Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 241 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Robbie8454 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:57:
Even gekopieerd uit het levertijden topic:

Nou, het laatste nieuws: let op:

Mijn auto, besteld in februari, komt dit jaar niet meer.

Skoda heeft een statement naar buiten gebracht dat alle auto’s vanaf productieweek 48 en de auto’s die in banking staan naar volgend jaar gaan. Drie keer raden welke status mijn auto vandaag ineens kreeg: banking. Auto stond op transport status. Week 51 bij Pon

Dealer snapt er ook helemaal niks meer van. Voelde zich enorm lullig, terwijl hij er niks aan kan doen. Wel voorraadmodellen kunnen leveren, maar een auto uit februari doodleuk verplaatsen naar 2022.
Ik vind het echt heel sneu en @#$%^ voor jou en velen met jou die al zo lang wachten. |:(
Mijn auto kreeg gister een chassisnummer en ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. zoals al vaker gezegd is er nergens meer een touw aan vast te knopen. Naar mijn mening is het oneerlijk uitgevoerd. net alsof er Math.Random gebruikt :(. sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Denk dat alle dealers maandag weer veel mailtjes hebben.

Eerst stond die van mij in februari, toen naar december zonder garantie.

En nu weer deze berichtgeving, ik ga woensdag maar eens mailen dan moet het wel bekend zijn als hij onderweg is.

En zo niet dan mag hij net zo goed eind 2022 komen 🤣 rij ik nog een jaar goedkoper met me superb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
jeroenribbink schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:52:
[...]

Ik vind het echt heel sneu en @#$%^ voor jou en velen met jou die al zo lang wachten. |:(
Mijn auto kreeg gister een chassisnummer en ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. zoals al vaker gezegd is er nergens meer een touw aan vast te knopen. Naar mijn mening is het oneerlijk uitgevoerd. net alsof er Math.Random gebruikt :(. sterkte
thanks. Het is ook frustrerend dat de auto al wekenlang een chassisnummer had, en dat er in het systeem niks bekend was qua status. Vorige week kreeg ik eindelijk te horen dat hij week 51 bij Pon binnen zou komen en dan komt dit nieuws en ineens heeft de auto de status banking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 19:39
Jitse H schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:56:
Na 6 maanden mocht ik dan eindelijk ook de 'Enyaq iV 80 Race Blue' full-options ophalen.
Wat een geweldige wagen! :*)

Hij is geleverd door van den Brug te Heerenveen en er was een zeer nette overdracht incl bloemen
(voor vrouwlief ;)).
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook mijn aanvullende wensen zoals het verwijderen van letters en de activatie van 'Scandinavische verlichting' is door ze uitgevoerd.

Heb de afgelopen weken al heel wat camera kapjes geprint en verstuurd naar mede-Tweakers, nu dan ook op mijn Enyaq in gebruik genomen. Blijf mij toch nog verbazen over het grote verschil dat het geeft!
[Afbeelding]
Wat wordt de auto snel vies met dit weer :P

Bij aflevering heeft de dealer mij ook al aangegeven interesse te hebben in meerdere kapjes.
Heb er hier nog meer dan voldoende liggen voor de liefhebbers, stuur maar even een PB bij interesse.
Nette wagen. Heel erg bedankt voor het kapje trouwens, fits like a glove!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leonoso
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2024
Hebben jullie ook dat de auto uit de Skoda app is? Sinds deze ochtend staat hij er niet meer in. Ook opnieuw inloggen en app cache legen werkt niet. Wat eerder wel de oplossing was. Bij opnieuw toevoegen van de auto krijg ik een error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
leonoso schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:16:
Hebben jullie ook dat de auto uit de Skoda app is? Sinds deze ochtend staat hij er niet meer in. Ook opnieuw inloggen en app cache legen werkt niet. Wat eerder wel de oplossing was. Bij opnieuw toevoegen van de auto krijg ik een error...
App doet het hier wel gewoon. Moest wel ineens de voorwaarden weer accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03:59
@Jitse H Ik ben nog steeds op zoek naar een telefoonhouder in de bekerhouder. Er staan best wel wat voorbeelden: https://www.thingiverse.c...type=things&sort=relevant

Lijkt je dat ook niet een leuk project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 13:22

Bozznl

GT: The Bozzz88

Heb ik nu ook ja. Zo even kijken of ik hem weer kan toevoegen.

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 19:10
vinom schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:24:
@Jitse H Ik ben nog steeds op zoek naar een telefoonhouder in de bekerhouder. Er staan best wel wat voorbeelden: https://www.thingiverse.c...type=things&sort=relevant

Lijkt je dat ook niet een leuk project?
Heb ik ook al over zitten nadenken, nadeel van telefoonhouders is wel de diversiteit van telefoons.
Ik kan ook zelf 3D ontwerpen maken, andere ideeën/verbeteringen zijn dus ook mogelijk.
Nu ik hier ook een Enyaq heb, kan ik deze dan ook goed testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-07 12:44
Bozznl schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:30:
[...]

Heb ik nu ook ja. Zo even kijken of ik hem weer kan toevoegen.
Geprobeerd, gaat niet bij mij. Wat een prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@ManiacScum @FunkyBro @hilbert_nl Jullie hadden ook een Obdeleven besteld toch? Heb jij het al werkend? Bij mij blijft hij aangeven turn contact on bij bepaalde apps die ik wil aanzetten. Zoals de Scandinavian lights.

[ Voor 8% gewijzigd door vinom op 18-12-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-11-2024
OmniRocket schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:31:
[...]

Geprobeerd, gaat niet bij mij. Wat een prutsers.
Jep hier ook, net effe bij de dealer geweest. Er liggen zoals we gewend zijn van Skoda een hele hoop servers plat.
Hier moet toch echt iets aan gedaan worden, ik heb de auto nu 2 dagen en heb welgeteld 1x het accu percentage kunnen lezen via de app en dat was bij het ophalen.
Daarna alleen maar errors en verbindingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
vinom schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:47:
@ManiacScum @FunkyBro @hilbert_nl Jullie hadden ook een Obdeleven besteld toch? Heb jij het al werkend? Bij mij blijft hij aangeven turn contact on bij bepaalde apps die ik wil aanzetten. Zoals de Scandinavian lights.
Ik heb hetzelfde gehad, na paar keer blijven proberen deed ie het ineens. Ik heb o.a. Scandinavian Lights aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Genestealer schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:27:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, na paar keer blijven proberen deed ie het ineens. Ik heb o.a. Scandinavian Lights aangezet.
Een paar keer op de melding 'probeer opnieuw' drukken bedoel je? En wat was een paar keer? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik heb hem ook en werkt prima na aanschaf van pro account. Dan geen probleem met turn contact on etc. Dus misschien dat dat bij jou het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Werkt die Skoda app bij jullie stabiel? Hij is bij mij echt rete buggy. Bij de laatste update ben ik gewoon doodleuk m’n auto kwijt en krijg ik m niet meer gekoppeld :(

Buiten dat is de app echt pokke traag. Even de airco aanzetten kost al 10 seconden voordat ie met een update komt. Kan dit aan de slechte 4G ontvangst liggen? T-Mobile heeft namelijk altijd slecht bereik bij mij thuis maar ik kan niet zien wie de provider is…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-DRTbEU8SKVGlGdhtjZIQc2-bM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wxkFrH9xkD70x8Is9o0gX2US.png?f=fotoalbum_large

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
roel visseren schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:15:
[...]

Ik heb hem ook en werkt prima na aanschaf van pro account. Dan geen probleem met turn contact on etc. Dus misschien dat dat bij jou het probleem is?
Een pro account is toch geen vereiste voor dat soort dingen? Zover ik weet zouden de Apps gewoon met een basic account moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 17:57
BlueBird95 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:17:
[...]

Jep hier ook, net effe bij de dealer geweest. Er liggen zoals we gewend zijn van Skoda een hele hoop servers plat.
Hier moet toch echt iets aan gedaan worden, ik heb de auto nu 2 dagen en heb welgeteld 1x het accu percentage kunnen lezen via de app en dat was bij het ophalen.
Daarna alleen maar errors en verbindingsproblemen.
Doe jezelf een plezier en gooi die app van je telefoon. Probeer het over een jaar nog eens. Daarmee bespaar je jezelf een hoop frustratie weet ik uit ervaring |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzboz
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-09 20:01
zzzboz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:18:
[...]

Vandaag in ontvangst genomen, ruim genoeg op tijd voor de aanpassing van de bijtellingsgrenzen.

Ik zoef vanaf vandaag over de wegen...
Voor de statistieken, 2e week (edit: helft) maart besteld met productiesturing week 36, uiteindelijk dus week 50 geworden inclusief trekhaak en warmtepomp.

De willekeur is stuitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:06
Vraagje, vandaag de Enyaq in ontvangst mogen nemen. Nu kregen we bij de dealer de app niet geconfigureerd vanwege de printscreen hierboven. So be it.

Maar kan het zijn dat ik daardoor ook mijn favorieten niet kan configureren (de 3 iconen in de onderste balk). Ik heb de favorieten die er al stonden wel kunnen verwijderen maar ik kan geen nieuwe toevoegen. Wat ik probeer is lang indrukken op bijv CarPlay uit het menu en dan loslaten boven de favorietenbalk. Maar er gebeurt dan niks. Favorieten blijven leeg. Of is er een andere manier?

EDIT: Andere manier werkt wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinique op 19-12-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
vinom schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:48:
[...]

Een pro account is toch geen vereiste voor dat soort dingen? Zover ik weet zouden de Apps gewoon met een basic account moeten werken.
Ja, je hebt niet zo veel aan mijn bericht :+ .. ik weet nog dat het echt een hele #%@% iets was. Paar keer proberen (volhouder wint!)en inderdaad 'probeer opnieuw' meerdere keren gedrukt. Is wel gelukt zonder pro account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Genestealer schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:22:
[...]

Ja, je hebt niet zo veel aan mijn bericht :+ .. ik weet nog dat het echt een hele #%@% iets was. Paar keer proberen (volhouder wint!)en inderdaad 'probeer opnieuw' meerdere keren gedrukt. Is wel gelukt zonder pro account.
Nou, dan moet ik nog verder kijken wat het kan zijn. Na 20 keer 'opnieuw' drukken deed ie het nog steeds niet, ook niet met een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 07:22
Ik heb hetzelfde sinds vandaag. Nog niet proberen opnieuw te koppelen, ik wacht nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel visseren
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
vinom schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:26:
[...]

Nou, dan moet ik nog verder kijken wat het kan zijn. Na 20 keer 'opnieuw' drukken deed ie het nog steeds niet, ook niet met een andere telefoon.
Dat had ik dus ook.. meerdere keren opnieuw, contact niet aan enz.. toen pro account gekocht en sindsdien no problems, in 1x wordt alles uitgevoerd .. dus 12 euro ofzo dacht ik door pro account was achteraf prima investering om van de frustratie van vernieuwen enz af te zijn ;-). En bonus is ook dat je dingen zelf kunt longcoden.. dus ook andere dingen kunt aanpassen natuurlijk :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Nee ik heb hem nooit besteld omdat ik vrij snel wisselende berichten op dit forum las.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07 21:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_0RxUCOM29BEFzGRaH_oDYLOl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BV0OlkLnFXhahb3EaX2g2bcr.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren opgehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
Sinds gisteren kan ik geen verbinding meer maken met de app, meer mensen die hier last van hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdN0G788fbuBLwkuacK9zDsxBtY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u3W39PC3TqugH6TOeFL4PHNq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i28cs_U54SxUXleos_2t_ow8HxY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CenE5wPfgZvTb6IAcvDxABRe.png?f=fotoalbum_tile

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
A3-D schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:47:
Sinds gisteren kan ik geen verbinding meer maken met de app, meer mensen die hier last van hebben?

[Afbeelding][Afbeelding]
Jep. Zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 10:27
roel visseren schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:15:
[...]

Na veel gedoe met m’n iPhone heb ik het uiteindelijk werkend gekregen op een Android telefoon. Doet het nu zonder problemen.

Enige bijzondere is dat ik mirror dip alleen omgekeerd werkend krijg, dus de spiegel gaat omhoog bij achteruit rijden ipv omlaag 8)7
Iemand met obd11 dit al werkend gekregen?

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Tonnaer
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-04 07:59
iRbn schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:14:
[...]

Hier ook, app opnieuw installeren helpt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
iRbn schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:14:
[...]

Moet weer opnieuw aanmelden in de app. Ook irritant is al de zoveelste keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Er is duidelijk iets down bij Skoda. Ik vermoed dat het morgen wel weer in orde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
App doet het prima hier. Op zowel mijn android telefoon als mijn iPhone. Heb op mijn Android gisteren wel opnieuw voorwaarden moeten accepteren, niet opnieuw in hoeven loggen. iPhone is dat niet nodig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Laatst online: 29-07 23:37
Ik heb net weer geprobeerd.
Intussen heb ik laneassist uit kunnen zetten. Maar scandinavian DRL geeft aan dat het niet ondersteund is. Laat dit net de reden zijn dat ik oa zo’n ding heb aangeschaft. 🤬

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hilbert_nl
  • Laatst online: 29-07 23:37
Ik heb ook het camera kapje besteld bij @Jitse H

Na een wasbeurt (ik wist niet eens meer dat m’n auto zo kon glimmen 😅), heb ik het kapje geïnstalleerd.

Wat een enorm verschil. Oordeel zelf

Zonder kapje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glXg_bz4ug64dWLeyvJNmDxA8vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3jmKPplU72cWBFdA7yNswXm.jpg?f=fotoalbum_large

Met kapje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrkc9i2pHtRIHPNnmMbycDkwolA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qikms3vcSf3WvCCwnaudo9zl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
DirkBouwman schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:49:
App doet het prima hier. Op zowel mijn android telefoon als mijn iPhone. Heb op mijn Android gisteren wel opnieuw voorwaarden moeten accepteren, niet opnieuw in hoeven loggen. iPhone is dat niet nodig geweest.
Afkloppen: Ik heb sinds vrijdag de Enyaq en nog geen moment een storing op de app gehad. En zeker omdat het nieuw is, kijk ik toch erg regelmatig. Het lijkt er dan ook op dat auto's verdeeld worden over servers en dat je pech/geluk hebt bij een storing aan servers.

Had gisteravond dat het alarm 4x af ging (binnen 30 min.) zonder duidelijke aanleiding. Nadat ik de auto dubbel vergrendelde (SAFE uit) bleef het wel stil. Geen idee wat de aanleiding was, bekend venomeen?

[ Voor 14% gewijzigd door Jitse H op 19-12-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jitse H
hilbert_nl schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:21:
Ik heb ook het camera kapje besteld bij @Jitse H

Na een wasbeurt (ik wist niet eens meer dat m’n auto zo kon glimmen 😅), heb ik het kapje geïnstalleerd.

Wat een enorm verschil. Oordeel zelf

Zonder kapje
[Afbeelding]

Met kapje
[Afbeelding]
Mooi om te zien, zoiets kleins met zo'n groot verschil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Jitse H schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:32:
[...]

Afkloppen: Ik heb sinds vrijdag de Enyaq en nog geen moment een storing op de app gehad. En zeker omdat het nieuw is, kijk ik toch erg regelmatig. Het lijkt er dan ook op dat auto's verdeeld worden over servers en dat je pech/geluk hebt bij een storing aan servers.

Had gisteravond dat het alarm 4x af ging (binnen 30 min.) zonder duidelijke aanleiding. Nadat ik de auto dubbel vergrendelde (SAFE uit) bleef het wel stil. Geen idee wat de aanleiding was, bekend venomeen?
Daar lijkt het inderdaad op want we probeerden gister met de dealer tijdens de levering in de app de auto te activeren maar direct na het VIN invoeren is de melding ‘De service is niet beschikbaar’.
Ook vandaag nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
.

[ Voor 99% gewijzigd door Martinique op 19-12-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Martinique schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:21:
[...]

Daar lijkt het inderdaad op want we probeerden gister met de dealer tijdens de levering in de app de auto te activeren maar direct na het VIN invoeren is de melding ‘De service is niet beschikbaar’.
Ook vandaag nog niet gelukt.
Ik heb er ook problemen mee momenteel (eigenlijk de afgelopen 3 dagen al). Ik wacht het nog even af en anders gooi ik de cache leeg en data en log ik me wel opnieuw in om te zien of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
SSJVegito schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:23:
[...]

Ik heb er ook problemen mee momenteel (eigenlijk de afgelopen 3 dagen al). Ik wacht het nog even af en anders gooi ik de cache leeg en data en log ik me wel opnieuw in om te zien of het werkt.
Dat werkt bij mij iig niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Martinique schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:24:
[...]

Dat werkt bij mij iig niet…
Dan heeft dat voor mij ook vast geen zin, dank hoef ik dat zelf niet te proberen. Dan zit er niks anders op dan wachten tot het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
[...]

Ik heb Škoda gistermiddag gemaild. Ik kreeg net pas een auto-reply, dus ook kun mail-servers zijn niet helemaal up-to-speed, dus ze zijn wel consequent 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Bixby schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:27:
[...]

Ik heb Škoda gistermiddag gemaild. Ik kreeg net pas een auto-reply, dus ook kun mail-servers zijn niet helemaal up-to-speed, dus ze zijn wel consequent 8)7
Lijkt me sterk dat ze de mail servers op dezelfde hardware hebben draaien als de servers voor de communicatie met de autos maar ja, consequent is het wel ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Nog even een aantal vragen, hoeveel kracht moet je zetten om de airbag aan de passagierskant aan of uit te zetten? Ik heb het idee dat die bij mij vast zit en wil ook niet alles kapot maken door teveel kracht te zetten.

Verder was het de control unit in het stuur dat zorgt voor storingen met travel assist toch de stuurwielverwarming aan staat? Dan kan ik dat aan de dealer door gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
SSJVegito schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:56:
Nog even een aantal vragen, hoeveel kracht moet je zetten om de airbag aan de passagierskant aan of uit te zetten? Ik heb het idee dat die bij mij vast zit en wil ook niet alles kapot maken door teveel kracht te zetten.

Verder was het de control unit in het stuur dat zorgt voor storingen met travel assist toch de stuurwielverwarming aan staat? Dan kan ik dat aan de dealer door gaan geven.
Ik ben benieuwd wat ze bij mij als oorzaak aanwijzen, afgelopen vrijdag uit laten lezen bij TB in Breda, nu een afspraak op 06-01-22 om meerdere diagnose programma’s te draaien. Ze konden het wel reproduceren.

Is ook niet zo moeilijk om stuurverwarming aan te zetten en 30sec te wachten ;)

Verder laatst ook gehad dat infotainment geen geluid meer gaf, alleen knipperlichten enzo nog wel. Apple CarPlay ook hele tijd aan/uit, en melding bij klank instellingen tijdelijk niet beschikbaar.

Dit werkte pas weer na auto langere tijd uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi605wxj53LeYBOIVoNg-Uv11qo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eW2tZEHDlHtrR4E2810tOFQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Daan_P schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:24:
[...]

Ik ben benieuwd wat ze bij mij als oorzaak aanwijzen, afgelopen vrijdag uit laten lezen bij TB in Breda, nu een afspraak op 06-01-22 om meerdere diagnose programma’s te draaien. Ze konden het wel reproduceren.

Is ook niet zo moeilijk om stuurverwarming aan te zetten en 30sec te wachten ;)

Verder laatst ook gehad dat infotainment geen geluid meer gaf, alleen knipperlichten enzo nog wel. Apple CarPlay ook hele tijd aan/uit, en melding bij klank instellingen tijdelijk niet beschikbaar.

Dit werkte pas weer na auto langere tijd uit.

[Afbeelding]
Bij sommige is het stuur vervangen toch en daarna waren de meldingen weg?

Maar ik heb aanstaan dat die stuurverwarming aanmoet bij unlocken en dan krijg ik dus gelijk al een melding als de auto op contact gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
SSJVegito schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:56:
Je moet de sleutel uit elkaar halen, er zit een knopje op waardoor er een lus naar buiten komt. Als je die knop nog eens indrukt komt de sleutel los en kun je die er uit halen. Met die sleutel kun je de airbag knop draaien. Hij moet er best ver in om hem te ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-L-L
  • Laatst online: 28-11-2023
Dag allemaal,

al een tijd meegelezen (vanaf begin maart dit jaar, na de bestelling), vanaf half oktober de Enyaq (80, zwart, snelladen, elektrische trekhaak, lease) opgehaald en inmiddels bijna 5.000 km verder. Door het camerakapje van Jitse (je hebt een dm inmiddels ;)) ook aanleiding om een account aan te maken.

Rijd super! Al veel geleerd van jullie berichten. Morgen toch eens met de dealer bellen. Afgelopen vrijdag gaf ie en melding dat het elektrisch systeem moet worden nagekeken. Verder gaat de radio soms uit als is de achterruit verwarming aanzet en moet ik voor het gevoel te veel kracht zetten om de achterklep te sluiten.

Groeten,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
SSJVegito schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:11:
[...]

Bij sommige is het stuur vervangen toch en daarna waren de meldingen weg?

Maar ik heb aanstaan dat die stuurverwarming aanmoet bij unlocken en dan krijg ik dus gelijk al een melding als de auto op contact gaat.
Klopt, bij mij ook de aangekondigde oplossing na diagnose. Er zit een levertijd op het stuur en de garage heeft pas in het nieuwe jaar plek. 10 januari wordt het stuur omgewisseld. Voor de meeste waarvan ik het gelezen heb op dit forum is bij een nieuw stuur het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Laatst online: 26-03 12:07
DirkBouwman schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:16:
[...]

Klopt, bij mij ook de aangekondigde oplossing na diagnose. Er zit een levertijd op het stuur en de garage heeft pas in het nieuwe jaar plek. 10 januari wordt het stuur omgewisseld. Voor de meeste waarvan ik het gelezen heb op dit forum is bij een nieuw stuur het probleem opgelost.
Bij mij was het maandenlang de oplossing. De afgelopen weken is de melding echter weer terug. Ze gaan nu weer een nieuw stuurwiel erin zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Slachtafval123 schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:00:
[...]

Je moet de sleutel uit elkaar halen, er zit een knopje op waardoor er een lus naar buiten komt. Als je die knop nog eens indrukt komt de sleutel los en kun je die er uit halen. Met die sleutel kun je de airbag knop draaien. Hij moet er best ver in om hem te ontgrendelen.
Dit had ik geprobeerd inderdaad, ik ga het nog eens proberen. Misschien dat ik hem niet ver genoeg erin had gestoken maar ik dacht dat hij niet verder kon.

EDIT:

Net geprobeerd en denk dat ik hem toch niet ver genoeg door gedrukt had. Hoorde net een klik en toen ging die wel gewoon. Is dat in ieder geval opgelost. Snap ook niet waarom die standaard uit staat 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door SSJVegito op 20-12-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
[...]

Het werkt hier terug sinds deze ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
Ik heb een beetje in het topic zitten zoeken, maar kon niet vinden of het hier al eens over is gegaan:

Op dit moment schat de auto (iv60) na opladen dat hij (omgerekend naar 100% SoC) rond de 350 km range heeft, wat ik in deze tijd heel respectabel vindt, en ook wel in lijn der verwachting: Ik ben een rustige rijder, trap het stroom-pedaal niet hard in, zet de auto altijd in ECO-mode en rijdt in B-stand, maar ik heb de verwarming wel op 20 staan, en soms ook de stuur- en stoel-verwarming erbij.

Dus wat dat betreft geen klachten. Echter, de resterende range loopt steevast terug met meer dan 1 km per gereden km. Ik heb nog niet structureel bijgehouden wat de range en km-stand voor en na iedere rit is, maar de paar keer dat ik er op heb gelet zat hier ongeveer een factor 2 verschil in. Dat zou betekenen dat de daadwerkelijke range geen 350 km maar slechts 175 km is! En dat vind ik toch wel problematisch.

Hebben anderen ook deze ervaring? Is dit bekend en is er niks aan te doen, of moet ik hiermee langs de dealer?

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 21:18
jeroen94704 schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:35:
Ik heb een beetje in het topic zitten zoeken, maar kon niet vinden of het hier al eens over is gegaan:

Op dit moment schat de auto (iv60) na opladen dat hij (omgerekend naar 100% SoC) rond de 350 km range heeft, wat ik in deze tijd heel respectabel vindt, en ook wel in lijn der verwachting: Ik ben een rustige rijder, trap het stroom-pedaal niet hard in, zet de auto altijd in ECO-mode en rijdt in B-stand, maar ik heb de verwarming wel op 20 staan, en soms ook de stuur- en stoel-verwarming erbij.

Dus wat dat betreft geen klachten. Echter, de resterende range loopt steevast terug met meer dan 1 km per gereden km. Ik heb nog niet structureel bijgehouden wat de range en km-stand voor en na iedere rit is, maar de paar keer dat ik er op heb gelet zat hier ongeveer een factor 2 verschil in. Dat zou betekenen dat de daadwerkelijke range geen 350 km maar slechts 175 km is! En dat vind ik toch wel problematisch.

Hebben anderen ook deze ervaring? Is dit bekend en is er niks aan te doen, of moet ik hiermee langs de dealer?
Dan rij je steviger (dus minder zuinig) dan de auto ingeschat heeft. Daarnaast zijn verwarming op hoog, temperatuur buiten, wind tegen, etc allemaal factoren die de daadwerkelijke range beïnvloeden. Dat weet de auto vooraf niet allemaal in te schatten. En tja met een IV60 moet je in de winter soms wel op je range letten. Het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 10:27
hilbert_nl schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:09:
[...]

Ik heb net weer geprobeerd.
Intussen heb ik laneassist uit kunnen zetten. Maar scandinavian DRL geeft aan dat het niet ondersteund is. Laat dit net de reden zijn dat ik oa zo’n ding heb aangeschaft. 🤬
Dat had ik dus ook met m’n iPhone. Op Android is het uiteindelijk wel gelukt.

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:09

Je rijdt veel korte stukken? In het begin zal de auto nu veel meer verbruiken door de koudere temperaturen. Eerste kilometers gaat het daardoor snel met de range. Kan inderdaad zomaar 30/40kWh/100km zijn. Na een tijdje zal dit zich normaliseren. Maar als je dus steeds maar 10/20/30km rijdt gaat het snel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
iRbn schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:34:
[...]

Hier ook weer, was niet nodig om opnieuw VIN in te vullen

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
iRbn schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:34:
[...]

Het werkt wel weer indedaad maar het gaat niet van harte, vind de app rete traag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24

Ik reed in de stad ook altijd in B, maar wat ik tijdens de prodrive instructiesessie leerde was dat in D rijden en gebruik maken van de flippers, uiteindelijk zuiniger zou moeten zijn. De auto kan in D heel ver uitrollen, zonder al te veel snelheid in het begin te verliezen (zoals in B-stand) en met de flippers de recuperatie bepaald. De uitleg daarbij was, in D uitrollen kost nagenoeg geen energie en als je moet remmen, regenereert tie alsnog, terwijl in B je "gas" blijft geven en uiteindelijk ook nog wel regenereert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 13-09 19:26
Bixby schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:41:
[...]

Ik reed in de stad ook altijd in B, maar wat ik tijdens de prodrive instructiesessie leerde was dat in D rijden en gebruik maken van de flippers, uiteindelijk zuiniger zou moeten zijn. De auto kan in D heel ver uitrollen, zonder al te veel snelheid in het begin te verliezen (zoals in B) en met de flippers de recuperatie bepaald. De uitleg daarbij was, in D uitrollen kost nagenoeg geen energie en als je moet remmen, regenereert tie alsnog, terwijl in B je "gas" blijft geven en uiteindelijk ook nog wel regenereert.
Ga het eens proberen, ik gebruik die flippers zelden.
Wel reed ik laatst weg in B met 92% en bij het 2e stoplicht stond ie ineens op 93% :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• (Johan)
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08-2022
Goed nieuws met betrekking tot de langverwachte software update. *O*
Alles wat na week 2 gebouwd wordt heeft 'm er meteen inzitten, oudere modellen krijgen 'm 2e kwartaal 2022:

https://twitter.com/StepanRehak/status/1471406869541445634

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
(Johan) schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:09:
Alles wat na week 2 gebouwd wordt heeft 'm er meteen inzitten, oudere modellen krijgen 'm 2e kwartaal 2022:

Wat ik dan niet helemaal snap is waarom wij moeten wachten tot het 2de kwartaal? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29

'Goed' nieuws, geheel volgens de schamele verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Inspired schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:17:
[...]

Je rijdt veel korte stukken? In het begin zal de auto nu veel meer verbruiken door de koudere temperaturen. Eerste kilometers gaat het daardoor snel met de range. Kan inderdaad zomaar 30/40kWh/100km zijn. Na een tijdje zal dit zich normaliseren. Maar als je dus steeds maar 10/20/30km rijdt gaat het snel.
Thanks! Dat is een goede opmerking, en daar was ik me nog niet van bewust. Inderdaad, ik rijd voornamelijk korte stukjes. Net meteen even de "live" statistieken in de auto aangezet tijdens het rijden, en inderdaad, op een kort stukje komt het gemiddelde verbruik zomaar uit op >30 kWh/100 km.

Ik dacht juist dat efficientie op korte stukjes een van de pluspunten van EV's was, maar blijkbaar dus niet in de winter :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Bixby schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:41:
[...]

Ik reed in de stad ook altijd in B, maar wat ik tijdens de prodrive instructiesessie leerde was dat in D rijden en gebruik maken van de flippers, uiteindelijk zuiniger zou moeten zijn. De auto kan in D heel ver uitrollen, zonder al te veel snelheid in het begin te verliezen (zoals in B-stand) en met de flippers de recuperatie bepaald. De uitleg daarbij was, in D uitrollen kost nagenoeg geen energie en als je moet remmen, regenereert tie alsnog, terwijl in B je "gas" blijft geven en uiteindelijk ook nog wel regenereert.
Dat is verrassend. Ik zou juist verwachten dat de B-stand maximaal recupereert en dus zo efficiënt als mogelijk met de beschikbare energie omgaat. Ik zal eens uitproberen wat er gebeurt als ik in D-stand rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroen94704 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:00:
[...]

Thanks! Dat is een goede opmerking, en daar was ik me nog niet van bewust. Inderdaad, ik rijd voornamelijk korte stukjes. Net meteen even de "live" statistieken in de auto aangezet tijdens het rijden, en inderdaad, op een kort stukje komt het gemiddelde verbruik zomaar uit op >30 kWh/100 km.

Ik dacht juist dat efficientie op korte stukjes een van de pluspunten van EV's was, maar blijkbaar dus niet in de winter :(.
De meeste willen in de winter wel graag de verwarming aan etc. dus je verstookt meer energie aan het op temperatuur krijgen van de auto dan het daadwerkelijk rijden zowat. Op temperatuur houden van de auto kost minder energie vermoed ik waardoor je na een bepaalde afstand minder gaat verbruiken omdat die al rond de temperatuur schommelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:09
SSJVegito schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:03:
[...]

De meeste willen in de winter wel graag de verwarming aan etc. dus je verstookt meer energie aan het op temperatuur krijgen van de auto dan het daadwerkelijk rijden zowat. Op temperatuur houden van de auto kost minder energie vermoed ik waardoor je na een bepaalde afstand minder gaat verbruiken omdat die al rond de temperatuur schommelt.
Het is ook niet alleen verwarmen van cabine. De auto zal ook de accu verwarmen. Verbruik zal de eerste kilometers flink hoog zijn. Zelfs als je de verwarming uit zet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
SSJVegito schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:20:
[...]

Wat ik dan niet helemaal snap is waarom wij moeten wachten tot het 2de kwartaal? 8)7
Ja Skoda blijft aan het uitstellen. De 'grote' update zou eerst week 48 komen, toen uitgesteld naar tweede week januari. En nu voor bestaande auto's tweede kwartaal. Ik heb heb mede hierdoor mijn garage afspraak voor de nieuwe software ook verzet naar 3e week januari. Als het klopt dat de update nu weer wordt verschoven dan laat ik de afspraak wel gewoon doorgaan, zodat ik wel de minor update heb. Dan hebben ze er maar driedubbelwerk aan, als ooit de 'grote' update er wel is.

Het is dat ik de extra beenruimte tov de Tesla nodig had voor de kids. Dagelijks irriteer ik mij nog aan veel kleine dingen. Kwa auto en carrosserie ben ik echt heel blij met de Enyaq, maar wat heeft de Vw groep toch nog veel te leren op IT gebied. Zelfs de Koreanen van Kia en Hyundai zijn al jaren verder.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
SSJVegito schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:03:
[...]

Dat klopt (en staat ook uitgelegd in dit artikel op de Skoda website), maar volgens datzelfde artikel heeft de temperatuur ook invloed op de batterij zelf, doordat de chemische reactie minder efficiënt verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroen94704 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:26:
[...]

Dat klopt (en staat ook uitgelegd in dit artikel op de Skoda website), maar volgens datzelfde artikel heeft de temperatuur ook invloed op de batterij zelf, doordat de chemische reactie minder efficiënt verloopt.
Ook dat inderdaad maar als je langere afstanden rijd valt je verbruik minder hoog uit omdat dus de cabine op temperatuur is. Hierdoor lijkt je verbruik lager dan bij korte afstanden.

Ik vraag mij eigenlijk af of de accu actief verwarmd wordt aangezien die dat ook niet doet aan een laadpaal als ik het goed heb om zo efficient mogelijk te kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
GAEvakYD schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:25:
[...]

Ja Skoda blijft aan het uitstellen. De update zou eerst week 48 komen, toen uitgesteld naar tweede januari. En nu voor bestaande auto's tweede kwartaal. Ik heb heb mede hierdoor mijn garage afspraak voor de nieuwe software ook verzet naar 3e week januari. Als het klopt dat de update nu weer wordt veerschoven dan laat ik de afspraak wel gewoon doorgaan, zodat ik wel de minor updates heb. Dan hebben ze er maar driedubbelwerk aan als de 'grote' update er is.

Het is dat ik de extra beenruimte tov de Tesla nodig had voor de kids. Dagelijks irriteer ik mij nog aan veel kleine dingen. Kwa auto en carrosserie ben ik echt heel blij met de Enyaq, maar wat heeft de Vw groep toch nog veel te leren op IT gebied. Zelfs de Koreanen van Kia en Hyundai zijn al jaren verder.
Mee eens, ik heb zelf nooit een tesla gehad maar ik snap je punt inderdaad. Dit lijkt soms op blauwe maandag software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-07 12:44
[...]

Ja Skoda blijft aan het uitstellen. De 'grote' update zou eerst week 48 komen, toen uitgesteld naar tweede week januari. En nu voor bestaande auto's tweede kwartaal. Ik heb heb mede hierdoor mijn garage afspraak voor de nieuwe software ook verzet naar 3e week januari. Als het klopt dat de update nu weer wordt verschoven dan laat ik de afspraak wel gewoon doorgaan, zodat ik wel de minor update heb. Dan hebben ze er maar driedubbelwerk aan, als ooit de 'grote' update er wel is.

Als je kijkt hoe de software updates van de mobiele app gaan is het maar goed dat ze die van de auto even uitstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBR77
  • Laatst online: 15-08-2022
Ook nog wat positieve geluiden graag in deze donkere dagen voor Kerst!

Ik krijg binnenkort mijn Enyaq iV 80 in Race Blue met veel opties en kijk er naar uit! Ik vond de proefrit prima, maar schrik wel wat van alle problemen en issues.

Morgen wordt mijn laadpaal vervangen en dan hoop ik dit jaar nog te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Wat is trouwens de best-practice wat betreft 2 verschillende bestuurders. Mijn Octavia van 2012 had een intelligentie op basis van de sleutel die in het contact zat. Afhankelijk van sleutel had je dus settings qua temperatuur / favoriete radiozenders e.d.

Hoe gaat dat nu, welke iPhone verbind wireless met Carplay als je met zn tweeën in de auto zit? Favoriete radiozenders gelden voor beide bestuurders? Indeling van het homescherm / snelkoppelingen is voor beiden gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Martinique schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:47:
Wat is trouwens de best-practice wat betreft 2 verschillende bestuurders. Mijn Octavia van 2012 had een intelligentie op basis van de sleutel die in het contact zat. Afhankelijk van sleutel had je dus settings qua temperatuur / favoriete radiozenders e.d.

Hoe gaat dat nu, welke iPhone verbind wireless met Carplay als je met zn tweeën in de auto zit? Favoriete radiozenders gelden voor beide bestuurders? Indeling van het homescherm / snelkoppelingen is voor beiden gelijk?
even handleiding lezen ;), je kan 'profiel' koppelen aan sleutel, is eerder in topic voorbij gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02

Goed nieuws? Maar net hoe je er naar kijkt.
Tegen die tijd heb ik mijn enyaq meer dan 1 jaar zonder een fatsoenlijke update gehad te hebben.
Schandalig als je het mij vraagt.
Nieuwe auto's vanaf week 2...dus waarom meteen de rest niet OTA....
En dan moeten we nog maar afwachten of het een mega interessante update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online

Snap dat enthousiasme niet.

Heb nu stabiele auto ( nooit gedacht dat ik dat nog zou zeggen) en mis niet zo veel functionaliteit

Ga die update zo lang mogelijk uitstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Helemaal eens. Als je puur naar de auto kijkt ben ik persoonlijk van mening dat daar weinig andere EV's aan kunnen tippen (in verhouding tot prijs)
Maar software matig.....wat een ellende.
En daar zou ik nog wel begrip voor op kunnen brengen als er regelmatig updates zouden komen maar dat is helaas niet het geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
MBR77 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:44:

Ik krijg binnenkort mijn Enyaq iV 80 in Race Blue met veel opties en kijk er naar uit! Ik vond de proefrit prima, maar schrik wel wat van alle problemen en issues.

Morgen wordt mijn laadpaal vervangen en dan hoop ik dit jaar nog te rijden...
Je niets van aantrekken.

Paar post boven je iemand die al maanden alleen meeleest en pas toen er iets mis ging hier post.

Dus je leest hier alleen de negatieve ervaringen van, wat zal het zijn, 20 a 30 Enyaq rijders. Op een paar duizend uitgeleverde auto's

Ik rijd al 8 maanden zonder problemen. Geniet er dadelijk gewoon van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 13-09 19:39
goetfoud schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:25:
[...]

Tegen die tijd heb ik mijn enyaq meer dan 1 jaar zonder een fatsoenlijke update gehad te hebben.
Can I get an amen? Crapuleus voor een wagen die dan bijna anderhalf jaar op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (Johan)
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-08-2022
[...]

Het is inderdaad maar hoe je er naar kijkt, had eerder ook opgevangen dat al geproduceerde modellen hem misschien helemaal niet zouden krijgen dus in dat opzicht is het (in elk geval voor mij) goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
(Johan) schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:55:
[...]

Het is inderdaad maar hoe je er naar kijkt, had eerder ook opgevangen dat al geproduceerde modellen hem misschien helemaal niet zouden krijgen dus in dat opzicht is het (in elk geval voor mij) goed nieuws.
Dat kan natuurlijk niet, tuurlijk krijgt elke auto de updates.
Een van de redenen voor mij om de auto aan te schaffen was ook dat je bijna continue in een geüpdate auto rijdt......helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
jeroenkb schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:48:
[...]

Je niets van aantrekken.

Paar post boven je iemand die al maanden alleen meeleest en pas toen er iets mis ging hier post.

Dus je leest hier alleen de negatieve ervaringen van, wat zal het zijn, 20 a 30 Enyaq rijders. Op een paar duizend uitgeleverde auto's

Ik rijd al 8 maanden zonder problemen. Geniet er dadelijk gewoon van.
Heb je dan over de auto of software?
Auto problemen heb ik na 8 maanden ook niet, software laat regelmatig te wensen over.
In de breedste zin des woords...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen94704
MBR77 schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:44:

Dit soort topics heeft natuurlijk last van een soort geïnverteerde "survivorship bias". Ik ga hier niet iedere dag posten dat ik vandaag ALWEER geen problemen heb gehad :), maar post pas iets als ik wat te klagen heb, of iets niet snap. Daardoor wordt de toon van zo'n topic al snel negatief, terwijl ik vermoed dat de meeste mensen best blij zijn met hun Enyaq (kan niet voor anderen spreken, maar ik zelf iig wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
[...]
Je moet eerst die update hebben om uberhaupt OTA updates te kunnen ontvangen. Tenminste, voor zover ik weet hebben de huidige Enyaqs (en ID.3/4, Audi e-tron) op dit moment nog geen OTA update functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
jeroen94704 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:40:
[...]

Je moet eerst die update hebben om uberhaupt OTA updates te kunnen ontvangen. Tenminste, voor zover ik weet hebben de huidige Enyaqs (en ID.3/4, Audi e-tron) op dit moment nog geen OTA update functionaliteit.
Jawel hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04

Goed om dit bevestigd te zien. Zie wel in de berichten onder de tweet (de laatste van Stepan Rehak van 17 Dec.) dat er nieuwe sensors bijgeplaatst worden voor de Park Assist Plus optie. Die gaan bestaande bezitters dus niet krijgen vermoed ik, dus vooral blijven oefenen met inparkeren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Al met al is het een hele fijne auto op wat rare dingen na, ik hoop dat er na de grote update, waarbij OTA word geactiveerd, we wat regelmatiger updates krijgen. Maar dat weten we pas in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
goetfoud schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:16:
[...]

Heb je dan over de auto of software?
Auto problemen heb ik na 8 maanden ook niet, software laat regelmatig te wensen over.
In de breedste zin des woords...
Beide.

geen auto problemen en geen software problemen (nu gebruik ik de timers en voorverwarmen niet; dat scheelt wel wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
knirrebir schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:54:
[...]

even handleiding lezen ;), je kan 'profiel' koppelen aan sleutel, is eerder in topic voorbij gekomen
Ehm welke pagina? Heb hem inmiddels van voor naar achter doorgespit en weer terug maar lees echt niets over profielen / telefoons koppelen aan sleutel. Ook in dit forum leveren zoekopdrachten niet het gewenste resultaat. Wel dat je je stoel kunt instellen per sleutel maar ik heb geen elektrisch verstelbare stoelen en dat was de vraag niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tip72
  • Laatst online: 19-12-2023
Eindelijk is het dan zover. In juni een witte Sportline 80 besteld, met ontbindende voorwaarde dat die dit jaar geleverd zou worden. Vervolgens in november een belletje gekregen dat levering dit jaar niet meer ging lukken. Omdat de dealer zelf enkele Founders Editons had besteld, gevraagd of ik een van die exemplaren kon kopen. Die zouden namelijk bijna zeker dit jaar geleverd worden. Ook weer onder de ontbindende voorwaarde dat die dit jaar geleverd moest worden. Zou dat niet gebeuren, dan zou ik volgend jaar alsnog de Sportline afnemen. Daar is de dealer mee akkoord gegaan.

Krijg ik eind november te horen dat beide auto’s dit jaar geleverd worden. Kiezen is dan altijd lastig, wit of zwart? Uiteindelijk voor de zwarte Founders Edition gekozen, die nu bij de dealer staat en de 31ste kan worden opgehaald. Ik ben er nu al heel blij mee😀 Zeker nu de Sportline dit jaar toch niet geleverd gaat worden.
Bedankt De Waal in Gorinchem voor de flexibiliteit. En die witte zal toch wel snel verkocht gaan worden.

Ps: bedankt voor de info hier op dit forum, lees al een tijdje stiekem me😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Laatst online: 30-08-2024
[...]

Ik vind het niet erg om te wachten, zolang ik dan gelijk de bugfix versie krijg ;) laat anderen eerst maar tegen de nieuwe kinderziektes aanlopen in week 2.

Daarnaast vind ik het wel vreemd dat er niet maandelijks/per kwartaal een update komt, al is het maar om op het gebied van security bij te blijven. Die features komen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4htu-tscZYYFAS_CjlJ-MHUmrnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsWJyYpxPiKh81X7LHs2uLE4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb sinds 3 dagen deze foutmelding in MySkoda na het invullen van het VIN. Iemand die dit probleem (momenteel) ook nog heeft? Ik heb gehoord van de problemen dit weekend maar deze lijken voor de meeste mensen te zijn opgelost.
In de wagen krijg ik als ik skoda connect aanklik te zien dat er een fout is gebeurd en dat ik het later opnieuw moet proberen.

Volgens de statusbalk bovenin heeft de wagen wel gewoon verbinding...

Word er onderhand ziek van dat ik elke ochtend eerst naar buiten moet om de verwarming aan te zetten. (Ja, first world problems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
BlueBird95 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:54:
[Afbeelding]

Ik heb sinds 3 dagen deze foutmelding in MySkoda na het invullen van het VIN. Iemand die dit probleem (momenteel) ook nog heeft? Ik heb gehoord van de problemen dit weekend maar deze lijken voor de meeste mensen te zijn opgelost.
In de wagen krijg ik als ik skoda connect aanklik te zien dat er een fout is gebeurd en dat ik het later opnieuw moet proberen.

Word er onderhand ziek van dat ik elke ochtend eerst naar buiten moet om de verwarming aan te zetten. (Ja, first world problems)
De zekering fix al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
Martinique schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:03:
[...]

Ik had dit inderdaad moeten vermelden, ja dit heb ik ook al geprobeerd. Fabrieksinstellingen ook, alsook mijn telefoon, de telefoon van mijn partner en mijn werktelefoon dus daar ligt het probleem niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massterboy12
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-02-2022
Ook hier de zelfde foutmelding in de app, drama weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:03
BlueBird95 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:54:
[Afbeelding]

Wat je even moet doen is het volgende:

1. Log uit op de app
2. Verwijder de app
3. Download opnieuw
4. Opnieuw inloggen

Bij de inlog krijg je mogelijk de nieuwe voorwaarden ter acceptatie. Daarna zou of je auto direct weer zichtbaar moeten zijn, of opnieuw aan te koppelen zijn met VIN nummer.

Zo kreeg ik hem vanochtend weer aan de praat

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Wicked-Game schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:16:
[...]

Wat je even moet doen is het volgende:

1. Log uit op de app
2. Verwijder de app
3. Download opnieuw
4. Opnieuw inloggen

Bij de inlog krijg je mogelijk de nieuwe voorwaarden ter acceptatie. Daarna zou of je auto direct weer zichtbaar moeten zijn, of opnieuw aan te koppelen zijn met VIN nummer.

Zo kreeg ik hem vanochtend weer aan de praat
Normaal volstaat het ook om cache en data weg te gooien, dan moet je opnieuw inloggen en werkt het weer. Dit moest gebeuren toen de app een update kreeg maar vermoed dat er nu gewoon wat servers niet lekker draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Martinique schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:03:
[...]

Daar heeft zekering fix niets mee te maken.
Pagina: 1 ... 241 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2