Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 242 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.308 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:06
goetfoud schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:30:
[...]

Daar heeft zekering fix niets mee te maken.
Nee dat bleek al uit de reactie van @BlueBird95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:43

MLLL

Palm Treo 650

BlueBird95 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:54:
[Afbeelding]

Ik heb sinds 3 dagen deze foutmelding in MySkoda na het invullen van het VIN. Iemand die dit probleem (momenteel) ook nog heeft? Ik heb gehoord van de problemen dit weekend maar deze lijken voor de meeste mensen te zijn opgelost.
In de wagen krijg ik als ik skoda connect aanklik te zien dat er een fout is gebeurd en dat ik het later opnieuw moet proberen.

Volgens de statusbalk bovenin heeft de wagen wel gewoon verbinding...

Word er onderhand ziek van dat ik elke ochtend eerst naar buiten moet om de verwarming aan te zetten. (Ja, first world problems)
Kun je de verwarming niet activeren middels de 'autosleutel', kan bij de Renault Zoë van mijn moeder wel.
Eigenlijk is een app voor zulke dingen omslachtig., zeker als ie er vaak uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
MLLL schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:38:
[...]

Kun je de verwarming niet activeren middels de 'autosleutel', kan bij de Renault Zoë van mijn moeder wel.
Eigenlijk is een app voor zulke dingen omslachtig., zeker als ie er vaak uit ligt.
Je kan dus wel in de instellingen aanzetten dat die als je de auto unlockt snel gaat voorverwarmen en ook de stoelverwarming apart aan en/of stuurwielverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-11-2024
Wicked-Game schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:16:
[...]

Wat je even moet doen is het volgende:

1. Log uit op de app
2. Verwijder de app
3. Download opnieuw
4. Opnieuw inloggen

Bij de inlog krijg je mogelijk de nieuwe voorwaarden ter acceptatie. Daarna zou of je auto direct weer zichtbaar moeten zijn, of opnieuw aan te koppelen zijn met VIN nummer.

Zo kreeg ik hem vanochtend weer aan de praat
Helaas al 27x geprobeerd op 3 verschillende telefoons... toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA_KP3-1PlwSJ2K1yPC9z5xM6uA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8c2THPg2zMw9oeg5AlXLCEWK.jpg?f=fotoalbum_large Heeft iemand deze al gehad? Front assist melding maar toont oranje bandjes, de melding is snel weer weg voor ik verder kan klikken. Zou het bandenspanning kunnen zijn of moet ik een pitsstop maken?😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
BlueBird95 schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:26:
[...]

Helaas al 27x geprobeerd op 3 verschillende telefoons... toch bedankt!
Bij mij werkte het vandaag ook spontaan weer, lijkt wel of ze het stapsgewijs weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:32

Bozznl

GT: The Bozzz88

Ahhh... Weer een nieuwe dag... Nieuwe kansen... Opnieuw een ochtend dat de app verbindings problemen heeft. Heerlijk.

Gisteren werkte alles weer prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Bozznl op 21-12-2021 07:10 ]

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Een “wij van wc-eend” verhaal, maar toch maar delen. Tips van Skoda voor meer range In de winter.

https://www.skoda-storybo...f-electric-car-batteries/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
Bozznl schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:10:
Ahhh... Weer een nieuwe dag... Nieuwe kansen... Opnieuw een ochtend dat de app verbindings problemen heeft. Heerlijk.

Je hebt er niks aan, maar ik kan alleen maar melden dat bij mij alles naar behoren werkt. Toen ik de auto net had opgehaald kreeg ik hem in eerste instantie niet aangemeld vanwege server-problemen, en een week daarna heeft de app het een keer een dag niet gedaan, maar dat is alweer 2 maanden geleden. Sindsdien nooit problemen gehad.

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defense.71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-08 23:02
MasterNuttie schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:19:
[...]

Bij mij werkte het vandaag ook spontaan weer, lijkt wel of ze het stapsgewijs weer opstarten.
Vanmorgen hetzelfde gehad idd. Na paar minuten rijden verdween het vanzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defense.71
Goedemorgen iedereen,
Vanmorgen was iedereen buiten druk aan het krabben, maar ik kon zo in de warme en ontdooide Enyaq stappen dat is toch wel erg lekker....maar ik ontdekte ook dat ik wel erg weinig licht had op de donkere polderweg bij ons thuis. Wat bleek de koplampen waren nog bevroren en dan komt er praktisch geen licht uit.
Vroeger met de halogeenlampen ontdooide dat wel, maar deze led-lampen worden nauwelijks warm.
Even uitgestapt en schoongemaakt en het was klaar, dus in het vervolg toch nog even gebruik maken van de ijskrabber...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Defense.71 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:29:
Goedemorgen iedereen,
Vanmorgen was iedereen buiten druk aan het krabben, maar ik kon zo in de warme en ontdooide Enyaq stappen dat is toch wel erg lekker....maar ik ontdekte ook dat ik wel erg weinig licht had op de donkere polderweg bij ons thuis. Wat bleek de koplampen waren nog bevroren en dan komt er praktisch geen licht uit.
Vroeger met de halogeenlampen ontdooide dat wel, maar deze led-lampen worden nauwelijks warm.
Even uitgestapt en schoongemaakt en het was klaar, dus in het vervolg toch nog even gebruik maken van de ijskrabber...
Ik had exact hetzelfde :)

Verder weinig app problemen. Paar dagen geleden een dag dat het leek alsof ik geen auto had toegevoegd, maar dag later werkte alles weer.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:45

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Bozznl schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:10:

Het zou mij ook niet verbazen dat dit veroorzaakt wordt door capaciteitsproblemen en dat de VG group de schaling v hun services (nog) niet goed geregeld heeft. Waarschijnlijk maakt de app verbinding via de VW/Skoda servers en als het koud is heeft iedereen ineens de app nodig om de auto op te warmen.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defense.71
P_de_B schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:33:
[...]

Ik had exact hetzelfde :)

Verder weinig app problemen. Paar dagen geleden een dag dat het leek alsof ik geen auto had toegevoegd, maar dag later werkte alles weer.
Al duurde het even voor het kwartje viel (was nog vroeg en had nog geen koffie gehad) zat eerst met het lichtknopje te spelen. Maar ja daar valt ook weinig mee te regelen... en opeens had ik het door...bevroren koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
MasterNuttie schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:16:
[Afbeelding] Heeft iemand deze al gehad? Front assist melding maar toont oranje bandjes, de melding is snel weer weg voor ik verder kan klikken. Zou het bandenspanning kunnen zijn of moet ik een pitsstop maken?😅
Die had ik vanochtend ook, alleen de melding, niet verder doorgeklikt naar het grote scherm.
Heeft waarschijnlijk te maken met 'rijp' op de sensor vanwege de vorst vanochtend. Was ook weer weg voordat ik de snelweg op draaide, en dar is voor mij 3 straten..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7G0YdojJIxYnf0953rlCqVdLqWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mLiu7ngCN6nXFAUTCD9HZqW.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen niet hoeven ijskrabben maar gewoon de verwarming aangezet met de app!
de ruit in een minuut of 10 ijsvrij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Sinds enkele weken gebruik ik de Skoda app niet meer maar regel ik alles via m'n HA (Home Assistant).
Het bijzondere is dat dat altijd gewoon werkt ondanks alle problemen die ik hier lees omtrent de slechte beschikbaarheid van de app.
Ben niet heel technisch dus kan het niet verklaren, maar de API blijkt dus wel gewoon stabiel te zijn. Probleem zit dan echt in de app.

PS; via HA heb ik ook het idee dat de auto veel sneller reageert. Je ziet ook veel sneller dat je actie is doorgekomen (start laden en/of start climate). Bij de app moest je regelmatig 2 of 3 minuten wachten totdat je feedback kreeg of het gelukt was.

[ Voor 25% gewijzigd door Jasperzzz op 21-12-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
Goedemorgen iedereen,
Lijkt mij niet zo’n strak plan, ijskrabber op de koplampen. Die zijn namelijk van kunststof. Beetje zand er tussen (wat niet ondenkbaar is op die plek) en je hebt flink wat krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zelf niet hoeven krabben. Carport doet z'n werk goed. :)

Wel valt me de laatste dagen op dat de stuurwielverwarming veel trager opwarmt. Hij wordt uiteindelijk wel loeiheet, maar het duurt een stuk langer. Kan ook te maken hebben met de temperatuur van het stuur zelf trouwens (een kouder stuur duurt uiteraard langer om op te warmen), maar toch...

Daarnaast heb ik, met een kouder stuur en dus een langere aanloop, ook minder of zelfs helemaal niet de "foutmelding travel assist".

Is dit een ander ook opgevallen?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:46
Goedemorgen iedereen,
Had ik ook. Ik weet niet of het in een pakket zit maar bij sproeien ruiten worden ook koplampen gedaan.
Meteen een bak licht!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
BigGreen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:06:
[Afbeelding]

Het duurt hier nog geen 5 minuten, echt heerlijk en lekker decadent :*) om vanuit huis de auto aan te zetten.

Ik moet overigens wel een stuk langer wachten voordat de zijruiten een beetje ontdooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Mijn ervaring de laatste dagen is behoorlijk tegen gevallen.

Een paar vragen hierover:
  • De app werkt bij mij voor geen meter. Eerst was de auto gewoon weg, vervolgens weer terug en kan ik de batterij status wel uitlezen maar airco starten ho maar. Ik krijg steeds “Het verzoek kon niet worden ingewilligd. Het verbindingsproces is verlopen. Ik heb app versie 4.4.1 iOS
  • Vanwege het punt hierboven wilde ik dus de blazer op de vooruit maar handmatig gaan aanzetten. Vanwege het keyless systeem kon ik dus niet gaan krabben want anders sloeg alles af. Van ellende heb ik mijn dochter maar gevraagd om in de bestuurdersstoel te gaan zitten. Hoe zou dit wel moeten werken?
  • Bij het blazen kwam ik erachter dat de ruit aan de binnenkant kletsnat was. Dit zou toch niet moeten? Ik moest van ellende een theedoek gaan halen om de binnenruit schoon te krijgen. Er bleven tijdens het rijden nog steeds druppels naar beneden rollen. Ik had niet gedacht dat ik dit met een nieuwe auto zou hebben? Is hier sprake van een lek?
  • Wanneer de blazer op de voorruit staat is er ineens geen sync meer tussen de linker en rechter temperatuur regeling. Pas wanneer ik de airco weer op auto zet kan ik handmatig sync weer aanzetten. Pas ik de ventilator snelheid echter aan dan valt sync weer weg? Waarom?
  • Ik heb al een week dat ik vrij hard mijn achterklep moeten dichtdoen want anders krijg ik een melding dat de achterklep open is. Is dit normaal of gewoon een kapotte sensor?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:57
Spam schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:30:

• De app werkt bij mij voor geen meter. Eerst was de auto gewoon weg, vervolgens weer terug en kan ik de batterij status wel uitlezen maar airco starten ho maar. Ik krijg steeds “Het verzoek kon niet worden ingewilligd. Het verbindingsproces is verlopen. Ik heb app versie 4.4.1 iOS
  • Vanwege het punt hierboven wilde ik dus de blazer op de vooruit maar handmatig gaan aanzetten. Vanwege het keyless systeem kon ik dus niet gaan krabben want anders sloeg alles af. Van ellende heb ik mijn dochter maar gevraagd om in de bestuurdersstoel te gaan zitten. Hoe zou dit wel moeten werken?
  • Bij het blazen kwam ik erachter dat de ruit aan de binnenkant kletsnat was. Dit zou toch niet moeten? Ik moest van ellende een theedoek gaan halen om de binnenruit schoon te krijgen. Er bleven tijdens het rijden nog steeds druppels naar beneden rollen. Ik had niet gedacht dat ik dit met een nieuwe auto zou hebben? Is hier sprake van een lek?
  • Wanneer de blazer op de voorruit staat is er ineens geen sync meer tussen de linker en rechter temperatuur regeling. Pas wanneer ik de airco weer op auto zet kan ik handmatig sync weer aanzetten. Pas ik de ventilator snelheid echter aan dan valt sync weer weg? Waarom?
  • Ik heb al een week dat ik vrij hard mijn achterklep moeten dichtdoen want anders krijg ik een melding dat de achterklep open is. Is dit normaal of gewoon een kapotte sensor?
Heb jij iets van vochtige kleren ofzo in je auto laten liggen? Dat kan een oorzaak zijn van vocht binnenin. Dat van die sync is toch normaal.. Je gaat naar manueel door een specifieke zone te verwarmen.

Ivm keyless, er staat een start knop langs het stuur 😜. Sleutel moet wel aanwezig zijn in de auto. Is handig voor mensen zonder dochter.

En dan die app.. Tja, het is gewoon 1 grote bagger, kan er niets anders van zeggen. De nieuwe modelversies krijgen de laatste software en app mogelijkheden, de early adopters mogen hopen op Q2 2022. Kan ook Q3 zijn natuurlijk.. Wie zal het zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:59
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk os de gene hebben die veel problemen ervaren met de app. Ik heb wellicht in de 6 maanden dat ik de auto heb 1 keer geen connectie gehad, verder nooit issues. Betreft android.

Daarnaast merk ik inderdaad dat de API interface van skoda sneller reageert (via Home Assistant geïntegreerd) dan de app zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:41
Welke HA gebruik je hier voor dan? En hoe stel je dat in?
Jasperzzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:19:
Sinds enkele weken gebruik ik de Skoda app niet meer maar regel ik alles via m'n HA (Home Assistant).
Het bijzondere is dat dat altijd gewoon werkt ondanks alle problemen die ik hier lees omtrent de slechte beschikbaarheid van de app.
Ben niet heel technisch dus kan het niet verklaren, maar de API blijkt dus wel gewoon stabiel te zijn. Probleem zit dan echt in de app.

PS; via HA heb ik ook het idee dat de auto veel sneller reageert. Je ziet ook veel sneller dat je actie is doorgekomen (start laden en/of start climate). Bij de app moest je regelmatig 2 of 3 minuten wachten totdat je feedback kreeg of het gelukt was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Genestealer
svenxyz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:21:
Welke HA gebruik je hier voor dan? En hoe stel je dat in?

[...]
  • Laatste versie HA:
code:
1
https://www.home-assistant.io/
  • HACS plugin installeren
code:
1
https://community.home-assistant.io/t/custom-component-hacs/121727
  • Vanuit HACS "Skoda Connect" zoeken, account gegevens invullen van Skoda en klaar.
* Als je nog niet eerder met HA hebt gewerkt is het wel even uitzoeken. Enige IT verstand is wel noodzakelijk. Op tweakers is er een dedicated Home Assistant topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Genestealer op 21-12-2021 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
Genestealer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:31:
[...]
  • Laatste versie HA:
code:
1
https://www.home-assistant.io/
  • HACS plugin installeren
code:
1
https://community.home-assistant.io/t/custom-component-hacs/121727
  • Vanuit HACS "Skoda Connect" zoeken, account gegevens invullen van Skoda en klaar.
* Als je nog niet eerder met HA hebt gewerkt is het wel even uitzoeken. Enige IT verstand is wel noodzakelijk. Op tweakers is er een dedicated Home Assistant topic.
Thanks. component alvast in mijn HA gedownload. Nu nog wachten op de auto zelf :)

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
JanHenk schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:59:
Zelf niet hoeven krabben. Carport doet z'n werk goed. :)

Wel valt me de laatste dagen op dat de stuurwielverwarming veel trager opwarmt. Hij wordt uiteindelijk wel loeiheet, maar het duurt een stuk langer. Kan ook te maken hebben met de temperatuur van het stuur zelf trouwens (een kouder stuur duurt uiteraard langer om op te warmen), maar toch...

Daarnaast heb ik, met een kouder stuur en dus een langere aanloop, ook minder of zelfs helemaal niet de "foutmelding travel assist".

Is dit een ander ook opgevallen?
Dat heb ik geloof ik ook, laatst toen het wat warmer was had ik wel de foutmelding. Vandaag helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Maar zoals sommige anderen werkte bij mij de app vanmorgen ook weer niet, net op het moment dat het juist heel bruikbaar is. Fantastisch systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
MasterNuttie schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:16:
[Afbeelding] Heeft iemand deze al gehad? Front assist melding maar toont oranje bandjes, de melding is snel weer weg voor ik verder kan klikken. Zou het bandenspanning kunnen zijn of moet ik een pitsstop maken?😅
Deze had ik vanmorgne ook maar kan zijn dat er wat ijs op de voorruit zat nog en dat die niet goed kon "zien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito

Er zijn knoppen aanwezig waarmee je als je de auto instapt voorverwarmen aan kunt zetten en toch van de auto weg lopen. Direct voorverwarmen is bij mij bijvoorbeeld een knop als je naar beneden swiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defense.71
ManiacScum schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:49:
[...]

Het duurt hier nog geen 5 minuten, echt heerlijk en lekker decadent :*) om vanuit huis de auto aan te zetten.

Ik moet overigens wel een stuk langer wachten voordat de zijruiten een beetje ontdooit zijn.
Dat laatste had ik ook, maar door de luchtroosters naar de ramen te laten 'wijzen' gaat dat een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Defense.71 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:59:
[...]

Dat laatste had ik ook, maar door de luchtroosters naar de ramen te laten 'wijzen' gaat dat een stuk beter.
Ik vind het dan nogsteeds lang duren als ik eerlijk ben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
windfreak schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:34:
[...]

Het zou mij ook niet verbazen dat dit veroorzaakt wordt door capaciteitsproblemen en dat de VG group de schaling v hun services (nog) niet goed geregeld heeft. Waarschijnlijk maakt de app verbinding via de VW/Skoda servers en als het koud is heeft iedereen ineens de app nodig om de auto op te warmen.
Ik vermoed dat je gelijk hebt. Ik zat gisteren eens te kijken welke calls de Skoda app allemaal doet. Dat is echt bizar en volgens mij bedacht door iemand die nog nooit van een fatsoenlijke REST architectuur heeft gehoord.

Bij het opstarten kwamen deze URL's al voorbij:
URL https://customer-profile.apps.emea.vwapps.io
URL https://consent.vwgroup.io
URL https://api.connect.skoda-auto.cz
URL https://mal-1a.prd.ece.vwg-connect.com

Damm wat jeuken mijn handen om met een stel Tweakers een fatsoenlijke API neer te zetten voor de Vw groep. Bijpassende app zou leuk zijn, maar dat is stap2. Zolang de API ruk is kun je nog zo'n mooi design bedenken voor de app, maar dan blijft de beleving kak. Dan red ik mij prima met mijn HomeAssistant front-end.
Waarbij sommige zelfs 10-15 keer achter elkaar.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:51
BigGreen schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:06:
[Afbeelding]

Stond hij aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Jasperzzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:19:

Gaaf! Sinds vorige week Home Assistant draaien. Volgende stap is externe toegang (eerst zelf en als dat niet lukt Nuba Casa - excuus #offtipic)

Ik zal het topic even doorspitten hier voor de juiste integration, zodat ik de Skoda alvast binnenshuis kan benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20
FJP84 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:17:
[...]

Gaaf! Sinds vorige week Home Assistant draaien. Volgende stap is externe toegang (eerst zelf en als dat niet lukt Nuba Casa - excuus #offtipic)

Ik zal het topic even doorspitten hier voor de juiste integration, zodat ik de Skoda alvast binnenshuis kan benaderen.
DUCKDNS gebruik ik voor externe toegang.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Ik had ook problemen om de auto remote voor te verwarmen. Dus de auto "gestart" en op max laten verwarmen en krabben.
Wan mij opviel was dat toen de vooruit helemaal schoon was er aan de binnenkant enkele waterdruppels zaten.
Anderen hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:17
Defense.71 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:35:
[...]

Al duurde het even voor het kwartje viel (was nog vroeg en had nog geen koffie gehad) zat eerst met het lichtknopje te spelen. Maar ja daar valt ook weinig mee te regelen... en opeens had ik het door...bevroren koplampen
Hier precies hetzelfde. Ik ben zelfs van de snelweg aan gegaan om te checken of mijn lampen wel aanstonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Voor alle aanstaande wintersporters met een iV 80X, alvast even genieten van hoe de Sportline zich gedraagt op de sneeuw:

YouTube: Skoda ENYAQ iV 80x im Winterfahrtest in der Schweiz - Alpenpass berg...

[ Voor 39% gewijzigd door efbeel op 21-12-2021 15:03 ]

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Trebor78
  • Laatst online: 15-01-2024
Wil iedereen even uitloggen? Ik moet over een uurtje weg en wil graag even voorverwarmen. Als we gewoon even samenwerken komen we allemaal aan de beurt... het enige dat goed warm is, is het serverhok van skoda... ik vermoed zelfs rookontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
pfoe bizar om te lezen. Ook ik had vanochtend exact dezelfde ervarigen;

- Na voorverwarmen een paar druppels aan binnenzijde van voorraam.
- op de snelweg even met knoppies zitten spelen, had ook het idee dat ik met stadslicht reed.

vertrekschema (ma-di-do-vrij om 07:45 vertrekken) resulteerde netjes in voorverwarmde alles, dus daarover niets te klagen.

App is om te janken, zo instabiel, zo (bijna) nutteloos en hetgeen het nuttig maakte (widget op mn android homescreen) is eruit gesloopt, of werkt niet (zie de weekend onderbreking sinds afgelopen donderdag/vrijdag tot gisteren).

[ Voor 11% gewijzigd door AlexZuH op 21-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:03
Nee maar het maakt niet zoveel uit voor bereik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k.vandenberg
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-06 12:30
Goedemiddag,

Net nieuw hier op het forum, lees al een tijdje mee omdat mijn Skoda Enyaq Sportline 60 begin dit jaar geleverd zou worden. Helaas vanwege chip tekort zou levering pas rond februari worden. De dealer is attent geweest en heeft nog een voorraad auto aangeboden als alternatief. Minder sportieve looks maar het is niet anders. Levering begin januari en dit jaar nog op kenteken.

Hieronder wat plaatjes welke de dealer me toestuurde + de opties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UarMLJl4XIHEXKdvu8lYdcgxj2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UmWTv3cwqICzeM9nKWyAzBXL.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGKAi4r5Bv13dRwV8LkJ2vPpQ-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2Ex7iwU3AfdomsndFqYfoFa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xa0EdpCHdlnvFgRoPu-KjJdtVc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75UN6uqpGWrF6D3PYw393U40.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bgXkL6wRV5cOPAhhMG5C_03x4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuUYzeCazDMkjMibxk9a3M4D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JEyn0Ni51g8PfPxG0VX9o84tlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79OXLj7PUL0NN9vxQM07HbRa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9270PyquARGKZWqgmK-tdhTM5mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiZsg6zdvSGjBGpqlywaAuVn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAm3sGG9UwmJwI1U3FU9uZJLpWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JavXDMiXwEnWXqZvUKPUPMH0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34

Een manier om de verwarming/ blower aan te houden tijdens het krabben zou ik ook handig vinden, denk niet dat ik mijn vrouw zover krijg om in een koude auto te gaan zitten :o

Ik had vanochtend ook dat er een ijslaagje aan de binnen zijde voorruit zat. . Moest dat ook krabben en met een doek afvegen.
Heb ik niet vaak meegemaakt bij mijn oude auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Kaaschef schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:20:
[...]

Een manier om de verwarming/ blower aan te houden tijdens het krabben zou ik ook handig vinden, denk niet dat ik mijn vrouw zover krijg om in een koude auto te gaan zitten :o

Ik had vanochtend ook dat er een ijslaagje aan de binnen zijde voorruit zat. . Moest dat ook krabben en met een doek afvegen.
Heb ik niet vaak meegemaakt bij mijn oude auto.
Ik heb het nu al een paar keer gezegd, als de app niet werkt heb je knopjes in de auto zoals direct voorverwarmen als je naar beneden swiped. Hiermee gaat de auto volgens mij hetzelfde doen als dat je het via de app aan zet. En kun je ookk weer rustig uit de auto stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
SSJVegito schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:35:
[...]

Ik heb het nu al een paar keer gezegd, als de app niet werkt heb je knopjes in de auto zoals direct voorverwarmen als je naar beneden swiped. Hiermee gaat de auto volgens mij hetzelfde doen als dat je het via de app aan zet. En kun je ookk weer rustig uit de auto stappen.
Waarvoor dank, ik had het wél gelezen 😉
Als de app het morgen net zo goed doet als nu ga ik dat morgenochtend nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Martinique schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:48:
[...]

Waarvoor dank, ik had het wél gelezen 😉
Als de app het morgen net zo goed doet als nu ga ik dat morgenochtend nodig hebben.
Misschien moeten we een "Tips & Tricks" gedeelte starten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankiep87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-12-2021
Beste mede Enyaq rijders.
Ik heb een vraag over het display achter het stuur
Kan iemand mij vertellen of het geblokte veld boven de P van parkeren (rechtsboven) een modulesysteem of een bug is? de intensiteit/kleur van het gele vlak wordt altijd op bepaalde momenten fel geel en in andere situaties is het weg. Heeft dit een bepaalde functie? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8n2XiA_eeFdkTgseXZJ2MxTFL8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wVcehZudI4yrv6GWLxSc1JA6.png?f=fotoalbum_large
Mvgr Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Frankiep87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:50:
Kan iemand mij vertellen of het geblokte veld boven de P van parkeren (rechtsboven) een modulesysteem of een bug is? de intensiteit/kleur van het gele vlak wordt altijd op bepaalde momenten fel geel en in andere situaties is het weg. Heeft dit een bepaalde functie? [Afbeelding]
Mvgr Frank
Euhm, ik heb daar nog nooit een geel vlak gezien ... dat lijkt mij niet goed. Of het is nog niet opgevallen maar dat had ik wel gemerkt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
@Frankiep87 Dit is hoe het er bij mij uitziet...

EDIT: Wel toen die net aan ging, niet dat die zoveel storingen heeft :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tM1Apjj6jGs2bBKHyMDP-rqLG9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/164ElUTXRz3bC3fluLYZtN5Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door SSJVegito op 21-12-2021 20:00 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 07:39
Frankiep87 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:50:
Kan iemand mij vertellen of het geblokte veld boven de P van parkeren (rechtsboven) een modulesysteem of een bug is? de intensiteit/kleur van het gele vlak wordt altijd op bepaalde momenten fel geel en in andere situaties is het weg. Heeft dit een bepaalde functie? [Afbeelding]
Mvgr Frank
Dat is om aan te tonen dat er nog een plastic folietje op zit :)

Veel plezier met eraf trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
SSJVegito schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:15:
[...]

Misschien moeten we een "Tips & Tricks" gedeelte starten. 8)7
Die mag dan naast de known bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:17:
[...]

Goed gespot :+

Uit ervaring werkt de SOS knop uitstekend. Men weet precies welk kenteken je hebt, scheelt informatie delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Kaaschef schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:20:
[...]

.
Verwarmde voorruit nemen.......

Weet nog dat een paar tweakers een paar honderd blz geleden dat onzin vonden. Ik stap in, zet de voorruit verwarming aan en binnen 1 a 2 minuten volledig schone ruit

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenkb op 21-12-2021 20:38 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:36:
[...]

Weet nog dat een paar tweakers een paar honderd blz geleden dat onzin vonden. Ik stap in, zet de voorruit verwarming aan en binnen 1 a 2 minuten volledig schone ruit
Het gaat zo ook vlot zonder voorruit verwarming, moet die wel aan blijven staan die blazer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Genestealer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:29:
[...]

Goed gespot :+

Uit ervaring werkt de SOS knop uitstekend. Men weet precies welk kenteken je hebt, scheelt informatie delen..
Vertel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Laatst online: 05-01-2023
k.vandenberg schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:41:
Goedemiddag,

Net nieuw hier op het forum, lees al een tijdje mee omdat mijn Skoda Enyaq Sportline 60 begin dit jaar geleverd zou worden. Helaas vanwege chip tekort zou levering pas rond februari worden. De dealer is attent geweest en heeft nog een voorraad auto aangeboden als alternatief. Minder sportieve looks maar het is niet anders. Levering begin januari en dit jaar nog op kenteken.
Wauw, dat is wel een hele dikke "full options iV60". Kom je niet vaak tegen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:59
SSJVegito schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:51:
[...]

Er zijn knoppen aanwezig waarmee je als je de auto instapt voorverwarmen aan kunt zetten en toch van de auto weg lopen. Direct voorverwarmen is bij mij bijvoorbeeld een knop als je naar beneden swiped.
Hoe ziet die er uit? Die knop heb ik precies niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
iRbn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:59:
[...]

Die moet je dan nog toevoegen aan de snelkoppelingen. Vanuit midden scherm naar beneden vegen. (Niet verwarren met de 3 snelkoppelingen onderin.)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SSJVegito
iRbn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:59:
[...]

Het is dus deze knop, als die er niet bij staat dan moet je 1 van die knoppen ingedrukt houden dan kun je andere erin slepen die je wilt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEYEKpn625hYXf_feVplwNuRldY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjkuPNBb5fpFQEes9Lbn3c32.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
En om het dan nog even volledig te maken, de setting om de auto op te laten warmen bij unlocken zit hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYDW_3E39tGPQmR9tiiDiuwlDwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3PVhdf5vvRt5njRHG86KAMp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WPRHQX-cAaSmt4kEwGQA-9FIc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2BUXKSNyA9pMqqqz7e0atop.jpg?f=fotoalbum_large

En wat ik heb gemerkt is dat als je ergens naartoe rijd en je wilt de auto warm houden dan komt er dit menu als je zelf de handrem erop zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2P1Y47jaqRw7BtqG0ffNxzlcE3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0rCCVhJtBewmxxX9tRRgYeh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet precies wanneer nou precies wat actief is maar ik gebruik ze wel allemaal en het lijkt de auto vaak warm te houden. Bij het unlocken verwarmd die volgens mij maar een paar minuten dus niet handig als het echt gevroren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
SSJVegito schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:30:
[...]

Het is dus deze knop, als die er niet bij staat dan moet je 1 van die knoppen ingedrukt houden dan kun je andere erin slepen die je wilt gebruiken.

[Afbeelding]
Alweer iets bijgeleerd :-). Dankjewel!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FJP84
Als HA-beginner ook aan de hobby geslagen en geinstalleerd via HACS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ_6MKYCJwC8lJUJFpb4arNBdko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AfBMxf8byBYjBJtSVe8WBJL9.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe ik de temperatuur van de klimatisering en de modus van stoelverwarming kan aanpassen via HA? En kan ik morgenochtend zonder risico de toggle voor start/stop klimatisering uitproberen?

[ Voor 27% gewijzigd door FJP84 op 21-12-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
** Offtopic, daar hebben we andere topics voor **

[ Voor 79% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:52
FJP84 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:53:
Als HA-beginner ook aan de hobby geslagen en geinstalleerd via HACS

[Afbeelding]

Iemand een idee hoe ik de temperatuur van de klimatisering en de modus van stoelverwarming kan aanpassen via HA? En kan ik morgenochtend zonder risico de toggle voor start/stop klimatisering uitproberen?
Voor een beginner heb je dit al heel mooi voor elkaar gekregen!
ik ben al een tijd bezig geweest om uberhaupt de auto gekoppeld te krijgen. Nu dat coole dashboard nabouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankiep87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-12-2021
Niet_Jan_Jaap schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:17:
[...]

Meen je dat echt 😧?? Bizar🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 20:05

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:46
jeroenkb schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:36:
[...]

Ik was 1 van die tweakers 😉
En vind het nog steeds overbodig. Voorverwarmen werkt prima en dan heb je naar mijn mening geen voorruit verwarming nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Laatst online: 27-02 15:59
goetfoud schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:49:
[...]

En vind het nog steeds overbodig. Voorverwarmen werkt prima en dan heb je naar mijn mening geen voorruit verwarming nodig.
Nou, een verwarmde voorruit gaat een stuk sneller dan alleen voorverwarmen van het interieur alleen. Echt veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
[...]

Als je idd contact krijgt met de auto. Vanochtend alle ruiten helemaal schoon verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Ik weet niet of de kleur al gedeeld was, maar hierbij een video van een graphite grey.

YouTube: Skoda Enyaq iV - Graphite-Grey - short version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 13-09 21:18
Tukker87 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:26:
Ik weet niet of de kleur al gedeeld was, maar hierbij een video van een graphite grey.

YouTube: Skoda Enyaq iV - Graphite-Grey - short version
Thanks! Deze kleur kennen we al van de andere Skoda modellen toch? Kan niet zeggen of het nu mooier is dan de grijs kleur maar smaken verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 13-09 21:18
[...]

Ja lijkt mij ook! Ik heb nu op de Ford ook voorruit verwarming maar vervolgens zit je alsnog de rest van de ruiten te krabben🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruan21
  • Laatst online: 08-05 16:29

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:34 ]

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Wat zouden jullie doen:

Heb winterbanden set bij Skoda dealer besteld voor mijn Enyaq 60.
Gisteren er op gezet en ik zie vandaag op de factuur dat ze achter 255 er op gezet hebben en voor 235.

Dus wat je eigenlijk doet bij een 80. Niet voor een 60.
Qua bedrag maakt het niets uit.

Zo laten of laten wisselen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
jeroenkb schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:48:
Wat zouden jullie doen:

Heb winterbanden set bij Skoda dealer besteld voor mijn Enyaq 60.
Gisteren er op gezet en ik zie vandaag op de factuur dat ze achter 255 er op gezet hebben en voor 235.

Dus wat je eigenlijk doet bij een 80. Niet voor een 60.
Qua bedrag maakt het niets uit.

Zo laten of laten wisselen?
Ik heb dit ook, het probleem is dat levertijd van de 235mm 3mnd betreft…
Ik heb soms last dat het esp lampje gaat branden met bochten en daar ben ik nog mee in conclaaf met de bandenspecalist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Thiazzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:37:
[...]

Ik heb soms last dat het esp lampje gaat branden met bochten en daar ben ik nog mee in conclaaf met de bandenspecalist
duidelijk verhaal.

Kreeg ik net ook te horen van mijn dealer. Had het alleen wel fijn gevonden als hij het eerst even gevraagd had. Prijsverschil bij de Skoda dealer tussen 235 en 255 band is 80 euro per band.

Nu de afspraak dat bij eerste bandenwissel het prijsverschil gecompenseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Thiazzz schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:37:
[...]

Hmm dan ben ik wel benieuwd wat ik er morgen onder krijg. Gister heeft wagenparkbeheerder winterbanden besteld, 235/50/R20 heb ik moeten doorgeven. Dame van de bandenboer wist me te vertellen ‘vandaag besteld, morgen binnen’ en dat het Continentals zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Martinique schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:45:
[...]

Hmm dan ben ik wel benieuwd wat ik er morgen onder krijg. Gister heeft wagenparkbeheerder winterbanden besteld, 235/50/R20 heb ik moeten doorgeven. Dame van de bandenboer wist me te vertellen ‘vandaag besteld, morgen binnen’ en dat het Continentals zijn.
Bij mij waren de breedset banden niet beschikbaart meer en hebben ze andere continentals besteld maar moeten nog toestemming krijgen van de leasemaatschappij. Ze zijn bijna niet aan te komen schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
SSJVegito schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:15:
[...]

Bij mij waren de breedset banden niet beschikbaart meer en hebben ze andere continentals besteld maar moeten nog toestemming krijgen van de leasemaatschappij. Ze zijn bijna niet aan te komen schijnbaar.
Ik krijg morgen ook Continentals in de goede maten, als het goed is...die zijn twee weken terug besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 22-12-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Maat28 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:00:
[...]

Thanks! Deze kleur kennen we al van de andere Skoda modellen toch? Kan niet zeggen of het nu mooier is dan de grijs kleur maar smaken verschillen.
Geen idee, Skoda is op de radar gekomen vanwege de Enyaq. Maar goed om te weten! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
ManiacScum schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:55:
** Knip **

Klimatisering activeren ging wel een heel stuk sneller via HA. Bizar eigenlijk.

Weet jij of iemand toevallig of je de temperatuur van klimatisering kan wijzigen in HA zoals dat kan in de App. Deze vraag geldt ook voor de stoelverwarming overigens.

[ Voor 47% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iRbn
OBD support voor iOS in ABRP: https://twitter.com/Route.../1473629220559536129?s=20 Skoda Enyaq is ook supported!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
  • Laatst online: 08-05 16:29

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
En Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik heb me toch beetje verkeken op hoe snel de accu leeg loopt bij een Enyaq 60..
80% laden en ik kan er nu 203 km mee rijden wat overigens ook snel naar beneden loopt. Moet zeggen ik rijd wel 110 - 125 km/h en heb al gemerkt op cruiste control 100km/h dat het uiteraard wat langer meegaat maar vind het nog steeds magertjes. Kan er wat met mijn accu zijn?

EN laatst ging ik laden langs snelweg waar vier snelladers stonden die 175Kw kunnen laden. Beide auto's naast me zaten op 140Kw+ en de Enyaq bleef hangen op 60 Kw en liep langzaam op maar niet hoger dan 65. Ik heb de optie 100Kw genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-07 15:20
Mazdok schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:26:
Ik heb me toch beetje verkeken op hoe snel de accu leeg loopt bij een Enyaq 60..
80% laden en ik kan er nu 203 km mee rijden wat overigens ook snel naar beneden loopt. Moet zeggen ik rijd wel 110 - 125 km/h en heb al gemerkt op cruiste control 100km/h dat het uiteraard wat langer meegaat maar vind het nog steeds magertjes. Kan er wat met mijn accu zijn?
Het is nu koud, dat is niet meer dan normaal. Je auto moet een stuk harder werken om alles een beetje op temperatuur te houden. Van de zomer haalde ik echt 330km met mijn 60, nu is het eerder 250km op een volle accu.
Mazdok schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:26:
EN laatst ging ik laden langs snelweg waar vier snelladers stonden die 175Kw kunnen laden. Beide auto's naast me zaten op 140Kw+ en de Enyaq bleef hangen op 60 Kw en liep langzaam op maar niet hoger dan 65. Ik heb de optie 100Kw genomen.
Dit heeft met een hele boel factoren te maken, bijv de temperatuur van je accu (koud laden gaat langzamer) en hoe vol hij al is. Je gaat alleen 100kw zien als je accu bijna leeg is (los van dat hij met deze buiten temperatuur inderdaad langzamer lijkt te laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazdok
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2024
Accu was op dat moment 3% ofzo.. had mezelf beetje verkeken en hoopte op een tankstation met snellader haha. Maar op dat moment hadden we toch al 50km gereden dus echt koud zal die niet geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Mazdok schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:49:
Accu was op dat moment 3% ofzo.. had mezelf beetje verkeken en hoopte op een tankstation met snellader haha. Maar op dat moment hadden we toch al 50km gereden dus echt koud zal die niet geweest zijn.
Ik neem aan dat je je toch wel enigszins had ingelezen voordat je je handtekening onder het contract zette?

Dan had je dit kunnen weten. Verbaas me erover hoe mensen zich verbazen over de range in de winter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
jeroenkb schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:17:
[...]

Ik neem aan dat je je toch wel enigszins had ingelezen voordat je je handtekening onder het contract zette?

Dan had je dit kunnen weten. Verbaas me erover hoe mensen zich verbazen over de range in de winter....
Toen ik mijn auto bestelde waren deze gegevens nog niet beschikbaar we moesten het doen met de WLTP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
JayEm schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:19:
[...]

Toen ik mijn auto bestelde waren deze gegevens nog niet beschikbaar we moesten het doen met de WLTP.
Ben ik benieuwd wanneer je hem besteld hebt?

Ik oktober vorig jaar. Toen kon je overal al lezen dat je bij een EV voor het winterbereik de WLTP x 0,6 moet doen. 390 x 0,6 = 234 km.

Klopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Vraagje aan de mensen die de HA integratie gebruiken; werkt jullie plugin? Want die van mij lijkt wel te connecten maar geeft dezelfde bogus informatie als de app: die beweert nu al de hele dag dat mijn auto 100% is terwijl hij maar op 60% zit. Lijkt me een backend probleem?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Spam schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:15:
Vraagje aan de mensen die de HA integratie gebruiken; werkt jullie plugin? Want die van mij lijkt wel te connecten maar geeft dezelfde bogus informatie als de app: die beweert nu al de hele dag dat mijn auto 100% is terwijl hij maar op 60% zit. Lijkt me een backend probleem?
Werkt als een een tierelier, nu aan de publieke laadpaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9avhNwsPiW24QVCN_xHuNmpZx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1dyIQABfFQKBpBCvpEUDl8R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
** Offtopic, komt beter tot zijn recht in andere topics. **

[ Voor 134% gewijzigd door Taro op 22-12-2021 20:38 ]

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Specifieke HA-oplossingen voor de Enyaq kunnen hier besproken worden, maar beperk het ook daar toe. Details over tientallen docker containers, DNS servers, Linux, etc. etc. horen in andere topics thuis.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1 ... 242 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2