Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 246 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.763.785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07 19:24
deboss65 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:34:
[...]

Een (goede kwaliteit) verlengkabel is een prima en veilige oplossing.
Deze ga ik zelf ook gebruiken: https://www.bekabelingsho...m2-krachtstroomkabel.html
Het enige wat ik wilde aangeven is de wat kleine draad diameter. Dit is ingegeven door mijn elektrotechnische achtergrond en ervaringen met dit soort kabels.
Zorg er dan wel voor dat de kabel voldoende "lucht" krijgt. Dus niet oprollen maar losjes neerleggen.
Nogmaals: hij zal niet in brand vliegen. Maar bij extremere omstandigheden is er mindere marge.
Ik ben zelf op vakantie in Frankrijk met bijna geen laadmogelijkheden en heb mijn auto bijgeladen met een 3x2,5mm2 verlengkabel van 25 meter. Werkt prima en wordt niet warm. Voor geïnteresseerden, ik heb nog een extra nieuwe kabel van 25 meter te koop, geen krachtstroom, gewoon 220volt.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54
water_escape schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:55:
[...]

Kunnen we dus toevoegen aan dit audiolijstje :

Er zijn dus al verschillende manier voor audio upgrades. Misschien moeten we die gaan listen in de openingspost.

- Plug en play zonder boren: https://www.speaker-city....isch/vw-id-4-skoda-enyaq/
ervaring van @Trackerfire
- ik zie een versie van @CrashKonijn
- er is een plug en play set te koop in Noorwegen geloof ik
- ik heb hier of in de FB groep iemand gezien die geen sub heeft gedaan, maar wel alle speakers heeft laten vervangen.
even een quote van mijzelf gezien er iemand een nieuwe optie noemt:

- @Robbie8454 Carlectra voor een audio upgrade
- Plug en play zonder boren: https://www.speaker-city....isch/vw-id-4-skoda-enyaq/
ervaring van @Trackerfire
- ik zie een versie van @CrashKonijn
- er is een plug en play set te koop in Noorwegen geloof ik
- ik heb hier of in de FB groep iemand gezien die geen sub heeft gedaan, maar wel alle speakers heeft laten vervangen.

[ Voor 20% gewijzigd door water_escape op 29-12-2021 09:35 ]

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-07 21:01
iketot schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:31:
[...]

Thanks voor je bericht en link, deze is naast dat hij waarschijnlijk beter is dan de huidige ook nog eens goed geprijsd.

Ik zal met HBM kijken of ik de kabel nog kan terug sturen aangezien ik het al uit de plastic verpakking heb gehaald.. 😔

Dan vervang ik het voor deze met 5x2.5mm
Ik heb zelf 10mtr kabel gekocht en daar 2 waterdichte stekkers opgezet. Als je een beetje handig bent is dit de beste oplossing!
Kabel:
Draka QWPK - Pur kabel BMQL 3X2.5
Stekkers:
ABL Sursum SCHUKOultra II - Stekker
ABL Sursum SCHUKOultra II - Contrastekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:55
Thiazzz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:45:
[...]

Ik heb zelf 10mtr kabel gekocht en daar 2 waterdichte stekkers opgezet. Als je een beetje handig bent is dit de beste oplossing!
Kabel:
Draka QWPK - Pur kabel BMQL 3X2.5
Stekkers:
ABL Sursum SCHUKOultra II - Stekker
ABL Sursum SCHUKOultra II - Contrastekker
De kabel ligt niet buiten, ik heb intern, dus in mijn kantoorpand meer meters nodig vanaf de meterkast (waar de krachtstroom stekker zit). Het enige wat buiten een stukje loopt is de kabel vanaf de lader naar de auto, lader zelf ligt ook nog binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:15

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Weet iemand toevallig hier hoe ik zien of mijn IV 60 snelladen ondersteund? De dealer heeft deze belofte gedaan, maar ik wil straks niet voor verrassingen komen te staan :). In het menu kan ik zo snel niks vinden, net als in de Skoda app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
Faraz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:35:
[...]

Wellicht een hele domme vraag van mijn kant (puur uit interesse), maar hoe ziet de 'totale set' voor het gebruik van zo een krachstroom (verleng)kabel er uit? Bijvoorbeeld: speciaal krachtstroomstopcontact nodig, eventueel een dergelijke verlengkabel, een speciale type 2 laadkabel met krachtstroom input etc.

Ik heb nog nooit zo een kabel gebruikt noch gezien, vandaar mijn ietwat knullige vraag. :-)
Het begint met in de meterkast een wandcontactdoos voor de krachtstroom. Deze had ik al in de meterkast.
https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/74929.jpg

Dat heb je de lader nodig voor de auto, aan 1 kant stekker voor de krachtstroom, aan de andere kant voor de auto.
https://media.s-bol.com/QAApPzKgNAR7/RgqDM5E/1200x1047.jpg

En als dan nodig, een verlengsnoer er tussen.
https://www.trailerandtoo...MaxContent/1168740762.jpg

Eigenlijk net een normale granny charger, alleen dan geen 220 stekker, maar een krachtstroom stekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:22
LoeiOrdinair schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:12:
Weet iemand toevallig hier hoe ik zien of mijn IV 60 snelladen ondersteund? De dealer heeft deze belofte gedaan, maar ik wil straks niet voor verrassingen komen te staan :). In het menu kan ik zo snel niks vinden, net als in de Skoda app.
Het enige bewijs is de optielijst op basis van VIN via je dealer. Zelf kun je dit niet 1-2-3 aantonen in het menu ofzo. Ik ga zelf binnenkort ook maar eens na een lange rit en een bijna lege accu testen bij een snellader…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:52
LoeiOrdinair schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:12:
De optielijst obv het VIN nummer opvragen. Daarna met 5-10% (eerst auto een half uurtje rijden ivm temperatuur accu) aan een snellaadpaal zetten.

Sorry, dubbelpost zie ik nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukker87 op 29-12-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 20:49
Robbie8454 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:36:
14 januari is het zover en krijg ik mijn Demo Enyaq. Grotendeels zoals ik hem besteld had, maar die is helaas naar 2022 gegaan. Erg tevreden met deze demo en het meedenken van dealer Dago. “80” cijfers gaan eraf en het embleem wordt vervangen voor een zwarte. Uiteraard zal het kapje voor de camera ook niet ontbreken.

Auto kan ik die dag gelijk weer inleveren, want dan wordt hij nog gepolijst en krijgt hij een glascoating. Week erop gaat de auto weer naar Carlectra voor een audio upgrade

We beginnen met pakket A: een DSP versterker met een sub en software die speciaal geschreven is voor de Enyaq. Mocht dit niet toereikend zijn dan gaan we door naar pakket B. Dit is pakket A + nieuwe speakers en geluidsdemping.

Disclaimer: om discussie te voorkomen. “Is het geluid van de Enyaq dan zo slecht?” Nee, het is prima, hetzelfde dat muziek uit een enkele Bluetooth speaker ook prima kan zijn. Wil ik echt muziek luisteren en beleven dan ga ik naar mijn dedicated set. Aangezien ik muziek in de auto erg belangrijk vind, wil ik ook een zo goed mogelijk geluid, binnen mijn budget uiteraard.
Mag ik vragen wat pakket A kost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Martinique schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:16:
[...]

Het enige bewijs is de optielijst op basis van VIN via je dealer. Zelf kun je dit niet 1-2-3 aantonen in het menu ofzo. Ik ga zelf binnenkort ook maar eens na een lange rit en een bijna lege accu testen bij een snellader…
Je kunt testen maar dat zegt niet alles.
Zelf 2e kerstdag 2x een rit van 280 km gereden, rond de 0 C en met 105 km/h op de ACC en airco op 21 C.
Met 100% vertrokken met voorverwarmen en op de heenweg 1x (vanaf 40%) en op de terugweg 1x (vanaf 30%) bijgeladen. Telkens tot 80%. Dit was mijn eerste lange rit vandaar nog niet aangedurfd om tot 10% leeg te rijden.
Laadsnelheid kwam telkens niet boven de 50 kw/h. Elke laadstop duurde ongeveer 30 minuten.
Eigenlijk viel dat niet tegen. Het is toch een lange zit, even kopje koffie tussendoor is niet zo erg. Ik verwacht dat vanaf een 15 C de snelheden wel omhoog gaan.
Verbruik 21 - 22 kw/100km

's Avonds geprobeerd sneller te rijden, maar dat loont niet. Dan hadden we langer of zelfs vaker moeten bijladen waardoor de totale reistijd uiteindelijk gelijk blijft.

iV60 met warmtepomp

[ Voor 12% gewijzigd door MacDuck op 29-12-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
iketot schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:13:
[...]

Het begint met in de meterkast een wandcontactdoos voor de krachtstroom. Deze had ik al in de meterkast.
https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/74929.jpg

Dat heb je de lader nodig voor de auto, aan 1 kant stekker voor de krachtstroom, aan de andere kant voor de auto.
https://media.s-bol.com/QAApPzKgNAR7/RgqDM5E/1200x1047.jpg

En als dan nodig, een verlengsnoer er tussen.
https://www.trailerandtoo...MaxContent/1168740762.jpg

Eigenlijk net een normale granny charger, alleen dan geen 220 stekker, maar een krachtstroom stekker.
Heb je ook de link naar de lader zelf? (Ipv alleen de afbeelding)
Ben benieuwd of deze voorzien is van een DC lekstroom beveiliging, dit lijkt me wel aangezien je hem direct op een stopcontact aan kan sluiten. —> staat niets over in de handleiding zo te zien.

Deze waarschijnlijk: https://www.bol.com/nl/nl...0CJQ8jEAQYAiABEgLWx_D_BwE

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_P op 29-12-2021 12:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tukker87
Tukker87 schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb bij Skoda NL nog de vraag uitstaan of het een hardware aanpassing is. Tot op heden (enkele weken verder) geen antwoord. Ik verwacht dat ook niet meer.
Zowaar Skoda Nederland aan de telefoon gehad (=PON). Ik had de vraag uitstaan of er een hardware-verschil is tussen de auto's geproduceerd tot week 25 en de auto's die na die week geproduceerd zijn. Het antwoord is JA!.
Voor de duiding, IV60 tot week 25 kunnen maximaal laden tot 100kW.
Er is ook verschil in software, waarbij er momenteel niet bekend is of er updates voor gepland staan in de toekomst. Daarmee zou ik de aanname doen, dat de "oudere" model niet boven de 100kW laadcapaciteit gaan komen.
Misschien geeft het wel hoop voor de nieuwe (>wk25) IV80 modellen, omdat die nu nog begrenst worden op 130/125 en dit dus wellicht alleen softwarematig is?

Afijn, als je ze toch aan de lijn hebt, dacht ik ik vraag even nog wat zaken om te kijken of ze er al wat van weten.

Van de ME3 update is nog niets bekend (op de klantenservice afdeling). Ook niet dat het voor Q2 gepland staat of überhaupt wat het inhoudt.

Dat de servers overbelast raken vanwege voorverwarmen is bekend. Mocht de verbinding buiten de piekuren nog steeds niet werken, dan raden ze aan om te mailen naar info@skoda.nl.
In het algemeen lijken zij te werken o.b.v. emails (tickets) die binnenkomen en die zij weer doorsturen naar de fabriek. Ik kreeg niet de indruk dat hoe meer mails/tickets hoe sneller het gaat, maar dat kun je bij deze testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 14:36
Trackerfire schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:19:
[...]

Het is zeker niet superslecht, maar met geluid is gewoon dun. Dun in de zin van het mist eigenlijk altijd het (echte) laag. Logisch is, want er ontbreekt o.a. een sub. Het is en blijft een kwestie van smaak.

Voor degenen die er in geïnteresseerd zijn. Als ik de upgrade heb laten uitvoeren zal ik er foto's van posten en jullie zijn uiteraard altijd welkom om te komen proefluisteren :)
Eigenlijk moeten we onze beide auto's eens naast elkaar zetten om te luisteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 14:50

Trackerfire

BTC HODLER

CrashKonijn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:36:
[...]

Eigenlijk moeten we onze beide auto's eens naast elkaar zetten om te luisteren!
Als ik het heb laten inbouwen zetten we 'm een keertje naast elkaar. Ben ook benieuwd :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Tukker87 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:38:
[...]

Zowaar Skoda Nederland aan de telefoon gehad (=PON). Ik had de vraag uitstaan of er een hardware-verschil is tussen de auto's geproduceerd tot week 25 en de auto's die na die week geproduceerd zijn. Het antwoord is JA!.
Er is ook verschil in software, waarbij er momenteel niet bekend is of er updates voor gepland staan in de toekomst. Daarmee zou ik de aanname doen, dat de "oudere" model niet boven de 100kW laadcapaciteit gaan komen.
Misschien geeft het wel hoop voor de nieuwe (>wk25) IV80 modellen, omdat die nu nog begrenst worden op 130/125 en dit dus wellicht alleen softwarematig is?

Afijn, als je ze toch aan de lijn hebt, dacht ik ik vraag even nog wat zaken om te kijken of ze er al wat van weten.

Van de ME3 update is nog niets bekend (op de klantenservice afdeling). Ook niet dat het voor Q2 gepland staat of überhaupt wat het inhoudt.

Dat de servers overbelast raken vanwege voorverwarmen is bekend. Mocht de verbinding buiten de piekuren nog steeds niet werken, dan raden ze aan om te mailen naar info@skoda.nl.
In het algemeen lijken zij te werken o.b.v. emails (tickets) die binnenkomen en die zij weer doorsturen naar de fabriek. Ik kreeg niet de indruk dat hoe meer mails/tickets hoe sneller het gaat, maar dat kun je bij deze testen ;)
Dat van het snelladen was al even bekend toch? Zie deze post van september.

Ik heb de app ook al vaak genoeg zien falen buiten de piekuren dus laten we inderdaad info@skoda.nl flink lastig vallen met tickets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:00
Martinique schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:56:
[...]

Ik heb de app ook al vaak genoeg zien falen buiten de piekuren dus laten we inderdaad info@skoda.nl flink lastig vallen met tickets...
Is het ook al bekend of de huidige hardware 170kW aan kan? Of krijgen we dan weer een split?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-07 21:33
MacDuck schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:24:
[...]

Je kunt testen maar dat zegt niet alles.
Zelf 2e kerstdag 2x een rit van 280 km gereden, rond de 0 C en met 105 km/h op de ACC en airco op 21 C.
Met 100% vertrokken met voorverwarmen en op de heenweg 1x (vanaf 40%) en op de terugweg 1x (vanaf 30%) bijgeladen. Telkens tot 80%. Dit was mijn eerste lange rit vandaar nog niet aangedurfd om tot 10% leeg te rijden.
Laadsnelheid kwam telkens niet boven de 50 kw/h. Elke laadstop duurde ongeveer 30 minuten.
Eigenlijk viel dat niet tegen. Het is toch een lange zit, even kopje koffie tussendoor is niet zo erg. Ik verwacht dat vanaf een 15 C de snelheden wel omhoog gaan.
Verbruik 21 - 22 kw/100km

's Avonds geprobeerd sneller te rijden, maar dat loont niet. Dan hadden we langer of zelfs vaker moeten bijladen waardoor de totale reistijd uiteindelijk gelijk blijft.

iV60 met warmtepomp
Mijn ervaring is dat je de max laadsnelheid alleen haalt bij (bijna) lege accu (5-6%), gemiddelde omgevingstemperatuur en warme accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Laatst online: 03-07 20:49
jdbiggelaa schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:07:
[...]

Mijn ervaring is dat je de max laadsnelheid alleen haalt bij (bijna) lege accu (5-6%), gemiddelde omgevingstemperatuur en warme accu.
Waarom zou je dan de upgrade naar 100 of meer willen nemen als je met grote regelmaat niet boven de 50 komt?
Max laadsnelheid pas bij zulk laag percentage is ook vervelend vind ik. Word je gedwongen om accu bijna leeg te rijden.
De50kw heb je binnen een behoorlijk brede range.
Pas als accu bijna vol is gaat het langzamer.

Of mis ik hier iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
goetfoud schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:12:
[...]

Waarom zou je dan de upgrade naar 100 of meer willen nemen als je met grote regelmaat niet boven de 50 komt?
Max laadsnelheid pas bij zulk laag percentage is ook vervelend vind ik. Word je gedwongen om accu bijna leeg te rijden.
De50kw heb je binnen een behoorlijk brede range.
Pas als accu bijna vol is gaat het langzamer.

Of mis ik hier iets?
Hij zegt alleen de max snelheid te halen bij lege accu en warme accu. Niet dat je niet boven de 50 uitkomt? Als het goed is ga je pas bij een SoC van 70 a 80 % naar de 50 kW toe. Dus al met al wel een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Daan_P schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:38:
[...]

Heb je ook de link naar de lader zelf? (Ipv alleen de afbeelding)
Ben benieuwd of deze voorzien is van een DC lekstroom beveiliging, dit lijkt me wel aangezien je hem direct op een stopcontact aan kan sluiten. —> staat niets over in de handleiding zo te zien.

Deze waarschijnlijk: https://www.bol.com/nl/nl...0CJQ8jEAQYAiABEgLWx_D_BwE
Klopt dat is de lader met koppelstuk om het ook op regulier stopcontact te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Martinique schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:56:
[...]

Nope. Lees dat nog maar eens terug. Staat dat het een softwarematige update is. Maar er staat niet dat die ook beschikbaar komt voor modellen geproduceerd voor week 25.
Plus zoals ik schreef is het niet alleen software, maar ook een hardware aanpassing.

Dat er een verschil was met modellen voor week 25 en erna is bekend. Maar niet wat het verschil is (hardware en/of software). Plus de vraag of de modellen <wk25 ook een update (hardware en/of software) kunnen krijgen boven de 100 of 125 kW. Zoals de nieuwste modellen (2022) die wel hebben.

Gezien de strategie die bij Skoda steeds gevolgd wordt (nieuwe modellen eerst updaten), ben ik er met oudere modellen en software updates ook niet heel gerust op of dat wel enige prioriteit heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Tukker87 op 29-12-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Tukker87 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:28:
[...]

Nope. Lees dat nog maar eens terug. Staat dat het een softwarematige update is. Maar er staat niet dat die ook beschikbaar komt voor modellen geproduceerd voor week 25.
Plus zoals ik schreef is het niet alleen software, maar ook een hardware aanpassing.

Dat er een verschil was met modellen voor week 25 en erna is bekend. Maar niet wat het verschil is (hardware en/of software). Plus de vraag of de modellen <wk25 ook een update (hardware en/of software) kunnen krijgen boven de 100 of 125 kW. Zoals de nieuwste modellen (2022) die wel hebben.

Gezien de strategie die bij Skoda steeds gevolgd wordt (nieuwe modellen eerst updaten), ben ik er met oudere modellen en software updates ook niet heel gerust op of dat wel enige prioriteit heeft.
Volgens mij is het redelijk simpel. Tot week 25 werd hardware A af fabriek ingebouwd daarna hardware B. Snelladen van uit naar aan is en blijft gewoon een softwareaanpassing. Of dat is inmiddels standaard aan voor nieuwe modellen.
De limiet van hardware B ligt hoger dan bij A. En of dit later nog softwarematig bijgesteld gaat kunnen worden is dus even je vraag. Maar zoals hierboven ook al voorbijgekomen is zou ik niet al te veel focussen op die max snelheid omdat je toch niet in alle gevallen kunt voldoen aan alle voorwaarden om die max te behalen. Snelladen doe je denk ik (aanname) voornamelijk tijdens vakantieritjes en maakt het dan heel veel uit of je snellaadsessie 10 minuten langer duurt? Maar goed, nu spreek ik voor mezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Laatst online: 09-01 19:04
Max. laadsnelheid is niet alleszeggend. Vlakkere curve levert meer tijdswinst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Martinique schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:58:
[...]

Volgens mij is het redelijk simpel. Tot week 25 werd hardware A af fabriek ingebouwd daarna hardware B. Snelladen van uit naar aan is en blijft gewoon een softwareaanpassing. Of dat is inmiddels standaard aan voor nieuwe modellen.
De limiet van hardware B ligt hoger dan bij A. En of dit later nog softwarematig bijgesteld gaat kunnen worden is dus even je vraag.
Dat er hardware A en B wordt gebruikt in de variant <wk25 en >wk25 is nergens gecommuniceerd behalve in de post die ik net deelde. :w :+
Maar zoals hierboven ook al voorbijgekomen is zou ik niet al te veel focussen op die max snelheid omdat je toch niet in alle gevallen kunt voldoen aan alle voorwaarden om die max te behalen. Snelladen doe je denk ik (aanname) voornamelijk tijdens vakantieritjes en maakt het dan heel veel uit of je snellaadsessie 10 minuten langer duurt? Maar goed, nu spreek ik voor mezelf...
Nee, maar zo maakt het ook voor de een niet hoe zuiver het geluid is, of de auto zelf kan inparkeren of hoe het geluid van de banden is. 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 12:01
[...]
Ik had de vraag uitstaan of er een hardware-verschil is tussen de auto's geproduceerd tot week 25 en de auto's die na die week geproduceerd zijn. Het antwoord is JA!.
Hoe precies waren ze in hun communicatie? Mijn iV60 is namelijk precies IN week 25 geproduceerd. Dus als ze letterlijk "tot week 25" zeiden en niet "tot en met week 25", dan zou de mijne de nieuwe hardware bevatten en dus meer dan 100 kW aankunnen.

Never mind. In de informatie die ik online kan opvragen staat het al: "maxChargingPowerInKW: 100"

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen94704 op 29-12-2021 16:04 ]

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
[...]

Dat lijkt me interessant info m.b.t. de snellaadhardware/software, en dan toch een tikje teleurstellend dat auto's iV60 < wk 25 niet boven de 100 kW gaan komen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
bram2700 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:14:
[...]

Dat lijkt me interessant info m.b.t. de snellaadhardware/software, en dan toch een tikje teleurstellend dat auto's iV60 < wk 25 niet boven de 100 kW gaan komen... :(
Bekijk het vanaf de andere kant.. je had destijds 2 smaken 50kW of 100kW, dat auto’s na wk 25 geüpgrade kunnen worden naar >100kW is een mooie bijkomstigheid maar Skoda hoeft dit niet te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Martinique schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:30:
[...]

Ehm welke pagina? Heb hem inmiddels van voor naar achter doorgespit en weer terug maar lees echt niets over profielen / telefoons koppelen aan sleutel. Ook in dit forum leveren zoekopdrachten niet het gewenste resultaat. Wel dat je je stoel kunt instellen per sleutel maar ik heb geen elektrisch verstelbare stoelen en dat was de vraag niet.
Middels deze self-quote toch nog een laatste poging voordat ik de Enyaq weer verkoop; _O- Weet iemand of het mogelijk is om meerdere profielen / bestuurders te hebben? Of ben ik de enige die deze wens heeft? In mijn Octavia had je veel voorkeuren die gekoppeld waren aan een sleutel. Denk concreet aan bijv. afwijkende radiozenders opgeslagen in favorieten / laatst actieve audiobron.
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat dit bij de Enyaq ook moet kunnen voor bijvoorbeeld:
- indeling startscherm
- 3 favorieten in onderste balk
- radio
- achtergrondje
- kleur sfeerverlichting
- etc

Ik bedoel dus niet het koppelen van de zitpositie (bij elektrisch verstelbare stoelen) aan een sleutel.

Ik zie ook nog niet voor me hoe het zou kunnen werken ivm KESSY en als beide bestuurders / sleutels tegelijk in de auto aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04:07
jeroen94704 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:01:
[...]

Hoe precies waren ze in hun communicatie? Mijn iV60 is namelijk precies IN week 25 geproduceerd. Dus als ze letterlijk "tot week 25" zeiden en niet "tot en met week 25", dan zou de mijne de nieuwe hardware bevatten en dus meer dan 100 kW aankunnen.

Never mind. In de informatie die ik online kan opvragen staat het al: "maxChargingPowerInKW: 100"
Waar vraag je dat online aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Martinique schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:39:
[...]

Middels deze self-quote toch nog een laatste poging voordat ik de Enyaq weer verkoop; _O- Weet iemand of het mogelijk is om meerdere profielen / bestuurders te hebben? Of ben ik de enige die deze wens heeft? In mijn Octavia had je veel voorkeuren die gekoppeld waren aan een sleutel. Denk concreet aan bijv. afwijkende radiozenders opgeslagen in favorieten / laatst actieve audiobron.
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat dit bij de Enyaq ook moet kunnen voor bijvoorbeeld:
- indeling startscherm
- 3 favorieten in onderste balk
- radio
- achtergrondje
- kleur sfeerverlichting
- etc

Ik bedoel dus niet het koppelen van de zitpositie (bij elektrisch verstelbare stoelen) aan een sleutel.

Ik zie ook nog niet voor me hoe het zou kunnen werken ivm KESSY en als beide bestuurders / sleutels tegelijk in de auto aanwezig zijn...
Kan wel, maar niet bij de Enyaq ;-)

Mijn Superb had wel echt profielen (ook met KESSY). Enyaq alleen koppeling sleutel en stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
jeroenkb schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:46:
[...]

Kan wel, maar niet bij de Enyaq ;-)

Mijn Superb had wel echt profielen (ook met KESSY). Enyaq alleen koppeling sleutel en stoel.
Ja dat zeg ik, mijn Octavia ook >:) Maar dan doen we het er maar mee, first-world-problem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
Cloclo100 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:43:
[...]

Ik weet niet of er een app oid is die dat laat zien, maar als je de voertuig informatie opvraagt via de api, bv door middel van de “skodaconnect” Python module, dan krijg je dat soort dingen terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 14:44
KaiJanssen schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:03:
[...]

Ik krijg enkel de melding dat hij 'op transport' staat richting NL. Trein of vrachtwagen is mij dan om het even. Als hij maar voor 31-12 arriveert!
Status gevraagd vandaag aan Pouw. Maandag stond die dus op vertrekt richting PON Leusden, vandaag is die gelost in Leusden! Hij komt dus dit jaar op kenteken! oOo Jij al bericht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashKonijn
Vanitas1996 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:03:
[...]

Status gevraagd vandaag aan Pouw. Maandag stond die dus op vertrekt richting PON Leusden, vandaag is die gelost in Leusden! Hij komt dus dit jaar op kenteken! oOo Jij al bericht?
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 17:27
*knip* verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Pimmr op 29-12-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan78
  • Laatst online: 25-08-2024
Robbie8454 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:36:
14 januari is het zover en krijg ik mijn Demo Enyaq. Grotendeels zoals ik hem besteld had, maar die is helaas naar 2022 gegaan. Erg tevreden met deze demo en het meedenken van dealer Dago. “80” cijfers gaan eraf en het embleem wordt vervangen voor een zwarte. Uiteraard zal het kapje voor de camera ook niet ontbreken.

Auto kan ik die dag gelijk weer inleveren, want dan wordt hij nog gepolijst en krijgt hij een glascoating. Week erop gaat de auto weer naar Carlectra voor een audio upgrade

We beginnen met pakket A: een DSP versterker met een sub en software die speciaal geschreven is voor de Enyaq. Mocht dit niet toereikend zijn dan gaan we door naar pakket B. Dit is pakket A + nieuwe speakers en geluidsdemping.

Disclaimer: om discussie te voorkomen. “Is het geluid van de Enyaq dan zo slecht?” Nee, het is prima, hetzelfde dat muziek uit een enkele Bluetooth speaker ook prima kan zijn. Wil ik echt muziek luisteren en beleven dan ga ik naar mijn dedicated set. Aangezien ik muziek in de auto erg belangrijk vind, wil ik ook een zo goed mogelijk geluid, binnen mijn budget uiteraard.
Toch nog fijn dat je alsnog snel kan rijden! heb je veel moeten inleveren op je gewenste opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
goetfoud schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:40:
[...]

Mag ik vragen wat pakket A kost?
Net geen 1600 euro incl btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
Duncan78 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:44:
[...]

Toch nog fijn dat je alsnog snel kan rijden! heb je veel moeten inleveren op je gewenste opties?
Nee valt heel erg mee. Ik heb geen crystal face, geen airbags achter, geen transport pakket en geen assistentie plus. Normaal had ik dat laatste wel jammer gevonden, maar ik woon volgende jaar nog maar 3 min van mijn werk dus dan heb ik het ook niet echt nodig. Transportbak wordt nog nageleverd. Verder wel dezelfde kleur en alle overige opties. Had full options besteld. Ben nu wel een stuk goedkoper uit

• MBR77
  • Laatst online: 15-08-2022
Robbie8454 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:35:
[...]

(...) Ik heb geen crystal face (...)
Die Crystal Faces heb ik nog weinig gezien. Ik heb bijna alle opties (volgens mij), maar die ook niet.

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Robbie8454 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:35:
[...]

Nee valt heel erg mee. Ik heb geen crystal face, geen airbags achter, geen transport pakket en geen assistentie plus. Normaal had ik dat laatste wel jammer gevonden, maar ik woon volgende jaar nog maar 3 min van mijn werk dus dan heb ik het ook niet echt nodig. Transportbak wordt nog nageleverd. Verder wel dezelfde kleur en alle overige opties. Had full options besteld. Ben nu wel een stuk goedkoper uit
Fijn dat je nog wat hebt kunnen regelen! Wel jammer van je crystal face, dat was een van de hoofdredenen om langer te wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
Gisteren de Enyaq in ontvangst genomen,

Artic grey en heb de type aanduiding laten verwijderen en de Skoda letters + logo op "motorkap" zwart laten maken. Normaal gesproken ben ik niet van het pimpen, maar hier ben ik toch erg blij mee, ziet er erg goed uit!

Eerste ervaringen, aan de hand van topics die ik hier voorbij heb zien komen:

- Rijdt soepel, geen kraakjes, piepjes etc. Alleen bij drempels merk je wel dat je auto zwaar is, dus sportief overheen rijden zoals met mijn Kodiaq is minder comfortabel.

- Audio is inderdaad minder dan de Canton installatie in de Kodiaq, maar goed genoeg voor mij, (ongeveer 7,5)

-Lane assist / travel assist is een bijzonder verhaal. (Wederom vergeleken met Kodiaq).
De lane assist is bagger vergeleken met de Kodiaq, maar de travel assist is een sprong voorruit. Het lijkt wel alsof ze lane assist dommer hebben gemaakt, om meer travel assist te kunnen verkopen. Dat gezegd hebben, ben ik echt onder de indruk van travel assist, die kan veel scherpere bochten nemen en reageert veel beter dan de combinatie ACC/Lane Assist/DSG op de Kodiaq. De ACC herkent (tot nu toe) ook stilstaande auto's bij kruispunten, iets waar de versie in de Kodiaq notoir niet mee om kan gaan. Ook blijft de ACC altijd "aan" staan bij stilstand, zolang je het stuur maar vasthebt. Bij de Kodiaq moest je hem altijd even starten (tikje tegen CC pookje, of gaspedaal). De ACC herkent nu ook duidelijk het verschil (geeft het i.i.g. grafisch weer) tussen auto's, vrachtwagens en fietsers.

- De HUD was even wennen, maar zou hem nu alweer missen als hij er niet is.
Vooral in combinatie met de travel assist krijg je snel overzichtelijk informatie. (Of hij de weg goed ziet, welke auto's hij in het vizier heeft etc.) Ook de augmented reality is erg luxe. In combinatie met Android auto werkt de augmented reality helaas niet (i.i.g. i.c.m. Google Maps en Waze, anderen moet ik nog uitproberen). Dat vind ik overigens wel appart, want de routeinformatie (next turn) wordt keurig weergegeven. (zowel in dashboard, als HUD).

- Verder nog veel uitproberen en uitzoeken welke instellingen ik prettig vind, nu lijkt b.v. de stuurverwarming altijd aan te gaan samen met de Climate Control bij het instappen, maar dat zal vast een instelling zijn. etc. etc.

Aangezien het mijn eerste electrische auto is, mijn eerste ervaringen / experimenten met laden:

-Thuisladen, ik heb een NewMotion Home Advanced 2.1 laadpaal (zelf gekocht, maar volgens specs leasemaatschappij) met vaste kabel, waarbij je direct laad als je de stekker insteekt. Dat werkt erg makkelijk. De "dynamic power balancing" moet nog ingeschakeld worden (lang verhaal), dus moet wel opletten met laden. De combinatie wasmachine + laden belast fase 1 naar 30A zag ik gisteren, dus snel op gereduceerd laden gezet wanneer wasmachine aanstaat (ik heb 3x 25A). Als tussenoplossing ga ik nu Home Assistent proberen te gebruiken om de Enyaq van modus te laten wisselen a.d.h.v. de belasting. (I too like to live dangerously... ;-) )

-Snelladen, heel kort een Fastned 300kW lader geprobeerd, met 90+% lading, daarbij haalde hij toch nog 30kW, wat mij eigenlijk meeviel. Overigens makkelijk in gebruik, zowel laden via de druppel, als via de app. Mooi systeem.

-Straatpaal laden, dit viel mij tegen, de eerste 2 parkeerplaatsen (winkelcentra) wil het laden niet starten. Alleen een foutmelding hoe vaak ik het ook probeerde. Ook verschillende "stekkers" geprobeerd. Bij de derde locatie werkte het wel, en dan werkt het redelijk eenvoudig. Is dit hoe de ervaringen in het wild meestal zijn? (Het viel mij op dat bij de eerste locatie, waar veel laadplekken waren, geen één auto aangesloten was...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
DirkBouwman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:12:
[...]

Fijn dat je nog wat hebt kunnen regelen! Wel jammer van je crystal face, dat was een van de hoofdredenen om langer te wachten!
Klopt, dat was inderdaad de hoofdreden. Nu moet ik zeggen dat ik de standaard grill ook zeker niet vind misstaan omdat de auto wit is. Ik ben voor nu vooral blij dat ik eindelijk zicht heb op de auto na weken van continue verschuivingen. Auto had zelfs al een keer op transport gestaan, maar bleek dus klinkklare onzin.

Afgelopen weekend heb ik alvast een beetje kunnen wennen. Enig minpuntje was de 360 camera. Ik stond volledig ingeparkeerd en toen ik wilde wegrijden begon de camera te flikkeren en liet hij in de achteruit de voorcamera zien. Dat maakte het uitparkeren niet makkelijker. Gelijk maar bij de dealer gevraagd om de nieuwste camera update erop te zetten 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Helaas definitief te horen gekregen dat de Enyaq niet meer gaat komen dit jaar.
Als het goed is wordt iemand anders hier volgend jaar mee blij gemaakt door de LM.
Voor mij wordt het als het goed is een Ionic 5.
Ook geen verkeerde auto maar niet door mij zelf samengesteld qua kleur en opties.
Het ga jullie goed en geniet van die mooie Enyaq's

• MBR77
  • Laatst online: 15-08-2022
SkyFlyer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:18:
(...)
-Thuisladen, ik heb een NewMotion Home Advanced 2.1 laadpaal (zelf gekocht, maar volgens specs leasemaatschappij) met vaste kabel, waarbij je direct laad als je de stekker insteekt. Dat werkt erg makkelijk. De "dynamic power balancing" moet nog ingeschakeld worden (lang verhaal), dus moet wel opletten met laden. De combinatie wasmachine + laden belast fase 1 naar 30A zag ik gisteren, dus snel op gereduceerd laden gezet wanneer wasmachine aanstaat (ik heb 3x 25A). Als tussenoplossing ga ik nu Home Assistent proberen te gebruiken om de Enyaq van modus te laten wisselen a.d.h.v. de belasting. (I too like to live dangerously... ;-) )
(...)
Bij mij ging het ook al niet helemaal goed met de installatie van de laadpaal. Ik had er ook een met vaste kabel besteld --> kreeg er een met socket...
Ik had ook load balancing als optie --> niet aangesloten...

Ze komen het natuurlijk allemaal wel maken, maar toch. Ik heb thuis de Eve Single Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 23:40
MBR77 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:04:
[...]

Bij mij ging het ook al niet helemaal goed met de installatie van de laadpaal. Ik had er ook een met vaste kabel besteld --> kreeg er een met socket...

Ze komen het natuurlijk allemaal wel maken, maar toch. Ik heb thuis de Eve Single Pro.
offtopic:
In mijn geval ben ik niet ontevreden hoor, het lange verhaal:

Ik kon € 3000 extra ruimte krijgen in mijn leasebudget als er geen nieuwe paal nodig was. Hierop voorgesteld dat ik zelf een paal plaats op eigen kosten. Dit was prima. Op verzoek van de leasemaatschappij contactpersoon een NewMotion. Deze uiteindelijk op marktplaat gekocht bij een handelaar.

Vervolgens sloot ik hem 3 weken geleden aan, en bleek het abonnement nog niet aangevraagd. Dat duurde een extra week. Toen was het abonnement aangevraagd, maar zonder load balancing (wat wel standaard wordt gedaan volgens de documentatie van Arval (LM)), vanwege de vakantie wacht ik hier nog op correctie. Daarnaast moet ik de laatste 1,5 onder een pad nog doorgraven voor het trekken van de P1 kabel.

Daarnaast bleek de paal ook helaas niet te werken, bij inspectie zag ik een doorgebrande condensator. De handelaar bood onmiddellijk aan de paal te wisselen, maar New Motion bood ook garantie aan. Zij hebben een monteur langs gestuurd, die het moederbord volledig heeft vervangen, nieuwe SIM kaart geplaatst, firmware geupdate en instellingen goed gezet, onder garantie! _/-\o_

Alleen Loadbalancing dus nog...

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-06 19:24
PeMo1965 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:58:
Helaas definitief te horen gekregen dat de Enyaq niet meer gaat komen dit jaar.
Als het goed is wordt iemand anders hier volgend jaar mee blij gemaakt door de LM.
Voor mij wordt het als het goed is een Ionic 5.
Ook geen verkeerde auto maar niet door mij zelf samengesteld qua kleur en opties.
Het ga jullie goed en geniet van die mooie Enyaq's
Hoop dat de Ioniq bevalt. Stond ook op mijn lijst, samen met Enyaq en EV6. Prachtig design en heel compleet, maar tijdens de proefrit werd ik helemaal :r van de vering omdat de Ioniq na elke drempel nog even doorschommelt (deed me denken aan een Oldsmobile).

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-07 23:49
Blijft toch raar met de levertijden. De mijne (Enyaq 60) is in juni besteld (lease) en ik kreeg al direct te horen dat het sowieso 2022 zou worden. Ergens in september bericht dat het week 22 zou worden. Kom ik gister terug van vakantie, blijkt dat de auto bij de dealer is EN al op kenteken staat (2021 dus!)
2de week van januari wordt hij uitgeleverd.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 22:59
Vraag. Ik heb bij mijn Enyaq zo'n Clever Charging Cable (iV Universal Charger) gekregen. Zo'n lader die naast 230v ook op krachtstroom kan laden. Op de lader kun je twee type snoeren aansluiten. Eentje voor 230v en eentje voor de krachtstroom en die laatste zat er bij mij al aan.

Nu is het probleem dat ik de krachtstroomadapter/stekker niet uit de lader krijg. Je kan een klepje omhoog doen en dan kun je de stekker er iets uittrekken, maar blijft dan vast zitten. Ik heb met al mijn geweld aan die stekker getrokken maar hij komt niet los. Het klepje durf ik niet nog verder door te drukken, want dan breekt hij volgens mij af.

Heeft iemand hier ervaring met dat ding? Ik zie online nergens een beschrijving of filmpje van die lader.

Beginsituatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDY6BKufFMNbJJi0BiH8wP4PSIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1631m5cwHxLjZdghL9B5icn.jpg?f=fotoalbum_large

Klepje open, dan zie je de stekker er nog helemaal inzitten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpWj4S0_-VTGM8IvAjOomHzGtY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yz02qQ8GtM0dNSL5HwZmqFEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Na trekken aan de stekker is hij iets los gekomen, maar blijft vastzitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AcQjdGfS_N0WHG06LPk86EEUco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94TfzpjVV8hCHK5L0V1gq1cI.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 09:11
GAEvakYD schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:07:
Vraag. Ik heb bij mijn Enyaq zo'n Clever Charging Cable (iV Universal Charger) gekregen. Zo'n lader die naast 230v ook op krachtstroom kan laden. Op de lader kun je twee type snoeren aansluiten. Eentje voor 230v en eentje voor de krachtstroom en die laatste zat er bij mij al aan.

Nu is het probleem dat ik de krachtstroomadapter/stekker niet uit de lader krijg. Je kan een klepje omhoog doen en dan kun je de stekker er iets uittrekken, maar blijft dan vast zitten. Ik heb met al mijn geweld aan die stekker getrokken maar hij komt niet los. Het klepje durf ik niet nog verder door te drukken, want dan breekt hij volgens mij af.

Heeft iemand hier ervaring met dat ding? Ik zie online nergens een beschrijving of filmpje van die lader.

Beginsituatie
[Afbeelding]

Klepje open, dan zie je de stekker er nog helemaal inzitten
[Afbeelding]

Na trekken aan de stekker is hij iets los gekomen, maar blijft vastzitten.

[Afbeelding]
Ik heb even snel voor je gekeken. Bij mij komt hij los in de volgende stappen:
Klepje optillen, kabel een halve centimeter lostrekken, klepje weer invouwen en dan kan je de hele kabel eruittrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 22:59
Hennie-M schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:14:
[...]

Ik heb even snel voor je gekeken. Bij mij komt hij los in de volgende stappen:
Klepje optillen, kabel een halve centimeter lostrekken, klepje weer invouwen en dan kan je de hele kabel eruittrekken.
Damm dankjewel voor de service. Dat klinkt inderdaad eigenlijk best wel simpel. Zojuist getest en dat werkt inderdaad. Ik voel mijzelf nu echt nogal stom 8)7 8)7

Ps wat is deze granny charger traag zeg. Hij pakt 1.5kW uit het net terwijl hij volgens mij de specificaties 2.3kW zou moeten doen. Mijn Tesla granny lader ging voorheen echt een stuk sneller. Die pakte volgens mij 3kW ofzo.

Met deze snelheid heb je na 12 uur 60Km geladen. Brrrrrr. Gelukkig gebruik ik hem alleen op de camping als ik tijd zat heb. Op doorreis naar het zuiden bij een B&B ofzo is dit nutteloos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BaAWZselV1dUyfeLWf1uwZSZNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXVH9zJjL6bZkLfII7ycBPkv.jpg?f=fotoalbum_large

Edit. Er zit op de charger een LOW/HIGH modus en hij stond op LOW. Na wat priegelwerk kwam ik erachter dat hij op HIGH kwam door op de LED een paar seconden te drukken. Toen ging het verbruik in ieder geval naar 2.1 kW. Alle beetjes helpen. :)

[ Voor 55% gewijzigd door GAEvakYD op 30-12-2021 13:54 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• mvandriel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 09:54
GAEvakYD schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:22:
[...]

Damm dankjewel voor de service. Dat klinkt inderdaad eigenlijk best wel simpel. Zojuist getest en dat werkt inderdaad. Ik voel mijzelf nu echt nogal stom 8)7 8)7
Ik had afgelopen weekend precies hetzelfde hoor ;) niet heel intuitief, maar daar is wellicht een reden voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
Voor degene met verbruik/range fetisj een Duitse video van een IV60 bij -5.5.

YouTube: Skoda Enyaq 60 Hoher Verbrauch im Winter - Private Erfahrung und Lad...

Spoiler verbruik voor het verwarmen (niet aan de lader) is vrij hoog.

• mvandriel
  • Laatst online: 02-07 09:54
Cloclo100 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:43:
[...]

Bij Skoda Connect kun je dat ook vinden:
www.skoda-connect.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUMBvc4KNHjS80CvQqEZnZvMHkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cvg4nLGHsQh3JjCjNV3UVW8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 15:33
Dat is je aandrijfvermogen en zegt niets over je maximale laadsnelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-07 21:20
Robbie8454 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:45:
[...]

Klopt, dat was inderdaad de hoofdreden. Nu moet ik zeggen dat ik de standaard grill ook zeker niet vind misstaan omdat de auto wit is. Ik ben voor nu vooral blij dat ik eindelijk zicht heb op de auto na weken van continue verschuivingen. Auto had zelfs al een keer op transport gestaan, maar bleek dus klinkklare onzin.

Afgelopen weekend heb ik alvast een beetje kunnen wennen. Enig minpuntje was de 360 camera. Ik stond volledig ingeparkeerd en toen ik wilde wegrijden begon de camera te flikkeren en liet hij in de achteruit de voorcamera zien. Dat maakte het uitparkeren niet makkelijker. Gelijk maar bij de dealer gevraagd om de nieuwste camera update erop te zetten 😅
Congrats met de nieuwe wagen! Een geluk bij een ongeluk dat de pornogril er niet op zit….wat maakt dat de auto lelijk zeg🥴 maar ok….persoonlijke voorkeur I know👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
Tukker87 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:11:
Voor degene met verbruik/range fetisj een Duitse video van een IV60 bij -5.5.

YouTube: Skoda Enyaq 60 Hoher Verbrauch im Winter - Private Erfahrung und Lad...

Spoiler verbruik voor het verwarmen (niet aan de lader) is vrij hoog.
Ben niet zo'n ster in Duits (heb de automatisch vertaalfunctie aangezet). Had de auto uiteindelijk nu bij het "koud" wegrijden een verbruik van 31,5 KWH en na het laden 24,9KWH? Best een flink verschil als je de auto dus aan de lader hebt en dus voorverwarmd i.p.v. koud wegrijden!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Vanitas1996 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:18:
[...]

Ben niet zo'n ster in Duits (heb de automatisch vertaalfunctie aangezet). Had de auto uiteindelijk nu bij het "koud" wegrijden een verbruik van 31,5 KWH en na het laden 24,9KWH? Best een flink verschil als je de auto dus aan de lader hebt en dus voorverwarmd i.p.v. koud wegrijden!
Klinkt logisch als ik het vergelijk met mijn ervaring. Als het koud is en je rijdt weg is het verbruik de eerste 10 km erg hoog. Daarna loopt het behoorlijk terug. Scheelt soms wel meer dan 35%. Bij ICE auto's zijn de eerste kms ook het meest onzuinig. Alleen bij EV zie je dat veel preciezer terug

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

• Tukker87
Vanitas1996 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:18:
[...]

Het verwarmen (hoewel het snel gaat) zonder stoel- of stuurverwarming zit al rond de 7kWh/h. Als dat er bij aangaat staat hij te verwarmen met van 12-13 kWh/h. Duurt uiteindelijk maar 10 minuten voor de ruit ontdooit is. Maar de auto lijkt nog langer nodig te hebben om alles goed te verwarmen.
Dat verbruik voor verwarmen neemt hij mee het half uurtje dat hij rijdt naar de lader. Dat eerste deel is het verbruik 35kWh/100.

Daarna is de auto wel warm en is het verbruik van de verwarming al verminderd naar 2.5 kWh/h. De terugweg is dan idd 24.9 kWh/100en gemiddelde over de twee ritten 31,5 kWh/100.

Dus verschil is nog groter.

• Vanitas1996
windfreak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:32:
[...]

Klinkt logisch als ik het vergelijk met mijn ervaring. Als het koud is en je rijdt weg is het verbruik de eerste 10 km erg hoog. Daarna loopt het behoorlijk terug. Scheelt soms wel meer dan 35%. Bij ICE auto's zijn de eerste kms ook het meest onzuinig. Alleen bij EV zie je dat veel preciezer terug
Zou ik mogen vragen wat jij met dagen als dit een beetje rijdt met jouw accu? Rij je een 60 of een 80? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janv-dM
  • Laatst online: 15-09-2022
Vorige week mijn Skoda Enyaq 80 mogen ontvangen.
Nu heb ik daar ook dakdragers bij gekregen en de buizen zijn best breed ( 80mm). Nu ben ik opzoek naar U-beugels van 100mm breed. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo ja, waar zijn deze verkrijgbaar?

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Vanitas1996 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:37:
[...]

Zou ik mogen vragen wat jij met dagen als dit een beetje rijdt met jouw accu? Rij je een 60 of een 80? :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik met het koude weer van vorige week niet ver gereden heb en meestal reed ik toen op N wegen. De eerste paar kms met 90 km/u was het verbruik 33 kWh/100km. Daarna kwam het uit op ongeveer 20 kWh/100km
Afgelopen zomer kwam ik aardig in de buurt van de 500 km met de 80 versie en soms erboven. Vorige week kwam ik daar echt niet meer in de buurt. Ik denk dat het bij temperaturen rond 5 graden eerder 350 km is. Nu het weer minder koud is, is het verbruik ook weer beter.

Het scheelt wel wanneer je lange ritten maakt. Als je je complete accu in 1 keer leegrijdt kom je uiteraard op een beter gemiddeld verbruik uit.

Er staat nu overigens ruim 20.000 km op de teller en ik ben er nog steeds erg blij mee. (jazeker, er zijn verbeterpunten, vooral m.b.t. de software)

[ Voor 7% gewijzigd door windfreak op 30-12-2021 17:27 ]

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lampshade
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
3 dagen geleden mijn enyaq founders edition. (Incl porno grill 🙈) Vandaag de eerste grote rit gemaakt 260 km.

Eerste wat mij op viel...... Stilte.....
Auto bied erg veel ruimte en de stoelen zitten comfortabel.

Wat me wel een beetje tegen viel was de actieradius. Hij heeft een wltp van 537. Vandaag 11 graden en als ik het doorbreken kom ik niet verder dan 336km... Is toch wel een verschil.

Verder is de app erg summier. (Had hiervoor een 225xe) bij BMW is de app een stuk uitgebreider. Hopelijk komt dat snel.

Kortom. Top auto!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robbie8454
Maat28 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:16:
[...]

Congrats met de nieuwe wagen! Een geluk bij een ongeluk dat de pornogril er niet op zit….wat maakt dat de auto lelijk zeg🥴 maar ok….persoonlijke voorkeur I know👍
Haha!! Thanks! Ben zonder grill inderdaad ook dik tevreden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MKbWw8asbQsuRDj7wzSnWihyO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mBvfRykCGvIFT02CZ2OGE99y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEEdooUqpcNU69gAepGgia1ut4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ng0tRMieEKCUCnnjv77k8tnm.jpg?f=fotoalbum_large

• Free1990
  • Laatst online: 09-01 19:04
Tukker87 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:37:
[...]

Het verwarmen (hoewel het snel gaat) zonder stoel- of stuurverwarming zit al rond de 7kW/h. Als dat er bij aangaat staat hij te verwarmen met van 12-13 kW/h. Duurt uiteindelijk maar 10 minuten voor de ruit ontdooit is. Maar de auto lijkt nog langer nodig te hebben om alles goed te verwarmen.
Dat verbruik voor verwarmen neemt hij mee het half uurtje dat hij rijdt naar de lader. Dat eerste deel is het verbruik 35kWh/100.

Daarna is de auto wel warm en is het verbruik van de verwarming al verminderd naar 2.5 kW/h. De terugweg is dan idd 24.9 kWh/100en gemiddelde over de twee ritten 31,5 kWh/100.

Dus verschil is nog groter.
1 liter op 6/100 km is nagenoeg gelijk aan 4kw op 20 kwh

• TravDJ
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-03 21:54
Janv-dM schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:19:
Vorige week mijn Skoda Enyaq 80 mogen ontvangen.
Nu heb ik daar ook dakdragers bij gekregen en de buizen zijn best breed ( 80mm). Nu ben ik opzoek naar U-beugels van 100mm breed. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo ja, waar zijn deze verkrijgbaar?
Ook ik ben hier wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enahs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:18
Ietwat laat bericht, maar dat komt omdat ik dinsdag mijn Moon White Sportline IV60 op heb kunnen halen en daar mee aan het spelen geweest!

Auto is de 27e op kenteken gezet na meerdere keren vooruit en achteruit geschoven te zijn qua levering. (Definitief besteld op 20 juli 2021)

Door een aantal berichten hier kneep ik hem wel een beetje of alle opties er op zaten, maar gelukkig is de mijne afgeleverd met Assistentie Plus inclusief Side Assist. (Volledig spec staat in levertijden topic)
Optie tot snelladen heb ik ook, maar nog niet uit kunnen testen.
Accessoire trekhaak (ipv fabriek af) zat er ook onder, terwijl bij bestellen aangegeven werd dat deze waarschijnlijk een aantal weken later pas zou gemonteerd zou kunnen worden.

Ivm COVID maatregelen een korte uitleg bij de aflevering gekregen en de opmerking dat ik eventueel later alsnog kan terugkomen voor de gehele uitleg “als het weer kan”.

Nu vooral bezig met alles uitzoeken en erg blij dat de auto dit jaar nog op kenteken staat voor de lagere bijtelling.

[ Voor 1% gewijzigd door Enahs op 30-12-2021 20:38 . Reden: Besteldatum toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_P
Vandaag 170km gereden, 100km/h - 20graden - buiten +/- 14graden.

Bij start 98%, 299km.
Slimme plannen aan (in auto ingesteld omdat app steeds foutmelding gaf, in auto bleek dat de datum en tijd wel doorgekomen was maar niet ingeschakeld)
Gemiddeld: 18.3 kWh/100km
Bij eind 38%, 119km.

Verder viel me wel op dat de batterij temperatuur afgeleid kan worden aan de lengte van de blauwe recuperatie indicator.
Bij een niet voorbereide start is deze bij mij afgelopen week ong 25%, bij gebruik slimme plannen ong 33% en na een uur snelweg 100%.

Daarnaast gaf hij vanochtend een melding dat er een nieuwe update beschikbaar was, deze weggeklikt met “later”, alleen aan eind van de rit niet meer terug kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7peqDqLEHiwgNftdDVWsYXTQ8FI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRn8YxhZSNkHXjp4H0rl9ZPq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcBcHP0QMu9oBOYNbBd85f2wwqs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3P7knUQh57J6i6L5sXSrtfu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ29wM8mVAkB5RNz4YSgcMa8zuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aF9XpcNyXsKjLIi9gl6DUOgA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNCdRRakhAzGFRlGGlap298cXCg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRYD9uDvoKC6iZccY2pnJypk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYH7Y13dML8A9RsVDJcw5UpbnFM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5G3w2tda0Ps95mIzhfnEO4ac.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanitas1996
windfreak schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:25:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik met het koude weer van vorige week niet ver gereden heb en meestal reed ik toen op N wegen. De eerste paar kms met 90 km/u was het verbruik 33 kWh/100km. Daarna kwam het uit op ongeveer 20 kWh/100km
Afgelopen zomer kwam ik aardig in de buurt van de 500 km met de 80 versie en soms erboven. Vorige week kwam ik daar echt niet meer in de buurt. Ik denk dat het bij temperaturen rond 5 graden eerder 350 km is. Nu het weer minder koud is, is het verbruik ook weer beter.

Het scheelt wel wanneer je lange ritten maakt. Als je je complete accu in 1 keer leegrijdt kom je uiteraard op een beter gemiddeld verbruik uit.

Er staat nu overigens ruim 20.000 km op de teller en ik ben er nog steeds erg blij mee. (jazeker, er zijn verbeterpunten, vooral m.b.t. de software)
Ah duidelijk verhaal! Dan zou de 60 waarschijnlijk rond de 250km zitten. Als je met de 80 in de zomer aardig in de buurt van de opgegeven range komt, dan zou dat vast ook goed komen met de 60! Bedankt voor je antwoord! :)

• iketot
Robbie8454 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:12:
[...]

Haha!! Thanks! Ben zonder grill inderdaad ook dik tevreden

[Afbeelding]
Tweeling broer O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07 16:51
Daan_P schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:20:

Verder viel me wel op dat de batterij temperatuur afgeleid kan worden aan de lengte van de blauwe recuperatie indicator.
Bij een niet voorbereide start is deze bij mij afgelopen week ong 25%, bij gebruik slimme plannen ong 33% en na een uur snelweg 100%.
Dat heeft toch te maken hoe vol je accu zit? Als hij vol zit, dan is het blauwe balkje klein. Hoe leger hij wordt; hoe langer het balkje.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• CrashKonijn
kw_nl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:21:
[...]

Dat heeft toch te maken hoe vol je accu zit? Als hij vol zit, dan is het blauwe balkje klein. Hoe leger hij wordt; hoe langer het balkje.
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

Daarnaast gaf hij vanochtend een melding dat er een nieuwe update beschikbaar was, deze weggeklikt met “later”, alleen aan eind van de rit niet meer terug kunnen vinden.
Als je de bovenste regel (waar ook de 1 staat) naar beneden swipet kun je je meldingen zien, die 1 slaat op 1 melding. Hier kun je waarschijnlijk de update vinden, dat heb ik ook al eens gehad. Het duurde even voor ik er achter kwam dat er ook nog wat aan de bovenkant van het scherm verstopt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oomtom
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-03-2024
Sinds 2 weken rij ik in mijn nieuwe Enyaq iv60, heel relaxed en super tevreden (behalve over de app). Tot gistermorgen…
Op de snelweg A2 net voor Breukelen, plotseling een motorstoring.
Een 12V storing, stond er op het display, en daarna nog een hele riedel aan meldingen die ik meteen ben vergeten. O ja, en een dringend verzoek of ik direct even een werkplaats wilde opzoeken.
Ik kon nog net de afslag nemen en naar beneden rijden, ik kwam er toen pas achter dat ik aan het uitrijden was en echt nul vermogen meer had.
Verlichting, display, etc deed het allemaal wel prima, maar verder was de motor zo dood als een pier.
Onderaan de afrit de auto zo goed mogelijk aan de kant gezet. De Skoda servicelijn gebeld, die heeft direct de ANWB op pad gestuurd.
Ik kreeg vervolgens ook de tip om de auto te verlaten, op slot te doen en na 5 minuten weer proberen te starten. En deze reset hielp, tot mijn verbazing!
Ik kon weer rijden! De storing was ook weg. Hij reed weer als een scheermes.
De ANWB afgebeld en ben direct doorgereden naar een dealer in Amsterdam Z/O, voor een storingsuitlezing.
Maar ja, daar hadden ze het te druk (vakantietijd, een lage bezetting, coronagevallen enz) voor een dergelijk spoedgevalletje, ik kon wel een leenauto meekrijgen, dan gingen ze er over een week of 2 naar kijken.
Volgens de dealer kon ik op zich weer veilig rijden als de storingsmelding op de display ook weg was.
Tja, wat doe je dan, ik ben maar weer ingestapt en doorgereden naar mijn werk.
Ook op de terugweg naar huis (70km) geen enkele last meer gehad van storingen.

Begin volgende week ga ik eerst maar eens langs bij mijn eigen dealer, voor een grondig onderzoek.
En daarna het duurt wel eventjes voor ik weer 100% vertrouwen in de auto heb, vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 14:50

Trackerfire

BTC HODLER

oomtom schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:15:
Sinds 2 weken rij ik in mijn nieuwe Enyaq iv60, heel relaxed en super tevreden (behalve over de app). Tot gistermorgen…
Een 12V storing, stond er op het display, en daarna nog een hele riedel aan meldingen die ik meteen ben vergeten. O ja, en een dringend verzoek of ik direct even een werkplaats wilde opzoeken.
Ik kon nog net de afslag nemen en naar beneden rijden, ik kwam er toen pas achter dat ik aan het uitrijden was en echt nul vermogen meer had.
Verlichting, display, etc deed het allemaal wel prima, maar verder was de motor zo dood als een pier.
Onderaan de afrit de auto zo goed mogelijk aan de kant gezet. De Skoda servicelijn gebeld, die heeft direct de ANWB op pad gestuurd.
Ik kreeg vervolgens ook de tip om de auto te verlaten, op slot te doen en na 5 minuten weer proberen te starten. En deze reset hielp, tot mijn verbazing!
De ANWB afgebeld en ben direct doorgereden naar een dealer in Amsterdam Z/O, voor een storingsuitlezing.
Maar ja, daar hadden ze het te druk (vakantietijd, een lage bezetting, coronagevallen enz) voor een dergelijk spoedgevalletje, ik kon wel een leenauto meekrijgen, dan gingen ze er over een week of 2 naar kijken.
Volgens de dealer kon ik op zich weer veilig rijden als de storingsmelding op de display ook weg was.

Begin volgende week ga ik eerst maar eens langs bij mijn eigen dealer, voor een grondig onderzoek.
En daarna het duurt wel eventjes voor ik weer 100% vertrouwen in de auto heb, vermoed ik.
Misschien een schrale troost en zeker even naar de dealer gaan, maar je hebt niet de enige Enyaq maar ook Audi Q4 waarbij dit is dit voorbij gekomen. Alle toeters en bellen af (vooral bij koud weer, bij jou niet het geval). Vervolgens is een reset in de zin van vijf minuten uit en weer aan genoeg om alles weer aan de gang te krijgen. Blijft apart, maar lees het topic er maar op na en de FB pagina's. Meer dan eens voorgekomen. In enkele gevallen was de waterpomp stuk.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:02

Zo, daar wordt je niet vrolijk van en dat kan gemakkelijk een gevaarlijke situatie opleveren. Had jij nog het geluk dat je een afrit kon nemen. Wil dit niet graag meemaken in de spits op een snelweg waarbij de vluchtstrook een spitsstrook is.

Zelf tijdje geleden ook een hele rits foutmeldingen gehad (stuk of 6) toen ik de auto aanzette. Wegrijden was toen niet mogelijk, maar na een 'reset' (auto op slot voor 5 minuten) deed alles het weer. Verder gelukkig nooit meer gehad.
Maar wel zorgelijk dat dit zo vaak voor komt bij de VAG modellen en zelfs als je aan het rijden bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
mvandriel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:04:
[...]

Je kunt carplay bij je favorieten onderin zetten, maar de menu structuur is erg onduidelijk inderdaad.
Erhm…kun je mij uitleggen hoe je dat doet? Voor zover ik kan zien kan je bij de favorieten alleen radiozenders of een BT medium markeren?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03
Spam schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:24:
[...]

Erhm…kun je mij uitleggen hoe je dat doet? Voor zover ik kan zien kan je bij de favorieten alleen radiozenders of een BT medium markeren?
Ik denk dat hij de 3 favorieten / snelkoppelingen onder in het scherm in het midden bedoeld, ik heb daar Android Auto bv gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
MBR77 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:04:
[...]

Haha, laadpaal installatie, breek me de bek niet open, wat een soap.

Ik heb nu al 3 afspraken gemaakt en 2 monteurs op bezoek gehad maar nog steeds geen laadpaal. Eerste afspraak kon niet doorgaan doordat mijn jongste dochter de avond ervoor een positieve corona zelftest had. Tweede afspraak is er niemand op komen dagen (foutje bij Leaseplan Energy). Derde afspraak was gisteren, maar toen bleek mijn situatie compleet anders dan de monteur had doorgekregen van LeasePlan, en hij had dus niet de juiste materialen bij zich. Toch slordig van LP, want ik heb een telefonische intake gehad en online foto's ingediend waarop de hele situatie te zien is. Nou komt hij maandag als het goed is nog een keer terug met de juiste spullen, dus hopelijk komt het dan goed.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen94704 op 31-12-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
[...]

Ik zou eens beginnen met knoppen indrukken en ook ingedrukt houden. Daarmee kun je in het infotainment systeem toch wel wat meer dingen naar eigen smaak indelen als je dat doet. Dat geld dus ook voor de 3 knoppen onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito

Ik had toevallig laatst ook 1 x dat de auto een melding gaf dat er iets met de aandrijflijn helemaal mis was en ik de auto maar veilig stil moest zetten (stond al stil en wilde net wegrijden). Ben weer uitgestapt, deur dicht gedaan en op slot, 10 seconden later weer open en gewoon gaan rijden zonder enige melding.

Ik vraag mij ook af wat ik hier nou mee moet. Naar de dealer of niet? Misschien maar gewoon doen want moet ook nog voor die melding stuurwielverwarming en travel assist een afspraak maken. Maar die dingen die sporadisch voorkomen vraag ik mij van af of ze die uberhaupt gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Vandaag 170km gereden, 100km/h - 20graden - buiten +/- 14graden.

Bij start 98%, 299km.
Slimme plannen aan (in auto ingesteld omdat app steeds foutmelding gaf, in auto bleek dat de datum en tijd wel doorgekomen was maar niet ingeschakeld)
Gemiddeld: 18.3 kWh/100km
Bij eind 38%, 119km.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Volgens mij heeft de temperatuur niks met de recuperatie temaken zoals in het schermpje te zien is. Als de batterij vol zit kan die niet meer recupereren aangezien die de energie nergens kwijt kan en zal die dus ook minder regenereren waardoor de normale rem bijgeschakeld wordt. Ik heb echter met 80 % lading na 3 dagen niet te rijden met een buitentemperatuur van rond het vriespunt gewoon meteen volledige recuperatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:29
[...]

Kijk eens op Youtube, er is zo veel info te vinden, bijvoorbeeld:
YouTube: Skoda Enyaq iV 2021 Multimedia System & Digital Cockpit
Of deze, hij laat het zien bij 55 sec.
YouTube: ŠKODA ENYAQ Tips & Tricks 💡 Secrets Guide ENYAQ iV Tutorial 2021 ⭐

Het laatste filmpje is echt goed qua uitleg

[ Voor 19% gewijzigd door D.deJong op 31-12-2021 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Inze schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat hij de 3 favorieten / snelkoppelingen onder in het scherm in het midden bedoeld, ik heb daar Android Auto bv gekoppeld.
Ok, nu snap ik het pas en moest nog eerst een filmpje terugkijken om te zien hoe je dat kon configureren. Wel totaal niet intuïtief. Ik heb nu deze drie configureert.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFX9Z8X7HBT1c9zEc1uStxEPcK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPTgisq3XoSV6V5tvwbGxjfT.jpg?f=fotoalbum_large

Het lukt mij wel niet om de functie “Hulpsystemen” in de favorieten te zetten. Die wil ik juist daar hebben om die klote lane assist uit te kunnen zetten :?

Verder nog een vraag; welke CarPlay Navigatie is eigenlijk het meest geschikt voor EV’s? Het valt mij op dat noch TomTom, Google Maps of Apple Maps een soort van EV modus hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 31-12-2021 13:08 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplin
  • Laatst online: 08:42
Powerpass problemen,

Zijn er meerdere hier die problemen hebben met het laden aan openbare laadpalen in omgeving rotterdam.
Sinds een week of drie is het voor mij niet mogelijk om met de powerpass te laden bij div laadpalen.
Dat is helemaal niet handig als de laadpaal voor de deur staat, nu ben ik gedwongen om een andere pas te gebruiken en deze zijn geen 0,29 cent natuurlijk. de exploitant geeft de powerpass de schuld en de powerpass geeft de exploitant de schuld. shiet niet op zo op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Spam schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:57:
[...]

Ok, nu snap ik het pas en moest nog eerst een filmpje terugkijken om te zien hoe je dat kon configureren. Wel totaal niet intuïtief. Ik heb nu deze drie configureert.
[Afbeelding]

Het lukt mij wel niet om de functie “Hulpsystemen” in de favorieten te zetten. Die wil ik juist daar hebben om die klote lane assist uit te kunnen zetten :?

Verder nog een vraag; welke CarPlay Navigatie is eigenlijk het meest geschikt voor EV’s? Het valt mij op dat noch TomTom, Google Maps of Apple Maps een soort van EV modus hebben.
A Better RoutePlanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
[...]

[Afbeelding]

Ik weet zeker dat je niet de enige bent die Auto Hold en CarPlay/AndroidAuto in de favorieten heeft staan. :9
Wat betreft de navi, ABRP inderdaad. Realiseer je wel dat voor de optimale routeplanning de planner de status van je auto moet weten, oa resterende SoC. Dit is denk ik een van de redenen dat Google / Apple / Waze / TomTom etc nog geen degelijke optie voor EVs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
kw_nl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:21:
[...]

Ik denk beide, ik dacht er vandaag ook aan toen ik zag dat het balkje helemaal vol was bij een “koude start”.

Klinkt opzich logisch dat de accu laadstroom afhankelijk is van zowel temperatuur als state of charge, zeker wanneer het over hoge stromen gaat.

Verder zou ik ook verwachten dat het iv80 accupakket minder gevoelig is voor dit soort zaken dan de iv60 (bij gelijke motor), aangezien de maximale stroom in verhouding lager is bij de 80 dan bij de 60.

De capaciteit van een accu(cel) wordt meestal aangegeven bij een constante ontlaadstroom bij een constante temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Laatst online: 10:49
Hier vanmiddag ook problemen met elektra systeem volgens display.
Had dat tijdens eerste rit al. Na contact uit en weer aan 2 maanden geen probleem gehad.
Rond de middag weer, na contact uit en aan geen probleem.
Echter op de terug weer, toen hielp dat niet meer.
Achter vrachtwagen aan naar de dealer gereden, harder als 90 wilde de auto niet meer, viaducten op viel de snelheid terug naar 80 en hem daar achter gelaten.
Ze moeten het maar even goed uitzoeken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_P
Inze schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:17:
[...]

Als je de bovenste regel (waar ook de 1 staat) naar beneden swipet kun je je meldingen zien, die 1 slaat op 1 melding. Hier kun je waarschijnlijk de update vinden, dat heb ik ook al eens gehad. Het duurde even voor ik er achter kwam dat er ook nog wat aan de bovenkant van het scherm verstopt zit.
Ah bedankt voor de tip! Zal straks eens kijken, bij het reguliere menu item over updates stond namelijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:29
[...]

[Afbeelding]

Je kan het in laten stellen dmv OBD, eenmalig uitzetten en het wordt dan onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Daan_P schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:56:
[...]

Ah bedankt voor de tip! Zal straks eens kijken, bij het reguliere menu item over updates stond namelijk niets.
Updates werken niet… je krijgt de melding wel maar hij start de update niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
sparks schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:52:
Hier vanmiddag ook problemen met elektra systeem volgens display.
Had dat tijdens eerste rit al. Na contact uit en weer aan 2 maanden geen probleem gehad.
Rond de middag weer, na contact uit en aan geen probleem.
Echter op de terug weer, toen hielp dat niet meer.
Achter vrachtwagen aan naar de dealer gereden, harder als 90 wilde de auto niet meer, viaducten op viel de snelheid terug naar 80 en hem daar achter gelaten.
Ze moeten het maar even goed uitzoeken wat er aan de hand is.
Zou je mij op de hoogte willen houden voor het geval dit bij mij ook weer terug komt?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vanitas1996
Vandaag even status opgevraagd voor de Enyaq. Kenteken netjes geregistreerd EN hij stond al bij de dealer, die was om de hoek van het werk, dus maar even gaan kijken!

Zo mooi! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU8CFUIf9WBU14C1Alg8V7fPOI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L57ddcB70mCINxyVSaBxd9DJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Faraz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:55:
[...]

Ok, maar mijn vraag is daarmee niet beantwoord (als dat jouw überhaupt doel was ;)).
Die marketing uitspraken, van in dit geval Goodyear, zeggen niet zoveel.
Exacte antwoord op je vraag heb ik niet. Het enige wat ik kon vinden was de tekst dag ik meestuurde

Noreaga

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tukker87
Tussen alle crypto’s. Niet onverdienstelijk 😂😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XA4nOXVT7nqEoUu-1LmS_6ae7U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ey2elq2Yq0s2NWe22oJ2YrJf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 08:59
vinom schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:47:
@ManiacScum @FunkyBro @hilbert_nl Jullie hadden ook een Obdeleven besteld toch? Heb jij het al werkend? Bij mij blijft hij aangeven turn contact on bij bepaalde apps die ik wil aanzetten. Zoals de Scandinavian lights.
Ik heb het inmiddels werkend. Het bleek dat de SFD nog niet unlocked was. Daarvoor moest ik eerst 2 factor authentication aanzetten en was additionele informatie invullen. Nu werkt het wel!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
Isheara schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:24:
[...]

Probeer eens te vergrendelen op de sensor met de achterkant van je hand, dus niet met je vingers maar met de buitenkant van je vingers en of hand (de rug). Bij mij loste dat alle problemen op.
Pfft mag ik deze nomimeren voor comment van het jaar? Liep hier al heel lang mee te kloten. Deed de deur altijd met de sleutel op slot omdat het niet werkte. Achterkant hand werkt gewoon altijd🤔😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:45
JayEm schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:25:
[...]

Pfft mag ik deze nomimeren voor comment van het jaar? Liep hier al heel lang mee te kloten. Deed de deur altijd met de sleutel op slot omdat het niet werkte. Achterkant hand werkt gewoon altijd🤔😅
Ho wacht. Is dit standaard? Ongeacht optiepakketten? Gisteren noemde iemand het maar ik dacht het niet te hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mpaj schreef op zondag 2 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Ho wacht. Is dit standaard? Ongeacht optiepakketten? Gisteren noemde iemand het maar ik dacht het niet te hebben?!
Nee, dit is KESSY, onderdeel van Comfort pakket.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:45
Thanks. Ik dacht dat Kessy oprecht ontgrendelen op afstand was, niet met de rug van je hand alsnog tegen de klink. Niks gemist dus.

Heb overigens wel het 'deukje' waar de sensor in zit in m'n greep. Dat is dan wel weer gestandaardiseerd.
Pagina: 1 ... 246 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2