Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 238 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.248 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Antera schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:52:
[...]

Travel assist is een combi van acc en lane assist samen. Lane assist blijft dan actief tot 0 km/h en tevens gaat de auto in het midden van de lijnen rijden en niet meer bouncen.

Dus je standaard lane assist kan ik beter coderen en rijd veel beter. Doe het bijzonder aanpassen dus dat zegt wel wat
Kun je dat alleen bij de Enyaq?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 11:32
jeroenkb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:38:
[...]

Dat is niet waar. Heel kort het stuur aanraken (bij mij is 1 vinger boven op het stuur al voldoende) laat de melding "ACC is rijklaar" weer terugkomen en dan begint de auto uit zichzelf weer te rijden als de auto voor je ook weer gaat rijden.
Bij mij gaat de melding "ACC is rijklaar" altijd weg na een seconde of 3. Of ik het stuur nu vasthoud of niet. Vervolgens moet ik altijd zelf optrekken. Het stuur loslaten en weer vastpakken (waar dan ook) met ACC aan doet bij mij ook niks. Ik heb een twee-spaaks HOD stuur met basis assistentie, ben bang dat er iets niet helemaal tof is met mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
mauritsams schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:45:
[...]

Bij mij gaat de melding "ACC is rijklaar" altijd weg na een seconde of 3. Of ik het stuur nu vasthoud of niet. Vervolgens moet ik altijd zelf optrekken. Het stuur loslaten en weer vastpakken (waar dan ook) met ACC aan doet bij mij ook niks. Ik heb een twee-spaaks HOD stuur met basis assistentie, ben bang dat er iets niet helemaal tof is met mijn stuur.
Daar lijkt het dan wel op.

Of die feature zit weer bij TA. Alhoewel ik dat niet vermoed, aangezien het bij mij ook met alleen aanzetten ACC zo werkt. Heerlijk in de stad. Alleen nog maar te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
jeroenkb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:10:
[...]

Daar lijkt het dan wel op.

Of die feature zit weer bij TA. Alhoewel ik dat niet vermoed, aangezien het bij mij ook met alleen aanzetten ACC zo werkt. Heerlijk in de stad. Alleen nog maar te sturen.
Ja, net even hier opnieuw getest. Maar ik ben waarschijnlijk de enige die het rond spitsuur in het centrum van Amsterdam voor elkaar krijgt om alleen maar groene lichten te hebben, of om steeds als eerste bij het verkeerslicht te staan. In een half uur kwam ik maar 2 keer in een situatie dat ACC rijklaar had moeten blijven. Stuur vasthouden deed niks en stuur opnieuw vastpakken ook niet.

Ik ben overigens net van de eerste batch met basisassistentie zónder gratis TA (week 29), maar wel ook weer zonder het bakje dat hierboven wordt genoemd :9

Handherkenning voor het activeren van de ACC is iets dat in de handleiding specifiek wordt genoemd bij ACC. Bij TA komt daar alleen nog het signaleren van het niet vasthouden van het stuur bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3mJyLolSDAv_38gWeI261laYkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a2WWQkTnSIk0FP6GfSUdtnIf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 14:50

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

P_de_B schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:14:
[...]

En daarvoor moet ik dus fysiek langskomen?
Klopt

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
mauritsams schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:30:
[...]

Ja, net even hier opnieuw getest. Maar ik ben waarschijnlijk de enige die het rond spitsuur in het centrum van Amsterdam voor elkaar krijgt om alleen maar groene lichten te hebben, of om steeds als eerste bij het verkeerslicht te staan. In een half uur kwam ik maar 2 keer in een situatie dat ACC rijklaar had moeten blijven. Stuur vasthouden deed niks en stuur opnieuw vastpakken ook niet.

Ik ben overigens net van de eerste batch met basisassistentie zónder gratis TA (week 29), maar wel ook weer zonder het bakje dat hierboven wordt genoemd :9

Handherkenning voor het activeren van de ACC is iets dat in de handleiding specifiek wordt genoemd bij ACC. Bij TA komt daar alleen nog het signaleren van het niet vasthouden van het stuur bij.

[Afbeelding]
Bij mij werkt dit wel maar ik kan mij voorstellen dat dit bij een iV60 niet werkt als je geen HOD hebt. Diegene dat de iV80 standaard heeft. Bij mij werkt, zodra de auto stilstaat en handen loslaten en als je dan moet rijden weer het stuur vastpakken, het gewoon. Ik heb wel Assistentie Plus. Ik zou nog eens kunnen checken of er een setting voor is of iets dergelijken. Je zult waarschijnlijk dus wel de capacitieve HOD nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:15:
[...]

Bij mij werkt dit wel maar ik kan mij voorstellen dat dit bij een iV60 niet werkt als je geen HOD hebt. Diegene dat de iV80 standaard heeft. Bij mij werkt, zodra de auto stilstaat en handen loslaten en als je dan moet rijden weer het stuur vastpakken, het gewoon. Ik heb wel Assistentie Plus. Ik zou nog eens kunnen checken of er een setting voor is of iets dergelijken. Je zult waarschijnlijk dus wel de capacitieve HOD nodig hebben.
Maar die heeft hij. Dus ik zou terug gaan met dat stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
mauritsams schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:30:
[...]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad zeldzaam in Amsterdam. Ik zou toch even teruggaan met dat stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:57
P_de_B schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:12:
[...]

Bij mij werd het daar direct beter van 's nachts. Het klepje schermt de felle kentekenplaatverlichting af. Heb je al in het donker getest? Voor overdag is het geen oplossing
Jazeker in het donker getest, alleen met de remlichten aan, zie ik iets :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Edit: cijfers omgezet naar kWh/100 km om verwarring te vermijden 8)7

Op een flinke vermindering van de actieradius in de winter had ik gerekend, maar het valt mij nu toch behoorlijk tegen. Voorbeeld: ik rijd wekelijks een vaste rit van 140 km op en neer totaal. In de zomer en najaar kost dat bij 15-20 graden ongeveer 17 kWh/100 km. Ik rijd steeds dezelfde route met dezelfde snelheid van 100-110 km/uur.
Vandaag gemeten verbruik onder identieke omstandigheden, maar bij 2-3 graden : 24,3 kWh/100 km, dat is 45% meer!
En dan warm ik de auto eerst nog aan de paal vóór ik vertrek. Ik heb géén WP.
Herkenbare cijfers?

[ Voor 8% gewijzigd door jdbiggelaa op 09-12-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:04
Heb een MY22 Enyaq iv60, maar geen bakje voor de achterbank. Dus denk dat die vervallen is.
Wicked-Game schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:52:
[...]

YouTube: Skoda Enyaq iV Premiere all-new electric SUV Exterior Interior - Aut...

En dan rond 17:25 zie je een bak bij de middentunnel dit is MY22 erbij gekomen. Overigens een nutteloze toevoeging wat mij betreft. En hij is uitneembaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:39
jdbiggelaa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:34:
Op een flinke vermindering van de actieradius in de winter had ik gerekend, maar het valt mij nu toch behoorlijk tegen. Voorbeeld: ik rijd wekelijks een vaste rit van 140 km op en neer totaal. In de zomer en najaar kost dat bij 15-20 graden ongeveer 24 kWh. Ik rijd steeds dezelfde route met dezelfde snelheid van 100-110 km/uur.
Vandaag gemeten verbruik onder identieke omstandigheden, maar bij 2-3 graden : 35 kWh, dat is 45% meer!
Herkenbare cijfers?
Sorry dat kan echt niet.. Ik zit met een iv80 aan 18 à 19 kWh, dat is de helft. In de zomer zat ik tussen de 15 en 16..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gus8a6uStLvb1_ks4s7Uj1dexN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rl3MP9VcH9poEUMGnccn262b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:11
Op een flinke vermindering van de actieradius in de winter had ik gerekend, maar het valt mij nu toch behoorlijk tegen. Voorbeeld: ik rijd wekelijks een vaste rit van 140 km op en neer totaal. In de zomer en najaar kost dat bij 15-20 graden ongeveer 24 kWh. Ik rijd steeds dezelfde route met dezelfde snelheid van 100-110 km/uur.
Vandaag gemeten verbruik onder identieke omstandigheden, maar bij 2-3 graden : 35 kWh, dat is 45% meer!
Herkenbare cijfers?
Dat is wel heel veel…

Ik herken het niet. Nu moet ik we zeggen dat ik de binnentemperatuur op 19 heb staan en mij vooral verwarm met de stoel en stuurwielverwarming. Gemiddeld zit ik nu op 22kWh met winterbanden. Dus nog prima, actieradius zit nu rond de 400

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
jdbiggelaa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:26:
[...]

Vreemd. Je hebt mijn foto's gezien, bij mij maakt het echt veel uit. Heb je nog met die kleurschuifjes gespeeld? Staat dat niet te donker?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
P_de_B schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:06:
[...]

Vreemd. Je hebt mijn foto's gezien, bij mij maakt het echt veel uit. Heb je nog met die kleurschuifjes gespeeld? Staat dat niet te donker?
Ik zal het in het weekend eens rustig proberen, maar bij een eerste snelle check doen die regelaars niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsams
jeroenkb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:43:
[...]

Maar die heeft hij. Dus ik zou terug gaan met dat stuur.
Ga ik zeker doen, maar ik neem de hele auto mee denk ik :P

Moet sowieso nog een afspraak maken vanwege een probleem met de navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito

Op een flinke vermindering van de actieradius in de winter had ik gerekend, maar het valt mij nu toch behoorlijk tegen. Voorbeeld: ik rijd wekelijks een vaste rit van 140 km op en neer totaal. In de zomer en najaar kost dat bij 15-20 graden ongeveer 17 kWh/100 km. Ik rijd steeds dezelfde route met dezelfde snelheid van 100-110 km/uur.
Vandaag gemeten verbruik onder identieke omstandigheden, maar bij 2-3 graden : 24,3 kWh/100 km, dat is 45% meer!
Herkenbare cijfers?
Ik rijd stevig door en zit ook tussen de 21 - 25 kWh/100 km. Maar dit dan wel bij 130 km/h als ik bijvoorbeeld 's avonds rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-07 12:44
de verwarming op 21 is zo'n 6kw/h (zonder warmtepomp). Ik moet wel zeggen dat de auto vol zat (kinderen achterin) ... Dat scheelt aardig wat als je alleen maar kleine stukjes rijdt.

Ik zat voorheen op de 17kw/h per 100 km. Nu zit ik op 30.

Dat valt tegen. Misschien als ik binnenkort weer wat verdere stukjes ga rijden dat die meer richting de 20 gaat.

[ Voor 61% gewijzigd door OmniRocket op 09-12-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samba123
  • Laatst online: 08-03 19:51
knirrebir schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:44:
[...]

Geen last van beslagen ramen zonder gebruik/weinig gebruik airco?
Neem aan dat je airco uit had, maar ventilatie wel aan?
Absoluut. Ik weet ook niet of airco uit nou ook de verwarming uit zet of alleen de koeling en ontvochtiging... Ik had de verwarming op 17 graden staan en mijn vrouw op 19. Ik zou het raar vinden als je dat mocht kiezen als het niks doet, dus ik ging er eigenlijk van uit dat airco alleen voor de ontvochtiging van belang is. Maar zeker weten doe ik het niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34

Herkenbare cijfers?
Zeker hoger met 22 kWh/ gem. vanochtend, hoe ging het op de terugweg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samba123
  • Laatst online: 08-03 19:51

Herkenbare cijfers?
Hmmm, zoals ik eerder meldde deed ik met mijn iv80 met warmtepomp en de auto volgeladen met 5 man en bagage nog steeds maar zo'n 21 a 22 kWh/100km, ook op 100 a 110 km/h. En dat is met winterbanden op 20 inch velgen. Ik zet wel de airco uit en de auto in eco stand, en de verwarming op 17 graden aan mijn kant, maar de passagiers hadden allemaal de stoelverwarming op max dus heel zuinig aan deden we ook niet. Misschien dat die warmtepomp toch echt wat begint uit te maken op die temperaturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 19:26

Herkenbare cijfers?
Vandaag rit heen 140km en terug 140km gemidded 20,6 kwh/100km rijdt rond de 110 en terug rond de 120km/u met iv80 met warmtepomp verwarming op 20 graden. Was vandaag zo’n 4-5 graden buiten.

Viel me niet tegen (heb de auto net een week).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rieel
  • Laatst online: 14-06 04:53
Thiazzz schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:16:
Tip voor alle mede 21” bezitters maak foto’s van de velgen voordat ze gaan wisselen, had ik gelukkig gedaan waardoor ik het kan bewijzen }:|
Ik had helaas hetzelfde probleem.
Winterbanden eronder en de eerste krassen op mijn velg.
Gelukkig had ik ervoor foto's en een filmpje gemaakt. Dit wordt nu in januari gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karlkani1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 08:46
Mr. Devish schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:23:
Lurker, maar om toch even schaamteloos te pochen! Nog 3 weken wachten….

Founders edition, iv60

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice dit is pon dealer Amersfoort toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

Herkenbare cijfers?
IV80 nu met 19" winterbanden, airco aan, stoelverwarming en stuurverwarming vaak aan zit ik zo tegen de 22 a 23 kWh gemiddeld.

In de zomer met 21" was dit zo 19,6 kWh gemiddeld. Zonder warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
rieel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 06:42:
[...]

Ik had helaas hetzelfde probleem.
Winterbanden eronder en de eerste krassen op mijn velg.
Gelukkig had ik ervoor foto's en een filmpje gemaakt. Dit wordt nu in januari gerepareerd
Hmmm ik moet vanmiddag bij Profile voor de winterbanden op de 21 inch Betria. Ik zal van te voren ook maar wat foto's en een filmpje maken. En ik verzoek ze vooraf om er voorzichtig mee om te gaan. Hopelijk voorkomt dat ellende.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 21:18
Genestealer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:46:
[...]

IV80 nu met 19" winterbanden, airco aan, stoelverwarming en stuurverwarming vaak aan zit ik zo tegen de 22 a 23 kWh gemiddeld.

In de zomer met 21" was dit zo 19,6 kWh gemiddeld. Zonder warmtepomp.
En dan is het nog niet eens echt koud! De IV60
rijders staan dan rond de 250km alweer stil!? Ben benieuwd wat de ervaringen straks zijn als de schaatsen uit het vet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Maat28 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:21:
[...]

rijders staan dan rond de 250km alweer stil!? Ben benieuwd wat de ervaringen straks zijn als de schaatsen uit het vet kunnen. Ik pleit voor een zomer en winter WLTP opgave voor EV’s👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56

Herkenbare cijfers?
heb je dan nog wel 100% wat volgens mij zij de dealer bij aflevering dat het opwarmen van de auto nu gewoon vanuit de accu komt en dat het pas na de updates van auto en app uit de paal word getrokken. Bij de q4 in iedergeval (ben geswitched van enyaq naar q4 maar kijk hier ook nog af en toe rond)

[ Voor 4% gewijzigd door renedg73 op 10-12-2021 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
GAEvakYD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:58:
[...]

Hmmm ik moet vanmiddag bij Profile voor de winterbanden op de 21 inch Betria. Ik zal van te voren ook maar wat foto's en een filmpje maken. En ik verzoek ze vooraf om er voorzichtig mee om te gaan. Hopelijk voorkomt dat ellende.
Zorg dat je velgen schoon zijn voordat je de foto neemt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Laatst online: 19:26
renedg73 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:36:
[...]

heb je dan nog wel 100% wat volgens mij zij de dealer bij aflevering dat het opwarmen van de auto nu gewoon vanuit de accu komt en dat het pas na de updates van auto en app uit de paal word getrokken. Bij de q4 in iedergeval (ben geswitched van enyaq naar q4 maar kijk hier ook nog af en toe rond)
Vertrok vanmorgen na verwarmen aan de paal en het lampje op de paal was inmiddels weer blauw en vermoedt dus dat deze de accu direct weer vollaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:40
JS-Ah schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:42:
Heb een MY22 Enyaq iv60, maar geen bakje voor de achterbank. Dus denk dat die vervallen is.

[...]
Uiteindelijk doen ze altijd wel upgrades doorheen het 'modeljaar', modeljaar zegt niet altijd veel over welke opties er precies op zitten.
Het is meer een marketing gimmick om te zeggen dat je al een auto van het volgend jaar hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:10
P_de_B schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:06:
[...]

Je zult inderdaad ook de instellingen van de camera even goed moeten zetten voor het beste resultaat.

Al van veel mensen gehoord dat het erg goed bevalt.
Ik heb de 3D printer weer draaien voor meer kapjes.
Mochten er nog meer interesse hebben; stuur maar even een berichtje, ik kan ze vandaag dan nog op de post doen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTvYc1uzTBWD_18wGnO2fMy-I44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LgCbHRWDlOLXaT7GFTcuLLT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Jitse H op 10-12-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
[...]

rijders staan dan rond de 250km alweer stil!? Ben benieuwd wat de ervaringen straks zijn als de schaatsen uit het vet kunnen.
Valt wel mee.
Mijn vrouw heeft vandaag 233 km gereden, verwarming op 20. Met 100% vertrokken (voorgewarmd aan de laadpaal) en met 19% aangekomen. Vrijwel alles snelweg +/- 100km/h. Auto geeft aan nog 71 km bereik over.
iV60 met warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:42
Jitse H schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:59:
[...]

Je zult inderdaad ook de instellingen van de camera even goed moeten zetten voor het beste resultaat.

Mochten er nog meer interesse hebben; stuur maar even een berichtje, ik kan ze vandaag dan nog op de post doen. ;)

[Afbeelding]
Quanta costa? Op Facebook gaan ze voor €10,- per stuk incl. verzending zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:02
MacDuck schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:01:
[...]

Valt wel mee.
Mijn vrouw heeft vandaag 233 km gereden, verwarming op 20. Met 100% vertrokken (voorgewarmd aan de laadpaal) en met 19% aangekomen. Vrijwel alles snelweg +/- 100km/h. Auto geeft aan nog 71 km bereik over.
iV60 met warmtepomp.
Heb ook de ervaring dat het allemaal wel meevalt.
Met pittige rijstijl, merendeel snelweg, geen WP, verwarming op 21 haal ik ca.270 km.
Ik rij 250-350km per dag, dus af en toe kort onderweg aan de snellader volstaat.
Een lader aan huis is wel wenselijk naar mijn mening.
Het is maar net hoe je erin staat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
MacDuck schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:01:
[...]

Valt wel mee.
iV60 met warmtepomp.
Met de verwarming op een wel aangename temperatuur en een wat ruigere rijstijl (generaliserend idd dat vrouwen itt mannen netjes rijden) wordt het dus best lastig om de 250 km te halen. Maar ok, voor velen ook een acceptabele range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Jitse H schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:59:
[...]

[Afbeelding]
Pb verzonden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sopsop schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:50:
Ik heb begin juni mijn Enyaq 60 FE in ontvangst genomen. Enige extra was een trekhaak, die zat er niet bij bij de levering (daar kwam ik ook achter, is verder niet vermeld bij de aflevering). Eerst hadden ze het over nalevering in juli, maar zoals ik hier al las gaat dat dit jaar niet meer worden.

Ik heb van Mossel gebeld dat ik op vakantie moet en de fietsen mee wil nemen. Omdat ze voor aflevering niet over de missende trekhaak gecommuniceerd hebben, mag ik op vakantie fietsen huren en de factuur doorsturen. Mocht ik voor andere zaken de trekhaak nog nodig hebben (aanhangertje groenafval/verhuizing/etc) dan moest ik maar even contact opnemen. Blijft lastig, maar wel netjes.
Kleine update: tussen kerst en oud&nieuw moet ik wat spullen verhuizen, maar heb nog steeds geen trekhaak. Ik heb opnieuw gebeld naar van Mossel en de situatie uitgelegd: er is nu voor a.s. woensdag een afspraak ingepland om mijn trekhaak te monteren. Nice.

Tevens wordt er naar mijn pingelende TA melding gekeken. Monteur gaf aan dat als het gepingel alleen met stuurverwarming optreedt er een software update voor aankomen, als het daarbuiten ook voorkomt, moet het stuur worden vervangen. Dat laaste is bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Maat28 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:00:
[...]

Met de verwarming op een wel aangename temperatuur en een wat ruigere rijstijl (generaliserend idd dat vrouwen itt mannen netjes rijden) wordt het dus best lastig om de 250 km te halen. Maar ok, voor velen ook een acceptabele range.
Toch even reageren, sorry...😉
Macduck zou dus op 300km uitkomen. Ik ca.270
Beide meer dan 250km. En meer in het vat als je echt je best doet.
Dus conclusie zou moeten zijn. Ietwat lastig om 300km te halen met iV60 in de winter maar 250+ makkelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
goetfoud schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:29:
[...]

Toch even reageren, sorry...😉
Macduck zou dus op 300km uitkomen. Ik ca.270
Beide meer dan 250km. En meer in het vat als je echt je best doet.
Dus conclusie zou moeten zijn. Ietwat lastig om 300km te halen met iV60 in de winter maar 250+ makkelijk te halen.
Geen probleem uiteraard! Ik ben alleen maar benieuwd naar de ervaringen in range in de winter. Probleem ligt ook meer bij mezelf. Ik wil niet mijn best hoeven te doen om de range op te krikken, het moet altijd (vakanties daargelaten) voldoende zijn om zonder tussenstops de dagelijkse ritten te kunnen doen met een sportieve rijstijl. Snachts mag de auto electro slurpen….overdag moet de wagen rijden😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Maat28 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:39:
[...]

Geen probleem uiteraard! Ik ben alleen maar benieuwd naar de ervaringen in range in de winter. Probleem ligt ook meer bij mezelf. Ik wil niet mijn best hoeven te doen om de range op te krikken, het moet altijd (vakanties daargelaten) voldoende zijn om zonder tussenstops de dagelijkse ritten te kunnen doen met een sportieve rijstijl. Snachts mag de auto electro slurpen….overdag moet de wagen rijden😉
Begrijpelijk, maar voor mijn beeldvorming, eij je dagelijks meer dan 300km?
Als dat zo is zou ik zeker de keuze voor een 80 kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
goetfoud schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:14:
[...]

Begrijpelijk, maar voor mijn beeldvorming, eij je dagelijks meer dan 300km?
Als dat zo is zou ik zeker de keuze voor een 80 kunnen begrijpen.
Dagelijks niet maar komt regelmatig voor idd. Voor mijn beeldvorming; rij je de accu altijd tot 0km leeg? De 300km is theoretisch maar lijkt mij sterk dat je dit dit ook echt tot 0 km gebruikt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
jdbiggelaa schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:26:
[...]

Je hebt dat ding toch gemonteerd met het kapje naar onder, hé?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8cC6dayAw9A8L1OXBr7h9jdEpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APqAYiFHmdU8cKwgjpnyeVmC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JM3cSHsm4qlCOccwhRqfSO7RGEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAP9pCxVitBeSBggdwAVcrwK.jpg?f=fotoalbum_large

Nu komt het toch wel dichtbij... Ik kan alleszins ondertussen niet meer wachten en was hem bijna ter plekke bij de dealer al aan het poetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Mijn auto heeft al enkele uren geen internet verbindingen meer. Zekering 19 truc al toegepast, helaas nog zonder resultaat.
Meer mensen dit probleem momenteel? Dan ligt het mogelijk aan de servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
BlueBird95 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu komt het toch wel dichtbij... Ik kan alleszins ondertussen niet meer wachten en was hem bijna ter plekke bij de dealer al aan het poetsen
Kan t me helemaal voorstellen. Wat is ie toch mooi! _/-\o_ Welke Sportline is t: 60 of 80?

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdJ75
  • Laatst online: 29-07 21:36
BlueBird95 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi, ik krijg dezelfde kleur sportline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Maat28 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:56:
[...]

Dagelijks niet maar komt regelmatig voor idd. Voor mijn beeldvorming; rij je de accu altijd tot 0km leeg? De 300km is theoretisch maar lijkt mij sterk dat je dit dit ook echt tot 0 km gebruikt.
Ik rij de accu inderdaad bijna leeg. 300km is dan ook niet theoretisch. Moet je wel wat meer moeite voor doen.
260-270 km zoals eerder aangegeven geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Jasperzzz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:35:
Mijn auto heeft al enkele uren geen internet verbindingen meer. Zekering 19 truc al toegepast, helaas nog zonder resultaat.
Meer mensen dit probleem momenteel? Dan ligt het mogelijk aan de servers...
Ik zou je er vooral niet te druk om maken, dit gebeurd wel vaker. Ik had het vanmorgen ook maar was in de middag weer opgelost. Als het gebeurd komt die bij mij meestal na een paar uur wel weer terug en anders de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
efbeel schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:42:
[...]

Kan t me helemaal voorstellen. Wat is ie toch mooi! _/-\o_ Welke Sportline is t: 60 of 80?
Dit is de 60, ik rijd max 180-190km per dag met altijd min 10u ertussen, dus ik ga niet extra betalen voor een vakantie naar Winterberg van 300km 1x in de 3 jaar om dat extra beetje range te hebben.
Auto wordt elke dag voorverwarmd aan de paal dus dat zal ook een hoop verschil maken in range.

Lang leve de terugdraaiende elektriciteitsmeter icm zonnepanelen (voor zolang het nog duurt hier in België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Kaaschef schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:24:
[...]

Zeker hoger met 22 kWh/ gem. vanochtend, hoe ging het op de terugweg?
Ik ben direct op en neer gereden, dus de cijfers waren van de complete rit. Ik heb niet gekeken naar de cijfers van de on-board computer, maar wat ik werkelijk aan kWh heb geladen uit het net, zowel in de zomer als nu. Ik realiseer me dat in vergelijking met de meting van het verbruik uit de accu dat de auto zelf meet, hier ook nog laadverliezen bij komen. Het lijkt erop dat die in de winter ook groter zijn dan in de zomer, mogelijk om de accu op temperatuur te brengen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
samba123 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:41:
[...]

Hmmm, zoals ik eerder meldde deed ik met mijn iv80 met warmtepomp en de auto volgeladen met 5 man en bagage nog steeds maar zo'n 21 a 22 kWh/100km, ook op 100 a 110 km/h. En dat is met winterbanden op 20 inch velgen. Ik zet wel de airco uit en de auto in eco stand, en de verwarming op 17 graden aan mijn kant, maar de passagiers hadden allemaal de stoelverwarming op max dus heel zuinig aan deden we ook niet. Misschien dat die warmtepomp toch echt wat begint uit te maken op die temperaturen?
Dat zou kunnen, maar aan de andere kant is verwarmen met stoelverwarming alleen een stuk zuiniger dan het hele interieur op 21 graden houden. En vergeet niet dat 5 mensen in de auto een hoop warmte produceren, daar heb je haast geen airco bij nodig ;-) Een mens in rust produceert ongeveer 100 W, dus met 5 personen in de auto al 0,5 kW. Lastig te vergelijken dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
[...]

Bij 100% lading: klopt. Als je zoals ik standaard laadt tot 80%, nu al niet veel meer dan 200 km en dan moet je zuinig rijden en zuinig stoken. Verschil zomer en winter valt mij niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
renedg73 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:36:
[...]

Ik had de avond ervoor geladen tot 80% en de ochtend voor vertrek kwartier voorverwarmd aan de paal, kostte 1,6 kWh (vermogen verwarming, inclusief stoelverwarming vóór ligt rond 6 kW!). Wat je dealer zegt klopt niet, als de auto aan de lader hangt, trekt hij de stroom voor het verwarmen uit de paal en niet uit de accu. Ik vertrok dus gewoon met 80% lading.

Rond 7 uur voorverwarmd en vertrokken, rond half tien terug en Enyaq aan de lader: 140 km, 35,4 kWh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fvureMejOJAOuy-UZ36Xgk9wIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxYZ1nKEz4mUKKE1CCsGpgHr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door jdbiggelaa op 10-12-2021 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik moet het eens gaan bijhouden…

Ik rij heel korte stukken (10km enkele reis) en ben volgens mij bijna meer energie kwijt met verwarmen dan met de reis zelf. Ik heb het idee dat het echt heel rap gaat met de acculading.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Jan_A schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:01:
[...]

Je hebt dat ding toch gemonteerd met het kapje naar onder, hé?
Jazeker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
Mijn verbruik van de laatste paar weken, ik rij meestal wel door en 95% snelweg. 's-ochtends vroeg aan de paal voorverwarmen en einde van de middag op de accu voorverwarmen. 21 inch wielen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRga1RrVzUEyXWEKPCYL7XItzFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxmwTaAfcqSKxlJAWdwqkTBQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door 28twinplug op 10-12-2021 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
JanHenk schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:11:
Ik moet het eens gaan bijhouden…

Ik rij heel korte stukken (10km enkele reis) en ben volgens mij bijna meer energie kwijt met verwarmen dan met de reis zelf. Ik heb het idee dat het echt heel rap gaat met de acculading.
Dit heb ik over het algemeen ook. Het voorverwarmen kost meer energie dan het rijden zelf. Maar dat maakt ook niet zoveel uit. Stap wel comfortabel in een warme auto.

Bij een wat langere rit had ik gemerkt zo'n 30 - 40 % te verbruiken voor 110 km. Dus in totaal een range van 220 - 293 km bij 80 % lading. Valt me opzich niks tegen maar zal met een strengere winter nog wel erger worden en dan amper de 200 halen. Al moet ik wel zeggen dat daar ook 's avonds rijden bij zat en dus 130 - 140 km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RH85
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-06 15:21
Goedemorgen,

Hebben meerdere gebruikers problemen met het voorverwarmen met de app?

Krijg constant de foutmelding geen dataverbinding beschikbaar. Wat is hier aan te doen?

En zijn er nog anders mogelijkheden om voor te verwarmen zonder dat ik in de auto ga zitten? Als je de auto uitstapt gaat de auto uit dus dat is ook niet werkbaar.

Vrij irritant met dichtgevroren ramen en over een kwartiertje weg willen.

Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09
Bij aflevering de bijrijders portier checken op deuken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
RH85 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:28:
Goedemorgen,

Krijg constant de foutmelding geen dataverbinding beschikbaar. Wat is hier aan te doen?

En zijn er nog anders mogelijkheden om voor te verwarmen zonder dat ik in de auto ga zitten? Als je de auto uitstapt gaat de auto uit dus dat is ook niet werkbaar.

Dank voor de reacties.
Je kunt in de auto instellen dat de auto moet voorverwarmen als je de auto unlocked. Maar wat ik zelf nog wel eens gebruik is de Direct Verwarmen knop die tussen de knoppen zit als je het notificatie venster naar beneden swiped. Volgens mij kun je dan de auto weer op slot doen ook en gewoon weglopen.

Ik kan het zo nog wel eens bekijken hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Goedemorgen,

Dank voor de reacties.
Hier hetzelfde, ben er redelijk klaar mee vooral tijdens storingsdiensten.
Werkgever maar eens inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
MasterNuttie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:42:
[...]

Hier hetzelfde, ben er redelijk klaar mee vooral tijdens storingsdiensten.
Werkgever maar eens inschakelen.
Uit nieuwsgierigheid, wat denk je dat je werkgever hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Goedemorgen,

Dank voor de reacties.
Wat @SSJVegito klopt inderdaad, je kunt de auto instappen, infotainment opstarten, knop op het stuur gebruiken om de auto weer uit te zetten en vervolgens komt het menu tevoorschijn waarmee de Direct Klimatiseren kunt aanzetten, daarmee klimatiseert (verwarmt) hij vervolgens een half uur.

Dit heb ik deze ochtend ook gedaan omdat de verbinding niet werkte en na een paar minuten waren mijn ruiten vanwege voorruitverwarming volledig schoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
@Crawl NL @MasterNuttie Ik heb even gekeken en je kunt dus aanzetten dat bij ontgrendelen de auto voorverwarmd. En het ook zelf aan zetten via het menu bovenin, zie fotos. Ik weet even niet of die blijft verwarmen als je de auto op slot doet weer. Dan zou ik wat meer testen moeten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EVfV2Rob48WQXf8rp8NCpaA84g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rK8H3R9Y24DxUYZc3yjbK4yO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbTFusHeoqAVulM5DTqkt__wIWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07BZPOXiHtx37zORH3yQV1L8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-01-2023
SSJVegito schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:03:
@Crawl NL @MasterNuttie Ik heb even gekeken en je kunt dus aanzetten dat bij ontgrendelen de auto voorverwarmd. En het ook zelf aan zetten via het menu bovenin, zie fotos. Ik weet even niet of die blijft verwarmen als je de auto op slot doet weer. Dan zou ik wat meer testen moeten.
Ik heb het juist weer uitgezet, o.dat hij inderdaad blijft door verwarmen als je de auto op slot doet. Dus ook als je ff wat uit de auto pakt of erin legt, gaat ie een half uur stroom slurpen om de auto warm te maken.... vond ik zelf niet heel handig...

Bij mij ook verbindingsproblemen met de app, maar dat komt volgens mij omdat mijn Enyaq al een paar dagen niet meer in de online modus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
28twinplug schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:08:
[...]

Ik heb het juist weer uitgezet, o.dat hij inderdaad blijft door verwarmen als je de auto op slot doet. Dus ook als je ff wat uit de auto pakt of erin legt, gaat ie een half uur stroom slurpen om de auto warm te maken.... vond ik zelf niet heel handig...

Bij mij ook verbindingsproblemen met de app, maar dat komt volgens mij omdat mijn Enyaq al een paar dagen niet meer in de online modus gaat.
Ja klopt, ik weet dat die dat doet maar zovaak pak ik niet even wat uit te de auto dus anders zet ik het via de knop gewoon weer uit. Of in de stoel gaan zitten rempedaal intrappen en weer uitstappen zet het ook al uit dacht ik. Ik vind het dus wel een fijne optie. Maar kan me voorstellen als je vaak heen en weer gaat naar de auto dat je dat liever niet hebt. Ik doe dit maar af en toe en dan zet ik het gewoon uit via de app of via infotainment.

Ik vraag me dan wel af of er niet wat mis is? Ik heb zelden verbindingsproblemen met de auto. Dat het traag is ja, maar geen problemen. Zoals ik in een eerdere post al aangaf, ik denk dat als het zich dan toch voor doet dat ik het voor een aantal uur heb en dan werkt het weer zonder iets met zekeringen te doen.

Enig idee waarom die niet in de online modus wil?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
SSJVegito schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:13:
[...]

Ja klopt, ik weet dat die dat doet maar zovaak pak ik niet even wat uit te de auto dus anders zet ik het via de knop gewoon weer uit. Of in de stoel gaan zitten rempedaal intrappen en weer uitstappen zet het ook al uit dacht ik. Ik vind het dus wel een fijne optie. Maar kan me voorstellen als je vaak heen en weer gaat naar de auto dat je dat liever niet hebt. Ik doe dit maar af en toe en dan zet ik het gewoon uit via de app of via infotainment.

Ik vraag me dan wel af of er niet wat mis is? Ik heb zelden verbindingsproblemen met de auto. Dat het traag is ja, maar geen problemen. Zoals ik in een eerdere post al aangaf, ik denk dat als het zich dan toch voor doet dat ik het voor een aantal uur heb en dan werkt het weer zonder iets met zekeringen te doen.

Enig idee waarom die niet in de online modus wil?
Het ligt niet altijd aan de auto, maar ook geregeld aan de VAG servers. Mijn auto doet het vaak prima op afstand, maar zo af en toe kun je geen verbinding krijgen. Niet via de Skoda app, maar ook niet via mijn Home assistant met de VAG servers. Zo ook weer vanmorgen bij -2.5 graden. Dus maar handmatig naar de auto gelopen en laten verwarmen. :|

Het is werkelijk beschamend om te zien dat ze dit nog niet opgelost hebben. En dan komen ze wel op Facebook etc voorbij dat ze weer een prijs hebben gewonnen met een mogelijk nieuw design van de Skoda app. Een designer een paar uurtjes wat mooie plaatjes kan laten maken kan iedereen wel. Fix gewoon eerst je shit in de architectuur, zodat in ieder geval de API stabiel is.

Aangezien de VAG groep de API en app delen over alle merken heen zou je zeggen dat ze toch prima 100k-300k moeten kunnen vrijmaken. Daarvoor kunnen we met een paar tweakers een backend architectuur neerzetten waar zelfs Elon Musk met Tesla nog ene puntje aan kan zuigen.

[ Voor 3% gewijzigd door GAEvakYD op 11-12-2021 10:41 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
GAEvakYD schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:40:
[...]

Het ligt niet altijd aan de auto, maar ook geregeld aan de VAG servers. Mijn auto doet het vaak prima op afstand, maar zo af en toe kun je geen verbinding krijgen. Niet via de Skoda app, maar ook niet via mijn Home assistant met de VAG servers. Zo ook weer vanmorgen bij -2.5 graden. Dus maar handmatig naar de auto gelopen en laten verwarmen. :|

Het is werkelijk beschamend om te zien dat ze dit nog niet opgelost hebben. En dan komen ze wel op Facebook etc voorbij dat ze weer een prijs hebben gewonnen met een mogelijk nieuw design van de Skoda app. Een designer een paar uurtjes wat mooie plaatjes kan laten maken kan iedereen wel. Fix gewoon eerst je shit in de architectuur, zodat in ieder geval de API stabiel is.

Aangezien de VAG groep de API en app delen over alle merken heen zou je zeggen dat ze toch prima 100k-300k moeten kunnen vrijmaken. Daarvoor kunnen we met een paar tweakers een backend architectuur neerzetten waar zelfs Elon Musk met Tesla nog ene puntje aan kan zuigen.
Ik weet dat dit met de servers te maken heeft, maar ik vind het wat minder erg als de servers down zijn omdat ze wat updates doorvoeren. Ik krijg die indruk dus wel aangezien het maar een paar uurtjes down in. Al snap ik dan alsnog niet dat ze niet redundantie hebben en dus 1 server kunnen updaten en vervolgens overschakelen op die en vervolgens de andere updaten. Maargoed als het maar beter wordt.

Ik denk ook dat dit mogelijk is inderdaad. Maar we moeten het er maar mee doen he. Lijkt me wel wat om daar aan te werken in plaats van embedded. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik zag vanochtend iemand met een tesla model 3 de binnenkant van zijn ramen krabben… dat is toch zo jaren 90? Neem aan dat de Enyaq dat niet heeft? Bij niet voorverwarmen uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Goedemorgen,

Dank voor de reacties.
Jup, vanmorgen om 6:30 wilde hij hier ook niet verbinden om voor te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Laatst online: 04-03 15:01
Lijkt weer te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Robbie8454 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:48:
Ik zag vanochtend iemand met een tesla model 3 de binnenkant van zijn ramen krabben… dat is toch zo jaren 90? Neem aan dat de Enyaq dat niet heeft? Bij niet voorverwarmen uiteraard
Ik heb er totaal geen last van nee. Maar als je de auto vochtig hebt van binnen bijvoorbeeld een natte jas erin laten liggen dan kan het natuurlijk voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakilin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 09:36
Nope deze ochtend had ik ook problemen met verbinden met de auto. Afgelopen dagen ging het wel goed, behalve de stoelen van te voren opwarmen is mij nog nooit gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
krakilin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:54:
Nope deze ochtend had ik ook problemen met verbinden met de auto. Afgelopen dagen ging het wel goed, behalve de stoelen van te voren opwarmen is mij nog nooit gelukt
Bij jou ging de verwarming in de auto niet aan maar wel de stoelverwarming? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakilin
SSJVegito schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:55:
Bij jou ging de verwarming in de auto niet aan maar wel de stoelverwarming? 8)7
Haha, was dat maar zo (schijnt minder energie te verbruiken dan de gehele auto op te warmen). Sinds dinsdag heb ik de auto en kon ik elke dag van te voren de 'AIRCONDITIONING STARTEN' in de App kiezen, hierbij had ik bij 'Verwarmde stoelen' de optie 'Klaar voor 2 stoelen' aan staan, auto was wel al lekker warm, alleen de stoelen koude stoelen. Vanmorgen wilde ik een paar minuten van te voren de auto verwarmen en blijf maar hangen tot een paar minuten er de melding kwam dat er geen verbinding gemaakt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
ManiacScum schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:59:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, wat denk je dat je werkgever hier aan kan doen?
Druk uitoefenen eventueel via claim.

We hebben expres geen standkachels laten plaatsen op advies, nu blijkt het erg onbetrouwbaar en dat kost de werkgever tijd/geld. Gaat toch best om veel auto's.

Voor nood staat nu de kachel continu aan via de paal.

Betwijfel ook ten zeerste dat het aan de auto ligt, die heeft volle verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Vandaag ook mijn Pro-drive sessie gehad. Veel wist ik al, maar net als anderen al meldden op dit forum, wat kleine zaken geleerd en beter inzicht gekregen in het verschil tussen B-stand en D-stand, waardoor ik mogelijk toch iets meer bereik kan halen, wat in deze tijd wel handig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
MasterNuttie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:30:
[...]

Druk uitoefenen eventueel via claim.

We hebben expres geen standkachels laten plaatsen op advies, nu blijkt het erg onbetrouwbaar en dat kost de werkgever tijd/geld. Gaat toch best om veel auto's.

Voor nood staat nu de kachel continu aan via de paal.

Betwijfel ook ten zeerste dat het aan de auto ligt, die heeft volle verbinding.
Continue verwarming aan aan de paal??
Bij starten van de auto is die met 2 minuten warm.
Veeeeeeel sneller als bij de conventionele auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
SSJVegito schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:03:
@Crawl NL @MasterNuttie Ik heb even gekeken en je kunt dus aanzetten dat bij ontgrendelen de auto voorverwarmd. En het ook zelf aan zetten via het menu bovenin, zie fotos. Ik weet even niet of die blijft verwarmen als je de auto op slot doet weer. Dan zou ik wat meer testen moeten doen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thx, deze gebruik ik ook wel indd. Helaas gaat de auto automatisch op slot en de kachel weer uit😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
Alex Timmermans schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:35:
[...]

Continue verwarming aan aan de paal??
Bij starten van de auto is die met 2 minuten warm.
Veeeeeeel sneller als bij de conventionele auto’s.
Sneller ja dat klopt wel.

Echter kreeg ik vanmorgen de zijramen nauwelijks dooi en blijven ze ook redelijk beslagen.

Vooral bij nachtelijke spoed ritten wil ik gewoonweg goed vrij zicht hebben.

Hadden ze dit netjes gemeld van te voren dan waren er standkachels geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Standkachels op brandstof dan? In een elektrische auto?

Of een elektrische standkachel? Die heeft ie al..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
krakilin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:54:
Dat laatste (stoelen voorverwarmen) werkt bij mij prima. Kan zelfs alleen de stoel linksvoor apart verwarmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxajPL3njtLCEm1N20WutNqA5mU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5spQFDg6S3I9K2U5SxUR1JR1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakilin
[b]jdbiggelaa schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:20:
Dat laatste (stoelen voorverwarmen) werkt bij mij prima. Kan zelfs alleen de stoel linksvoor apart verwarmen.
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik een stoel selecteer met voorwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieel
  • Laatst online: 14-06 04:53
Jitse H schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:04:
[...]

Dat klopt (versie 6.2), alle credits voor 'JakobGode'.
Heb er vandaag nog een aantal geprint, mochten er meer interesse hebben laat maar even weten, kan ik ze morgen direct opsturen.
Hoi @Jitse H ik zou graag op je voorstel willen ingaan hoeveel vraag je hiervoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
krakilin schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 14:23:
[...]

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik een stoel selecteer met voorwarmen.
Ik geloof dat ze wel pas aan gaan onder een bepaalde temperatuur buiten maar dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

MasterNuttie schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:42:
[...]

Sneller ja dat klopt wel.

Echter kreeg ik vanmorgen de zijramen nauwelijks dooi en blijven ze ook redelijk beslagen.

Vooral bij nachtelijke spoed ritten wil ik gewoonweg goed vrij zicht hebben.

Hadden ze dit netjes gemeld van te voren dan waren er standkachels geïnstalleerd.
Nachtelijke spoedritten? Als het zo belangrijk is had je werkgever gewone auto’s moeten aanschaffen met blauw blauw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Is dit iemand hier ook al opgevallen dat, met kessy, als je de auto aan het sproeien bent met water de auto continue locked en unlocked? Met de sleutel in de zak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
SSJVegito schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:11:
Is dit iemand hier ook al opgevallen dat, met kessy, als je de auto aan het sproeien bent met water de auto continue locked en unlocked? Met de sleutel in de zak natuurlijk.
Ja hier heb ik ook last van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterNuttie
laforte schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:01:
[...]

Nachtelijke spoedritten? Als het zo belangrijk is had je werkgever gewone auto’s moeten aanschaffen met blauw blauw :)
Er is een reden dat ik geen foto deel 😉
En ik me niet meng in de discussie over autopoets, ben al blij als het kenteken leesbaar is na de wasstraat.

Maar goed we dwalen offtopic.
Wanneer de standkachel/voorverwarming word aangeprezen door de fabrikant dan moet het ook werken.
Bij de brandstof wagens van men werkgever worden ze in elk geval nog steeds achteraf omgebouwd.

[ Voor 37% gewijzigd door MasterNuttie op 11-12-2021 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Vandaag het kapje voor de camera ontvangen - bedankt voor de goede service @Jitse H 🦌😁.

Gelijk gemonteerd en het verschil is beter dan verwacht. Natuurlijk nog niet perfect, maar ik kan veilig manouvreren op een parkeerplaats met verlichting en thuis op het terrein met alleen remlicht. Dank!

Verder heb ik sinds gisteren de winterbanden (Continental Wintercontact) op de 21". En ik moet zeggen; bandengeluid is een fractie meer, maar deze banden geven oneffenheden van de weg veel minder door! De wangen lijken iets ronder en minder scherp over te lopen naar het vlak. Vanmiddag reed mijn vrouw en zij ervaart het gedrag ook als rustiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Ik heb hem vandaag ook ontvangen, bedankt voor de goede service en het leuke kaartje @Jitse H .

Ik had het verschil ook niet zo groot verwacht, werkt super.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 07:22
Mensen die met vochtig weer ook last hebben van beslagen ramen:

Blijkbaar kan je de Auto stand van de klimatisatie instellen op Laag - Middel - Hoog. Dit kan je kiezen door op de “Auto” knop te duwen in het klimatisatiescherm. Stond bij mij op Laag (waarschijnlijk de standaardwaarde). Deze instelling verhogen naar Middel verhelpt bij mij de beslagen ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 11:45
Het volgende onderwerp is eerder in dit topic als eens besproken en onbegrepen, maar zijn er mensen die hun mobiel in een houder plaatsen tijdens het rijden? En is die houder bevestigd aan de achterkant van het beeldscherm? ik zoek naar een dergelijk product, maar ik kom er vrij weinig tegen. Wie kan mij in de goede richting helpen? Ja, ik weet dat er AA of CarPlay is en dat je het ook zonder kunt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goetfoud
@Jitse H
Vandaag het camera kapje mogen ontvangen met leuk kerstkaartje waarvoor dank.
En voor iedereen die hem nog niet heeft........ik zeg doen!!!

Wat een wereld van verschil. Perfect beeld in het donker nu. Camera voldoet dus prima maar teveel licht inval belemmert werking.

Denk dat skoda dit in een toekomstig model update zeker gaat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
Arosa schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:02:
[...]

Laat ik het zo zeggen, ik heb wel bewust de 100 kW optie aangevinkt bij het bestellen en het staat op alle bevestigingen die ik vervolgens heb gekregen. Ik was ook lichtelijk teleurgesteld gisteren met slecht 39 kW.
Binnenkort nog maar eens proberen en anders mag de dealer laten zien dat mijn Enyaq geleverd is overeenkomstig de bestelling. Andere opties zijn wel netjes aanwezig.
Heel raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Khayma schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:17:
Passen er onder een iV 80 ook 19" velgen?
Jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Wicked-Game schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:01:
[...]

Dat type logo nog niet tegengekomen voor een enyaq. Dan zal het ook aftermarket moeten, of toch een origineel logo laten spuiten. Maar het lijkt mij dat dit nogal een lastig proces is, en wat dan weer resulteerd in vaak hogere prijzen (m.u.v. ali meuk wat niet past :P)

Om die reden volledig zwart origineel logo gekozen. Dan heb je geen gezeik met pasvorm.
heb je het nieuwe, zwarte logo er zelf op geplaatst (en dus ook zelf het oude originele logo verwijderd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
knirrebir schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:44:
[...]

Geen last van beslagen ramen zonder gebruik/weinig gebruik airco?
Neem aan dat je airco uit had, maar ventilatie wel aan?
Ik wel, maar de fan op >18 gr C (dus zonder AC) werkt ook prima.
Pagina: 1 ... 238 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2