Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 240 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
Spam schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:41:
Horen jullie ook zo’n felle wind op de snelweg? Is dat slechte aërodynamica of zo?
Bedoel je dat fluittoontje bij 130, ook als het bijna windstil is? Dat heb ik namelijk ook, maar weet niet of het de electro motor is of iets dat niet 100% sluit.
Als ik op de bijrijdersstoel zit lijkt het ook net of ik iets meer geluid hoor als links. Verder niet echt storend, het vakt met name op omdat de rest van de auto zo stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
28twinplug schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:20:
[...]

Met de pijltjes/bladeren knoppen rechts op het stuur, kun je het scherm voor het stuur de 3 'vakken' naar links en rechts schuiven waardoor 1 van de buitenste vakken groter wordt.
Je moet wel op de middelste rijbaan rijden om dit dan te zien.
Maar dat is dus alleen bij Assistentie Plus? Toch maar eens kijken of ik dat ergens in de buurt kan laten activeren...

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Spam schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:41:
Horen jullie ook zo’n felle wind op de snelweg? Is dat slechte aërodynamica of zo?
Heb jij de comfort optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Nou zojuist voor het eerst de auto bij de garage afgeleverd. Al een week lang de melding "Storing: noodoproepfunctie. Werkplaats opzoeken, alstublieft.". Op de weg naar de garage toe viel het infotainment ook nog een keertje uit (eerste keer voor mij). Eens kijken wat ze kunnen vinden.

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Sand0rf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:29:
Nou zojuist voor het eerst de auto bij de garage afgeleverd. Al een week lang de melding "Storing: noodoproepfunctie. Werkplaats opzoeken, alstublieft.". Op de weg naar de garage toe viel het infotainment ook nog een keertje uit (eerste keer voor mij). Eens kijken wat ze kunnen vinden.
Deze had ik ook paar weken geleden, hierna is de module vervangen deze was gefrituurd door stuurwiel (is besteld).

Let op dat als je hem terug krijgt je KM teller nog werkt die geeft bij mij nog - - - aan, en laat je stuurwiel met stuurverwarming checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
P_de_B schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:31:
[...]

Maar dat is dus alleen bij Assistentie Plus? Toch maar eens kijken of ik dat ergens in de buurt kan laten activeren...
Klopt.
Die oranje lijnen aan beide kanten van mijn rijbaan geven aan dat ACC ingeschakeld is. Maar ik heb ook 360 graden camera's. Misschien dat dit ervoor zorgt dat ik op de rijbanen naast mij ook de auto's zie?
In dit filmpje zie ik ze alleen een enkele keer ineens even opdoemen, maar niet zoals bij mij altijd als ACC aan staat en het scherm op maximale breedte. YouTube: Skoda Enyaq iV: Travel Assist real-life test (ACC + Lane Assist), tr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennethtims
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-04 14:41
P_de_B schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:31:
[...]

Mocht je een adresje gevonden hebben houd ik mij aanbevolen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:11:
Ik moet het eens gaan bijhouden…

Ik rij heel korte stukken (10km enkele reis) en ben volgens mij bijna meer energie kwijt met verwarmen dan met de reis zelf. Ik heb het idee dat het echt heel rap gaat met de acculading.
Self-quote..

Ik had de setting dat ie de climate control (verwarming) aan zet bij het openen van de auto ON. Die heb ik nu sowieso OFF gezet. Ik merkte dat ie regelmatig nog een halfuur stond te verwarmen omdat ik even iets uit de auto wilde pakken bijv. Dat werkt niet helemaal lekker m.i.

Die optie uitzetten geeft in ieder geval al wat meer 'controle' over de verwarming (alleen bij ingeschakeld contact).

Daarnaast, gisteren en vandaag de climate control simpelweg uit gezet, ook onderweg. Waar m'n acculading voor m'n gevoel eerst "verdampte", heb ik nu het idee dat ik haast zuiniger ben dan in de zomer. Op de korte ritten volgens de boordcomputer had ik met verwarming ruim 23 tot 25 kWh/100km (maar in de praktijk was ik zelfs nog meer kwijt, waarschijnlijk door voorverwarmen etc.). Ik ben nu weer terug tot 17,5 kWh/100km.

Dat lijkt niet veel te schelen, maar als ik naar het accupercentage kijk toch zeker wel.

Climate controle OFF als setting blijkt de auto overigens dan gelukkig wel te kunnen onthouden, dus als je weer instapt moet je hem handmatig aan zetten. Voor lange ritten ga ik dat ook zeker doen, maar voor die stukjes van 10km volstaat wat mij betreft de stoel- en stuurverwarming!

Mijn auto slaapt onder een carport overigens. Ik verwacht de verwarming niet eens vaak nodig te hebben om weg te komen.. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
28twinplug schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:57:
[...]
Maar ik heb ook 360 graden camera's. Misschien dat dit ervoor zorgt dat ik op de rijbanen naast mij ook de auto's zie?
Ik denk dat dit het is.

Dit is letterlijk de enige optie die ik niet heb op mijn auto en ik zie het niet zo mooi in beeld zoals jij. Wel zie ik de auto voor me in beeld en soms idd ook naast me (waarschijnlijk vanwege de blind spot detectie). Maar zo uitgebreid als daar bij jou, nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:40
jdbiggelaa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:09:
[...]

Neen, volgens mijn bandenboer kan er prima 18” op met iets ‘hogere’ banden. Rijdt ook prima. Die hele trend van steeds grotere velgen met platte banden is aan mij niet besteed. Scheelt ook een stuk in de kosten.
Je hebt toch net extra kosten? Want je moet velgen en banden bij kopen ipv wat er af-fabriek geleverd wordt te gebruiken?

Maar ik geef je zeker gelijk, als er 18" op kon, had ik die wel gepakt. Was het een sportiever type wagen, dan vind ik de velgen belangrijker (zolang de remmen ook in verhouding zijn, want kleine remmen in grote velgen is echt |:( ). Maar bij de Enyaq kan het mij echt een worst schelen welke velgen er onder liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
[...]

Klopt.
Die oranje lijnen aan beide kanten van mijn rijbaan geven aan dat ACC ingeschakeld is. Maar ik heb ook 360 graden camera's. Misschien dat dit ervoor zorgt dat ik op de rijbanen naast mij ook de auto's zie?
Nee dat heeft er niks mee te maken :)
Ik heb GEEN 360 graden camera maar zie wel altijd beide rijbanen naast me inclusief het verkeer en de lijnen zijn oranje (bij ingeschakelde ACC uiteraard).

Ik denk dat dit puur o.b.v. camera aan voorzijde (in/achter achteruitkijkspiegel) + radars/sensoren gebeurd.
Daarbij heb ik alleen assistentie basis, maar ben ik nog wel 1 van de gelukkige die er aan het begin gratis TA bij kreeg.
Ik denk dat iedereen nu met assistentie PLUS deze functionaliteit ook heeft, ongeacht of men 360 graden camera's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ja inderdaad, wat betekent dat eigenlijk? En hoe merk ik überhaupt dat ik een warmtepomp heb? De info van de leasemaatschappij is behoorlijk summier..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwyKIKb3LRvbfEVWU_rI4mCLvSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJZcirx83NUtEY7eWKk7XVOZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 15-12-2021 09:37 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
kennethtims schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:59:
[...]

Mocht je een adresje gevonden hebben houd ik mij aanbevolen!
@Antera maar dat is voor mij op dit moment écht even te ver (zie topicstart van: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:36:
[...]

Ja inderdaad, wat betekent dat eigenlijk?

[Afbeelding]
https://www.skoda.nl/modellen/enyaq/optiepakketten

En warmtepomp zou met name bij koud weer energiezuiniger moeten zijn. Het nut wordt nog betwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:36
28twinplug schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:24:
[...]

Bedoel je dat fluittoontje bij 130, ook als het bijna windstil is? Dat heb ik namelijk ook, maar weet niet of het de electro motor is of iets dat niet 100% sluit.
Als ik op de bijrijdersstoel zit lijkt het ook net of ik iets meer geluid hoor als links. Verder niet echt storend, het vakt met name op omdat de rest van de auto zo stil is.
Heb dat ooit bij een auto gehad. Uiteindelijk bleek de voorruit niet goed in de rubber zat. Het gebeurde bij mij echter bij 160km/uur. Het koste nog de nodige moeite omdat de monteur niet harder dan de toegestane snelheid mocht rijden. Lang verhaal maar uiteindelijk met een monteur over de grens naar Duistland gereden. Wat ik mij herinner is dat hij een rol tape mee had genomen en telkens een stuk tape plakte op een locatie waar hij vermoede dat de resonantie vandaan kwam. Nadat de plek gevonden was, werd het vakkundig gerepareerd in de garage. Maar goed dit kun je natuurlijk makkelijk zat zelf proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door sir_huxley op 15-12-2021 10:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
SpecialJ schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:54:
[...]

Deze had ik ook paar weken geleden, hierna is de module vervangen deze was gefrituurd door stuurwiel (is besteld).

Let op dat als je hem terug krijgt je KM teller nog werkt die geeft bij mij nog - - - aan, en laat je stuurwiel met stuurverwarming checken.
Zojuist teruggebeld. De 'regelunit' moet worden vervangen dus ik vermoed dezelfde module als bij jou. Bedankt voor de tips. Ik zal ze volgende week donderdag, als het wordt vervangen, nalopen.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
[...]

Klopt.
In dit filmpje zie ik ze alleen een enkele keer ineens even opdoemen, maar niet zoals bij mij altijd als ACC aan staat en het scherm op maximale breedte. YouTube: Skoda Enyaq iV: Travel Assist real-life test (ACC + Lane Assist), tr...
Ook zonder 360 graden camera's zie je auto's op andere rijbanen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Jasperzzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:31:
[...]

Nee dat heeft er niks mee te maken :)
Ik heb GEEN 360 graden camera maar zie wel altijd beide rijbanen naast me inclusief het verkeer en de lijnen zijn oranje (bij ingeschakelde ACC uiteraard).

Ik denk dat dit puur o.b.v. camera aan voorzijde (in/achter achteruitkijkspiegel) + radars/sensoren gebeurd.
Daarbij heb ik alleen assistentie basis, maar ben ik nog wel 1 van de gelukkige die er aan het begin gratis TA bij kreeg.
Ik denk dat iedereen nu met assistentie PLUS deze functionaliteit ook heeft, ongeacht of men 360 graden camera's heeft.
Klopt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beckero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05-2023
Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om de wagen in neutraal te laten staan, zonder dat die in PARK komt?

Misschien een heel rare vraag ik weet het, want waarom zou je dat doen? :D Maar ik zag gisteren toevallig een reportage van de brandweer die het enorm moeilijk had om een elektrische wagen waarvan de batterij was beginnen smeulen (en nadien branden) onder controle te krijgen.
Mijn wagen staat in de garage, dus als dit ooit zou gebeuren wil ik die kunnen buiten duwen, en dat kan dus enkel als die in neutraal staat.

Voor zover ik weet kan je hem effectief in neutraal zetten, maar als je uitstapt gaat de PARK stand automatisch aan.

UPDATE: aan de hand van @Cootje123's reply (thanks :) ) heb in in een online handleiding op pagina 164 dit gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYwJLh6W0dzJvnVkaKR3MSjOa_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gcldA1vIBo0bLv7gr6XcplLU.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Beckero op 15-12-2021 13:22 . Reden: update ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:57
this schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:06:
[...]

Je hebt toch net extra kosten? Want je moet velgen en banden bij kopen ipv wat er af-fabriek geleverd wordt te gebruiken?

Maar ik geef je zeker gelijk, als er 18" op kon, had ik die wel gepakt. Was het een sportiever type wagen, dan vind ik de velgen belangrijker (zolang de remmen ook in verhouding zijn, want kleine remmen in grote velgen is echt |:( ). Maar bij de Enyaq kan het mij echt een worst schelen welke velgen er onder liggen.
Voor de extra set: ja. Ja maar allseason banden vind ik vlees noch vis. Een set 18” velgen en banden is honderden euro’s goedkoper dan 19”. Laat staan 20” of 21”. Ik tikte nu €1.200 af voor een set Duitse velgen met powercoating en Vredestein Wintrac Pro’s, volgens diverse testen één van de beste winterbanden in deze maat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0zIMn9OW3Z5M3pK7Hjxdip5pSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPx5HGd2LlyqZiFeKLv8uZdx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Beckero schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:48:
Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om de wagen in neutraal te laten staan, zonder dat die in PARK komt?

Misschien een heel rare vraag ik weet het, want waarom zou je dat doen? :D Maar ik zag gisteren toevallig een reportage van de brandweer die het enorm moeilijk had om een elektrische wagen waarvan de batterij was beginnen smeulen (en nadien branden) onder controle te krijgen.
Mijn wagen staat in de garage, dus als dit ooit zou gebeuren wil ik die kunnen buiten duwen, en dat kan dus enkel als die in neutraal staat.

Voor zover ik weet kan je hem effectief in neutraal zetten, maar als je uitstapt gaat de PARK stand automatisch aan.
Zal hopelijk toch mogelijk moeten zijn. Anders wordt slepen enzo ook lastig.
Maar zelf geen idee hoe dat kan, ben benieuwd of iemand het weet.

EDIT: even in de manual gekeken, maar voor slepen en dergelijk staat er expliciet bij dat je de auto op contact moet hebben en in de N stand. Op zich logisch omdat je bij slepen ook niet wil dat je stuurslot erop valt.
Maar dan vermoed ik toch dat het je niet gaat lukken om je brandende auto naar buiten te duwen, tenzij je zelf in je brandende auto wilt plaats nemen om contact in te schakelen :/

[ Voor 18% gewijzigd door Jasperzzz op 15-12-2021 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
Jasperzzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:03:
[...]

Zal hopelijk toch mogelijk moeten zijn. Anders wordt slepen enzo ook lastig.
Maar zelf geen idee hoe dat kan, ben benieuwd of iemand het weet.

EDIT: even in de manual gekeken, maar voor slepen en dergelijk staat er expliciet bij dat je de auto op contact moet hebben en in de N stand. Op zich logisch omdat je bij slepen ook niet wil dat je stuurslot erop valt.
Maar dan vermoed ik toch dat het je niet gaat lukken om je brandende auto naar buiten te duwen, tenzij je zelf in je brandende auto wilt plaats nemen om contact in te schakelen :/
Maar dat probleem heb je altijd al toch?
Bij een brandstofwagen met automaat staat die ook altijd in park.
Daar ga je bij brand ook niet even in de auto stappen, auto aanzetten en de pook in neutraal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootje123
  • Laatst online: 30-05-2022
zie pag 169 handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
P_de_B schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:50:
[...]

https://www.skoda.nl/modellen/enyaq/optiepakketten

En warmtepomp zou met name bij koud weer energiezuiniger moeten zijn. Het nut wordt nog betwist.
Thx, lijkt erop dat ik wel geluidsdempend glas heb, maar alleen aan de zijkant? Is dat wat @Thiazzz bedoeld?
28twinplug schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:24:
[...]

Ja dat is precies wat ik bedoel, beetje bizar
[...]

Met de pijltjes/bladeren knoppen rechts op het stuur, kun je het scherm voor het stuur de 3 'vakken' naar links en rechts schuiven waardoor 1 van de buitenste vakken groter wordt.
Is dit voor Lane Assist? Want die verkloot het best wel op bepaalde wegen waar geen midden streep is maar wel strepen aan de zijkant. Hij duwt me gewoon naar het midden als ik niet oplet. Gisteren al flitsende koplampen van iemand gekregen, levensgevaarlijk :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
[...]

Ik heb gezien dat dit altijd werkt ongeacht of je op de middelste baan rijd of niet. Dan laat die anders enkel jouw baan zien en de baan links van je. Bij mij werkt dit wel pas als travel assist geactiveerd is.

Had het vandaag ook even gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Weet er iemand hoe dit trucje werkt dan? Dit lijkt me pas bij een update of heb ik dat mis?

AutoVisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:43
SSJVegito schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:31:
Weet er iemand hoe dit trucje werkt dan? Dit lijkt me pas bij een update of heb ik dat mis?

AutoVisie
Het is een bericht van 2020... Maar zoiets moet nog komen...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
SSJVegito schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:31:

AutoVisie
Zoek ff op eerdere posts met 'inparkeren': in juli en aug veel over geschreven

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
efbeel schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:48:
[...]

Zoek ff op eerdere posts met 'inparkeren': in juli en aug veel over geschreven
Heb ik gezien, maar dacht dat we misschien wat gemist hadden niet realizerende dat dit een bericht is uit 2020. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Sinds de wissel van zomer naar winterbanden heb ik telkens bij een bocht naar rechts dat mijn esp begint te branden/ingrijpt.
Dacht eerst dat dit te maken had met het natte wegdek maar op het droge gebeurd dit ook.
Ik lees dat dit met de sensors te maken kan hebben?
Morgen maar is langs de banden”specialist”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yia3qSACR0VsgjwN5mz_YFSgD4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jbn3donC80H6D5dSbXglTGcf.jpg?f=fotoalbum_large

Hoort deze reclame verlichting in een specifiek pakket of heeft iedereen dit ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Daan_P schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:22:
[Afbeelding]

Hoort deze reclame verlichting in een specifiek pakket of heeft iedereen dit ;)?
Standaard bij VAG. M’n Seat Leon heeft Hola.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QaHLZj7.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:06
[Afbeelding]

Ja dat is het spiegelpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:42
Thiazzz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:18:
Sinds de wissel van zomer naar winterbanden heb ik telkens bij een bocht naar rechts dat mijn esp begint te branden/ingrijpt.
Dacht eerst dat dit te maken had met het natte wegdek maar op het droge gebeurd dit ook.
Ik lees dat dit met de sensors te maken kan hebben?
Morgen maar is langs de banden”specialist”
Hadden we daar een week of wat geleden geen discussie over de keuze van de winterbandenmaat ?
Ben vanzelfsprekend heel benieuwd of dat de oorzaak is of dat de bandenboer die wist wat hij deed iets verkl**t heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
[Afbeelding]

Ik hoop dat er nieuwe lensjes komen voor deze toestanden.
Ik zou zo graag zelf een eigen ding willen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Kan iemand mij hier uitleggen hoe ik die lane assist pertinent uit kan zetten? Die feature is levensgevaarlijk op een weg waar geen middenstreep staat :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:56:
Kan iemand mij hier uitleggen hoe ik die lane assist pertinent uit kan zetten? Die feature is levensgevaarlijk op een weg waar geen middenstreep staat :(
Kan niet officieel.

Wettelijke verplichting.

en levensgevaarlijk? Alleen als je het stuur niet goed vast hebt. Anders op zijn hoogst irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Is er daar geen knop meer voor? In oudere Audis kon ik die altijd uitzetten door middel van een knop.
Best irritant als die niet kan afgezet worden dan. Dan ben ik blij dat ik die optie niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:00
this schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:02:
[...]

Is er daar geen knop meer voor? In oudere Audis kon ik die altijd uitzetten door middel van een knop.
Best irritant als die niet kan afgezet worden dan. Dan ben ik blij dat ik die optie niet heb.
Knopje ben ik ook gewend idd.
En ehh, psst, die optie heb/krijg je wel: is standaard en verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 08:52
Op twee locaties is de lane assist redelijk vervelend, althans naar eigen ervaring:
- In de polder waar zo'n stippellijn iets uit de kant een fietsstrook voor moet stellen. De Enyaq wil dat je naast die lijn rijdt, dat is prima, maar niet als er ook een tegenligger aan komt.
- Erasmusbrug, een vrij smalle tweebaans brug, waarbij de Enyaq je graag een stukje uit de kant houdt, maar als je dat doet, dan zit je tegen de auto naast je te schuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Overdrijven is ook een vak....
Maar inderdaad soms ietwat hinderlijk.
Daarom zet ik het voor wegrijden dagelijks uit, en volgens mij vele anderen.

• this
internetinfo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:29:
[...]

Knopje ben ik ook gewend idd.
En ehh, psst, die optie heb/krijg je wel: is standaard en verplicht.
Ah jammer dat ik die optie dan heb zonder dat er een knop is om die uit te schakelen.
Ik wist niet dat lane assist vanaf mei 2022 verplicht gaat zijn. Dat nieuws heb ik precies gemist.

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:39
JanHenk schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:02:
[...]

Self-quote..

Ik had de setting dat ie de climate control (verwarming) aan zet bij het openen van de auto ON. Die heb ik nu sowieso OFF gezet. Ik merkte dat ie regelmatig nog een halfuur stond te verwarmen omdat ik even iets uit de auto wilde pakken bijv. Dat werkt niet helemaal lekker m.i.

Die optie uitzetten geeft in ieder geval al wat meer 'controle' over de verwarming (alleen bij ingeschakeld contact).

Daarnaast, gisteren en vandaag de climate control simpelweg uit gezet, ook onderweg. Waar m'n acculading voor m'n gevoel eerst "verdampte", heb ik nu het idee dat ik haast zuiniger ben dan in de zomer. Op de korte ritten volgens de boordcomputer had ik met verwarming ruim 23 tot 25 kWh/100km (maar in de praktijk was ik zelfs nog meer kwijt, waarschijnlijk door voorverwarmen etc.). Ik ben nu weer terug tot 17,5 kWh/100km.

Dat lijkt niet veel te schelen, maar als ik naar het accupercentage kijk toch zeker wel.

Climate controle OFF als setting blijkt de auto overigens dan gelukkig wel te kunnen onthouden, dus als je weer instapt moet je hem handmatig aan zetten. Voor lange ritten ga ik dat ook zeker doen, maar voor die stukjes van 10km volstaat wat mij betreft de stoel- en stuurverwarming!

Mijn auto slaapt onder een carport overigens. Ik verwacht de verwarming niet eens vaak nodig te hebben om weg te komen.. :)
Climate control off? Dampen je ramen dan niet fel aan?

• Cloclo100
  • Laatst online: 19:39
kw_nl schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:42:
[...]

Het is een bericht van 2020... Maar zoiets moet nog komen...
Ja klopt ja, om mensen te lokken om hun vlaggenschip te kopen, om dan pas 2 kalenderjaren verder misschien die opties te implementeren. (waarbij nog onzeker dat 2021 modellen deze software krijgen)

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik snap ook niet dat er geen snelle knop is om het uit te zetten. Ik vind het op de snelweg ideaal, maar binnenwegen is het soms erg hinderlijk. Hoop dat Skoda Audi gaat volgen en zorgt dat een knop op het stuur vrij te configureren is.

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
Artikel over ID.Software 3.0 (VW) en de verhoogde laadsnelheden:
https://www.auto-motor-un...deleistung-175-kw-77-kwh/

De laadsnelheid zou gaan van 125 naar 135 kW. 175kW lijkt eerder in optimale omstandigheden haalbaar te zijn voor GTX-uitvoeringen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jan_A op 16-12-2021 10:10 ]

• JanHenk
  • Niet online
Cloclo100 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:34:
[...]

Climate control off? Dampen je ramen dan niet fel aan?
Als je langer in de auto zou zitten waarschijnlijk wel. Ik ben er met 10 minuten weer uit. Stap droog in, auto staat ook droog... Tot op heden geen last van gehad.

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
Robbie8454 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:38:
Ik snap ook niet dat er geen snelle knop is om het uit te zetten. Ik vind het op de snelweg ideaal, maar binnenwegen is het soms erg hinderlijk. Hoop dat Skoda Audi gaat volgen en zorgt dat een knop op het stuur vrij te configureren is.
gewoon vrijgeven als snelkoppeling op je media center is ook prima, kan die naast autohold en android auto.

Nu zit ie 3 klikken ver weg verstopt in het menu, voordat je daar bent wanneer je wegrijdt gaat soms net mijn android auto aan en moet ik opnieuw de 3 stappen doorlopen

[ Voor 15% gewijzigd door JayEm op 16-12-2021 12:14 ]

• efbeel
Thiazzz schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:10:
[...]

Ik ga maar is kijken welke passen ik qua backup ga aanvragen…
Wat de sneeuwkettingen betreft, ik gok het erop + ik zet de sneeuwkettingen van mijn vorige auto achterin mocht ik controle hebben >:)
Dan blijf je toch een probleem houden in Frankrijk als je dit bord tegenkomt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4AFPlkdlRRpuRm-Ef2FXl8nA0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1sWoOaEr2f9KjWkMR64LDeA.jpg?f=fotoalbum_large

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zzzboz
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-09 20:01
zzzboz schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:45:
Tijdje al aan het meelezen, heel interessant en steek er meer dan genoeg van op. Top!

Voor de statistieken:
Enyaq 80
Briliant Silver
Loft
Standaard 19" velgen
Trekhaak af fabriek
Warmtepomp
Snelladen

Besteld laatste week maart, verwachte leverweek volgens Honeymoon op dit moment 38.

Bewuste keuze gemaakt voor range. Rijsystemen doen me niet zo veel.
Vandaag in ontvangst genomen, ruim genoeg op tijd voor de aanpassing van de bijtellingsgrenzen.

Ik zoef vanaf vandaag over de wegen...

• Thiazzz
efbeel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:02:
[...]

Dan blijf je toch een probleem houden in Frankrijk als je dit bord tegenkomt
[Afbeelding]
Gelukkig kom ik niet in Frankrijk ;)

• Hans84
  • Laatst online: 20-07-2022
Goede dag.
Sinds een maand een enyaq in bestelling.
Al zoekend naar info kwam ik hier terecht.
Is er iemand die al aan kan geven wat de evt updates zijn voor my23,
De dealer kon niet vertellen wat. Al was er wel een prijs indexatie voor my23 van 800€ boven op al een verwachte indexatie van 1700€.
Ben wel benieuwd waar dat dan inzit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Laatst online: 08-09 08:39
Inflatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Vandaag de winterbanden eronder, ik heb Goodyear / Ultragrip p electric 2235/55/19 gekregen. Geen idee nog wat voor banden dat zijn. Velg is gelukkig onbeschadigd.

Wat me wel opviel was dat de zomerbanden nu na 6000 km / half jaar. nog maar 5,7mm over hebben ,

weet iemand hoeveel mm de Bridgestone Turance 19'' nieuw hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_A
Kaaschef schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:38:
Vandaag de winterbanden eronder, ik heb Goodyear / Ultragrip p electric 2235/55/19 gekregen. Geen idee nog wat voor banden dat zijn. Velg is gelukkig onbeschadigd.

Wat me wel opviel was dat de zomerbanden nu na 6000 km / half jaar. nog maar 5,7mm over hebben ,

weet iemand hoeveel mm de Bridgestone Turance 19'' nieuw hebben?
Net even gemeten: 6,5mm

• Kaaschef
Thanks, Dat is veel minder dan ik verwacht had. Meestal zit het rond de 8 mm dacht ik.

maar gelukkig! , dan valt slijtage wel mee eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Kaaschef schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:56:
[...]

Thanks, Dat is veel minder dan ik verwacht had. Meestal zit het rond de 8 mm dacht ik.

Over het algemeen gaat de bandenslijtage bij een EV wat harder. Zwaar, relatief veel koppel..

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_A
Kaaschef schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:56:
[...]

Of 't moest zijn dat ik op die 500km al anderhalve millimeter opgebrand heb 8)7

• Kaaschef
Dean Martin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:57:
[...]

Over het algemeen gaat de bandenslijtage bij een EV wat harder. Zwaar, relatief veel koppel..
Zeker, maar ik rekende even met 2 mm verlies per 6K km, dan haal je niet eens 20K , nu lijkt het 1 mm / 6K te zijn.

Met mijn oude ICE haalde ik zelfs100K km op een set (trage diesel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Kaaschef schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:02:
[...]

Zeker, maar ik rekende even met 2 mm verlies per 6K km, dan haal je niet eens 20K , nu lijkt het 1 mm / 6K te zijn.

Met mijn oude ICE haalde ik zelfs100K km op een set (trage diesel)
Bij mijn huidige ICE moet ik ook om de 20k laten vervangen (Pirelli P zero's) ;)
Het ligt heel erg aan de rubbersamenstelling ook.

The best is yet to come

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Een vraagje voor de personen die de status van hun voertuig opvolgden via de F12 knop en MyŠKODA. Hoe lang bleef jullie orde op “in production” staan eens het gewijzigd was van “scheduled”?

• this
Hans84 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:09:
Goede dag.
Sinds een maand een enyaq in bestelling.
Al zoekend naar info kwam ik hier terecht.
Is er iemand die al aan kan geven wat de evt updates zijn voor my23,
De dealer kon niet vertellen wat. Al was er wel een prijs indexatie voor my23 van 800€ boven op al een verwachte indexatie van 1700€.
Ben wel benieuwd waar dat dan inzit.
Beetje vroeg zeker? We zijn nog niet eens 2022 en je wilt al kijken voor MY23 :9

• Hans84
Dat is helemaal niet vroeg hoor. Volgens de verkoper is alles wat geleverd wordt na maart my23 dat zegt niks over het bouwjaar!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
April zou wel heel vroeg zijn, productie MY2022 is in Juni gestart. Ik denk dat de verkoper de bestelling datum bedoeld.

• Hans84
SkyFlyer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:12:
April zou wel heel vroeg zijn, productie MY2022 is in Juni gestart. Ik denk dat de verkoper de bestelling datum bedoeld.
Zou zomaar kunnen. De auto is een maand geleden besteld en er stond op de offerte van Pon.
Prijs indexatie:1700
Prijs indexatie my23: 800

Dus vandaar mijn vraag.
Verwachte leverdatum medio juni.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-21tmAW6yboh90ubs3aBygGdJtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dJym6ZkgLdXhvUrXfciTnXo.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag deze parel in ontvangst mogen nemen.
Iemand die weet of de achterspoiler op 1 of andere manier glanzend zwart te krijgen is? Vind dat zwaar afsteken tov de rest van het glanzend zwart.

• efbeel
BlueBird95 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:46:
[Afbeelding]

Iemand die weet of de achterspoiler op 1 of andere manier glanzend zwart te krijgen is? Vind dat zwaar afsteken tov de rest van het glanzend zwart.
Wauw wat is hij mooi. Had ook al bij dealer gevraagd: hij kende ook geen oplossing om matte spoiler in glans te krijgen

• Hans84
efbeel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:08:
[...]

Wauw wat is hij mooi. Had ook al bij dealer gevraagd: hij kende ook geen oplossing om matte spoiler in glans te krijgen
Wrappen? Ik heb zelf ook een sportline in bestelling staan en zit daar ook aan te denken.

• efbeel
Hans84 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:25:
[...]

Wrappen? Ik heb zelf ook een sportline in bestelling staan en zit daar ook aan te denken.
Als wrappen zou lukken zou dat prachtig zijn.

Over wrappen gesproken, heb bij dealer gekeken hoe een zwart Skoda logo staat op de Race Blue Sportline maar vind dat wel heel erg donker dus twijfel nog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
Korte uitleg met video over de IDS 3.0 update van de software voor de Volkswagen ID. modellen, en dus wellicht ook de Enyaq.

De cloud swarm data voor de travel assist was mij in elk geval nieuw en leuk om de automatische wissel van rijbanen te zien in de video.

https://www.linkedin.com/...-6877120112235708416-t1Ut

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3GCT6XJewrALaRgnROIZXwgIjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruF1HoM8DayoHfLrxT7ytcVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Auabr6KmMTDhbh-oRw4VKwuoj4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0ekdtp5XMkisgIZ1BLtyNdny.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqRw3-ZlaQF9UrGu640PR_dEUQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PeboUaZh82dM7FgavvjlEx3A.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren deze knappe jongen opgehaald van mijn broer! Enyaq 80 Founders Edition met bruin leder interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
Free1990 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:12:
Een vraagje voor de personen die de status van hun voertuig opvolgden via de F12 knop en MyŠKODA. Hoe lang bleef jullie orde op “in production” staan eens het gewijzigd was van “scheduled”?
Bij mij ongeveer een week, daarna op Internal transfer, ook wel banking genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
SkyFlyer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:12:
Juni is ook wel zeer vroeg. Ik haat de marketeer die dat ooit uitgevonden heeft.
Bij zo veel producten beginnen ze steeds vroeger te zeggen dat het het model van het volgend jaar is.
Waarom niet gewoon pas in 2023 beginnen met MY2023, dat is tenminste duidelijk.

En vaak zegt dat ook totaal niets, ze doen soms productveranderingen doorheen het jaar, los van het modeljaar.
Je zou al van mini facelifts moeten spreken om het wat duidelijker te houden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
Afgelopen woensdag mijn black Magic iv60 mogen ophalen. Wat schitterend en wat rijdt ie lekker! Maar ik dacht dat de my22 voorzien was van een bakje tussen dr achterstoelen? Dealer wist hier niks van. Afijn, ik ga me dit weekend even goed verdiepen in alle instellingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
[Afbeelding]

Ik zou eerder al het glimmende zwart mat wrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free1990
BlueBird95 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:47:
[...]

Bij mij ongeveer een week, daarna op Internal transfer, ook wel banking genoemd.
Top!
Vandaag net berichtje van dealer gekregen dat de wagen 16/01 bij hun verwacht wordt. Is in productie gegaan op 12/08.
HUD en Side assist zitten er nog steeds op. Snap dus niet goed dat ze die opties in sommige landen geschrapt hebben van sommige orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Free1990 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:30:
[...]

Top!
Vandaag net berichtje van dealer gekregen dat de wagen 16/01 bij hun verwacht wordt. Is in productie gegaan op 12/08.
HUD en Side assist zitten er nog steeds op. Snap dus niet goed dat ze die opties in sommige landen geschrapt hebben van sommige orders.
Wèl Side Assist? NL of BE?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueBird95
efbeel schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:39:
[...]

De mijne is gebouwd op 9 november en is gisteren geleverd, gewoon voorzien van alle opties zoals besteld. Side assist, child lock,...
Bestelling in België. Snap niet dat dit in andere landen gewoonweg geschrapt word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Voor iedereen met range anxiety 😉
https://www.autoweek.nl/a...vs-als-je-130-km-h-rijdt/

De Enyaq staat er ook tussen. Waarom de ID4 GTX verder komt (vierwiel aandrijving en lagere cr-score) is mij een raadsel.

Vanuit een auto blog altijd weer een bijzonder perspectief.

De Enyaq heeft een gezinsvriendelijke indeling en is aangenaam om mee te rijden, maar de actieradius op de snelweg van 316 kilometer is niet erg geschikt voor lange ritten.

Misschien dat je als gezin om de 250 km juist wel even wilt stoppen? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tukker87 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:58:
De Enyaq staat er ook tussen. Waarom de ID4 GTX verder komt (vierwiel aandrijving en lagere cr-score) is mij een raadsel.
De uitleg staat bij de GTX, er waren blijkbaar andere weersomstandigheden.

Beetje jammer dat ze niet gewoon met alle auto's tegelijk getest hebben.
Trouwens 300+ km bereik door nonstop 130km/u te rijden vind ik trouwens echt impressionant.
Althans ik ga er van uit dat dit voor zowat het hoogste verbruik zorgt, op korte ritten waarbij het interieur telkens opnieuw moet verwarmd worden na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 23:08
this schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:09:
[...]

De uitleg staat bij de GTX, er waren blijkbaar andere weersomstandigheden.

Beetje jammer dat ze niet gewoon met alle auto's tegelijk getest hebben.
Trouwens 300+ km bereik door nonstop 130km/u te rijden vind ik trouwens echt impressionant.
Althans ik ga er van uit dat dit voor zowat het hoogste verbruik zorgt, op korte ritten waarbij het interieur telkens opnieuw moet verwarmd worden na.
Ik kan alleen nergens vinden wat de omstandigheden zijn, en hoe de test eruit gezien heeft. Leuke indicatie maar afwijking kan nog steeds best groot zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 23:52
Tukker87 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:58:
Voor iedereen met range anxiety 😉
https://www.autoweek.nl/a...vs-als-je-130-km-h-rijdt/

Vanuit een auto blog altijd weer een bijzonder perspectief.

De Enyaq heeft een gezinsvriendelijke indeling en is aangenaam om mee te rijden, maar de actieradius op de snelweg van 316 kilometer is niet erg geschikt voor lange ritten.

Misschien dat je als gezin om de 250 km juist wel even wilt stoppen? 😅
Het vergelijken van het verbruik van 2 voertuigen is alleen betrouwbaar als deze onder identieke weer, verkeer en banden condities gereden zijn. De beste kans hierop heb je als ze samen rijden. Tevens moeten ze warm gereden worden en moet je de gehele meting op de cruise control kunnen rijden zodat je de invloed van de chauffeur er uit haalt. De kilometerteller moet geijkt worden, anders rijdt het ene voertuig in werkelijkheid 99 wanneer de cruisecontrol op 100 staat en het andere voertuig slechts 96. Daarnaast kan er ook nog verschil zitten in de stroommetingen van het voertuig zelf, daarom zelf meetapparatuur installeren. Liefst doe je meting 's nachts zodat er geen invloed van ander verkeer is. Een vrachtwagen heeft een zog die tot wel 150m achter een vrachtwagen zorgt voor een luchtweerstandsvoordeel. Tevens waait het 's nachts meestal minder hard dan overdag, wat de nauwkeurigheid van het vergelijk ook ten goede komt.

De meeste bloggers en journalisten rommelen maar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Enige verschil tussen beiden is toch ook Cw-waarde?

Wellicht met een klein verschil in kilo’s?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:10
Na 6 maanden mocht ik dan eindelijk ook de 'Enyaq iV 80 Race Blue' full-options ophalen.
Wat een geweldige wagen! :*)

Hij is geleverd door van den Brug te Heerenveen en er was een zeer nette overdracht incl bloemen
(voor vrouwlief ;)).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpYE-WwqtgZUTIPPuubmHXObKDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VctLCrseKLgWHKtw0wdtvd13.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGBPVhvo5cn3pYnecJHn_tC2AG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZG9TQD3UtKJKxhWtPdIyF3m.jpg?f=fotoalbum_large
Ook mijn aanvullende wensen zoals het verwijderen van letters en de activatie van 'Scandinavische verlichting' is door ze uitgevoerd.

Heb de afgelopen weken al heel wat camera kapjes geprint en verstuurd naar mede-Tweakers, nu dan ook op mijn Enyaq in gebruik genomen. Blijf mij toch nog verbazen over het grote verschil dat het geeft!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEtxLLm5goZDgA6XeG-XNigpJb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pSHbFpNcn01VDz7qPD6wpLJz.jpg?f=user_large
Wat wordt de auto snel vies met dit weer :P

Bij aflevering heeft de dealer mij ook al aangegeven interesse te hebben in meerdere kapjes.
Heb er hier nog meer dan voldoende liggen voor de liefhebbers, stuur maar even een PB bij interesse.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
Ik kan zeker zeggen dat het kapje goed werkt, helaas ga ik er met paar weken van auto wisselen (nieuwe werkgever) en door de lange levertijd van de Enyaq besloten om een Model Y te bestellen, en ga ik dus ook dit topic verlaten.

De Enyaq is een fijne auto en helaas moet die achterblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
Jitse H schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:56:
Na 6 maanden mocht ik dan eindelijk ook de 'Enyaq iV 80 Race Blue' full-options ophalen.
Hij is geleverd door van den Brug te Heerenveen en er was een zeer nette overdracht incl bloemen
(voor vrouwlief ;)).

Ook mijn aanvullende wensen zoals het verwijderen van letters en de activatie van 'Scandinavische verlichting' is door ze uitgevoerd.
Jij hebt, net als ik, ook voor een 2020 productie Enyaq uit Heerenveen gekozen :+
Daar ga je niet alleen veel rijplezier, maar ook financieel plezier van hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
28twinplug schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:26:
[...]

Jij hebt, net als ik, ook voor een 2020 productie Enyaq uit Heerenveen gekozen :+
Daar ga je niet alleen veel rijplezier, maar ook financieel plezier van hebben O-)
Zeker weten! Daar wou ik mijn rode sportline die al in bestelling stond wel voor 'opofferen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
Jitse H schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:27:
[...]

Zeker weten! Daar wou ik mijn rode sportline die al in bestelling stond wel voor 'opofferen' ;)
Haha, nou die blauwe is ook prachtig. Ik zie dat ze je niet de nummerplaat omlijsting met de rode hartjes gegeven hebben? ;)
Mijn vrouw en dochter vonden dat zo leuk, dat mijn eigen dealer hem er iet af mag halen. Heerenveen is een beetje te ver weg voor mij voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
28twinplug schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:30:
[...]

Haha, nou die blauwe is ook prachtig. Ik zie dat ze je niet de nummerplaat omlijsting met de rode hartjes gegeven hebben? ;)
Mijn vrouw en dochter vonden dat zo leuk, dat mijn eigen dealer hem er iet af mag halen. Heerenveen is een beetje te ver weg voor mij voor onderhoud.
Hoho, dat zijn geen hartjes maar 'Pompeblêden' ;)

Maar klopt, reclameloos was mijn voorkeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 13-09 12:50
[Afbeelding]

Man! Dit is echt een hele gave kleur zeg!

Ik heb mijn ID.3 (niet echt dezelfde auto maar toch) gewoon laten wrappen in de gewenste kleur. Dus een stukje achterspoiler moet ook wel lukken?
Weet nog wel een goed adres rondom Dordrecht (nee geen aandelen of winstmarges). .. geef je dan wel even mijn naam door? Vind de beste man vast tof om te horen. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:21
Jitse H schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:56:

(voor vrouwlief ;)).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb de afgelopen weken al heel wat camera kapjes geprint en verstuurd naar mede-Tweakers, nu dan ook op mijn Enyaq in gebruik genomen. Blijf mij toch nog verbazen over het grote verschil dat het geeft!
[Afbeelding]
Wat wordt de auto snel vies met dit weer :P

Bij aflevering heeft de dealer mij ook al aangegeven interesse te hebben in meerdere kapjes.
Heb er hier nog meer dan voldoende liggen voor de liefhebbers, stuur maar even een PB bij interesse.
Ik heb het uiteraard gemist maar wat doen die kapjes voor de achteruitrijcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
Khayma schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:35:
[...]

Ik heb het uiteraard gemist maar wat doen die kapjes voor de achteruitrijcamera?
Zie daarvoor o.a. deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 13-09 12:50
Hennie-M schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:53:
[...]

Ik hoop dat er nieuwe lensjes komen voor deze toestanden.
Ik zou zo graag zelf een eigen ding willen maken!
Hier, bij de ID.3 is het ook een debiel logo (lijkt wel op dat van een Renault).. van mij mag het gewoon wit licht zijn net als in de Golf, zodat je er ook nog wat aan hebt alszijnde verlichting (zodat je niet in een plas trapt 's avonds voor je instapt)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
efbeel schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:39:
[...]

BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Even gekopieerd uit het levertijden topic:

Nou, het laatste nieuws: let op:

Mijn auto, besteld in februari, komt dit jaar niet meer.

Skoda heeft een statement naar buiten gebracht dat alle auto’s vanaf productieweek 48 en de auto’s die in banking staan naar volgend jaar gaan. Drie keer raden welke status mijn auto vandaag ineens kreeg: banking. Auto stond op transport status. Week 51 bij Pon

Dealer snapt er ook helemaal niks meer van. Voelde zich enorm lullig, terwijl hij er niks aan kan doen. Wel voorraadmodellen kunnen leveren, maar een auto uit februari doodleuk verplaatsen naar 2022.

[ Voor 3% gewijzigd door Robbie8454 op 17-12-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
Robbie8454 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:57:
Even gekopieerd uit het levertijden topic:

Nou, het laatste nieuws: let op:

Mijn auto, besteld in februari, komt dit jaar niet meer.

Skoda heeft een statement naar buiten gebracht dat alle auto’s vanaf productieweek 48 en de auto’s die in banking staan naar volgend jaar gaan. Drie keer raden welke status mijn auto vandaag ineens kreeg: banking. Auto stond op transport status. Week 51 bij Pon

Dealer snapt er ook helemaal niks meer van. Voelde zich enorm lullig, terwijl hij er niks aan kan doen. Wel voorraadmodellen kunnen leveren, maar een auto uit februari doodleuk verplaatsen naar 2022.
Pfff, zo dat is behoorlijk kl*te. Hopelijk kan de dealer een voorraad model aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Even een hele belangrijke vraag. Heeft iedereen twee paraplu's in de deuren of alleen aan de bestuurderskant?

edit - sorry had even moeten zoeken in het topic

[ Voor 19% gewijzigd door Slachtafval123 op 17-12-2021 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Slachtafval123 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:20:
Even een hele belangrijke vraag. Heeft iedereen twee paraplu's in de deuren of alleen aan de bestuurderskant?
Alleen bestuurderskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folx01
  • Laatst online: 24-12-2024
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een achteruitrij camera? Zoja welke camera en communiceert dit goed met het entertainment systeem?

Ben al bij twee dealers geweest maar bij Skoda is die op het moment niet te koop als accessoires. Daarbij zegt de ene dealer dat het komt door het chiptekort, de andere weet de reden niet en Autopar heeft het over storingen net zoals bij de ID.4? Kennelijk is die wel te koop geweest?

Op de Skoda website staat wel het model Enyaq bij deze vermeld. Volgens de dealer kan dat niet waar zijn omdat Scala een heel ander entertainment systeem heeft. Foutje op de website?
Pagina: 1 ... 240 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2