Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 239 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.250 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
Antera schreef op donderdag 9 december 2021 @ 06:29:
[...]

Nee tot op heden nog niet gelukt vermoed toch ook een stukje software maar niet ontdekt waar en wat. Wel kan ik dynamic lane assist aanzetten waarbij hij dan netjes in het midden van de rijstrook blijft rijden
@Antera mag ik vragen hoe je dynamic lane assist hebt geactiveerd/erop hebt gekregen? De standaard lane assist is mij namelijk erg tegengevallen, zeker ik vergelijking met een hoop YouTube filmpjes uit het buitenland waarbij de auto wel gewoon echt in het midden blijft rijden met LA…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Faraz schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:09:
[...]

@Antera mag ik vragen hoe je dynamic lane assist hebt geactiveerd/erop hebt gekregen? De standaard lane assist is mij namelijk erg tegengevallen, zeker ik vergelijking met een hoop YouTube filmpjes uit het buitenland waarbij de auto wel gewoon echt in het midden blijft rijden met LA…
Kwestie van coderen 😀 kan ik voor je doen indien gewenst

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Cloclo100 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:50:
[...]

Sorry dat kan echt niet.. Ik zit met een iv80 aan 18 à 19 kWh, dat is de helft. In de zomer zat ik tussen de 15 en 16..

[Afbeelding]
Ik ook.
Misschien zet hij de verwarming en A/C standaard vol aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Antera schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:10:
[...]

Kwestie van coderen 😀 kan ik voor je doen indien gewenst
Nice! Ik heb jou toevallig een paar minuten geleden een berichtje gestuurd. 🙂

Heb je ook nog andere coding tweaks toegepast op jouw Enyaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
@Jitse H Ik heb ook wel belang bij een kapje, hoe verkrijg ik deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
ManiacScum schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:26:
@Jitse H Ik heb ook wel belang bij een kapje, hoe verkrijg ik deze?
PM sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@Faraz jep

Achterlichten altijd aan
Drl instelbaar in menu
Autolock in je menu
Aircare altijd aan
Drl voor ook met ch en lh
Video in motion

[ Voor 4% gewijzigd door Antera op 12-12-2021 00:14 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
MasterNuttie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:47:
[...]

Er is een reden dat ik geen foto deel 😉
En ik me niet meng in de discussie over autopoets, ben al blij als het kenteken leesbaar is na de wasstraat.

Maar goed we dwalen offtopic.
Wanneer de standkachel/voorverwarming word aangeprezen door de fabrikant dan moet het ook werken.
Bij de brandstof wagens van men werkgever worden ze in elk geval nog steeds achteraf omgebouwd.
Kun je nog op mijn post reageren? Hoe had je verwacht dat het zou werken? En wat voor standkachel wil je inbouwen? Wil je weer diesel tanken als er al een weerstandsverwarming en een warmtepomp in zit?? Wat veel sneller is?

Volgens mij moet je inderdaad met PON in gesprek als je van de politie bent. Maar kom dan niet lopen zeiken op een gemiddeld consumentenforum voor nerds. Kom op man…

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@MasterNuttie Ga inderdaad even in overleg met de werkgever, wil je de verdere discussie aangaan, dan is het waarschijnlijk beter om openheid van zaken te geven ipv vaag te blijven.
Robbie8454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:48:
Ik zag vanochtend iemand met een tesla model 3 de binnenkant van zijn ramen krabben… dat is toch zo jaren 90? Neem aan dat de Enyaq dat niet heeft? Bij niet voorverwarmen uiteraard
Ik vermoed dat die op het moment 37 cent per kWh betaalt en daarom handmatig aan de slag is gegaan, want dat kan een M3 prima handelen weet ik uit ervaring. Hier ook nog nooit zonder voorverwarmen problemen gehad, dus geen standaard iets en ook niet het vergelijken waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 12-12-2021 00:38 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
[b]

[...]

Ik vermoed dat die op het moment 37 cent per kWh betaalt en daarom handmatig aan de slag is gegaan, want dat kan een M3 prima handelen weet ik uit ervaring.
Dat zal, maar ik bedoel meer dat ik de laatste jaren echt de binnenkant van mijn auto niet meer hoef te krabben. Dat vond ik vooral vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Robbie8454 schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:38:
[...]

Dat zal, maar ik bedoel meer dat ik de laatste jaren echt de binnenkant van mijn auto niet meer hoef te krabben. Dat vond ik vooral vreemd
Ga er maar van uit dat dat een uitzondering is geweest, ik zit al wat jaren in de Tesla topics en heb dit nog nooit langs zien komen. Misschien zijn ramen open laten staan of de avond ervoor op de achterbank actief geweest :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
JanHenk schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:14:
[...]

Kun je nog op mijn post reageren? Hoe had je verwacht dat het zou werken? En wat voor standkachel wil je inbouwen? Wil je weer diesel tanken als er al een weerstandsverwarming en een warmtepomp in zit?? Wat veel sneller is?

Volgens mij moet je inderdaad met PON in gesprek als je van de politie bent. Maar kom dan niet lopen zeiken op een gemiddeld consumentenforum voor nerds. Kom op man…
Beetje met verkeerde been uit bed gestapt?
En er zijn meer spoeddiensten dan enkel de politie.

Volgens mij heb ik al aangegeven in een eerdere reactie wat nodig is. Het komt er nu simpelweg op neer dat het systeem/verbinding niet betrouwbaar is.
Daarom reageerde ik op de vraag van een forumlid die steeds een storing kreeg in de app bij voorverwarming.

Wanneer de oproep komt zou ik na aankleden direct weg willen/moeten zonder minuten lang in de auto te zitten wachten.

De tijdelijke oplossing door continu te verwarmen is prima, uiteraard niet onnodig warm maar net genoeg voor vrij zicht. Dat was dan ook een tip/reactie hier waarom ik dit forum nog volg.

Continu warm houden zoals ook onze diesel en benzine varianten doen is echter een flinke belasting op het milieu, wat nogal tegenstellig is wanneer je elektrische rijd.

Voor de AED en overige accu apparatuur is continu temp overigens wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Ik ga (als het goed is) in de kerstvakantie richting Oostenrijk en nu weet ik dat er een aantal hier die trip ook hebben gemaakt wellicht kunnne jullie mijn vragen beantwoorden:
- ik heb een Multi-tankcard voor EU is dit afdoende? Andere backup passen nodig gehad?
- ABRP premium, Waze of toch de build-in navi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Thiazzz schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:00:
Ik ga (als het goed is) in de kerstvakantie richting Oostenrijk en nu weet ik dat er een aantal hier die trip ook hebben gemaakt wellicht kunnne jullie mijn vragen beantwoorden:
- ik heb een Multi-tankcard voor EU is dit afdoende? Andere backup passen nodig gehad?
- ABRP premium, Waze of toch de build-in navi?
Ik heb de mkb brandstof, Shell recharge, ANWB en Meingau passen (die laatste moet nog binnenkomen), daarmee ga ik het in de winter proberen om door Duitsland en Zwitserland in de Alpen te komen. Laatste stukje Frankrijk.

Probleem wat ik dan weer heb is dat ik nergens sneeuwkettingen of loopvlakkettingen kan vinden voor 21” wielen (iv60). Misschien moet ik het er maar gewoon op gokken, alleen de laatste 4 km gaan de bergen in, dus als het echt niet gaat dan parkeer ik hem wel langs de kant. Of heeft iemand nog een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:08
@Thiazzz ik zou persoonlijk lekker een Shell en Maingain pas aanvragen. Die eerste is gratis en de twee kost eenmalig een tientje. Je zou ook aan de hand van de MTC laadapp kunnen kijken of je kunt laden waar je wil onderweg.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Inspired schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:02:
@Thiazzz ik zou persoonlijk lekker een Shell en Maingain pas aanvragen. Die eerste is gratis en de twee kost eenmalig een tientje. Je zou ook aan de hand van de MTC laadapp kunnen kijken of je kunt laden waar je wil onderweg.
Die laadpaal locator is niet betrouwbaar. MTC heeft (nog) geen contract met Ionity terwijl die wel als mogelijkheid aangegeven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 23:08
DirkBouwman schreef op zondag 12 december 2021 @ 08:15:
[...]

Die laadpaal locator is niet betrouwbaar. MTC heeft (nog) geen contract met Ionity terwijl die wel als mogelijkheid aangegeven wordt...
Lekker dan...

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 19:34
Mogelijk dat iemand hier mij kan helpen. Gister voor het eerst de nieuwe Enyaq thuis opgeladen.
Ik had al een laadpaal, een Home advanced model van Newmotion uit 2016 waarmee ik voorheen mijn Passat GTE laadde.
Nu haalde ik gister met met Enyaq qua laadsnelheid niet meer dan 3,5 Kwh. Dat is wel erg langzaam. Moet ook zeggen dat ik daar bij de Passat nooit op gelet heb.
Ben nu aan het zoeken waar de beperking ligt.
Mijn huis heeft een 3*25A aansluiting (huis uit 2000 en ook gecheckt met jaarnota).
De laadpaal zit op een aparte groep, zie foto.
Op de laadpaal zit onderstaande sticker, zie foto.
Ben zelf een redelijke leek op dit gebied. Kan iemand zien of hier de beperking zit? Of zit die toch bij de Enyaq?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcymicrwM72GbdRiYPOZ6kEWdH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cn5cT9f5kA2YGxffBciB5vHr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhDrQ5xZhJFhO_pPZzySX5iosMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGStUu36cW84K1J7LMMn1B1K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:21
martijnkh schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:31:
Mogelijk dat iemand hier mij kan helpen. Gister voor het eerst de nieuwe Enyaq thuis opgeladen.
Ik had al een laadpaal, een Home advanced model van Newmotion uit 2016 waarmee ik voorheen mijn Passat GTE laadde.
Nu haalde ik gister met met Enyaq qua laadsnelheid niet meer dan 3,5 Kwh. Dat is wel erg langzaam. Moet ook zeggen dat ik daar bij de Passat nooit op gelet heb.
Mijn huis heeft een 3*25A aansluiting (huis uit 2000 en ook gecheckt met jaarnota).
Ben zelf een redelijke leek op dit gebied. Kan iemand zien of hier de beperking zit? Of zit die toch bij de Enyaq?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je laad met 1 Fase, de laapdaal is 1 fase max 32 ampere, de groep is max 20 Ampere afgezekerd.

Je zal niet veel sneller kunnen laden dan wat je aangeeft, ik raad je aan als je al 3 fasen hebt een nieuwe laadpaal te laten monteren op 3 fase dan kan je met 11KWh laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Je zit op een enkele fase met 16A.
https://help.evbox.com/s/...aadstation?language=nl_NL

Je zult een uitbreiding nodig hebben. Beste is om een elektricien te vragen. Die kan je situatie goed beoordelen.
Hopelijk ligt er een goede kabel naar de paal. Dat scheelt al veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:42
martijnkh schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je Enyaq is niet de beperking, maar je laadpaal laad over 1 fase, omdat hij zo is aangesloten en dan haal je de snelheid die jij noemt. Een laadpaal op 3 fases levert 11 kW laadsnelheid op. Je laadpaal zal dus opnieuw bedraad moeten worden en ook in de groepenkast zal dan een 3 fasen groep moeten komen.

Edit: in 1 minuut tijd, drie reacties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
SpecialJ schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:38:
[...]

Je laad met 1 Fase, de laapdaal is 1 fase max 32 ampere, de groep is max 20 Ampere afgezekerd.

Je zal niet veel sneller kunnen laden dan wat je aangeeft, ik raad je aan als je al 3 fasen hebt een nieuwe laadpaal te laten monteren op 3 fase dan kan je met 11KWh laden
Of een nieuwe paal nodig is betwijfel ik. Volgens mij is deze ook in te stellen op 11kw.

https://www.laadpunt.nl/laadpaal/newmotion-home-advanced/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
Faraz schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:56:
[...]

heb je het nieuwe, zwarte logo er zelf op geplaatst (en dus ook zelf het oude originele logo verwijderd)?
Ik had eerst een zwart logo voor de Enyaq besteld op AliExpress. Die bleek niet goed te passen en vooral te rond te zijn. Toen heeft de wrapper mijn originele logo er weer opgeplakt en ben ik op zoek gegaan.

Uiteindelijk heb ik deze besteld woensdag en deze komt morgen in de brievenbus:
http://www.kopacek.com/Sk...-CARLO-black-emblem-FRONT

Dat is een origineel Skoda logo die gespoten is. Wel iets duurder dan het logo op Aliexpress (18 euro), maar dan weet ik wel zeker dat die past.

Het originele logo en de letters achterop kun je heel eenvoudig verwijderen. Warm maken met een föhn en dan met een visdraadje, garen of flosdraad snij je het logo zo los. Met stickerverwijderaar de achtergebleven meuk schoonmaken en klaar. Wel even goed restjes stickerverwijderaar goed schoonmaken ivm de lak.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Modbreak:In de meeste EV topics wordt voor vragen rondom (publiek) laden en laadpalen in de topicwarning verwezen naar de specifieke "thuis laden" en "openbare laadpalen" topics. Dat was hier nog niet het geval, dus zojuist toegevoegd. Vragen/discussies over laadpalen dus vanaf nu graag in de daarvoor bedoelde topics stellen en plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 19:34
Bedankt allemaal. Ik weet voorlopig genoeg. Ik ga Newmotion bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
GAEvakYD schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:48:
[...]

Ik had eerst een zwart logo voor de Enyaq besteld op AliExpress. Die bleek niet goed te passen en vooral te rond te zijn. Toen heeft de wrapper mijn originele logo er weer opgeplakt en ben ik op zoek gegaan.

Dat is een origineel Skoda logo die gespoten is. Wel iets duurder dan het logo op Aliexpress (18 euro), maar dan weet ik wel zeker dat die past.

Het originele logo en de letters achterop kun je heel eenvoudig verwijderen. Warm maken met een föhn en dan met een visdraadje, garen of flosdraad snij je het logo zo los. Met stickerverwijderaar de achtergebleven meuk schoonmaken en klaar. Wel even goed restjes stickerverwijderaar goed schoonmaken ivm de lak.
Beetje offtopic, maar wil men toch op attenderen dat die site behoorlijk onveilig oogt. Site is nog in http en niet https en dus niet versleuteld.... Iemand die de gegevens zou onderscheppen kan alles erin zien. Ik heb geen idee hoe je de betaling moet doen (wel beveiligd wellicht), maar ik zou daar nooit never mijn gegevens achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Afgelopen 2 weken vrij weinig gereden maar toch wel lichtelijk geschrokken wat het verbruik momenteel is.

Snelweg rij ik nu zo’n 26kwh terwijl ik netjes 100/105 rij.

Ook binnendoor verbruikt die aardig wat.
Haal op een volle accu ongeveer 180 tussen de 200km met de IV60.

Herkenbaar?

Voorverwarmen gaat ook niet echt altijd lekker via de app, m’n stoelen worden niet voor verwarmd terwijl ik het wel heb aangegeven.

Ben benieuwd of er meer leden een hogere verbruik terug zien? En of er eventueel nog tips zijn om het te verminderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Krishh schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:46:
Afgelopen 2 weken vrij weinig gereden maar toch wel lichtelijk geschrokken wat het verbruik momenteel is.

Herkenbaar?

Voorverwarmen gaat ook niet echt altijd lekker via de app, m’n stoelen worden niet voor verwarmd terwijl ik het wel heb aangegeven.

Ben benieuwd of er meer leden een hogere verbruik terug zien? En of er eventueel nog tips zijn om het te verminderen..
Over de stoelverwarming, zoals al vaker aangegeven ligt dit aan de buitentemperatuur. Ik weet niet precies onder welke temperatuur ze aan gaan maar er zit wel zoiets in dacht ik.

Wat betreft het gebruik heb ik geen idee, ik weet dat bij mijn benzine auto zoveel mogelijk de ACC gebruiken wel zuiniger was maar hoe dat bij deze auto zit, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Genestealer schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:45:
[...]

Beetje offtopic, maar wil men toch op attenderen dat die site behoorlijk onveilig oogt. Site is nog in http en niet https en dus niet versleuteld.... Iemand die de gegevens zou onderscheppen kan alles erin zien. Ik heb geen idee hoe je de betaling moet doen (wel beveiligd wellicht), maar ik zou daar nooit never mijn gegevens achterlaten.
Hier wordt al jaren door de NL Skoda gemeenschap spullen besteld. Betrouwbaar, goede prijzen en snelle leveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:55:
[...]

Hier wordt al jaren door de NL Skoda gemeenschap spullen besteld. Betrouwbaar, goede prijzen en snelle leveringen.
@Genestealer heeft wel gelijk, Http is onbeveiligd en de data is in principe gewoon in te zien. Ik vind dat zelf ook niet een fijn idee. Dat het bedrijf betrouwbaar is dat kan maar de website niet en hackers kunnen je data onderscheppen zoals bijvoorbeeld huis adres of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59
jeroenkb schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:55:
[...]

Ik zeg niet dat ze onbetrouwbaar zijn. Hun site is niet beveiligd...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
Hier is ze dan! iV 80 in Race Blue, net zoals haar zusje Fabia :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJYJiJHBo99oyxIH3JzY3XIq1VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTqgALOqWmOmv7AEo6EuuV4V.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks Pack Assisted Drive Basic toch met Travel Assist!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_A
Was maar een ideetje, hé ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Kurkentrekker schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:40:
[...]

Ik heb de mkb brandstof, Shell recharge, ANWB en Meingau passen (die laatste moet nog binnenkomen), daarmee ga ik het in de winter proberen om door Duitsland en Zwitserland in de Alpen te komen. Laatste stukje Frankrijk.

Probleem wat ik dan weer heb is dat ik nergens sneeuwkettingen of loopvlakkettingen kan vinden voor 21” wielen (iv60). Misschien moet ik het er maar gewoon op gokken, alleen de laatste 4 km gaan de bergen in, dus als het echt niet gaat dan parkeer ik hem wel langs de kant. Of heeft iemand nog een tip?
Ik ga maar is kijken welke passen ik qua backup ga aanvragen…
Wat de sneeuwkettingen betreft, ik gok het erop + ik zet de sneeuwkettingen van mijn vorige auto achterin mocht ik controle hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:18

Herkenbaar?

Dat is wel echt teleurstellend zeg! Ik heb deze vraag hier eerder gesteld en toen werd aangegeven dat je met een beetje je best te doen de 300km wel gerealiseerd zou moeten kunnen worden met de IV60. Maar jouw ervaring is wel echt even iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
SSJVegito schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:54:
[...]

Over de stoelverwarming, zoals al vaker aangegeven ligt dit aan de buitentemperatuur. Ik weet niet precies onder welke temperatuur ze aan gaan maar er zit wel zoiets in dacht ik.

Wat betreft het gebruik heb ik geen idee, ik weet dat bij mijn benzine auto zoveel mogelijk de ACC gebruiken wel zuiniger was maar hoe dat bij deze auto zit, geen idee.
Boven de 12 graden gaan ze niet automatisch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Maat28 schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:25:
[...]

Dat is wel echt teleurstellend zeg! Ik heb deze vraag hier eerder gesteld en toen werd aangegeven dat je met een beetje je best te doen de 300km wel gerealiseerd zou moeten kunnen worden met de IV60. Maar jouw ervaring is wel echt even iets anders.
Ik zal niet zeggen dat ik ook liever meer range heb, maar de ervaringen van anderen zijn weer positiever. Dus het zal echt uitmaken hoe je rijdt.

Check anders deze site eens. Geeft wellicht een goed inzicht.
https://www.spritmonitor..../45-Skoda/1881-Enyaq.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
Kurkentrekker schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:40:

https://www.dakdragerexpe...ngen-modula-grip-7mm.html

Dat is de achterwiel maat van de iV 80, maar de rolomtrek zou vrijwel gelijk moeten zijn, dus lijkt me dat dit dan moet passen. De 235/45/21 is een weinig gebruikte bandenmaat, voor de introductie van de ID4/Enyaq dus die zul je nog niet veel op de verpakkingen vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door 28twinplug op 12-12-2021 20:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:10
goetfoud schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:38:
@Jitse H
Vandaag het camera kapje mogen ontvangen met leuk kerstkaartje waarvoor dank.
En voor iedereen die hem nog niet heeft........ik zeg doen!!!

Wat een wereld van verschil. Perfect beeld in het donker nu. Camera voldoet dus prima maar teveel licht inval belemmert werking.

Denk dat skoda dit in een toekomstig model update zeker gaat aanpassen.
SSJVegito schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:13:
Ik heb hem vandaag ook ontvangen, bedankt voor de goede service en het leuke kaartje @Jitse H .

Ik had het verschil ook niet zo groot verwacht, werkt super.
Trebor78 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:04:
Vandaag het kapje voor de camera ontvangen - bedankt voor de goede service @Jitse H 🦌😁.

Gelijk gemonteerd en het verschil is beter dan verwacht. Natuurlijk nog niet perfect, maar ik kan veilig manouvreren op een parkeerplaats met verlichting en thuis op het terrein met alleen remlicht. Dank!

Verder heb ik sinds gisteren de winterbanden (Continental Wintercontact) op de 21". En ik moet zeggen; bandengeluid is een fractie meer, maar deze banden geven oneffenheden van de weg veel minder door! De wangen lijken iets ronder en minder scherp over te lopen naar het vlak. Vanmiddag reed mijn vrouw en zij ervaart het gedrag ook als rustiger.
Graag gedaan! Goed om te zien dat jullie er blij mee zijn en fijn dat ik zo iedereen kan helpen met beter zicht in schemer/donker :)

Er zijn weer nieuwe kapjes geprint, deze kan ik maandag versturen. :D
Graag even een PB sturen bij interesse! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
Jitse H schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:07:
[...]

[...]

[...]

Graag gedaan! Goed om te zien dat jullie er blij mee zijn en fijn dat ik zo iedereen kan helpen met beter zicht in schemer/donker :)

Ik moet het nog even testen met kapje eraf maar ik had vandaag echt het idee dat het beeld ook met daglicht beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
[...]

Inderdaad, toevallig met laatste lading 309km gereden. Wel iets meer 80km wegen dan normaliter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 08:52
Ik red nog wel 250 kilometer op een 90% volle accu (Enyaq 60) en meer waarschijnlijk ook wel. De laatste tijd redelijk wat 'sportieve' ritjes gereden, dat is niet optimaal natuurlijk. Zo'n sportief ritje geeft wel een stuk minder voldoening dan vroeger, vroeger hoorde je nog een motor brullen en de pk's ook een beetje in het stuur (voorwiel aangedreven). Nu zie je de actieradius hard afnemen en eindtijd van de reis iets afnemen en dat was het wel. Afgelopen week de Enyaq kunnen betrappen op een heel klein driftje tijdens zo'n rit. }) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024

Herkenbaar?

Ik ben ook geschrokken van het verbruik nu maar hoewel ik echt niet zuinig rij haal ik 270km ongeveer met een volle accu op de snelweg snelheid tussen 110 en 140 kmph

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJdeS
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-09-2022
Jitse H schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:07:
[...]

[...]

[...]

Dank, hier ook het kapje ontvangen. Met een beetje geluk wordt deze week de auto in elkaar gezet, benieuwd of we dit jaar nog het kapje kunnen plaatsen :-) fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

JayEm schreef op maandag 13 december 2021 @ 01:26:
[...]

Ik ben ook geschrokken van het verbruik nu maar hoewel ik echt niet zuinig rij haal ik 270km ongeveer met een volle accu op de snelweg snelheid tussen 110 en 140 kmph
Met mijn iV 60 rij ik ongeveer 220 - 250 km, met dit koudere weer. In de zomer haalde ik makkelijk rond de 300 en dat met veel snelweg km's. Snelheden tussen de 110 en 130 kmph. Waarbij ik wel een echt flinke stap in verbruik zie tussen 120 en 130 kmph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
sopsop schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:25:
[...]

Met mijn iV 60 rij ik ongeveer 220 - 250 km, met dit koudere weer. In de zomer haalde ik makkelijk rond de 300 en dat met veel snelweg km's. Snelheden tussen de 110 en 130 kmph. Waarbij ik wel een echt flinke stap in verbruik zie tussen 120 en 130 kmph.
In de zomer haal ik met de iV60 minimaal 350km met uitschieters naar 390km.
Ook merendeel snelweg kilometers. Ik rij overdag echter niet harder dan 110. Wel CC op 18 graden.
Het is gewoon erg moeilijk te vergelijken.
Volgens mij 2 feiten en dat is sterk oplopend accu verbruik boven 110kmph en tegenwind zorgt voor een behoorlijk verlies van bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Laatst online: 09-01 19:04
[...]

Met een IV60 is dat verbruik van 22kWh/100 km. Met IV80 29,6 kWh/100 Km. Het eerste lijkt me een verbruik aan de lage kant obv wat je her en der leest. Dat 2e aan de hoge kant tov andere gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Laatst online: 09-01 19:04
sopsop schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:25:
[...]

Dit heb ik ook zo ervaren tijdens mijn testritten met de Enyaq. Vanaf 120 ging het snel met oplopend verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Free1990 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:33:
[...]

Dit heb ik ook zo ervaren tijdens mijn testritten met de Enyaq. Vanaf 120 ging het snel met oplopend verbruik.
Als ik dit soort dingen lees ben ik soms toch 'bang' de verkeerde keuze gemaakt te hebben met een EV :X

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Dean Martin Je moet je voorstellen dat je maar (77 kWh / 9,2 kWh, energiedichtheid per liter benzine) slechts iets meer dan 8 liter benzine bij je hebt.

Ga je dan ook 160 km/h rijden? Om na een halfuur opnieuw 8 liter te tanken? Nee, je gaat op zoek naar een nieuw optimum qua snelheid en verbruik. Je word er ook meer bewust van.

Ik hou me in ieder geval veel meer aan de snelheidslimieten. Ook al rij ik maar heel weinig. Het is rustgevend, goed voor je verbruik en je range, en ook je portemonnee (of die van de baas).

Ik had een BMW met 272PK. 250 km/h was leuk... Nu zit er vaak een kleintje bij mij op de achterbank, ben ik ouder en wijzer geworden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JanHenk schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:49:
@Dean Martin Je moet je voorstellen dat je maar (77 kWh / 9,2 kWh, energiedichtheid per liter benzine) slechts iets meer dan 8 liter benzine bij je hebt.

Ga je dan ook 160 km/h rijden? Om na een halfuur opnieuw 8 liter te tanken? Nee, je gaat op zoek naar een nieuw optimum qua snelheid en verbruik. Je word er ook meer bewust van.

Ik hou me in ieder geval veel meer aan de snelheidslimieten. Ook al rij ik maar heel weinig. Het is rustgevend, goed voor je verbruik en je range, en ook je portemonnee (of die van de baas).

Ik had een BMW met 272PK. 250 km/h was leuk... Nu zit er vaak een kleintje bij mij op de achterbank, ben ik ouder en wijzer geworden. :P
Het punt is in mijn geval ook dat ik regelmatig in Duitsland (of Belgie en Frankrijk) ben waar ik gewend ben om stevig door te rijden.

Anyway, zelf die keuze gemaakt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Dean Martin Dat lijkt me niet aan te raden...

Het kan wel, maar sowieso wil de Enyaq (of je Q4 e-tron) maximaal 160 km/h. Ik heb het nog niet gereden met de mijne. Misschien kan iemand hier vertellen wat het verbruik is bij 160 kruissnelheid..?

Ik heb wel eens begrepen dat bij Tesla het optimum qua "snelheid" ligt bij een hoge gemiddelde kruissnelheid en vrij kort laden (zo maak je het meest gebruik van de hoogste laadsnelheid). Maar dan laad je dus vaker dan noodzakelijk en ben je vrij hectisch van snellader naar snellader aan het rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
JanHenk schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:58:
@Dean Martin Dat lijkt me niet aan te raden...

Het kan wel, maar sowieso wil de Enyaq (of je Q4 e-tron) maximaal 160 km/h. Ik heb het nog niet gereden met de mijne. Misschien kan iemand hier vertellen wat het verbruik is bij 160 kruissnelheid..?

Ik heb wel eens begrepen dat bij Tesla het optimum qua "snelheid" ligt bij een hoge gemiddelde kruissnelheid en vrij kort laden (zo maak je het meest gebruik van de hoogste laadsnelheid). Maar dan laad je dus vaker dan noodzakelijk en ben je vrij hectisch van snellader naar snellader aan het rijden.
Met mijn iV60 in dld een keer, in zomer, continue 160 gereden.
Resultaat.....bereik van ongeveer 190km. Is ook logisch. Bij normaal gebruik is 370-400 geen probleem. En dan rij je ook lekker door.
Ik ben in ieder geval om. Vroeger genoot ik van zo hard mogelijk rijden. Nu geniet ik meer van kort sprintje of tussen sprint waar hij bovengemiddeld presteert.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:27
Vandaag na 6 lange weken wachten was het dan eindelijk zo ver en mocht ik me Enyaq IV80 Sportline ophalen!

Wat een dikke bak, echt een genot om in te rijden! Uiteraard wat plaatjes O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7XteJoH1SkJrsZZfpP380UMZYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rICZDu6cfnQwKtyg2wXq1JgK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gm86fdh1JZdenkCg5NTHM6pcJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KceHo2Owbkb9Bs9INkgy77Z2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82E4lPyNPTbKiue8SW2zAjrSBv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1V902Cum0Kx7Tlx6yNP8x7os.jpg?f=fotoalbum_large

En ook het kapje van @Jitse H geplaatst, en het past perfect! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r01qUUsIG7lADcB-vcaXIOf5XQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sj34zfPscyPhQQ22J47NVKGc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
Ik mag me woensdag melden bij de dealer! Natuurlijk erg veel zin om m'n black magic iv60 op te halen! Nou probeer ik met man en macht een 'checklist' op te snorren in dit topic met verzoekjes voor aflevering, maar kom er niet op. Is er iemand wil wil helpen aanvullen (ook voor toekomstige leveringen)?

- Luxe platen
- blokken checken
- typeaanduiding los leveren
- laatste soft- en firmware installeren
- dagrijverlichting altijd aan
- ..

Ter plekke checken of je de attributen als
- paraplu
- ruitenkrabber
- vuldop met trechter
- laadkabeltas (of is die niet standaard?)
…hebt

[Edit: natuurlijk veel persoonlijke keuzes, maar wel fijn om een lijstje te hebben van wat de dealer allemaal nog even kan/moet doen..]

[ Voor 24% gewijzigd door Mpaj op 13-12-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
iketot schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:46:
Vandaag na 6 lange weken wachten was het dan eindelijk zo ver en mocht ik me Enyaq IV80 Sportline ophalen!

Wat een dikke bak, echt een genot om in te rijden! Uiteraard wat plaatjes O+
Ik heb de zwarte sportline, maar in het wit is hij toch ook wel erg mooi :9~

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:06
Mpaj schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:00:
Ik mag me woensdag melden bij de dealer! Natuurlijk erg veel zin om m'n black magic iv60 op te halen! Nou probeer ik met man en macht een 'checklist' op te snorren in dit topic met verzoekjes voor aflevering, maar kom er niet op. Is er iemand wil wil helpen aanvullen (ook voor toekomstige leveringen)?

- Luxe platen
- blokken checken
- typeaanduiding los leveren
- laatste soft- en firmware installeren
- dagrijverlichting altijd aan
- ..

[Edit: natuurlijk veel persoonlijke keuzes, maar wel fijn om een lijstje te hebben van wat de dealer allemaal nog even kan/moet doen..]
Ehm wat ik zo snel kan bedenken:

- paraplu
- ruitenkrabber
- vuldop met trechter
…hebt

En zo zijn er misschien nog wel wat losse attributen te bedenken, krik, gevarendriehoek, hesjes, fancy sleutelhanger enz maar dat zal voor sommige items ook afhankelijk zijn van de dealer en afleverpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:27
P_de_B schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:24:
[...]

Ik heb de zwarte sportline, maar in het wit is hij toch ook wel erg mooi :9~
Stond bij de dealer nog een zwarte Sportline die werd na mij opgehaald, die eigenaar begon wel een beetje te twijfelen aan zijn kleur na dat hij de mijne zag 😅

Je ziet bij wit (of alle andere kleuren behalve zwart) de accenten beter, bij zwart valt dat helaas een beetje weg bij de rest..

Maar goed je ziet voornamelijk de binnenkant en de binnenkant is geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
[...]

Wow apart, 270 zou ik voor tekenen!
Heb jij nog wat ingesteld of iets aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
iketot schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:35:
[...]

Stond bij de dealer nog een zwarte Sportline die werd na mij opgehaald, die eigenaar begon wel een beetje te twijfelen aan zijn kleur na dat hij de mijne zag 😅
Dat is geen twijfelen, dat heet spijt 😉. Vind de witte sportline heel gaaf er uitzien. Gefeliciteerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:00
Mpaj schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:00:
- paraplu
- ruitenkrabber
- vuldop met trechter
…hebt

Ter plekke en onder de neus van de dealer het bekende kapje op de camera klikken. "hier, rijklaar gemaakt in één minuut" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
Krishh schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:44:
[...]

Wow apart, 270 zou ik voor tekenen!
Heb jij nog wat ingesteld of iets aangepast?
Nee niets bijzonders wel stond mijn airco op stand laag die heb ik vandaag hoger gezet. Wel rij ik vaak met TA aan op de snelweg maar dan zet ik de CC op 120 of 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:57
[...]

Die 300 km klopt wel - in de zomer. Het bereik van mijn iV 60 bij SoC 80% lag vanaf eind april tot in oktober op ruim 300 km. Dat is nu gedaald tot krap 200 en met de verwarming op 21 graden en snelheid <110 km/uur haal ik dat niet eens. En ja, dat valt tegen. Ik houd mijn hart vast voor de koude maanden januari en februari met temperaturen onder 0 graden. Kachel uit en rijden met alleen stoelverwarming en stuurverwarming vrees ik :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
JayEm schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:22:
[...] maar dan zet ik de CC op 120 of 130.
Zo verwarrend dit... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
jeroenkb schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:44:
[...]

Als je alleen Assistentie Basis hebt dan hoort TA (Travel Assist) niet te werken. Dus dat knopje hoort niets te doen. Is dus een loos knopje.

Pas bij Assistentie Plus gaat dit werken.
Da's best apart want bij mij doet 'ie het wél. Waarschijnlijk een cadeautje van Skoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 21:18
jdbiggelaa schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:31:
[...]

Die 300 km klopt wel - in de zomer. Het bereik van mijn iV 60 bij SoC 80% lag vanaf eind april tot in oktober op ruim 300 km. Dat is nu gedaald tot krap 200 en met de verwarming op 21 graden en snelheid <110 km/uur haal ik dat niet eens. En ja, dat valt tegen. Ik houd mijn hart vast voor de koude maanden januari en februari met temperaturen onder 0 graden. Kachel uit en rijden met alleen stoelverwarming en stuurverwarming vrees ik :|
Au! Dat is wel teleurstellend inderdaad. 21 inch velgen eronder liggen? Geen voorwarmen aan de laadpaal? Geen warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
Maat28 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:27:
[...]

Au! Dat is wel teleurstellend inderdaad. 21 inch velgen eronder liggen? Geen voorwarmen aan de laadpaal? Geen warmtepomp?
Mischien helpt dat ook idd. ik heb de 19 inch velgen en zet als het koud is altijd de kachel aan via de app. Ik heb geen warmptepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik ben opzoek naar sneeuwkettingen voor mijn 255/45 R 20 achterbanden.. Probleem is dat ik geen 9mm sneeuwkettingen kan vinden. Andere velgen is geen optie.

Ik heb nu 2 opties: Composiet "sneeuwkettingen". Ik heb ze in de afgelopen 15 jaar uiteindelijk nog nooit hoeven te gebruiken.. Het is mij niet helder of die nu echt mogen in Duitsland, Zwitserland. Of Pewag's, maar dan kom ik uit op 13mm. Ik lees hier op het forum dat 9mm echt de max is.

Ik kom dan uit op de pewag servo suv RSV 80A. Graag jullie advies of tips. Bandenmaat is standaard Sportsline IV80. (20 inch dus, geen 21!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
GAEvakYD schreef op zondag 12 december 2021 @ 09:48:
[...]

Ik zag de link al eerder voorbij komen. Thanks!

Stuur je een foto van het resultaat? 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faraz
Free1990 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:32:
[...]

Met een IV60 is dat verbruik van 22kWh/100 km. Met IV80 29,6 kWh/100 Km. Het eerste lijkt me een verbruik aan de lage kant obv wat je her en der leest. Dat 2e aan de hoge kant tov andere gebruikerservaringen.
Ik rijd (de laatste dagen/weken in de kou) gemiddeld 19.0 kWh/100 km in mijn IV80, zonder warmtepomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruan21
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-05 16:29
Faraz schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:52:
[...]

Ik rijd (de laatste dagen/weken in de kou) gemiddeld 19.0 kWh/100 km in mijn IV80, zonder warmtepomp.
Kan je mij tips geven hoe jij 19.0 kWh/100 km haalt? Dat is voor mij echt lastig.

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Zit een gedeelte van het verbruik ook niet in hoe je optrekt met de auto, hoe druk het op de weg is en hoe lang de ritten duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
Robbie8454 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:14:
Zit een gedeelte van het verbruik ook niet in hoe je optrekt met de auto, hoe druk het op de weg is en hoe lang de ritten duren?
Klopt, en nog wat meer.
Type wegen, tegenwind, temperatuur, inch wielen, type banden, warmtepomp, voorverwarmen (aan de paal), temperatuur AC, stand stoel e/o stuurverwarming, hoeveel (%) opgeladen, (gem.) snelheid, regenereren j/n (stand?).

En dan vergeet ik vast nog iets. Maar er zijn zo veel variabelen dat alleen “range” posten net zo zinvol is als de kleur van je auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukker87 op 14-12-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
=====

[ Voor 99% gewijzigd door Tukker87 op 14-12-2021 08:26 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• goetfoud
Misschien dat er ondertussen genoeg gezegd is over het bereik?
Door alle verhalen is zo ongeveer wel duidelijk wat ondergrens en bovengrens is qua bereik.
Maar boven alles blijft het een moment opname waarbij allerlei facetten een grote rol kunnen spelen.

Ik was een van de gelukkigen die de eerste dag van uitlevering van de auto mocht gaan genieten. Inmiddels heb ik zo'n 30.000km gereden. Je leert snel wat kan en niet kan in zomer en winter. Daar speel ik gewoon een beetje mee.
Als ik weet dat ik een dag bijvoorbeeld 200km moet rijden dan rij ik een stuk pittiger. Als ik weet dat ik 325km moet rijden dan rij ik rustiger maar nog steeds gewoon met verkeer mee. En de dagen dat ik 400km of meer moet rijden calculeer ik een laadmoment in bij een snellader waar ik in tussentijd wat mailtjes kan wegwerken.

Wat mij betreft in ieder geval nooit spijt gehad om voor een EV te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveMe
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-12-2021
** Spam/reclame **

[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 14-12-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
Faraz schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:40:
[...]

Ik zag de link al eerder voorbij komen. Thanks!

Stuur je een foto van het resultaat? 😃
Yes, ik hoop hem vanavond te kunnen plakken. Ik kan al wel zeggen dat er een wereld van verschil tussen dit logo zit en die van Ali / Amazon.

Deze is veel zwaarder, is metallic zwart gespoten ipv wat matter van Ali en het belangrijkste. Hij is nagenoeg vlak en precies op maat voor de Enyaq. Nu ik dit logo zie en voel vind ik het de 20 euro extra meer dan waard.

Foto's volgen later deze week.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Maat28 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:27:
[...]

Neen, momenteel Vredestein Wintrac Pro op 18”, hebben lage rolweerstand, dus daar zit het niet. En ja, ik verwarm voor aan mijn eigen laadpaal, dus daar gaat de energie ook niet in zitten. Géén warmtepomp, dat zal verschil maken, maar bij lange na niet zoveel als VAG in het begin claimde, dat hebben ze ingetrokken en tests toonden aan dat de WP van VAG slecht presteert.
Mijn actieradius zal vast beter zijn als ik mezelf in de kou zet, maar daar heb ik geen zin in. Dan maar geen grote ritten plannen in de winter en verder blijven genieten. Ik word er niet chagrijnig van en ik heb ook géén spijt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door jdbiggelaa op 14-12-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:40
jdbiggelaa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:48:
[...]

Neen, momenteel Vredestein Wintrac Pro op 18”, hebben lage rolweerstand, dus daar zit het niet.
19" is toch het minimum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ben sinds vandaag ook een trotse eigenaar (nou ja lease ;) ) van een EnyaQ IV60.

Wat vraagjes
  • De Skoda Connect app is wel erg beperkt voor electrisch rijden. Zeker tov de benzine/diesel auto's? Weet iemand of hier een roadmap voor is om dit te verbeteren?
  • Het lukt mij niet om de Apple Watch app aan de gang te krijgen. Hij blijft melden "kies op uw mobiel apparaat uw voertuig uit de garage". Maar dat is al zo?
  • Welke route planner/navigatie app gebruiken jullie die goed rekening houdt met laadpunten via Carplay? Ik gebruik nu TomTom maar die houdt nergens rekening mee

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Ruan21 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:58:
[...]

Kan je mij tips geven hoe jij 19.0 kWh/100 km haalt? Dat is voor mij echt lastig.
Ja hoor. Maar zoveel tips heb ik eigenlijk niet:

1. Verwarming op 19*C, en vooral veel gebruik maken van stoel- en stuurverwarming.
2. Max 100-110 km/u rijden.
3. Jezelf inhouden (om niet telkens plankgas op te trekken ;-))
4. Veel gebruik maken van ACC

Sinds kort test ik of het gebruik van de eco drive mode nog wat uitmaakt, maar daar heb ik nog nauwelijks data van.

[ Voor 8% gewijzigd door Faraz op 14-12-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
GAEvakYD schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:51:
[...]

Yes, ik hoop hem vanavond te kunnen plakken. Ik kan al wel zeggen dat er een wereld van verschil tussen dit logo zit en die van Ali / Amazon.

Deze is veel zwaarder, is metallic zwart gespoten ipv wat matter van Ali en het belangrijkste. Hij is nagenoeg vlak en precies op maat voor de Enyaq. Nu ik dit logo zie en voel vind ik het de 20 euro extra meer dan waard.

Foto's volgen later deze week.
Logisch, als het de originele betreft die gespoten (of anders bewerkt) is.

Ben benieuwd naar de foto’s! Je mag me taggen of quoten zodat ik het niet mis. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
Ruan21 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 07:58:
Vandaag eens op de zuinige tour gereden.
Airco op 18 graden en stuur/stoel verwarming aan. Acc op 100, vrijwel alleen op de snelweg en met het verkeer mee stromen.
Tijdens het rijden kun je meekijken hoe het gaat et het verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keilEMEMMr_JzIanbw1Gko9S4aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UP6yiKVHKcKHv9qwi8JIRKw.jpg?f=fotoalbum_large

Heen en weer naar kantoor best een aardige score. Het was niet super koud vandaag (9 graden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Epx0Oldlq85Ma8HHTzaQo0EBhBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rwbZqNBmOVdyUMKs3R8FG6A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 28twinplug
P_de_B schreef op donderdag 9 december 2021 @ 06:44:

Overigens vind ik dat hele Travel Assist nog best vaag. Zal best aan mij liggen, maar als ik de Skode site over TA lees zie ik:

Automatisch stoppen en vertrekken is dus anders als dat ik nu met assistentie basis heb? Die van mij remt nu ook af voor auto's voor mij en trekt weer op als ze sneller gaan rijden (met ACC). Ook voor rotondes, scherpe bochten en kruisingen wordt snelheid geminderd.

de auto in zijn rijstrook houden doet die van mij ook, maar dat kan dus beter

scherm met auto's om mij heen heb ik idd niet.
Van deze laatste 'feature' een fototje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eB5ZeE78esiKWsSUsBLCNvBzHKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sETTPrsH0EvA5fJ3U9M6DBWa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE71M5tO5xVb8Ox0zQcNcpgl__o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npH8fZreKJSXCAdF76Jhllqx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Horen jullie ook zo’n felle wind op de snelweg? Is dat slechte aërodynamica of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb even een vraagje ik zou mijn auto 2 weken geleden geleverd krijgen maar mijn waterpomp bleek defect te zijn.ze gaven aan dat het wel een paar weken kon duren omdat deze nergens meer in Nederland verkrijgbaar is .zijn er meer mensen die wel eens mee maken dat er zo een lange levertijd op een onderdeel zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:42
Daan8 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:42:
Ik heb even een vraagje ik zou mijn auto 2 weken geleden geleverd krijgen maar mijn waterpomp bleek defect te zijn.ze gaven aan dat het wel een paar weken kon duren omdat deze nergens meer in Nederland verkrijgbaar is .zijn er meer mensen die wel eens mee maken dat er zo een lange levertijd op een onderdeel zit ?
Yup, ruim twee maanden op een speaker linksvoor moeten wachten die vervangen moest worden. Het is helaas zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
vinom schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:45:
[...]

Yup, ruim twee maanden op een speaker linksvoor moeten wachten die vervangen moest worden. Het is helaas zo.
hmmm mooi verhaal ik hoop toch echt niet dat ik nog 2 maanden op de aflevering moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
this schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:10:
[...]

19" is toch het minimum?
Neen, volgens mijn bandenboer kan er prima 18” op met iets ‘hogere’ banden. Rijdt ook prima. Die hele trend van steeds grotere velgen met platte banden is aan mij niet besteed. Scheelt ook een stuk in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Spam schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:41:
Horen jullie ook zo’n felle wind op de snelweg? Is dat slechte aërodynamica of zo?
Met het raampje open of dicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spam
Tukker87 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:14:
[...]

Met het raampje open of dicht?
Dicht natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Daan8 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:42:
Grappig dat zoveel mensen zich vergissen en waterpomp verwarren met warmtepomp :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan8
jdbiggelaa schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:16:
[...]

Grappig dat zoveel mensen zich vergissen en waterpomp verwarren met warmtepomp :)
in dit geval is het ook echt een waterpomp een warmtepomp zit er helaas niet op .heeft iemand trouwens een idee waar een waterpomp voor dient bij een elektrische auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Daan8 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:27:
[...]
in dit geval is het ook echt een waterpomp een warmtepomp zit er helaas niet op .heeft iemand trouwens een idee waar een waterpomp voor dient bij een elektrische auto ?
Volgens mij nog steeds om te koelen, maar niet de verbrandingsmotor…

https://www.gatestechzone...stics-electric-waterpumps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
Martinique schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:41:
[...]

Volgens mij nog steeds om te koelen, maar niet de verbrandingsmotor…

https://www.gatestechzone...stics-electric-waterpumps
duidelijk verhaal,heeft iemand nog een waterpompie liggen in de schuur ;) dan kan ik hem eindelijk op gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Daan8 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:45:
[...]
duidelijk verhaal,heeft iemand nog een waterpompie liggen in de schuur ;) dan kan ik hem eindelijk op gaan halen.
De bouwmarkt, afdeling aquaria / vijvers…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Meerdere banen heb ik nog nooit gezien, ook niet als ik dat scherm in de focus zette. Ik ga er morgen eens op letten of die dat bij mij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
Martinique schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
[...]

De bouwmarkt, afdeling aquaria / vijvers…
goeie tip daar maar eens gaan zoeken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-06 04:53
Deze heb ik nog niet gezien. Moet je nog iets instellen om dit te zien??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
rieel schreef op woensdag 15 december 2021 @ 06:26:

Deze heb ik nog niet gezien. Moet je nog iets instellen om dit te zien??
Met de pijltjes/bladeren knoppen rechts op het stuur, kun je het scherm voor het stuur de 3 'vakken' naar links en rechts schuiven waardoor 1 van de buitenste vakken groter wordt.
Je moet wel op de middelste rijbaan rijden om dit dan te zien.
Pagina: 1 ... 239 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2