Is er iemand met een 60 die alleen assistentie basis heeft (en zónder de gratis Travel Assist zoals dat voor Enyaqs van voor productieweek 25 2021 het geval was)?
Zo ja, zou je dan voor mij willen checken of de ACC wordt geresumed door het stuur weer vast te pakken nadat de auto zichzelf tot stilstand heeft afgeremd in een file en je voorganger weer vertrekt, of vanwege een stilstaande en weer vertrekkende voorganger bij een verkeerslicht? En ook dat ACC actief blijft als je het stuur in zo'n situatie blijft vasthouden?
Volgens de garage vanochtend hoort hands off detectie bij Travel Assist en niet bij ACC. Maar in de handleiding wordt het duidelijk bij ACC benoemd als 1 van de 3 mogelijkheden om ACC vanuit stilstand weer op te pakken. Als enige voorwaarde wordt daarbij het multifunctioneel stuurwiel (2- of 3 spaaks) genoemd. Dat heb ik.
Op mijn vraag waarom ik dan bij bestelling verplicht was om bij assistentie basis een HOD stuurwiel te nemen als handherkenning verder geen enkele functie heeft kreeg ik geen antwoord.
Waarop nog meer geen antwoord was: ik was voornamelijk in de garage om het probleem te laten zien waarbij de wagenpositie in de 3D weergave van de navigatie onder de rand van de display zit. Sommige tweakers hebben dit ook gehad.
Volgens de chef werkplaats was dit echter de normale weergave en konden ze niets voor me doen. Ik heb hem in een showroom Enyaq moeten trekken om te laten zien hoe de navigatie er hoort uit te zien.
Ik denk dat Skoda-dealers hoofdpijn van dit forum krijgen