Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 249 250 Laatste
Acties:
  • 1.758.577 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 22:08
FJP84 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:17:
Vandaag een mooie camping tegenkomen in midden Frankrijk voor de zomer. Helaas geen mogelijkheid tot laden op locatie. Ook niet met 'granny'charger. Dichtsbijzijnde "snel"lader (50kw) is een half uur rijden bij een plaatselijke Lidl. Toch maar even verder kijken....
Ben je van plan te kamperen of in een mobile home? Ik rij al 5 jaar volledig elektrisch en elk jaar nog kunnen laden op een camping met de granny charger. 4 keer toen we een mobile home hadden en 1 keer op de kampeerveld aangesloten op de verdeelkast dmv een verlengsnoer.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik zit te twijfelen tussen de ODBELeven of het aanpassen via VCDs

Belangrijkste aanpassingen zijn dan
- Video in Motion
- DRL achterlichten
- Het piepen wanneer de kofferbak op afstand open gaat

Op de website van ODBELeven zag ik dat je ook de video in Motion kon activeren. Is dit bij iemand gelukt?
Kan je met de ODBELeven het piepen van de elektrische kofferbak uitzetten? Ik zag dit niet op hun website staan.
Heb je een pro account nodig voor de aanpassingen?

Wat zijn de voor en nadelen tussen ODBELeven en VCDS aanpassingen?

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Kan het zijn dat de standaard navigatie van de Enyaq laadstations als Shell en Fastned niet toont? Ik zocht net naar een laadplek op de A2 tussen Eindhoven en Maastricht en de Shell + Fastned bij Kelpen-Oler werd niet getoond… Ik zie het nergens bij de instellingen van de navigatie staan.
#eerstekeersnelladenwantlaadnormaalthuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
vinom schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Nop, dit was het helaas niet. Alle schuifjes stonden bij mij al uit.
Ik zal straks nog eens kijken, ik heb het ergens gezien dat weet ik zeker want ik heb er ook een hoop uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:16
Heb al de menu’s doorgelopen maar niet kunnen vinden, als je de auto aanzet staat er “welkom bestuurder” kun je dit ergens aanpassen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:44
Noreaga_no1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:07:
Ik zit te twijfelen tussen de ODBELeven of het aanpassen via VCDs

Belangrijkste aanpassingen zijn dan
- Video in Motion
- DRL achterlichten
- Het piepen wanneer de kofferbak op afstand open gaat

Op de website van ODBELeven zag ik dat je ook de video in Motion kon activeren. Is dit bij iemand gelukt?
Kan je met de ODBELeven het piepen van de elektrische kofferbak uitzetten? Ik zag dit niet op hun website staan.
Heb je een pro account nodig voor de aanpassingen?

Wat zijn de voor en nadelen tussen ODBELeven en VCDS aanpassingen?
Video in motion heb ik met ObdEleven aangezet, maar geen idee of dit werkt omdat ik verder geen filmpjes op mijn toestel heb staan.

DRL achterlichten is prima gelukt zonder pro account via android toestel.

Mijn afweging voor OBDEleven is dat als er een (software) update/reset wordt gedaan ik wellicht mijn aanpassingen kwijt raak. Kan ik het zelf weer aanzetten.

Edit: moet wel zeggen dat het maar bagger werkt. Ik steek zojuist OBD dongle erweer in, tel (ObdEleven app) vind de dongle wel, maar connecten wilt maar niet....

Kan wellicht komen dat mijn tel direct op BT met mijn auto verbind. Paar keer proberen en het is gelukt.

[ Voor 13% gewijzigd door Genestealer op 08-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
GAEvakYD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Ben je van plan te kamperen of in een mobile home? Ik rij al 5 jaar volledig elektrisch en elk jaar nog kunnen laden op een camping met de granny charger. 4 keer toen we een mobile home hadden en 1 keer op de kampeerveld aangesloten op de verdeelkast dmv een verlengsnoer.
Mobile home of lodge tent. De luxe variant want kinderen zijn 2 en 3 jaar. Ik heb bij de betreffende camping nog extra nagevraagd of het niet via stopcontact kan, maar nog geen reactie. Ik vermoed ook dat de auto niet bij de accommodatie zelf kan staan.

Als je tips hebt zie ik ze graag tegemoet (via PB)

[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 08-01-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:04
Kaaschef schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 06:23:
[...]

Is het een kwestie van eenmalig instellen en dan kan de OBD dongle eruit?

Ik wil namelijk heel graag de lane assist uitschakelen standaard.
Aircare had ik ook vandaag aangezet via OBDEleven, maar toch bleef de optie nog uit staan bij het starten van de auto. Werkt die wel bij jou wel goed?

Meteen ook eens gekeken op wat de optimale temperatuur is van de accu met deze koude temperaturen en dat is 14 graden. Hoger warmt hij zich niet op tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
vinom schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Nop, dit was het helaas niet. Alle schuifjes stonden bij mij al uit.
Ok, ik heb nog eens gekeken en kan het niet meer vinden. Ik weet zeker dat ik dit ergens anders aangepast heb. De manual zegt ook dat er nog een optie moet zijn (waarvan ik vermoed dat ik het mee gedaan heb) maar die staat er niet meer bij mij.

Zie het plaatje hieronder en de onderste tekst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GICecbglrrHW1sSqAQCQUEukcGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NrL0d00SKyQ7QBzoDK2AGqrA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
SSJVegito schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Ok, ik heb nog eens gekeken en kan het niet meer vinden. Ik weet zeker dat ik dit ergens anders aangepast heb. De manual zegt ook dat er nog een optie moet zijn (waarvan ik vermoed dat ik het mee gedaan heb) maar die staat er niet meer bij mij.

Zie het plaatje hieronder en de onderste tekst.

[Afbeelding]
Hm, dat onderste ben ik inderdaad nog niet tegengekomen. Jij krijgt dus geen suggesties meer dat er over X aantal minuten een Mac bijvoorbeeld op je route ligt? Dat zie je of in je kleine display in het midden of aan de rechterkant op het grote scherm met navigatie op volledig scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
vinom schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Hm, dat onderste ben ik inderdaad nog niet tegengekomen. Jij krijgt dus geen suggesties meer dat er over X aantal minuten een Mac bijvoorbeeld op je route ligt? Dat zie je of in je kleine display in het midden of aan de rechterkant op het grote scherm met navigatie op volledig scherm.
Volgens mij niet, eerst stond hele kaart ook vol met POI dingen en die zijn ook weg. Maar hoe dat menu item nu ineens weg kan zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 17:58
Thiazzz schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:58:
Heb al de menu’s doorgelopen maar niet kunnen vinden, als je de auto aanzet staat er “welkom bestuurder” kun je dit ergens aanpassen?!
Wat wil je aanpassen? Je naam ofzo? Want ‘profielen’ kent de Enyaq niet voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Martinique schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:57:
[...]

Wat wil je aanpassen? Je naam ofzo? Want ‘profielen’ kent de Enyaq niet voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Alleen de naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Kan volgens mij (nog) niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Genestealer
Ik zie dat ObdEleven een hoop nieuwe functies heeft toegevoegd voor de Enyaq sinds maand geleden. Deze werkt ook fijn! Vond het 3x knipperen van knipperlichten altijd net te weinig. Nu verhoogd naar 4, 5 is max.

Alleen connecten was even een iritatie factor, aanzetten van functies was weer zo gepiept.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe2-MkmvCS7JQKNeTzQc7YJubH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfJa0GSegri0BfxiIMT7yY28.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Genestealer schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:49:
Ik zie dat ObdEleven een hoop nieuwe functies heeft toegevoegd voor de Enyaq sinds maand geleden. Deze werkt ook fijn! Vond het 3x knipperen van knipperlichten altijd net te weinig. Nu verhoogd naar 4, 5 is max.

Alleen connecten was even een iritatie factor, aanzetten van functies was weer zo gepiept.

[Afbeelding]
Is er ergens ook gewoon een lijst te vinden wat er precies voor de Enyaq gedaan kan worden daarmee? Ik kwam alleen algemene dingen tegen dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:43
Iemand een idee waar de ODbEleven nog te krijgen is voor een beetje normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-05 15:49
Stomme OBDeleven…. Ik kan alles aanpassen, inzien, one click apps doen behalve de Scandanavian DRL en auto high beam memory. Wat de…

Ik ga het boekje wel weer lezen…

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:32:
Stomme OBDeleven…. Ik kan alles aanpassen, inzien, one click apps doen behalve de Scandanavian DRL en auto high beam memory. Wat de…

Ik ga het boekje wel weer lezen…
Heb je een iOS of Android apparaat. Ik had gisteren hetzelfde als jij met een iPhone. Vanmorgen met een Android geprobeerd en toen deed de Scandanavian DRL het wel.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
svenblom schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:00:
Iemand een idee waar de ODbEleven nog te krijgen is voor een beetje normale prijs?
Volgens mij staat die prijs gewoon vast. Prijs via OBDeleven of autowolf in Nederland zijn hetzelfde. Zelfs de bevestigingsmail voor registratie had dezelfde opmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
GAEvakYD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:33:
[...]
Heb je een iOS of Android apparaat. Ik had gisteren hetzelfde als jij met een iPhone. Vanmorgen met een Android geprobeerd en toen deed de Scandanavian DRL het wel.
Een iPhone inderdaad. Maar als ik de Samsung android ding van vrouwlief gebruik, heb ik dan wel de juiste credits, account etc? Is dat per toestel overdraagbaar? Thanx voor de tip trouwens. Morgen maar eens verder stoeien.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Een iPhone inderdaad. Maar als ik de Samsung android ding van vrouwlief gebruik, heb ik dan wel de juiste credits, account etc? Is dat per toestel overdraagbaar? Thanx voor de tip trouwens. Morgen maar eens verder stoeien.
Credits staan op je account, niet in je app. Dus ja, gewoon app installeren op je vrouw tel (wel even lief aankijken he) en inloggen met je credentials.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
SSJVegito schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Is er ergens ook gewoon een lijst te vinden wat er precies voor de Enyaq gedaan kan worden daarmee? Ik kwam alleen algemene dingen tegen dacht ik.
Standaard activatie lijst genaamd apps (dus geen handmatige coding) is te vinden op obdeleven site zelf:

https://obdeleven.com/en/supported-vehicles

Kies Enyaq en vervolgens Apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
SSJVegito schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Ik weet niet of al deze meuk bij jou aan staat maar je zou dit nog eens kunnen bekijken, geen idee of dat het is hoor maar ik kwam het in ieder geval tegen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er is nog een optie ergens die ik zo snel even niet kan vinden maar moet ik straks even naar kijken.
Top, ik heb deze meteen even gecheckt, stonden allemaal uit, dus wel bijzonder
dat hij ze dan wel laat zien. Ik heb nu een aantal voorkeur poi's aangeklikt ( zoals ionity, laadpalen. Zien of dat wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Kaaschef schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:05:
[...]@SSJVegito

dat hij ze dan wel laat zien. Ik heb nu een aantal voorkeur poi's aangeklikt ( zoals ionity, laadpalen. Zien of dat wat veranderd.
Ik heb er net ook een paar aangezet en het enige wat ik heb gemerkt, dat je als soort van shortcuts ziet in een balk. Net onder het gedeelte waar je een adres invoert.

Helaas dus niet wat we zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
Kaaschef schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Ik moet nog even testen, wellicht dat de nu gekozen POI's , de andere overrulen. (Dat hoop ik dan).

Is er iemand met een OBD die bij mij de lane assist wilt uitzetten? Daar heb ik wel een ritje voor over, ergens in West NL ) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Kaaschef schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Ik moet nog even testen, wellicht dat de nu gekozen POI's , de andere overrulen. (Dat hoop ik dan).

Is er iemand met een OBD die bij mij de lane assist wilt uitzetten? Daar heb ik wel een ritje voor over, ergens in West NL ) :*)
In mijn eerdere post gaf ik al aan dat ik ook bijna 100 % zeker ben dat dat het niet is wat ik toen veranderd heb en dat er een optie mist in het menu welke ik volgens mij toen der tijd wel had. Misschien skoda maar eens benaderen waarom die optie in de manual staat maar niet in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
GAEvakYD schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:39:

Op de Facebook Enyaq NL groep zit een member die een heel Word document heeft met handmatige Longcoding opdrachten. Maar dat voelt nog wat eng in vergelijking met de kant en klare opties/app in de ObdEleven app.
Ik probeer al tijden lid te worden van deze groep maar heb niet mijn echte naam op FaceBook staan. Dus ik vrees dat ze daarom mijn invite niet accepteren. :(

Ik heb vandaag mijn OBDEleven (met pro) binnen gekregen dus ben reuze benieuwd naar een complete codelijst. En anders is het vast wel ergens anders te vinden. Maar een geverifieerde bron is natuurlijk altijd beter :)
Mijn Facebook alterego heeft de naam van Tweakerslegende Sjef Hoelenpapers. Bekend van de megahit 'Moeder ik lust een frikandel'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hennie-M schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Ik probeer al tijden lid te worden van deze groep maar heb niet mijn echte naam op FaceBook staan. Dus ik vrees dat ze daarom mijn invite niet accepteren. :(

Ik heb vandaag mijn OBDEleven (met pro) binnen gekregen dus ben reuze benieuwd naar een complete codelijst. En anders is het vast wel ergens anders te vinden. Maar een geverifieerde bron is natuurlijk altijd beter :)
Mijn Facebook alterego heeft de naam van Tweakerslegende Sjef Hoelenpapers. Bekend van de megahit 'Moeder ik lust een frikandel'
Ik PM jou het Facebook profiel van de gast die het bestand in de Facebook groep post. Andere optie is als je mij je e-mailadres stuurt, dan stuur ik je een wedtransfer linkje naar het Word bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenblom
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:43
Herkenbaar, ik wacht ook op toelating. Ben denk ik geweigerd, maar snap niet waarom.
Hennie-M schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 21:35
GAEvakYD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Ik PM jou het Facebook profiel van de gast die het bestand in de Facebook groep post. Andere optie is als je mij je e-mailadres stuurt, dan stuur ik je een wedtransfer linkje naar het Word bestand.
Waarom zou je het bestand hier niet delen? Wellicht met kleine disclaimer eigen risico blabla, maar als het toch al op "feesboek heb gestaan" dan is het geen besloten informatie meer toch?

Zelf zie ik nog geen toegevoegde waarde van de unit, tot ze uitvinden hoe je snelladen kan toevoegen. Denk dat het dan storm loopt bij ze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
internetinfo schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Waarom zou je het bestand hier niet delen? Wellicht met kleine disclaimer eigen risico blabla, maar als het toch al op "feesboek heb gestaan" dan is het geen besloten informatie meer toch?

Zelf zie ik nog geen toegevoegde waarde van de unit, tot ze uitvinden hoe je snelladen kan toevoegen. Denk dat het dan storm loopt bij ze :D
Hier op pagina 6 staat het batterij en laadstuk voor je navigatie
https://docs.google.com/d...bxak45kWwlTWwuCf3Z0Y/edit

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
https://lookaside.fbsbx.c...0gE66nDC_IYMCtqkuL5CyVbuQ

Dit document staat op Facebook maar het linkje doet niet zo veel heb ik het idee

[ Voor 14% gewijzigd door D.deJong op 08-01-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Dit is het Word document dat ik van de Facebook groep gedownload heb. Die auteur maakt telkens een nieuwe versie.
https://file.io/TFm424LaTTON

Zoals gezegd, gebruik etc op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
Kentekenlicht dimmen
Centrale elektrische kast elektronica (09)
Aanpassingen
Leuchte 25 KZL H A 59:

Dimwert ABC 25: 30 ipv 100

Travel assist activeren (wel het capacitieve stuurwiel nodig met travelassist knopje)
Frontsensoren voor best.assistentiesystemen (A5)
Lange codering
HC_point_of_intervention: early of early_setting_over_menu
Emergency_assist_variante: Ea_variante_2 of Ea_variante_4
HC_variante: Hc_variante_2

Afstandsregeling (13)
Lange codering
Capacitive_Steering_wheel: ingebouwd
Travel Assist: geactiveerd

Uitschakelen autolock en aan display menu toevoegen
Diagnose-interface voor databus (19)
Aanpassingen:
ZV_Autolock
automatisches Verriegeln bei Geschwindigkeit: niet actief
automatisches Verriegeln: niet actief
ZV_autolock_autounlock_hmi: adjustable

Aantal blinks van richtingaanwijzer wijzigen
Aanpassing
Light_control,
Komfortblinken Blinkzyklen: 5

Achterlicht scandinavische DRLs
Centrale elektrische kast elektronica (09)
Aanpassingen:
Leuchte 23 SL HL C31:
Lichtfunction B32: aktive100prozent,
Lichtfunction C32: LED-Heckleuchte Versorgung
Leuchte 24 SL HL A61:
Lichtfunction B24: aktive100prozent
Lichtfunction C24: LED-Heckleuchte Versorgung

Easy entry Driver side
Driver Seat (36)
Lange codering
Easy_Entry_front: geactiveerd

applicatieserver 3 systeem 1 infotainment (8125)
Aanpassing:
Vehicle function list BAP,
driver_seat_0x10: geactiveerd
Vehicle menu operation
menu_display_seat_configuration: geactiveerd
menu_display_seat_configuration_over_threshold_high: geactiveerd
(Passenger side should be the same config for passenger side controller, plus adding it in the Vehicle function list BAP)

Geen welkom scherm en exit scherm meer
applicatieserver 3 systeem 1 infotainment (8125)
Aanpassing:

privacy_mode
timeout: niet geactiveerd

exit_screen_configuration
exit_screen: niet geactiveerd

OTA aanzetten (geen idee of het echt iets doet):
Noodsignaalmodule communicatie-eenheid (75)
Aanpassing:
Function_configuration_sw_update
Uota: aan

Lane assist opslaan met laatste setting (memory)
Lange codering
Configuration_for_lane_departure_warning_kl15: Last_setting

Adaptive lane tracking (ping pong verhelpen)
Lange codering
HC_point_of_intervention: early_setting_over_menu of early

Grootlicht assistentie voor auto’s zonder matrix led lampen
Lange codering
Afs_coding_light_assist: High_beam_assist

Aanpassingen
Lichtseuerungsmodul
Aanvullende grootlichtaansturing: AFS, FLA, fernlicht (GLW,MDF)

Grootlichtassistent
aanpassing
Menuesteuering Fernlicht assistant: aanwezig
Fernlichtassistent Reset: niet actief
Menuesteuering Fernlicht assistant Werkseinstellung: aanwezig
Stand Air Care bewaren
Elektronica airco/verwarming (08)
Aanpassing
Filtering interieurlucht, opslaan
Filtering interieurlucht, opslaan: Actief
Alarm met claxon
aanpassing
Diebstahlschutz.modulsoftware
Akustischer alarm ueber hupe: actief

Uitstappen / van bestuurdersstoel komen zonder dat auto uit gaat.
Aanpassing
Herkenning aanwezigheid inzittenden
DriverSBE_Out: false
Mirrordip (memory seat nodig)
Aanpassen
spiegelverstellung
Spiegelabsenkung_bei_rueckwaertsfahrt: actief
Menuesteuerung_speigelabsenkung: actief

2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
GAEvakYD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:12:
Dit is het Word document dat ik van de Facebook groep gedownload heb. Die auteur maakt telkens een nieuwe versie.
https://file.io/TFm424LaTTON

The file you requested has been deleted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Genestealer schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Video in motion heb ik met ObdEleven aangezet, maar geen idee of dit werkt omdat ik verder geen filmpjes op mijn toestel heb staan.

DRL achterlichten is prima gelukt zonder pro account via android toestel.

Mijn afweging voor OBDEleven is dat als er een (software) update/reset wordt gedaan ik wellicht mijn aanpassingen kwijt raak. Kan ik het zelf weer aanzetten.

Edit: moet wel zeggen dat het maar bagger werkt. Ik steek zojuist OBD dongle erweer in, tel (ObdEleven app) vind de dongle wel, maar connecten wilt maar niet....

Kan wellicht komen dat mijn tel direct op BT met mijn auto verbind. Paar keer proberen en het is gelukt.
Dank je wel voor je reactie.
Daar zat ik dus ook aan te denken, dat je bij een update je aanpassingen (mogelijk) kwijt kan zijn.

Verder lijkt mij geen verschil in te zijn

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
GAEvakYD schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:36:
[...]

Volgens mij staat die prijs gewoon vast. Prijs via OBDeleven of autowolf in Nederland zijn hetzelfde. Zelfs de bevestigingsmail voor registratie had dezelfde opmaak.
Bij autowolf zijn ze 10 euro goedkoper, maar dan we de first gen. Bij ODBELeven is het de nextgen.

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
SSJVegito schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:29:
[...]

The file you requested has been deleted.
Hmm grmbl..

Poging 2.

Dit is een PDF versie van het Word document dat ik van de Facebook groep gedownload heb. De auteur maakt telkens een nieuwe versie.
https://drive.google.com/...fvayajLf/view?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Noreaga_no1 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:18:
[...]

Bij autowolf zijn ze 10 euro goedkoper, maar dan we de first gen. Bij ODBELeven is het de nextgen.
Niet helemaal waar. Ik heb bij Autowolf een NextGen Pro gekocht. Bij OBDEleven en bij Autowolf totaal 104 euro.
https://www.autowolf.nl/n...ze-diagnose-apparaat.html

[ Voor 14% gewijzigd door GAEvakYD op 09-01-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJdeS
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-09-2022
Hoe werkt het met de credits voor ODBEleven? Voor elke switch aan/uit 1 credit of zijn er wijzigingen welke bv 10 credits kosten? Auto moet nog geleverd worden maar ben wel aan het kijken om zo'n dongel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
PJdeS schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:44:
Hoe werkt het met de credits voor ODBEleven? Voor elke switch aan/uit 1 credit of zijn er wijzigingen welke bv 10 credits kosten? Auto moet nog geleverd worden maar ben wel aan het kijken om zo'n dongel aan te schaffen.
De meeste opties die je kunt aanzetten kosten 10 credits. Je krijgt bij een Pro pack 200-400 credits. En je kunt elke dag 5 gratis credits verdienen door een paar ads te bekijken. Ik heb de Pro gekocht omdat je dan naast de standaard apps ook de Long Coding kunt gebruiken, dus met het handje dingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJdeS
  • Laatst online: 08-09-2022
GAEvakYD schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:46:
[...]

De meeste opties die je kunt aanzetten kosten 10 credits. Je krijgt bij een Pro pack 200-400 credits. En je kunt elke dag 5 gratis credits verdienen door een paar ads te bekijken. Ik heb de Pro gekocht omdat je dan naast de standaard apps ook de Long Coding kunt gebruiken, dus met het handje dingen aanpassen.
Dank voor de snelle reactie!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:47
Dag allen,

Eerder deze week heb ik mijn Enyaq (leaseauto) op mogen halen. Rijdt erg fijn! Nog wel wat laadpaalperikelen, zowel thuis als in de wijk (van de 3 laadpalen werkt nou juist net de dichtstbijzijnde niet... dus aardig wat gelopen). Ik heb thuis een EVBOX en gebruik een laadpas van MTC.

Pics or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvZEzADRvoLTHTzXUtzVdU33iZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65NBAFB7iVkQedDexplaVMHO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFlQKufehUMlI1nzEZnXpszw-7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x71xdqFuFHGsck6wuMrK8YHL.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wel een vraag: in mijn vorige auto kon ik de achterruiten van de kinderen blokkeren met een knopje in mijn deur. Nu lijkt er alleen een knopje voor kinderslot te zitten. Weten jullie of het ergens mogelijk is de achterruitbediening van de kinderen tijdelijk uit te zetten? Is misschien vanwege de veiligheid niet toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:43
dzjam schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:31:
...
Nog wel een vraag: in mijn vorige auto kon ik de achterruiten van de kinderen blokkeren met een knopje in mijn deur. Nu lijkt er alleen een knopje voor kinderslot te zitten. Weten jullie of het ergens mogelijk is de achterruitbediening van de kinderen tijdelijk uit te zetten? Is misschien vanwege de veiligheid niet toegevoegd...
Zover ik weet zijn die knopjes een combinatie van portier- en ruitvergrendeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlpssPTImQCCgBra3kuXAinD-aA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V8VIyvradkgDJUp9MkIijNWG.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
ronaldtb schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Zover ik weet zijn die knopjes een combinatie van portier- en ruitvergrendeling.
[Afbeelding]
Klopt. Tenzij je maar 5 knoppen hebt (1 brede knop onder).
Dan kun je met de brede knop de ruitbediening achter uitschakelen, brandt oranje dan. (En kinderslot moet dan mechanisch in de deur aangezet worden.)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinique op 09-01-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:47
Martinique schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Klopt. Tenzij je maar 5 knoppen hebt (1 brede knop onder).
Dan kun je met de brede knop de ruitbediening achter uitschakelen, brandt oranje dan. (En kinderslot moet dan mechanisch in de deur aangezet worden.)
Ik heb inderdaad twee aparte knopjes daar. Had dan liever 1 grote gehad, want kinderslot is hier niet meer nodig.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
GAEvakYD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:39:
[...]
Via deze weg ooit 3 jaar geleden met een e-niro naar zuid Frankrijk gegaan. Toen de laders echt nog een drama waren. Toen 2 jaar tesla gereden en niet nodig gehad. Nu met Enyaq deze vertrouwde werkwijze weer opgepakt en met succes.
Waarom Tesla -> Skoda? Wat was jouw overweging? Ik mis de Tesla navigatie. Maar ik ben erg blij met alle knopjes in de Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
GAEvakYD schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Niet helemaal waar. Ik heb bij Autowolf een NextGen Pro gekocht. Bij OBDEleven en bij Autowolf totaal 104 euro.
https://www.autowolf.nl/n...ze-diagnose-apparaat.html
Ik zag de nextgen niet op hun website. Zal straks even beter zoeken

Noreaga

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonvh
Afgelopen vrijdag heb ik hem een keer helemaal leeg gereden. Omdat ik vind dat het moest kunnen. Range is range.
- Met 10% krijg je een oranje batterij en wordt je dringend verzocht een laadpunt te zoeken.
- Daarna Krijg je een gele schildpad (7% ?) met 'verminderde prestaties'
- Vanaf 5% zegt het: "alleen maneuvrereren nog mogelijk." met een rode schildpad. Maar je kan prima 50 rijden.

De kilometers waren aardig correct. Ik had een rit van 50km gepland met 70km range.Uiteindelijk ben ik aangekomen met 10km overschot op 2% batterij. Er was dus onderweg nog ergens 10km verdampt. Dat kwam waarschijnlijk omdat het erg koud was (2-3º) en wind tegen.
Toen gauw opgeladen want onder de 10% verpietert je batterij begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
GAEvakYD schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:41:
Hmm grmbl..

Poging 2.

Dit is een PDF versie van het Word document dat ik van de Facebook groep gedownload heb. De auteur maakt telkens een nieuwe versie.
https://drive.google.com/...fvayajLf/view?usp=sharing

Even gekeken en bedankt, betekent travel assist dat je dan travel assist hebt/krijgt als je assistentie basis hebt?
En als het inderdaad zo is blijft deze instelling dan ook en niet dat deze weg is als dealer onderhoud pleegt en auto uitleest en/of update van software gedaan wordt?
Aanpassing zorgt ervoor dat verkeersborden herkenning dan er niet meer is en in infotainment dan ook niet meer zichtbaar is of wel zichtbaar maar niet te kiezen?

[ Voor 23% gewijzigd door knirrebir op 09-01-2022 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:48
antonvh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:03:
Afgelopen vrijdag heb ik hem een keer helemaal leeg gereden. Omdat ik vind dat het moest kunnen. Range is range.
- Met 10% krijg je een oranje batterij en wordt je dringend verzocht een laadpunt te zoeken.
- Vanaf 5% zegt het: "alleen maneuvrereren nog mogelijk." met een rode schildpad. Maar je kan prima 50 rijden.

De kilometers waren aardig correct. Ik had een rit van 50km gepland met 70km range.Uiteindelijk ben ik aangekomen met 10km overschot op 2% batterij. Er was dus onderweg nog ergens 10km verdampt. Dat kwam waarschijnlijk omdat het erg koud was (2-3º) en wind tegen.
Deze meldingen nog nooit gezien en al regelmatig onder de 10% gereden. Gisteren nog lange rit en tot 2 keer toe tot 2% gereden. Zie dan wel percentage staan (zou ik altijd wel willen), maar schildpadje en melding over manoeuvreren niet gezien.
Waar zag jij die meldingen als ik vragen mag? Lijkt me raat als daar een software verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Laatst online: 30-08-2024
Jasperzzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Deze meldingen nog nooit gezien en al regelmatig onder de 10% gereden. Gisteren nog lange rit en tot 2 keer toe tot 2% gereden. Zie dan wel percentage staan (zou ik altijd wel willen), maar schildpadje en melding over manoeuvreren niet gezien.
Waar zag jij die meldingen als ik vragen mag? Lijkt me raat als daar een software verschil in zit.
Ik zou ook liever een batterij percentage zien dat dat niet afleesbare batterij icoontje.
Daarnaast mis ik ook het totaal aantal gereden kilometers/dagteller als optie in het kleine schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
Jasperzzz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:50:
[...]
Achter het stuur, op het kleine scherm. Misschien was het echt de kou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-05 12:40
Daan_P schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Ik zou ook liever een batterij percentage zien dat dat niet afleesbare batterij icoontje.
Daarnaast mis ik ook het totaal aantal gereden kilometers/dagteller als optie in het kleine schermpje.
In de nieuwe 3.0 software van Volkswagen is het percentage te zien. Naast de nog beschikbare range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
antonvh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:04:
[...]

Achter het stuur, op het kleine scherm. Misschien was het echt de kou.
Nee dat heb ik dan echt niet gekregen want op die plek had ik het zeker gezien. Zeker omdat het wat spannend begon te worden de laatste 40km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Tukker87 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:04:
[...]

In de nieuwe 3.0 software van Volkswagen is het percentage te zien. Naast de nog beschikbare range.
Dat geeft hoop dat het in de volgende skoda software update misschien ook komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
Verder werkt de Enyaq ook prima met mijn Zappi. Ik heb hem ingesteld op eco++ en boost 's nachts op 11kW nachtstroom. Dan vang ik overdag restjes zonne-energie en 's ochtends een volle auto.

Het laad-lampje wordt wel rood als er geen zonne-energie is, maar het kleurt weer netjes groen als de boost aanspringt. Het nadeel is wel dat je de stekker gewoon uit de auto kan trekken terwijl hij rood is, zonder de auto te unlocken.

Ik ben overigens 1 keer weggereden met de stekkerklep open. 8)7 Daar zit geen sensor op... Dan is die gemotoriseerde stekkerklep van Tesla zo gek nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door antonvh op 09-01-2022 20:43 . Reden: ondubbelzinnigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
antonvh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:08:
...

Ik ben overigens 1 keer weggereden met de stekkerklep open. 8)7 Daar zit geen sensor op... Dan is die gemotoriseerde stekkerklep van Tesla zo gek nog niet.
Rijwind krijgt het wel dicht ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-05 12:40
Kijk ik te veel TeslaBjorn als ik nu begin met 999.1, 999.2, 999.3…. 😂😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
antonvh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:03:

Schildpad lijkt mij niet normaal. Ook wel eens tot 7% leeg gereden maar dat toen niet gehad. Bij schildpad valt vermogen ook helemaal weg. Dat kreeg ik alleen na de melding dat er storing was aan elekra.

[ Voor 5% gewijzigd door sparks op 09-01-2022 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
antonvh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Waarom Tesla -> Skoda? Wat was jouw overweging? Ik mis de Tesla navigatie. Maar ik ben erg blij met alle knopjes in de Skoda.
Ik had een Model 3 en die werd voor de kinderen toch wat te krap achter mij. Ik ben 2m03 lang en daardoor de stoel maximaal achterin. Daar komt bij dat de stoel in de Model3 echt op de grond staat en de kids dus ook geen schoenen onder de stoel kunnen plaatsen.

Kwa auto is de Enyaq echt een flinke verbetering. Mbt techniek zoals infotainment, Apps en laadnetwerk is het 3 jaar terug in de tijd. De kids missen de Spotify en Netflix integratie het meest. Met Google Maps en CarPlay kom ik een heel eind, maar het voelt wel een stuk klassieker.

Mbt het laadnetwerk zie het probleem nu ook ontstaan op de tweets van de belangrijke EV twitteraars waar je ziet dat bijv Frankrijk voor een niet Tesla nog een drama is. Bijv dit draadje van gisteren:
https://twitter.com/elect.../1479868738727989252?s=20

Met de Tesla heb je ook het (zeer kleine) risico dat je een vol laadplein treft. Echter zijn die pleinen bij Tesla vaak rond de 12-16 laders en bij Ionity en Fastned 2-4. Tel daar bij op dat de 90% van de verkochte EV's in 2021 niet Tesla's zijn en tada..... zie daar je drama bij de franse laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
knirrebir schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:48:
[...]

Even gekeken en bedankt, betekent travel assist dat je dan travel assist hebt/krijgt als je assistentie basis hebt?
En als het inderdaad zo is blijft deze instelling dan ook en niet dat deze weg is als dealer onderhoud pleegt en auto uitleest en/of update van software gedaan wordt?
Aanpassing zorgt ervoor dat verkeersborden herkenning dan er niet meer is en in infotainment dan ook niet meer zichtbaar is of wel zichtbaar maar niet te kiezen?
Geen idee. Ik heb Travel assists uitgezet via de standaard App van OBDEleven ipv long Coding. Dat is toch een stuk eenvoudiger en daarmee veiliger. Ik heb week 3 een software update bij de Skoda dealer staan. Ben benieuwd of ze er iets van gaan zeggen en of de aanpassingen na de update nog bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
GAEvakYD schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:12:
[...]
Kwa auto is de Enyaq echt een flinke verbetering. Mbt techniek zoals infotainment, Apps en laadnetwerk is het 3 jaar terug in de tijd. De kids missen de Spotify en Netflix integratie het meest. Met Google Maps en CarPlay kom ik een heel eind, maar het voelt wel een stuk klassieker.
En het geluid? Ik had het idee dat de Enyaq stiller is dan de 3. Maar de geluidsinstallatie is dan weer slechter.

Mijn kinderen hebben zelf smartphones met Netflix en Spotify.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
antonvh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:47:
[...]

En het geluid? Ik had het idee dat de Enyaq stiller is dan de 3. Maar de geluidsinstallatie is dan weer slechter.

Mijn kinderen hebben zelf smartphones met Netflix en Spotify.
Ja mee eens. De Model 3 was achteraf een gehorig hok, maar dat viel mij pas op toen de keuze al gemaakt was. Mijn kids hebben gelukkig ook een eigen telefoon met spotify etc. Netflix kijken tijdens het laden of wachten tijdens een boodschap was heel relaxed. Zelf ook veel gebruikt als ik de kids tijdens de lockdown naar de sport moest brengen en 2 uur moest wachten op de parkeerplaats. Met de Enyaq los ik dat nu op door mijn Macbook gewoon mee te nemen. First world problems dit. :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
GAEvakYD schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:12:
[...]
Mbt het laadnetwerk zie het probleem nu ook ontstaan op de tweets van de belangrijke EV twitteraars waar je ziet dat bijv Frankrijk voor een niet Tesla nog een drama is.
Ai, misschien de plannen voor augustus toch maar eens ombuigen richting Oostenrijk of Noord-Italie.....of lekker NL. Tenzij er in 6-7mnd wat laders bijkomen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
Jan_A schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Rijwind krijgt het wel dicht ;)
Ik vergeet die klep bijna standaard, idd ff goed optrekken en hij is dicht :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

FJP84 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Ai, misschien de plannen voor augustus toch maar eens ombuigen richting Oostenrijk of Noord-Italie.....of lekker NL. Tenzij er in 6-7mnd wat laders bijkomen 8)7
Scandinavië :Y)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 16:12

Armada

-Wat wil je weten?-

Vraagje, wat is jullie versie van de navigatie? Ik zit nog steeds op 21.9 en had het idee dat het eerder dit jaar vaker geüpdate werd…

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:40
Na 9 maanden en 30.000 op de teller, heb ik eigenlijk niet iets noemenswaardigs aan problemen gehad. Media systeem hangt wel eens.
Waar ik me wel aan begin te ergeren is de app en de melding "geen dataverbinding beschikbaar".
Vooral met deze temperaturen wil ik gewoon zonder gezeik kunnen voorverwarmen en intdooien. Is daar een fix voor?
Een fix icm de app dan....
Ik heb het op verschillende telefoons dus dat lijkt niet het probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Heb nu 5 dagen nieuwe Enyaq. Gisteren voor het eerst wat verder gereden en snelgeladen. Na 1-2 min kreeg ik foutmelding over elektro systeem. Toen ik auto thuis uitzette was foutmelding weg. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Komt de foutmelding elke keer terug bij DC laden? Best negeren, of toch maar even dealer opzoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBR77
  • Laatst online: 15-08-2022
Tijdje niet gepost. Ik heb mijn Enyaq iV80 First Edition (Race Blue) op 31-12 opgehaald. Ik ben nog altijd zeer tevreden over de auto. Nog geen problemen met verbinden van telefoon met de auto. Vanmorgen was mijn auto ook goed voorverwarmd volgens mijn schema (ik ga elke dag ongeveer zelfde tijd uit huis).

Draadloos laden van iPhone werkte in de Kodiaq beter, ik krijg in de Enyaq veel foutmeldingen.

Mijn vrouw vindt de Enyaq ook veel prettiger dan de Kodiaq. Leuk ook dat de sleutel de zitpositie bewaart, ik heb nog niet getest welke instellingen daar allemaal aan vast hangen.

In het forum zie ik veel klachten, maar tot nu toe ben ik nog vol lof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
sparks schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Schildpad lijkt mij niet normaal. Ook wel eens tot 7% leeg gereden maar dat toen niet gehad. Bij schildpad valt vermogen ook helemaal weg. Dat kreeg ik alleen na de melding dat er storing was aan elekra.
Schijnbaar kun je nog zeker 5km rijden met 0%, wie gaat dit proberen?!
YouTube: I drove the Skoda Enyaq IV80 down to 0% | This is what happened AND ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
sparks schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Schildpad lijkt random onder de 10% te komen, soms krijg ik hem wel en soms niet…
Thiazzz in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janv-dM
  • Laatst online: 15-09-2022
Janv-dM schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:19:
Vorige week mijn Skoda Enyaq 80 mogen ontvangen.
Nu heb ik daar ook dakdragers bij gekregen en de buizen zijn best breed ( 80mm). Nu ben ik opzoek naar U-beugels van 100mm breed. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo ja, waar zijn deze verkrijgbaar?
Hierbij de gevonden oplossing

Twinny-Load 7902010 Twinny Load 62 Dakkoffer Montageset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:19
Weet iemand of en hoe het mogelijk is om handmatig in de ochtend de auto voor te verwarmen (ijsvrij te maken?).
De app werkt niet betrouwbaar.

Het liefste wil ik: (KESSY)

- Auto ontgrendelen
- Voorverwarmen aanzetten
- Auto vergendelen
- Na 20 minuten terugkomen en wegrijden.

Weet iemand hoe je dat doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-11-2023
Pagine 96 van de handleiding:

BedieningMenu voor de bediening van de voorklimatisering›In het infotainment het menu selecteren.Het volgende menu wordt weergegeven:Weergave van de voorklimatisering met vooringesteldevoorkeuze-opties en de mogelijke temperatuurinstellingInstelling van vertrektijd » Pagina 94, Instelling van ver-trektijdInstelling van de klimatisering van de stoelen en de ruitver-warmingOverige instellingen van de voorklimatiseringAutomatisch inschakelenDe voorklimatisering schakelt automatisch in overeenkomstigde ingestelde en geactiveerde vertrektijd.Automatisch uitschakelenDe voorklimatisering schakelt automatisch uit wanneer zich eenvan de volgende gebeurtenissen voordoet:▶Bij het bereiken van de gewenste temperatuur en het vertrek-tijdstip▶Bij een te lage laadtoestand van de hoogvoltaccu
DJ-B schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:14:
Weet iemand of en hoe het mogelijk is om handmatig in de ochtend de auto voor te verwarmen (ijsvrij te maken?).

- Auto ontgrendelen
- Auto vergendelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 13:25
GAEvakYD schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:13:
[...]
Ik heb week 3 een software update bij de Skoda dealer staan.
Heb je dat zelf aangevraagd of hebben ze jou gecontacteerd? Welke versie heb je / ga je krijgen?

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
jeroen94704 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Heb je dat zelf aangevraagd of hebben ze jou gecontacteerd? Welke versie heb je / ga je krijgen?
Zelf gevraagd eind november. In eerste insatie voor half december, omdat eind november de grote Skoda update er zou zijn. Die is toen uitgesteld naar week 2 in 2022. Daarom de afspraak ook maar verzet naar week 3 in januari. Ondertussen heb ik er niet echt vertrouwen in dat de update er dan al is, maar de afspraak laat ik staan. Ik heb sowieso niet de laatste versies van de software, dus dan mij hij die versie plaatsen. Niet handig van de dealer want ik had expliciet gevraagd om voor uitlevering even alles te updaten. Nu kost het hem een extra werkplaats afspraak.

Ps de auto heeft een maand of twee tot drie stil gestaan bij dealer. Het was een auto die besteld was maar waar de dealer een conflict met de koper kreeg mbt opties die er op zaten die niet besteld waren ofzo. Toen ik daar half november in de showroom was kreeg ik die aangeboden voor levering in 2021. :*) :*)

Ik ben ook wel benieuwd naar hun reactie over de Scandinavische DRL. Die zouden ze ook activeren bij de update. Ik twijfel nog of ik ga zeggen dat mij dat zelf al gelukt is via OBD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
GAEvakYD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Zelf gevraagd eind november. In eerste insatie voor half december, omdat eind november de grote Skoda update er zou zijn. Die is toen uitgesteld naar week 2 in 2022. Daarom de afspraak ook maar verzet naar week 3 in januari. Ondertussen heb ik er niet echt vertrouwen in dat de update er dan al is, maar de afspraak laat ik staan. Ik heb sowieso niet de laatste versies van de software, dus dan mij hij die versie plaatsen. Niet handig van de dealer want ik had expliciet gevraagd om voor uitlevering even alles te updaten. Nu kost het hem een extra werkplaats afspraak.

Ps de auto heeft een maand of twee tot drie stil gestaan bij dealer. Het was een auto die besteld was maar waar de dealer een conflict met de koper kreeg mbt opties die er op zaten die niet besteld waren ofzo. Toen ik daar half november in de showroom was kreeg ik die aangeboden voor levering in 2021. :*) :*)

Ik ben ook wel benieuwd naar hun reactie over de Scandinavische DRL. Die zouden ze ook activeren bij de update. Ik twijfel nog of ik ga zeggen dat mij dat zelf al gelukt is via OBD.
Update waarover je spreekt is pas beschikbaar week 7 2022 voor nieuw geproduceerde auto's. Voor de huidige wakens pas beschikbaar in Q2 2022. Altijd ook zo gecommuniceerd door skoda trouwens (de info over de huidige wagens toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Free1990 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Update waarover je spreekt is pas beschikbaar week 7 2022 voor nieuw geproduceerde auto's. Voor de huidige wakens pas beschikbaar in Q2 2022. Altijd ook zo gecommuniceerd door skoda trouwens (de info over de huidige wagens toch).
Nee hoor. Het was week 48, later naar week 2 gezet. En blijkbaar nu dus al verzet naar week 7. Zie dit bericht van november/december, wat toen actueel nieuws was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pARyEGTycHy3UQSJopc6CNtDR4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gYhlSTefBmvk0JxPne8cBSx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz

- Auto ontgrendelen
- Auto vergendelen

Handigst om dat te bereiken is om 'direct climate' in je favorieten balk te zetten. En dan niet die 3 favorieten onderin (want daar is dat niet beschikbaar), maar in de favorieten die je vanaf boven naar beneden kan slepen.
Hopelijk beetje duidelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
Paar vragen:
  • Ik heb een warmtepomp als optie. Hoe kan ik controleren dat hij er in zit?
  • Als ik instap zegt het achter het stuur "Welkom Bestuurder" - dan heeft hij mijn sleutel herkend en zet hij de stoel goed. Maar hoe kan ik "Bestuurder" veranderen in bv. "Han Solo"?
  • De dealer dacht dat die gele en rode schildpadden een nieuwe feature van de laatste firmware waren. Heeft de auto firmware een andere versie dan het infotainment firmware? En waar zie ik de versie (ivm toekomstige posts)?
  • In standby lees ik op het display dat de Enyaq nog 1200W gebruikt. AC uit, kachel op 18º Dat vind ik flink: net zo veel als mijn oven en magnetron bij elkaar. Wat zegt het bij jullie?

[ Voor 14% gewijzigd door antonvh op 10-01-2022 13:11 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:16
GAEvakYD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Nee hoor. Het was week 48, later naar week 2 gezet. En blijkbaar nu dus al verzet naar week 7. Zie dit bericht van november/december, wat toen actueel nieuws was.

[Afbeelding]
Ja en daarna heeft de woordvoerder van Skoda Enyaq nog getweet dat dit voor bestaande auto's Q2 werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6uxyc7StpLcK4CglJIz-n_2XWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0IgLYnhSdiBgCfVkdZdqNZUR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZVVLFvJgXqj-o3GXKcwXq0Zv1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xzmQ3PFYRlgvCktgaAVYSvjx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
antonvh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:59:
Paar vragen:
  • Ik heb een warmtepomp als optie. Hoe kan ik controleren dat hij er in zit?
  • Als ik instap zegt het achter het stuur "Welkom Bestuurder" - dan heeft hij mijn sleutel herkend en zet hij de stoel goed. Maar hoe kan ik "Bestuurder" veranderen in bv. "Han Solo"?
  • De dealer dacht dat die gele en rode schildpadden een nieuwe feature van de laatste firmware waren. Heeft de auto firmware een andere versie dan het infotainment firmware? En waar zie ik de versie (ivm toekomstige posts)?
  • In standby lees ik op het display dat de Enyaq nog 1200W gebruikt. AC uit, kachel op 18º Dat vind ik flink. Wat zegt het bij jullie?
Wat betreft je verbruik in standby, dit heb ik ook en vind ik meevallen. Het vewarmen kost energie. De andere punten weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito

- Auto ontgrendelen
- Auto vergendelen

Hier heb ik al vaker over gepost, als je bovenin de statusbalk naar beneden swiped heb je shortcuts. Daar zit bij mij bijvoorbeeld auto hold ook in. Als je een knop indrukt en vasthoud kun je het indelen naar eigen wens en dan dus Direct verwarmen erin zetten. Volgens mij kan het met deze optie. Heb ik zelf althans succesvol gebruikt voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Potverdorie, na een week of wat stabiele skoda Connect app ben ik m’n auto kwijt in “mijn garage”. Toevoegen werkt niet :(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:09

jurma

simply connecting...

Spam schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:02:
Potverdorie, na een week of wat stabiele skoda Connect app ben ik m’n auto kwijt in “mijn garage”. Toevoegen werkt niet :(
Heb ik ook, grote kans dat het later op de dag weer wel werkt.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
Spam schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:02:
Is al vaker gemeld en waarschijnlijk het gevolg van server problemen bij Skoda. Afwachten en het werkt vanzelf weer.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
royverdegem schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:28:
Pagine 96 van de handleiding:

BedieningMenu voor de bediening van de voorklimatisering›In het infotainment het menu selecteren.Het volgende menu wordt weergegeven:Weergave van de voorklimatisering met vooringesteldevoorkeuze-opties en de mogelijke temperatuurinstellingInstelling van vertrektijd » Pagina 94, Instelling van ver-trektijdInstelling van de klimatisering van de stoelen en de ruitver-warmingOverige instellingen van de voorklimatiseringAutomatisch inschakelenDe voorklimatisering schakelt automatisch in overeenkomstigde ingestelde en geactiveerde vertrektijd.Automatisch uitschakelenDe voorklimatisering schakelt automatisch uit wanneer zich eenvan de volgende gebeurtenissen voordoet:▶Bij het bereiken van de gewenste temperatuur en het vertrek-tijdstip▶Bij een te lage laadtoestand van de hoogvoltaccu

[...]
Ik begrijp het niet, ik heb de handleiding gelezen, en zojuist (nogmaals) in de auto dit geprobeerd.

Nergens zie ik een optie om direct het voorverwarmen te starten, ik kan wel vertrektijden instellen maar dat is niet wat ik wil.

Ik wil gewoon:

- Auto ontgrendelen, en instappen
- Verwarmen aanzetten
- Uitstappen en vergrendelen
- Ontbijten
- Terug naar de auto en wegrijden in een geheel verwarmde en ontdooide auto.

Wat doe ik nu fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:35
Op naar de 1000 pagina's heb ik vanaf het begin geroepen.....en op mijn scherm zit ik erop.
Tijd om niet meer actief deel te nemen.
Alle Enyaq bezitters wens ik net zoveel fijne en veilige kilometers als die ik tot nu toe ervaren heb.
En voor alle wachtenden kan ik alleen maar zeggen: het is de moeite waard!!!! Wat een fijne auto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
SSJVegito schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Hier heb ik al vaker over gepost, als je bovenin de statusbalk naar beneden swiped heb je shortcuts. Daar zit bij mij bijvoorbeeld auto hold ook in. Als je een knop indrukt en vasthoud kun je het indelen naar eigen wens en dan dus Direct verwarmen erin zetten. Volgens mij kan het met deze optie. Heb ik zelf althans succesvol gebruikt voorheen.
Dank je wel, dit is dus iets anders dan voorverwarmen?
Kun je dan de auto ook weer vergrendelen en later terug komen?

Dadelijk eens proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasperzzz
DJ-B schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Dadelijk eens proberen
Ja dat kan dus zoals ikzelf en SSJVegito al aan hebben gegeven.
Er is een shortcut om direct voorverwarmen aan te zetten, deze draait dan maximaal een half uur. Ook als je de auto weer uit afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:11

Trackerfire

BTC HODLER

Omdat de 1000 inmiddels bereikt is heb ik een start gemaakt met de opvolger, graag daarin verder. Ik zal de openingspost nog volledig uitbreiden met alle info vanuit dit topic. Als iemand mee wil bouwen, be my guest.

Hier verder: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109872

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJ-B
Jasperzzz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Ja dat kan dus zoals ikzelf en SSJVegito al aan hebben gegeven.
Er is een shortcut om direct voorverwarmen aan te zetten, deze draait dan maximaal een half uur. Ook als je de auto weer uit afsluit.
Dank jullie wel, nu begrijp ik het. Het lijkt gelukt te zijn.
Super bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46
Trackerfire schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:37:
Omdat de 1000 inmiddels bereikt is heb ik een start gemaakt met de opvolger, graag daarin verder. Ik zal de openingspost nog volledig uitbreiden met alle info vanuit dit topic. Als iemand mee wil bouwen, be my guest.

Hier verder: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109872
Wat dacht je van de volgende opties:
- Checklist bij afhalen (waarop letten, wat van te voren vragen? (coding) Etc.
- Audio upgrade opties

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 21:35
DJ-B schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:29:
[...]

Dadelijk eens proberen
Ik heb me laten vertellen dat bij AC-laden (oftewel: thuis laden) het voorklimatiseren op die manier dus niet werkt. Was ook mijn ervaring namelijk: gaan zitten met aangesloten laadkabel, dan warmt de wagen niet op. Via de app dan weer wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
internetinfo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat bij AC-laden (oftewel: thuis laden) het voorklimatiseren op die manier dus niet werkt. Was ook mijn ervaring namelijk: gaan zitten met aangesloten laadkabel, dan warmt de wagen niet op. Via de app dan weer wel :?
Dank je! Wat een vreemde gang van zaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico1984
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-03-2024
Even een bug update omdat ik benieuwd ben of meer mensen hier last van hebben:

- continu ruis uit de speaker bij wegrijden
- bij wegrijden constante piep alsof je ergens tegenaan rijdt
- alleen voorste speaker komt geluid uit.

Alle bugs loste zichzelf op na de auto even met rust te laten (op slot). Meer mensen deze issues? De tweede bullet vond ik één iemand via de zoekfunctie van tweakers die hetzelfde euvel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En verder in deel 2: Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Pagina: 1 ... 249 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2