Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 248 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.088 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
Martinique schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Nee dan lijkt het er inderdaad niet op te zitten. Mogelijk dat alle wk 48 wijzigingen toch opgeschoven zijn naar achter? Heb daar nooit iets concreets over voorbij zien komen. Heb je bijvoorbeeld wel de zwarte letters op de rode SOS knop? Dat zou ook een van de wijzigingen moeten zijn. Die van mij is van rond week 47/48 (weet het niet exact) en heeft sowieso de ‘oude’ knop.
Witte letters op een zwarte knop, al kan ie ook rood zijn had ff snel deurtje opengetrokken ;) Heb ook geen "bakje".
Inspired schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Weet je zeker dat hij van productie week 49 is? Je hebt hem in week 51 gekregen? Dat is toch heel snel? In twee weken transport en rijklaar maken?
Tsja het waren de woorden van de dealer. Ik kan het niet controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Martinique schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Nee dan lijkt het er inderdaad niet op te zitten. Mogelijk dat alle wk 48 wijzigingen toch opgeschoven zijn naar achter? Heb daar nooit iets concreets over voorbij zien komen. Heb je bijvoorbeeld wel de zwarte letters op de rode SOS knop? Dat zou ook een van de wijzigingen moeten zijn. Die van mij is van rond week 47/48 (weet het niet exact) en heeft sowieso de ‘oude’ knop.
Zoals ook eerder gesteld (cfr. Skoda op Facebook) werd aangekondigd dat W48 W7/22 is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
BeaM-R schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Ook een extra bakje op de vloer bij de achterbank zou een aanwijzing moeten zijn.
dat bakje slaat trouwens echt helemaal nergens op. Snap de hele toegevoegde waarde niet😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
DirkBouwman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:09:
Zag bij toeval een nieuwe (aankomende) melding instelling in de app --> melding bij koude accu. Valt nog niets in te stellen overigens maar dat ter zijde. Niet direct de eerste toevoeging waarop ik zit te wachten maar ja, beter iets dan niets? :-)

[Afbeelding]
Heb je een Android telefoon of een iOS? Bij de IOS zie ik nog geen melding van een koude accu staan

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:03

sphere

Debian abuser

.

[ Voor 100% gewijzigd door sphere op 04-01-2022 22:40 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
Robbie8454 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:21:
[...]
dat bakje slaat trouwens echt helemaal nergens op. Snap de hele toegevoegde waarde niet😕
Hmmkay dan is mijn auto die ver na die week is geleverd ook een oude:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Noreaga_no1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:33:
[...]

Heb je een Android telefoon of een iOS? Bij de IOS zie ik nog geen melding van een koude accu staan
Beiden maar enkel op Android zichtbaar idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:50
Hallo, mijn volgende leasewagen wordt misschien wel een SKODA Enyaq. Ik zou rond mei moeten bestellen.

Nu lees ik al een paar maanden dat versie 2022 wordt besteld en geleverd. Dit terwijl we nog maar net 2022 zijn. Vanaf wanneer wordt de volgende jaargang voorgesteld? Maw jaargang 2023 (met alle kleine tweaks)

Mijn excuses voor de noob vraag, maar lees al enkele 10 tallen paginas mee, maar zie het nergens terug.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:10
Afgelopen 3 dagen naar Disneyland geweest met de Enyaq. Korte versie. Top auto voor de lange reis, wel weer wat nuttige informatie op gedaan voor mijzelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOAb3B83ABlob9t9JlWKddT6mZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOHGtu5gHEFkH2Smkhh7tUO5.jpg?f=fotoalbum_large

Heenreis (590 km) twee keer geladen. De auto verbruikte wel serieus veel meer dan verwacht. De auto was voor vertrek opgewarmd aan de laadpaal. Ik reed gemiddeld 110 km/h en kwam op een verbruik van boven de 26.3 kwh/100km. De temeperatuur was rond de 10-12 graden, maar er stond serieus veel wind en het regende keihard. Vermoedelijk was die combinatie de reden voor het hoge vebrruik. Op sommige stukken heb ik maar 100 gereden omdat ik anders bang was de lader niet te halen. Nu kwam ik telkens aan met zo'n 40km range over.

Terugreis ook twee keer geladen. Echter gemiddeld 120-125 km gereden en vooral lekker door kunnen rijden. Het verbruik kwam gemiddeld uit op 23 kwh/100km. Het moet op de heenreis wel de wind geweest zijn denk ik. Want op de terugweg was er ook veel regen, maar niet veel wind.

Opvallendheden:
  • Laden in frankrijk maakt een serieuze opmars nu Fastned en Ionity daar snel aan het uitbreiden zijn, MAAAR we zijn er nog lang niet. Ik had een Total charger uitgekozen 100km voor parijs. Die zou 6 snelladers hebben. Bij aankomst bleken dat 4 plekken te zijn, waarvan er nog eentje defect. Bij aankomst stond er een wachtrij van 4 auto's die ook nog moesten laden. Gelukkig reden die door en kon ik 10 min beginnen met laden. Toen ik klaar was met laden stonden er al weer 5 andere auto's te wachten.
  • Travelassist is heerlijk om mee te rijden op de lange afstand. Fijner dan de autopilot van Tesla zelfs. Daarbij kon je niet van rijbaan wisselen zonder de AP weer te moeten activeren. Dat doet de Skoda echt fijner, die na een rijbaan wissel zelf de laneassist weer oppakt. Twee nadelen die mij opvielen. Je moet echt wel serieus stevig het stuur vasthouden om te voorkomen dat hij snel gaat piepen dat je het stuur moet vasthouden. Tot irritatie van mijn vrouw die zich telkens kapot schrok van de piepjes. En het viel mij op dat op lange stukken de lane assist soms niet in het midden van de baan bleef uitgelijnd. Dan reed hij bijv bijna links of rechts op de streep. Dan deed ik vaak een rijbaanwissel en dan was het weer goed.
  • Cruisecontrol ook eindelijk kunnen verkennen en ontdekt hoe ik de snelheid met 1 km/h verhoog ipv 10 km/h. Ik had hier al gelezen dat dat moest kunnen maar het lukte mij tot op heden niet. Truc is dus om de CC hendel niet omhoog/omlaag te doen, maar naar je toe te trekken.
  • -Bij het wegrijden in Parijs kreeg ik de melding dat ik de bandenspanning moest controlleren. Mijn vrouw weer helemaal in paniek, want lekke band. Alle banden snel nagelopen en die voelden prima aan. Ik zal ze straks thuis eens nameten en dan inleren met het SET commando.
Uiteindelijk heb ik na de terugreis weer wat meer vertrouwen dat we met de Skoda ook weer naar zuid frankrijk komen. Na de heenreis had ik wat minder plezier. Vooral door het hoge verbruik en het gedoe met wachtrijen bij de laadpalen. Ik zag vorige zomer ook die wachtrijen bij de Ionity laders bij Metz bijvoorbeeld.

EDIT: Routeplan gedaan via ABRP en Chargemap voor de reviews en informatie van de palen. Ik heb ook Pump geprobeerd. Die laatste heeft als nadeel dat je niet makkelijk andere snelladers op de route kunt zien en kwam ook met vage franse laders. Bij ABRP kun je Ionity en Fastned als voorkeur instellen. Ik rij liever 5 km om voor een bekende betrouwbare lader dan voor een vage fransoos. :X Ook kun je bij ABRP je plannen makkelijk maken en opslaan. Zodat je voor vertrek ook je heen en terugreis kunt voorbereiden. Bij ABRP kan dat via de laptop, zodat je die routes via je mobiel kunt laden. Pump is mobile-only.

Voor actuele accu en verbruik informatie haalt Pump de accu data uit de Skoda servers. Dat is best handig, maar dan moet het wel betrouwbaar zijn. ABRP kan de live informatie uit de auto zelf laden via OBD. Nadeel is dat je dan een dongel moet kopen.

Ik twijfel nog of ik de OBD Dongen voor ABRP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDY_lAI7Va8lUgQgUd9vekpShkE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/As6PZQsJXo0WbuaviCfHPNCi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ttjl17GtnTNHLWFP2O3jZgJv940=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s5qm0CmNtHA67oBcDrakytgv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door GAEvakYD op 05-01-2022 10:14 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:06
Opnieuw heb ik weer dat de online diensten in de Enyaq niet beschikbaar zijn. Tussen Kerst en Oud-en-nieuw was dit ook al het geval, stond op punt om op nieuwjaarsdag zekering nummer 19 te trekken en ineens was alles weer als vanouds en functioneerde alles weer probleemloos.

Vanmorgen stap ik in, kan het halve dorp doorrijden voordat helaas alweer op 'OK' moet klikken, want opnieuw zijn de online diensten niet beschikbaar. Ik begrijp er niets van. De Enyaq staat gewoon op straat geparkeerd, in een dorpje, in de randstad. Met de mobiele telefoon (verschillende providers) heb ik nooit problemen met het bereik. En het is ook niet zo dat de Enyaq vervolgens in een andere plek van het land dan ineens wel verbinding krijgt, want ik sta nu in Den Bosch met volgens het scherm geen bereik.

Het is uiterste vervelend dat de app het geregeld niet werkt, maar mijn Enyaq wil ook geregeld zelf niet met de buitenwereld communiceren. Waar zou dit nu aan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:22
GAEvakYD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:50:

Voor actuele accu en verbruik informatie haalt Pump de accu data uit de Skoda servers. Dat is best handig, maar dan moet het wel betrouwbaar zijn. ABRP kan de live informatie uit de auto zelf laden via OBD. Nadeel is dat je dan een dongel moet kopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kunt ook verbinden via Tronity (helaas wel via abonnement)
Werkt bij mij best goed! Vindt het hel prettig dat je tijdens rijden SoC en SoC bij aankomst in beeld ziet.
In Tronity kun je ook makkelijk bijhouden hoeveel je laadt en wat de kosten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:41
BigGreen schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Je kunt ook verbinden via Tronity (helaas wel via abonnement)
Werkt bij mij best goed! Vindt het hel prettig dat je tijdens rijden SoC en SoC bij aankomst in beeld ziet.
In Tronity kun je ook makkelijk bijhouden hoeveel je laadt en wat de kosten zijn.
Toen mijn Tronity abonnement afliep kreeg ik een mailtje van de ontwikkelaar dat ik de diensten gratis mag blijven gebruiken omdat de integratie met de Enyaq momenteel zo beperkt is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:34
Tof! Dank voor het delen. Toch blijf ik het bizar vinden hoe slecht het netwerk in Frankrijk zelf is. Met een IV60 kom je dan bij die Franse laders terecht met dit verbruik. Waarvan de laadsnelheid niet meer van deze tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:22
iRbn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Toen mijn Tronity abonnement afliep kreeg ik een mailtje van de ontwikkelaar dat ik de diensten gratis mag blijven gebruiken omdat de integratie met de Enyaq momenteel zo beperkt is ;).
He jammer zou ik ook wel willen.
Hoop dat ze er snel iets meer aan kunnen toevoegen. Tronity laat overigens altijd soc zien terwijl de myskoda app soms niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-07 09:45
Ik ben wel benieuwd hoe mensen hun scherm hebben ingedeeld.
De navigatie van Skoda is om te huilen, maar als ik AA met Waze op 4x3 op het home scherm zet, verandert de indeling helemaal (ook als ik dan via het menu naar AA ga) en zit ik alsnog met 3 nutteloze of lege knoppen aan de zijkant.

Kun je trouwens de indeling van AA veranderen? Bij mj blijft er rechts in beeld altijd Spotify open staan. Ik wil gewoon Waze op volledig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19

Trackerfire

BTC HODLER

Voor degene die nog een afgeladen Enyaq 80x (265pk) Founders Edition wil. Muntstad heeft er nog eentje geïmporteerd:

HIER

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 16:41
BigGreen schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:48:
[...]

He jammer zou ik ook wel willen.
Hoop dat ze er snel iets meer aan kunnen toevoegen. Tronity laat overigens altijd soc zien terwijl de myskoda app soms niets doet.
Ik vermoed dat ze dat wel voor iedereen doen. Anders even mailen naar hen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Ik snap eerlijk gezegd het gezeur over de standaard navigatie niet echt. Het werkt prima bij mij. Moet ik wel zeggen dat ik niet tijdens een rit hoef te laden over het algemeen dus misschien dat dat het probleem is. Google maps is misschien iets fijner in gebruik maar het feit dat ik daarvoor Android auto moet starten en dat verrotte beeld krijg gebruik ik liever de standaard navigatie.

Maar misschien ben ik dan een uitzondering hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
Trackerfire schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:07:
Voor degene die nog een afgeladen Enyaq 80x (265pk) Founders Edition wil. Muntstad heeft er nog eentje geïmporteerd:

HIER
75k.. auch :). 15k duurder dan waar ik op zit te wachten.

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Trackerfire schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:07:

HIER
Ik was net bij Pouw Deventer voor de melding van de bandenspanning. Daar stond ook nog een Founders Edition in de showroom. Geen idee of die verkocht is, maar ik heb daar mijn First Edition ook gekocht als showroom model die we wel wilden verkopen.

Het probleem met die bandendruk spanning was blijkbaar dat er wel degelijk iets lucht uit alle banden was. Ze waren niet lek, maar genoeg om de sensor af te laten gaan. Ze hebben de banden iets opgepompt en de melding gereset. Prima service, omdat ik geen afspraak had en zo aan kwam waaien.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TdJ75
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07 21:36
GAEvakYD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:50:
Afgelopen 3 dagen naar Disneyland geweest met de Enyaq. Korte versie. Top auto voor de lange reis, wel weer wat nuttige informatie op gedaan voor mijzelf.
[Afbeelding]

Heenreis (590 km) twee keer geladen. De auto verbruikte wel serieus veel meer dan verwacht. De auto was voor vertrek opgewarmd aan de laadpaal. Ik reed gemiddeld 110 km/h en kwam op een verbruik van boven de 26.3 kwh/100km. De temeperatuur was rond de 10-12 graden, maar er stond serieus veel wind en het regende keihard. Vermoedelijk was die combinatie de reden voor het hoge vebrruik. Op sommige stukken heb ik maar 100 gereden omdat ik anders bang was de lader niet te halen. Nu kwam ik telkens aan met zo'n 40km range over.

Terugreis ook twee keer geladen. Echter gemiddeld 120-125 km gereden en vooral lekker door kunnen rijden. Het verbruik kwam gemiddeld uit op 23 kwh/100km. Het moet op de heenreis wel de wind geweest zijn denk ik. Want op de terugweg was er ook veel regen, maar niet veel wind.

Opvallendheden:
  • Laden in frankrijk maakt een serieuze opmars nu Fastned en Ionity daar snel aan het uitbreiden zijn, MAAAR we zijn er nog lang niet. Ik had een Total charger uitgekozen 100km voor parijs. Die zou 6 snelladers hebben. Bij aankomst bleken dat 4 plekken te zijn, waarvan er nog eentje defect. Bij aankomst stond er een wachtrij van 4 auto's die ook nog moesten laden. Gelukkig reden die door en kon ik 10 min beginnen met laden. Toen ik klaar was met laden stonden er al weer 5 andere auto's te wachten.
  • Travelassist is heerlijk om mee te rijden op de lange afstand. Fijner dan de autopilot van Tesla zelfs. Daarbij kon je niet van rijbaan wisselen zonder de AP weer te moeten activeren. Dat doet de Skoda echt fijner, die na een rijbaan wissel zelf de laneassist weer oppakt. Twee nadelen die mij opvielen. Je moet echt wel serieus stevig het stuur vasthouden om te voorkomen dat hij snel gaat piepen dat je het stuur moet vasthouden. Tot irritatie van mijn vrouw die zich telkens kapot schrok van de piepjes. En het viel mij op dat op lange stukken de lane assist soms niet in het midden van de baan bleef uitgelijnd. Dan reed hij bijv bijna links of rechts op de streep. Dan deed ik vaak een rijbaanwissel en dan was het weer goed.
  • Cruisecontrol ook eindelijk kunnen verkennen en ontdekt hoe ik de snelheid met 1 km/h verhoog ipv 10 km/h. Ik had hier al gelezen dat dat moest kunnen maar het lukte mij tot op heden niet. Truc is dus om de CC hendel niet omhoog/omlaag te doen, maar naar je toe te trekken.
  • -Bij het wegrijden in Parijs kreeg ik de melding dat ik de bandenspanning moest controlleren. Mijn vrouw weer helemaal in paniek, want lekke band. Alle banden snel nagelopen en die voelden prima aan. Ik zal ze straks thuis eens nameten en dan inleren met het SET commando.
Uiteindelijk heb ik na de terugreis weer wat meer vertrouwen dat we met de Skoda ook weer naar zuid frankrijk komen. Na de heenreis had ik wat minder plezier. Vooral door het hoge verbruik en het gedoe met wachtrijen bij de laadpalen. Ik zag vorige zomer ook die wachtrijen bij de Ionity laders bij Metz bijvoorbeeld.

EDIT: Routeplan gedaan via ABRP en Chargemap voor de reviews en informatie van de palen. Ik heb ook Pump geprobeerd. Die laatste heeft als nadeel dat je niet makkelijk andere snelladers op de route kunt zien en kwam ook met vage franse laders. Bij ABRP kun je Ionity en Fastned als voorkeur instellen. Ik rij liever 5 km om voor een bekende betrouwbare lader dan voor een vage fransoos. :X Ook kun je bij ABRP je plannen makkelijk maken en opslaan. Zodat je voor vertrek ook je heen en terugreis kunt voorbereiden. Bij ABRP kan dat via de laptop, zodat je die routes via je mobiel kunt laden. Pump is mobile-only.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb vorige week en begin deze week 2 maal een trip van Friesland naar de randstad gemaakt. Het viel mij op dat beide keren de heenweg ongeveer op 22-23 verbruik zat en op de terugweg op 17-18. Beide op CC 100 km per uur. Op de heenweg tegen de wind in en op terug weg wind mee. Dus dat scheelt echt een stuk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
Ben ik de enige die vindt dat de claxon lullig klinkt? Net een clown. :/ Kan je dat tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:03
antonvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:52:
Ben ik de enige die vindt dat de claxon lullig klinkt? Net een clown. :/ Kan je dat tunen?
Ja dat was al vaker voorbij gekomen, zielig geluid inderdaad, je schaamt je om ‘m te gebruiken. Maar misschien was dat ook wel de reden, ontmoedigingsbeleid. :P
Volgens mij kun je hem in zijn geheel hardwarematig laten vervangen als je dat heel graag wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinique op 05-01-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
Volgens mij weet nog niemand hoe. Vroeger kon je die gewoon los trekken en nieuwe aansluiten aan het stekkertje...

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samba123
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-03 19:51
TdJ75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Ik heb vorige week en begin deze week 2 maal een trip van Friesland naar de randstad gemaakt. Het viel mij op dat beide keren de heenweg ongeveer op 22-23 verbruik zat en op de terugweg op 17-18. Beide op CC 100 km per uur. Op de heenweg tegen de wind in en op terug weg wind mee. Dus dat scheelt echt een stuk.
Ik had me eerder ook bedacht dat het verlies van wind tegen niet wordt terugverdiend met wind mee. Voor de luchtweerstand is wind mee/tegen hetzelfde als harder of zachter rijden, dus bijvoorbeeld 20 km/h wind mee op 100 km/h is hetzelfde als 80 km/h. (Rolweerstand en overhead zoals verwarming blijft natuurlijk wel hetzelfde.) Volgens mij is de curve van luchtweerstand kwadratisch, dus bijvoorbeeld 120 km/h tov 100 km/h kost 1.2 * 1.2 = 1.44 keer zo veel stroom, maar 80 km/h tov 100 km/h kost dan 0.8*0.8 = 0.64. Dus bij 20 km/h tegenwind is dat 44 procent meer luchtweerstand, maar bij 20 km/h wind mee is het maar 36 procent minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:44
Mpaj schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:05:
Ik ben wel benieuwd hoe mensen hun scherm hebben ingedeeld.
De navigatie van Skoda is om te huilen, maar als ik AA met Waze op 4x3 op het home scherm zet, verandert de indeling helemaal (ook als ik dan via het menu naar AA ga) en zit ik alsnog met 3 nutteloze of lege knoppen aan de zijkant.

Kun je trouwens de indeling van AA veranderen? Bij mj blijft er rechts in beeld altijd Spotify open staan. Ik wil gewoon Waze op volledig scherm.
Ja klopt, ben ook ben vragende partij van dit.. maar Googlen levert niet veel op dus ik vrees ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
Cloclo100 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:09:
[...]

Ja klopt, ben ook ben vragende partij van dit.. maar Googlen levert niet veel op dus ik vrees ervoor :)
Ik snap volgens mij niet precies wat je bedoeld maar als je android auto uit je skoda widget scherm verwijderd veranderd ook de layout van android auto wanneer je deze als losse app op start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 22:49
TdJ75 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Er is hier al veel over gezegd...
3 grote slurpers zijn:
- tegenwind
- lage buiten temperaturen
- zware rechtervoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
JayEm schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Ik snap volgens mij niet precies wat je bedoeld maar als je android auto uit je skoda widget scherm verwijderd veranderd ook de layout van android auto wanneer je deze als losse app op start.
Nee, niet in het widget scherm. Gewoon native AA, ipv navigatie met daarlangs spotify (of niets als je geen spotify luistert), gewoon volledig navigatie over de hele breedte van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
Cloclo100 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Nee, niet in het widget scherm. Gewoon native AA, ipv navigatie met daarlangs spotify (of niets als je geen spotify luistert), gewoon volledig navigatie over de hele breedte van het scherm.
Beide. Continu Spotify rechts in beeld in AA is onzin. Ik wil gewoon waze over de volledige breedte van het scher. daar of desnoods meldingen van Flitsmeister (of aanwijzingen van ABRP).

En de opmaak wanneer ik AA als startscherm instel is nog erger. Dan heb je niet eens de volledige hoogte omdat de menubalk van AA dan onderin zit ipv links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Mpaj schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Beide. Continu Spotify rechts in beeld in AA is onzin. Ik wil gewoon waze over de volledige breedte van het scher. daar of desnoods meldingen van Flitsmeister (of aanwijzingen van ABRP).

En de opmaak wanneer ik AA als startscherm instel is nog erger. Dan heb je niet eens de volledige hoogte omdat de menubalk van AA dan onderin zit ipv links.
Euh ja, dat bedoelde ik toch ook 😅👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
Cloclo100 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:39:
[...]

Euh ja, dat bedoelde ik toch ook 😅👍
Eh ja, dat zeg ik toch ook? 😅👌

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Chipsoer schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:58:
Trebor78 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:14:
Toch nog een leuke ervaring die ik wil delen met een functionaliteit die ik nog niet kende.

Tot nu toe vond ik de paddels van weinig meerwaarde. Zeker, omdat de ingestelde stand wordt vergeten als je het gas weer indrukt, terwijl ik soms stand 1 of 2 fijner vind (vooral op drukkere snelwegen en bochtige provinciale wegen).

De afgelopen dagen in Beieren mooie wegen gereden. Lekker sturen! En tot mijn verbazing (bij gebrek aan rtfm en wellicht voor jullie oude kost): in 'sport' mode en dan D wordt de gekozen recuperatie wél onthouden. En dan is sturen leuk en actief over bochtige wegen. De overgang tussen twee standen is ook mooi soepel dus voor e vrouw relatief comfortabel sportief toeren.

Ik gebruik ze ook heel veel. Automatische stand uitgeschakeld, in de D stand rijden en dan zelf bepalen hoe hard de auto afremt.
Ondertussen bij mij lease enyaq geleverd, zal nog foto's posten.

Ben zelf bezig met recuperatie en ACC (tot nu toe alleen gereden in stand normaal en eco).
Heb topic doorgezocht op ACC en recuperatie en bovenstaande was meest wat in de buurt komt, maar verder nog niets qua duidelijkere uitleg/eisen.
Verder geeft handleiding ook niet de informatie om het duidelijk te maken.

'Probleem' als ACC gebruikt wordt (symbool aD zichtbaar in kleine display) en die cancel ik (door hendel aan stuurkolom of met rem) wordt recuperatie stand niet onthouden en ik heb eco assistent uitgezet.
Is er mogelijkheid om laatste stand recuperatie te laten onthouden en zo ja is dit dan alleen met bepaalde andere rij modi stand?
Voor zover ik kan nagaan is bij zowel met eco assistent aan en uit symbool te zien van aD wanneer ACC gebruikt wordt, is dat inderdaad ook zo?
Alvast dank voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattSp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 13:44
knirrebir schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:37:
[...]

'Probleem' als ACC gebruikt wordt (symbool aD zichtbaar in kleine display) en die cancel ik (door hendel aan stuurkolom of met rem) wordt recuperatie stand niet onthouden en ik heb eco assistent uitgezet.
Is er mogelijkheid om laatste stand recuperatie te laten onthouden en zo ja is dit dan alleen met bepaalde andere rij modi stand?
Voor zover ik kan nagaan is bij zowel met eco assistent aan en uit symbool te zien van aD wanneer ACC gebruikt wordt, is dat inderdaad ook zo?
Mooi dat je auto eindelijk geleverd is! Veel veilige kilometers!
Regeneratie valt idd terug in de auto stand na uitzetten ACC, volgens mij werkt dit wel enigszins automatisch in de zin dat hij bij bochten of kruisingen wat meer afremt.
Alleen in de sportstand wordt je laatste recuperatie setting onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
antonvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:52:
Me2! Ik heb nog aan de dealer gevraagd na de testrit of de claxon een grap was….wat klinkt dat triest zeg🤢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
antonvh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:16:
Zooo! Die navigatie. Ik heb er al veel problemen mee gehad. Maar deze route naar wintersport slaat alles. Zit die navigatie er alleen in voor de show? Dit gebruikt toch niemand serieus? De auto weet echt dat ik 125kW laden optie heb.

[Afbeelding]
Hier hetzelfde. Onvoorbereid naar Italië vertrokken en in Luxemburg naar een lader gestuurd. Bleek een 50kw lidl lader te zijn, was zondag 3 januari, winkel dicht en uren bezig geweest met laden bij een 20kw punt...

Daarna Frankrijk in en klapte de hele navigatie eruit.

Weet iemand of de dealer de navigatie kan aanpassen zodat hij gewoon 125kw laders pakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
knirrebir schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Ondertussen bij mij lease enyaq geleverd, zal nog foto's posten.

Ben zelf bezig met recuperatie en ACC (tot nu toe alleen gereden in stand normaal en eco).
Heb topic doorgezocht op ACC en recuperatie en bovenstaande was meest wat in de buurt komt, maar verder nog niets qua duidelijkere uitleg/eisen.
Verder geeft handleiding ook niet de informatie om het duidelijk te maken.

Nu al geleverd 😂.
Veel plezier er mee!

Snap je vraag niet helemaal maar in de D stand wordt de recuperatie die je via de flippers instelt nooit echt onthouden. Zodra je de rem intrapt, ACC aan of uit zet, de auto in- en uitgaat, of tussen D en B wisselt staat hij weer op auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Heb de auto nu 7 maanden. En hij bevalt erg goed. De stilte tijdens het rijden, het snel optrekken, helemaal goed.

Wat niet went zijn die vele (fout)meldingen.
"Travel Assist niet beschikbaar", "Auto is offline", "Stuur vasthouden!"

Tot zelfs onderstaande melding dat het elektro syteem niet goed werkt.
En allen verdwenen als sneeuw voor de zon na een paar KM, paar dagen of na het opnieuw starten zonder een werkplaats bezoek. Neem de foutmeldingen niet meer zo serieus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1F5eH5qJOR-eni2b02CBUgpS_II=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IVJg76NB2HAO3lG0DGawwSGk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
burlapp schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Hier hetzelfde. Onvoorbereid naar Italië vertrokken en in Luxemburg naar een lader gestuurd. Bleek een 50kw lidl lader te zijn, was zondag 3 januari, winkel dicht en uren bezig geweest met laden bij een 20kw punt...

Daarna Frankrijk in en klapte de hele navigatie eruit.

Weet iemand of de dealer de navigatie kan aanpassen zodat hij gewoon 125kw laders pakt?
Oei dat was vast schrikken. Misschien ook wel een beetje naïef om minder goed voorbereid naar Italië te knallen? Dat van die navigatie aanpassen zou ik niet te veel van verwachten. Tip voor volgende keer. Maak je route via ABRP (https://abetterrouteplanner.com) en zorg dat je de laders die je hebt uitgekozen even controleert via Chargemap. Dan kun je zien of je wat kunt eten daar, maar ook of de laatste laadsessies succesvol waren.

Je kunt ook navigeren met ABRP, dat gebruik ik zelf niet. Ik gebruik het alleen voor het grote plan. Zet die laders dan in favoriete van Chargemap en vanuit daar kun je de lader als doel zetten van je Google Maps icm CarPlay.

Via deze weg ooit 3 jaar geleden met een e-niro naar zuid Frankrijk gegaan. Toen de laders echt nog een drama waren. Toen 2 jaar tesla gereden en niet nodig gehad. Nu met Enyaq deze vertrouwde werkwijze weer opgepakt en met succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
samba123 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Ik had me eerder ook bedacht dat het verlies van wind tegen niet wordt terugverdiend met wind mee. Voor de luchtweerstand is wind mee/tegen hetzelfde als harder of zachter rijden, dus bijvoorbeeld 20 km/h wind mee op 100 km/h is hetzelfde als 80 km/h. (Rolweerstand en overhead zoals verwarming blijft natuurlijk wel hetzelfde.) Volgens mij is de curve van luchtweerstand kwadratisch, dus bijvoorbeeld 120 km/h tov 100 km/h kost 1.2 * 1.2 = 1.44 keer zo veel stroom, maar 80 km/h tov 100 km/h kost dan 0.8*0.8 = 0.64. Dus bij 20 km/h tegenwind is dat 44 procent meer luchtweerstand, maar bij 20 km/h wind mee is het maar 36 procent minder!
Klopt, ik bedacht hetzelfde.

Het probleem met het kwadratische verband tussen luchtweerstand tov snelheid, is dat de tijd die je nodig hebt om een afstand te overbruggen een lineair verband heeft met de snelheid, terwijl de luchtweerstand kwadratisch toeneemt. Je verbruik per km stijgt dus.

Bij tegenwind achter een vrachtwagen hangen (90 kmh) kan heel veel doen voor je verbruik, terwijl de tijd die je nodig hebt voor de afstand “maar” iets meer dan 6 minuten per uur langer is dan bij 100 kmh. Je komt echter wel een stuk verder en het kan zelfs mogelijk een tussentijdse laadstop besparen (afhankelijk van je reis natuurlijk).

Bij elektrische voertuigen merk je ook nog eens meer (qua verbruik) van de luchtweerstand tov ICE, omdat ze veel efficiënter energie omzetten in de aandrijving. ICE zijn inherent al redelijk inefficiënt met energie, dus verbruik neemt minder snel toe (per liter dus). Het verband is nog wel kwadratisch, maar de curve (naar verbruik) is vlakker door de inefficiëntie op iedere snelheid..

Of zoiets… Voel me soms echt een natuurkundige in m’n Enyaq 8)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
Werkelijk ongelofelijk allemaal.....
Geweldig doorberekend.
Je zou bijna het plezier in het rijden kwijtraken.
Uiteindelijk als puntje bij paaltje komt gewoon lekker rijden en laden wanneer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Niet alleen het forum doet het goed in de statistieken. Kom er stiekem ook veel tegen de laatste tijd!

https://automotive-online...v-kroon-bijrol-voor-tesla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Laatst online: 29-08 16:35
jeroen94704 schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:28:
[...]
Ik zit het inmiddels zelf te maken mbv de home assistant integratie die hier al een paar keer voorbij is gekomen.
Zo ziet het er nu uit :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ON29ITj10VqODMpEQKPeJi-zx6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxzzDik52BM6eKbM3C48nw2Z.jpg?f=fotoalbum_large

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
goetfoud schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:51:
Je zou bijna het plezier in het rijden kwijtraken.
Het komt op mij over, alsof je suggereert dat ik er geen plezier uit haal. Ik denk dat dat voor iedereen anders is, ik vind dit soort theoretische benaderingen in ieder geval wel leuk. Ik hou de verbruiksmeter goed in de gaten als ik in de auto zit.

Wat is plezier?

Fraude am fahren... Ik had hiervoor een BMW 3-serie met 280pk. Dat reed fantastisch. 150 op de cruise control, rijhulpen had ik niet nodig, etc. Erg leuk.

Maar ik kan niet zeggen dat ik met de Enyaq minder plezier in het rijden heb. De techniek is fantastisch, het is een hele fijne rustige auto, veel overzicht en als je het omrekent erg zuinig. 100 op de travel assist, onthaasten. Genieten. Plezier :)

Ja, soms reken je wat uit, daar heb ik geen probleem mee. Ben een cijferaar. Ook plezier :)

Ook prima dat jij daar geen plezier uit haalt.
Uiteindelijk als puntje bij paaltje komt gewoon lekker rijden en laden wanneer nodig.
Ja, gooi er nog een dooddoener in. Wordt het je te ingewikkeld, 'ga terug naar start'.

Fijne dag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Vandaag de auto weer naar de dealer (TB, Breda) nu voor hutgebreide diagnose ivm travel assist - stuurverwarming.

En het kon gelijk gecombineerd worden met het vervangen van de A stijl die “De Waal” beschadigd had tijdens het repareren van een kunstof dorpel aan de buitenkant ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:03
JanHenk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Wat is plezier?

Fraude am fahren... Ik had hiervoor een BMW 3-serie met 280pk. Dat reed fantastisch. 150 op de cruise control, rijhulpen had ik niet nodig, etc. Erg leuk.
Ik zou vooral streven naar freude en niet naar fraude! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 23:16

Bozznl

GT: The Bozzz88

jeroenribbink schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:25:
[...]

OBD poort kan je van onder af benaderen. Daar hoef je het bakje naast het stuur niet voor te verwijderen. ;)
Thanks. Kwam ik inderdaad achter :F O-)

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
Martinique schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Ik zou vooral streven naar freude en niet naar fraude! :P
Helaas heeft de VW-groep wel wat ervaring met dat laatste 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
JanHenk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Het komt op mij over, alsof je suggereert dat ik er geen plezier uit haal. Ik denk dat dat voor iedereen anders is, ik vind dit soort theoretische benaderingen in ieder geval wel leuk. Ik hou de verbruiksmeter goed in de gaten als ik in de auto zit.

Wat is plezier?

Maar ik kan niet zeggen dat ik met de Enyaq minder plezier in het rijden heb. De techniek is fantastisch, het is een hele fijne rustige auto, veel overzicht en als je het omrekent erg zuinig. 100 op de travel assist, onthaasten. Genieten. Plezier :)

Ja, soms reken je wat uit, daar heb ik geen probleem mee. Ben een cijferaar. Ook plezier :)

Ook prima dat jij daar geen plezier uit haalt.

[...]

Ja, gooi er nog een dooddoener in. Wordt het je te ingewikkeld, 'ga terug naar start'.

Fijne dag verder.
Blij voor je dat je het van je af hebt kunnen schrijven.
Fijne dag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Nice. Heb je hiervoor de switch entities XX_departure_timer_1 of XX_departure_timer_2 gebruikt? Ik zie geen entiteit waar ik een timestamp in kan schieten. Ik vermoed daarom dat je in de departure tijden via de app hebt ingesteld en dan de switches XX_departure_timer_1 toggelt via Ha. Correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
GAEvakYD schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Nice. Heb je hiervoor de switch entities XX_departure_timer_1 of XX_departure_timer_2 gebruikt? Ik zie geen entiteit waar ik een timestamp in kan schieten. Ik vermoed daarom dat je in de departure tijden via de app hebt ingesteld en dan de switches XX_departure_timer_1 toggelt via Ha. Correct?
Is hier niet een speciaal topic voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen94704
GAEvakYD schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Voor het instellen van de departure timers biedt de skoda connect HA integratie een service die je aan kan roepen. Hier kun je datum, tijd en andere dingen aan meegeven (zelfs meer dan in de skoda app zelf). Ik heb zelf een HA script gemaakt dat wordt aangeroepen als ik op de knop druk. Dat script roept de service aan met de huidige datum en tijd + 1 uur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroen94704
goetfoud schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:10:
[...]
Is hier niet een speciaal topic voor?
Recente modbreak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9u4rTYWCiEX5Z4MYgg2qzfPdj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fsgag59Zoe4JSgMGONzXeqgR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
*Knip*, niet op de man spelen

[ Voor 81% gewijzigd door Zeehond op 06-01-2022 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Laatst online: 02-11-2024
GAEvakYD schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Oei dat was vast schrikken. Misschien ook wel een beetje naïef om minder goed voorbereid naar Italië te knallen? Dat van die navigatie aanpassen zou ik niet te veel van verwachten. Tip voor volgende keer. Maak je route via ABRP (https://abetterrouteplanner.com) en zorg dat je de laders die je hebt uitgekozen even controleert via Chargemap. Dan kun je zien of je wat kunt eten daar, maar ook of de laatste laadsessies succesvol waren.

Je kunt ook navigeren met ABRP, dat gebruik ik zelf niet. Ik gebruik het alleen voor het grote plan. Zet die laders dan in favoriete van Chargemap en vanuit daar kun je de lader als doel zetten van je Google Maps icm CarPlay.

Via deze weg ooit 3 jaar geleden met een e-niro naar zuid Frankrijk gegaan. Toen de laders echt nog een drama waren. Toen 2 jaar tesla gereden en niet nodig gehad. Nu met Enyaq deze vertrouwde werkwijze weer opgepakt en met succes.
Tijdens de eerste stop kwam ik daar ook achter. Ik had ABRP gewoon al klaar staan, maar door wat last minute "stress" gewoon gaan rijden zoals "vroegah". Maar hier ging het soepel, van ionity naar ionity gereden met elke keer een kwartiertje rust. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
*knip* niet op reageren

[ Voor 91% gewijzigd door Zeehond op 06-01-2022 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adnil21
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik rijd inmiddels ruim 3 weken met mijn Enyaq 60 sportline. Heb m in zwart, met toegevoegd warmtepomp, panoramadak, snelladen, assistentie, klimaat en de achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (inmiddels met kapje van JitseH). Geen foto's, er zijn al meerdere zwarte sportlines gepost. :)

Ben er blij mee! Rijdt heerlijk! Moet nog een beetje wennen aan de afmetingen en bij het achteruitrijden/inparkeren aan de vervorming van de camera. Maar overall erg tevreden. Afleveren bij Muntstad was ook prima. Ik 'miste' alleen de simply clever dop voor de ruitenwisservloeistof.

Verder mis ik ten opzichte van mijn e-golf een goede plek voor mijn zonnebril en ik vind de bekerhouders heel vervelend. Een shakebeker past er niet in en flesjes zijn weer net even te klein. Had graag de VW bekerhouders gezien. Het grotere rijbereik maakt gelukkig een hoop goed ;)

Ook ben ik nog aan het puzzelen wat die peddels op het stuur nou doen. Haha! Er staat vast genoeg over in dit topic, heb nog niet gezocht.

Al met al, heel tevreden met de Enyaq!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
Daan_P schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:14:
Vandaag de auto weer naar de dealer (TB, Breda) nu voor hutgebreide diagnose ivm travel assist - stuurverwarming.

En het kon gelijk gecombineerd worden met het vervangen van de A stijl die “De Waal” beschadigd had tijdens het repareren van een kunstof dorpel aan de buitenkant ;)
Tromgeroffel… er moet een nieuw stuur in 😂 had dit al aangegevn bij de eerste afspraak voor onderzoek, maar wel fijn dat ze in ieder geval tot dezelfde conclusie zijn gekomen. Vandaag besteld en morgen als het goed is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Daan_P schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Tromgeroffel… er moet een nieuw stuur in 😂 had dit al aangegevn bij de eerste afspraak voor onderzoek, maar wel fijn dat ze in ieder geval tot dezelfde conclusie zijn gekomen. Vandaag besteld en morgen als het goed is klaar.
Ben ook benieuwd of dat het oplost. Volgens mij zijn er ook Tweakers geweest waarbij de meldingen (na verloop van tijd) gewoon weer terug kwamen..

Ik moet nog een keer terug hiervoor.

Ik merk trouwens ook dat de HOD (hands off detectie, met die irritante piepjes tot gevolg) minder goed m'n handen detecteert met de stuurverwarming aan. Hij gaat dus eerder af... Ook al heb ik nog gewoon het stuur vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Ik merk trouwens ook dat de HOD (hands off detectie, met die irritante piepjes tot gevolg) minder goed m'n handen detecteert met de stuurverwarming aan. Hij gaat dus eerder af... Ook al heb ik nog gewoon het stuur vast.
Merk ik ook. Combinatie koud weer en warm stuur. Ik vermoed dat je huid dan droger is en dan minder conductief is. En dat is het mechanisme waarmee het stuur werkt. Je hand vochtig maken lost bij mij het probleem gelijk op.

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenkb op 06-01-2022 11:17 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:19
Adnil21 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:03:

... ik vind de bekerhouders heel vervelend. Een shakebeker past er niet in en flesjes zijn weer net even te klein. Had graag de VW bekerhouders gezien. Het grotere rijbereik maakt gelukkig een hoop goed ;)
Er passen best grote bekers in als je het schotje verplaatst :P.
Heeft de ander helaas maar plaatst voor een hele kleine beker, maar het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Adnil21 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:03:
Ik rijd inmiddels ruim 3 weken met mijn Enyaq 60 sportline. Heb m in zwart, met toegevoegd warmtepomp, panoramadak, snelladen, assistentie, klimaat en de achteruitrijcamera en parkeersensoren voor (inmiddels met kapje van JitseH). Geen foto's, er zijn al meerdere zwarte sportlines gepost. :)

Ben er blij mee! Rijdt heerlijk! Moet nog een beetje wennen aan de afmetingen en bij het achteruitrijden/inparkeren aan de vervorming van de camera. Maar overall erg tevreden. Afleveren bij Muntstad was ook prima. Ik 'miste' alleen de simply clever dop voor de ruitenwisservloeistof.

Verder mis ik ten opzichte van mijn e-golf een goede plek voor mijn zonnebril en ik vind de bekerhouders heel vervelend. Een shakebeker past er niet in en flesjes zijn weer net even te klein. Had graag de VW bekerhouders gezien. Het grotere rijbereik maakt gelukkig een hoop goed ;)

Ook ben ik nog aan het puzzelen wat die peddels op het stuur nou doen. Haha! Er staat vast genoeg over in dit topic, heb nog niet gezocht.

Al met al, heel tevreden met de Enyaq!!
Voor wat betreft bekerhouder, het schotje kun je eruit halen en naar links of rechts verplaatsen.
Mogelijk dat dit uitkomst biedt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adnil21
jeroenribbink schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Er passen best grote bekers in als je het schotje verplaatst :P.
Heeft de ander helaas maar plaatst voor een hele kleine beker, maar het kan ;)
Dat heb ik geprobeerd, maar helaas zijn mijn bekers rond en niet ovaal. Zet ze nu maar in de deur, werkt ook. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:19
jeroen94704 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Voor het instellen van de departure timers biedt de skoda connect HA integratie een service die je aan kan roepen. Hier kun je datum, tijd en andere dingen aan meegeven (zelfs meer dan in de skoda app zelf). Ik heb zelf een HA script gemaakt dat wordt aangeroepen als ik op de knop druk. Dat script roept de service aan met de huidige datum en tijd + 1 uur.
Ik ben ook bezig met HA, maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe je de huidige ingestelde temperatuur kunt gebruiken voor het starten van de klimatisering. is er een mogelijkheid dat je de inhoud van het script aan mij/ons toelicht/deelt? ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 09-09 19:24
Hij staat voor de deur, wat een mooie en fijne auto. Beetje klooien met alle instelling en het kapje van Jitse moet er nog op maar ik ben zo blij als een aap met …….Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cguICYzrYktgHL2dfylNrL_gM8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jliAJcKNIwHXMAlGBW4tySHX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:34
jeroenkb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Merk ik ook. Combinatie koud weer en warm stuur. Ik vermoed dat je huid dan droger is en dan minder conductief is. En dat is het mechanisme waarmee het stuur werkt. Je hand vochtig maken lost bij mij het probleem gelijk op.
Dus lekker je handen likken in de auto? 🤪 Werkt het ook door aan het stuur te likken? Anders ga ik dat proberen. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Cloclo100 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Ik denk dat dat meer een AA issue is. Skoda scherm laat gewoon zien wat AA als totaal scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Tukker87 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Dus lekker je handen likken in de auto? 🤪 Werkt het ook door aan het stuur te likken? Anders ga ik dat proberen. 🤣
Het moet inderdaad niet gekker worden😂😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:52

MLLL

Palm Treo 650

goetfoud schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Het moet inderdaad niet gekker worden😂😂
Geniaal, heb je lang over na moeten denken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
[...]

Ben ook benieuwd of dat het oplost. Volgens mij zijn er ook Tweakers geweest waarbij de meldingen (na verloop van tijd) gewoon weer terug kwamen..

Wat ik merk is dat die sensor net op een rotplek zit, ik heb het stuur vaak vast met mijn elleboog leunend op de deur en bij mijn vingers bij de linker spaak in de buurt. Als ik hem daar vast heb zeurt die continue. Net iets hoger vastpakken doet die het wel maar dat zit dan weer niet fijn. Stuurverwarming en HOD heb ik nog geen verschil in gemerkt op de plekken waar het normaal wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
[...]

Ik denk dat dit wel klopt inderdaad, logisch gezien zou je lichaam je handen niet vochtig moeten maken aangezien je dan warmte verlies hebt door verdamping terwijl het al koud is buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
MLLL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Geniaal, heb je lang over na moeten denken? _/-\o_
Ach, daar hebben we het ook weer. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat dit wel klopt inderdaad, logisch gezien zou je lichaam je handen niet vochtig moeten maken aangezien je dan warmte verlies hebt door verdamping terwijl het al koud is buiten.
Ik wil nog steeds een keer zoiets proberen om te kijken of je er het stuur mee voor de gek kunt houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPG7AK4l1DawCsbpu3D5W_a8nco=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dktAuMV4iWaEGdz4voaqvong.jpg?f=user_large

@goetfoud Gewoon omdat het leuk is. Dus je hoeft niet te zeggen dat het onzinnig is en dat jij gewoon wilt rijden en dat je het allemaal niet snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Ik wil nog steeds een keer zoiets proberen om te kijken of je er het stuur mee voor de gek kunt houden.

[Afbeelding]

@goetfoud Gewoon omdat het leuk is. Dus je hoeft niet te zeggen dat het onzinnig is en dat jij gewoon wilt rijden en dat je het allemaal niet snapt.
Wat is dat en wat wil je ermee proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Wat is dat en wat wil je ermee proberen?
Als het stuur inderdaad conductief is dan moet je een 'stroompje' laten lopen. Dit zijn van die plakkers voor op je huid als je ECG moet laten maken bv.

Het idee is dan om die op 2 plekken van het stuur te plaatsen en met elkaar te verbinden. Dan zou er een stroompje moeten gaan lopen en het stuur denken dat je het vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Als het stuur inderdaad conductief is dan moet je een 'stroompje' laten lopen. Dit zijn van die plakkers voor op je huid als je ECG moet laten maken bv.

Het idee is dan om die op 2 plekken van het stuur te plaatsen en met elkaar te verbinden. Dan zou er een stroompje moeten gaan lopen en het stuur denken dat je het vasthoudt.
Het stuur zal capacatief zijn neem ik aan maar dat betekend neem ik aan dat het stuur zelf een zwakke spanning/stroom erop heeft staan. Bij een droge huid geleid het de stroom bijna niet maar met zweet juist wel waardoor de stroom kan gaan lopen. Ik weet niet of dat je met dat kunt nabootsen want het is meer de geleiding dat zijn werkt doet en niet daadwerkelijk er een spanning op zetten.

Kan het mis hebben natuurlijk maar of je hier niet wat mee kapot maakt is vraag 2 ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Het stuur zal capacatief zijn neem ik aan maar dat betekend neem ik aan dat het stuur zelf een zwakke spanning/stroom erop heeft staan. Bij een droge huid geleid het de stroom bijna niet maar met zweet juist wel waardoor de stroom kan gaan lopen. Ik weet niet of dat je met dat kunt nabootsen want het is meer de geleiding dat zijn werkt doet en niet daadwerkelijk er een spanning op zetten.

Kan het mis hebben natuurlijk maar of je hier niet wat mee kapot maakt is vraag 2 ook nog.
Die dingen zelf geven geen stroom. Geleiden alleen de stroom. Dus je doet je hand na.

Bij mij merkte ik dat met 1 vinger stuur aanraken het niet werkt. Met twee vingers op iets verschillende plaatsen wel. De plakkers met een draadje ertussen worden dan de vingers.. Of zoiets ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Adnil21 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, maar helaas zijn mijn bekers rond en niet ovaal. Zet ze nu maar in de deur, werkt ook. d:)b
Bekers die prima passen zijn die van Tefal Travel Mug 0,5 ltr. In 4 kleuren verkrijgbaar
https://www.bol.com/nl/p/...vs-zwart/9200000075763673

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-05 16:29
Enyaq enthousiastelingen!

Ik zit met het volgende: bij het achteruit inparkeren "dippen" mijn spiegels niet. Ik heb elektrisch verstelbare stoelen en de optie aangezet in het menu....
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?

Dankbaar! :)

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Ruan21 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:09:

Ik zit met het volgende: bij het achteruit inparkeren "dippen" mijn spiegels niet. Ik heb elektrisch verstelbare stoelen en de optie aangezet in het menu....

Volgens mij niet je de spiegel stelknop op rechts zetten, uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 03-07 12:44
Ruan21 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:09:

je moet het draaipokje voor het instellen van je spiegels naar de R stand draaien. Ik heb eigenlijk nog nooit geparkeerd waar ik wil dat links het doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruan21
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-05 16:29
OmniRocket schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:12:
[...]

je moet het draaipokje voor het instellen van je spiegels naar de R stand draaien. Ik heb eigenlijk nog nooit geparkeerd waar ik wil dat links het doet....
Ah check! Dank je! _/-\o_

Without data you're just another person with an opinion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 28twinplug
  • Laatst online: 05-01-2023
[...]

Ik heb voor de kerst ook nog ff een nieuw stuur erin gekregen omdat ie er stond voor een nieuwe voorruit.. was een spijker of zo op gekomen en doorgescheurd... Bij Muntstad wisten ze van de stuur problemen en hadden ze zelfs het stuur al liggen om er meteen in te zetten. Tot nu toe geen problemen meer gehad. Ik had ook dat de detectie niet meer goed werkte bij bepaalde temperaturen van het stuur en de standaard foutmeldingen die iedereen heeft.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@SSJVegito

Heb er een paar besteld. Morgen in huis. Zal de testresultaten hier asap terugrapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
efbeel schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Bekers die prima passen zijn die van Tefal Travel Mug 0,5 ltr. In 4 kleuren verkrijgbaar
https://www.bol.com/nl/p/...vs-zwart/9200000075763673
Dank voor de tip!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
jeroenkb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:35:
[...]

[Afbeelding]

Ik begrijp niet dat zoiets leuk is maar dat zal ongetwijfeld aan mijn beperkte denkvermogen liggen....
Maar goed, alle gekheid op een stokje; waarom zou je überhaupt dit soort dingen willen gaan proberen?
Als er iets mis is dan ga je toch naar de dealer? Nieuw stuur helpt mogelijk al, zeker omdat het een probleem is wat maar een paar gebruikers hebben. Je hebt immers goed geld voor de auto betaald en dan mag je toch verwachten dat dit netjes word opgelost?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 09-09 19:24
goetfoud schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik begrijp niet dat zoiets leuk is maar dat zal ongetwijfeld aan mijn beperkte denkvermogen liggen....
Maar goed, alle gekheid op een stokje; waarom zou je überhaupt dit soort dingen willen gaan proberen?
Als er iets mis is dan ga je toch naar de dealer? Nieuw stuur helpt mogelijk al, zeker omdat het een probleem is wat maar een paar gebruikers hebben. Je hebt immers goed geld voor de auto betaald en dan mag je toch verwachten dat dit netjes word opgelost?
Waarom men dit zou willen proberen? Gewoon omdat we Tweakers zijn en sommigen hebben nog een beetje gevoel voor een lolletje in het leven in tegenstelling tot sommigen hier……..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Grappig, ik dacht altijd dat dat op (micro) bewegingen van het stuur werkte..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
ToolkiT schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Grappig, ik dacht altijd dat dat op (micro) bewegingen van het stuur werkte..
Ik denk dat als je niet HOD hebt op je stuur dat die inderdaad kijkt naar de weerstand dat er geleverd wordt tijdens het rijden aan het stuur. Als lane assist dan stuurt en "voelt" niks aan weerstand dan gaat die zeuren inderdaad. Capacitief is iets wat een optie is op de 60 en standaard op de 80 dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:06
Om het verhaal over stuurverwarming en Travil Assist meldingen compleet te maken. Mijn stuur is 2 weken geleden vervangen omdat ik continue last had van "TA niet beschikbaar" meldingen om de haverklap zodra mijn stuurverwarming aan is.

Dat is nu inderdaad verholpen door een nieuwe stuur en TA reageert bij mij nog steeds prima op de plekken waar ik relax met mijn hand zit.

Alleen heb ik zo nu en dan nog steeds een melding " TA niet beschikbaar". Dat is dan echt maar 1 keer en ook direct zelf weg te halen door nu juist de stuurverwarming even aan te zetten. Hoe ironisch..

Nieuwe ruitenwissers zijn erop gezet, vervelende gepiep is nu weg en maakt ruit veel beter schoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Genestealer op 06-01-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Genestealer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:31:
Om het verhaal over stuurverwarming en Travil Assist meldingen compleet te maken. Mijn stuur is 2 weken geleden vervangen omdat ik continue last had van "TA niet beschikbaar" meldingen om de haverklap zodra mijn stuurverwarming aan is.

Dat is nu inderdaad verholpen door een nieuwe stuur en TA reageert bij mij nog steeds prima op de plekken waar ik relax met mijn hand zit.

Alleen heb ik zo nu en dan nog steeds een melding " TA niet beschikbaar". Dat is dan echt maar 1 keer en ook direct zelf weg te halen door nu juist de stuurverwarming even aan te zetten. Hoe ironisch..
Ik begin me dan af te vragen of dit bij mij wel zin heeft om het te laten vervangen. Bij mij komt het op als de stuurverwarming direct aangezet wordt als ik de auto unlock en dan wil gaan rijden (Maar ook zeker niet altijd alhoewel ik wel denk dat dit pas gebeurd als het echt wat kouder is). Als ik hem dan uit zet en weer aan doet die het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:06
SSJVegito schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Ik begin me dan af te vragen of dit bij mij wel zin heeft om het te laten vervangen. Bij mij komt het op als de stuurverwarming direct aangezet wordt als ik de auto unlock en dan wil gaan rijden (Maar ook zeker niet altijd alhoewel ik wel denk dat dit pas gebeurd als het echt wat kouder is). Als ik hem dan uit zet en weer aan doet die het wel gewoon.
Zo begon het bij mij ook. Alleen werd het daarna steeds erger, vaker meldingen achterelkaar en vooral iritant piep geluidje steeds erbij. Ik wordt niet zo snel geïrriteerd, maar dat was voor mij wel top punt van iritatie.

Dat is nu dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
OmniRocket schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Alleen zet je dan je verwarmde spiegels uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adnil21
Cloclo100 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Alleen zet je dan je verwarmde spiegels uit?
Ja, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enjaq023
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-01-2022
Dag Enyaq fans,

Zijn er al mensen die gebruik van maken van een laadschema voor dalstroom in de Enyaq?
Ben nieuwsgierig of dit al goed werkt, aangezien daarmee in het begin problemen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
Genestealer schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Zo begon het bij mij ook. Alleen werd het daarna steeds erger, vaker meldingen achterelkaar en vooral iritant piep geluidje steeds erbij. Ik wordt niet zo snel geïrriteerd, maar dat was voor mij wel top punt van iritatie.

Dat is nu dus weg.
Waren die piepjes van je HOD of van je TA die niet meer werkte?

Ik word zelf redelijk chagrijnig van de HOD, op rechte stukken moet ik echt steeds zachtjes aan het stuur trekken of harder knijpen of van de waarschuwing af te komen. Lijkt me niet de bedoeling van dit systeem.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:19

Trackerfire

BTC HODLER

Enjaq023 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:51:
Dag Enyaq fans,

Zijn er al mensen die gebruik van maken van een laadschema voor dalstroom in de Enyaq?
Ben nieuwsgierig of dit al goed werkt, aangezien daarmee in het begin problemen waren.
Zeker. Alleen niet via de Enyaq zelf maar via de eigen laadpaal (Wallbox Pulsar Plus) :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Vanmorgen Enyaq gaan afhalen. Super fijne rit terug naar huis.
MAAR... Weet er iemand waar je het geluid van de parkeersensoren kan luider zetten? Want die zijn me toch wel wat te stil...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CiN9wogi0pvubcTVEPzJCs60eFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtXqSTAlXfC8H5Uv1jxtkmfy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen94704
jeroenribbink schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Ik ben ook bezig met HA, maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe je de huidige ingestelde temperatuur kunt gebruiken voor het starten van de klimatisering. is er een mogelijkheid dat je de inhoud van het script aan mij/ons toelicht/deelt? ;)
Sure, maar is misschien een beetje te diepgaand over HA voor dit topic? Het gaat namelijk vooral over algemene HA zaken, niet perse over de Enyaq

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen94704 op 06-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
jeroen94704 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Sure, maar is misschien een beetje te diepgaand over HA voor dit topic? Het gaat namelijk vooral over algemene HA zaken, niet perse over de Enyaq
Wat mij betreft zelf iets voor de startpost, met HA kun je veel automatiseren voor de Enyaq. Ikzelf ben bv ook nog aan het puzzelen om de AC laadstand aan te sturen.
Pagina: 1 ... 248 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2