SSJVegito schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:13:
[...]
Ja klopt, ik weet dat die dat doet maar zovaak pak ik niet even wat uit te de auto dus anders zet ik het via de knop gewoon weer uit. Of in de stoel gaan zitten rempedaal intrappen en weer uitstappen zet het ook al uit dacht ik. Ik vind het dus wel een fijne optie. Maar kan me voorstellen als je vaak heen en weer gaat naar de auto dat je dat liever niet hebt. Ik doe dit maar af en toe en dan zet ik het gewoon uit via de app of via infotainment.
Ik vraag me dan wel af of er niet wat mis is? Ik heb zelden verbindingsproblemen met de auto. Dat het traag is ja, maar geen problemen. Zoals ik in een eerdere post al aangaf, ik denk dat als het zich dan toch voor doet dat ik het voor een aantal uur heb en dan werkt het weer zonder iets met zekeringen te doen.
Enig idee waarom die niet in de online modus wil?
Het ligt niet altijd aan de auto, maar ook geregeld aan de VAG servers. Mijn auto doet het vaak prima op afstand, maar zo af en toe kun je geen verbinding krijgen. Niet via de Skoda app, maar ook niet via mijn Home assistant met de VAG servers. Zo ook weer vanmorgen bij -2.5 graden. Dus maar handmatig naar de auto gelopen en laten verwarmen.
Het is werkelijk beschamend om te zien dat ze dit nog niet opgelost hebben. En dan komen ze wel op Facebook etc voorbij dat ze weer een prijs hebben gewonnen met een mogelijk nieuw design van de Skoda app. Een designer een paar uurtjes wat mooie plaatjes kan laten maken kan iedereen wel. Fix gewoon eerst je shit in de architectuur, zodat in ieder geval de API stabiel is.
Aangezien de VAG groep de API en app delen over alle merken heen zou je zeggen dat ze toch prima 100k-300k moeten kunnen vrijmaken. Daarvoor kunnen we met een paar tweakers een backend architectuur neerzetten waar zelfs Elon Musk met Tesla nog ene puntje aan kan zuigen.
[
Voor 3% gewijzigd door
GAEvakYD op 11-12-2021 10:41
]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.