Nee, echt automatisch parkeren.Pixal schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:17:
Bedoelen ze met Park assist niet gewoon parkeersensoren ofzo.
:strip_exif()/f/image/wFVzitOraFqOJs7Bjsk7FPFG.jpg?f=fotoalbum_large)
Er missen wel meer zaken maar dat is dan wel weer aangegeven in de brochure dat het later komt.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee, echt automatisch parkeren.Pixal schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:17:
Ik heb het idee van wel.Pixal schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:17:
[ Voor 15% gewijzigd door Wootism op 12-08-2021 09:16 ]
Ik heb alle plus pakketen behalve family plus en warmtepompSSJVegito schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:40:
[...]
Hmm, dat is wel apart. Als ik de auto zelf heb (duurt nog tot week 38) kan ik zelf ook eens gaan experimenteren. Nu is het afgaan op de brochures en dergelijke. Zou het wel apart vinden als die niks doet. Wordt er nergens iets weergegeven van automatische parkeer functie? Het is als ik de brochure zo bekijk wel onderdeel van het travel assist pakket. Heb jij dat ook?
EDIT:
Ik heb nog wel deze gevonden: Enyaq Forums
gezien ik net besteld heb, krijg ik een 2022 model in februari lijkt mij. Heb ook al meerprijs gekregen daardoor.knirrebir schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:47:
[...]
130kw standaard op 2022 model, voor zowel 60 als 80.
Assistentie basis heeft vorm van travel assist (zonder emergency assist) net als assistentie plus; of model 2022 dat heeft nog niet bekend.
Basis heeft geen icoon voor travel assist in infotainment, dat zou plus wel moeten hebben, maar is nog niet het geval (mogelijk na update).
Moet je wel assistentie basis hebben en multifunctioneel stuurwiel (losse optie of bij sport pakket).
Als je al een tijd meeleest zou je eea al gelezen moeten hebben.
Water-Escape
Ik heb mijn Ioniq (zal het zelfde zijn als kona) lader geprobeerd op mijn ID.3. Deze deed het wel maar met een vermogen van ongeveer 1kW. In het display stond laadsnelheid 5km/h. Ik had toch op z'n minst het dubbele verwacht aangezien de lader 12 ampere kan. Dus heb het idee dat er met communicatie tussen auto en lader iets mis gaat.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Stond de auto niet op gereduceerd laden oid? (50%) Mijn Tesla granny werkt verder prima op een VAG auto.RaymondD schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:15:
[...]
Ik heb mijn Ioniq (zal het zelfde zijn als kona) lader geprobeerd op mijn ID.3. Deze deed het wel maar met een vermogen van ongeveer 1kW. In het display stond laadsnelheid 5km/h. Ik had toch op z'n minst het dubbele verwacht aangezien de lader 12 ampere kan. Dus heb het idee dat er met communicatie tussen auto en lader iets mis gaat.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Nee, maar ik zal het nog eens een keer proberen. Ik heb dat ding in de Ioniq al nooit nodig gehad (met 200km range), dus ik verwacht hem nu helemaal nooit meer nodig te hebben. Maar ach... ik heb hem liggen dus ik dacht probeer het even. Anders toch maar op marktplaats.Inspired schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:17:
[...]
Stond de auto niet op gereduceerd laden oid? (50%) Mijn Tesla granny werkt verder prima op een VAG auto.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Klopt, schakelt bij mij de camera er ook nog bij aan.Pixal schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:17:
Almere?Danny67 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:32:
Vandaag 1e laadsessie, nog gratis ook 😏
[Afbeelding]
Een waterpomp voegt inderdaad niks toe. Meer iets voor een aquarium. (ja, heel flauwGroeneEnyaq schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:47:
Ik lees al een paar maanden mee. Ik heb een Enyaq 60 besteld, family pakket. Waterpomp en elektrische trekhaak.
Ik lees hier vaak dat een waterpomp weinig toevoegt vwb de range. Ik heb hier helaas geen bewijs gevonden van testen waarbij een Ev met waterpomp en een zelfde Ev zonder waterpomp over bijvoorbeeld 500 of 1000 km is getest. Dit lijkt mij best interessant en geeft meteen zekerheid of een waterpomp wel/niet iets toevoegt.
Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen zijn die achter de Enyaq een caravan hebben gehad en wat hun ervaring is.
[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 12-08-2021 11:02 ]
Warmtepomp schijnt in NL weinig tot niks te schelen (vanwege milde winters)… maar heb er ook nog geen praktijktesten van gezien.GroeneEnyaq schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:47:
Ik lees al een paar maanden mee. Ik heb een Enyaq 60 besteld, family pakket. Waterpomp en elektrische trekhaak.
Ik lees hier vaak dat een waterpomp weinig toevoegt vwb de range. Ik heb hier helaas geen bewijs gevonden van testen waarbij een Ev met waterpomp en een zelfde Ev zonder waterpomp over bijvoorbeeld 500 of 1000 km is getest. Dit lijkt mij best interessant en geeft meteen zekerheid of een waterpomp wel/niet iets toevoegt.
Daarnaast ben ik benieuwd of er mensen zijn die achter de Enyaq een caravan hebben gehad en wat hun ervaring is.
[ Voor 11% gewijzigd door arjola op 12-08-2021 11:00 ]
Teslabjorn heeft dit ooit eens getest met een Tesla model 3GroeneEnyaq schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:47:
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
@GroeneEnyaq In Duitsland krijgen alle kopers van een ID.x (zelfde warmtepomp als in de Enyaq) een deel van de aanschafprijs terug. Reden: de warmtepomp maakt niet waar wat beloofd is. Er blijkt een groot verschil tussen de simulaties bij de ontwikkeling en de dagelijkse praktijk. En vergeet niet dat een warmtepomp lawaai maakt en onderhoudsgevoelig is, vergelijkbaar met een extra airco…Wicked-Game schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:08:
[...]
Teslabjorn heeft dit ooit eens getest met een Tesla model 3
YouTube: Heat pump test of 2021 Model 3 vs 2019 Model 3
Hou hier ook rekening mee dat dit onder scandinavische omstandigheden is getest, iets waar wij in NL steeds minder mee te maken hebben.
In principe is de warmtepomp binnen VW al discutable genoemd, en zelfs in omringende landen in prijs gedaald omdat het niet aan de verwachtingen voldoet. Maar in perspectief de warmtepomp scheelde ongeveer een 3% in range gemiddeld meer dan normaal (+/- een 10/15km meer range)
[ Voor 10% gewijzigd door jdbiggelaa op 12-08-2021 11:27 ]
Ja nieuwe Lidl in Almere.
Zegt alleen iets over de laatste 100 km die gereden is toch? Even rustig rijden en hij springt weer omhoog.ManiacScum schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:13:
[Afbeelding]
Dat is geen beste range voor een iV80 😳
[ Voor 9% gewijzigd door mibkiller op 12-08-2021 12:50 ]
Zware voeten zekerManiacScum schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:13:
[Afbeelding]
Dat is geen beste range voor een iV80 😳
Ik! Nog niets aan gemist. Ik heb idd ook de paddles.Maat28 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:29:
Wie heeft het 2 spaaks stuur (ipv sportstuur). En hoe bevalt dat?
Bij IV80 zitten pedals op beide varianten geloof ik? (Is sport pakket niet voor nodig)
Ja dat weet ik.RandomNick schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:17:
[...]
Zegt alleen iets over de laatste 100 km die gereden is toch? Even rustig rijden en hij springt weer omhoog.
130 continu waar mogelijkvinom schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:22:
[...]
Zware voeten zekerDeze range haal ik bij 70% ongeveer. Rij over het algemeen 105 op de snelweg.
Dan ben ik wel benieuwd naar je verbruik over die afstand. Afgaande op je range bij 100% gok ik ongeveer 21.5 kwh/100km? Dat vindt ik nog niet eens zo heel slecht voor een continu snelheid van 130 kmph.ManiacScum schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:34:
[...]
Ja dat weet ik.
Ik heb gisteren in 1 ruk (wel met laadstops uiteraard) 1400+ gereden en daar heb ik geen rekening gehouden met zuinig rijden.![]()
Dus het is volledig verklaarbaar
Ik zal eens kijken of ik dat kan achterhalen, eerlijk gezegd heb ik 20 uur lang alleen maar naar ABRP aangekeken en af en toe naar de AircoJasperzzz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
Dan ben ik wel benieuwd naar je verbruik over die afstand. Afgaande op je range bij 100% gok ik ongeveer 21.5 kwh/100km? Dat vindt ik nog niet eens zo heel slecht voor een continu snelheid van 130 kmph.
Dat ben ikPixal schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:23:
Ok wie is er met z'n enyaq in Sprookjeswonderland![]()
Kon ik mooi even aan m'n vrouw laten zien hoe groot ie wel niet is want ze had hem nog nooit in het echt gezien.
Thanks voor je comment!RandomNick schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:32:
[...]
Ik! Nog niets aan gemist. Ik heb idd ook de paddles.
iV80.
Dat is een heel eind.ManiacScum schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:34:
[...]
Ik heb gisteren in 1 ruk (wel met laadstops uiteraard) 1400+ gereden en daar heb ik geen rekening gehouden met zuinig rijden.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Haha ja klopt, zag je aan komen rijden. Mooie bak
Voor nu om een impressie op te doen:JanHenk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:20:
[...]
Dat is een heel eind.
Care to share? Eventueel in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa..
Moi, niks spannend aan hoor en de paddles gebruik ik nooit. Ik moest het afnemen omdat ik een elektrisch verstelbare stoel wilde, maar het is zonde geld vind ik.Maat28 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:29:
Bij IV80 zitten pedals op beide varianten geloof ik? (Is sport pakket niet voor nodig)
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Al eerder gepost, omschrijving klopte niet; nee het is geen standaard iets; snelladen is optie om te bestellen, bedoelde met standaard optie snelladen voor model 2022 de optie tegen meerprijs standaard waarde krijgt van 130kw.water_escape schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:13:
gezien ik net besteld heb, krijg ik een 2022 model in februari lijkt mij. Heb ook al meerprijs gekregen daardoor.
Maar er is mijn niet verteld dat ik de 125kw optie kan laten vervallen omdat 130kw standaard is geworden....
Als ik de tekst mag geloven rijd die hem zelf erin.Pixal schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:17:
Bevalt me prima hoor. In mijn vorige auto had ik een 3 spaaks stuur, maar dat mis ik echt niet.Maat28 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:29:
Ja zit erop. Deze kun je in het menu in en uitschakelen. Die stond waarschijnlijk dus uitkw_nl schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:39:
Vraagje aan de bezitters, zit er nu wel of geen hill hold functie op? Bij de proefrit viel me op dat zodra je de auto in D zet, de handrem er vanaf gaat. Dus nog voordat je "gas" geeft. Maar je kan de auto pas op D zetten als de rempedaal indrukt...
Volgens de dealer is het een kwestie van het rempedaal dieper indrukken, dan zou de hill hold functie worden geactiveerd. Maar ik zie die optie nergens terug op de prijslijst...
Top, thnx. Vrouwlief maakte zich al zorgenRobbie8454 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:04:
[...]
Ja zit erop. Deze kun je in het menu in en uitschakelen. Die stond waarschijnlijk dus uit
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Volgens mij kun je die hill hold gewoon aan of uitzetten en is het geen optie maar standaard. Bij mijn Superb heeft dit niks met dieper intrappen temaken en gaat hill hold erop zodra je stil komt te staan ook al rem je maar heel iets.kw_nl schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:39:
Vraagje aan de bezitters, zit er nu wel of geen hill hold functie op? Bij de proefrit viel me op dat zodra je de auto in D zet, de handrem er vanaf gaat. Dus nog voordat je "gas" geeft. Maar je kan de auto pas op D zetten als de rempedaal indrukt...
Volgens de dealer is het een kwestie van het rempedaal dieper indrukken, dan zou de hill hold functie worden geactiveerd. Maar ik zie die optie nergens terug op de prijslijst...
[ Voor 3% gewijzigd door SSJVegito op 12-08-2021 14:28 ]
Klopt.SSJVegito schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:22:
[...]
Volgens mij kun je die hill hold gewoon aan of uitzetten en is het geen optie maar standaard. Bij mijn Superb heeft dit niks met dieper intrappen temaken en gaat hill hold erop zodra je stil komt te staan ook al rem je maar heel iets.
Is er geen knopje waar je die snel mee uit kunt zetten? Dat is mijn Superb wel zo. Je zou eventueel hill hold ook aan je scherm kunnen toevoegen als je het toch veel gebruikt. Bijvoorbeeld daar waar je ook je menu opent enz.JanHenk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:28:
[...]
Klopt.
Ik moet er nog erg aan wennen met inparkeren. Dan schiet de hold assist er op, maar moet je nog iets verder. Even het stroompedaal aantikken en voor je het weet sta je zo ~30cm verder... Dat is wel opletten in ieder geval.
En het aangrijpen van de remmerij (?) klinkt ook nergens naar.
Ik heb liever een "wat dieper intrappen" voor de hold assist, dan kun je ten minste nog fatsoenlijk parkeren.
(Ik was een traditionele automaat gewend..)
Er is toch wel degelijk een verschil.SSJVegito schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:22:
[...]
Volgens mij kun je die hill hold gewoon aan of uitzetten en is het geen optie maar standaard. Bij mijn Superb heeft dit niks met dieper intrappen temaken en gaat hill hold erop zodra je stil komt te staan ook al rem je maar heel iets.
EDIT: @Robbie8454 had al geantwoord. Zag ik pas later.
Als je rustig remt gaat hij er pas vrij laat op hoor.JanHenk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:28:
[...]
Klopt.
Ik moet er nog erg aan wennen met inparkeren. Dan schiet de hold assist er op, maar moet je nog iets verder. Even het stroompedaal aantikken en voor je het weet sta je zo ~30cm verder... Dat is wel opletten in ieder geval.
En het aangrijpen van de remmerij (?) klinkt ook nergens naar.
Ik heb liever een "wat dieper intrappen" voor de hold assist, dan kun je ten minste nog fatsoenlijk parkeren.
(Ik was een traditionele automaat gewend..)
Ik gebruik het alleen bekabeld, 95% van de tijd inpluggen en draaien. Heel soms wil het niet, dan opnieuw uit/in pluggen en dan werkt het weer.Danny67 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:03:
Hoe zijn jullie ervaringen met Android Auto via USB.
Na veel geworstel ineens aan de praat gekregen. Maar start soms wel en soms niet automatisch op.
Vraag 2 is dan gelijk,. Wie gebruikt Android 10 of 11 en hoe bevalt dat draadloos
Het is vooral ook een beetje gewenning, denk ik. Zal eens kijken of ik het wat meer kan "controleren", in mijn beleving gaat ie er al vrij snel op, als je nog maar net stil staat.RandomNick schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:15:
[...]
Als je rustig remt gaat hij er pas vrij laat op hoor.
Ik heb hem zekf toegevoegd aan favorieten om snel aan of uit te kunnen zetten, bijv. in de wasstraat of boj de situatie zoals jij omschrijft.
Het heet trouwens autohold.
Wat @RandomNick beschreef is wat ik bedoelde door hem toe te voegen aan de favorieten. Kun je hem in ieder geval uit zetten snel.JanHenk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:23:
[...]
Het is vooral ook een beetje gewenning, denk ik. Zal eens kijken of ik het wat meer kan "controleren", in mijn beleving gaat ie er al vrij snel op, als je nog maar net stil staat.
In de wasstraat kun je hem toch gewoon in de "N" (neutraal) zetten? Dan gaat de auto hold er m.i. ook meteen af. Zo deed ik dat met mijn vorige automaat ook gewoon... Werkt dat niet? (Geen ervaring mee met de Enyaq)
Inderdaad gewoon N in wasstraatJanHenk schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:23:
[...]
Het is vooral ook een beetje gewenning, denk ik. Zal eens kijken of ik het wat meer kan "controleren", in mijn beleving gaat ie er al vrij snel op, als je nog maar net stil staat.
In de wasstraat kun je hem toch gewoon in de "N" (neutraal) zetten? Dan gaat de auto hold er m.i. ook meteen af. Zo deed ik dat met mijn vorige automaat ook gewoon... Werkt dat niet? (Geen ervaring mee met de Enyaq)
Ok, autohold gaat er dan dus vanzelf af? Weer wat geleerd 😊
Vooralsnog 100% jaPixal schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:17:
Ik zag dit in ieder geval in de brochure. Dat doet mij vermoeden dat die het zelf moet kunnen en niet alleen die sensoren zijn.
Zou je dan wel gaan denken.SSJVegito schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:50:
[...]
Ik zag dit in ieder geval in de brochure. Dat doet mij vermoeden dat die het zelf moet kunnen en niet alleen die sensoren zijn.
[Afbeelding]
Het staat er immers letterlijk. Het systeem meet hoe groot het vak is en zet je auto er vervolgens in.
Je kunt de Autohold onderin bij de favorieten zetten (ruimte voor 3 opties geloof ik), dan kun je het snel aan/uitzetten. Ik heb ‘m ook uitgezet omdat ik het tijdens het inparkeren niet relaxt vind.SSJVegito schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:29:
[...]
Is er geen knopje waar je die snel mee uit kunt zetten? Dat is mijn Superb wel zo. Je zou eventueel hill hold ook aan je scherm kunnen toevoegen als je het toch veel gebruikt. Bijvoorbeeld daar waar je ook je menu opent enz.
Zoals ik in een vorige post al aan gaf is dat ook wat ik bedoelde. Kwam er een beetje ongelukkig uit misschien.Chipsoer schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:57:
[...]
Je kunt de Autohold onderin bij de favorieten zetten (ruimte voor 3 opties geloof ik), dan kun je het snel aan/uitzetten. Ik heb ‘m ook uitgezet omdat ik het tijdens het inparkeren niet relaxt vind.
Ik heb net via de chat even contact gezocht over dat Park Assist. die vertelde mij dat dit in 2022 beschikbaar komt en tegen betaling. Prijs wist die persoon nog niks van.Wootism schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:57:
[...]
Het staat er immers letterlijk. Het systeem meet hoe groot het vak is en zet je auto er vervolgens in.
Hoe vaak moest je in totaal stoppen om te laden?mibkiller schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:21:
Zo ook met de EV in Frankrijk.
992 km. Met ski koffer.
Max 100 gereden op de snelweg
Wel jammer hier in Frankrijk dit gedeelte dan op de snelweg maar 1x 50 kw en de 2 snelladers waren allemaal stuk zelfs bij de lidl.
Gelukkig gingen we op zondag.
Iv 60
6x volgens abrpDinh088 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:27:
[...]
Hoe vaak moest je in totaal stoppen om te laden?
https://skodaforum.eu/topic/5602-skoda-enyaq-iv/SSJVegito schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:50:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door SSJVegito op 12-08-2021 16:38 ]
Ach op basis van 1 chat kan je denk ik geen conclusies trekken.SSJVegito schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:37:
Het gaat mij ook meer om het principe. Zeg dan gewoon dat dit later tegen betaling komt. Ik vind het aardig misleidend zo. En ik was anders ook wat serieuzer naar een ander merk gaan kijken waar deze dingen gewoon standaard zijn. Ik gebruik zelf het automatisch inparkeren ook nooit want kan het zelf ook 10 x sneller maar dat je zo misleid wordt vind ik wel kwalijk.
Het begint zo een beetje op een kale auto te lijken waar bijna niks op zit. Terwijl je die functies toch wel mag verwachten op een elektrisch voortuig en vooral voor zo'n prijs. Maar dat is mijn mening.
Ook ik gebruik het op de Octavia nooit. 2x als show gebruikt voor de kids, maar veel te traag. Wel ben ik juist blij van die bloed irritante sensoren aan de zijkant verlost te zijn. Wat piepen die snel, echt niet leuk.... nog 1 weekje irritante piepjes en dan de Enyaq invinom schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:28:
Ik geef er ook weinig om. Op mijn Octavia amper gebruikt, omdat je het zelf sneller kan. De zij sensoren vond ik dan weer wel heel erg fijn, die mis ik nu.
Wen er maar helaas aan. Hoe verdienen ze anders op elektrische auto's? Stuk minder omzet door gemiste onderhoud etc. Ben het verder volledig met je eens dat de brochure voordoet dat het er al op zit of anders gratis later erbij komt.SSJVegito schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:14:
[...]
Ik heb net via de chat even contact gezocht over dat Park Assist. die vertelde mij dat dit in 2022 beschikbaar komt en tegen betaling. Prijs wist die persoon nog niks van.
Ik begin het steeds belachelijker te vinden hoe de informatie is etc. Als dit daadwerkelijk tegen betaling moet dan misschien toch die brochure hun maar eens onder de neus drukken. Ze komen gewoon niet na wat er gezegd wordt. En ook de tekst komt later beschikbaar verwacht ik niet van dat je ervoor moet betalen.
Ook de nodige hardware zou er niet op zitten dacht ik. Ik vind het bloedirritant in ieder geval. En zoals gezegd had ik ook naar een ander merk gekeken dan. Misleiden houd ik niet van. Geef het gewoon van te voren aan dan heb ik er geen moeite mee.Wootism schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:48:
[...]
Ach op basis van 1 chat kan je denk ik geen conclusies trekken.
Die inparkeer functie is tegenwoordig zo standaard in de hedendaagse auto’s dat ik verwacht dat ze die later gratis toevoegen via een update.
Je zal waarschijnlijk moeten betalen voor gimmicks zoals dat ‘getraind’ parkeren en die ‘remote parking control’.
Natuurlijk wederom aannames. Maar moeten betalen voor een simpele inparkeerfunctie op een auto van 50k lijkt me geen logische zet.
Fijn! Stemt me positief betreft mijn ‘banking’ Enyaq die ook in april is besteldArthurT schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:56:
Vanochtend update gevraagd bij Wittebrug over mijn Enyaq die al enkele weken de status 'banking' heeft. Ze gaven aan dat hij nog steeds op status 'banking' staat met verwachte leverdatum week 36. Word ik vervolgens rond 14.00 gebeld dat hij toch al in Nederland is gearriveerd. Wittebrug gaf aan dat systemen niet up to date / onbetrouwbaar zijn. Anyway doel is om eind deze maand de auto in ontvangst te nemen. Besteld medio april, iV80, quartz grey, standaard velgen regulus en standaard verlichting.
Nu ga ik hopen dat ik ook niet veel later volg!Wootism schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:09:
[...]
Fijn! Stemt me positief betreft mijn ‘banking’ Enyaq die ook in april is besteld
Ja dat klopt dan gaat ie op auto hold.kw_nl schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:39:
De DC booster variant heb ik gekozenrammes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:20:
De Enyaq staat nog bij de dealer en krijgt een nieuwe control unit. Ondertussen maar even wat apps aan t doorneuzen, voor de powerpass,welke moet ik nu kiezen? En wat is het verschil?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb idd dezelfde ervaring. Je moet even iets dieper doortrappen om auto hold te activerenAlex Timmermans schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:00:
[...]
Er is toch wel degelijk een verschil.
Als je zachtjes remt gaat auto hold niet aan.
Als je wat doortrapt springt het pas aan.
Althans, zo werkt het in mijn Enyaq
Geen ervaring ermee! Deze had je al gezien?GroeneEnyaq schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:20:
Zijn er Enyaq rijders die ook ervaring hebben met een caravan achter de Enyaq?
Net gekeken. Bedankt voor het sturen van de link. Een caravan achter een EV is geen succes. Verbruik loopt verschrikkelijk hard op. Ik moet dus voor de vakantieperiode een andere oplossing zoeken.TdJ75 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:47:
[...]
Geen ervaring ermee! Deze had je al gezien?
YouTube: Caravan rijden met Tesla, ID.4 en BMW iX3: dramatische actieradius?
Dank voor het uitvoerige verslag!ManiacScum schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:40:toon volledige bericht
Even terugkomend op mijn trip naar Toscane en het gebruik van laadpalen en druppels/passen:
Ik kan niet anders zeggen dat ik erg goeie ervaring heb met laden in Duitsland, Zwitserland en zelfs laden in Italie ben ik zeer over te spreken.
Geen enkele keer heb ik mijn aangewezen trip of laadpaal hoeven te wijzigen door onbeschikbaarheid of andere oorzaken waardoor ik niet kon laden.
In Italie is het wel zaak om naast de standaard laadpas/druppel te zorgen voor backup. In mijn geval werkte mijn Enenco druppel eigenlijk alleen bij Ionity maar bij Enel X was ik aangewezen op New Motion of de Skoda Powerpass waarbij de laatste als voordeel heeft van een gereduceerd tarief (39 cent tov 44 voor New Motion).
Op mijn vakantie voorziening helaas geen laadpaal aanwezig (bijzonder gezien de omvang ervan en het aantal EV's aanwezig) maar goed er zat een 50 kW laadpaal op 10 minuten bij een Coop Supermarkt dus eigenlijk geen probleeem. Daarnaast nog 2 14 kW palen bij het strand (geen gebruik van gemaakt).
Verder langs of net van de Autoatrada af voldoende voorzieningen van Ionity met 350 kW mogelijkheden op de route.
Soms moet je daarvoor even de Autostrada af zoals eerder aangegeven bij Piancenza. Voordeel is wel dat dit bij een groot overdekt Winkelcentrum en tankstation lag, dus alle gelegenheid om de benen even te strekken en een hapje te eten of gewoon een rondje in het winkelcentrum (met airco) te doen.
In Zwitserland en Duitsland is voldoende voorziening in laadpalen om zelfs eigenwijs te worden en eentje over te slaan, wat ik overigens niet heb gedaan, sterker nog door enkele extra stops (eten en sanitair) toch de auto op die punten weer aan de lader gezet, gewoon omdat het kan.
Snelladen. Dat zou standaard moeten zijn.GroeneEnyaq schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:51:
Iedereen maakt natuurlijk verschillende keuzes bij het uitzoeken van opties, maar welke optie vinden jullie dat je altijd moet kiezen? Misschien iets waarvan jullie denken dat het er eigenlijk standaard op moet zitten.
Aanvulling op bovenstaande: misschien kunnen de gelukkigen die al een Enyaq rijden aangeven wat zij op basis van hun ervaring kunnen zeggen welke optie een “must have” is.GroeneEnyaq schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:51:
Iedereen maakt natuurlijk verschillende keuzes bij het uitzoeken van opties, maar welke optie vinden jullie dat je altijd moet kiezen? Misschien iets waarvan jullie denken dat het er eigenlijk standaard op moet zitten.
Dat stemt me weer positief. Ik heb dezelfde configuratie en op zelfde moment besteld maar heb vanuit Auto Hoogenboom week 46 doorgekregen... Wie weet dat die van mij er dan ook nog eerder isArthurT schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:56:
Vanochtend update gevraagd bij Wittebrug over mijn Enyaq die al enkele weken de status 'banking' heeft. Ze gaven aan dat hij nog steeds op status 'banking' staat met verwachte leverdatum week 36. Word ik vervolgens rond 14.00 gebeld dat hij toch al in Nederland is gearriveerd. Wittebrug gaf aan dat systemen niet up to date / onbetrouwbaar zijn. Anyway doel is om eind deze maand de auto in ontvangst te nemen. Besteld medio april, iV80, quartz grey, standaard velgen regulus en standaard verlichting.
/post
De DC Booster optie geeft je 1 jaar het gereduceerde tarief, de andere opties niet.rammes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:20:
De Enyaq staat nog bij de dealer en krijgt een nieuwe control unit. Ondertussen maar even wat apps aan t doorneuzen, voor de powerpass,welke moet ik nu kiezen? En wat is het verschil?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik deel je ervaring met EV rijden naar en in Toscane. Het viel mij daarnaast op dat er best wat Italianen elektrisch rijden.ManiacScum schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:40:toon volledige bericht
Even terugkomend op mijn trip naar Toscane en het gebruik van laadpalen en druppels/passen:
Ik kan niet anders zeggen dat ik erg goeie ervaring heb met laden in Duitsland, Zwitserland en zelfs laden in Italie ben ik zeer over te spreken.
Geen enkele keer heb ik mijn aangewezen trip of laadpaal hoeven te wijzigen door onbeschikbaarheid of andere oorzaken waardoor ik niet kon laden.
In Italie is het wel zaak om naast de standaard laadpas/druppel te zorgen voor backup. In mijn geval werkte mijn Enenco druppel eigenlijk alleen bij Ionity maar bij Enel X was ik aangewezen op New Motion of de Skoda Powerpass waarbij de laatste als voordeel heeft van een gereduceerd tarief (39 cent tov 44 voor New Motion).
Op mijn vakantie voorziening helaas geen laadpaal aanwezig (bijzonder gezien de omvang ervan en het aantal EV's aanwezig) maar goed er zat een 50 kW laadpaal op 10 minuten bij een Coop Supermarkt dus eigenlijk geen probleeem. Daarnaast nog 2 14 kW palen bij het strand (geen gebruik van gemaakt).
Verder langs of net van de Autoatrada af voldoende voorzieningen van Ionity met 350 kW mogelijkheden op de route.
Soms moet je daarvoor even de Autostrada af zoals eerder aangegeven bij Piancenza. Voordeel is wel dat dit bij een groot overdekt Winkelcentrum en tankstation lag, dus alle gelegenheid om de benen even te strekken en een hapje te eten of gewoon een rondje in het winkelcentrum (met airco) te doen.
In Zwitserland en Duitsland is voldoende voorziening in laadpalen om zelfs eigenwijs te worden en eentje over te slaan, wat ik overigens niet heb gedaan, sterker nog door enkele extra stops (eten en sanitair) toch de auto op die punten weer aan de lader gezet, gewoon omdat het kan.
In ieder geval Travel Assist: heeft me laatst 'gered'. Was even niet aan het opletten met uitzoeken muziek en auto's voor me gingen fors in de ankers. merkte het pas toen de auto al aan het remmen was. Komt ook wel, omdat Travel Assist er voor zorgt dat je minder hoeft op te letten.GroeneEnyaq schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:55:
[...]
Aanvulling op bovenstaande: misschien kunnen de gelukkigen die al een Enyaq rijden aangeven wat zij op basis van hun ervaring kunnen zeggen welke optie een “must have” is.
jeroenkb schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:56:
[...]
Alle licht gadgets boeien mij dus helemaal niet; who cares dat je knipperlicht een patroontje geeft? Ben geen 5 meer ;-)
A better Route Planner in combinatie met Tronity voor het uitlezen van de soc.Alex Timmermans schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 06:38:
[...]
Dank voor het uitvoerige verslag!
Met welke app/navi heb jij jouw route en stops gepland?
[ Voor 5% gewijzigd door internetinfo op 13-08-2021 09:12 ]
Zoals gezegd; het verhoogde snel-laden is echt een must-have. Ook al gebruik je het zelf niet of nauwelijks, voor een vakantietrip kun je niet zonder en het lijkt mij voor de restwaarde ook gunstig.GroeneEnyaq schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:55:
[...]
Aanvulling op bovenstaande: misschien kunnen de gelukkigen die al een Enyaq rijden aangeven wat zij op basis van hun ervaring kunnen zeggen welke optie een “must have” is.
Water-Escape
Ha ik was juist verbaasd dat ik in 2 weken maar 1 Italiaanse EV heb gezien en had hierdoor de voorzichtige conclusie getrokken dat EV rijden nog niet was doorgedrongen bij de Italianen.iMoose schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:32:
[...]
Ik deel je ervaring met EV rijden naar en in Toscane. Het viel mij daarnaast op dat er best wat Italianen elektrisch rijden.
Wel liep ik er in o.a. Siena tegenaan dat een laadpunt lag in een zone die enkel voor vergunninghouders (ZTL zone) bereikbaar was. Als je een plaats bezoekt en wil laden moet je hier even op leten.
anders in dit topic, Het grote "thuis laden van je EV" topic.water_escape schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:09:
Misschien een dubbele vraag. Maar een echt overzicht kan ik niet terug vinden. Er is zoveel keuze en er komt zoveel reclame langs, maar welke laders hebben jullie gekozen voor thuis? Ikzelf denk aan een paalversie. Of de wallbox moet lange kabel hebben.
Hoor heel graag welke jullie adviseren. Als ik het doe, moet het goed en voor de lange termijn.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq