mij werkt het ook voor geen meter, bij wijze van 8.00 doet die het niet, 9.00 weer wel, vanaf 's middags is het weer niks en ga zo maar door. Waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
jeroenkb schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:36:
[...]

Dat zie ik ook wel, maar dan moet je dus concluderen dat al die autobedrijven die er miljarden tegenaan gooien alleen maar onbekwame mensen in huis hebben en dat het prutsers zijn.

Dan geloof ik toch liever dat he complexer is dan wij denken ;-)
Ik werk de afgelopen jaren voor grote multinationals in de directie, verantwoordelijk voor IT. De mensen in dit soort grote bedrijven zijn geen prutsers, maar lopen vaak uit de pas met de good engineering practices door jaren van mismanagement.

Vaak mist er in de board room iemand die duidelijk aan de collega's uitlegt waarom bepaalde zaken nu gedaan moeten worden, voordat we weer een nieuw marketing project opstarten. Of simpelweg waarom tegenwoordig IT een core competentie moet zijn van je bedrijfsvoering.

Voordeel is dat ikzelf daar een zeer goede boterham aan verdien 😉, maar overschat de vaardigheden van multinationals op IT gebied niet, ook niet als ze er grote budgetten tegen aan gooien...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
SkyFlyer schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:06:
[...]

Ik werk de afgelopen jaren voor grote multinationals in de directie, verantwoordelijk voor IT. De mensen in dit soort grote bedrijven zijn geen prutsers, maar lopen vaak uit de pas met de good engineering practices door jaren van mismanagement.

Vaak mist er in de board room iemand die duidelijk aan de collega's uitlegt waarom bepaalde zaken nu gedaan moeten worden, voordat we weer een nieuw marketing project opstarten. Of simpelweg waarom tegenwoordig IT een core competentie moet zijn van je bedrijfsvoering.

Voordeel is dat ikzelf daar een zeer goede boterham aan verdien 😉, maar overschat de vaardigheden van multinationals op IT gebied niet, ook niet als ze er grote budgetten tegen aan gooien...
Waar het hem volgens mij in zit is dat software (of misschien meer de firmware) van de auto zelf wel op orde is, aangezien hier strikte regels/testen etc bij komen kijken in de ontwikkeling. Een app / servers / internet is toch echt wel een andere tak van sport. Daarmee niet moeilijker maar anders. Ik vergelijk dit met van oorsprong mechanische bedrijven die opeens zelfrijdende industriële voertuigen gaan maken, daar schiet de software en zeker het beleid daaromheen vaak te kort ten opzichte van bijv startups waar wel multidisciplinair gelijkwaardig gewerkt/investeerd wordt.

In het verleden heb ik zelf gewerkt aan zowel besturing als remote diagnose software van privé duikboten, en onze aanpak was eerst zorgen dat de essentiële functies werken in alle omstandigheden en dan pas zaken uitbreiden en remote beschikbaar maken. Weinig problemen mee gehad (al was dat natuurlijk minder groots opgezet dan een auto fabrikant ;) )

Maar wat ik vooral niet snap is dat er niet veel meer status informatie beschikbaar is, dat is namelijk veel minder complex dan bedienbare zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:57
jeroenkb schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:32:
[...]

Er zal wel verwarring zijn met de batterij tegelijk opwarmen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• goetfoud
SkyFlyer schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 01:06:
[...]

Eigenlijk wil je dus even mededelen dat je in de directie van multinationals zit en daar verdien je veel geld mee....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 10:27
Voor de tweakers onder ons met een (obd11) dongle, je kan de lichtsterkte van de kentekenplaatverlichting verlagen wat zorgt voor een stuk beter beeld bij het achteruit rijden:

Via longcoding, Steuergerät 09 - Elektronische Zentralelektrik (Central Electrics)
Links, Anpassung:
Leuchte 25 KZL H A 59
Dimmwert ABC25: tussen 100 en 30 in te stellen.
'30' schijnt het beste resultaat te geven en ook nog voldoende de kentekenplaat te verlichten.

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
FunkyBro schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:35:
Voor de tweakers onder ons met een (obd11) dongle, je kan de lichtsterkte van de kentekenplaatverlichting verlagen wat zorgt voor een stuk beter beeld bij het achteruit rijden:

Via longcoding, Steuergerät 09 - Elektronische Zentralelektrik (Central Electrics)
Links, Anpassung:
Leuchte 25 KZL H A 59
Dimmwert ABC25: tussen 100 en 30 in te stellen.
'30' schijnt het beste resultaat te geven en ook nog voldoende de kentekenplaat te verlichten.
Zou dit ook kunnen alleen bij ingeschakelde achteruit?

Lijkt inderdaad logisch dat dit een goede oplossing is. Dit is ook wat het kapje doet, verblinden van de camera door de kentekenplaatverlichting voorkomen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Spam
Ik heb nou toch iets mega raars meegemaakt. Ik stapte in de auto, startte Skoda Connect om de app te koppelen en …het werkte :D !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaByteNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-01 00:32
SSJVegito schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:22:
[...]

Ik kom van een MB B-klasse en dan is de app van Skoda toch wel een stapje terug, in functionaliteit en in betrouwbaarheid. Gelukkig ben ik wel blij en tevreden over de auto zelf. En als we de problemen onder de aandacht blijven brengen van de ontwikkerlaars gaat daar misschien ook wel iets verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:59
SpecialJ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:54:
[...]

Deze had ik ook paar weken geleden, hierna is de module vervangen deze was gefrituurd door stuurwiel (is besteld).

Let op dat als je hem terug krijgt je KM teller nog werkt die geeft bij mij nog - - - aan, en laat je stuurwiel met stuurverwarming checken.
De regelunit is vervangen, stuurverwarming werkt maar km teller geeft inderdaad - - - aan :-( Ik ga de garage maar weer bellen

/post

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:56

Trackerfire

BTC HODLER

Ik stap over vanuit het Q4 forum, want deze is vandaag afbesteld en over twee weken ontvang ik mijn Enyaq 80x Founders Edition uit voorraad _/-\o_ _/-\o_ O+

Heel veel geluk gehad en ga nu alle pagina's teruglezen in dit topic 8)7

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
MegaByteNL schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:06:
[...]

Ik kom van een MB B-klasse en dan is de app van Skoda toch wel een stapje terug, in functionaliteit en in betrouwbaarheid. Gelukkig ben ik wel blij en tevreden over de auto zelf. En als we de problemen onder de aandacht blijven brengen van de ontwikkerlaars gaat daar misschien ook wel iets verbeteren.
Ik was wel wat gewend met de nukken van de app van mijn 2017 Passat GTE maar had wel verwacht dat VAG het intussen wat beter voor elkaar had 8)7
Gelukkig wacht mijn Sportline nog op productie en worden de problemen snel opgelost.
Fijn feestdagen o<:)

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
Trackerfire schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:21:
Ik stap over vanuit het Q4 forum, want deze is vandaag afbesteld en over twee weken ontvang ik mijn Enyaq 80x Founders Edition uit voorraad _/-\o_ _/-\o_ O+

Welkom een actieve gebruiker erbij in dit topic. _/-\o_ Mooie en goede keuzes denk ik zo. Daar ga je geen spijt van krijgen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Sand0rf schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:46:
[...]

De regelunit is vervangen, stuurverwarming werkt maar km teller geeft inderdaad - - - aan :-( Ik ga de garage maar weer bellen
Zelf te horen gekregen dat ik moet wachten op update van software, helaas ga ik het niet mee meemaken, gezien ik door werkgever wissel naar Model Y overstap die vers besteld is.

Hopelijk komt de update snel of hebben ze toch een andere oplossing voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:49
Martinique schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:07:
[...]

Via de dealer? Ik had ook leverbare set besteld in webshop.... zou komende maandag gemonteerd worden.... gebeld met dealer, zij met PON, helaas niks onderweg nog.....

Deze set trouwens. En nog steeds leverbaar.... volgens de site.
https://shop.skoda.nl/aut...t-regulus-antraciet-enyaq

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D.deJong
Trackerfire schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:21:

Gefeliciteerd, goeie keuze.
Wat betreft het teruglezen; veel sterkte met de worsteling door de klaagzangen over levertijden, een app die het niet doet, dealers en importeurs die niet communiceren en kapjes voor camera’s.
Wees niet bevreesd, het is heus niet allemaal kommer en kwel.

[ Voor 5% gewijzigd door D.deJong op 24-12-2021 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
JS-Ah schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:12:
[...]

Via de dealer? Ik had ook leverbare set besteld in webshop.... zou komende maandag gemonteerd worden.... gebeld met dealer, zij met PON, helaas niks onderweg nog.....

Die heb ik drie weken geleden proberen te bestellen via de dealer. Stond toen ook op voorraad volgens de website, maar de dealer moest na 2 dagen rondbellen toch melden dat hij ze niet kon leveren.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
[...]

Nee via een lokale bandenspecialist die de zomerbanden ook opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Staat wel een pijnlijke taalfout in die advertentie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Even in dit topic lopen zoeken, maar niks kunnen vinden: klopt het dat de side assist geen lampje geeft als je een auto rechts naast je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Robbie8454 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:02:
Even in dit topic lopen zoeken, maar niks kunnen vinden: klopt het dat de side assist geen lampje geeft als je een auto rechts naast je hebt?
Uit de handleiding

Werking
Het systeem bewaakt het gebied naast en achter de wagen. Het systeem waarschuwt voor een naderend voertuig door het controlelampje in de buitenspiegelkap aan wagenzijde waar het voertuig wordt gedetecteerd.

Dus beide kanten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvgSpjkNZZNjuemSFQLqIv48w-Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/poSz6o709apa2KfatmXNoVUx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Tukker87 op 24-12-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Tukker87 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:08:
[...]

Uit de handleiding

Werking
Het systeem bewaakt het gebied naast en achter de wagen. Het systeem waarschuwt voor een naderend voertuig door het controlelampje in de buitenspiegelkap aan wagenzijde waar het voertuig wordt gedetecteerd.

Dus beide kanten.

[Afbeelding]
Bij mij werkt dit perfect aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
Daan_P schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:14:
[...]

Bij mij werkt dit perfect aan beide kanten.
Huh. Dan gaat er bij mij iets mis. Toch even de handleiding nakijken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 19:43
Robbie8454 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:30:
[...]

Ik let er niet zo op, maar bij m’n Opel ging het lampje aan als een auto mij benaderde, niet als ik zelf de auto inhaalde. Tenminste, dat was mijn idee.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
[...]

Je zal toch niet een versie zonder Side Assist hebben ontvangen agv het chip tekort? Side Assist was nl het eerste wat er sneuvelde voor bestellingen (in elk geval vanaf November).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:15
[...]

Je kan het lampje ook uitzetten volgens mij in de instellingen, iedergeval de helderheid. Misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
vinom schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:03:
[...]

Je kan het lampje ook uitzetten volgens mij in de instellingen, iedergeval de helderheid. Misschien is dat het?
nee hij doet echt niks. Bestuurders kant doet het wel. Mijn Audi geeft gewoon een lampje zolang ik naast iemand rijd en wanneer ik te vroeg mijn knipperlicht aandoe (ja een Audi heeft die) dan gaat ie knipperen. Ging er automatisch vanuit dat Skoda hetzelfde systeem gebruikt. Ik heb m nu nog te leen. Dus zal het wel even melden bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
[...]

Het ligt er ook aan met welke snelheid je een voertuig passeert. Als iemand jou van rechts inhaalt dan zal die wel gaan branden maar hij brand alleen als je niet te snel erlangsheen vliegt. Tenminste, dit is mij een keer opgevallen. Weet niet of er meer dit hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
SSJVegito schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:41:
[...]

Het ligt er ook aan met welke snelheid je een voertuig passeert. Als iemand jou van rechts inhaalt dan zal die wel gaan branden maar hij brand alleen als je niet te snel erlangsheen vliegt. Tenminste, dit is mij een keer opgevallen. Weet niet of er meer dit hebben?
Klopt. Eerste weken dacht ik dat rechts ook niet werkte. Gesproken met dealer en die gaf aan dat het verschil bij inhalen (niet ingehaald worden) niet meer dan stapvoets moet zijn. Anders ben je er al voorbij, voordat het lampje aan is.

Je kan het lampje ook anders testen. Laat iemand rechts langs de auto lopen (ter hoogte achterlicht), terwijl je passagier de deur opent. Dan gaat de lamp snel knipperen en hoor je een toon ( heeft hier al een paar keer goed haar werk gedaan in een winkelstraat).

Aanvullend: als je in assistentiemenu de functie uiten weer aan zet branden de lampen in de spiegel kort. Ook als je de intensiteit aanpast. Dan weet je in ieder geval dat je de belangrijkste hardware hebt...

[ Voor 10% gewijzigd door Trebor78 op 24-12-2021 18:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07
Vandaag de Enyaq opgehaald bij de dealer. Keurig uurtje uitleg over van alles gehad. Wat mij positief opvalt ten opzichte van de door mij opgebouwde vooroordelen uit dit topic:

* De elektrische kofferbak werkt super easy, nog geen enkele keer mis.
* Koppeling App werkte meteen en bleef ook werken (ok, t=1 dag).
* Alle simply clever spullen zijn aanwezig (paraplu, vuldop, ijskrabber).
* Ruitenwissers niks mis mee.
* Side assist is gelukkig aanwezig. Travel assist icm stuurverwarming lijkt ook goed te gaan.
* Geluidskwaliteit van de speakers valt me niet extreem tegen, komende uit een Focus met Harman Kardon, al hoor je het gemis van de sub natuurlijk wel
* Draadloos laden (en Carplay) werkt perfect op de iPhone XS Max inclusief hoesje
* Netjes geleverd met 100% lading en zonder transportblokken ;)
* De ruiten van het Comfort Plus pakket zijn merkbaar geluidwerend, ook bij 130km/h een oase van stilte

Klopt er dan helemaal niks van de sceptici? Jawel. Ik heb geen Lichtpakket en de achterkant ziet er echt niet uit. Ook heb ik met de 50 gereden kilometers al 6x onbedoeld groot licht gegeven op zoek naar het CC pookje. Ik mis de stuurbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
internetinfo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:58:
Vandaag de Enyaq opgehaald bij de dealer. Keurig uurtje uitleg over van alles gehad. Wat mij positief opvalt ten opzichte van de door mij opgebouwde vooroordelen uit dit topic:

* De elektrische kofferbak werkt super easy, nog geen enkele keer mis.
* Koppeling App werkte meteen en bleef ook werken (ok, t=1 dag).
* Alle simply clever spullen zijn aanwezig (paraplu, vuldop, ijskrabber).
* Ruitenwissers niks mis mee.
* Side assist is gelukkig aanwezig. Travel assist icm stuurverwarming lijkt ook goed te gaan.
* Geluidskwaliteit van de speakers valt me niet extreem tegen, komende uit een Focus met Harman Kardon, al hoor je het gemis van de sub natuurlijk wel
* Draadloos laden (en Carplay) werkt perfect op de iPhone XS Max inclusief hoesje
* Netjes geleverd met 100% lading en zonder transportblokken ;)
* De ruiten van het Comfort Plus pakket zijn merkbaar geluidwerend, ook bij 130km/h een oase van stilte

Klopt er dan helemaal niks van de sceptici? Jawel. Ik heb geen Lichtpakket en de achterkant ziet er echt niet uit. Ook heb ik met de 50 gereden kilometers al 6x onbedoeld groot licht gegeven op zoek naar het CC pookje. Ik mis de stuurbediening.
Herkenbaar verhaal! Maar weet je zeker dat de app het nog doet? _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 22:06
Vandaag winterset besteld. Leasemaatschappij was op de hoogte van de leverproblemen en prijzen van de 21" banden.

Het voorstel dat ik deed werd dan ook direct geaccepteerd: 20" gmp rebel met banden. Erg content mee!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBZYdw-tmkK9NqBt3hD3XYwPwBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jhDkTXbUDyjxJHcH2tpegod3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07
Martinique schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:50:
[...]

Herkenbaar verhaal! Maar weet je zeker dat de app het nog doet? _O-
Werkt als een malle, reageert ook gewoon vlot. Zowel laadlimiet (90% want zat nog op 81%) als zojuist de verwarming ingeschakeld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D.deJong
internetinfo schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:14:
[...]

Werkt als een malle, reageert ook gewoon vlot. Zowel laadlimiet (90% want zat nog op 81%) als zojuist de verwarming ingeschakeld.
Je weet toch wel zeker dat het een Skoda Enyaq is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
Nauwelijks belasting van de servers op kerstochtend, dan werkt t dus allemaal prima.

Wijst er alleen maar des te duidelijker op dat de storingen te maken hebben met overbelaste servers; leidt waarschijnlijk in combinatie met de onnodig complexe API aanroepen tot deadlock-achtige situaties, die niet zomaar met meer server capaciteit opgelost kunnen worden....
Pagina: 1 ... 243 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2