Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 247 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 11:32
Nog 1 nachtje slapen. Is er nog iets waar ik morgen op moet letten, ze komen hem thuis bezorgen.

- laadkabel
- paraplu
- ruitenkrabber
- vuldop met trechter
- krabber
- transport blokken
- schade/ deukjes
- winterbanden zoals op contract
-

[ Voor 44% gewijzigd door D.deJong op 02-01-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 08:41
D.deJong schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:05:
Nog 1 nachtje slapen. Is er nog iets waar ik morgen op moet letten, ze komen hem thuis bezorgen.

- laadkabel
- paraplu
- ruitenkrabber
- vuldop met trechter
- krabber
- transport blokken
- schade/ deukjes
-
Achteraf had ik de gevarendriehoek ook moeten checken. nu zegt de dealer dat ik er 1 kan komen ophalen want dat hoort er wel in te zitten. Daarentegen de veiligheidshesjes zijn dan weer niet standaard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
jeroenribbink schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Achteraf had ik de gevarendriehoek ook moeten checken. nu zegt de dealer dat ik er 1 kan komen ophalen want dat hoort er wel in te zitten. Daarentegen de veiligheidshesjes zijn dan weer niet standaard 8)7
Die driehoek heb ik nog wel liggen maar niet in het Skoda groen, dat zou een beetje jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mpaj schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:34:
Thanks. Ik dacht dat Kessy oprecht ontgrendelen op afstand was
KEless Entry Start :)

Dus je sleutel kan in je zak blijven, openen gaat door de greep beet te pakken, sluiten door even de klink aan te raken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
vinom schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Ik heb het inmiddels werkend. Het bleek dat de SFD nog niet unlocked was. Daarvoor moest ik eerst 2 factor authentication aanzetten en was additionele informatie invullen. Nu werkt het wel!
En soms de hood openzetten (extra beveiliging), als de SFD melding blijft komen.. dat bleek bij mij het probleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:31
P_de_B schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:21:
[...]

KEless Entry Start :)

Dus je sleutel kan in je zak blijven, openen gaat door de greep beet te pakken, sluiten door even de klink aan te raken.
Voor de volledigheid: Volgens mij stond het ooit voor Keyless Entry and Start SYstem. Maar nu noemen ze het zelf ook: Keyless-Entry-Start-and-Exit-System _/-\o_

https://www.skoda-storyboard.com/en/kessy_en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique

- laadkabel
- paraplu
- ruitenkrabber
- vuldop met trechter
- krabber
- transport blokken
- schade/ deukjes
-
Dat, en ik zou ook op het overige verkeer letten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Martinique schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Dat, en ik zou ook op het overige verkeer letten. >:)
Ik vermoed dat ik meer zit te vogelen hoe alles werkt en in moet stellen dan dat ik kilometers zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04

- laadkabel
- paraplu
- ruitenkrabber
- vuldop met trechter
- krabber
- transport blokken
- schade/ deukjes
-
Ik ben donderdag aan de beurt. Persoonlijk heb ik ook gevraagd voor ABD up te daten als nog niet 109.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 22:33
Ik rijd nu twee dagen in mijn nieuwe Enyaq en ben erg tevreden. Lang getwijfeld tussen deze en de Model Y.
Ik heb bijna alle opties. Het enig wat ik niet heb is: lederen interieur, head-up en alarm(!). Ook dakdragers, dubbele kofferbakmat en 230V snoer bijbesteld.

Volgens mij heb ik de juiste keuze gemaakt. Na enkele dagen vind ik dit heel tof:
- Werkt gewoon met Carplay and Android auto. Verbindt tot twee telefoons voor muziek. Dan kunnen passagiers ook eens wat afspelen.
- Hij gaat hard. Ook hard door de bocht. Niet zo hard als een tesla, maar toch gaaf.
- Hij rijdt grotendeels zelf, in de file. Ik moet hem vaker terugpakken dan de Tesla, maar het werkt prima.

Wat zuigt is:
- Ingebouwde navigatie. De auto is twee dagen oud, maar de kaart is gedateerd. En hij weet niet heel nauwkeurig waar je bent. Soms denkt hij dat je op een totaal ander baanvak zit. Maar he. Android car + waze is top.
- Alarm. De dealer had me niet gewaarschuwd dat veel verzekeraars alarm klasse 3 eisen. Verzekeraars die dat niet doen zijn 30e/pm duurder. Dan heb je het alarm in twee jaar terugverdiend. Dus nu ga ik het laten inbouwen. :/
- Trekhaak. Ik wilde zo'n inklapbare maar die was niet meer leverbaar. Dus die moet ik er ook achteraf op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
antonvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:31:
Ik rijd nu twee dagen in mijn nieuwe Enyaq en ben erg tevreden. Lang getwijfeld tussen deze en de Model Y.
Ik heb bijna alle opties. Het enig wat ik niet heb is: lederen interieur, head-up en alarm(!). Ook dakdragers, dubbele kofferbakmat en 230V snoer bijbesteld.

Volgens mij heb ik de juiste keuze gemaakt. Na enkele dagen vind ik dit heel tof:
- Werkt gewoon met Carplay and Android auto. Verbindt tot twee telefoons voor muziek. Dan kunnen passagiers ook eens wat afspelen.
- Hij gaat hard. Ook hard door de bocht. Niet zo hard als een tesla, maar toch gaaf.
- Hij rijdt grotendeels zelf, in de file. Ik moet hem vaker terugpakken dan de Tesla, maar het werkt prima.

Wat zuigt is:
- Ingebouwde navigatie. De auto is twee dagen oud, maar de kaart is gedateerd. En hij weet niet heel nauwkeurig waar je bent. Soms denkt hij dat je op een totaal ander baanvak zit. Maar he. Android car + waze is top.
- Alarm. De dealer had me niet gewaarschuwd dat veel verzekeraars alarm klasse 3 eisen. Verzekeraars die dat niet doen zijn 30e/pm duurder. Dan heb je het alarm in twee jaar terugverdiend. Dus nu ga ik het laten inbouwen. :/
- Trekhaak. Ik wilde zo'n inklapbare maar die was niet meer leverbaar. Dus die moet ik er ook achteraf op zetten.
Ik ben wel benieuwd wat de verzekering kosten zijn dan met of zonder alarm. Ik heb zonder alarm verzekerd via Skoda zelf (is Allianz) en hier werd niet om alarm gevraagd.

Over 2 weken wordt er bij mij trekhaak gemonteerd. Vorige week afspraak voor ingepland. Lijkt nu op voorraad te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Genestealer op 02-01-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59

BeaM-R

Powerrrrr

Op Facebook loopt er een discussie over of bij auto's van na wk48 nu wel of niet 120kWh (iV60)/125kWh (iV80) standaard is. Volgens de prijslijst van 1 jan. 2022 niet, maar volgens de configurator wel. Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
BeaM-R schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:48:
Op Facebook loopt er een discussie over of bij auto's van na wk48 nu wel of niet 120kWh (iV60)/125kWh (iV80) standaard is. Volgens de prijslijst van 1 jan. 2022 niet, maar volgens de configurator wel. Iemand die hier duidelijkheid over kan geven?
Zie 5e foto in deze post. Bron: Facebook _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Martinique schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Ik zou daar niet zonder check van uitgaan. Die 175kW is ook weer teruggedraaid.

Edit. Dat het geen 175kW zal dan waarschijnlijk voor de update zijn. Want bij de nieuwe prijslijst staat die snelheid er wel gewoon in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJIvRGX85n5deoYPlhH3qs-T40E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/odyzS0GIHIz9ydpQAxs6SiIv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Tukker87 op 02-01-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
Genestealer schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de verzekering kosten zijn dan met of zonder alarm. Ik heb zonder alarm verzekerd via Skoda zelf (is Allianz) en hier werd niet om alarm gevraagd.

Over 2 weken wordt er bij mij trekhaak gemonteerd. Vorige week afspraak voor ingepland. Lijkt nu op voorraad te zijn.
Ja, maar ik wildie electisch inklapbare trekhaak. Die is alleen als optie en niet achteraf.

Verzekering: die was 49 bij promovendum en 77 bij allianz. Een klasse 3 alarm kost €700, dus na 25maand (2 jaar) heb ik dat er uit. Nadeel is wel dat de heelft van de lol van KESSY er af gaat met een extra kastje. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Tukker87 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Ik zou daar niet zonder check van uitgaan. Die 175kW is ook weer teruggedraaid.

Edit. Dat het geen 175kW zal dan waarschijnlijk voor de update zijn. Want bij de nieuwe prijslijst staat die snelheid er wel gewoon in.

[Afbeelding]
Ik weet niet precies wat je punt is maar beide screens zeggen hetzelfde imho. Wagens na wk48 hebben volgens Skoda standaard snelladen, 60 120 & 80 175. Dat was de vraag volgens mij. En bij twijfel dealer / Skoda contacten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
antonvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Ja, maar ik wildie electisch inklapbare trekhaak. Die is alleen als optie en niet achteraf.

Verzekering: die was 49 bij promovendum en 77 bij allianz. Een klasse 3 alarm kost €700, dus na 25maand (2 jaar) heb ik dat er uit. Nadeel is wel dat de heelft van de lol van KESSY er af gaat met een extra kastje. :/
Deze bedoel je?
https://shop.skoda.nl/aut...oup=enyaq-iv&page=6&cid=3

Kan gewoon achteraf toch? Je zal niet de eerste zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinique op 02-01-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

[...]

De discussie op FB gaat er over dat wanneer je de optie snelladen niet hebt aangevinkt, je vanaf week 48 toch 120kW krijgt. Maar dat is volgens mij niet het geval. Dat staat ook niet in deze screenshots.
Dus volgens mij is het zo:
Standaard 50kW
Optie snelladen aangevinkt: voor wk48 100kW na wk 48 120kW (iV80 125kW)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
BeaM-R schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:49:
[...]

De discussie op FB gaat er over dat wanneer je de optie snelladen niet hebt aangevinkt, je vanaf week 48 toch 120kW krijgt. Maar dat is volgens mij niet het geval. Dat staat ook niet in deze screenshots.
Dus volgens mij is het zo:
Standaard 50kW
Optie snelladen aangevinkt: voor wk48 100kW na wk 48 120kW (iV80 125kW)
Volgens mij staat er Huidig: Optie, Nieuw: Standaard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHPSRd7W7GWl8ieRt5LEbJSY-Rw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tS2RcKac68TaRK16izDVbgyR.jpg?f=user_large

Edit: En ook in de screenshot van @Tukker87 zie je de standaardopties bij de verschillende uitvoeringen waaronder dus snelladen.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinique op 02-01-2022 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
[...]

Deze zaken zijn verschoven naar W7/22 en ook al lichtjes aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
update audio lijst:

even een quote van mijzelf gezien er iemand een nieuwe optie noemt:

- @Robbie8454 Carlectra voor een audio upgrade
- Plug en play zonder boren: https://www.speaker-city....isch/vw-id-4-skoda-enyaq/
ervaring van @Trackerfire
- ik zie een versie van @CrashKonijn
- er is een plug en play set te koop in Noorwegen geloof ik
- ik heb hier of in de FB groep iemand gezien die geen sub heeft gedaan, maar wel alle speakers heeft laten vervangen.
- deze partij heeft ook een Enyaq gedaan: https://www.facebook.com/caraudiobv/posts/3133265093580941

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Free1990 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:11:
[...]

Ok dan zal de site van Skoda wel onjuist zijn… I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
Martinique schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Deze bedoel je?
https://shop.skoda.nl/aut...oup=enyaq-iv&page=6&cid=3

Kan gewoon achteraf toch? Je zal niet de eerste zijn.
De trekhaak uit de optielijst was electrisch zwenkbaar. Deze is handmatig. En duur. De optie was €900. Een vaste trekhaak is €500.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
antonvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:17:
[...]

De trekhaak uit de optielijst was electrisch zwenkbaar. Deze is handmatig. En duur. De optie was €900. Een vaste trekhaak is €500.
Dat het duur is ben ik met je eens, meerprijs tov af fabriek is wel uit te leggen maar het blijft een smak geld… Maar verder is het exact dezelfde trekhaak hoor, elektrisch uit te klappen middels een knop in de kofferbak. Er zijn al forumleden waar hij achteraf is gemonteerd en er was geen verschil met af fabriek. Bij mij gaat hij er binnenkort onder. Als je al voorbereiding hebt was het 200 euro goedkoper dacht ik maar dat artikel staat op dit moment niet online.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinique op 02-01-2022 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
Martinique schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Dat het duur is ben ik met je eens, meerprijs tov af fabriek is wel uit te leggen maar het blijft een smak geld… Maar verder is het exact dezelfde trekhaak hoor, elektrisch uit te klappen middels een knop in de kofferbak. Er zijn al forumleden waar hij achteraf is gemonteerd en er was geen verschil met af fabriek. Bij mij gaat hij er binnenkort onder. Als je al voorbereiding hebt was het 200 euro goedkoper dacht ik maar dat artikel staat op dit moment niet online.
Dat dacht ik ook, geen verschil met originele van fabriek af. Met voorbereidingen nog net geen 1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:28
Genestealer schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Dat dacht ik ook, geen verschil met originele van fabriek af. Met voorbereidingen nog net geen 1400.
Af fabriek 900.
Behoorlijk verschil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
goetfoud schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:11:
[...]

Af fabriek 900.
Behoorlijk verschil..
Inderdaad, helaas kan ik hem niet meer terug naar fabriek sturen. 8)

In andere zaken weer geluk gehad, maak me er niet zo druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-02 15:59
antonvh schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:17:
[...]

Nou, elektrisch…
Het is aan een knopje trekken en dan valt ie vrij.
Vergrendelen doe je met de hand. Dus had net zo goed mechanisch kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Free1990 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:11:
[...]

Weten jullie of deze updates ook voor de auto’s die al geleverd zijn? (OTA of via de dealer)

Noreaga

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free1990
Noreaga_no1 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:23:
[...]

Weten jullie of deze updates ook voor de auto’s die al geleverd zijn? (OTA of via de dealer)
Info is vaag maar minstens deel van update via dealer vanaf Q2.
Zou wel niet rekenen op 175 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Is het draadloos laadstation eigenlijk ook uit te zetten? Ik heb de pasjes bij mijn telefoon zitten en betwijfel of dit bevordelijk is voor de pasjes en het laden met mijn te kleine IPhone SE zal ook niet helemaal vlekkeloos verlopen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Laatst online: 12:04
D.deJong schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:53:
Is het draadloos laadstation eigenlijk ook uit te zetten? Ik heb de pasjes bij mijn telefoon zitten en betwijfel of dit bevordelijk is voor de pasjes en het laden met mijn te kleine IPhone SE zal ook niet helemaal vlekkeloos verlopen vermoed ik.
Als ik in de gebruiksaanwijzing kijk zie ik dat dat zekering 20 is. (Schakelt ook de usb poorten uit)
Dubbel check het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-09 09:41
Momenteel in Frankrijk. Tijdens de rit opeens de route uit de navigatie. Nu kan ik geen enkele route laten berekenen. Ik krijg de melding dat de route niet berekend kan worden. GPS werkt wel gewoon, want ik zie waar ik ben op de kaart. Iemand ervaring / oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
svenxyz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:02:
Momenteel in Frankrijk. Tijdens de rit opeens de route uit de navigatie. Nu kan ik geen enkele route laten berekenen. Ik krijg de melding dat de route niet berekend kan worden. GPS werkt wel gewoon, want ik zie waar ik ben op de kaart. Iemand ervaring / oplossing voor?
Zelfde probleem als hier? AMARONE|IA in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenxyz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-09 09:41
Lijkt er wel erg op. Helaas daar ook nog geen concrete oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Laatst online: 09-12-2022
svenxyz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:02:
Bij mij hielp een harde reset van de infotainment (aan/ uit knop lang ingedrukt houden)

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Martinique schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Ok dan zal de site van Skoda wel onjuist zijn… I rest my case.
Je kan de site van Skoda gebruiken zoals je wil natuurlijk: de prijslijst die je aanhaalt wijkt immers af van de info op de configurator als ook de algemene info die je terugvindt op de site van de Enyaq zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
sir_huxley schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Als ik in de gebruiksaanwijzing kijk zie ik dat dat zekering 20 is. (Schakelt ook de usb poorten uit)
Dubbel check het...
Ik zal het straks eens proberen maar de usb poorten wil ik wel graag werkzaam houden voor de lange ritten, het zou zonde zijn want het is een mooie aflegplek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:02
Heb vandaag eens uitgerekend wat mijn kosten per km in 2022 waren (enkel de electriciteitskosten). Heb de auto op 5 mei 2021 ontvangen. Gereden km van vorig jaar gedeeld door de totale kosten van de laadpaalfacturen.

Hierbij kom ik uit op 6,12 cnt/km.

Iemand anders hier ook naar gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:24
remc1979 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:44:
Heb vandaag eens uitgerekend wat mijn kosten per km in 2022 waren (enkel de electriciteitskosten). Heb de auto op 5 mei 2021 ontvangen. Gereden km van vorig jaar gedeeld door de totale kosten van de laadpaalfacturen.

Heb de auto nu exact 1 maand en 2200km verder en kom uit op 7,5 cent/km
(was dus over korte periode en koude nachten gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Laatst online: 12:04
D.deJong schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik zal het straks eens proberen maar de usb poorten wil ik wel graag werkzaam houden voor de lange ritten, het zou zonde zijn want het is een mooie aflegplek.
Ben ik met je eens. Was mooi geweest indien ze er voor gekozen hadden om er een eigen zekerring voor te maken. Voor lange ritten kun je een usb kabel vanuit de achterbank gebruiken, deze zitten op een eigen zekering, maar fraai is anders...
Het beste misschien is om de garage te vragen of ze de kabel kunnen ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
sir_huxley schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Ben ik met je eens. Was mooi geweest indien ze er voor gekozen hadden om er een eigen zekerring voor te maken. Voor lange ritten kun je een usb kabel vanuit de achterbank gebruiken, deze zitten op een eigen zekering, maar fraai is anders...
Het beste misschien is om de garage te vragen of ze de kabel kunnen ontkoppelen.
Bij mijn vorige auto (toyota corolla 2019 ) zat er gewoon een knopje om het uit te zetten, ideaal.
Ik zal wel eens onder het rubber matje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Heeft op pasjes geen invloed. Zit een chip in.
Magneettrips worden niet meer gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
Alex Timmermans schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Heeft op pasjes geen invloed. Zit een chip in.
Magneettrips worden niet meer gebruikt
Ik ben er anders wel in geslaagd om mijn toegangsbadge voor kantoor te koken in het laadvak van mijn Superb, hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Volgens mij is alleen de het linker vakje voor opladen. Als je het rechter vakje gebruikt, zou je dit probleem niet hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Laatst online: 07:28
Bixby schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Volgens mij is alleen de het linker vakje voor opladen. Als je het rechter vakje gebruikt, zou je dit probleem niet hebben denk ik.
Net zo makkelijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4jH6svzKSryZ_P1AVLJlv0l3cg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bXoMRk6OanNvsRTiSg8ZPtXN.png?f=fotoalbum_large

Online i.i.g. een foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Dat zou eigenlijk nog wel eens goed nieuws kunnen betekenen: hopelijk performanter na het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Martinique schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:36:
En dit zijn de knoppen MET lichtpakket. Volgens mij heb je zonder lichtpakket die 'slecht weer' knop niet?
[Afbeelding]
Klopt zonder lichtpakket slecht weer knop niet, volgens mij is dit zogenaamde side-fog light (zie hiervoor link naar post lammert duerink in startpost
Heeft iemand met lichtpakket knop wel eens ingedrukt (denk het makkelijkste controleren in schemer) en buiten gekeken wat er aangaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
Alex Timmermans schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:46:
Nou, elektrisch…
Het is aan een knopje trekken en dan valt ie vrij.
Vergrendelen doe je met de hand. Dus had net zo goed mechanisch kunnen zijn.
ik zou vergrendelen met voet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
Jan_A schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Ik ben er anders wel in geslaagd om mijn toegangsbadge voor kantoor te koken in het laadvak van mijn Superb, hoor.
Die zijn mogelijk nog wel met magneetstrip?
Net als sommige hotelpasjes nog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
Alex Timmermans schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:29:
[...]

Die zijn mogelijk nog wel met magneetstrip?
Net als sommige hotelpasjes nog werken.
Nee, RFID

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:51
Ik weet niet of deze vraag hier helemaal thuishoort, maar heb ARBP vaker hier voorbij zien komen, en kon geen ander topic vinden, dus probeer het toch even.

Ik heb ARBP dus gedownload en de trial gestart, maar het zoomniveau in Android Auto is zo hoog dat daar niet mee te navigeren is. Is er een (goed) alternatief voor ABRP, of gebruiken jullie het puur voor de route en laden jullie die in in Google / Apple maps, en gebruiken jullie dat in de auto? Daar heb je dan neem ik aan ook geen Premium abbo voor nodig, toch?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jeroenribbink
Goedenavond, net voor de kerst onze iv60 race blue opgehaald bij de dealer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dlk5tnd2kPAPcrumZgNPKuI2M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngc6F18Opz3qp6VoBayNC0eR.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi cadeautje voor de kerst. sindsdien een paar kilometertjes gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSnUnBfJ0Jvkx6rsbYOnWHYTFTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqDG9XbnivTXjElsHcfEJmLn.jpg?f=fotoalbum_large

Nu net van de lader afgehaald en tot 80% geladen en 313km op de teller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJlM8-LamCOBYP1SwJM1ZjKveZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Nrqu7DLYlOhSGPmXxJtNAvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Van het weekend even bezig geweest om een 12v aansluiting te maken voor mijn dashcam (BlackVue dr750s-2ch) ik deel hier graag even de foto's.
Eerst de klep aan de zijkant open maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMg_I0av6ouYtXrve0H4MHDLRLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESvXDtLppeX1goIMUEa9lVcp.jpg?f=fotoalbum_large

Dan drie schroeven verwijderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL5nF9MDFk682PxWZ-qQDqVgZ1Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9SQzMHkRXBqJFRY836ihoDX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLu-uOzjOKs85Bnax5_bDDFvhG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rv1PSQy9dyV0OhpJeu9L1Ui9.jpg?f=fotoalbum_tile

En dan de kabel van de knoppen los halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYAOkdIPrRnnMls61Ypa80fm6d8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xxOWtVOizDjpZsA0lwB2q8J.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een piggyback zekering (10a) met 12v aansluiting geplaatst op de plaatst van de achterruitenwisser (zekering 66 van 15A). de stekker van de dashcam heb ik vast getaped voor nu. Achter de hendel voor de voorklep is ruimte dus daar ligt hij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
jeroenribbink schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:29:
Goedenavond, net voor de kerst onze iv60 race blue opgehaald bij de dealer. [Afbeelding]

Mooi cadeautje voor de kerst. sindsdien een paar kilometertjes gereden.
[Afbeelding]

Nu net van de lader afgehaald en tot 80% geladen en 313km op de teller.
[Afbeelding]

Van het weekend even bezig geweest om een 12v aansluiting te maken voor mijn dashcam (BlackVue dr750s-2ch) ik deel hier graag even de foto's.
Eerst de klep aan de zijkant open maken.
[Afbeelding]

Dan drie schroeven verwijderen.
[Afbeelding][Afbeelding]

En dan de kabel van de knoppen los halen.
[Afbeelding]

Ik heb een piggyback zekering (10a) met 12v aansluiting geplaatst op de plaatst van de achterruitenwisser (zekering 66 van 15A). de stekker van de dashcam heb ik vast getaped voor nu. Achter de hendel voor de voorklep is ruimte dus daar ligt hij nu.
Thanks voor de foto's. Ik zie ook graag fotos hoe je de kabel gaat doen van de 12v naar de dashcam toe. Ga je dat via de A stijl doen? Wat ik nog niet begrijp is waarom je de kabel van de knoppen moet loshalen. Waarvoor is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
vinom schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:36:
[...]

Thanks voor de foto's. Ik zie ook graag fotos hoe je de kabel gaat doen van de 12v naar de dashcam toe. Ga je dat via de A stijl doen? Wat ik nog niet begrijp is waarom je de kabel van de knoppen moet loshalen. Waarvoor is dat?
Thanks voor je reactie. die knoppen heb ik los gemaakt voor extra werkruimte en om de min (-) ook te monteren aan een chassispunt en daarvan zit een schroef achter dat paneel.

De kabel van de dashcam wilde ik achter de A-stijl wegwerken maar ik kreeg de kap er niet af. Hij boog voornamelijk dus hij zit achter het rubber naar boven en dan wel achter de hemelbekleding zo naar de spiegel.
De kap van de sensoren van de auto is erg makkelijk er af te halen en daar heb ik de kabels bovenlangs laten lopen en aan de andere kant (rechts) van de spiegel langs laten lopen. De kabel van de achter camera was moeilijker want op bepaalde punten kun je de kappen niet goed optillen met een wrik/wig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 21:18
remc1979 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:44:

Wel handig om te noemen dan wat jouw tarief is dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Maat28 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:12:
[...]

Wel handig om te noemen dan wat jouw tarief is dan…
Daarom is kosten per km niet handig om te vergelijken. Is namelijk te sterk afhankelijk van je tarief.
Ik zat (helaas) bij het ondertussen failliete Welkom energie. Daardoor een tijdje verplicht bij Eneco gezeten met een tarief van 45 cent per kWh.
Ondertussen overgestapt op slimme energie van Zonneplan. Hierbij betaal je per uur een ander tarief o.b.v. de Epex day-ahead energie beurs.
Net voor kerst was dat niet echt leuk, met soms overdag tarieven van 90 cent per kWh en 's nachts ook nog gewoon 45 cent.
Nu is de prijs flink gezakt en kan ik soms 's nachts laden tegen 8 cent per kWh.

Oftewel; ik kan mijn prijs per KM niet eens goed uitrekenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
knirrebir schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Klopt zonder lichtpakket slecht weer knop niet, volgens mij is dit zogenaamde side-fog light (zie hiervoor link naar post lammert duerink in startpost
Heeft iemand met lichtpakket knop wel eens ingedrukt (denk het makkelijkste controleren in schemer) en buiten gekeken wat er aangaat?
Pas gekeken en verlicht vooral ook breder naar de zijkanten uit. Is volgens mij dezelfde verlichting die ook tijdelijk aangaat als je een bocht instuurt. Zal binnenkort eens kijken van buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
knirrebir schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:22:
[...]

Ik heb net ook even gekeken en het lijkt erop dat die inderdaad breder gaat schijnen, maar als je dit vaker blijft indrukken die knop, dus hele tijd aan en uit dat die gewoon aan blijft op het breed schijnen. Verder zie ik dat die ook minder hoog verlicht, misschien om reflecties van een nat wegdek tegen te gaan en van mist.

Aan de voorkant zie ik niet zoveel.

EDIT: En het lijkt ook minder fel te worden wat opzich ook logisch is, ook weer om reflecties tegen te gaan vermoed ik dan.

[ Voor 7% gewijzigd door SSJVegito op 03-01-2022 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonvh
Zooo! Die navigatie. Ik heb er al veel problemen mee gehad. Maar deze route naar wintersport slaat alles. Zit die navigatie er alleen in voor de show? Dit gebruikt toch niemand serieus? De auto weet echt dat ik 125kW laden optie heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2557mhRv210wHf0t-jttytAEk_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSnYNUsjrwBd3p87xgMlog7z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door antonvh op 03-01-2022 23:21 . Reden: privacy ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinique
antonvh schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:16:
Zooo! Die navigatie. Ik heb er al veel problemen mee gehad. Maar deze route naar wintersport slaat alles. Zit die navigatie er alleen in voor de show? Dit gebruikt toch niemand serieus? De auto weet echt dat ik 125kW laden optie heb.

[Afbeelding]
De navigatie is samen met de start/stop knop een van de functies die ik nog nooit gebruikt heb! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 13-09 21:18
Jasperzzz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Daarom is kosten per km niet handig om te vergelijken. Is namelijk te sterk afhankelijk van je tarief.
Ik zat (helaas) bij het ondertussen failliete Welkom energie. Daardoor een tijdje verplicht bij Eneco gezeten met een tarief van 45 cent per kWh.
Ondertussen overgestapt op slimme energie van Zonneplan. Hierbij betaal je per uur een ander tarief o.b.v. de Epex day-ahead energie beurs.
Net voor kerst was dat niet echt leuk, met soms overdag tarieven van 90 cent per kWh en 's nachts ook nog gewoon 45 cent.
Nu is de prijs flink gezakt en kan ik soms 's nachts laden tegen 8 cent per kWh.

Oftewel; ik kan mijn prijs per KM niet eens goed uitrekenen :)
Yes daarom dus😉👍. Energietarieven staan op de kop momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artskeohnaj
  • Laatst online: 17-03 07:36
Klopt het dat er geen melding in de auto komt wanneer het ruitensproeier reservoir leeg is? Gisteren onderweg ineens geen vloeistof meer zonder dat ik hier een lampje voor heb zien branden of melding heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
Artskeohnaj schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:32:
Klopt het dat er geen melding in de auto komt wanneer het ruitensproeier reservoir leeg is? Gisteren onderweg ineens geen vloeistof meer zonder dat ik hier een lampje voor heb zien branden of melding heb gehad.
Ik heb daar pas zeker wel melding van gehad. Dus hoort er wel in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz

[Afbeelding]
Mij ook gelijk weer duidelijk waarom ik de standaard navigatie nooit gebruik :) .
Maar stelt die nu echt voor om dus 3:06 uur lang te gaan laden bij 43KW lader? Of staat die 3:06 uur ergens anders voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Nee, om 03:06 ga je 43kw bijladen wat zou betekenen dat je om 04:03 je weg kan vervolgen.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
Oke, maar waarom staat dan bij die volgende laadstop 40 min? Is dat dan wel weer de laadtijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Mijn zoontje (2 jaar) ontdekte dat de automatische achterklep ook dichtgedaan kan worden met de knop in de deur. Ik kende vanuit mijn Kodiaq alleen opendoen, maar misschien heeft daar ook altijd automatisch dichtdoen opgezeten... :-D . In ieder geval, de knop naar achter getrokken houden sluit de klep weer. Dit was voor mij nieuw...

Daarnaast overigens nog een kleine irritante factor ontdekt, de laadkabel triggert de virtual pedal van de achterklep ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
SkyFlyer schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:06:
Mijn zoontje (2 jaar) ontdekte dat de automatische achterklep ook dichtgedaan kan worden met de knop in de deur. Ik kende vanuit mijn Kodiaq alleen opendoen, maar misschien heeft daar ook altijd automatisch dichtdoen opgezeten... :-D . In ieder geval, de knop naar achter getrokken houden sluit de klep weer. Dit was voor mij nieuw...

Daarnaast overigens nog een kleine irritante factor ontdekt, de laadkabel triggert de virtual pedal van de achterklep ook ...
Dit kon bij mijn Superb toen der tijd ook niet, hebben ze denk ik aangepast. Ik had gelijk geprobeerd of dit inderdaad werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Nu online
SSJVegito schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:50:
[...]

Zou je mij op de hoogte willen houden voor het geval dit bij mij ook weer terug komt?
Net gebeld met de dealer. Ze zijn in overleg met importeur/fabriek. Hele accupakket moet mogelijk los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:25
Jasperzzz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:34:
Oke, maar waarom staat dan bij die volgende laadstop 40 min? Is dat dan wel weer de laadtijd?
Beide zijn de laadtijden. 50 en 43 zijn de laadsnelheden van de laadpaal. 50 kw = DC laden (snelladen) 43 = AC laden (met je eigen kabel), vandaar dat het ruim 3 uur duurt omdat de auto dan met een maximaal snelheid van 11 kw laadt.

[ Voor 3% gewijzigd door rednax2 op 04-01-2022 10:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 12:44
rednax2 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Beide zijn de laadtijden. 50 en 43 zijn de laadsnelheden van de laadpaal. 50 kw = DC laden (snelladen) 43 = AC laden (met je eigen kabel), vandaar dat het ruim 3 uur duurt omdat de auto dan met een maximaal snelheid van 11 kw laadt.
Simply Clever ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
Jasperzzz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Maar stelt die nu echt voor om dus 3:06 uur lang te gaan laden bij 43KW lader? Of staat die 3:06 uur ergens anders voor?
Ja. Laadtijd. 8)7 Daarom vind ik het een idiote navigatie.
ABRP daarentegen, stelt voor om hem drie keer van 10 naar 80 te brengen in de snellader. Veel logischer. En kost je steeds 15-20 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
rednax2 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Bizar! Dat Skoda/VAG een dramatische APP uitbrengt is nog tot daar aan toe. Maar blijkbaar hebben ze ook nog eens een dramatische navi gebouwd.
Zelf rijdt ik al een half jaar Enyaq en tot op heden nog nooit de default navi gebruikt omdat ik al jarenlang gebruik maak van AA + Maps en dat bevalt heel goed. Voor lange ritten nu ABRP erbij.
Maar ik weet nu dus zeker dat ik die standaard navi ook echt niet ga proberen op een vakantie/lange rit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:11
Jasperzzz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Bizar! Dat Skoda/VAG een dramatische APP uitbrengt is nog tot daar aan toe. Maar blijkbaar hebben ze ook nog eens een dramatische navi gebouwd.
Zelf rijdt ik al een half jaar Enyaq en tot op heden nog nooit de default navi gebruikt omdat ik al jarenlang gebruik maak van AA + Maps en dat bevalt heel goed. Voor lange ritten nu ABRP erbij.
Maar ik weet nu dus zeker dat ik die standaard navi ook echt niet ga proberen op een vakantie/lange rit 8)7
De ME3 update kan dat misschien wel verhelpen. Je ziet in het filmpje van de VW dat er een 350kW lader wordt geselecteerd. Dat kan geluk zijn of productie (commercial). Maar het kan ook zomaar dat het werkt zoals we verwachten. Rond 1:20 het fragment.

YouTube: DIESS TESTs: New Software Generation ID 3.0 | linkedin | Herbert Die...

Overigens zijn we in Nederland niet de enige met problemen met de app. Rond 9:30.

YouTube: Skoda Enyaq iV80 Elektroauto Winterreichweite Ladezeit 10-80% Ionity

In de video rond 6:00 ook de kritiek op de software met laden onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_A
SSJVegito schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:15:
[...]

Ik heb net ook even gekeken en het lijkt erop dat die inderdaad breder gaat schijnen, maar als je dit vaker blijft indrukken die knop, dus hele tijd aan en uit dat die gewoon aan blijft op het breed schijnen. Verder zie ik dat die ook minder hoog verlicht, misschien om reflecties van een nat wegdek tegen te gaan en van mist.

Aan de voorkant zie ik niet zoveel.

EDIT: En het lijkt ook minder fel te worden wat opzich ook logisch is, ook weer om reflecties tegen te gaan vermoed ik dan.
Wanneer je een muur voor je hebt en op de slechtweerknop drukt, zie je duidelijk dat de lichten ook naar beneden draaien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:23

[Afbeelding]
Op het Duitse Enyaq-forum kwam naar voren dat de standaardinstellingen betreft accu-inhoud en laadsnelheid binnen het multimedia systeem verkeerd staat ingesteld. Heb het gecheckt en inderdaad, bij mij stond het op 48kWh en max 50kW laden, terwijl ik een 60 rijdt met 100kW laadsnelheid.. na het aanpassen werkt de ingebouwde navigatie wel/beter.

Cities aren't loud, cars are loud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remc1979
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07:02
FunkyBro schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Op het Duitse Enyaq-forum kwam naar voren dat de standaardinstellingen betreft accu-inhoud en laadsnelheid binnen het multimedia systeem verkeerd staat ingesteld. Heb het gecheckt en inderdaad, bij mij stond het op 48kWh en max 50kW laden, terwijl ik een 60 rijdt met 100kW laadsnelheid.. na het aanpassen werkt de ingebouwde navigatie wel/beter.
En waar pas je dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 18:58

Bozznl

GT: The Bozzz88

Ik probeer bij de zekeringen / obd poort te komen van het dashboard, krijg het alleen niet voorelkaar om de blokkering nokken in te drukken en daarmee het vak open te klappen.

Als ik naar de handleiding kijk druk ik toch echt op de juiste plekken. Hoe hard moet ik drukken? Ben bang dat ik de boel sloop vandaar...

Ik zal het vast verkeerd doen :).

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
Je kan het aanpassen dmv (o.a) OBD11 en een pro-account. Dus helaas niet 'zomaar' via het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
FunkyBro schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Je kan het aanpassen dmv (o.a) OBD11 en een pro-account. Dus helaas niet 'zomaar' via het scherm.
Kun je het wel checken via het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
Bozznl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:12:
Ik probeer bij de zekeringen / obd poort te komen van het dashboard, krijg het alleen niet voorelkaar om de blokkering nokken in te drukken en daarmee het vak open te klappen.

Als ik naar de handleiding kijk druk ik toch echt op de juiste plekken. Hoe hard moet ik drukken? Ben bang dat ik de boel sloop vandaar...

Nee je doet het waarschijnlijk goed. Maar als je denkt; "als ik nu nog harder druk is het kapot", dan druk je niet hard genoeg :)
Je moet ontzettend hard drukken en gevoelsmatig de boel slopen om dat los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
Bixby schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Kun je het wel checken via het scherm?
Nee, je ziet het alleen aan de laadpalen en de route die de routeplanner voorstelt. Als je voor en na vergelijkt is het verschil wel duidelijk te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door FunkyBro op 04-01-2022 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Jan_A schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Wanneer je een muur voor je hebt en op de slechtweerknop drukt, zie je duidelijk dat de lichten ook naar beneden draaien.
Klopt, maar dat zeg ik toch ook? En ik denk dat er niet veel draait maar delen uitgeschakeld worden (vandaar de naam Matrix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
sparks schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Net gebeld met de dealer. Ze zijn in overleg met importeur/fabriek. Hele accupakket moet mogelijk los.
Wat? Heb je iets meer info? Is het accupakket niet goed of connecties niet ofzo? Ik heb tot nu toe de melding nog maar 1 x gehad. Ben benieuwd of het vaker voor gaat komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lvefferen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-08 22:50
Ik weet niet of deze al een keer gemeld is, maar een goede bron voor Workshop Manuals is hier te vinden. Allerlei verschillende manuals zijn als PDF te downloaden.

https://cardiagn.com/2020...p-manual-wiring-diagrams/

Waaronder handleidingen hoe de verschillende interieur delen los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Pfffff, wat duurt dat lang bij het RDW. Ze zijn inmiddels al twee weken bezig om een 80x Founders Edition (model niet bekend in NL, wel in EU) aan een kenteken te helpen. Zo moeilijk is 't toch niet 8)7

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Timmermans
SSJVegito schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Wat? Heb je iets meer info? Is het accupakket niet goed of connecties niet ofzo? Ik heb tot nu toe de melding nog maar 1 x gehad. Ben benieuwd of het vaker voor gaat komen.
Ben benieuwd hoe zoiets gaat?
Onderlangs neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Nu online
SSJVegito schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Mijn leaseauto werd half oktober door een pensionado naar mijn huis adres gereden. Toen vrij kort er na gelijk ritje gemaakt. Toen kreeg ik de melding 'Elektrosysteem werkt niet correct' ook al. Auto heeft dan nog maar beperkt vermogen. Na contact uit en weer aan opgelost.
Afgelopen vrijdag weer op heenreis. Na contact uit/aan opgelost. Echter op terug reis weer en toen hielp herstarten niet meer.
Vanochtend gebeld met de dealer en ze wisten me nu nog niet meer te vertellen.

Wel de indruk dat dit bij de wat langere ritten voor kwam. Zeg maar > 120 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
Zag bij toeval een nieuwe (aankomende) melding instelling in de app --> melding bij koude accu. Valt nog niets in te stellen overigens maar dat ter zijde. Niet direct de eerste toevoeging waarop ik zit te wachten maar ja, beter iets dan niets? :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY20ZXKBrR0an8U3lojCPJm8MJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVjr2ohpid6nRWkrpsljbDeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
DirkBouwman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:09:
Zag bij toeval een nieuwe (aankomende) melding instelling in de app --> melding bij koude accu. Valt nog niets in te stellen overigens maar dat ter zijde. Niet direct de eerste toevoeging waarop ik zit te wachten maar ja, beter iets dan niets? :-)

[Afbeelding]
Melding heb ik laatst al daadwerkelijk in de app gezien.
Was toen het best wel koud was (onder 0) en m'n accu was erg leeg (minder dan 10%).
In de app dan allerlei waarschuwing over het feit dat je een bijna lege accu met lage temperaturen altijd aan een lader moet hangen om te voorkomen dat de auto geheel zonder stroom komt te zitten etc. etc.

Anderen ook zo'n soort melding gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:07
Martinique schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:53:
[...]

Volgens mij staat er Huidig: Optie, Nieuw: Standaard

[Afbeelding]

Edit: En ook in de screenshot van @Tukker87 zie je de standaardopties bij de verschillende uitvoeringen waaronder dus snelladen.
Mijn wagen komt uit week 49 en heeft géén snelladen (bewust ook niet besteld overigens).
Zojuist proefondervindelijk getest. Tot 5% leeggereden met de laatste paar minuten ook optrekken/remmen. Laadvermogen zat, aan een 160kW lader, 5 minuten strak op de 50kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
internetinfo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Mijn wagen komt uit week 49 en heeft géén snelladen (bewust ook niet besteld overigens).
Zojuist proefondervindelijk getest. Tot 5% leeggereden met de laatste paar minuten ook optrekken/remmen. Laadvermogen zat, aan een 160kW lader, 5 minuten strak op de 50kW.
Nee dan lijkt het er inderdaad niet op te zitten. Mogelijk dat alle wk 48 wijzigingen toch opgeschoven zijn naar achter? Heb daar nooit iets concreets over voorbij zien komen. Heb je bijvoorbeeld wel de zwarte letters op de rode SOS knop? Dat zou ook een van de wijzigingen moeten zijn. Die van mij is van rond week 47/48 (weet het niet exact) en heeft sowieso de ‘oude’ knop.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinique
Tip. Misschien al bij iedereen bekend maar als bijvoorbeeld CarPlay (of een ander scherm) actief is en je wilt even naar Climate Control dan druk je de fysieke knop in en doe je je ding. Als je dan terug wilt naar CarPlay kun je nogmaals op de Climate Control knop drukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinique op 04-01-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 11:17
internetinfo schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Weet je zeker dat hij van productie week 49 is? Je hebt hem in week 51 gekregen? Dat is toch heel snel? In twee weken transport en rijklaar maken?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Martinique schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:35:
[...]

Heb je bijvoorbeeld wel de zwarte letters op de rode SOS knop? Dat zou ook een van de wijzigingen moeten zijn. Die van mij is van rond week 47/48 (weet het niet exact) en heeft sowieso de ‘oude’ knop.
Ook een extra bakje op de vloer bij de achterbank zou een aanwijzing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
BeaM-R schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Ook een extra bakje op de vloer bij de achterbank zou een aanwijzing moeten zijn.
Volgens mij had dat met het MY22 te maken, maar dat was toch al rond de zomer (week 25 uit mijn hoofd)? Maar dat bewuste bakje is volgens mij voor de happy few want er zijn ook veel MY22 wagens geleverd zonder bakje. :*) Niet dat ik hem mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
Bozznl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:12:

OBD poort kan je van onder af benaderen. Daar hoef je het bakje naast het stuur niet voor te verwijderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
FunkyBro schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Nee, je ziet het alleen aan de laadpalen en de route die de routeplanner voorstelt. Als je voor en na vergelijkt is het verschil wel duidelijk te zien.
Moet ik het dan bij de dealer vragen?
Pagina: 1 ... 247 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2